Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 399 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.689 views

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
Bommes schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:26:
Mijn cardo gaat toch ook echt wel serieus hard.
Zonder oordoppen de helm op een ding op max is echt veel te hard om gezond te zijn.
Ik rijd altijd met doppen in, volume staat dan alleen op de snelweg op max.
Of als ik echt mijn pot uit wil swingen.. :P
Hier hetzelfde verhaal met een Cardo Freecom 4 (dus niet met 45mm JBL speakers maar met “gewone” 40mm speakers)
Volume lijkt ook op basis van snelheid te variëren als ik mijn telefoon met Cardo app mee koppel. Of beeld ik me dat in… 7(8)7

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:08
Paul.H schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 19:51:
[...]

Hier hetzelfde verhaal met een Cardo Freecom 4 (dus niet met 45mm JBL speakers maar met “gewone” 40mm speakers)
Volume lijkt ook op basis van snelheid te variëren als ik mijn telefoon met Cardo app mee koppel. Of beeld ik me dat in… 7(8)7
Dat is ook zo. RTFM ;)

Cardo Freecom 4+ hier trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 10-05-2022 20:13 ]

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:02
Mijn Cardo Edge gaat ook hard zat. Reed vanmiddag met Alpine MotoSafe Race pluggen in, dus de variant met extra demping (SNR 20), en de Cardo hoefde bij lange na niet op maximaal volume. Moet erbij zeggen dat de speaker dus wel tegen mijn oor aan gedrukt zit :P

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:48
sommige telefoons bepalen ook een max volume toch? misschien dat dat het is? of was dat al geopperd?

• ArjenIsM3
kneusteun schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:45:
sommige telefoons bepalen ook een max volume toch? misschien dat dat het is? of was dat al geopperd?
Klopt, en in de Cardo app valt volgens mij ook e.e.a. in te stellen. Maar misschien gaan die kleinere speakers van de Spirit gewoon minder hard. De meeste hier hebben de 40 of 45 mm (al dan niet JBL) speakers.

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:32:
[...]

Wow, hier schrik ik van!
Ik zet meestal, met oordoppen op maat, mijn Cardo slim JBL nog niet op luidste stand.
Niet vergeten het geluid op je gsm harder te zetten en niet enkel op de Cardo?
Want… als ik maar iets van 2km moet rijden durf ik soms mijn oordoppen uit te laten.. WOW, dat doet PIJN aan de oren, het niveau dat het dan staat. Zonder doppen moet dat echt een heel stuk naar beneden..!
Moet zeggen dat de Triumph wel erg goed wind wegstuurt. Geluid is echt minimaal zonder oordoppen in, echt lager dan ik had verwacht, maar goed, los daarvan, even gekeken vanavond. De app stond nog op dynamisch geluid, die obv de microfoon besluit harder of zachter te gaan, maar gezien het beperkte volume houdt hij dus volume zacht. Heb die optie nu uitgezet en volume kan nu stuk harder. Morgen weer op de motor en dan kan ik ff testen.

Volume op de telefoon staat max, oortjes gaan 1:1 naar de telefoon en hebben geen eigen volume.

[ Voor 5% gewijzigd door nldls op 10-05-2022 21:05 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:43

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5YYw-vFhiHe6s2d9AG3HyM38Xw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mvOrCWX3b1d5l4D8WhhM9NUF.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Net even het eerste binnendoor-rondje met de GS gereden, dat bevalt prima :) Voelt erg snel vertrouwd aan, alles gaat wat soepeler en wendbaarder (en rammelt minder) dan de Aprilia. Slecht wegdek en drempels kunnen ook compleet genegeerd worden, bij de 3e drempel die iets hoger was dan verwacht kwam ik al even los :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
kneusteun schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:45:
Bij een iPhone is dit zeker het geval, je moet in de bluetooth instellingen de Cardo opgeven als autostereo of luidspreker. Anders wordt het geluid gedempt ivm gehoorbeschadiging.

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Mitssz schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 23:29:
[...]

Bij een iPhone is dit zeker het geval, je moet in de bluetooth instellingen de Cardo opgeven als autostereo of luidspreker. Anders wordt het geluid gedempt ivm gehoorbeschadiging.
goede tip! ik had hem inderdaad op koptelefoon staan, en je word gek van de meldingen dat je gehoorschade op kan lopen... heb hem nu op luidspreker gezet, en ben benieuwd of het nu nog beter gaat

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• nldls
Bij android heb je die status niet. Hij wordt nu als headset weergegeven.
Maar het uitzetten van dynamisch volume was wel een goede aanpassing. Nu hoeft volume niet op max te staan om toch te horen met oordoppen in.

• s006110
Gisteren een heerlijke rit gehad. Even een op-en-meer tripje overijssel-noordholland gedaan (met de motor naar een klant). Op de terugweg de IJsselmeerdijk maar weer eens onveilig gemaakt, blijft een mooi stukje rijden, ondanks dat er redelijk veel wind stond.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWnBgQtTebCSCsymSdCFXeJ-X_82ix_j9c4FnBzBTSYiEeAVsg-XwjnpvHi4mLTgOVQ2NBlwn7WbFL0O4wr2ZCWaFcS1dWcK-QX42678Z3ta5AVaHiBgL-mCqJVjPaYeQL9UJqHstxK_s7KyHQP90bVAw=w1125-h683-no?authuser=0

Op de terugweg in Flevoland nog even bij de nieuwe windmolens gekeken:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV5cZiqLJHO1wGZMxVl6BPObGbgOnuLHsCdCW4xK2TR_uQ1yvMWwnnbwwZlMh69Ez67hcLXeJ-CN0nNtPp_0k-00d6bBA2uh2ZznDjkM4VSWnRdnx9m6kGkUTA1ToMTpA7dtVCPonInud_1JbujoqP2uA=w721-h961-no?authuser=0

ook een paar vliegbeesten vermoord onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVmkhPq9UggNuuNQuVETqrlnzJh8Nnapsn69E2uzL2kKG31RooCpcuNvKhnPZ3SQ0Kxn0x8ao1KHv9c8bdiBdcUFGJWuI3XJbq7mKN3cgkFDR_2nidGVV1KP_yZdus7cxkwzqUPWJe5y3quIGt4ygNYUQ=w721-h961-no?authuser=0

Was voor mij gelijk de vuurdoop van de Cardo Spirit, en ik moet eerlijk toegeven dat het wel echt heel erg relaxed is om wat muziek onderweg te hebben... Vooral als je de wat saaiere stukken moet overbruggen (lees de Enkhuizerdijk)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21
Nadat er al wat controles en metingen als pilot waren geweest, is het nu rond in de regio Stavelot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6LI-PAosc7kBX9M8qXlsIa-cKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HPVHZOQNx4dTr1gfgYYORywD.jpg?f=user_large

Dit betreft dus ook de N645, een ideale motorweg om te spelen. Je mag daar 90. Maar, er staan ook een aantal borden van 70 langs de weg. Het is me nog steeds niet duidelijk of die daar officieel zijn neergezet, of door een actiegroep. En zo lang ze dan niet zijn weggehaald, kon het wel eens rechtsgeldig zijn.

