Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 400 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.687 views

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

nldls schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 19:41:
[...]

En net met naar huis rijden de storing weg. Wel lekker dat de motor zelf storingen oplost.
Have you tried turning it on and off again?
:+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Haha, ja dat had ik nog geprobeerd ook. Een hele nacht zelfs.. Maar goed... Problem solved.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Chakotay schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:19:
@GeeMoney zo, dat is een flinke wachttijd... Je zou toch zeggen dat die opties nou ook geen halve dag werk zijn om erop te schroeven.
Voor de QS moet de tank omhoog gelift worden dus dan ben je een uurtje kwijt inclusief netjes wegwerken. Tegelijk zou ik dan de HVV aanleggen die vanaf rechtsachter naast de passagierszitje komt die erg irritant los en vast te maken is. Dus voor die 2 zou je denk ik 2-3 uur bezig zijn. Geen idee of de lijm voor de HVV nog moet uitdrogen?

Wat betreft de onderkuip geen idee, want mijn 650 zit vol kappen :+ ruitje is denk ik ook 2-4 boutjes? Althans hier zijn het er 6.

Gewoon vragen of je het zelf mag doen @GeeMoney :P

Gamertag: timmie271

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 14:58
@botoo Jammer dat je afhaakt. Enne wel boos kijken als je op de Harley zit he (want dat doen alle harley rijders ;) )

@InZane @A13X @SniperGuy @2Swift @Mitssz (en alle anderen) Jazeker, de rit gaat gewoon door. Ik was afgelopen dagen even druk met werk en prive (peuter hobbelt rond met een oorontsteking, hartstikke gezellig hierzo, ben blij dat ik zondag een paar uurtjes alleen maar windgeruis aan m'n kop heb). Maar het gaat zeker te weten gewoon door.

Update in de eerste post, vanavond en morgen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:56
badkuip schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:52:
@botoo Jammer dat je afhaakt. Enne wel boos kijken als je op de Harley zit he (want dat doen alle harley rijders ;) )

@InZane @A13X @SniperGuy @2Swift @Mitssz (en alle anderen) Jazeker, de rit gaat gewoon door. Ik was afgelopen dagen even druk met werk en prive (peuter hobbelt rond met een oorontsteking, hartstikke gezellig hierzo, ben blij dat ik zondag een paar uurtjes alleen maar windgeruis aan m'n kop heb). Maar het gaat zeker te weten gewoon door.

Fijn om te horen! Beterschap daar btw!

Ennuh op een HD mag je ook niet groeten he. En elke dag ff alle boutjes en moertjes nalopen natuurlijk. Straks trilt er wat af :+

• nldls
Heeft iemand hier (GOEDE) ervaring met vervangen van de traditionele halogeen naar LED? Aangezien ik alle tijden en jaar door rijd, zal ik ook zat in het donker rijden. Van de week al redelijk toen ik rond 21.30 naar huis reed.

Gewone halogeen is niet heel sterk logischerwijs, dus zit eens te kijken of upgrade naar LED mogelijk zou zijn.
Ik ben o.a. deze tegen gekomen die goed lijken te zijn
https://www.ledperf.nl/le...formaat-mini-p-25600.html

[ Voor 18% gewijzigd door nldls op 12-05-2022 21:25 ]

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 19:38
nldls schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:15:
Heeft iemand hier (GOEDE) ervaring met vervangen van de traditionele halogeen naar LED? Aangezien ik alle tijden en jaar door rijd, zal ik ook zat in het donker rijden. Van de week al redelijk toen ik rond 21.30 naar huis reed.

Gewone halogeen is niet heel sterk logischerwijs, dus zit eens te kijken of upgrade naar LED mogelijk zou zijn.
Met LED zit je altijd met het probleem dat reflectoren van een koplamp zo gemaakt zijn dat ze geschikt zijn voor het licht dat uit een halogeenlamp. Daardoor krijg je dus niet het lichtbeeld zoals dat wettelijk toegelaten is. Een projector xenon lamp is dan beter, als ze bestaan voor jouw model natuurlijk.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 18:20

@Joopieboy heeft daar paar jaar geleden al eens een LED Verlichting auto+motor topic over gestart, misschien kan je daar wat meer handige info opdoen ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Zo, de GS heeft nu ook een koffertje :) Op marktplaats gevonden met modelspecifiek rekje voor een zinnige prijs. Vriendelijke man wel, met een bakje koffie bij hem in de tuin de boel meteen even gemonteerd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_jDFm3dfEfyjsAYpGdrFpwxLGE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYRTvyqKalahYMnsl4L5ahW1.jpg?f=fotoalbum_large

@GeeMoney makes sense, wel jammer.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

In m'n RT heb ik nu LED van Ali en die doen het goed. Licht is iets feller dan de halogeen die erin zat, geen enorm verschil. Als je meer wilt opvallen kan je ook voor gele verlichting kiezen (Led of halogeen), dat is afwijkend en dus opvallend.

Beste is een projector retrofit. Kost wel wat moeite, en je motor ziet er niet helemaal OEM meer uit (maar indien goed gedaan valt niemand het echt op).

Na een projector retrofit werken beide lampen voor dimlicht, bij groot licht klapt er een klepje weg en doen beiden zowel groot als dim. (Bij je Tiger, is er standaard één koplamp aan en een voor groot licht?)

Groot voordeel van projector is bovendien het betere lichtbeeld en de focus van de lichtstraal daar waar je hem hebben wil: ver voor je, maar net laag genoeg voor tegemoetkomend verkeer.

De RT heeft standaard echt prima licht (en nu met 3x h7 LED ook), maar ben toch bezig met retrofit. Onderdelen zijn zo'n 100 EUR op AliExpress, en heb een (Engelse, want maakt niet uit) koplamp unit op de kop getikt die ik aanpas. Zo kan ik altijd terug naar origineel (bijv bij verkoop).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hier thuis nog even zitten bekijken hoe/wat met nieuwe motoren. De Honda Rebel 1100 is - helaas - toch een brug te ver (te duur).

Binnenkort kijken of ik de Rebel 500 (toch €4000,/ goedkoper…) eens kan bekijken of die wat formaat betreft bevalt of niet. Zo ja, dan kan ik daar met wat geluk een leuke deal mee maken (mijn tante wilt ook een nieuwe dus 2x nieuwe met evt. Inruil is wellicht nog wat leuks voor de onderhandelingen(?).

Mijn vrouw zit meer in kamp Kawasaki Vulcan S. Ook een leuk ding maar mijn smaak gaat vooralsnog meer uit naar de modernere Honda.

Het enige dat mij wat zorgen baart zijn de afmetingen van de Honda. Ik ben een man van 1,82 met een streefgewicht :+ van 80KG (momenteel 89KG). Ik rij nu rond op een Rebel uit 89 en hoewel die prima rijd (motorisch geen problemen / nette banden) drukt het zadel mij net iets teveel in een onhandige positie. Nu is dat ding net een aantal jaren jonger dan mijzelf dus er zal best wat verschil kunnen zitten tussen die en een model de huidige tijd..

