Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
1 keer de Vespa om laten vallen, ik was zelf al afgestapt, ding op de jiffy gezet, 2 stappen weggelopen toen het ding achter me om.
1 keer met mijn V-strom uitgegleden, stapvoets rijdend op een offroad pas in de Alpen waar een cm of 20 sneeuw op lag.
1 keer de Guzzi tegen een boom geparkeerd zonder eerst te stoppen..
Denk dat je die laatste bedoeld?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Nu dus tijd om een plan te verzinnen.
Vertrek zondag na de ochtend, begin van de middag.
Optie 1:
TET Noord Frankrijk? Vanuit Schengen naar het zuiden heb ik 2 jaar terug ook al eens gereden.
Nog een keer doen?
Noordelijkste sectie overslaan, eerst wat meer snelweg, dan ergens bij Nancy oppakken?
Optie 2: Snelweg naar Duinkerke, de boot naar Dover en daar meteen op de UK TET.
Geen idee hoe het daar is?
Welk rondje, hoe is het terrein daar, enz.
Lijkt me wel heel gaaf, zo ff naar de UK om daar offroad te rijden.
Keuzes..
Er zijn nog een aantal andere opties.
Er beginnen meerdere routes van de TET in het noorden van Frankrijk, die ik wel kan bereiken op zondagmiddag.
Nachtje op een camping en dan de maandag op de TET route.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Voor mij persoonlijk UK > FR maar volgens mij hou jij meer van Frankrijk?Bommes schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:17:
Okay... 5 t/m 10 juni is het maximale dat ik er uit kon slepen.![]()
Nu dus tijd om een plan te verzinnen.
Vertrek zondag na de ochtend, begin van de middag.
Optie 1:
TET Noord Frankrijk? Vanuit Schengen naar het zuiden heb ik 2 jaar terug ook al eens gereden.
Nog een keer doen?
Noordelijkste sectie overslaan, eerst wat meer snelweg, dan ergens bij Nancy oppakken?
Optie 2: Snelweg naar Duinkerke, de boot naar Dover en daar meteen op de UK TET.
Geen idee hoe het daar is?
Welk rondje, hoe is het terrein daar, enz.
Lijkt me wel heel gaaf, zo ff naar de UK om daar offroad te rijden.
Keuzes..![]()
Er zijn nog een aantal andere opties.
Er beginnen meerdere routes van de TET in het noorden van Frankrijk, die ik wel kan bereiken op zondagmiddag.
Nachtje op een camping en dan de maandag op de TET route.
Alleen al omdat ze in de UK een taal spreken die de Fransen weigeren te spreken.
"Don't let your dreams be memes"
Denk dat Frankrijk waar goedkoper is maar dat maakt voor een midweek nou niet echt heel veel uit.
Het gaat meer om de routes en de tijd die het kost op die routes te komen.
UK zou 2,5 uur rijden zijn + 2 uur boot vanuit Duinkerke naar Dover. Daar begint meteen de TET route.
Schengen is voor mij 3 uur rijden, Nancy ongeveer 4,5uur.
Optie UK is compleet nieuwe route, nog nooit geweest.
Schengen/Nancy richting het zuiden heb ik al eens gereden.
In FR begint ook een TET track bij Charleroi over de grens, die loopt naar het zuiden. Dat kan ook.
Er begint ook een track in Duinkerke, FR in naar het zuiden.
Keuzes te over..
* Bommes kan al niet kiezen tussen 2 merken melk in de supermarkt.
De trein vanuit Calais geen optie ?Bommes schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:28:
Het land maakt me niet zo veel uit.
Denk dat Frankrijk waar goedkoper is maar dat maakt voor een midweek nou niet echt heel veel uit.
UK zou 2,5 uur rijden zijn + 2 uur boot vanuit Duinkerke naar Dover. Daar begint meteen de TET route.
In FR begint ook een TET track bij Charleroi over de grens, die loopt naar het zuiden. Dat kan ook.
Keuzes te over..![]()
![]()
Scheelt je zo'n 1.5 uur
Ik zou willen dat ik deze keuzes had. Verheug me nu al op de verhalen die je straks (hopelijkBommes schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 09:28:
Het land maakt me niet zo veel uit.
Keuzes te over..![]()
![]()
Maar met een dochtertje van 14 maanden is dat niet zo maar gedaan, 1 week vrouw en kind achter laten.
Nu gaat mijn vrouw samen met haar moeder van maandag t/m donderdag naar een hotelletje in DE.
Meer dan 1 dag er voor en 1 dag er na kreeg ik er niet bij onderhandeld..
Dus voor dit jaar is dat wat het is, in Julie nog de 1000km/24uur rit, dat is ook van vrijdag tot zondag. Dus ik klaag niet hoor
@Wootlock thanks voor de tip, zal eens kijken.
Op een of andere manier voelt UK meteen weer als "zo ver weg".. terwijl het dat niet is natuurlijk.
Dus, de BMW R1150R te koop gezet op Marktplaats en pfff... wat een mensen krijg je dan af en toe die reageren zeg... drama. Er is wel wat interesse en ik verwacht tegen het weekend pas écht serieuze vragen maar toch.
Mogelijk dat vanavond nog iemand komt kijken al heb ik daar nog geen 100% bevestiging van ontvangen. Maar goed ik ben toch thuis dus dat zien we dan vanzelf wel.
Niet dat ik haast heb maar ik wil pas serieus gaan rondkijken naar iets anders zodra ik weet wat deze heeft opgeleverd zodat ik een MAX budget kan bepalen gezien dat toch fijner zoekt
Op de shortlist staan;
De Yamaha XV 950 'Bolt', Kawasaki Vulcan S en Honda Rebel 500(S) of voor wat minder mogelijk een nette Yamaha BT1100 'Bulldog'.
[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 05-05-2022 11:38 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Het is alleen qua zithouding compleet anders dan die andere opties, zal ook veel dichter in de buurt van je BMW liggen.
