Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 394 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.698 views

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:42
Dat is wel waar. Als ik alleen rij kan ik nog gaan verzitten. Maar met duo zit ik continu in de zelfde houding.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
Hopelijk kan ik deze week m'n fiets ophalen. Ik ben alvast voorbereid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SGCTY0r21MKP5JxT6QOxl2rlWGo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQh0V6dpT4XrYQzVQ6p5meVS.jpg?f=fotoalbum_medium

there's no tweak without the tweaker

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

virtualJac schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:48:

[Afbeelding]
Héél verstandig om die demper ook meteen mee te bestellen (y) iPhones met een mechanische zoom / beeld-stabilisatie zijn niet echt gecharmeerd van tril frequentie's op een motorfiets :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
virtualJac schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:48:

[Afbeelding]
Mooie setup en goed dat de vibration demper erbij zit. Ik heb dezefde setup. Enige waar ik niet zo tevreden over ben is de case van de telefoon zelf. Ik merk dat ik hem alleen gebruik als ik op de motor weg ben. Vooral het indrukken van de knoppen valt me tegen. Verder wel goed beschermd.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
Will_M schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:43:
[...]

Héél verstandig om die demper ook meteen mee te bestellen (y) iPhones met een mechanische zoom / beeld-stabilisatie zijn niet echt gecharmeerd van tril frequentie's op een motorfiets :'(
Als je op de foto klikt dan zie je de demper er onder liggen, in de thumbnail alleen niet :X

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Mitssz schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:51:
[...]

Als je op de foto klikt dan zie je de demper er onder liggen, in de thumbnail alleen niet :X
Is de gene welke de foto gemaakt heeft een klein beetje schuldig aan, samen met de crop welke de software van Tweakers er vervolgens op toepast.

VVS :+ :o En dat is ook van toepassing op foto's.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:51
noes schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:18:
[...]

Agreed! Ik denk dat de Rocket heel anders gaan zijn dan de Triumph en BMW die @kazzzdafke eerder gehad heeft. Denk dat een R1250R(S) of SuperDuke GT (of misschien ook S1000XR) meer in de buurt komen van het compromis wat hij zoekt.
Maar...maar... het is een moto voor erbij.
Ik die de speed RS niet weg. Die hou ik voor als ik wil gaan "knallen".
Maar af en toe wil ik ook eens rustiger rijden, of mijn vrouw meenemen, maar dat lukt niet op die speed :)
En een GS of gelijkaardig zegt me echt niets, HD trouwens ook niet. Deze R versie van de Rocket zou wel eens voor mij het schot in de roos kunnen zijn.
Morgen weet ik meer :)

Never ever financial advice...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Chakotay schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:42:
Over het bijrijder verhaal, mijn vriendin vind de prettigste motor om op mee te rijden nog steeds de '01 GSX-R 600 waarmee ik haar een jaar of 10 geleden meerdere keren per week van Amersfoort naar Amsterdam gereden heb voor haar opleiding 8)7

Ik heb haar bij een tourritje wel eens bij iemand met een R1200GS achterop geparkeerd, maar somehow vond ze de GSX-R nog steeds prettiger :P
Ik kan een ritje bij mij achterop de K1600 aanbieden... :+ Mijn vriendin viel zelfs een keer in slaap tijdens het rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16:48

A13X

Dude

mphilipp schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:00:
[...]

Ik kan een ritje bij mij achterop de K1600 aanbieden... :+ Mijn vriendin viel zelfs een keer in slaap tijdens het rijden.
Dat lukte mijn ex achterop een cbr600f ook, dat zegt dus niet zoveel :+

Awesome

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
@mphilipp @A13X zegt meer iets over jullie rijstijl denk ik ;)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:17

_Apache_

For life.

De bijrijder is niet zo een punt, in ieder geval niet op een FJR. Dit is wel vrij zwaar, dus qua verhouding is het een bijrijder niet zoveel gewicht meer.
Of ik nou met 3 koffers bagage rij, of 1 bijrijder is om het even.

Wat wèl vervelend is, is een bijrijder die onverwachte dingen doen. Tijdens een bocht omkijken bijvoorbeeld, of iets aanwijzen op een manier dat het lichaamsgewicht verplaatst. Of tijdens een rotonde gaan verzitten.
Allemaal meegemaakt tijdens het rijden. De bijrijder was daar totaal niet bewust van wat dat deed met de motor, na de uitleg ging het een stuk beter.

Mijn vriendin vrouw zit altijd lekker rechtop zachtjes tegen de topkoffer aan. Als ze wil verzitten doet ze dat als ik recht rij, en dan houdt ze beide handen op zijn zij (wat mij vertelt dat ze even bezig is).

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Vrijdag
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

kazzzdafke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:56:
[...]

Maar af en toe wil ik ook eens rustiger rijden, of mijn vrouw meenemen, maar dat lukt niet op die speed :)
En een GS of gelijkaardig zegt me echt niets, HD trouwens ook niet. Deze R versie van de Rocket zou wel eens voor mij het schot in de roos kunnen zijn.
Maak vooral veel foto's, ik vind het een geweldig dikke poserfiets O+ Zou er ook wel eens op willen rijden, maar dan de GT versie :9~

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 16:11

Wootlock

Evilution

Denk dat ik voor een 1290 GT zou gaan ipv de rocket, houdt je ook nog wat geld over voor mooie accecoires :)

"Don't let your dreams be memes"

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:12:
Nou...die K16 is geen scheurijzer, dus ik ging idd niet met één oor door het gras. Maar het was ergens in Oostenrijk in de Alpen. Bochten genoeg, maar ze sukkelde langzaam in slaap en ineens voel ik haar helm tegen de mijne tikken op een recht stuk 8)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:17:
Allemaal meegemaakt tijdens het rijden. De bijrijder was daar totaal niet bewust van wat dat deed met de motor, na de uitleg ging het een stuk beter.
Inderdaad. Doorgaans bleef ze vanaf het begin altijd braaf recht zitten zonder capriolen, maar ze trok wel een keer aan mijn arm om iets aan te wijzen. Toen zei ik maar dat ik de volgende keer de ravijn in rijdt als ze dat nog een keer doet. Dus nu zit ze weer stil. Je moet ze een beetje dresseren :+

• A13X

A13X

Dude

geert_s schreef op donderdag 28 april 2022 @ 13:12:
Dat was toen wel rustig idd, lange saaie weg naar huis na een lange dag laat in de avond.

