Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 404 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.012.393 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:44

_Apache_

For life.

Grubeater schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:24:
[...]

Daarom drink ik dus geen koffie, kost je een motor. :+

@Chakotay Ik heb ook gebruik gemaakt van de werkplaatshandboekactie van NR1 motor. Ik heb het idee dat mijn voorvorkveren versleten zijn na 100000+km.
Yup. Hier waren ze ook versleten (105kkm)
De oude veren waren 5cm korter dan de nieuwe (in 'rust' op de werkbank, zal nog wel meer geweest zijn onder belasting).

Een setje progressieve veren van HyperPro waren mijn beste upgrade. En met name het afstellen van de veren is goud waard.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 16:14
mr_zippey schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:10:
[...]

misschien kan je hier wat mee? er wordt toevallig een code getoond in deze video

[YouTube: JBL Speaker and Audio Profile UPGRADE for all Cardo Headsets! Packtalk Freecom]
Goed gevonden idd maar helaas doet die het niet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:01

botoo

💀 too old to die young

Toch maar een tanktas besteld, kan zomaar handig zijn voor klein spul (zonnebril + koker, powerbank, snoertjes, flesje frinken, flesje visier sproeier, vette klauwen lap, ed.). Totale inhoud: 11 blikjes bier :+ .

Biltwell Exfil 11

[ Voor 10% gewijzigd door botoo op 26-05-2022 16:13 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-06 09:57
Het projectje van vandaag, mijn stiefpa heeft recent een curus motoren wrappen gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgrkRKweY9UPvSLCPdsYU99zSpg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DrnffQDnnknAt5dbYYgKMASz.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1qjGoEf_eQTE8YZnvqnn0xr-JQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqh7OL45Miy1LxD6OWNIoHeZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCrqaZ2OcUl6RwWujDAaAQWDFgg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HeSGISUm0UGRHu1Dy2rzGQ0T.jpg?f=user_large

De kleur ziet er anders uit afhankelijk van de kijkhoek / lichtinval:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_A7bXi_BUihnziTVuvnu3JPbJRk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2UAedx5UDvuLHwOPXcoRtMV.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltqECx-pX7jQm6DlhlCOzR9Ufnk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yQJw76vHRhQy2D9yBpvQyLrF.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhbclp_dk7nagq3mLglEO7w8mA0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H82A3INaMGJWXldZmv8YfNvA.jpg?f=fotoalbum_medium

De volgende keer mag de snavel nog :)

Op de terugweg naar huis rook ik overigens een lichte benzinelucht, dus thuis de tankdop maar even opnieuw losgehaald. Bleek dat een vorige eigenaars de rubbers er verkeerd om tussen gezet had... Links is hoe ze zaten, rechts is hoe het hoort :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hbEoTz9glrjvmpt2H5oDKCRUy0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/if4Hb7jrVWWGFdyQJMyckh81.jpg?f=fotoalbum_medium

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:22
LankHoar schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 18:26:
Mijn bike is klaar voor vertrek morgenochtend! Om 5u rijd ik weg (hoop ik). Nog even schoongemaakt. Helaas geen tijd meer gehad om langs Oude Munnik te gaan voor het kuipraam, maar wel even mail contact gestart hierover, en ze gaan meekijken. Gelijk even pics van hoe de bike er nu uit ziet met open lucht filter, smoke knipperlichtjes etc. (helaas dus nog geen T-bar).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben er klaar voor! ~2600 km in 5 dagen :+ Helaas wel veel regen voorspeld, maar hopelijk hebben we een beetje mazzel.
Succes met dat open luchtfilter en veel regen.... of heb je een regencover erbij ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Chakotay schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:49:
Het projectje van vandaag, mijn stiefpa heeft recent een curus motoren wrappen gedaan:
Dat ziet er helemaal niet beroerd uit! d:)b
Dat wrappen is best een kunst op zich, ik heb me er aan gewaagd en alles er weer gauw vanaf gehaald :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

harley schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:54:
Succes met dat open luchtfilter en veel regen.... of heb je een regencover erbij ?
Zonder gehinderd te worden door vakkennis waag ik te betwijfelen of zo'n regensok wel wat doet tijdens het rijden, als je geparkeerd staat zie ik het nut er wel van in maar rijdend? Dat beetje water blaast er zo doorheen en mag geen probleem zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
botoo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Dat ziet er helemaal niet beroerd uit! d:)b
Dat wrappen is best een kunst op zich, ik heb me er aan gewaagd en alles er weer gauw vanaf gehaald :X
We zijn met dat hele paneeltje ook wel de hele middag bezig geweest :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Eindresultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Op de terugweg naar huis rook ik overigens een lichte benzinelucht, dus thuis de tankdop maar even opnieuw losgehaald. Bleek dat een vorige eigenaars de rubbers er verkeerd om tussen gezet had... Links is hoe ze zaten, rechts is hoe het hoort :X

[Afbeelding]
Gaaf! Vette kleur ook, dat parelmoer paars/blauw (hoewel ik m niet zelf zou kiezen :9, maar ik ben gewoon te saai)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:54:
[...]

Gaaf! Vette kleur ook, dat parelmoer paars/blauw (hoewel ik m niet zelf zou kiezen :9, maar ik ben gewoon te saai)
Dat vond ik een voordeel van wrappen, je kunt een wat minder standaard kleurtje nemen zonder dat het meteen permanent is :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 11:13
Afgelopen maandag een circuitdag op Zandvoort gedaan met MCT.
We waren al nat toen we aankwamen (na 2 uur rijden), werden nog natter tijdens de training en kwamen uiteindelijk verzopen aan in Kampen en Zwolle.
Maar wat een gave ervaring!!! We werden wel wat raar aangekeken door de combinatie die we bij ons hadden: een gehuurde CBF600, KTM 790 Adventure, BMW F800GS (met volledige kofferset), KTM 1290 SuperDuke en de BMW S1000XR (ook volledige kofferset).
We begonnen in de middenmoot op basis van weinig ervaring. Bij de 4e heat waren we ingedeeld in de kop van het veld.
Ik ben echt een schijtert tijdens regen, maar ik heb me geen moment onprettig gevoeld. Alleen einde rechte stuk mochten we niet remmen ivm rubber dat door de F1 was neergelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVVSMw3CSZ6WUSvRWc9aksABgjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kO4L6DNPpN4uYugUUFVATwNF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Bbtz-ArZvS9AvCeqXxLnAqauGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ix8od2wdonjfzfKtZr0mrRxb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnaWYe8ZtcUtt4T7YE_gOgKE8Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZlgdZ7QdjWZLvPkeIAf1JUNY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 13:46

[Afbeelding] [Afbeelding]

Eindresultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Die wrap is heel wat beter gelukt dan de wrap op mijn voorspatbord! Gaaf geworden! (wou dat ik die skills had)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@BvZwolle gaat lekker! Pas op dat de verhuurder van die CB600 de foto's niet ziet :+ Vanwaar heb je de koffers van de BMW er niet afgehaald voor de sessies eigenlijk?

@s006110 thanks! Het zou mij zelf in mijn eentje ook zeker niet zo netjes gelukt zijn, die cursus van mijn pa was duidelijk niet voor niets :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 16-06 11:13
Chakotay schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:09:
@BvZwolle gaat lekker! Pas op dat de verhuurder van die CB600 de foto's niet ziet :+ Vanwaar heb je de koffers van de BMW er niet afgehaald voor de sessies eigenlijk?
Gehuurd bij de organisatie ;)
Ik rijd graag met volledige kofferset voor het geval ik val. Is een mentaal dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@BvZwolle ah, die hebben er vast minder problemen mee dan een externe verhuurder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 19:16
BvZwolle schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:24:
[...]

Gehuurd bij de organisatie ;)
Ik rijd graag met volledige kofferset voor het geval ik val. Is een mentaal dingetje.
Volgens mij zijn hard cases aardig pijnlijk als je hem op zijn zijkant legt. Ik heb ze standaard in de garage liggen en hang ze op de Tiger als ik meer wil nemen dan in de topkoffer gaat, of als ik een kind achterop heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 16:14
botoo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Nog wat meer ontwijkende marketing geklets van Cardo m.b.t. de audio profielen wat imho best wel een beetje gehyped wordt.

Mijn vraag aan support:

[...]
En dan krijg ik als antwoord:

[...]

Het zal me verder roesten, de Freecom 4x i.c.m. 40 mm JBL doet het prima maar met dat geblablah van 'het is geweldig Mike!' en vervolgens vertellen dat het bij jou net ff niet kan jaag je mij op den duur als klant weg. Vertellen dat ik het op een andere manier wel op kan lossen maakt je hele marketing praatje onzin.
Zucht want een onzin. Vind het maar slecht geregeld als je van cardo naar cardo gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 11:14

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:54:
[...]

Heb een regencover idd! Maar gelukkig precies tussne de buien doorgereden tot noch toe. Veerboot was 3u vertraagd, maar zijn nu lekker in Noorwegen. Vandaag naar Oslo roadtrippen, heerlijk.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:16:
[...]

