Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 406 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.011.574 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:16

botoo

💀 too old to die young

Bommes schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:42:
Wat een regen vandaag..
Denk dat ik een kleine vijver kan vullen met de inhoud van mijn crosslaarzen.. :N

Nu in de Vogezen bij La Mouche.
Net tussen de buien door mijn tentje op kunnen zetten, wat gegeten, paar pinten gedronken.
Morgenvroeg weer door, wekker staat om 7 uur.

[Afbeelding]
Kranten in je laarzen proppen en droge sokken aan je voeten . . . maar wekker op 7 uur is mij echt te gek :o :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja das voor mij toch het grootste nadeel aan een tent. Zolang het droog is gaat het wel. Maar in de regen je natte meuk inpakken en nat onderweg. Om vervolgens de natte meuk weer op te zetten. Zou helemaal gek worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:43
Keek er enorm naar uit om de Elfstedentocht vandaag te rijden maar helaas werd ik vanochtend ziek wakker. :(

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0yZQ_q2Sh_pSvoj19wF4C6354s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VdDGNCoyLKFQJli8JNByz6JR.jpg?f=fotoalbum_large
Even een plaatje omdat het kan, maar waar ben ik?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:21
Tussen afgelopen Vrijdag en nu 650km gereden.
Was leuk rijden rondom Rees ( D. )
Geen spatje regen gehad terwijl ik op de motor zat ! Nu weer terug in Kampen.
Bij Polo ( motor-toko ) nog een jas gescoord met 20% extra korting 🥳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMsqCTAWiYFLUwLLJ620_I3ZomY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bVIrDaLTU6s2Zg3AAmyRinss.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAhAKwc0stibagoSEnT0JGn8PUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luHLelDsly9C7TKjNbIg7j7W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apTpdD5AFoZtgFnsVji5Ju0CV6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ag8KifBPchp9tGh9M0nIi0b6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-06 07:48
Hier is de motorvakantie ook geboekt, begin juli naar Nauders (drielandenpunt Oostenrijk-Italië-Zwitserland), eerste dag snelweg, overnachten rond Stuttgart, daarna binnendoor naar Oostenrijk. 3 dagen daar rondscheuren, dan via Zwitserland naar het Zwarte Woud, overnachten, en dan richting de Moezel waar m'n vader aanhaakt voor een motorweekendje. Zin in oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 23:50
Even een vraagje, welke merk motor vinden jullie het fijnst schakelen met versnellingen? Ik merk dat bij sommige merken de versnelling een beetje blijft hangen, waardoor ik opnieuw de koppeling moet indrukken en opnieuw moet schakelen. bij andere merken heb ik dat minder.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43

Investig8or

What goes up, could come down

WiLLoW_TieN schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:07:
Tussen afgelopen Vrijdag en nu 650km gereden.
Was leuk rijden rondom Rees ( D. )
Geen spatje regen gehad terwijl ik op de motor zat ! Nu weer terug in Kampen.
Bij Polo ( motor-toko ) nog een jas gescoord met 20% extra korting 🥳

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Sommige mensen zijn geboren voor geluk ;)

Overigens uit interesse: ik heb dezelfde Difi zadeltassen, maar hang ze andersom (als in: hoge kant voor). Is er een reden om ze te hangen zoals jij ze hebt? Of is dat gewoon de correcte manier en kan ik weer eens beter de handleiding lezen... :X

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:06
Monkeydancer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:09:
Even een vraagje, welke merk motor vinden jullie het fijnst schakelen met versnellingen? Ik merk dat bij sommige merken de versnelling een beetje blijft hangen, waardoor ik opnieuw de koppeling moet indrukken en opnieuw moet schakelen. bij andere merken heb ik dat minder.
Dat klinkt alsof de motor niet oké is, onderhoud nodig heeft of je het schakelen nog een beetje onder de knie moet krijgen.

Ik heb veel motoren gereden maar herken dit totaal niet.

Maar om je vraag te beantwoorden, merken waar ik goede ervaringen mee heb met schakelen:
Yamaha
BMW
Suzuki
Honda
KTM
Kawasaki

Merken waar ik slechte ervaringen mee heb als het gaat om schakelen:
Zero

[ Voor 14% gewijzigd door R0y. op 06-06-2022 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:58

_Apache_

For life.

Monkeydancer schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:09:
Naar mijn idee / gevoel licht dat meer aan al aanwezige slijtage van de bak. In combinatie met de aanwezige olie. En niet aan het merk.
Mijn FJR schakelt ook wat zwaarder na een beurt. Omdat ik vaak lange stukken rij, hoge km stand heb, en door alle seizoenen mag een wat dikkere olie.
Sport motoren hebben vaak weer wat 'waterige' (ipv stroperig) olie. Die is makkelijker op temperatuur, maar kan makkelijker langs je zuigerveren mee verbranden / door kieren heen.

Hoe oud is de olie die er nu inzit? Sommige merken moeten al wisselen na 6.000km :X

Wat ik wel merk aan Yamaha's, is dat het inschakelen van neutraal, naar de 1e versnellingen, wel een harde *klak* oplevert, meer als andere merken.

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 06-06-2022 15:58 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:58

_Apache_

For life.

R0y. schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:34:
[...]

Zero
Die gaat idd echt niet. :+ _O-

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:43
_Apache_ schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:51:
[...]

Naar mijn idee / gevoel licht dat meer aan al aanwezige slijtage van de bak. In combinatie met de aanwezige olie. En niet aan het merk.
Mijn FJR schakelt ook wat zwaarder na een beurt. Omdat ik vaak lange stukken rij, hoge km stand heb, en door alle seizoenen mag een wat dikkere olie.
Sport motoren hebben vaak weer wat 'waterige' (ipv stroperig) olie. Die is makkelijker op temperatuur, maar kan makkelijker langs je zuigerveren mee verbranden / door kieren heen.

Hoe oud is de olie die er nu inzit? Sommige merken moeten al wisselen na 6.000km :X

Wat ik wel merk aan Yamaha's, is dat het inschakelen van neutraal, naar de 1e versnellingen, wel een harde *klak* oplevert, meer als andere merken.
Die ervaring heb ik ook met mijn Yamaha FZ1. Heb zelf wel goede ervaringen met de bakken van Honda's. Die schakelen naar mijn idee toch vaak lekker soepel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Meer factoren van toepassing dan alleen het merk:
- De eigenaar van de voet die moet schakelen / plaatsing voet
- positie van het schakelpookje goed afgesteld
- kettingspanning
- olie

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1654579532-600-x-450px-20220606_162140.jpg

Deze sectie van de Franse TET is maar weinig offroad helaas. De stukjes die het wel zijn, zijn daarin tegen wel erg tof :)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Lekker plaatje weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

R0y. schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:34:
Zero
Waardeloos inderdaad. Energica ook :(

Over Energica gesproken, ik kreeg het volgende mailtje van ze:
Experia is de elektrische tourmotor bij uitstek, met het grootst mogelijk, nieuw ontwikkelde, accupakket van 22,5 kWh en de grootst mogelijke range.

Aangevuld met het, standaard op elke Energica aanwezige, snelladen met 400 km/u maakt dat je, jouw horizon kan verbreden.

Experia is reeds in twee uitvoeringen te reserveren.

