Ja ik hoorde ook over tekorten van motorbanden Ik rij nog een van de goedkoopste setjes die er te krijgen zijn (MPP 2CT), MPP 2CT voldoet voor mij al ruim 15 jaar en voor de prijs kwaliteit is het gewoon een nobrainerR0y. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:14:
[...]
En banden worden mogelijk duurder (Bridgestone had al weer een verhoging van zoveel procent) en lastiger te krijgen.
Ik kon denk ik nog wel hier een paar ritjes doen (gok 500km) voordat ze echt op waren maar heb hier liever gewoon een motor staan die ik zo kan pakken en alles gewoon op orde is
Volgende week gaat de brommer naar de KTM dealer voor het jaarlijkse beurtje. @Maegrim was al grappen aan het maken over de remolie in het reservoir achter
s006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:31:
[...]
Nope… vooral dat geluid wat uit die blokjes komt is echt 🤢🤮… vond de Vulcan S altijd een mooie motor, totdat ik hem hoorde 😣
gaaf toch
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mwhoah, voor 7k nieuwprijs moet je niet te gekke verwachtingen hebben. Het ding ziet er best OK uit. Maar da's persoonlijke, ik verwacht absoluut niet dat hier veel mensen op een NC zitten te wachten. Ik sta nog steeds achter mijn keuze want zoals het een 'dieseltje' betaamt heb je er weinig gezeik aan. Gewoon starten en wegrijden.geert_s schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Volgens mij is de voornaamste reden het uiterlijk
Gelijk heb je hoorHTT-Thalan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:28:
[...]
Mwhoah, voor 7k nieuwprijs moet je niet te gekke verwachtingen hebben. Het ding ziet er best OK uit. Maar da's persoonlijke, ik verwacht absoluut niet dat hier veel mensen op een NC zitten te wachten. Ik sta nog steeds achter mijn keuze want zoals het een 'dieseltje' betaamt heb je er weinig gezeik aan. Gewoon starten en wegrijden.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Heb gister een proefrit gemaakt op de overtreffende trap van de NC, de NT1100, met DCT!
:strip_exif()/f/image/z6fukJDDkQaC5U9ARXb02MzI.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk die NC stiekem z'n neus om de hoek steken, jaloers als ie is op het blok van de grote broer
Was aanvankelijk best wel sceptisch over het gebruik van een DCT in een motor, maar als je eenmaal opgestapt bent is het systeem weinig op fouten te betrappen. Het wegrijden gaat extreem soepel (Volkswagen, neem hier een voorbeeld aan alsjeblieft), en het schakelen zelf gebeurt zoals het een DCT betaamt verschrikkelijk snel. Je hebt het vaak niet eens door, enkel dat de motor minder toeren gaat draaien. Terugschakelen doet de bak echter pas als je remt, gas los is niet voldoende om dit in gang te zetten helaas. In 3 uur tijd één keer gehad dat ie het nodig vond op te schakelen waar het niet moest, verder in de juiste stand (s1 of s2) past het aardig bij mijn rijstijl.
Wat het hele DCT verhaal perfect zou maken is een normale schakelpook om handmatigvoetmatig van verzet te wisselen, in plaats van met je duim en wijsvinger. Heb verder echt niks aan te merken op het principe, een quickshifter met blipper werkt natuurlijk praktisch hetzelfde
(Nee, theoretisch niet, maar daar hebben we t niet over)
De motor zelf rijdt ook lekker, je voelt het gewicht pas in trage haakse bochten of bij stilstand, remmerij doet z'n werk erg goed, en na het verlagen van de preload achter (stond op standje passagier+bagage, dus mijn 65kg maakte geen indruk op de vering) is het echt een comfortabele toermachine. De houding is nog iets voorover gebogen, voelt erg plezierig en de algehele zit is comfortabel qua geometrie. Het zadel is wel knetterhard, of ik mis zitvlees. Turbulentie gaat precies over m'n helm heem met het scherm in de hoogste stand (1.80m, broeklengte 32), in de laagste stand ook geen geklapper maar wel een hoop vliegen op je vizier. Verder zit je voorkant keurig uit de wind. Aan de rugzijde heb je wel continu het gevoel dat er een ventilator op staat, volgende keer even het ritsje dicht doen van de ventilatie.
Wat me echter tegenviel is het blok. Alles trilt, door de hele toerenrange. En geen hoogfrequente trilling die je bijna niet voelt, maar meer alsof het stuur direct aan het (stampende) blok vast zit. Kreeg een beetje het idee dat de motor dus te laag in z'n toeren zit, maar dat zou boven de 4000rpm niet meer het probleem mogen zijn. Ook gaat ie wel aardig van z'n plek, maar niet met de gang die je van een 1100 zou verwachten.
Zou ik m kopen? De algehele motor past wel goed bij wat ik verwacht, maar eenmaal weer op de Street Triple gevouwen was het duidelijk dat ze nog even mag blijven. Dan maar wat minder kleren mee op vakantie.
:strip_exif()/f/image/z6fukJDDkQaC5U9ARXb02MzI.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk die NC stiekem z'n neus om de hoek steken, jaloers als ie is op het blok van de grote broer
Was aanvankelijk best wel sceptisch over het gebruik van een DCT in een motor, maar als je eenmaal opgestapt bent is het systeem weinig op fouten te betrappen. Het wegrijden gaat extreem soepel (Volkswagen, neem hier een voorbeeld aan alsjeblieft), en het schakelen zelf gebeurt zoals het een DCT betaamt verschrikkelijk snel. Je hebt het vaak niet eens door, enkel dat de motor minder toeren gaat draaien. Terugschakelen doet de bak echter pas als je remt, gas los is niet voldoende om dit in gang te zetten helaas. In 3 uur tijd één keer gehad dat ie het nodig vond op te schakelen waar het niet moest, verder in de juiste stand (s1 of s2) past het aardig bij mijn rijstijl.
Wat het hele DCT verhaal perfect zou maken is een normale schakelpook om handmatigvoetmatig van verzet te wisselen, in plaats van met je duim en wijsvinger. Heb verder echt niks aan te merken op het principe, een quickshifter met blipper werkt natuurlijk praktisch hetzelfde
De motor zelf rijdt ook lekker, je voelt het gewicht pas in trage haakse bochten of bij stilstand, remmerij doet z'n werk erg goed, en na het verlagen van de preload achter (stond op standje passagier+bagage, dus mijn 65kg maakte geen indruk op de vering) is het echt een comfortabele toermachine. De houding is nog iets voorover gebogen, voelt erg plezierig en de algehele zit is comfortabel qua geometrie. Het zadel is wel knetterhard, of ik mis zitvlees. Turbulentie gaat precies over m'n helm heem met het scherm in de hoogste stand (1.80m, broeklengte 32), in de laagste stand ook geen geklapper maar wel een hoop vliegen op je vizier. Verder zit je voorkant keurig uit de wind. Aan de rugzijde heb je wel continu het gevoel dat er een ventilator op staat, volgende keer even het ritsje dicht doen van de ventilatie.
Wat me echter tegenviel is het blok. Alles trilt, door de hele toerenrange. En geen hoogfrequente trilling die je bijna niet voelt, maar meer alsof het stuur direct aan het (stampende) blok vast zit. Kreeg een beetje het idee dat de motor dus te laag in z'n toeren zit, maar dat zou boven de 4000rpm niet meer het probleem mogen zijn. Ook gaat ie wel aardig van z'n plek, maar niet met de gang die je van een 1100 zou verwachten.
Zou ik m kopen? De algehele motor past wel goed bij wat ik verwacht, maar eenmaal weer op de Street Triple gevouwen was het duidelijk dat ze nog even mag blijven. Dan maar wat minder kleren mee op vakantie.
Geen idee wat je traag vindt maar hij voelde zeker niet minder snel dan mijn CBR600 uit 2005.SniperGuy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:07:
Leuk gefeliciteerd! Ik heb in 2014 oid een proefrit gedaan op het eerste model 650, maar dat was maar een saai traag ding. Ik ben benieuwd of ze de rijbeleving inmiddels op orde hebben :
De huidige CB heeft ook hetzelfde frame en blok als de nieuwe huidige CBR650 .
Natuurlijk zijn er veel rappere maar 3.5 naar de 100 is mij prima
Voor echt beleving moet je natuurlijk toeren maken.
