Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 395 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.697 views

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54

mphilipp

Romanes eunt domus

Hehe...eindelijk eens wat kilometers erop kunnen zetten. Hoewel...vorige week ben ik even heen en weer naar Gorinchem gereden. Geen echte toerrit, gewoon over de snelweg. Hoewel Rijkswaterstaat mij redelijk gefopt heeft met wegwerkzaamheden en een heel erg dom geplande omleidingsroute die mij 60km liet omrijden...maar goed, water under the bridge.
Vandaag een lekker ritje gemaakt langs de hollandse meren richting Lisse, dus genoeg blommetjes gezien, tot grote vreugde van de mevrouw achterop 8)
Was slechts 180km, maar goed, je moet ergens beginnen. Zeurt dat ding meteen weer dat ie binnenkort een beurt moet. Het is weer bijna een jaar geleden. Zie ik net dat ik in dat jaar maar krap 3000km heb gereden. Schande! Daar moet ik echt iets aan gaan doen dit jaar. Ik kan er misschien nog net even 4000 van maken; ik heb nog een paar weekjes.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 19:58
Vrijdag schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 08:30:
[...]

Wat gaat er niet goed? Kom je niet uit met de langzame slalom? Dat was mijn zwakke plek 🤦
Ik kijk te veel naar de pylonnen en vind het lastig om m'n gas constant te houden.
Merk dat met alle langzame oefeningen wel, dan laat ik per ongeluk t gas net iets te ver les zodat het wegvalt.
T gas is alleen zo gevoelig dat wanneer ik dan alsnog weer beetje bijgeef ik vooruit schiet.
Maar t begint natuurlijk dat ik t gas gewoon constant moet houden en met koppeling/voetrem moet regelen.
De theorie weet ik wel, maar praktijk gaat wat minder dan.

Ik ben alles aan het overdenken (als in; te veel nadenken) en daardoor ook bang om te vallen misschien.
Het vallen zelf overigens niet zozeer, maar meer het 'falen'.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
jordeeeh schreef op maandag 2 mei 2022 @ 07:50:
[...]

Maar t begint natuurlijk dat ik t gas gewoon constant moet houden en met koppeling/voetrem moet regelen.
Dan ga je éérst dát oefenen ;)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21
Het gas iets verder naar buiten vast pakken zodat je het stuurgewichtje erbij hebt. Simpel trucje. :)

Het over de pylonnen heen kijken zul je zelf moeten oplossen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 20:39
[...]

Ik kijk te veel naar de pylonnen en vind het lastig om m'n gas constant te houden.
Merk dat met alle langzame oefeningen wel, dan laat ik per ongeluk t gas net iets te ver les zodat het wegvalt.
T gas is alleen zo gevoelig dat wanneer ik dan alsnog weer beetje bijgeef ik vooruit schiet.

Ik ben alles aan het overdenken (als in; te veel nadenken) en daardoor ook bang om te vallen misschien.
Ik herken je probleem, daar had ik in het begin ook last van. Bij de langzame slalom heeft het mij enorm geholpen om te focussen op een punt dat op ooghoogte ligt recht achter de lijn van de pylonnen. Dat kan bijv. een bord of een boom o.i.d. zijn. Daar op blijven focussen en niet naar beneden kijken ;)

Oh en bedankt voor de tip van die Waalbanddijk fotograaf! Kende hem nog niet, maar rij dat stuk best vaak.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:03

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ah da's wel lastig inderdaad, dat balanspunt vinden tussen gas, koppeling en net genoeg vaart houden voor de oefeningen. Kostte mij ook wel wat oefenen. Misschien dat je met je instructeur kan overleggen wat voor jou de beste methode is, misschien eerst bijvoorbeeld de eenvoudigere langzame dingen, zoals stapvoets rijden en rustig wegrijden? Of de langzame slalom doen bij de pylonafstand van de snelle slalom? Belangrijk is ook om te kijken waar je heen wil en niet te focussen op de pylonnen.

Het beste werkt het om er zo min mogelijk bij na te denken, maar dat is natuurlijk iets wat ontzettend moeilijk is, zeker als je het aan het leren bent.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

botoo schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:19:
[...]

* botoo ook 883 Iron :)
Ja, absoluut niet te vergelijken met *vul in*, niet de motor die je zoekt om circuit-dagen mee te gaan doen maar als je van een rauw en bokkig ding houd waarmee je een band opbouwt, dan kan je er enorm veel plezier mee beleven. Op de snelweg kan je prima meekomen (ik zit meer dan 50% op de linkerbaan) maar hou er rekening mee dat je er gevoelsmatig afwaait bij 120+ :+ en een knee-down zit er echt niet in zonder jiffy, uitlaat, steppies eerst op het asfalt te leggen (het kan wel maar dan moet je er als een aap naast gaan hangen (komt daar de term apehanger vandaan? _O- )).
YouTube: Crazy Harley-Davidson Biker in the Hall of Fame

Spijt zal je er nooit van krijgen, de Sportsters houden hun waarde heel lang vast dus je komt er zo weer vanaf mocht je dat willen en zelfs als je 'm weer weg doet dan zal je er altijd aan blijven denken.

Hou er wel rekening mee dat HD geen goedkope hobby gaat zijn, er zijn zo onbenullig veel leuke dingen te koop en aan te passen en daar hangt in regel een HD prijskaartje aan :o .

Welk bouwjaar heb je gekozen?

Je zit in Putten, ik ben regelmatig in die contreien aan het toeren, mss eens afspreken.

Verwijs ik je ook gelijk naar het Rock City Chapter, gelieerd aan Motorsaloon in Amersfoort. Regelmatig georganiseerde ritten (zoals vandaag memorial ride naar Oosterbeek) en je krijgt 10% korting op veel dingen in de shop.

[edit]
linkje toegevoegd
Thanks voor je input :D
Leuk om te lezen dat er hier mensen zijn met een Iron.

Tot nu toe heb ik niet echt bepaald leuke reacties gekregen toen ik vermelde dat ik ging overstappen van een 1000cc naked bike naar een Harley. Teleurgestelde vrienden die nu waarschijnlijk bang zijn dat ze steeds 'Disconnected' gaan horen tijdens twisties? :+

Ik zit te kijken naar 2 exemplaren op het moment. 1tje komt uit eind 2011, de ander uit 2014 met keyless opties. Ze zien er verder hetzelfde uit (zelfde tank sticker) en hebben beide minder dan 10k gelopen.

Lijkt mij overigens ook leuk om eens een rit te doen en zal voortaan ook Rock City Chapter in de gaten houden of er een ritje word georganiseerd.

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
DateTime.Now schreef op maandag 7 maart 2022 @ 06:12:
[...]

Ikzelf gebruik al een paar jaar de Shure SE215 voor mijn snelweg kilometers.

Zouden tot 37db dempen! Meer dan mening siliconen oordopje. En het is geluid is erg goed. Een cardio of Senna hoor je op de snelweg ook al niet meer.

https://www.shure.com/nl-NL/producten/earphones/se215cl
Ik kom hier even op terug, ik heb ondertussen otoplastieken (25db demping van Pluggerz) en een Sena 5S en zou nooit meer teruggaan naar de in ears van shure. Veel meer rust en qua geluidskwaliteit dikke mik.

