Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
ALTIJD van te voren checken welk (ketting) slot ART4+ is (op de stichting ART website https://www.stichtingart.nl/en/home-en/) en dan pas aanschaffen om te voorkomen dat je een ongekeurd slot koopt (websites geven durven nog wel eens sloten met vervallen keuring te verkopen!)nldls schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 21:15:
Vandaag de fiets toch maar ff thuis gelaten. Regende al voor vertrek dus de auto maar keertje gepakt. Morgen nieuwe kans.
Overigens wel mijn doorwaaihandschoenen binnen gekregen vandaag. Alpinestars reef handschoenen voor de zomer. Benieuwd hoe dat voelt met rijden.
[...]
Eens met bovenstaande, ART 4 slot ivm verzekering en zorgen dat hij verzekerd is incl diefstal. Of nog beter, binnen zetten maar dat gaat helaas niet altijd.
En een slot heb je alleen voor de verzekering: als ze willen nemen ze alles mee!
[ Voor 4% gewijzigd door SniperGuy op 20-05-2022 10:45 ]
Ik heb mijn twijfels bij Roadlock: ik weet zeker dat je zonder gereedschap dat ding in 30 seconden onklaar maakt bij (semi) zwevende schijven en bij 90% van de motorfietsen.Zjemm schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:18:
Vandaag te horen gekregen dat ik over twee weken m’n motor kan ophalen jeeeujjjjjj 🤪
Ik laat er een roadlok opzetten als schijfremslot, maar thuis moet ie aan de ketting. Iemand nog een goede tip voor een kettingslot? Er zijn er zoveel 🥵
[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 20-05-2022 10:48 ]
Ik moet snachts thuis binnen stallen met art4 zonder anker omdar de stalling alleen voor mij toegankelijk is maar als ik elders ben dan mag ik snachts buiten staan met art4 kettingslot, stuurslot en alarm
Ergo: informeer bij jouw verzekering.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Huidige verzekeraar is een ART4 schijfremslot + stuurslot voldoende buiten en thuis in de garage hoeft er niet eens een extra slot op. Premie was nagenoeg gelijk.
Verwijderd
Jij durft, heb al heel wat horrorverhalen gelezen over sportsters die het stuurslot er niet meer vanaf kregenbotoo schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:50:
Informeer eerst bij je verzekering welke eisen zij stellen in jouw situatie, ws art4 met of zonder anker. Bewaar de bon van je slot en verlies je reserve sleutel niet.
Ik moet snachts thuis binnen stallen met art4 zonder anker omdar de stalling alleen voor mij toegankelijk is maar als ik elders ben dan mag ik snachts buiten staan met art4 kettingslot, stuurslot en alarm
Kettingslot in een rugzak...botoo schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:50:
Informeer eerst bij je verzekering welke eisen zij stellen in jouw situatie, ws art4 met of zonder anker. Bewaar de bon van je slot en verlies je reserve sleutel niet.
Die verhalen heb ik ook gehoord idd. Gelukkig bij mijn sportster geen last vanVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:56:
[...]
Jij durft, heb al heel wat horrorverhalen gelezen over sportsters die het stuurslot er niet meer vanaf kregen
Maar die vereisten verschillen echt enorm per verzekering. Van stuurslot tot ketting+stuur+remschijf+anker+binnen en dergelijke.
Verwijderd
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als ze hem willen hebben krijgen ze hem ook wel. De vraag is: wil jij geld van je verzekering terug? Zo niet, dan zou ik hem inderdaad op stuurslot laten staan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:04:
Ik gebruik zelden het stuurslot, voorheen ook niet met mijn naked. Als ze hem willen hebben is ie weg hoor. Daar gaat zo een stuurslotje niks aan veranderen.
All-Round nerd | iRacing Profiel
zal dan meteen informeren naar de eisen voor het slot
Klopt inderdaad. Je kunt de korting van de auto meenemen naar je motor.Zjemm schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:32:
ik was van plan om bij de anwb te gaan verzekeren omdat ik dan wellicht voordeel heb met de schadevrije jaren van de auto. ik heb namelijk voor de motor nog maar 0 jaren erop zitten want ik begin net. en heb ergens begrepen dat je op die manier wellicht nog wat voordeel kan pakken op de premie, want die motor moet gewoon dit verzekerd zijn omdat het een bloedje nieuwe is.
zal dan meteen informeren naar de eisen voor het slot
Zo heb ik mijn motor daar ook verzekerd.
A yawn is a silent scream for coffee.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 13:10 ]
Dit LIJKT hetzelfde maar is het absoluut niet (wordt vaak duidelijk nadat je een claim indient
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
als ik all risk wil verzekeren scheelt dat nogal
Verzekeraars tellen vaak nogal creatief, een enkele claim kan zomaar -3 jaren kosten. Best vervelend als je pas op 1 zit.
[ Voor 18% gewijzigd door Chakotay op 20-05-2022 13:47 ]
Nee, niet het proberen waard. Folding locks zijn voor niets niet ART 4, ze zijn namelijk inherent zwak door de scharnieren die gewoon niet dezelfde robuustheid tegen fysieke aanvallen hebben als een ketting.TucanoItaly schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:30:
[...]
Er zijn van die vouwbare sloten, zoals de ABUS Bordo, maar naar mijn weten zijn die er niet in een ART4 uitvoering. Ik weet ook niet of ze lang genoeg zijn. Maar zo'n vouwbaar/beugel-slot is het proberen waard, het hangt er van af hoe dicht je de motor tegen een paal kunt zetten die niet te dik is.
Hier ben ik het ook gewoon echt niet mee eens. Tuurlijk, alles kan gestolen worden - maar het is zeker de moeite waard het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Als je het alleen voor de verzekering doet zeg je in feite, steel hem maar, maakt mij toch niet uit als de verzekering uitkeert. Ik kan je verzekeren (pun intended) dat je liever een niet gestolen motor hebt, dan een gestolen motor en de uitgekeerde ""dagwaarde"" van de verzekering.SniperGuy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:43:
[...]
