You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Zoek eens op MEK (MethylEthylKeton), daar kun je plastic mee ‘lassen’.Denoes schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:18:
Wat een paar jaar geleden begon als een kleine scheur in m’n voorspatbord, is nu uitgegroeid tot een iets te grote scheur.
[Afbeelding]
Ik ben van plan om er voor te zorgen dat de scheur niet groter kan worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat zelf te denken om aan de binnenkant epoxyhars te smeren, of hebben jullie misschien betere ideeën?
Daarnaast zou ik graag de oorzaak willen achterhalen. Volgens de zaak waar ik m’n motor wel eens voor onderhoud breng, heb ik één scheve remschijf aan de voorkant. Zou hierdoor wat kracht vrij kunnen komen om dit te veroorzaken? Of kan het ook gewoon ouderdom (kawa ZX6R ‘06) zijn?
Papje maken met een paar groene lego blokjes, en erin smeren. Of willekeurige kleur en even schuren en spuiten.
Een scheurtje blijft doorscheuren, tenzij je een gaatje boort op het uiteinde van de scheur. Verder inderdaad plastic lassen met ABS (lego blokjes, tiewraps) met een soldeerbout. Schuren, plamuren, spuiten en klaar. Denk dat een ander spatbord monteren makkelijker isDenoes schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:18:
Wat een paar jaar geleden begon als een kleine scheur in m’n voorspatbord, is nu uitgegroeid tot een iets te grote scheur.
[Afbeelding]
Ik ben van plan om er voor te zorgen dat de scheur niet groter kan worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat zelf te denken om aan de binnenkant epoxyhars te smeren, of hebben jullie misschien betere ideeën?
Daarnaast zou ik graag de oorzaak willen achterhalen. Volgens de zaak waar ik m’n motor wel eens voor onderhoud breng, heb ik één scheve remschijf aan de voorkant. Zou hierdoor wat kracht vrij kunnen komen om dit te veroorzaken? Of kan het ook gewoon ouderdom (kawa ZX6R ‘06) zijn?
¯\_(ツ)_/¯
Inderdaad 1x boven de 45° dacht ik en dan is het eruit gezweet.botoo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Doe maar vooral rustig aan de eerste 400-500 km zodat je banden de was goed uit kunnen zweten.
Ik heb destijds 3 dingen gekocht:Bas1337 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:47:
Kleine vraag aan de sleutelaars hier: waar moet ik op letten bij het aanleggen van mijn verzameling motorgereedschap? Ik heb bijvoorbeeld vast een momentsleutel nodig, maar welke?
Ik heb wel een redelijk idee van wat ik allemaal nodig heb, maar zie ongetwijfeld flink wat over het hoofd...welke "kleine" dingen moet ik niet vergeten zodat ik niet straks gefrustreerd naast mijn motor sta?
1. Oliefilter sleutel / tang
2. Momentsleutel met verleng stuk (0-200 NM)
3. Gevulde doppenset voor alle werkzaamheden.
4. Eventueel klein doppensetje voor standaard kruiskop, torx, imbus,etc.
Ik heb dit soort al jaren, maar dan wat uitgebreider.
[ Voor 6% gewijzigd door nldls op 22-05-2022 21:52 ]
He, precies die set heb ik ook al een jaar of 15, sinds ik motor rijnldls schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:51:
[...]
Ik heb dit soort al jaren, maar dan wat uitgebreider.
[Afbeelding]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Goed om te weten dat dit een naam heeft! Kan er inderdaad veel over vinden nu. Ik lees dus ook mensen die wel de ideale hoogte hebben die je beschrijft, maar alsnog last hebben van dit fenomeen. Mijn scherm is volgens mij wel een stuk lager dan mijn neus, moet ik even proberen. Ik kijk er in ieder geval ook ruim overheen. Mijn scherm is overigens ook gecurved (denk ik, tenzij je bedoeld dat hij van boven naar je toe gecurved is, dat is hij niet).Xenophon schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 19:52:
[...]
@LankHoar Gevalletje wind buffeting?
Een van de redenen waarom ik een Road Glide rijd ipv van een Street Glide.![]()
Er zijn heel veel topics hierover op Harley forums. Ik heb meerdere malen gelezen dat de ideale hoogte van het windscherm is als de bovenkant van het windscherm op neushoogte is. Ik heb dat nu ook en dat bevalt goed. Je kijkt met rijden over je scherm ipv erdoor. De wind raakt net de bovenkant van mijn helm en heb nergens last van. Met een lager scherm stuitert mijn bril pijnlijk op mijn neus bij hogere snelheden. (ik heb verschillende hoogtes kunnen testen bij de Harley shop)
Een windscherm met een curve aan de bovenzijde zou schijnbaar iets lager mogen zijn maar dat heb ik zelf nooit getest.