Wees gewaarschuwd. Ook België gaat controleren op uitlaten en het geproduceerde geluid.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:36
@DrivinUCrazy prima toch? Ik ben een paar keer met een groep meegeweest waarvan ik inderdaad hoop dat mijn toekomstige schoonzonen daar niet toe behoren, man man man.
Een beetje sportief rijden is prima maar wheelies, rokende banden bij stoplichten, in feite zonder eind dempers gaan rijden en met 180 bruut inhalen op N-wegen lijkt mij prima om in te dammen.

• nldls
GeeMoney schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:52:
@DrivinUCrazy prima toch? Ik ben een paar keer met een groep meegeweest waarvan ik inderdaad hoop dat mijn toekomstige schoonzonen daar niet toe behoren, man man man.
Een beetje sportief rijden is prima maar wheelies, rokende banden bij stoplichten, in feite zonder eind dempers gaan rijden en met 180 bruut inhalen op N-wegen lijkt mij prima om in te dammen.
Ja dit is aardig bijzonder gedrag te noemen. Ik zie / hoor het ook wel eens. Gedrag wat met de auto niet op die manier kan maar op de motor best vaak voorkomt.

Op die manier komt motor rijden ook wel in slecht licht te staan naar mijn idee. Beetje geluid en plezier snap ik wel, maar dit is gewoon ronduit aso.

• ArjenIsM3
@DrivinUCrazy Gelukkig is de SC Project uitlaat die ik hier heb klaarliggen voor de FZ1 gewoon goedgekeurd :)

• DrivinUCrazy
Ik vind het ook helemaal prima. Ik hang er verder geen waarde oordeel aan vast, alleen een waarschuwing.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• s006110
Met de Virago denk ik dat ik qua geluid ook wel aardig boven de norm kom (db killers heb ik verloren), maar met de Honda maak ik me geen zorgen, omdat daar nog gewoon de stock uitlaat onder hangt, en die is lekker rustig.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb dus kortgeleden een originele uitlaat op de Fazer gezet, om dit gezeik voor te zijn. Het oude lawaaikanon (Laser, geen DB-killer of E-keur) heb ik nog kunnen verkopen, ik wens ze er veel plezier mee :+

Ik denk en vrees dat 't een kwestie van tijd is voor we in NL ook een E-keur verplichting krijgen.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ArjenIsM3
Destruction schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:35:
Ik heb dus kortgeleden een originele uitlaat op de Fazer gezet, om dit gezeik voor te zijn. Het oude lawaaikanon (Laser, geen DB-killer of E-keur) heb ik nog kunnen verkopen, ik wens ze er veel plezier mee :+

Ik denk en vrees dat 't een kwestie van tijd is voor we in NL ook een E-keur verplichting krijgen.
Dat denk ik ook, ligt voor de hand dat dit EU-breed ingevoerd zal worden. De SC Project die ik voor de FZ1 heb gehaald (Oval Titanium) heeft wel gewoon E-keur. Daar heb ik bij de aanschaf wel op gelet. De DB-killer is ook niet meer uitneembaar. Dat is tegenwoordig ook al een eis geloof ik. Bij de mijne kan hij er nog wel uit maar moet ik in de carbon eindkap gaan boren. Dat wil je natuurlijk niet.

Edit: volgens mij heb ik die uitlaat van je voorbij zien komen op Marktplaats, kan dat kloppen? :P

[ Voor 5% gewijzigd door ArjenIsM3 op 11-05-2022 10:53 ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Dat denk ik ook, ligt voor de hand dat dit EU-breed ingevoerd zal worden.

Edit: volgens mij heb ik die uitlaat van je voorbij zien komen op Marktplaats, kan dat kloppen? :P
Er gaat strakkere regelgeving komen, dat lijkt me duidelijk.

Die uitlaat, dat zou kunnen. Maar da's al wel een tijdje geleden ook.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[..]

Ik hoop het wel! En dan de dijkjes dan weer open graag.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DrivinUCrazy
Het was niet mijn bedoeling om de hele discussie weer aan te zwengelen. Ik zag dit bericht, en wilde het delen. Meer niet.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:39

_Apache_

For life.

Verkopen mag gewoon, en voor 15eu (per uitlaat) heb je er een db killer in. Mooie oplossing toch?
Zo heeft m'n oude heer het ook gedaan, toen ie z'n droom motor tegenkwam met een tokkie uitlaat.

Monteur kon hem op verzoek ook vast lassen, na de testrit direct laten doen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 11-05-2022 11:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:13
ArjenIsM3 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:
[...]

Dat denk ik ook, ligt voor de hand dat dit EU-breed ingevoerd zal worden. De SC Project die ik voor de FZ1 heb gehaald (Oval Titanium) heeft wel gewoon E-keur. Daar heb ik bij de aanschaf wel op gelet. De DB-killer is ook niet meer uitneembaar. Dat is tegenwoordig ook al een eis geloof ik. Bij de mijne kan hij er nog wel uit maar moet ik in de carbon eindkap gaan boren. Dat wil je natuurlijk niet.

Kan het mij niet voorstellen in zuid-europa (Spanje/Italie/Slovenie), daar hebben ze er toch weinig problemen mee. Misschien dat het daar wel gaan invoeren, maar handhaven geloof ik niet zo.

• kneusteun
Ik vind nog steeds mooi dat bij die auto's nu het hele pops en bangs hot is.
Dus zal niet lang duren voordat die het haasje zijn en neemt de druk op de motorrijders wel weer wat af.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:08

Vrijdag

De Zwarte

Het is natuurlijk niet alleen het geluid, maar ook de rijstijl die invloed heeft op hoe motorrijders gezien worden hè ;) Als je met een Energica als Rossi over de dijken knalt zal men dat ook niet erg waarderen, of je nou "stil" bent of niet :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Chakotay schreef op zondag 8 mei 2022 @ 07:51:
Bij het kijken voor koffers kwam ik dit stukje overbodige techniek tegen, een afstandsbediening van Givi:

[Afbeelding]

Ben ik nou gek, of kan dat alleen maar mis gaan? Rij over wat Belgisch wegdek of een bospad waardoor de smartphone lekker door elkaar gerammeld word, en je koffer gaat spontaan open? :+
Een oplossing voor een niet bestaand probleem met kans op fouten. Hoeveel extra werk is het nu om ff met de sleutel de koffer te openen.

• MichielK71
A13X schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:06:
[...]

Voor de Allroaders (en offroaders) ik zit rond te kijken naar verlaagde stepjes, nu zie ik zowel verlaagde als verlaagde en vergrote stepjes. Is het vergrote ook echt een aanwinst als beginner/rustig offroad rijden? Of is dat pas echt bij stevig offroaden aan te raden?
Vergrote stepjes hebben als voordeel dat je meer contact oppervlak hebt. Dus als je gaat staan heb je minder last van dat de stepjes in je laarzen drukken. Je hebt ook extra puntige stepjes voor meer grip. Zorg dan wel dat je laarzen hebt met zolen die daar wel tegen kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door MichielK71 op 11-05-2022 14:13 ]

• DrivinUCrazy
Dat is niet veel werk inderdaad. Bij mijn koffers is het sowieso fijn: daar kun je het slot van de koffers in een stand zetten dat de deksel ontgrendeld is. Met een drukknop kun je de deksel dan daadwerkelijk openen zonder sleutel. Als er alleen wat broodjes of zo in die koffer zitten, en niets van waarde, is dat ideaal. :)

Maar... Ik moet wel nog steeds een kopie van de contactsleutel laten maken (zonder chip), zodat ik niet bij een haperend slot mijn contactsleutel kapot draai. De standaard contactsleutels zijn vaak van heel zacht metaal.