Hopelijk zaterdag proefzittenn :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 20:39

Ik heb van deze serie de H4 led gekocht een tijdje terug: https://www.tradevision.n...-verlichting-motorfietsen

Zeker niet de goedkoopste, maar naar mijn idee wel kwaliteit. Ik heb geen apparatuur waarmee ik het lichtbeeld heb kunnen testen, maar op het oog is het lichtbeeld hetzelfde. Er is in het donker ook nog nooit naar mij geseind (iets wat een maat van mij met z'n ali leds regelmatig gebeurde). Lichtopbrengst ten op zichte van de halogeen die er eerst in zat is echt een wereld van verschil. Zeker een aanrader!

Nb: op de site die ik aanhaalde staat dat er E-keur op zou zitten. Voor de lamp zou dat best kunnen, maar officieel is dat volgens mij onvoldoende omdat de motor nooit origineel met led is geleverd (type goedkeuring). Wees daar dus bewust van.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb alleen LED's ingebouwd voor m'n groot-licht. Voor de dimlichten heb ik Xenon ingebouwd. Ik weet m'n beweegredenen achter die specifieke keuze niet meer zo goed eerlijk gezegd :X Wel weet ik dat LED's voor 't grootlicht wél doelbewust was, want die moeten snel aan kunnen i.p.v. eerst opwarmen voor signaleren. Maar waarom dan niet meteen LED's voor de dimlichten? I dunno meer :P

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 19:38
Hompu schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:31:
[...]

Ik heb van deze serie de H4 led gekocht een tijdje terug: https://www.tradevision.n...-verlichting-motorfietsen

Zeker niet de goedkoopste, maar naar mijn idee wel kwaliteit. Ik heb geen apparatuur waarmee ik het lichtbeeld heb kunnen testen, maar op het oog is het lichtbeeld hetzelfde.
Een correct lichtbeeld ziet er zo uit (motor een paar meter voor een muur / garage poort zetten om te testen):
Afbeeldingslocatie: https://tdm-trx-tracer.nl/forums/uploads/monthly_2018_04/download.jpg.9efac42946ea7ee74b85928c9e0db66d.jpg
Dit is daarentegen wat je over het algemeen bij Led-lampen krijgt:
Afbeeldingslocatie: https://www.autoweetjes.com/img/blog/LED/LED-verlichting-3.png

[ Voor 4% gewijzigd door theredone51 op 13-05-2022 07:39 ]

• nldls
noes schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:50:
[...]

Bij je Tiger, is er standaard één koplamp aan en een voor groot licht?
Tiger heeft H4 combi Dim/groot licht waarbij beide lampen altijd aan staan.

Die link die ik doorgaf was idd ook E-Keur van €100+ dus niet de standaard ali lampjes. Moet wel goed zijn. Mijn mistspots zijn al wit led, dus dat sluit ook wat mooier aan.

Nadeel van Xenon vind ik het plaatsen van balasten, etc.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

nldls schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 07:39:
[...]

Tiger heeft H4 combi Dim/groot licht waarbij beide lampen altijd aan staan.

Die link die ik doorgaf was idd ook E-Keur van €100+ dus niet de standaard ali lampjes. Moet wel goed zijn. Mijn mistspots zijn al wit led, dus dat sluit ook wat mooier aan.

Nadeel van Xenon vind ik het plaatsen van balasten, etc.
Projectoren hoeven geen xenon te zijn, kunnen ook met H1 LED of zelfs halogeen worden uitgerust. Ali lampjes hoeven niet slecht te zijn hè, maar je moet wel een beetje kaf van koren kunnen scheiden.

Maar is je licht nu onvoldoende dan, met 2x H4 én mistlampen?

• InZane
Thalaron schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 00:06:
Hopelijk zaterdag proefzittenn :)
Niet alleen gaan proefzitten, maar gewoon de dealer bellen voor een proefrit! Die zetten er vast zo eentje voor je klaar :)

• nldls
noes schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:09:
[...]

Projectoren hoeven geen xenon te zijn, kunnen ook met H1 LED of zelfs halogeen worden uitgerust. Ali lampjes hoeven niet slecht te zijn hè, maar je moet wel een beetje kaf van koren kunnen scheiden.

Maar is je licht nu onvoldoende dan, met 2x H4 én mistlampen?
Als je van Full Led koplampen komt valt halogeen altijd tegen. Op zich zijn de mistlichten breed stralers en geen verstralers dus die kan ik veilig aanzetten als het donker wordt en dat geeft wel extra licht. Maar meer = beter wat dat betreft.

In flevoland doen we niet aan straatverlichting dus het gaat toch echt om de verlichting die je zelf hebt.,

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:45
badkuip schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 20:52:

Top! Gezellig! Succes met de zieke kleine

In de auto heb ik AutoBeam (UK) duurder dan ALI, maar wel prima (mits gebruikt in lenskoplamp). Acceptabel in een reflector koplamp (mits goed afgesteld)

• SniperGuy
GeeMoney schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:52:
Net gebeld met Motorport. De CB650 is binnen en kenteken is aangevraagd en werkplaats gaat hem zsm inplannen.
Nu gaven ze aan als ik deze maand nog wil rijden dat hij dan even zonder de extra opties geleverd gaat worden en dat ik daarvoor een afspraak krijg ergens in de loop van half-eind juni.

Ik ben maar akkoord gegaan want anders rijd ik dus pas na half juni en de opties kan ik op zich missen. Handvat verwarming, een smoky ruit en een onderkuip en quickshifter worden dus wat later.

Als alles meezit ergens in de loop van volgende week kan ik hem dus ophalen.
Het is gekkenhuis bij de motordealers: ze verkopen meer motoren dan ooit, en onderhoud gaat ook gewoon door. Even iets tussendoor doen is er nu niet bij (sommige dealers zitten vol tot augustus!) :X
Ik las ook al iets over tekort aan motorbanden wat eraan ziet te komen (reden is me even ontschoten).
Ik ben blij dat ik zelf het meeste kan sleutelen aan m'n motor en gezegend ben met een garage aan huis 8)

[ Voor 10% gewijzigd door SniperGuy op 13-05-2022 13:02 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21
Terwijl de onderdelenvoorziening op de stomste onderdelen vastloopt, waardoor half gerepareerde motoren veel te lang blijven staan.

Dat geldt in veel meer branches op dit moment. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SniperGuy
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:02:
Terwijl de onderdelenvoorziening op de stomste onderdelen vastloopt, waardoor half gerepareerde motoren veel te lang blijven staan.

Dat geldt in veel meer branches op dit moment. ;)
Ook dat ja, vroeger was dat alleen bij Italiaanse motoren het geval (dat je lang op onderdelen moest wachten) :+

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 16:07
Over banden gesproken.. Ik zag dat mijn voorband inmiddels toch wel aan vervanging toe is, mijn achterband zou nog even kunnen eigenlijk, heeft voldoende profiel en is van 2018. Toch alvast een beetje oriënteren op nieuw rubber.