Heb een regencover idd! Maar gelukkig precies tussne de buien doorgereden tot noch toe. Veerboot was 3u vertraagd, maar zijn nu lekker in Noorwegen. Vandaag naar Oslo roadtrippen, heerlijk.
Is het nog gelukt met de oordopjes? :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15
[...]

Heel vet hoor. Noorwegen is prachtig. Genoeg mooie wegen om uit te kiezen als motorrijder. Zweden ook overigens. Ben er voornamelijk in mijn jeugd veel geweest maar het staat zeker nog op mijn lijstje om een keer terug te keren op de motor :9~ Geniet ervan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-06 11:14

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:23:
[...]

Is het nog gelukt met de oordopjes? :)
Ja, maar helaas vallen er veel best tegen. Sluiten niet goed af in mijn oor, of juist zoveel dat het zeer doet :X Had ze eigenlijk even vantevoren moeten testen, maar gelukkig heb ik mijn oude nog bij me, ook al dempen ze niet zo goed meer, is beter dan niets..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Ja, maar helaas vallen er veel best tegen. Sluiten niet goed af in mijn oor, of juist zoveel dat het zeer doet :X Had ze eigenlijk even vantevoren moeten testen, maar gelukkig heb ik mijn oude nog bij me, ook al dempen ze niet zo goed meer, is beter dan niets..
Ah jammer. Misschien kom je ergens nog een bouwmarkt tegen waar ze ook dopjes verkopen?

Veel plezier met de rit, lijkt me een prachtig land om doorheen te toeren O+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Drogisterijen / apotheken hebben vaak ook wel oordopjes op voorraad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
[...]

Tof! Ik ga morgen met de boot naar Kristiansand voor een rondje Noorwegen op de Triumph :) helaas is het weer niet al te denderend zag ik, maar ach.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 525104

[...]

Vergeet niet om foto's te maken voor ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Chakotay schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:54:
Drogisterijen / apotheken hebben vaak ook wel oordopjes op voorraad.
En anders watten ;)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Jaren op gewacht, maar dan eindelijk dit voorjaar op de BMW's naar de familie in Denemarken geweest, wat een heerlijke 2 weken vakantie.

Hier alvast wat beelden van een rondrit langs de kust in dit mooie land. (er volgt meer, even geduld....)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG7cksGA-dilX9EOccj0Z-MzX2w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ukQPuT82y9kfQu2KDl0ljN61.png?f=fotoalbum_large

Poortje naar Mons Klint gaat niet open voor motoren..... wauw. Moet handmatig geopend worden door de portier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0R49BELUAKAjpg8_40NzppIHyOQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlY4W4t7i5ICdPLbChMuKTgx.png?f=fotoalbum_large

Wat een prachtige rit naar Mons Klint.... over gravel (lekker langzaam, en vuil), onbewerkte fotos, zo zag het er echt uit onder de zonovergoten bomen pracht......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOjbFRyhpsT2e1qkPzlNzl0mLcI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TAb7ryVpCEwxjLYEVJiadUAY.png?f=fotoalbum_large

De volgende 3 zeg ik maar even helemaal niks over.... 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-c3GZNcYMiedbGLcqF6GakPWCiI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qWJQEVUnlbSxyd8y4RBvBot2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAV6GvBOY7iy8NcDoeeP4Cf7TQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RXAe13oVcTgyMVcAciuyZuYU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0VYHNjZxUDgFu2LYvHa4vv1H6g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Chm9lrfUMjHBK61zg3BuSGQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door dirkhimself op 27-05-2022 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirkhimself
of pindakaas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dirkhimself
The Road to Denmark en dan Dragor:

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 17-06 00:43

mambo No5

Bad Apple?

Zoals beloofd mijn travelsnack voor de 2 weken op en neer naar Italië. :) Het doel was voornamelijk om wat familie in Florence te bezoeken, welke ik sinds het begin van het hele Coronagebeuren niet meer heb kunnen bezoeken. Vorige keer ben ik van hotel/reishut naar hotel/reishut gereden, echter heb ik er deze keer voor gekozen om met de tent achterop te gaan rijden. Al met al nog een behoorlijke baal bagage met de tent, slaapspul en kookgerei achterop en in de koffers; dat ga ik voor de volgende keer ook wel evalueren voor mijzelf. :P Hoedanook:

Dag 1: Den Bosch (NL) - Haspelschiedt (FR) (nabij Bitche)
Na een hoop getob om alles op de motor gepakt te krijgen (heb het een en ander thuis gelaten uiteindelijk en had achteraf gezien nog wel wat meer achter kunnen laten, enfin) tegen de middag uiteindelijk gaan rijden. Aangezien het voor mijzelf vooral de bedoeling was om rond Zwitserland en Italië mooie wegen te pakken heb ik er voor gekozen om het overgrote deel van deze kilometers maar via de snelwegen te rijden. Al met al afgezakt naar Maastricht - Luik - Bitburg en bij Zweibrucken de D35 op richting Bitche. Mooie omgeving, maar toch blij dat ik de tent op heb kunnen zetten.
's Avonds overigens nog de beste cordon bleu gegeten die ik ooit gehad heb; een absolute aanrader als je ooit in die contreien bent. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mCvjj1ID09OxpjuvEMGuCJko3k4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1DxehTcB2tFbwzuEsG43pTv.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g1YjpV2KKrpRHXtqoYYeffArFE8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IyN0VgDVIaxPJVG6jTLabDLc.jpg?f=fotoalbum_medium
Dagtotaal: 448 Km

Dag 2: Haspelscheidt (FR) - Thun (CH)
Na een voorspoedige nacht alles ingepakt en vastgesjord om eerst in het dorp ontbijt te regelen. Na het pakezel voorzien te hebben van een tank 98' (á €1.84 de liter, koopje gezien de rest van de landen) wat broodjes van de lokale Super naar binnen gewerkt om ook mijzelf af te tanken. Gelukkig ook vandaag weer ronduit prachtig weer (onbewolkt en iets van 23 graden?) Van daar uit via de D-wegen afgezakt richting Saverne, waar ik wederom de snelweg opgedraaid ben om wat kilometers te kunnen maken die dag. Uiteindelijk via de A35 bij Basel de grens over gestoken om uiteindelijk in Thun op een TCS camping bij het meer neer te strijken. Alhier wederom de tent opgezet en wat proviand gehaald om wat avondeten te kunnen koken. Gelukkig verkoopt de COOP een biertje wat uitstekend bij het topic past en smeekte om verorberd te worden. :P 10/10 sanitair voor de camping overigens en dat is wat waard na een redelijk lange en warme dag sturen. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zoVc_qHZVFT3_QKnmv7hxUZ9xzo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fvcCg6WXl40WPoUisSAHmozK.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sFo-SvAS0U0rOxwuM72FpfT2Eo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XkHhprHRnOppZL1LakLwBvGO.jpg?f=fotoalbum_medium
Smaakte prima overigens :9

Dagtotaal: 334 Km

Dag 3: Thun (CH) - Thusis (CH)
Hiep Hoi; wederom erg goed weer! *O* Plan van vandaag was om het een en ander aan bergpassen te pakken, of althans passen die überhaupt geopend zijn. :+ Begin Mei is nog redelijk vroeg in het seizoen kennelijk, waardoor het een en ander aan bekende passen doodleuk nog gesloten zijn. Denk aan de Gotthart, Grimsel en Frukapass; allen potdicht. Gelukkig waren een paar andere exemplaren wel geopend, anders had ik m'n backupplan uit de kast moeten trekken. Ook geen ramp, maar niet het doel van deze rit. :p. Uiteindelijk de navigatie aangezet (Garmin Adventurous Routing <3 ) en langs Interlaken richting de Brünigpass gereden. Helaas het een en ander aan verkeer voor me, dus de kurkertrekkertunnels aan het begin van de pas niet helemaal in het tempo naar keuze kunnen pakken, maar oh well. Bij Beckenried de Vierwaldstättersee overgestoken met het pontje (enkel contant betalen; buitenlandse pinpassen accepteren ze niet) om via de andere kant van het meer af te kunnen zakken naar de (afgesloten) Gotthartpas. Ik kan iedereen aanraden dit op deze manier te doen; wat een fantastisch mooie overtocht en weg aan de andere kant; de 2b kan ik iedereen aanbevelen voor de uitzichten over het meer heen. *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5zTl3D_cpw37VZgIjVTBeOPq7I=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iFB2qIohKMsXBLX0R2vZuHKg.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GSDS1yTU28zz-CowZ3ZvNrY7T4w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK06aXyM2FJS4QGmL4jGBL66.jpg?f=fotoalbum_medium
Op de pont en m'n pakezel met alle bagage.