Ligt ook aan je bijrijder, mijn huidige vriendin gilde op de FZ1 al boven de 60 op een recht stuk :+

Verder rij ik heel rustig, afhankelijk van met wie je het vergelijkt. Zo'n ktm hooligan als @R0y. of @Maegrim ben ik niks bij. O-)

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yEcEocutAcrylY--aBbFR1HQgs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyiXHPyv4aYeGrAygXG4IXsf.jpg?f=fotoalbum_large Da's toch wel tof 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

A13X schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:52:
[...]
Ligt ook aan je bijrijder, mijn huidige vriendin gilde op de FZ1 al boven de 60 op een recht stuk :+
Haha, gelukkig geen last van. Trok 'm een keer door tot tegen de 200 op de snelweg en ze vond het prachtig!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:48
Gelukkig heeft mijn vriendin eigen motoren en kan ze prima zelf rijden 😁
Mag soms wel wat vlotter, maar waarschijnlijk denkt zij het zelfde andersom van mij 🤣

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

kneusteun schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:15:
Gelukkig heeft mijn vriendin eigen motoren en kan ze prima zelf rijden 😁
Mag soms wel wat vlotter, maar waarschijnlijk denkt zij het zelfde andersom van mij 🤣
Zij denkt dat jij niet prima zélf kunt rijden? :9

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 28-04-2022 16:08 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kazzzdafke schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:56:
[...]

Ah dat was mij niet helemaal duidelijk :) veel plezier morgen!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op donderdag 28 april 2022 @ 14:04:
[...]

Nou...die K16 is geen scheurijzer, dus ik ging idd niet met één oor door het gras...
Ik weet anders wel iemand, timmie271 kan het bevestigen, die gewoon scheurt met die K1600. Op een mooi stuk rijden we hem hoogstens een paar seconden weg. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
  • Laatst online: 10:48
Will_M schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:48:
[...]

Zij denkt dat jij niet prima zélf kunt rijden? :9
Ik denk dat je stiekem meer gelijk hebt dan ik zelf zou willen toegeven ;)

Verwijderd

Zo, net de eerst les gehad. Echt supergaaf! Nog nooit scooter of motor gereden dus echt wel even wennen. Paar keer afgeslagen na een speed pedelec over het hoofd gezien te hebben(wegen zijn daar echt niet op ingericht, merk dat ook vaak in de auto), maar voor de rest echt een goed gevoel bij.

• DrivinUCrazy
Sommige mensen...

Een leuke situatie daarstraks. We (=ikzelf, met vriendin achterop) kwamen uit een zijweggetje naar een provinciale weg. Vlak voordat wij aankwamen, stopt een auto vanaf die provinciale weg, dwars voor ons. Het zag er uit alsof die wilde draaien, dus ik wacht even. Geen zin om overhoop gereden te worden door iemand met het verkeersinzicht van een stoeptegel. Op een gegeven moment zien ze ons staan wachten. Het raampje gaat open, er wordt iets geroepen en onhandig gebaard. Oordoppen in, draaiende motor: niets verstaanbaars dus. Geen idee wat ze willen. We wachten nog maar even.

Ze roepen nog een keer, er is nu duidelijk iets mis met de auto. Dus ik zet de motor uit, al is het maar om die auto aan de kant te duwen. Helm af, oordoppen uit, en dan versta ik dat "er een rood lampje is gaan branden, wat nu??!" Mevrouw was al op zoek naar het nummer van de ANWB, verder was er totale paniek bij die mensen.

Voor de zekerheid de contactsleutel van de motor maar bij me gestoken, je weet maar nooit. Dus ik loop om de auto heen, en vraag aan de bestuurder of hij de auto op contact kan zetten en het lampje kan wijzen. Er zijn 2 rode lampjes. Die van de gordel (+airbag ;) ), en dat er een deur open was. Wat klopte, want hij had zijn deur voor mij open gedaan en zijn gordel los gemaakt. Dus, een beetje verbaasd vraag ik om welk lampje het dan gaat. Hij wijst nog eens. "Die!"

Ik kijk nog eens. Ik zie geen motorstoring, geen oliekannetje, geen uitroepteken. :? Opeens begon het me te dagen. Wanneer begon dat lampje te branden? --> "Echt net pas, tijdens het rijden!! "
Right...

Ik heb ze gedemonstreerd dat de achterdeur niet volledig dicht was, en die weer gesloten. Wonderbaarlijk, maar toen meneer zijn gordel om deed waren alle lampjes uit en konden ze hun weg vervolgen. :D :D

We moesten nog een paar minuten bijkomen van het lachen voordat wij zelf ook weer op pad konden. :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:06:
[...]
Ik weet anders wel iemand, timmie271 kan het bevestigen, die gewoon scheurt met die K1600. Op een mooi stuk rijden we hem hoogstens een paar seconden weg. :+
Tuurlijk, hij kán hard. Maar het is wel een beetje een kamerolifantje. Afhankelijk van welk traject je rijdt, kan ie meekomen, maar je kunt 'm ook zoek rijden met een lichtere en wendbaardere motor. Maar daar moet dan wel de baan naar zijn. Sportmotoren zitten vaak te kloten met hun versnelling (in de haarspeldbochten, Alpenroute), en zo kun je ze nog makkelijk bijhouden met een RT of GS. Die zijn namelijk ook best lichtvoetig.
BMW doet het wat dat betreft heel mooi; je hebt op de tourmodellen altijd je max koppel al bij een vrij laag toerental beschikbaar. Dus je kunt vanuit zijn 5 nog best van zijn plek komen. Met een sportmotor moet je dan steeds schakelen anders kom je niet weg. En met 165pk compenseer je dat gewicht best aardig 8)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
mphilipp schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:15:
[...]

Tuurlijk, hij kán hard. Maar het is wel een beetje een kamerolifantje. Afhankelijk van welk traject je rijdt, kan ie meekomen, maar je kunt 'm ook zoek rijden met een lichtere en wendbaardere motor. Maar daar moet dan wel de baan naar zijn. Sportmotoren zitten vaak te kloten met hun versnelling (in de haarspeldbochten, Alpenroute), en zo kun je ze nog makkelijk bijhouden met een RT of GS. Die zijn namelijk ook best lichtvoetig.
Met de versnellingen zit ik niet zozeer te kloten in haarspeldbochten, maar het feit dat de tracer 900, R1200GS en K1600GTL makkelijker op één oor waren te leggen hielp mij niet :P

De K1600 kán ook comfortabel hard cruisen, vooral in België waar ik juist van m'n motor afstuiter :) maar uiteindelijk is het ook bestuurder afhankelijk hoe snel een motor of ieder ander voertuig is :)

Gamertag: timmie271

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

timmie271 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:37:
[...]
De K1600 kán ook comfortabel hard cruisen, vooral in België waar ik juist van m'n motor afstuiter :) maar uiteindelijk is het ook bestuurder afhankelijk hoe snel een motor of ieder ander voertuig is :)
Klopt. En je moet ook willen. Ik rij niet traag, maar scheuren doe ik ook niet. Geen zin an. Gewoon lekker genieten van het rijden.
hoewel het stiekem wel érg lekker is om door die quickshifter te rossen en die pk's te voelen duwen.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
DrivinUCrazy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:03:
Sommige mensen...

