Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 405 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.011.759 views

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:03

botoo

💀 too old to die young

Dit is de ventilatie van mijn doorwaaibroek :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iTeHUh9eVyE9XWqE_OY9NEG8xA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQWrzhEtUuK2fxKpqzj2PDWx.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-06 15:34

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, in totaal 2400km geklokt. Uiteindelijk wat minder gereden en vaker een veerboot gepakt. Dit omdat het tijd scheelde en we dan een leukere route hadden. Gelijk een les geleerd: ferry tickets de volgende keer online kopen, want dat scheelt 15 euro handling per ticket :X We hebben bijna de hele tijd goed weer gehad, behalve de laatste dag, toen veel regen. Ach, beter dan op de heenweg denk ik dan maar.

Wat is Noorwegen een prachtig land. Zweden ook, maar wel anders. Denemarken is heel groen maar wel behoorlijk plat eigenlijk tot mijn verbazing. En Duitsland kende ik uiteraard al :) Helaas heb ik weinig foto's van de omgeving, is toch lastig tijdens het rijden. Ook ben ik vergeten om een leuke foto met mijn bike en toffe achtergrond te maken. Maar toch wat foto's om met jullie te delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyJx6PW1m_1FzmIOMmiB_2gHel8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJJrFzJDIRFXCTqpzIrM6Cny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6N4p2UrgwAVWe5IGalMG3gxA_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzGsFqLPt7Aawl7FOvL5iEFY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73fFnH25DUu7lkWHeR8Kc-KvoKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hp2HUTFNkKBrtlA5AamoiLhA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v90OArUxstKNchX4L5oTLMkBOKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCgo0ggi08q8Dx0CbuhcEFMv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqDkH2c84eOXrLBmGKRCU4vzlAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1a2v52Lj1FumcAPx0mNVPxHS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nurSrwDTq8AWFb8ZUYw8Q_jECg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I7bFkDCjH6LKcLbvBTkyCYM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDPbtrA0gAkESxjhRxru3QS7lUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZlh2xvhyS07vssOSkOytAP7.jpg?f=fotoalbum_large

Kan niet wachten op de volgende trip, maar moet die eerst maar eens gaan bedenken :D

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:29
Scandinavië is echt prachtig! snap niet dat er relatief weinig mensen heen gaan, maar ben er wel blij mee :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
kneusteun schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 17:19:
Scandinavië is echt prachtig! snap niet dat er relatief weinig mensen heen gaan, maar ben er wel blij mee :D
Als ik nu naar mijn bankrekening kijk, dan kan ik wel een reden bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 06:37

Youk

Volvo For Life

Afgelopen donderdag avond nog in Zweden aangekomen om vrijdagavond al weer te vertrekken. Was om iets op wielen af te halen wat ik gekocht had, maar dan wel 4 wielen. Dus dat staat hier ergens in een ander topic.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Laatst online: 07:29
LankHoar schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:10:
[...]

Als ik nu naar mijn bankrekening kijk, dan kan ik wel een reden bedenken :P
Dat is voornamelijk Noorwegen, Zweden is ongeveer gelijk aan hier iets duurder en Finland is gelijk aan NL in mijn ervaring.
Maar je moet geen whiskey etc gaan halen nee, en groenten kunnen in het noorden best duur worden, maar sinds de lidl er zit is dat ook wel flink gezakt qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:49
Ik kan mogelijks in juli een 4 dagen gaan touren! Een feestdag op een donderdag, vrijdag neemt iedereen vrij, dan zaterdag & zondag er aan vast....

Maar dan.... wat kan op 4 dgn wat tof is? Vertrek van Antwerpen dus tal van opties *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 22:42
Zorg schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 21:28:
Ik kan mogelijks in juli een 4 dagen gaan touren! Een feestdag op een donderdag, vrijdag neemt iedereen vrij, dan zaterdag & zondag er aan vast....

Maar dan.... wat kan op 4 dgn wat tof is? Vertrek van Antwerpen dus tal van opties *O*
Eifel / Moezel / Vogezen / ... Niet te ver rijden zodat je op 1 dag binnendoor heen/terug bent en als je daar eenmaal bent genoeg om 2 dagen rond te kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
Eifel tour heb ik al eens gedaan. Vogelen hoor ik verl over en was indd ook één van de richtingen waar ik aan zat te denken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
Zorg schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:04:
Eifel tour heb ik al eens gedaan. Vogelen hoor ik verl over en was indd ook één van de richtingen waar ik aan zat te denken
Motorherberg La Mouche (kamperen kan ook) kan ik in dat geval aanbevelen 👌
http://motorhotel.eu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:37
theredone51 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:07:
[...]

Motorherberg La Mouche (kamperen kan ook) kan ik in dat geval aanbevelen 👌
http://motorhotel.eu
Daar rijd ik zondag a.s. naar toe, 1 nachtje daar en dan afzakken naar het zuiden *O*

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorg
Ziet er goed uit maar minimaal 3 nachten. Dat is mij iets teveel op één plek te blijven. Voor wat langer ziet het er zeker wel goed uit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:04
Moezel/Hunsrück. (Zou momenteel mijn voorkeur hebben)
Pfalz
Schwarzwald, al zou me dat vanuit Antwerpen net te ver zijn. De twee reisdagen zou ik ook zoveel mogelijk binnendoor doen, en vanuit Antwerpen zou mij dan net te ver zijn.
Of gewoon 4 dagen Luxemburg doorkruisen.

Opties zat!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:51:
Moezel/Hunsrück. (Zou momenteel mijn voorkeur hebben)
Daar is https://www.motorhotelgus.com/ dan weer een goede optie 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
Zorg schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:14:
Ziet er goed uit maar minimaal 3 nachten. Dat is mij iets teveel op één plek te blijven. Voor wat langer ziet het er zeker wel goed uit
Je kan ook een kamer op de slaapzaal nemen, dat is wel per nacht. Er is daar genoeg te rijden vanuit La Mouche als uitvalsbasis, maar goed, moet je zelf weten natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door theredone51 op 01-06-2022 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Komend weekend zit ik hier:

https://www.motorhotel-eifel.nl/

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

theredone51 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 23:48:
[...]

Je kan ook een kamer op de slaapzaal nemen, dat is wel per nacht. Er is daar genoeg te rijden vanuit La Mouche als uitvalsbasis, maar goed, moet je zelf weten natuurlijk :)
Een bed op de slaapzaal, da's geen kamer. Om precies die reden heb ik gekozen voor een ander hotel daar in de buurt, ik kon ook geen Gite voor 2 personen boeken voor één nacht terwijl ze wel adverteren met toeslag Gite bij minder dan 3 nachten is € 10 p/p.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
botoo schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 00:11:
[...]