Maar hoe bepaal je nou welke banden je eronder wilt leggen? Iedereen zegt alleen maar dat het heel persoonlijk is, maar ik kan moeilijk even 3 sets banden proef gaan rijden.

Voor als iemand een goede poging wil wagen aan advies:
  • 8-10K km per jaar
  • 1000cc naked bike
  • 75% snelweg
  • Rij over het algemeen 11/12 maanden door

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:17
Denk eerlijk gezegd dat je met een sport-tourband van een goed merk (Pirelli / Michelin bijv) onderling amper verschil gaat merken. Tenzij je natuurlijk elke rit op het randje van je kunnen gaat rijden en het maximale uit die banden haalt, maar vermoed dat de gemiddelde motorrijder geen verschil gaat merken of ze er nou een Road 5 of Angel GT onder hebben liggen.

Enige persoonlijke voorkeur wat je eventueel kan merken is of je achter een hogere band (50 vs 55) neemt.

• Chakotay
@geert_s Motoplus heeft meestal wel zinnige reviews, en afhankelijk van waar je de banden haalt willen ze daar ook nog wel eens goed advies geven. Ik heb zelf meestal de voorkeur voor kleine zaakjes die primair banden leveren & monteren, zoals AFS Motorparts, Sabra of [url=https://motorbandenzaak]motorbandenzaak.nl[/url].

Voor het gebruik wat jij noemt ben ik zelf fan van de Michelin Road 5, inmiddels heeft die ook al een opvolger met de 6 geloof ik. Belangrijkste criterium is daarbij voor mij vaak de grip op nat wegdek, aangezien je daar veel eerder de limiet van de band bereikt.

Wat tegenwoordig ook veel uit kan maken voor de keuze is levertijd helaas...

[ Voor 5% gewijzigd door Chakotay op 13-05-2022 13:30 ]

• SniperGuy
geert_s schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:20:
Over banden gesproken.. Ik zag dat mijn voorband inmiddels toch wel aan vervanging toe is, mijn achterband zou nog even kunnen eigenlijk, heeft voldoende profiel en is van 2018. Toch alvast een beetje oriënteren op nieuw rubber.

Maar hoe bepaal je nou welke banden je eronder wilt leggen? Iedereen zegt alleen maar dat het heel persoonlijk is, maar ik kan moeilijk even 3 sets banden proef gaan rijden.

• 8-10K km per jaar
  • 1000cc naked bike
  • 75% snelweg
Het is heel persoonlijk :+ :P :>
Je kunt het beste in je omgeving vragen wat ieders ervaring is met bepaalde banden. Het mooiste zou zijn iemand met dezelfde motor en dezelfde rijstijl dan heb je wat vergelijkingsmateriaal.

Over de jaren heb ik wat ervaring op banden op kunnen doen, maar over de ruim 2 decennia en verschillende typen motoren is het alleen de laatste jaren een beetje te vergelijken.
Ik reed in het begin voornamelijk Bridgestone BT045, toen BT014V icm BT020A (op een 600 naked). Op de motor daarna (1000 V-twin supersport) SuperCorsa en Rosso (toen net nieuw in de handel).
Daarna op m'n 1000 4-in-lijn supersport overgestapt op Michelin Pilot Power en daarna 2CT en met die laatste heeft sinds 2009 m'n voorkeur: niet duur, goede levensduur en goede voorspelbare grip (op de openbare weg). Tussendoor 1x een motor gehad met BT016 banden en die voldeden ook prima, maar Bos-uit op CPZ 1x aan het einde van de sessie in grp3 een glijer gehad die ik net op kon vangen. Bij de motor daarna (2014) eigenlijk alleen nog maar Michelin Pilot Power 2CT erom laten leggen.

Op de Motor van m'n vrouw (600cc naked) een tijdje Michelin Road 2 t/m 5 geprobeerd, maar als die een beetje vierkant zijn krijg je heel vervelend stuurgedrag. Tussen de Road-lijn van Michelin les je wel vaker dat bepaalde series miskleunen lijken. Dat terwijl een Michelin Pilot Power 2CT net zolang meegaat, net zoveel grip geeft en nog goedkoper is en minder snel vierkant wordt.

• Chakotay
@SniperGuy heb je de nieuwere versies van de Power-lijn nooit geprobeerd? Die zijn ook alweer en aantal modellen verder.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wij zijn nog aan het rondkijken voor een jonge Kawasaki Vulcan S en een nieuwe Honda Rebel 500. Nu is het voor ons even kijken of dit jaar beide mogelijk zal zijn. Indien dat NIET mogelijk zou zijn dan willen we er alvast 1 halen.

Nu hoor ik links en rechts dat, met name nieuwe, motoren volgend jaar flink duurder gaan worden.

Verwachten jullie dat dit ook daadwerkelijk het geval gaat zijn of zal het mee gaan vallen? Of is het gewoon een verkooptactiek omdat men liever nu iets verkoopt dan mij over 6/7 maanden MOGELIJK terug ziet?...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Verwijderd

Thalaron schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:44:
Wij zijn nog aan het rondkijken voor een jonge Kawasaki Vulcan S en een nieuwe Honda Rebel 500. Nu is het voor ons even kijken of dit jaar beide mogelijk zal zijn. Indien dat NIET mogelijk zou zijn dan willen we er alvast 1 halen.

Nu hoor ik links en rechts dat, met name nieuwe, motoren volgend jaar flink duurder gaan worden.

Verwachten jullie dat dit ook daadwerkelijk het geval gaat zijn of zal het mee gaan vallen? Of is het gewoon een verkooptactiek omdat men liever nu iets verkoopt dan mij over 6/7 maanden MOGELIJK terug ziet?...
Begreep laatst van iemand die zijn BMW al besteld had, opgebeld werd met de mededeling dat de motor nog eens 10% duurder ging worden.

Lijkt mij geen verkooptactiek.

Edit: Yamaha had ergens dit jaar gezegd 5% duurder te worden

https://www.nieuwsmotor.n...middeld%205%25%20verhoogd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2022 13:49 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:12

Secsytime

Automagisch

Thalaron schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:44:

Recessie komt eraan, dan gaan de prijzen vanzelf wel weer omlaag.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:39

Destruction

(ex-)Automonteur

Secsytime schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:55:
[...]

Recessie komt eraan, dan gaan de prijzen vanzelf wel weer omlaag.
Die valt inderdaad wel te verwachten als gevolg van COVID en de oorlog.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chakotay
Het is nu natuurlijk ook vakantiegeld-tijd, dat is waarschijnlijk beter voor de verkopers dan voor de kopers :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:05
Chakotay schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:41:
@SniperGuy heb je de nieuwere versies van de Power-lijn nooit geprobeerd? Die zijn ook alweer en aantal modellen verder.
Ik heb zelf een setje Michelin Power RS gereden op de Duke maar kon er toch niet echt aan wennen. Maar dat zit tussen mijn oren, ik geloof dat alle banden prima zijn :) Je moet er vooral een goed gevoel bij hebben!