In ander nieuws: de PCX heeft een special custom paint gekregen (naja, nog meer dan het was) dankzij een sjabloonsetje + stickerset in de aanbiedingenbak van de lidl. Aanbevolen leeftijd heb ik niet naar gekeken, maar het kan niet veel meer dan 5 geweest zijn.
Het staat m wel goed, daar niet van;
:strip_exif()/f/image/0twSq7k2xTjlXfnC7pzLc0hM.jpg?f=fotoalbum_large)
leeg
Wellicht dat ik met een andere motor vaker ga rijden, maar ik werk gewoon thuis en heb niet echt zeeën van vrije tijd.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Die f900RVrijdag schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:52:
Ik zat laatst nog een beetje te bladeren naar de F800r en de R1150r. Vind ik beiden wel leuke motoren. Maar ik kan het naar mezelf niet verantwoorden om rond de €4000/€5000 uit te geven voor iets waar ik nauwelijks gebruik van maak. Heb in de afgelopen 2,5 jaar misschien hooguit 800km gereden ofzo.
Wellicht dat ik met een andere motor vaker ga rijden, maar ik werk gewoon thuis en heb niet echt zeeën van vrije tijd.
De 800 heb ik ook naar gekeken, maar vond hem klinken als een natte scheet, maar voor de rest volgens mij een hele leuke fiets.
Verwijderd
Is dat niet een kwestie van een andere uitlaat?kneusteun schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:29:
[...]
Die f900R![]()
De 800 heb ik ook naar gekeken, maar vond hem klinken als een natte scheet, maar voor de rest volgens mij een hele leuke fiets.
Niet dat ik dat een heel groot probleem vind, maar dat stond mij nog bij.
Ik zou de Rebel 500 niet gauw aanraden voor de gemiddelde Nederlander. Is een hele leuke motor en rijd ook echt leuk, maar is toch net te klein als je 1.80m+ bent.. Dan zou ik die paar honderd extra neerleggen voor een Vulcan S of Rebel 1100. Deels om die reden ook dat ik eigenaar ben van een Vulcan S, dus als je vragen hebt, stel ze gerustThalaron schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:36:
Nou... afgelopen week besloten dat het toch écht tijd werd voor iets nieuws(!)
Dus, de BMW R1150R te koop gezet op Marktplaats en pfff... wat een mensen krijg je dan af en toe die reageren zeg... drama. Er is wel wat interesse en ik verwacht tegen het weekend pas écht serieuze vragen maar toch.
Mogelijk dat vanavond nog iemand komt kijken al heb ik daar nog geen 100% bevestiging van ontvangen. Maar goed ik ben toch thuis dus dat zien we dan vanzelf wel.
Niet dat ik haast heb maar ik wil pas serieus gaan rondkijken naar iets anders zodra ik weet wat deze heeft opgeleverd zodat ik een MAX budget kan bepalen gezien dat toch fijner zoekt
Op de shortlist staan;
De Yamaha XV 950 'Bolt', Kawasaki Vulcan S en Honda Rebel 500(S) of voor wat minder mogelijk een nette Yamaha BT1100 'Bulldog'.
Vanwaar de keuze voor de Vulcan S en niet de Rebel 1100? Gewoon nieuwsgierig, ik vind beide motoren heel tof, maar heb wel een beetje een bikecrush op de RebelLeviathius schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:44:
[...]
Ik zou de Rebel 500 niet gauw aanraden voor de gemiddelde Nederlander. Is een hele leuke motor en rijd ook echt leuk, maar is toch net te klein als je 1.80m+ bent.. Dan zou ik die paar honderd extra neerleggen voor een Vulcan S of Rebel 1100. Deels om die reden ook dat ik eigenaar ben van een Vulcan S, dus als je vragen hebt, stel ze gerust
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Toen ik de Vulcan S kocht een paar jaar terug bestond de Rebel 1100 nog niet helaasgeert_s schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:54:
[...]
Vanwaar de keuze voor de Vulcan S en niet de Rebel 1100? Gewoon nieuwsgierig, ik vind beide motoren heel tof, maar heb wel een beetje een bikecrush op de Rebel
Maar de Rebel 1100 staat zeker op het lijstje als eventuele opvolger. Even andere mensen de motor nieuw laten kopen zodat ik ze met korting als occasion kan bekijken
De 800 was de eerste parallel twin van BMW en is zo gemaakt dat hij 360 graden ontstak, zodat hij net zo klinkt als de boxer (maar dan lichter). De 850 is een opgeboorde 800.kneusteun schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:33:
nee met de akra klonk hij nog steeds vreemd.
Niet dat ik dat een heel groot probleem vind, maar dat stond mij nog bij.
De 900 kreeg een heel nieuw blok dat anders ontsteekt, klinkt meer zoals een traditionele V, zoals een Transalp.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
[ Voor 46% gewijzigd door cyntax op 05-05-2022 14:43 ]
Mijn tante haalt haar Rebel 500 in augustus op, de 1100 trekt mij wel meer inderdaad… echter een stuk duurder en geen 2e hands te vinden helaas…Leviathius schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 13:44:
[...]
Ik zou de Rebel 500 niet gauw aanraden voor de gemiddelde Nederlander. Is een hele leuke motor en rijd ook echt leuk, maar is toch net te klein als je 1.80m+ bent.. Dan zou ik die paar honderd extra neerleggen voor een Vulcan S of Rebel 1100. Deels om die reden ook dat ik eigenaar ben van een Vulcan S, dus als je vragen hebt, stel ze gerust
Bikecrush:
- Honda CB1000R; want de beste motor is degene die je tot je beschikking hebt
- Honda Monkey 125
- Honda Rebel 1100
- Ducati Monster S4R
- Yamaha Tracer 900 (mogelijk mijn volgende motor)
- Honda goldwing
- Suzuki Hayabusa
- Piaggio MP3
- BMW R 1250 GS (vooral omdat er al zoveel van rondrijden)
- Harley Davidson (gewoon alle)
:strip_exif()/f/image/jz5oUusJqJlXwivDXmi8QukO.jpg?f=fotoalbum_large)

Ik ben vorige week met mijn zwagers voor een rondje Schotland geweest. Ik had deze route via MF gevonden. Wij hadden helaas maar maximaal 4 rijdagen ipv 5, dus dan maar wat langer doorgereden per dag
Wel een schitterend land, zowel om te zijn als te rijden. Zou ik zo nog een keertje willen doen, maar met de auto zou ook niet gek zijn, dan kun je toch wat makkelijker stoppen om even een fotootje te knippen ofzo.