En een slot heb je alleen voor de verzekering: als ze willen nemen ze alles mee!
Volledig mee eens, dat is echt een geval - alleen voor de verzekering.SniperGuy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:47:
[...]
Ik heb mijn twijfels bij Roadlock: ik weet zeker dat je zonder gereedschap dat ding in 30 seconden onklaar maakt bij (semi) zwevende schijven en bij 90% van de motorfietsen.
[ Voor 12% gewijzigd door Nycrea op 20-05-2022 13:51 ]
🇺🇦
Dat zorgde voor een verlaging van 95 euro naar 35 euro, ze konden namelijk zien dat ik het dus bij meerdere had aangevraagd en dit resulteerde in een bidding war
Ik heb de filmpjes gezien en het verhaal uit 1e hand gehoord waarin 6 man in het holst van de nacht met een busje een fully loaded, van alarm en ketting voorziene GS uit te voortuin "lenen voor onbepaalde tijd"Nycrea schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:47:
[...]
Nee, niet het proberen waard. Folding locks zijn voor niets niet ART 4, ze zijn namelijk inherent zwak door de scharnieren die gewoon niet dezelfde robuustheid tegen fysieke aanvallen hebben als een ketting.
[...]
Hier ben ik het ook gewoon echt niet mee eens. Tuurlijk, alles kan gestolen worden - maar het is zeker de moeite waard het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Als je het alleen voor de verzekering doet zeg je in feite, steel hem maar, maakt mij toch niet uit als de verzekering uitkeert. Ik kan je verzekeren (pun intended) dat je liever een niet gestolen motor hebt, dan een gestolen motor en de uitgekeerde ""dagwaarde"" van de verzekering.
Zo bijzonder is een GS nu ook weer niet.
Andere verhalen van in afgesloten garageboxen (aan huis, dus niet achteraf op een terreintje) waarbij aanhangwagens en andere voertuigen verplaatst worden om een motor uit de garage te kunnen jatten zijn ook niet onbekend.
Als ze iets willen, nemen ze het. Zo simpel is het en pro zal het niet uitmaken hoe het vast staat. Sloten houden alleen de gelegenheidsdieven uit de buurt.
[ Voor 14% gewijzigd door SniperGuy op 20-05-2022 13:53 ]
Tuurlijk, het gebeurd zeker - er is geen absolute garantie met welk slot dan ook. Maar dat betekent niet dat het niet loont om je best te doen ervoor te zorgen dat hij niet gestolen wordt.SniperGuy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:50:
[...]
Ik heb de filmpjes gezien en het verhaal uit 1e hand gehoord waarin 6 man in het holst van de nacht met een busje een fully loaded, van alarm en ketting voorziene GS uit te voortuin "lenen voor onbepaalde tijd"![]()
![]()
![]()
Zo bijzonder is een GS nu ook weer niet
🇺🇦
Deze staat echter nog wel op de site alszijnde correct, alleen heb ik een rode ipv een gele. Hoe kun je nu precies zien of deze nog wel of niet voldoende is?
Het nummer op jouw slot moet op de site van art staan, that's it.nldls schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:59:
Dat met de sloten en verlopen is wel interessant. Ik heb zelf een 2011 Kryptonite remschijfslot.
Deze staat echter nog wel op de site alszijnde correct, alleen heb ik een rode ipv een gele. Hoe kun je nu precies zien of deze nog wel of niet voldoende is?
[Afbeelding]
🇺🇦
ik snap je punt, maar ik zal als nieuwe motor rijder toch op 0 moeten beginnen.Chakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 13:46:
@Zjemm Schadevrije jaren maken nogal een verschil als je een keer de verzekering daadwerkelijk nodig hebt. Als je alleen de hoge bonus/malus-korting hebt zonder de daadwerkelijke schadevrije jaren, dan schiet je premie meteen gigantisch omhoog als je een keer een claim doet.
Verzekeraars tellen vaak nogal creatief, een enkele claim kan zomaar -3 jaren kosten. Best vervelend als je pas op 1 zit.
met mn auto heb ik de max vrije jaren wel
Je snapt het punt wel maar begrijpt het effect nietZjemm schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:15:
[...]
ik snap je punt, maar ik zal als nieuwe motor rijder toch op 0 moeten beginnen.
met mn auto heb ik de max vrije jaren wel
- Ja: Je krijgt het maximale Bonus/Malus percentage overgenomen.(Vaak 75%, soms zelfs 80%).
- Nee: Het aantal schadevrije jaren begint voor DAT Polisnummer op '0'
[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 20-05-2022 14:35 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Niet. Veel te zwaar (5kg zit je zo op), zelfs voor meeste koffers gezien die gelimiteerd zijn op 10kg en je vast ook nog wat anders mee wil nemen.Chakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:47:
Hoe nemen jullie zo'n ketting eigenlijk mee? Veel motoren hebben geen plek voor zoiets onder het zadel, en een paar kilo staal dat ligt rond te stuiteren in de topkoffer zou ik ook niet echt blij van worden.
Als je je motor op locatie vast wil zetten is een kabel het makkelijkste. Biedt minder weerstand, maar is ook veel lichter. Dat icm een hangslot stijl schijfremslot is voldoende om de meeste dieven het moeilijk te maken.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Almere - Verviers (Belgie), simpel opschieten over snelweg 273 km in 3 uur
Verviers - Luxemburg-stad, zwieren en zwaaien over 140 km in 3 uur
Luxemburg - Fresse (FR), kortste route en tolwegen vermijdend dus veel A wegen 247 km ook weer in 3 uur
Ik reken 6 tank en benenstrek-stops van 15 min en lunch van 45 min dus als ik om 08:00 wegrij dan ben ik netjes voor het eten in Fresse. Eten, drinken, nog wat drinken en tijdig gaan pitten om de volgende dag richting Comomeer te gaan (die route ga ik pas plannen als ik een hotel heb gevonden).
