Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 401 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.682 views

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56
SniperGuy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:48:
[...]

1 op 20. Conclusie: tempo moet de volgende keer hoger of ik moet echt niet voorbij de 2e versnelling gaan :+
Ik ook zoiets. Vermoed dat het verbruik het eerste deel van de rit, toen ik met de 2 KTM's meereed, wat hoger lag dan de rest van de rit :+ Op gegeven moment was de groep eigenlijk ook wel iets te groot.

Had de terugweg naar huis trouwens nog een wielrenner plat kunnen rijden. Ik nader een gelijkwaardig kruispunt met alleen een weg van links. Komt er ineens met volle vaart een wielrenner uit die weg van links zetten. Die gast keek niet op of om. Schrikt zich rot van mij. Ik in de ankers om 'm niet te raken. Krijg je alleen zo'n suf 'sorry' handje van die gast. Echt, ik had de neiging om 'm van die fiets af te schoppen.

Tijdens de rit was er trouwens ook nog zo'n racefiets dwaas die het nodig vond 'm door het verkeer te gaan slalommen toen het 'm even niet snel genoeg ging :X

[ Voor 40% gewijzigd door InZane op 16-05-2022 09:51 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

R0y. schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Biesbosch.. dat bedoelde ik. Goedemorgen.

Zo'n Garmin XT is erg mooi en ook netjes bij jou achter het ruitje te verwerken! Bij mij is dat geen doen, anders was de Tomtom al vervangen.
Op Facebook en youtu.be zijn er die 1 op 26+ weten te halen. Maar hoe weet ik nog niet, misschien hebben ze een persoonlijke @Vrijdag die voor ze rijd ofzo?

Zo'n XT is mooi inderdaad maar ook gelijk weer een stuk duurder.

Awesome

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 14:58
InZane schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:38:
[...]

Ik ook zoiets. Vermoed dat het verbruik het eerste deel van de rit, toen ik met de 2 KTM's meereed, wat hoger lag dan de rest van de rit :+ Op gegeven moment was de groep eigenlijk ook wel iets te groot.

Had de terugweg naar huis trouwens nog een wielrenner plat kunnen rijden. Ik nader een gelijkwaardig kruispunt met alleen een weg van links. Komt er ineens met volle vaart een wielrenner uit die weg van links zetten. Die gast keek niet op of om. Schrikt zich rot van mij. Ik in de ankers om 'm niet te raken. Krijg je alleen zo'n suf 'sorry' handje van die gast. Echt, ik had de neiging om 'm van die fiets af te schoppen.

Tijdens de rit was er trouwens ook nog zo'n racefiets dwaas die het nodig vond 'm door het verkeer te gaan slalommen toen het 'm even niet snel genoeg ging :X
Die wielrenner met de tattoo's op de benen bedoel je? Ja dat was een flinke aso, die schoot mij eerst links en daarna rechts voorbij (Ik reed voorop). Het was stervensdruk op dat punt (wandelaars, auto's en fietsers) dus ik dacht ff rustig aan te doen, maar die wappie klapte er volle bak langsheen. En intussen klaagt men maar over motorrijders en sluit men dijken en weet ik al wat niet af om overlast te beperken. :/

Voor wat betreft de snelheid, ben ik het met je eens. Ik reed voorop en bepaalde het tempo. Dat lukte mij beter met en groepje van 4 dan met het clubje van 6-7 motoren. Ik was meer bezig met mijn spiegels in de gaten te houden, om te weten of iedereen in 1 keer de kruising over kwam. Ging ook wel een paar keer mis, die ene keer bij de bus op de rotonde bijvoorbeeld. Ik dacht dat we allemaal in 1 keer konden gaan, maar de groep viel in tweeën.

Dus ik vroeg me de hele tijd af of ik niet te snel of juist te langzaam zou rijden. Ik had geen idee namelijk...
Maar volgende keer splitsen we de groep (graag zelfs), rijdt voor iedereen fijner...

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Met onbekenden erbij is dat sowieso lastiger inschatten. En laat je als voorrijder het tempo wat zakken, dan doen zij dat ook. Met als gevolg dat ze wéér achter raken en het tempo nóg lager wordt.

Laatst heb ik een rit voorgereden waarbij er 2 onbekenden bij zaten. Deze waren daarnaast ook vrij onzeker op de motor.
Die rit was vermoeiender voor mij dan een hele dag stevig sportief doorrijden met mensen achter me die ik maar om de paar minuten hoef te checken of ze er nog zijn. Verder kan ik dan gewoon mijn eigen ding doen, inclusief inhalen.

Het ritje met Timmie271 laatst achter me aan (+ 2 maten van me) ging prima. Ik heb Tim in de gaten gehouden in de spiegels, maar daar heb ik me geen moment zorgen om gemaakt. d:)b Dat is véél relaxter rijden.

Wat me er aan laat denken: @timmie271 Heb je regenkleding? Ik zie nog gebeuren dat we zometeen op weekend wat regenachtig weer meepikken. Al hoop ik natuurlijk gewoon op 25 graden en een zonnetje. 8)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Ik heb in het verleden ook wel eens voorgereden met 20 man, maar dan moet je zo ontzettend traag rijden / optrekken, anders trek je zo die groep uit elkaar. Gebeurt echt in no time, zeker komend van een rotonde of afslag oid.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:41

Vrijdag

De Zwarte

In zo'n grote groep rijden is toch ook helemaal niet leuk? Niet dat ik er veel ervaring mee heb, maar wat ik heb gemerkt is vijf, maximaal zes mensen. En dan ook nog het liefst met dezelfde ervaring/instelling/snelheid. Als je tussen de racers/vlot-doorrijders zit is dat voor mij helemaal niet leuk, omdat ik veel meer van de omgeving aan het genieten ben. Dan ga ik liever rustig tokkelen met newbies/125cc'tjes/de meer behoudende rijders.

Uitzondering waren de twee DGR ritten, maar dat was meer een optocht dan een rit.

Paar keer met mensen van hier gereden en het was altijd wel fijn dat er meerdere groepen waren. Zit niemand elkaar in de weg, en afspreken deden we dan op een centraal punt on samen te lunchen. Werkte prima :)

[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 16-05-2022 11:44 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Verbruik tot nu toe schommelde tussen 1 op 20 en 1 op 21,5ish. Biesbosch was dichter bij het eerste O-)

Telefoon is balen idd, zie dat garmin 590/595 op marktplaats tussen de €200 en €300 gaan. Misschien toch maar eens iets halen, gebruik het stiekem best veel ondertussen.
De Zümo 595 is technisch gezien gewoon een Zümo 590 met een andere kleurstelling én wat verbeteringen aan de connector van de accu plus andere software met een paar handige aanvullingen. Je kunt de software van de Zümo 595 echter op de Zümo 590 flashen waarmee ALLE extra functionaliteit ook werkend wordt op de Zümo 590 (*hardware is verder 100% indentiek) ;)

Accu Issue is overigens ook gewoon op te lossen met een McGuyver Tool (lees: paperclip), het issue zit in de connector aan de kant van de accukabel. Vanwege dit vage accu issue heeft de Zümo 590 maar een half jaartje bestaan totdat de Zümo 595 geïntroduceerd werd :9
Vrijdag schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:41:
In zo'n grote groep rijden is toch ook helemaal niet leuk? Niet dat ik er veel ervaring mee heb, maar wat ik heb gemerkt is vijf, maximaal zes mensen. En dan ook nog het liefst met dezelfde ervaring/instelling/snelheid. Als je tussen de racers/vlot-doorrijders zit is dat voor mij helemaal niet leuk, omdat ik veel meer van de omgeving aan het genieten ben. Dan ga ik liever rustig tokkelen met newbies/125cc'tjes/de meer behoudende rijders.