![]() | ![]() | ![]() |
Nou, die GPZ 500s die ik had maakte anders wel een onmeunig hard kabaal met die Yoshimura blèrpijpcyntax schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 14:37:
Die BMW 800/850/900 zijn allemaal parallel twins toch net zoals de MT-07. Vind Parallel twins nooit echt goed klinken, ook niet met aftermarket uitlaten. Beste was nog steeds wel de Nuda 900R die ik had, maar ook die met de bijbehorende OEM Leovince uitlaat en titanium bochten klonk lang niet zo goed als een dikke V-Twin of V4. De Nuda vind ik persoonlijk te overhyped door bijvoorbeeld RJ op Youtube. Ben er zelf ook voor gevallen destijds maar dat bleek achteraf echt een anticlimax te zijn. Plaatje uit de oude doos:
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
* botoo gaat een plekje vóór geert zoeken tijdens het tweakers rondjegeert_s schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:04:
. . . bikecrashes . . .
• Harley Davidson (gewoon alle)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Zodat ik alle losrammelende boutjes en moertjes kan verzamelen voor je?botoo schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:41:
[...]
* botoo gaat een plekje vóór geert zoeken tijdens het tweakers rondje
Dat blijft redelijk waardeloos inderdaad... Ik heb voor de Caponord nu in een week 3 reacties, 2x iemand die vroeg of ik ook de valbeugels los verkoop (nee, die zijn links ook al krom, dat ga ik niet eens proberen om eraf te halenThalaron schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:36:
Nou... afgelopen week besloten dat het toch écht tijd werd voor iets nieuws(!)
[...]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Hebben jullie hem alleen op marktplaats staan of ook op autoscout24 bijvoorbeeld? En soms kun je de verkoop ook via je eigen garagist / dealer regelen en daar goede afspraken over maken. Vaak werkt dat een stuk minder frustrerend dan marktplaats in ieder geval.Chakotay schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:21:
[...]
Dat blijft redelijk waardeloos inderdaad... Ik heb voor de Caponord nu in een week 3 reacties, 2x iemand die vroeg of ik ook de valbeugels los verkoop (nee, die zijn links ook al krom, dat ga ik niet eens proberen om eraf te halen), en 1x iemand die wel interesse lijkt te hebben. Reageert echter erg langzaam & weinig. Hij zou gisteren langskomen, inmiddels word het zaterdag. We gaan het zien...
Verwijderd
Zei iemand Ducati?geert_s schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:51:
[...]
Zodat ik alle losrammelende boutjes en moertjes kan verzamelen voor je?
Ook eens kijken dan...geert_s schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:04:
Door mijn eigen post kreeg ik inspiratie. De top 5 Bikecrushes en bikecrashes, ofwel je droommotoren en de motoren waar je nooit al rijdend op gevonden zal worden. Met alle respect voor de mensen die ze prachtig of praktisch vinden natuurlijk. Ik trap hem af.
Bikecrush:
- Ducati Panigale natuurlijk
- Honda CBR1000RR (eigenlijk niet zo, maar wel de snelste motor waar ik tot nu toe op gereden heb)
- Honda CBR600F (F2 en F3 altijd mooie motoren gevonden)
- Honda VFR750F (had er een haat/liefde verhouding mee maar moet hem vermelden)
- Yamaha FZS600 (heb ik zelf..)
- Piaggio MP3
- Vrijwel alle Kawasaki's (klote dingen om aan te werken)
- Piaggio MP3, op herhaling omdat 't zo'n lelijk ding is
- Honda Magna v30 (@McKaamos
)
- Honda Goldwing

CBR1000RR:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cRIkNJO3dzOAHrWHdhwwq7VO.jpg?f=user_large)
CBR600F:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fEoEuqNzAZAot6TUAuTEPIT6.jpg?f=user_large)
VFR750F:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2JJkTlGbhvP1nyZwHCWZKBxK.jpg?f=user_large)
Yamaha FZS600:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KX1jaopZVLJLQOEsMARyYkZp.jpg?f=user_large)
De laatste 3 eigen foto's, want die heb ik zelf gehad. Die 1000RR was van een vriend van me, hij heeft nu een R1 big bang uit ~2014. Die mocht ik ook nog een keertje meenemen, ben benieuwd
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Een kennis van mij had ook zo’n R1, volledig Akrapovic systeem en compleet afgeveerd met hyperpro spul. Dat reed super, en dat geluid..Destruction schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Ook eens kijken dan...
Bikecrush:Bikecrash:
- Honda CBR1000RR (eigenlijk niet zo, maar wel de snelste motor waar ik tot nu toe op gereden heb)
Panigale:
- Piaggio MP3
)
- Honda Goldwing
[Afbeelding]
CBR1000RR:
[Afbeelding]
CBR600F:
[Afbeelding]
VFR750F:
[Afbeelding]
Yamaha FZS600:
[Afbeelding]
De laatste 3 eigen foto's, want die heb ik zelf gehad. Die 1000RR was van een vriend van me, hij heeft nu een R1 big bang uit ~2014. Die mocht ik ook nog een keertje meenemen, ben benieuwd
Zwart met de details in het goud. Mooi ding. Jammer dat zo’n supersport gewoon onpraktisch is.