• DrivinUCrazy
@Verwijderd Heel eerlijk:
Binnen Nederlandse wegen snap ik zo'n cruiser wel. Verder vind ik sommige exemplaren nog wel mooi ook, waaronder die 883 iron.
Maar wat je zegt, op twisties (en dan bedoel ik echte haarspeldjes, niet die gebogen rechte stukken zoals in Nederland), heb ik ook niet graag een chopper erbij, of zit ik er niet lang achter.
Dus nee, ik zou ook niet 100% enthousiast zijn. Al vind ik het wel gaaf voor je. Daar doet het absoluut niets aan af. :)

Je merkt de laatste tijd bij onze club ook wat meer verdeeldheid ontstaan. Sommigen die al beginnen te puffen bij >230km. En anderen die niet eens opstappen als de route minder dan 300km is. Maar in die laatste categorie, daar horen natuurlijk wel bepaalde typen motoren bij. Met name de motoren waarmee je langere tijd in het zadel kunt blijven en aardig doorrijden zonder gebroken af te stappen. Dan kom je al snel bij de BMW K-serie of de allroads uit.

Gisteren wel een gaaf rondje gedaan. Stukje snelweg tot bij Huy, en vanaf daar binnendoor. Denk aan Dinant, Rochefort, Maredsous. Al moet ik zeggen. Er waren enkele zeldzame stukken goed wegdek (N971 vanuit Anhée bijvoorbeeld). Verder veelal redelijk wegdek waarbij je de motor wel liefst in een comfortabele mode hebt staan. En ook nog enkele stukken waar het geen wegdek meer was, maar dekweg. We hebben betere bospaadjes gezien dan die 'verharde' wegen. 8)7 |:(

Ik ben nu wel even aan het twijfelen wat ik met de banden doe. Ik kreeg gisteren héél vage feedback achter. Ik dacht eerst dat het de wegen waren. Maar ik heb nu toch het idee dat ik voel dat ze vierkant worden.
Voor begint nu ook aardig te slijten. Ze kunnen nog even mee... Maar ja, het hemelvaartweekend (4 dagen sturen) komt er wel aan...
... eigenlijk heb ik mijn keuze dus al gemaakt. ;) Ik vind het alleen zonde om een band waar nog relatief veel profiel op zit weg te doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

@DrivinUCrazy Ik snap wat je zegt inderdaad, maar echt hele verre ritten doen wij toch niet, of althans zelden.

Wat vinden jullie eigenlijk van import motoren zonder boekje/facturen?
Ik heb de volgende opties die ik overweeg:

Een Iron 883 uit 2011 met 6k op de teller (NL origineel, met boekje en al) voor 8500,-
Of een Iron 883 uit 2014 met 13k op de teller, import en zonder boekjes voor 8000,- van een particulier.

Bizar eigenlijk dat ze nog ruim 8000+ vragen voor een motor die nieuw destijds ging voor 9450,-
Gekke markt :+

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:52

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:39:

Tot nu toe heb ik niet echt bepaald leuke reacties gekregen toen ik vermelde dat ik ging overstappen van een 1000cc naked bike naar een Harley. Teleurgestelde vrienden die nu waarschijnlijk bang zijn dat ze steeds 'Disconnected' gaan horen tijdens twisties? :+
Je moet imo de motor nemen die jij wilt, niet wat je vrienden willen maar als je graag twisties rijd met een groep dan kom je ws wel achteraan te hangen. Een andere HD optie is een XR1200, zijn niet dik gezaaid maar wel echt veel rapper dan de gewone sportsters en die kan je veel meer afschuinen. Op het sportster forum staat/stond er eentje te koop, geen idee van prijs/kwaliteit/bouwjaar/lokatie maar je zou er eens je licht op kunnen steken.
https://www.sportsters.nl/forum/viewtopic.php?t=2014

Afbeeldingslocatie: https://www.sportsters.nl/forum/download/file.php?id=6808&t=1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:45:
@DrivinUCrazy Ik snap wat je zegt inderdaad, maar echt hele verre ritten doen wij toch niet, of althans zelden.

Een Iron 883 uit 2011 met 6k op de teller (NL origineel, met boekje en al) voor 8500,-
Of een Iron 883 uit 2014 met 13k op de teller, import en zonder boekjes voor 8000,- van een particulier.

Bizar eigenlijk dat ze nog ruim 8000+ vragen voor een motor die nieuw destijds ging voor 9450,-
Een importfiets zonder boekjes is wel riskant hoor. Je hebt geen idee of er (goed) onderhoud is gepleegd, geen idee of de tellerstand enigszins logisch is, eigenlijk is het één grote gok. Het kan natuurlijk goed gaan, maar je weet het niet. Ik zou voor de Nederlandse fiets met boekjes gaan, zeker met zo weinig prijsverschil.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:52

botoo

💀 too old to die young

Import moet je heel voorzichtig mee zijn, zijn vaak opgelapte schade-fietsen. Als je het kenteken weet dan kan je de historie opvragen (gratis online) bij https://ovi.rdw.nl/ kijk dan specifiek naar de bpm en satum eerste tenaamstelling in Nederland. Als de bpm onevenredig laag was tien de fiets in nederland kwam dan weet je zeker dat het een schade geval is, de bpm wordt bij import berekend aan de hand van de waarde en een total-losse wokkel heeft niet veel waarde. Er zijn bedrijven wiens core-business bestaat uit dergelijke grappen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

geert_s schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Een importfiets zonder boekjes is wel riskant hoor. Je hebt geen idee of er (goed) onderhoud is gepleegd, geen idee of de tellerstand enigszins logisch is, eigenlijk is het één grote gok. Het kan natuurlijk goed gaan, maar je weet het niet. Ik zou voor de Nederlandse fiets met boekjes gaan, zeker met zo weinig prijsverschil.
Inderdaad, dit vermoede ik ook. Dat hij 3 jaar ouder is, is nou ook geen ramp. Is hetzelfde model in principe alleen zonder de keyless opties.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:48

A13X

Dude

Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Inderdaad, dit vermoede ik ook. Dat hij 3 jaar ouder is, is nou ook geen ramp. Is hetzelfde model in principe alleen zonder de keyless opties.
Keyless is niet altijd een zegge... Wegrijden zonder sleutel, of de sleutel waar je hem kwijt kan raken(zadelslot bv) is ook niet aan te raden en kan prima gebeuren.

Awesome

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:59:
[...]

Als ik kon kiezen tussen wel of geen keyless zou ik niet voor de optie kiezen.

In mijn geval is de sleutel groot en de ruimte in mijn pak beperkt. Daarnaast een aantal keer gehad dat de sleutel stoorde tijdens het rijden (irritante melding in beeld) en inderdaad eens een rit in het slot voor de buddy laten zitten. Wat voelde ik mij toen stom… waar is die sleutel nou.. wel in de buurt want hij start gewoon.. 7(8)7

Heb dat stuk ook nog flink door gereden dus het was een wonder dat de sleutel er nog aan hing.