Tot aan Andermatt heb ik de Gotthartpass kunnen nemen, om van daar uit af te buigen naar de Oberalppass: gelukkig was die wel open op dat moment. Onderweg nog een paar keer gestopt, onder andere om de Teufelsbrücke even te bekijken met z'n bijbehorende kloof en oude weg die er momenteel onderdoor kronkelt. als 2e korte fotostop de top van de Oberalppass genomen, aangezien daar nog een best pak sneeuw lag. Gelukkig op de weg niets van te merken, maar bijzonder om langs te rijden (zeker gezien het temperatuurverschil met het dal 8) ) Uiteindelijk op m'n gemak de hele pas uitgereden an uiteindelijk terecht gekomen in Thusis, aan de voet van de Albulapass en de San Bernardinopass. Wat een fantastisch mooie rit, maar al met al wet goed afgepeigerd na zo'n dag technisch sturen. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rcr9-36ZU53JJMTDnXcchayeJKI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qzSNdngEWPsDdrVrpIkdjvfu.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4t-AgSK5JEfWs6C3uOybZk1Wv4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f2xvDKH3wDZXeIPD3wxYxugs.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wM8qpICg-yDpMaaCK-mDUeFJlkQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYGSMFJiUxz2HOJh2kTM8LIP.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0KPAe8Yck5DGZKPu3_x_ShBbLXE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vL1kPVuMI3G4wID5jaF80h7I.jpg?f=fotoalbum_medium
Boven: Teufelsbrücke met de oude weg en onder de Oberalppass met nog iets aan sneeuwresten waar her pakezeltje mooi kon poseren :)

Dagtotaal: 260 Km

Dag 4: Thusis (CH) - Iseo (IT)

Na een rustdag genomen te hebben (een dagje met de trein de Albulapass over is geen straf :+ ) het hele spul weer ingepakt an na wat wikken en wegen koers gezet richting Italië via Tirano om Milaan een beetje te mijden. heb even overwogen om de San Bernardinopass te pakken, maar dat zou inhouden dat je Milaan tegen komt en dat leek me wat heftig zo op de motor, dus de toeristische route maar. :P De dag begon meteen met de werkelijk schitterende Albulapass: absoluut niet de bekendste pass, maar fantastisch mooie wegen (wel smal, verwacht dus niet dat je erg door kan rijden) en je volgt vrijwel het hele stuk het traject van de spoorweg waar de Berninaexpress ook overheen rijd; mooie uitzichten gegarandeerd onderweg dus. :Y Ook bovenop de Albulapass lag nog het een en ander aan sneeuw, maar net als bij de voorgaande exemplaren was de weg er mooi vrij vanm en was het asfalt lekker droog. Van daar uit doorgereden richting de Berninapass, welke ook zeker niet teleur stelt. Mooie glooiende wegen en fantastische uitzichten? Check. Niet al te veel verkeer? Check. * mambo No5 vond 't lekker. :p Uiteindelijk afgedaald richting Tirano en daar een lunch gepakt met (uiteraard) een espresso er bij. Hier bleek de temperatuur al een stuk hoger dan Zwitserland, getuige dat ik de kickstand uit het zachte asfalt moest trekken om weer weg te kunnen :+ . Vanuit Tirano de provinciale wegen gepakt om bij Lago Iseo uit te komen en vrij snel moest ik m'n verwachting wat betreft Italiaanse wegen wat bijsturen; wat zijn die druk zeg. :/ Het stuk tussen (grofweg) Tresenda en Edolo is qua route prachtig, maar het wegdek laat wat te wensen over en je zit regelmatig achter traag, stinkend vrachtverkeer aan te hobbelen zonder een verantwoorde plek om in te kunnen halen. Maargoed, uiteindelijk via een serie tunnels (uche uche, Italianen houden kennelijk van diesels en kennen het principe van ventilatie amper?) aangekomen bij Lago Isola en dat maakt een hoop goed, zeker het koude biertje op het terras van de camping met een fantastisch uitzicht over het meer heen. :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GFGPj1PFXhQvDDE0a9sM7FNjtgQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRktojHKmsvAqCDl7ytoE4Vw.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TQpRVM6CxwDopwYwoOg7Q6vADHw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOLwxPxr2N57lPJ6J8FJ5soz.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXxj7QINZk_rPBabLkVUNwC5iS0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63LRx8qdDlq6J05qvxDDwtEA.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmKmSh8cH-7Kw1VebZ_tshwoBcE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1X4McskMiyF1TYKYvyXfXwZ.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8KP2Vo2dpghKvott4JANIOapBJM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbrhGIFFc9Pt5yAJlcZiYmG4.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1d5vnHvwnWxuMsxHU2mx_IzcorE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkvkvrwuDucrpfjiMxeCyevm.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leRHvdlt-oWpjk81qKefDoDsW40=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2xiwgeciRdda0LLjxOpWxg3.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulw6Ykv2WCd6ow1Ws65CrIGWfU4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/140et59vpmpDTf4a6P8HtHVL.jpg?f=fotoalbum_medium
Van boven af: Albulapass met een van de vele bruggen waarmee het treintraject zoch omhoog slingert en waar je regelmatig onderdoor rijd, bijna bovenop en uiteindelijk de top van de pas.Vervolgens door richting de Berninapass (weinig foto's gemaakt, helaas), tijdens de afdaling een bijzondere spoorwegovergang en in Tirano zacht asfalt. Laastste: uitzicht over Lago Isola vanuit de camping.

Dagtotaall: 219 Km

Dag 5: Iseo (IT) - Florence (IT)
Doel van deze dag was om de Povlakte over te steken en eind van de middag bij m'n Tante in Florence te zijn, zonder dwars door het centrum te moeten rijden in de spits; dat leek me wederom wat heftig namelijk. O-) . Om de rit nog een beetje visueel aantrekkelijk te maken heb ik er voor gekozen om binnendoor te rijden en de snel en tolwegen te mijden, maar had ik dat nou maar niet gedaan.. Mijn god wat is de Povlakte saai, zijn de wegen druk en is het wegdek regelmatig belabberd. :X Daarnaast in de hitte rond Bologna nog het een en ander aan file gehad waardoor ik er behoorlijk klaar mee was. Met de wetenschap dat ik nog wel wat mooie bergwegen na Bologna in het vooruitzicht had tóch doorgezet en doorgereden. Helaas was het eerste stuk bergweg (de SP61 vanuit Rioveggio) uitermate belabberd qua wegdek; zo erg dat ik te max toegestane snelheid van 50 amper gehaald heb. Gelukkig was 't verderop wel een stuk beter en kan ik de Futapas van harte aanbevelen als je die kant op gaat, maar man man man wat een drama. Na de Futapas ben ik de provinciale weg richting Florence opgedraaid en geconfronteerd met de bizarre maximum snelheid van.. 50 km/uur over het hele stuk. Waar werkelijk niemand zich vervolgens aan houd. 8)7 Inclusief ondergetekende na een tijd braaf 50 gereden te hebben. Gelukkig heelhuids aangekomen in Florence (na binnen de stadsgrenzen wat assertiever te zijn gaan rijden om m'n plek op de weg af te dwingen zoals werkelijk iedereen op 2 wielen doet, moet zeggen dat dat stiekem een best prima manier is om door het verkeer te komen aldaar. :P ) en ter plekke de conclusie getrokken dat binnendoor rijden op de Povlakte niet meer gaat gebeuren; ik pak de tolweg wel om die ellende te passeren..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qFTBeSjbs_dXs-6QuVsm0slnm4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yIxnOrwWlAmkAMeeEDSDfswK.jpg?f=fotoalbum_medium
Officieel in de buurt van de stad!

Dagtotaal: 318 Km

Dag 6: Rondje in de omgeving gedaan met m'n neef
Zoals de titel al zegt: neem wilde graag met me touren; dus hij voorop op z'n 125cc scooter. Conclusie: een Italiaan in de stad bijhouden is amper te doen, hoe lomp je ook rijd. :P Heb hem naderhand het principe van voorop rijden ook bij geprobeerd te brengen (uitsorteren vlak voor het puntstuk en ook niet tijdig richting aangeven, terwijl ik naast een auto zit en eigenlijk niet meer uit kan voegen is niet erg handig) en uiteindelijk nog het een en ander aan fantastisch mooie wegen ten oosten van de stad mee kunnen pikken. Incluus een top lunch in een van de kleine trattoria die de omgeving rijk is. :9

Dagtotaal: 74 Km

Dag 7: Florence (IT) - Deiva Marina (IT)
Na een weekeindje bij m'n tante (incluus een rustdag, wederom) alles weer op de motor gepakt en het verkeer trotserend richting de kust gereden; ik wilde namelijk langs de Cinque Terre rijden. Na een paar kilometer binnendoor de Adventurous Routing maar uitgezet en via een zelfgekozen binnenweggetje over een heuvel heen de tolweg maar opgeklapt, wegens eerdergenoemde redenen. Bij La Spezia afgeslagen richting de Cinque Terre en wow, wat een fantastisch mooie weg om te rijden. :o Niet dat het wegdek overal top is, maar de route -in combinatie met vrijwel geen verkeer- maakte dit tot een van de hoogtepunten van de hele rit. Uiteindelijk in Deiva Marina (niet de moeite waard, maar het hotel was betaalbaar) terecht gekomen en vanuit daar de dag erna met de trein Genova bezocht. Supermooie omgeving, kan het iedereen aanraden om die kant eens op gaan. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDRwaiXZxJvRRYC6eNH1bTzgB5g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xb2p1cL1HNy2Qf5XmpoWIU1c.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F35rPCGDtAkhsgQIZY_nNCtRZg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LAOkDW8NvfUrxoZcscOHxOta.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FzPIHoJ4ZHSwaku75S-HNzD-t8E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqgTC5xCAw8w5YpCsH11dljP.jpg?f=fotoalbum_medium
La Spezia nadat ik er doorheen gereden was, rondom de Cinque Terre (weg loopt een paar 100 meter boven zeeniveau) en uitzicht over Genova de dag er na.