Vooralsnog enkel op MP. Mocht dat niet leiden tot een succesvol verkoop, wat ik niet verwacht overigens, dan kan ik altijd nog verder gaan kijken of hem alsnog inruilen op een andere.geert_s schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Hebben jullie hem alleen op marktplaats staan of ook op autoscout24 bijvoorbeeld? En soms kun je de verkoop ook via je eigen garagist / dealer regelen en daar goede afspraken over maken. Vaak werkt dat een stuk minder frustrerend dan marktplaats in ieder geval.
Dat laatste is natuurlijk bij lange na niet zo interessant dan los verkopen. Om te beginnen geven ze er verwachte verkoopprijs minus 1250-1500 voor en daarnaast zie ik ook veel motoren waar ze dan 8150 voor vragen zonder inruil of 8500 mét inruil…
Nooit.
Van.
Mijn.
Leven.
Een SS voor op de baan 🤣
Never ever financial advice...
Heb je wel eens op een MP3 gereden? 🤪 heb zo’n ding in de schuur staan, en die dingen rijden verrassend goed 💪🏼Destruction schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Bikecrash:
- Piaggio MP3
)
- Honda Goldwing
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Destruction schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Ook eens kijken dan...
• Piaggio MP3, op herhaling omdat 't zo'n lelijk ding is
Mijn bike crush is makkelijk: BMW R12..GS(A)
Ja je ziet ze veel, maar ik snap waarom. Welke motor ik ook rij, zodra ik erna op mijn eigen 1200GS stap ben ik zó blij met m’n motor. Het rijdt gewoon zo goed op zoveel fronten en past perfect bij mij.
Eigenlijk heel goed voor me. Want ik ben nogal van het wisselen van auto’s en motoren en vrienden zijn al verbaasd dat ik het zolang uit hou, bijna 2 jaar nu. Vooralsnog heeft niets me kunnen verleiden, terwijl ik het toch wel probeer. Enkel een 1250 i.p.v. een 1200, maar dan wacht ik liever op een 1300 (ook omdat ik verliefd ben op mijn Rallye uitvoering).
Zodra het kan maar eens op de Desert X rijden
Hij staat ook op Autoscout24 inderdaad, en ik heb een paar dealers om een inruilvoorstel gevraagd. Komt vast goed uiteindelijkgeert_s schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Hebben jullie hem alleen op marktplaats staan of ook op autoscout24 bijvoorbeeld? En soms kun je de verkoop ook via je eigen garagist / dealer regelen en daar goede afspraken over maken. Vaak werkt dat een stuk minder frustrerend dan marktplaats in ieder geval.
Heel gaaf..Stalensnuitje schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 15:13:
Ai, pijnlijk verhaal @ollie1965
Ik ben vorige week met mijn zwagers voor een rondje Schotland geweest. Ik had deze route via MF gevonden. Wij hadden helaas maar maximaal 4 rijdagen ipv 5, dus dan maar wat langer doorgereden per dag1650km in 4 dagen, het viel mij eigenlijk niet tegen en ik heb nauwelijks echte reiservaring op de motor. Het weer viel ook mee met "slechts" 1 dag regen, wel gelijk de hele dag natuurlijk
Wel een schitterend land, zowel om te zijn als te rijden. Zou ik zo nog een keertje willen doen, maar met de auto zou ook niet gek zijn, dan kun je toch wat makkelijker stoppen om even een fotootje te knippen ofzo.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Gezien de enorme hoeveelheid bagage op alle drie de motoren: hebben jullie gekampeerd??
Had ik al gezegd, heel gaaf!!
Oudjes:
Britten
RD500 (nooit moeten wegdoen)
Brough Superior SS 100 / Vincent HRD
1VJ
Indian (net pre WW II)
ducati 851 fast by ferracci (in '91 zelfs aan mogen zitten......... ja ja dat waren nog eens SBK dagen dat je gewoon met Doug Polen kon praten en dat hij de tijd ervoor nam en ook de avond voor de wedstrijd zei waar hij de wedstrijd ging winnen)
Jonkies:
T7 (en weer ombouwen naar reisfiets)
K1600 /R1250RT
Oeps niet bij 5 gebleven
@Bommes Oh, de val dacht ik dat hij kwam door een te kort beentje, maar het was de sneeuw. Toch ook een hele tour met draaien enz omdat hij negatief lag?
Dit , hierom en hierom
Hoe gaat het met jou? Iets fitter weer?
Nee, niet helemaal. Alles zit vol, spier werken ook niet mee en slapen lukt niet aan een stuk. Zeg maar korte sprintjes.
Vandaar dat ik nu ook maar weer even hier zit. Ach we komen wel thuis hoor, alleen daarna even bijkomen denk ik.
Dit , hierom en hierom
Voorzichtig aan dan! Normaal al niet forceren maar op de motor al helemaal niet. En zeker niet in een "vreemd" land.ollie1965 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 05:10:
[...]
Nee, niet helemaal. Alles zit vol, spier werken ook niet mee en slapen lukt niet aan een stuk. Zeg maar korte sprintjes.
Vandaar dat ik nu ook maar weer even hier zit. Ach we komen wel thuis hoor, alleen daarna even bijkomen denk ik.
4x2 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 11:49:
sjabloonsetje + stickerset in de aanbiedingenbak van de lidl
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
:fill(white):strip_exif()/f/image/ijg8uUOR7oqjUDnpjU534k82.png?f=user_large)
...Seriously? 1 Euro overbieden op een motor?
Ik vraag me ook af of dat biedsysteem ooit gewerkt heeft. Heeft naar mijn mening alleen zin als het bindend is net als bij BVA auctions.Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:28:
[Afbeelding]
...Seriously? 1 Euro overbieden op een motor?
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Stel je voor dat je even laat weten dat je niet komt...
Ik zou contact opnemen met beide. Als een twijfelachtig overkomt of niet reageert, heb ik alsnog meer aan 1600eu dan 1601 die wellicht (n)ooit over de brug komt.s006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:33:
Elke euro is er eentje💪🏼
Marktplaats is toch wel het afvoerputje van handelend Nederland.