Uitzondering waren de twee DGR ritten, maar dat was meer een optocht dan een rit.

Paar keer met mensen van hier gereden en het was altijd wel fijn dat er meerdere groepen waren. Zit niemand elkaar in de weg, en afspreken deden we dan op een centraal punt on samen te lunchen. Werkte prima :)
Moet je net in zo'n groepje zitten waarbij 'de voorrijder' met een Yamaha MT10 besluit om even een heel stuk Off-Road te gaan (via een heuvelachting bospad) om zo een wegomleiding in Duitsland te kunnen omzeilen....

Afschieten, dat soort voorrijders >:)

[ Voor 41% gewijzigd door Will_M op 16-05-2022 12:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:09
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:10:
Wat me er aan laat denken: @timmie271 Heb je regenkleding? Ik zie nog gebeuren dat we zometeen op weekend wat regenachtig weer meepikken. Al hoop ik natuurlijk gewoon op 25 graden en een zonnetje. 8)
Neem het zonnetje wel mee dan, regenkleding ontbreekt in het assortiment hier :+

Gamertag: timmie271

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Dat heb je op 4 dagen weg met de motor helaas niet altijd voor het uitkiezen.
Toegegeven, ik heb regenkleding maar zelden aan, maar ben er wel blij mee. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
A13X schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:24:
[...]de motor boeide het niks[...]
Mijn motor dacht dat er ijs lag. Ik gleed alle kanten op. :+
En die 2 voor me op de Transalp en de Tiger zag ik op een gegeven moment niet meer, zo vlot gingen die er door heen :'(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• timmie271
Mitssz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:21:
[...]

En die 2 voor me op de Transalp en de Tiger zag ik op een gegeven moment niet meer, zo vlot gingen die er door heen :'(
Mietje! Meer gas geven :+ Ik zat er geduldig op te wachten tot je het gas open zou trekken :9

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:20:
Dat heb je op 4 dagen weg met de motor helaas niet altijd voor het uitkiezen.
Toegegeven, ik heb regenkleding maar zelden aan, maar ben er wel blij mee. :)
Helaas niet idd en al helemaal niet in de bergen waar het aan de ene kant droog kan zijn en aan de andere kant een leuke bui hangt ;w. Gok dat ik dat maar gewoon voor lief moet nemen met mijn verwachting op mooi weer.

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

timmie271 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Mietje! Meer gas geven :+ Ik zat er geduldig op te wachten tot je het gas open zou trekken :9
Ik dacht de hele tijd... Zal ik? zal ik? zal ik? Nahhh laat ik er maar achter blijven O-)

Awesome

• InZane
[...]

Ik kon het niet laten om de achterkant ff te laten kwispelen, maar daar was ook niet echt veel nodig met een wegband in combinatie met mul zand :+
badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Die wielrenner met de tattoo's op de benen bedoel je? Ja dat was een flinke aso, die schoot mij eerst links en daarna rechts voorbij (Ik reed voorop). Het was stervensdruk op dat punt (wandelaars, auto's en fietsers) dus ik dacht ff rustig aan te doen, maar die wappie klapte er volle bak langsheen. En intussen klaagt men maar over motorrijders en sluit men dijken en weet ik al wat niet af om overlast te beperken. :/
Ja die inderdaad. Ik zeg niet dat ik heilig ben, maar wat hij daar deed sloeg echt nergens op.

[ Voor 46% gewijzigd door InZane op 16-05-2022 12:37 ]

• Mitssz
[...]

A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:29:
[...]

Ik dacht de hele tijd... Zal ik? zal ik? zal ik? Nahhh laat ik er maar achter blijven O-)
Jullie mochten er best langs hoor, ik had alleen bijna een nieuwe onderbroek nodig af en toe :o

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• DrivinUCrazy
  • Nu online
timmie271 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:28:
[...]

Helaas niet idd en al helemaal niet in de bergen waar het aan de ene kant droog kan zijn en aan de andere kant een leuke bui hangt ;w. Gok dat ik dat maar gewoon voor lief moet nemen met mijn verwachting op mooi weer.
Die fout hebben er meer gemaakt. Mijn advies: niet doen. :) Of op zijn minst wat klaar hebben liggen en de dag voor vertrek zo zeker zijn van de weersvoorspelling dat je de gok aandurft.
Verkleumd van de kou rijden is gewoon niet relaxt en ronduit gevaarlijk.

offtopic:
Heb je al een slaapplek geregeld voor de woensdag?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mitssz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:36:
[...]

[...]

Jullie mochten er best langs hoor, ik had alleen bijna een nieuwe onderbroek nodig af en toe :o
Was je niet bang dat je om ging vallen doordat er te weinig gyroscoop-krachten op je wielen drukte? 8) :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Will_M schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:49:
[...]

[...]

Moet je net in zo'n groepje zitten waarbij 'de voorrijder' met een Yamaha MT10 besluit om even een heel stuk Off-Road te gaan (via een heuvelachting bospad) om zo een wegomleiding in Duitsland te kunnen omzeilen....

Nee joh, dat was juist mooi!

Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/7h5BCn-H4bIAAAAC/carl-fredricksen-thumbs-up.gif

En een havik is immers een bosvogel 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 16-05-2022 12:49 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• badkuip
Overigens wel leuk om de gemeenschappelijke afkeer te ontdekken voor BMW Gs-en 👍

Verder zijn elektrische motoren (zoals de Zero), Italiaanse motoren en KTM's tijdens de lunch nog even uitgebreid in de zeik genomen 😜

Ik ben overigens het overzicht van wie op welke motor rijdt, helemaal kwijt. Behalve botoo natuurlijk, maar die was de enige met een Harley.
Wie is nou die kerel op de Versys 650 die direct achter mij reed?

[ Voor 32% gewijzigd door badkuip op 16-05-2022 12:52 ]

• timmie271
InZane schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:36:
[...]

Ik kon het niet laten om de achterkant ff te laten kwispelen, maar daar was ook niet echt veel nodig met een wegband in combinatie met mul zand :+
Lampje ging al knipperen op het dashboard idd met een dot gas, normaal gas geven viel het wel mee :P

• timmie271
[...]

beter dan over het trappetje omhoog en weer naar beneden aan de andere kant :P

• Mitssz
Will_M schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Was je niet bang dat je om ging vallen doordat er te weinig gyroscoop-krachten op je wielen drukte? 8) :P
Ik reed +- 40, is dat niet genoeg? :P

• timmie271
Mitssz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:52:
[...]