Ze worden goed wakker boven de 6000rpm.
[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 06-05-2022 15:45 ]
Persoonlijk vind ik die dingen kansloos op de openbare weg… die dingen worden pas leuk boven de 200km/u … Daarom heb ik ook de VFR gekocht, die heeft meer als genoeg vermogen voor op de openbare weg, is toch tamelijk sportief, en is nog eens comfortabel ook voor een sportieve motor.geert_s schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:34:
[...]
Hahaha alle liter bikes ook echt. Over de Rebel zijn we het in ieder geval wel eens.
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Bah…. 🤮🤮🤮
Op die blokken moet gewoon een dusdanig zware demper, dat je gewoon helemaal niks meer hoort…
Zal wel aan mij liggen, maar persoonlijk vind ik het geluid dus helemaal 3x niks, ondanks dat het best prima motoren zijn…
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Die grip pads bedoel ik juist.Terrie schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:24:
[...]
Stickers zaten er eigenlijk al op toen ik hem kocht, weet dus niet wat voor merk het is. Ik heb alleen de grip pads toegevoegd.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heel erg, maar ik denk dat deze van Aliexpres afkomen.
Zoiets is het: Link
Heel handig als je een wat sportievere rijder bent. Je kan de motor echt tussen je benen klemmen.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Die optie is er voor de NC & AT wel, dus zal voor de NT vast ook wel komen.NLDViane schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:40:
Wat het hele DCT verhaal perfect zou maken is een normale schakelpook om handmatigvoetmatig van verzet te wisselen, in plaats van met je duim en wijsvinger. Heb verder echt niks aan te merken op het principe, een quickshifter met blipper werkt natuurlijk praktisch hetzelfde(Nee, theoretisch niet, maar daar hebben we t niet over)
leeg
Er zijn zat liter fietsen die geen 200km/h aantikken.s006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Persoonlijk vind ik die dingen kansloos op de openbare weg… die dingen worden pas leuk boven de 200km/u … Daarom heb ik ook de VFR gekocht, die heeft meer als genoeg vermogen voor op de openbare weg, is toch tamelijk sportief, en is nog eens comfortabel ook voor een sportieve motor.
Andersom zijn er ook een hoop 600cc en hoger die het dan wel weer makkelijk halen.
Zojuist het goede nieuws belletje gehad !
Ik heb waarschijnlijk zo goed als de laatste voor dit jaar
gunpowder black CB650R !
Over 2 weken kan ik hem ophalen, hij moet eerst op transport en de andere paketten moeten ook nog binnenkomen maar die waren goed op voorraad
.
Nog eentje dan:
:strip_exif()/f/image/AH71LUMagkGTf7kjy2E13Mcz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb dan nog de normale spiegels erop en de akrapovic komt einde van het jaar pas maar verder is dit hem
.
Ik heb waarschijnlijk zo goed als de laatste voor dit jaar
Over 2 weken kan ik hem ophalen, hij moet eerst op transport en de andere paketten moeten ook nog binnenkomen maar die waren goed op voorraad
Nog eentje dan:
:strip_exif()/f/image/AH71LUMagkGTf7kjy2E13Mcz.jpg?f=fotoalbum_medium)
Ik heb dan nog de normale spiegels erop en de akrapovic komt einde van het jaar pas maar verder is dit hem
[ Voor 48% gewijzigd door GeeMoney op 06-05-2022 18:35 ]
Als je een literfiets hebt die geen 200 haalt, dan is die denk ik rijp voor de sloop…kneusteun schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:46:
[...]
Er zijn zat liter fietsen die geen 200km/h aantikken.
Andersom zijn er ook een hoop 600cc en hoger die het dan wel weer makkelijk halen.
(Ter verduidelijking, met een literfiets, bedoel ik dus de supersport klasse, zoals een R1, CBR1000RR, Ninja ZX10, S1000RR etc)
jonge wat jij met je wokolie doet moet je lekker zelf wetenR0y. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:14:
[...]
Volgende week gaat de brommer naar de KTM dealer voor het jaarlijkse beurtje. @Maegrim was al grappen aan het maken over de remolie in het reservoir achter
AppelstroopMaegrim schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 18:41:
[...]
jonge wat jij met je wokolie doet moet je lekker zelf weten
Inderdaad, Schwarzwald. Heerlijk rijden nu, alleen jammer dat het eind van de middag beetje regende. Maar nu schijnt de zon en zit ik aan de pizza met bier dus who caresDrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:57:
[...]
Schwarzwald geloof ik?
Zeker door de week zal het daar wel rustig zijn. Weinig toeristen (je zit sowieso nog vroeg in het seizoen daar; met Hemelvaart wordt het al een stuk drukker)
En nu geen weekendafsluitingen.Ik ga daar dan ook het liefst een midweekje heen.
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik rij vanaf morgen dat rondje andersom, lux/Vogezen/zwarte woud/lux
[ Voor 27% gewijzigd door Maegrim op 06-05-2022 19:14 ]
Veel plezier! Hoeveel dagen ga je?Maegrim schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:12:
Ik rij vanaf morgen dat rondje andersom, lux/Vogezen/zwarte woud/lux
[Afbeelding]
XXXVI
Vandaag een random ritje gedaan, en kwam als eerste in Deventer uit:

Vervolgens kwam ik in Teuge uit:

Heerlijk weer, om gewoon onnodig wat benzine te verstoken
Vervolgens kwam ik in Teuge uit:
Heerlijk weer, om gewoon onnodig wat benzine te verstoken
Ook gedaan vandaag… wat doelloos genieten
Never ever financial advice...
Bij onze Duitse (Oostenrijkse?) vrienden van 1000PS hebben ze een vergelijkingstest gedaan van de BMW 1250GS en de Triumph Tiger 1200GT Pro. Daarbij is de testrijder van de GS íets te fanatiek te werk gegaan en is gecrashed. Zag er best pittig uit, maar het SOS systeem werkte goed en Wolf heeft het goed doorstaan gelukkig.
Ramptoeristen: schakel naar het laatste hoofdstuk 'Der Sturz'
Ramptoeristen: schakel naar het laatste hoofdstuk 'Der Sturz'
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verschil tussen een kawa 650 2 cilinder en honda 650 4 cilinder is ook 30 pk ofzo, dus dat scheelt ook alGeeMoney schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:44:
[...]
Geen idee wat je traag vindt maar hij voelde zeker niet minder snel dan mijn CBR600 uit 2005.
De huidige CB heeft ook hetzelfde frame en blok als de nieuwe huidige CBR650 .
Natuurlijk zijn er veel rappere maar 3.5 naar de 100 is mij prima.
Voor echt beleving moet je natuurlijk toeren maken.
Ze worden goed wakker boven de 6000rpm.
En CBR en CB zijn hetzelfde op wat kuipwerk verschillen na
Gamertag: timmie271
Klopt, ik heb nu een huidige CBR uit 2005 en vind ook de nieuwste een mooi apparaat maar ik wilde een andere zit houdingtimmie271 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 00:21:
[...]
Verschil tussen een kawa 650 2 cilinder en honda 650 4 cilinder is ook 30 pk ofzo, dus dat scheelt ook al
En CBR en CB zijn hetzelfde op wat kuipwerk verschillen na![]()
[Afbeelding]
Misschien een rare vraag en kon het zo snel ook niet vinden, maar waarom zetten veel mensen bij een motor advertentie dat een proefrit maken niet mogelijk is, of pas kan als je het bedrag betaalt.
Ben zelf aan het kijken naar een 2e handse maar dit valt me wel erg op als ik zoek. Gaat om particuliere verkoop dan.
Persoonlijk zou ik wel even een rondje willen rijden voordat ik een beslissing neem.
Ben zelf aan het kijken naar een 2e handse maar dit valt me wel erg op als ik zoek. Gaat om particuliere verkoop dan.
Persoonlijk zou ik wel even een rondje willen rijden voordat ik een beslissing neem.
Mijn ervaring is dat het in overleg eigenlijk altijd wel kan.
Mensen zijn gewoon bang dat er iemand met dat ding vandoor gaat, maar als jij je netjes gedraagt en goed communiceert krijg je het in 99% van de gevallen prima voor elkaar.
Naar mijn idee is het richting de randstad erger, hier in twente/achterhoek nog nooit meegemaakt.