Misschien maar eens langs Oude Munnik Harley zaak gaan en kijken of zij iets weten. Ben een tikje huiverig omdat het een Harley dealer is (lees: prijzig) en ik al richting de duizend euro heb uitgegeven aan mijn bike deze week, en ook nog naar Noorwegen vertrek
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Vet! Kun je eens linken? Ik moet ook nog eens nieuwe schoenen gezien mijn kisten flink aan het verslijten zijn na 12 jaar gebruik (dat de uitlaat teveel naar buiten kwam na installatie van de wrap vorige week hielp ook niet meebotoo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:58:
Met het oog op het ritje Italie toch maar een paar motorsneakers gekocht, 4 dagen met motorlaarzen rondstampen is wel waten niet
![]()
[Afbeelding: John Doe Neo]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb alleen de klemmen aan de zijlkant nog en het stuk schuimmateriaal wat de onderste laag beschermt leeft ook niet meer, maar gereedschap gaat door. Zit ontzettend veel in, van Bougie doppen tot gewoon kruiskopChakotay schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:59:
He, precies die set heb ik ook al een jaar of 15, sinds ik motor rijDoet het nog prima, alleen het flex-verlengstuk is kwijt, en ik ben inmiddels aan de 3e dop #10 bezig. Het 'scharnier' in de doos is wel al jaren geleden gescheurd, de 2 delen zitten met ducttape aan elkaar vast.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Ik zou toch MoveON willen aanbevelen.badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:35:
Trouwens, ik zat al een tijdje te denken aan een bochtentraining te doen, het liefste in de Eifel of in de Ardennen. Iemand nog tips waar ik dit kan doen?
Ik ken LCVM en MoveON-motortraining. Bij de eerste had ik een keer geboekt maar moest ik een maand van tevoren afzeggen wegens omstandigheden maar hij wilde toch nog ruim €100 houden (terwijl er gewoon iemand anders in mijn plaats ging). MoveON ooit een keer mail gestuurd om mee te gaan met een training maar geen reactie.
Dus als iemand een tip heeft voor een goede, waarbij ik mijn bochtentechniek kan oefenen en lekker een weekend kan rijden, dan houd ik me aanbevolen.
J-P weet echt heel goed waar hij mee bezig is en hoe dat over te brengen op zijn leerlingen.
Hij zal dan door omstandigheden een keer een mailtje gemist hebben ga ik vanuit.
Op de GS zit aan de inlaat-kant van de motor de gasklep-schakelaar, welke als je lomp bent redelijk binnen schop-bereik zit:
/f/image/oq3S9mNZvqzHMITIX9xjf6Pk.png?f=fotoalbum_large)
Nu zit er een mooi aluminium beschermplaatje overheen:
/f/image/4SECeRMxujYvplD0dL6Uib7q.png?f=fotoalbum_large)
@nldls ohja, er zat ooit nog een schuim-matje tussen... Die is al heel lang weg hier denk ik
Dat zou voor mij zeker zweten zijn aangezien mijn Sportster maar een hellingskoek van max 30° heeftcharrel schreef op zondag 22 mei 2022 @ 21:03:
[...]
Inderdaad 1x boven de 45° dacht ik en dan is het eruit gezweet.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Maar.... maar... waarom heb je dan John Doe (Duitse) sneakers gekocht en niet TCX (Italiaans) ??botoo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 17:58:
Met het oog op het ritje Italie toch maar een paar motorsneakers gekocht
Maar serieus, John Doe is 1 van m'n favoriete merken qua jeans. De sneakers ken ik niet, bevallen ze?
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Italie is doorreis, net als Duitsland, Frankrijk en Zwitserland dus het is een kwestie van kiezen. Mss moet ik oerhollandse klompen nemen om een beetje in lijn van het land te blijven?TucanoItaly schreef op maandag 23 mei 2022 @ 13:07:
[...]
Maar.... maar... waarom heb je dan John Doe (Duitse) sneakers gekocht en niet TCX (Italiaans) ??
Maar serieus, John Doe is 1 van m'n favoriete merken qua jeans. De sneakers ken ik niet, bevallen ze?
Hoe ze gaan bevallen weet ik pas over een week, John Doe is vaak niet op voorraad en ze zijn ook niet bijster snel met leveren. Ik heb de Neo's in de verkeerde kleur gepast voor de maat en ze zaten (in de winkel) heel goed. Tot nu toe ben ik tevreden met JD, heb ook een jas van ze. Ze zijn niet het goedkoopste maar ik vind het niet erg om wat te betalen voor een beetje kwaliteit.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
https://www.bol.com/be/nl...maat-41/9200000106013995/botoo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:03:
[...]
Italie is doorreis, net als Duitsland, Frankrijk en Zwitserland dus het is een kwestie van kiezen. Mss moet ik oerhollandse klompen nemen om een beetje in lijn van het land te blijven?
Tijdens het motorrijden heb ik tegenwoordig mijn telefoon in mijn jaszak, ik kijk er gewoon niet veel naar tijdens het rijden en heb het ook niet nodig omdat ik de routes ken dus is nav niet nodig.
Binnenkort alhoewel, ben ik van plan naar duitsland te gaan rijden voor het eerst en heb ik daarom een goedkope goede telefoonhouder nodig voor mijn motor.
De Ram bijvoorbeeld is voor mij te duur omdat ik niet veel rijd en is het zonde van mijn geld, maar een goedekopere, stevige en betrouwbare telefoonhouder is waar ik naar opzoek ben.
WIE O WIE, heeft goede ervaringen met een top telefoonhouder voor op de motor.
(Ik rijd niet hard) Tussen de 100 en 120 is waar ik mij zorgen om maak.
Goede houders zijn niet goedkoop. Zeker niet als je eentje wil met anti vibratie mount om de camera van je telefoon te beschermen tegen trillingen. Zijn vooral iPhones erg gevoelig voor.Billieach schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:09:
Hallo Allen!
Tijdens het motorrijden heb ik tegenwoordig mijn telefoon in mijn jaszak, ik kijk er gewoon niet veel naar tijdens het rijden en heb het ook niet nodig omdat ik de routes ken dus is nav niet nodig.
Binnenkort alhoewel, ben ik van plan naar duitsland te gaan rijden voor het eerst en heb ik daarom een goedkope goede telefoonhouder nodig voor mijn motor.