Zaterdag een korte trip vanaf Comomeer naar Grazzano Visconti voor een Sportster meeting (dat een whopping 4 uur duurt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rf2bJdehc1iqbg2iC2hL3RKs.jpg?f=user_large)

impressie 2021
Als ik weer thuis ben kan ik ws tellen hoeveel ply mijn achterband werkelijk heeft/had
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Lange ritten band wordt wat warmer en slijt door de fanatieke bochten toch sneller dan in NL.
Gezien de km's die je gaat maken en de regio zou ik gewoon voor vertrek nieuwe banden er onder doen. Dan is dat al een hele zorg minderbotoo schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:45:
Als ik weer thuis ben kan ik ws tellen hoeveel ply mijn achterband werkelijk heeft/hadOf mss toch maar nieuw rubber monteren voordat ik wegga.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wel een dikke bummer betreft de T-bar: mijn bouwjaar heeft een gekke balhoofdplaat met ingebouwde risers. Dus kan niet zomaar een T-bar installeren omdat er geen gaten in zitten. Balhoofdplaat is lastig verkrijgbaar dus moet ik uit de VS laten komen. Is dus helaas niet op tijd klaar voor mijn rit naar Noorwegen deze donderdag (en ineens een stuk duurder, langere kabels waren ook al prijzig dus valt tegen)
Over sloten gesproken, ik gebruik al een tijdlang enkel mijn ingebouwde alarm icm stuurslot, nadat mijn Oxford Boss slot niet meer goed werkte. Zit ook te denken om een Kryptonite terug te kopen, of misschien de Oxford Boss versie zonder alarm. Maar anderzijds is een klein, handzaam remschijfslot ook wel zo makkelijk om mee te nemen ipv groot slot + lompe ketting.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Dat zier er heel tof uit!botoo schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:45:
Planning aan het maken voor mijn rondje naar Italie.
Almere - Verviers (Belgie), simpel opschieten over snelweg 273 km in 3 uur
Verviers - Luxemburg-stad, zwieren en zwaaien over 140 km in 3 uur
Luxemburg - Fresse (FR), kortste route en tolwegen vermijdend dus veel A wegen 247 km ook weer in 3 uur
Ik reken 6 tank en benenstrek-stops van 15 min en lunch van 45 min dus als ik om 08:00 wegrij dan ben ik netjes voor het eten in Fresse. Eten, drinken, nog wat drinken en tijdig gaan pitten om de volgende dag richting Comomeer te gaan (die route ga ik pas plannen als ik een hotel heb gevonden).
Zaterdag een korte trip vanaf Comomeer naar Grazzano Visconti voor een Sportster meeting (dat een whopping 4 uur duurt)en weer zwieren en zwaaien terug naar Comomeer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
impressie 2021
[YouTube: HARLEY SPORTY MEETING 2021 - Grazzano Visconti]
Als ik weer thuis ben kan ik ws tellen hoeveel ply mijn achterband werkelijk heeft/hadOf mss toch maar nieuw rubber monteren voordat ik wegga.
Ga je samen met die gasten van sportster forum?
Alleen die kant op lijkt mij namelijk wel een hele lange en stille rit
Nice! Is dat dan een Dyno tune of heb je het zelf gedaan met een tuner a la Fuelpak?LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:58:
Gisteren mijn bike stage 1 getuned. Nice, hij loopt echt stukken beter nu![]()
Wel een dikke bummer betreft de T-bar: mijn bouwjaar heeft een gekke balhoofdplaat met ingebouwde risers. Dus kan niet zomaar een T-bar installeren omdat er geen gaten in zitten. Balhoofdplaat is lastig verkrijgbaar dus moet ik uit de VS laten komen. Is dus helaas niet op tijd klaar voor mijn rit naar Noorwegen deze donderdag (en ineens een stuk duurder, langere kabels waren ook al prijzig dus valt tegen)
Over sloten gesproken, ik gebruik al een tijdlang enkel mijn ingebouwde alarm icm stuurslot, nadat mijn Oxford Boss slot niet meer goed werkte. Zit ook te denken om een Kryptonite terug te kopen, of misschien de Oxford Boss versie zonder alarm. Maar anderzijds is een klein, handzaam remschijfslot ook wel zo makkelijk om mee te nemen ipv groot slot + lompe ketting.
Wel balen van je T bars man. Had gehoopt op een foto met T bars, ach ja.. Shit happens.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2022 16:20 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Straks vakantiegeld en belastingteruggavebotoo schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 16:17:
Ik wilde vorige week al die slijtgrage Bates laten monteren maar toen mocht ik ff € 800 extra aftikken voor de apk van mijn autodus ik wacht eerst ff de maand af.
Stage 1 heft in feite alleen die beperkende factoren op die zo vaak door de milieu brigade opgelegd zijn. Meer ongeremde lucht in en de ruimte om de gassen ook weer vlot af te voeren. Eea gaat samen met het opnieuw afstellen/inregelen natuurlijk en daar krijg je een hoop en merkbaar resultaat van.LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:58:
Gisteren mijn bike stage 1 getuned. Nice, hij loopt echt stukken beter nu
* botoo ook stage 1. Eind van de maand op de Dyno om te zien wat er nu werkelijk uitkomt en ter vergelijking voor als 'ie z'n grote operatie achter de rug heeft (die pas komende winter moet gebeuren).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb een Abus Sledg77, die is erg klein. Past zelfs in het kontje van de S1000RR naast het alarm. Maar nu ik die niet meer heb ga ik m verkopen en een padlock-style slot aanschaffen - zijn toch wat makkelijker in het gebruik.LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:58:
[..]Maar anderzijds is een klein, handzaam remschijfslot ook wel zo makkelijk om mee te nemen ipv groot slot + lompe ketting.
