Dit is wel een samenvatting van de verkeerde houding richting het verkeer. Rekening houden met elkaar, hoe moeilijk is dat?M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:15:
[...]
Je hebt als achterligger maar even te wachten.
[...]
Dat het RAW en remlicht ineen zijn is niet het probleem, WEL dat de RAW's te dicht op elkaar zitten (moeten ongeveer 20cm van elkaar afzitten)kneusteun schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:56:
Ben wel benieuwd, ik heb meermaals gezeik gehad met de R6 dat de achterlichten en de knipperlichten niet afzonderlijk van elkaar waren. Dat is blijkbaar een ding.
Betreft de richtingaanwijzer - hoe kom je tot de conclusie dat er niet naar gekeken wordt? Juist goed duidelijk richting aangeven (zowel goed gebruik vanuit de bestuurder als goede zichtbaarheid) draagt volgens mij heel veel bij aan de veiligheid. Het stoort mij altijd enorm als mensen niet goed hun richtingaanwijzer gebruiken - al helemaal mede motorrijders. Juist als motorrijder moet je beter weten, en er in mijn mening alles aan doen om zichtbaar te zijn.M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:28:
[...]
Mijn ervaring met richtingaanwijzers: er wordt amper naar gekeken; de zichtbaarheid draagt amper tot niet bij aan veiligheid.
Deze mentaliteit klink mij een beetje in de oren als "je houdt maar rekening met mij" terwijl ik denk dat de mentaliteit waar jij er vanuit gaat dat men juist geen rekening met je houdt - en jij zelf daar juist rekening mee houdt - een betere, veiligere optie is.M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:15:
[...]
Je ziet bij mij dat de richtingaanwijzer aan staat. Of het naar links of rechts is, is blijkbaar wat minder duidelijk. Maar goed, je ziet in ieder geval dat je iets mag verwachten. Langzaam rijden (is niet echt van toepassing
) of niet is dan weinig relevant. Je hebt als achterligger maar even te wachten
.
En als het gaat om de twijfel-gevallen die je beschrijft, dat is bij ieder voertuig van toepassing. 2, 4 of meer wielen, goede knipperlichten of meer voor de looks.... Iemand die twijfelt zal onvoorspelbaar zijn, of zn knipperlicht nu goed zichtbaar is of niet.
Volgens mij is de enige vereiste inderdaad een bepaalde afstand tussen de knippers. Mijn vorige motor (bj2011) had af fabriek een achterlicht waar beide richtingaanwijzers in dezelfde unit verwerkt zaten, en deze was gewoon goedgekeurd voor NL.SniperGuy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:37:
[...]
Dat het RAW en remlicht ineen zijn is niet het probleem, WEL dat de RAW's te dicht op elkaar zitten (moeten ongeveer 20cm van elkaar afzitten)
[ Voor 13% gewijzigd door Nycrea op 07-07-2022 14:44 ]
🇺🇦
Ik heb Unigarant ook hier even gekeken... 75 euro 45 (na schadevrije jaren korting) t.o.v. 25 bij MotoPort
Maar goed... 45 was bij MotoPort zonder schadevrije jaren. Dus reken uit de winst...
[ Voor 20% gewijzigd door Thalaron op 07-07-2022 15:24 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@LankHoar € 54 p/m allrisk lijkt me een nette prijs, ik betaal een vergelijkbaar bedrag via Harley - Davidson Insurance Services https://hd-i.nl/ kan geen kwaad om daar ook even te informeren.
Wat betreft de knipperlicht discussie. Wat de wet voorschrijft is niet automatisch de veiligste en/of best zichtbare optie. Je kan bv in DE aldaar goedgekeurde knippers kopen die beduidend minder goed zichtbaar zijn als sommige niet goedgekeurde.
Wat betreft de knipperlicht discussie. Wat de wet voorschrijft is niet automatisch de veiligste en/of best zichtbare optie. Je kan bv in DE aldaar goedgekeurde knippers kopen die beduidend minder goed zichtbaar zijn als sommige niet goedgekeurde.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Waaruit concludeer je dat ik geen rekening hou met anderen? Omdat ik persoonlijk minder waarde hecht aan de zichtbaarheid en het gebruik van de richtingaanwijzer?Jelte schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:30:
[...]
Dit is wel een samenvatting van de verkeerde houding richting het verkeer. Rekening houden met elkaar, hoe moeilijk is dat?
Als ik af sla is het zichtbaar dat de richtingaanwijzer aan staat en iets minder zichtbaar welke kant. Of ik dan links of rechts af sla is minder relevant, je zult toch moeten wachten totdat ik de afslag heb genomen. En dat verandert niet met een richtingaanwijzer waarbij op 3km de richting zichtbaar is.
Laten we het ervaring noemen. Ik ga er standaard van uit dat ik niet zichtbaar ben en in iedere situatie moet kunnen anticiperen. De nadruk op zichtbaarheid leggen is de verantwoordelijkheid om het ongeluk te voorkomen bij de ander leggen. Ik ben op dat vlak liever zelf degene die de controle heeft.Nycrea schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:42:
[...]
Betreft de richtingaanwijzer - hoe kom je tot de conclusie dat er niet naar gekeken wordt? Juist goed duidelijk richting aangeven (zowel goed gebruik vanuit de bestuurder als goede zichtbaarheid) draagt volgens mij heel veel bij aan de veiligheid. Het stoort mij altijd enorm als mensen niet goed hun richtingaanwijzer gebruiken - al helemaal mede motorrijders. Juist als motorrijder moet je beter weten, en er in mijn mening alles aan doen om zichtbaar te zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door M14 op 07-07-2022 15:44 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Richtingaanwijzers zitten op voertuigen om het overige verkeer duidelijk te maken wat jij gaat doen. Doel daarvan is dat het overig verkeer kan anticiperen op de actie die jij gaat ondernemen. Kortom, het gebruik van RAW's in het verkeer is een stukje sociaal gedrag. Als jij bewust je RAW's minder duidelijk gaat maken dan houdt je dus geen rekening met het overige verkeer. Dus de conclusie van @Jelte is correct.M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:35:
[...]
Waaruit concludeer je dat ik geen rekening hou met anderen? Omdat ik persoonlijk minder waarde hecht aan de zichtbaarheid en het gebruik van de richtingaanwijzer?
Als ik af sla is het zichtbaar dat de richtingaanwijzer aan staat en iets minder zichtbaar welke kant. Of ik dan links of rechts af sla is minder relevant, je zult toch moeten wachten totdat ik de afslag heb genomen. En dat verandert niet met een richtingaanwijzer waarbij op 3km de richting zichtbaar is.
[edit] Ik vind het cynisch dat je in jouw aanvulling het hebt over anticiperen, maar zelf andere weggebruikers het anticiperen bemoeilijkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Waaj op 07-07-2022 15:48 ]
Ieder zijn eigen ding, m.i. is het zeker wel relevant welke kant de richtingaanwijzer aanstaat. Dit is voor de andere weggebruiker namelijk bruikbare informatie in hun keuze wat ze gaan, ga ik er langs, wacht ik of vul maar in.M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:35:
[...]
Waaruit concludeer je dat ik geen rekening hou met anderen? Omdat ik persoonlijk minder waarde hecht aan de zichtbaarheid en het gebruik van de richtingaanwijzer?
Overigens zijn wij als motorrijders al minimaal zichtbaar, zodoende zijn alle hulpmiddelen om de zichtbaarheid te verbeteren zeer welkom c.q. maximaal gebruik van maken ofwel functie boven fashion!
Al met al, het is gewoon wettelijk verplicht om richting aan te geven...
En ik erger me al kapot aan de keuze dat het mooier is om bij auto's de knipperlichten aan de binnenkant van de koplamp te plaatsen. Moet je eerst tegen een 55W lamp (of equivalent) in turen om een knipperlichtje te zien.
Wat was er mis met de knipperlichten op de hoek van een auto te plaatsen zodat je het duidelijk kon zien?
Nu met diverse verschillende oplossingen van led-verlichting wordt het gelukkig langzaamaan weer wat beter te onderscheiden.
Wat was er mis met de knipperlichten op de hoek van een auto te plaatsen zodat je het duidelijk kon zien?
Nu met diverse verschillende oplossingen van led-verlichting wordt het gelukkig langzaamaan weer wat beter te onderscheiden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb destijds hier ook wat tips gevraagd en daar mail adressen van gevraagd via telefoon, daar de mails aan gericht.LankHoar schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 14:19:
[...]
Bij mij komt die op 114 euro per maand uit
[...]
Hier moet ik een vervangingswaarde opgeven, welke ik zo niet weet. Moet ik even uitzoeken, bedankt voor de tip.
[...]
Dit is een goede! Ik heb 0 ervaring met brokers in Nederland, enige tip welke je hebt aangeschreven, misschien per PB?
[...]
CB komt bij mij op 118 euro uitHema heb ik inderdaad ook geen trek in denk ik, als ik dit zo hoor..
Persoonlijk vind ik "wettelijk verplicht" het minst interessante deel voor het gebruik van RAW's. Dan krijg je van die acties als halverwege de bocht je knipperlicht aanzetten omdat je dan aan de wet hebt voldaan.cooper_s1 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:51:
Al met al, het is gewoon wettelijk verplicht om richting aan te geven...
Ik ben het gebruik van richtingaanwijzers pas echt gaan waarderen toen ik met verschillende groepjes ben gaan meerijden, en toen ik zelf voorreed voor anderen. Er zijn figuren die ook dan pas op het allerlaatste moment hun knipperlicht aanzetten waardoor je vol in de ankers moet om de bocht te halen (of hen niet ondersteboven te rijden). Met als gevolg dat je bij iedere kruising gespannen zit te kijken of hij/zij nu weer gaat afslaan. Met voorrijders die op tijd richting aangaven en duidelijk zichtbare richtingaanwijzers hadden was het wat dat betreft een stuk prettiger om achter te rijden.
Of de RAW's die iemand op zijn motor heeft origineel en/of goedgekeurd zijn vind ik ook niet interessant, zolang ze maar duidelijk zijn.
Ik heb hier al eens eerder een post geplaatst over mijn verbazing dat de nieuwe S1000XR aan de achterzijde alleen twee richtingaanwijzers heeft die ook de verlichting vormen en een remlicht functie hebben. Dat is een ontwikkeling die ik absoluut niet snap en ook heel erg slecht vind. Dat zou voor mij een reden zijn om zo'n motor te laten staan, of gelijk om te bouwen naar een normale achter/remlicht en knipperlicht situatie.
Dat inderdaad! met grote groepen is niks irritanter dan datWaaj schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:11:
[...]
Persoonlijk vind ik "wettelijk verplicht" het minst interessante deel voor het gebruik van RAW's. Dan krijg je van die acties als halverwege de bocht je knipperlicht aanzetten omdat je dan aan de wet hebt voldaan.
