“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Exact. Dit is een beetje hetzelfde als:Rick-Jan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:59:
Bridgestone S22 schijnt dan weer een superband te zijn die iedereen wilt hebben. Ook de T32 hoor ik goede verhalen over. Wat je veel leest is dat er in het huidige aanbod eigenlijk geen slechte sport en sport/toer banden meer zijn.
Een merk afschrijven op 1 merk gebaseerd op een band van 10 jaar geleden vind ik zelf wat kort door de bocht () maar iedereen heeft zo zijn voorkeur natuurlijk
'Ik had 15 jaar geleden een Volkswagen Golf, die moest binnen 6 maanden 4x naar de garage. Ik ga nooit meer een Volkswagen kopen!'.
Daarom probeer ik zelf wat meer open minded te zijn en af en toe wat nieuws te proberen. Vaak zijn merken die vroeger achterlagen juist nu voorloper etc.
Onder de F800GS reed dit echt voor geen meter, daar toen Metzeler Tourance onder gezet.
Als de uitlaat een typegoedkeuring heeft is zowel performance als geluid nagenoeg gelijk aan de standaard uitlaat. Een Vulcan heeft denk ik ook een standaard 180 graden P-Twin motorblok? Daar gaat geen spannend geluid uit komen, ook niet met een andere uitlaat.Thalaron schreef op zondag 3 juli 2022 @ 00:49:
Na veel wikken en wegen hebben we (ik en mijn vrouw) beide besloten een Kawasaki Vulcan S te gaan aanschaffen. Gezien we geen ANWB stel wensen te zijn zal het voornamelijk op kleurstelling fiks moeten afwijken maar toch… de Honda Rebel 1100 had mijn voorkeur, echter te nieuw / niet echt 2e hands te krijgen dus verder gaan zoeken.
Natuurlijk staat diegene die mijn voorkeur heeft een krappe 3.5 uur met OV (2:45 uur auto) hier vandaan… Je moet er wat voor over hebben zeg maar…
Ik ben nog aan het rondkijken of er dichter bij huis wat te vinden is dat mij aanspreekt. Hierbij ben ik er een tegen gekomen met een Arrow uitlaat. Wanneer ik online zoek dan zou dit 10% meer performance moeten geven én een leuker geluid. Wanneer ik op reviews zoek (YouTube) dan kom ik wisselende verhalen tegen.
Is deze “performance” Arrow uitlaat op looks na nu wel of kort de moeite… wellicht dat iemand hier daar meer over kan vertellen?
De Arrow uitlaat ziet er zonder twijfel beter uit, en om deze voor €800 toe te voegen zie ik mijzelf niet doen, maar is de uitlaat wat performance en/of geluid de moeite waard om op te letten?
Gelet op dat de uitlaat EU goedkeuring heeft gekregen zou ik denken: leuk maar verder niet.
Voor de looks kun je het doen, maar als het je om performance en geluid gaat kun je het geld beter besparen denk ik.
10% winst zou ik maar vergeten, dat red je niet met het vervangen van een einddemper behalve als je motor vreselijk gesmoord wordt met de standaard demper. En zelfs al zou het 10% zijn, dat merk je alleen op de dyno of op het circuit, niet in het dagelijks gebruik.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Die band gewoon oprijdenBM schreef op maandag 4 juli 2022 @ 07:34:
Nu wel even kijken wat ik er op laat leggen, ik was niet van plan nog veel langer door te rijden met een prop in mijn band, daar moet gewoon een nieuwe op. Mensen hier nog aanraders? Ik hoor goeie verhalen over de Pilot Road serie van Michelin, maar toen ik dat dit weekend opperde kreeg ik toch van een aantal keer terug dat ze niet zo blij waren met Michelin. Heb er zelf verder ook geen verstand van...
Iedere keer opnieuw komen die angst-verhalen weer omhoog, maar niemand kan uit eerste hand vertellen dat een band heeft gefaald door een prop (en al dan niet heeft geleid tot een crash).
Daarbij, dergelijke reparatie kits zouden in NL/EU nooit worden toegelaten wanneer er risico op falen bestaat.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Vermogen boeit toch niks op het al aanwezige vermogen
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 04-07-2022 09:44 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sowieso is 10% op 65pk oid peanuts. Zeker op een motor waarbij je laag toerig/op koppel rijd.botoo schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:30:
Zo'n Vulcan S heeft standaard een nogal vaag geluid en een lomp uitziende einddemper, die vervangen maakt al een hoop goed (persoonlijk). Niet zozeer luider maar wel een beter klinkende motor.
10% winst zou ik maar vergeten, dat red je niet met het vervangen van een einddemper behalve als je motor vreselijk gesmoord wordt met de standaard demper. En zelfs al zou het 10% zijn, dat merk je alleen op de dyno of op het circuit, niet in het dagelijks gebruik.
Awesome
Nice, waar heb je gereden?BM schreef op maandag 4 juli 2022 @ 07:34:
En weer terug van 3 dagen bochtenttraining in Luxemburg. Prachtig weer gehad (misschien wel iets TE mooi), en heerlijk gereden. Flink wat uitleg gehad over rijden van lijnen, en hoe om te gaan met krappe bochten. Hoop van opgestoken.
Beetje jammer dat ik de 1e dag rijden begon met een lekke achterband, maar dankzij aantal anderen was dat met minuut of 10 gefixt, en kon ik lekker door.
Nu wel even kijken wat ik er op laat leggen, ik was niet van plan nog veel langer door te rijden met een prop in mijn band, daar moet gewoon een nieuwe op. Mensen hier nog aanraders? Ik hoor goeie verhalen over de Pilot Road serie van Michelin, maar toen ik dat dit weekend opperde kreeg ik toch van een aantal keer terug dat ze niet zo blij waren met Michelin. Heb er zelf verder ook geen verstand van...
Geluk dat er een prop ingeschoten kon worden en dat je verder kon. Dat je had weekend anders behoorlijk veranderd.
Qua banden? 12 mensen vragen hier en je hebt 13 meningen.
Ik heb een keer MPR3 Michelin gehad, maar omdat ik 99% droog weer rijder ben, ben ik voor MPP gegaan de laatste keer. Bevalt goed en eerlijk gezegd is het ook op aanrader van die vent die ze eronder gelegd heeft. Ik had op mijn CBR 600 BT's eronder - had ik ook prima ervaring mee.
Ik denk dat ik te weinig rijd om hier echt een mening over te hebben.
Ik heb al wat merken geprobeerd, maar blijf bij Michelin terug komen.Rick-Jan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 08:59:
Bridgestone S22 schijnt dan weer een superband te zijn die iedereen wilt hebben. Ook de T32 hoor ik goede verhalen over. Wat je veel leest is dat er in het huidige aanbod eigenlijk geen slechte sport en sport/toer banden meer zijn.
