SH4D3H schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:46:
[...]
Ik weet dat mijn vraag het wisselen van motor niet heeft uitgesloten, maar dat vind ik op dit moment toch een suboptimale oplossing
[...]
Die drang heb ik dan weer niet, maar ik wil ook geen gevaarlijke situatie veroorzaken omdat ik daar als een opaatje rij en de locals er voorbij proberen te komen.
[...]
[...]
Ik wil nog eens een off road cursus doen om aan dat slippen te wennen inderdaad. Al zijn er wegen (bijv. ook bij La Roche-en-Ardenne) waarbij ik de indruk heb dat het ofwel de hele weg 30 ofwel de hele weg glijden is. Dat houdt me nog een beetje tegen

Daar moet je dus schijt aan hebben. Locals kom je sowieso niet zo gek veel tegen. En de echte racers laten het wel uit hun hoofd om in België te gaan rijden. Die houden het wel bij Luxemburg en Duitsland ivm de staat van het asfalt.
De kwaliteit van het wegdek varieert gewoon heel erg. Het lijkt erop dat het toch her en der inmiddels wel wat vooruit gaat. Maar inderdaad, je hebt ook hele stukken met gaten of zelfs grind/kiezels. Maar daar moet je wel echt naar op zoek. Zelfs met de Onroute kaarten is het nog wel te doen. Totdat m'n maat op een SA-R en een behoefte aan offroaden ineens een stukje moest afsnijden.
Cursus kan zeker geen kwaad, ga ik zeker ook een keer doen. Maar niet met m'n eigen motor

Heb drie keer een VRO gedaan. Waarvan de VRO bochten in de stromende regen. Dat was zeker weten heel erg leerzaam. Maar offroad vind ik toch weer wat anders.
Overigens is de hoofdweg naar La Roche een uitstekend voorbeeld van een bochtig biljartlaken. Maar je moet er wel komen, en daarna nog ergens heen. Dus garanties heb je gewoon niet.
Wat rij je eigenlijk?
edit: wat me trouwens ook opviel; ik ben bijna 2 meter. En zo'n VFR is gewoon best krap. Wat er gebeurde op de steile stukken naar beneden was dat ik zowat over de neus heen ging met remmen. Dan ga je dus afzetten met je armen, en meer druk zetten op je voorwiel. Kom je geen bocht meer mee door en je verkrampt gewoon. Door de betere houding is dat ook volledig weg. Zegt natuurlijk niet dat een ander daar last van heeft. Als je 20cm korter bent, en niet zo bang bent om te vallen, zal het op elke motor een stuk beter gaan
[
Voor 19% gewijzigd door
MikeyMan op 17-05-2022 10:00
]