Een leuke situatie daarstraks. We (=ikzelf, met vriendin achterop) kwamen uit een zijweggetje naar een provinciale weg. Vlak voordat wij aankwamen, stopt een auto vanaf die provinciale weg, dwars voor ons. Het zag er uit alsof die wilde draaien, dus ik wacht even. Geen zin om overhoop gereden te worden door iemand met het verkeersinzicht van een stoeptegel. Op een gegeven moment zien ze ons staan wachten. Het raampje gaat open, er wordt iets geroepen en onhandig gebaard. Oordoppen in, draaiende motor: niets verstaanbaars dus. Geen idee wat ze willen. We wachten nog maar even.

Ze roepen nog een keer, er is nu duidelijk iets mis met de auto. Dus ik zet de motor uit, al is het maar om die auto aan de kant te duwen. Helm af, oordoppen uit, en dan versta ik dat "er een rood lampje is gaan branden, wat nu??!" Mevrouw was al op zoek naar het nummer van de ANWB, verder was er totale paniek bij die mensen.

Voor de zekerheid de contactsleutel van de motor maar bij me gestoken, je weet maar nooit. Dus ik loop om de auto heen, en vraag aan de bestuurder of hij de auto op contact kan zetten en het lampje kan wijzen. Er zijn 2 rode lampjes. Die van de gordel (+airbag ;) ), en dat er een deur open was. Wat klopte, want hij had zijn deur voor mij open gedaan en zijn gordel los gemaakt. Dus, een beetje verbaasd vraag ik om welk lampje het dan gaat. Hij wijst nog eens. "Die!"

Ik kijk nog eens. Ik zie geen motorstoring, geen oliekannetje, geen uitroepteken. :? Opeens begon het me te dagen. Wanneer begon dat lampje te branden? --> "Echt net pas, tijdens het rijden!! "
Right...

Ik heb ze gedemonstreerd dat de achterdeur niet volledig dicht was, en die weer gesloten. Wonderbaarlijk, maar toen meneer zijn gordel om deed waren alle lampjes uit en konden ze hun weg vervolgen. :D :D

We moesten nog een paar minuten bijkomen van het lachen voordat wij zelf ook weer op pad konden. :+
Hahaha heerlijk verhaal dit. Moet je voorstellen dat ze ook daadwerkelijk de ANWB hadden gebeld daarvoor :D

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:28

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik wil een navigatie aansluiten op mijn v-strom (DL650XTA; nieuw model 2017). Er zit bij de radiator een geschakelde plus die ik mooi zou kunnen gebruiken. Maar heeft iemand een idee wat voor stekker dit is? De contrastekker die ik eraf heb gehaald (die op de tafel ligt) is helaas leeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2MVdA86Dl1jIxzfUOgOyWjrYjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O4ie8i5zFqJ2bCisWHIJ8pyd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5iF0B1wD8tcKvnKWafxQ3cL35o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tIRZiYVbaKPRIwnEEfyPIhXV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdIYGziJaPU8tR7sdrSzA5Vpq9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dp4ZcRIKr5CZs71vRcBHT5dR.jpg?f=fotoalbum_large

De Suzukidealer kan me helaas niet verder helpen.

De islam kan uw vrijheid schaden

• DrivinUCrazy
Ik zou zeggen Sumitomo.
Om precies te zijn deze: https://www.carmo.nl/inde...083_4776&products_id=2587

offtopic:
Dat had je niet verwacht hè, deze reactietijd? :P

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-04-2022 09:18 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Zijn er opties op die V-Strom te krijgen welke jij niet hebt? Mogelijk is het een stekker daarvoor. Ik heb even snel gezocht naar een servicemanual of wiring diagram voor de VStrom, maar de meest recente die ik tegenkom is van de 2012.

@DrivinUCrazy Heh, you're not wrong :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-11 21:15
Afgelopen woensdag eindelijk eens een bochtentraining gedaan bij 2theexperience op midland in lelystad. Wat een mooie ervaring is dat zeg! Ik moet toegeven dat het best een beetje spannend was, maar per sessie merkte ik al duidelijke vooruitgang. In totaal rij je 6 sessies van ~10 minuten, in een groepje van ~3 man achter een instructeur aan.
De eerste sessie was voornamelijk wennen aan het feit dat je op een circuit rijdt, waar je dus de hele breedte van de baan kan gebruiken/een strakke apex kan pakken en je geen last hebt van ander verkeer. Als je alleen op de weg rijdt is dat toch even wennen. sessie 2/3 was duidelijk vertrouwen krijgen, de baan en bochten leren inschatten en experimenteren met de motor. Vanaf sessie 4 had ik het lekker te pakken en kon ik ook meer focussen op de houding en experimenteren wat werkte en prettig voelde.
De knie ging niet aan de grond (is ook helemaal geen doel op zich vind ik), maar het vertrouwen groeide merkbaar per sessie. En dat was dan juist wel mijn doel voor die dag. Ook grappig dat in de eerste sessie (waar ik dus nog duidelijk zoekende was) de schaamranden die er nog op zaten voor 90% weg waren. Dus die limiet wordt heel snel verlegd.

Het is een cliche maar je leert in dat uurtje sturen zoveel meer dan X tijd op de weg. Als je twijfelt, gewoon doen! De vriendin was ook mee. Die is iets minder zeker op de motor, en die zat dus in een langzamer groepje. Maar ook daar leer je enorm veel, en ik merkte op de terugrit al dat we beiden relaxter en beter op de motor zaten.

Plaatje voor de sfeer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCOoBOjRhn43iiEXv3EPYpIv2ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUluvDziIVz6O8XA7x3rf7Qp.jpg?f=fotoalbum_large

• DrivinUCrazy
Wokschotel schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:14:
Ik wil een navigatie aansluiten op mijn v-strom (DL650XTA; nieuw model 2017). Er zit bij de radiator een geschakelde plus die ik mooi zou kunnen gebruiken. Maar heeft iemand een idee wat voor stekker dit is? De contrastekker die ik eraf heb gehaald (die op de tafel ligt) is helaas leeg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Laat de Suzukidealer ook niet dat stekkertje er aan knutselen. Ik ken maar weinig auto- of motormonteurs die een dergelijke stekker juist kunnen aanknijpen, of desnoods er aan kunnen beunen met een verkeerde tang en wat soldeerwerk.

In het verleden boog ik de vleugeltjes nog wel eens met een punttangetje juist, om zo de mechanische trekontlasting te maken. Daarna nog even de soldeerbout er op om de elektrische verbinding te waarborgen. Tegenwoordig heb ik de passende tang gewoon liggen, is véél makkelijker. ;)

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:01
Na een hele drukke periode en met het mooie weer in aankomst begint het natuurlijk weer te kriebelen.
Kleine 2 jaar geleden een kleine schuiver gemaakt op mijn CBR600F4i uit 2005 waardoor aan de rechterzijde de kap helaas helemaal gescheurd is. Ondanks dat hij mij nooit heeft laten staan en verder technisch prima in orde is sta ik denk ik toch op het punt om hem in te ruilen en voor een iets andere houding motor te kiezen.
Mijn oog is nu gevallen op de nieuwe CB650R Neo Sports Café .
Qua vermogen en rijplezier had ik zat aan mijn CBR600F4i en de CB serie heeft eigenlijk dezelfde eigenschappen en frame maar dus wel een beetje naked uiterlijk en duidelijk een andere zit positie waardoor langere ritten al snel prettiger zullen aanvoelen voor de polsen verwacht ik.

