Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 392 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.705 views

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:01:
[...]

En doe nu eens je groot licht aan :P
Dan gaat rechts keurig 't grootlicht branden ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
mphilipp schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:02:
[...]

Oh leuk! Gaan we verpissen? Schijf mij er maar bij met 0 km :+
Ik zou vooral willen weten waarom je dit zo exact bij zou houden? Zakelijk rijden ofzo?
Soms als ik een rit doe via navigatie weet ik het wel ongeveer, maar meestal rij ik op de bonnefooi en dan zet ik eigenlijk nooit een trip meter aan ofzo. (Of überhaupt eraan denken zou mij niet lukken)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Soms vind ik het gewoon leuk om met behulp van excel ergens wat meer inzicht in te krijgen. Zo houd ik ook maandelijks mijn energieverbruik bij, en mijn hypotheek.
Ik houd het verbruik van de motor ook bij. Sommige statistieken vind ik wel leuk om bij te houden en wat mee te spelen. Zo kan ik met voldoende metingen beweren en aantonen dat 98 weliswaar duurder is, maar mijn (vorige) motor er ook zuiniger op reed.
Ook merkte ik dat die zuiniger werd bij stevig doorrijden, bijvoorbeeld in het Schwarzwald.

Met de huidige motor heb ik daarvoor nog niet voldoende metingen. Maar in datzelfde excelbestandje staat dus wel de kilometerstand per tankbeurt. Dat is dan ook simpel af te lezen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:17

botoo

💀 too old to die young

Vanmiddag wezen kijken naar 3 typen helm. HD rebranded Scorpion (die natuurlijk ook een HD bonusprijsje krijgen :+ ) De officiele website gaf aan dat de goedkoopste een micro-lock sluiting had (wil ik niet) de iets duurdere DD en bij de duurste stond het niet vermeld.
Uiteindelijk geen van de drie gekocht omdat ze allemaal micro-lock hadden :(

Smaken verschillen maar ik vond de Gargoyle toch wel het gaafste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uxNdGd80B6HN2fnVqry2VbNEaI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n4k214hbb2qawJFbJaGsVPKy.jpg?f=fotoalbum_large

Wie kiest voor een HD logo betaald minstens €100 extra :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:47
A13X schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:01:
[...]

Demonteren > eerst min dan plus = zwart>rood
Monteren > eerst plus dan min = rood>zwart

Bij de en monteren van de plus de min ook echt los van de accupool wegleggen.

Scheelt je een lading vonken en een potentiële kortsluiting
Het is gelukt hoor. Appeltje eitje. :+

Het lastigste was nog het rubberen bandje terug in zijn haakje te frotten op het eind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2ekcrnPjophE-XCQo_F-cA_3hY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yb2ME8HeO2UJZWV1VJTe5K7h.jpg?f=fotoalbum_large

It's funny. But not ha-ha funny.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
Nero22 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:44:
[...]

Het lastigste was nog het rubberen bandje terug in zijn haakje te frotten op het eind.
[Afbeelding]
Dat laatste had ik laatst toen ook een keer moeite mee ja.... rotding :+

Gamertag: timmie271

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:14:
[...]

Eens!

[Afbeelding]
Voor iemand weer over grootlicht begint, nee da's het neutraal lampje

Dit effect dus. Ziet eruit als een prima lichtbeeld. Als ik ze apart bekijk ziet 't er althans niet heel anders uit. En ik heb dus tegen de schutting gezeten en toen recht in het licht gekeken. Het verblind niet.
En jij moet je eigen lichtbeeld als APK(II) keurmeester nog maar eens opnieuw gaan beoordelen 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Will_M schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:58:
[...]

En jij moet je eigen lichtbeeld als APK(II) keurmeester nog maar eens opnieuw gaan beoordelen 8)
Motoren hebben (nog) geen APK plicht. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grubeater schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:03:
[...]

Motoren hebben (nog) geen APK plicht. :+
Dat wil niet zeggen dat een partij extra 'strooilicht' ineens wél prettig voor de tegenliggers is, hé :o

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op woensdag 20 april 2022 @ 20:58:
[...]

Je hebt het over strooilicht, dat heeft-ie dan wel ietsje meer maar het verschil is niet zo groot als je nu suggereert ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:08:
[...]

Je hebt het over strooilicht, dat heeft-ie dan wel ietsje meer maar het verschil is niet zo groot als je nu suggereert ;)
Jij weet volgens mij ook nog wel hoe je het lichtbeeld kunt en mag bepalen middels een paar streepjes op een muur (per meter afstand qua brandpunt (lens) één centimeter zakken) én waar de reflector een hoek moet afbakenen?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Kom op jongens die oudere Fazers hebben echt beroerde koplampen.
Het lussen van de rechtste lamp zodat ook die mee brand levert inderdaad wat strooi licht op.
Maar in het huidige licht geweld van alle Led uitgeruste auto's en motoren stelt dit echt niets voor.

Ik had het ook op mijn Fazer, nog nooit iemand tegemoet gehad die seinde.
En zelfs met beide kampen brandend op dimlicht had ik nog het idee met een ouderwetse hoofdlamp op pad te zijn als ik in het donker reed met dat ding.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:21:
[...]

Jij weet volgens mij ook nog wel hoe je het lichtbeeld kunt en mag bepalen middels een paar streepjes op een muur (per meter afstand qua brandpunt (lens) één centimeter zakken) én waar de reflector een hoek moet afbakenen?
Als er ooit een APK voor motoren komt en ik zou op dat moment de bevoegdheid hebben, dan zal ik m'n eigen motor afkeuren. Goed?

Verder sluit ik me aan bij @Bommes. Suggesties dat ik maar gewoon wat beun zonder te kijken of iets hinderlijk of verblindend is of kan zijn, werp ik van me af. Want als ik geen zorg zou hebben voor veiligheid e.d, dan had ik ook geen noodreparatie uitgevoerd om met dimlicht naar huis te kunnen rijden. Dan was ik gewoon met stadslicht in het donker de weg op gegaan, denken jullie ook niet? 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 20-04-2022 22:03 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst dit jaar weer eens wat rondjes op het circuit gemaakt. Resultaat: in beide races ben ik 12e geworden :) .

Race 1:
YouTube: 16-04-2022 Zac Race 1 (light)

Race 2 opnemen vond m'n GoPro te ver gaan :'(

[ Voor 35% gewijzigd door M14 op 20-04-2022 22:30 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

M14 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:29:
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst dit jaar weer eens wat rondjes op het circuit gemaakt. Resultaat: in beide races ben ik 12e geworden :) .

Race 1:

Respect hoor! Lijkt me doodeng om zo hard en zo plat door de bocht te gaan. En hoe die ene al bijna meteen onderuit gaat, wel even schrikken. Mooi van dat stuk asfalt na die bocht; je vloog gigantisch de bocht uit maar kon lekker doorrijden en zo weer achter de rest aansluiten _/-\o_

Hoe lang doe je dit al?

• Eric Z
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
Bommes schreef op woensdag 20 april 2022 @ 21:39:
Kom op jongens die oudere Fazers hebben echt beroerde koplampen.
Het lussen van de rechtste lamp zodat ook die mee brand levert inderdaad wat strooi licht op.
Maar in het huidige licht geweld van alle Led uitgeruste auto's en motoren stelt dit echt niets voor.