Een merk afschrijven op 1 merk gebaseerd op een band van 10 jaar geleden vind ik zelf wat kort door de bocht () maar iedereen heeft zo zijn voorkeur natuurlijk
Op de Tracer zaten standaard T32 banden. In het droog prima, maar de slijtage van de voorband was bizar. Zelfs met mijn rijstijl. De achterband hield zich dan wel weer goed. In de regen niet noemenswaardig aan de tand kunnen voelen, dus daar kan ik niet over oordelen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Is ook zeker niet goedkoop maar de ontwikkeling staat ook niet stil! De Dunlop roadsmart 4 schijnt het ook heel goed te doen terwijl ze vroeger ook echt mindere banden hadden._Apache_ schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:03:
[...]
Begrijp ik op zich wel, maar ik vind een setje banden (260-280eu) toch weer niet de kosten om 'iets nieuws te proberen'.
Als ik inmiddels een band heb die goed werkt, waarom zou ik anders willen?
@DrivinUCrazy
Michelin lees je vaak over goede grip echter dat de banden ook sneller gaan cuppen. Maar dat ligt dan ook aan je gebruik natuurlijk. Als ik jouw verhalen wel eens lees denk ik niet dat jij daar veel last van hebt
[ Voor 19% gewijzigd door Rick-Jan op 04-07-2022 10:30 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Die ontwikkeling gaat prima inderdaad. Ben over de jaren heen ook van Pilot Road 2, (yay!) naar 3 (nay!), 4 en 5 en 5 GT (yay!) gegaan.Rick-Jan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:26:
[...]
Is ook zeker niet goedkoop maar de ontwikkeling staat ook niet stil! De Dunlop roadsmart 4 schijnt het ook heel goed te doen terwijl ze vroeger ook echt mindere banden hadden.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De Road 4 cupte wat meer dan de 5. De achterband van deze 5 cupt nu ook een beetje, maar dat ben ik 100% zelf schuld na 2 dagen flink vegen. Maar belangrijker: ik heb nog nooit gevoeld dat de band cupt. Dus het kan een indicatie zijn voor je rijstijl of instelling van je vering, maar meer dan dat sta ik er ook niet bij stil. Ik voel er immers niets van.Rick-Jan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:26:
[...]
Is ook zeker niet goedkoop maar de ontwikkeling staat ook niet stil! De DunlopX roadsmart 4 schijnt het ook heel goed te doen terwijl ze vroeger ook echt mindere banden hadden.
@DrivinUCrazy
Michelin lees je vaak over goede grip echter dat de banden ook sneller gaan cuppen. Maar dat ligt dan ook aan je gebruik natuurlijk. Als ik jouw verhalen wel eens lees denk ik niet dat jij daar veel last van hebt
Ik had de Anakee III onder de F650GS (twin) liggen, ik vond vooral de achterkant in de regen nogal eigenwijs.Source90 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:28:
Ligt naast persoonlijke voorkeur ook deels aan de motor in mijn beleving. Onder de F700GS zat de Michelin Anakee (2 of 3, geen idee meer). Deze ook onder de F800GS gezet vanwege goede ervaring.
Onder de F800GS reed dit echt voor geen meter, daar toen Metzeler Tourance onder gezet.
En da's iets dat je als beginnend motorrijder toch niet echt wil.
Ondertussen Mitas E08. Maar da's eerder omdat ik ook al is graag wat stofweggetjes meepik.
Short cuts make long delays
@Thalaron Ik heb, zoals je weet, een Vulcan S. Maar ook met Arrow uitlaat! Ik kan een aantal zaken die hier gezegd worden bevestigen en ontkrachten:
- De uitlaat zorgt niet voor betere performance. Daarvoor zul je echt een mapping moeten doen. Misschien zorgt de uitlaat op een dyno voor 2 pk meer, maar mijn pocketdyno (mijn reet) zegt dat er geen enkel verschil is met de stock uitlaat.
- De standaard demper is zoals een standaard demper wordt gemaakt. Hij dempt stevig zodat de motor aan alle mileu en geluid eisen voldoet. (inlaat geluid hoor je hierdoor wel heel goed en is ook een genot om aan te horen!). Het geluid van de Arrow is echt wel een flink verschil met de originele demper al heb ik het vermoeden dat ik de versie zonder katalysator heb. Maar het is echt alsof je van een stofzuiger naar een Harley Davidson gaat. Als je wilt kan ik wel een opname uploaden ergens.
- Ga niet, maar dan ook echt niet, voor de Delkevic, Danmoto, 2Bros uitlaten die op de Amerikaanse FB groep en forums wordt aangeraden. Die zijn echt niet normaal luid. Ik heb een Delkevic hier nog liggen en na 1 ritje er gelijk afgehaald. De 1800cc Victory van mijn vader met dikke pijpen maakte nog minder lawaai..
[ Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 04-07-2022 10:45 ]
Ik gebruik de laatste tijd een telefoonscherm-reiniger van PanzerGlass, nadat een opdringerige salesclown een paar setjes bij ons op kantoor heeft gedumpt. Werkt als een tierelierGeeMoney schreef op zondag 3 juli 2022 @ 21:33:
Waar maak je dat weer knap mee schoon?
Ik was laatst ook wat later in de avond terug maar ik laat dan even een theedoek weken want anders krijg je het er bijna niet af.
Kijk ook zeker naar een K1100 (stuk verfijnder en rijdt beter door paralever, nieuwe generatie remmen etc.) en de K75 (stuk minder trillingen en mooi 3 cylinder geluid). Eigenlijk is de K100 de minste van het stel maar destijds wel veel verkocht want 1000cc is natuurlijk beter dan 750ccSource90 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 01:24:
Ben nu aan het kijken voor een (toch weer BMW) uitbreiding met een BMW K100/K100RS Cafe racer.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Soms vraag ik me wel eens af wat voor beeld mensen van mij als motorrijder hebben, zeker als ze nog nooit met me hebben gereden.Rick-Jan schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:26:
[...]
Is ook zeker niet goedkoop maar de ontwikkeling staat ook niet stil! De Dunlop roadsmart 4 schijnt het ook heel goed te doen terwijl ze vroeger ook echt mindere banden hadden.
@DrivinUCrazy
goede info dankje. Ik ben blijkbaar met @Thalaron aan het concurreren om een vulcan s te vindenLeviathius schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:42:
Ik kijk ff 1 weekend niet in de topic en mis precies iets waar ik over bij kan dragen
@Thalaron Ik heb, zoals je weet, een Vulcan S. Maar ook met Arrow uitlaat! Ik kan een aantal zaken die hier gezegd worden bevestigen en ontkrachten:De Arrow is, helaas, vrijwel de enige legaal te monteren uitlaat in NL (mits met katalysator). Ik heb er een 2ehands op de kop getikt voor 450 en er stond er laatst een voor 400 op marktplaats. Enige puntje is wel dat er tussen het 2015-2017 model en 2018-2022 model een verschil zit in de lengte/plaats van de lambda sensor. Hierdoor past de Arrow uitlaat net niet lekker als het bouwjaar teveel verschilt. Al is dat ook weer op te lossen door de sensor kabel te verlengen. Dit zou je dan wel even goed moeten controleren mocht je er een 2ehands nemen. Maarja, dat is weer knutselwerk
- De uitlaat zorgt niet voor betere performance. Daarvoor zul je echt een mapping moeten doen. Misschien zorgt de uitlaat op een dyno voor 2 pk meer, maar mijn pocketdyno (mijn reet) zegt dat er geen enkel verschil is met de stock uitlaat.