De Ram bijvoorbeeld is voor mij te duur omdat ik niet veel rijd en is het zonde van mijn geld, maar een goedekopere, stevige en betrouwbare telefoonhouder is waar ik naar opzoek ben.
[ Voor 61% gewijzigd door Chakotay op 23-05-2022 14:21 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
SP Connect is inderdaad heel fijn maar wil nu de bar clamp mount. Dat gaat een stuk beter staan op de sportster.botoo schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:36:
Ik ben tevreden met SP-connect, zou ik weer kopen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat ziet er idd netjes uit.Chakotay schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:57:
Toch mooi wat je tegenwoordig kan krijgen voor een paar euro bij ome Ali...
Op de GS zit aan de inlaat-kant van de motor de gasklep-schakelaar, welke als je lomp bent redelijk binnen schop-bereik zit:
[Afbeelding]
Nu zit er een mooi aluminium beschermplaatje overheen:
[Afbeelding]
@nldls ohja, er zat ooit nog een schuim-matje tussen... Die is al heel lang weg hier denk ik
Vraag is tegenwoordig wel, wanneer krijg je het binnen van ome Ali. Duurt soms wel heel erg lang.
Mijn ervaringen:Billieach schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:09:
Hallo Allen!
Deze had ik voor mijn Galaxy S8, deugdelijker en goedkoper vindt je denk ik niet, maar was wel omslachtig in gebruik.
Daarna ben ik Quad lock gaan gebruiken. Op een trip van 5500 km geweest en ben niet bepaald tevreden. De USB lader van Quad Lock werkte niet meer naar behoren, dat kapje waarop je de case monteert was versleten en de case zelf vertoont nu scheuren op het montage stuk. Het is allemaal wel geRMAd en viel gelukkig binnen de garantie, maar je mag wel meer verwachten van een product dat ook gemarket wordt voor de adventure markt.
Ik ben gelijk naar die website gegaan (wil ook eens een goede bochtentraining gaan doen); 15 mei was de laatste datum, de volgende is in augustus pas weer, en dan ben ik op vakantie. Ach ja, ik heb ook niet echt haast.Jon156 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:30:
[...]
Ik zou toch MoveON willen aanbevelen.
J-P weet echt heel goed waar hij mee bezig is en hoe dat over te brengen op zijn leerlingen.
Hij zal dan door omstandigheden een keer een mailtje gemist hebben ga ik vanuit.
Kreeg niet de indruk van de monteur dat, met een scheve remschijf, mijn of andermans veiligheid in het geding zou zijn. Maar je hebt helemaal gelijk, nieuwe remschijven zijn inmiddels besteld!cooper_s1 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:22:
[...]
Verder zou ik écht wat aan die schijf doen, een andere erop... je remkracht is hierdoor een stuk minder en remmen zijn wel heel belangrijk naar mijn mening. Het is je eigen veiligheid én die van anderen...
Kun je niet ergens navigatie lenen? Dat is wellicht handiger, als je USB hebt op je motor.Billieach schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:09:
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Je hebt liever een spatbord dat verder doorscheurt, dan een spatbord met een gaatje van 2 mm op het einde van de scheur? Als je dit meteen had gedaan, was die scheur nooit zo groot gewordenDenoes schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:42:
@cooper_s1 , @Joris748 , @MikeyMan , @BoltYes Bedankt voor jullie suggesties, van plastic lassen had ik nog niet gehoord! Maar ik denk dat ik voor de lange termijn inderdaad beter voor een ander voorspatbord kan gaan kijken. Gaatje erin boren doe ik liever niet, maar mocht de scheur echt te snel doorscheuren dan is dat nog een optie.
[...]
Kreeg niet de indruk van de monteur dat, met een scheve remschijf, mijn of andermans veiligheid in het geding zou zijn. Maar je hebt helemaal gelijk, nieuwe remschijven zijn inmiddels besteld!
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
@LankHoar Wat jij hebt is wat ik bedoelLankHoar schreef op zondag 22 mei 2022 @ 22:13:
[...]
Goed om te weten dat dit een naam heeft! Kan er inderdaad veel over vinden nu. Ik lees dus ook mensen die wel de ideale hoogte hebben die je beschrijft, maar alsnog last hebben van dit fenomeen. Mijn scherm is volgens mij wel een stuk lager dan mijn neus, moet ik even proberen. Ik kijk er in ieder geval ook ruim overheen. Mijn scherm is overigens ook gecurved (denk ik, tenzij je bedoeld dat hij van boven naar je toe gecurved is, dat is hij niet).
Misschien maar eens langs Oude Munnik Harley zaak gaan en kijken of zij iets weten. Ben een tikje huiverig omdat het een Harley dealer is (lees: prijzig) en ik al richting de duizend euro heb uitgegeven aan mijn bike deze week, en ook nog naar Noorwegen vertrekDinsdag is hij open dus we zullen zien.
/f/image/8HdNBkECfY10kq4AxWovfHzx.png?f=fotoalbum_large)
Ruim 200 euro voor 4 liter olie
Edit: Gevonden, vanaf volgende week mag het niet meer. Blijkbaar willen ze er nog even goed gebruik van maken nu het nog kan
[ Voor 22% gewijzigd door Chakotay op 23-05-2022 21:29 ]
Duidelijk! Nou, dat helpt bij mij dus niet
weet niet welke winkel het betreft, ( ken niet alle conculega'sChakotay schreef op maandag 23 mei 2022 @ 21:15:
Hm, ik dacht dat dit soort compleet onzinnige vanaf-prijzen niet meer mogen?