Een bed op de slaapzaal, da's geen kamer. Om precies die reden heb ik gekozen voor een ander hotel daar in de buurt, ik kon ook geen Gite voor 2 personen boeken voor één nacht terwijl ze wel adverteren met toeslag Gite bij minder dan 3 nachten is € 10 p/p.
Een slaapplek is het juiste woord inderdaad, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen naar wens. Ik ben er zelf ergens in de laatste week van juni, met een tentje op de kampeerweide :) Het 'grote probleem' bij La Mouche: je moet op het einde van je verblijf pas betalen. En door hoe gezellig het daar is kan dat best even slikken zijn als de (drank)rekening flink is opgelopen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik heb inderdaad vaak dat hotel als aanrader gezien, al ben ik er nog nooit geweest.
Ieder zijn voorkeur, maar ik ga in de regel niet naar het buitenland om naar de Nederlanders te gaan. Persoonlijk zou ik liever een Duits hotel zoeken.

Hotel Maas in Lutzerath bijvoorbeeld. (ja, ze hebben ook een nederlandstalige site, maar zijn van oorsprong echt Duits)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Scandinavië en met name Noorwegen zijn verschrikkelijk! Alleen maar regen, muggen, alles is veel te duur! Ik snap niet dat er nog mensen zijn die daar voor hun plezier heen willen gaan!!!1!!!!11

Het wordt er veel te druk ondertussen, dus even wat anti-reclame maken ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 10:12
Chakotay schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:20:
Ook maar meteen een nieuwe sleutel besteld aangezien er maar eentje bij zat. De prijs daarvan viel me nog mee gezien het een gechipte sleutel is met die 3 overpriced letters er op, €53 bij een BMW-garage (ex-dealer geloof ik, de Jong in Alphen). Blijkbaar bestellen ze die sleutels op framenummer bij BMW, nu hopen dat het originele slot er nog in zit :+
Net binnengekregen, hij past en de motor start er mee. Scheelt weer :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
DrivinUCrazy schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 08:34:
[...]

Ik heb inderdaad vaak dat hotel als aanrader gezien, al ben ik er nog nooit geweest.
Ieder zijn voorkeur, maar ik ga in de regel niet naar het buitenland om naar de Nederlanders te gaan. Persoonlijk zou ik liever een Duits hotel zoeken.

Hotel Maas in Lutzerath bijvoorbeeld. (ja, ze hebben ook een nederlandstalige site, maar zijn van oorsprong echt Duits)
Ik ben er ooit met mijn vriendin geweest, een midweek incl. ontbijt en avondeten voor toen nog 200 euro per persoon. Er zitten inderdaad vooral Nederlanders daar, of dat een voordeel of een nadeel is, dat laat ik in het midden ;) Het is in ieder geval een hotel dat volledig op motorrijders gericht is, dat is voor mij belangrijker / leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Omdat mijn huidige balhoofdplaat geïntegreerde risers heeft, heb ik een andere nodig om een T-bar te kunnen installeren. Deze heb ik alleen in Amerika gevonden, ook tweedehands veel bij langs gebeld in Nederland maar helaas niet gevonden. Deze heb ik nu op het oog, prijs is aanvaardbaar: https://www.speed-kingscy...s=r&variant=2528769507360

Tegelijkertijd heb ik interesse in Decibullz gehoorbescherming (niet zo duur als huppelup plastieken, maar wel gevormd naar je oor en goede demping). Helaas vind ik deze in Europa enkel voor heel veel geld ivm de VS, en dan ook nog eens zonder hoesje/touwtje etc. zoals deze van hun eigen website: https://www.decibullz.com...-molded-earplug-pro-pack/

Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met bestellen van meerdere items uit de VS, en hoe ik om grote shipping costs heen zou kunnen komen bijvoorbeeld. Alleen die balhoofdplaat zou al 40$ shipping zijn + waarschijnlijk nog import kosten. Hetzelfde voor die gehoorbescherming. Dat maakt de prijs dan weer vrij gortig :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:45
Nadat ik afgelopen zaterdag bij Motorhuis Langezwaag mijn vering op mijn gewicht wilde laten afstellen en ze tijdens het afstellen tot de conclusie kwamen dat de zaak waar ik hem heb gekocht het reviseren van de voorvork niet goed had uitgevoerd vandaag maar even veel aan de telefoon gehangen met beide zaken. Uitkomst is dat Motorhuis Langezwaag de voorvork gaat reviseren op kosten van de andere zaak. Heb er vervolgens zelf voor gekozen om dan ook direct SKF keerringen en Hyperpro progressieve veren voor en achter te laten monteren waarbij ik de meerprijs zelf betaal. Al met al een prima oplossing. Volgende week zet ik hem er neer. Dan ga ik even een paar weken op vakantie naar Italie en als ik terugkom is ie als het goed is weer klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:49:
Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met bestellen van meerdere items uit de VS, en hoe ik om grote shipping costs heen zou kunnen komen bijvoorbeeld. Alleen die balhoofdplaat zou al 40$ shipping zijn + waarschijnlijk nog import kosten. Hetzelfde voor die gehoorbescherming. Dat maakt de prijs dan weer vrij gortig :X
Zelf nooit gedaan, maar er zijn bedrijven die dat voor je verzorgen. Worden ook vaak gebruikt bij shops die niet buiten de VS leveren.
ArjenIsM3 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:07:
Nadat ik afgelopen zaterdag bij Motorhuis Langezwaag mijn vering op mijn gewicht wilde laten afstellen en ze tijdens het afstellen tot de conclusie kwamen dat de zaak waar ik hem heb gekocht het reviseren van de voorvork niet goed had uitgevoerd vandaag maar even veel aan de telefoon gehangen met beide zaken. Uitkomst is dat Motorhuis Langezwaag de voorvork gaat reviseren op kosten van de andere zaak. Heb er vervolgens zelf voor gekozen om dan ook direct SKF keerringen en Hyperpro progressieve veren voor en achter te laten monteren waarbij ik de meerprijs zelf betaal. Al met al een prima oplossing. Volgende week zet ik hem er neer. Dan ga ik even een paar weken op vakantie naar Italie en als ik terugkom is ie als het goed is weer klaar :)
Dat is wel een heel nette oplossing :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
LankHoar schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:49:
Tegelijkertijd heb ik interesse in Decibullz gehoorbescherming (niet zo duur als huppelup plastieken, maar wel gevormd naar je oor en goede demping). Helaas vind ik deze in Europa enkel voor heel veel geld ivm de VS, en dan ook nog eens zonder hoesje/touwtje etc. zoals deze van hun eigen website: https://www.decibullz.com...-molded-earplug-pro-pack/
Zo te zien een kopie van die decibullz: https://www.amazon.de/dp/B0873BH1DP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-06 22:37

A13X

Dude

Was dat nu dat tikken wat je hoorde?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19
Kijk dat vind ik tof om te lezen. Veel bedrijven maken fouten en dat is niet erg als ze goed worden opgelost en dat lijkt in dit geval te gebeuren :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
A13X schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Was dat nu dat tikken wat je hoorde?
Daarvoor is hij terug geweest, is de vorkolie en de keerring links vervangen. Daarmee was het tikken opgelost maar hij veerde wel erg stug. Daarom wilde ik hem op mijn gewicht en voorkeuren laten afstellen. Eenmaal daar kreeg ik te horen dat er nu waarschijnlijk teveel olie in de vork zat want hij veerde niet goed meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Bommes schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:28:
Volgende week naar Frankrijk met de motor.. Maar twijfel een beetje wat voor jas aan te doen.
Denk dat het eigenlijk nog te fris is voor de doorwaaijas.
Misschien toch maar beter de normale textiel jas aan doen.
Van de week vroeg ik me nog of ik mijn doorwaaijas mee zou nemen.
Nou.. als ik nu naar de verwachting voor volgende in FR kijk kan ik beter op zoek naar een extra regenpak.. ;( :N
Vanaf zondag rot weer all over the place :(

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Bommes schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 20:53:
[...]