Ik had het ook op mijn Fazer, nog nooit iemand tegemoet gehad die seinde.
En zelfs met beide kampen brandend op dimlicht had ik nog het idee met een ouderwetse hoofdlamp op pad te zijn als ik in het donker reed met dat ding.
De koplampen van een Fazer zijn waardeloos. Zelf heb ik xenon er in geknutseld met lenzen.
Werkt top, daarmee zie je daadwerkelijk iets in het donker.
Nog nooit commentaar op gehad van politie of andere weggebruikers.
Cbf1000 van m’n vader zit het ook in, zelfde verhaal.
R6 van een bekende ook, hoewel die bij stevig optrekken wel fel in de spiegels scheen als ik er voor zat.

De xenon en/of led lampjes zonder projectoren willen wel eens hinderlijk strooilicht geven. Daar ben ik geen fan van.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:45

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:13:
[...]
Ik zou vooral willen weten waarom je dit zo exact bij zou houden?
Vroegâh hield ik het nog wel eens bij. Maar dan meer als ik op vakantie ging. Vooraf de tellerstand opschrijven en aan het einde kijken hoeveel ik gereden had. Gewoon voor de lol, ik deed er niets mee, en onthouden al helemaal niet :+

Wat ik in dat verband nog steeds niet begrijp. is dat ze in de VS blijkbaar een obsessie hebben met gereden afstanden bijhouden. Als ik de berichten op Facebook zie, lijkt het erop dat BMW USA vroeger in ieder geval zoiets had als 'awards' voor 100.000 mijl enzo. Dan kreeg je van BMW een certificaat ofzo. Blijkbaar zijn ze ermee gestopt, tot grote ontevredenheid van de BMW rijders. Het zal wel aan mij liggen, maar ik zit echt niet te wachten op een certificaat dat ik 100.000km gereden heb. Maar voor de Amerikanen is het erg belangrijk.
Maar goed, ik snap die Iron Butt ook niet, en dat gaat ook om pochen met (grote) afstanden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14

M14

Kryziek schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:35:
[...]

Respect hoor! Lijkt me doodeng om zo hard en zo plat door de bocht te gaan. En hoe die ene al bijna meteen onderuit gaat, wel even schrikken. Mooi van dat stuk asfalt na die bocht; je vloog gigantisch de bocht uit maar kon lekker doorrijden en zo weer achter de rest aansluiten _/-\o_

Hoe lang doe je dit al?
In 2011 en 2012 veel circuit dagen, 2013 een seizoen wedstrijden. En dat heb ik in 2018 weer een beetje opgepakt. Vorig jaar heb ik voor het eerst weer een heel seizoen wedstrijden gereden.

Met die uitwijk actie verloor ik anders best wat plekken :> een achteraf had ik best kunnen insturen. Het zijn van die momenten die je in een fractie beslist en het liep prima af, in de zin dat er niemand is aangereden :). De man die daar ging liggen deed de 2e race gewoon weer mee.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
[...]

Ik zou vooral willen weten waarom je dit zo exact bij zou houden? Zakelijk rijden ofzo?
Soms als ik een rit doe via navigatie weet ik het wel ongeveer, maar meestal rij ik op de bonnefooi en dan zet ik eigenlijk nooit een trip meter aan ofzo. (Of überhaupt eraan denken zou mij niet lukken)
In dit geval alleen omdat ik begin van de week had geroepen dat we een wedstrijdje verpissen zouden doen. Normaal houd ik het ook niet zo bij hoor

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• kneusteun
Ik snap het ergens wel hoor, ik heb dat met pc's ook om met hoop geouwehoer alles perfect in te stellen.

Maar ik ben qua motorrijden gewoon een luie hond en let alleen op het moment wanneer ik moet tanken.
Heb af en toe als ik het onthoud wel even een trip meter gezet om te kijken voor en na een bandenwissel wat het scheelt aan verbruik.

• UTwizard
  • Laatst online: 21-11 22:33

Race 1:

Erg vet om te zien d:)b

Ik ga in de zomer de eerste keer met de ZX6R naar Assen, ik heb er al wel zin in maar de eerste keer dat ik de pitstraat uit rijd zal wel met een hartslag 150 zijn vermoed ik :')

Waar ik ook benieuwd naar ben is het verschil met de auto, ik heb er de afgelopen jaren al best wat rondjes gereden in verschillende auto's, maar met de motor lijkt me toch nog wel een hele andere beleving.

• DrivinUCrazy
mphilipp schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:55:
[...]

Vroegâh hield ik het nog wel eens bij. Maar dan meer als ik op vakantie ging. Vooraf de tellerstand opschrijven en aan het einde kijken hoeveel ik gereden had. Gewoon voor de lol, ik deed er niets mee, en onthouden al helemaal niet :+

Wat ik in dat verband nog steeds niet begrijp. is dat ze in de VS blijkbaar een obsessie hebben met gereden afstanden bijhouden. Als ik de berichten op Facebook zie, lijkt het erop dat BMW USA vroeger in ieder geval zoiets had als 'awards' voor 100.000 mijl enzo. Dan kreeg je van BMW een certificaat ofzo. Blijkbaar zijn ze ermee gestopt, tot grote ontevredenheid van de BMW rijders. Het zal wel aan mij liggen, maar ik zit echt niet te wachten op een certificaat dat ik 100.000km gereden heb. Maar voor de Amerikanen is het erg belangrijk.
Maar goed, ik snap die Iron Butt ook niet, en dat gaat ook om pochen met (grote) afstanden.
Zou dat niet zijn omdat ze in grote delen van Amerika niet gek veel interessante bochten hebben, en verder alles recht is? Wat is dan nog interessant? Dragraces en de kilometerstand...

Zelf heb ik, hoe tegenstrijdig het ook klinkt met alle kilometers die ik rij, niet de neiging om maar zo veel mogelijk kilometers te maken. Een Iron Butt of Dutch 1000 zie ik echt de lol niet van in. Het gaat me om het plezier tijdens de rit. Van waar ik woon kan ik eenvoudig een dagje Luxemburg doen. Dat kost me dan wat kilometers snelweg tot de grens, en van daar uit rij ik probleemloos 350km. Of meer, of minder. Want alleen naar Luxemburg en terug is ook niks; ik wil ook dáár rijden. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:34

Race 1:

Tof! Lekker gereden zo te zien.

Brings back memories. Zelf van 2005 t/m 2007 ZAC gereden. Was een machtige tijd.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• timmie271

Race 1:

Ziet er tof uit!

Waar heb jij die go pro eigenlijk gemonteerd zitten? Moet hem eigenlijk nog steeds monteren op de motor namelijk :P

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
[...]

[Afbeelding]
Ehm, hoort jouw accu zo te liggen? Bij mijn Street staat ie er rechtop in namelijk, weet niet of je nog een loodzuur hebt of al een gelaccu?

EDIT: Op de tekeningen staat ie ook liggend (no. 8 ), zal wel in beide posities kunnen dan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJrQfhhrOxpwtoq2tOnuNISSE10=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/E8MJOyiA0r8M7fkCp5odO1MK.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door NLDViane op 21-04-2022 12:36 ]

• M14

M14

UTwizard schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:12:
[...]