Ik ben het gebruik van richtingaanwijzers pas echt gaan waarderen toen ik met verschillende groepjes ben gaan meerijden, en toen ik zelf voorreed voor anderen. Er zijn figuren die ook dan pas op het allerlaatste moment hun knipperlicht aanzetten waardoor je vol in de ankers moet om de bocht te halen (of hen niet ondersteboven te rijden). Met als gevolg dat je bij iedere kruising gespannen zit te kijken of hij/zij nu weer gaat afslaan. Met voorrijders die op tijd richting aangaven en duidelijk zichtbare richtingaanwijzers hadden was het wat dat betreft een stuk prettiger om achter te rijden.
Of de RAW's die iemand op zijn motor heeft origineel en/of goedgekeurd zijn vind ik ook niet interessant, zolang ze maar duidelijk zijn.
Ik heb hier al eens eerder een post geplaatst over mijn verbazing dat de nieuwe S1000XR aan de achterzijde alleen twee richtingaanwijzers heeft die ook de verlichting vormen en een remlicht functie hebben. Dat is een ontwikkeling die ik absoluut niet snap en ook heel erg slecht vind. Dat zou voor mij een reden zijn om zo'n motor te laten staan, of gelijk om te bouwen naar een normale achter/remlicht en knipperlicht situatie.
@DrivinUCrazy daar zat ik laatst ook al te klagen... Zeker als je een beetje schuin van voren komt zijn die dingen vaak niet te zien. Net als Amerikaanse import-auto's die überhaupt geen richtingaanwijzers achter hebben, alleen een knipperend remlichtje
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Er zijn ook echt wel goede implementaties van 3 in 1 lampjes hoor. Kellermann maakt bijv hele goede. Kosten ook wel 100e per stuk. Probleem is vooral dat veel vh aftermarket spul chinees speelgoed is. Ken genoeg jongens die lampjes van 15e op hun motor van 15k zetten..Waaj schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:11:
Het verbaasd mij vooral dat er op veel nieuwe motoren nog nauwelijks innovatieve led implementatie zit. Beetje fatsoenlijk led lampje is tegenwoordig echt wel beter dan die 100 jaar oude halogeen lampjes. Wat dat betreft loopt de industrie imho flink achter op autos. Denk dat er weinig rijders bezwaar maken tegen wat knap ingebouwde extra lampjes zodat we beter zichtbaar zijn.
Het keyword is inderdaad ook "duidelijk". Bij zowel mijn auto instructeur als mijn motor instructeur destijds hebben ze mij op het hart gedrukt zo duidelijk mogelijk te zijn in het verkeer, dus binnen de bebouwde kom ongeveer op 100 meter vaardat je afslaat richting aangeven en buiten de bebouwde kom op 200 meter. Op de snelweg ongeveer 300 meter.Waaj schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 16:11:
[...]
Persoonlijk vind ik "wettelijk verplicht" het minst interessante deel voor het gebruik van RAW's. Dan krijg je van die acties als halverwege de bocht je knipperlicht aanzetten omdat je dan aan de wet hebt voldaan.
Allen bedankt voor de goede wensen! Ik heb goed geslapen, geen last van m'n hoofd en nauwelijks van m'n schouder. Mijn stuur staat weer goed en morgen vertrekken we terug naar NL, op een mooi rustig tempo ... Wat verzekering betreft; ik heb volgens mij WA+, dus die nieuwe tank zal ik zelf moeten betalen ben ik bang. O ja, en ik ga zo'n halve dagcursus volgen met een instructeur; ik heb wel iets met angst en linkerbochten 😳
Aan jezelf toegeven dat je angst hebt is al de helftHkuit schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 00:27:
Allen bedankt voor de goede wensen! Ik heb goed geslapen, geen last van m'n hoofd en nauwelijks van m'n schouder. Mijn stuur staat weer goed en morgen vertrekken we terug naar NL, op een mooi rustig tempo ... Wat verzekering betreft; ik heb volgens mij WA+, dus die nieuwe tank zal ik zelf moeten betalen ben ik bang. O ja, en ik ga zo'n halve dagcursus volgen met een instructeur; ik heb wel iets met angst en linkerbochten 😳
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik heb even gekeken, en die komt bij mij ook op €54,- per maand uitbotoo schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 15:33:
@LankHoar € 54 p/m allrisk lijkt me een nette prijs, ik betaal een vergelijkbaar bedrag via Harley - Davidson Insurance Services https://hd-i.nl/ kan geen kwaad om daar ook even te informeren.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
@Tylen interessante motorkeuze voor grasbaanracen
Denk niet dat mijn vrouw blij word als ik dat op het grasveldje doe 😂
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Voor wie intersse heeft:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Interesse wel, maar ik ben ziek dus gaat niet
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vandaag weer 300 km gereden, van Luxemburg binnendoor terug naar Nederland. Het viel me niet tegen, de eerste kilometers na mijn duikvlucht van woensdag. Ik heb het rustig aan gedaan en had al snel de lol weer terug. Nu op de camping in Vijlen, morgen de laatste km's en dan zit deze trip er weer op. Al zal ik nog wel even bezig zijn met het weer in de oorspronkelijke staat brengen van de Kawasaki...(nieuwe tank waarschijnlijk, en krassen wegpoetsen, slijpen, schuren of onderdelen vervangen).
En nog steeds het besef dat ik echt geluk heb gehad!
[t*ring wat is zo'n tank duur; ca 2000 euro...]
En nog steeds het besef dat ik echt geluk heb gehad!
[t*ring wat is zo'n tank duur; ca 2000 euro...]
[ Voor 4% gewijzigd door Hkuit op 12-07-2022 11:20 ]
@lolgast
Ik sta in de startpagina nog met een BMW R1150R, die is enige tijd geleden verkocht dus die mag eruit.
Ter vervanging mag daarvoor dus mijn Kawasaki Vulcan S (2021) met deze foto;
:strip_exif()/f/image/qMnQdZQYTa27jz9DIao7j1Og.jpg?f=fotoalbum_large)
Locatie nog altijd Noord Brabant
Ps: dus toch maar deze foto gezien ik voorlopig niet zo’n mooie zal kunnen maken (iets met poetsen en tijdgebrek
)
Edit;
@LankHoar ik zag in een recentere post dat je de TS kom bijwerken. Wellicht heb ik in dit bericht de verkeerde aangeschreven of is Lolgast afwezig, maar bij deze poging 2
Ik sta in de startpagina nog met een BMW R1150R, die is enige tijd geleden verkocht dus die mag eruit.
Ter vervanging mag daarvoor dus mijn Kawasaki Vulcan S (2021) met deze foto;
:strip_exif()/f/image/qMnQdZQYTa27jz9DIao7j1Og.jpg?f=fotoalbum_large)
Locatie nog altijd Noord Brabant
Ps: dus toch maar deze foto gezien ik voorlopig niet zo’n mooie zal kunnen maken (iets met poetsen en tijdgebrek
Edit;
@LankHoar ik zag in een recentere post dat je de TS kom bijwerken. Wellicht heb ik in dit bericht de verkeerde aangeschreven of is Lolgast afwezig, maar bij deze poging 2
[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 25-07-2022 16:34 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Einde Dutch 1000 voor mij… Er moet schijnbaar elk jaar een Tweaker opgeofferd worden bij dit evenement. Rondom Rottum iets vaags in mijn achterband gekregen wat een enorme scheur heeft achtergelaten in het loopvlak. Uiteindelijk 5 Dynaplugs erin gepropt maar het loopt nog steeds leeg met 0.1 bar per 5 min. Wel nog Bommes tegengekomen onderweg naar Groningen waar de berger mij ophaalt
. Nu wachten op de Logicx…
![]() | ![]() | ![]() |
Ah sportpark corpus den hoorn, je staat om de hoek bij mijcyntax schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:56:
Einde Dutch 1000 voor mij… Er moet schijnbaar elk jaar een Tweaker opgeofferd worden bij dit evenement. Rondom Renkum ofzo iets vaags in mijn achterband gekregen wat een enorme scheur heeft achtergelaten in het loopvlak. Uiteindelijk 5 Dynaplugs erin gepropt maar het loopt nog steeds leeg met 0.1 bar per 5 min. Wel nog Bommes tegengekomen onderweg naar Groningen waar de berger mij ophaalt. Nu wachten op de Logicx…
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Lees ik nu pas. Wat vervelend zeg en wat een geluk dat het slechts materieel en je ego is dat beschadigd is. Zo heeft een maatje van mij na een klein onschuldig schuivertje vorig jaar in de Eifel bijna twee weken in het ziekenhuis gebivakkeerd. Gelukkig geen blijvend letselHkuit schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:06:
K*t. Dat was waarschijnlijk het eerste wat ik zei toen ik me realiseerde dat ik op de grond lag, naast m'n motor, en met m'n hoofd op het beton. We zijn vier dagen geleden vertrokken voor rondje België & Luxemburg en Luxemburg bleek inderdaad het motorparadijs waarover ik al gelezen had. Heerlijk! Mooi asfalt, mooie wegen, berg op en berg af, ik genoot. M'n motormaat deed het wat rustiger aan op z'n Harley maar ik ging lekker achter een local aan die in een BMW 3-serie dezelfde kant op ging; die kent de weg, dus da's ideaal. Mooi bochtjes trekken met mijn Kawasaki Z900RS, hier is 'ie voor gemaakt. Ondertussen had ik wel besloten om de BMW te laten gaan want hé, je moet je nooit laten opnaaien, altijd je eigen temp rijden. Wat er toen precies gebeurde weet ik niet, maar ik vond de bocht te scherp of mijn snelheid te hoog. Ik stuurde naar de buitenkant van de bocht, wist dat dat geen goed idee was maar corrigeerde toch niet of zo, en toen reed ik naast de weg in de betonnen waterafvoer greppel, ineens een hoop actie en toen klapte ik met mijn hoofd tegen het beton. En nu? De motor doet nog , en ik ook. Deuken in de tank, stuur in standje sport en schakelpook een beetje krom, maar we zijn rijdend naar de camping gegaan. Mijn schouder heeft de klap opgevangen dus die voel ik wel, maar hij werkt nog. Mijn ego is gekrenkt of beter; ik schaam me flink. Ach ja, wijze les. Morgen stuur recht en zorgen dat we overmorgen rustig aan weer richting huis kunnen.
XXXVI
Hebben er meer mensen problemen met dat TomTom (Rider 550) met instellingen voor soort route (snelste etc) met als keuze ‘altijd vragen’ dat die vraag nooit komt?
Niet onoverkomelijk maar wel irritant… reset heeft niet geholpen. De nieuwe die vandaag extra is binnengekomen voor mijn vrouw heeft dit ook dus… Tips zijn welkom!
Niet onoverkomelijk maar wel irritant… reset heeft niet geholpen. De nieuwe die vandaag extra is binnengekomen voor mijn vrouw heeft dit ook dus… Tips zijn welkom!