Ik reed +- 40, is dat niet genoeg? :P
Dat kon harder!!! Hier zag ik 30-50 op de teller staan :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:51:
[...]

beter dan over het trappetje omhoog en weer naar beneden aan de andere kant :P
Dat was eigenlijk wel m'n eerste 'plan de campagne', maar leek me toen toch niet helemaal de beste keuze voor de gene welke me zouden moeten volgen onder het mom van: "de voorrijder heeft AL-TIJD gelijk als het op spontane routewijzigingen aan komt" :P

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

timmie271 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Lampje ging al knipperen op het dashboard idd met een dot gas, normaal gas geven viel het wel mee :P
Disco infernooo!!! Al had ik hem in Explorer mode gezet en de TC en stukkie omlaag. Uitbreken en disco😎

Awesome

• InZane
timmie271 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Lampje knipperen? Dat soort moderne fratsen heeft mijn CB niet hoor. Ik heb niet eens ABS, dus ik kon aan het einde van het pad ook nog even een streepje trekken met m'n achterwiel.

• timmie271
InZane schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Lampje knipperen? Dat soort moderne fratsen heeft mijn CB niet hoor. Ik heb niet eens ABS, dus ik kon aan het einde van het pad ook nog even een streepje trekken met m'n achterwiel.
Spartaans! :9

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Mitssz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:36:
[...]

[...]

Pas nou op met zulke opmerkingen, voor je het weet laat @Grubeater ook bij jou op je werk een nieuwe onderbroek bezorgen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mitssz schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:21:
[...]

Toch maar een setje Heidenau bandjes onder de RJ15 monteren tijdens een GoT ritje? :*) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 16-05-2022 13:32 ]

• Mitssz
Will_M schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Toch maar een setje Heidenau bandjes onder de RJ15 monteren tijdens een GoT ritje? :*) 8)
Ik was op de Div gisteren, daar zitten Road 5's onder, die toch wat meer profiel hebben dan de Pirelli's op de R6 :+

Maar blijven natuurlijk straatbanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Mitssz op 16-05-2022 13:55 ]

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Iemand suggesties voor adventure touring motorlaarzen ?
Ik heb alleen raceboots en werkschoenen. Wil toch iets solieders. Waterdicht en hoog model.

dacht zelf aan de Forma adventure tourer :

https://www.chromeburner....er-black-motorcycle-boots

[ Voor 29% gewijzigd door DateTime.Now op 16-05-2022 14:44 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

De Zümo 595 is technisch gezien gewoon een Zümo 590 met een andere kleurstelling én wat verbeteringen aan de connector van de accu plus andere software met een paar handige aanvullingen. Je kunt de software van de Zümo 595 echter op de Zümo 590 flashen waarmee ALLE extra functionaliteit ook werkend wordt op de Zümo 590 (*hardware is verder 100% indentiek) ;)

Accu Issue is overigens ook gewoon op te lossen met een McGuyver Tool (lees: paperclip), het issue zit in de connector aan de kant van de accukabel. Vanwege dit vage accu issue heeft de Zümo 590 maar een half jaartje bestaan totdat de Zümo 595 geïntroduceerd werd :9
Die droom kan ik je wel uit helpen. De 595 was net zo goed drama. Zelfs met 'mod' en nieuwe accu was het huilen met de pet op.

De XT doet dat een heel (!!!) Stuk beter.

Maar daar mis ik dan weer Spotify ondersteuning ;)

• nldls
DateTime.Now schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:42:
Ik heb alleen raceboots en werkschoenen. Wil toch iets solieders. Waterdicht en hoog model.

Ik rijd al jaren met een set Alpinestars Goretex laarzen. Rits aan de binnenkant en afsluitbaar met klittenband. Ben er nog elke dag blij mee.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:55:
[...]

Die droom kan ik je wel uit helpen. De 595 was net zo goed drama. Zelfs met 'mod' en nieuwe accu was het huilen met de pet op.

De XT doet dat een heel (!!!) Stuk beter.

Maar daar mis ik dan weer Spotify ondersteuning ;)
Je hoeft me écht niet uit m'n droom te helpen hoor, ik heb al jaren de Zümo 595 nadat ik die als opvolger van m'n destijds zelf aangeschafte Zümo 590 van Garmin gekregen heb als zijnde vervanger en compensatie voor de 'ellende' met de Zümo 590.

Als ik een Zümo XT had willen hebben dan had ik die inmiddels echt al wel aangeschaft, dus zó slecht is de 590/595 nou ook weer niet... Plus: ik heb geen zin om twee Garmin Mounts, één per motorfiets, opnieuw op te gaan bouwen op m'n motoren :9

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Will_M schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:01:
[...]

Je hoeft me écht niet uit m'n droom te helpen hoor, ik heb al jaren de Zümo 595 nadat ik die als opvolger van m'n destijds zelf aangeschafte Zümo 590 van Garmin gekregen heb als zijnde vervanger en compensatie voor de 'ellende' met de Zümo 590.

Als ik een Zümo XT had willen hebben dan had ik die inmiddels echt al wel aangeschaft, dus zó slecht is de 590/595 niet... Plus: ik heb geen zin om twee Garmin Mounts, één per motorfiets opnieuw op te gaan bouwen op m'n motoren :9
Hoe lang houdt die het uit dan? Ik kreeg een nieuwe accu ter compensatie, maar die hield het nog geen uur uit. Langer dan de oude, soit, maar sloeg nog nergens op als je de dag ervoor een route wilde inplannen.

Overigens wel leuk van die apparaten, dat ze de route lekker bijhouden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdPU1RgLzUbtAMMk14Q_ZCFwUCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u7Dwq55JbSDZKP2rNnb9KAi0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 16-05-2022 15:08 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MikeyMan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Hoe lang houdt die het uit dan? Ik kreeg een nieuwe accu ter compensatie, maar die hield het nog geen uur uit. Langer dan de oude, soit, maar sloeg nog nergens op als je de dag ervoor een route wilde inplannen.

[Afbeelding]
Ik moet even kijken hoelang 't ding op de accu wil blijven werken. Ik gebruik het apparaat eigenlijk alleen op het moment dat het ding op motor geklikt zit óf aan m'n laptop hangt om routes over te zetten middels Garmin Basecamp.

Ik zet 'm hier nu nét aan en de accu-status is volgens het staafdiagram op het display nog iets van 50% / Groen terwijl ik 't ding een jaar geleden in de kast gelegd hebt... Standaard Li-ion gedrag dus 8)

edit:
En nog geen 20 minuten later is het ding volledig 'dood' en wil alleen nog maar opstarten door de accu los te pakken en opnieuw aan te sluiten. Statusbalkje voor de accu is daarna dan ook 'geel'. .... Dus maar weer aan de laptop gehangen om 'm op te laden en meteen de firmware én kaartenset bij te gaan werken middels Garmin-Express :o

Issue is vooral dat je helemaal niets meer met het ding kunt als de accu niet verbonden / aanwezig lijkt te zijn, ook niet als er een externe voedingsbron gekoppeld is. Dát accu issue had de originele accu van de Zümo 590 vooral doordat dat ding uitblonk in het afwezig zijn en blijven in verband met een slechte stekkeraansluiting.