Dagtotaal: 232 Km

Dag 8: Deiva Marina (IT) - Agno (CH)
Doel van vandaag: rustigaan de terugweg aanvangen en de Povlakte over om weer bij de mooie passen in Zwitserland te kunnen komen. Vanuit Deiva Marina de enkelbaans kustweg richting Sestri Levante gepakt; een erg bijzondere weg waar je maar een paar keer per uur in kan rijden, aangezien de tunnels onderweg te smal zijn voor 2 richtingen tegelijk en je dus regelmatig een tijd moet wachten op tegenverkeer bij stoplichten. Vervolgens bij Sestri Levante de tolweg op gedoken en linea recta richting Milaan getogen. Onderweg kwam ik er wel achter dat een van de bevestigingen van m'n luchtflappen (is dat een woord?) verdwenen was, waardoor ik een niet helemaal lekker open kon zetten, wat ik wel nodig had met de 28 graden die 't op dat moment was. Pff. Gelukkig ook hier heelhuids aangekomen in Zwitserland, waar ik redelijk vroeg een camping opgezocht heb zodat ik lekker het zwembad in kon duiken. Deze dag verder ook geen noemenswaardige foto's gemaakt. :)

Dagtotaal: 271 Km

Dag 9: Agno (CH) - Murg (CH)
Aangezien ik de San Bernadinopass toch graag ook mee wilde pikken deze dag wederom lekker binnendoor richting Thusis getogen om deze pas te kunnen berijden. Al met al: ik denk dat dit m'n favoriet is _/-\o_ . Fantastische wegen, mooi uitzicht en er was amper verkeer. Heb er dus ook lekker de tijd voor genomen. Na van de Bernadinopass genoten te hebben doorgereden richting Zurich, echter heb ik voortijdig maar een camping opgezocht aangezien er een forse onweersbui aan kwam en me m'n eerste natte pak van de vakantie bezorgd heeft. Uiteindelijk 2 dagen op de camping aan het meer gestaan in Murg, incluus 1 dag lekker wandelen in de omgeving. Wat is Zwitserland toch ook een fantastisch mooi land. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5kir_h-TUu425Uk9ODr7jEs_J9E=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjEWUcC4O7GdPjPGrygBzdNW.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_uWQEqiRD7-GCt1rXadq9HJm_w=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTdmfo7bILbVcw9L4A76VS9I.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIZK_z4051XJKWUr3RtL3CtxDF4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7k6aljk9cQdCYXoCevJiQsPv.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJyDYec6lrrji5ztQkZMxTHaij8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbyPnrPbpI90DbcvWAqUnUwA.jpg?f=fotoalbum_medium
Plaatjes vertellen het verhaal wel: de San Bernardinopass is ronduit prachtig. :) Uitzicht vanaf de camping te Murg is... Magnefique.

Dagtotaal: 212 Km

Dag 10:Murg (CH) - Lembach (FR)
De voorlaatste dag en aangezien ik op Zondag terug wilde zijn in NL heb ik deze dag wel het een en ander aan kilometers gemaakt. Echter niet helemaal rechtstreeks, maar lekker door het Zwarte Woud heen inclusief een stop bij de Rehinfall nabij Schaffhausen: een prima tussenstop als je toch onderweg bent richting het Zwarte Woud. Vanuit Schaffhausen gekozen voor niet al te kleine wegen en globaal Baden-Baden als bestemming, zodat m'n navigatie me niet pontificaal op de A5 zou dumpen. Van Baden-Baden door Straatsburg gereden (meh) om uiteindelijk op een kleine camping vlak voor de grens met Duitsland terecht te komen. Het Zwarte Woud blijft toch ook een klein favorietje van me; de wegen zijn er werkelijk fantastisch :Y Noord Frankrijk idem rond de Vogezen; heerlijke rijwegen en prima kwaliteit asfalt. De camping was overigens ook een positieve verrassing: mooie locatie nabij een meertje, prima pizzeria en slechts €9,80 per nacht. Dat is dus voor herhaling vatbaar. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ox2EiY5o2VFgDpHo1K9hvelGA4k=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgS69igRv9xM0mSBPjH7W2Kc.jpg?f=fotoalbum_medium
Beetje een tourist trap, maar je kon wel verschrikkelijk dicht bij de waterval komen. :)

Dagtotaal: 354 Km

Dag 11: Lembach (FR) - Den Bosch (NL)
Tja, laatste dag en het huis lonkt. Deze dag dus de snelweg maar op, verstand op nul en gaan met die handel. Was naderhand wel redelijk murw van de snelwegkilometers. :P

Dagtotaal: 473 Km

Al met al in z'n totaal dus 3195 Km gereden (als ik m'n navigatie mag geloven :P ) en een vracht fantastische wegen gezien, lessen geleerd en ervaring opgedaan met alle bagage achterop. Volgende keer laat ik denk ik het kookspul lekker thuis (scheelt een bult volume) óf ga ik weer voor vooropgezette tenten en hutten; beiden mee nemen is simpelweg een hoop gedoe en zooi achterop. :) Een iets ruimere topkoffer zou overigens ook wel wat helpen, wellicht dat ik er nog wel een opsnor. Al met al: voor herhaling vatbaar!

offtopic:
Ohja: m'n voorvering moet ik ook maar laten reviseren denk ik; die was niet heel fantastisch meer naar mijn idee. :X

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Wie nog nieuw rubber nodig heeft kan beter opschieten, prijzen rijzen de pan uit en beschikbaarheid neemt fors af.
I.p.v. € 290 een paar maanden geleden mag ik nu € 450 aftikken en dan komt de montage nog.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49
@mambo No5 _/-\o_ toffe trip en thanks voor je verslag.
Leuk omschreven (y)
Veel bekende plekken in IT wat je geweest bent.
Deiva Marina ook 2 keer op een camping gestaan, de omgeving ook helemaal doorkruist met de motor daar.
Florence ook en het Iseo meer idem.
Toffe normaal thanks voor het delen, mooie foto's van een leuke trip.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@mambo No5 prachtig veslag, dat was smullen :9

Wat voor een tent had je mee genomen? Hoeveel persoons? Hij ziet er best groot uit op die 1e foto, of is dat gezichtsbedrog? Had je niet wat kleiners willen mee brengen?
En je matje, was dat zo'n klein trekkers ding? Of echt een flinke mat?
Door kookgerei mee te nemen, heb je achteraf het gevoel dat je goedkoper, of gezonder hebt gegeten, of wat dan ook?
Had je nog een rugzak aan? Of een fannypack?
Hoe deed je het met je bagage als je ging ontbijten/lunchen/etc.? Alleen de tanktas mee nemen?
Ik zocht het net op, klopt het dat je tank ca. 20 liter is? Hoe ver kun je dan rijden? 350 km? Of hou je dat niet zo bij?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@mambo No5 Die San bernardino Pass ziet er geweldig uit, die ga ik ook proberen in de route op te nemen :Y

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

TucanoItaly schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:00:
@mambo No5 prachtig veslag, dat was smullen :9

Wat voor een tent had je mee genomen? Hoeveel persoons? Hij ziet er best groot uit op die 1e foto, of is dat gezichtsbedrog? Had je niet wat kleiners willen mee brengen?
En je matje, was dat zo'n klein trekkers ding? Of echt een flinke mat?
Door kookgerei mee te nemen, heb je achteraf het gevoel dat je goedkoper, of gezonder hebt gegeten, of wat dan ook?
Had je nog een rugzak aan? Of een fannypack?
Hoe deed je het met je bagage als je ging ontbijten/lunchen/etc.? Alleen de tanktas mee nemen?
Ik zocht het net op, klopt het dat je tank ca. 20 liter is? Hoe ver kun je dan rijden? 350 km? Of hou je dat niet zo bij?
Graag gedaan, vind 't wel leuk om dergelijke ervaringen te delen. :) Wat betreft je vragen:

Tent: ik heb speciaal voor de trip een Vango Scafell 300+ aangeschaft: volgens de webpagina een 3 persoons exemplaar, maar meer dan 2 volwassenen word al wat krap naar mijn mening. Heb deze speciaal aangeschaft omdat de 2 andere tenten die ik bezit niet geschikt waren voor deze trip. 1 exemplaar is een 3 persoons koepeltent met voortent die qua formaat prima zou zijn, maar is van textiel, groot qua verpakking en veel te zwaar. De andere heb ik ooit voor een fietsvakantie gekocht bij Bol.com voor (max) 3 tientjes, maar is ongeschikt om vocht buiten te houden bij een goede bui (proefondervindelijk achter gekomen in de 1e en meteen laatste keer dat ik 'm gebruikt heb :') ) en is daarnaast veel te klein. Wilde er wel m'n kleren etc goed in kwijt kunnen en m'n kont kunnen keren; daarnaast vouwt 't redelijk compact op en is met 3.6 KG redelijk licht en droogt snel. Heb de koffers bij elke stop simpelweg van de motor gehaald en in de voortent gezet om uit te leven; dat beviel prima. Er af halen en weer monteren van die dingen is zo gebeurt met het soort bevestiging dat Hepco & Becker gebruikt. :)

Matje: wederom speciaal gehaald omdat ik niets zinnigs in huis had; had wel een 10 cm dik zelfopblaasding en een opblaasmatras, maar beiden waren te groot, te zwaar en in een specifiek geval te lek ( :') ) om mee te zeulen, dus heb ik een ~5 cm dik zelfopblaasding gehaald van goede kwaliteit en dat slaapt prima in verhouding tot het omgerolde formaat. Specifiek: ik heb een Robens Campground 50, wellicht dat je zelf een iets ander matje zou prefereren maar da's een kwestie van uitproberen in een winkel. Zelf ben ik plompverloren bij de Frans de Witte in Houten binnengewandeld en heb daar m'n spul geselecteerd.

Kookgerei mee nemen was puur met als idee om wat aan kosten te sparen, maar zo in je eentje is het eigenlijk niet erg handig; ingrediënten voor 1 portie halen in een supermarkt is redelijk gedoe soms, zeker omdat je zo min mogelijk alsnog mee wilt nemen en je verder niets in een koelkast of koelbox op kan bergen. Weet dus ook niet of ik dat volgende keer weer mee ga nemen, met kamperen op de motor. :)

Had voor de rest een tafeltje mee (had ik niet in de koffer moeten doen, maar gewoon op de buddyseat moeten knopen. Leermoment achteraf) en een klein isolatiematje om op te zitten (scheelt koude vanuit de grond), maar verder geen stoel oid.

Ik had een losse rugzak mee voor m'n dagtochten, maar die heb ik tijdens het rijden niet op: mijn ervaring is dat iets op je rug voor een korte rit geen ramp is, maar op lange afstanden alleen maar vervelend zit. Ik heb verder ook geen fannypack, maar gebruik m'n tanktas onderweg als een soort kleine handtas met al m'n waardevolle spullen er in. Heb ik zulks meteen binnen handbereik, in het zicht en het zit tijdens het rijden vastgesnoerd aan de motor. :)

Tijdens eten of kleine uitstapjes onderweg heb ik inderdaad alles gewoon op de motor laten liggen; enkel m'n tanktas en navigatie nam ik dan mee. Afhankelijk van de locatie heb ik zelfs m'n helm en jas gewoon over de motor gedrapeerd achtergelaten, maar dat zou ik midden in een stad wat minder snel doen zegmaar. :P

Qua verbruik: ik red zo'n 350 km op een tank en houd dat netjes bij op Spritmonitor; momenteel doet mijn Vstrom Afbeeldingslocatie: https://images.spritmonitor.de/1283326_5.png, wat ik gezien de bepakking en route best netjes vind. :D

Mocht je meer willen weten, geef maar een gil. :)
botoo schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 18:47:
@mambo No5 Die San bernardino Pass ziet er geweldig uit, die ga ik ook proberen in de route op te nemen :Y
Doen! Ik heb zelf het stuk tussen Hinterrhein en Thusis over de "snelweg" gedaan dankzij wat onduidellijke routering ter plaatse bij een wegafsluiting; neem vooral de paralelweg over het hele stuk, dat scheelt een hoop tunnels en je mist anders een mooi stuk door de kloof heen!

[ Voor 5% gewijzigd door mambo No5 op 28-05-2022 19:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dit is wel mooi gemaakt, een miniatuur panhead V blok. :)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@mambo No5 dat zijn serieuze kilometers zo!

Altijd een beetje rommelen met meters maken vs kleine weggetjes. Maar soms moet je wel. Hoewel het vanaf Maastricht vaak prima rijden is.

Ben zelf na 250km wel aardig afgedroogd. Maar ik rij met de onroute kaarten. Das nog een stapje verder dan de adventurous routes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

botoo schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:27:
Wie nog nieuw rubber nodig heeft kan beter opschieten, prijzen rijzen de pan uit en beschikbaarheid neemt fors af.
I.p.v. € 290 een paar maanden geleden mag ik nu € 450 aftikken en dan komt de montage nog.
Oh nee hè, dat óók al? :'(

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:19
Ai, maar om nou banden met > 6 mm profiel te vervangen… misschien koop ik een set voor de voorraad :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5ooQHNk5eTB6YGpC2O-k83_x-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JYKzh4AZKZ8QSt2LS3MYPj6F.jpg?f=fotoalbum_large

Foto uit het archief (vorige week ofzo :p) toen ik de forza aan het ontleden was.
In ieder geval ontdekt dat de v-snaar een scheur had, dus die maar een nieuwe besteld op aliexpress (gewoon omdat het kan)
En tevens weer een voorraad LPG rommel besteld, waaronder een relatief kleine (25L) ringtank, al ga ik dit ding wel zo ombouwen dat ie weer terug te beunen is.

Ding heeft wel een uniek klepstelmechanisme met excentrische tuimelaarassen, letterlijk op gevoel en je zou het met minimaal gereedschap binnen 10min langs de kant van de weg kunnen doen (als ie afgekoeld is :p)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:16
2 weken terug nog nieuwe rubber laten monteren. Gewoon gangbare prijzen.. En nog een 40 euro cashback van dunlop 8)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Zo, terug van een lang Hemelvaartweekendje naar het Sauerland. Het weer was niet zomers, maar vergeleken met de voorspellingen enorm meegevallen. Vrijdagochtend wat miezerregen, maar dat klaarde vlot op. Vandaag op de terugweg wat meer regen en in de laatste anderhalf uur voor mij nog een serieuze douche. Toen zat ik in Duitsland net op de A61 bij de bekende bruinkoolgroeves. Ik zag een enorm zwarte bui over de groeve op me af komen. Dat zag er echt onheilspellend uit. Gelukkig was het maar water. Anderen hebben ook nog hagel gehad.

4 dagen, 1500km. Niet verkeerd. (Ja, ik weet dat sommigen daar overheen gaan, ook hier op het forum ;) )

3 dagen voorgereden, de terugweg had ik de route niet omdat die ter plaatse nog werd geïmproviseerd. Dus toen een plekje in de groep gezocht en lekker meegetokkeld. Dat is ook wel weer eens fijn. :)

Wat wel opviel: er werd veel op snelheid gecontroleerd. Ben benieuwd of daar nog wat ansichtkaartjes voor nagestuurd worden. O-)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Nieuwe motor ingewijd met een weekendje kamperen in Luxemburg. 1500km ben ik nog steeds verliefd, bochten snijden, België overleven en snelweg cruise . Ding kan alles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgunJiACAWjmYfs-6OTLBe7FRnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4xGedOIoVyjy86L85Dhm9qgU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door DateTime.Now op 29-05-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Waar zetten jullie al die routes op uit, op je mobiel? Of springt er een navigatiemerk uit die gpx en routes knap in kan laden?
Ik had op mijn CBR een telefoonhouder maar vond dat eigenlijk niet echt ideaal. Bediening was niet lekker, accu loopt snel leeg en twee keer een app gekocht die later weer verviel of niet op de nieuwste versie meer gpx routes kon inladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:32:
Waar zetten jullie al die routers op uit, op je mobiel? Of springt er een navigatiemerk uit die gpx en routers knap in kan laden?
Ik had op mijn CBR een telefoonhouder maar vond dat eigenlijk niet echt ideaal. Bediening was niet lekker, accu loopt snel leeg en twee keer een app gekocht die later weer verviel of niet op de nieuwste versie meer gpx routes kon inladen.
Google maps met routepunten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@GeeMoney ik heb heel ouderwets een dedicated navigatie-apparaat. Begonnen met een Garmin Zumo 220, momenteel een TomTom Rider 400 en overweeg eens naar een Zumo XT te gaan kijken. Zeker om de motor vind ik een ervoor ontworpen apparaat toch prettiger. Kan tegen regen & trillingen, is met handschoenen te bedienen en heeft een stevige houder met ingebouwde stroomaansluiting. Deze apparaten gaan beide ook prima met .gpx-routes & tracks om, en kunnen terplekke zelf wat leuks verzinnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waar zetten jullie al die routers op uit, op je mobiel? Of springt er een navigatiemerk uit die gpx en routers knap in kan laden?
Garmin XT met onroute kaarten. Ongeëvenaard. Vooral ook omdat ik geen zin heb om uren te kloten om een leuke route te maken. Rondrit maken of route met viapunt en scheuren maar.