Erg vet om te zien d:)b

Ik ga in de zomer de eerste keer met de ZX6R naar Assen, ik heb er al wel zin in maar de eerste keer dat ik de pitstraat uit rijd zal wel met een hartslag 150 zijn vermoed ik :')

Waar ik ook benieuwd naar ben is het verschil met de auto, ik heb er de afgelopen jaren al best wat rondjes gereden in verschillende auto's, maar met de motor lijkt me toch nog wel een hele andere beleving.
Het verschil zal in het begin vooral mentaal zijn. Glij / blokkeer je een beetje met de auto, dan laat je het gas of de rem los en komt het met amateur snelheden wel goed. Bij de motor is dat toch net wat anders ;).

Zie een eerste keer vooral als rondjes rijden op een weg wat toevallig op een circuit lijkt en ook de bijbehorende grindbakken en rijrichting heeft :). Zolang het allemaal ruim binnen de comfortzone zit, is het allemaal prima.
In het verlengde: Probeer nooit in de eerste ronde een pr te zetten :+. Je wil niet weten hoeveel rijders (vooral bij de circuit-dagen) in de eerste ronde van de dag gaan liggen omdat de baan en hun banden ijskoud zijn.
timmie271 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:45:
[...]

Ziet er tof uit!

Waar heb jij die go pro eigenlijk gemonteerd zitten? Moet hem eigenlijk nog steeds monteren op de motor namelijk :P
Ik heb een gat in de kuip gemaakt. Waar normaal de linker koplamp zou zitten.

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
[...]

Bij mij is het toevallig omdat ik woon-werk verkeer had aan het begin en ik mijn beginstand had. Eindstand noteren 8 dagen later en klaar is Roel ;)

Normaliter kijk ik er niet specifiek naar, afstand wordt wel bijgehouden in de apps die ik gebruik waar ik de routes in opsla.

• Joris748
M14 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:33:
[...]

Het verschil zal in het begin vooral mentaal zijn. Glij / blokkeer je een beetje met de auto, dan laat je het gas of de rem los en komt het met amateur snelheden wel goed. Bij de motor is dat toch net wat anders ;).

Zie een eerste keer vooral als rondjes rijden op een weg wat toevallig op een circuit lijkt en ook de bijbehorende grindbakken en rijrichting heeft :). Zolang het allemaal ruim binnen de comfortzone zit, is het allemaal prima.
In het verlengde: Probeer nooit in de eerste ronde een pr te zetten :+. Je wil niet weten hoeveel rijders (vooral bij de circuit-dagen) in de eerste ronde van de dag gaan liggen omdat de baan en hun banden ijskoud zijn.

[...]

Die jongens pikte je er in de eerste ronde uit. Je zag meteen wie het einde van de dag niet zonder brokken ging halen :+

@UTwizard Gewoon lekker achter een voorrijder aan en eerst leren om op comfortabele snelheid om de volledige breedte van het circuit te benutten. Vergeet ook niet dat je met een auto veel hoekiger lijnen rijdt dan met een motor. Schaam je niet om op het laagste niveau te beginnen. Als de instructeurs zien dat je (veilig) sneller kunt, schuiven ze je al de volgende sessie door naar een snellere groep.

Ter referentie. Toen ik ZAC reed, reed ik mijn wedstrijden in de kelderklasse (S0) maar reed tijdens circuitdagen comfortabel in de snelste groep. Op het niveau daaronder was het vrij standaard dat je dan na 3 ronden mensen begon te dubbelen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• M14

M14

Joris748 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:09:
[...]

Die jongens pikte je er in de eerste ronde uit. Je zag meteen wie het einde van de dag niet zonder brokken ging halen :+

Ter referentie. Toen ik ZAC reed, reed ik mijn wedstrijden in de kelderklasse (S0) maar reed tijdens circuitdagen comfortabel in de snelste groep. Op het niveau daaronder was het vrij standaard dat je dan na 3 ronden mensen begon te dubbelen.
Dit is exact mijn ervaring met circuitdagen, met name op zaterdag, dat was het ergste. Naast al die brokken kwam het regelmatig voor dat een 1000cc me inhaalde, op mijn lijn ging rijden en vol in de ankers ging .... Terwijl mijn rempunt minstens een meter of 50 later een keer in beeld kwam :X

• Joris748
Het is lang geleden dat ik circuitdagen heb gereden, maar dit is ongeveer het beeld wat ik er bij heb:

Niveau 1 - De hele dag in groepjes onder begeleiding van instructeur
Niveau 2 - 's Ochtends in groepjes onder begeleiding van instructeur, 's Middags vrij rijden onder begeleiding van instructeurs
Niveau 3 - Gehele dag vrij rijden met op verzoek wat persoonlijke begeleiding van instructeurs
Niveau 4 - Je hebt genoeg circuitervaring, ga je gang. Als je een gevaar bent voor anderen pikken de instructeurs je er wel uit.

Corrigeer me als ik er naast zit.

En ja, het kan gebeuren dat je denkt dat je f*cking hard gaat en dat de instructeur voor je achterstevoren op zijn motor zit :+

Mijn lesje nederigheid heb ik gehad tijdens een circuitdag op Assen. Er verscheen ineens een zekere A. Vos die een Ten Kate CBR600 ging testen (terwijl hij op dat moment nog Yamaha reed). Hij had maar een halve meter nodig om in de Ruskenhoek in te halen en bij uitkomen Stekkenwal zie ik hem nog net de Bult insturen :X

[ Voor 28% gewijzigd door Joris748 op 21-04-2022 11:38 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Mag een Yuasa wel zo plat gemonteerd worden? Zal niet bevorderlijk zijn voor de levensduur?
De YTZ (die betere AGM platen heeft) mag in ieder geval niet plat liggen. Mag het wel :D
B= 90 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVmOM-jtZZrgFnHUT7YvxPozpBY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ItWVIx3BHVZxmLKHwScXIcf.jpg?f=user_large
https://www.yuasa.co.uk/i...port/ytz-mounting-angles/

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• timmie271
M14 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:33:
[...]

Dat was ik dan weer niet van plan :+

• M14

M14

Joris748 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:24:
Het is lang geleden dat ik circuitdagen heb gereden, maar dit is ongeveer het beeld wat ik er bij heb:

Niveau 2 - 's Ochtends in groepjes onder begeleiding van instructeur, 's Middags vrij rijden onder begeleiding van instructeurs
Niveau 3 - Gehele dag vrij rijden met op verzoek wat persoonlijke begeleiding van instructeurs
Niveau 4 - Je hebt genoeg circuitervaring, ga je gang. Als je een gevaar bent voor anderen pikken de instructeurs je er wel uit.

Niveau 3 en 4 is doorgaans zonder begeleiding, en daardoor ook iets goedkoper. Meestal geeft een organisatie een rondetijd als richtlijn voor welke groep je het beste past. En een goede organisatie schuift ook nog wat, als het te gek wordt.

Begeleiding in de snellere groepen doen sommige organisaties, maar kost extra.
En ja, het kan gebeuren dat je denkt dat je f*cking hard gaat en dat de instructeur voor je achterstevoren op zijn motor zit :+

Mijn lesje nederigheid heb ik gehad tijdens een circuitdag op Assen. Er verscheen ineens een zekere A. Vos die een Ten Kate CBR600 ging testen (terwijl hij op dat moment nog Yamaha reed). Hij had maar een halve meter nodig om in de Ruskenhoek in te halen en bij uitkomen Stekkenwal zie ik hem nog net de Bult insturen :X
Yup, dat gebeurt :p. Of dat je volledig zoek wordt gereden door een 16 jarige op een moto3 brommer met de helft minder aan vermogen :'( .