[Afbeelding]
Ruim 200 euro voor 4 liter olie
Edit: Gevonden, vanaf volgende week mag het niet meer. Blijkbaar willen ze er nog even goed gebruik van maken nu het nog kan
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Per saldo maakt het niet uit, als de 'voor' prijs redelijk is dan is het goed toch?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vroeger heetten ze MLM Parts en zaten ze in Deurne. Ook daar was ik al tevreden klant. Met een klachtafhandeling kon ik even langs komen, en ondanks dat de fabrikant wat moeilijk deed losten zij het wel op.
Tegenwoordig moet ik nog wel eens in Veghel zijn ivm zustervestigingen van ons, dus dat is ook wel makkelijk.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
En en en en? Wat is het uiteindelijk geworden?M14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:33:
[...]
Met deze informatie in het achterhoofd ga ik eens kijken hoe ver ik kom. Dank.
De 22e loop ik wel even langs. Mijn brommer is te herkennen aan de Britisch Racing Green kleur met nummer 666
Bij mij ging het ruk. Ik had een enorme kater en dit was mijn eerste dag van het jaar op snelheid (had 1 dag les gegeven op zandvoort dit jaar). De races hadden weer enorm veel valpartijen
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Alleen jammer dat die site altijd zo traag is.
Netjes! Lekker gereden?M14 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 08:50:
Gisteren was weer een wedstrijd dag en geheel tegen mijn verwachting in ben ik derde overall geworden. In de 600cc klasse ben ik in de 2 races 4e en 5e geworden. Daarom had ik niet verwacht een prijs mee te pakken, maar de punten bij elkaar opgeteld was toch genoeg voor de derde plaats
.
[Afbeelding]
* Joris748 vindt de ZAC-bordjes toch mooier
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
3e plaats overall dusTylen schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 08:48:
[...]
En en en en? Wat is het uiteindelijk geworden?
Bij mij ging het ruk. Ik had een enorme kater en dit was mijn eerste dag van het jaar op snelheid (had 1 dag les gegeven op zandvoort dit jaar). De races hadden weer enorm veel valpartijenIk kwam niet verder dan een lage 1:50. Ach het starten was weer leuk haha.
M14 in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Training ging ok, kwalificatie ging lekker. Ik kon bij iemand aanpikken en heb voor het eerst onder de 2 min gereden. Starten vanaf plaats 4.
De start van race 1 was dramatisch. Voorwiel kwam direct omhoog en daarna was het tobben om het nog een beetje te redden. Ik lag ergens plaats 8 - 9 (van de hele groep). Uiteindelijk werd ik nog ingehaald door een 600 die mij vorige keer niet voorbij kon komen ... Nu was het andersom. Als 10e geëindigd, 5e van de 600's.
2e race iets beter gestart, maar ik zat op den duur vast achter een paar 1000’s. Veel foutjes gemaakt, verkeerde lijnen bij Strubbe en Ruskenhoek, paar keer te veel of weinig terug geschakeld, enzovoort. Op het laatst toch nog een paar plaatsen verloren. En dat was wel jammer, want blijkbaar heb ik een tijdje als 2e van de 600's gereden. Uiteindelijk 11e geworden, 4e van de 600 klasse.
Alleen de nummer 1 en 2 zaten beide keren voor me. De andere die voor me waren geëindigd deden het in de andere race veel minder. Daardoor 3e overall geworden
Later remmen met de start werkt. Beter kijken bij de apex ook
Wat heb je de avond er voor dan gedaan met je kater?
Crashes waren er abnormaal veel, dat was een beetje jammer. Eea verliep met momenten een beetje rommelig. Maar ach, ik heb me prima vermaakt
Ik ben niet zo'n fan van dat ride-on. Het klinkt ideaal, maar bij mijn collega was het resultaat nog een zachte band en heel de motor onder de ride-on smurrie. Hij kon dus alsnog niet doorrijden.LankHoar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 11:04:
[...]
Ff gratis reclame maken voor Ride on! Zag dit product oo de Harleydag in Huizen, is van Nederlandse makelij. Spuit je in je band voordat je hem oppompt, en dan balanceert ie zichzelf. Ook heb je dan nooit meer een lekke band, want hij sealt het helemaal. Ik zeg win-win
Kun je je kennis niet vragen om advies, gezien hij in de banden zit?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Cool. Gefeliciteerd. En onder de 2 minuten. Top top top.M14 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:48:
[...]
3e plaats overall dus
M14 in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Training ging ok, kwalificatie ging lekker. Ik kon bij iemand aanpikken en heb voor het eerst onder de 2 min gereden. Starten vanaf plaats 4.
De start van race 1 was dramatisch. Voorwiel kwam direct omhoog en daarna was het tobben om het nog een beetje te redden. Ik lag ergens plaats 8 - 9 (van de hele groep). Uiteindelijk werd ik nog ingehaald door een 600 die mij vorige keer niet voorbij kon komen ... Nu was het andersom. Als 10e geëindigd, 5e van de 600's.
2e race iets beter gestart, maar ik zat op den duur vast achter een paar 1000’s. Veel foutjes gemaakt, verkeerde lijnen bij Strubbe en Ruskenhoek, paar keer te veel of weinig terug geschakeld, enzovoort. Op het laatst toch nog een paar plaatsen verloren. En dat was wel jammer, want blijkbaar heb ik een tijdje als 2e van de 600's gereden. Uiteindelijk 11e geworden, 4e van de 600 klasse.
Alleen de nummer 1 en 2 zaten beide keren voor me. De andere die voor me waren geëindigd deden het in de andere race veel minder. Daardoor 3e overall geworden.