Met gsm blijft gewoon gepruts imo.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 29-05-2022 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
.

[ Voor 99% gewijzigd door Hkuit op 30-05-2022 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:38
mambo No5 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:15:
Zoals beloofd mijn travelsnack voor de 2 weken op en neer naar Italië. :) Het doel was voornamelijk om wat familie in Florence te bezoeken,

Dag 1: Den Bosch (NL) - Haspelschiedt (FR) (nabij Bitche)

Dag 11: Lembach (FR) - Den Bosch (NL)
Leuk verslag!
Woon je in Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5

mambo No5

Bad Apple?

Jup :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:52
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:42:
Zo, terug van een lang Hemelvaartweekendje naar het Sauerland. Het weer was niet zomers, maar vergeleken met de voorspellingen enorm meegevallen. Vrijdagochtend wat miezerregen, maar dat klaarde vlot op. Vandaag op de terugweg wat meer regen en in de laatste anderhalf uur voor mij nog een serieuze douche. Toen zat ik in Duitsland net op de A61 bij de bekende bruinkoolgroeves. Ik zag een enorm zwarte bui over de groeve op me af komen. Dat zag er echt onheilspellend uit. Gelukkig was het maar water. Anderen hebben ook nog hagel gehad.

4 dagen, 1500km. Niet verkeerd. (Ja, ik weet dat sommigen daar overheen gaan, ook hier op het forum ;) )

3 dagen voorgereden, de terugweg had ik de route niet omdat die ter plaatse nog werd geïmproviseerd. Dus toen een plekje in de groep gezocht en lekker meegetokkeld. Dat is ook wel weer eens fijn. :)

Wat wel opviel: er werd veel op snelheid gecontroleerd. Ben benieuwd of daar nog wat ansichtkaartjes voor nagestuurd worden. O-)
1700km inderdaad :+

Was zeker lekker rijden tot de laatste dag, één bui oké maar had nu iets van 4 hoosbuien waarbij het zicht wel heel slecht was. Zelfs in de bossen een hoosbui gehad :-(

Bij voorkeur geen ansichtkaartjes, heb al 8x moeten tanken in het weekend :P En alsnog met een bijna lege tank komen te staan (had nog 0.4L bij de pomp O-)) , dat komt anderen hier ook vast bekend voor van 2 jaar terug :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 17-06 15:11
DrivinUCrazy schreef op zondag 29 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Gewoon vrolijk zwaaien. ;)
Of waren het ook camera van achteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ook. En redelijk wat mobiele controles ook. Een keer 2 heel beteuterde agenten gezien die stonden te laseren. Ik reed daar perfect 70 km/h op de cruise control met de rest achter me aan.

Hun gezichten waren priceless. Al had ik liever optimistische gezichten gezien dat we ons wel degelijk aan de snelheid hielden. Dit was meer een gezicht van "die hadden we graag aan de kant gezet, maar deze kans ontgaat ons" :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 15:28

Wootlock

Evilution

m'n Beeline Moto kan gpx bestanden inladen geloof ik.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-06 20:58
Wootlock schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:37:
m'n Beeline Moto kan gpx bestanden inladen geloof ik.
Zekers! Kan wat kleine na aanpassingen vereisen... maar valt wel mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:19:
Ook. En redelijk wat mobiele controles ook. Een keer 2 heel beteuterde agenten gezien die stonden te laseren. Ik reed daar perfect 70 km/h op de cruise control met de rest achter me aan.

Hun gezichten waren priceless. Al had ik liever optimistische gezichten gezien dat we ons wel degelijk aan de snelheid hielden. Dit was meer een gezicht van "die hadden we graag aan de kant gezet, maar deze kans ontgaat ons" :(
Wanneer was dat dan? Heb hier maar 3x politie gezien en alle drie de keren was het niet voor controles.(politiebureau tel ik niet mee :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat was tijdens onze omleiding omdat een dorpje was afgesloten vanwege festiviteiten.

Ook leuk inderdaad: rij je op een dorpje af, staat er een brandweerwagen op de weg. Dan zal er wel iets gebeurd zijn. Na even wachten, terwijl je niet ziet wat er aan de hand is, zijn wij omgedraaid. Op de kaart zag ik wel een parallelweggetje.
Daarheen gereden, staat er een tweede brandweerman iedereen tegen te houden. "ja, er is hier een dorpsfeest. Geen doorkomen aan"
ZET ER DAN EEN BORD NEER 8)7 En bij voorkeur voordat je in de richting van dat dorp rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op maandag 30 mei 2022 @ 13:03:
Dat was tijdens onze omleiding omdat een dorpje was afgesloten vanwege festiviteiten.

Ook leuk inderdaad: rij je op een dorpje af, staat er een brandweerwagen op de weg. Dan zal er wel iets gebeurd zijn. Na even wachten, terwijl je niet ziet wat er aan de hand is, zijn wij omgedraaid. Op de kaart zag ik wel een parallelweggetje.
Daarheen gereden, staat er een tweede brandweerman iedereen tegen te houden. "ja, er is hier een dorpsfeest. Geen doorkomen aan"
ZET ER DAN EEN BORD NEER 8)7 En bij voorkeur voordat je in de richting van dat dorp rijdt.
Oh daar op de zaterdag, toen reden wij verder achter jullie ja. Wij hebben daar 10 minuten gewacht voor we door konden, dachten eerst dat er een ongeluk gebeurt was tot we de trommels hoorden _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yu1rgFhQURKxCZzV_KdNCJbRlSk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0iiXajtJw4H0u9NA6j5pXLF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door timmie271 op 30-05-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Zo, de GS heeft verse motorolie & een filtertje. Binnenkort de transmissie & cardan ook nog even doen. Waarschijnlijk allemaal nog niet nodig, maar bij een net afgeschafde motor wel zo prettig.

Ook maar meteen een nieuwe sleutel besteld aangezien er maar eentje bij zat. De prijs daarvan viel me nog mee gezien het een gechipte sleutel is met die 3 overpriced letters er op, €53 bij een BMW-garage (ex-dealer geloof ik, de Jong in Alphen). Blijkbaar bestellen ze die sleutels op framenummer bij BMW, nu hopen dat het originele slot er nog in zit :+

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 30-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dynorun gedaan vandaag om eens te kijken wat er nu werkelijk aan het achterwiel gebeurd. Nette curve :Y) ik ben er heel tevreden over.

Dyno

Over een klein jaar kijken of de 50% winst (zowel in koppel als pk's) binnen hetzelfde rpm gebied gehaald gaat worden.
* botoo gaat op zoek naar het spaarvarken :o

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Ohja, ook leuk bij de oliewissel vanmiddag... Ik draai de plug uit het carter, waarop de olie met een mooie straal in de lekbak loopt. ... Om vervolgens uit de lekbak weer omhoog te "stuiteren", zo over de rand heen :X Morgen maar even wat extra kattengrind halen om de tegels wat minder glas te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 19:07

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Technisch knutsel vraagje zonder diagrammen van de kabelboom so here goes.

Mijn KTM 950-s uit 2005 had zo een tripmeter computer. Ding kan ook aangeven of de benzine op is door dat gele lampje te laten knipperen.

Nu heb ik dus een super ruige rally cockpit waardoor ik de trip computer heb losgekoppeld en andere LED lampjes op de stekker op de kabelboom heb gesoldeerd. Het boek met een diagram van de kabelboom was ansich duidelijk zat en 4 van de 6 lampen werken nu.

Ik heb werkend: Groot licht. Neutral. Indicator links en rechts op 1 lampje en de oliepomp warning. Het temperatuur lampje en de fuel warning werken niet naar behoren ze branden continu.

Nu heb ik voor de benzine lamp al ontdekt dat de sensor in de tank een NTC Thermistor is. De benzine houdt 'm dus koel waardoor er geen signaal komt en zodra het ding droog komt te staan wordt het warmer en dan komt vanzelf een signaal wat het benzine lampje zou moeten doen knipperen.

Echter brand dat benzine lampje dus continu. Ik moet nog meten wat de output in Ohm (Join the resitance) van de sensor is in en uit vloeistof maar wat mis ik? Wat moet er tussen de lamp en de sensor om te zorgen dat de lamp pas gaat branden bij low-fuel. Knipperen hoeft niet
:)

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
Met Pinksterweekend zit ik in de buurt van Rees ( D. ) iemand daar wel eens wat rond gereden ?
Evt. een route voorhanden ? Bezienswaardigheden die je niet mag vergeten....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17-06 15:34
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:21:
Met Pinksterweekend zit ik in de buurt van Rees ( D. ) iemand daar wel eens wat rond gereden ?
Ik woon er nog geen 15 minuten vandaan en er komt eerlijk gezegd niks in mij op wat je per se gezien -moet- hebben. Als je bezienswaardigheden wil zien zou je eigenlijk naar Xanten moeten rijden, maar met mooi weer ziet het daar compleet zwart van de mensen die naar het water willen. Tussen Xanten en Alpen zitten op zich nog wel wat leuke motorweggetjes en hier en daar heb je ook nog wel wat kastelen en landhuizen. Maar houd er ook rekening mee dat op sommige stukken het asfalt -echt- slecht is.