Mensen zijn gewoon bang dat er iemand met dat ding vandoor gaat, maar als jij je netjes gedraagt en goed communiceert krijg je het in 99% van de gevallen prima voor elkaar.
Naar mijn idee is het richting de randstad erger, hier in twente/achterhoek nog nooit meegemaakt.
Wie niet?roefje schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:34:
Er zijn echter ook veel dieven die op die manier opereren, en dan ben je je motor kwijt. Je kunt om een rijbewijs vragen en daar een foto van maken, maar ja...als het een valse is, heb je daar weer niets aan.
Veel mensen zijn ook bang voor schade, ook al kun je dat met een contract oplossen, je gaat er nooit op vooruit. Het is allemaal een gedoe als het fout gaat, en daar zijn mensen bang van denk ik.
Ik heb uiteindelijk ook maar het risico genomen met de verkoop van mijn motor en de mensen gewoon een proefritje laten maken. Maar ik kan mij voorstellen dat velen daar toch een probleem mee hebben.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb ook wel eens mijn eigen motor meegenomen en samen een ritje gemaakt, voordeel was dat het uiteindelijk een gezellig ritje was geworden
Ik denk gewoon dat er te veel paupers zijn die op kosten van iemand anders eens flink willen knallen. Het risico van schade loopt de eigenaar. Gaat het fout, dan 'hebben ze opeens geen geld'. (Of dat hadden ze al niet om mee te beginnen)
Verzekerd of niet, je komt er dan altijd bekaaid van af. Met een flinke aanbetaling heb je diegenen er al uitgefilterd die gewoon voor hun plezier wat willen rijden.
Verzekerd of niet, je komt er dan altijd bekaaid van af. Met een flinke aanbetaling heb je diegenen er al uitgefilterd die gewoon voor hun plezier wat willen rijden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bedankt voor jullie reacties.
Kijk nu gewoon overal, en een stukje verder rijden voor een leuke motor is geen probleem.
@kneusteun Goed idee, kan dat altijd voorstellen.
Kijk nu gewoon overal, en een stukje verder rijden voor een leuke motor is geen probleem.
@kneusteun Goed idee, kan dat altijd voorstellen.
Als je alsnog niet mag testen gewoon zeggen dat je een enveloppe met geld hebt, maar dat ze pas mogen openen als je het kenteken hebt overgeschreven
Als je over een extra motor kan beschikken, dan kan het een goede optie weze om samen met de koper een rondje te doen…
Collega van mij had een paar jaar terug iemand voor zijn motor (oude Ducati monster) gevonden. Gast rijd de straat uit tijdens een proefrit en gaat op zijn gezicht. Naast wat schade die je toch altijd wel hebt (rem of schakelpook, rem of koppelingshendel, stuurgewichtje, krasje hier en daar) flinke deuk in de tank.
Gelukkig was die man zo eerlijk om de reparatie gewoon te vergoeden.
Gelukkig was die man zo eerlijk om de reparatie gewoon te vergoeden.
Ah supersport is wel iets anders dan literfiets in mijn optiek. Ik rij een 1000cc naked, haalt ook de 200 wel, maar ik vermaak me er ook prima op tussen de 50-80 kmh.s006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:56:
[...]
Als je een literfiets hebt die geen 200 haalt, dan is die denk ik rijp voor de sloop…
(Ter verduidelijking, met een literfiets, bedoel ik dus de supersport klasse, zoals een R1, CBR1000RR, Ninja ZX10, S1000RR etc)
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
200 rijden vind ik geen zak aan, de weg er naar toe is een ander verhaal.geert_s schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:17:
[...]
Ah supersport is wel iets anders dan literfiets in mijn optiek. Ik rij een 1000cc naked, haalt ook de 200 wel, maar ik vermaak me er ook prima op tussen de 50-80 kmh.
Volgens mij haal je crush en crash door mekaars006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:18:
Ik zal ook eens een poging doen tot lijstjes:
Crush:
(…)
Piaggio MP3
(…)
We hebben 't hier over motoren, toch?
[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 07-05-2022 16:19 ]
Een 1000cc naked is inderdaad wat mij betreft iets heel anders dan een 1000cc supersport. Een naked is echt gebouwd voor de straat, en heeft een veel bruikbaarder vermogensafgifte dan een supersport. De meeste nakeds staan bij mij wel op de crush lijst en niet op de crash lijstgeert_s schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:17:
[...]
Ah supersport is wel iets anders dan literfiets in mijn optiek. Ik rij een 1000cc naked, haalt ook de 200 wel, maar ik vermaak me er ook prima op tussen de 50-80 kmh.
Hehe… ik kan moeilijk hetgeen wat ik in de garage heb staan, op de crash lijst zetten…Osiris schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:18:
[...]
Volgens mij haal je crush en crash door mekaar
We hebben 't hier over motoren, toch?
"Ja ik weet ook niet hoe die daar gekomen is..s006110 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:21:
[...]
Hehe… ik kan moeilijk hetgeen wat ik in de garage heb staan, op de crash lijst zetten…
Gewoon alles ontkennen
Bofkont 😏GeeMoney schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:53:
Zojuist het goede nieuws belletje gehad !
Ik heb waarschijnlijk zo goed als de laatste voor dit jaargunpowder black CB650R !
Over 2 weken kan ik hem ophalen, hij moet eerst op transport en de andere paketten moeten ook nog binnenkomen maar die waren goed op voorraad.
Nog eentje dan:
[Afbeelding]
Ik heb dan nog de normale spiegels erop en de akrapovic komt einde van het jaar pas maar verder is dit hem.
Mooi hoor, lekker genieten met dit weer erbij.
Mijn Ducati is helaas uitgesteld tot na de zomer (besteld in januari)
Dat word wel lastig… heb hem zelf naar huis gereden, en nog steeds rij ik er regelmatig (je zult het niet geloven, maar met veel plezier) op…Osiris schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:30:
[...]
"Ja ik weet ook niet hoe die daar gekomen is.."
Gewoon alles ontkennen
Ik nodig je uit om een keer te komen rijden, ik weet bijna zeker dat je positief verrast zal zijn😎
Dit, ik heb al mijn motoren particulier weer verkocht waarbij ik ook mijn fair share aan stuntpiloten heb gehad. Ik merk vooral de laatste tijd dat veel mensen gaan proefrijden maar dan met een domme smoes komen zoals:DrivinUCrazy schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 14:18:
Ik denk gewoon dat er te veel paupers zijn die op kosten van iemand anders eens flink willen knallen. Het risico van schade loopt de eigenaar. Gaat het fout, dan 'hebben ze opeens geen geld'. (Of dat hadden ze al niet om mee te beginnen)
- Mag niet van mijn vrouw/vriendin/moeder/vader/etc. een motor kopen, #1 smoes.
- Opeens een onverwachte rekening dus kan de motor niet meer kopen.
- Zit toch nader inziens krap bij kas.
- Ik ga toch voor iets anders, terwijl tijdens de proefrit ik het een geweldige machine vond.
Daarom zie je ook bij advertenties vaak staan: Eerst vrouw vertellen, daarna centen tellen, daarna mij pas bellen. Die vind ik wel humoristisch en begrijp ik dus ook wel
Mee eens. De manier van communiceren geeft al wel een indruk.kneusteun schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 13:47:
Mijn ervaring is dat het in overleg eigenlijk altijd wel kan.
Ik heb mijn MT-09 particulier verkocht. De jongen had nog geen rijbewijs maar wou een vriend laten rijden. Prima, heb 1.000 laten aanbetalen en de motor was all risk verzekerd. Daarnaast bleef hij zelf bij mij wachten dus was ook niet perse bang dat m’n motor weg zou zijn.
Andersom ook een keer gehad toen mijn vriendin haar MT-07 particulier kocht. Die wilden perse het aankoopbedrag hebben. Zouden ze terug storten als het toch niks was. De proefrit was eigenlijk sowieso enkel formaliteit, dus hebben we gedaan. Ook daar door de indruk van de mensen, mooi huis, etc.
Maar alsnog nu m’n GS zou verkopen zou ik hem denk wel inruilen. Gaat toch over groter bedrag én hij is niet all risk verzekerd. Als er dan iemand mee op z’n snufferd gaat..