- De standaard demper is zoals een standaard demper wordt gemaakt. Hij dempt stevig zodat de motor aan alle mileu en geluid eisen voldoet. (inlaat geluid hoor je hierdoor wel heel goed en is ook een genot om aan te horen!). Het geluid van de Arrow is echt wel een flink verschil met de originele demper al heb ik het vermoeden dat ik de versie zonder katalysator heb. Maar het is echt alsof je van een stofzuiger naar een Harley Davidson gaat. Als je wilt kan ik wel een opname uploaden ergens.
- Ga niet, maar dan ook echt niet, voor de Delkevic, Danmoto, 2Bros uitlaten die op de Amerikaanse FB groep en forums wordt aangeraden. Die zijn echt niet normaal luid. Ik heb een Delkevic hier nog liggen en na 1 ritje er gelijk afgehaald. De 1800cc Victory van mijn vader met dikke pijpen maakte nog minder lawaai..
Ik heb de harley 883 en yamaha bolt weggestreept (verstand miss van emotie gewonnen).
Ik las dat er ook nogal wat verschil zat in de arrow uitlaat met eu4 norm en eu5 norm. Waarbij het geluid van de arrow met eu5 norm vrijwel niet verschilt van de originele uitlaat en dus eigenlijk niet de moeite is. Misschien ook iets om op te letten.
@Leviathius hoe heb jij de ergofit onderdelen staan? Ik ben 1.85 met relatief lange benen en vraag me af welk zadel etc ik zou moeten hebben. De dealers vermelden nooit welke erop zit maar ik ga ervan uit dat het bij 90% het normale zadel is.
Wellicht dat het komt door hoe ze je berichten intepreteren? Verder hou ik m'n mond er wel overDrivinUCrazy schreef op maandag 4 juli 2022 @ 11:01:
[...]
Soms vraag ik me wel eens af wat voor beeld mensen van mij als motorrijder hebben, zeker als ze nog nooit met me hebben gereden.Maar ik hoef hier geen antwoord op.
![]()
Gamertag: timmie271
Leuk! Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn Vulcan S. Hoe het geluid verschil is tussen de arrow uitlaten weet ik niet eigenlijk, maar het is niet dat de eu5 arrow hetzelfde klinkt als de standaard uitlaat. Dat zou erg knap zijn.schalk84 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 12:16:
[...]
goede info dankje. Ik ben blijkbaar met @Thalaron aan het concurreren om een vulcan s te vinden![]()
Ik heb de harley 883 en yamaha bolt weggestreept (verstand miss van emotie gewonnen).
Ik las dat er ook nogal wat verschil zat in de arrow uitlaat met eu4 norm en eu5 norm. Waarbij het geluid van de arrow met eu5 norm vrijwel niet verschilt van de originele uitlaat en dus eigenlijk niet de moeite is. Misschien ook iets om op te letten.
@Leviathius hoe heb jij de ergofit onderdelen staan? Ik ben 1.85 met relatief lange benen en vraag me af welk zadel etc ik zou moeten hebben. De dealers vermelden nooit welke erop zit maar ik ga ervan uit dat het bij 90% het normale zadel is.
Ik heb het standaard stuur, zadel en pedalen van de ergofit en ik ben 1.83m. Voor mij zit dit qua houding prima, alleen het zadel is wat minder en ik denk dat het 'extended reach' zadel net wat comfortabeler zit (voor voor je stuitje). Maar stuur en pedalen zou ik gewoon standaard houden. Het verschil met extended is daarbij ook minimaal. Pedalen gaat dan letterlijk maar 2 cm naar voren..
We gaan vanavond kijken voor mijn vrouw (particulier) en ik ga woensdag kijken bij een zaak voor die ik wil gaan halen. In principe is het gewoon ophalen maar moet natuurlijk wel eerst even uittesten.
Beide helaas voorzien van de reguliere sigaar uitlaat. De Arrow uitlaat vind ik zéker de moeite wat looks betreft, maar om alleen daarvoor een minder mooie / oudere basismotor te kiezen (voor gelijk budget) gaat mij te ver.
Ach… die uitlaat kan er in de toekomst altijd nog een keertje op… is toch een standaard optie voor de Vulcan dus dat zal vast achteraf kunnen.
Ik zie ze online in ieder geval voorbij komen maar €900 voor iets meer leuk is voor nu helaas teveel. Die ik wil halen is al €1000 over het bedoelde budget (€1750 meer dan die mijn vrouw wilt gaan kijken). Al heeft die ik ga halen wél koffers erbij dus dat dempt de pijn wat
We zijn nu verzekeringen aan het uitpluizen (AllRisk). Tot heden kom ik erg goed uit bij MotoPort (circa €25,- (5 schadevrij motor, auto vroegen ze ook naar maar dat weet ik zo niet, ten minste 7 jaar dus dat ingevuld) voor mij en €45 voor mijn vrouw (0,0 tot hooguit 1 schadevrije jaren omdat alles op mijn naam staat). Iemand nog tips/ervaringen bij MotoPort?
[ Voor 15% gewijzigd door Thalaron op 04-07-2022 13:34 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hopelijk stel ik mijn vraag op de juiste plek.
Ik heb geen eigen motor, wel langer dan 2 jaar mijn motor rijbewijs. Ik huur vaak motoren via motoshare.
Alleen merk ik dat de leukere stukken om te rijden in Nederland vaak ver weg zijn, woon namelijk in flevoland.
Dus ik zou een keer in het buitenland willen rijden, maar ook in het buitenland huren.
Ik zit zelf te denken aan Zwitserland/ Oostenrijk. Daar heen rijden met de auto, daar verblijven voor een lang weekend, motor rijden, en terug rijden met mijn auto.
Hier heb ik geen ervaring mee.
Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Ik kan nergens vinden waar je in Zwitserland motoren kunt huren.
Dat is dan ook mijn vraag. Ik hoor heel graag of er mensen zijn die dit gedaan hebben en anders een andere manier weten om in het buitenland te genieten van motorrijden.
Nogmaals mijn excuses als dit niet de juiste manier is om mijn vraag te stellen.
Gr Billie
Geen ervaring mee.Billieach schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:05:
Hallo allemaal,
Ik heb geen eigen motor, wel langer dan 2 jaar mijn motor rijbewijs. Ik huur vaak motoren via motoshare.
Alleen merk ik dat de leukere stukken om te rijden in Nederland vaak ver weg zijn, woon namelijk in flevoland.
Dus ik zou een keer in het buitenland willen rijden, maar ook in het buitenland huren.
Ik zit zelf te denken aan Zwitserland/ Oostenrijk. Daar heen rijden met de auto, daar verblijven voor een lang weekend, motor rijden, en terug rijden met mijn auto.
Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Ik kan nergens vinden waar je in Zwitserland motoren kunt huren.
Dat is dan ook mijn vraag. Ik hoor heel graag of er mensen zijn die dit gedaan hebben en anders een andere manier weten om in het buitenland te genieten van motorrijden.
Nogmaals mijn excuses als dit niet de juiste manier is om mijn vraag te stellen.
Gr Billie
Pas wel op met (te) hard rijden in Zwitserland, valt namelijk onder het strafrecht daar.
Ik rij alleen op mijn eigen motor, dus zelf geen enkele ervaring mee. Maar afgelopen vakantie kwam ik toevallig langs een hotel dat bij MoHo was aangesloten, en daar stonden ook huurmotoren voor de deur. Ik heb geen flauw idee meer waar dat was, maar ik heb het voorheen wel vaker gezien.
https://www.moho.info/nl/...ser-grid-august-edelweiss
Ik wil er wel een waarschuwing bij plaatsen: veel mensen onderschatten het bochten rijden als ze het niet gewend zijn. En dat ga je dan ook nog eens (zonder noemenswaardige ervaring?) op een vreemde motor doen? Zorg dan ook voor voldoende pauzes, drink voldoende, ga je niet haasten, en wil niet direct te grote afstanden rijden op zo'n dag.
Have fun!
https://www.edelweissbike.com/en//touren/?c=TCCBillieach schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:05:
Hallo allemaal,
Gr Billie
De eerste Kawasaki Vulcan S is binnen (die voor mijn vrouw).
Was het maar woensdag 10:00 uur
Zodra die van mij binnen is willen we in het weekend met wat anderen een tour gaan maken. Foto volgt dan uiteraard nog met een leuke achtergrond
Edit; ik zit nog wat te puzzelen met hoe / waar ik de TomTom Rider het beste kwijt kan… mocht er iemand met een Vulcan S een goede tip hebben dan hoor ik het graag!
[ Voor 66% gewijzigd door Thalaron op 04-07-2022 23:23 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
[ Voor 23% gewijzigd door s006110 op 04-07-2022 22:37 ]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Kan ik jou eens inhuren om mijn fiets te poetsen zoals die van jou er bij staat?s006110 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 22:33:
Vanavond weer lekker aan het knutselen geweest
* botoo pesthekel aan poetsen en wassen maar soms (altijd) is het echt wel heel erg hard nodig.Vervelend genoeg is 'ie niet automagisch schoon geworden na 2 dagen in de regen rijden
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Kun je hem niet gewoon aan het stuur zetten? Had hem op de fazer bij de linker hand op de stuur beugel staan en dat werkte prima.Thalaron schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:30:
Zo!
De eerste Kawasaki Vulcan S is binnen (die voor mijn vrouw).
Was het maar woensdag 10:00 uur
Zodra die van mij binnen is willen we in het weekend met wat anderen een tour gaan maken. Foto volgt dan uiteraard nog met een leuke achtergrond
Edit; ik zit nog wat te puzzelen met hoe / waar ik de TomTom Rider het beste kwijt kan… mocht er iemand met een Vulcan S een goede tip hebben dan hoor ik het graag!
Dit herken ik als mede flevolander... Minimaal 40 minuten (heen en terug) om uit de polder te komen. Rondje rijden duurt daarom ook altijd langer dan ff een uurtje toeren, want dan kom je alleen de polder uit.Billieach schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:05:
Hallo allemaal,
[ Voor 29% gewijzigd door nldls op 05-07-2022 08:16 ]
Je bent zeker de leukste thuisbotoo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:01:
[...]
Kan ik jou eens inhuren om mijn fiets te poetsen zoals die van jou er bij staat?
* botoo pesthekel aan poetsen en wassen maar soms (altijd) is het echt wel heel erg hard nodig.Vervelend genoeg is 'ie niet automagisch schoon geworden na 2 dagen in de regen rijden
De virago staat er echt verschrikkelijk bij als het om poetsen gaat... kijk maar eens goed naar bijvoorbeeld de achterveren... Die horen te glimmen, en zijn professioneel dof
Als ik klaar ben met het huidige project, dan ga ik hem wel weer eens poetsen. Poetsen is niet mijn hobby, het is dat het resultaat zo mooi is, anders zou ik het helemaal niet doen, en gewoon alles matzwart spuiten en wrappen
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Van dat laatste wordt ie juist smerigerbotoo schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 00:01:
[...]
Kan ik jou eens inhuren om mijn fiets te poetsen zoals die van jou er bij staat?
Gamertag: timmie271
Mwah. Tijd is ook een ding zeg maar.kneusteun schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:48:
Pak vaak gewoon even een wasbox, en af en toe thuis nog even boenen. Maar ik ken mensen die inderdaad elke boutje en moertje met de hand poetsen (bijna polijsten) ik wou soms dat ik die tic had
Overigens moet ik hem al 3 weken wassen maar geen tijd voor gemaakt... Das ook niet best.
Hopelijk wordt hij morgen door de garage gewassen als hij daar is voor een onderhoudsbeurt
[edit] Ik heb afgelopen winter niet gereden, anders had ik zout en vuil er wel een keer vanaf gespoeld.
[ Voor 22% gewijzigd door Waaj op 05-07-2022 10:32 ]
Nieuwe achterband is besteld, afspraak voor 10k beurt gemaakt, en afspraak bij Hyperpro ingepland om de vering op orde te brengen. En gister 10 kilo Luxemburgse insecten van mijn motor afgepoets. Was nog aardig boenen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een kennis van mij is zoeen: die gaat zelfs met een speciaal kwastje alle ventilatieroosters in de auto langs.kneusteun schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:48:
Pak vaak gewoon even een wasbox, en af en toe thuis nog even boenen. Maar ik ken mensen die inderdaad elke boutje en moertje met de hand poetsen (bijna polijsten) ik wou soms dat ik die tic had
Ik hou het met de motor wel op wassen, speciale quickdetailer voor matte lakken en Belgom voor de uitlaat. Mijn motor heeft een matte kleur, daarvoor moet ik nog een keer een goede wax zoeken. Als iemand een suggestie heeft 😉
Maar enkel wassen is misschien een keer 5 10 minuten werk.
Overigens kan ik het op het werk grotendeels doen. Water en zeep lansen hangen hier. Maar goed dat is ook werk die ik nu voor me uitschuif..