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 16-05-2022 16:28 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25

[Afbeelding]
Ik wil ook graag een keertje in de Ardennen rijden, maar was er laatst met de auto en de wegen zijn toch wel vaak slecht en/of 'vies' (veel kiezels/grind in bochten). Hoe ga je (/jullie) daar mee om?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SH4D3H schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Ik wil ook graag een keertje in de Ardennen rijden, maar was er laatst met de auto en de wegen zijn toch wel vaak slecht en/of 'vies' (veel kiezels/grind in bochten). Hoe ga je (/jullie) daar mee om?
Precies de reden dat ik ben overgestapt van een Honda VFR naar een KTM 1290SA.

Hierop was het echt goed te doen.

Voorheen reed m'n maat op een Varadero en ik op die VFR. Ik kon hem met geen mogelijkheid volgen. Nu niks aan het handje.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 16-05-2022 16:03 ]

• badkuip
SH4D3H schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:55:
[...]

Kalm aan doen sowieso.
Aanhaken bij andere motorrijders en hun lijnen rijden.
Kijken hoe auto's het doen helpt ook wel, als zij alle blubber de lucht in slingeren weet ik dat ik op moet passen.

Maar vooral het eerste. Je niet laten opnaaien door anderen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Kalm aan doen sowieso.
Aanhaken bij andere motorrijders en hun lijnen rijden.
Kijken hoe auto's het doen helpt ook wel, als zij alle blubber de lucht in slingeren weet ik dat ik op moet passen.

Dat vooral ook. En dan is het eigenlijk fijner als de traagste vooraan rijdt. Lekker eigen tempo rijden. Kwam op die VFR ook af en toe op een bospad terecht, en dat ging niet snel (om het voorzichtig uit te drukken), maar uiteindelijk kom je er natuurlijk wel. Was alleen totaal gebroken na een dag. En daar had ik nu nergens last van.

• badkuip
Vaker afstappen inderdaad en pauze nemen. Ongemerkt raak je toch vermoeid.

Ook trekkers zijn een goed teken om op te letten. Menig boer spuit de weg niet schoon na het rijden met de strontkar. Dus bij alle trekkers, stallen en boerenerven doe ik per definitie rustig aan.

En even glijden in de bochten dat is mij ook wel eens gebeurt. Gelukkig altijd de bocht de goede kant op kunnen afmaken. Het is doodeng, maar kennelijk kunnen die banden aardig wat hebben, meer dan je eigen grenzen.
Dus goede banden op de juiste spanning is ook fijn!

• badkuip
Trouwens, ik zat al een tijdje te denken aan een bochtentraining te doen, het liefste in de Eifel of in de Ardennen. Iemand nog tips waar ik dit kan doen?

Ik ken LCVM en MoveON-motortraining. Bij de eerste had ik een keer geboekt maar moest ik een maand van tevoren afzeggen wegens omstandigheden maar hij wilde toch nog ruim €100 houden (terwijl er gewoon iemand anders in mijn plaats ging). MoveON ooit een keer mail gestuurd om mee te gaan met een training maar geen reactie.

Dus als iemand een tip heeft voor een goede, waarbij ik mijn bochtentechniek kan oefenen en lekker een weekend kan rijden, dan houd ik me aanbevolen.

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:35:
Trouwens, ik zat al een tijdje te denken aan een bochtentraining te doen, het liefste in de Eifel of in de Ardennen. Iemand nog tips waar ik dit kan doen?

Ik ken LCVM en MoveON-motortraining. Bij de eerste had ik een keer geboekt maar moest ik een maand van tevoren afzeggen wegens omstandigheden maar hij wilde toch nog ruim €100 houden (terwijl er gewoon iemand anders in mijn plaats ging). MoveON ooit een keer mail gestuurd om mee te gaan met een training maar geen reactie.

Dus als iemand een tip heeft voor een goede, waarbij ik mijn bochtentechniek kan oefenen en lekker een weekend kan rijden, dan houd ik me aanbevolen.
Tweakers weekend, moet je er alleen een paar zo gek krijgen om het te regelen :+

Awesome

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 16:31
badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:49:
...

Ja, dat was ik! :w

Ik vind ook moeilijk om gezicht en motor te koppelen aan nickname haha

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:00

Freelance

(..)

[...]

[Afbeelding]
Heb je hier toevallig een gpx van? Ga binnenkort naar een bekende motorherberg in Vielsalm en heb een paar uur alleen te vullen aangezien m’n motormaat last minute geen vrije dag kon krijgen :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Freelance schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:44:
[...]

Heb je hier toevallig een gpx van? Ga binnenkort naar een bekende motorherberg in Vielsalm en heb een paar uur alleen te vullen aangezien m’n motormaat last minute geen vrije dag kon krijgen :)
Sure. Kan ik gewoon uit Basecamp trekken. Voorkeur voor één van de drie routes? Of de combinatie?

Stuur ff DM met contactgegevens

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:00

Freelance

(..)

MikeyMan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:48:
[...]

Sure. Kan ik gewoon uit Basecamp trekken. Voorkeur voor één van de drie routes? Of de combinatie?

Stuur ff DM met contactgegevens
Die route die door Spa gaat gaat, mail staat zo in je dm!

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• DrivinUCrazy
  • Nu online
A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Tweakers weekend, moet je er alleen een paar zo gek krijgen om het te regelen :+
Dit. Ik zie de groepjes van de bochtentrainingen regelmatig in de Eifel rondrijden. Ik hoor dan ook wat beginners zeggen dat ze ook eens zo'n bochtentraining moeten doen. Maar als je achter wat beheerste, betere rijders aan rijdt kun je net zo veel opsteken. En let wel, sneller is niet beter. Dat snellere is een gevolg van beter kijken en betere lijnen rijden. (En gaandeweg meer vertrouwen krijgen, dat kost tijd)

Kortom, achter wat rijders aan rijden die beter zijn en waaraan je je kunt optrekken. Dat moeten dan geen haantjes zijn die alles wel even uit de kast halen. Hun taak is zo constant mogelijk rijden en de juiste lijnen uitzetten. Dat kan best op een Tweakers weekend. ;)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blijven kijken waar je heen wilt, niet voor je wiel. Ook bij een slippertje.

En niet met je kop over de streep bij een linkerbocht! Maar bovenal; veel rijden ;)

• R0y.
A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Sommige pakken dan nog wel eens een buitenbocht mee :+

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Bekijk ook de Forma Adventure.

Ik heb beide, maar de Tourer is niet meer waterdicht.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Tsjompy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 13:29

Ik heb de sport versie van vanucci maar de vtb 9 moet ook goed zijn.

• A13X
  • Nu online

A13X

Dude

R0y. schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:27:
[...]

Sommige pakken dan nog wel eens een buitenbocht mee :+
Of de stoep naast de rotonde :+

Of gaan stilstaan in de bocht 8)7

Awesome

• R0y.
A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Van dat laatste heb ik geen actieve herinnering.