Maar dat maakt het ook weer leuk. Er blijven altijd grenzen om te verleggen.

• DrivinUCrazy
Dat heb je op de openbare weg ook met de locals. Een of andere 125cc'tje dat je voorbij stuift op een kronkelig weggetje.
Of een niet-standaard Polootje dat stiekem best hard gaat. O-) :X

• Joris748
In het kader van opa vertelt:

Heb in 2002 eens een circuitdag gedaan op Hockenheim (korte circuit). Naast ons stonden twee gezinnen met twee 12 jarige-broekies met 125 cc productiemachinetjes. Ze reden veel volwassen mannen met dikke brommers het snot voor de ogen. Enfin, de ene heette Hugo van den Berg, de naam van de tweede ben ik vergeten. Als ik moest gokken zou ik mijn geld zetten op Danny de Boer.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Joris748 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:24:

Zo was het bij MSL altijd wel, ik heb mooie tijden gehad op (een toch wel gevaarlijk) CPZ.
Ook de wannabe Rossi's op gare Firestorms* je eruit proberen te remmen en kosten wat kost voorbij willen aan het einde van het rechte stuk (ik reeds prima door op een 2010 ABS Fireblade) omdat ze in de bochten stabiliteit en op rechte stuk vermogen en snelheid te kort komen. Die eindigde dan ook niet geheel verrassend in de vangrail :X
En de near highside BOS-uit met een snelheid tussen de 150-180kmh heeft me doen beslissen toen niet meer op CPZ te rijden.

* Gaar in de zin van minimaal cq. slecht onderhouden qua type banden etc

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

botoo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:15:
Uiteindelijk geen van de drie gekocht omdat ze allemaal micro-lock hadden :(
Wat is dat, zo'n ratel-sluiting?
Smaken verschillen maar ik vond de Gargoyle toch wel het gaafste.
Het ziet er mooi uit op het plaatje, door dat donkere vizier. Het zou voor mij persoonlijk niet praktisch zijn, hier in Nederland.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• kneusteun
Donker vizier heb ik eigenlijk nooit issues mee, s'avonds is het wel iets minder maar dan is het niet super slecht ofzo.

Heb ook een helm gehad met clear vizier en daar had ik altijd een zonneklep voor.
Ook een helm met chrome en die was wel kut s'nachts.

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 11:58:
Of een niet-standaard Polootje dat stiekem best hard gaat. O-) :X
Dat je die niet zoek gereden hebt :+

• SniperGuy
  • Laatst online: 12:59
kneusteun schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:09:
Donker vizier heb ik eigenlijk nooit issues mee, s'avonds is het wel iets minder maar dan is het niet super slecht ofzo.

Heb ook een helm gehad met clear vizier en daar had ik altijd een zonneklep voor.
Ook een helm met chrome en die was wel kut s'nachts.
Met een getint vizier moet je altijd plannen of er een mogelijkheid bestaat dat je wellicht in het donker komt te rijden. Zo ja dan zet ik er een clear vizier op, zon niet dan rij ik met een irridum vizier.
Shoei heeft ook meekleurende vizieren, maar die zijn A. duur (190 euro) en in ben niet overtuigd van de werking. In volle zon wil ik close to 85% licht block hebben

• kneusteun
Klopt die hebben meer merken, schijnt wel dat dat na een tijdje ook op is.... Dat vertelde iemand van Bell Helmets mij toen.

• geert_s
SniperGuy schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:27:
[...]

Met een getint vizier moet je altijd plannen of er een mogelijkheid bestaat dat je wellicht in het donker komt te rijden. Zo ja dan zet ik er een clear vizier op, zon niet dan rij ik met een irridum vizier.
Shoei heeft ook meekleurende vizieren, maar die zijn A. duur (190 euro) en in ben niet overtuigd van de werking. In volle zon wil ik close to 85% licht block hebben
Een collega van me heeft zo'n meekleurend vizier en is er helemaal lyrisch over. Leek inderdaad ook wel goed en snel te werken. Ik vind zelf het ingebouwde zonnevizier in mijn schuberth ideaal. Gewoon naar beneden klappen als jij dat nodig vindt.

• kneusteun
geert_s schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:45:
[...]

Een collega van me heeft zo'n meekleurend vizier en is er helemaal lyrisch over. Leek inderdaad ook wel goed en snel te werken. Ik vind zelf het ingebouwde zonnevizier in mijn schuberth ideaal. Gewoon naar beneden klappen als jij dat nodig vindt.
Nadeel van die klapvizieren is dat het niet gepolariseerd is en vaak ook matig UV filter. Heb zelf bij mijn klap vizier ook best vaak gewoon een zonnebril gebruikt ipv het vizier omdat ik merkte dat dat meer rust gaf aan mijn ogen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:50:
[...]

Nadeel van die klapvizieren is dat het niet gepolariseerd is en vaak ook matig UV filter. Heb zelf bij mijn klap vizier ook best vaak gewoon een zonnebril gebruikt ipv het vizier omdat ik merkte dat dat meer rust gaf aan mijn ogen.
Ik vind het zonnevizier van m'n Shoei GT Air ook maar matig, maar dat geld eigenlijk voor alle helmen die ik geprobeerd heb. Is gewoon te weinig getint om met fel licht comfortabel te zijn. Geen polarisatie ook, hoewel dat geen eis is mijnerzijds.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
[...]

Een collega van me heeft zo'n meekleurend vizier en is er helemaal lyrisch over.
Geen ervaring met het vizier maar wel op mijn fietsbril. Ideaal! Op de brommer altijd donker vizier. Vorig jaar mijn donkere vizier gesloopt (ritje met @timmie271) en daarom verplicht met het normale vizier rond moeten rijden. Vond het zelf verschrikkelijk op de één of andere manier.

Maar goed. Mooi weer rijder, geen woon werk etc.

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 21-04-2022 15:58 ]

• DrivinUCrazy
Ik heb het idee dat er iets is gewijzigd in regelgeving. De zonnevizieren van mijn Schuberth S2 helmen waren heel donker, bijna zwart.
Toen ik mijn C3 Pro op zette, zat daar een bruin zonnevizier in. Dat filterde net zoveel als een iridium vizier dat ik ook nog heb, maar bijna niet meer gebruik.
Ik wil echter zo veel mogelijk rust aan mijn ogen, dus dat donkerdere vizier heb ik direct overgezet. Dat is het fijne van uitwisselbare toebehoren. :)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-11 08:25
Zo, laat ik mij ook maar weer eens melden.... Tijdje niet actief geweest hier :w

Qua motorspul is er weinig veranderd hier het laatste jaar, met nog steeds grotendeels thuiswerken rij ik nog steeds erg weinig. De BMW van mijn schoonzus staat hier ook nog steeds voor het opknapwerk, maar daar zit eindelijk wel progressie in, ik heb afgelopen weekend gevonden waar het koelvloeistof-lek vandaan komt, en er ligt inmiddels een revisie-set voor de waterpomp klaar.

Mijn eigen motoren overweeg ik in te gaan ruilen, ik heb tenslotte alweer ruim 3 jaar geen andere motor gekocht :+ De Ducati 749 heb ik net te koop gezet aangezien die echt teveel stilstaat. De Aprilia Caponord overweeg ik ook te koop te zetten, om met die 2 bij elkaar en leuk budget te hebben om iets terug te kopen. De prijzen zijn aardig verschoven zie ik, de 749's zie ik voor 1.5x zoveel te koop staan als ik er zelf voor betaald heb 3 jaar geleden...