Woensdag staat een proefrit gepland, zijn er nog do's of don'ts mbt de CB650 ?
Ik ga de motor nieuw aanschaffen en mijn budget ligt een beetje op 12k.
Bij 1 van de pakketten zit trouwens een quickshifter inbegrepen. Nu ken ik het fenomeen wel maar zelf nooit gehad, is het iets wat altijd actief is ? Gewoon schakelen en zelf bepalen in welke versnelling je zit is juist leuk, ik hoef er dus niet persé een quickshifter op.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 29-04-2022 09:59 ]

• Chakotay
GeeMoney schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:47:
[...]

Woensdag staat een proefrit gepland, zijn er nog do's of donuts mbt de CB650 ?
Ik denk niet dat de verkoper het op prijs stelt als je donuts gaat doen tijdens een proefrit :+

• sobbereng
  • Laatst online: 19:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is toevallig 1 dag geleden gepost op Suzuki V-Strom (Nederland/België) Facebookgroep.
De poster daar verkoopt er aan 17 euro via pm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zSbQ4HBQUx5P4TmWmXE2CrmBVC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9aFeg8fXFR3Qse0msp7mL15.jpg?f=fotoalbum_large

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:18:
Ik zou zeggen Sumitomo.
Om precies te zijn deze: https://www.carmo.nl/inde...083_4776&products_id=2587

offtopic:
Dat had je niet verwacht hè, deze reactietijd? :P
Haha nee zeker niet! En ik heb meteen een afspraak gemaakt om even bij Carmo langs te rijden vanmiddag om het stekkertje op te halen.
sobbereng schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:51:
[...]

Dit is toevallig 1 dag geleden gepost op Suzuki V-Strom (Nederland/België) Facebookgroep.
De poster daar verkoopt er aan 17 euro via pm
[Afbeelding]
En deze is ook interessant. Is er toevallig iemand lid van deze groep? Ik heb geen Facebook dus is het een beetje lastig contact leggen.

Dank allen voor het opzoeken.

I <3 GoT

[ Voor 41% gewijzigd door Wokschotel op 29-04-2022 10:11 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
GeeMoney schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:47:
Na een hele drukke periode en met het mooie weer in aankomst begint het natuurlijk weer te kriebelen.
Kleine 2 jaar geleden een kleine schuiver gemaakt op mijn CBR600F4i uit 2005 waardoor aan de rechterzijde de kap helaas helemaal gescheurd is. Ondanks dat hij mij nooit heeft laten staan en verder technisch prima in orde is sta ik denk ik toch op het punt om hem in te ruilen en voor een iets andere houding motor te kiezen.
Mijn oog is nu gevallen op de nieuwe CB650R Neo Sports Café .
Qua vermogen en rijplezier had ik zat aan mijn CBR600F4i en de CB serie heeft eigenlijk dezelfde eigenschappen en frame maar dus wel een beetje naked uiterlijk en duidelijk een andere zit positie waardoor langere ritten al snel prettiger zullen aanvoelen voor de polsen verwacht ik.

Woensdag staat een proefrit gepland, zijn er nog do's of don'ts mbt de CB650 ?
Bij 1 van de pakketten zit trouwens een quickshifter inbegrepen. Nu ken ik het fenomeen wel maar zelf nooit gehad, is het iets wat altijd actief is ? Gewoon schakelen en zelf bepalen in welke versnelling je zit is juist leuk, ik hoef er dus niet persé een quickshifter op.
Quickshifter is alleen voor omhoog (bij de CB(R)650R en jij bepaalt de versnelling zelf, alleen hoef je de koppeling niet te gebruiken. Je moet niet denken dat het een automaat is :P

Verder een heerlijk blok dat alleen begint te trillen tegen de 6000 toeren. Dan moet je gaan beslissen of je rustig wil blijven rijden of gas gaat geven :+

Gamertag: timmie271

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xxBx-PYIsy4aAC8JgdN1lTVmXlw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/B8KPiUioeR9yDNdaUDkZhDMS.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:48
Arfalas schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 09:33:
De eerste sessie was voornamelijk wennen aan het feit dat je op een circuit rijdt, waar je dus de hele breedte van de baan kan gebruiken/een strakke apex kan pakken en je geen last hebt van ander verkeer. Als je alleen op de weg rijdt is dat toch even wennen.
Kan op de weg toch ook wel? Oke, misschien niet op een provinciale weg, maar op een dijkweggetje, of zo'n mooi 60km/h slingerweggetje pak ik gerust de hele breedte als ik zie dat er uit tegengestelde richting niks aan komt.

Trouwens snel weer eens een keertje doen, zo'n circcuit-training :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik kwam gisteren deze filmpjes tegen op Youtube:

en

De eerste vond ik eigenlijk wel een soort eye opener, want ik had niet verwacht dat iemand die niet een pro-enduro rijder is (dus niet met geweldige offroad skills) de 1250GS fijner vond dan de 850GS. De 1250 was stabieler, de ergonomie voelde beter aan en juist in het zand was ie beter te besturen.
Uiteraard is ie niet hardcore offroad gegaan in single tracks en zware zandstukken in de duinen oid, maar dat was ook niet het doel. Het doel was om te laten zien dat je als doorsnee rijder die af en toe offroad wil rijden met een zware GS, dat best kan. Als je wat zware offroad stukken wil doen, zul je wat meer skills moeten hebben, maar - en dat is ook mijn ervaring - is dat niets dat een 2 daagse cursus bij Bert Duursma niet kan oplossen.

De tweede video onderstreept eigenlijk het allround karakter van de 1250GS. Het is inderdaad een reis-enduro. En volgens veel rijders ook een ideale toermotor. Ook al gaan de meeste mensen nooit offroad, hij is als toermotor misschien wel fijner dan een RT. Door de zitpositie zit je comfortabel, en je hebt een redelijke windbescherming. En de uitstraling is veel stoerder. Dat commentaar kreeg ik zelfs van mijn vriendin toen ik de GSA weg deed en de K16 kocht. Ook al rijdt de K ook superfijn, de uitstraling, de dynamiek van de GS is toch heel anders.

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-11 21:15
InZane schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:00:
[...]

Kan op de weg toch ook wel? Oke, misschien niet op een provinciale weg, maar op een dijkweggetje, of zo'n mooi 60km/h slingerweggetje pak ik gerust de hele breedte als ik zie dat er uit tegengestelde richting niks aan komt.