Ik heb ooit van 'Chemical guys' een matte wash en matte detailer gekocht. https://www.chemicalguys....tte-paint-vinyl-wrap.html Ruikt naar bubblegum en werkte (volgens mij) uitstekend. Enige waar ik nog wat op wil vinden is om al die haarfijne krasjes uit de lak te krijgen en het geheel toch mat te houden... al vrees ik dat dat niet echt mogelijk is.Thalaron schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:04:
@darkkingll die matte lak poetsen gaat voor mij ook nieuw zijn. Een vriend van mij heeft een matte Guzzi… ik zal daar eens informeren:)
"Zo gedaan" gaat dan helaas niet echt op. Misschien gaat het beter nu ik een cardan-fiets ipv iets met een ketting heb, dat scheelt wel veel rommel.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Mocht het binnen je budget vallen: retourtje vliegtuig naar Gran Canaria buiten het seizoen, daar een motor huren (zelf goede ervaring met Motos Tivoli, stonden binnen een uur met een andere motor voor m'n neus toen k lek gereden had, prijzen zijn scherp vergeleken met vasteland Europa). Oh, en geen idioot hoog eigen risico, in Italie is 3000,- normaal bij een groot aantal motorzakenBillieach schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:05:
Hallo allemaal,
Gr Billie
Die heb ik ook, maar dan van Stjarnagloss. Ook prima spulLeviathius schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:07:
[...]
Ik heb ooit van 'Chemical guys' een matte wash en matte detailer gekocht. https://www.chemicalguys....tte-paint-vinyl-wrap.html Ruikt naar bubblegum en werkte (volgens mij) uitstekend. Enige waar ik nog wat op wil vinden is om al die haarfijne krasjes uit de lak te krijgen en het geheel toch mat te houden... al vrees ik dat dat niet echt mogelijk is.
Maar als je een matte lak polijst, dan istie niet meer mat lijkt mij toch?darkkingll schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:24:
[...]
Die heb ik ook, maar dan van Stjarnagloss. Ook prima spulkrassen zou je al moeten polijsten lijkt mij..
Dat gat dan weer heel goed mat Dasty, al moet je daarna nog wel weer de dasty goed wegwassen met autoshampoo oid... anders gaat de Dasty in de lak vreten.Chakotay schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:09:
Ik had nooit het geduld om fatsoenlijk alle vette meuk van het achterwiel / achterbrug e.d. af te halen, zelfde met remstof van het voorwiel.
"Zo gedaan" gaat dan helaas niet echt op. Misschien gaat het beter nu ik een cardan-fiets ipv iets met een ketting heb, dat scheelt wel veel rommel.
Dat kan inderdaad niet lees ik net.Leviathius schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:41:
[...]
Maar als je een matte lak polijst, dan istie niet meer mat lijkt mij toch?
Dus dan hooguit maskeren of direct helemaal opnieuw spuiten.
Zou dat niet zijn omdat die Italianen vaak als idioten rijden. Hoe vaak ze niet op smalle tweerichtingswegen over de middellijn bij een blinde bocht voorbij kwamen racen... Daar zijn mijn ballen niet groot genoeg voorNLDViane schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:21:
[...]
Oh, en geen idioot hoog eigen risico, in Italie is 3000,- normaal bij een groot aantal motorzaken
Toen snel de knoop doorgehakt en een yamaha xv950 gekocht. Iets meer koppel, riemaandrijving, hogere zit en voelt voor mij meer als een volwaardige motor. De kawa is volgens mij op papier sneller maar ik jaagde erg snel door de versnellingen bij de yamaha had ik dit veel minder.
Cruisers bevallen iig prima. Alleen mijn rijstijl nog wat aanpassen zodat ik ook daadwerkelijk cruise en niet van bocht naar bocht race.
Resultaat:
En de toolrol ook weer gemonteerd
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gRpXigkhWs3fZOi2BeYt2Jki.jpg?f=user_large)
Staat bij een motorzaak. Op de teller net geen 50.000km Er zitten 2 koffers bij. Prijs is €2700.
Reed prima. Maar is dat nu een beetje een correcte prijs ?
[ Voor 43% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-07-2022 10:08 ]
Kan verder weinig zeggen of dat prima is, hoe zijn alle slijtage onderdelen, wat is laatste grote onderhoud geweest etc.
Uitgaande van een goede staat en onderhoud etc, vind ik het geen gekke prijs. Mijn 2003 FZS600 Fazer met 45k op de teller is recent verkocht voor ca. 1800/2000 euro vanuit een dealer. BMW houdt doorgaans beter zijn waarde.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:25:
Ben wezen kijken bij een BMW R1150RS '02 ( zonder ABS ) met superbike-stuur.
[Afbeelding]
Staat bij een motorzaak. Op de teller net geen 50.000km Er zitten 2 koffers bij. Prijs is €2700.
Had verwacht dat alleen die van je vrouw een sissy bar zou hebbenThalaron schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:55:
***members only***
Congrats met de prachtige motoren, veel veilige kilometers gewenst!
[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 06-07-2022 17:03 ]
Niet gewassenWaaj schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:30:
Hopelijk wordt hij morgen door de garage gewassen als hij daar is voor een onderhoudsbeurt
Maar ik merk wel dat alles weer soepeler loopt en de remmen zijn weer wat bijteriger en daar gaat het uiteindelijk om
Kijk dat zijn hele nette en toch uniek genoeg van elkaar zijnde Vulcan S'en!Thalaron schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:55:
***members only***
Cafe scherm = top. Koffers is ook altijd handig.
Veel rijplezier aan beiden!
En het rooster voor de radiator is onderweg
Prijs is niet slecht mits onderhoud up to date, geen abs niet zo erg , het rembekrachtiging systeem op deze modellen is nogal een karwei met verversen. Naast alle standaard slijtage delen bij deze modellen ook controleren of er geen speling op je cardan/achterwiel zit en of de lagers van het paralever systeem in orde zijn.WiLLoW_TieN schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:25:
Ben wezen kijken bij een BMW R1150RS '02 ( zonder ABS ) met superbike-stuur.
[Afbeelding]
Vandaag eindelijk even wat tijd om nieuw achterkantje te monteren op de Buell
Van :
:strip_exif()/f/image/6nPvnfT2sCj0IZcoDttGgaa7.jpg?f=fotoalbum_large)
Naar
[ Voor 3% gewijzigd door harley op 06-07-2022 21:44 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Waar heb je deze vandaan en wat koste deze als ik het vragen mag?
En wellicht een rare vraag.. maar is dit toegestaan als in; bij controle heb je dan een probleem?
[ Voor 17% gewijzigd door Thalaron op 06-07-2022 22:04 ]
Kosten €240,- maar deze worden speciaal (en alleen) voor de Buell gemaakt.
Heb zelf al van alles klaarliggen zoals de juiste ledstrip om het ooit te gaan maken. Maar dat lag er al sinds de vorige Buell in 2005 en toen kwam het er nooit van en nu alweer een jaar deze Buell en nog steeds niks gemaakt. Nu dus maar besteld en in 10 minuten gemonteerd.
@Hkuit dat is mooi klote, maar zolang je zelf niks (blijvends) hebt valt het allemaal wel mee. Tuurlijk schade is altijd klote maar ook wel wereld te fixen, je lichaam is een ander verhaal.
[ Voor 24% gewijzigd door harley op 06-07-2022 22:09 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
:strip_exif()/f/image/pn9gyNf6r6FuORZsfxrMMzFE.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo… dat ABUS geval heeft nog minder geduld dan een ontoerekeningsvatbare beroeps alcoholist met een agressieprobleem zeg
Dat gaat even wennen worden. Mijn oude slot maar als Back-up meenemen voor het geval dat.