Nu is natuurlijk de vraag, wat wil ik terugkopen :+ Ik neig naar een allroad die wat lichter is dan de Caponord, maar eens gaan kijken wat er op dat gebied voor zo'n €6000 te krijgen is tegenwoordig.

Ik heb ze in ieder geval beide maar weer eens op de foto gezet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8uNzIHCrs8A4aejFQy7y0QY5Rg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQM01wZjm9iTowDwMlQ1wbL7.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdGQNeGpGK_7FbCnwKY1t623fso=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vo4TFAcXMjaiWEQbDRYA7Vl0.jpg?f=fotoalbum_medium

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jimmyvw
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 21:53
[...]

Zelf heb ik ook een photochromic vizier van shoei ( geen zonnevizier in de NXR )en moet zeggen dat het erg fijn werkt. Verandert snel van helder naar donker en andersom. In tunnels klap ik hem voor de zekerheid altijd even omhoog maar volgens mij hoeft dat niet eens. Kost wat maar dan heb je ook wat ;)

• Nero22
NLDViane schreef op donderdag 21 april 2022 @ 10:27:
[...]

Ehm, hoort jouw accu zo te liggen? Bij mijn Street staat ie er rechtop in namelijk, weet niet of je nog een loodzuur hebt of al een gelaccu?

EDIT: Op de tekeningen staat ie ook liggend (no. 8 ), zal wel in beide posities kunnen dan...
[Afbeelding]
Goede vraag; heb ik eerlijk gezegd niet bij stilgestaan. Ik heb hem erin gelegd zoals ik hem eruit heb gehaald. Ging al een tijdje goed.

Ik begin nu te twijfelen of het überhaupt anders zou passen, maar ik ga dus niet weer met dat rubberen bandje lopen klooien om het uit te vinden. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Nero22 op 21-04-2022 18:17 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

TucanoItaly schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:57:
[...]

Wat is dat, zo'n ratel-sluiting?

[...]

Het ziet er mooi uit op het plaatje, door dat donkere vizier. Het zou voor mij persoonlijk niet praktisch zijn, hier in Nederland.
Ratel-sluiting inderdaad.

Donker vizier valt enorm mee de lichtste tint donker ziet er vooral van buitenaf donker uit maar van binnen naar buiten minimaal. Je hebt natuurlijk ook extra donkere vizieren maar dat vind ik ook wat onpraktisch.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
noes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 15:29:
[...]

Ik vind het zonnevizier van m'n Shoei GT Air ook maar matig, maar dat geld eigenlijk voor alle helmen die ik geprobeerd heb. Is gewoon te weinig getint om met fel licht comfortabel te zijn. Geen polarisatie ook, hoewel dat geen eis is mijnerzijds.
Polarisatie is geen harde eis inderdaad, maar vind het wel fijn om door een voorruit te kunnen zien waar een bestuurder naar kijkt.
Vooral bij rotondes pik je veel sneller de mensen die geen richting aangeven eruit.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 19:49

BoltYes

This is the Way

Race 1:

Leuk om te zien, nog zat ruimte voor verbetering ;) Je mist de helft van de tijd de apex, leren remmend insturen
eerder insturen en harder de bochten in en met een 600cc zeker eerder op t gas gaan.

Was toevallig zaterdag ook op het circuit te kijken, wist niet dat men in de zac tegenwoordig ook al met vrachtwagens komt aanzetten :P

¯\_(ツ)_/¯

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 16:36
Chakotay schreef op donderdag 21 april 2022 @ 16:30:

Nu is natuurlijk de vraag, wat wil ik terugkopen :+ Ik neig naar een allroad die wat lichter is dan de Caponord, maar eens gaan kijken wat er op dat gebied voor zo'n €6000 te krijgen is tegenwoordig.
Ik kan je een Honda CB500X van na 2015 van harte aanraden ;)

• M14

M14

BoltYes schreef op donderdag 21 april 2022 @ 23:31:
[...]

Leuk om te zien, nog zat ruimte voor verbetering ;) Je mist de helft van de tijd de apex, leren remmend insturen
eerder insturen en harder de bochten in en met een 600cc zeker eerder op t gas gaan.
Ik weet er alles van ... Nu nog in de praktijk brengen :P . Dat valt nog best tegen. Rationeel weet ik dat het veel harder kan, dat ik veel dieper een bocht kan in remmen en dat ik veel eerder het gas kan open draaien ... Maar op het moment zelf zegt het mentale nog iets anders :') ;)

• Chakotay
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:57:
[...]

Ik kan je een Honda CB500X van na 2015 van harte aanraden ;)
Die lijn Honda's spreek me eigenlijk helemaal niet aan, ze komen nog steeds als 'saai' over. Iets als een Yamaha Tenere 660 spreek me meer aan. Maargoed, misschien moet ik die Honda's ook gewoon eens proberen :P

• Bommes
@Chakotay de Tenere 660 is meer offroad gericht en is wat tam met het vermogen. En bovenal een 1 cilinder, bij veel snelweg niet echt super.
Wat van deze 2, de Honda CB500X en de Tenere 660, de Honda als voordeel heeft is dat het een 2 pitter is.

Ben het wel met je eens dat de 660 een wat ruigere uitstraling heeft.

Wil je in het allroad segment blijven?
Er was een paar pagina's terug een forum genoot die zijn BMW 650gs te koop had.
Is dat of zo iets misschien iets voor jou?

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 22-04-2022 08:58 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Chakotay
@Bommes een F650GS (de oude 1pitter) heb ik hier nu in onderdelen in de tuin staan, daar ben ik goed bekend mee :) Iets in die categorie is waar ik aan zat te denken inderdaad. Op de snelweg zijn ze niet ideaal, maar opzich is het nog prima te doen.

• Bommes
Je mag toch maar 100km/u dus wat dat betreft maakt het ook niet echt meer uit.

Het was overigens niet het oude type dat werd aangeboden hier.
Ff kijken of ik hem terug kan vinden

• Bommes

• Bommes
oeps foutje wilde bewerken maar heb op quote geklikt.

[ Voor 84% gewijzigd door Bommes op 22-04-2022 10:41 ]

• Joris748
Bommes schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:01:
Je mag toch maar 100km/u dus wat dat betreft maakt het ook niet echt meer uit.

Het was overigens niet het oude type dat werd aangeboden hier.
Ff kijken of ik hem terug kan vinden
Ik ben ook wel afgestapt van "een zware is de ware". Liever een wat lichtere gooi-/smijtfiets dan een ding wat pas hoogst illegale snelheden een beetje voldoening geeft.