• InZane
kneusteun schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:11:
Ik vind nog steeds mooi dat bij die auto's nu het hele pops en bangs hot is.
Dus zal niet lang duren voordat die het haasje zijn en neemt de druk op de motorrijders wel weer wat af.
Niet alleen bij auto's. Er rijden hier in de buurt ook wel wat van die 4takt lawaaiscooters rond en elke keer dat zo'n pipo van het gas gaat hoor je een knal. :/ Sommige van die droeftoeters maken er een sport van om mensen in te halen en dan ff zo'n knal te laten horen. Echt droevige ontwikkeling hoor.

• s006110
MichielK71 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Een oplossing voor een niet bestaand probleem met kans op fouten. Hoeveel extra werk is het nu om ff met de sleutel de koffer te openen.
Zelf vind ik het altijd wel wat lastiger om de sleutel uit mijn contact te moeten halen om mijn koffer(s) open te maken

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
ArjenIsM3 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:40:
[...]

Klopt, ik heb wat speling maar ik heb de speaker al alle kanten op gedraaid en verschoven maar het lost de pijn niet op helaas. Zou het kunnen proberen met tape en anders moet ik gaan snijden in het plastic ofzo :?

Dit is de binnenkant van mijn helm:

[Afbeelding]
geert_s schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:51:
[...]

Snijden in het plastic lijkt me een slecht idee, zou ik nog eerder de speakers een stukje afschuren. Voordat je dat soort dingen gaat doen; misschien helpt het ook al om er juist nog iets overheen te doen? Dan verspreid je de druk wellicht een beetje over een groter oppervlak. Geen idee of het werkt, maar probeer het eens. Kabeltje de andere kant op kan misschien ook nog helpen.
Je kan prima en stukje uit het foam weghalen hoor, dat was vroeger zelfs de enige manier. Met een hete lepel en beetje wegsmelten, werkt prima.

Ik zou juist niet aan het plastic van de speakers zelf komen, die zijn al gemaakt om zo klein mogelijk te zijn, als je meer weghaalt heb je kans dat het kapot gaat.

🇺🇦

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-11 16:07
Nycrea schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:35:
[...]

[...]

Je kan prima en stukje uit het foam weghalen hoor, dat was vroeger zelfs de enige manier. Met een hete lepel en beetje wegsmelten, werkt prima.

Ik zou juist niet aan het plastic van de speakers zelf komen, die zijn al gemaakt om zo klein mogelijk te zijn, als je meer weghaalt heb je kans dat het kapot gaat.
Voor zover ik kon zien was het hard plastic en geen foam, vandaar mijn opmerking.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• geert_s
Iemand enig idee hoe dit kan en of ik me zorgen moet maken?

Net motor gewassen en bij terug op de standaard zetten zag ik vloeistof langs de rand van de tankdop lopen. Ik dacht eerst water, maar daar rook het toch iets te sterk voor. Na openen van de tankdop blijkt er flink wat benzine in de rand te zitten. De tank zelf is overigens al bijna leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4z-aIfQKx_PW3lYniIyM-HdV9M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/orczx3FemCc7YffOLJXmJQzi.jpg?f=fotoalbum_large

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
geert_s schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:59:

Net motor gewassen en bij terug op de standaard zetten zag ik vloeistof langs de rand van de tankdop lopen. Ik dacht eerst water, maar daar rook het toch iets te sterk voor. Na openen van de tankdop blijkt er flink wat benzine in de rand te zitten. De tank zelf is overigens al bijna leeg.

[Afbeelding]
Is het benzine, of ruikt het alleen naar benzine? Normaal gezien is er ergens een gat met slang om water bij regen / wassen / ... af te voeren naar onder de motorfiets. Wellicht zit die verstopt?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:38
theredone51 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Is het benzine, of ruikt het alleen naar benzine? Normaal gezien is er ergens een gat met slang om water bij regen / wassen / ... af te voeren naar onder de motorfiets. Wellicht zit die verstopt?
Wilde net zeggen, daar zou normaal gesproken niks moeten blijven staan dankzij een afvoertje voor als je uitschiet met tanken :P

Gamertag: timmie271

• geert_s
theredone51 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:02:
[...]

Heb ook aardig wat zwarte prut uit het randje gehaald, dus die zal inderdaad wel verstopt zitten. Bij aanschaf zat de ontluchting van de tank ook al verstopt, dat is onder garantie toen opgelost.

• InZane
Gaat die Tweakersrit van aanstaande zondag nog door eigenlijk? Ik hoor er de laatste tijd niks meer over.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@badkuip Ik ga afzeggen voor zondag, 3 evenementen op één dag is lastig te combineren. Ik was al voornemens om vroegtijdig richting Huizen te gaan voor de Harley-dag maar aangezien we met het chapter een eigen parkeerterrein krijgen wil ik daar ook liever gelijk aankomen en dat gaat middels een ride-out die om 10:30 en/of 13:00 start.

Veel plezier voor degenen die wel gaan, het weer ziet er vooralsnog goed uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:58
DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:44:
Nadat er al wat controles en metingen als pilot waren geweest, is het nu rond in de regio Stavelot.

[Afbeelding]

Dit betreft dus ook de N645, een ideale motorweg om te spelen. Je mag daar 90. Maar, er staan ook een aantal borden van 70 langs de weg. Het is me nog steeds niet duidelijk of die daar officieel zijn neergezet, of door een actiegroep. En zo lang ze dan niet zijn weggehaald, kon het wel eens rechtsgeldig zijn.

Wees gewaarschuwd. Ook België gaat controleren op uitlaten en het geproduceerde geluid.
Ik vind hem fake ogen :) (ook al is hij vertaald)

• InZane
SniperGuy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:34:
[...]

Ik vind hem fake ogen :) (ook al is hij vertaald)
Ik vond het ook al lijken op een FB paniekzaaier. En waarom is het logo in Engels?

• Chakotay
InZane schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:43:
[...]

Ik vond het ook al lijken op een FB paniekzaaier. En waarom is het logo in Engels?
Zo staat het ook op de politie-auto's in dat rare deel van België waar ze zo nodig Frans moeten praten :+ Verder ziet dat ding er inderdaad even geloofwaardig uit als het gemiddelde scam-mailtje.

• nldls
Had net de accu leeg. Motor stond ca. 10 minuten op contact en wilde niet meer starten. Met een booster wel direct weer. Nu maar ff aan de druppellader voor vannacht.

Daarnaast weer motor management storing na het starten. Denk dat het accu level of brandstof meter is. Nieuwe OBD2 sensor op bluetooth besteld, via Triumph software moet ik hem uit kunnen lezen. Wordt vervolgd.