Basis uitvoering, leverbaar vanaf maart 2023
Launch Edition, voorzien van vele optie's, zoals Kofferset (112L), Handvatverwarming, 4x USB, Zwarte Ergal Bolt kit, Rode Accenten op de Wielen, etc. Leverbaar vanaf september 2022.
Afbeeldingslocatie: https://www.energicamotor.com/wp-content/uploads/2022/05/0B-Experia_MM_0315_mod-rc.jpg
Bron plaatje: https://www.energicamotor.com/en/models/energica-experia/

[ Voor 65% gewijzigd door TucanoItaly op 07-06-2022 09:07 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-06 21:45
HikariMisako schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:39:
Vanochtend meegedaan aan de motor, bochten & circuittraining van 2 The Experience. Ik heb me ontzettend vermaakt en lekker veel bochten kunnen oefenen! geleerd over bochten maken. Zie hier mijn groepje, gezellig tussen de wat sportievere motoren, maar ik kwam goed mee gelukkig :*)

[Afbeelding]

Nu nog wachten op de foto's van de fotograaf :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVMsEWbogQEjL2TwPrkuURutdAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/stF7swBZzNvzQMbFZqLfuQSu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZA0njvxODt3NSJiN7Glx1S5ua3w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDH0Y5oRmf0BFmgFYvozikuL.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met meer foto's! Uiteindelijk voor 30eu alle foto's van mezelf gekocht, leuk voor het archief :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben gistermiddag thuisgekomen van een weekend Eifel. Vrijdag heen, prima rit met heel aardig weer. Ik merk wel dat ik niet supercomfortabel op de motor zit, ik zou veel meer moeten rijden.

Zaterdag een rit van 275 km gedaan, door de maker "Curvenstrecke" gedoopt (jajaja, spelfout). Mooie route door Eifel en Moezel, inderdaad veel bochten. Ook genoeg haarspeld, mocht ook wel weer eens op geoefend worden. Lunchen in het Pinksterweekend is ook altijd weer een dingetje bij de oosterburen, daar gaat alles doodleuk dicht op zaterdagmiddag om ergens na Pinksteren pas weer open te gaan. Dus de Aldi maar bezocht en door. Eind van de middag terug op het terras van het hotel, een hectoliter weizen besteld en de zondag gepland. Het ging kloteweer worden, dus maar heel even aankijken.

Zondagmorgen was het troosteloos. De gordijnen geopend om tegen een gordijn van regen aan te kijken. Weersites geraadpleegd, het zou tot de avond niet meer ophouden. En we zijn niet een weekend weg om af te zien. Hangen op het overdekte terras, lunch bij de lokale schnitzeldealer en door naar het zwembad. Enerzijds jammer van de dag, anderzijds wel ontspannen.

Gisteren terug was in Duitsland nog wel te doen, maar rond Mönchengladbach begon het serieus te waaien. En dan zit ik echt niet lekker. In Nederland ging het stuk tot pakweg Nijmegen wel oké, maar de navigatie leidde ons via Druten door de Betuwe, en daar was de combi van wind en regen echt ellendig. De laatste 50 km heb ik afgezien, ik was dolblij dat ik de fiets zonder schade in de garage gezet heb.

Aandachtspunten: misschien maar een keer een aanvullende training gaan doen. En dat mooie Rizoma remvloeistof-potje wegflikkeren, want hij lekt alweer.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:41
TucanoItaly schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:03:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Mooi plaatje van @WiLLoW_TieN. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:04
Ik als beginnend / rustige rijder zoek in Friesland (ik zit in Harlingen) tourbuddies, zijn er in de omgeving meer die dat zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Ik heb vorige week het pro-order formulier ingevuld om der eentje te bestellen. Ze hebben nog niet de moeite gedaan om contact met me op te nemen. Ben ik te ongeduldig of willen ze niet verkopen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:04:
Vanochtend de 3D-printer weer even aan het werk gezet, een bobinetrekker voor de GS:
Cool! Mag je rustig mee pochen in het 'Deel je nuttige/functionele prints' topic hoor.
Ik had er zo een in mijn bijzonder karige gereedschapset dat bij de GSA zat. Bij mijn oude RT zat tenminste nog een fatsoenlijk setje met zelfs een paar CO2 patronen om de band weer op te pompen en een plugsetje. Maar ja, dat was voordat men overal op ging bezuinigen...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Over Energica gesproken, ik kreeg het volgende mailtje van ze
Zijn er geen compacte motoren die ze in de wielen kunnen plaatsen? Bij elektrieke auto's begreep ik dat ze vaak met hub motoren werken. Zijn die nu nog te lomp en zwaar om ze in een wiel van een motorfiets te verwerken? Ik zie al een tweewielaangedreven motor voor me. Zou heel leuk zijn voor offroad.

Ik zie dat de actieradius langzaam aan begint op te lopen. Nou nog een beetje snel laden overal en het wordt echt een haalbaar alternatief. Nu volgens mij nog steeds voor woon/werk en als je niet te ver reist. Want als ze 400km opgeven, zal het wel neerkomen op 330 in de praktijk (met belading e.d.) Je kunt op zich tijdens de lunch opladen, maar dan moet dat laden ook weer niet langer dan 1 uur duren. En wat als je in een schattig bergdorpje bent met alleen 240V uit een normaal stopcontact.
Het blijft naar mijn idee voorlopig nog iets voor asfalttoeristen en idealisten. En dat bedoel ik niet negatief.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zo sta ik er ook in. Mooi dat het kan, elektrisch rijden, maar voor mijn gebruik nog niet geschikt.

@mphilipp Yamaha heeft een crosser (gehad?) met tweewielaandrijving. Het voorwiel werd daarbij hydraulisch aangedreven. Verder weet ik er niets van, maar het bestaat dus wel. :)

On that note: de Tracer heeft gisteren zijn 10k beurtje gehad. Die kan er weer even tegenaan. Het volgende geplande weekendje is in juli, naar de Moezel. Weer eens wat krappe haarspeldjes rijden. :*)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 08:44
Gisteren, voordat de regen kwam, nog even een heerlijk ritje gemaakt, en nog wat wolken tegengekomen onderweg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUfmD0fawHU0un7MArpeon_LS4yy55nSudVNZrxVK4DbFK8wgbOvbpF6-uOSB6a1R7BhyZbbgsgy7e96SBCC52T8deNzYA8zHDym9Da3Xkt-NAe1PPVmd3tCjv7HmBKAxuqN2ruBuQVI_Z2eeBd0yxhhQ=w1282-h961-no?authuser=0

Uiteraard moet mijn nieuwe botsmuts er ook bij op de foto:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVqqQKHqHPoV2TOGyamjz2dlpXFYnWHtmTdamoMTJEgqoxQDqHwFkM9U8jXchzOg6yfEX7sDwqQEn9NZ7_o6ZJw_lXsYX51kzBxzbnsLPnpkjXUYCVXXIYt-QPMiDK33IKKv_z0JZOcsY7jc2FrIuEe-g=w1282-h961-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:22:
@mphilipp Yamaha heeft een crosser (gehad?) met tweewielaandrijving. Het voorwiel werd daarbij hydraulisch aangedreven. Verder weet ik er niets van, maar het bestaat dus wel. :)
Ik weet dat het bestaat, maar het is best lastig. Je moet inderdaad iets als een flexibele as hebben oid en dat maakt het sturen lastig en het is weer een extra koppeling die vermogen kost. Yamaha heeft er geloof ik ook een Dakar mee gereden.
Electrische motoren zijn in principe bij uitstek geschikt omdat je alleen een stroomkabel en wat stuursignalen erheen moet sturen. Het zit dus wat dat betreft niet echt in de weg. Alleen heb je een grotere onafgeveerde massa. Dat is wel weer een dingetje denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
KTM heeft daar ook mee gestoeid.
YouTube: Lawson AWD all wheel drive KTM 250 two-stroke dirt bike

De verhouding van aandrijving is alleen dan niet 1 op 1, dus voorwiel heeft minder drive dan achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Laatst online: 12-06 10:53
Chakotay schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:04:
Vanochtend de 3D-printer weer even aan het werk gezet, een bobinetrekker voor de GS:

[Afbeelding]

[...]

Waarschijnlijk ga ik er uiteindelijk wel eentje openhalen inderdaad :) Tot nu toe voelt het precies hetzelfde als de echte, maar ik geloof het natuurlijk pas als ik het zie.
Ik gebruikte een verstelbare moersleutel als hefboom uit luiheid. Brak het stekkergedeelte eraf :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 01:31
mphilipp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:52:
[...]
Zijn er geen compacte motoren die ze in de wielen kunnen plaatsen? Bij elektrieke auto's begreep ik dat ze vaak met hub motoren werken. Zijn die nu nog te lomp en zwaar om ze in een wiel van een motorfiets te verwerken? Ik zie al een tweewielaangedreven motor voor me. Zou heel leuk zijn voor offroad.
De meeste auto's hebben ook geen hubmotoren.