Een maat van mij verkocht dus eens iets, weet niet meer wat. Volgens mij een motor in onderdelen. Reactie ontvangen, daarna was het stil. Maar die gast had zijn telefoonnummer in zijn profiel staan. Dus mijn maat belt op en zijn vrouw neemt op… die had wat uit te leggen. De vrouw liet duidelijk weten dat de aankoop niet door zou gaancyntax schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:47:
[...]
Dit, ik heb al mijn motoren particulier weer verkocht waarbij ik ook mijn fair share aan stuntpiloten heb gehad. Ik merk vooral de laatste tijd dat veel mensen gaan proefrijden maar dan met een domme smoes komen zoals:
- Mag niet van mijn vrouw/vriendin/moeder/vader/etc. een motor kopen, #1 smoes.
- Opeens een onverwachte rekening dus kan de motor niet meer kopen.
- Zit toch nader inziens krap bij kas.
- Ik ga toch voor iets anders, terwijl tijdens de proefrit ik het een geweldige machine vond.
Daarom zie je ook bij advertenties vaak staan: Eerst vrouw vertellen, daarna centen tellen, daarna mij pas bellen. Die vind ik wel humoristisch en begrijp ik dus ook wel.
Wat heb je besteld?Zjemm schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:22:
[...]
Bofkont 😏
Mooi hoor, lekker genieten met dit weer erbij.
Mijn Ducati is helaas uitgesteld tot na de zomer (besteld in januari)
Nergens meer een voorraad model te vinden?
Ik moet bekennen dat ik dus 15 dealers aan de lijn heb gehad en dat zijn volgens mij bijna alle formele Honda dealers
Niet dat ik heel tevreden was over Motorport maar ze regelden wel zonder poespas snel een proefrit en hij zit hier in de buurt.
Die ander moest ik dan eventueel in Zeeland ophalen
Een scrambler 1100 zwarte uitvoering
Maar die zijn nieuw nergens te krijgen
DUs zit er niets anders op dan geduld te hebben
Zwart is inderdaad erg gewild.Zjemm schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:17:
Een scrambler 1100 zwarte uitvoering
Ik heb dus nu een mat zwarte CB650 maar zowel blauw, rood als zilver waren nog wel beschikbaar. (Ook geen tientallen maar daar kon ik met zekerheid nog wel aankomen).
Wachten is echt vervelend zeker omdat je dus deze zomer al moet missen
Maar goed, als je er eenmaal op zit ben je dat zo weer vergeten
Precies dat!R0y. schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:39:
[...]
200 rijden vind ik geen zak aan, de weg er naar toe is een ander verhaal.
Het van 0-100 is leuker dan constant 200 rijden 😇
Koppel > pk
Eens! Maar als je nog een motor hebt staan is dat minder problematisch.GeeMoney schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:24:
[...]
[..]
Wachten is echt vervelend zeker omdat je dus deze zomer al moet missen.
Maar goed, als je er eenmaal op zit ben je dat zo weer vergeten.
Toen ik 2 jaar geleden mn R1250RS kocht kon ik m de volgende dag meenemen
Zou er ook geen half jaar op kunnen wachten, zoveel geduld heb ik echt niet
Pk/kW is een berekening van koppel * toerental. Dus.. koppel kan nooit boven pk/kW staan. Meer koppel is automatisch meer pk/kW bij gelijk toerental.kneusteun schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:33:
[...]
Precies dat!
Koppel > pk
Ik denk dat je wil zeggen dat laag in de toeren rijden leuker is?
[ Voor 32% gewijzigd door noes op 07-05-2022 19:31 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Het is eerdernoes schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:27:
[...]
[...]
Pk/kW is een berekening van koppel * toerental. Dus.. koppel kan nooit boven pk/kW staan. Meer koppel is automatisch meer pk/kW bij gelijk toerental.
We krijgen allemaal een kick van het versnellen en niet zozeer van een hoge topsnelheid.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Vandaar dat ik in mijn advertentie ook had staan dat een proefrit alleen mogelijk was op vertoon van rijbewijs en aanbetaling. Daarmee filter je de niet serieuze mensen er direct uit.VidaR-9 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:50:
[...]
Mee eens. De manier van communiceren geeft al wel een indruk.
Ik heb mijn MT-09 particulier verkocht. De jongen had nog geen rijbewijs maar wou een vriend laten rijden. Prima, heb 1.000 laten aanbetalen en de motor was all risk verzekerd. Daarnaast bleef hij zelf bij mij wachten dus was ook niet perse bang dat m’n motor weg zou zijn.
Andersom ook een keer gehad toen mijn vriendin haar MT-07 particulier kocht. Die wilden perse het aankoopbedrag hebben. Zouden ze terug storten als het toch niks was. De proefrit was eigenlijk sowieso enkel formaliteit, dus hebben we gedaan. Ook daar door de indruk van de mensen, mooi huis, etc.
Maar alsnog nu m’n GS zou verkopen zou ik hem denk wel inruilen. Gaat toch over groter bedrag én hij is niet all risk verzekerd. Als er dan iemand mee op z’n snufferd gaat..
Vandaag ook mijn motor weten te verkopen, meteen de eerste kijker verkocht. Heel jammer, maar een MT-09 kan ik mij niet op gedragen. Misschien dat er nog een rustiger model voor terugkomt, maar de komende 4 jaar mag ik geen snelheidsovertredingen in NL begaan. Ik vind het wel even prima zo
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Dat is ook waarom ik mijn VFR750 heb weggedaan destijds. Niet dat 't ding nou zo spectaculair snel was, maar het was te verslavend om die v4 de toeren in te jagen en dan zit je ook op een 28 jaar oude VFR al snel aan rijbewijs-km/uTerrie schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:08:
[...]
Heel jammer, maar een MT-09 kan ik mij niet op gedragen. Misschien dat er nog een rustiger model voor terugkomt, maar de komende 4 jaar mag ik geen snelheidsovertredingen in NL begaan. Ik vind het wel even prima zo
Ik heb teveel geld in dat roze pasje zitten (B, BE, A) om 't kwijt raken te riskeren, laat ik 't zo zeggen
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Zo, klaar. De Ducati is een paar dagen geleden opgehaald, en de Caponord heb ik vandaag ingeruild.
Dit staat er nu in de tuin, met nog wat wisselgeld over:
:strip_exif()/f/image/tsueuWoD7vD5BLNViKNWfN99.jpg?f=fotoalbum_medium)
Niet heel veel lichter dan de Caponord, wel een stuk wendbaarder en vooral minder versleten. Daarnaast word ik volgend jaar 40, dan mag een GS toch?
Nu eens gaan uitzoeken wat er allemaal voor al dan niet overpriced bagage-spul voor te krijgen is. Er zat niets bij, iets van een topkoffertje is wel zo praktisch. Zijkoffers heb ik niet direct behoefte aan, die lagen voor de Caponord ook 99% van de tijd op zolder omdat ze veel te breed waren.
@LankHoar @timmie271 @lolgast Mijn regeltje in de topicstart mag een update naar een 2005 BMW R1200 GS
Dit staat er nu in de tuin, met nog wat wisselgeld over:
:strip_exif()/f/image/tsueuWoD7vD5BLNViKNWfN99.jpg?f=fotoalbum_medium)
Niet heel veel lichter dan de Caponord, wel een stuk wendbaarder en vooral minder versleten. Daarnaast word ik volgend jaar 40, dan mag een GS toch?
Nu eens gaan uitzoeken wat er allemaal voor al dan niet overpriced bagage-spul voor te krijgen is. Er zat niets bij, iets van een topkoffertje is wel zo praktisch. Zijkoffers heb ik niet direct behoefte aan, die lagen voor de Caponord ook 99% van de tijd op zolder omdat ze veel te breed waren.
@LankHoar @timmie271 @lolgast Mijn regeltje in de topicstart mag een update naar een 2005 BMW R1200 GS
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Vandaag de S1000R ingeruild voor een HD iron 883. Totaal wat anders, nu even flink wennen
Echt geluk gehad met het weer.. het zou namelijk regenen vandaag volgens buienradar maar uiteindelijk is het prachtig weer geweest.
Echt geluk gehad met het weer.. het zou namelijk regenen vandaag volgens buienradar maar uiteindelijk is het prachtig weer geweest.