• Chakotay
Zo, plugje besteld en kabeltje gemaakt om mijn TomTom op de geschakelde GPS-powersupply van de GS aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LBuoEm2xksw-iEWkdxuYLvl6vCQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8m2fK9aRwEiCyy5A97Qi0CvD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42V9SbeTbR2PIbtjkFA_O21OW54=/800x/filters:strip_exif()/f/image/se8bK1cU6IaXdADAZNCGO83I.png?f=fotoalbum_large

De stekker zit verstopt tegen de kabelboom aan bij het balhoofd, en heeft wat priegelwerk nodig om het dopje dat er waarschijnlijk al 15 jaar op zit weer af te krijgen. Wil ik het ding gaan testen & aansluiten, gaat het spontaan voor het eerst deze maand de rest van de avond regenen... Wie verzint dat nou weer :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

Lange tijd droog + regen = opletten jongens

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:05:
Dat is niet veel werk inderdaad. Bij mijn koffers is het sowieso fijn: daar kun je het slot van de koffers in een stand zetten dat de deksel ontgrendeld is. Met een drukknop kun je de deksel dan daadwerkelijk openen zonder sleutel. Als er alleen wat broodjes of zo in die koffer zitten, en niets van waarde, is dat ideaal. :)

Maar... Ik moet wel nog steeds een kopie van de contactsleutel laten maken (zonder chip), zodat ik niet bij een haperend slot mijn contactsleutel kapot draai. De standaard contactsleutels zijn vaak van heel zacht metaal.
BMW koffers hebben dat ook, inderdaad makkelijk. Maar als ik ze erop heb gooi ik mn helm en handschoenen vaak in de koffers als ik parkeer.. dus dan moeten ze toch echt op slot.
_Apache_ schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:43:
Lange tijd droog + regen = opletten jongens
Zeker! Paar weken terug had het ook weer eens goed geregend na een periode terug, schuim stond op de wegen. Glibberde alle kanten op, met de auto :9

[ Voor 15% gewijzigd door noes op 11-05-2022 22:27 ]

• GeeMoney
Als het goed is komt de CB650 morgen op transport naar “mijn” Motorport. Als ik een gaatje over heb rijd ik even langs maar anders komt dat maandag.
Wat ik ook nog noet is een nieuw pak en een nieuwe helm.
Mijn vorige goretex spul pak beviel mij prima maar door een schuiver is mijn rechterkant helemaal naar de knoppe en mijn helm ziet er met schasfplekken ook niet meer uit.

Ik zag al een bepaalde Revit Poseidon jas voorbijkomen dus die wil ik ook even bekijken en mijn huidige helm had ik al een hekel aan want die fluit enorm boven de 60km/h en hij is gek ruim bij mijn kin dus er komt ook veel wind onderdoor richting mijn neus en ogen.
Ik zag een Schubert C3 Pro en dus die Revit jas, zijn er nog andere aanraders?

Overigens had ik een rug protector in mijn huidige jas, is die over te zetten of merk specifiek en dragen jullie die ook ?

En wachten duurt natuurlijk altijd lang dus inmiddels zit deze op mijn homescreen op de mobiel :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKgp-cqsa4RlKXNRzbtbHK69vOI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yhwf1vMENxC35ycgkFZnYDXJ.jpg?f=fotoalbum_medium
(met de akra die in bestelling staat!)

[ Voor 22% gewijzigd door GeeMoney op 11-05-2022 22:33 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:43

A13X

Dude

MichielK71 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:03:
[...]

Vergrote stepjes hebben als voordeel dat je meer contact oppervlak hebt. Dus als je gaat staan heb je minder last van dat de stepjes in je laarzen drukken. Je hebt ook extra puntige stepjes voor meer grip. Zorg dan wel dat je laarzen hebt met zolen die daar wel tegen kunnen.
Ze zijn al binnen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bSjGJVql.jpeg

En zitten er al op:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LVdI1mw.jpeg

85x55mm 15mm verlaagd, klinkt niet veel maar voel het zeker wel. Zou een 5 graden ruimere kniehoek opleveren. Kan de rubber inlage ook nog eraf halen voor een extra 5mm.

Nog geen testrit gemaakt, dat zal hopelijk zondag bij het ritje van hier zijn. @badkuip wat is de status? Gaat het lukken?

Awesome

• kneusteun
Dat rubber inderdaad meteen wegdoen, glibber glij spul als er wat modder of andere meuk op komt of onder de laars/schoen

• Chakotay
@geert_s ik heb hier de Rev'It Poseidon 2 GTX sinds een paar jaar. Bevalt erg goed, prima kwaliteit, helemaal waterdicht en is zodra het stopt met regenen binnen een paar minuten weer droog. Ik heb de originele Rev'It rugprotector erin (dikke blauwe plaat), die zou je ook weg kunnen laten en een losse rugprotector gebruiken.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GeeMoney schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:31:
Als het goed is komt de CB650 morgen op transport naar “mijn” Motorport. Als ik een gaatje over heb rijd ik even langs maar anders komt dat maandag.
Mijn vorige goretex spul pak beviel mij prima maar door een schuiver is mijn rechterkant helemaal naar de knoppe en mijn helm ziet er met schasfplekken ook niet meer uit.

Ik zag al een bepaalde Revit Poseidon jas voorbijkomen dus die wil ik ook even bekijken en mijn huidige helm had ik al een hekel aan want die fluit enorm boven de 60km/h en hij is gek ruim bij mijn kin dus er komt ook veel wind onderdoor richting mijn neus en ogen.

Overigens had ik een rug protector in mijn huidige jas, is die over te zetten of merk specifiek en dragen jullie die ook ?
Gaaf!

Alternatief van de Poseidon is de Revit Ridge GTX jas. Vind ik zelf erg fijn, is niet zo lang als sommige tourjassen zijn, heeft grote zakken en veel ventilatie waardoor hij ook geschikt is voor warme dagen.

Nadeel van de Ridge is dat er geen voering wordt meegeleverd, daar heb ik de Revit Climate (ik heb versie 1) voor. Die combinatie werkt overigens ook heel goed in hartje winter :Y - overigens een stuk warmer (zonder zweterig te worden) dan de meegeleverde thermovoering in de andere jassen die ik gebruikt heb. Zelf combineer ik de Ridge met de Neptune GTX broek (ook hier heb ik versie 1), de Poseidon is een stukje luxer nog.

Welke rugprotector heb je? Als het er een van Revit is, goede kans dat die dan in dezelfde maat jas weer past. Neem hem mee naar de motorkledingwinkel en probeer het :Y

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 20:46
s006110 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:30:
Met de Virago denk ik dat ik qua geluid ook wel aardig boven de norm kom (db killers heb ik verloren), maar met de Honda maak ik me geen zorgen, omdat daar nog gewoon de stock uitlaat onder hangt, en die is lekker rustig.
Dan koop je toch mooi weer een paar db-killers? Zo duur zijn ze niet en je doet veel mensen er een plezier mee.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Vooruit, om de discussie weer een nieuw leven te geven: de beste db killer is je rechterhand (juridisch houd dat geen stand, dat dan weer niet).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:28
Binnenkort maar eens een E-keur laten tatoeëren dan :9

• nldls
nldls schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:34:
Had net de accu leeg. Motor stond ca. 10 minuten op contact en wilde niet meer starten. Met een booster wel direct weer. Nu maar ff aan de druppellader voor vannacht.

Daarnaast weer motor management storing na het starten. Denk dat het accu level of brandstof meter is. Nieuwe OBD2 sensor op bluetooth besteld, via Triumph software moet ik hem uit kunnen lezen. Wordt vervolgd.
Nachtje geladen, maar nog steeds storing. Morgen komt de OBD 2 binnen en kan ik hem uitlezen en herstellen. Hij rijdt overigens wel gewoon normaal. Merk geen afwijkingen in trekkracht of toeren beperking.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
A13X schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 22:34:
[...]