• mambo No5
  • Laatst online: 21-11 10:38

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 is ook weer eens de hort op. In 2 weken even bij familie op bezoek in Toscane en probeer wat mooie wegen mee te pakken heen en terug (travelsnack volgt nog wel). Vandaag langs de Cinque Terre gereden en dat is wel een van de mooiere wegen van Italië. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBzjOCX8dOGV2N9HC-kAp57ntLs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k8O1BJ1A0702DEWTzYrb9HRR.jpg?f=user_large

(Lesson learned: de N-wegen zijn druk, ruk en saai, met name op de Povlakte. Doe jezelf een lol en klap er via de snelweg overheen ;w )

Op de motor door Florence heen is wel weer geinig om te doen overigens. :+

Onderweg met m'n pakezel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17EdhRSVJ_z8IBUurEvXWwNubBE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kMPjk2ch0wuxghmF83xiwAeP.jpg?f=user_large

(Mag wat mij betreft ook in de OP, 2008 DL650 uit omgeving Noord Braband. :) )

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• sypie
  • Niet online
Iemand bekend met vooorveren met de code "WP03"? Ik kan er niks over vinden op internet.

Deze veren zitten bij mij in de vorkpoten, kwam ik achter bij de revisie. Net gedaan alsof ik gek was en een luchtkamer van 62mm aangehouden. Onder het mom van "eerst de boel maar afmaken en ondertussen kijken wat er over te vinden is".

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:20:
[...]

Rotondes zijn daar gewoon veel te klein 😌

• Tsjompy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-11 13:29
sypie schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:52:
Iemand bekend met vooorveren met de code "WP03"? Ik kan er niks over vinden op internet.

Deze veren zitten bij mij in de vorkpoten, kwam ik achter bij de revisie. Net gedaan alsof ik gek was en een luchtkamer van 62mm aangehouden. Onder het mom van "eerst de boel maar afmaken en ondertussen kijken wat er over te vinden is".
WP is een oostenrijks merk voor vering, zie ook WP-suspension.com. Misschien dat je daar een specifiek type kunt vinden icm jouw motor.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

Dus, de nieuwe aanwinst staat thuis, zowaar niet van de aanhanger geflikkerd.
De hond was niet echt onder de indruk, maja, die is drukker bezig met melktanden wisselen en dr afgekloven roze olifant overal naartoe slepen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xloeQ2IzSQ86c5qC_X4hKbJBT_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M21S2HAzPfXHroavc2Rc86oc.jpg?f=fotoalbum_large

Maar de mooiste optie (van de vele overigens) is het ikea kastje wat ze er bij Honda in geknutseld hebben;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBpOhlS7snwiaw-fGVBLq0s4Udo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfvKukkffPzCNdn7RLLKz15b.jpg?f=fotoalbum_large

Verder heeft ie keyless, vario met D(rive), S(port) en M(anual) stand, een verbruiksmeter, parkeerrem, superdeluxe zadel en volgens mij 22 hele pk's.
En dat alles in een scooter uit 2007 voor 950 euro.

leeg

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

4x2 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:54:
Dus, de nieuwe aanwinst staat thuis, zowaar niet van de aanhanger geflikkerd.
De hond was niet echt onder de indruk, maja, die is drukker bezig met melktanden wisselen en dr afgekloven roze olifant overal naartoe slepen.

[Afbeelding]

Maar de mooiste optie (van de vele overigens) is het ikea kastje wat ze er bij Honda in geknutseld hebben;
[Afbeelding]

Verder heeft ie keyless, vario met D(rive), S(port) en M(anual) stand, een verbruiksmeter, parkeerrem, superdeluxe zadel en volgens mij 22 hele pk's.
En dat alles in een scooter uit 2007 voor 950 euro.
Doggo! O+

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
MikeyMan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:02:
[...]
Precies de reden dat ik ben overgestapt van een Honda VFR naar een KTM 1290SA.
Ik weet dat mijn vraag het wisselen van motor niet heeft uitgesloten, maar dat vind ik op dit moment toch een suboptimale oplossing :+
badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:03:
[...]
Die drang heb ik dan weer niet, maar ik wil ook geen gevaarlijke situatie veroorzaken omdat ik daar als een opaatje rij en de locals er voorbij proberen te komen.
badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 16:11:
[...]
En even glijden in de bochten dat is mij ook wel eens gebeurt. Gelukkig altijd de bocht de goede kant op kunnen afmaken. Het is doodeng, maar kennelijk kunnen die banden aardig wat hebben, meer dan je eigen grenzen.
Dus goede banden op de juiste spanning is ook fijn!
MikeyMan schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:09:
Blijven kijken waar je heen wilt, niet voor je wiel. Ook bij een slippertje.
Ik wil nog eens een off road cursus doen om aan dat slippen te wennen inderdaad. Al zijn er wegen (bijv. ook bij La Roche-en-Ardenne) waarbij ik de indruk heb dat het ofwel de hele weg 30 ofwel de hele weg glijden is. Dat houdt me nog een beetje tegen :/

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SH4D3H schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:46:
[...]

Ik weet dat mijn vraag het wisselen van motor niet heeft uitgesloten, maar dat vind ik op dit moment toch een suboptimale oplossing :+

[...]

Die drang heb ik dan weer niet, maar ik wil ook geen gevaarlijke situatie veroorzaken omdat ik daar als een opaatje rij en de locals er voorbij proberen te komen.

[...]

[...]

Ik wil nog eens een off road cursus doen om aan dat slippen te wennen inderdaad. Al zijn er wegen (bijv. ook bij La Roche-en-Ardenne) waarbij ik de indruk heb dat het ofwel de hele weg 30 ofwel de hele weg glijden is. Dat houdt me nog een beetje tegen :/
Daar moet je dus schijt aan hebben. Locals kom je sowieso niet zo gek veel tegen. En de echte racers laten het wel uit hun hoofd om in België te gaan rijden. Die houden het wel bij Luxemburg en Duitsland ivm de staat van het asfalt.

De kwaliteit van het wegdek varieert gewoon heel erg. Het lijkt erop dat het toch her en der inmiddels wel wat vooruit gaat. Maar inderdaad, je hebt ook hele stukken met gaten of zelfs grind/kiezels. Maar daar moet je wel echt naar op zoek. Zelfs met de Onroute kaarten is het nog wel te doen. Totdat m'n maat op een SA-R en een behoefte aan offroaden ineens een stukje moest afsnijden. :X

Cursus kan zeker geen kwaad, ga ik zeker ook een keer doen. Maar niet met m'n eigen motor :P
Heb drie keer een VRO gedaan. Waarvan de VRO bochten in de stromende regen. Dat was zeker weten heel erg leerzaam. Maar offroad vind ik toch weer wat anders.