Dus als je interesse hebt
Ik heb ook deze formfactor maar dan met alarm, granit detecto, vind het eigenlijk geen enkel probleem qua gebruik, en inderdaad lekker compact.noes schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:03:
[...]
Ik heb een Abus Sledg77, die is erg klein. Past zelfs in het kontje van de S1000RR naast het alarm. Maar nu ik die niet meer heb ga ik m verkopen en een padlock-style slot aanschaffen - zijn toch wat makkelijker in het gebruik.
🇺🇦
Ik vrees dat die bij mijn remschijf niet gaat passen omdat ik niet genoeg ruimte heb, wat denk jij? Foto:noes schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:03:
[...]
Ik heb een Abus Sledg77, die is erg klein. Past zelfs in het kontje van de S1000RR naast het alarm. Maar nu ik die niet meer heb ga ik m verkopen en een padlock-style slot aanschaffen - zijn toch wat makkelijker in het gebruik.
5 minuten onderweg: plensbui, tijd voor McDonalds!
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Wel een erg mooi excuus om de Mac in te stappen_eLMo_ schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:03:
KNMI, Buienradar en weather widget: het blijft droog!!!!
5 minuten onderweg: plensbui, tijd voor McDonalds!
[Afbeelding]
Dat wordt denk ik moeilijk ja. Proberen magLankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:37:
[...]
Ik vrees dat die bij mijn remschijf niet gaat passen omdat ik niet genoeg ruimte heb, wat denk jij? Foto:
[Afbeelding]
Lekker ongegeneerd posen
Dit jaar is er geen rit in Den Haag, ik ga naar Rotterdam deze keer.
https://www.gentlemansride.com/
Gaat bij die remschijf krap worden inderdaad, maar misschien past het om je spaken?LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:37:
[...]
Ik vrees dat die bij mijn remschijf niet gaat passen omdat ik niet genoeg ruimte heb, wat denk jij? Foto:
[Afbeelding]
Aardig aangeboden, maar ik denk dat dit onnodig heen en weer sturen van dat slot word, want we wonen niet bij elkaar in de buurt
Heb ik ook wel aan gedacht, maar voor de prijs van een (of paar) gebroken spaak een motorfiets meenemen is natuurlijk te makkelijkChakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:05:
[...]
Gaat bij die remschijf krap worden inderdaad, maar misschien past het om je spaken?
Precies. Met een beetje skill heb je een spaak in luttele seconden los, dus rol je de motor zo weg.Chakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:09:
Dat is waar natuurlijk, als ze remschijven al doorslijpen telt een paar spaken al helemaal niets voor... En is een stuk goedkoper om te vervangen ook.
Gehoorbescherming: momenteel gebruik ik de Alpine Motosafe Pro, en die heb ik al meerdere jaren. Ze zijn waarschijnlijk versleten want ik hoor al langere tijd meer ruis, en ook een hoge piep na lange ritten. Bovendien dempen ze <20 dB en dat is eigenlijk te weinig voor de hoeveelheid snelweg die ik rijd. Nu zit ik te kijken naar vervanging, en mijn oog is gevallen op Decibullz. Leuke kleurtjes, zelf custom te passen, en 31-33 dB bescherming. Helaas kan ik ze niet vinden via beslist.nl en op Amazon.nl komen ze pas ruim na mijn trip binnen. Heeft iemand een tip voor een alternatief, of hoe ik wel snel aan deze oordoppen kan komen?
Kuipraam: dit is mijn eerste bike met een kuip, en dat bevalt prima. Alleen wanneer ik >100 rijd, dan werpt hij de wind precies midden in mijn gezicht. Dit met gevolg dat mijn bril en hoofd gaat trillen en er veel wappergeluid is. Niet echt plezierig, vooral op langere ritten. Ik meende mijn raampje te laten bijsnijden zodat de wind lager komt, maar gisteren reed ik op de bike van een maat met een lager raampje, en dat reed eigenlijk vrijwel hetzelfde. Nu twijfel ik enorm, en weet niet goed wat de beste oplossing is. Iemand eenzelfde ervaring? Hoe los je dit op?
Had hier allemaal al eerder naar willen kijken, maar er kwamen nogal wat dringende zaken tussendoor waardoor ik aan heel veel dingen niet toegekomen ben de laatste tijd.. Advies is welkom
Qua oordoppen ben ik zelf erg van op maat gemaakte autoplastieken, maar die ga je nergens binnen een paar dagen ben ik bang
Zijn die dingen universeel? Volgens mij is dit wel iets dat ik makkelijk kan proberen, indien het past. Hoef niet te boren en dan kan ik hem er makkelijk opzetten voor de langere ritten, en weer afhalen op andere momenten: https://www.nr1motor.nl/multi-adjustable-visor-pg-016.html#Chakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:37:
@LankHoar je zou iets van een extra spoilertje op het ruitje kunnen zetten, dat wil nog wel eens helpen.
Qua oordoppen ben ik zelf erg van op maat gemaakte autoplastieken, maar die ga je nergens binnen een paar dagen ben ik bang
Nadat ik het opbergdoosje van mijn pinlock earplugs was kwijt geraakt en ik dus snel daarna één van de doppen zelf verloor, ben ik gegaan voor de Loop Earplugs Pro. Ik ben er erg over te spreken, zowel qua demping als doorlaten van muziek uit de bt headset in mijn helm.LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:34:
Gehoorbescherming: momenteel gebruik ik de Alpine Motosafe Pro, en die heb ik al meerdere jaren. Ze zijn waarschijnlijk versleten want ik hoor al langere tijd meer ruis, en ook een hoge piep na lange ritten. Bovendien dempen ze <20 dB en dat is eigenlijk te weinig voor de hoeveelheid snelweg die ik rijd. Nu zit ik te kijken naar vervanging, en mijn oog is gevallen op Decibullz. Leuke kleurtjes, zelf custom te passen, en 31-33 dB bescherming. Helaas kan ik ze niet vinden via beslist.nl en op Amazon.nl komen ze pas ruim na mijn trip binnen. Heeft iemand een tip voor een alternatief, of hoe ik wel snel aan deze oordoppen kan komen?