Ze zijn al binnen:
[Afbeelding]

En zitten er al op:
[Afbeelding]

85x55mm 15mm verlaagd, klinkt niet veel maar voel het zeker wel. Zou een 5 graden ruimere kniehoek opleveren. Kan de rubber inlage ook nog eraf halen voor een extra 5mm.

Nog geen testrit gemaakt, dat zal hopelijk zondag bij het ritje van hier zijn. @badkuip wat is de status? Gaat het lukken?
SW Motech zo te zien? Twijfel nog voor een setje voor de KTM SMT :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:43

A13X

Dude

theredone51 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:46:
[...]

SW Motech zo te zien? Twijfel nog voor een setje voor de KTM SMT :)
SW Motech Ion inderdaad, kon voor net geen €50 euro een setje van een 950/990 op de kop tikken. Volgens de kenners zou het allemaal hetzelfde zijn en moest het passen. Dus de gok maar genomen en het bleek achteraf een set te zijn voor een 690 duke :S gek, maar ze pasten wel prima.

Binnenkort een ritje doen, ben erg benieuwd hoeveel het scheelt als je rijd. Vond de houding ansich niet te krap, maar wat ruimer is altijd fijn en nu zou ik ook weer wat beter uitkomen met staan.

[ Voor 17% gewijzigd door A13X op 12-05-2022 07:57 ]

Awesome

• s006110
Hkuit schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 23:53:
[...]

Dan koop je toch mooi weer een paar db-killers? Zo duur zijn ze niet en je doet veel mensen er een plezier mee.
Dat gaat ook zeker wel weer gebeuren… die dingen kosten geen drol…

En inderdaad is je rechterhand ook wel belangrijk. Ik bemerk wel dat een hoogtoerige 4 cylinder met herrieuitlaat meer irritatie opwekt dan een langzaam draaiende v-twin met herrie uitlaat. Met de nuance dat als je een grote HD hebt met een herrie uitlaat, het ook niet leuk meer is, omdat de ramen dan bijna uit de sponningen trillen

• MichielK71

En wachten duurt natuurlijk altijd lang dus inmiddels zit deze op mijn homescreen op de mobiel :+
[Afbeelding]
Wellicht overbodig, maar ga vooral passen. Ik had in eerste instantie ook een Schubert helm in gedachten toen ik op zoek was naar een systeemhelm. Blijkt dat de pasvorm van Schubert niet bij mijn hoofdvorm past. Dus het is uiteindelijk een Shoei NeoTec geworden.

• InZane
s006110 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:41:
[...]

Dat gaat ook zeker wel weer gebeuren… die dingen kosten geen drol…

En inderdaad is je rechterhand ook wel belangrijk. Ik bemerk wel dat een hoogtoerige 4 cylinder met herrieuitlaat meer irritatie opwekt dan een langzaam draaiende v-twin met herrie uitlaat. Met de nuance dat als je een grote HD hebt met een herrie uitlaat, het ook niet leuk meer is, omdat de ramen dan bijna uit de sponningen trillen
Ik weet het niet hoor. Heb laatst een hele tijd achter een 1290 Super Duke gereden met Akra systeem zonder DB killer. Nou dat was een beste bult herrie.
Kon mijn CB1000R met katvervanger, maar wel met DB killer amper meer horen en nou vind ik mezelf al niet de stilste.

• SniperGuy

[Afbeelding]
Is er een kinspoiler of zo'n stoffen afdekdingetje beschikbaar voor je helm? het kan iets schelen

• SniperGuy
nldls schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:44:
[...]

Nachtje geladen, maar nog steeds storing. Morgen komt de OBD 2 binnen en kan ik hem uitlezen en herstellen. Hij rijdt overigens wel gewoon normaal. Merk geen afwijkingen in trekkracht of toeren beperking.
Misschien een servo die van de leg is door de lege accu?

• SniperGuy
geert_s schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:59:

[Afbeelding]
Als hij op de zijstandaard staat zou iedere vloeistof weg moeten lopen via de afwatering. Als dat niet zo is is wellicht de afvoer verstopt.
Technisch kan het alleen benzine zijn als je de tank te vol hebt gedaan of gemorst hebt. Bij wassen/regen zal het wel water zijn.

• GeeMoney
SniperGuy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Is er een kinspoiler of zo'n stoffen afdekdingetje beschikbaar voor je helm? het kan iets schelen
Wellicht is dat het geval maar de helm is beschadigd tijdens de laatste schuiver dus ik ga hem sowieso vervangen. En inderdaad goed passen voordat ik op de looks iets aanschaf :) .

• SniperGuy
badkuip schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:44:

De eerste officiële Midden-Nederland Tweakers Rit van 2022

Wanneer
Zondag 15 mei 10:00 verzamelen. 10.15 uur vertrek

Tijdsduur
Zo lang als we het leuk vinden. Genoeg mogelijkheden om er voortijdig een eind aan te knopen en via de snelweg terug naar huis te gaan

Wie komen er?
Hieronder een overzicht van de mensen die wel, misschien of niet meegaan op 15 mei.
NaamGaat mee?
BadkuipJa
GrasmaaierJa
KettingzaagJa (onder voorbehoud)
GrubeaterNee
FBTNJa
SmurfJa
MitsszJa
InZaneMisschien
NLDVianeNee
botooJa
etwintjeJa
Paul.HJa
harleyMisschien
SniperGuyMisschien
KetterhardMisschien
ChakotayJa

Startpunt
McDonalds Amersfoort de Wieken
Wiekenweg 6, 3815 KL Amersfoort
Tip: OK-tankstation zit er direct naast voor de broodnodige benzeen

Route
Zie plaatje hieronder. Route is geupdate op 24 april.
Het stuk over de Posbank is eruit gehaald (treintje rijden met andere motorrijders of anders wel een wegafsluiting). In plaats daarvan meer KM's over de Veluwe. Afstand ongeveer 210KM.
Ook geupdate op 3 mei. Stuk onverharde weg eruit gehaald tussen Kootwijk en Assel.

[Afbeelding]

Regels (zoals ik het zie).
  • Verzamelen om 10.00 uur, wegrijden om 10.15 uur. Als je koffie wil kom je eerder. We gaan niet op 1 persoon wachten. Idem als je moet kakken.
  • Bij pijpenstelen regen ga ik niet. De gpx om de route te rijden mogen jullie hebben, maar ik pas dan
  • Klets je tank even vol voordat we wegrijden. Tankstation zit naast de MacDo.
  • Als je een navigatiekastje heb, dan graag meenemen en de route inladen. Reken niet op mij als de gids. GPX wordt een paar dagen van tevoren in deze post erbij gezet.
  • Bij voorkeur opsplitsen in kleine groepen i.p.v. een sliert van 20 motorrijders.
  • Bedruip jezelf. Neem eten mee. Een appel of een koekreep. Reken erop dat het niet heel chill gevonden wordt als jij al wil lunchen terwijl we net pas van start zijn.
  • Gedraag je. We rijden op zondag over de veluwe dus grote kans dat er kerkgangers op straat zijn. Zij hebben niet echt interesse in je Akra-uitlaat.
  • Ik ben niet je moeder maar ik zorg wel voor je als je gevallen bent. Ik ken je dus niet. Doe ff een briefje met een 06-nummer wat ik kan bellen als je afgevoerd bent naar het ziekenhuis. Geen grap dit.
Ik ben er definitief bij :Y

• SniperGuy
InZane schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:43:
[...]