@cyntax dat is wel klote, jammer maar volgend jaar nieuwe kans. @Bommes hoe vergaat het voor jouw dit jaar ?
Zelf kon ik helaas niet. Enkele deadlines op het werk, zelfs zo erg dat ik net terug ben van 31 uur aan 1 stuk doorwerken. Leek me niet verantwoord om nog de dutch 1000 te rijden.
Zelf kon ik helaas niet. Enkele deadlines op het werk, zelfs zo erg dat ik net terug ben van 31 uur aan 1 stuk doorwerken. Leek me niet verantwoord om nog de dutch 1000 te rijden.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Het hoe laat je duidelijk zien, maar het wat en waarom? Is dit een manier om je motor te jatten of heb je een 'geheime' optie unlocked?4x2 schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 18:09:
Speciaal voor alle Forza 250EX rijders in dit topic:
[YouTube: Honda NSS250EX MF08 Forza S-matic initialization procedure]
Dus even mensen taggen:
@4x2
Klaar.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Aii das naar. Extra naar dat die achterband er nog vrij vers uitziet.cyntax schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:56:
Einde Dutch 1000 voor mij… Er moet schijnbaar elk jaar een Tweaker opgeofferd worden bij dit evenement. Rondom Rottum iets vaags in mijn achterband gekregen wat een enorme scheur heeft achtergelaten in het loopvlak. Uiteindelijk 5 Dynaplugs erin gepropt maar het loopt nog steeds leeg met 0.1 bar per 5 min. Wel nog Bommes tegengekomen onderweg naar Groningen waar de berger mij ophaalt. Nu wachten op de Logicx…
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Hmm… ik heb hier nog een set verwarmde handvaten liggen van 130mm.
Nu zie ik dat de originele handvaten op de Vulcan S kleiner zijn (links 120mm en rechts 125mm).
Is dit een kwestie van de einddop wat minder ver plaatsen of past dat niet/komt er meer bij kijken?
Ik kan het online niet echt vinden en voor ik straks alles eraf loop te halen… iemand ervaring / tips?
Nu zie ik dat de originele handvaten op de Vulcan S kleiner zijn (links 120mm en rechts 125mm).
Is dit een kwestie van de einddop wat minder ver plaatsen of past dat niet/komt er meer bij kijken?
Ik kan het online niet echt vinden en voor ik straks alles eraf loop te halen… iemand ervaring / tips?
Moet je even naar je set kijken, vaak kun je nog een stukje van het handvat afsnijden voordat je in de hittedraad terecht komt.Thalaron schreef op zondag 10 juli 2022 @ 07:56:
Hmm… ik heb hier nog een set verwarmde handvaten liggen van 130mm.
Awesome
Nog niets van @Bommes gehoord maar bij deze dank dat jij de vloek dit jaar op je genomen hebt.cyntax schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 16:56:
Einde Dutch 1000 voor mij… Er moet schijnbaar elk jaar een Tweaker opgeofferd worden bij dit evenement.
Zelf dit jaar voor het eerst meegedaan, voor de 500 gekozen en dat was uiteindelijk ook echt de beste keuze. 's Nachts ergens in de buurt in een gehorig en warm pension "geslapen", denk dat ik niet meer dan 3 uur echt geslapen heb. Om 12 uur nog kunnen genieten van de buurkamer waar twee heren nog bezig waarom de route in hun navigatie te krijgen.
Sfeertje die morgen op camping De Hei was echt super. Bomvol motoren, tentjes en ontbijtende mensen in motorpak. Even inschrijven, sticker opplakken en dan wachten tot de startminuut. Mijn starttijd was 7:58, had liever eerder gestart maar die tijden zijn voor de 700 en 1000. Eerste paar kilometer achter een groepje gezeten die het kalm an deden dus die maar ingehaald en lekker mijn eigen tempo gaan rijden. Was nog rustig in Limburg en de route via Arnhem naar de Veluwe was echt schitterend.
Na 2 uur en dik 100 km. op de teller even tanken en pauze. Ook hier weer een supersfeertje en continu andere deelnemers om je heen. Later op de dag werd het veld meer uit elkaar getrokken en in de laatste drie uur heb ik ondanks een paar korte stops geen andere deelnemers meer gezien. Merkte wel dat ik voor rust meer had aan echt even alleen zitten dan andere mensen ontmoeten, dus later op de dag gewoon even ergens in het bos oid. gestopt voor echte rust.
Na de middag begon de vermoeidheid er wel in te hakken, vooral in mijn rug maar toch ook wel een beetje qua concentratie. Ik rijd de track op Garmin dus zonder routeaanwijzing en op een bepaald moment mis je een afslag, dan weet je dat het tijd is voor rust. Zag anderen ook foutjes maken, motorrijder voor me waarvoor het groepje eigenlijk iets te snel reed ging in een bocht naar de buitenkant maar kon de motor gelukkig rechtop houden.
De laatste twee uur vooral op mijn zithouding gelet en daarmee ging het eigenlijk prima. Wegens een wielerwedstrijd in Berg en Dal moest ik een paar keer van de route af en omrijden maar kwam daardoor wel weer op schitterende plekjes uit. Om 18:15 kwam ik weer op de camping aan met exact 500 km op de teller, was de eerste die exact het aantal kilometers gereden had, stom toeval natuurlijk.
Mocht je volgend jaar ook mee willen rijden dan is nu het moment om in te schrijven en indien nodig een slaapplek te regelen. Je kunt de 1000 rijden maar dus ook 300, 500 of 700 km als dat beter bij je past. Wat mij betreft aan aanrader!
Foto's plaatsen laat ik over aan de anderen, elke foto die ik gemaakt heb staat een quad op.
Dat kan bij de set die ik heb helaas niet, in ieder geval niet zonder dat het eruit ziet...A13X schreef op zondag 10 juli 2022 @ 08:03:
[...]
Moet je even naar je set kijken, vaak kun je nog een stukje van het handvat afsnijden voordat je in de hittedraad terecht komt.
Staat min of meer in de omschrijving, maar iets uitgebreider;noes schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 21:51:
[...]
Het hoe laat je duidelijk zien, maar het wat en waarom? Is dit een manier om je motor te jatten of heb je een 'geheime' optie unlocked?
Dit type scooter heeft een elektronische vario ipv rolletjes. De aangedreven poelie wordt door een motortje aangestuurd, je hebt bv ook handmatige 'versnellingen'
Werkt leuk, maar bij alles wat je aan de vario doet moet deze zichzelf weer inleren.
Waaronder het vervangen van de riem.
Ik vermoed dat ie bij die procedure simpelweg kijkt/zoekt naar de verhouding tussen de voorste & achterste poelie (beiden hebben een snelheidssensor)
leeg
@Jazzy gaaf! Ook wel wat voor mij. Het lijkt er op dat je nu nog niet kan inschrijven voor volgend jaar.
Nog steeds geen selfies van @Bommes tijdens de Dutch1000?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb de Dutch 1000 ook weer overleefd.
Zoals het blijkt te horen wel met wat sleutelen onderweg
In de ochtend op camping De heide

@cyntax zijn motor staat er ook nog op zie ik nu..
Start tijd voor mij was 6:40uur, eerst ff snel wat ontbijt naar binnen.
Was geregeld bij de inschrijving, helaas waren het witte zachte puntjes met kaas en ham, daar kunnen we niet een hele dag op rijden natuurlijk.
Gelukkig had ik zelf een zak met wat bruine broodjes bij en wat pindakaas en jam.
Dus onderweg, na een half uurtje sturen haakte ik aan bij 2 gasten die ik niet kende maar die er een lekker tempo op na hielden.
Net zo ongeduldig als ik, merkte ik, er werd flink wat auto's ingehaald en het tempo zat er goed in.
Eerste stop was in Culemborg bij Biker gadgets.
Digitale stempel in het archief, kopje koffie en weer door.
Reserve lampje brande al en ik moest nog iets van 20 a 30 km naar het eerst volgende tankstation.
1 rotonde daarvoor hield de Vespa al flink in en bij het opdraaien van het tankstation sloeg het ding af. hoezo mooi getimed.
Na het tanken kwamen die 2 gasten waar ik eerder achter reed weer voor bij dus kon ik weer bij hun aanhaken.
Weinig foto's gemaakt want het was vooral rijden rijden, tanken en weer rijden rijden.
Route ging over de Veluwe, en weet ik veel waar om langs Kampen te komen.
Die 2 mannen die ik volgende, 1 op een KTM 790 de ander op een Vstrom 650 hielden de gang er nog steeds goed in en ik kon goed blijven volgen. Ergens voor Kampen draaide hun ineens af om te lunchen maar ik wilde nog even door.
Paar dorpjes verder heb ik even mijn lunch stop gehouden, wat broodjes, fruit en een energie reep er in.

Wat kilometers verder was er ergens een weg afgesloten, asfalt er af gefreesd, nou ja dat houd ons niet tegen toch..
Dus toch er overheen gerammeld..
En ja hoor een kilometer of wat verderop ineens een hoop herrie, zoals vroeger op de snorfiets als je zonder uitlaat ging rond rijden.
Ik meteen aan de kant en kijk achterom ligt mijn complete uitlaat midden op de weg een 10tal meter terug
Met wat roadside bush craft werk het ding weer terug onder de Vespa gebonden

Die zwarte vlek op de uitlaat is van mijn motorhandschoen die bijna in rook op ging toen ik de uitlaat van de weg oppakte..
En weer door
5 kilometer verder kwam het geheel er weer onderuit, dus weer aan de kant van de weg, wat t-wraps er bij op en weer door.
Ogen openhouden voor een hek met ijzerdraad ergens om een stukje af te knippen.
Wat gelukkig ook vrij snel kwam, een paaltje langs het veld met flink wat draad er om heen gewikkeld, gebroken heb denk ik.
Daar een meter of 1,5 afgeknipt en de t-wraps voorzien van wat extra ijzerdraad ondersteuning.
En drie keer raden, weer door..
Wat volgde was veel openheid, en uit eindelijk Eemshaven, op de pier bij het station was een foto controle punt.

Ook meteen even wat gegeten, tip van flip: neem geen bananen mee in je topkoffer. Die worden zwart en totaal mouche. Kan er beter een smoothie van maken want ze waren al halverwege van het vloeibaar worden.
Daar ook meteen de tank weer vol gegooi en gas er op.
Nog meer polders en veel rechte wegen met de wind in de rug.
Liggen over het stuurtje tikje de Vespa de 132km/u op de GPS aan, in de toerenbegrenzer
Er volgende nog een stop bij een boer op het erf, broodje hamburger en broodje worst, blikje cola, wat foto's en een digitale stempel in het boekje.

Weer in het zadel en door sturen, ik zat achter een groepje waar de achterste rijder het niet echt bij kon aanhouden. Bochten verkeerd ingeschat, net niet er uit vliegen, enz.
Maar hij liet meer er niet voorbij.