Ze zijn ook te kopen bij Amazon, dus snelle levering zou moeten kunnen denk ik.
Heb je die extra 5 dB dempring er ook in zitten? Zo'n grote ring, drukt dat niet erg onder je helm?LaborGardens schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:54:
[...]
Nadat ik het opbergdoosje van mijn pinlock earplugs was kwijt geraakt en ik dus snel daarna één van de doppen zelf verloor, ben ik gegaan voor de Loop Earplugs Pro. Ik ben er erg over te spreken, zowel qua demping als doorlaten van muziek uit de bt headset in mijn helm.
Ze zijn ook te kopen bij Amazon, dus snelle levering zou moeten kunnen denk ik.
Die extra ring heb ik er op de motor inderdaad ook in zitten. Die grote ring valt in de oorschelp, dus ik merk er werkelijk waar helemaal niks van.LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:57:
[...]
Heb je die extra 5 dB dempring er ook in zitten? Zo'n grote ring, drukt dat niet erg onder je helm?
Voor zover ik weet wel, ze zitten simpelweg op de rand van het scherm geklemd.LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:51:
[...]
Zijn die dingen universeel? Volgens mij is dit wel iets dat ik makkelijk kan proberen, indien het past. Hoef niet te boren en dan kan ik hem er makkelijk opzetten voor de langere ritten, en weer afhalen op andere momenten: https://www.nr1motor.nl/multi-adjustable-visor-pg-016.html#
Ik heb hier gewoon een zak met samples gekocht: https://oordopjes-kopen.nl/wegwerp-oordoppen.htmlLankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:34:
Oké, donderdag vertrek ik voor een >2500 km trip naar Noorwegen. Heel veel zin in maar 2 dingen moet ik nog regelen, of minstens 1 daarvan: mijn kuipraamhoogte en gehoorbescherming. Graag zou ik jullie advies willen, vandaar deze post.
Na proberen twee keer 50 dopjes gekocht. Die dingen heb ik echt overal. In al mijn motorjassen, -tassen, toilettas, rugzak en zelfs in mijn gewone jassen. Zo heb ik er altijd wel een paar bij me:
https://oordopjes-kopen.n...ecials-small-50-paar.html
Ik heb een vrij smalle gehoorgang, wellicht dat Normal jou beter past.
Misschien dat ik nog wel eens otoplastieken oid laat aanmeten, maar voorlopig werkt dit prima. Gewoon altijd een paar bij je, die dingen nemen toch geen ruimte in.
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 20-05-2022 22:29 ]
Oh dat is ook wel een goede. Bedoel je dan zo'n sample pack als deze? https://oordopjes-kopen.n...-paar-foam-oordopjes.htmlVrijdag schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:26:
[...]
Ik heb hier gewoon een zak met samples gekocht: https://oordopjes-kopen.nl/wegwerp-oordoppen.html
Na proberen twee keer 50 dopjes gekocht. Die dingen heb ik echt overal. In al mijn motorjassen, -tassen, toilettas, rugzak en zelfs in mijn gewone jassen. Zo heb ik er altijd wel een paar bij me:
https://oordopjes-kopen.n...ecials-small-50-paar.html
Ik heb een vrij smalle gehoorgang, wellicht dat Normal jou beter past.
Misschien dat ik nog wel eens otoplastieken oid laat aanmeten, maar voorlopig werkt dit prima. Gewoon altijd een paar bij je, die dingen nemen toch geen ruimte in.
Lekker veel demping ook, zelfs 37 dB!
@Vrijdag wel misleidend die website... Grote kop 'kinderen' bovenaan, ik denk "handig, gehoorbescherming tegen huilende/schreeuwende kinderen". Neehoor, zijn het juist gehoordbeschermers voor kinderen!
https://oordopjes-kopen.nl/peltor-x5a-oorkap.html Kan je zelfs in een kleuterklas rustig de krant lezenChakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:34:
Een voorraad generieke dopjes in bulk is altijd handig om te hebben natuurlijk
offtopic:
@Vrijdag wel misleidend die website... Grote kop 'kinderen' bovenaan, ik denk "handig, gehoorbescherming tegen huilende/schreeuwende kinderen". Neehoor, zijn het juist gehoordbeschermers voor kinderen!
Ja die had ik inderdaad besteld. Wel handig omdat je dan kan kijken wat het beste werkt en lekker zitLankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:33:
[...]
Oh dat is ook wel een goede. Bedoel je dan zo'n sample pack als deze? https://oordopjes-kopen.n...-paar-foam-oordopjes.html
Lekker veel demping ook, zelfs 37 dB!
Zeker als je zoals jij veel grote afstanden in je eentje over de snelweg aflegt zijn die wegwerpdoppen wel lekker. Dempen echt heel veel als je de juiste kiest.
@Vrijdag die van 3M passen dan weer zo lastig onder je helm. But then again, wie rijd er met zijn motor nou door de kleuterklas
Gelijk dat pakketje besteld. Ben benieuwd. Probleem 1 opgelost, nu nog even dat kuipraam
Staat wel in mijn agenda maar ik ben geen Gentleman en al helemaal niet DistinguishedVrijdag schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:59:
Zijn er nog meer mensen hier die zondag met de Distinguished Gentlemen's Ride meerijden?
Lekker ongegeneerd posen
LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:34:
Oké, donderdag vertrek ik voor een >2500 km trip naar Noorwegen. Heel veel zin in maar 2 dingen moet ik nog regelen, of minstens 1 daarvan: mijn kuipraamhoogte en gehoorbescherming. Graag zou ik jullie advies willen, vandaar deze post.