Chakotay schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Zo staat het ook op de politie-auto's in dat rare deel van België waar ze zo nodig Frans moeten praten :+ Verder ziet dat ding er inderdaad even geloofwaardig uit als het gemiddelde scam-mailtje.
Ik kan er verder niets over vinden (groep is privé), behalve dit stukje wat erop lijkt (zelfde regio, maar niets specifiek) https://www.nieuwsmotor.n...rde-uitlaten-motorrijders
Niet anders dan normale controle, which is good :)

• SniperGuy
Nieuwe kettingset is ook binnen. Specifiek gekozen voor een rubber cushioned voortandwiel en was blij verrast dat het achtertandwiel zwart gecoat is Afbeeldingslocatie: https://www.uitlaatstore.nl/media/catalog/product/cache/2541e8ee50ed3f7a3f7438004687b387/a/c/achtertandwielen_7270640.jpg

ProTIP:
Ik heb een DID klinkset (een echte) al bijna 20 jaar, blijkbaar is DID in het afgelopen decennia (?) een keer over geschakeld naar een nieuwe klinkpen dus heb een nieuwe pin nog moeten bestellen (ik kwam er bij toeval achter bij het lezen van de online handleiding van de KM500R.)
De oude heeft geen groef de nieuwe wel, zoals: https://www.amazon.com/D-...-KM500R-PIN/dp/B0041CC0FG

(PS: in de volksmond noemen we het een tandwiel, maar omdat het icm een ketting gebruikt wordt is het officieel een kettingwiel :P )

[ Voor 8% gewijzigd door SniperGuy op 12-05-2022 10:03 ]

• Chakotay
Chakotay schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:28:
[...]

De stekker zit verstopt tegen de kabelboom aan bij het balhoofd, en heeft wat priegelwerk nodig om het dopje dat er waarschijnlijk al 15 jaar op zit weer af te krijgen. Wil ik het ding gaan testen & aansluiten, gaat het spontaan voor het eerst deze maand de rest van de avond regenen... Wie verzint dat nou weer :+
Zo, nu met minder regen en meer daglicht ging het aansluiten en wegwerken een stuk makkelijker *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AINrXrd8cfKsOipyUcmiYIuE0sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cH0g0T9t7tYCu0FiFxEZ4pSv.png?f=fotoalbum_large

De navigatie zit nu netjes in de can-bus geschakeld aangesloten, gaat aan als het contact aangaat, en gaat uit ongeveer een minuut nadat de sleutel er weer uit gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Chakotay op 12-05-2022 10:50 . Reden: Damnit, typen is moeilijk ]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Chakotay schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:38:
De navigatie [...] gaat aan als het contact uitgaat [...]
Handig, kun je als je aangekomen bent even checken of je wel op de goede plek bent :9

🇺🇦

• R0y.
InZane schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:47:
[...]

Ik weet het niet hoor. Heb laatst een hele tijd achter een 1290 Super Duke gereden met Akra systeem zonder DB killer. Nou dat was een beste bult herrie.
Kon mijn CB1000R met katvervanger, maar wel met DB killer amper meer horen en nou vind ik mezelf al niet de stilste.
Volledig systeem (of losse kat vervanger) dan. Heb laats mijn motor laten meten bij een evenement en zelfs zonder DB killer voldoet de motor aan de wettelijke eis van de RDW. Mag 93 maken en tikte precies ook de 93 aan.

Zodra de klep in het uitlaat systeem (ergens rond de 5k rpm, meetpunt ligt daar onder) open gaat word het echter asociaal luid, dus de DB killer zit er gewoon netjes in ;)

• s006110
[...]

Je hebt gelijk… die KTM’s kunnen ook een pokkeherrie maken…

Maar je hebt recent achter me aan gereden (en ik was toen de db-killer al kwijt), en ik ben benieuwd of je dat mij ook zo hebt ervaren

• InZane
R0y. schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:58:
[...]

Volledig systeem (of losse kat vervanger) dan. Heb laats mijn motor laten meten bij een evenement en zelfs zonder DB killer voldoet de motor aan de wettelijke eis van de RDW. Mag 93 maken en tikte precies ook de 93 aan.

Zodra de klep in het uitlaat systeem (ergens rond de 5k rpm, meetpunt ligt daar onder) open gaat word het echter asociaal luid, dus de DB killer zit er gewoon netjes in ;)
Het is een losse katvervanger met een Leo Vince demper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wMNvzYd_nnm3MjTXU-5FyPhBgNs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W2MfVSxnTO6z8ZLBPo6E7uWT.jpg?f=user_large

Zonder killer valt het nog wel mee als je een beetje normaal rijdt. Je krijgt er wel een hele mooie roffel bij als je van het gas gaat.

Ja, de achterband is gaar. Er is gisteren nieuw rubber op gegaan ;)
s006110 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:07:
[...]

Je hebt gelijk… die KTM’s kunnen ook een pokkeherrie maken…

Maar je hebt recent achter me aan gereden (en ik was toen de db-killer al kwijt), en ik ben benieuwd of je dat mij ook zo hebt ervaren
Uh, heb ik achter jou gereden? Volgens mij niet hoor!

[ Voor 19% gewijzigd door InZane op 12-05-2022 11:12 ]

• R0y.
InZane schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Het is een losse katvervanger met een Leo Vince demper:

[Afbeelding]

Zonder killer valt het nog wel mee als je een beetje normaal rijdt. Je krijgt er wel een hele mooie roffel bij als je van het gas gaat.
Maar dat is geen superduke ;)

• InZane
R0y. schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:11:
[...]

Maar dat is geen superduke ;)
Oh, dat was mij niet helemaal duidelijk :+
Dat was een volledig Akra systeem :)

• geert_s
[...]

Als dat zo'n full system Akra was zoals je die bij de dealer kunt bestellen. dat is een race uitlaat en niet voor de openbare weg. Echt lawaaibakken ja :)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

In ander nieuws, gisteren weer even wat tijd besteed aan die Magna van @McKaamos. Dat ding vreet CDI's voor lunch. Gisteren een andere CDI gemonteerd en het was weer starten en lopen. Eens ff wat gaan meten en toen bleek de stator niet helemaal goed te werken, ondanks 13.6v bij 2500rpm op de accu.

Deksel eraf, en toen kwam ons een plasje olie tegemoet. Lekke krukaskeerring dus. Gisteravond een tooltje gefabriekt om 't vliegwiel te kunnen blokkeren, zaterdag verder kijken.

• R0y.
InZane schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:12:
[...]

Oh, dat was mij niet helemaal duidelijk :+
Dat was een volledig Akra systeem :)
Ja dat maakt zeker een bak geluid, zeker zonder DB killer! Een slip-on is toch echt een ander verhaal. Die klep die automatisch open en dicht gaat (die dus weg is bij een volledig systeem) i.c.m. de kat (die dus ook weg is bij een volledig systeem :+ ) doet echt veel.