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 02-05-2022 12:31 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:36

Ik kocht mijn HARLEY DAVIDSON SPORTSTER 883 Custom '100 jubileum' XL53C ( 1HD frame uit 2003 ) van de eerste eigenaar amper 7 maanden geleden met 5800Km erop en volledig dealeronderhouden voor minder dan €6K

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaEZ9A7JyrTL38i8W0sXFqXJdGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlVnIIyHOgzPWB42FxZolLAD.jpg?f=fotoalbum_large
Orginele NL motor.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:47
R0y. schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:31:
[...]

In mijn geval is de sleutel groot en de ruimte in mijn pak beperkt. Daarnaast een aantal keer gehad dat de sleutel stoorde tijdens het rijden (irritante melding in beeld) en inderdaad eens een rit in het slot voor de buddy laten zitten. Wat voelde ik mij toen stom… waar is die sleutel nou.. wel in de buurt want hij start gewoon.. 7(8)7

Heb dat stuk ook nog flink door gereden dus het was een wonder dat de sleutel er nog aan hing.
Wonder dat die er nog in zat dan. :X

• DrivinUCrazy
Zo'n vermoeden had ik al. Uiteindelijk kies je niet alleen een motor die je mooi vindt, maar die hopelijk ook bij je gebruik past. Als je nu wekelijks haarspeldjes ging rijden aan de Moezel, dan is dit niet de meest geschikte motor. ;) Kan het? Ja hoor. Maar je vloekt wel wat vaker op zo'n dag.

Zoals anderen al aangeven; héél voorzichtig mee zijn.
Mijn vorige, die Super Tenere was een import uit Italië zonder onderhoudshistorie. Daar was de prijs ook naar. De algemene indruk was wel goed.
Toen het blok open was, werd eigenlijk ook bevestigd dat de kilometerstand van 28.500 bij aankoop, gewoon klopte. Dat het blok open moest had niets met de import te maken, maar kinderziektes die in dat modeljaar zitten.

Wat me er aan laat denken: vrijdag heeft mijn monteur een Super Tenere, bouwjaar 2011, opgehaald met startproblemen. Moeizaam rondgaan, maar niet aanslaan. We hebben nog even overlegd over wat we allemaal waren tegengekomen en aangepakt hadden bij die van mij. Zo kon hij zonder het blok open te trekken al een eerste prijsindicatie afgeven naar die klant. :+ (2 nieuwe zuigers, 2 zuigerpennen, nokkenasketting + spanner, en als je hem dan tóch uit elkaar hebt zou ik de MAP-sensor ook maar in één keer meenemen. Verder uiteraard de uren en kleinmateriaal)

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Verwijderd schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:39:
[...]

Thanks voor je input :D
Leuk om te lezen dat er hier mensen zijn met een Iron.

Ik zit te kijken naar 2 exemplaren op het moment. 1tje komt uit eind 2011, de ander uit 2014 met keyless opties. Ze zien er verder hetzelfde uit (zelfde tank sticker) en hebben beide minder dan 10k gelopen.

Lijkt mij overigens ook leuk om eens een rit te doen en zal voortaan ook Rock City Chapter in de gaten houden of er een ritje word georganiseerd.
Ik vind het belachelijk dat anderen een negatieve reactie geven omdat je kiest voor een ander type motor en rijden! Het is juist de variatie in verschillende motoren die het zo leuk maakt! Zelf heb ik de luxe dat ik uit twee motoren kan kiezen, een cruiser en een sport tourer. Maar als ik zou moeten kiezen, en er een mogen houden, word het toch echt de cruiser, omdat je daar in Nederland veel meer lol mee hebt (ik dan). Je pakt veel sneller even de motor om een ritje te doen, en je hoeft niet op illegale snelheden te rijden, of eerst een paar uur in het zadel om naar een twistie te rijden. Dijkjes en binnendoor weggetjes worden ineens veel leuker op zo’n cruiser

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

R0y. schreef op maandag 2 mei 2022 @ 12:31:
Dit. Soms heb je een lomp groot kastje. Tijdens rijden van die foutmeldingen. En soms problemen met starten, bijvoorbeeld als je in de buurt bent van een snellader.

En het is niet eens sneller dan gewoon een sleutel.

[ Voor 25% gewijzigd door TucanoItaly op 02-05-2022 13:39 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
s006110 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Ik vind het belachelijk dat anderen een negatieve reactie geven omdat je kiest voor een ander type motor en rijden! Het is juist de variatie in verschillende motoren die het zo leuk maakt! Zelf heb ik de luxe dat ik uit twee motoren kan kiezen, een cruiser en een sport tourer. Maar als ik zou moeten kiezen, en er een mogen houden, word het toch echt de cruiser, omdat je daar in Nederland veel meer lol mee hebt (ik dan). Je pakt veel sneller even de motor om een ritje te doen, en je hoeft niet op illegale snelheden te rijden, of eerst een paar uur in het zadel om naar een twistie te rijden. Dijkjes en binnendoor weggetjes worden ineens veel leuker op zo’n cruiser
Negatieve reacties zijn een beetje droevig inderdaad. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij rijdt. Maar als je een vast groepje hebt met sportieve motoren die lekker doorrijden moet je ook niet raar opkijken als dat samen rijden straks minder lekker gaat.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
VidaR-9 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:29:
[...]

Negatieve reacties zijn een beetje droevig inderdaad. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij rijdt. Maar als je een vast groepje hebt met sportieve motoren die lekker doorrijden moet je ook niet raar opkijken als dat samen rijden straks minder lekker gaat.
Klopt… dan moet je op zoek naar andere groepen… maar negatieve reacties, omdat je je hobby een andere dimensie geeft vind ik uit den boze!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• geert_s
Geen straf met dit weer om 's middags even naar een klant te moeten rijden! Helaas maar een kwartiertje rijden..

Welke van deze zouden jullie pakken? >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HDnnYUEuyR3m7OnemnUHOZ8yqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7fQKiyOGIR3I5IsESLUsmMbG.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Ach, het groepje waar ik mee rij is inmiddels wat groter vanwege aanhang die net hun examens hebben gedaan. Het tempo gaat hoe dan ook omlaag wat dat betreft. Kan mij haast niet voorstellen dat men op mij moet gaan wachten, ook niet op een Iron.
geert_s schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:36:
Geen straf met dit weer om 's middags even naar een klant te moeten rijden! Helaas maar een kwartiertje rijden..

[Afbeelding]
De KTM, blijft 1 van m'n favo motoren :D

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2022 13:37 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Ik denk dat enigsins normale snelheden (tot +50% vmax op een 60kph dijkje) met bijna elke motor wel te rijden zijn als je een beetje je best doet...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 15:55
Ooit meegereden met een tour waarvan de voorrijder op een dikke suzuki chopper reed. Reed iedereen het snot voor de ogen op de dijk en ik had moeite om bij te blijven op een sport fiets.