Heb nu dan een RSV Mille, maar ca 90-100 pk lijkt me wel de sweetspot voor een motor voor recreatief gebruik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joris748 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:52:
[...]
Ik ben ook wel afgestapt van "een zware is de ware". Liever een wat lichtere gooi-/smijtfiets dan een ding wat pas hoogst illegale snelheden een beetje voldoening geeft.
Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Alleen mijn eerste motor (Yamaha Diversion 600) was iets lichts, daarna heb ik alleen maar zware jongens gehad. Qua gewicht dan, want de R850RT was niet echt een pk monster.
Het hangt ervan af wat je ermee doet. Wil je sportief rondjes knarren op het circuit, dan is een lichte motor misschien wel lekkerder. Of voor offroad. Maar dan nog is het een kwestie van voorkeur denk ik.
Heb nu dan een RSV Mille, maar ca 90-100 pk lijkt me wel de sweetspot voor een motor voor recreatief gebruik.
Op die ouwe ex-politie RT met 60 of 70 PK heb ik ook erg veel lol gehad hoor. Kon prima meekomen met vrienden op een GS in de Alpen. Je bedient het met je rechterpols, dus je bepaalt zelf of je 80 of 275 rijdt zeg maar. Nou is die K16 wel een beetje extreem qua formaat en gewicht en dat merk je als de wegen heel erg bochtig worden. Maar de normale bochten in de Alpenpassen gaan prima, maar je hebt van die geitenpaden waar het dan allemaal wat lastiger wordt met 500kg (motor+2 pax+bagage)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:24

A13X

Dude

Joris748 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:52:
[...]

Sinds een 13XXkm rijd ik met twin met 105pk en 100Nm, dat is echt wel een sweetspot voor doorrijden en lomp optrekken zonder dat je echt doorklapt naar zwaar illegale snelheden.

Even een rits slome auto's sportief inhalen op de provinciale weg en je zit net rond de 50 te hard. Met de FZ1 was dat even goed opletten want die deed daar een stevige schep bovenop als je lomp doortrok.

Die voelde overigens ook pas sportief bij dat soort toerentallen en snelheden. Daaronder was het een beetje saai. Deze twin is heeft meteen een sloot met koppel en daardoor veel speelser binnen legale snelheden.

Awesome

• Joris748
mphilipp schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:23:
[...]

Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Alleen mijn eerste motor (Yamaha Diversion 600) was iets lichts, daarna heb ik alleen maar zware jongens gehad. Qua gewicht dan, want de R850RT was niet echt een pk monster.
Het hangt ervan af wat je ermee doet. Wil je sportief rondjes knarren op het circuit, dan is een lichte motor misschien wel lekkerder. Of voor offroad. Maar dan nog is het een kwestie van voorkeur denk ik.

[...]

Op die ouwe ex-politie RT met 60 of 70 PK heb ik ook erg veel lol gehad hoor. Kon prima meekomen met vrienden op een GS in de Alpen. Je bedient het met je rechterpols, dus je bepaalt zelf of je 80 of 275 rijdt zeg maar. Nou is die K16 wel een beetje extreem qua formaat en gewicht en dat merk je als de wegen heel erg bochtig worden. Maar de normale bochten in de Alpenpassen gaan prima, maar je hebt van die geitenpaden waar het dan allemaal wat lastiger wordt met 500kg (motor+2 pax+bagage)
Ik heb het inderdaad over pk-monsters. Heb met mijn 748 veel lol gehad. Dat ding kon ik lekker uitmelken (heerlijk inlaatgeluid), helaas ging dat ook alleen op illegale snelheden. Was een goede match voor veel 1000's, als ik het tijdens het uitkomen van een bocht maar (veel) eerder het gas op zette. Probleem was alleen dat dat rijwielgedeelte schreeuwde om meer. Voor je idee, ik had een soort van referentiebochtje hier in de buurt:
  • Eerste motor: Yamaha FJ600.
    Die frikandel gaf me bij 90-95 km/h al het gevoel dat de grens was bereikt
  • Tweede motor: Kawasaki ZX-6R
    Met deze motor werd het bochtje pas spannend bij 120 km/h (beweging in de motor)
  • Derde motor: Ducati 748
    Ik durfde niet harder dan 130 km/h door deze bocht, maar de motor gaf niet aan dat hij enigszins in de buurt van zijn grens zat.
Voordeel van die 748 was wel dat je echt moest werken om er de gang in te houden, ik had geen compensatie pk's. Dat maakte het voor mij leuk. Ook in de Alpen wel eens achter een groepje locals met R1's en Fireblades aangereden. Hun reactie: je kon goed bijhouden met je 996. Uh, jongens ... het is een 748.

Besef nu wel dat lol hebben op die 748 ook alleen mogelijk was op illegale snelheden. Daarom zou ik, als ik weer meer zou gaan rijden, eerder kiezen voor een goed sturende motor met minder pk's. Liefst ook goed handelbaar bij lage snelheden. Ik vind het gewoon niet leuk (meer) om een motor te rijden die veel meer kan. Pas daarom de motor dan ook liever aan op de use-case. En dat is gewoon lekker een beetje sturen op zondagmiddag.

Mijn ideale motor zou een Ducati Multistrada met ca 90 pk zijn. Met de omgekeerde motorkarakteristiek van de 748. Dus sterk onderin en ademtekort boven de 7000 toeren. Die 748 begon een beetje te lopen boven de 7000 toeren en trok door tot over de 10.000 toeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Joris748 op 22-04-2022 11:49 ]

• geert_s
Jullie moeten gewoon lekker Monkeys of Groms gaan rijden met z'n allen :) die kun je pas lekker uitmelken.

Afbeeldingslocatie: https://www.honda.nl/content/dam/central/motorcycles/125cc/monkey_2022/Overview/Mosaic/Honda%20-%20Monkey%20-%20Small%20bike%20big%20heart.jpg/_jcr_content/renditions/c3.jpg

Ben er zelf stiekem enorme fan van.

Verwijderd

geert_s schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:49:
Jullie moeten gewoon lekker Monkeys of Groms gaan rijden met z'n allen :) die kun je pas lekker uitmelken.

[Afbeelding]

Ben er zelf stiekem enorme fan van.
Ik zag er toevallig 2 vorige week in Apeldoorn, zooó vet!
Vind ze alleen heeul prijzig voor een 125cc.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Joris748 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:42:
[...]
Ik heb het inderdaad over pk-monsters. Heb met mijn 748 veel lol gehad. Dat ding kon ik lekker uitmelken (heerlijk inlaatgeluid), helaas ging dat ook alleen op illegale snelheden.
Precies. Mijn persoonlijke 'motorbeleving' is toch voornamelijk lekker rijden. Hard rijden heeft mij nooit zo kunnen bekoren. Tenminste, niet op de openbare weg. Dat vind ik gewoon veel te gevaarlijk. Je hebt de omstandigheden (wegconditie en medeweggebruikers) niet onder controle. Ik ben een paar keer op een circuit geweest en dat is dan wel weer leuk. Iedereen gaat dezelfde kant uit en je weet dat er geen rommel op de baan ligt (anders heb je vlaggen) en je leert elk rondje weer bij.
Maar ik rij gewoon omdat ik het lekker vind en kan gewoon genieten van het rijden zelf, hoeft niet op de limiet.

• geert_s
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:52:
[...]

Ik vind 5K nog best te doen, maar het is dan wel prijzig voor een motor "voor erbij". Ik zie mezelf tenminste nog niet dagelijks woon-werk over de snelweg doen op een Monkey. En voor een 125cc is het sowieso aan de prijs ja, je betaalt meer voor het imago dan de daadwerkelijke motor.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:52:
[...]
Ik weet niet of ik wel vooruit kom op zo'n ding. Ik ben misschien net zo zwaar als dat hele ding :+

Verwijderd

geert_s schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:01:
[...]