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:16
Van het weekend de motor ('99 1150GS) maar eens uitgegraven uit de garage en gister voor het eerst ermee naar de klant. Ritje van 100km enkel. Heerlijk. Middag was het wel iets zwaarder met de wind. Meteen bij de dealer gestopt om te kijken voor iets "nieuws" :D

Grz D.

• nldls
Ja de wind gistermiddag was wel weer lekker ja. Was goed schuin hangen om recht vooruit te komen. Maar goed, zelfs dan is het lekkerder dan in de auto.

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-11 16:31

Wanneer

Tijdsduur
Zo lang als we het leuk vinden. Genoeg mogelijkheden om er voortijdig een eind aan te knopen en via de snelweg terug naar huis te gaan

Wie komen er?
Hieronder een overzicht van de mensen die wel, misschien of niet meegaan op 15 mei.
NaamGaat mee?
BadkuipJa
GrasmaaierJa
GrubeaterNee
FBTNJa
SmurfJa
MitsszJa
InZaneMisschien
NLDVianeNee
botooJa
etwintjeJa
Paul.HJa
harleyMisschien
SniperGuyMisschien
KetterhardMisschien
ChakotayJa

Startpunt

Route
Het stuk over de Posbank is eruit gehaald (treintje rijden met andere motorrijders of anders wel een wegafsluiting). In plaats daarvan meer KM's over de Veluwe. Afstand ongeveer 210KM.
Ook geupdate op 3 mei. Stuk onverharde weg eruit gehaald tussen Kootwijk en Assel.

[Afbeelding]

• Verzamelen om 10.00 uur, wegrijden om 10.15 uur. Als je koffie wil kom je eerder. We gaan niet op 1 persoon wachten. Idem als je moet kakken.
  • Bij pijpenstelen regen ga ik niet. De gpx om de route te rijden mogen jullie hebben, maar ik pas dan
  • Als je een navigatiekastje heb, dan graag meenemen en de route inladen. Reken niet op mij als de gids. GPX wordt een paar dagen van tevoren in deze post erbij gezet.
  • Bij voorkeur opsplitsen in kleine groepen i.p.v. een sliert van 20 motorrijders.
  • Bedruip jezelf. Neem eten mee. Een appel of een koekreep. Reken erop dat het niet heel chill gevonden wordt als jij al wil lunchen terwijl we net pas van start zijn.
  • Gedraag je. We rijden op zondag over de veluwe dus grote kans dat er kerkgangers op straat zijn. Zij hebben niet echt interesse in je Akra-uitlaat.
  • Ik ben niet je moeder maar ik zorg wel voor je als je gevallen bent. Ik ken je dus niet. Doe ff een briefje met een 06-nummer wat ik kan bellen als je afgevoerd bent naar het ziekenhuis. Geen grap dit.
Ik ben nog niet eerder meegeweest. Maar zou er ook graag bij zijn (indien gewenst) . In dit topic vooral een lezer. Niet actief poster, maar met lekker weer een ritje maken met andere motorrijders lijkt me leuk!
Ik heb een eigen tomtom.

• s006110
InZane schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:10:
[...]

Uh, heb ik achter jou gereden? Volgens mij niet hoor!
Misschien niet direct achter me, maar wel ergens achter de Virago aan toch?
(of ben ik nu helemaal abuis, jij was toch bij de Mastenbroek rit?)

• InZane
s006110 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Nee daar was ik niet bij. Ben weleens met een Tweakers ritje meegeweest, maar dat is alweer een hele tijd geleden toen ik de CBR nog had.

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-11 22:58
s006110 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Ik was wel mee! Ik heb geen herrie uit jouw virago gehoord hoor...maar dat komt misschien omdat die van mij wel tegen het asociale aanzit :P (die witte FZ1N)

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10

Wanneer

Tijdsduur

Wie komen er?
NaamGaat mee?
BadkuipJa
GrasmaaierJa
GrubeaterNee
FBTNJa
SmurfJa
MitsszJa
InZaneMisschien
NLDVianeNee
botooJa
etwintjeJa
Paul.HJa
harleyMisschien
SniperGuyMisschien
KetterhardMisschien
ChakotayJa

Startpunt

Route

[Afbeelding]

@badkuip heb je nog een update over de rit? :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Kryziek
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

Rec0n schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 12:57:
[...]

Ik was wel mee! Ik heb geen herrie uit jouw virago gehoord hoor...maar dat komt misschien omdat die van mij wel tegen het asociale aanzit :P (die witte FZ1N)
Ik vond mijn Ducati al luid... 8)7

• SniperGuy
R0y. schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 10:58:
[...]

De Politie zou eigenlijk eens in de zoveel tijd (net zoals ze dat met brommers met op de rollerbank doen) boeteloos geluid moeten testen zodat de berijder weet waar hij/zij aan toe is.
Heeft ook met een stukje bewustwording te maken :Y

Voor de mensen die roepen: met een originele goedgekeurde uitlaat zit je altijd goed! Dat is niet het geval! Uitlaten en de demping daarvan is onderheven aan slijtage en verloopt door gebruik en kan dus over tijd altijd minder gaan dempen (al is dat met een reflectiedemper wel een stuk minder dan met een absorbsie demper)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-11 11:53

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:25:
Vandaag de S1000R ingeruild voor een HD iron 883. Totaal wat anders, nu even flink wennen :+

Echt geluk gehad met het weer.. het zou namelijk regenen vandaag volgens buienradar maar uiteindelijk is het prachtig weer geweest.
Gefeliciteerd met de aankoop van een echte motor! }) :+

Wil je in de OP? Geef me dan even door waar je woont, uit welk jaar je bike komt en wellicht een linkje naar een foto van jouw bike.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een 14" T-bar gekocht via marktplaats voor 75 euro (prima prijs!), en titanium uitlaattape besteld. Zaterdag ga ik dit op mijn bike klussen met een maat, en dan mag ik hem officieel clubstyle noemen (en rijd hij hopelijk fijner, originele Streetbob stuur wat er nu op zit laat mij wat onhandig ver naar voren reiken). Foto's volgen.

Verder heb ik volgende week donderdag een afspraak staan voor stage 1 tuning. Open lucht filter en meer vermogen 8)

Dan nog mijn kuipraam bij laten snijden zodat hij lager komt en niet de wind volop in mijn gezicht werpt, en dan ben ik klaar voor mijn rit naar Noorwegen/Zweden einde van de maand. Heel veel zin in!