Later remmen met de start werkt. Beter kijken bij de apex ook, al denk ik dat ik nog ver onder de limiet van de band zit betreft accelereren. Ik merk dat ik iets sneller ben, maar het blijft lastig om dat te doen zonder dat er iemand anders voor me zit.
Wat heb je de avond er voor dan gedaan met je kater?
Crashes waren er abnormaal veel, dat was een beetje jammer. Eea verliep met momenten een beetje rommelig. Maar ach, ik heb me prima vermaakt.
Avond ervoor lekker uiteten geweest in assen en lekker potten bier gedronken 😅
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
https://link.marktplaats.nl/m1845264367
Nette advertentie en een scherpe prijs, maar wellicht iets meer info over onderhoudshistorie / staat slijtageonderdelen?RvdH schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:02:
Ik heb mijn Ducati te koop gezet. Ik hoor graag wat jullie vinden van de advertentie, te duur, te goedkoop? Mist er informatie?
https://link.marktplaats.nl/m1845264367
Succes met de verkoop!
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Ik was nog niet helemaal wakker zie ikJoris748 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:13:
@nldls, @Kars zie eerste regel van de beschrijving:
[...]
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
DankTylen schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:24:
[...]
Cool. Gefeliciteerd. En onder de 2 minuten. Top top top.
Avond ervoor lekker uiteten geweest in assen en lekker potten bier gedronken 😅
Ik sliep anders ook niet voor half 2, inclusief potten bier
Rijdt dat nou lekker?RvdH schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:20:
Ja, deze is er voor in de plaats gekomen: RvdH in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"
De prijs lijkt me netjes voor zo'n Monster. Misschien wel handig om de kleding los te verkopen, dat moet iemand die interesse heeft in de motor maar net toevallig passen. Bij de aankoop van mijn Caponord heb ik ook wat kleding gekregen, daar had ik eigenlijk helemaal niets aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Chakotay op 24-05-2022 14:11 ]
Begon al lekker, kwam bij de rijschool aan toen ik erachter kwam dat ik m'n rijbewijs vergeten was
Even op en neer gescheurd en door naar examenlocatie.
Hierdoor niet van tevoren op de motor kunnen zitten, even kort rondje gedaan.
Langzame slalom niet gehaald.. Eerste keer toen ik net gestart was kwam er een trein voorbij waardoor ik de motor niet hoorde en eigenlijk gelijk van de leg was.
2e poging ging naar mijn mening best goed, maar volgens instructeur niet de gehele oefening een slippende koppeling gebruikt.
Uitwijk had ik verkloot. Kwam eerste keer niet met een constante snelheid aan, merkte ik zelf ook al wel.
2e poging somehow te langzaam. Te veel bezig met constantheid ofzo..
Voor de rest gingen de remoefeningen, de 8 en snelle slalom wel lekker.
Met de hakken over de sloot dus, maar erg blij dat ik 'm heb
Nu wachten tot er een examen AVD beschikbaar komt!
Rijdt niet zo hard nee.. zit wel een motor in..?Chakotay schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:11:
[...]
Rijdt dat nou lekker?
De prijs lijkt me netjes voor zo'n Monster. Misschien wel handig om de kleding los te verkopen, dat moet iemand die interesse heeft in de motor maar net toevallig passen. Bij de aankoop van mijn Caponord heb ik ook wat kleding gekregen, daar had ik eigenlijk helemaal niets aan.
Wel goed punt van die kleding ja..
Qua onderhoud vind ik het een beetje lastig om in de advertentie te zetten. Er zijn een paar beurten gedaan door de dealer, maar kleine dingen heb ik altijd zelf gedaan (olie verversen etc). De laatste 2/3 jaar heeft hij voornamelijk stilgestaan in de garage, dus hij kan wel weer een beurtje gebruiken. Hij loopt echter als een zonnetje en ik wil mensen niet "afschrikken" door voorgaande in de advertentie te vermelden.
Blijft ook lastig, je doet het nooit goed. De een vindt dat het er allemaal in moet, de ander schrikt inderdaad van ‘ stilstand’ , en als je motor verkocht wordt, dan pas weet je zeker dat je het goed hebt gedaan…RvdH schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Rijdt niet zo hard nee.. zit wel een motor in..?
Qua onderhoud vind ik het een beetje lastig om in de advertentie te zetten. Er zijn een paar beurten gedaan door de dealer, maar kleine dingen heb ik altijd zelf gedaan (olie verversen etc). De laatste 2/3 jaar heeft hij voornamelijk stilgestaan in de garage, dus hij kan wel weer een beurtje gebruiken. Hij loopt echter als een zonnetje en ik wil mensen niet "afschrikken" door voorgaande in de advertentie te vermelden.
Omdat er een A'tje op ontbreektChakotay schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:26:
@jordeeeh gefeliciteerd! Maareh, als je je rijbewijs al hebt, waarom ga je dan nog een keer examen doen?
Kijk het even aan. Ben je hem over 4 weken niet kwijt, dan kun je hem altijd nog even brengen voor een beurtje.RvdH schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:01:
[...]
Rijdt niet zo hard nee.. zit wel een motor in..?
Ik zou persoonlijk geen Ducati kopen als het onderhoud niet na te gaan is. Zeker de riemen zijn kwetsbaar.
Nou anwb verzekering word het dus niet, die hebben als voorwaarde dat de motor in een goed afgesloten ruimte bij huis moet staan. En dat gaat helaas niet.