Van de week vroeg ik me nog of ik mijn doorwaaijas mee zou nemen.
Nou.. als ik nu naar de verwachting voor volgende in FR kijk kan ik beter op zoek naar een extra regenpak.. ;( :N
Vanaf zondag rot weer all over the place :(
Inderdaad, wij gaan morgen een weekendje naar Sauerland. Ik denk dat we zondag in de ochtend linea recta naar huis kunnen.

XXXVI

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:51:
Moezel/Hunsrück. (Zou momenteel mijn voorkeur hebben
Opties zat!
Afgelopen weekend Moezel gehad, heerlijk!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZO1Pwd2DEdRQQJyo97NZqhNqns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzPODGv4ucdTw77xMElpUyxO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

KRAI.7

Bwoah...

Goedenavond :)

Ik ben de laatste tijd aan het kijken naar duostepjes voor m'n motor (Honda CBR 600 RR 2003), zodat m'n vriendin of anderen achterop kan/kunnen. M'n schoonvader raadt het af omdat het volgens hem minstens tweemaal zo zwaar is als op een 'normale' motor (hij heeft zelf een BMW F650CS uit m'n hoofd).

Nu kan ik me voorstellen dat comfortabel inderdaad anders is als passagier op een supersport. Dat geldt overigens soms ook voor de bestuurder. :p Maar is het echt zó erg?

Zit een beetje in dubio omdat de originele duostepjes er door de vorige eigenaar zijn afgehaald. Ik wil ze wel bestellen maar ben aan het twijfelen omdat het dus mogelijk erg oncomfortabel kan zijn om een passagier achterop te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen met een passagier achterop een supersport? Is het echt zo zwaar? Het gaat me niet zozeer om hele lange ritten. Ik ga geen uren rijden met een passagier, maar misschien 1/1,5 uur hooguit (en dat is al veel verwacht ik).

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

KRAI.7 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:02:

Ik ben de laatste tijd aan het kijken naar duostepjes voor m'n motor (Honda CBR 600 RR 2003), zodat m'n vriendin of anderen achterop kan/kunnen. M'n schoonvader raadt het af omdat het volgens hem minstens tweemaal zo zwaar is als op een 'normale' motor (hij heeft zelf een BMW F650CS uit m'n hoofd).

Nu kan ik me voorstellen dat comfortabel inderdaad anders is als passagier op een supersport. Dat geldt overigens soms ook voor de bestuurder. :p Maar is het echt zó erg?

Zit een beetje in dubio omdat de originele duostepjes er door de vorige eigenaar zijn afgehaald. Ik wil ze wel bestellen maar ben aan het twijfelen omdat het dus mogelijk erg oncomfortabel kan zijn om een passagier achterop te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen met een passagier achterop een supersport? Is het echt zo zwaar? Het gaat me niet zozeer om hele lange ritten. Ik ga geen uren rijden met een passagier, maar misschien 1/1,5 uur hooguit (en dat is al veel verwacht ik).

Alvast bedankt!
Mwoah je bijrijder moet wat actiever meerijden en zichzelf overeind houden. Als die met remmen vol tegen je aan gaat hangen is dat niet fijn. Maar als ze gewoon meerijdt zoals het moet? Dan is het discomfor vooral voor haar gebrek aan zit ruimte.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@KRAI.7 Hier wel enkele tienduizenden km ervaring met duo op supersports van vergelijkbare leeftijd, GSX-R 600 & RSV Mille uit 2001. He ligt er heel erg aan hoe je rijdt. Verzitten en alles gaat niet meer, maar op een wat rustiger tempo touren of woonwerk-ritjes gaan prima. Zwaar vond ik het sowieso niet, en mijn vriendin vond vooral de GSX-R zowaar prima zitten.

Langste ritje met duo was een midweek naar Engeland op de GSX-R. Grootste probleem daarin is dat je op een supersport met duo ongeveer 0 bagagemogelijkheid overhoud :P

Boonstra heeft voor €50 nog een setje liggen zo te zien trouwens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

KRAI.7 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:02:

Alvast bedankt!
Heb je eerder met duo gereden? Denk dat een supersport de minst prettige vorm van duo rijden is, en waarschijnlijk ook moeilijkste. Kniehoek is erg krap bij een supersport achterop, het is alsof je zit te hurken. Gewicht leunt veel naar voren, dus als je nu al af en toe last hebt van polsen of rug, heb je dat al helemaal (vooral bij remmen).

Als je alles al hebt liggen, zou ik zeggen: probeer het eens. Maar ik zou er zelf niks voor gaan bestellen, omdat ik verwacht dat de lol er (voor beiden!) snel vanaf is. Sportief rijden is er ook niet bij met een onervaren passagier hè ;) Oh en als dit tegenvalt heb je kans dat je vriendin nooit meer achterop wil! Hoewel je dat ook als voordeel kan zien >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-06 10:12
DateTime.Now schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:32:
[...]

Afgelopen weekend Moezel gehad, heerlijk!
[Afbeelding]
Ik heb een aantal jaar geleden op exact hetzelfde stukje plekje gestaan.
Toen reed ik de 1000 bochten route, had jij die nu ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik denk dat er wel meer routes langs Piesport komen. Vooral naar dat restaurant op de achtergrond van de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 14:28

FnordySquare47

Cool-Inc.net

Hoi iedereen,

eerst en vooral aangenaam, ik ben nieuw hier. (toch op dit forum)

Ik heb een BMW F650 GS (twin) die ik zou willen gebruiken voor het betere allroad werk, maar daarvoor ben ik aan het rondkijken voor gespaakte wielen.

Alleen:
1) ik vind niet echt veel aanbieders (akkoord het is geen recent model, meer)
2) verschrikkelijk duur

dit is wat ik voorlopig gevonden heb:
https://www.bikehps.com/a...BMW-F650GS-2008-2012.html

Heeft er iemand andere aanbevelingen?

Short cuts make long delays

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 22:27:
[Grootste probleem daarin is dat je op een supersport met duo ongeveer 0 bagagemogelijkheid overhoud :P
Van de 0,5 bagagemogelijkheden die er standaard op zitten bedoel je? :+

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

FnordySquare47 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:01:
Hoi iedereen,

Ik heb een BMW F650 GS (twin) die ik zou willen gebruiken voor het betere allroad werk, maar daarvoor ben ik aan het rondkijken voor gespaakte wielen.