Moet hem ook maar eens schoonmaken. Heb ik nog niet gedaan met deze motor, en ben nogal een poetserd normaliter. Het is echt een beest inmiddels :+

Verwijderd

@LankHoar Thanks! Ben er ook zeker blij mee.
Ik kom uit regio Gelderland en de Iron komt uit 2011. Foto volgt nog :)

Ben benieuwd naar de T-bars. Zit zelf ook nog te kijken naar bars en twijfel tussen drag bars en kleine Z bars.
Ga eerst maar een uitlaat (V&H), luchtfilter en een Fuelpakje kopen denk ik. De classic 'Harley tax' toch? :+

Poetsen, goeie.. wat gebruiken jullie voor het poetsen van de motoren? Ik gebruik zelf eigenlijk altijd 'Wash and wax' van Meguiars maar ga nu toch even kijken of er iets beters is voor matte lakken.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:26:
@LankHoar Thanks! Ben er ook zeker blij mee.
Ik kom uit regio Gelderland en de Iron komt uit 2011. Foto volgt nog :)

Ben benieuwd naar de T-bars. Zit zelf ook nog te kijken naar bars en twijfel tussen drag bars en kleine Z bars.
Ga eerst maar een uitlaat (V&H), luchtfilter en een Fuelpakje kopen denk ik. De classic 'Harley tax' toch? :+

Poetsen, goeie.. wat gebruiken jullie voor het poetsen van de motoren? Ik gebruik zelf eigenlijk altijd 'Wash and wax' van Meguiars maar ga nu toch even kijken of er iets beters is voor matte lakken.
Je staat nu in de OP! Ik ben ook benieuwd. Heb wel eens proefgezeten op iemand's bike met T-bars, maar dat is natuurlijk anders dan er een rit van 500km mee maken op 1 dag. We gaan het zien, einde van de maand kan ik vertellen of het wat is of niet na 2500km in 5 dagen :)

Grappig, ik gebruik.. jawel Meguiar's wash & wax :) En nog een heel legio producten van hun (klei, ceramic wax spray etc.).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 11:17:
In ander nieuws, gisteren weer even wat tijd besteed aan die Magna van @McKaamos. Dat ding vreet CDI's voor lunch. Gisteren een andere CDI gemonteerd en het was weer starten en lopen. Eens ff wat gaan meten en toen bleek de stator niet helemaal goed te werken, ondanks 13.6v bij 2500rpm op de accu.

Deksel eraf, en toen kwam ons een plasje olie tegemoet. Lekke krukaskeerring dus. Gisteravond een tooltje gefabriekt om 't vliegwiel te kunnen blokkeren, zaterdag verder kijken.
Voor lunch? ook nog ontbijt, diner en als tussendoortje :X

13.6v na de regelaar, dus dat zegt niet direct wat over de stator natuurlijk.
Maar die is ook doorgemeten. 10volt AC per fase onder load (aangesloten op de VR) en 23volt AC zonder load. Dat zou 50-60volt AC moeten zijn.

Die load waarde van 10VAC betekent inderdaad dat je na de gelijkrichter tussen 13 en 14v uit komt, wat aan de zwakke kant is, maar dat opzich zou niks mogen slopen. Al zou er misschien wat ripple in de output kunnen zitten, maar of dat iets beschadigt? Hoe dan ook, stator geeft te weinig prik dus er moet wat aan gedaan worden.

En dan inderdaad de olie bij de dynamo. Dacht ook een lekke keerring, maar de hoeveelheid die er ligt was twee eetlepels ofzo. En heb het nog even nagezocht, maar dat schijnt dus heel normaal te zijn. Het is niet dicht en er komt daar wel olie terecht, maar het is niet veel.
De workshop manual rept ook alleen maar over een olieplaat en niet over een seal rondom de kruk-as.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GeeMoney
Net gebeld met Motorport. De CB650 is binnen en kenteken is aangevraagd en werkplaats gaat hem zsm inplannen.
Nu gaven ze aan als ik deze maand nog wil rijden dat hij dan even zonder de extra opties geleverd gaat worden en dat ik daarvoor een afspraak krijg ergens in de loop van half-eind juni.

Ik ben maar akkoord gegaan want anders rijd ik dus pas na half juni en de opties kan ik op zich missen. Handvat verwarming, een smoky ruit en een onderkuip en quickshifter worden dus wat later.

Als alles meezit ergens in de loop van volgende week kan ik hem dus ophalen.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 22:33
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 14:26:
Ik heb toevallig een tijdje terug wat producten van Muc Off besteld en dat bevalt me ook erg goed. Ik weet niet wat voor zwarte magie ze in hun Chain Cleaner hebben gestopt, maar daarmee valt het smeer letterlijk van je ketting en de tandwielen af.

Verder producten die het altijd goed doen, Dasty (met mate) en blanke lampenolie :)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-11 18:20
SniperGuy schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:25:
[...]

De Politie zou eigenlijk eens in de zoveel tijd (net zoals ze dat met brommers met op de rollerbank doen) boeteloos geluid moeten testen zodat de berijder weet waar hij/zij aan toe is.
Heeft ook met een stukje bewustwording te maken :Y

Voor de mensen die roepen: met een originele goedgekeurde uitlaat zit je altijd goed! Dat is niet het geval! Uitlaten en de demping daarvan is onderheven aan slijtage en verloopt door gebruik en kan dus over tijd altijd minder gaan dempen (al is dat met een reflectiedemper wel een stuk minder dan met een absorbsie demper)
Ik denk een jaar of 3-4 geleden bij de paasshow van Motoport Goes kon je de db's laten meten. Al was dat niet door de politie. Heb er toen niet aan meegedaan had toen alleen nog een standaard pijpje op m'n 600, die was van zichzelf al heel braaf. 8)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Chakotay
@GeeMoney zo, dat is een flinke wachttijd... Je zou toch zeggen dat die opties nou ook geen halve dag werk zijn om erop te schroeven.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Chakotay schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 18:19:
@GeeMoney zo, dat is een flinke wachttijd... Je zou toch zeggen dat die opties nou ook geen halve dag werk zijn om erop te schroeven.
Dat zal het niet zijn.
Zo heb ik ook weken moeten wachten op ene topkoffer. Er was een staking in de - Italiaanse - fabriek. Enige antwoord dat ik kreeg op de beschikbaarheid was 'waarschijnlijk lukt het wel deze zomer'.. :|

• GeeMoney
@Chakotay ze geven aan 6-8 uur voor alle opties nodig te hebben en de werkplaats zit bomvol met reparaties of beurtjes van mensen die natuurlijk daardoor nu wellicht niet kunnen rijden en mijn opties zijn “optioneel”.

Maarja, dat zeiden ze bij de koop er natuurlijk niet bij dat er voorlopig geen tijd zou zijn om ook de opties te monteren.

@_Apache_
Overigens heb ik ook een koffer maar ook die was op voorraad net als alle andere opties.

Ik neem het voor lief, beter rijden zonder de opties dan niet rijden >:) .

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 12-05-2022 19:05 ]

• s006110
GeeMoney schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 17:52:
Net gebeld met Motorport. De CB650 is binnen en kenteken is aangevraagd en werkplaats gaat hem zsm inplannen.
Nu gaven ze aan als ik deze maand nog wil rijden dat hij dan even zonder de extra opties geleverd gaat worden en dat ik daarvoor een afspraak krijg ergens in de loop van half-eind juni.

Ik ben maar akkoord gegaan want anders rijd ik dus pas na half juni en de opties kan ik op zich missen. Handvat verwarming, een smoky ruit en een onderkuip en quickshifter worden dus wat later.

Als alles meezit ergens in de loop van volgende week kan ik hem dus ophalen.
Gefeliciteerd, nog heeeel eventjes wachten en je kan op je nieuwe pretmobiel rondrijden! Met als extra vooruitzicht, dat je over een tijdje ook nog weer leuke goodies er op krijgt!

• nldls
nldls schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 07:44:
[...]

En net met naar huis rijden de storing weg. Wel lekker dat de motor zelf storingen oplost.
Pagina: 1 ... 399 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.