Ik vind 5K nog best te doen, maar het is dan wel prijzig voor een motor "voor erbij". Ik zie mezelf tenminste nog niet dagelijks woon-werk over de snelweg doen op een Monkey. En voor een 125cc is het sowieso aan de prijs ja, je betaalt meer voor het imago dan de daadwerkelijke motor.
Nou dat dus, ik zie het ook als motor om er bij te hebben voor de fun, maar ik weet nu al dat ik er amper mee zou gaan rijden. Dan is 5000 euro mij wel te veel :+

Als ik een 125cc zou kopen, zou ik gaan voor een Benelli TNT125.

• geert_s
mphilipp schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:02:
[...]

Ik weet niet of ik wel vooruit kom op zo'n ding. Ik ben misschien net zo zwaar als dat hele ding :+
Rijklaar 104 kg, en jij? :+

9,4pk en 11Nm koppel. Wat. Een. Beest. <3

• Joris748
mphilipp schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:01:
[...]

Precies. Mijn persoonlijke 'motorbeleving' is toch voornamelijk lekker rijden. Hard rijden heeft mij nooit zo kunnen bekoren. Tenminste, niet op de openbare weg. Dat vind ik gewoon veel te gevaarlijk. Je hebt de omstandigheden (wegconditie en medeweggebruikers) niet onder controle. Ik ben een paar keer op een circuit geweest en dat is dan wel weer leuk. Iedereen gaat dezelfde kant uit en je weet dat er geen rommel op de baan ligt (anders heb je vlaggen) en je leert elk rondje weer bij.
Maar ik rij gewoon omdat ik het lekker vind en kan gewoon genieten van het rijden zelf, hoeft niet op de limiet.
Die tijd heb ik inderdaad gehad. Gewoon een stukje rijden en de bochtjes lekker pakken zonder al teveel af te remmen 8)

• Chakotay
Joris748 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 11:42:
[...]

Mijn ideale motor zou een Ducati Multistrada met ca 90 pk zijn. Met de omgekeerde motorkarakteristiek van de 748. Dus sterk onderin en ademtekort boven de 7000 toeren. Die 748 begon een beetje te lopen boven de 7000 toeren en trok door tot over de 10.000 toeren.
Is de Multistrada 950 of de nieuwe V2 dan niet iets? Met 113 iets meer dan 90pk, maar wel een stuk minder lomp dan de 1200/1260/V4 :) Of natuurlijk de oude 1000/1100, die hebben daadwerkelijk rond de 90pk, je moet alleen van het uiterlijk houden :P

• Joris748
Chakotay schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:15:
[...]

Is de Multistrada 950 of de nieuwe V2 dan niet iets? Met 113 iets meer dan 90pk, maar wel een stuk minder lomp dan de 1200/1260/V4 :)
Bij gebrek aan beter wel :P Zou denk ik wel een heel eind in mijn richting komen.
Of natuurlijk de oude 1000/1100, die hebben daadwerkelijk rond de 90k, je moet alleen van het uiterlijk houden :P
Die oude desmodue blokken waren inderdaad ook fijn. Helaas ben ik nog niet echt gevallen voor het Multipla uiterlijk.

• Chakotay
Ik herken mij overigens wel in wat je zegt, de 749 is eigenlijk "veel te stabiel" voor op de openbare weg, het word pas interessant in de snelle bochten op veel te hoge snelheden. En dat is dan ook alweer een 15 jaar oude motor met relatief laag vermogen... Het zal met iets moderns als een Panigale nog een stuk erger zijn :P

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:10:
[...]
Rijklaar 104 kg, en jij? :+
Ik win 8)

• Bommes
Chakotay schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:15:
[...]

Is de Multistrada 950 of de nieuwe V2 dan niet iets? Met 113 iets meer dan 90pk, maar wel een stuk minder lomp dan de 1200/1260/V4 :) Of natuurlijk de oude 1000/1100, die hebben daadwerkelijk rond de 90pk, je moet alleen van het uiterlijk houden :P
Of een nieuwe Afrika Twin?
Die zit ook op 100pk dacht ik, stuurt volgens mij best leuk.

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:15
Binnenkort maar eens kijken voor een jas, broek en een (goedkope) motor, vanmorgen AVD namelijk gehaald :)

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Overdrive97 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:35:
Binnenkort maar eens kijken voor een jas, broek en een (goedkope) motor, vanmorgen AVD namelijk gehaald :)
Gefeliciteerd!

Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Zijn er nog beperkingen t.a.v. het rijbewijs A1 / A2 of onbeperkt?

Voor kleding zou je kunnen kijken bij https://restylewear.com/
Een prima leren combi pak heb je zo rond de € 450,00. Voor een textiel pak wat je in de zomer gebruikt ben je ongeveer € 375,00 kwijt, een pak wat je in theorie jaarrond kan rijden kost rond de € 650,00.

Als je dat vergelijkt met de 'grote merken' scheelt het nogal in de kosten. Beginnen met motorrijden is al kostbaar genoeg.

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:15
MichielK71 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:46:
[...]

Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Zijn er nog beperkingen t.a.v. het rijbewijs A1 / A2 of onbeperkt?
Ik denk naked/sport tour/adventure tour tot 1500/2000 euro, tenzij ik ergens een zak geld vandaan kan toveren :-). Verder geen rijbewijs beperkingen.

Ik heb gelest op de Kawasaki Z650 2020 model, wat ik wel een fijne motor vond om op te rijden. Nog niet te krachtig voor een beginner maar wel lekker kunnen doorrijden. Op de snelweg is een naked minder prettig, maar dat went vast vanzelf. Met les een paar keer stukjes van 2 tot 4km snelweg gereden, dus ook nog niet langdurig kunnen ervaren.
MichielK71 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:46:
[...]

Voor kleding zou je kunnen kijken bij https://restylewear.com/
Een prima leren combi pak heb je zo rond de € 450,00. Voor een textiel pak wat je in de zomer gebruikt ben je ongeveer € 375,00 kwijt, een pak wat je in theorie jaarrond kan rijden kost rond de € 650,00.

Als je dat vergelijkt met de 'grote merken' scheelt het nogal in de kosten. Beginnen met motorrijden is al kostbaar genoeg.
Dank voor de tip, ik ga eens rondklikken!

[ Voor 15% gewijzigd door Overdrive97 op 22-04-2022 17:06 ]

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Overdrive97 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:35:
Van harte gefeliciteerd! Veel veiliger een leuke kilometers toegewenst!

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

Overdrive97 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:04:
[...]
Op de snelweg is een naked minder prettig, maar dat went vast vanzelf.
Meer metal luisteren 8)

En gefeliciteerd!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 22:38
Bommes schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:56:
@Chakotay de Tenere 660 is meer offroad gericht en is wat tam met het vermogen. En bovenal een 1 cilinder, bij veel snelweg niet echt super.
Wat van deze 2, de Honda CB500X en de Tenere 660, de Honda als voordeel heeft is dat het een 2 pitter is.

Ben het wel met je eens dat de 660 een wat ruigere uitstraling heeft.

Wil je in het allroad segment blijven?
Er was een paar pagina's terug een forum genoot die zijn BMW 650gs te koop had.
Is dat of zo iets misschien iets voor jou?
Of gewoon een Honda Transalp 700 of 650. Rijdt ook lekker, de 700 heeft 60pk en 60nm ongeveer. Kun je overal lekker open trekken. En v-twin heeft ook een leuk geluid.