Des te meer reden om er nooit op te gaan rijden, straks ben ik nog positief verrasts006110 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Ik nodig je uit om een keer te komen rijden, ik weet bijna zeker dat je positief verrast zal zijn😎
@Chakotay Wat krijgen we nou? Ik kan me nog herinneren dat jij ooit, geloof ik, zo'n snelle buikschuiver-Suzuki reed
[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 08-05-2022 00:27 ]
GZVerwijderd schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:25:
HD iron 883
http://harleydaghuizen.nl/
Da's volgende zondag (15 mei), het beloofd stralend weer te worden maar de dagen ervoor zit er nogal wat water in de hemel wat naar beneden wilt dus geen idee of we het droog houden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
@Osiris correct, ik heb in totaal zo'n 150.000 kilometer op supersports gereden. '01 Suzuki GSX-R 600, '01 Aprilia RSV Mille & '06 Ducati 749. Nu word ik oud
Als ik ooit een huis met garage heb komt er vast wel weer eentje voor erbij. Op de Ducati heb ik maar zo'n 1000km per jaar gereden, dat staat dan eigenlijk alleen maar in het weg. Zonde van de tijd & kosten aan onderhoud ook als het puur op tijd ipv kilometers gaat, vooral bij zo'n Ducati.
Als ik ooit een huis met garage heb komt er vast wel weer eentje voor erbij. Op de Ducati heb ik maar zo'n 1000km per jaar gereden, dat staat dan eigenlijk alleen maar in het weg. Zonde van de tijd & kosten aan onderhoud ook als het puur op tijd ipv kilometers gaat, vooral bij zo'n Ducati.
Bij het kijken voor koffers kwam ik dit stukje overbodige techniek tegen, een afstandsbediening van Givi:
/f/image/SZ7aR54AWlolHX37thPrOacw.png?f=fotoalbum_large)
Ben ik nou gek, of kan dat alleen maar mis gaan? Rij over wat Belgisch wegdek of een bospad waardoor de smartphone lekker door elkaar gerammeld word, en je koffer gaat spontaan open?
/f/image/SZ7aR54AWlolHX37thPrOacw.png?f=fotoalbum_large)
Ben ik nou gek, of kan dat alleen maar mis gaan? Rij over wat Belgisch wegdek of een bospad waardoor de smartphone lekker door elkaar gerammeld word, en je koffer gaat spontaan open?
Leuk heM14 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:29:
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst dit jaar weer eens wat rondjes op het circuit gemaakt. Resultaat: in beide races ben ik 12e geworden.
Race 1:
YouTube: 16-04-2022 Zac Race 1 (light)
Race 2 opnemen vond m'n GoPro te ver gaan
22 mei ook van de partij?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Op de B500 of Route Napoleon kan dat best leuk zijn 😎 Heb daar 20 jaar geleden wel eens de hooligan uitgehangenkneusteun schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:33:
[...]
Precies dat!
Koppel > pk
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Op de B500 doe je dat beter niet meer. Maar er zijn wel een paar weggetjes waar het wel nog kan, al weet ik de wegnummers niet uit mijn hoofd.
Goede feedbackTylen schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:27:
[...]
Leuk he. Ik zag een snelste tijd van 2:02,6 in race 2. Is dat je pr ook? Je bent echt veel te lief/voorzichtig. Je moet sneller terugschakelen en niet zo langzaam die motor weer op toeren laten komen. In sommige bochten hoorde ik zelfs dat je nog niet klaar was terwijl je al de bocht in ging. Je remt ook veelste vroeg. Voor de haardbocht bij 150m remmen en niet 200m.
o en bij de start niet je normale rempunt aanhouden maar veel later, je komt renslotte langzamer aanrijden
.
22 mei ook van de partij?
Pr zit op 2.00. Dit was de eerste dag van het jaar, heel ontevreden was ik niet
Met terugschakelen ben ik nog wat aan het zoeken. Ik rij voor het eerst met een slipper clutch en volgens mij kan ik terug schakelen naar de juiste versnelling, koppeling los laten en insturen.... Met een gewone koppeling sta je dan zeker achterstevoren. Maar of dit de beste/snelste manier is ...
Wat bedoel je met op toeren laten komen: tijdens het terug schakelen? Of bij het uit komen van de bocht?
Waar ik ook mee zit is hoe je tijdens remmen of (met name) accelereren een bepaalde lijn kunt houden. In hoeverre is het prima om te accelereren of remmen en actief (counter steering) de motor onder hellingshoek te duwen? Nu is dat meer een gevoelskwestie, maar daardoor duurt het voor mijn gevoel erg lang voordat het gas volledig open staat.... Of dat ik erg wijd ga bij eerder/harder accelereren.
Van de start, dat is een goeie. Ik kies bewust voor een versnelling lager bij de eerste bocht, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat ook geldt voor het rempunt.
Ik heb me voor het hele seizoen ingeschreven, 22 mei ben ik er. Jij ook? Ik dacht dat je altijd ow cup / idc reed?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Dat was vroeger, met de kennis van nu was het ook zeer onverantwoord. En er wordt tegenwoordig ook veel strenger gecontroleerd. Heb op de B258 meegemaakt dat ik 1000’s zag weglopen, terwijl mijn teller al dik boven de 200 zat. De rit naar de Nordschleife was net zo enerverend als de rondes daarop.DrivinUCrazy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:35:
Op de B500 doe je dat beter niet meer. Maar er zijn wel een paar weggetjes waar het wel nog kan, al weet ik de wegnummers niet uit mijn hoofd.
Het jaar daarop heb ik mijn 748 verkocht en een racer gekocht om ZAC gaan te rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door Joris748 op 08-05-2022 09:17 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Merendeel van de B500 is tegenwoordig 70Km/h qua bochten. Rechte stukken mag je nog 100Km/h maar ook daar wordt veel en vaak gecontroleerd (tijdens het motorseizoen).DrivinUCrazy schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:35:
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Alleen al met netjes rijden kan je al wat halen. Zorgen dat je overal de apex haalt etc.M14 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:57:
[...]
Goede feedback.
Pr zit op 2.00. Dit was de eerste dag van het jaar, heel ontevreden was ik niet. Maar tegelijkertijd weet ik dat er nog ontzettend veel te halen is.
Ah top. Ik dacht dat je er geen 1 in had. Aangezien de cbr dat niet standaard heeft. Je kan niet direct terug van 5 naar 2 bijvoorbeeld (voor de gt). Maar wel je koppeling ertussen sneller laten opkomen. Achterwiel zal niet blokkeren de slipper vangt dat op.Met terugschakelen ben ik nog wat aan het zoeken. Ik rij voor het eerst met een slipper clutch en volgens mij kan ik terug schakelen naar de juiste versnelling, koppeling los laten en insturen.... Met een gewone koppeling sta je dan zeker achterstevoren. Maar of dit de beste/snelste manier is ...
Dus bij terugschakelen. Sneller koppeling oplaten komen en niet zo langzaam. Dat kost je tijd.Wat bedoel je met op toeren laten komen: tijdens het terug schakelen? Of bij het uit komen van de bocht?
Dat countersteering is leuk maar vergeet dat. Dat gaat toch vanzelf anders kan je geen bocht maken. Moet je niet over nadenken. Lijn houden bij accelereren heeft met kijken te maken. Vlak voor de apex zoek je al het punt op waar je naartoe wilt en die hou je vast. Blijf de motor aan de binnenkant geef je gas, loop je wijd lift je iets het gas. Kan je echt je lijn niet houden (bijvoorbeeld veel te wijd uitkomen strubben) dan moet je eens een veren man vragen of hij je kan helpen. Maar probeer daarvoor eerst steady rond de 1:55 te rijden. Langzamer is dat zonde van je geld.Waar ik ook mee zit is hoe je tijdens remmen of (met name) accelereren een bepaalde lijn kunt houden. In hoeverre is het prima om te accelereren of remmen en actief (counter steering) de motor onder hellingshoek te duwen? Nu is dat meer een gevoelskwestie, maar daardoor duurt het voor mijn gevoel erg lang voordat het gas volledig open staat.... Of dat ik erg wijd ga bij eerder/harder accelereren.
Ja heel veel vergeten dat. En vooral in de groep waar je nu zit. Kijk je film maar terug en je ziet iedereen bij 200/150 remmen. Terwijl je veeeeel langzamer aankomt.Van de start, dat is een goeie. Ik kies bewust voor een versnelling lager bij de eerste bocht, maar ik heb er nooit bij stil gestaan dat dat ook geldt voor het rempunt.