Alleen:
2) verschrikkelijk duur

Je kunt eens bij Haan Wheels in Schijndel navragen, maar aftermarket gespaakte velgen zijn nooit goedkoop.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 20:33

cooper_s1

MINI's rule

mphilipp schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:08:
[...]

Daar hebben al die sport/supersport motoren toch last van?
Als passagier moet je daar ook maar op willen meerijden op een postzegelstukje van het zadel...
Überhaupt is dat een issue met moderne motoren, een Goldwing oid uitgezonderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
mphilipp schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:08:
[...]

Ik kreeg vaak best veel op het duozadel mee, de GSX-R had zelfs een paar bevestigingspunten waar je een elastiek-net of spanbandje aan vast kon maken. Als daar opeens een of andere meatsack zit word dat echter lastig :+

@FnordySquare47 passen de wielen van de eerdere generatie 1cylinder F650GS niet toevallig? Die had nog standaard spaakwielen. Daarvoor vind ik binnen een paar minuten een setje originele spaakwielen voor zo'n €300.

Haan Wheels is overigens een Nederlandse toko welke spaakwielen op maat maakt, maar dat zal ook niet bepaald goedkoop zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Chakotay op 03-06-2022 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cooper_s1 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:38:
[...]
Überhaupt is dat een issue met moderne motoren, een Goldwing oid uitgezonderd..
Supersports en hypernakeds wel ja. BMW heeft bijvoorbeeld voor F8/900 en R1200/1250 series voor alle modellen bagagemogelijkheden, idem voor de oudere K1300. KTM heeft geloof ik ook best wat mogelijk, maar daar ben ik niet zo in thuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjfylslxRFiiMX642b0UhfHXjDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ARP8dCxhmkCT2gGnNuOodAPc.jpg?f=fotoalbum_large

R1250RS met koffers ^^, in de basis dezelfde als op de R1250R, F900R, XR, S1000XR kunnen. Groot genoeg voor helm in topkoffer of in zijkoffer (behalve die ene met de uitsparing voor de uitlaat). Onder de buddy is weinig ruimte (ivm alarm), maar past nog een slot en wat gereedschap.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 03-06-2022 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FnordySquare47
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-06 14:28

FnordySquare47

Cool-Inc.net

@Chakotay
Ik heb het net eens nagekeken.
De hub vooraan is dezelfde als de 'oude' F650GS, de volledige achtertrein komt overeen met de nieuwere F800GS.

een voorwiel vinden lukt nog relatief snel.
Het achterwiel ben ik voorlopig nog niet tegen gekomen.

Maar alleszins al bendankt voor de hulp!

Short cuts make long delays

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53

KRAI.7

Bwoah...

@A13X @noes @Chakotay Bedankt allemaal! Ik ga eens kijken of m'n vriendin het wat vindt om achterop de motor van m'n schoonvader te zitten (daar zitten de stepjes wel op). Als ze dat al niks vindt kan ik idd beter geen duostepjes bestellen.

Maar goed om te horen dat het allemaal niet zo extreem is als wat ik verwacht had. Het gaat idd ook om rustig touren. Zeker met iemand achterop zonder 'passagier/duo' ervaring was ik niet van plan hem helemaal open te trekken. :p

En @Chakotay thanks voor de link!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
nldls schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 07:36:
[...]

Ik heb een aantal jaar geleden op exact hetzelfde stukje plekje gestaan.
Toen reed ik de 1000 bochten route, had jij die nu ook?
Toevallig die 1000 bochten route in 2018 gedaan, en toen heb ik dit stukje onthouden. Want ja, welke volwassen man onthoudt de naam Piesport nu niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:28:
Mijn dopjes heb ik ook in een stoffen zakje met een ritsje. Zat bij de dopjes.

Morgen even bij de Decathlon langs opzoek naar een winddicht jasje voor onder of over mijn doorwaaijas.
Volgende week naar Frankrijk met de motor.. Maar twijfel een beetje wat voor jas aan te doen.
Denk dat het eigenlijk nog te fris is voor de doorwaaijas.
Misschien toch maar beter de normale textiel jas aan doen.
Hoe lang ga je die kant op ? Vrouw en kinderen blijven thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 16:50
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:34:
[...]

Zit hier met dezelfde vraag. Twijfel tussen een Quadlock, SP Connect of toch een Tomtom Rider 550 halen. Die Rider 550 is nu wel interessant aangezien je die nu voor €260 kan kopen met die cashback (bijvoorbeeld via Ten Kate). Maar goed, eerst maar eens een communicatiesetje voor in de helm halen.
Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Sorry als je dat al eerder gepost hebt. Kwam je bericht tegen via de zoekfunctie.
Ik zit nu ook te kijken naar de rider aangezien die voor 260 euro wel interessant is.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Max2000 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gedaan?
Sorry als je dat al eerder gepost hebt. Kwam je bericht tegen via de zoekfunctie.
Ik zit nu ook te kijken naar de rider aangezien die voor 260 euro wel interessant is.
Nog niks qua navi/telefoonhouder. Wel een Cardo Edge aangeschaft, dus instructies lopen nu wel via de speakers. Ideaal is het niet maar beter dan niets. Deze maand ga ik een doorwaaijas en motorsneakers aanschaffen en laat ik ook de vering van de motor aanpassen dus ik geef wel weer even genoeg uit, maar anders zou ik voor de Rider 550 gaan. Zoals je zegt, prima deal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 12:08
KRAI.7 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:44:
@A13X @noes @Chakotay Bedankt allemaal! Ik ga eens kijken of m'n vriendin het wat vindt om achterop de motor van m'n schoonvader te zitten (daar zitten de stepjes wel op). Als ze dat al niks vindt kan ik idd beter geen duostepjes bestellen.

Maar goed om te horen dat het allemaal niet zo extreem is als wat ik verwacht had. Het gaat idd ook om rustig touren. Zeker met iemand achterop zonder 'passagier/duo' ervaring was ik niet van plan hem helemaal open te trekken. :p
Ik weet niet wat voor een passagier je van plan bent mee achterop te nemen, maar zeker op een supersport is het misschien nog wel de moeite waard om er op te wijzen dat ze zich ook met hun handen aan de tank kunnen tegenhouden bij het remmen. Iedere kilo die je passagier opvangt bij het remmen, komt niet op jouw knieën en polsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Om het schuiven van de passagier tegen te gaan heb ik zelf een Triboseat aangeschaft voor de FZ1. Soort stroef rubberen matje op maat voor je buddyseat. Mijn vrouw zit daardoor een stuk comfortabeler achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 16:50
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:59:
[...]