Het is relatief duur, kwetsbaar en je krijg een bak onafgeveerd gewicht erbij. Het heeft een aantal voordelen voor de auto zelf (vooral meer vrijheid op carrroserievormen), maar hoofdzakelijk nadelen.
Bij een motorfiets zijn die nadelen zelfs relatief groot.

Dat grote stuk ronddraaiende massa vergroot het gyroscopisch effect van de wielen enorm, wat vooral bij een evenwichtsvoertuig averechts werkt (is ook een van de redenen dat we naar kleinere wielen zijn gegaan in de afgelopen decennia).
De relatief grote impact op het onafgeveerde gewicht heeft ook zeer negatieve effect op de vering. Je wil die band op de weg houden, maar nu moet die vering ineens een bult extra gewicht gaan handelen waardoor het systeem trager wordt (en je dus sneller grip verliest).

Er zijn ook wel voordelen hoor, daar niet van. Maar de nadelen zijn best significant, zeker op zo'n licht evenwichtsvoertuig.

Voorwielaandrijving zie ik nog wel eens komen, maar dan wel beperkt vermogen (om het gewicht laag te houden). Een stukje stabiliteitscorrectie is immers voldoende voor de meeste toepassingen. De bulk van het vermogen zal vermoedelijk op het achterwiel blijven, maar met een inboard motor (idealiter op de achterbrug as). Al wil je voor regeneratief remmen eigenlijk meer vermogen van de vooras pakken

[ Voor 12% gewijzigd door timberleek op 07-06-2022 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Laatst online: 12-06 17:24
DateTime.Now schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Afgelopen weekend Moezel gehad, heerlijk!
[Afbeelding]
PiesPort! :*) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12
mphilipp schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:41:
[...]

Cool! Mag je rustig mee pochen in het 'Deel je nuttige/functionele prints' topic hoor.
Ik had er zo een in mijn bijzonder karige gereedschapset dat bij de GSA zat. Bij mijn oude RT zat tenminste nog een fatsoenlijk setje met zelfs een paar CO2 patronen om de band weer op te pompen en een plugsetje. Maar ja, dat was voordat men overal op ging bezuinigen...
Is dat topic niet meer voor eigen ontwerpjes? Dit is simpelweg van Thingiverse geplukt.

Het gereedschapssetje van mijn GS zat alleen een olievuldop-sleuteltje, vering-verstelhaak en wat klein grut bij. Ik vermoed echter dat daar wat uit is verdwenen in de loop der jaren.
com2,1ghz schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:27:
[...]

Ik gebruikte een verstelbare moersleutel als hefboom uit luiheid. Brak het stekkergedeelte eraf :P
Hoor je die stekker niet sowieso los te halen voordat je de bobine eruit trekt? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Chakotay op 07-06-2022 15:00 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 14:28

FnordySquare47

Cool-Inc.net

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:22:
Zo sta ik er ook in. Mooi dat het kan, elektrisch rijden, maar voor mijn gebruik nog niet geschikt.

On that note: de Tracer heeft gisteren zijn 10k beurtje gehad. Die kan er weer even tegenaan. Het volgende geplande weekendje is in juli, naar de Moezel. Weer eens wat krappe haarspeldjes rijden. :*)
Ze hebben daar een paar keer de Dakar mee gereden, maar nooit echt potten kunnen breken denk ik.

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:34
Heerlijk altijd om daar (als je hem van bovenaf benadert) het bos uit te komen en dan rechts de wijnstruiken te zien en de bochtjes. Paar keer naar beneden en weer naar boven en dan even lunchen bij het cafe op de achtergrond ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chakotay
Ik kreeg net een berichtje van mijn pa, de snavel is nu ook gewrapt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjPJHf2iTS5K3EQ5j99_nFumHIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rIC07SXgqUFssvgCeVPeGluZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2nxl1_2vRko0vLgv6aDFi_Wtco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CCR4feNjy8lq0dyR6RQwyF7D.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen krijg ik hem terug, ben benieuwd hoe het als één geheel met het tankpaneel op de motor staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
teacher schreef op maandag 6 juni 2022 @ 11:04:
[Afbeelding]
Even een plaatje omdat het kan, maar waar ben ik?
Oude verkeerstoren @ Schiphol oost (aka WINGS) :Y

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

GSX-MAN schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:51:
Aandachtspunten: misschien maar een keer een aanvullende training gaan doen.
Training geboekt. Ik wil toch graag meer vertrouwen in de motor.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Eddos schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:09:
[...]

Heerlijk altijd om daar (als je hem van bovenaf benadert) het bos uit te komen en dan rechts de wijnstruiken te zien en de bochtjes. Paar keer naar beneden en weer naar boven en dan even lunchen bij het cafe op de achtergrond ;)
Wij komen eigenlijk altijd van beneden aanrijden, en altijd is het regenachtig en altijd gaan we inderdaad lunchen halverwege de heuvel bij het hotel/restaurant :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

[...]

[...]

[Afbeelding]
Dat is een mooie fiets! Garantie is mij nog wat te laag bij zo'n prijs though, 2 jaar op de fiets en 3 jaar (50.000km) op de aandrijflijn (accu/motor).

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Wat, is dat de fotograaf? Of diegene die er op staat of zo? Of was het al gepost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

JaICTDronten schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 13:03:
Ik heb vorige week het pro-order formulier ingevuld om der eentje te bestellen. Ze hebben nog niet de moeite gedaan om contact met me op te nemen. Ben ik te ongeduldig of willen ze niet verkopen? :/
Geen idee, maar anders app je er achteraan? Ik heb wel een nummer, PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Training geboekt. Ik wil toch graag meer vertrouwen in de motor.
Welke training heb je geboekt, en waar?
En aan welke aspecten wil je werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:56:
[...]
Is dat topic niet meer voor eigen ontwerpjes? Dit is simpelweg van Thingiverse geplukt.
Ok, ik dacht een eigen ontwerp (hoewel het origineel natuurlijk van BMW is).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Welke training heb je geboekt, en waar?
En aan welke aspecten wil je werken?
De opfriscursus bij Derijder.nl, die is één op één.

TL:DR: watje wil weer meer vertrouwen in de fiets.

Het langere verhaal:

Ik heb in 1998 mijn rijbewijs gehaald en reed altijd veel, vaak en hard. Van een VTR 250 ben ik via een GSX600F op een CBR1100 gaan rijden, waarmee ik in augustus 2009 relatief hard gecrashed ben. Mijn voorwiel brak met 120 uit, in plaats van stoppen met remmen trapte ik de achterrem te hard in en na een korte zwabber klapte ik op het asfalt, waarbij mijn motor, kleding en ego gesloopt werden. Het jaar erna heb ik heel weinig gereden, en omdat ik geen vertrouwen meer in de CBR had heb ik in 2011 besloten een fiets met ABS te kopen, een Speed Triple. Een mooie motor, rijdt lekker, maar ik haal er nog steeds niet uit wat erin zit.

Tussendoor in 2017-2018 nog een CB500 gehad voor woon-werk, daar heb ik ook nog mee in de sneeuw gereden. Niet leuk, maar zonder ABS en met een oude fiets lukte het wel allemaal.

De snelweg heen ging afgelopen weekend wel oké, maar bij lange doordraaiers op de snelweg kon ik mezelf niet bedwingen de snelheid eruit te halen. De diverse bochten in de Eifel gingen ook niet allemaal even soepel en het kostte me best even tijd om 's morgens op gang te komen. Gisteren terug ging wel een beetje beter, tot we tegen de Nederlandse grens in vrij harde wind terecht kwamen. Het laatste stuk door Nederland waaide het hard en regende het behoorlijk, en heb ik niet harder dan 90-95 gereden.