Ja 22ste ben ik ook. Motor is helemaal zwart met alleen nummertje 561 erop. Aangezien ik nog geen tijd gehad heb om hem te laten wrappen. Ik ben gestopt met de idc want prive kost het teveel tijd en vrouw en kids gaan dat nu wel irritant vinden haha. Dus pak af en toe een wedstrijdje. En die van de 22ste is wel een leuke met 3 wedstrijden.Ik heb me voor het hele seizoen ingeschreven, 22 mei ben ik er. Jij ook? Ik dacht dat je altijd ow cup / idc reed?
Ik heb even een vraag. Sinds Moto racen dit seizoen bij Ziggo is, kijk ik het weer.
Wat mij opviel tijdens de races is dat heel veel rijders vlak voor de bocht hun been uitsteken.
Is denk dat dit is om te zorgen dat je niet binnen door ingehaald kan worden of zit er een andere reden achter?
Wat mij opviel tijdens de races is dat heel veel rijders vlak voor de bocht hun been uitsteken.
Is denk dat dit is om te zorgen dat je niet binnen door ingehaald kan worden of zit er een andere reden achter?
Evenwicht
Nee dat een motor met meer nm leuker is dan een motor met meer pk.noes schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 19:27:
[...]
Eens! Maar als je nog een motor hebt staan is dat minder problematisch.
Toen ik 2 jaar geleden mn R1250RS kocht kon ik m de volgende dag meenemen- ze hadden m al helemaal rijklaar gemaakt als demo, ik heb m als enige proefgereden en kon m met demo korting kopen. En was precies geconfigureerd zoals ik m wilde hebben (full option in t donkerblauw) op het sportzadel na, dus die kon ik een weekje later ophalen.
Zou er ook geen half jaar op kunnen wachten, zoveel geduld heb ik echt niet
[...]
Pk/kW is een berekening van koppel * toerental. Dus.. koppel kan nooit boven pk/kW staan. Meer koppel is automatisch meer pk/kW bij gelijk toerental.
Een twee cilinder heeft inderdaad onderin meer nm’s dan een 4 pitter bijvoorbeeld.
M'n XTZ690 heeft een CP2 blok, m'n MT10 een CP4. PK/Nm is ook ongeveer 1 staat tot 2 ....kneusteun schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:19:
[...]
Nee dat een motor met meer nm leuker is dan een motor met meer pk.
Een twee cilinder heeft inderdaad onderin meer nm’s dan een 4 pitter bijvoorbeeld.
Beide zijn érg leuk om mee te spelen, hoor
Nee dat is om makkelijker in te sturen. En als je het eenmaal doet voelt het alsof het ook zo hoort. Het klopt gewoon 😅. Ik doe het zelf ook. 😉ll roel j schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:56:
Ik heb even een vraag. Sinds Moto racen dit seizoen bij Ziggo is, kijk ik het weer.
Rossi himself wist eigenlijk nooit waarom hij het deed (net als veel andere rijders).
Was hem ooit een keer gevraagd na een GP.
Er zijn verschillende opvattingen over wat het doet.
Was hem ooit een keer gevraagd na een GP.
Er zijn verschillende opvattingen over wat het doet.
Oh absoluut, ik zeg niet dat motor inhoud ook maar iets zegt over genot.Will_M schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:23:
[...]
M'n XTZ690 heeft een CP2 blok, m'n MT10 een CP4. PK/Nm is ook ongeveer 1 staat tot 2 ....
Beide zijn érg leuk om mee te spelen, hoor
Heb met de sv650 dagen fun! Lekker op de landweg scheuren.
Maar de acceleratie van de KTM daar kan hij qua gevoel niet tegenop.
Dus let op, mijn fun zit hem meer in snel versnellen, dan in hoge snelheid jagen. Dat wil niet zeggen dat alleen lompe fietsen fun zijn, hell het gaat juist andersom voor mij momenteel. Vind de ktm zoveel lompe kracht hebben dat het beest mij meesleept ipv andersom.
Sylvain Guintoli legt het in deze video uitll roel j schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:56:
YouTube: 🇬🇧 WHY DO MOTOGP RIDERS DANGLE THEIR LEGS? (English Version)
Vandaag was dus de dag waarvan ik wist dat hij eens ging komen. M’n GS neergelegd tijdens stukje “offroad”.
Geen schade aan de motor, goed om te zien dat de valbeugels/dop werken. Zelf heb ik ook niks. Het was ook niet zo’n handige actie met m’n bijna versleten Scorpion Trail 3 band. Toen ik het pad was ingereden voelde ik al snel dat t erg glad was, beetje natte klei idee. En uiteindelijk ook weggegleden en een 180 graden gedaan.
Motor opgetild, terug gereden en ergens afgespoten. Heb het de rest vd rit maar bij asfalt gelaten.
:strip_exif()/f/image/kiW7u5zW2i5RxqmvjzotxwHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A4ktapvZGoWtMsXJ04RnW3vB.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen schade aan de motor, goed om te zien dat de valbeugels/dop werken. Zelf heb ik ook niks. Het was ook niet zo’n handige actie met m’n bijna versleten Scorpion Trail 3 band. Toen ik het pad was ingereden voelde ik al snel dat t erg glad was, beetje natte klei idee. En uiteindelijk ook weggegleden en een 180 graden gedaan.
Motor opgetild, terug gereden en ergens afgespoten. Heb het de rest vd rit maar bij asfalt gelaten.
:strip_exif()/f/image/kiW7u5zW2i5RxqmvjzotxwHQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/A4ktapvZGoWtMsXJ04RnW3vB.jpg?f=fotoalbum_large)
@VidaR-9 Oprapen -> Spiegel + handkap weer in de juiste positie zetten -> opstappen én GAS ER OP !!!!
Daarom is zo'n machientje 'All-Road' geworden, toch?
En de volgende keer misschien iets meer aan de linkerkant, en dus op het droge / harde deel van zo'n veldweg gaan rijden
En de volgende keer misschien iets meer aan de linkerkant, en dus op het droge / harde deel van zo'n veldweg gaan rijden
[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 08-05-2022 17:13 ]
Gelukkig jij en je motor nog heelVidaR-9 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 15:00:
gelaten.
En die bandjes hadden je ook splinter nieuw niet kunnen redden.
Dat zijn gewoon weg banden.
Voor dat soort modder stukjes heb je echt noppen nodig.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Eens hoor. Spiegel en handkap hebben de grond niet eens geraakt.Will_M schreef op zondag 8 mei 2022 @ 16:21:
@VidaR-9 Oprapen -> Spiegel + handkap weer in de juiste positie zetten -> opstappen én GAS ER OP !!!!
En de volgende keer misschien iets meer aan de linkerkant, en dus op het droge / harde deel van zo'n veldweg gaan rijden![]()
Denk zelf iets meer naar rechts moeten rijden. In het spoor. Ik wou nu net langs de plas sturen maar daar liep het dus schuin, al zie je dat niet echt op de foto.
Leer momentje.
@Bommes ja ik ben iets meer offroad (30/70) aan t overwegen. Wacht even af tot m’n offroad training volgende maand.
Evenwicht tijdens remmen.ll roel j schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:56:
Als het achterwiel loskomt bij het remmen, heb je 100% remkracht op 1 wiel. Dan kan je wel wat extra stabiliteit gebruiken
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Weekendje Drenthe geweest, TET rijden. Heenweg nog even langs Goedhart (wat een drukte daar weer, zeker ivm openingsweekend). Vrijdag 2 uurtjes Drenthe lus gereden, zaterdag in een uur of 6/7 een groot deel van het restant. Voornamelijk mul zand, dus was weer aanpoten.
Lekker om er weer eens even op uit te gaan met de T7.
Lekker om er weer eens even op uit te gaan met de T7.
It's dogged that does it
Het nadeel van een twee cilinder, kwam terug van een ritje en dan mis je ineens een bout uit je frame 😅
Zo stom dan bestel je zo’n ding van 1 euro en ben je 8 euro aan verzending kwijt 🫤
Zo stom dan bestel je zo’n ding van 1 euro en ben je 8 euro aan verzending kwijt 🫤
@SavageBrother Goedhart heeft een flinke verbouwing / uitbreiding gedaan, daar hebben ze dit weekend allemaal gedoe omheen inderdaad. Dat zal vast wat extra aanloop gegeven hebben 
@VidaR-9 altijd vervelend als je motor opeens moe word! Wat heb je aan valbescherming er op naast de beugel om het blok? Mooi dat het goed werkt.