Voor nu; veel plezier ermee voor een eventuele dief
Maar goed, je bent er nog. Houd je lichaam goed in de gaten, bij klachten alsnog laten checken!!
Ik sta er overigens niet van te kijken als je lichaam morgen zo beurs en stijf is dat je beter niet meer opstapt en alternatief vervoer regelt.
Je helm ga je vervangen, want die gebruik je maar één keer hiervoor.
Ten opzichte van de Redverz is deze lichter en kleiner (ja het kan dus groter
@Hkuit zuur van de valpartij maar als je ervan weg kan lopen is het niet heel veel meer dan zuur. Hopelijk vergoed de verzekering wel je schade en de nieuwe helm inderdaad.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Dubbele doorgetrokken streep = voorzichtig inhalenSH4D3H schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:53:
[...]
Zou dat niet zijn omdat die Italianen vaak als idioten rijden. Hoe vaak ze niet op smalle tweerichtingswegen over de middellijn bij een blinde bocht voorbij kwamen racen... Daar zijn mijn ballen niet groot genoeg voor
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Moet je dit wel willen? Als motorrijder ben je al +1 kwetsbaar tov auto's. Dan ga je een stuk veiligheid opofferen voor de sake of looks. Het wordt minder duidelijk wat je gaat doen, je hebt minder remlicht oppervlakte en die knipperlichten zijn ook erg vaak slecht zichtbaar overdag.kneusteun schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:56:
Ben wel benieuwd, ik heb meermaals gezeik gehad met de R6 dat de achterlichten en de knipperlichten niet afzonderlijk van elkaar waren. Dat is blijkbaar een ding.
Ik heb vaak zat achter dergelijke motoren gereden waarvan je niet goed meer ziet wat hij van plan is, en dat lijkt me nogal cruciaal als je elke dag weer veilig thuis wilt komen. Maar my 2 cents..
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Een doorgetrokkenstreep is wat bij ons een onderbroken streep is, de dubbele is een slechts suggestie..Joris748 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 06:43:
[...]
Dubbele doorgetrokken streep = voorzichtig inhalen
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die ruimte tussen de doorgetrokken strepen is daar de "autostrada per motociclisti"Bommes schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:17:
[...]
Een doorgetrokkenstreep is wat bij ons een onderbroken streep is, de dubbele is een slechts suggestie..
Het had niks met zichtbaarheid te maken, die agenten zeiden ook wel dat het gewoon regeltjes waren.nldls schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 07:47:
[...]
Moet je dit wel willen? Als motorrijder ben je al +1 kwetsbaar tov auto's. Dan ga je een stuk veiligheid opofferen voor de sake of looks. Het wordt minder duidelijk wat je gaat doen, je hebt minder remlicht oppervlakte en die knipperlichten zijn ook erg vaak slecht zichtbaar overdag.
Ik heb vaak zat achter dergelijke motoren gereden waarvan je niet goed meer ziet wat hij van plan is, en dat lijkt me nogal cruciaal als je elke dag weer veilig thuis wilt komen. Maar my 2 cents..
Die R6 heeft twee ronde achterlichten en bij knipperlicht aan ging de linker of de rechter oranje knipperen.
Stomme is dat mijn caferacer geen knipperlichten had en dat mag dan volgens de wet wel weer. (stak overigens gewoon altijd netjes mijn hand uit en dat doe ik soms nog als ik twijfel of iemand mij wel gaat zien)
Je kunt dit soort dingen als led strip zat vinden op aliexpress, bijvoorbeeld deze;Thalaron schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:03:
@harley zoiets zoeken wij hier ook voor de Kawa Vulcan S. Ik had er wel een gevonden… maar voor circa €350,- excl. invoer vanuit US ging ons dat toch te ver.
Waar heb je deze vandaan en wat koste deze als ik het vragen mag?
En wellicht een rare vraag.. maar is dit toegestaan als in; bij controle heb je dan een probleem?
wat betreft legaliteit, officieel niet legaal want niet gekeurd. Maar in de praktijk zul je niet snel problemen hebben omdat hij voldoet aan de eisen qua afstand tussen de knippers, etc.
🇺🇦
Ego uitdeuken en doorHkuit schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 22:06:
K*t. Dat was waarschijnlijk het eerste wat ik zei toen ik me realiseerde dat ik op de grond lag, naast m'n motor, en met m'n hoofd op het beton. We zijn vier dagen geleden vertrokken voor rondje België & Luxemburg en Luxemburg bleek inderdaad het motorparadijs waarover ik al gelezen had. Heerlijk! Mooi asfalt, mooie wegen, berg op en berg af, ik genoot. M'n motormaat deed het wat rustiger aan op z'n Harley maar ik ging lekker achter een local aan die in een BMW 3-serie dezelfde kant op ging; die kent de weg, dus da's ideaal. Mooi bochtjes trekken met mijn Kawasaki Z900RS, hier is 'ie voor gemaakt. Ondertussen had ik wel besloten om de BMW te laten gaan want hé, je moet je nooit laten opnaaien, altijd je eigen temp rijden. Wat er toen precies gebeurde weet ik niet, maar ik vond de bocht te scherp of mijn snelheid te hoog. Ik stuurde naar de buitenkant van de bocht, wist dat dat geen goed idee was maar corrigeerde toch niet of zo, en toen reed ik naast de weg in de betonnen waterafvoer greppel, ineens een hoop actie en toen klapte ik met mijn hoofd tegen het beton. En nu? De motor doet nog , en ik ook. Deuken in de tank, stuur in standje sport en schakelpook een beetje krom, maar we zijn rijdend naar de camping gegaan. Mijn schouder heeft de klap opgevangen dus die voel ik wel, maar hij werkt nog. Mijn ego is gekrenkt of beter; ik schaam me flink. Ach ja, wijze les. Morgen stuur recht en zorgen dat we overmorgen rustig aan weer richting huis kunnen.
Weet je wat je anders of beter had kunnen doen? Het klinkt alsof angst het heel kort heeft overgenomen.
15cm moet er tussen de knippers zitten, je caferacer is dan waarschijnlijk van voor '95 en origineel zonder knippers geleverd dan mag dat nog inderdaad.kneusteun schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:44:
[...]
Het had niks met zichtbaarheid te maken, die agenten zeiden ook wel dat het gewoon regeltjes waren.
Die R6 heeft twee ronde achterlichten en bij knipperlicht aan ging de linker of de rechter oranje knipperen.
Stomme is dat mijn caferacer geen knipperlichten had en dat mag dan volgens de wet wel weer. (stak overigens gewoon altijd netjes mijn hand uit en dat doe ik soms nog als ik twijfel of iemand mij wel gaat zien)
Zag laatst nog weer een nieuwe knutsel variant, op een auto wel eens waar. Een golf met een gedeelte van het achterlicht in de klep en een deel op het frame. Daar was dus ook het knipperlicht in 2 delen. Daar ging aan dezelfde kant de binnen en buitenkant om en om aan.