Nu via combimotors een offerte voor de motor all risk voor iets van 41 euro. Zolang ik dan ook de auto via hun verzeker. Die is wel een tientje duurder dan wat ik nu heb met dezelfde opties. Maar al met al dus wel een aardige deal. En geen gekke voorwaarden dan behalve een art4 slot.
Zonder de autoverzekering erbij is de motor verzekering 85 euro met 0 schade vrije jaren
[ Voor 4% gewijzigd door Zjemm op 24-05-2022 19:50 ]
Voor wat voor motor/catalogus waarde?Zjemm schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:48:
Vandaag bezig geweest voor m’n verzekering.
Nou anwb verzekering word het dus niet, die hebben als voorwaarde dat de motor in een goed afgesloten ruimte bij huis moet staan. En dat gaat helaas niet.
Nu via combimotors een offerte voor de motor all risk voor iets van 41 euro. Zolang ik dan ook de auto via hun verzeker. Die is wel een tientje duurder dan wat ik nu heb met dezelfde opties. Maar al met al dus wel een aardige deal. En geen gekke voorwaarden dan behalve een art4 slot.
Zonder de autoverzekering erbij is de motor verzekering 85 euro met 0 schade vrije jaren
Ik heb net mijn hagelnieuwe CB650R verzekerd bij ze inclusief alle opties voor 12.5k cataloguswaarde met 3 jaar nieuw waarde bescherming voor 31,50 maar ik heb wel 10 schade vrije jaren.
Voorheen had (heb ik nog steeds) een freecom 4+ gekocht. Laatst was er een prachtige aanbieding van Louis waarbij je een cardo packtalk bold (louis edition) kon halen. Kwam goed van pas i.v.m. grotere groep waarmee we motorrijden en DMC is verrekte handig.
Over de DMC ben ik zeer tevreden maar het geluid van de packtalk bold is gewoon slecht.
JBL boxen laten zitten die bij de freecom 4+ zaten en alleen de unit (Freecom 4+ naar Bold) omgeruild.
Na support gezocht te hebben was dit de conclusie
Oftewel. Desondanks dat je 'nieuwe' jbl boxen hebt maar geen officiële JBL upgrade box hebt gekocht, dus de QR code mist, ga je er op geluid achteruit als je van freecom 4+ naar een versie gaat zonder standaard meegeleverde JBL boxen.Zojuist een reactie ontvangen van Cardo ze melden dat het niet mogelijk is ☹
Hi Stefan,
Sorry, but no.
First, these speakers dosent have a QR code.
The QR code opens the sound profiles on the unit so they were open on the Freecom 4+ unit from the factory.
Dus ik ben bang dat u de JBL profielen niet kan gebruiken op de Louis versies met uw huidige speakers.
Alvast een goede dinsdag!
Wat een onzin
LolJoris748 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:13:
@nldls, @Kars zie eerste regel van de beschrijving:
[...]

Had overigens de advertentie nog niet gelezen.
Die QR code kun je vast wel ergens vandaan halen, lijkt me? Maar ik ben het volledig met je eens, dit is wel een heel kunstmatige beperking.Booyaa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:09:
Oke, ook weer een leermoment gehad.
Voorheen had (heb ik nog steeds) een freecom 4+ gekocht. Laatst was er een prachtige aanbieding van Louis waarbij je een cardo packtalk bold (louis edition) kon halen. Kwam goed van pas i.v.m. grotere groep waarmee we motorrijden en DMC is verrekte handig.
Over de DMC ben ik zeer tevreden maar het geluid van de packtalk bold is gewoon slecht.
JBL boxen laten zitten die bij de freecom 4+ zaten en alleen de unit (Freecom 4+ naar Bold) omgeruild.
[...]
Oftewel. Desondanks dat je 'nieuwe' jbl boxen hebt maar geen officiële JBL upgrade box hebt gekocht, dus de QR code mist, ga je er op geluid achteruit als je van freecom 4+ naar een versie gaat zonder standaard meegeleverde JBL boxen.
Wat een onzin
misschien kan je hier wat mee? er wordt toevallig een code getoond in deze videoBooyaa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:09:
[...]
Oftewel. Desondanks dat je 'nieuwe' jbl boxen hebt maar geen officiële JBL upgrade box hebt gekocht, dus de QR code mist, ga je er op geluid achteruit als je van freecom 4+ naar een versie gaat zonder standaard meegeleverde JBL boxen.
Wat een onzin
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
15kGeeMoney schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:54:
[...]
Voor wat voor motor/catalogus waarde?
Ik heb net mijn hagelnieuwe CB650R verzekerd bij ze inclusief alle opties voor 12.5k cataloguswaarde met 3 jaar nieuw waarde bescherming voor 31,50 maar ik heb wel 10 schade vrije jaren.
Maar je leeftijd zal ook mee spelen naast het aantal vrije jaren.
Daarom drink ik dus geen koffie, kost je een motor.RvdH schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 13:20:
Ja, deze is er voor in de plaats gekomen: RvdH in "Koffie: van hele boon tot kop - Deel 1"
@Chakotay Ik heb ook gebruik gemaakt van de werkplaatshandboekactie van NR1 motor. Ik heb het idee dat mijn voorvorkveren versleten zijn na 100000+km.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
De voorvork besteed ik zelf altijd uit aan Hyperpro. Zit toch om de hoek hier, ze rekenen geen overdreven prijzen en ik vind het niet erg om RTW-tripjes met leuke verslagen van Bas te sponsoren
Als ze nu de kapjes op de koffers ook in die kleur hadden gemaakt, dan klopte het geheel wat beter!