Type motor zegt heel wat minder dan de rijder die erop zit hoor.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:54

mphilipp

Romanes eunt domus

botoo schreef op maandag 2 mei 2022 @ 11:49:
[...]
Je moet imo de motor nemen die jij wilt, niet wat je vrienden willen maar als je graag twisties rijd met een groep dan kom je ws wel achteraan te hangen.
Je kunt ook wat selectiever ziin in het uitzoeken van de groepjes. Ik ben persoonlijk niet zo iemand die persé met een (grote) groep moet rijden. Liever niet eerlijk gezegd. Man of 5, die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze zo ongeveer hetzelfde tempo rijden, maar meer moet het niet worden. Met meer mensen is het gewoon onpraktisch, op alle fronten wat mij betreft. Met clubs of georganiseerde toertochten doe ik liever helemaal niet mee, want daar zitten altijd weer een paar idioten tussen die het nodig vinden om te laten zien hoe goed zij een wheelie kunnen doen of dat hun uitlaat lekker veel herrie maakt. Maar goed, ik ben een ouwe lul op een bankstel wegversperring natuurlijk... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Chakotay
@nldls dat is wat ik bedoelde inderdaad, het onderdeel dat op de openbare weg verreweg het meeste verschil maakt in tempo is dat zompige ding dat het stuur met het zadel verbind :+

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 18:07
s006110 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:21:
[...]

Uiteraard moet iedereen weten wat voor type motor hij/zij rijdt. Maar ik heb wel rij-maatjes waarvan ik weet dat we ongeveer dezelfde type motor en dezelfde rijstijl hebben. Dat vind ik toch altijd het meest prettig om mee samen te rijden. Ik zou het wel jammer vinden als die dynamiek heel anders zou worden omdat er ineens een heel ander type motor zou komen. Ik zou er nooit negatief op reageren of het afkeuren of iets dergelijks maar het op een bepaalde manier dus wel jammer vinden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@geert_s Waar heb jij dat 'ROADLOK' slot ergens vandaan?

Laat maar: Ik zie dat Louis ze tegenwoordig ook gewoon verkoopt (y) Binnenkort maar weer eens even hier in Tilburg bij ze langs gaan, dus.... :P

[ Voor 74% gewijzigd door Will_M op 02-05-2022 14:06 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 16:11

Wootlock

Evilution

[Afbeelding]
Is dit een serieuze vraag :+

"Don't let your dreams be memes"

• geert_s
Wootlock schreef op maandag 2 mei 2022 @ 14:42:
[...]

Is dit een serieuze vraag :+
:'( Beetje lief doen he, die achterste is van mij namelijk :X _O-

• geert_s
Will_M schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:55:
@geert_s Waar heb jij dat 'ROADLOK' slot ergens vandaan?

Laat maar: Ik zie dat Louis ze tegenwoordig ook gewoon verkoopt (y) Binnenkort maar weer eens even hier in Tilburg bij ze langs gaan, dus.... :P
Die KTM is dus van mijn collega, hij heeft een afspraak gemaakt op de motorbeurs, maar ik zou niet weten bij wie dat was.

• nldls
Ik rijd sinds een aantal weken elke dag met de motor. Ik draag hierbij oordoppen die 30 db dempen (industrieel filter). Nu wil ik eigenlijk een BT communicatie set in de helm hebben, bij voorkeur <100 euro.

Iemand ervaring met een goed set?

Eisen:
* Voldoende volume om ook te werken met 30db dempende otoplastieken
* Losse / kleine microfoon ivm full face helm
* <100 euro
* Platte speakers zodat oren niet knellen

Wat ik al gevonden heb:
Betowey S3 --> Vaste grote mic en niet voldoende volume (getest)
Freedconn - 70 euro
Cardo Spirit - 109 euro of HD van 140 euro

• DrivinUCrazy
Mijn mening: Sena of Cardo.

Je zult (iets) boven de 100 euro uit komen, maar als je eerst de goedkopere set haalt en die vervolgens vervangt, ben je nóg duurder uit.

De HD versies zijn imho niet nodig. Je hebt alsnog omgevingsgeluiden.

@geert_s Ik zou de Honda verkiezen boven de KTM. Any day. ;)

• Osiris
  • Niet online
Ik moet m'n Sena-setje nog in m'n huidige helm proppen, maar bij m'n vorige HJC-helm (of misschien de Nolan daarvóór nog? :?) kon ik dus echt níets verstaan op de snelweg i.c.m. doppen.

Nu is de Sena 20S ook al wel een oud beessie geloof ik, maar toch. YMMV!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-11 20:40
nldls schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:26:
Ik rijd sinds een aantal weken elke dag met de motor. Ik draag hierbij oordoppen die 30 db dempen (industrieel filter). Nu wil ik eigenlijk een BT communicatie set in de helm hebben, bij voorkeur <100 euro.
Het is ook afhankelijk van de windbescherming op de motor (= hoeveel wind(ruis) op je helm staat). Maar tot 80km/u, én met otoplastieken in, kan ik op mijn Suzuki SV nog een goed gesprek voeren. Daarboven zet ik hem uit :) (oh, en ik heb een setje van Sena SF2)

[ Voor 3% gewijzigd door m_rick op 02-05-2022 15:53 ]

• nldls
Ik heb overigens niet veel wind geruis. Rijd op een Triumph Tiger 1200 met een goed scherm. Verstaan kunnen worden hoeft ook niet met 150 zeg maar. Als het tot 110 ofzo goed werkt is dat prima. Gaat meer om af en toe. Wil vooral wat muziek kunnen luisteren als ik wat langer onderweg ben.

• Osiris
  • Niet online
Ah ja, voor muziek vond ik 't prima. Oordoppen worden ook gebruikt voor de schietsport, dus zwaar filter er in :P

[ Voor 52% gewijzigd door Osiris op 02-05-2022 16:04 ]

• geert_s
m_rick schreef op maandag 2 mei 2022 @ 15:52:
[...]

Het is ook afhankelijk van de windbescherming op de motor (= hoeveel wind(ruis) op je helm staat). Maar tot 80km/u, én met otoplastieken in, kan ik op mijn Suzuki SV nog een goed gesprek voeren. Daarboven zet ik hem uit :) (oh, en ik heb een setje van Sena SF2)
Ik heb een Cardo Packtalk Bold en rij ook met otoplastieken in. Heb een Schuberth C3 systeemhelm die dus ook meer windgeruis heeft dan een integraal. Ik kan met 120 nog steeds communiceren met de andere rijders in de groep, of een telefoongesprek voeren als het moet (wat ik liever niet doe). Ik heb wel sinds kort ook de duurdere JBL speakers.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
geert_s schreef op maandag 2 mei 2022 @ 16:04:
[...]

Ik heb een Cardo Packtalk Bold en rij ook met otoplastieken in. Heb een Schuberth C3 systeemhelm die dus ook meer windgeruis heeft dan een integraal. Ik kan met 120 nog steeds communiceren met de andere rijders in de groep, of een telefoongesprek voeren als het moet (wat ik liever niet doe). Ik heb wel sinds kort ook de duurdere JBL speakers.
Die JBL speakers zijn pas duur als ze niet beter zouden zijn dan de 'gewone' speakers. Dat ze meer kosten is zeker waar :+

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:51

Eisen:
* <100 euro

Wat ik al gevonden heb:
Freedconn - 70 euro
Heb afgelopen weekend de Cardo Spirit HD ingebouwd in de AGV K5-S van mijn vrouw. Die gaf direct aan dat de geluidskwaliteit haar positief opviel. Kan het zelf niet testen want mijn dikke harses past nooit in die maat S helm _O-
Overigens heb ik hem bij Rad.eu gekocht voor €127 met laagste prijs garantie. Bij Converterman ook voor die prijs te krijgen. Lijkt mij een prima deal. Wil je het beste geluid dan zul je moeten upgraden naar een set met de JBL speakers zoals de Freecom 2X maar ik denk dat de Spirit HD met zijn 40mm speakers voldoende volume heeft. De gewone Spirit heeft kleinere speakers.