Nog niks qua navi/telefoonhouder. Wel een Cardo Edge aangeschaft, dus instructies lopen nu wel via de speakers. Ideaal is het niet maar beter dan niets. Deze maand ga ik een doorwaaijas en motorsneakers aanschaffen en laat ik ook de vering van de motor aanpassen dus ik geef wel weer even genoeg uit, maar anders zou ik voor de Rider 550 gaan. Zoals je zegt, prima deal nu.
Kwam net een bericht tegen dat Tomtom bezig is met een Tomtom Ride app.
Ziet er interessant uit.
Maar daar zullen de kinderziektes nog niet uit zijn deze zomer verwacht ik.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Die GO Ride app is inderdaad nog in beta. Ik las het van de week ook in de reacties op dat frontpage artikel over tomtom.
Maar ja, ik gebruik ook per definitie geen telefoon om te navigeren maar een tomtom rider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
UTwizard schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Ik weet niet wat voor een passagier je van plan bent mee achterop te nemen, maar zeker op een supersport is het misschien nog wel de moeite waard om er op te wijzen dat ze zich ook met hun handen aan de tank kunnen tegenhouden bij het remmen. Iedere kilo die je passagier opvangt bij het remmen, komt niet op jouw knieën en polsen :)
Er zijn ook handgrepen te koop welke je aan de tankdop kan vastschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 12-06 13:24
Max2000 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:12:
[...]

Kwam net een bericht tegen dat Tomtom bezig is met een Tomtom Ride app.
Ziet er interessant uit.
Maar daar zullen de kinderziektes nog niet uit zijn deze zomer verwacht ik.
Beta, dus, gratis?
Ik heb me alvast ingeschreven voor de iOS beta :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
DateTime.Now schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Hoe lang ga je die kant op ? Vrouw en kinderen blijven thuis?
Helaas niet heel lang de tijd.
Vertrek zondag in de middag retour vrijdag einde dag/avondeten.
Mijn vrouw gaat met haar moeder en onze dochter naar een hotel in Duitsland, die vertrekken maandag en komen donderdag weer thuis.
Mijn dochtertje is nu nog ff een dutje aan het doen maar als ze straks wakker is rijd ik even naar de motorkledingoutlet met haar. Even kijken of een setje waterdichte handschoenen kan vinden.
Had al iets van Revit gezien: Sand 4 H2O
Kijken of die een beetje passen en fijn zitten.
Regenjas en broek heb ik zal, crosslaarzen zijn niet waterdicht maar goed dat zal wel.
Opzich geen ik niet ze veel tegen regen maar kamperen met natte zooi is ook niet alles.
Dus denk dat de tent wel mee gaat maar of ik die ga gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Bommes op 03-06-2022 11:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
Bommes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 11:31:
[...]

Mijn dochtertje is nu nog ff een dutje aan het doen maar als ze straks wakker is rijd ik even naar de motorkledingoutlet met haar. Even kijken of een setje waterdichte handschoenen kan vinden.
Had al iets van Revit gezien: Sand 4 H2O
Hebben ze dat in zo'n klein maatje? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 08:44
Naar aanleiding van de slechte beoordeling van de LS2 helm (ik kwam er achter, dat mijn mooie kleurige botsmuts heel erg slecht scoorde), ben ik toch maar eens gaan rondkijken, of ik niet een gedeelte van mijn vakantiegeld kon besteden aan een goede botsmuts... Het besluit genomen dat ik dan ook een helm wilde die ik zowel op de Virago als op de Honda kon dragen (en uiteraard op beide motoren niet zou misstaan) En vandaag uiteindelijk de winkel uitgelopen met een Scorpion Exo Tech Carbon... Het kost wat, maar dan heb je ook wat...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLX5LsLkPFVpJbkRVj5ElOenq_YRJbl9pqChlCLKpvG5JR6bkx2yE5f6suGwp1-d3DkLIyQ9RQoc4kJY9gxIVdc3vMOIb_BxRBjX5PT8AcS7fLyObB_LpdwviTqXMN2wzIvy6oNP28oUPbTzgoMqDxSWSQ=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWOFvRRTy_NmY__q-Nz2zOGmeNXSId97ddVt1T83bIEboLgwPNd2yw0m4Y550QhjOfVZ_NCJrZPpTzjB4ATRnK4qzFudTx5tYMMYYUo7Ycq3JOY1YND72p_rCza8DDvb_HKvJXEy9izJmrk7ukYGLmDhQ=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWIO28oMkanXAlcBxLUjt3KMNkb-x_PU8TyYRRxFI200aiewV0fHoTh2E0B2OqSgUiXcrfHFqKiKAxjvTrqghBNE747DWmMX1SMGmd5_PXbU_JZwGEgo2nRM_w8m8OUEfVlVltb_mlDF6ZMZy_2_WiJXQ=w1282-h961-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-06 21:03
FnordySquare47 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:01:
Hoi iedereen,

Alleen:
2) verschrikkelijk duur

Laat het hebben van niet-gespaakte wielen je vooral niet tegenhouden, het is echt niet alsof je zonder gespaakte wielen niet goed offroad kunt. Ryan F9 heeft zich hier ook meermaals over uitgesproken, hij heeft een hele tijd rondgereden op een Vstrom met alloy wielen, geen enkel probleem - en hij rijdt een hoop heftiger offroad dan ik, ook met mijn wel gespaakte wielen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@s006110 Dat je de kinbeschermer helemaal naar achter kunt klappen, dat is echt een geniaal ontwerp, de Shark Evo heeft dat ook. Heb je al een pinlock viziertje er in geplaatst?

[ Voor 15% gewijzigd door TucanoItaly op 03-06-2022 13:28 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
TucanoItaly schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:27:
@s006110 Dat je de kinbeschermer helemaal naar achter kunt klappen, dat is echt een geniaal ontwerp, de Shark Evo heeft dat ook. Heb je al een pinlock viziertje er in geplaatst?
Dat was ook een van de primaire redenen waarom ik deze wilde hebben (een van de weinige goede dingen die de Roof Boxxer ons gebracht heeft). Het pinlock vizier (groot vizier) werd meegeleverd, en heb ik in de winkel gelijk laten plaatsen in het (eveneens meegeleverde) donkere vizier. Heb ook nog de LS2 tegenhanger geprobeerd, maar die zat me totaal niet lekker, en uiteindelijk zelfs voor de carbon versie gegaan in plaats van de standaard versie, om dat die me nog weer beter zat dan de standaard versie

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Nycrea schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:22:
[...]

Laat het hebben van niet-gespaakte wielen je vooral niet tegenhouden, het is echt niet alsof je zonder gespaakte wielen niet goed offroad kunt. Ryan F9 heeft zich hier ook meermaals over uitgesproken, hij heeft een hele tijd rondgereden op een Vstrom met alloy wielen, geen enkel probleem - en hij rijdt een hoop heftiger offroad dan ik, ook met mijn wel gespaakte wielen.
Ik heb hier ook gietwielen op de 1200GS. Het terrein waar ik daadwerkelijk spaakwielen voor nodig zou hebben is dat ding toch te lomp voor denk ik :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Interssant projectje dat ik net langs zie komen, een universele spanningsregelaar ontwikkeld door een paar Nederlanders. Klinkt wel interessant voor sommige motoren die nogal eens slechte spanningsregelaars hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:11
noes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Supersports en hypernakeds wel ja. BMW heeft bijvoorbeeld voor F8/900 en R1200/1250 series voor alle modellen bagagemogelijkheden, idem voor de oudere K1300. KTM heeft geloof ik ook best wat mogelijk, maar daar ben ik niet zo in thuis.