Overigens is de hoofdweg naar La Roche een uitstekend voorbeeld van een bochtig biljartlaken. Maar je moet er wel komen, en daarna nog ergens heen. Dus garanties heb je gewoon niet. ;)

Wat rij je eigenlijk?

edit: wat me trouwens ook opviel; ik ben bijna 2 meter. En zo'n VFR is gewoon best krap. Wat er gebeurde op de steile stukken naar beneden was dat ik zowat over de neus heen ging met remmen. Dan ga je dus afzetten met je armen, en meer druk zetten op je voorwiel. Kom je geen bocht meer mee door en je verkrampt gewoon. Door de betere houding is dat ook volledig weg. Zegt natuurlijk niet dat een ander daar last van heeft. Als je 20cm korter bent, en niet zo bang bent om te vallen, zal het op elke motor een stuk beter gaan :+

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 17-05-2022 10:00 ]

• timmie271
MikeyMan schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:50:
[...]
edit: wat me trouwens ook opviel; ik ben bijna 2 meter. En zo'n VFR is gewoon best krap. Wat er gebeurde op de steile stukken naar beneden was dat ik zowat over de neus heen ging met remmen. Dan ga je dus afzetten met je armen, en meer druk zetten op je voorwiel. Kom je geen bocht meer mee door en je verkrampt gewoon. Door de betere houding is dat ook volledig weg. Zegt natuurlijk niet dat een ander daar last van heeft. Als je 20cm korter bent, en niet zo bang bent om te vallen, zal het op elke motor een stuk beter gaan :+
Ik hou de rem er wel vaker op de bocht door voor trailbraking, wordt je draai cirkel iets korter :P

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

timmie271 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:50:
[...]

Ik hou de rem er wel vaker op de bocht door voor trailbraking, wordt je draai cirkel iets korter :P
True, en je kunt het gas er nog een beetje ophouden. Wel oppassen met hobbels tijdens het remmen ;)

• timmie271
MikeyMan schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:53:
[...]

True, en je kunt het gas er nog een beetje ophouden. Wel oppassen met hobbels tijdens het remmen ;)
Zeg dat ff tegen die Belgen :+

Stuiterde laatst opzij door de overgang van nieuw asfalt naar oud asfalt op driekwart van een bocht :X

• R0y.
timmie271 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:01:
[...]

Zeg dat ff tegen die Belgen :+

Stuiterde laatst opzij door de overgang van nieuw asfalt naar oud asfalt op driekwart van een bocht :X
Of je rijd in België rechtdoor terwijl er een bocht is :7 Maar dat slechte wegdek weerhoud mij er vaak van om België in te duiken met de motor als ik in Limburg ben. Ik rijd dan liever even door naar de Eifel.

Gelukkig hebben ze goed bier.

• timmie271
R0y. schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Of je rijd in België rechtdoor terwijl er een bocht is :7 Maar dat slechte wegdek weerhoud mij er vaak van om België in te duiken met de motor als ik in Limburg ben. Ik rijd dan liever even door naar de Eifel.

Ik zag de weg aan de andere kant al liggen en had even niet door dat het 2x 90° aan bochten was ervoor :+

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 21:12
R0y. schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:14:
[...]

Heb serieus op weg naar de Eifel gehad dat mijn alu beugel van het rempotje afbrak van die #$%#$ wegen.
Dat die lui zich niet de ogen uit de kop schamen snap ik echt niet.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
En wat kunnen wij daaraan doen?

Never ever financial advice...

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 21:12
kazzzdafke schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:20:
Je hoeft er niks aan te doen toch?
Ik schaam me ook voor sommige hollanders, betekent niet dat ik er wat aan moet doen toch?

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 15:00:
[...]

Heb serieus op weg naar de Eifel gehad dat mijn alu beugel van het rempotje afbrak van die #$%#$ wegen.
Dat die lui zich niet de ogen uit de kop schamen snap ik echt niet.
Das moeilijk hè, hun ogen zijn de kop al uitgeschud door de slechte wegen. ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Hebben ? Kreng zit in dr puberfase, haal ik dr over een jaar wel weer op :P

In ander nieuws;
Net even de moeite genomen om een hele korte compilatie te maken van mn woon-werk ritje om een indruk te geven van de beeldkwaliteit van de GreenYi moto dashcam.

Uhmmm, ja, ergens tussen aardappel en geweldig in, maar het ligt toch dichter bij aardappel dan geweldig.
Ach ja, scheelt me weer tekenen op een schadeformulier.

leeg

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

4x2 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:42:
Net even de moeite genomen om een hele korte compilatie te maken van mn woon-werk ritje om een indruk te geven van de beeldkwaliteit van de GreenYi moto dashcam.
Wmb doet het prima waar het voor is. Zou het ook nog een bruikbaar beeld geven op een motor die zo nu en dan wat trilt en bokt?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• R0y.
kazzzdafke schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:20:
Crowdfunding? Giro 555?

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

botoo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:13:
[...]
Wmb doet het prima waar het voor is. Zou het ook nog een bruikbaar beeld geven op een motor die zo nu en dan wat trilt en bokt?
Die NC is, met zn versleten kettingset en afstelling voor aangename vibraties, al een redelijk mobiele vibrator.
Denk niet dat het heel veel invloed heeft op de beeldkwaliteit.

leeg

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 07:05
Vandaag mijn nieuwe zadel ontvangen en de nieuwe tankpad kunnen plakken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BuxKYwTm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pIkxlDAm.jpg

Bewust even met de tankpad gewacht op het nieuwe zadel omdat deze iets hoger staat dan de originele.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-11 07:05
4x2 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Hebben ? Kreng zit in dr puberfase, haal ik dr over een jaar wel weer op :P

In ander nieuws;
[YouTube: Green Yi motor dashcam impression on NC700X DCT]

Uhmmm, ja, ergens tussen aardappel en geweldig in, maar het ligt toch dichter bij aardappel dan geweldig.
Ach ja, scheelt me weer tekenen op een schadeformulier.
Beeld is netjes toch ? iets aan de fletse kant maar ik vind 'm prima :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik noem het functioneel, het neemt constant op en je hebt altijd een bewijs van wat er om en nabij gebeurd is, maar als iemand je van de weg af drukt (of iets van die strekking) is de kans groot dat je geen kenteken kunt lezen.
Maar het zal een aardig deel van de gevallen opvangen, dus in dat opzicht is het al iets waard.

Zie trouwens net dat ik een foutje heb gemaakt 1:15-1:53, voor en achter zijn niet van hetzelfde stuk.
Ach ja, zal wel, ik heb geen al te hoge verwachtingen van youtube mensen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door 4x2 op 17-05-2022 20:09 ]

leeg

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:38
Nog een maandje of twee en dan vakantie! Gisteren tickets geboekt dit keer richting Corsica. Iemand daar al geweest? In de corona tijd (zoekfunctie) waren wat ideeën, maar volgens mij niet gerealiseerd. :)

V-Strom 650

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Xoxol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:29:
Nog een maandje of twee en dan vakantie! Gisteren tickets geboekt dit keer richting Corsica. Iemand daar al geweest? In de corona tijd (zoekfunctie) waren wat ideeën, maar volgens mij niet gerealiseerd. :)
Ik lees op Facebook, uiterst betrouwbare bron, dat de TET op Corsica niet berijdbaar is in de zomer wegens brandgevaar.
Binnenkort zomer, en zoals elk jaar zal TET Corsica niet meer beschikbaar zijn tussen 15 juni en 15 september wegens brandgevaar en overbezoek in deze populaire tijd van toeristen!
Ik weet niet of dat voor de normale wegen op Corsica ook geld, maar ik zou het wel even uitzoeken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• sypie
  • Niet online
Tsjompy schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:44:
[...]
WP is een oostenrijks merk voor vering, zie ook WP-suspension.com.
Deze naam bracht me wel iets verder. Niet op het type van de veer maar mogelijk wel iets anders: https://www.gelderlander....spension-malden~a7f84ded/

Waarschijnlijk zijn in de tijd dat die nog in Nederland/België (geen idee waar Malden ligt en nu even te lui om op te zoeken..) gemaakt waardoor er nu weinig meer over te vinden is. De fabriek is al 13 jaar geleden verhuisd en mogelijk hebben ze zelfs hun assortiment flink gewijzigd. Op de huidige site staan ook alleen maar producten voor motoren vanaf 2012.