Balen @ollie1965
Heb de FJR ook een keer laten omvallen, stond met men voet op nat mos, 0.0 grip. En als die 275kg eenmaal gaat, is het geen houden meer aan. Hoewel ik uitgleed doro de mos, voorkwam het ook dat ik veel krassen had op het kuipwerk.
[ Voor 29% gewijzigd door _Apache_ op 06-05-2022 08:49 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dat klopt inderdaad, behalve die zeiknatte zaterdagBommes schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 21:55:
[...]
Heel gaaf..![]()
Gezien de enorme hoeveelheid bagage op alle drie de motoren: hebben jullie gekampeerd??
Had ik al gezegd, heel gaaf!!
Ach ja die Panigale had ook wel in mijn lijstje gemogen jaDestruction schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:36:
[...]
Ook eens kijken dan...
Bikecrush:Bikecrash:
Panigale:
- Piaggio MP3
)
- Honda Goldwing
[Afbeelding]
CBR1000RR:
[Afbeelding]
CBR600F:
[Afbeelding]
VFR750F:
[Afbeelding]
Yamaha FZS600:
[Afbeelding]
BMW R18
BMW GS(Van R80 t/m R1250, de boxers dus
Honda CX500(Puur omdat ie zo lelijk is)
Kawasaki KZ1300
Dnepr/Ural
Bike Crash
Harley Davidson(Het merk spreekt mij niet aan)
Yamaha Ténéré
BMW CE 04
Ducati Diavel
MP3 achtige motoren
Mijn lijstje
[ Voor 17% gewijzigd door Vuikie op 06-05-2022 09:03 ]
Bike Crush
- Ducati 748/916/996/998 (functie boven vorm, maar desondanks een prachtig ontwerp en tijdloos, heb zelf een gele 748E uit 2001 gehad)
- Ducati Multistrada V2 (staat bovenaan mijn verlanglijst)
- Honda RC30 (had als klein jongetje al door dat dat iets bijzonders was)
- Britten V1000 (bijzondere motor, bijzonder verhaal)
- Honda GL1000 K1 (mocht vanaf ik kon zitten met mijn pa in het zijspan mee)
- Honda in het algemeen (op een paar bijzondere modellen na emotieloze eenheidsworst)
- Suzuki GSX600F (te dicht bij het kampvuur gestaan)
- Suzuki Hayabusa (stond waarschijnlijk bij die GSXF in de buurt)
- BMW K100/K75 (bijna mooi van lelijkigheid)
- Motorscooters met te luide pijp en dito bestuurder (geen verdere uitleg nodig)
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Beterschap! Ben je al bij een arts langsgeweest voor de zekerheid?ollie1965 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 05:10:
[...]
Crush:
• Aprilia RSV Mille (zelf gehad en tot 100k gereden)
• Suzuki GSX-R 600/750 K1-3 (zelfde als hierboven, heerlijk lichte & wendbare motor voor een supersport)
• BMW GS serie. (Zijn er veel te veel van, maar dat heeft goede een reden. Best kans dat er hier ook eentje staat binnenkort)
• Ducati Multistrada (de nieuwe V4 is natuurlijk prachtig, maar onbetaalbaar. De oude 1100 is een kanshebber naast de GS als volgende motor)
• Honda RC166. (Pure oorporno)
Crash:
• Piaggio MP3 (Slecht imago, en het voordeel van dat extra wiel heb ik nooit gezien)
• Honda NC700-serie (De VW Golf onder de motoren. Vast degelijk, maar ongelovelijk saai)
• Suzuki GSX650F (Zelf gehad, nog steeds spijt van. Het is een Bandit met teveel plastic, ook heel erg saai)
• BMW C1 (Tja, een motor met een dak?)
RC166 dat was echt een technisch wonder: 250 cc, 6 cilindertjes, 4 klepjes per cilinder, 20.000 rpm, 62 pk (248 pk per liter). En dat in 1964!Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:50:
Ook maar eens een poging tot een lijstje dan... Lastig die keuze's
Crush:
• Aprilia RSV Mille (zelf gehad en tot 100k gereden)
• Suzuki GSX-R 600/750 K1-3 (zelfde als hierboven, heerlijk lichte & wendbare motor voor een supersport)
• BMW GS serie. (Zijn er veel te veel van, maar dat heeft goede een reden. Best kans dat er hier ook eentje staat binnenkort)
• Ducati Multistrada (de nieuwe V4 is natuurlijk prachtig, maar onbetaalbaar. De oude 1100 is een kanshebber naast de GS als volgende motor)
• Honda RC166. (Pure oorporno)
Crash:
• Piaggio MP3 (Slecht imago, en het voordeel van dat extra wiel heb ik nooit gezien)
• Honda NC700-serie (De VW Golf onder de motoren. Vast degelijk, maar ongelovelijk saai)
• Suzuki GSX650F (Zelf gehad, nog steeds spijt van. Het is een Bandit met teveel plastic, ook heel erg saai)
• BMW C1 (Tja, een motor met een dak?)
Welke RSV Mille heb je gehad? Ik heb nu een RSV Mille bj 2000.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
there's no tweak without the tweaker
Alleen na het ritje van hier rond Zwolle viel het me even tegen. Ik had het ding een route vanaf Zwolle naar huis (Alphen aan den Rijn) laten verzinnen. Het begin in eind waren prima, maar het stuk ertussen ging door Flevoland ipv over de Veluwe. Die hele provincie zou uit principe uit de routeberekening geschrapt moeten worden, saaie bende
Je kunt als het goed is wel aangeven hoeveel het moet kronkelen, en op de laatste stand is de route soms wel een beetje geforceerd. Zeker binnen de bebouwde kom stuurt ie je wel eens gewoon een blokje voor de lolz. Verder heb ik er ook wel leuke routes mee gevonden moet ik zeggen.virtualJac schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:02:
Is er iemand die de kronkelroute van Tom Tom Go recent nog wel eens gebruikt? Ik ben een beetje aan het experimenteren met verschillende navi programma's. Op Kurviger.de kan ik wel leuke rondritten maken, alleen het lijkt me ook wel eens tof als ik bijvoorbeeld een soort 'suprise me' route kan kiezen op de terugweg van een functioneel ritje. In de Scenic app kan ik wel verschillende gradaties kiezen enzo, alleen Tom Tom Go stuurt me bijvoorbeeld bij de kronkelroute al over 2 pondjes naar huis. Dat is wel weer erg toeristisch.