Verwijderd

Oh, komt de garage die de NL variant 883 iron verkoopt met de mededeling dat het boekje/facturen toch niet aanwezig is ;(

• DateTime.Now
  • Niet online

Eisen:
* <100 euro

Wat ik al gevonden heb:
Freedconn - 70 euro
Al jouw eisen worden ingewilligd met een Sena 5s. Zelf gekocht voor €116. Enorm tevreden ! Draag ze met otoplastieken die dempen tot 25db. Op de snelweg (130) helemaal prima, zelfs bellen! En ik vraag Siri voor Flitsmeister of spotify, perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P9qJB1z2sHgGM76DaA9JpP5eGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jzN5xPd93QHERwy6Ecr0TnUX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H5McH7TFNTcqVKnUcjGnSVgykeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UazVXJDzZyorqYsMAVbSIdyP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door DateTime.Now op 02-05-2022 17:58 ]

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:09
Ik heb de Sena 20s op de vorige helm, en ben voor de nieuwe naar Cardo Slim JBL gegaan.
Geef mij maar Cardo, over het algemeen beter en prettiger werken. Connect razendsnel met vrienden.

Never ever financial advice...

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 19:21

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Gisteren en vandaag van mijn voornemen afgestapt 2x de Autovia genomen. Mijn bedachte gemiddelde snelheid op de binnen wegen is een stuk lager dan bedacht. Ik loop achter op schema en moet natuurlijk volgende week wel weer ergens in NL verschijnen.
Sevilla links laten liggen, de Feria is bezig en dan is er geen accommodatie te krijgen in de gehele omgeving

En verder, gladde Romeinse keien en gravel kan natuurlijk ook met een FJR ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TqkboVwnVvroAXdOAMRMp4w0FY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB3vDqlWLnNVC4UytuFG3QxS.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:56

_Apache_

For life.

ollie1965 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:16:
Gisteren en vandaag van mijn voornemen afgestapt 2x de Autovia genomen. Mijn bedachte gemiddelde snelheid op de binnen wegen is een stuk lager dan bedacht. Ik loop achter op schema en moet natuurlijk volgende week wel weer ergens in NL verschijnen.
Sevilla links laten liggen, de Feria is bezig en dan is er geen accommodatie te krijgen in de gehele omgeving

En verder, gladde Romeinse keien en gravel kan natuurlijk ook met een FJR ;)
[Afbeelding]
Die foto kan zo een magazine in. Wat is het toch een magische machine.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59
Ronda O+
Daar heb ik een paar jaar terug en leuk colbertje gekocht.. 8)
Helaas toen met de auto, maar wel echt een hele vette omgeving.
Flinke trip die je aan het rijden bent, wij hadden toen volgens mij iets van ruim 6000km er bij op de teller van onze auto.
Lang leve de tankpas *O*

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 02-05-2022 20:51 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Net nog stukje gedaan, heerlijk weer, maar toch niet helemaal happy. Net als afgelopen woensdag is tijdens afremmen/terugschakelen 2 keer de motor uitgevallen. Start wel weer direct, maar als je weer gas wilt geven sta je toch even raar te kijken als er niks gebeurd.

Even aan het googlen geweest, en het schijnt wel vaker voor te komen bij de Tiger (900). Lijkt erop dat er ergens in de fuel map iets niet helemaal lekker gaat, en dat het met een update gefixt is. Morgen maar eens bellen of dat echt zo is, en of die er asap op gezet kan worden, geen zin in gedoe als dit issue ineens echt op een rotmoment optreed.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• R0y.
  • Nu online

[Afbeelding]
Wat denk je zelf <3

• ollie1965

ollie1965

_Apache_ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:50:
[...]

Die foto kan zo een magazine in. Wat is het toch een magische machine.
Ja, die lichtstraal op de motor was puur geluk. Zon stond precies goed.

Dit , hierom en hierom

• ollie1965

ollie1965

Bommes schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:50:
[...]

Ronda O+
Daar heb ik een paar jaar terug en leuk colbertje gekocht.. 8)
Helaas toen met de auto, maar wel echt een hele vette omgeving.
Flinke trip die je aan het rijden bent, wij hadden toen volgens mij iets van ruim 6000km er bij op de teller van onze auto.
Lang leve de tankpas *O*
Teller staat nu op 3700km (woon 9km van Grens B )

Dit , hierom en hierom

• nldls
DateTime.Now schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:56:
[...]

Al jouw eisen worden ingewilligd met een Sena 5s. Zelf gekocht voor €116. Enorm tevreden ! Draag ze met otoplastieken die dempen tot 25db. Op de snelweg (130) helemaal prima, zelfs bellen! En ik vraag Siri voor Flitsmeister of spotify, perfect!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap dat schermpje op die dingen niet. Als het werkt zie je toch niets. Krijgen we straks ook schermpje in BT oordopjes oid?

Maar Sena 5S en de Cardo Sprit (HD) zijn een beetje de logische keuzes dus.

• DrivinUCrazy
De Sena SMH5 is bij Louis overigens afgeprijsd voor 77,50.

Dat type is wel wat ouder, maar werkt natuurlijk ook nog gewoon. Al ligt het er misschien aan met welke andere modellen je wil verbinden?

• nldls
Nee ik wil niet verbinden met anderen. Gaat me puur om eigen plezier / muziek.

• jupinator
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
Heb me quadlock mount nu elke weken bevalt goed :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVARdNCsGWasGpQNm2Q45eVKb7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fup7558ubaGk6E6NvhvBsrBJ.jpg?f=fotoalbum_large

• nldls
Ik heb een Ram Quick Grip XL gemonteerd. Erg blij mee en niet een vast hoesje nodig.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Full MAMIL op je reesvietz en "KIJK UIT OPZIJ!" schreeuwen naar kleine kinderen en wandelende bejaarden natuurlijk.

Da's cultuur 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
Aan je profielfoto te zien zeker de CB1000R :+

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
BillSpaarbank schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:44:
[...]

Mooie setup en goed dat de vibration demper erbij zit. Ik heb dezefde setup. Enige waar ik niet zo tevreden over ben is de case van de telefoon zelf. Ik merk dat ik hem alleen gebruik als ik op de motor weg ben. Vooral het indrukken van de knoppen valt me tegen. Verder wel goed beschermd.
Ik heb een samsung Galaxy, maar eigenlijk geen problemen met een Quadlock case :)

• DateTime.Now
  • Niet online
nldls schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:52:
[...]

Ik snap dat schermpje op die dingen niet. Als het werkt zie je toch niets. Krijgen we straks ook schermpje in BT oordopjes oid?