Dat betekent zeer waarschijnlijk dat mijn veer er al ruim 10 jaar in zit. Ik heb werkelijk geen idee of dat nog wat uitmaakt. Mocht het wel uitmaken dan zal ik daar tijdens het rijden vast achterkomen. Dan kan ik altijd nog andere veren aanschaffen en ze opnieuw gaan monteren met de juiste luchtkamer etc.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:46
sypie schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:32:
[...]

Deze naam bracht me wel iets verder. Niet op het type van de veer maar mogelijk wel iets anders: https://www.gelderlander....spension-malden~a7f84ded/

Waarschijnlijk zijn in de tijd dat die nog in Nederland/België (geen idee waar Malden ligt en nu even te lui om op te zoeken..) gemaakt waardoor er nu weinig meer over te vinden is. De fabriek is al 13 jaar geleden verhuisd en mogelijk hebben ze zelfs hun assortiment flink gewijzigd. Op de huidige site staan ook alleen maar producten voor motoren vanaf 2012.

Dat betekent zeer waarschijnlijk dat mijn veer er al ruim 10 jaar in zit. Ik heb werkelijk geen idee of dat nog wat uitmaakt. Mocht het wel uitmaken dan zal ik daar tijdens het rijden vast achterkomen. Dan kan ik altijd nog andere veren aanschaffen en ze opnieuw gaan monteren met de juiste luchtkamer etc.
Net onder Nijmegen (ik zal je helpen) ;)

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-11 12:38
Grubeater schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:58:
[...]

Ik lees op Facebook, uiterst betrouwbare bron, dat de TET op Corsica niet berijdbaar is in de zomer wegens brandgevaar.

[...]

Ik weet niet of dat voor de normale wegen op Corsica ook geld, maar ik zou het wel even uitzoeken.
Thanks. Ik ga dit verder uitzoeken.

V-Strom 650

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 09:35
Xoxol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 21:29:
Ik ben een aantal jaar geleden op Corsica geweest, maar niet met de motor. :+

Voor de rest, een heel mooi eiland, mooie stadjes(Calvi, Bastia, Porto), fijne mensen. Als je ooit in Frankrijk ben geweest, vergeet dat alles! Ik zie Corsica meer als Italië, waar men Frans spreekt, maar ook wel Engels als dat moet. En ze zijn zeker wel trots op hun eiland, maar niet zo chauvinistisch als de Fransen...

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
afgelopen zondag de dijk van Vollenhove naar Lemmer gereden...

Wat een heerlijke dijk is dat zeg, en ik had de onverwachte mazzel dat het ook nog eens rustig was. Die dijk is niet geschikt om hem eens lekker plat in de bochten te leggen (veel teerstrepen, en hobbelig), maar het uitzicht is weergaloos.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUROp9RvQleKEuwNrQ8y-Ed_NYli2dK5mYNclk84cpYXeYdhDt50Osb8HiuKuk9I9XraHE8kjdMpRQHcitNrctuRgxtZVmE0a_1E_KA8dXW3AqxFTRig4IHwLt5POOY3NwvXvL-IhKPjugFU6jClHQ67Q=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUcCGedlpD5XbOGEeVo1psM8l5wUKxlRtPsXoIYhnuF2f5sbTx31TtSl8puXsCGVvJ3YXkxwN6_Qkqklj_lOHsdqJx7RP48mq_sMY_yuWJ_zCx8WgR0Q_kSPHa2zxXvVW4lvxKRJgxBxeLCo6_sb2M7LQ=w1282-h961-no?authuser=0

Onderweg nog wel de massamoordenaar uitgehangen... (veel beestje naar de beestjehemel gestuurd), en ondanks dat toch nog zeer grote blij:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVRlYumpZzEiUQF4PcHLJcBlcmljytzt_qQwta3IvOTUFQfogC9AJmsGSpV4KC1eEJOLFTLOH94OjCF7oORmgCmLVKhO2tu3DS-hbEjQOHW1jeHIz5hhxWAGeZI7O1Hb5B-i8JLDlS-NkzcGuQx0SCHPg=w1282-h961-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• SniperGuy
  • Nu online
badkuip schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:49:
Overigens wel leuk om de gemeenschappelijke afkeer te ontdekken voor BMW Gs-en 👍

Verder zijn elektrische motoren (zoals de Zero), Italiaanse motoren en KTM's tijdens de lunch nog even uitgebreid in de zeik genomen 😜

Ik ben overigens het overzicht van wie op welke motor rijdt, helemaal kwijt. Behalve botoo natuurlijk, maar die was de enige met een Harley.
NA de lunchstop (en volgens mij na dat stukje onverhard) reed je nog 1e rang met die gast (die niet bij ons hoorde) die volgens mij (we reden er een flink stuk achter) een 12'0çlock deed :+
2Swift schreef op maandag 16 mei 2022 @ 17:31:
[...]

Ja, dat was ik! :w

Ik vind ook moeilijk om gezicht en motor te koppelen aan nickname haha
Volgende keer moeten we maar het type + kleur motor erbij zetten bij een posting over een meeting en wie meegaat :Y

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
@SniperGuy Voor die Zwolle-rit had @s006110 van te voren een mooi tabelletje gemaakt met naam & motor van degenen die meereden, dat hielp wel :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Chakotay schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:21:
@SniperGuy Voor die Zwolle-rit had @s006110 van te voren een mooi tabelletje gemaakt met naam & motor van degenen die meereden, dat hielp wel :)
Ik hoorde al dat er met een 2e editie werd gewacht tot een niet nader te noemen Honda het weer goed doet. Hopelijk duurt dat geen jaar... :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• s006110
Chakotay schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 13:21:
Eerlijk gezegd was dat ook wel noodzakelijk voor mij, ik heb ook moeite om mensen uit elkaar te houden, zeker als het om echte namen en nicknames door elkaar gaat… de meeste informatie (qua motoren) kon ik uit de openingspost halen.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• s006110
Destruction schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 14:56:
[...]

Ik hoorde al dat er met een 2e editie werd gewacht tot een niet nader te noemen Honda het weer goed doet. Hopelijk duurt dat geen jaar... :+
Die ouwe Honda moet het gewoon gaan doen, anders moet ie voor straf meerijden op de MP3 😜

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32

Zjemm

...