Yay
Harley Davidson WLC 1943/Liberator
Indian FTR 1200 S 2022
Triumph Speed/Street Twin/Thruxton/Bobber/Rocket III GT
Harley Davidson Superglide Sport (ja, de motor van Jax
Ducati XDiavel S
Honda Grom
Royal Enfield Continental GT
BMW K1300R
Kawasaki Z650RS
Ducati Streetfighter V2
Suzuki SV650X
Alle (alle? ja, álle) motoren met een zijspan
Oh wacht ik was nog de Energica Eva Ribelle en EsseEsse 9 vergeten. Ondanks hun futuristische look vind ik die toch ook wel tof.
Nay
De meeste moderne (hyper)nakeds van Yamaha, Honda, Kawasaki en KTM
Rijdende struisvogels-met-grote-snavel-allroad/adventures
Supersports (op de Panigale V4 na)
Enorme toerbankstellen
Half-kuip motoren
Viercylinders (enkele uitzonderingen daargelaten qua looks)
* Vrijdag blijft rustig staan
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 06-05-2022 13:55 ]
Klopt, en dat resulteert vaak ook weer in een onmogelijk eind omrijden, van Kinderdijk naar Krimpen a/d Lek is even oversteken met de pont, of met het vermijden van snelwegen en pontjes een uur omrijden via Rotterdam.Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:35:
Er is sowieso een menu met "Vermijd xxx", waar je vanalles kunt kiezen zoals snelwegen en ook pontjes, dan gaat de route daar niet overheen
Ah ja, de Thruxton, Grom en StreetfighterVrijdag schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:39:
Ohja, lijstjes. Hier die van mij, niet echt in volgorde.
Yay
Harley Davidson WLC 1943/Liberator
Indian FTR 1200 S 2022
Triumph Speed/Street Twin/Thruxton/Bobber/Rocket III GT
Harley Davidson Superglide Sport (ja, de motor van Jax)
Ducati XDiavel S
Honda Grom
Royal Enfield Continental GT
BMW K1300R
Kawasaki Z650RS
Ducati Streetfighter V2
Suzuki SV650X
Alle (alle? ja, álle) motoren met een zijspan
Nay
De meeste moderne (hypernakeds) van Yamaha, Honda, Kawasaki en KTM
Rijdende struisvogels-met-grote-snavel-allroad/adventures
Supersports (op de Panigale V4 na)
Enorme toerbankstellen
Half-kuip motoren
Viercylinders
* Vrijdag blijft rustig staan

Lijstje wordt steeds groter.
Yay
BMW K1200R (Heb er nu eentje)
BMW F800S(T) (Had er eentje, ST)
BMW R12(5)0R (Toekomstige motor? Dat boxer blok is wel geweldig...)
BMW K1200RS (Ziet er niet uit.. maar liggende inline 4 cylinder...)
Triump Street Triple (Die wil ik wel eens proberen, maar tja, ketting
Nay
Harleys en soort gelijke motorfietsen. Gewoon niet zo mijn ding.
"Motorscooters met te luide pijp." - Joris748
Als je in de buurt van een rivier een kronkelroute laat maken, is de eerste melding die bovenin langs komt dat hij alsnog "pont vermijden" heeft uitgeschakeld. Je kunt op die melding drukken en dan alsnog die instelling forceren. Maar Tomtom stapt me wel te makkelijk van je voorkeursinstellingen af.Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:35:
Er is sowieso een menu met "Vermijd xxx", waar je vanalles kunt kiezen zoals snelwegen en ook pontjes, dan gaat de route daar niet overheen
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Al reactie van Wildeman gehad?Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:18:
De Ducati is net opgehaald door een Duitse handelaar...Nu de Caponord nog
Jup, die bieden €1100. Ik blijf het dus eerst nog even particulier proberen dus
@DrivinUCrazy ah, dat is wel jammer. Dat was me nog niet opgevallen, maar ik heb ook niet zo'n moeite met pontjes. Ook vanwege wat @geert_s zegt, vaak moet je dan wel een flink eind omrijden meestal. Het enige nadeel is dat TomTom de vaartijden van die dingen niet kent, zeker 's ochtends vroeg buiten het weekend heb ik wel eens bij een lege kade gestaan
[ Voor 43% gewijzigd door Chakotay op 06-05-2022 11:38 ]
Nee echt alleen ego wat gekwetst is. Ik stond ermee in mijn handen en dat vast houden deed ik wel even, maar rechtzetten lukte niet meer. Niemand die voorbij komt, en als al iemand voorbij komt hoe zou je die dan in het voorbij gaan moeten waarschuwen om te komen helpen als beide handen aan het stuur moeten blijven…._Apache_ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:40:
Balen @ollie1965, wel goed afgestapt? Geen voeten / enkels die klem zaten?
Enfin zeer gecontroleerd afgestapt dus. Eerst met wat extra kracht even mijn rechterbeen ontlast en verzet en toen zo rustig mogelijk laten gaan. Jammere bij mij was dat de ondergrond grof asfalt was
Dit , hierom en hierom
Crush:
Honda Rebel 1100
BMW R18
HD Nightster (die nieuwe)
HD WLA
HD Livewire
Oude Japanse Cruisers (Virago, Rebel, Vulcan etc.)