• DrivinUCrazy
BMW is duurder geworden, Yamaha is gemiddeld 5% duurder geworden (maar die kondigden dat een week van tevoren aan), en Kawasaki is een paar weken geleden van de een op de andere dag óók een aantal procent duurder geworden.

Ik denk ook met alle tekorten dat het nog wel even doorstijgt. En met diezelfde tekorten is het heel simpel: kun je een motor leveren, dan verkoop je hem ook wel. Waarom zouden die prijzen dan net zo snel weer zakken? Ik geloof niet dat de markt opeens overspoeld gaat worden met motoren.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:12

Secsytime

Automagisch

Destruction schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:57:
[...]

Die valt inderdaad wel te verwachten als gevolg van COVID en de oorlog.
Dat is wel erg kort door de bocht, maar ok :P

Gevolg van beleid :+ :X

• SniperGuy
Chakotay schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:41:
Niet geprobeerd nee, ze zijn tegenwoordig idd al bij MPP5. Wellicht dat als ik de set moet vervangen ik die eens probeer en hopelijk maken ze die 80 euro meerprijs voor de set waar :)

• InZane
SniperGuy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:59:
[...]

Het is gekkenhuis bij de motordealers: ze verkopen meer motoren dan ooit, en onderhoud gaat ook gewoon door. Even iets tussendoor doen is er nu niet bij (sommige dealers zitten vol tot augustus!) :X
Ik las ook al iets over tekort aan motorbanden wat eraan ziet te komen (reden is me even ontschoten).
Ik ben blij dat ik zelf het meeste kan sleutelen aan m'n motor en gezegend ben met een garage aan huis 8)
Garage: check
Sleutelervaring: nope (nou ja, vroeger wat aan brommers gesleuteld)

Ik kon trouwens best snel terecht bij de dealer voor een beurtje en een nieuw achterbandje.

• 8-10K km per jaar
  • 1000cc naked bike
  • 75% snelweg
Ik heb Michelin Pilot Power 2CT onder mijn CB1000R zitten. Bevallen mij prima, maar ik rij niet zoveel snelweg als jij. Heel af en toe neem ik 'm eens mee naar kantoor (110 km retour), maar meeste gebruik is voor de lol.

[ Voor 39% gewijzigd door InZane op 13-05-2022 14:17 ]

• DrivinUCrazy
Straks kan ik de Tracer weer ophalen met een vers setje Road 5. De (standaard af fabriek gemonteerde) Bridgestond T32 is er onder uit.

De achterband was over de hele breedte heel gelijkmatig gesleten, en had makkelijk nog duizenden kilometers mee gekund.
De voorband daarentegen was heel spits afgesleten; bijna een V vorm. Dat beïnvloedde het stuurgedrag enorm. Op de zijkanten zat ik niet heel ver van de slijtnokjes af. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de voorband sneller weg was dan de achterband. 8)7

Oh ja, leuk voor de statistieken. 7230 km. Zeg dat ik het nog wat had kunnen rekken tot 8000 voordat die voorband illegaal begon te worden. In dat opzicht was de achterband best goed. Maar... ik heb er niet mee in het nat gereden. Op droog asfalt is tegenwoordig iedere band wel goed.

[ Voor 21% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-05-2022 14:51 ]

• R0y.
Drie weken terug een mail gestuurd met de vraag of de monteur mij kon inplannen. Zelf aangegeven dat ik pas deze week kon. Gisteren einde van de dag de motor neergezet. Kreeg vandaag net na mijn lunchpauze een SMS (ja dat bestaat nog) dat mijn motor klaar is. Ik ben benieuwd naar de "schade" deze keer. :+

• Hompu
  • Laatst online: 20-11 20:39
Even mijn enthousiasme van vandaag met jullie delen :o

Vanochtend bij SilverLine in IJsselstein geweest voor een proefrit op een Zero SR/F. Niet dat ik nou direct een nieuwe motor wil, maar ik was vooral erg benieuwd naar de techniek en de rijervaring. Proefrit met die reden was daar prima!

En wat rijdt dat heerlijk. Rustig en ontspannen als je gewoon rustig rijdt. Maar als je dan de "gas"hendel opendraait... Dan schiet dat ding weg, in de sportmode al helemaal. Heel bijzonder om echt gelanceerd te worden, zonder dat je hoeft te schakelen en motorgeluid hoort. Al heb ik het geluid niet echt gemist. Als ik met oordoppen in op mijn MT-07 rij (vrijwel altijd) hoor ik die ook amper (tenzij het echt richting vol gas gaat).

Met de Zero mooi stuk Lekdijk tussen Schoonhoven en IJsselstein gepakt. De fiets stuurt ook erg licht. Gewicht viel me mee, volgens mij tussen de 220 en 230 kg. Op basis van de proefrit zou ik hem zo meenemen (als ik het geld had liggen). Voor dagelijks gebruik is range en laadtijd toch wel een dingetje. Wie weet ooit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChXqg3DvQkKzuuPJ_Iwni9stcJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tGxP1waxuGkhNJUeg2jcUMj.jpg?f=fotoalbum_large

Was gewoon even enthousiast, vandaar deze post :+

Edit:
Knul schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:34:
[...]

Gaaf ding! Was me niet opgevallen dat ie elektrisch was.

Ik was in de veronderstelling dat je niet over de Lekdijk mocht rijden in de zomermaanden, maar dat is dus alleen voor de weekenden. Good to know :)
Volgens de borden vanaf vrijdag 18.00u, als ik het me goed herinner.

[ Voor 11% gewijzigd door Hompu op 13-05-2022 16:56 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

• 8-10K km per jaar
  • 1000cc naked bike
  • 75% snelweg
Continental SportAttack :Y deden het heel goed onder m'n S1000RR. Onder m'n RS gaan ze ook zodra de Michelin Road 4 hoekig worden (wat @SniperGuy beschreef heb ik ook al eens gevoeld op een proefrit)

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 13-05-2022 15:27 ]

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:25
Hompu schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:20:
Met de Zero mooi stuk Lekdijk tussen Schoonhoven en IJsselstein gepakt. De fiets stuurt ook erg licht. Gewicht viel me mee, volgens mij tussen de 220 en 230 kg. Op basis van de proefrit zou ik hem zo meenemen (als ik het geld had liggen). Voor dagelijks gebruik is range en laadtijd toch wel een dingetje. Wie weet ooit...

[Afbeelding]

Gaaf ding! Was me niet opgevallen dat ie elektrisch was.

Ik was in de veronderstelling dat je niet over de Lekdijk mocht rijden in de zomermaanden, maar dat is dus alleen voor de weekenden. Good to know :)

• SniperGuy
Hompu schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:20:
Even mijn enthousiasme van vandaag met jullie delen :o

Vanochtend bij SilverLine in IJsselstein geweest voor een proefrit op een Zero SR/F. Niet dat ik nou direct een nieuwe motor wil, maar ik was vooral erg benieuwd naar de techniek en de rijervaring. Proefrit met die reden was daar prima!