Trouwens snel weer eens een keertje doen, zo'n circcuit-training :)
Ja, klopt. Op een dijkweggetje oid doe ik dat ook wel. Maar toch hou je dan enige marge aan (ik ten minste wel). Er kan altijd zand ergens liggen, een gat in het wegdek, overstekende konijnen
Op zo'n circuit weet je gewoon dat je je volledig kan focussen op je lijnen/houding e.d

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-11 19:58
Vandaag 8e les gehad, maar langzame oefeningen willen nog niet goed lukken.
Eerste keer dat ik iets doe gaat het goed, maar daarna gaat het fout :O Waarschijnlijk overdenken o.i.d...

24 mei AVB, hopelijk dat t dan allemaal wel lukt :O

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan vanavond wel even kijken in mijn Haynes Service & Repair Manual Suzuki (DL650 vstrom '04-'19)
Vanmiddag onderweg

• mambo No5
  • Laatst online: 21-11 10:38

mambo No5

Bad Apple?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qS14soPUMhH9x1n7q060qSNPvJs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2EdT75aUPdx36XnTVVWekb7G.jpg?f=user_large

Toch wel een mijlpaaltje moet ik zeggen. Toevallig dezelfde dag dat ik er nieuw rubber onder heb laten zetten, de oude sloffen waren volledig versleten (voor) en vierkant (achter). :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttcd9cyUF7PnwLQVaIuA40ftk-4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TveOO7baM1m3bbMthbTY0HmO.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BHluQiyBenCCHnslEYTaPIj_twg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0RDEuuUelqXD0v7IgReMiWsv.jpg?f=user_large

Zal mij benieuwen hoe ze bevallen als ik ze ingereden heb; merk al wel dat een niet vierkante achterband al een hoop scheelt. :D

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

geert_s schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:57:
[...]

Hahaha heerlijk verhaal dit. Moet je voorstellen dat ze ook daadwerkelijk de ANWB hadden gebeld daarvoor :D
Ik heb ergens nog een boekje liggen "Met de groeten van de praatpaal / Wat je aflacht met de Wegenwacht", uit de jaren '80. Heerlijke anekdotes, waaronder ook een verhaal over een auto die op een specifieke plek niet wilde starten.

Auto naar voren: start. Auto weer achteruit: slaat af en start niet meer. Men dacht aan aardstralen...

Bleek dat z'n uitlaat in een hoop grond stak. :+

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 29-04-2022 12:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Chakotay
Mooie kmstand @mambo No5! Op naar de 200k :P

• Chakotay
De nieuwe Ducati DesertX wil best aardig voor een motor van 200kg :+

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:39
Chakotay schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 13:11:
De nieuwe Ducati DesertX wil best aardig voor een motor van 200kg :+

[YouTube: DesertX | Dorno]
Dat kan @A13X ook op die nep ktm van hem. :7

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:17

_Apache_

For life.

Zelf sta ik inmiddels op 172k km(105k zelf gereden) .
Maar met als dat thuiswerken doe ik er ~30 jaar over om 30k km te rijden. Dan zullen de benzine fietsen in een museum staan denk ik zo. :/ :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Ik heb even geen foto bij de hand, maar mijn vader had dus inderdaad het kozijn van zijn schuur aan twee kanten ingezaagd voor zijn R1150GS Adventure 😁

I took the blue pill…

• Chakotay
_Apache_ schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:22:
[...]

Zelf sta ik inmiddels op 172k km(105k zelf gereden) .
Maar met als dat thuiswerken doe ik er ~30 jaar over om 30k km te rijden. Dan zullen de benzine fietsen in een museum staan denk ik zo. :/ :+
Zo gaat het hier ook inderdaad... Ik deed 20-30k paar jaar, de afgelopen 2 jaar was het maar zo'n 10% daarvan.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:51
Bon, als de boekhouder groen licht geeft gaan we em bestellen :)
Ik ga de GT nemen met mid control steps.
De forward lagen me echt niet :)

Maar het is echt een moto die ik erbij wil. Rijdt soepel, lekker in de bochten, kan snel maar, en dat was het belangrijkste, hoeft echt niet! En dat wou ik voelen. Heerlijk ook cruisen.

Over die happy YT’ers dat hij je ogen in je jas trekt, korreltje zout. Natuurlijk ben ik na de speed en 1kR wel wat gewoon, maar harder dan die is het zeker niet! Als je een HD gewoon bent, dan begrijp ik de sensatie wel, als je het gewicht van die bike meetelt ook, maar dat is zeker en vast niet wat me overtuigd.

Dus, hieronder een foto maar dan bestel ik em in het zwart.

EDIT: terwijl kameraad aan het rijden was, heb ik de nieuwe Speed RS meegenomen. Exact dezelfde route gedaan en het kriebelde echt om sneller te gaan. Dat had ik dus niet met de GT, ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VpUiNbUeFJspgb6vK2iEmNPt1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXUN4NCFBNzf3X6dPBSR0Qny.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kIZwbSoSJecrV41NKDDQRLOsXMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmnAFWEEGDE9qtJMATlT70Yy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door kazzzdafke op 29-04-2022 17:46 ]

Never ever financial advice...

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
JaICTDronten schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:13:
Ik heb een video van mezelf over mijn KTM op Youtube gezet :)

https://youtu.be/1cZDlDRXPgM
Mijn nieuwe video is er! 8)

https://youtu.be/oGW7j0q2ncM

• FBTN
Hij is weer geslaagd! Goed bezig 👍

I took the blue pill…

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
kazzzdafke schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 17:29:
Bon, als de boekhouder groen licht geeft gaan we em bestellen :)
Ik ga de GT nemen met mid control steps.
De forward lagen me echt niet :)

Maar het is echt een moto die ik erbij wil. Rijdt soepel, lekker in de bochten, kan snel maar, en dat was het belangrijkste, hoeft echt niet! En dat wou ik voelen. Heerlijk ook cruisen.

Over die happy YT’ers dat hij je ogen in je jas trekt, korreltje zout. Natuurlijk ben ik na de speed en 1kR wel wat gewoon, maar harder dan die is het zeker niet! Als je een HD gewoon bent, dan begrijp ik de sensatie wel, als je het gewicht van die bike meetelt ook, maar dat is zeker en vast niet wat me overtuigd.

Dus, hieronder een foto maar dan bestel ik em in het zwart.

EDIT: terwijl kameraad aan het rijden was, heb ik de nieuwe Speed RS meegenomen. Exact dezelfde route gedaan en het kriebelde echt om sneller te gaan. Dat had ik dus niet met de GT, ideaal!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ontzettende gave motoren zijn dat! zeker voor erbij _/-\o_

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• ll roel j
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kan het zo 1-2-3 niet vinden wat dit zou kunnen zijn. Blijft apart dat het een loze stekker is op een actieve stekker.