Het is met een reden dat ook de Duitsers beweren dat deze regio een uithoek is waar niks is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Nu online
UTwizard schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Ik woon er nog geen 15 minuten vandaan en er komt eerlijk gezegd niks in mij op wat je per se gezien -moet- hebben. Als je bezienswaardigheden wil zien zou je eigenlijk naar Xanten moeten rijden, maar met mooi weer ziet het daar compleet zwart van de mensen die naar het water willen. Tussen Xanten en Alpen zitten op zich nog wel wat leuke motorweggetjes en hier en daar heb je ook nog wel wat kastelen en landhuizen. Maar houd er ook rekening mee dat op sommige stukken het asfalt -echt- slecht is.

Het is met een reden dat ook de Duitsers beweren dat deze regio een uithoek is waar niks is :P
Ik ga op de Honda CB500X en heb een TomTom410. Een iets slechtere weg geef ik niks om moet niet gelijk een hardcore offroad TET toestand worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17-06 15:34
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:44:
[...]

Ik ga op de Honda CB500X en heb een TomTom410. Een iets slechtere weg geef ik niks om moet niet gelijk een hardcore offroad TET toestand worden.
Zo erg is het gelukkig niet, maar verwacht geen mooi strak biljartlaken.

Wat op zich nog wel de moeite waard is als je onderweg wat wil eten, het Thunderbike Roadhouse in Hamminkeln. Thunderbike is een zaak waar ze custom choppers bouwen en ernaast zit een "American-style bikers restaurant".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 04:43

A13X

Dude

UTwizard schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:40:
[...]

Kevelaer is nog wel grappig als je van kerken houdt, ook druk alleen. De oude kern centrale in Kalkar is ook wel geinig voor een keer.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 31-05-2022 10:46 ]

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Waar zetten jullie al die routes op uit, op je mobiel? Of springt er een navigatiemerk uit die gpx en routes knap in kan laden?
Calimoto FTW..

Via Teapotone kan je 2 maanden een gratis premium abbo krijgen om te testen:
YouTube: Calimoto Tutorial - 1. Getting Started & How to Plan a Route

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:07

GSX-MAN

de/het/een

Tassen gepakt, alles klaar, nog even bandenspanning checken en dan vrijdag richting de Eifel. Enorm zin om eindelijk weer met de vrienden naar Duitsland te kunnen, maar omdat ik schandalig weinig rijd wel weinig zin in de 330 km snelweg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42xUzc8ss99waMzWr-U7j5_OdvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99jwtLu8pIQJcVQhvAEHQfy2.jpg?f=fotoalbum_large

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GSX-MAN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:
Tassen gepakt, alles klaar, nog even bandenspanning checken en dan vrijdag richting de Eifel. Enorm zin om eindelijk weer met de vrienden naar Duitsland te kunnen, maar omdat ik schandalig weinig rijd wel weinig zin in de 330 km snelweg.

[Afbeelding]
Je kan je navi natuurlijk aanzetten op vermijd snelwegen en een paar uur eerder van huis gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

noes schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Je kan je navi natuurlijk aanzetten op vermijd snelwegen en een paar uur eerder van huis gaan ;)
Heb ik op de terugweg een keer gedaan, werd me niet in dank afgenomen.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ligt er aan waar vandaan. Als je het Ruhrgebied door moet kun je beter de snelweg pakken. Alles buiten de snelweg is bebouwde kom met verkeerslichten.
En in Nederland... tja... Daar rijd ik liever zo snel rechtstreeks mogelijk doorheen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-05-2022 12:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:35

Secsytime

Automagisch

GSX-MAN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:13:

[Afbeelding]
Gaat je vrouw ook mee, of zijn al die tassen voor jezelf? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
botoo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:08:
Dynorun gedaan vandaag om eens te kijken wat er nu werkelijk aan het achterwiel gebeurd. Nette curve :Y) ik ben er heel tevreden over.

[Afbeelding: Dyno]

Over een klein jaar kijken of de 50% winst (zowel in koppel als pk's) binnen hetzelfde rpm gebied gehaald gaat worden.
* botoo gaat op zoek naar het spaarvarken :o
Heel nette curve inderdaad.
Zo zag ik laatst een uitdraai (voor en na) bij een andere eigenaar van de Tracer 9.
Voor: super vlak van begin tot eind.
Na: 3pk hoger, maar wel met een dipje halverwege tot ongeveer de hoogte van de originele lijn.

Hij vond dat hij het verschil duidelijk kon merken. Véél meer vermogen. ;) Volgens mij voel je die 3 pk niet, wel dat het ding opeens inhoudt en daarna weer verder gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Secsytime schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:24:
[...]

Gaat je vrouw ook mee, of zijn al die tassen voor jezelf? })
Hahaha, allemaal voor mezelf! Extra kevlar-spijkerbroek, paar schoenen en toilettas en de rechter tas was al vol. Links de overige kleding, tanktas wat andere spullen. Gereedschap, regenjas, dikke sigaren, extra handschoenen, etc.

De dagen van "ik kan wel een week doen met mijn t-shirt" liggen lang achter me.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Zeker met wat regenkleding gaat het hard. Ik heb toch niet echt kleine koffers, maar ik had ze ook nagenoeg vol zitten met het hemelvaartweekend.

Dat laat me er wel aan denken, ik moet wel nog steeds zo'n outdoor broek halen bij Decathlon. Die zijn compacter en lichter dan een spijkerbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:54:
Zeker met wat regenkleding gaat het hard. Ik heb toch niet echt kleine koffers, maar ik had ze ook nagenoeg vol zitten met het hemelvaartweekend.

Dat laat me er wel aan denken, ik moet wel nog steeds zo'n outdoor broek halen bij Decathlon. Die zijn compacter en lichter dan een spijkerbroek.
Ik heb op zich nog ruimte over, alle drie de tassen hebben nog zo'n rits waarmee je ze vergroot. Maar als het even kan houd ik het compact.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Tweaker waardig ?

Een bmw pepermunt doosje omgetoverd tot oordophouder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhkWJDGkh4LtexzMy2-1fhiaFlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bhkzzlqk9jLg1aLxg0ygXWeB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vJ8tiP3fRKRxwD495_s-3sDGO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jq4YCeYAUOcw7zxtkjdpLwKO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

DateTime.Now schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:19:
Tweaker waardig ?

Een bmw pepermunt doosje omgetoverd tot oordophouder.
Totdat je in het donker een pepermuntje in je oor probeert te proppen :o :F _O-

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Totdat je in het donker een pepermuntje in je oor probeert te proppen :o :F _O-
Of een ander je oordopjes probeert op te zuigen.... :?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:21:
Daddy´s Bikertreff in Isselburg, simpel curryworst met pommes eten.

Zoals gezegd, het Archeologisch park in Xanten is erg interessant. Romeinse resten zijn er blootgelegd en ook deels herbouwd.

Misschien voor de heen- of terugweg, even langs de Polo in Kleve?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@DateTime.Now heh, leuk gedaan. Ik wil zelf juist het metalen blikje waar mijn oordoppen in gekomen zijn vervangen door een zacht zakje, dat zit een stuk prettiger in de jaszak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Mijn dopjes heb ik ook in een stoffen zakje met een ritsje. Zat bij de dopjes.

Morgen even bij de Decathlon langs opzoek naar een winddicht jasje voor onder of over mijn doorwaaijas.
Volgende week naar Frankrijk met de motor.. Maar twijfel een beetje wat voor jas aan te doen.
Denk dat het eigenlijk nog te fris is voor de doorwaaijas.
Misschien toch maar beter de normale textiel jas aan doen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:28:

Morgen even bij de Decathlon langs opzoek naar een winddicht jasje voor onder of over mijn doorwaaijas.
Volgende week naar Frankrijk met de motor.. Maar twijfel een beetje wat voor jas aan te doen.
Dun fleecevestje er onder (houdt de warmte vast) en een regenjas voor er overheen (houdt de wind tegen). Zijn beiden makkelijk op te bergen en als het lekker weer is heb je je doorwaai :)

Hangt beetje af wat er onder de jas past, anders kan je ook gewoon een grotere windbreaker over je doorwaai dragen. Geen idee of dat wel lekker zit qua wapperen echter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:01
Bommes schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:28:

Ik draag wel eens mijn windstopper of een winddicht Jack onder mijn leren pak. Ideaal. :)

Even bij de wielerafdeling kijken bij de decathlon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:07:
[...]