Maar Sena 5S en de Cardo Sprit (HD) zijn een beetje de logische keuzes dus.
Vind het zelf wel fijn, ik zie wanneer de batterij vol is en welke van mijn 2 telefoons gepaired is (werk/privé). Tijdens het rijden is het schermpje gewoon uit. Schijnbaar, heb het niet geverifieerd :+

Ik snap zelf niet waarom mensen hun geld in de fik steken voor een Freedcon of iets dergelijks als je ook een paar tientjes meer uit kan geven voor een Sena of cardio. Dikke speakers, onhandige besturing en geen extra plakkers, klittenband of marktconforme connectoren.

Als je dan toch budget muziek wilt kun je ook oordopjes gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door DateTime.Now op 03-05-2022 11:27 ]

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

25 mei ga ik de KNMV cursus Risico herkennen doen. Vanwege subsidie kon je deze voor 50 euro volgen. Heeft iemand deze cursus ook gedaan? Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn.

https://knmv.nl/opleiding...en/knmv-risico-herkennen/

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Wokschotel schreef op maandag 25 april 2022 @ 08:48:
[...]
misschien goed om erbij te zetten dat tussen 39 en 40 een stuk (ongeveer 4 km) onverhard is. Het is volgens mij de drukste onverharde weg van Nederland en hij lag er gisteren goed bij, maar niet iedereen is blij met dat soort verrassingen in routes.
Ik heb de route erop aangepast. Gaat nu een stukje over de provinciale weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlKX915D9_wEnG436evXSYGOj5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U928IiXayiAXcDeDk4kOnDdH.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers en voor mensen die ook mee willen, alle info staat hier.

• Kryziek
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

badkuip schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:39:
[...]

[Afbeelding]

GoT Motortocht
Dit topic is ook weer vrij. Misschien handig zodat het niet ondergesneeuwd wordt :)

• Chakotay
[...]

[...]
Aww :P Gezien je de boel toch lief opsplitst, anders misschien van beide versie een .gpx beschikbaar maken? Ik doe liever een paar km onverhard dan een paar km provinciale weg :+

• badkuip
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:07:
[...]

Aww :P Gezien je de boel toch lief opsplitst, anders misschien van beide versie een .gpx beschikbaar maken? Ik doe liever een paar km onverhard dan een paar km provinciale weg :+
Hoe zie je dat voor je de 15e? Dat ga jij het stuk onverhard doen en treffen we elkaar op punt X of Y?
lijkt me logistiek nogal een uitdaging, ik krijg al de kriebels van de hoeveelheid mensen die meegaan (ik rijd normaalgesproken met zijn tweeën :X )

• Chakotay
@badkuip op basis hiervan:
• Als je een navigatiekastje heb, dan graag meenemen en de route inladen. Reken niet op mij als de gids. GPX wordt een paar dagen van tevoren in deze post erbij gezet.
• Bij voorkeur opsplitsen in kleine groepen i.p.v. een sliert van 20 motorrijders.
Ging ik er vanuit dat het sowieso de bedoeling was dat mensen zoveel mogelijk 'zelfstandig' rijden, ipv dat het echt als één grote groep is :) Je treft elkaar dan weer bij een lunchstop ergens.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
@badkuip met onbekende mensen wil je ook helemaal niet in grotere groep samen rijden.
Hooguit een mannetje of 6 a 7 maar toch echt niet meer.
Is de groep groter? Opdelen dan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:40:
[...]
Ging ik er vanuit dat het sowieso de bedoeling was dat mensen zoveel mogelijk 'zelfstandig' rijden, ipv dat het echt als één grote groep is :) Je treft elkaar dan weer bij een lunchstop ergens.
Er zitten in de groep al een aantal bekenden van elkaar welke waarschijnlijk als los groepje gaan rijden. We vonden zelf al dat 5-8man meer als zat in een groep is.

Also, van de week de Norden naar ons nieuwe huis gereden en in de route zat een stuk onverhard, voor het eerst dat ik na een stukje zoiets had van hmmm gassss. Ding geeft akelig veel vertrouwen, gaat wel erg makkelijk :D
(goed was maar een gravelweg, maar toch voor een beginnende all/offroader toch even omschakelen) Zo'n grote stofwolk achter je is best leuk :9

Awesome

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
Gisteren de 890 op kunnen halen. Helaas visite dus maar klein stukje kunnen touren. Wel meteen een smile op m'n gezicht hoe prettig dat ding stuurt. Alleen in de eerste 100meter een dikke wesp net onder m'n linker oog. Reed met het viziertje open en was dus een mooie gelukstreffer :X Kon dus gelijk stoppen om even bij te komen en een traantje weg te pinken.

there's no tweak without the tweaker

• R0y.
  • Nu online
virtualJac schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:00:
Gisteren de 890 op kunnen halen. Helaas visite dus maar klein stukje kunnen touren. Wel meteen een smile op m'n gezicht hoe prettig dat ding stuurt. Alleen in de eerste 100meter een dikke wesp net onder m'n linker oog. Reed met het viziertje open en was dus een mooie gelukstreffer :X Kon dus gelijk stoppen om even bij te komen en een traantje weg te pinken.
Foto? Van de motor uiteraard, niet van de wesp. :+

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
Voor wie het interessant vindt, wat eerste reviews van de Ducati Desert X.

• badkuip
  • Nu online
Chakotay schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:40:

[...]

Bommes schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 21:41:
@badkuip met onbekende mensen wil je ook helemaal niet in grotere groep samen rijden.
Hooguit een mannetje of 6 a 7 maar toch echt niet meer.
Is de groep groter? Opdelen dan.
A13X schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Er zitten in de groep al een aantal bekenden van elkaar welke waarschijnlijk als los groepje gaan rijden. We vonden zelf al dat 5-8man meer als zat in een groep is.

Also, van de week de Norden naar ons nieuwe huis gereden en in de route zat een stuk onverhard, voor het eerst dat ik na een stukje zoiets had van hmmm gassss. Ding geeft akelig veel vertrouwen, gaat wel erg makkelijk :D
(goed was maar een gravelweg, maar toch voor een beginnende all/offroader toch even omschakelen) Zo'n grote stofwolk achter je is best leuk :9
Fijn dat jullie er zo over denken. Misschien kunnen jullie de 15e even helpen met het maken van groepen (als dat nodig is). Heb wel eens eerder een rit voor een groep gemaakt en gevraagd om te splitsen in kleine groepen. De helft was te lui om zijn navigatiekastje mee te nemen of te lam om voorrijder van een groepje te zijn waardoor we uiteindelijk alsnog in een sliert reden.
Heb dus geen idee hoe je groepen maakt en hoe je ervoor zorgt dat de ene groep de andere groep niet inhaalt.
Alle ervaring of hulp de 15e is dus welkom.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:01

Destruction

(ex-)Automonteur

En weer terug uit Assen. Helaas niet geheel zonder schade verlopen (1 van onze rijders is onderuit gegaan in Strubben en brak daarbij zijn elleboog), maar verder aardig geslaagd :)

Wel blij dat ik nog een dag vrij heb, het zijn toch lange vermoeiende dagen. Zelfs als niet-rijder (ik houd 't wel bij op straat rijden). En ik heb nog een auto uit te laden ook..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 09:39
[...]