En wat rijdt dat heerlijk. Rustig en ontspannen als je gewoon rustig rijdt. Maar als je dan de "gas"hendel opendraait... Dan schiet dat ding weg, in de sportmode al helemaal. Heel bijzonder om echt gelanceerd te worden, zonder dat je hoeft te schakelen en motorgeluid hoort. Al heb ik het geluid niet echt gemist. Als ik met oordoppen in op mijn MT-07 rij (vrijwel altijd) hoor ik die ook amper (tenzij het echt richting vol gas gaat).

[Afbeelding]

Edit:

[...]

Volgens de borden vanaf vrijdag 18.00u, als ik het me goed herinner.
Ik was laatst bij de bandenmeneer en daar was net iemand met een Bzzzzzzz motor. Dat ding woog 290kg aldus de eigenaar :o Wel handig was de achteruit voor het makkelijk kunnen manoeuvreren :)

M'n nieuwe ketting ligt erop, wel jammer dat de nieuwe zwart gecoatte DID 530 2576gram op de weegschaal doet tegenover de OEM DID 530 die slechts 2315gram doet :X Toch wel een verschil.

Beide 530 kettingen en echt verschil is er zo niet te zien, maar de ZVMX ketting is dus letterlijk zwaarder uitgevoerd dan de OEM DID 50VA11-120ZB

• DrivinUCrazy
Motor opgehaald, en misschien is het omdat ik op nieuwe banden super voorzichtig rij; de mapping staat nu zelfs in de regen modus. Maar het lijkt wel wat zwaarder te sturen? :?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
@DrivinUCrazy als de vorige voorband in een punt was gesleten dan is dat wel begrijpelijk.
Dat "valt" de bocht in, terwijl nieuwe, ronde banden wat meer moeite vragen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-11 21:12
SniperGuy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:28:
[...]

Ik was laatst bij de bandenmeneer en daar was net iemand met een Bzzzzzzz motor. Dat ding woog 290kg aldus de eigenaar :o Wel handig was de achteruit voor het makkelijk kunnen manoeuvreren :)

M'n nieuwe ketting ligt erop, wel jammer dat de nieuwe zwart gecoatte DID 530 2576gram op de weegschaal doet tegenover de OEM DID 530 die slechts 2315gram doet :X Toch wel een verschil.

Beide 530 kettingen en echt verschil is er zo niet te zien, maar de ZVMX ketting is dus letterlijk zwaarder uitgevoerd dan de OEM DID 50VA11-120ZB
Voortaan gewoon even pissen voor het rijden en het verschil in gewicht is opgelost ;)

• badkuip
update over de route van zondag.
De post met alle info is bijgewerkt, inclusief twee links naar de GPX-bestanden.

Wordt mooi zondag!

• InZane
badkuip schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:20:
De post met alle info is bijgewerkt, inclusief twee links naar de GPX-bestanden.

Wordt mooi zondag!
Mooi!

De lunchlocatie is wel geweldig hoor. Als je de andere vd Valk bij Apeldoorn had gepakt had ik zelfs lopend naar huis gekund :+

• nldls
Prachtig dat zo een rit wordt georganiseerd. Echt heel tof. Ga het dit jaar nog niet redden, maar wellicht een volgende keer. Heb iig de GPX gedownload en komt op de telefoon te staan om met OSMAND nog eens te kunnen doen.

• SniperGuy

Wordt mooi zondag!
Top! Thnx! Dat stukje onverhard ken ik wel is zelfs op een supersport te doen als je niet met 60+ eroverheen knalt. Als je geluk hebt (en er zijn geen fietsers of voetgangers) kan je over het asfaltstrookje wat naast de weg ligt :Y

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:30:
@DrivinUCrazy als de vorige voorband in een punt was gesleten dan is dat wel begrijpelijk.
Dat "valt" de bocht in, terwijl nieuwe, ronde banden wat meer moeite vragen.
Achteraf bedacht ik me dat ook inderdaad. Ik had alleen niet verwacht dat het verschil zo sterk voelbaar zou zijn.

• InZane
SniperGuy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:55:
[...]

Top! Thnx! Dat stukje onverhard ken ik wel is zelfs op een supersport te doen als je niet met 60+ eroverheen knalt. Als je geluk hebt (en er zijn geen fietsers of voetgangers) kan je over het asfaltstrookje wat naast de weg ligt :Y
Ja klopt, met een beetje beleid is dat prima te doen :)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Ik denk eraan een dashcam op mijn moto guzzi v7 te plaatsen. Puur om eventuele ongelukken te kunnen filmen ivm aansprakelijkheid.

Het liefst heb ik een eenvoudig en onopvallend model, hoef geen extra scherm aan mijn stuur. Zou dit wat zijn? :

https://www.allcam.nl/mot...l-wifi-motor-dashcam.html

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:43

botoo

💀 too old to die young

Wordt mooi zondag!
Met jullie welnemen ga ik toch liever met de tweakersrit mee, ik beloof dat ik de hele rit boos zal kijken.

Niet dat ik vies ben van een stukje onverhard maar zonder te weten waar ik me instart kies ik uit voorzorg toch maar voor het verharde parkoers :+

* botoo laad gpx in :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
@badkuip ik ga het helaas niet redden morgen. Even vergeten dat ik had toegezegd de kinderen bezig te houden dit weekend, zodat mijn vrouw kan gaan schilderen... :X

• timmie271
  • Nu online
Chakotay schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:36:
@badkuip ik ga het helaas niet redden morgen. Even vergeten dat ik had toegezegd de kinderen bezig te houden dit weekend, zodat mijn vrouw kan gaan schilderen... :X
Ik hou juist mijzelf bezig terwijl m'n moeder de muren aan het verven is :P of zit er een leeftijdsverschil tussen jouw kinderen en mij? :+

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:40:
[...]

Ik hou juist mijzelf bezig terwijl m'n moeder de muren aan het verven is :P of zit er een leeftijdsverschil tussen jouw kinderen en mij? :+
Ik denk dat wij hier helemaal niet willen weten wát jij allemaal met je zelf doet? :o >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timmie271
  • Nu online
Will_M schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat wij hier helemaal niet willen weten wát jij allemaal met je zelf doet :o >:)
Gaan we het op die manier lezen? :+ _O-

• Chakotay
timmie271 schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:40:
[...]

He, je mag helemaal niet op het internet voor 16:00!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 19:58
Rijbewijs nog niet in de pocket, maar wel vast op jacht gegaan voor vervoer zodat ik gelijk kan knallen wanneer ik m wel heb. <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZslJ9vuQS6g_lmeDa06AB2ZdWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tX9pRVqj1AHCfLkihefdj5C.jpg?f=fotoalbum_large

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@jordeeeh Mooi Machientje / Monstertje (y)

En meteen de 900 versie ipv de (redelijke tamme) 600, helemaal goed, ga je veel plezier van hebben !!!