@VidaR-9 altijd vervelend als je motor opeens moe word! Wat heb je aan valbescherming er op naast de beugel om het blok? Mooi dat het goed werkt.
Cardan beschermer van Wunderlich.Chakotay schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:52:
@SavageBrother Goedhart heeft een flinke verbouwing / uitbreiding gedaan, daar hebben ze dit weekend allemaal gedoe omheen inderdaad. Dat zal vast wat extra aanloop gegeven hebben
En op die 2 punten (en de banden) lag hij. Was ook zand/modderig dus dat helpt ook qua landing.
Waar ga je naar toe voor je training?VidaR-9 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:53:
@Bommes ja ik ben iets meer offroad (30/70) aan t overwegen. Wacht even af tot m’n offroad training volgende maand.
30/70 dat blijft toch ook nog voornamelijk voor de weg, in modder voegt dat niet veel toe helaas.
Ik wil je niet op de volledig noppenband praten hoor. Maar verkeerde verwachtingen van die all-road banden zijn wel vrij veel voor komend.
Als het nat is/word en je bent op het zand dan is er niet veel meer dan een noppenband die je gaat helpen.
En dan is zelfs zo een 50/50 band als een bijvoorbeeld TKC 80 of mijn huidige Bridgestone Adventure cross AX41's verre van optimaal.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
BERRTBommes schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:12:
[...]
Waar ga je naar toe voor je training?
30/70 dat blijft toch ook nog voornamelijk voor de weg, in modder voegt dat niet veel toe helaas.
Ik wil je niet op de volledig noppenband praten hoor. Maar verkeerde verwachtingen van die all-road banden zijn wel vrij veel voor komend.
Als het nat is/word en je bent op het zand dan is er niet veel meer dan een noppenband die je gaat helpen.
En dan is zelfs zo een 50/50 band als een bijvoorbeeld TKC 80 of mijn huidige Bridgestone Adventure cross AX41's verre van optimaal.
Ik kijk naar de TKC70 of Anakee Adventure. Zou voor mijn gebruik net even moeten helpen. Af en toe zo’n pad dan houdt t wel op denk. Vooralsnog 😛
Mijn Guzzi kwam standaard met de Anakee adventure's.
Hele fijne band op de weg, off road ook als het droog is/was.
Hele fijne band op de weg, off road ook als het droog is/was.
@VidaR-9 wanneer ga je? Ik wil daar ook nog gaan rijden dit jaar. De GS is trouwens met een setje Scorpion Trail II's gekomen die nog wel even mee kunnen. Daar kan ook niet veel meer dan een gravelpad mee denk ik, maar zou genoeg moeten zijn van die beginners-training van Berrt als ik de beschrijving zo lees.
Ik heb in maart de allroad basic training gedaan op mijn Tenere 700. Heb zelf 50/50 banden en was daar toch wel blij mee. Het eerste gedeelte van de training is op gras en daar kan je met alle banden wel uit de voeten. Daarna ga je echter de zandpaden op en doordat het al zo lang droog is is dat vrij los zandChakotay schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:36:
@VidaR-9 wanneer ga je? Ik wil daar ook nog gaan rijden dit jaar. De GS is trouwens met een setje Scorpion Trail II's gekomen die nog wel even mee kunnen. Daar kan ook niet veel meer dan een gravelpad mee denk ik, maar zou genoeg moeten zijn van die beginners-training van Berrt als ik de beschrijving zo lees.
Wordt de tkc80 als een 50/50 gezien? Dat is praktisch een noppenband?
De tkc70 heb ik op de twin, valt heel erg tegen op zandpaden. Eigenlijk meer 10/90 in mijn ogen.
De tkc70 heb ik op de twin, valt heel erg tegen op zandpaden. Eigenlijk meer 10/90 in mijn ogen.
@kneusteun Tkc80 is meer 20% weg 80% offroad lijkt me? Ik heb de Mitas E07 op mijn offroadvelgen, had wat agressiever gekund achteraf, maar ik ben onder de indruk hoeveel grip ze zowel off- als onroad geven
Ik ben best wel fan van de tkc80.
Ja ze slijten snel, maar die dingen hebben op de weg zelfs belachelijk veel grip, heb wel begrepen dat op te zware motoren het sommige mensen niet bevalt. 1200gs etc. Zal zijn dat de noppen bij scherpe bochten nog wel eens willen verbuigen en dan heb je wel even de broek vol 😅
Ja ze slijten snel, maar die dingen hebben op de weg zelfs belachelijk veel grip, heb wel begrepen dat op te zware motoren het sommige mensen niet bevalt. 1200gs etc. Zal zijn dat de noppen bij scherpe bochten nog wel eens willen verbuigen en dan heb je wel even de broek vol 😅
Gisteravond een feestje, waardoor ik niet wist hoe laat het ging worden. Ik had dan ook met niemand afgesproken. Maar vanmorgen, op tijd wakker, en zin om te gaan rijden! (zoals altijd
)
Dus, een route uit de kast getrokken die een paar jaar geleden heerlijk was om te rijden. Eens kijken hoe die wegen er nu bij liggen. In één woord: magnifiek!
Vanuit Aachen, via de Rursee (hoe anders) naar Schleiden. Een stukje de B265 gevolgd. Nog in een bocht op de B265 buitenom een politiebusje ingehaald, maar hey, dat ging daar 2 baans omhoog en ik reed netjes 110 op de teller. Lang leve de cruise control.
Via Dahlem en Stadtkyll, via Birresborn (K77, klein technisch weggetje maar wel super asfalt) naar Salm, en van daar uit weer naar Gerolstein. Grappige was dat de route een tijdje rond Gerolstein bleef cirkelen, maar niet dichterbij kwam. Minder grappig was de temperatuur. Het was vanmorgen gewoon mistig in het noorden van de Eifel. En een duidelijk gevolg daarvan: het was gewoon koud. Rond half 2 heb ik de handvatverwarming maar eens uitgezet. Toen brak het zonnetje door, en ging de temperatuur eindelijk wat stijgen.
Net voor Nideggen zag ik nog een mooi uitzichtje, dus daar ook maar even de motor op de foto gezet. Jammer dat er na 350km wat vliegjes op zitten. (toen ik thuis was 525km
)
:strip_exif()/f/image/ri4roHwyiLt4CfOFKm2PHT8c.jpg?f=fotoalbum_medium)
Op de een of andere manier ziet de voorband er hier beroerd uit. Dat valt in de realiteit wel mee. Alsnog, woensdag worden ze gewisseld want het hemelvaartweekend gaat deze band echt niet overleven.
Dus, een route uit de kast getrokken die een paar jaar geleden heerlijk was om te rijden. Eens kijken hoe die wegen er nu bij liggen. In één woord: magnifiek!
Vanuit Aachen, via de Rursee (hoe anders) naar Schleiden. Een stukje de B265 gevolgd. Nog in een bocht op de B265 buitenom een politiebusje ingehaald, maar hey, dat ging daar 2 baans omhoog en ik reed netjes 110 op de teller. Lang leve de cruise control.
Via Dahlem en Stadtkyll, via Birresborn (K77, klein technisch weggetje maar wel super asfalt) naar Salm, en van daar uit weer naar Gerolstein. Grappige was dat de route een tijdje rond Gerolstein bleef cirkelen, maar niet dichterbij kwam. Minder grappig was de temperatuur. Het was vanmorgen gewoon mistig in het noorden van de Eifel. En een duidelijk gevolg daarvan: het was gewoon koud. Rond half 2 heb ik de handvatverwarming maar eens uitgezet. Toen brak het zonnetje door, en ging de temperatuur eindelijk wat stijgen.
Net voor Nideggen zag ik nog een mooi uitzichtje, dus daar ook maar even de motor op de foto gezet. Jammer dat er na 350km wat vliegjes op zitten. (toen ik thuis was 525km
:strip_exif()/f/image/ri4roHwyiLt4CfOFKm2PHT8c.jpg?f=fotoalbum_medium)
Op de een of andere manier ziet de voorband er hier beroerd uit. Dat valt in de realiteit wel mee. Alsnog, woensdag worden ze gewisseld want het hemelvaartweekend gaat deze band echt niet overleven.