In de bochten zat ik iedere keer bijna naast en moest ik veel te veel afremmen naar mijn zin.
Maar na de bocht trok hij het gas wijd open en hielden mijn 23pk's het niet bij.
Uit eindelijk gingen hun ergens links en ik rechtdoor, mooi verschillen in de route, dus weer door, ruimte voor me.
Het werd langzaam donker, en kouder, dus regenbroek aan en een extra shirt, nog een keer tanken en verder met de route.
In de buurt van Arnhem liep ik vast in de verkeerschaos rondom Dreamfields festival. Wat een ellende.
Met flink wat vertraging en een dikke omweg kwam ik er toch voorbij.
Na Arnhem de laatste stop, even wat drinken en een energie bar er in.
Laatste loodjes door gezet en om 0:15 was ik op het eind punt.

Vertrokken om: 6:40 uur
Aankomt 0:15 uur
Totaal 1051km gereden, rijtijd 14:30 uur, gemiddeld 72km/u
5 keer getankt, 3 gestopt voor de stempel posten en 3 keer onbedoeld moeten stoppen voor het fixen van de uitlaat.
Na aankomst op de camping nog even staan kletsen en een paar borreltjes uit mijn heupflesje gedronken en naar bedje.
Als een blok gelslapen tot een uurtje of 8 in de morgen, zooi op geruimd en weer naar huis.
Volgend jaar weer
maar dan misschien met de Guzzi? iets meer vermogen zou soms wel leuk zijn.
Zoals het blijkt te horen wel met wat sleutelen onderweg
In de ochtend op camping De heide

@cyntax zijn motor staat er ook nog op zie ik nu..
Start tijd voor mij was 6:40uur, eerst ff snel wat ontbijt naar binnen.
Was geregeld bij de inschrijving, helaas waren het witte zachte puntjes met kaas en ham, daar kunnen we niet een hele dag op rijden natuurlijk.
Gelukkig had ik zelf een zak met wat bruine broodjes bij en wat pindakaas en jam.
Dus onderweg, na een half uurtje sturen haakte ik aan bij 2 gasten die ik niet kende maar die er een lekker tempo op na hielden.
Net zo ongeduldig als ik, merkte ik, er werd flink wat auto's ingehaald en het tempo zat er goed in.
Eerste stop was in Culemborg bij Biker gadgets.
Digitale stempel in het archief, kopje koffie en weer door.
Reserve lampje brande al en ik moest nog iets van 20 a 30 km naar het eerst volgende tankstation.
1 rotonde daarvoor hield de Vespa al flink in en bij het opdraaien van het tankstation sloeg het ding af. hoezo mooi getimed.
Na het tanken kwamen die 2 gasten waar ik eerder achter reed weer voor bij dus kon ik weer bij hun aanhaken.
Weinig foto's gemaakt want het was vooral rijden rijden, tanken en weer rijden rijden.
Route ging over de Veluwe, en weet ik veel waar om langs Kampen te komen.
Die 2 mannen die ik volgende, 1 op een KTM 790 de ander op een Vstrom 650 hielden de gang er nog steeds goed in en ik kon goed blijven volgen. Ergens voor Kampen draaide hun ineens af om te lunchen maar ik wilde nog even door.
Paar dorpjes verder heb ik even mijn lunch stop gehouden, wat broodjes, fruit en een energie reep er in.

Wat kilometers verder was er ergens een weg afgesloten, asfalt er af gefreesd, nou ja dat houd ons niet tegen toch..
Dus toch er overheen gerammeld..
En ja hoor een kilometer of wat verderop ineens een hoop herrie, zoals vroeger op de snorfiets als je zonder uitlaat ging rond rijden.
Ik meteen aan de kant en kijk achterom ligt mijn complete uitlaat midden op de weg een 10tal meter terug
Met wat roadside bush craft werk het ding weer terug onder de Vespa gebonden

Die zwarte vlek op de uitlaat is van mijn motorhandschoen die bijna in rook op ging toen ik de uitlaat van de weg oppakte..
En weer door
5 kilometer verder kwam het geheel er weer onderuit, dus weer aan de kant van de weg, wat t-wraps er bij op en weer door.
Ogen openhouden voor een hek met ijzerdraad ergens om een stukje af te knippen.
Wat gelukkig ook vrij snel kwam, een paaltje langs het veld met flink wat draad er om heen gewikkeld, gebroken heb denk ik.
Daar een meter of 1,5 afgeknipt en de t-wraps voorzien van wat extra ijzerdraad ondersteuning.
En drie keer raden, weer door..
Wat volgde was veel openheid, en uit eindelijk Eemshaven, op de pier bij het station was een foto controle punt.

Ook meteen even wat gegeten, tip van flip: neem geen bananen mee in je topkoffer. Die worden zwart en totaal mouche. Kan er beter een smoothie van maken want ze waren al halverwege van het vloeibaar worden.
Daar ook meteen de tank weer vol gegooi en gas er op.
Nog meer polders en veel rechte wegen met de wind in de rug.
Liggen over het stuurtje tikje de Vespa de 132km/u op de GPS aan, in de toerenbegrenzer
Er volgende nog een stop bij een boer op het erf, broodje hamburger en broodje worst, blikje cola, wat foto's en een digitale stempel in het boekje.

Weer in het zadel en door sturen, ik zat achter een groepje waar de achterste rijder het niet echt bij kon aanhouden. Bochten verkeerd ingeschat, net niet er uit vliegen, enz.
Maar hij liet meer er niet voorbij.
In de bochten zat ik iedere keer bijna naast en moest ik veel te veel afremmen naar mijn zin.
Maar na de bocht trok hij het gas wijd open en hielden mijn 23pk's het niet bij.
Uit eindelijk gingen hun ergens links en ik rechtdoor, mooi verschillen in de route, dus weer door, ruimte voor me.
Het werd langzaam donker, en kouder, dus regenbroek aan en een extra shirt, nog een keer tanken en verder met de route.
In de buurt van Arnhem liep ik vast in de verkeerschaos rondom Dreamfields festival. Wat een ellende.
Met flink wat vertraging en een dikke omweg kwam ik er toch voorbij.
Na Arnhem de laatste stop, even wat drinken en een energie bar er in.
Laatste loodjes door gezet en om 0:15 was ik op het eind punt.

Vertrokken om: 6:40 uur
Aankomt 0:15 uur
Totaal 1051km gereden, rijtijd 14:30 uur, gemiddeld 72km/u
5 keer getankt, 3 gestopt voor de stempel posten en 3 keer onbedoeld moeten stoppen voor het fixen van de uitlaat.
Na aankomst op de camping nog even staan kletsen en een paar borreltjes uit mijn heupflesje gedronken en naar bedje.
Als een blok gelslapen tot een uurtje of 8 in de morgen, zooi op geruimd en weer naar huis.
Volgend jaar weer
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Lol 😂Die zwarte vlek op de uitlaat is van mijn motorhandschoen die bijna in rook op ging toen ik de uitlaat van de weg oppakte..
Lekker doorgejast Bommes!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
72 km/u gemiddeld is flink doorgereden 👌
Zit er zo veel snelweg of N-wegen in die route dan?
Vorige week hebben we aan de Moezel / Hunsrück ook een gemiddelde van 72 km/h gereden, maar dat was voor ons met de toegestane snelheden daar, acceptabel. In Nederland zou het dat echt niet zijn geweest.
Maar met 14:30u rijtijd op een dag, niet voor mij weggelegd. Ik rij graag, ik rij veel, maar 14 uur door Nederland crossen is niets voor mij.
Wel petje af voor degenen die het wél klaarspelen hoor.
Een collega, nog niet zo lang zijn rijbewijs, heeft meegedaan met de 300km en die voltooid.
Vorige week hebben we aan de Moezel / Hunsrück ook een gemiddelde van 72 km/h gereden, maar dat was voor ons met de toegestane snelheden daar, acceptabel. In Nederland zou het dat echt niet zijn geweest.
Maar met 14:30u rijtijd op een dag, niet voor mij weggelegd. Ik rij graag, ik rij veel, maar 14 uur door Nederland crossen is niets voor mij.
Een collega, nog niet zo lang zijn rijbewijs, heeft meegedaan met de 300km en die voltooid.
[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-07-2022 12:55 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hierzo, sinds vorige week woensdagLeviathius schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:41:
Vind die nieuwe Triumph Tiger 1200 erg vet hoor. Mensen ervaring met een Tiger 1200 toevallig? Dikke prijs hangt er ook aan, 20.000 t/m 25.500. Misschien dit jaar eens een proefrit aanvragen, gewoon voor het leuke en ervaren van zo'n dikke allroad.
[Afbeelding]
(bron: https://motorfreaks.nl/ar...vreter/42375/artikel.html)
![]() | ![]() |
It's a beast :-)
Tiger 1200 GT Pro - 2022 (nu nog de belgische off-road wegen vinden :-p )
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Het zijn bijna allemaal 60 en 80km/u weggetjes.DrivinUCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:27:
Zit er zo veel snelweg of N-wegen in die route dan?
Maar met 14:30u rijtijd op een dag, niet voor mij weggelegd. Ik rij graag, ik rij veel, maar 14 uur door Nederland crossen is niets voor mij.Wel petje af voor degenen die het wél klaarspelen hoor.
![]()
De werkelijk gereden snelheden lagen alleen wel een heel stuk hoger
Paar kleine stukjes N wegen en uit mijn hoofd 1 klein stukje A27 om een rivier over te komen ergens bij Gorinchem.
De GPX staat op de My Route App, moet even de link opsnorren, weet niet of die werkt voor iedereen.
https://www.myrouteapp.co...tes/2035#6793055/name/asc
Werkt dat?
Ja ik had me een beetje vergist in hoe warm dat eerste stuk uitlaat werkelijk is/was.
Daar kwam een flinke rook pluim van mijn handschoen af toen ik het ding vast pakte.
Thanks @Jolke en @botoo
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hele gave motor! Mooi kleuren ook zeg!dj_vibri schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:11:
[...]
Hierzo, sinds vorige week woensdag![]()
[Afbeelding] [Afbeelding]
It's a beast :-)
Tiger 1200 GT Pro - 2022 (nu nog de belgische off-road wegen vinden :-p )
Maar met die banden zou ik niet zo gauw off-road gaan. Zou zonde zijn als je hem op z'n kant legt
Ja, dat werkt. Dat wil zeggen, ik ben zelf ook altijd ingelogd in MRA als gold member, dan kan ik die map ook inzien.Bommes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Het zijn bijna allemaal 60 en 80km/u weggetjes.
Paar kleine stukjes N wegen en uit mijn hoofd 1 klein stukje A27 om een rivier over te komen ergens bij Gorinchem.
De GPX staat op de My Route App, moet even de link opsnorren, weet niet of die werkt voor iedereen.
Werkt dat?
Er staan inderdaad verrassend weinig N wegen in de route, als ik er zo vlot doorheen scan.