Piepen -na- het rijden lijkt me een helder signaal dat je doppen niet meer voldoen en dat je je gehoor naar z'n grootje helpt. Nieuwe Motosafe's zijn de kosten niet en her en der op voorraad.Gehoorbescherming: momenteel gebruik ik de Alpine Motosafe Pro, en die heb ik al meerdere jaren. Ze zijn waarschijnlijk versleten want ik hoor al langere tijd meer ruis, en ook een hoge piep na lange ritten. Bovendien dempen ze <20 dB en dat is eigenlijk te weinig voor de hoeveelheid snelweg die ik rijd. Nu zit ik te kijken naar vervanging, en mijn oog is gevallen op Decibullz. Leuke kleurtjes, zelf custom te passen, en 31-33 dB bescherming. Helaas kan ik ze niet vinden via beslist.nl en op Amazon.nl komen ze pas ruim na mijn trip binnen. Heeft iemand een tip voor een alternatief, of hoe ik wel snel aan deze oordoppen kan komen?
Kuipraam . . .Kuipraam: dit is mijn eerste bike met een kuip, en dat bevalt prima. Alleen wanneer ik >100 rijd, dan werpt hij de wind precies midden in mijn gezicht. Dit met gevolg dat mijn bril en hoofd gaat trillen en er veel wappergeluid is. Niet echt plezierig, vooral op langere ritten. Ik meende mijn raampje te laten bijsnijden zodat de wind lager komt, maar gisteren reed ik op de bike van een maat met een lager raampje, en dat reed eigenlijk vrijwel hetzelfde. Nu twijfel ik enorm, en weet niet goed wat de beste oplossing is. Iemand eenzelfde ervaring? Hoe los je dit op?
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mooi, die gele schuimpjes wilde ik je ook aanbevelen. Niet zo lekker als otoplastieken voor een sportief ritje, maar een lange rit op snelweg is echt een stuk aangenamer met flinke demping.LankHoar schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:45:
@Chakotay ik moest echt lachen van je comment over kinderen![]()
@Vrijdag die van 3M passen dan weer zo lastig onder je helm. But then again, wie rijd er met zijn motor nou door de kleuterklas
Gelijk dat pakketje besteld. Ben benieuwd. Probleem 1 opgelost, nu nog even dat kuipraam
Ja precies. Ik heb nu dus een setje van die simpele besteld (12 soorten), en ga kijken wat daar van bevaltbotoo schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:26:
Piepen -na- het rijden lijkt me een helder signaal dat je doppen niet meer voldoen en dat je je gehoor naar z'n grootje helpt. Nieuwe Motosafe's zijn de kosten niet en her en der op voorraad.
Het gaat me absoluut niet om mijn nekspieren. Op mijn wide glide heb ik ook duizenden kilometers gereden zonder kuip en dat was geen probleem. Het gaat er om dat mijn helm/bril volledig gaan trillen door de luchstroom boven de 100 (en bij harder rijden dus ook harder trillen), en dat is wel erg vervelend en vermoeiendKuipraam . . .nog harder rijden of minder dan 100, of nekspieren trainen.
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Gezien de tijd die je hebt @LankHoar zou ik of opteren voor schuimpjes, of kijken naar iets van die betere doppen zoals boven gemeld. Ik heb nu zelf 30 db demping in mijn doppen maar heb de indruk dat het voor mij te hoog is en dat ik terug wil naar 23 db. Hangt er sterk af of je wind op of over de helm hebt.
Op mijn fazer had ik wind vanaf bovenlijf en dus volop de helm en dan heb je echt veel meer geluid dan nu op de tiger achter een ruit met extentie spoiler erop.
Gister ook de Goretex van mijn pak getest tijdens een regen- en hagelbui. Moet zeggen dat ik daar vooralsnog wel blij mee ben. Kwartier door stevige regen gereden en werkelijk niets nat.
[ Voor 13% gewijzigd door nldls op 21-05-2022 09:03 ]
Is dat kennelijk weer zo een 'afwijkende' maat met 130/70-18..? En daardoor best prijzig vergelijken met andere ( zelfs bredere ) meer voorkomende bandenmaten...?
:strip_exif()/f/image/WEnwSBz7a1h4lvWhH8nc8fkz.jpg?f=fotoalbum_large)
Trouwens hetzelfde geldt eigenlijk ook voor de voorband.
Of zie ik een website over het hoofd ?
Heb al gekeken op Grip500, Oponeo, ...
Bel even je bandenboer en leg het voor. Diversion is echt een hele gangbare motor, en jij bent niet de eerste die voor een wissel komt.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:40:
Was op zoek naar een achterband voor een Yamaha Diversion XJ600s uit 10-2003.
Is dat kennelijk weer zo een 'afwijkende' maat met 130/70-18..? En daardoor best prijzig vergelijken met andere ( zelfs bredere ) meer voorkomende bandenmaten...?
[Afbeelding]
Vaak is dat de band die de fabrikant - destijds - adviseerde, maar niet de enige die past.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik koop banden altijd zelf online._Apache_ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:42:
[...]
Bel even je bandenboer en leg het voor. Diversion is echt een hele gangbare motor, en jij bent niet de eerste die voor een wissel komt.
Vaak is dat de band die de fabrikant - destijds - adviseerde, maar niet de enige die past.
Een kennis van mij kan ze dan monteren en balanceren.
Zo’n setje haal je bij iedere motorzaak, beter dat dan met niets rijden!
Ff gratis reclame maken voor Ride on! Zag dit product oo de Harleydag in Huizen, is van Nederlandse makelij. Spuit je in je band voordat je hem oppompt, en dan balanceert ie zichzelf. Ook heb je dan nooit meer een lekke band, want hij sealt het helemaal. Ik zeg win-winWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:07:
[...]
Ik koop banden altijd zelf online.
Een kennis van mij kan ze dan monteren en balanceren.
Kun je je kennis niet vragen om advies, gezien hij in de banden zit?