[Afbeelding]

Dat stuk tussen punt 5 en 8 is heel erg saai, allemaal provinciale weg. Tussen 11 en 13 is ook een stukje vrij saaie weg, als ik het goed zie op het plaatje.
Mocht je het nog willen aanpassen, zou ik dit of dit doen :)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:39

[Afbeelding]
Ach, het heeft allebei z'n charme.
Heb 't geluk dat ik met regelmaat met een Super Duke kan rijden omdat een vriend van me er eentje heeft. En zelf heb ik al een CB1000R natuurlijk waar ik nog steeds heel tevreden mee ben :)
badkuip schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:07:
Fijn dat jullie er zo over denken. Misschien kunnen jullie de 15e even helpen met het maken van groepen (als dat nodig is). Heb wel eens eerder een rit voor een groep gemaakt en gevraagd om te splitsen in kleine groepen. De helft was te lui om zijn navigatiekastje mee te nemen of te lam om voorrijder van een groepje te zijn waardoor we uiteindelijk alsnog in een sliert reden.
Heb dus geen idee hoe je groepen maakt en hoe je ervoor zorgt dat de ene groep de andere groep niet inhaalt.
Ben er hoogstwaarschijnlijk ook wel bij. Heb helaas nog geen navigatie op de motor, maar heb wel ervaring met in groepen rijden. Max 8 lijkt me een mooie grootte voor een groep.

[ Voor 36% gewijzigd door InZane op 04-05-2022 10:29 ]

• A13X

A13X

Dude

virtualJac schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:00:
890 wat? Duke, adventure (R)?

En foto's!!!

Awesome

• kazzzdafke
InZane schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:28:

Ben er hoogstwaarschijnlijk ook wel bij. Heb helaas nog geen navigatie op de motor, maar heb wel ervaring met in groepen rijden. Max 8 lijkt me een mooie grootte voor een groep.
Ik vind 8 op het randje.. tenzij je echt een rustig tempo rijdt.. Maar als je een beetje tempo maakt af en toe is 6 de max.
Heel wat tochten gedaan met ander forum, met de opdeling van toeristisch tot zeer sportief. En 6 was daar echt het heilige getal :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

tilburgs82 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:59:
25 mei ga ik de KNMV cursus Risico herkennen doen. Vanwege subsidie kon je deze voor 50 euro volgen. Heeft iemand deze cursus ook gedaan? Ben wel benieuwd wat de ervaringen zijn.

Ik heb alleen de VRO cursus van de KNMV gedaan, maar dat was op het politiecircuit Lelystad. Natuurlijk super leuk en leerzaam, maar totaal iets anders dan deze cursus. Lijkt me wel waardevol. Voor de beginner/heropstapper, of misschien zelfs ook voor de doorgewinterde rijder die wellicht bepaalde gewoontes heeft.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
A13X schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:29:
[...]

890 wat? Duke, adventure (R)?

En foto's!!!
Duke. De foto's volgen nog! Akra was helaas nog niet binnen, die schijnen ook te kampen met schaarste.

there's no tweak without the tweaker

• geert_s
badkuip schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:07:
[...]

[...]

[...]

Ik rij vaak met georganiseerde ritten mee. Handigste is om groepen op tempo in te delen. Snelle groep eerst laten vertrekken (dan hoeven ze niet de andere groepen in te halen) en 5-10 minuutjes na elkaar vertrekken, niet allemaal tegelijk. Binnen de groep dan even afspreken wie de voorrijder en wie de bezemwagen is, idealiter kunnen die onderling communiceren met een communicatiesysteem. Handig om die vooraf dus even te koppelen. De voorrijder kan zich focussen op de route, de bezemwagen checkt of iedereen nog kan aansluiten.

• geert_s
kazzzdafke schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Ik vind 8 op het randje.. tenzij je echt een rustig tempo rijdt.. Maar als je een beetje tempo maakt af en toe is 6 de max.
Heel wat tochten gedaan met ander forum, met de opdeling van toeristisch tot zeer sportief. En 6 was daar echt het heilige getal :)
8-10 gaat net als je elkaar kent en onderling kunt communiceren, maar anders zou ik niet verder gaan dan 5-6 inderdaad.

• geert_s
InZane schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:28:
[...]

Ach, het heeft allebei z'n charme.
Heb 't geluk dat ik met regelmaat met een Super Duke kan rijden omdat een vriend van me er eentje heeft. En zelf heb ik al een CB1000R natuurlijk waar ik nog steeds heel tevreden mee ben :)

[...]

Ik geloof niet dat ik de Superduke mag lenen helaas. Hij "leent nog eerder zijn vriendin uit dan zijn motor" (heeft helemaal geen vriendin, maar ach). :+

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:39
geert_s schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:25:
[...]

Ik geloof niet dat ik de Superduke mag lenen helaas. Hij "leent nog eerder zijn vriendin uit dan zijn motor" (heeft helemaal geen vriendin, maar ach). :+
Tja, we kennen mekaar al +20 jaar dus het vertrouwen is er wel. Hij weet hoe ik rij en hij weet ook dat ik echt de grens niet ga opzoeken met spullen van iemand anders.

Wat de groepsrit betreft: Ik heb wel een Cardo setje in m'n helm.

• R0y.
  • Nu online
Nooit een probleem met voorrijden maar wel met mensen die ik ken en waarvan ik weet hoe ze rijden (en hun eigen grenzen kunnen aangeven!!!). Ik wil nog wel eens inhalen waar het bijv niet mag (maar wel kan) en dan vind ik wel fijn om te weten hoe die anderen achter mij daar over denken en mee kunnen en ook gaan zodra ze kunnen. Wat nog vervelender is als ze niet kunnen/durven maar wel gaan.. Not on my watch ;) Voel mij dan toch verantwoordelijk op de 1 of andere manier.

Paar weken terug nog een ritje met een aantal van hier. Waren met 8 (volgens mij) en dat was wel te doen, je zag dat de groep tijdens het rijden in tweeën werd gesplitst en dat was prima. Afslag? Dan wacht je even op de rest. De meeste kennen elkaars rijstijl toch wel van voorgaande ritjes en dan werkt zo iets prima.

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:38:
Nooit een probleem met voorrijden maar wel met mensen die ik ken en waarvan ik weet hoe ze rijden (en hun eigen grenzen kunnen aangeven!!!). Ik wil nog wel eens inhalen waar het bijv niet mag (maar wel kan) en dan vind ik wel fijn om te weten hoe die anderen achter mij daar over denken en mee kunnen en ook gaan zodra ze kunnen. Wat nog vervelender is als ze niet kunnen/durven maar wel gaan.. Not on my watch ;) Voel mij dan toch verantwoordelijk op de 1 of andere manier.

Paar weken terug nog een ritje met een aantal van hier. Waren met 8 (volgens mij) en dat was wel te doen, je zag dat de groep tijdens het rijden in tweeën werd gesplitst en dat was prima. Afslag? Dan wacht je even op de rest. De meeste kennen elkaars rijstijl toch wel van voorgaande ritjes en dan werkt zo iets prima.
8 inderdaad, zat 1 nieuwe (aanhang) tussen die soms wat minder goed mee kon op het stevige tempo. Gelukkig boeide dat de hele groep niks en paste die zich vanzelf aan.