Maar hieruit maak ik inderdaad wel op dat je regelmatig in het rijbewijskritische bereik zult moeten rijden voor die 1000km. Wel op weggetjes waar het waarschijnlijk wel kán.
Mag je nog blij zijn dat je niet even snel alvast je handschoen had uitgedaanBommes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:29:
[...]
Het zijn bijna allemaal 60 en 80km/u weggetjes.
Werkt dat?
[...]
Ja ik had me een beetje vergist in hoe warm dat eerste stuk uitlaat werkelijk is/was.
Daar kwam een flinke rook pluim van mijn handschoen af toen ik het ding vast pakte.![]()
Thanks @Jolke en @botoo
Awesome
Lekker bezig @Bommes , mooi dat uitrijden deze keer wel gelukt was 
Die uitlaat moet je nu eigenlijk nog een keer of 10 met handschoenen vastpakken, dan heeft ie een mooi camo-patroontje
Die uitlaat moet je nu eigenlijk nog een keer of 10 met handschoenen vastpakken, dan heeft ie een mooi camo-patroontje
True en ben ook niet van plan om zwaar off road te gaan. Was aan 't twijfelen tussen de GT Pro of de Rally Pro, uiteindelijk toch de GT weg gekozen vermits ik deze meer zal gebruiken voor woon-werk/klanten verkeer, maar licht off road is zeker haalbaar.Leviathius schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:56:
[...]
Hele gave motor! Mooi kleuren ook zeg!
Maar met die banden zou ik niet zo gauw off-road gaan. Zou zonde zijn als je hem op z'n kant legt
Wel jammer van de niet spaakvelgen, maar ja minder kuiswerk :-p
Moest je er eentje aanschaffen: staar je niet blind op de marketing van "My Triumph Connectivity".... en "Google first premier partnership" blablabla. Turn by turn navigatie is echt crap (reageert veel te laat) en je moet eerst de motor aanzetten, dan je phone nemen en de app openen, bestemming ingeven en fingers crossed dat hij het oppikt.... ook geen keuze voor een rit te "plannen" of te kiezen voor "kronkelwegen" ofzo. Van alles zeer tevreden (heerlijk, 6e rijden bij 30km/h voor een bocht en toch instant terug optrekken zonder morren) maar de app/connectiviteit..... Big no.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Het bestaat dus toch.dj_vibri schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:26:
[...]
True en ben ook niet van plan om zwaar off road te gaan. Was aan 't twijfelen tussen de GT Pro of de Rally Pro, uiteindelijk toch de GT weg gekozen vermits ik deze meer zal gebruiken voor woon-werk/klanten verkeer, maar licht off road is zeker haalbaar.
Moest je er eentje aanschaffen: staar je niet blind op de marketing van "My Triumph Connectivity".... en "Google first premier partnership" blablabla. Turn by turn navigatie is echt crap (reageert veel te laat) en je moet eerst de motor aanzetten, dan je phone nemen en de app openen, bestemming ingeven en fingers crossed dat hij het oppikt.... ook geen keuze voor een rit te "plannen" of te kiezen voor "kronkelwegen" ofzo. Van alles zeer tevreden (heerlijk, 6e rijden bij 30km/h voor een bocht en toch instant terug optrekken zonder morren) maar de app/connectiviteit..... Big no.
Wacht hier al 3 jaar op de belofte dat de connect ook naar de 800(XCA) komt..
"Tiger 800 XRX / XCX / XRT / XCX Nu beschikbaar: contact uw dealer MY18 - MY19"
Hoop opgegeven vorige jaar, zie hem er nu wel bij staan.
https://www.triumphmotorc...iumph-connectivity-system
Die navigatie boeit mij eigenlijk niet; je kan er ook meer mee toch? Wil met name mijn muziek kunnen bedienen i.p.v. via de Sena/helm. Inkomend gesprek de beller zien zou ook wel fijn zijn.
Iemand hier al een <2022 (/ouder model) geupgrade bij de dealer?
[ Voor 17% gewijzigd door Source90 op 11-07-2022 16:05 ]
Als ik ooit 20k te besteden heb voor een motor staat de Tiger 1200 zeker op het lijstje! Maar voor nu zit dat nog niet in de financiele tijdlijn helaas...dj_vibri schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:26:
[...]
True en ben ook niet van plan om zwaar off road te gaan. Was aan 't twijfelen tussen de GT Pro of de Rally Pro, uiteindelijk toch de GT weg gekozen vermits ik deze meer zal gebruiken voor woon-werk/klanten verkeer, maar licht off road is zeker haalbaar.
Veel veilige en leuke kilometers gewenst!
Inkomende beller zien is inderdaad mogelijk. De muziek bediening heb ik met Deezer nog niet werkend gekregen (ook nog niet hard mee bezig geweest, dus misschien zie ik iets over het hoofd of het is omdat ik Deezer gebruik IPV Spotify). Heb er nu een aparte zumo opgezet die ik nog had, welke rechtstreeks gekoppeld is aan de Sena. Phone zelf is gekoppeld aan Triumph.Source90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:50:
[...]
Het bestaat dus toch.
Die navigatie boeit mij eigenlijk niet; je kan er ook meer mee toch? Wil met name mijn muziek kunnen bedienen i.p.v. via de Sena/helm. Inkomend gesprek de beller zien zou ook wel fijn zijn.
Zodra ik muziek deftig getest heb laat ik het je weten 🤭
Meeste dealers zijn dicht hier op maandag, morgen maar eens contact opnemen of dit een simpele software update is of dat er nog een berg hardware bijbesteld moet worden (lees: of/wat er kosten zijn).dj_vibri schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:08:
[...]
Inkomende beller zien is inderdaad mogelijk. De muziek bediening heb ik met Deezer nog niet werkend gekregen (ook nog niet hard mee bezig geweest, dus misschien zie ik iets over het hoofd of het is omdat ik Deezer gebruik IPV Spotify). Heb er nu een aparte zumo opgezet die ik nog had, welke rechtstreeks gekoppeld is aan de Sena. Phone zelf is gekoppeld aan Triumph.
Zodra ik muziek deftig getest heb laat ik het je weten 🤭
Kan mij heugen dat ik hier in 2019-2020 al meerdere malen over gemaild heb met Triumph Benelux. Blij dat het eindelijk beschikbaar is.
/f/image/L8JPk4lCpPPQdB7ry9JhR99s.png?f=fotoalbum_large)
Aanhouder wint
[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 11-07-2022 16:14 ]
Dacht het niet.. Schrok er nu al van en het was best snel heet door de handschoen heen moet ik zeggen..Chakotay schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:12:
Lekker bezig @Bommes , mooi dat uitrijden deze keer wel gelukt was
De Vespa heeft nu echt wel wat aandacht nodig.
Remmen voelde bij het terug naar huis rijden echt knijter hard, flink (te) heet geworden denk ik.
Verse vloeistof en blokjes nodig dus.
Uitlaat terug vast maken, wat beugeltjes maken, enz.
Vering een keer goed nakijken en afstellen want het ging er soms zo hard op dat voor in de eind stop jaste.
Enz enz.
Maar al met al is het me niks tegen gevallen.
Soms heb je wel eens met een lange rit, met de auto of motor, dat je zou een oeps momentje hebt.
Dat er iets gebeurd wat net nog goed ging maar ivm wat minder aandacht of verkeerde inschatting enigszins oeps was
Nou ja dat heb ik tijdens de hele rit niet 1 keer gehad.
Ik kon de aandacht er goed bij houden, de geest was heel de rit helder genoeg voor mijn gevoel.
Lijf begon wel wat pijn te doen op een gegeven moment.
Vooral mijn rechter onderarm van het harde knijpen in de voorrem.
En mijn nek/schouders van de houding, net te lang met de schouders op getrokken gezeten doordat ik het wat koud had tegen het einde van de rit denk ik.
Volgende keer dus iets mee om mezelf beter warm te houden.
Ik blijf het bijzonder gaaf vinden dat die Vespa met gemak meer meemaakt, meer bagage mee heeft gesjouwd, meer onverhard heeft gezien, meer hoogtemeters heeft gemaakt, en meer kilometers heeft afgelegd, dan de gemiddelde ultieme reis-enduro. (Lees: GS en co)
Als ik correct ben is er een soort hardware dat geplaatst dient te worden, maar hoe het met oudere modellen zit eigenlijk geen idee....Source90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:10:
[...]
Meeste dealers zijn dicht hier op maandag, morgen maar eens contact opnemen of dit een simpele software update is of dat er nog een berg hardware bijbesteld moet worden (lees: of/wat er kosten zijn).
Kan mij heugen dat ik hier in 2019-2020 al meerdere malen over gemaild heb met Triumph Benelux. Blij dat het eindelijk beschikbaar is.
[Afbeelding]
Aanhouder wint
Thanks maar helaas is de werkelijkheid de laatste jaren wat anders.DrivinUCrazy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:28:
Ik blijf het bijzonder gaaf vinden dat die Vespa met gemak meer meemaakt, meer bagage mee heeft gesjouwd, meer onverhard heeft gezien, meer hoogtemeters heeft gemaakt, en meer kilometers heeft afgelegd, dan de gemiddelde ultieme reis-enduro. (Lees: GS en co)![]()
Ik ben een aantal jaren geleden gescheiden, de camper waar de Vespa altijd mee achterop ging is toen verkocht.
En de Vespa heeft sindsdien eigenlijk meer stil gestaan dan gereden.
Wat ik zelf altijd erg grappig vind is dat iedereen erg lacherig reageert als ik op zo een soort evenement, bochten training of motorforum weekend met de Vespa aan kom.
Tot dat we gaan rijden en ze zien dat ik met het ding gewoon lekker mee kan sturen en het meestal makkelijk bij kan houden.
Nu ook weer: ga je met dat ding mee doen, de 300km zeker?
* Bommes met de 1000
Oh nou ja dan zul je wel zeker niet binnen 24 uur terug binnen zijn, we starten 2 uur na je maar we halen je onderweg wel in hoor.
/Tot morgen dan
Nou ja dan krijg je dit dus de dag er na:

Was een groepje van 3 waar ik ff aan haakte, overigens denk ik dat hij dorpjes iets anders bedoelde want in de bebouwde kom heb ik me gewoon netjes aan de snelheden gehouden.
Daarbuiten zeer zeker niet daar ga ik niet over liegen
Reservoirsok verloren gisteravond 
Of heb ik er nou 1-up doorheen gejaagd?
Neh, het zal 't verval zijn na 5 jaar en 40Mm.
2017:
:fill(white):strip_exif()/f/image/at9x87QueJTzxqh3JNJPFzLq.png?f=user_large)
2019:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5bUFlTbUxyLyBmVXzGTromC5.png?f=user_large)
2020:
:fill(white):strip_exif()/f/image/576A3LOJq78maOquDh8Up2Ya.png?f=user_large)
Nu (naakt!):
Of heb ik er nou 1-up doorheen gejaagd?