Yamaha Niken
Piaggio MP3
Honda VFR 800
Crash:
Motoren met een “snavel”
KTM (op de superduke na)
Liter bikes
600cc sportmotoren
Nagenoeg alle Kawasakis
Speciaal alle 650cc kawasakis
Hehe, nog steeds geen fan van de Versys merk ik
Dat extra wiel geeft een hoop extra grip in de bochten! En het nooit op de standaard hoeven zetten is ideaal (je locked hem, waardoor hij overeind blijft staan, ook als je op een schuin gedeelte parkeert)Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:50:
…
Crash:
…
Nope… vooral dat geluid wat uit die blokjes komt is echt 🤢🤮… vond de Vulcan S altijd een mooie motor, totdat ik hem hoorde 😣Kryziek schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Hehe, nog steeds geen fan van de Versys merk ik
Hahaha alle liter bikes ook echt. Over de Rebel zijn we het in ieder geval wel eens.s006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:18:
Ik zal ook eens een poging doen tot lijstjes:
Crush:
Honda Rebel 1100
BMW R18
HD Nightster (die nieuwe)
HD WLA
HD Livewire
Oude Japanse Cruisers (Virago, Rebel, Vulcan etc.)
Yamaha Niken
Piaggio MP3
Honda VFR 800
Crash:
Motoren met een “snavel”
KTM (op de superduke na)
Liter bikes
600cc sportmotoren
Nagenoeg alle Kawasakis
Speciaal alle 650cc kawasakis
Ik moet toegeven dat ik er nog nooit daadwerkelijk eentje geprobeerd hebs006110 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:29:
[...]
Dat extra wiel geeft een hoop extra grip in de bochten! En het nooit op de standaard hoeven zetten is ideaal (je locked hem, waardoor hij overeind blijft staan, ook als je op een schuin gedeelte parkeert)
[ Voor 115% gewijzigd door Taro op 07-05-2022 18:02 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 09:50:
Ook maar eens een poging tot een lijstje dan... Lastig die keuze's
Crash:
@HTT-Thalan zal het met me eens zijn.
leeg
Schwarzwald geloof ik?
Zeker door de week zal het daar wel rustig zijn. Weinig toeristen (je zit sowieso nog vroeg in het seizoen daar; met Hemelvaart wordt het al een stuk drukker)
En nu geen weekendafsluitingen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zoveel koppel is ook veel te gevaarlijk!4x2 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:55:
[...]
Je weetniet wat je mist
![]()
Daarom dat ik de Niken ook niet bij voorbaat afschrijf. Ik ben écht benieuwd hoe zo'n ding rijdt. Let wel, die komt echt niet in de garage, want zo'n ding is me gewoon te breed. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe dat nou stuurt.Chakotay schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:35:
[...]
Ik moet toegeven dat ik er nog nooit daadwerkelijk eentje geprobeerd heb
@Terrie Wat voor merk zijn die stickers op de zijkanten van de tank? Ik zoek ook nog zoiets voor de Tracer. Ik heb nu Onedesign gevonden (de HDR336; transparant), maar ik vind het veel geld om op de gok te kopen. Als het goed spul is, heb ik het er wel voor over, maar ik vind het vooralsnog alleen in webshops.
[ Voor 27% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-05-2022 14:04 ]
De voornaamste reden dat de NC voor veel mensen saai is, is omdat hij stopt bij ~6k toeren en je dus niet lekker kan jakkeren. Als je daar overheen kunt stappen, merk je dat hij zich lekker laat smijten, prettig zit, voorspelbare handling heeft en prima remmerij.4x2 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 13:55:
[...]
Je weetniet wat je mist
![]()
Stickers zaten er eigenlijk al op toen ik hem kocht, weet dus niet wat voor merk het is. Ik heb alleen de grip pads toegevoegd.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:02:
[...]
Daarom dat ik de Niken ook niet bij voorbaat afschrijf. Ik ben écht benieuwd hoe zo'n ding rijdt. Let wel, die komt echt niet in de garage, want zo'n ding is me gewoon te breed. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe dat nou stuurt.
@Terrie Wat voor merk zijn die stickers op de zijkanten van de tank? Ik zoek ook nog zoiets voor de Tracer. Ik heb nu Onedesign gevonden (de HDR336; transparant), maar ik vind het veel geld om op de gok te kopen. Als het goed spul is, heb ik het er wel voor over, maar ik vind het vooralsnog alleen in webshops.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Vorig weekend onze oude tent verkocht aan een stel wat helemaal vanuit Groningen stad naar Nijmegen kwam rijden omdat ze graag dit merk/type tent wilde hebben. Samen de tent opgezet en ze waren er erg blij mee. Geen gedoe over vraagprijs, vroeg 450, kreeg een bod van 380 en aangegeven 400 minimaal en dat was akkoord._Apache_ schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 08:40:
[...]
Marktplaats is toch wel het afvoerputje van handelend Nederland.
[ Voor 32% gewijzigd door MichielK71 op 06-05-2022 14:52 ]
Dat krijg je met een 'half autoblok' uit de Honda Integra. Die blokjes zijn simpelweg niet gemaakt om hoegtoerig te kunnen jankenHTT-Thalan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:15:
[...]
De voornaamste reden dat de NC voor veel mensen saai is, is omdat hij stopt bij ~6k toeren en je dus niet lekker kan jakkeren. Als je daar overheen kunt stappen, merk je dat hij zich lekker laat smijten, prettig zit, voorspelbare handling heeft en prima remmerij.
Misschien moeten ze maar eens een keer een halve Honda V6 (en dus eigenlijk een 3-in-lijn) gaan bouwen, en dan het blok uit de RB16B als voorbeeld nemen... Wat nou géén toeren
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Het ontwerp is natuurlijk al wat jaren oud en gezien de afname is er zeker een markt voor. Het is ook niet bijzonder om een NC met tónnen op de klok te vinden, want met goed onderhoud kunnen ze dat ook gewoon. Koppel dat aan de relatief lage aanschafprijs, en je hebt inderdaad de Golf onder de motoren. Maar dat was ook het plan, ik kocht er immers een 'echte' motor naast om het gebruik van de Transalp te 'splitsen'.Will_M schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:38:
[...]