En uiteraard suc-6 met het behalen van je rijbewijs!

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 14-05-2022 15:05 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Vandaag de hornet ingeruild op een BMW, wat een bijzonder gave en verassende machine 😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1sKScFVngq134-JOhmWXosQrSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRKbromLWV11TmAemzFutSMx.jpg?f=fotoalbum_large

• 4x2
  • Laatst online: 07:51

4x2

lộn xộn quá

warcow schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:53:
Ik denk eraan een dashcam op mijn moto guzzi v7 te plaatsen. Puur om eventuele ongelukken te kunnen filmen ivm aansprakelijkheid.

Het liefst heb ik een eenvoudig en onopvallend model, hoef geen extra scherm aan mijn stuur. Zou dit wat zijn? :

Ik heb net een GreenYi 1080P+1080P camera met wifi, GPS en afstandsbedieningkje binnen gekregen, heb de achterste camera vast op mn NC gezet, maar ben nog niet verder gegaan/gekomen met inbouwen. Ik heb er overigens 120 voor betaald incl verzenden, nu is ie blijkbaar weer wat duurder.
Schermpje is niet waterdicht, dus die duw ik onderin de emmer van de NC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iD8H8ePx3Mpcc1j2R2yWap6cHgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJRfmwCSRbnKUySsn3p6n9k5.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBfDSnIZnfMft3JV3M-s5zgDmY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTiw45fUJUU4laJC1J2iXemB.jpg?f=fotoalbum_large

Zal nog wel een filmpje posten als ie ingebouwd zit.

En in ander nieuws had ik gisteren op het werk wat tijd, dus ik zat weer wat te struinen (de MBX125 is tenslotte verkocht en de PCX125 verbruikt eigenlijk teveel voor de beperkingen qua snelheid op mn woon-werk route, of wat voor onzinexcuus ik nu ook weer verzonnen heb)
Dus uhmm, tsjah...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJ0eS7VanV_5ZF-JU0Ox-PIM6LI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKCA67U5NtB5sNmGcf5rxTEV.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
warcow schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:53:

Innovv is volgens mij een beetje de meest well-established dash cam voor motoren, ze zijn goed maar daar betaal je ook voor. Persoonlijk heb ik gewoon een gopro die ik altijd voorop zet, en die gebruik ik ook gewoon voor andere dingen als ik niet op de motor zit.

🇺🇦

• unfor
  • Laatst online: 20-11 10:55
Vandaag mijn eerste grotere ritje gedaan op de nieuwe bike, ik heb calimoto gebruikt. https://calimoto.com/calimotour/t-ezBWGpqCsp
Welke app word over het algemeen aangeraden? Ik zit te twijfelen om calimoto premium te nemen maar als er iets veel beters is zal ik daar ook graag naar kijken.

• timmie271
  • Nu online
unfor schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:43:
Vandaag mijn eerste grotere ritje gedaan op de nieuwe bike, ik heb calimoto gebruikt. https://calimoto.com/calimotour/t-ezBWGpqCsp
Welke app word over het algemeen aangeraden? Ik zit te twijfelen om calimoto premium te nemen maar als er iets veel beters is zal ik daar ook graag naar kijken.
Hier gebruik ik de TomTom app voor navigeren op de motor. Overzichtelijk en makkelijk routes inladen via de website, vanaf telefoon kan ook via een andere app alleen vind ik dat toch weer net iets minder handig.

• nldls
Ik gebruik 2 opties:
Waze voor reguliere navigatie
OSMAND+ voor GPX files / routes.

Route downloaden op telefoon, of mailen vanaf PC, opslaan en inladen. Werkt prima.
Beide opties hebben geen subscription nodig. Routes haal ik van bijv. motorroutes.nl

[ Voor 6% gewijzigd door nldls op 14-05-2022 20:09 ]

• badkuip
botoo schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:07:
[...]

Met jullie welnemen ga ik toch liever met de tweakersrit mee, ik beloof dat ik de hele rit boos zal kijken.

Niet dat ik vies ben van een stukje onverhard maar zonder te weten waar ik me instart kies ik uit voorzorg toch maar voor het verharde parkoers :+

* botoo laad gpx in :Y)
Hoera, leuk dat je komt morgen! :) *O*
Chakotay schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 13:36:
Jammer, volgende keer weer een kans :)

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Ik heb calimoto premium aangeschaft, en bevalt mij erg goed. Het is fijn om op de pc een route uit te puzzelen, en dat deze dan ook beschikbaar is op mijn navigatie (ik heb een navigatie van Motoflo / Android apparaat). Ook de manier van weergave en aanwijzingen geven vind ik prettig. Echter is calimoto minder geschikt om af-hoc een restaurant of benzinepomp op te zoeken terwijl je aan het rijden bent.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Chakotay
-

[ Voor 98% gewijzigd door Chakotay op 15-05-2022 09:17 ]

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 09:35
Veel plezier met de tocht, voor degene die meegaan!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:47

BM

Moderator Spielerij
Gister de VRO Rookie training gedaan in Lelystad. Wat een lol :D
Los van het feit dat we het natuurlijk geweldig troffen met het weer heel veel geleerd. Hoewel ik het wel wist is het wel heel fijn om op een gecontroleerde manier te ervaren hoeveel meer de motor kan, en hoe hard ikzelf de beperkende factor ben.

Leuke oefeningen, leuke groep, leuke instructeur, helemaal prima!

En hoewel het zeker niet het doel was, met het half uurtje circuit rijden op het eind toch nog wat van m'n chicken strips af kunnen rijden :+ We zijn er nog niet, maar dat is prima, dat is geen doel opzich.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-11 22:03

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Vuikie schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:47:
Veel plezier met de tocht, voor degene die meegaan!
Dat je dan nu zit te denken waar eens te gaan rijden vandaag... Was eigenlijk perfect om mee te gaan maar vind dat vooruit plannen vaak ontzettend lastig.

Dan zo maar eens opstappen en deze rijden: https://www.routeindex.nl...en/bossen-hei-dijken/4042

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• badkuip
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23CSNutbAvSwXk9URWQVEq5RMqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fat3k0X8IncTK0buNMRwqVzr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sH0WD6PmeEb4DcZhDmqVoQzrqbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pViMH6fJehjPz3rPY5EQSJnu.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een mooie rit vandaag! Foto's zijn van de stops, onderweg geen tijd gehad om foto's te maken (te druk met genieten😜)

Gaaf om op deze manier met mensen met dezelfde passie een rondje te maken👍

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo weer thuis
Ook al heb ik alleen de eerste helft meegereden het was een geweldige rit uitgezet (en voorgereden) door @badkuip ! Ik ga 'm nog een keer rijden op een doordeweekse dag :Y

Drie kwartier na de lunch stond ik in de vele Harley file's in en om Huizen, duizenden en duizenden hebben daar een verkeersinfarct veroorzaakt. Zelfs het evenementen terrein was volledig ondergesneeuwd (en bijna niet meer vindbaar). verder vooral bier, patat, badges en 'spezial Messe angebot' Ali spul, ook wel wat interessante demo-dingetjes maar het was te warm om lang rond te lopen. Dus hop, opnieuw de Harley files in om Huizen weer uit te komen. Toch wel 'lekker' in je atgatt pakje en in de brandende zon met een hittekanon onder je kont in de file staan :+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• InZane
Ik zit met een Deperados in de tuin en ga zo de bbq aansteken. Was een geslaagde rit! Thnx allen :)

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
badkuip schreef op zondag 15 mei 2022 @ 16:46:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was een mooie rit vandaag! Foto's zijn van de stops, onderweg geen tijd gehad om foto's te maken (te druk met genieten😜)

Gaaf om op deze manier met mensen met dezelfde passie een rondje te maken👍
Was erg gezellig!