@Hkuit sterkte, al had ik nou niet het idee dat je zo'n racer was?
Awesome
En zoals @DrivinUCrazy ook al zegt, vervang je helm ook al lijkt die aan de buitenkant nog in orde. De klap wordt opgevangen door het EPS-schuim binnenin en dat kan tussen de buitenschaal en binnenkant helemaal ingedrukt zijn zonder dat je het ziet.
Heeft m.i. juist alles met zichtbaarheid te maken. Dat het van de wet niet mag ivm 15 cm vind ik persoonlijk bijzaak. Ik wil graag vanmiddag weer thuis komen en daarbij is zichtbaarheid belangrijk. Door positie op de weg, door voorspelbaar te rijden, maar ook door te zorgen dat je verlichting duidelijk is naar anderen toe. Een half zwak led achterlicht die ook wat knippert en onzichtbaar is met direct zonlicht voldoet daar totaal niet aan.kneusteun schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 08:44:
[...]
Het had niks met zichtbaarheid te maken, die agenten zeiden ook wel dat het gewoon regeltjes waren.
En nogmaals, is mijn beleving he, ik heb ze vaak zat gezien, maar de keren dat het echt goed zichtbaar was kan ik denk ik op 1 hand tellen.
Led an sich is prima en zijn ook vaak zat wel duidelijk (zie ook tesla met 3 ledjes als remlicht).
De knipperlichtfunctie zou ik dan NIET gebruiken, en de bestaande knippers zoals je ze had terug plaatsen naast de kentekenplaat. Veel duidelijk, veel beter zichtbaar, en het misstaat niet.
Hoe bedoel je minder geduld?Thalaron schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 23:08:
[Afbeelding]
Zo… dat ABUS geval heeft nog minder geduld dan een ontoerekeningsvatbare beroeps alcoholist met een agressieprobleem zeg![]()
Dat gaat even wennen worden. Mijn oude slot maar als Back-up meenemen voor het geval dat.
Voor nu; veel plezier ermee voor een eventuele dief
Ik heb zelf ook zo'n ding met nog een bijpassende ketting wat het sluiten iets lastiger maakt, maar op zich prima te doen en genoeg tijd voordat het ding af gaat omdat je te lang aan het rommelen ben. Kan het wel eens timen hoeveel seconden het duurt tot de piep dat het alarm er op staat (als je dat bedoelt ten minste).
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
[ Voor 11% gewijzigd door harley op 07-07-2022 09:51 ]
@Hkuit balen zeg! Zoals al eerder gezegd, houd goed je hersenpan in de gaten, en zorg voor een nieuwe helm.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Je leest het verkeerd.nldls schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:34:
[...]
Heeft m.i. juist alles met zichtbaarheid te maken. Dat het van de wet niet mag ivm 15 cm vind ik persoonlijk bijzaak. Ik wil graag vanmiddag weer thuis komen en daarbij is zichtbaarheid belangrijk. Door positie op de weg, door voorspelbaar te rijden, maar ook door te zorgen dat je verlichting duidelijk is naar anderen toe.
Een half zwak led achterlicht die ook wat knippert en onzichtbaar is met direct zonlicht voldoet daar totaal niet aan.
En nogmaals, is mijn beleving he, ik heb ze vaak zat gezien, maar de keren dat het echt goed zichtbaar was kan ik denk ik op 1 hand tellen.
Led an sich is prima en zijn ook vaak zat wel duidelijk (zie ook tesla met 3 ledjes als remlicht).
Het was heel duidelijk en heel zichtbaar in mijn R6 geval, maar inderdaad volgens de wet zat er geen 15cm tussen. Daar waren ik en de agent het over eens dat dit ook gewoon weg niet te missen was.
Sterker nog de aftermarkets van wel CE gekeurde waren aanzienlijk minder zichtbaar.
Dus ja ik wil ook gewoon veilig thuis komen, dus bitte niet de aanname doen dat het niet zichtbaar was
Ik doe ook niet de aanname dat jouw oplossing wel of niet zichtbaar was, kan ik niet over oordelen. Kan wel oordelen over wat ik doorgaans op de weg zie en das niet best. Uitzonderingen zijn er ook.kneusteun schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 10:42:
[...]
Je leest het verkeerd.
Het was heel duidelijk en heel zichtbaar in mijn R6 geval, maar inderdaad volgens de wet zat er geen 15cm tussen. Daar waren ik en de agent het over eens dat dit ook gewoon weg niet te missen was.
Sterker nog de aftermarkets van wel CE gekeurde waren aanzienlijk minder zichtbaar.
Dus ja ik wil ook gewoon veilig thuis komen, dus bitte niet de aanname doen dat het niet zichtbaar was
Ik kwam vandaag dus achter dat hij altijd 1 piep geeft. Ik dacht dat het dan al fout zat waardoor ik te lang bleef rommelen.13art schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:50:
[...]
Hoe bedoel je minder geduld?
Ik heb zelf ook zo'n ding met nog een bijpassende ketting wat het sluiten iets lastiger maakt, maar op zich prima te doen en genoeg tijd voordat het ding af gaat omdat je te lang aan het rommelen ben. Kan het wel eens timen hoeveel seconden het duurt tot de piep dat het alarm er op staat (als je dat bedoelt ten minste).
Wel kan ik niet heel goed bij het slot gat waardoor het losmaken te lang duurt, maar dat zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik (gevoel krijgen bij zeg maar) of hem hoger/schuin aan de remschijf hangen (moet nog een keer, met oordoppen
Verder bevalt het slot alvast prima!
Mijn ervaring met richtingaanwijzers: er wordt amper naar gekeken; de zichtbaarheid draagt amper tot niet bij aan veiligheid.nldls schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:34:
[...]
Heeft m.i. juist alles met zichtbaarheid te maken. Dat het van de wet niet mag ivm 15 cm vind ik persoonlijk bijzaak. Ik wil graag vanmiddag weer thuis komen en daarbij is zichtbaarheid belangrijk. Door positie op de weg, door voorspelbaar te rijden, maar ook door te zorgen dat je verlichting duidelijk is naar anderen toe. Een half zwak led achterlicht die ook wat knippert en onzichtbaar is met direct zonlicht voldoet daar totaal niet aan.
Ik ben voor de looks gegaan
:strip_exif()/f/image/eVFzdkk0PRRhsGGCshDrDLBY.jpg?f=fotoalbum_large)
Remlicht is goed zichtbaar, richtingaanwijzer mwa
Ziet er zeker prachtig uit.M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:28:
[...]
Mijn ervaring met richtingaanwijzers: er wordt amper naar gekeken; de zichtbaarheid draagt amper tot niet bij aan veiligheid.
Ik ben voor de looks gegaan.
[Afbeelding]
Maar genoeg achter een motor gezeten met een vergelijkbare knipperlicht opstelling om te kunnen beamen dat het echt klote is. Heel onduidelijk wat een langzamer rijdende motorrijder gaat doen. Ik zie geen knipperlicht, waarom rijd die langzamer? Gaat die stoppen? Is die afgeleid? Gaat die links? Gaat die rechts? Kan ik er langs of niet?