Kan morgenochtend wel de wiring diagram scannen en het via en DM toesturen. Misschien dat je er iets mee kunt nalopen en het op die manier uitvinden.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

ll roel j schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:20:
[...]

Kan het zo 1-2-3 niet vinden wat dit zou kunnen zijn. Blijft apart dat het een loze stekker is op een actieve stekker.

Kan morgenochtend wel de wiring diagram scannen en het via en DM toesturen. Misschien dat je er iets mee kunt nalopen en het op die manier uitvinden.
Thanks voor het zoeken, maar ik heb al een oplossing. Nadat ik hem morgen heb geïnstalleerd laat ik weten of het past.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Vandaag mijn eerste fiets opgepikt, ik kan ook eindelijk los na 20 jaar dromen. :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ls90g_7XB12ANmputIYh2EbwcKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfN3Y66Cllv2o4U5mqgVggcp.jpg?f=fotoalbum_large

• s006110
unfor schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:57:
Vandaag mijn eerste fiets opgepikt, ik kan ook eindelijk los na 20 jaar dromen. :P
[Afbeelding]
precies op tijd, kun je morgen mooi meerijden met de toerrit >:)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
s006110 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:10:
[...]

precies op tijd, kun je morgen mooi meerijden met de toerrit >:)
Volgende keer 😉

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Helaas slecht nieuws vandaag: https://www.nu.nl/binnenl...j-rijbewijs-ophaalde.html

Toch hopelijk niet iemand die we vanuit hier kennen?

• DrivinUCrazy
ll roel j schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 21:20:
[...]

Die actieve stekker is gewoon een accessoire aansluiting. Denk aan af fabriek voorbereiding voor handvatverwarming of mistlampen.
Die loze contrastekker is simpelweg de waterdichte afwerking zo lang er geen component op wordt aangesloten. Er zitten dan ook rubberen dopjes in waar normaal de contactjes in worden geklikt. Heb je die contactjes (plus afdichtingstules) toevallig, kun je deze behuizing prima gebruiken om er weer een complete stekker van te maken.
Kortom, hier is door de fabrikanten gewoon prima over nagedacht. :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

jordeeeh schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 11:54:
Vandaag 8e les gehad, maar langzame oefeningen willen nog niet goed lukken.
Eerste keer dat ik iets doe gaat het goed, maar daarna gaat het fout :O Waarschijnlijk overdenken o.i.d...

24 mei AVB, hopelijk dat t dan allemaal wel lukt :O
Wat gaat er niet goed? Kom je niet uit met de langzame slalom? Dat was mijn zwakke plek 🤦

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:55
Hij staat al bijna een jaar in de garage (zat wat achterstallig onderhoud op, was nog aan het verbouwen, genoeg andere motoren, etc.), maar deze week was het eindelijk zo ver: kenteken ontvangen voor de SMT en de eerste kilometers gemaakt 👍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZfVJ_uuV5FpDYm9bUP_pPlyWdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/myrISL66rE46EFkXCDOexPxg.jpg?f=fotoalbum_large
Behalve de eerste kilometers ook al de eerste power wheelies gemaakt 😅

• Chakotay
Dat was een leuk ritje rond Zwolle vandaag, dank @s006110 voor het organizeren e.d. *O*

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had een te volle agenda om erbij te zijn, en de laatste dagen spelen de rugklachten (hernia gezanik...) ook weer op. Dat gaat helaas niet samen met motorrijden :'(

Hopelijk de volgende keer geen problemen :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Chakotay schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:43:
Dat was een leuk ritje rond Zwolle vandaag, dank @s006110 voor het organizeren e.d. *O*
Thanks @s006110 ! Was leuk, leuke route, lekkere taart :-)

Nu die bejaarde Magna weer fixen... :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Chakotay
@McKaamos heb je nog lang moeten wachten op de bezemwagen?

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik weet uit betrouwbare bron dat hij amper iets kon zeggen voor 2 man aan 'm vroeg waarom hij die Magna niet gewoon in die sloot/vijver daar gesmeten heeft :+

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• s006110
Het was inderdaad een geslaagde rit! Beelden volgen snel!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Destruction schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:57:
Ik weet uit betrouwbare bron dat hij amper iets kon zeggen voor 2 man aan 'm vroeg waarom hij die Magna niet gewoon in die sloot/vijver daar gesmeten heeft :+
Njah niet verzekerd voor waterschade enzo :+
Chakotay schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 17:53:
@McKaamos heb je nog lang moeten wachten op de bezemwagen?
Neuh, viel mee. Half uurtje ofzo?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43
Ik blijf dit een toffe build vinden:
Afbeeldingslocatie: https://www.bikebound.com/wp-content/uploads/2020/05/selection-IMG_20200424_174726.jpg

De basis een 1994 BMW 650GS

https://www.bikebound.com/2020/05/14/bmw-f650-gs-funduro/

Maar dat maakt een derde motor.. dat krijg ik niet verkocht hier. -O-

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@Bommes die ziet er een heel stuk beter uit dan de halve F650 hier in de tuin :+

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
Bommes schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:34:
Ik blijf dit een toffe build vinden:
[Afbeelding]
Op zich wel, maar die hele steile ruit vind ik echt niet zo mooi…
Is dat rally stijl?

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:07

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Voor zij die vandaag de rit rondom Zwolle gemaakt hebben: hoe was het? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• s006110
LankHoar schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 22:58:
Voor zij die vandaag de rit rondom Zwolle gemaakt hebben: hoe was het? :)
Het was een hele mooie rit! Het weer was niet geweldig, maar de ambiance en de sfeer des te beter! Hebben een rondje rondom de Mastenbroek polder gedaan, dus de Hasselterdijk van Zwolle naar Hasselt en de dijk van Hasselt naar Genemuiden. Om vervolgens de Kamperzeedijk naar IJsselmuiden te nemen. Toen de IJssel overgestoken om een bak koffie met taart bij ons thuis te doen. Aansluitend hebben we de Zwartedijk gedaan en als laatste de Zalkerdijk van Kampen naar Zwolle… oftewel heel veel dijken en dijkjes

• s006110
Leuke bonte verzameling motoren ook:
Fz1, MT07, VFR, Virago, Hornet, Monster 1100, Capenord, Magna V30

• s006110
Het enige jammere was das de Magna van @McKaamos het niet vol gehouden heeft… na de taart en koffie besloot dat ding dat het genoeg was geweest voor vandaag

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 22:33
sypie schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:27:
Helaas slecht nieuws vandaag: https://www.nu.nl/binnenl...j-rijbewijs-ophaalde.html

Toch hopelijk niet iemand die we vanuit hier kennen?
Niemand die ik (via-via) ken, maar wel een stuk weg wat ik blind nog kan rijden. Simpel gezegd een plek waar je niet in kunt of zou moeten willen halen. Ik ben bang dat dit een combinatie was van een gebrek aan ervaring en jeugdig enthousiasme waardoor hij de situatie helemaal verkeerd heeft ingeschat.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

s006110 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 23:11:
Het enige jammere was das de Magna van @McKaamos het niet vol gehouden heeft… na de taart en koffie besloot dat ding dat het genoeg was geweest voor vandaag
Het kreng in z'n natuurlijke habitat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/010UsLx8GPv3m9Su2advo-B0lRY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/22Q4md0Skf19tRDINAsC35bc.jpg?f=user_large

Ik zou er allang spuugzat van geweest zijn. Gelukkig (voor dat ding dan...) heeft @McKaamos meer geduld. Ik had 'm al afgeleverd bij een of andere tank eigenaar in Baarle-Nassau :+ >:) Ergens zonde van het geld en de uren die erin zitten, maar het wordt bijna een principe kwestie :P

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Destruction schreef op zondag 1 mei 2022 @ 00:31:
[...]