Maar waar die gasten nu zijn gebleven die 10 minuten later zouden vertrekken…

Hoop dat die het ook leuk hebben gehad.

Thx badkuip! Goed georganiseerd 👍

I took the blue pill…

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Grappig detail was de kelner die uit ging leggen dat het erg druk was en dat het eten langer op zich zou laten wachten dan normaal. Na het toespreken met bemoedigende woorden (of waren ze geschokken van @badkuip die in z'n boxershort met motorlaarzen door he restaurant liep? _O- ) stonden de uitsmijters toch verassend snel op tafel :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• badkuip
Ehmm, het was geen boxer short, gewoon een korte broek...

• SniperGuy
@badkuip nogmaals bedankt voor de leuke rit! Nu bbq time :9

• SniperGuy
Ik ben benieuwd of die achterband lek was :X :/

• DrivinUCrazy
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:17:
Motor opgehaald, en misschien is het omdat ik op nieuwe banden super voorzichtig rij; de mapping staat nu zelfs in de regen modus. Maar het lijkt wel wat zwaarder te sturen? :?
Hier even op terug komend. Ik verbeeldde me het volgens mij niet, het stuurde echt zwaarder. Maar, niets waar je niet aan kunt wennen. Vandaag dus in 450+ km de bandjes weer ingereden. En hoewel het grotendeels tussen de oren zit, voor mij voortaan weer Michelin. :*)

Op naar het Hemelvaartweekend!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:56

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

FBTN schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:18:
[...]

Was erg gezellig!

Maar waar die gasten nu zijn gebleven die 10 minuten later zouden vertrekken…

Hoop dat die het ook leuk hebben gehad.

Thx badkuip! Goed georganiseerd 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ri6HwxdK0k4Y49UlOUevijfnIGQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iBugyeaM3jdaNd7JTkkgVOLg.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij hebben wij wat anders gereden. 8)7
Een drinkpauze in Bennkom gehad, gelukkig had iedereen wat bij want alles was natuurlijk dicht op de Dag des Heeres.
Voor de lunch zijn we in Beekbergen beland, daarna vielen er al twee af.
In Barneveld zijn we maar gestopt rond 17:00. Daarna zijn @timmie271 en ik nog een MCFlurry gaan halen.

Bedankt voor het organiseren @badkuip, de volgende keer maar zorgen dat we op de route blijven.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• SniperGuy
Grubeater schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:04:
[...]

[Afbeelding]

Volgens mij hebben wij wat anders gereden. 8)7
Een drinkpauze in Bennkom gehad, gelukkig had iedereen wat bij want alles was natuurlijk dicht op de Dag des Heeres.
Voor de lunch zijn we in Beekbergen beland, daarna vielen er al twee af.
In Barneveld zijn we maar gestopt rond 17:00. Daarna zijn @timmie271 en ik nog een MCFlurry gaan halen.

Bedankt voor het organiseren @badkuip, de volgende keer maar zorgen dat we op de route blijven.
Die route lijkt er niet op nee :P Hij is voor het grootste deel gelijk, hier en daar een afwijking.
Rijden op een track moet altijd kloppen :Y

[ Voor 6% gewijzigd door SniperGuy op 15-05-2022 20:55 ]

• R0y.
Hoe krijg je het voor elkaar om tijdens een gezamenlijke rit een compleet andere route te gaan rijden. Navigatie van de voorrijder stuk? _O-

• timmie271
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:46:
[...]

Hier even op terug komend. Ik verbeeldde me het volgens mij niet, het stuurde echt zwaarder. Maar, niets waar je niet aan kunt wennen. Vandaag dus in 450+ km de bandjes weer ingereden. En hoewel het grotendeels tussen de oren zit, voor mij voortaan weer Michelin. :*)

Op naar het Hemelvaartweekend!
Hier nog 4 dagen wachten voor de nieuwe sloffen :9

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
DateTime.Now schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 15:18:
Vandaag de hornet ingeruild op een BMW, wat een bijzonder gave en verassende machine 😎[Afbeelding]
Gefeliciteerd! En wanneer je even je details doorgeeft dan pas ik de OP aan ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 16:31
@badkuip inderdaad bedankt voor de rit! Lekker weertje had je ook geregeld! 8)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo te zien is er lekker veel gereden dit weekend door de mensen in dit topic :) Ik ook, hoewel niet met de mensen hier. In totaal ruim 800km geklokt. Vrijdagmiddag de motor gepoetst (wassen, kleien, waxen) en 's avonds op pad geweest. En gisteren wezen sleutelen aan de motor: derby/timing cover van mezelf geplaatst, uitlaat gewrapped. Dat laatste viel nog flink tegen, dus uiteindelijk niet meer aan installatie van mijn T-bar toegekomen, maar dat gaat dan woensdag gebeuren (en dan donderdag stage 1 tuning). Eindresultaat van de wrap is wel lekker strak imo (en 10x beter dan die lelijke hitte schildjes):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lt60-uebApJ4l-TL9qeox2QbW44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4uH2xeBv1P6HxTYIDcR2HYv.jpg?f=fotoalbum_large

En vandaag nog even lekker wezen toeren naar Huizen, de Harley dag daar. Gezien ik Prague Harley Days gewend ben viel dit best tegen qua formaat en programma, maar wel veel leuke bikes gezien en met mensen connecten. Op de terugweg lekker veel binnendoor en nog even bij iemand op bezoek geweest. Al met al een geslaagd weekend :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
@A13X

Hij is normaal toch echt heel erg kritisch, de KTM 390 adventure vond hij maar niks bijvoorbeeld.
Er volgt nog een uitgebreide review van de Norden begreep ik uit dat filmpje.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Bommes schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:12:
@A13X
[YouTube: Moto Guzzi V85TT off road training day]

Hij is normaal toch echt heel erg kritisch, de KTM 390 adventure vond hij maar niks bijvoorbeeld.
Er volgt nog een uitgebreide review van de Norden begreep ik uit dat filmpje.
Al gezien :P

Vandaag bij de rit van @badkuip geweest, weer 350km erbij gezet en een respectabele 1 op 23 gereden. Was dan ook wel een redelijk rustig ritje.