Neh, het zal 't verval zijn na 5 jaar en 40Mm.
2017:
:fill(white):strip_exif()/f/image/at9x87QueJTzxqh3JNJPFzLq.png?f=user_large)
2019:
:fill(white):strip_exif()/f/image/5bUFlTbUxyLyBmVXzGTromC5.png?f=user_large)
2020:
:fill(white):strip_exif()/f/image/576A3LOJq78maOquDh8Up2Ya.png?f=user_large)
Nu (naakt!):
spoiler::fill(white):strip_exif()/f/image/c5eyBiEgJrCDtnEl11Cw8q5H.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/c5eyBiEgJrCDtnEl11Cw8q5H.png?f=user_large)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Toch zie ik dat anders.Bommes schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:32:
[...]
Thanks maar helaas is de werkelijkheid de laatste jaren wat anders.
Ik ben een aantal jaren geleden gescheiden, de camper waar de Vespa altijd mee achterop ging is toen verkocht.
En de Vespa heeft sindsdien eigenlijk meer stil gestaan dan gereden.
Dat je leven er tegenwoordig wat anders uit ziet (noem het levenservaring), doet niets af aan het feit wat je met die Vespa al allemaal hebt beleefd. En blijft beleven. Menige allroad maakt dat allemaal echt niet mee.
Daar mag je best trots op zijn, want je doet het maar wel / hebt het al gedaan.
Pak m niet aan het zadel op, kan ie niet tegen 
Zo (naja, vandaag) maar eens een rondje met de NC rijden, banden voor en achter en kettingset vervangen en er nog geen centimeter mee gereden nadien.
Ging overigens ook niet helemaal soepel omdat ik er vanuit ging dat de kettingset (afam) op lengte was, maar die bleek dus 1 schakel te lang te zijn. Kom je dan natuurlijk achter na het klinken
Afgelopen zondag wel even een scootertoertje gedaan; mijn Forza 250, een Dylan 150 (op lpg
) en een Cygnus 125.
:strip_exif()/f/image/Yn3Kw60RFdn63ExHrSw2OoJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
De forza is in de luie S-matic stand ongeveer net zo snel of ietsje trager dan de dylan, maar doet dat met 4500-5000 toeren ipv 6500-7000, dus dat is wat prettiger.
Verder zat ie eigenlijk beter dan verwacht, zeker beter dan de PCX en is nog opvallend lichtvoetig ondanks dat ie ruim 60kg zwaarder is dan de dylan (en 70kg meer dan de cygnus)
Had m vooral gekocht omdat ik me verveelde tijdens een avonddienst en niet de persoon ben die zich dan weer terugtrekt van een deal, maar misschien mag ie nog eventjes blijven (uhhuuuu...)
Aan de andere kant, ff wachten tot het originele v-snaartje (toch maar wel) en givi ruitje binnen zijn en ik kan m dan gewoon voor de hoofdprijs te koop zetten.
Volgende doel is een SH300 (met ABS als het ff kan, anders is het een downgrade tov de forza)
Zo (naja, vandaag) maar eens een rondje met de NC rijden, banden voor en achter en kettingset vervangen en er nog geen centimeter mee gereden nadien.
Ging overigens ook niet helemaal soepel omdat ik er vanuit ging dat de kettingset (afam) op lengte was, maar die bleek dus 1 schakel te lang te zijn. Kom je dan natuurlijk achter na het klinken
Afgelopen zondag wel even een scootertoertje gedaan; mijn Forza 250, een Dylan 150 (op lpg
:strip_exif()/f/image/Yn3Kw60RFdn63ExHrSw2OoJ9.jpg?f=fotoalbum_large)
De forza is in de luie S-matic stand ongeveer net zo snel of ietsje trager dan de dylan, maar doet dat met 4500-5000 toeren ipv 6500-7000, dus dat is wat prettiger.
Verder zat ie eigenlijk beter dan verwacht, zeker beter dan de PCX en is nog opvallend lichtvoetig ondanks dat ie ruim 60kg zwaarder is dan de dylan (en 70kg meer dan de cygnus)
Had m vooral gekocht omdat ik me verveelde tijdens een avonddienst en niet de persoon ben die zich dan weer terugtrekt van een deal, maar misschien mag ie nog eventjes blijven (uhhuuuu...)
Aan de andere kant, ff wachten tot het originele v-snaartje (toch maar wel) en givi ruitje binnen zijn en ik kan m dan gewoon voor de hoofdprijs te koop zetten.
Volgende doel is een SH300 (met ABS als het ff kan, anders is het een downgrade tov de forza)
leeg
Goedemiddag!
Ik ben op zoek naar wat advies.
Een aantal maanden geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en nog geen motor gekocht.
Een bekende verkoopt een Aprilia 1000cc BJ 2001 motor voor een prijs van 1000 euro.
Het nadeel is dat de motor 104k heeft gelopen.
Naast foto's heb ik nog geen informatie.
Ik vroeg me af, is het überhaupt verstandig om een motor met z'n km stand te kopen (als startmotor) met daarbij best wat power (misschien teveel voor een starter?) ?
Of kan ik beter doorsparen voor een wat jongere motor?
Alvast bedankt!
Een aantal maanden geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en nog geen motor gekocht.
Een bekende verkoopt een Aprilia 1000cc BJ 2001 motor voor een prijs van 1000 euro.
Ik vroeg me af, is het überhaupt verstandig om een motor met z'n km stand te kopen (als startmotor) met daarbij best wat power (misschien teveel voor een starter?) ?
Alvast bedankt!
Alles kan.
1000cc Aprilia uit 2001 (geen ABS / tractiecontrole enzo denk ik), dan moet je wel beheerst zijn van aard lijkt me, haha.
Jonger / kilometers, tja, dat hangt er vanaf of je van sleutelen houd.
Voor €1000 vind je niet makkelijk betrouwbare motors.
1000cc Aprilia uit 2001 (geen ABS / tractiecontrole enzo denk ik), dan moet je wel beheerst zijn van aard lijkt me, haha.
Jonger / kilometers, tja, dat hangt er vanaf of je van sleutelen houd.
Voor €1000 vind je niet makkelijk betrouwbare motors.
[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 12-07-2022 13:25 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@SeeSharpDev Even ervan uitgaande dat dit een serieuze vraag is.
Ik ken de motor in kwestie niet, maar in theorie kan een motor met goed onderhoud deze kilometerstand wel aan. Maar daar zit dus ook de crux, goed onderhoud. Als een motor ouder wordt en de waarde afneemt wil men soms het onderhoud wat gaan verwaarlozen (eufemistisch gezegd). Als er geen pak garage rekeningen bij zit of je niet zeker weet dat de huidige eigenaar het onderhoud in eigen beheer doet (en hij/zij ook technisch goed onderlegd is) dan zou ik het alleen daarom al niet doen.
Daarbij een Aprilia 1000cc van 2001 zal een RSV Mille zijn, een sportmotor van de 'oude stempel'. Ofwel een bak vermogen en koppel (dikke V-twin) zonder vangnet als ABS en ASC.
En dat in combinatie met net een rijbewijs is een recept voor enkeltje rolstoel of 6 plankjes.
Ik ken de motor in kwestie niet, maar in theorie kan een motor met goed onderhoud deze kilometerstand wel aan. Maar daar zit dus ook de crux, goed onderhoud. Als een motor ouder wordt en de waarde afneemt wil men soms het onderhoud wat gaan verwaarlozen (eufemistisch gezegd). Als er geen pak garage rekeningen bij zit of je niet zeker weet dat de huidige eigenaar het onderhoud in eigen beheer doet (en hij/zij ook technisch goed onderlegd is) dan zou ik het alleen daarom al niet doen.
Daarbij een Aprilia 1000cc van 2001 zal een RSV Mille zijn, een sportmotor van de 'oude stempel'. Ofwel een bak vermogen en koppel (dikke V-twin) zonder vangnet als ABS en ASC.
En dat in combinatie met net een rijbewijs is een recept voor enkeltje rolstoel of 6 plankjes.
Deze ben ik aan het bouwen, leuke build hoorChakotay schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:19:
@Bommes je hebt me overtuigd, ik heb ook een Vespa besteld
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Bedankt voor de eerste reacties!
Ik zie niet hoe de vraag niet serieus kan zijn of vind je dit te vanzelfsprekend?
Wat ik oorspronkelijk wilde weten is of kopen met zo'n KM stand verstandig is.
Zover ik kan terugvinden heeft de eigenaar hem 10 jaar gehad en wordt deze verkocht i.v.m. overlijden, ik heb nog geen papieren gezien maar dat wekt enig vertrouwen (en op de foto's ziet hij er overigens ook netjes uit).
Tijdens het stellen van de vraag besefte ik me dat het ook gelijk 1000 cc is, vandaar dat ik dat heb toegevoegd en wellicht is dat zelfs nog een belangrijker punt dan de km stand haha.
De lesmotoren zijn altijd 650 cc geweest dus dit is een flinke stap zonder 'solo' ervaring en daarom misschien zelfs onverstandig om te doen.
Vandaar op zoek naar de ervaring in dit topic!
Ik zie niet hoe de vraag niet serieus kan zijn of vind je dit te vanzelfsprekend?
Wat ik oorspronkelijk wilde weten is of kopen met zo'n KM stand verstandig is.
Zover ik kan terugvinden heeft de eigenaar hem 10 jaar gehad en wordt deze verkocht i.v.m. overlijden, ik heb nog geen papieren gezien maar dat wekt enig vertrouwen (en op de foto's ziet hij er overigens ook netjes uit).
Tijdens het stellen van de vraag besefte ik me dat het ook gelijk 1000 cc is, vandaar dat ik dat heb toegevoegd en wellicht is dat zelfs nog een belangrijker punt dan de km stand haha.
De lesmotoren zijn altijd 650 cc geweest dus dit is een flinke stap zonder 'solo' ervaring en daarom misschien zelfs onverstandig om te doen.
Een 1000cc voor een starter is wel tricky, net wat hierboven al gezegd is. Een goedkope motor om op te starten is dan wel weer een prima idee. Als je hem dan een keer platlegt door beginnende lompigheid onervarenheid, is de pijn in de portemonnee een stuk minder. In tegenstelling tot auto's zijn motoren veel waardevaster en kun je hem waarschijnlijk tegen prima prijs weer verkopen als je hem zat bent.SeeSharpDev schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:16:
Goedemiddag!
Alvast bedankt!
Mijn eerste motor verkocht ik zelfs met kleine winst, particulier gekocht en 2 jaar later ingeruild bij een dealer.
@SeeSharpDev Een Aprilila met 1000cc uit 2001 kan een RSV mille, Falco, Tuono, Futura of Caponord zijn. Iets meer info is dus wel gewenst 
Ik heb zelf een Caponord uit 2001 met ~ 110.000 km op de teller maar die staat al 3 jaar stil met (o.a.) electrische problemen. En het electrische systeem is naar mijn mening ook het grootste probleem met deze Aprilia's. Het Rotax-blok zelf is behoorlijk betrouwbaar mits er regelmatig onderhoud is gepleegd.