Dat hebben ze nu dus ook gedaan. Die kapjes zijn nu als het goed is ook in diezelfde kleur na te bestellen, in plaats van zwart grijs of rood.
Tempting...
Valt me eigenlijk dus best mee. Het is geen BMW prijs zeg maar.
Wat me er aan tegenhoudt is eigenlijk vooral het feit dat het om de koffers gaat. Dit is het eerste dat beschadigd raakt, al is het maar van hotel in en uit slepen met die dingen.
[ Voor 54% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-05-2022 23:39 ]
Laat je koffers aan de motor en stop er een tas in doe je eruit kan halen. Blijven ze mooierDrivinUCrazy schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:37:
41,50
Valt me eigenlijk dus best mee. Het is geen BMW prijs zeg maar.
Wat me er aan tegenhoudt is eigenlijk vooral het feit dat het om de koffers gaat. Dit is het eerste dat beschadigd raakt, al is het maar van hotel in en uit slepen met die dingen.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Alsnog is de vorm van de koffers niet ideaal met die binnentassen. De binnentassen vullen het 'vaste' gedeelte van de koffers, maar er zit ook nog heel veel ruimte in de deksels die dan nog niet gebruikt wordt. Ik ben nog wat aan het proberen; waarschijnlijk ga ik dat met packing cubes oplossen.
Morgen ga ik er achter komen, dan ga ik deze koffers voor het eerst gebruiken met echte bagage. Tegen de tijd dat ik er een week of langer uit ga leven, ben ik er wel achter wat optimaal werkt.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Betreft inderdaad de Dunlop D214F Z .timmie271 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 12:41:
[...]
Wel even die gekleurde strepen van je voorband rijden hèLeveren ze hem nog steeds met de Dunlop D214 banden of niet meer? Vond ze heerlijk, behalve met een beetje vocht op de weg... Dan gleden ze alle kanten op
![]()
Veel plezier ermee in ieder geval
Ik heb nog geen tijd gehad helaas voor een wat langere rit en ik ben sowieso een rustige "mooi weer" rijder
Qua overige spullen:
Uiteindelijk niet de Rev'it Poseidon 2 geworden ivm levertijd, echt alles is een drama.
Helmen, goretex en schoenen zijn allemaal schaars.
Qua jas is het de DANE Ribe Gore-tex Pro geworden met de bijpassende broek DANE Lyngby Air Gore-tex Pro .
Niet goedkoop maar het zat heerlijk, was op voorraad en was niet helemaal zwart maar ook niet met knalgele strepen.
De protectors zijn erg dun vergeleken met mijn vorige Buse spullen en volgens de dame zijn ze echt van top kwaliteit dus dat neem ik dan maar aan
Qua helm is het de Shoei GT Air 2 geworden, helaas helemaal mat zwart want andere designs waren gewoon niet op voorraad en geen indicatie van de levertijd.
Ik heb meerdere gepast maar deze zat het prettigst en daarbij gelijk de bijpassende Sena SRL 2 in de helm laten plaatsen maar ook die moet ik nog beter uitproberen.
Schoeisel is de Rev'it Everest GTX motorlaars geworden, die zaten overigens ook als pantoffeltjes vergeleken met mijn oude laarzen
:strip_exif()/f/image/HYyhUeOQG9Nvux47FPA0sCOO.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/gUjeM1LfYOQb8bN0WfdjGiT9.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/VRkibnyas9IuK40UV6Gy8Nni.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 25-05-2022 09:01 ]
De ritsen zijn redelijk waterproof dus je moet met motor en al een kanaal in rijden willen je spullen écht nat worden
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dan heb jij niet dezelfde koffers.Will_M schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:08:
@DrivinUCrazy Ik heb volgens mij bij m'n MT10 dezelfde koffertjes als dat jij bij je MT09 hebt. Ik heb de binnentassen welke er bij horen nog nooit gebruikt en heb ook genoeg regen gehad tijdens diverse ritten.
De ritsen zijn redelijk waterproof dus je moet met motor en al een kanaal in rijden willen je spullen écht nat worden
De koffers zijn redelijk groot (30liter ieder), maar de vorm is gewoon redelijk onhandig. Zeker omdat bijna de helft van het volume in het deksel zit.
De oudere tracer heeft smallere koffers, maar dat is in feite een vergelijkbaar koffer als van de FJR, maar met vlakker deksel.
Laten we dat maar niet gaan uitproberen ..Will_M schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:08:
dus je moet met motor en al een kanaal in rijden willen je spullen écht nat worden
Plannetje voor motor tripje is zo ver gereed.
Zondag de 5de vertrek rond lunch tijd naar La Mouche in de Vogezen.
Maandag pak ik vanuit daar de TET sectie 13 op naar het Zuiden richting Lure.
Dan door op sectie 22 richting Annecy.

Sectie 22 is ongeveer 2 dagen rijden heb ik her en der gelezen, het stukje van uit het La Mouche naar Lure ongeveer een halve dag.
Vrijdag wil ik weer thuis zijn dus heb nog wat ruimte in deze planning.
Denk dat ik donderdag terug rijd over de B wegen dwars door de Vogezen heen en dan vrijdag vanuit ergens het noorden in FR de snelweg terug naar huis pak..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hee, je komt langs/door Besançon. Daar heb ik op uitwisseling gezeten. Ging daar wel eens eten bij Au Vieux ComtoisBommes schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:59:
[...]
Laten we dat maar niet gaan uitproberen ..![]()
[Afbeelding]
Sectie 22 is ongeveer 2 dagen rijden heb ik her en der gelezen, het stukje van uit het La Mouche naar Lure ongeveer een halve dag.