Het kreng in z'n natuurlijke habitat:
[Afbeelding]

Ik zou er allang spuugzat van geweest zijn. Gelukkig (voor dat ding dan...) heeft @McKaamos meer geduld. Ik had 'm al afgeleverd bij een of andere tank eigenaar in Baarle-Nassau :+ >:) Ergens zonde van het geld en de uren die erin zitten, maar het wordt bijna een principe kwestie :P
Zo grappig dat je t zegt in de verleden tijd :+. Je bent t ding al spuugzat :P

En ergens ben ik er aan de ene kant ook heel erg klaar mee. Aan de andere kant, zoals je al zegt, zit er teveel tijd en geld in om m op de bult te drukken.
Plus, alssie t doet, rijdtie gewoon te leuk om weg te doen.

T is gewoon zo kut dat er elke keer nieuwe mankementen gevonden worden. Denk je dat je t hebt gefixed, kapt t ding er weer mee.

Tijdje terug carbies laten reinigen: ja hoor, loopt prima. Geen start issues etc.

Tijdje later vermogen weg, uitvallen en niet meer starten. Te weinig benzine en verklikkerlampje kaduuk ofzo? Scheut peut er in en hij gaat weer.

10min later weer vermogen weg. Bobine dan?
Die geswapped, doet t weer prima. 50km verder weer t zelfde issue.

Meer diagnose, blijkt t een CDI. 100km verder, weer vermogen weg. En nu mag er weer een rondje diagnose overheen.
Vooralsnog verdenk ik de spanningsregelaar die CDI's vreet. Honda, betrouwbaar, right?

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Vandaag eens even mijn Nelson-rigg Sierra Dry zadeltassen even gepast.

Zit perfect tegen de rackjes van HPS motoren.

En stevig, er zit geen speling in die geen geflapper onderweg.

Ik ga ze voor het hemelvaartweekend van de TDM/TRX/Tracer club ook gebruiken. Er zijn ook 2 binnentassen bij, die kan je er dan heel makkelijk uitpakken als ze gevuld zijn Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9luQ8eW95XlExnf92yEVxnI_Fyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPoc0FHNyyZbMvLoIou0MiNY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ge6YwqFuiKVfjD5R2VRGescrKns=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1k8Dyc34zi2QEIOhZEj4MzOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8nYvCrOmT8LjCg1UVyOGF1GERw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPHcoY0HCwwzbKxRKMYJkYUM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TvNT2gwa57v9hrqODsJuqnBHsC4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9S6qxTrXJE8wVer4UYbM0c79.jpg?f=fotoalbum_large

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 19:21

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Mmm, beneden 25 graden, boven 11 graden en dat in zomerhandschoenen
Waar ben ik?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjcUhdUQcPQRs0DyJwafrTFzz_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pv5V0waUxzVLQX01wRQUomgO.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• ll roel j
  • Nu online
ollie1965 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 15:20:
Waar ben ik?
[Afbeelding]
Ik gok ergens in de Pyreneeën.. :9

Verwijderd

Morgen word als het goed is mijn S1000R opgehaald.
Na een proefrit op de 890 Duke, en de 890 Duke R heb ik uiteindelijk besloten een compleet andere motor te kopen. Een HD Iron 883.

Ooit op een demo dag een rondje mogen doen op de Harley, en maanden later ben ik dat rondje nog niet vergeten :+

Ga ik spijt krijgen? Wellicht, maar wie niet waagt.. :D

• s006110
Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:01:
Morgen word als het goed is mijn S1000R opgehaald.
Na een proefrit op de 890 Duke, en de 890 Duke R heb ik uiteindelijk besloten een compleet andere motor te kopen. Een HD Iron 883.

Ooit op een demo dag een rondje mogen doen op de Harley, en maanden later ben ik dat rondje nog niet vergeten :+

Dat is wel een compleet ander uiterste! Van een s1000r naar een sportster! Ik hoop dat je er veel plezier mee gaat hebben! Je gaat het motor rijden wel heel anders ervaren

• Chakotay
Waar ben ik?
[Afbeelding]
Gezien de foto gok ik boven :+

@McKaamos is die spanningsregelaar niet de achterliggende oorzaak van verschillende problemen? Te hoge basis-spanning, waardoor allerlei electronica gefrituurd word (bobine, CDI) of verkeerde waardes doorgeeft (benzinemeter)?

@Verwijderd flinke overstap, veel plezier ermee!

Ik ben er hier ook nog niet echt uit wat ik wil, inmiddels overweeg ik inmiddels ook om de 749 en de Caponord samen om te smelten tot een Multistrada 1000/1100 :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Waar ben ik?
[Afbeelding]
Je staat links van de motor? :+

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:17

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:01:
Een HD Iron 883.

* botoo ook 883 Iron :)
Ja, absoluut niet te vergelijken met *vul in*, niet de motor die je zoekt om circuit-dagen mee te gaan doen maar als je van een rauw en bokkig ding houd waarmee je een band opbouwt, dan kan je er enorm veel plezier mee beleven. Op de snelweg kan je prima meekomen (ik zit meer dan 50% op de linkerbaan) maar hou er rekening mee dat je er gevoelsmatig afwaait bij 120+ :+ en een knee-down zit er echt niet in zonder jiffy, uitlaat, steppies eerst op het asfalt te leggen (het kan wel maar dan moet je er als een aap naast gaan hangen (komt daar de term apehanger vandaan? _O- )).
YouTube: Crazy Harley-Davidson Biker in the Hall of Fame

Spijt zal je er nooit van krijgen, de Sportsters houden hun waarde heel lang vast dus je komt er zo weer vanaf mocht je dat willen en zelfs als je 'm weer weg doet dan zal je er altijd aan blijven denken.

Hou er wel rekening mee dat HD geen goedkope hobby gaat zijn, er zijn zo onbenullig veel leuke dingen te koop en aan te passen en daar hangt in regel een HD prijskaartje aan :o .

Welk bouwjaar heb je gekozen?

Je zit in Putten, ik ben regelmatig in die contreien aan het toeren, mss eens afspreken.