De klachten van hitte bij de benen bij langzaam rijden / stilstand herken ik nu wel. Kanonnen wat een kachel is die katalysator :X

Ondertussen ook lagere steps gemonteerd, 15mm lager en iets groter. Geen gigantisch verschil maar goed merkbaar, goede investering voor die 50 euro.

Met het stuur zit ik nog wat te klooien, wat omhoog gedraaid staat hij hoog genoeg voor het staan op de motor. Maar weer wat te gedraaid voor tijdens het zitten, maar weer eens iets terug zetten en kijken voor risers ofzo.

M'n gps/telefoon houder was een gemengd succes, werkt goed en kijkt ideaal op verhard wegdek. Helaas besloot mijn telefoon te gaan schoon springen op het stukje offroad/gravel wat er in zat. Pakte in de laatste 50mtr ofzo een stevig gat, de motor boeide het niks. Maar mijn telefoon dacht yeet! Scherm kapot dus dat is wat minder, gelukkig een wat oudere al, maar hij was nog prima dus wel een beetje zuur.

Awesome

• Robin!
  • Laatst online: 29-08 10:53
Hallo allemaal,

Vandaag voor het eerst mee (Tiger 800XC) bedankt voor de gezelligheid en een mooie rit!

• R0y.
A13X schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:24:
[...]

Al gezien :P

Vandaag bij de rit van @badkuip geweest, weer 350km erbij gezet en een respectabele 1 op 23 gereden. Was dan ook wel een redelijk rustig ritje.

De klachten van hitte bij de benen bij langzaam rijden / stilstand herken ik nu wel. Kanonnen wat een kachel is die katalysator :X

Ondertussen ook lagere steps gemonteerd, 15mm lager en iets groter. Geen gigantisch verschil maar goed merkbaar, goede investering voor die 50 euro.

Met het stuur zit ik nog wat te klooien, wat omhoog gedraaid staat hij hoog genoeg voor het staan op de motor. Maar weer wat te gedraaid voor tijdens het zitten, maar weer eens iets terug zetten en kijken voor risers ofzo.

M'n gps/telefoon houder was een gemengd succes, werkt goed en kijkt ideaal op verhard wegdek. Helaas besloot mijn telefoon te gaan schoon springen op het stukje offroad/gravel wat er in zat. Pakte in de laatste 50mtr ofzo een stevig gat, de motor boeide het niks. Maar mijn telefoon dacht yeet! Scherm kapot dus dat is wat minder, gelukkig een wat oudere al, maar hij was nog prima dus wel een beetje zuur.
1 op 23, netjes! Hoe was het verbruik tijdens het ritje op de Veluwe Biesbosch?

Balen van de telefoon :X

• SniperGuy
R0y. schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:45:
Hoe krijg je het voor elkaar om tijdens een gezamenlijke rit een compleet andere route te gaan rijden. Navigatie van de voorrijder stuk? _O-
Garmin maakt het mogelijk om met exact dezelfde devices en kaartmateriaal toch een andere route te berekenen :+ :P

• nldls
Robin! schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:57:
Hallo allemaal,

Vandaag voor het eerst mee (Tiger 800XC) bedankt voor de gezelligheid en een mooie rit!
Was wel benieuwd naar de 1200 en 800 naast elkaar, maar wellicht andere keer.

Gister niet met de grote tocht mee, maar wel rondje veluwe gedaan. Goede 150 km gepakt in de middag. Was echt knetter druk daar. Ben de Harley toer volgens mij ook nog wel tegen gekomen.

Overigens merk je met 26 graden buiten pas goed hoeveel wind die Tiger van je lijf houdt, was op sommige stukken warmer dan ik eigenlijk had verwacht. Ga maar eens kijken naar dunnere / doorwaai handschoenen ipv leren handschoenen.

Overigens nu de eerste paar 100 km met de Cardo Spirit gereden. Merk dat ik de rechter speaker iets naar voren moet halen (knelt na langere tijd), maar volume en kwaliteit is echt wel dikke voldoende. Het zijn maar kleine speakertjes, dus auto kwaliteit moet je er niet van verwachten, maar bellen, muziek luisteren etc gaat prima, ook met 30 db demping in de oren. Denk wel dat ik de otoplastieken iets ga verlichten naar 23 db en dan iets meer gehoor over houd, maar al met al prima.

[ Voor 42% gewijzigd door nldls op 16-05-2022 07:54 ]

• SniperGuy
R0y. schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:16:
[...]

1 op 23, netjes! Hoe was het verbruik tijdens het ritje op de Veluwe?

1 op 20. Conclusie: tempo moet de volgende keer hoger of ik moet echt niet voorbij de 2e versnelling gaan :+

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
@badkuip Thanks voor de organisatie!

Was een mooie eerste (halve) Tweakers-rit voor mij, voor herhaling vatbaar!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, terug van een weekje Ardennen. 1190SA-R en 1290SA-S achterop de aanhanger, en om de dag gereden. Routes uit laten stippelen door de garmin XT met OnRoute motorkaarten. Wat is dat een andere ervaring dan met m'n VFR voorheen zeg. Nergens paniek over het wegdek, zelfs stukken bospaden en grindpaden gereden. Goed, dat moest soms op m'n VFR ook, maar nu zonder een centje pijn.

Zelfs de bluetooth intercom viel me nieteens tegen. Hoewel mijn oude oplossing met draad toch voor minder 'bugjes' zorgde.

Jammer dat het zo kort was achteraf, hebben drie volle dagen gereden. Bij elkaar iets van 800 kilometer over C-wegen. Denk erover om zelf een fatsoenlijke motoraanhanger te kopen. De boedelbak huuraanhanger was vrij ruk eerlijk gezegd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 16-05-2022 09:28 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

R0y. schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:16:
[...]

1 op 23, netjes! Hoe was het verbruik tijdens het ritje op de Veluwe?

Verbruik tot nu toe schommelde tussen 1 op 20 en 1 op 21,5ish. Biesbosch was dichter bij het eerste O-)

Telefoon is balen idd, zie dat garmin 590/595 op marktplaats tussen de €200 en €300 gaan. Misschien toch maar eens iets halen, gebruik het stiekem best veel ondertussen.

[ Voor 21% gewijzigd door A13X op 16-05-2022 09:33 ]

Awesome

• R0y.
A13X schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Verbruik tot nu toe schommelde tussen 1 op 20 en 1 op 21,5ish. Biesbosch was dichter bij het eerste O-)

Telefoon is balen idd, zie dat garmin 590/595 op marktplaats tussen de €200 en €300 gaan. Misschien toch maar eens iets halen, gebruik het stiekem best veel ondertussen.
Biesbosch.. dat bedoelde ik. Goedemorgen.

Zo'n Garmin XT is erg mooi en ook netjes bij jou achter het ruitje te verwerken! Bij mij is dat geen doen, anders was de Tomtom al vervangen.
Pagina: 1 ... 400 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.