Kortom, ik ben een watje geworden op de motor, waar ik vroeger juist onverantwoord hard reed. Ik zoek een middenweg. Die Speed Triple moet prima dingen op bochtige wegen kunnen, maar op de snelweg ook. En dat constante gevoel dat ik eraf waai zit ook alleen maar tussen mijn oren.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Zit ook te kijken om de KTM weg te doen. (Reden medisch en wijsheid)
Gegadigden voor vervangen:

MT07
Tracer 700
Guzzi v7 II
Kwaak z650
Street triple
CB 650 F

Dat wordt komende tijd echt even flink wat proefritjes.
Iemand nog goede tips? max 7K ish en geen hooligan bike. Liefst trouwens 2 cilinder, maar geen must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:25:

MT07
Tracer 700
Guzzi v7 II
Kwaak z650
Street triple
CB 650 F

Iemand nog goede tips? max 7K ish en geen hooligan bike. Liefst trouwens 2 cilinder, maar geen must.
Die MT07 ken ik van een vriend, die heeft 'm destijds opgeleukt met Hyperpro. Een absolute must, voor de behandeling greep de ABS veel te snel aan achter. Nu is het een prima gooi- en smijtfiets. Tracer 700 heeft hetzelfde blok, meer comfort.

Street Triple leek me leuk, maar ben ik wat te groot voor. Wel een vergelijkbaar leuke gooi- en smijtfiets.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
is de striple niet net zo krap als de MT7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-06 22:35

Dynazap

Go Hard Or Go Home

MT07
Tracer 700
Guzzi v7 II
Kwaak z650
Street triple
CB 650 F
Heb zelf een MT 07 (2015) en Tracer 700 (2018) staan. Zelfde blok.. dus plezier ga je met beide zeker hebben.
Qua comfort en toch sportief willen rijden; de Tracer 700 pakken. Wil je af en toe wél de hooligan uithangen kan je beter voor een MT07 gaan met een eventueel windschermpje :) .

Z650 vind ik wat tam vergeleken met het MT blok. De andere 2 heb ik nog nooit op gereden :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 08:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

SniperGuy schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:21:
[...]

Oude verkeerstoren @ Schiphol oost (aka WINGS) :Y
We have a winner!!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 19:24

MT07
Tracer 700
Guzzi v7 II
Kwaak z650
Street triple
CB 650 F

Ruilen met mijn Street Triple? B)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:36
Eerste stukje TET gedaan bij Essen in de buurt. Is wel wisselen tussen gewoon verhard en offroad stukken maar iig al een beetje van off road kunnen proeven. Ondanks de training die ik had gedaan lukte het me niet om dit effectief in de praktijk te brengen. De training was voornamelijk op steentje boel en niet zozeer zand maar naar alle eerlijkheid waren de grootte vd cohones ook wel iets wat meespeelde (deze moeten nog wat groeien)

Ik gebruik nog teveel de koppeling. Niet om echt op de koppeling te rijden de hele tijd maar meer als backup. Heb nadien gelezen dat ik juist moet staan en naar achter hangen om een eigen track te nemen. Nu swabberde ik teveel in de sporen van anderen. Nog te weinig het gevoel van controle, de angst om te vallen, en simpel ervaring. Maar practice makes perfect :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVkBxZWJV5kaI2Mhk7lMptDFKX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dWeEmLFKJcvYpeIYWCTrZh2.jpg?f=fotoalbum_large

Zie je die dikke plas? Daar ben ik dus mooi omheen gegaan _O- andere heb ik wel genomen die minder groot waren dan dit monster _/-\o_

Wel stiekem denk ik, waar haal ik meer plezier uit? Een mooie asfalt route waarbij ik lekker kan door touren, weten dat ik om tijd x exact op mijn bestemming aankom of het onbekende? Een route inrijden waarvan ik niet weet waar het me zal brengen en maar zien waar het schip strandt. ... dat laatste zou ik graag willen maar merk ook dat ik daar minder plezier uithaal, omdat ik weinig tijd heb ervaar ik dat toch als een vorm van stress :X

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-06 15:36
Vorige week maandag geslaagd voor AVD examen, vrijdag rijbewijs opgehaald dus nu tijd om lekker te rijden en kilometers te maken! Afgelopen weekend al heerlijk gereden met de Fazer rond de veluwe.

Net uit het werk gelijk weer de Fazer gepakt want het is zo mooi weer! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXDDVddjY618E6J6ewOk6vgavts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vr28BUKabZPiofs3RuEknoSO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GSX-MAN Je bent niet de enige waarvoor het allemaal niet zo héél erg hard meer hoeft te gaan....

Mijn lijstje met motoren / Jaartallen:
  • 1989: Rijbewijs gehaald, nog een paar jaar met m'n Honda MB-X 110 door gereden. Nú dus Legaal!!
  • 1992: Gloednieuwe Honda CBR900-RR gekocht (éérste model Fireblade).
  • 1995: Fireblade weer verkocht nadat m'n maatje in 1994 met exact zo'n zelfde fiets voor m'n neus verongelukte in Luxemburg. Toen ook besloten om NOOIT meer op een motorfiets te stappen.
  • 2005: Ná een relatiebreuk met m'n toenmalige vriendin toch maar weer besloten om wel weer op een motorfiets te stappen. BIj Motorport een nette Honda CBR954-RR demofiets "gekocht" maar toen ze dat apparaat alleen maar via een lening aan me wilde verkopen (en dus niet Cash / Pinnen + direct meenemen) daar kwaad naar buiten gelopen en bij de eerste de beste Yamaha dealer een overjarige (2004) R6 / RJ09 direct mee naar huis genomen.
  • 2006: Nieuwe Yamaha R6 (RJ11).
  • 2008: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15).
  • 2008: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15). De tweede dat jaar, ja... Die éérste was niet helemaal goed meer na twee fantastische dagen, heeft 't amper 200Km uit gehouden bij me.
  • 2010: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15).
  • 2012: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15).
  • 2016: Nieuwe Yamaha MT10 / MTN1000 (RN45)
  • 2020: Nieuwe Yamaha XTZ690 / Ténéré 700.
De laatste twee staan hier nog steeds bij me thuis en als ik héél eerlijk moet zijn dan bevalt de laatste uit het rijtje me ook méér dan een DIKKE prima d:)b

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Will_M schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:14:
@GSX-MAN Je bent niet de enige waarvoor het allemaal niet zo héél erg hard meer hoeft te gaan....

Mijn lijstje met motoren / Jaartallen:
  • 1989: Rijbewijs gehaald, nog een paar jaar met m'n Honda MB-X 110 door gereden. Nú dus Legaal!!
  • 1992: Gloednieuwe Honda CBR900-RR gekocht (éérste model Fireblade).
  • 1995: Fireblade weer verkocht nadat m'n maatje in 1994 met exact zo'n zelfde fiets voor m'n neus verongelukte in Luxemburg. Toen ook besloten om NOOIT meer op een motorfiets te stappen.
  • 2005: Ná een relatiebreuk met m'n toenmalige vriendin toch maar weer besloten om wel weer op een motorfiets te stappen. BIj Motorport een nette Honda CBR954-RR demofiets "gekocht" maar toen ze dat apparaat alleen maar via een lening aan me wilde verkopen (en dus niet Cash / Pinnen + direct meenemen) daar kwaad naar buiten gelopen en bij de eerste de beste Yamaha dealer een overjarige (2004) R6 / RJ09 direct mee naar huis genomen.
  • 2006: Nieuwe Yamaha R6 (RJ11).
  • 2008: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15).
  • 2008: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15). De tweede dat jaar, ja... Die éérste was niet helemaal goed meer na twee fantastische dagen, heeft 't amper 200Km uit gehouden bij me.
  • 2010: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15).
  • 2012: Nieuwe Yamaha R6 (RJ15).
  • 2016: Nieuwe Yamaha MT10 / MTN1000 (RN45)
  • 2020: Nieuwe Yamaha XTZ690 / Ténéré 700.
De laatste twee staan hier nog steeds bij me thuis en als ik héél eerlijk moet zijn dan bevalt de laatste uit het rijtje me ook méér dan een DIKKE prima d:)b
Ik heb veruit de meeste kilometers met de CBR1100 gemaakt. Comfortabel, bloedsnel, heel betrouwbaar. Maar als ik nu op de VFR met clipons van mijn maatje zit, vind ik de boel al veel te wiebelig, instabiel, onzeker. Echt wennen dus.