Zolang je er van op aan kan dat degene voor je wacht waar het nodig is en degene achter je jouw ruimte respecteert en geen domme shit gaat uithalen gaat het vanzelf.

Plus dat je dat zelf natuurlijk ook doet en zelf kijkt of iets kan of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 04-05-2022 12:04 ]

Awesome

• kazzzdafke
Alles staat of valt gewoon dat iemand zijn grenzen niet wil opzoeken/oversteken om toch maar te kunnen volgen.
Als je PK's nodig hebt na de bocht om te kunnen volgen, zak dan naar een trager groepje. Daar is geen enkele deuk in EGO voor nodig, maar kwestie van gezond verstand.

Het is leuker voor jezelf en voor de groep :)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
kazzzdafke schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:39:
Alles staat of valt gewoon dat iemand zijn grenzen niet wil opzoeken/oversteken om toch maar te kunnen volgen.
Als je PK's nodig hebt na de bocht om te kunnen volgen, zak dan naar een trager groepje. Daar is geen enkele deuk in EGO voor nodig, maar kwestie van gezond verstand.

Gaat vanzelf een keer mis idd en dan misschien ook wel goed mis waardoor je nooit meer kunt rijden of het niet eens meer na kan vertellen.

De trappelende paardjes heb je nodig voor uitkomen bocht :9

Behalve in België want dan stuiter je gelijk de bocht uit :+

Gamertag: timmie271

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:07

Rick-Jan

always connected

Ik geloof ook dat we bij een Tweakers rit meerdere groepjes hadden gemaakt. Een snelle, gemiddelde en een rustig groepje. Ging prima toen ook :)

Volgens mij zat ik toen o.a. bij @Will_M en @A13X en dat was echt een lekker tempo :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rick-Jan op 04-05-2022 12:51 ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• A13X

A13X

Dude

Rick-Jan schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:47:
[...]

Ik geloof ook dat we bij een Tweakers rit meerdere groepjes hadden gemaakt. Een snelle, gemiddelde en een rustig groepje. Ging prima toen ook :)

Volgens mij zat ik toen o.a. bij @Will_M en @A13X en dat was echt een lekker tempo :)
Had je toen nog een Honda?

Heteren rit was de groep lekker op elkaar afgestemd idd :7

Awesome

• A13X

A13X

Dude

Hoor je dat @noes naar een langzamer groepje jij met je volgas de bocht uit :+

Awesome

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:07

Rick-Jan

always connected

A13X schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:02:
[...]

Had je toen nog een Honda?

Heteren rit was de groep lekker op elkaar afgestemd idd :7
Klopt de Heteren rit inderdaad! Ik had toen nog een grijze GSR 600 :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Vrijdag schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:51:
[...]

Ik heb alleen de VRO cursus van de KNMV gedaan, maar dat was op het politiecircuit Lelystad. Natuurlijk super leuk en leerzaam, maar totaal iets anders dan deze cursus. Lijkt me wel waardevol. Voor de beginner/heropstapper, of misschien zelfs ook voor de doorgewinterde rijder die wellicht bepaalde gewoontes heeft.
Ikzelf heb vro 1en 2 gedaan. Was erg leuk en leerzaam. Wel alweer 15 jaar geleden dacht ik.
En ik merk dat ik te weinig rij (van doorgewinterde motorrijder naar 15 graden is te koud rijder, zal de leeftijd wel zijn 😜) dus dacht voor die 50 euro kan het niet snel niks zijn.
Zal wel een klein verslagje schrijven als ik de training gevolgd heb.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laatste ritje wat ik hier met een aantal mensen gereden heb is bijna twee jaar geleden in Zeeland geweest waarbij @R0y. de weg daar mocht wijzen. Tijdens die rit heb ik m'n Yamaha XTZ690 (T7) naar de 1000Km ODO gezet zodat het machientje daarna z'n eerste beurt mocht krijgen.

Iedereen die er tijdens die rit er bij was ken ik al van een (redelijk) aantal ritten uit het verleden dus ik was met de traagste machine dan ook bewust achteraan gaan rijden zodat de rest lekker door kon rijden binnen de marges van tolerante snelheden op een lekker tempo. Een vriendin van me, welke er ook bij was, reed helaas op een andere manier dan dat we met die groep al vaker gedaan hebben en kreeg daar gelukkig ook terecht commentaar op.....

Ze heeft er (helaas) een ooit handje van om héél kort op een voorligger / in een dode hoek te gaan rijden, ook als 't écht hard gaat....Érg leuk als je op een circuit rondjes aan het ronden bent maar niet op de openbare weg met 'vreemden' in een groep....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:04:
[...]

Hoor je dat @noes naar een langzamer groepje jij met je volgas de bocht uit :+
Das niet omdat ik langzaam de bocht in ging he ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:35
Vandaag een proefrit gemaakt op een CB650R uit dit jaar ter mogelijke vervanging van mijn CBR600F4i uit 2005

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geFwERmcEhDE43UDCXLMFWkIe6c=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qIT1RHb7KQqNmhHrLZ3QDCf9.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VROyd687tR5PR9E50kh4xBSz3_o=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ej4DT5Kwbsrlxc2izJbJ2Kl.jpg?f=fotoalbum_medium

En die is eigenlijk heel goed bevallen. De houding is echt een stuk lekkerder om te touren en het speelse en het makkelijk sturen zoals op de CBR zit ook hier gewoon in.
Hij is relatief licht en niet te lomp in mijn ogen (kwestie van smaak) maar toch een beetje naked en stoer met hedendaagse technieken.

Ik heb opdracht gegeven voor een matt gunpowder black versie met comfort en sport pack in matt zwart en een top koffer achterop met een akrapovich full pipe systeem.
Die laatste zal waarschijnlijk pas na het seizoen gemonteerd worden ivm levertijd en het is überhaupt nog de vraag of de koop doorgaat want voorraad is er nagenoeg niet en ik wil persé een nieuwe en een MY2022 versie.
Als ze die niet kunnen vinden gaat de koop niet door en moet ik even bedenken wat ik wil. Nieuw leverdatum staat onder voorbehoud op April 2023 :+.

Mijn CBR kan dus uit de start post want die wordt morgen opgehaald door een opkoper.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:48
Muzza heeft al een mooi ontwerp voor een sm versie gemaakt 😱

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
kneusteun schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:10:
[...]

Muzzle heeft al een mooi ontwerp voor een sm versie gemaakt 😱
Foto / linkje?

• SpeedyDH
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:51
tilburgs82 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:59:

Ik heb deze training gedaan. Ik vond het zelf een hele praktische cursus, geen rocket science maar het zet je aan het denken.
Heb na deze training zelfs bewust mn auto rijden aangepast wat betreft afstand houden, dat deed ik met de motor al… maar dat zal je waarschijnlijk ook wel horen bij de training.
Het gaat dus niet over bochten maken of wat… maar echt over positie op de weg om veilig op je bestemming te komen.
Pagina: 1 ... 395 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.