Ik had inderdaad de race, ook met die reden. Maar hij is echt op zijn eind (beter dan niets hoor, dat zeker). Ben benieuwd hoe die 12 wegwerpsetjes gaan bevallen!Eric Z schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 10:29:
Die alpine dopjes heb je verschillende varianten van. Volgens mij dempt de race variant het meeste. Eens in de 1 à 2 jaar komt er een nieuw setje hier.
Zo’n setje haal je bij iedere motorzaak, beter dat dan met niets rijden!
Wegwerpsetjes tot je wat anders hebt is ook prima natuurlijk.
De PCX125 en MBX125 zijn verkocht
Er is in de plaats daarvan een Honda NSS250EX van 2007.
Betere foto volgt ooit vast nog wel een keer
leeg
Zoek eens naar Bridgestone Battlax BT45. Prima diagonaalbandje voor dit soort motoren. Is er ook in afwijkende maten.WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 09:40:
Was op zoek naar een achterband voor een Yamaha Diversion XJ600s uit 10-2003.
[Afbeelding]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Intussen is daar de BT46 alweer voor, z'n opvolger. En inderdaad prima band voor dergelijke motoren.Joris748 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:12:
[...]
Zoek eens naar Bridgestone Battlax BT45. Prima diagonaalbandje voor dit soort motoren. Is er ook in afwijkende maten.
Hey wat leuk, nog een DCT test rijder. Ik gok dat ik exact dezelfde mee had.NLDViane schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:40:
Heb gister een proefrit gemaakt op de overtreffende trap van de NC, de NT1100, met DCT!
[Afbeelding]
[...]
Zou ik m kopen? De algehele motor past wel goed bij wat ik verwacht, maar eenmaal weer op de Street Triple gevouwen was het duidelijk dat ze nog even mag blijven. Dan maar wat minder kleren mee op vakantie.
Ik was er erg van gecharmeerd moet ik zeggen, komende van een Varadero voelde alles opeens heel licht en soepeltjes
De windbescherming vond ik top. Met mijn 195 is dat altijd wel een dingetje, maar ik zat uitstekend. En zelfs met 160 nergens last van. Zelfs die gekke vinnetjes deden prima hun werk als veredelde handkappen.
Denk dat als je hem hebt, je snel genoeg aanleert om ff te minnen voor een inhaalactie en het gas open te trekken. Of gewoon in sportmodus laten staan
Ben nog niet direct toe aan een nieuwe motor, maar het is zeker wel een kanshebber als de tijd er voor is.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Dankjewel voor de correctie, ben weer lekker bij de tijdcooper_s1 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 18:58:
[...]
Intussen is daar de BT46 alweer voor, z'n opvolger. En inderdaad prima band voor dergelijke motoren.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
@LankHoar Gevalletje wind buffeting?LankHoar schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:39:
Het gaat me absoluut niet om mijn nekspieren. Op mijn wide glide heb ik ook duizenden kilometers gereden zonder kuip en dat was geen probleem. Het gaat er om dat mijn helm/bril volledig gaan trillen door de luchstroom boven de 100 (en bij harder rijden dus ook harder trillen), en dat is wel erg vervelend en vermoeiend
Een van de redenen waarom ik een Road Glide rijd ipv van een Street Glide.
Er zijn heel veel topics hierover op Harley forums. Ik heb meerdere malen gelezen dat de ideale hoogte van het windscherm is als de bovenkant van het windscherm op neushoogte is. Ik heb dat nu ook en dat bevalt goed. Je kijkt met rijden over je scherm ipv erdoor. De wind raakt net de bovenkant van mijn helm en heb nergens last van. Met een lager scherm stuitert mijn bril pijnlijk op mijn neus bij hogere snelheden. (ik heb verschillende hoogtes kunnen testen bij de Harley shop
Een windscherm met een curve aan de bovenzijde zou schijnbaar iets lager mogen zijn maar dat heb ik zelf nooit getest.
Blijft toch echt een prachting dingBlackLabel01 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:16:
30.000 km op mijn T700. Tijd voor een plaatje.
[Afbeelding]
Welk ruitje/opzetruitje heb je erop? Ik ben nl. 1,90 en heb de wind vol op me helm op die van mij...
Dank je! Het is deze ruit. Ik ben ook 1.90 en met deze ruit zit ik redelijk uit de wind zonder turbulentie. Hij is ook nog verstelbaar in hoogte dmv een screen adjuster kit van T7Rally, als ik lange stukken snelweg doe dan zet ik hem een tikje hoger en gaat de wind echt volledig over mijn helm heenJimmyvw schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Blijft toch echt een prachting ding![]()
Welk ruitje/opzetruitje heb je erop? Ik ben nl. 1,90 en heb de wind vol op me helm op die van mij...
Ik heb wel een redelijk idee van wat ik allemaal nodig heb, maar zie ongetwijfeld flink wat over het hoofd...welke "kleine" dingen moet ik niet vergeten zodat ik niet straks gefrustreerd naast mijn motor sta?
Zonder lijst van wat je al hebt en welke soort werkzaamheden je van plan bent is het natuurlijk gissen.
Voor momentsleutels heb je met wielen wisselen meestal iets in de range van 100 Nm nodig en iets in de range rondom 20 Nm. Daar heb je vaak twee momentsleutels voor nodig en kies dan een merk waar je een goed gevoel bij hebt.
¯\_(ツ)_/¯
Uiteindelijk vrijdag net voor de grote buien op kunnen halen dus van de week maar even mooiere foto’s schieten met een zonnetje erbij
Alleen de topkoffer zit er nog niet op en de akra heeft een lange levertijd.
De rest van mijn gekozen opties zitten er op!
[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 22-05-2022 11:16 ]
Het vast zetten van je achterwiel is vaak een grote maat, zit niet altijd in een standaard doppenset.