Andere optie om weer ballen te kweken is een sportfiets kopen en er elke dag een rondje op te doen, maar ik werk maar 8 km van mijn huis.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ik had al een reactie getypt, maar vervolgens dat tabblad gesloten.

@GSX-MAN Diepe buiging dat je je met je rij-ervaring niet te groot voelt voor een extra training. Dat zouden er meer moeten doen. d:)b
De meesten vinden zichzelf daar te goed voor.

Qua remmen in bochten: liever te langzaam er in en dan ontdekken dat het toch harder kon, dan andersom. Maar met je rijervaringen uit het verleden weet je dat zelf ook wel. Het moet alleen nog even landen. ;)

Het rijden in minder weer (harde wind hoort daar imho ook bij) leer je ook niet op zo'n training, maar als je er een paar keer door wordt overvallen leer je er wel mee omgaan. Ondergetekende is binnen een week 2 keer in een hoosbui terecht gekomen. Vorige week op de A61 net op een stuk zonder beschutting of afritten, en afgelopen zondag op een provinciale weg 20km van huis. Maar ook hier zonder beschutting of afslag, dus dan maar doorbuffelen. Al vloekend geef ik direct als eerste toe, want leuk was het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb ook vanalles gehad, van een 'dikke' duizend met 130pk (ongeveer) en een VFR750 tot een Diversion 600, een Diversion 900, toen weer een CBR en 2 jaar geleden toch weer overgestapt op een Fazer 600.

Volgens mij heeft dat ding ~98pk oid. Op 2 na (waaronder de niet nader te noemen Magna :+) het minste vermogen uit onze groep, maar ik rijdt maar gewoon op straat en daar heeft het ding wat mij betreft genoeg vermogen. Af en toe is het wel leuk om wat meer gas te geven, maar ik kan 'm ook bij 80 in z'n 6 gooien en genieten van de omgeving, zo gezegd. Ik ben met m'n hobby bezig, niet op de vlucht.

Soms mis ik die 1000 wel, wat een acceleratie had dat ding :9 Maar even vlot inhalen en je rijdt alweer ruimschoots boven rijbewijs-km/u. De CBR en VFR, ja dat was ook mooi. Maar ik rijdt nu dus ook blij rond met die Fazer, en voor de ~2k die het ding nu waard zou zijn wil ik 'm absoluut niet missen :) Ik ging van een Diversion 900 naar een CBR600F, die Fazer zit er wat mij betreft tussen in en dat is voor mij het juiste type motorfiets :)

Of misschien begin ik gewoon een beetje een ouwe lul te worden :+ Met 35 jaar zijn de meeste wilde haren ook wel weggewaaid natuurlijk :P

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 07-06-2022 22:48 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12
kneusteun schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:27:
KTM heeft daar ook mee gestoeid.
YouTube: Lawson AWD all wheel drive KTM 250 two-stroke dirt bike

De verhouding van aandrijving is alleen dan niet 1 op 1, dus voorwiel heeft minder drive dan achter.
🤔 haalt dan het achterwiel dat voorwiel niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

kneusteun schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:05:
is de striple niet net zo krap als de MT7?
Goeie kans van wel, ja. Maar op die Street heb ik alleen maar even bij de dealer gezeten. Ik zocht in 2011 een fiets met ABS, dat hadden ze toen nog niet op de Street.

De MT07 heb ik in 2015 gereden, dat maakt wel verschil. Alleen zitten zegt vast niet alles.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Hkuit schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:21:
[...]

Daarom krap door de bochten, dan heeft het achterwiel de buitenbocht 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:44
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:48:
Ik denk dat er wel meer routes langs Piesport komen. Vooral naar dat restaurant op de achtergrond van de foto.
Dat is een prachtig plekje voor de lunch inderdaad :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:53
[...]

Met een niet-aangedreven voorwiel gaat dat toch ook goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 09:31

MT07
Tracer 700
Guzzi v7 II
Kwaak z650
Street triple
CB 650 F

Ducati Monster? Al moet je dan wel naar een iets oudere generatie als je onder de 7k wil blijven.

Of een Suzuki Monster SV650.

[ Voor 3% gewijzigd door UTwizard op 08-06-2022 08:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
UTwizard schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:49:
[...]

Ducati Monster? Al moet je dan wel naar een iets oudere generatie als je onder de 7k wil blijven.

Of een Suzuki Monster SV650.
SV650 staat er al ;)
Ducati is zeker leuk, maar niet echt mijn ding.
Heb de (ja weer MT blok) XSR 700 er ook nog even aan toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 08-06-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Mijn R1200 GSA begint wat lawaaiiger te worden na koude start, ik vermoed distributiekettingspanners en/of kleppen.

Kleppen controleren en stellen kan ik zelf, kettingspanner kan je gewoon vervangen.

Nokkenas timing wil ik eigenlijk ook checken, maar vereist €350 aan speciaal gereedschap. Top dead center locking pin, manuele kettingspanner (zonder oliedruk) en een jig om de nokkenas uitlijning exact te stellen.

#BmwLife :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 20:04
@_eLMo_ Ben je al lid van https://www.bmwgsclub.nl ? Daar willen ze je met de meest idiote dingen(In positieve zin) wel helpen voor een bak koffie of een speciaal biertje...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:33
@_eLMo_ niet te lang wachten met de diagnose . Bij mij werd het blok ook lawaaiiger vorig jaar en dat bleek toen te komen door afgebroken slepers waardoor de nokkenas aan de rechterzijde zichzelf aan het inslijten was. Als ik nog langer daarmee was doorgereden zou het blok zeker nog extremere schade hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
GSX-MAN schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:06:
[...]

De opfriscursus bij Derijder.nl, die is één op één.

TL:DR: watje wil weer meer vertrouwen in de fiets.

Het langere verhaal:

Ik heb in 1998 mijn rijbewijs gehaald en reed altijd veel, vaak en hard. Van een VTR 250 ben ik via een GSX600F op een CBR1100 gaan rijden, waarmee ik in augustus 2009 relatief hard gecrashed ben. Mijn voorwiel brak met 120 uit, in plaats van stoppen met remmen trapte ik de achterrem te hard in en na een korte zwabber klapte ik op het asfalt, waarbij mijn motor, kleding en ego gesloopt werden. Het jaar erna heb ik heel weinig gereden, en omdat ik geen vertrouwen meer in de CBR had heb ik in 2011 besloten een fiets met ABS te kopen, een Speed Triple. Een mooie motor, rijdt lekker, maar ik haal er nog steeds niet uit wat erin zit.

Tussendoor in 2017-2018 nog een CB500 gehad voor woon-werk, daar heb ik ook nog mee in de sneeuw gereden. Niet leuk, maar zonder ABS en met een oude fiets lukte het wel allemaal.

De snelweg heen ging afgelopen weekend wel oké, maar bij lange doordraaiers op de snelweg kon ik mezelf niet bedwingen de snelheid eruit te halen. De diverse bochten in de Eifel gingen ook niet allemaal even soepel en het kostte me best even tijd om 's morgens op gang te komen. Gisteren terug ging wel een beetje beter, tot we tegen de Nederlandse grens in vrij harde wind terecht kwamen. Het laatste stuk door Nederland waaide het hard en regende het behoorlijk, en heb ik niet harder dan 90-95 gereden.