Maar zoals @MichielK71 al zegt, een RSV mille maar bijvoorbeeld ook de Tuono zijn niet de meest makkelijke motoren om op te beginnen.
[edit] De Tuono kwam pas in 2002 uit.
Ik heb zelf een Caponord uit 2001 met ~ 110.000 km op de teller maar die staat al 3 jaar stil met (o.a.) electrische problemen. En het electrische systeem is naar mijn mening ook het grootste probleem met deze Aprilia's. Het Rotax-blok zelf is behoorlijk betrouwbaar mits er regelmatig onderhoud is gepleegd.
Maar zoals @MichielK71 al zegt, een RSV mille maar bijvoorbeeld ook de Tuono zijn niet de meest makkelijke motoren om op te beginnen.
[edit] De Tuono kwam pas in 2002 uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Waaj op 12-07-2022 13:51 ]
@SeeSharpDev Er zijn nog wel eens mensen die een beetje aan het trollen zijn, vandaar.
Een 1000 cc is in de basis niet meteen een 'gevaarlijke' motor. Alleen gaat het in dit geval om een 2 cilinder en die kunnen ten opzichte van een 4 cilinder behoorlijk 'giftig' zijn. Qua motor karakteristiek is het echt een wereld van verschil.
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Een 1000 cc is in de basis niet meteen een 'gevaarlijke' motor. Alleen gaat het in dit geval om een 2 cilinder en die kunnen ten opzichte van een 4 cilinder behoorlijk 'giftig' zijn. Qua motor karakteristiek is het echt een wereld van verschil.
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Succes met op een RSV mille beginnen.. dat zou ik niemand aanraden.Waaj schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:46:
@SeeSharpDev Een Aprilila met 1000cc uit 2001 kan een RSV mille, Falco, Tuono, Futura of Caponord zijn. Iets meer info is dus wel gewenst
@SeeSharpDev ik heb uit 2001 een Aprilia RSV Mille & Caponord gehad. Welke is het? Zit nogal een verschil tussen... Zo'n Caponord valt prima te rijden, maar het is vooral op lage snelheid wel een erg zware motor.
Een Mille of Tuono zou ik zeker niet aanraden als eerste motor, Falco en Futura zijn op het randje denk ik.
Qua betrouwbaarheid kunnen ze best de 100k halen, ik heb het met zowel de RSV (toen verkocht) en met de Caponord (verkocht op ~125k) gedaan. Het is echter wel belangrijk dat het onderhoud goed bijgehouden word.
Mocht het een RSV zijn heb ik eventueel nog een originele uitlaat voor je liggen, en voor een Caponord ook nog wel wat spul
Hou er ook wel rekening mee dat ze in tegenstelling tot moderne motoren helemaal niets aan 'hulp'-systemen als ABS, tractioncontrol, etc hebben. Zeker ABS is voor een eerste motor wel een aanrader. (Zeg ik als iemand die pas na 15 jaar & zijn 7e motor eindelijk een motor met ABS heeft... En nog steeds geen TC
)
Een Mille of Tuono zou ik zeker niet aanraden als eerste motor, Falco en Futura zijn op het randje denk ik.
Qua betrouwbaarheid kunnen ze best de 100k halen, ik heb het met zowel de RSV (toen verkocht) en met de Caponord (verkocht op ~125k) gedaan. Het is echter wel belangrijk dat het onderhoud goed bijgehouden word.
Mocht het een RSV zijn heb ik eventueel nog een originele uitlaat voor je liggen, en voor een Caponord ook nog wel wat spul
Hou er ook wel rekening mee dat ze in tegenstelling tot moderne motoren helemaal niets aan 'hulp'-systemen als ABS, tractioncontrol, etc hebben. Zeker ABS is voor een eerste motor wel een aanrader. (Zeg ik als iemand die pas na 15 jaar & zijn 7e motor eindelijk een motor met ABS heeft... En nog steeds geen TC
[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 12-07-2022 13:54 ]
Op RDW zie ik alleen 'Aprilia PS', wellicht dat jullie d.m.v. een foto al direct kunnen zien welk type het is.
Verdere informatie heb ik nog niet en twijfel nu of ik daar überhaupt nog om moet gaan vragen haha
Edit: Via de pc valt mij pas op dat er ETV 1000 staat, dat zou dan om een Caponord moeten gaan.
Verdere informatie heb ik nog niet en twijfel nu of ik daar überhaupt nog om moet gaan vragen haha
Edit: Via de pc valt mij pas op dat er ETV 1000 staat, dat zou dan om een Caponord moeten gaan.
[ Voor 46% gewijzigd door SeeSharpDev op 12-07-2022 14:40 ]
@SeeSharpDev dat is een ETV1000 Caponord 
€1000 is opzich een prima prijs voor zo'n motor, zolang hij technisch in orde is. Ik zie ook redelijk wat accesoires zitten, topkoffer & aftermarket zijkofferrek, valbeugels (die zijn lastig te krijgen, pluspunt dus), mistlampen, Leovince uitlaten, handkappen een een TomTom-navigatiehouder. Ik heb voor de mijne zelfs nog wat meer gekregen met een nog hogere kilometerstand, en inruil bij een dealer ipv particuliere verkoop.
Blijft echter wel de vraag of je op zo'n zware (niet eens qua vermogen, maar vooral qua gewicht) motor wil beginnen.
De banden lijken wel redelijk op hun eind voor zover op de foto te zien, een geen middenbok op een allroad is wel erg onhandig met ketting smeren en ander klein onderhoud.
Heb je de mogelijkheid om er een stukje op te rijden? Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om eens te proberen of het soort motor iets voor je is
€1000 is opzich een prima prijs voor zo'n motor, zolang hij technisch in orde is. Ik zie ook redelijk wat accesoires zitten, topkoffer & aftermarket zijkofferrek, valbeugels (die zijn lastig te krijgen, pluspunt dus), mistlampen, Leovince uitlaten, handkappen een een TomTom-navigatiehouder. Ik heb voor de mijne zelfs nog wat meer gekregen met een nog hogere kilometerstand, en inruil bij een dealer ipv particuliere verkoop.
Blijft echter wel de vraag of je op zo'n zware (niet eens qua vermogen, maar vooral qua gewicht) motor wil beginnen.
De banden lijken wel redelijk op hun eind voor zover op de foto te zien, een geen middenbok op een allroad is wel erg onhandig met ketting smeren en ander klein onderhoud.
Heb je de mogelijkheid om er een stukje op te rijden? Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om eens te proberen of het soort motor iets voor je is
[ Voor 97% gewijzigd door Chakotay op 12-07-2022 14:07 ]
Een CapoSeeSharpDev schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:55:
Op RDW zie ik alleen 'Aprilia PS', wellicht dat jullie d.m.v. een foto al direct kunnen zien welk type het is.
***members only***
Beetje lomp en zwaar, maar rijdt verder prima. Door de rechtop zithouding heb je ook goede controle over de motor. Ik weet niet of dit als beginnersmotor echt geschikt is, maar dit is zeker een stuk beter te doen dan een RSV mille als beginnersmotor.
klopt dat ze vaak 500/650 cc zijn, maar wel met een heel ander karakter en met abs bijv. Dat is vooral een wereld van verschil. Vaak ook een kleine kuip of veelal naked. Rijden met kuip / dashboard etc is zeker de eerste paar weken wel anders hoor.SeeSharpDev schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:43:
Proefritje maken dus..
104k hoeft an sich geen probleem te zijn hoor. Goed onderhoud komen ze een heel eind mee.
Bedankt voor alle nuttige reacties tot zover! 
@Chakotay Ik heb waarschijnlijk eind deze of begin volgende week om er op te rijden.
De banden zouden ook zijn vervangen, volgens mij zijn dit recentere fotos van de voor en achterband.
@Waaj Windscherm zit er inderdaad wel bij (zowel een hoge als lage)
@Chakotay Ik heb waarschijnlijk eind deze of begin volgende week om er op te rijden.
De banden zouden ook zijn vervangen, volgens mij zijn dit recentere fotos van de voor en achterband.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@Waaj Windscherm zit er inderdaad wel bij (zowel een hoge als lage)
[ Voor 70% gewijzigd door SeeSharpDev op 12-07-2022 14:22 ]
De tekst "Caponord" op de zijkant is ook wel een hintSeeSharpDev schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:55:
***members only***
@SeeSharpDev Ik zie op de foto behoorlijk wat schade aan het voorste kuippaneel, en verder lijkt het er ook op dat het windscherm mist? Verder zie ik een vervangingsuitlaat, controleer of deze een db-killer heeft en CE-gekeurd is. Er lijkt ook een bout bij het kapje onder het zadel (onder te tank) te missen.
Een bekend problemen met deze motoren zijn de originele kunststof snelkoppelingen van de benzineleidingen, die kunnen niet tegen benzine en zijn als het goed is vervangen door metalen exemplaren. Als hij benzine lekt is dat meestal zichtbaar door een vettig spoor rechts op het frame onder de tank (bij de sticker in de "knik" van het frame). Op de foto ziet dat er schoon uit
Een bekend problemen met deze motoren zijn de originele kunststof snelkoppelingen van de benzineleidingen, die kunnen niet tegen benzine en zijn als het goed is vervangen door metalen exemplaren. Als hij benzine lekt is dat meestal zichtbaar door een vettig spoor rechts op het frame onder de tank (bij de sticker in de "knik" van het frame). Op de foto ziet dat er schoon uit
@SeeSharpDev (en @Waaj , mocht je em niet kennen): hier is nog een website met veel info nuttige over de Caponord
@Waaj volgens mij zit er een kleiner schermpje op, beetje vaag op de foto. Het is in ieder geval niet het hoge originele scherm inderdaad.
+1 voor die snelkoppelingen inderdaad, die originele sloopt je erg snel als de tank 1x niet netjes teruggeplaats word. Ik had zelf die koppelingen ook redelijk snel verangen door een metalen versie, incl nieuwe leidingen. Ander puntje is de spanningsregelaar & bedrading, de stekkers daarvan zijn een zwak punt. Als de motor echter al de 100k heeft gehaald, is er een grote kans dat deze allang een keer doorgefikt & vervangen zijn
+1 voor die snelkoppelingen inderdaad, die originele sloopt je erg snel als de tank 1x niet netjes teruggeplaats word. Ik had zelf die koppelingen ook redelijk snel verangen door een metalen versie, incl nieuwe leidingen. Ander puntje is de spanningsregelaar & bedrading, de stekkers daarvan zijn een zwak punt. Als de motor echter al de 100k heeft gehaald, is er een grote kans dat deze allang een keer doorgefikt & vervangen zijn
[ Voor 61% gewijzigd door Chakotay op 12-07-2022 14:21 ]
Ik ook niet. Mijn broertje heeft het dit jaar gedaan en die is er binnen een paar maanden mee op z'n plaat gegaan. Kappen stuk, uitlaat beschadigd, schakelpook krom, clip-on afgebroken, hendels stuk.. gelukkig was hij zelf nog wel heel (afgezien van zijn broek). Ben zelf ook op een 1000 begonnen (FZ1) maar die RSV is toch wel andere koek. Die trekt het voorwiel ook een stuk makkelijker van de grond.Secsytime schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:51:
[...]