Vandaag te horen gekregen dat ik over twee weken m’n motor kan ophalen jeeeujjjjjj 🤪

Ik laat er een roadlok opzetten als schijfremslot, maar thuis moet ie aan de ketting. Iemand nog een goede tip voor een kettingslot? Er zijn er zoveel 🥵

opensecure.nl

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zjemm schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 20:18:
Vandaag te horen gekregen dat ik over twee weken m’n motor kan ophalen jeeeujjjjjj 🤪

Ik laat er een roadlok opzetten als schijfremslot, maar thuis moet ie aan de ketting. Iemand nog een goede tip voor een kettingslot? Er zijn er zoveel 🥵
Als ie maar goedgekeurd is voor de verzekering toch? Dat zal ART4 inhouden. En dan heb je ook nog een muur/vloeranker nodig. Heb zelf beide van Abus. Had eerst een 120cm slot, maar deze heb ik omgeruild voor een 150cm.

De roadlock bevalt goed. Alleen jammer dat de oranje met KTM logo erop niet goedgekeurd is.

On a different note. Ff beurtje plannen voor de motor is ook geen sinecure zeg. Kan over twee maanden terecht :X

• nldls
Vandaag de fiets toch maar ff thuis gelaten. Regende al voor vertrek dus de auto maar keertje gepakt. Morgen nieuwe kans.

Overigens wel mijn doorwaaihandschoenen binnen gekregen vandaag. Alpinestars reef handschoenen voor de zomer. Benieuwd hoe dat voelt met rijden.

Eens met bovenstaande, ART 4 slot ivm verzekering en zorgen dat hij verzekerd is incl diefstal. Of nog beter, binnen zetten maar dat gaat helaas niet altijd.

[ Voor 49% gewijzigd door nldls op 19-05-2022 21:17 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zo'n 'strop' ketting is het makkelijkst. Je kan er veel langere afstand mee overbruggen zonder dat je ketting 2x zo zwaar wordt.

Ik heb hier een ART5 ketting liggen (gebruik ik niet meer) en die is echt megazwaar. Heb ook zo'n strop stijl ketting, die is veel lichter (ok, die is ook ART4 ipv 5).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:32

Zjemm

...

noes schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 22:54:
[...]

Zo'n 'strop' ketting is het makkelijkst. Je kan er veel langere afstand mee overbruggen zonder dat je ketting 2x zo zwaar wordt.

Ik heb hier een ART5 ketting liggen (gebruik ik niet meer) en die is echt megazwaar. Heb ook zo'n strop stijl ketting, die is veel lichter (ok, die is ook ART4 ipv 5).
Thnx
Ja wel grote prijs verschillen
Ik zat ook te kijken naar een asus granit detecto met ketting, maar die zijn wel aan de prijs

opensecure.nl

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Zjemm schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 23:14:
[...]

Thnx
Ja wel grote prijs verschillen
Ik zat ook te kijken naar een asus granit detecto met ketting, maar die zijn wel aan de prijs
Tja het is vooral een kwestie van doe je het alleen voor de verzekering of wil je echt de beste diefstalafschrikking. Ik heb zelf mijn motor altijd op ingebouwd alarm, granit detecto schijfremslot met alarm, en nog een los abus kettingslot aan het frame. Ik ben speciaal voor abus gegaan omdat hun kettingen net wat meer weerstand bieden dan andere art 4 sloten. Mijn motor is helaas een hoog diefstal risico dus ik neem het zekere voor het onzekere. Met mijn vorige motor was het totaal geen probleem omdat die zo weinig interessant was voor diefstal.

Zo'n roadlock overigens is echt heel minimaal qua bescherming, zoiets alleen doen als je het puur voor de verzekering doet. Is wel ultiem praktisch, dat is wel ideaal.

Verder helemaal eens met het advies voor een loop ketting, je hebt bijna twee keer de afstand met dezelfde ketting en ook dezelfde hoeveelheid bescherming. Met een gewone ketting zou ik niet mijn frame aan het anker krijgen, simpelweg te ver weg en geen punt waar hij door het frame kan. Met deze loop ketting kan ik hem met de slot kant aan het frame doen, en de ketting dan door het anker gelusd.

Detecto met ketting heb ik bewust niet gedaan omdat een ketting aan je remschijf niet de beste optie is, plus je hebt kans dat je met wat trekken en duwen over langere tijd je schrijf toch een beetje krom buigt. Ook met een schijfremslot zonder ketting is dat een mogelijkheid natuurlijk, maar voor mijn gevoel toch iets makkelijker om daar voorzichtig mee te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Nycrea op 19-05-2022 23:52 ]

🇺🇦

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Als het voor de verzekering is, en je motor staat op een plek waar jij de kans minimaal acht: neem een goedkoop ART-4 slot, ik heb er eentje van V. Als je wat beters (het beste?) wil, neem een Abus ART-4 ketting en slot.

Zelf heb ik de Abus 68 met een 120 cm ketting. Louis heeft 'm voor 130 euro link en XLMoto ook. Abus wordt door bijv. Lockpickinglawyer op YouTube vaak goed beoordeeld.

Dat Abus spul is prijzig, dus het loont om een kortingsbon te regelen, of te wachten op een actie. Niet zomaar de winkel in lopen, want dan betaal je gauw een tientje of drie extra. Voor een plek waar ik weinig sta, heb ik een Vinz slot gekocht. Ook ART-4 maar stukken goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 20-05-2022 10:41 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Hoe nemen jullie zo'n ketting eigenlijk mee? Veel motoren hebben geen plek voor zoiets onder het zadel, en een paar kilo staal dat ligt rond te stuiteren in de topkoffer zou ik ook niet echt blij van worden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Verwijderd

Chakotay schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:47:
Hoe nemen jullie zo'n ketting eigenlijk mee? Veel motoren hebben geen plek voor zoiets onder het zadel, en een paar kilo staal dat ligt rond te stuiteren in de topkoffer zou ik ook niet echt blij van worden.
Ketting gebruik ik eigenlijk alleen maar thuis als hij onder de carport staat ipv in de garage.
Als ik naar kantoor ga of iets, dan neem ik alleen een schijfremslot mee.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Chakotay ja, dat is echt een gedoe, zeker als je op een naked rijdt. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de minst slechte oplossing een topkoffer is. Ik heb het simpelweg opgegeven, en laat een ketting liggen op de bestemming (bijv. vriendin).

Sommige beugelsloten hebben een bevestiging zodat je die ergens aan de zijkant van de motor kunt meenemen. Zelfs het grootste beugelslot (bijv. Vinz Ararat 32 cm, of de Abus Granit Power 58) is vaak niet ruim genoeg. Er zijn van die vouwbare sloten, zoals de ABUS Bordo, maar naar mijn weten zijn die er niet in een ART4 uitvoering. Ik weet ook niet of ze lang genoeg zijn. Maar zo'n vouwbaar/beugel-slot is het proberen waard, het hangt er van af hoe dicht je de motor tegen een paal kunt zetten die niet te dik is.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Pagina: 1 ... 401 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.