Kortom, ik ben een watje geworden op de motor, waar ik vroeger juist onverantwoord hard reed. Ik zoek een middenweg. Die Speed Triple moet prima dingen op bochtige wegen kunnen, maar op de snelweg ook. En dat constante gevoel dat ik eraf waai zit ook alleen maar tussen mijn oren.
Slim om dan een cursus te doen :Y
Joris748 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 07:03:
[...]

Met een niet-aangedreven voorwiel gaat dat toch ook goed? ;)
Maar dat komt omdat het voorwiel niet langzamer draait dan het achterwiel. gebeurd dat wel en te lang dan komt het achterwiel vanzelf het voorwiel voorbij :P
Ik denk dat er een vrijloopsysteem op dat 2WDrive voorwiel zit waardoor deze altijd de goede snelheid aan kan houden in vergelijking met het achterwiel.
Als er voor geen/onvoldoende grip is zal het voorwiel aangedreven worden waardoor je extra tractie hebt :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jolke
GSX-MAN schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Eerlijke verhaal. _O_ Watje? Nee, eerder bewust gaan rijden denk ik eerder.

Wat @DrivinUCrazy zegt over liever te langzaam de bocht in dan te snel kan ik me ook in vinden. Hier in de omgeving zijn een paar mooie weggetjes die ik het dorp in of uit moet rijden. Ik heb het gevoel dat ik kneiterhard door de bochten vlieg met knietje aan de grond etc... en dan kijk ik op de teller... 50 km/u. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:42
Jolke schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:51:
[...]
Wat @DrivinUCrazy zegt over liever te langzaam de bocht in dan te snel kan ik me ook in vinden. Hier in de omgeving zijn een paar mooie weggetjes die ik het dorp in of uit moet rijden. Ik heb het gevoel dat ik kneiterhard door de bochten vlieg met knietje aan de grond etc... en dan kijk ik op de teller... 50 km/u. :+
"De bocht in als een oud paard, de bocht uit als een jong veulen" is een van de uitspraken van een instructeur waar ik verschillende trainingsdagen mee heb gedaan :)

"Geen zicht, gas dicht" is er nog zo 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

theredone51 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:01:
[...]

"De bocht in als een oud paard, de bocht uit als een jong veulen" is een van de uitspraken van een instructeur waar ik verschillende trainingsdagen mee heb gedaan :)

Maar dan rij ik in de Eifel en word ik in de haarspeldbochten door iedereen ingehaald. En knalt mijn maatje gewoon hard door blinde bochten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 19:06
Goedemorgen,

Ik ben sinds december de trotse eigenaar van een Ducati 848. Vooruit 1 foto dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTimZE37otDPgVl8oCP7cCyWEyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ba3NX5i7f4uRoYqFj9O3hQ16.jpg?f=fotoalbum_large

Echter, zoals het hoort bij een Ducati, al wel wat gezeik mee gehad. Mijn spanningsregelaar was kapot, waardoor er teveel V het systeem door gepompt werd. Dit heeft als gevolg gehad dat 2 accu's en mn startmotor gesneuveld zijn. Bij het regelmatig moeten starten met startkabels, moest ik steeds een zijkuip eraf schroeven. De bevestigingsringen waarmee de neus aan de zijkant vast zit, waren grotendeels al kapot en als gevolg van mijn onkunde is er nog een gesneuveld. Mijn motor is inmiddels gerepareerd bij Biggelaar, waar ze echt wel weten wat ze doen. Zij gaven aan dat ik helaas mijn kuip moet vervangen, waarbij een nieuwe neus ongeveer 600 euro kost (origineel). Ze gaven aan voor een klant een kuipset van https://motorkuipdelen.nl/ te hebben geinstalleerd en dat de kwaliteit hiervan zeker niet tegen viel.

Mijn vraag is nu, zijn er mensen met ervaring met deze toko? Hij schijnt net een andere kwaliteit te hebben dan de standaard kuipen van aliexpress, echter is dit natuurlijk lastig te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Modz valt er met wat creatief boetseren met een soldeerbout en gesmolten legoblokjes geen nieuw bevestigingspunt aan te prutsen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
GSX-MAN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Maar dan rij ik in de Eifel en word ik in de haarspeldbochten door iedereen ingehaald. En knalt mijn maatje gewoon hard door blinde bochten.
De vraag is wie hier de verstandige is. Ik zie vaak motorrijders (ook in Nederland) capriolen uithalen waarbij ik me afvraag of ze bij een onverwachte gebeurtenis nog ruimte hebben om te corrigeren.

Ik merk ook dat ik sinds mijn 30e me steeds bewuster ben van de risico's. Twee kinderen helpen daar ook bij ;) Sinds een aantal maanden ben ik weer aan het MTBen (pauze gehad van een jaar of 4/5) en waar ik voorheen volle bak durfde gaat het nu allemaal wat voorzichtiger :)

XXXVI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

ephymerous schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:14:
[...]

De vraag is wie hier de verstandige is. Ik zie vaak motorrijders (ook in Nederland) capriolen uithalen waarbij ik me afvraag of ze bij een onverwachte gebeurtenis nog ruimte hebben om te corrigeren.

Ik merk ook dat ik sinds mijn 30e me steeds bewuster ben van de risico's. Twee kinderen helpen daar ook bij ;) Sinds een aantal maanden ben ik weer aan het MTBen (pauze gehad van een jaar of 4/5) en waar ik voorheen volle bak durfde gaat het nu allemaal wat voorzichtiger :)
Bij die crash in 2009 was mijn vrouw net zwanger van de eerste. Schoot al rollend over straat ook door mijn hoofd, dat ik het zo jammer vond dat ik dat niet meer mee ging maken.

De opluchting was dan ook enorm toen ik uitgerold was en nog leefde.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
[...]

Ik begrijp de 'maar' niet zo goed hier. Iedereen rijdt toch voor zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Ik merkte gewoon dat ik op de SV650 van de vriendin veel lol had de laatste tijd en niet zoals bij de KTM perse 120+ moet rijden om lekker sportief te rijden.
Die SV kan je heerlijk uitknijpen en die KTM is meer de boel in toom houden, dan voelt dat eerste veel leuker, want 120+ rij je in NL amper en in Duitsland met de bochtjes 100 ish is met de SV gewoon net zo leuk, in mijn ogen zelfs leuker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Precies, hele wijze woorden. Ik zie ze ook gaan als een dolle door een bocht waarin ze geen zicht hebben. Maarja...zolang heel veel motorrijders nog altijd roepen dat er maar 2 soorten motorrijders zijn 'zij die gevallen zijn en zij die nog moeten vallen' proberen ze hun best te doen om dat waar te maken.
Ik hoor liever bij de derde soort 'die alleen zijn motor om laat flikkeren tijdens het manouvreren' :+

Ik heb teveel situaties gezien of meegemaakt waarbij ik blij was dat ik wat behoudender rij. Nouja...behoudender klinkt alsof ik als opa op zondag mijn ritjes maak, en dat is ook weer niet zo. Alleen ga ik niet voor de snelste rondetijd. De openbare weg is daar gewoon niet voor geschikt. Ik zorg altijd dat ik marge heb om uit te wijken of te corrigeren. En dan nog kun je makkelijk in een lastige situatie terecht komen. Ooit in Marokko in de bergen net op tijd kunnen uitwijken voor een vrachtwagen die de bocht om kwam, voor 75% op onze weghelft. Als we een halve seconde eerder waren, hadden we denk ik vliegen op zijn radiator kunnen tellen, of de afgrond in gestort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Laatst online: 28-05 01:31
[...]

Het is geen starre aandrijving natuurlijk. De voor-achter verhouding is vooral op vermogen gebaseerd. Voor heeft gewoon niet zoveel power, maar genoeg om met de stabiliteit te spelen. Draaisnelheid staat daar los van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 00:46
Dynazap schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 17:09:
[...]