[Afbeelding]

R1250RS met koffers ^^, in de basis dezelfde als op de R1250R, F900R, XR, S1000XR kunnen. Groot genoeg voor helm in topkoffer of in zijkoffer (behalve die ene met de uitsparing voor de uitlaat). Onder de buddy is weinig ruimte (ivm alarm), maar past nog een slot en wat gereedschap.
KTM heeft sowieso koffers voor dat segment en de MT10 heeft het tour pakket. De koffers die @Will_M had in Luxemburg zijn daar onderdeel van. Helm zal bij beide er net niet inpassen gok ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWAVk4JaqslBOrsCNz5kwW-snfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plyAsC4t0mLNTsHgpIAMtUFY.jpg?f=fotoalbum_large

Mooi is anders, wel lekker functioneel. Eventueel nog een tas van KTM (SW motech maar dan met KTM powerparts logo’s) bovenop waar makkelijk een helm in past (is nog groter te maken).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1J5RlXstzF0qUS3ne9ZPwP6gTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yJj2SssYhpzDS9mUgL1KiCL2.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry @timmie271, ik was te lui om jouw motor er af te knippen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
s006110 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:03:
Naar aanleiding van de slechte beoordeling van de LS2 helm (ik kwam er achter, dat mijn mooie kleurige botsmuts heel erg slecht scoorde), ben ik toch maar eens gaan rondkijken, of ik niet een gedeelte van mijn vakantiegeld kon besteden aan een goede botsmuts... Het besluit genomen dat ik dan ook een helm wilde die ik zowel op de Virago als op de Honda kon dragen (en uiteraard op beide motoren niet zou misstaan) En vandaag uiteindelijk de winkel uitgelopen met een Scorpion Exo Tech Carbon... Het kost wat, maar dan heb je ook wat...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die heb ik ook, eerste in mat grijs.
Na een aanvaring met een boom heb ik nu weer de zelfde gekocht.
Maar dan in het wit.
Wel een beetje een lawaai helm helaas maar goed dat zijn bijna alle systeem helmen.
Kinstuk compleet achterover is wel geniaal, kun je bij lekker weer gewoon open rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Oh en bij de motorkledingoutlet heb ik setje Five handschoenen gekocht.
Niets waterdichts aan maar wel het soort waar ik al jaren naar op zoek was.
Tussen cross en zomer handschoenen in.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1654268425-420-x-420px-24100-Five-RS3-Motorbike-Gloves-1600-0.jpg
Lagen in de opruimingbak, €45,-
Dacht nou ja het zal wel. Bij het afrekenen bleek er nog 50% korting op te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
R0y. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:53:
[...]

KTM heeft sowieso koffers voor dat segment en de MT10 heeft het tour pakket. De koffers die @Will_M had in Luxemburg zijn daar onderdeel van. Helm zal bij beide er net niet inpassen gok ik.
[Afbeelding]
Wat was ie daar nog mooi schoon O+

Wetende dat ik die terugweg nog wel in een hoosbui terecht ben gekomen :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 16:53:
[...]

[Afbeelding]

Mooi is anders, wel lekker functioneel. Eventueel nog een tas van KTM (SW motech maar dan met KTM powerparts logo’s) bovenop waar makkelijk een helm in past (is nog groter te maken).
[Afbeelding]

Helm in de koffer is wel echt ideaal als je de motor voor praktische zaken gebruikt, even een boodschap of afspraak, helm en handschoenen hoef je niet mee te zeulen. Maar het maakt de koffers ook een stuk groter, die kleine KTM softkoffertjes zien er wel heel slick uit.

BMW had voorheen voor de sportievere modellen (o.a. F800R/S/ST, K1300R/S) een soort uitvouw koffertjes, die waren ook wel gaaf (niet supermooi, maar OK):

Afbeeldingslocatie: https://www.bobsbmw.com/wp-content/uploads/2020/07/20200627_142437_resized.jpg
en die konden open gevouwen worden tot dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/5d/b6/2a/5db62ac5252dd6b0cbebe8511e0f4c34.jpg

Bommes schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 17:02:
Oh en bij de motorkledingoutlet heb ik setje Five handschoenen gekocht.
Niets waterdichts aan maar wel het soort waar ik al jaren naar op zoek was.
Tussen cross en zomer handschoenen in.
[Afbeelding]
Lagen in de opruimingbak, €45,-
Dacht nou ja het zal wel. Bij het afrekenen bleek er nog 50% korting op te zitten.
Five maakt fijne doorwaai handschoenen inderdaad. Had ook een setje, maar die waren helaas toch nét te krap (te korte middelvinger). Heb ze weggegeven aan een collega die er meteen de volgende dag mee gecrasht is |:(

[ Voor 18% gewijzigd door noes op 03-06-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 22:25

4x2

lộn xộn quá

Ik heb ze van alpinestars, ook van motorkledingstore eindhoven, maar in 1 van de handschoenen zit een gaatje nadat ik de spiegel van een tegemoetkomende bejaarde peugeotdebiel af heb geramd die een tractor inhaalde. Daarna nog een week goed last gehad van mn hand, maar het was het waard :+

Afgezien daarvan weinig nieuws, volgens mij is de lpg tank voor mn Forza verzonden, dus daar zal mn vriendin wel weer zeer gelukkig van worden als die op de stoep ligt.
En ik heb dit keer vooruit gedacht en heb mn motoruitrusting meegenomen naar Munchen, er zit een (semi louche) verhuurbedrijfje op loopafstand van mn hotel, dus ik zie weer een 'motor huren op een werktripje' verhaal aankomen.

leeg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vandaag is mijn motor gekeurd, en BPM-aangifte op de post gedaan. Hopelijk werkt de belastingdienst wat sneller dan met mijn auto, dat duurde een paar weken, en het is mooi weer dus hoop zo snel mogelijk weer te kunnen rijden :)
s006110 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:03:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie botsmuts, lekker versatile. Maarre, botsmuts _O- Die had ik nog niet eerder gehoord, en vind ik echt geniaal. Ik ga mij helm vanaf nu ook zo noemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:09

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

LankHoar schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:07:
Vandaag is mijn motor gekeurd, en BPM-aangifte op de post gedaan. Hopelijk werkt de belastingdienst wat sneller dan met mijn auto, dat duurde een paar weken, en het is mooi weer dus hoop zo snel mogelijk weer te kunnen rijden :)
Was online aangifte doen geen optie? Dat was in mijn geval keuring op maandag, bij terugkomst de aangifte doen (die dan al grotendeels klaar staat) + betalen, donderdag kenteken binnen, vrijdag plaat laten maken en rijden maar.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s006110
LankHoar schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:07:
Mooie botsmuts, lekker versatile. Maarre, botsmuts _O- Die had ik nog niet eerder gehoord, en vind ik echt geniaal. Ik ga mij helm vanaf nu ook zo noemen :D
Moet eerlijk bekennen dat ik het ook van iemand heb overgenomen… vond het destijds ook een geniale benaming …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Joepla schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:18:
[...]