Alsjeblieft gooi je eigen belang even overboord en denk ook de andere verkeersdeelemers en zorg voor duidelijkheid.
Was niet een eigen oplossing, was een unit die kant en klaar verkocht was zo.nldls schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 11:49:
[...]
Ik doe ook niet de aanname dat jouw oplossing wel of niet zichtbaar was, kan ik niet over oordelen. Kan wel oordelen over wat ik doorgaans op de weg zie en das niet best. Uitzonderingen zijn er ook.
Maar ik dacht dat je bedoelde dat het niet zichtbaar zou zijn, mi scuzi.
Ik ben het absoluut eens met zichtbaarheid en veiligheid.
Waar zitten de knipperlichten? of zie ik iets heel obvious over het hoofd?M14 schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:28:
[...]
Mijn ervaring met richtingaanwijzers: er wordt amper naar gekeken; de zichtbaarheid draagt amper tot niet bij aan veiligheid.
Ik ben voor de looks gegaan.
[Afbeelding]
Echt kastelen bezoeken (als in afstappen en lopen?!)Thalaron schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:33:
Mijn vrouw, ikzelf en een vriend van ons willen in onze aankomende vakantie (over een maandje ongeveer) een kastelentour gaan doen in Luxemburg. Iemand daar ervaring mee/tips?
Of gewoon vanaf de weg "daar links is een kasteel" en dóór?
Je hebt Bourscheid, het grote kasteel bij Vianden natuurlijk, de ruïne bij Beaufort, en verder nog een hele hoop. Verder niet te veel bij voostellen, de omgeving trekt imho meer aandacht dan de kastelen.
Te vroeg?
Hoe gaat het met @Hkuit ?
Unigarant kwam na zoeken bij mij vaak als voordeligste uit de bus. Dat is een ANWB-dochter, dus ik ben wel benieuwd of die premie veel scheelt.
@LankHoar kijk eens wat het via MotoPort kost. Van bij mij in ieder geval veruit goedkoopste die ik kon vinden.
Beide Vulcan S en All-Risk;
Schadevrije jaren 5 = €25 p/m (of €30 zonder winterstop)
Schadevrije jaren 0 = €45 p/m
Ik heb een mail gestuurd met mijn kentekens naar verschillende brokers en ze allemaal in de CC gezet zodat ze konden zien dat er meer partijen warenLankHoar schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:12:
Een paar weken terug heb ik in de haast een motorverzekering afgesloten voor mijn Harley bij de ANWB. Die betaal ik per maand, en het is een flink bedrag van 80 euro (voor all-risk, 2 schadevrije jaren). Ik ben niet voornemens om deze lange te houden, dus wil wat rondkijken voor een andere verzekering. Heb bij De Zeeuw verzekeringen nu een offerte gekregen van 54 euro per maand all-risk, wat al een stuk beter is. Ik vraag me af of het nog goedkoper kan, en helaas zijn er geen goede motorverzekering vergelijkingswebsites, blijkbaar te weinig animo voor. Heeft iemand nog een tip?
Vlotte reacties en erg goede aanbiedingen
Vroeger had ik ook een verzekering via Hema. Op zich was dat redelijk qua prijs en voorwaarden. Alleen toen ik ze daadwerkelijk nodig had (als in: motor is stuk, de situatie is volkomen helder dus niet tegensputteren) kwamen ze niet over de brug. Ik had inmiddels een nieuwe motor gekocht, maar ze betaalden nog steeds niet. Na een aantal keren zeuren hebben ze toen een spoedbetaling in gang gezet. Dat duurt blijkbaar alsnog 3 weken.
Sindsdien direct daar weggegaan.
Je ziet bij mij dat de richtingaanwijzer aan staat. Of het naar links of rechts is, is blijkbaar wat minder duidelijkJelte schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:38:
[...]
Ziet er zeker prachtig uit.
Maar genoeg achter een motor gezeten met een vergelijkbare knipperlicht opstelling om te kunnen beamen dat het echt klote is. Heel onduidelijk wat een langzamer rijdende motorrijder gaat doen. Ik zie geen knipperlicht, waarom rijd die langzamer? Gaat die stoppen? Is die afgeleid? Gaat die links? Gaat die rechts? Kan ik er langs of niet?
Alsjeblieft gooi je eigen belang even overboord en denk ook de andere verkeersdeelemers en zorg voor duidelijkheid.
En als het gaat om de twijfel-gevallen die je beschrijft, dat is bij ieder voertuig van toepassing. 2, 4 of meer wielen, goede knipperlichten of meer voor de looks.... Iemand die twijfelt zal onvoorspelbaar zijn, of zn knipperlicht nu goed zichtbaar is of niet.
De linker en /of rechter rand worden oranje.kneusteun schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 12:45:
[...]
Waar zitten de knipperlichten? of zie ik iets heel obvious over het hoofd?
Bij mij komt die op 114 euro per maand uitemile schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:14:
[...]
Unigarant kwam na zoeken bij mij vaak als voordeligste uit de bus. Dat is een ANWB-dochter, dus ik ben wel benieuwd of die premie veel scheelt.
Hier moet ik een vervangingswaarde opgeven, welke ik zo niet weet. Moet ik even uitzoeken, bedankt voor de tip.Thalaron schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:14:
@DrivinUCrazy thnx. En alleen voorbij rijden met hier en daar een stop
@LankHoar kijk eens wat het via MotoPort kost. Van bij mij in ieder geval veruit goedkoopste die ik kon vinden.
Beide Vulcan S en All-Risk;
Schadevrije jaren 5 = €25 p/m (of €30 zonder winterstop)
Schadevrije jaren 0 = €45 p/m
Dit is een goede! Ik heb 0 ervaring met brokers in Nederland, enige tip welke je hebt aangeschreven, misschien per PB?kneusteun schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:36:
[...]
Ik heb een mail gestuurd met mijn kentekens naar verschillende brokers en ze allemaal in de CC gezet zodat ze konden zien dat er meer partijen waren![]()
Vlotte reacties en erg goede aanbiedingen
CB komt bij mij op 118 euro uitDrivinUCrazy schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:42:
@LankHoar Bij mij kwam Centraal Beheer toen heel goed uit de bus, ook met redelijke voorwaarden.
Vroeger had ik ook een verzekering via Hema. Op zich was dat redelijk qua prijs en voorwaarden. Alleen toen ik ze daadwerkelijk nodig had (als in: motor is stuk, de situatie is volkomen helder dus niet tegensputteren) kwamen ze niet over de brug. Ik had inmiddels een nieuwe motor gekocht, maar ze betaalden nog steeds niet. Na een aantal keren zeuren hebben ze toen een spoedbetaling in gang gezet. Dat duurt blijkbaar alsnog 3 weken.
Sindsdien direct daar weggegaan.
Dit topic is gesloten.
![]()