Heb zelf een MT 07 (2015) en Tracer 700 (2018) staan. Zelfde blok.. dus plezier ga je met beide zeker hebben.
Qua comfort en toch sportief willen rijden; de Tracer 700 pakken. Wil je af en toe wél de hooligan uithangen kan je beter voor een MT07 gaan met een eventueel windschermpje :) .
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb thuis een MT-07 in de garage staan en dat is inderdaad een heerlijke fiets. Licht in gewicht, maar voor dat gewicht meer dan voldoende power.

Geheel toevallig gisteren een dag op een Tracer 700 gereden. Ben op dit moment op vakantie op Mallorca. Een dagje een motor gehuurd en kreeg dus zo'n Tracer mee. Ook een fijn ding. Zelf vind ik de hogere zit erg fijn. Ondanks dat de Tracer wat hoger en zwaarder is (voor z'n klasse alsnog licht) stuurt ie erg goed. Want dat sturen kan hier op Mallorca wel. Mochten jullie er een keer zijn, huur een motor en rij in ieder geval de Ma-10 weg/route. Bijzonder mooie (en goede) weg, met veel leuke bochten en werkelijk adembenemende uitzichten. Echt een hele dikke aanrader d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfUuHCERPGjN0wDH3o4OumdVOds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YptmK1Pi3cB3LH9pTQWfwFxV.jpg?f=fotoalbum_large

Edit:
kneusteun schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:31:
[...]

Is dat een beetje te betalen een motor huren op mallorca?
Mijn ervaring (n=1) is prima! Deze Tracer gehuurd bij Rent Zoom in de buurt van El Arenal/Platja de Palma. Ik was voor de huur motor (incl. helm en handschoenen) €85 kwijt. Voor 5 euro meer kreeg ik een doorwaai jas én doorwaai broek mee. Qua kleding moet je voor die prijs dan natuurlijk niet nieuwe en brandschone kleding verwachten. Het is dat dit in me op kwam terwijl ik al op Mallorca was, anders zou ik zelf een jas en broek in de koffer gooien ;)

Er zit natuurlijk wel een verschil het type motor en de duur van de huurperiode. Maar voor één dag vond ik dit het zeker waard.

[ Voor 18% gewijzigd door Hompu op 08-06-2022 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
Chakotay schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:11:
@Modz valt er met wat creatief boetseren met een soldeerbout en gesmolten legoblokjes geen nieuw bevestigingspunt aan te prutsen?
euh met mijn skills niet iig :+
Wil ook wel dat het fatsoenlijk vast zit, niet dat ie opeens gaat flapperen als je lekker aan t cruisen bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Hompu schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:27:
[...]

Hier sluit ik me bij aan. Ik heb thuis een MT-07 in de garage staan en dat is inderdaad een heerlijke fiets. Licht in gewicht, maar voor dat gewicht meer dan voldoende power.

Geheel toevallig gisteren een dag op een Tracer 700 gereden. Ben op dit moment op vakantie op Mallorca. Een dagje een motor gehuurd en kreeg dus zo'n Tracer mee. Ook een fijn ding. Zelf vind ik de hogere zit erg fijn. Ondanks dat de Tracer wat hoger en zwaarder is (voor z'n klasse alsnog licht) stuurt ie erg goed. Want dat sturen kan hier op Mallorca wel. Mochten jullie er een keer zijn, huur een motor en rij in ieder geval de Ma-10 weg/route. Bijzonder mooie (en goede) weg, met veel leuke bochten en werkelijk adembenemende uitzichten. Echt een hele dikke aanrader d:)b

[Afbeelding]
Is dat een beetje te betalen een motor huren op mallorca?

Edit: heel betaalbaar thnx for the info

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik rij nooit zo hard. Want dan kunnen ze je niet goed zien.

Langzaam rijden = langer posen = de essentie van het motorrijden 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Jolke schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:22:
[...]

Ik begrijp de 'maar' niet zo goed hier. Iedereen rijdt toch voor zichzelf.
Ja,klopt. Maar een beetje bij de groep blijven is wel fijn. Afgelopen weekend waren we met 3 man, waarbij eentje zeker in de haarspeldbochten niet vlotter was dan ik. Kon ik daar mooi achter blijven hangen terwijl de ander regelmatig op ons stond te wachten. Da's ook de enige zonder kinderen...

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UTwizard
GSX-MAN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Ja,klopt. Maar een beetje bij de groep blijven is wel fijn. Afgelopen weekend waren we met 3 man, waarbij eentje zeker in de haarspeldbochten niet vlotter was dan ik. Kon ik daar mooi achter blijven hangen terwijl de ander regelmatig op ons stond te wachten. Da's ook de enige zonder kinderen...
Dan is het aan de snellere / meer ervaren rijder om zijn snelheid aan te passen aan de rest van de groep, als hij dat niet kan of wil, dan is het gewoon niet de juiste samenstelling van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
GSX-MAN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:18:
[...]

Bij die crash in 2009 was mijn vrouw net zwanger van de eerste. Schoot al rollend over straat ook door mijn hoofd, dat ik het zo jammer vond dat ik dat niet meer mee ging maken.

De opluchting was dan ook enorm toen ik uitgerold was en nog leefde.
Poe dat kan ik me voorstellen zeg. Wat vond vrouwlief ervan dat je weer opstapte?
GSX-MAN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:49:
terwijl de ander regelmatig op ons stond te wachten.
Wij rijden ook wel eens met een vriend -ook twee kinderen- en die rijdt veel sneller. We hebben allemaal de route en hij kiest z'n momenten en wacht dan zo nu en dan. Zonder te morren :)

[ Voor 39% gewijzigd door ephymerous op 08-06-2022 11:08 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modz
ephymerous schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:07:
Wij rijden ook wel eens met een vriend -ook twee kinderen- en die rijdt veel sneller. We hebben allemaal de route en hij kiest z'n momenten en wacht dan zo nu en dan. Zonder te morren :)
Zo doen wij dat ook, ieder rijdt op zn eigen tempo en er wordt regelmatig op elkaar gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 07:38

cooper_s1

MINI's rule

Ik was laatst met de TDM/TRX/Tracer club naar zuid Duitsland en we reden in 3 verschillende groepjes, ikzelf ( 2 kids) in het "rustige" clubje en was maar wat blij. Ik ben daar om te genieten en niet op een circuit... wat mijns inziens beter is als je plat door alle bochten wilt, ook blinde bochten.
Als je zelf een schuiver maakt is tot daaraan toe, maar het idee dat je iemand anders in je val ook schade/leed berokkent is niet zowat...
Racen is leuk maar wel op een circuit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
[...]

Zoals Jolke al zegt: ik snap de maar ook niet. Nou en? Zo lang jouw maatje maar niet achter jou rijdt en wordt verrast door het snelheidsverschil, is er niets aan de hand.

Tegelijkertijd zit ik zelf een beetje aan de vlottere kant van het spectrum. Een paar weken geleden ben ik met mijn monteur eens een dagje gaan rijden door de Eifel. Ik ga aanzienlijk sneller een bocht in dan hij. Wij lossen dat op 2 mogelijke manieren op:
1) De snellere past zich aan aan het rustigere tempo
2) Het groepje rijdt van snel naar rustig. De onderlinge verschillen mogen dan niet té groot zijn, en degenen die verder naar achteren rijden, moeten er op kunnen vertrouwen dat bij een afslag netjes op ze wordt gewacht.

Een combinatie van beiden is natuurlijk optimaal; het is geen wedstrijd. ;)
Tegelijkertijd vind ik het als voorrijder wel fijn om redelijk mijn eigen tempo te kunnen rijden. Ik kán me zeker aanpassen aan een rustiger tempo, maar als het verschil groter is, is dat ook heel vermoeiend rijden.

Afgelopen hemelvaartweekend reed ik bij mijn groepje ook voor. Op de bochtige bosweggetjes reed ik ze regelmatig een stukje weg. Niet eens bewust, maar dat was voor mij een lekker tempo waarbij de motor écht toch zijn recht kwam. Het belangrijkste daarbij was wel dat ik er ook op kan vertrouwen dat zij zich zonder mij wel redden, anders had ik dat niet eens gedaan.