Was online aangifte doen geen optie? Dat was in mijn geval keuring op maandag, bij terugkomst de aangifte doen (die dan al grotendeels klaar staat) + betalen, donderdag kenteken binnen, vrijdag plaat laten maken en rijden maar.
Normaliter is dat zo. Maar niet als je een zakelijke partij bent, of zoals ik, wanneer je een voertuig invoert als onderdeel van je inboedel. Dan gaat alles hopeloos ouderwets via een papierwinkel (aanvraag van vrijstelling was dat ook en duurde ook al paar weken). Helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ROFLASTC schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:35:
Technisch knutsel vraagje zonder diagrammen van de kabelboom so here goes.

Mijn KTM 950-s uit 2005 had zo een tripmeter computer. Ding kan ook aangeven of de benzine op is door dat gele lampje te laten knipperen.

Nu heb ik dus een super ruige rally cockpit waardoor ik de trip computer heb losgekoppeld en andere LED lampjes op de stekker op de kabelboom heb gesoldeerd. Het boek met een diagram van de kabelboom was ansich duidelijk zat en 4 van de 6 lampen werken nu.

Ik heb werkend: Groot licht. Neutral. Indicator links en rechts op 1 lampje en de oliepomp warning. Het temperatuur lampje en de fuel warning werken niet naar behoren ze branden continu.

Nu heb ik voor de benzine lamp al ontdekt dat de sensor in de tank een NTC Thermistor is. De benzine houdt 'm dus koel waardoor er geen signaal komt en zodra het ding droog komt te staan wordt het warmer en dan komt vanzelf een signaal wat het benzine lampje zou moeten doen knipperen.

Echter brand dat benzine lampje dus continu. Ik moet nog meten wat de output in Ohm (Join the resitance) van de sensor is in en uit vloeistof maar wat mis ik? Wat moet er tussen de lamp en de sensor om te zorgen dat de lamp pas gaat branden bij low-fuel. Knipperen hoeft niet
:)
Weerstand van de sensor bij schuurtemperatuur 15 graden is 2 K ohm, lampje gaat langzaam aan en naarmate de sensor warmer wordt gaat het lampje feller branden. Als de sensor wordt afgekoeld met een spuitbus gas gaat het lampje direct uit.In de zon daalt de weerstand naar 1.7 K ohm, dan gaat het lampje wat feller branden.

Er zou een extra weerstand voor moeten maar zou ook niet weten wat de waarde zou moeten zijn. Wat zou een gemiddelde operating temp zijn voor zo een NTC thermistor sensor? aan de hand daarvan hoop ik een soort ballpark gemiddelde te kunnen bedenken waarop ik het lampje kan laten branden.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Een tas van 60 ltr is toch wat overkill dus heb ik het kleine broertje gehaald, de SW Motech Drybag 260. 26 ltr. volstaat en met ~8 sidebag en ~5 ltr tankbag voor gereedschap en wat klein spul moet het prima gaan voor een 5 daagse trip met hotelovernachtingen.

Het nieuwe rubber misstaat ook niet :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EfUTpt9wLnK1UQo4ISUG7MRajQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TRWJtjC2qzuIol2AxVYhtaRs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqTvfTjB6CAHnIKK8ZdRxHUn0FU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkqebDPAGzM6SwYI4ycnlIFq.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Bommes
De Guzzi staat met tasjes er op klaar in de garage.
Morgen rond de lunch rijd ik naar la Mouche in de Vogezen.
Maandag ochtend pak ik dan de TET op naar het zuiden.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1654357035-600-x-450px-20220604_171623.jpg

De verwachtingen zijn erg veel nattigheid van boven.
Dat beloofd minimaal wat blubber.. *O*

2 kleine zijtassen met slaapspullen, kleding, pannenset, brander, baletti en wat gedroogd eten.
Roltas op de buddy met tent, warm vest, reserve handschoenen, een paar sportschoenen, slippers en toilettas.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Bommes we zien je verhalen met plezier tegemoet Bommes, doe je voorzichtig met je voorvork en pas je op voor overstekende bomen? ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Veel plezierige kilometers @Bommes en @botoo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik ga pas over een kleine drie weken, als het weer droog is :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
Vandaag is @Grubeater even langs geweest met zijn Motoscan speelgoed, de service-interval van de BMW is gereset en het was prettig om te zien dat er geen foutcodes open stonden *O* Ook leuk dat je vanaf die app alle verlichting e.d. kan bedienen. Niet nuttig, wel grappig :+

Vanochtend heb ik ook een setje Rev'it Sand 3 handschoenen binnengerkegen welke ik voor een veel te laag bedrag op Ali Express tegen kwam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCV2U-bLeOQfP7zyal7CIVV6emo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mD8xVe4iFhgOGYRFUALfIbFA.png?f=fotoalbum_large

Het is een andere kleurstelling dan ik eerder had, maar qua materialen, opbouw, naden en zelfs verpakking & labels zijn ze exact gelijk aan mijn oude versleten setje welke gewoon in NL gekocht is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__aRERi8ypI8EEAADNq9Io_YfsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WFAM1QrLFlIM2OUut2yxXpOw.png?f=fotoalbum_large

Nu ben ik benieuwd of het nou erg goed nagemaakt is, of dat er simpelweg een extra batch in de fabriek door de achterdeur naar buiten gegaan is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
botoo schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 17:49:
Een tas van 60 ltr is toch wat overkill dus heb ik het kleine broertje gehaald, de SW Motech Drybag 260. 26 ltr. volstaat en met ~8 sidebag en ~5 ltr tankbag voor gereedschap en wat klein spul moet het prima gaan voor een 5 daagse trip met hotelovernachtingen.

Het nieuwe rubber misstaat ook niet :Y)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige machine! :9~
Bommes schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 18:21:
De Guzzi staat met tasjes er op klaar in de garage.
Morgen rond de lunch rijd ik naar la Mouche in de Vogezen.
Maandag ochtend pak ik dan de TET op naar het zuiden.
[Afbeelding]

De verwachtingen zijn erg veel nattigheid van boven.
Dat beloofd minimaal wat blubber.. *O*

2 kleine zijtassen met slaapspullen, kleding, pannenset, brander, baletti en wat gedroogd eten.
Roltas op de buddy met tent, warm vest, reserve handschoenen, een paar sportschoenen, slippers en toilettas.
Daar is mijn weekendje Sauerland dan weer niets bij. Wij vertrekken morgenochtend rechtstreeks naar Zwolle door diezelfde nattigheid. Daar beleef ik in ieder geval geen plezier aan. Veel plezier en ik kijk uit naar je verhalen :)

[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 04-06-2022 20:35 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@botoo apart profiel, welke banden zijn dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:35:
@botoo apart profiel, welke banden zijn dat?
Michelin Commander III 'Cruiser', ze zijn er ook in 'Touring' versie die wat duurzamer zijn en meer gericht op de zware toerbuffels.
https://www.michelin.nl/m...lin-commander-iii-cruiser

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Het was vandaag weer heerlijk druk op de binnenwegen, daarom maar de stoute laarzen aangetrokken en over de bospaden terug naar huis. Toch wel heel gaaf dat die mogelijkheid er nu is. Ondertussen kon 3000km verder in 3 weken sinds aanschaf Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/532KEQhTQoy093KSs4HoXLGnLPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UyfyG5bxxMmW10Bzhx1PdMKd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

charrel

Cortisol4life..