Dat krijg je met een 'half autoblok' uit de Honda Integra. Die blokjes zijn simpelweg niet gemaakt om hoegtoerig te kunnen janken![]()
Misschien moeten ze maar eens een keer een halve Honda V6 (en dus eigenlijk een 3-in-lijn) gaan bouwen, en dan het blok uit de RB16B als voorbeeld nemen... Wat nou géén toeren
Dat ik tegenwoordig teveel met krachtstroomapparatuur werk om veel recreatief te rijden is een ander verhaal
van de TDM/TRX/Tracer Club Nederland:
https://fb.me/e/1z3Q7Mbtx
Volgens mij is de voornaamste reden het uiterlijkHTT-Thalan schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 14:15:
[...]
De voornaamste reden dat de NC voor veel mensen saai is, is omdat hij stopt bij ~6k toeren en je dus niet lekker kan jakkeren. Als je daar overheen kunt stappen, merk je dat hij zich lekker laat smijten, prettig zit, voorspelbare handling heeft en prima remmerij.
Jawel, op de Rider. Wat ik geregeld doe is gewoon 30/45/60 minuten een bepaalde richting uit toeren en dan een kronkelroute naar huis laten maken. Of het op de TomTom Go ook werkt weet ik niet, maar op de Rider kun je na dat hij een route geeft die route selecteren door er met je vinger op te duwen en als je dan kiest voor alternatief -> alternatieve route, dan berekend hij nog 2 andere routes en kun je kiezenvirtualJac schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 10:02:
Is er iemand die de kronkelroute van Tom Tom Go recent nog wel eens gebruikt? Ik ben een beetje aan het experimenteren met verschillende navi programma's. Op Kurviger.de kan ik wel leuke rondritten maken, alleen het lijkt me ook wel eens tof als ik bijvoorbeeld een soort 'suprise me' route kan kiezen op de terugweg van een functioneel ritje. In de Scenic app kan ik wel verschillende gradaties kiezen enzo, alleen Tom Tom Go stuurt me bijvoorbeeld bij de kronkelroute al over 2 pondjes naar huis. Dat is wel weer erg toeristisch.
Ik zou die cursus toen ook gaan doen, was het niet dat ik de dag ervoor in het buitenland zat en door gezeik met luchtverkeersleiding de vlucht terug gecancelled was en ik dus nooit meer op tijd kon zijn voor de cursustilburgs82 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:40:
[...]
Ikzelf heb vro 1en 2 gedaan. Was erg leuk en leerzaam. Wel alweer 15 jaar geleden dacht ik.
En ik merk dat ik te weinig rij (van doorgewinterde motorrijder naar 15 graden is te koud rijder, zal de leeftijd wel zijn 😜) dus dacht voor die 50 euro kan het niet snel niks zijn.
Zal wel een klein verslagje schrijven als ik de training gevolgd heb.
Weg 256 euro (oid, volle bedrag want ik had geen annuleringsverzekering), weg korting op de motorverzekering. Ik ben er nog steeds zuur van.
Leuk gefeliciteerd! Ik heb in 2014 oid een proefrit gedaan op het eerste model 650, maar dat was maar een saai traag ding. Ik ben benieuwd of ze de rijbeleving inmiddels op orde hebbenGeeMoney schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:37:
Vandaag een proefrit gemaakt op een CB650R uit dit jaar ter mogelijke vervanging van mijn CBR600F4i uit 2005
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En die is eigenlijk heel goed bevallen. De houding is echt een stuk lekkerder om te touren en het speelse en het makkelijk sturen zoals op de CBR zit ook hier gewoon in.
Hij is relatief licht en niet te lomp in mijn ogen (kwestie van smaak) maar toch een beetje naked en stoer met hedendaagse technieken.
Ik heb opdracht gegeven voor een matt gunpowder black versie met comfort en sport pack in matt zwart en een top koffer achterop met een akrapovich full pipe systeem.
Die laatste zal waarschijnlijk pas na het seizoen gemonteerd worden ivm levertijd en het is überhaupt nog de vraag of de koop doorgaat want voorraad is er nagenoeg niet en ik wil persé een nieuwe en een MY2022 versie.
Als ze die niet kunnen vinden gaat de koop niet door en moet ik even bedenken wat ik wil. Nieuw leverdatum staat onder voorbehoud op April 2023.
Mijn CBR kan dus uit de start post want die wordt morgen opgehaald door een opkoper.
Ik ga ook een nieuwe band laten leggen, zit nog redelijk profiel op, maar met een motorvakantie in het vooruitzicht wil ik niet tijdens mijn vakantie opzoek hoeven naar een bandentoko
En banden worden mogelijk duurder (Bridgestone had al weer een verhoging van zoveel procent) en lastiger te krijgen.SniperGuy schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 15:07:
[...]
[...]
Ik ga ook een nieuwe band laten leggen, zit nog redelijk profiel op, maar met een motorvakantie in het vooruitzicht wil ik niet tijdens mijn vakantie opzoek hoeven naar een bandentoko
Ik kon denk ik nog wel hier een paar ritjes doen (gok 500km) voordat ze echt op waren maar heb hier liever gewoon een motor staan die ik zo kan pakken en alles gewoon op orde is
Volgende week gaat de brommer naar de KTM dealer voor het jaarlijkse beurtje. @Maegrim was al grappen aan het maken over de remolie in het reservoir achter
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/vHOhoVV2ugMGc2qe919NYEdA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S7atu9XuqySW30Sf975Uw2Tu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zipdQ050e9msHp3NVS4bIVUp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Tv2upLc4xexoVP10pU0RYUNv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OWLCPbKTouaiSwzb63BBj5ku.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WICglKjZk8jizsPtTzfFp4Sy.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TyAVi92e2vJ7SZr85U9ulFpg.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RZbqfzCG2AKiQ9bs7U4S9fxS.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VJhiVspspoPzLD8vNP5jMzYK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/frt3QxFkrq07v2Kfu45NkgY6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lUTHJ3NhOnbzymm1BzvLukUc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a8ebjeJ32n83zs4tibZigViF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9qZXScLWeEN4xM8zn1kcm4BK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VCm6hkkSBU3ozbwgo6CpKKbq.jpg?f=fotoalbum_large)