Succes met op een RSV mille beginnen.. dat zou ik niemand aanraden.
Ik heb les gereden op een Yamaha MT07. Als beginner ben ik vervolgens op de BMW R1150R gestapt. Nu dus een Kawasaki Vulcan S.
1000+cc kan natuurlijk ook een enorm racemonster zijn… Maar laat je niet gek maken door het aantal cc/PK… ook termen als beginnersmotor.. leuk maar ook als ervaren motorrijden blijft een makkelijke motor in de omgang simpelweg dat; makkelijker.
Ik merk er in de praktijk niets van dat ik nu een 650cc/61PK machine heb t.o.v. Eerst een 1150cc/85(ish)PK. Op het zadel na bevalt alles aan de 650cc mij beter eigenlijk. Natuurlijk heel andere soort machines maar toch…
En even iets anders. Kudo’s naar MotoPort met het volgende onverwachte presentje in mijn brievenbus;
:strip_exif()/f/image/wX8R6LIWHJaDxB0mRo3GAosQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de allerbeste kwaliteit ofzo, maar gewoon leuk. Nu kan ik mijn plek in de garage correct aanduiden
1000+cc kan natuurlijk ook een enorm racemonster zijn… Maar laat je niet gek maken door het aantal cc/PK… ook termen als beginnersmotor.. leuk maar ook als ervaren motorrijden blijft een makkelijke motor in de omgang simpelweg dat; makkelijker.
Ik merk er in de praktijk niets van dat ik nu een 650cc/61PK machine heb t.o.v. Eerst een 1150cc/85(ish)PK. Op het zadel na bevalt alles aan de 650cc mij beter eigenlijk. Natuurlijk heel andere soort machines maar toch…
En even iets anders. Kudo’s naar MotoPort met het volgende onverwachte presentje in mijn brievenbus;
:strip_exif()/f/image/wX8R6LIWHJaDxB0mRo3GAosQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet de allerbeste kwaliteit ofzo, maar gewoon leuk. Nu kan ik mijn plek in de garage correct aanduiden
[ Voor 58% gewijzigd door Thalaron op 12-07-2022 16:00 ]
Voor mijn autotheorie maakte ik gebruik van een online trainingsomgeving waarmee je kan oefenen met oude examens en de theorie kan leren. Nou google ik voor vergelijkbare dingen voor de motor maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips op welke website het best voorbereid kan worden op het theorie-examen?
Ik had een via anwb gebruikt.de Foarsitter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:45:
Voor mijn autotheorie maakte ik gebruik van een online trainingsomgeving waarmee je kan oefenen met oude examens en de theorie kan leren. Nou google ik voor vergelijkbare dingen voor de motor maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie tips op welke website het best voorbereid kan worden op het theorie-examen?
Aantal weken terug theorie examen gedaan en gehaald met behulp van https://www.theorie-leren.nlde Foarsitter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:45:
Boek samen met 7,5 uur online examen training hebben mij goed geholpen. Hier het linkje met het exacte pakket wat mij goed geholpen, had deze via de rijschool aangeschaft.
https://www.theorie-leren...r-oefenvragen-en-examens/
Boek 1 keer doorgelezen daarna online proef examens gedaan en gechecked waar ik veel fouten maakte(beide onderdeel van de online omgeving). Deze stof weer goed doorgenomen in het boek en verder de trainingen gedaan.
Op het einde slaagde ik de voor de oefenexamens en had er vertrouwen in dat ik het examen zou halen en dit was ook het geval. Heb 6 uur van de 7,5 uur gebruikt in de online omgeving.
[ Voor 8% gewijzigd door sagaramarjit op 12-07-2022 23:44 ]
Zo…. Vandaag een Optimate aansluiting en Koso Heated Grips (120mm) geïnstalleerd.
:strip_exif()/f/image/HPFn0NsV8da03PYAPZbD15q7.jpg?f=fotoalbum_large)
De stroomvoorziening na test losgekoppeld (zit direct op de accu vanwege 1: voltage protectie en 2: hoogste stand vraagt meer spanning dan de aansluitingen bij de koplamp mogen hebben volgens de handleiding.
De kabels moet ik nog wegwerken maar gezien ik ook nog een 12V stekker (origineel Kawasaki) in order heb staan wil ik alles in één keer doen. Dus voor nu nog even niet aangesloten
:strip_exif()/f/image/dcQZQisc05MnAK47dn5GP3Cn.jpg?f=fotoalbum_large)
En.. een tekstloze kentekenplaat houder. Kleine aanpassing maar ik vind het zo irritant dat ik anders als rijdend reclamebord dien…
Tot slot ook nog de onnozele “tank geen Diesel” stickers verwijderd
:strip_exif()/f/image/HPFn0NsV8da03PYAPZbD15q7.jpg?f=fotoalbum_large)
De stroomvoorziening na test losgekoppeld (zit direct op de accu vanwege 1: voltage protectie en 2: hoogste stand vraagt meer spanning dan de aansluitingen bij de koplamp mogen hebben volgens de handleiding.
De kabels moet ik nog wegwerken maar gezien ik ook nog een 12V stekker (origineel Kawasaki) in order heb staan wil ik alles in één keer doen. Dus voor nu nog even niet aangesloten
:strip_exif()/f/image/dcQZQisc05MnAK47dn5GP3Cn.jpg?f=fotoalbum_large)
En.. een tekstloze kentekenplaat houder. Kleine aanpassing maar ik vind het zo irritant dat ik anders als rijdend reclamebord dien…
Tot slot ook nog de onnozele “tank geen Diesel” stickers verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Thalaron op 13-07-2022 00:51 ]
Heb een 2018 Street Triple RS en daar op een later moment de module in laten bouwen. Het werkt matig, maar ben er op zich wel tevreden mee. Grootste nadeel is dat de software van het TFT scherm ook wordt geüpdatet en daarmee de weergave een ander design krijgt, en die is echt veeeel onduidelijker en lelijker dan origineel (in de designs moet natuurlijk rekening worden gehouden met weergave van navigatie/muziek/telefoon en daardoor worden rpm/snelheid/odo/benzinemeter veel minder prominent)Source90 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 15:50:
[...]
Het bestaat dus toch.
Ik heb www.examencentrum.nl gebruikt, een kennis van mij was tevreden over www.snelslagen.nlde Foarsitter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:45:
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Hoe werkt de navigatie eigenlijk? Het is turn by turn, maar kan je gewoon Google maps of iets als Kurviger gebruiken en de turnbyturn instructies op het scherm tonen?phYzar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 06:56:
[...]
Heb een 2018 Street Triple RS en daar op een later moment de module in laten bouwen. Het werkt matig, maar ben er op zich wel tevreden mee. Grootste nadeel is dat de software van het TFT scherm ook wordt geüpdatet en daarmee de weergave een ander design krijgt, en die is echt veeeel onduidelijker en lelijker dan origineel (in de designs moet natuurlijk rekening worden gehouden met weergave van navigatie/muziek/telefoon en daardoor worden rpm/snelheid/odo/benzinemeter veel minder prominent)
Inplannen moet via de Triumph app, al gebruikt die onderwater wel Google Maps. Vervolgens toont je dashboard de richting, en eventueel gesproken instructies over de headset. Ik gebruik het zelden, meestal alleen ff voor de rechttoe rechtaan ritjes. Als ik voor m'n plezier rij gaat de TomTom Rider 550 mee. Heb een headset die twee devices ondersteunt, dus telefoon gekoppeld aan motor, en motor en tomtom gekoppeld aan headset. Dan hoor ik zowel de route als Flitsmeister uitstekend.darkkingll schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 07:44:
[...]
Hoe werkt de navigatie eigenlijk? Het is turn by turn, maar kan je gewoon Google maps of iets als Kurviger gebruiken en de turnbyturn instructies op het scherm tonen?
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor de module en montage/update/werkplaatsuren?phYzar schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 06:56:
[...]
Heb een 2018 Street Triple RS en daar op een later moment de module in laten bouwen. Het werkt matig, maar ben er op zich wel tevreden mee. Grootste nadeel is dat de software van het TFT scherm ook wordt geüpdatet en daarmee de weergave een ander design krijgt, en die is echt veeeel onduidelijker en lelijker dan origineel (in de designs moet natuurlijk rekening worden gehouden met weergave van navigatie/muziek/telefoon en daardoor worden rpm/snelheid/odo/benzinemeter veel minder prominent)
/f/image/8Vk7gSiWYyMmtRNBjmRS90fZ.png?f=fotoalbum_large)
But Triumph has been silent regarding production news, leading to speculation regarding whether the TE-1 will actually make it to the road.
https://electrek.co/2022/...irst-electric-motorcycle/
[ Voor 11% gewijzigd door antonboonstra op 13-07-2022 08:50 ]
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
De prijsopgaaf die ik kreeg (feb 2021) voor de module+inbouw was 350 euro. Ik kan de factuur zo gauw ff niet vinden, alleen de betaling. Ik heb het gecombineerd met een jaarlijkse beurt + ophalen/terugbrengen motor waardoor ik totaal 575 kwijt was. (Roké Motors Mijdrecht)Source90 schreef op woensdag 13 juli 2022 @ 08:38:
[...]
Mag ik vragen wat je ongeveer kwijt was voor de module en montage/update/werkplaatsuren?
Hierboven ook al genoemd maar zelf heb ik het bij https://www.theorie-leren.nl/a/motor/ geleerd. Het 2e pakket met theorie en oefenexamens. Sluit goed aan bij de het daadwerkelijk CBR examen. Paar maanden geleden geslaagd met maar 1 fout, dus erg tevreden!de Foarsitter schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 16:45:
I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!
Jammer dat het zo onduidelijk is ik had het ook aan de dealer gevraagd.
Vorige week mijn Speed triple 1200 RS ontvangen en volg TE-1 vanaf het begin al.
Het zou over een paar jaar een mooie opvolger kunnen zijn.
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/tNGHimjuIgxtXbE8PNiI2eGD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6cTOVUqeNzJBZcnLyMy4IRVD.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QfDUFHjvG8Pccjavy6TErbuI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/jRBverO6vsflOlwZmyuii4Jh.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ku5Z4TUg7L0acR1W6kyFyVhi.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7AJ11AjXOp8aXkko1iVWctgl.jpg?f=fotoalbum_tile)