Voor de duidelijkheid: ik rij dan in het sportief toerende groepje. Er is ook nog een kleinere selectie die regelmatig veel harder rijdt, maar dat gaat me te ver. Mijn gezondheid, mijn motor, en mijn rijbewijs zijn me daarvoor te dierbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-06-2022 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Mijn instructeur zei het iets anders, zij zei dan "Beter de bocht in als een mietje en als een held er uit, dan andersom."

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben een paar jaar geleden met een groepje de Lekdijk op geweest. Twee man met Fireblade en Ducati 999 die heel ruim eerder dan de rest op het terras zaten, een stuk of 3-4 in de middengroep waar ik in zat en eentje op een Vstrom die het allemaal nog minder in de vingers had. Ging op zich allemaal ook wel. Maar ik ben blij dat ik niet in het groepje 170+ zat.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:57
GSX-MAN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:36:
Ik ben een paar jaar geleden met een groepje de Lekdijk op geweest. Twee man met Fireblade en Ducati 999 die heel ruim eerder dan de rest op het terras zaten, een stuk of 3-4 in de middengroep waar ik in zat en eentje op een Vstrom die het allemaal nog minder in de vingers had. Ging op zich allemaal ook wel. Maar ik ben blij dat ik niet in het groepje 170+ zat.
170 op de lekdijk, ja het kan maar daar zou ik het zelf ook achterwege laten :X tuurlijk in een bochtencombinatie ff de 100+ aantikken (indien mogelijk) prima, echter gaat het gas er daarna wel gewoon weer af..

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

En wat is dan het probleem?

Gewoon het tempo rijden waar jij je goed bij voelt, als je gaat forceren dan heb je binnen de kortste keren geen plezier meer in het rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik mag me hier ook eindelijk melden met mijn transalp uit 1997. Al vinden anderen mij rijden als een opa. Kan me niks schelen. Het is heerlijk genieten met lekker rustig rijden en van de omgeving genieten, bochtjes pakken, dan als een bezeten dat gas open te gooien en in no time die 200km/u op de teller te zien staan. Die thrill is heerlijk. Spanning giert door je lijf, maar als je een onverwachte situatie treft, giert een ander soort spanning door je lijf en die is niet fijn. (38jaar, 2 kids :) )

...en waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Vuikie schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:35:
[~] Ben je al lid van https://www.bmwgsclub.nl ? Daar willen ze je met de meest idiote dingen(In positieve zin) wel helpen voor een bak koffie of een speciaal biertje...
Daar ben ik vroeger wel lid van geweest, maar niet meer echt behoefte aan. Plus ik heb 't spul liever gewoon liggen, haha.
cyntax schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:39:
@_eLMo_ niet te lang wachten met de diagnose . Bij mij werd het blok ook lawaaiiger vorig jaar en dat bleek toen te komen door afgebroken slepers waardoor de nokkenas aan de rechterzijde zichzelf aan het inslijten was. Als ik nog langer daarmee was doorgereden zou het blok zeker nog extremere schade hebben gehad.
Bedankt hè :P Voor elk kuchje dat een GS doet is er wel een horror verhaal te vinden online, haha. Mijn olie is schoon, geen metaalresten, dus zal wel goed komen.
De motor gaat sowieso niet meer rijden tot ik de kleppen check en de nieuwe spanners plaats enzo (dit weekend).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Younes schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:00:
Ik mag me hier ook eindelijk melden met mijn transalp uit 1997. Al vinden anderen mij rijden als een opa. Kan me niks schelen. Het is heerlijk genieten met lekker rustig rijden en van de omgeving genieten, bochtjes pakken, dan als een bezeten dat gas open te gooien en in no time die 200km/u op de teller te zien staan. Die thrill is heerlijk. Spanning giert door je lijf, maar als je een onverwachte situatie treft, giert een ander soort spanning door je lijf en die is niet fijn. (38jaar, 2 kids :) )
Toen ik nog een jongeman van 25-26 was, werkte ik in Amersfoort, waar ik elke dag vanuit een dorpje bij Utrecht naartoe reed op een CBR 1100. De Blackbird. Dat ging hard, en ik vond het prachtig. Op een mooie doordeweekse middag reed ik een keer van Amersfoort terug naar huis, waar ik bij Oudenrijn op het klaverblad belandde. Bocht uit ging het gas erop, 170 in de tweede versnelling. 210 in drie, 250 in vier en door naar vijf. Toen ik de 285 aantikte en alles in een waas om me heen voorbij schoot, besloot ik dat het even genoeg was.

In de avondspits ook hard zat _O-

Heb die snelheid nog één keer gereden, in Duitsland. Toen moest ik plaats maken voor een motor die me wilde inhalen. :o :o

als ik nu terugdenk aan hoe hard ik toen reed, staat het zweet in mijn handen. Met 250 op de ring Amsterdam een hobbel in het asfalt en dan je hele fiets even voelen zwabberen. Manmanman. :N :N :F

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Dames en Heren,

ik ben voornemens een van de motoren weg te doen. Voordat ik hem op marktplaats slinger, mag ik hier peilen of er interesse is? Of is dat not done?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

GSX-MAN schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 11:36:
Maar ik ben blij dat ik niet in het groepje 170+ zat.
Dat groepje loopt nu te mopperen dat die dijk is afgesloten voor motoren...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Overigens grappig dat sommigen kinderen nodig hebben om 'verstandig' te rijden. Ik wil zelf niet vallen/crashen/dood, met of zonder kinderen. Ik wil geen botten breken, mijn motor slopen of de kist in. Ik rij zonder kinderen echt niet met een death wish rond. Soms, en dat heb ik met de auto ook, neem je als je alleen bent iets meer risico dan met een passagier, maar dat is meer vanwege het comfortnivo van de passagier dan dat het een roekeloze actie is die ik van plan was.
Als ik met mijn meisje op vakantie ben heb ik er ook niets aan als zij gillend achterop zit. Af en toe 'beetje eng' horen mompelen als we langs een afgrond rijden is genoeg :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
Ik ben net terug uit Oostenrijk! Heen in 2 dagen gedaan, daar 4 dagen rijden en gisteren in 1 dag terug gereden.
Het weer in Oostenrijk was perfect, zonnig en warm. Nockhalmstrasse gedaan, Grossglockner en Alpenstrasse. Lekker in de omgeving rijden en verkennen heerlijk!
In Zell am See was nog een jaarlijkse Vespa week, grappig om al die 300cc brommers te zien.
Op de terugweg compleet verregend in de morgen en avond maar we hebben het gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
mphilipp schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:55:
Overigens grappig dat sommigen kinderen nodig hebben om 'verstandig' te rijden. Ik wil zelf niet vallen/crashen/dood, met of zonder kinderen. Ik wil geen botten breken, mijn motor slopen of de kist in. Ik rij zonder kinderen echt niet met een death wish rond. Soms, en dat heb ik met de auto ook, neem je als je alleen bent iets meer risico dan met een passagier, maar dat is meer vanwege het comfortnivo van de passagier dan dat het een roekeloze actie is die ik van plan was.
Als ik met mijn meisje op vakantie ben heb ik er ook niets aan als zij gillend achterop zit. Af en toe 'beetje eng' horen mompelen als we langs een afgrond rijden is genoeg :+
QFT. Niets aan toe te voegen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:49
HTT-Thalan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 12:46:
Dames en Heren,

ik ben voornemens een van de motoren weg te doen. Voordat ik hem op marktplaats slinger, mag ik hier peilen of er interesse is? Of is dat not done?
Volgens mij is het de bedoeling dat je dan
  1. hier een advertentie neerzet: Vraag & Aanbod overig
  2. de url in je handtekening zet
  3. het hele forum volspammed zodat de link overal staat
Kan niemand commentaar op hebben :9

[ Voor 3% gewijzigd door Melkunie op 08-06-2022 13:19 ]

Pagina: 1 ... 406 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.