Vanmiddag maar eens de rim striping geplakt die ik al een poosje had liggen. Ik ben er wel tevreden mee !

Blijven nog maar weinig "farkles" over wat ik er op kan plakken/schroeven

Blijven nog maar weinig "farkles" over wat ik er op kan plakken/schroeven
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ik heb nu een uitdaging
Zware crush op de Honda Rebel 1100 maar dat ding is eigenlijk 2x mijn budget…
Nu dus aan het overwegen om gewoon een tijd zonder motor door het leven te gaan om flink te kunnen doorsparen. Tegen die tijd dat ik dan centen bij elkaar heb gespaard is er wellicht ook wat 2e hands te krijgen
En met wat sparen vermoed ik 1 tot 2 jaar geen motor of nou ja… een oudje lenen van een kennis of mijn tante/oom zal wel mogelijk zijn maar dan hebben we het over een motor van 25 jaar oud met kuren karakter.
Luxeproblemen…
Zware crush op de Honda Rebel 1100 maar dat ding is eigenlijk 2x mijn budget…
Nu dus aan het overwegen om gewoon een tijd zonder motor door het leven te gaan om flink te kunnen doorsparen. Tegen die tijd dat ik dan centen bij elkaar heb gespaard is er wellicht ook wat 2e hands te krijgen
En met wat sparen vermoed ik 1 tot 2 jaar geen motor of nou ja… een oudje lenen van een kennis of mijn tante/oom zal wel mogelijk zijn maar dan hebben we het over een motor van 25 jaar oud met kuren karakter.
Luxeproblemen…
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
@Thalaron 2x je budget is wel veel overschrijding
.
Als je de discipline hebt zou ik dan zeker even goed doorsparen en mijn ervaring is dat als je hem dan straks aan kan schaffen je er wel vol trots op zit en het een brede glimlach geeft.
De weg ernaar toe zie je nu wellicht als vervelend maar ik vind het wel een goede karaktertrek.
Houd er wel rekening mee dat naast aanschaf er ook benzine in moet en verzekering etc. bij komt kijken.
Oftewel een buffertje extra kan geen kwaad.
Lenen of financieren voor zoiets zou ik nooit doen maar dat komt ook deels vanuit mijn opvoeding.
Als je de discipline hebt zou ik dan zeker even goed doorsparen en mijn ervaring is dat als je hem dan straks aan kan schaffen je er wel vol trots op zit en het een brede glimlach geeft.
De weg ernaar toe zie je nu wellicht als vervelend maar ik vind het wel een goede karaktertrek.
Houd er wel rekening mee dat naast aanschaf er ook benzine in moet en verzekering etc. bij komt kijken.
Oftewel een buffertje extra kan geen kwaad.
Lenen of financieren voor zoiets zou ik nooit doen maar dat komt ook deels vanuit mijn opvoeding.
[ Voor 9% gewijzigd door GeeMoney op 08-05-2022 23:06 ]
@GeeMoney als ik me écht kwaad maak dan verwacht ik dat het binnen een jaar mogelijk zou moeten zijn, maar inderdaad een buffer aanhouden en andere uitgaven zijn onvermijdelijk.
Het punt is dat we graag met de motor serieuze vakanties willen kunnen gaan doen en dan wil ik toch echt wel een wat serieuzere motor hebben. Indien ik dan heel de dag moet mag rondrijden dan is CC/Semi Automaat etc. geen overbodige luxe voor mijn gevoel.
Maar het is en blijft een hobby en kan en mag dus niet ten koste gaan van financiële stabiliteit/benodigde onderhoud woning e.d.
Mocht het toch te ver weg zijn dan is dit welllicht een mooi doel voor een volgende motor ná de volgende. Maar goed… men mag dromen hebben toch?
Het punt is dat we graag met de motor serieuze vakanties willen kunnen gaan doen en dan wil ik toch echt wel een wat serieuzere motor hebben. Indien ik dan heel de dag moet mag rondrijden dan is CC/Semi Automaat etc. geen overbodige luxe voor mijn gevoel.
Maar het is en blijft een hobby en kan en mag dus niet ten koste gaan van financiële stabiliteit/benodigde onderhoud woning e.d.
Mocht het toch te ver weg zijn dan is dit welllicht een mooi doel voor een volgende motor ná de volgende. Maar goed… men mag dromen hebben toch?
[ Voor 10% gewijzigd door Thalaron op 08-05-2022 23:26 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Met deze informatie in het achterhoofd ga ik eens kijken hoe ver ik komTylen schreef op zondag 8 mei 2022 @ 09:50:
[...]
Alleen al met netjes rijden kan je al wat halen. Zorgen dat je overal de apex haalt etc.
[...]
Ah top. Ik dacht dat je er geen 1 in had. Aangezien de cbr dat niet standaard heeft. Je kan niet direct terug van 5 naar 2 bijvoorbeeld (voor de gt). Maar wel je koppeling ertussen sneller laten opkomen. Achterwiel zal niet blokkeren de slipper vangt dat op.
[...]
Dus bij terugschakelen. Sneller koppeling oplaten komen en niet zo langzaam. Dat kost je tijd.
[...]
Dat countersteering is leuk maar vergeet dat. Dat gaat toch vanzelf anders kan je geen bocht maken. Moet je niet over nadenken. Lijn houden bij accelereren heeft met kijken te maken. Vlak voor de apex zoek je al het punt op waar je naartoe wilt en die hou je vast. Blijf de motor aan de binnenkant geef je gas, loop je wijd lift je iets het gas. Kan je echt je lijn niet houden (bijvoorbeeld veel te wijd uitkomen strubben) dan moet je eens een veren man vragen of hij je kan helpen. Maar probeer daarvoor eerst steady rond de 1:55 te rijden. Langzamer is dat zonde van je geld.
[...]
Ja heel veel vergeten dat. En vooral in de groep waar je nu zit. Kijk je film maar terug en je ziet iedereen bij 200/150 remmen. Terwijl je veeeeel langzamer aankomt.. Nu moet je ervan profiteren, als je sneller gaat weten de andere dat ook
[...]
Ja 22ste ben ik ook. Motor is helemaal zwart met alleen nummertje 561 erop. Aangezien ik nog geen tijd gehad heb om hem te laten wrappen. Ik ben gestopt met de idc want prive kost het teveel tijd en vrouw en kids gaan dat nu wel irritant vinden haha. Dus pak af en toe een wedstrijdje. En die van de 22ste is wel een leuke met 3 wedstrijden.
De 22e loop ik wel even langs. Mijn brommer is te herkennen aan de Britisch Racing Green kleur met nummer 666
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Anders zou je nu een Rebel 500 kopen? Die kun je ook kopen en hem als je genoeg bijgespaard hebt inruilen voor een 1100. Kun je nu in ieder geval rijden.Thalaron schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:23:
@GeeMoney als ik me écht kwaad maak dan verwacht ik dat het binnen een jaar mogelijk zou moeten zijn, maar inderdaad een buffer aanhouden en andere uitgaven zijn onvermijdelijk.
Alleen zodra je die eerste inruilt ben je zo 20% van je aankoopbedrag alweer kwijt toch?
Geen idee van inruil prijzen, maar volgens mij zodra je een nieuwe fiets de showroom uit rolt ben je al een bak geld aan afschrijving kwijt.
Geen idee van inruil prijzen, maar volgens mij zodra je een nieuwe fiets de showroom uit rolt ben je al een bak geld aan afschrijving kwijt.
Verwijderd
Ligt er een beetje aan. Momenteel is de markt echt bizar. Ik heb destijds mijn mt07 ingeruild en kreeg er meer voor dan toen ik hem een jaar eerder gekocht had(bij een dealer).kneusteun schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:38:
Alleen zodra je die eerste inruilt ben je zo 20% van je aankoopbedrag alweer kwijt toch?
Afgelopen zaterdag een HD iron gekocht. De vraagprijs was 8950, terwijl de motor in 2011 9300€ was.
Heeft dus puur met de staat van het voertuig en de huidige markt te maken.
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/WRvE3N01qu7VzVQpE1a7Xwbc.jpg?f=fotoalbum_large)