Dun fleecevestje er onder (houdt de warmte vast) en een regenjas voor er overheen (houdt de wind tegen). Zijn beiden makkelijk op te bergen en als het lekker weer is heb je je doorwaai :)

Hangt beetje af wat er onder de jas past, anders kan je ook gewoon een grotere windbreaker over je doorwaai dragen. Geen idee of dat wel lekker zit qua wapperen echter.
Regenjas vind ik wel erg snel zweterig worden, dat heeft namelijk weer helemaal geen ventilatie (of in ieder geval, de mijne lijkt dat niet te hebben). Gebruik m daarom ook maar zelden, goretex pak is zoveel fijner en die pak ik dus als ik weet dat ik in de regen zal rijden.

Ik rijd wel eens met een hoody over mn leder jack, weinig last van wapperen. Wind komt daar nog wel doorheen, is maar klein beetje warmer.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Eindelijk eens wat tijd en iets mooier weer vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdPheaOHkxsh8RQuVW-_5q5kFWc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IOaV2AMHpZzaU3mbcFicoI7h.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOAfYEqPsxf6h0-bxewVu6G9OS4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2hIwzkK3kWJKuKLBZCaq4jl.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGod0klbjOtElUR1JtEceGpP65c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1EU3d0fvFtsUOthyzOgA2kd.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_20_YTJgQsy73TNhTMUWqryIUQw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GRDaMSCiQspcDN7psQh5MYL0.jpg?f=fotoalbum_medium

De akra mist dus nog en de topkoffer al is die laatste voor de foto's niet zo erg :9 .

Vandaag 200km erop gezet en wat een verademing vergeleken met de CBR qua houding zeg.
Fluitend ging het vandaag eerlijk gezegd. Ik kan nog niet echt lekker doorrijden want volgens de dealer moet ik de eerste 1000km proberen onder de 4k rpm blijven en liefst veel schakelen en quickshifter ook nog niet gebruiken.
Ook voor de grap de handvatverwarming even aangezet en dat is binnen no-time trouwens bloedheet >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Fucking hell wat een vet ding. Ik zit weer de halve nacht op Marktplaats naar 50 cc's te zoeken. 8) 8)

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
noes schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:03:
[...]

Regenjas vind ik wel erg snel zweterig worden, dat heeft namelijk weer helemaal geen ventilatie (of in ieder geval, de mijne lijkt dat niet te hebben). Gebruik m daarom ook maar zelden, goretex pak is zoveel fijner en die pak ik dus als ik weet dat ik in de regen zal rijden.

Ik rijd wel eens met een hoody over mn leder jack, weinig last van wapperen. Wind komt daar nog wel doorheen, is maar klein beetje warmer.
Ik zweer nog steeds bij gelamineerd goretex. Geen gedoe met losse regenvoeringen / overjassen, en als het te warm word heeft de jas 4 grote ventilatie-ritsen en 2 grote vlakken op de voorkant die opengeklapt kunnen worden. Er zit nog een uitneembare wintervoering bij, die heb ik er eigenlijk alleen in als het echt koud is (<5°C). Daarboven voldoet een trui prima, welke ik tussen de 5 en 15 ° toch al aan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
GeeMoney schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:05:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De akra mist dus nog en de topkoffer al is die laatste voor de foto's niet zo erg :9 .

Vandaag 200km erop gezet en wat een verademing vergeleken met de CBR qua houding zeg.
Fluitend ging het vandaag eerlijk gezegd. Ik kan nog niet echt lekker doorrijden want volgens de dealer moet ik de eerste 1000km proberen onder de 4k rpm blijven en liefst veel schakelen en quickshifter ook nog niet gebruiken.
Ook voor de grap de handvatverwarming even aangezet en dat is binnen no-time trouwens bloedheet >:)
Gewoon een OEM quickshifter op een CB650 :o :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

GeeMoney schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 23:05:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

4k? Van de 12k max ofzo? Dat is wel heeeel zuinig, mocht hier tot 6,5k van de +/- 9k max.

4k is nog voor dat ding een keer wakker word met z'n 4pitten :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Chakotay schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:07:
[...]

Ik zweer nog steeds bij gelamineerd goretex. Geen gedoe met losse regenvoeringen / overjassen, en als het te warm word heeft de jas 4 grote ventilatie-ritsen en 2 grote vlakken op de voorkant die opengeklapt kunnen worden. Er zit nog een uitneembare wintervoering bij, die heb ik er eigenlijk alleen in als het echt koud is (<5°C). Daarboven voldoet een trui prima, welke ik tussen de 5 en 15 ° toch al aan heb :)
Ik heb juist gekozen voor losse Goretex. Heb de voering altijd bij me. Onder de 15 graden is het wel lekker als dubbele laag, anders gewoon in de koffer mee voor slechter weer. Pas door de regen gereden zonder voering en dan wordt je toch al snel nat.

Heb overigens de Rev'it Neptune 2 set.
In de broek heb ik de GTX laag er nog wel in zitten, haal ik er wel uit als het echt warm wordt. Daar zou ik nog eerder voor een gelamineerde optie gaan omdat 2 broeken aantrekken gewoon vervelend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

nldls schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Ik heb juist gekozen voor losse Goretex. Heb de voering altijd bij me. Onder de 15 graden is het wel lekker als dubbele laag, anders gewoon in de koffer mee voor slechter weer. Pas door de regen gereden zonder voering en dan wordt je toch al snel nat.

Heb overigens de Rev'it Neptune 2 set.
In de broek heb ik de GTX laag er nog wel in zitten, haal ik er wel uit als het echt warm wordt. Daar zou ik nog eerder voor een gelamineerde optie gaan omdat 2 broeken aantrekken gewoon vervelend is.
Nadeel van een losse binnenvoering is dat de buitenjas alsnog doordrenkt raakt van de regen. Daar heeft een gelamineerde jas geen last van. Vond ik persoonlijk vooral irritant bij het weghangen van je jas, die drupte soms nog uren na.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Klopt wel ja, maar heb ik geen last van. Ding hangt in de garage. Snap wel het voordeel van gelamineerd bij regen etc. Bij warmte is losse laag fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@nldls @A13X dat inderdaad. Voorheen had ik ook een waterdichte binnenlaag ipv direct aan de buitenlaag gelamineerd. Je blijft dan net zo droog inderdaad, maar de jas is de rest van de dag nat. Vooral irritant als je een paar uur later weer vertrekt ipv de volgende dag pas, dan moet je een zeiknatte jas aantrekken. Nu word het materiaal vaak alweer droog voordat ik überhaupt aangekomen ben.

Te warm heb ik niet zo'n last van, de jas is redelijk dun en heeft erg grote ventilatie-stukken.

Een losse regenvoering / regenpak vind ik al helemaal waardeloos, je moet het meeslepen en ik ben altijd te laat met dat spul aantrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
SniperGuy schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:36:
[...]

Gewoon een OEM quickshifter op een CB650 :o :9 _/-\o_
Dit is degene die Honda als bestelnummer optie heeft op de CB650R. Of zou de bon niet kloppen met wat ze nu geleverd hebben? Dan ga ik er werk van maken natuurlijk.

@A13X inderdaad 4k van de 12k en hij wordt inderdaad pas wakker boven de 4 :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 01-06-2022 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
GeeMoney schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 11:52:
[...]

Dit is degene die Honda als bestelnummer optie heeft op de CB650R. Of zou de bon niet kloppen met wat ze nu geleverd hebben? Dan ga ik er werk van maken natuurlijk.

@A13X inderdaad 4k van de 12k en hij wordt inderdaad pas wakker boven de 4 :+ .
Dezelfde heb ik ook op de CBR650R zitten en is ook officieel, heb hem alleen met iets andere boutjes/moertjes bij het stepje vastzitten door het niet goed vastdraaien om vervolgens het moertje te verliezen onderweg :X 8)7 |:(

13.5k zelfs om exact te zijn en heb hem hier vanaf 800km op de ODO in bezit en heb daar echt niet mijn best opgedaan hoor om onder de 4k te blijven. Na 5 minuten rijden is ie warm zat om verder in de toeren door te trekken. Het wakker worden ligt op ongeveer de volgende punten, 4k, 6k en 9k. :9 stationair in de 6 rijden lukt ook wel, maar vlot optrekken doet ie dan niet meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nldls schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:18:
Klopt wel ja, maar heb ik geen last van. Ding hangt in de garage. Snap wel het voordeel van gelamineerd bij regen etc. Bij warmte is losse laag fijner.
Bij warmte heb je geen last van de gelamineerde laag. Zit gewoon helemaal in het textiel wat sowieso niet ventileert. Ritsen open en gaan :Y

Juist zo'n losse laag is nadelig met warmte, gezien die vaak achter de ventilatie rits doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
Dit zijn de ventilatievlakken op mijn jas & broek:

Afbeeldingslocatie: https://www.revitsport.com/media/revitlabel/default/34923_VCS_Aquadefence_system.jpg

Stuk van zo'n 10x20cm dat helemaal openklapt, dat waait wel lekker door :)

Pagina: 1 ... 404 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.