Denk dat ik donderdag terug rijd over de B wegen dwars door de Vogezen heen en dan vrijdag vanuit ergens het noorden in FR de snelweg terug naar huis pak..
Of voor de lunch een stokbroodje met patat, burger, kaas en sla halen. Dan zit je voor de rest van de dag wel goed vol kan ik je vertellen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De spullen zijn hier net binnengekomen, ik begrijp nu waarom die werkplaatshandboeken halve prijs waren... Het is een paperback ipv hardcoverGrubeater schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:24:
[...]
Daarom drink ik dus geen koffie, kost je een motor.![]()
@Chakotay Ik heb ook gebruik gemaakt van de werkplaatshandboekactie van NR1 motor. Ik heb het idee dat mijn voorvorkveren versleten zijn na 100000+km.
Nice! Ik zie een verslagje aankomen.Bommes schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:59:
[...]
Laten we dat maar niet gaan uitproberen ..![]()
[Afbeelding]
Gewoon alleen met mooi weer rijden dan komt het wel goedGeeMoney schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:54:
[...]
Betreft inderdaad de Dunlop D214F Z .
Ik heb nog geen tijd gehad helaas voor een wat langere rit en ik ben sowieso een rustige "mooi weer" rijder.
Hier nu een nieuw setje sportattack 4 eronder zitten, ben benieuwd
Gamertag: timmie271
Nog wat meer ontwijkende marketing geklets van Cardo m.b.t. de audio profielen wat imho best wel een beetje gehyped wordt.Booyaa schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:09:
[...]
Wat een onzin
Mijn vraag aan support:
En dan krijg ik als antwoord:Hallo Cardo, Ik heb een Freecom 4+ met 40 mm JBL speakers en ook een 2nd Helmet Kit met 40 mm JBL speakers maar als ik audio profiles aanklik op mijn iPhone dan blijft het op 'standard' staan ondanks het feit dat ik wel zo'n QR activation code heb gekregen bij mijn 2nd helmet set. Ik krijg dus niet de mogelijhkheid om die QR code te scannen. Laatste firmware is geinstalleerd. Ik hoor graag hoe ik die audio profile kan unlocken. mvg
Het zal me verder roesten, de Freecom 4x i.c.m. 40 mm JBL doet het prima maar met dat geblablah van 'het is geweldig Mike!' en vervolgens vertellen dat het bij jou net ff niet kan jaag je mij op den duur als klant weg. Vertellen dat ik het op een andere manier wel op kan lossen maakt je hele marketing praatje onzin.Goedemorgen,
Op de Freecom4+ en 4x heeft u alleen het standaard profiel.
Bij de Packtalk series heeft u keuze uit twee extra profielen.
Wat u wel kan doen is de equalizer van uw telefoon gebruiken om het naar uw smaak te maken.
De meeste telefoons hebben een build in equalizer, en anders zijn er verschillende die u kan downloaden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
timmie271 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:27:
[...]
Gewoon alleen met mooi weer rijden dan komt het wel goed
Hier nu een nieuw setje sportattack 4 eronder zitten, ben benieuwd
:fill(white):strip_exif()/f/image/T4Go6e4lJcvKR2WAZbsakiHH.png?f=user_large)
U zei?
Dit zijn de weersvoorspellingen voor het Sauerland het komende weekend. Ik ga sowieso wat extra laagjes meenemen en aantrekken. De dunne t-shirtjes kan ik alvast thuis laten.
Als ik er ben is het altijd mooi weerDrivinUCrazy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:57:
[...]
[Afbeelding]
U zei?![]()
Dit zijn de weersvoorspellingen voor het Sauerland het komende weekend. Ik ga sowieso wat extra laagjes meenemen en aantrekken. De dunne t-shirtjes kan ik alvast thuis laten.
Heb nog eventjes om na te denken over die korte broek die nu in de tas zit
Geen ruimte meer voornldls schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:16:
Sneeuwkettingen mee voor geval dat...
Volgende motor moet dus zijkoffers hebben en een cc, dat wordt geen Panigale V4S meer oid
Toch apart, ik ga naar vlakbij Saarbrucken en daar ziet de voorspelling er een stuk beter uit:DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:57:
[...]
[Afbeelding]
U zei?![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gldjuvu1TsPykpVGiBQeFiuP.jpg?f=user_large)
Ik kan bijna niet wachten... morgenochtend vroeg weg
[ Voor 3% gewijzigd door cooper_s1 op 25-05-2022 15:33 ]
350km zuidelijker kan veel doencooper_s1 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:32:
[...]
Toch apart, ik ga naar vlakbij Saarbrucken en daar ziet de voorspelling er een stuk beter uit:
[Afbeelding]
Ik kan bijna niet wachten... morgenochtend vroeg weg
Sws is het lastig als je uitgaat van de verschillende weerberichten voor éénzelfde regio.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mZg8vUJIKkXU9G7dWC0dfXFt.jpg?f=user_large)
Dit zit er alweer iets beter uit dan dat van @DrivinUCrazy
:strip_exif()/f/image/Rj3DXvLAtak9isOTj2HW39lR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iIg7T4s7YdR3Ey1mCtsPJLE6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er klaar voor! ~2600 km in 5 dagen
Zelf heb ik een afspraak voor een Dyno-run staan op maandag en vandaag verschoof alle neerslag naar, jawel, maandag
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/EpPAHObnXqXJfjHadc2lKfiE.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/gClU7ss1ha27NBWk0lJF2XjD.png?f=fotoalbum_large)