Verwijs ik je ook gelijk naar het Rock City Chapter, gelieerd aan Motorsaloon in Amersfoort. Regelmatig georganiseerde ritten (zoals vandaag memorial ride naar Oosterbeek) en je krijgt 10% korting op veel dingen in de shop.

[edit]
linkje toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door botoo op 01-05-2022 17:27 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• FBTN
Vandaag heerlijk rondje Nijkerk-Grolloo-Nijkerk gedaan via de OnRoute motorkaart. Maakte in totaal 375 km aan binnenwegen en zo’n 6 uur op de motor gezeten (rustig toeren dus).

Onderweg per ongeluk uitgevonden dat het klopt dat de koppeling niet nodig is voor op schakelen en daar de rest van de weg mee zitten spelen 😎. Geslaagde dag dus!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPcfsNy5LiZMAXyy6TQQCnWXf7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUTHJ3NhOnbzymm1BzvLukUc.jpg?f=fotoalbum_large

I took the blue pill…

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Vandaag via Simako-BDM een rondje op een BMW R18 Bagger gedaan tijdens de R18 roadshow. Erg leuk om eens te proberen, maar het was me wel duidelijk dat zo’n type motor echt niks is voor mij. Des te lekkerder om erna weer op mijn oude vertrouwde 1200GS te stappen.

Op de terugweg op de waaldijk nog een fotograaf tegengekomen die motoren leek te fotograferen, inclusief mijzelf. Iemand enig idee van personen die dit doen en waar je de foto’s evt kan zien of bestellen oid?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e682R2TESZO0-Fsqw4k4hKxPFX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqFFedqQduNacjAQgCGlCmNO.jpg?f=fotoalbum_large

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:15
VidaR-9 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:21:
Vandaag via Simako-BDM een rondje op een BMW R18 Bagger gedaan tijdens de R18 roadshow. Erg leuk om eens te proberen, maar het was me wel duidelijk dat zo’n type motor echt niks is voor mij. Des te lekkerder om erna weer op mijn oude vertrouwde 1200GS te stappen.

Op de terugweg op de waaldijk nog een fotograaf tegengekomen die motoren leek te fotograferen, inclusief mijzelf. Iemand enig idee van personen die dit doen en waar je de foto’s evt kan zien of bestellen oid?

[Afbeelding]
Die foto incl de bijbehorende factuur komt vanzelf je kant op als je het verdiend hebt.

• A13X

A13X

Dude

VidaR-9 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 19:21:

[Afbeelding]
Op de waaldijk denk ik dat je Henry van Uden moet hebben, oud oprichter van Facebook pagina de motorrijder.

Awesome

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:40

Youk

Volvo For Life

McKaamos schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:28:
[...]
...
Vooralsnog verdenk ik de spanningsregelaar die CDI's vreet. Honda, betrouwbaar, right?
Hey :( Honda is uiterst betrouwbaar! Zo betrouwbaar dat je tenminste zeker bent dat de SR eraan gaat. :+ >:)

* Youk sinds 2005 Honda rijder is

Volvo Classic Club Belgium

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
A13X schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Op de waaldijk denk ik dat je Henry van Uden moet hebben, oud oprichter van Facebook pagina de motorrijder.
Dat was hem dus! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIJFeEzViA_0v-P9jA6zpMCF4SE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GkwfV09Lg36SfJ34MtasgAmg.jpg?f=fotoalbum_large

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

A13X schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:21:
[...]

Was die niet gestopt met motorrijden? Hij is soms wat vaag in z'n berichten en ik heb ook eigenlijk geen zin om me erin te verdiepen :P

@Youk Mechanisch is dat ding in principe goed, vrijwel alles is vervangen. Maar de elektra is natuurlijk wel ouwe meuk en dat gaat dus achter elkaar naar de klote. Ik zou er absoluut geen zin meer in hebben als 't (nog) mijn motor was, maar misschien moet @McKaamos afwegen of-ie de elektra wil vernieuwen, alsin SR, CDI's, bobines, etc. En dan niet de ouwe zooi vervangen met andere oude zooi, maar alles nieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 01-05-2022 20:42 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Destruction schreef op zondag 1 mei 2022 @ 20:39:
[...]

Was die niet gestopt met motorrijden? Hij is soms wat vaag in z'n berichten en ik heb ook eigenlijk geen zin om me erin te verdiepen :P

@Youk Mechanisch is dat ding in principe goed, vrijwel alles is vervangen. Maar de elektra is natuurlijk wel ouwe meuk en dat gaat dus achter elkaar naar de klote. Ik zou er absoluut geen zin meer in hebben als 't (nog) mijn motor was, maar misschien moet @McKaamos afwegen of-ie de elektra wil vernieuwen, alsin SR, CDI's, bobines, etc. En dan niet de ouwe zooi vervangen met andere oude zooi, maar alles nieuw.
Yeh dat dus. Honda maakt t niet nieuw, reproducties zijn ook niet in de reguliere handel te vinden. Her en der nog een automotive elektronica specialist die volledig nieuw custom design verkopen.
B.v. Carmo Electronics.

Heb al even zitten kijken daar. Even uit t hoofd bobines voor +/-€70 per stuk. Setje CDI's met allerlei upgrades zoals overspanning beveiliging en start-stand voor +/-€350, betere spanningsregelaar voor 150 oid.
Wordt een prijzig geintje, en eigenlijk moet t dan ook allemaal tegelijk.

Edit: wil iemand helpen financieren? Heb nog een hele mooie CBR600F te koop :P
https://link.marktplaats.nl/m1835976564
Chakotay schreef op zondag 1 mei 2022 @ 17:09:
[...]

Gezien de foto gok ik boven :+

@McKaamos is die spanningsregelaar niet de achterliggende oorzaak van verschillende problemen? Te hoge basis-spanning, waardoor allerlei electronica gefrituurd word (bobine, CDI) of verkeerde waardes doorgeeft (benzinemeter)?
Dat zou heel goed kunnen idd. Was mijn gedachtengang ook.

Bobines zijn waarschijnlijk nog wel goed trouwens. De CDI heeft waarschijnlijk gewoon goed de hik gehad voordattie er echt dood bij neer viel.
Eerste keer dacht ik nog 'benzine op', er ging maar 7 liter in terwijl er 15 in kan. Maar daar na deedtie t weer even. Dat was gewoon een stervende CDI.

Zelfde met de bobine. Diagnose gesteld op basis van geen vonk op de voorste cylinders.
Dat was ook de CDI die lang genoeg rust heeft gehad ofzo. Flink de hik.

Er zit geen benzinemeter op trouwens, alleen verklikkerlampje op een floatschakelaartje in de tussentank. Dus daar mag een beetje spanning afwijking geen effect op hebben.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 19:21

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Vrijdag klopt!
@Chakotay +2500m klopt!
@II Roel j helaas ~ 1300km te noordelijk

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Pagina: 1 ... 394 ... 504 Laatste