DateTime.Now schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:07:
Het was vandaag weer heerlijk druk op de binnenwegen, daarom maar de stoute laarzen aangetrokken en over de bospaden terug naar huis. Toch wel heel gaaf dat die mogelijkheid er nu is. Ondertussen kon 3000km verder in 3 weken sinds aanschaf [Afbeelding]
Gingen een rondje door het groene hart, gisteren een nieuwe michelin power 5 aan de achterkant... wat een geld tegenwoordig voor bandjes.... 198.50€ inc montage.
Maar vond het eigenlijk wonderbaarlijk rustig op de binnenwegen, relatief weinig motorrijders gezien vandaag. Toch 270km gereden, was wel erg druk op de snelweg.
Ook wielrenners en fietsers vielen me eigenlijk mee.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 04-06-2022 21:38 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:28
Best leuk rijden zo rondom Rees ( D. )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SCytCN7WDxjpX8HM-bMcFHkqMLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvKeKeh2oa5ke2iMbwebAZNy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Donderdagavond met in totaal 1015 motoren de pier in Holwerd volgezet. Mooi om te zien. Beelden zijn wel te vinden op YouTube/Facebook/lokale media, maar dit was ons rijtje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vr9SJ89m9dh2D_Nt1bUfMYQvD6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZ0k6vNmMQfxeKDOSWvFIGBD.jpg?f=fotoalbum_large

Aanstaande maandag staat de Elfstedentocht op de planning. Helaas wordt er wel veel regen voorspeld. Hopelijk verandert dat nog wat. Zijn er meer Tweakers die hem gaan rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Chakotay schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 20:12:
Vandaag is @Grubeater even langs geweest met zijn Motoscan speelgoed, de service-interval van de BMW is gereset en het was prettig om te zien dat er geen foutcodes open stonden *O* Ook leuk dat je vanaf die app alle verlichting e.d. kan bedienen. Niet nuttig, wel grappig :+
Vooral de claxon was een succes, ik wist net hoe snel ik die weer uit moest zetten. :+
Vanochtend heb ik ook een setje Rev'it Sand 3 handschoenen binnengerkegen welke ik voor een veel te laag bedrag op Ali Express tegen kwam:

[Afbeelding]

Het is een andere kleurstelling dan ik eerder had, maar qua materialen, opbouw, naden en zelfs verpakking & labels zijn ze exact gelijk aan mijn oude versleten setje welke gewoon in NL gekocht is:

[Afbeelding]

Nu ben ik benieuwd of het nou erg goed nagemaakt is, of dat er simpelweg een extra batch in de fabriek door de achterdeur naar buiten gegaan is...
Ik kon ook weinig verschillen zien. B)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:11

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Waarschijnlijk goede imitatie. Totdat je gebruik moet gaan maken van de bescherming, dan ga je het verschil zien, merken en voelen. Joeptoep staat vol met filmpjes waarbij ze de echte en de imitatie handschoen openhalen.

Ik ben echt een fan van AliExpress voor kleine spullen. Telefoonhoesje, horlogebandje etc. Beschermende kleding vind ik persoonlijk een no go. Mijn lichaam moet nog even mee gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 07:55

FortNine heeft hier wel een leuke video over:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[..]
Dat is wel nuttig: zo kan je uitsluiten of een defect komt door stroomgebruiker (lampje, claxon) schakelaar of bekabeling. Lampje is snel te wisselen, claxon heb je niet reserve liggen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:01

_Apache_

For life.

s006110 schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:40:
[...]

Moet eerlijk bekennen dat ik het ook van iemand heb overgenomen… vond het destijds ook een geniale benaming …
Pletterpet :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Grubeater Leuk hé, zo'n BMW met CAN-BUS :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
Die is ook briljant 😂

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 00:04
ArjenIsM3 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 22:26:
Donderdagavond met in totaal 1015 motoren de pier in Holwerd volgezet. Mooi om te zien. Beelden zijn wel te vinden op YouTube/Facebook/lokale media, maar dit was ons rijtje:

[Afbeelding]

Aanstaande maandag staat de Elfstedentocht op de planning. Helaas wordt er wel veel regen voorspeld. Hopelijk verandert dat nog wat. Zijn er meer Tweakers die hem gaan rijden?
Leuk, ik was er donderdag ook bij, mijn zwarte Versys rechts :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/XB6yQOkmtvP69N39AhsIhS9o.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Vanochtend meegedaan aan de motor, bochten & circuittraining van 2 The Experience. Ik heb me ontzettend vermaakt en lekker veel bochten kunnen oefenen! geleerd over bochten maken. Zie hier mijn groepje, gezellig tussen de wat sportievere motoren, maar ik kwam goed mee gelukkig :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rO1iCJx0vGHXEJ5-ckgrAA4yKuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRfji0V0cyHvFbDLnKwODUJA.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog wachten op de foto's van de fotograaf :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chakotay
Vanochtend de 3D-printer weer even aan het werk gezet, een bobinetrekker voor de GS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UXma6v1JRQYFWezYv55QAIj4h68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jpxNUiUAFC3kK6JRwX4vM8j0.png?f=fotoalbum_large
R0y. schreef op zondag 5 juni 2022 @ 08:48:
[...]

Waarschijnlijk goede imitatie. Totdat je gebruik moet gaan maken van de bescherming, dan ga je het verschil zien, merken en voelen. Joeptoep staat vol met filmpjes waarbij ze de echte en de imitatie handschoen openhalen.

Ik ben echt een fan van AliExpress voor kleine spullen. Telefoonhoesje, horlogebandje etc. Beschermende kleding vind ik persoonlijk een no go. Mijn lichaam moet nog even mee gaan :)
Waarschijnlijk ga ik er uiteindelijk wel eentje openhalen inderdaad :) Tot nu toe voelt het precies hetzelfde als de echte, maar ik geloof het natuurlijk pas als ik het zie.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bommes
Wat een regen vandaag..
Denk dat ik een kleine vijver kan vullen met de inhoud van mijn crosslaarzen.. :N

Nu in de Vogezen bij La Mouche.
Net tussen de buien door mijn tentje op kunnen zetten, wat gegeten, paar pinten gedronken.
Morgenvroeg weer door, wekker staat om 7 uur.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/06/1654458124-600-x-450px-20220605_185648.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes heb je nu zompig stokbrood met chocomel ipv Nutella?

Pagina: 1 ... 405 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.