Oliefilter ketting is vaak wel handig. Setje inbusdoppen ook, let hierbij ook even goed op of je voor 1/4 of een 1/2 gaat. Voor de auto is 1/2 vaak toereikend, op de motor zit de dop zelf dan vaak in de weg en ligt er hier dus ook een 1/4 variant inmiddels. Dan heb je ook nog 3/8 als het om normale doppen gaat, en daar kan je echt veel mee op een motor ook. Was mijn eerste setje.
Bougiedop/sleutel is handig, maar ruimte is beperkt op een motor. Mooiste is even kunnen passen of het ook fijn werkt op jouw motor.
Setje haakgereedschap zoals https://www.midlock.nl/la.../haakgereedschap-set-2619 is ideaal om rubbers ergens uit los te wrikken.
Magneetbakjes en opbergbakjes om boutjes in te gooien. Zeker als je langer bezig bent met iets is alles goed opbergen erg fijn.
Momentsleutels heb ik er zelf drie van, allemaal in een verschillende range. Maar je gebruikt voornamelijk de grootste of de kleinste. Zoals hierboven al is aangegeven.
Iets wat je veel gaat gebruiken meteen kwalitatief kopen. Betaalbaar maar fatsoenlijk ga ik vaak voor BGS. Stapje daarboven kom je bij Sonic uit. HBM/chinese dozenschuivers probeer ik inmiddels links te laten liggen, te vaak dat ik uit ergenis dan als nog een fatsoenlijk merk koop. Neemt niet altijd de ergenis weg, soms zijn het gewoon rotklusjes maar dan bestaat er geen twijfel meer dat het aan je gereedschap ligt…
Kan zelf 90% doen met een dergelijke doppenset; proxxon doppenset 23040Bas1337 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:15:
Het gissen snap ik, het meeste huis tuin en keukengereedschap is wel aanwezig (behalve een dopsleutelset). Mijn idee is om het basisonderhoud zelf uit te gaan voeren: olie verversen, luchtfilter vervangen, zeg maar de dingen die in de Haynes manual met éen of twee sleuteltjes van de vijf staan aangegeven.
Verder is een setje schroevendraaiers, steeksleutels, ringsleutels, inbussleutels altijd handig. Een kunststof hamertje erbij en een tangenset (combinatietang, zijkniptang, telefoontang) dan kan je de hele motor uit elkaar krijgen
Verder merk specifiek. Rij nu KTM en dan heb je meer torx sleutels/doppen nodig.
¯\_(ツ)_/¯
Wel even die gekleurde strepen van je voorband rijden hèGeeMoney schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:13:
De eerste 50km staan erop!
***members only***
Uiteindelijk vrijdag net voor de grote buien op kunnen halen dus van de week maar even mooiere foto’s schieten met een zonnetje erbij.
Alleen de topkoffer zit er nog niet op en de akra heeft een lange levertijd.
De rest van mijn gekozen opties zitten er op!
Veel plezier ermee in ieder geval
Gamertag: timmie271
Doe maar vooral rustig aan de eerste 400-500 km zodat je banden de was goed uit kunnen zweten.GeeMoney schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:13:
De eerste 50km staan erop!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
:strip_exif()/f/image/DnarJovr8YVkHJBAJoxyBdwS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben van plan om er voor te zorgen dat de scheur niet groter kan worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat zelf te denken om aan de binnenkant epoxyhars te smeren, of hebben jullie misschien betere ideeën?
Daarnaast zou ik graag de oorzaak willen achterhalen. Volgens de zaak waar ik m’n motor wel eens voor onderhoud breng, heb ik één scheve remschijf aan de voorkant. Zou hierdoor wat kracht vrij kunnen komen om dit te veroorzaken? Of kan het ook gewoon ouderdom (kawa ZX6R ‘06) zijn?
Er zijn methodes om plastic te lassen maar dan moet je daarna het spatbord (laten) spuiten. Dat is wel de sterkste manier dacht ik. Je zou ook kunnen zoeken naar een gebruikt spatbord, er zijn aardig wat motor demontage bedrijven te vinden op internet.Denoes schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:18:
Wat een paar jaar geleden begon als een kleine scheur in m’n voorspatbord, is nu uitgegroeid tot een iets te grote scheur.
[Afbeelding]
Ik ben van plan om er voor te zorgen dat de scheur niet groter kan worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat zelf te denken om aan de binnenkant epoxyhars te smeren, of hebben jullie misschien betere ideeën?
Daarnaast zou ik graag de oorzaak willen achterhalen. Volgens de zaak waar ik m’n motor wel eens voor onderhoud breng, heb ik één scheve remschijf aan de voorkant. Zou hierdoor wat kracht vrij kunnen komen om dit te veroorzaken? Of kan het ook gewoon ouderdom (kawa ZX6R ‘06) zijn?
Verder zou ik écht wat aan die schijf doen, een andere erop... je remkracht is hierdoor een stuk minder en remmen zijn wel heel belangrijk naar mijn mening. Het is je eigen veiligheid én die van anderen...
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als ze maar een keer goed warm gereden zijn (flink remmen en accelereren) en gewoon rustig sturen. Na 100 km, kun je weer volle bak.botoo schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:09:
[...]
Doe maar vooral rustig aan de eerste 400-500 km zodat je banden de was goed uit kunnen zweten.
(Op het circuit waren ze na 1 tot 2 rondjes voldoende ingereden)
Begin ermee om op het einde van de scheur een gaatje te boren. Dan scheurt hij niet verder.Denoes schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:18:
Wat een paar jaar geleden begon als een kleine scheur in m’n voorspatbord, is nu uitgegroeid tot een iets te grote scheur.
[Afbeelding]
Ik ben van plan om er voor te zorgen dat de scheur niet groter kan worden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik zat zelf te denken om aan de binnenkant epoxyhars de te smeren, of hebben jullie misschien betere ideeën?
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/qCPDTTLblRnuvRlI2NUkpbJG.jpg?f=fotoalbum_large)