[ Voor 47% gewijzigd door meneer deff op 22-04-2022 17:38 ]

• Bommes
@meneer deff inderdaad ook in die categorie, de Transalp 700.

En dat een v-twin lekker klinkt kan ik beamen:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1650648327-410-x-547px-IMG_20210612_090424.jpg

*O*

• 4x2
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Na het debacle van de Gelert mini tent maar gegaan voor meer lebensraum met een quechua air second 4.1;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjikRVoEghUA5vm0Wql5wjlCRBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VnJVHHfH4QmX5WzXAJjk14P2.jpg?f=fotoalbum_large

Ok, misschien een beetje teveel van het goede :+

leeg

• Chakotay
@4x2 Dat geeft wel brugklas-flashbacks... He tent, waar ga je met die motor heen? :+

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
4x2 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:27:
Na het debacle van de Gelert mini tent maar gegaan voor meer lebensraum met een quechua air second 4.1;

[Afbeelding]

Dat wordt ene wheelie jonguh!

I took the blue pill…

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
4x2 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:27:

[Afbeelding]

En ga je die ook weer na 2, 3 keer gebruiken weggooien :P?

(sorry, kon ‘t niet laten)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dat is altijd een mogelijkheid :*)

Nee, dit ding is om met vriendin en hond (potentieel erg groot apparaat) een week ofzo op 1 plek te staan.
Zonder motor..

Maar het ophalen was een mooie kans om de rockstraps uit te testen.

leeg

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vroeg me al af hoe je vriendin+hond daar nog bij moet krijgen 🤣.
Heb je met het gewicht zo ver achterop geen last met stabiliteit/sturen van de motor?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik kon het weer niet laten. Over 2 maanden naar Italie waarbij ik op de vlottere stukken op de autoweg/snelweg toch liever een full-face helm heb maar in het verre zuiden op de rusigere binnenweggetjes graag met mijn snuffert in de zon/wind rij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VGBfq7oTHcHcnn4qZisLrEVa6aM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3LC3p5Fm20oBWsrpbvyiATsc.png?f=user_large
Kinstuk kan er af, vizier omhoog, bijpassend motor-brilletje op en gaan met die banaan 8)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

botoo schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:52:
Ik kon het weer niet laten. Over 2 maanden naar Italie waarbij ik op de vlottere stukken op de autoweg/snelweg toch liever een full-face helm heb maar in het verre zuiden op de rusigere binnenweggetjes graag met mijn snuffert in de zon/wind rij:
[Afbeelding]
Kinstuk kan er af, vizier omhoog, bijpassend motor-brilletje op en gaan met die banaan 8)
Is dat wat zo een helm?
Ik ben heel benieuwd hoe veilig zo een helm is bij een valpartij.

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-11 19:49

BoltYes

This is the Way

M14 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 08:20:
[...]

Ik weet er alles van ... Nu nog in de praktijk brengen :P . Dat valt nog best tegen. Rationeel weet ik dat het veel harder kan, dat ik veel dieper een bocht kan in remmen en dat ik veel eerder het gas kan open draaien ... Maar op het moment zelf zegt het mentale nog iets anders :') ;)
Haha, ja dat kan je tijdens vrij rijden opbouwen, met iets minder tempo de juiste lijnen rijden helpt al veel.

Wat ik nog wel wil meegeven is dat je echt wel op t gas door de bochten moet. Vooral in de haarbocht heb je met het gas dicht een grote kans op een lowsider door veel druk op de voorband. Spreek uit ervaring :+

¯\_(ツ)_/¯

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:54:
Is dat wat zo een helm?
Zolals elk potje of jethelm minder veilig dan een integraal dat is wel duidelijk maar er zit gewoon een ECE 22.05 goedkeuring op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

gwystyl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:39:
Ik vroeg me al af hoe je vriendin+hond daar nog bij moet krijgen 🤣.
Heb je met het gewicht zo ver achterop geen last met stabiliteit/sturen van de motor?
Nee, dit is sowieso maar 15kg wat over het ding verdeeld is, dus er ligt misschien 10kg voorbij de achterband, daar merk je niet zoveel van.
Toen ik vorig weekend naar Duitsland was gereden merkte je het wel met het maken van bochten op snelheid, de motor werd wat onderstuurd, op de terugweg had ik wat minder gewicht in de topkoffer geduwd en toen ging het aanmerkelijk beter.
Zit er ook over te denken om een Givi kofferrek te bestellen en een set E22 koffers om de zwaardere dingen wat meer aan de zijkant van de motor te houden.

Ben een paar jaar terug een weekend wezen kamperen met mn VF500, daar lag ook vrij veel gewicht op en de motor was van zichzelf 30kg lichter (en 30 jaar ouder :+) en die was boven de 100-110kmh niet meer te besturen.
Nog steeds een trauma van :P

leeg

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 16:09
Zo, vandaag de Street Triple RS in ontvangst genomen O+
Gelijk na ophalen door naar huis gereden en de tank grips erop geplakt, met testrijden vond ik de tank toch wel erg glad dus had ze gelijk weer besteld. Echt een aanrader voor iedereen, met elke type motor eigenlijk.

Daarna lekker een middagje rondgereden. Na twee jaar niet gereden te hebben (afgezien van een korte testrit enkele weken terug) geeft die prachtige machine na een stukje rijden gelijk alweer zóveel vertrouwen. Wat een fijn apparaat is het toch ook! _/-\o_ Het motorrijden blijkt toch wel net als fietsen, verleren doe je het gelukkig niet :+

Als een kind zo blij :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IRr9JrB.jpg

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
[...]

Is dat wat zo een helm?
Ik heb nagenoeg dezelfde helm, en de diversiteit van deze helm bevalt mij ook erg goed! Als ik op de cruiser (Virago) rijd dan heb ik steevast het kinstuk er af, maar als ik op de VFR rijd, dan is dat kinstuk erg prettig! Daarbij is het prettig dat je een ‘pothelm’ hebt met ventilatie aan de bovenkant, en altijd voorzien bent van een vizier…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• kneusteun
[...]

Is dat wat zo een helm?
Het is minder veilig dan een een full face, weet dat er een paar modellen zijn met een afneembaar kin stuk waarbij het kin stuk echt amper iets doet bij impact.

Bij dit model weet ik het niet maar ga ervan uit dat het minder is dan intergraal helm, lijkt me logisch dat welke mechanische verbinding dan ook zwakker is dan een vaste verbinding.

Looks vs veiligheid is dan de afweging, en dan is het per persoon verschillend welke land de wijzer op slaat.

Wat ik persoonlijk storender zou vinden is dat met dergelijke helmen je eerder aan de kant gezet gaat worden en bepaalde signalen (onbewust) lijkt af te geven. Het is hier in de omgeving een bepaald soort type met dat soort helmen…. Het zou niet moeten maar het gebeurd wel degelijk.

• Nero22
Twijfels schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 17:52:
Zo, vandaag de Street Triple RS in ontvangst genomen O+
Gelijk na ophalen door naar huis gereden en de tank grips erop geplakt, met testrijden vond ik de tank toch wel erg glad dus had ze gelijk weer besteld. Echt een aanrader voor iedereen, met elke type motor eigenlijk.

Daarna lekker een middagje rondgereden. Na twee jaar niet gereden te hebben (afgezien van een korte testrit enkele weken terug) geeft die prachtige machine na een stukje rijden gelijk alweer zóveel vertrouwen. Wat een fijn apparaat is het toch ook! _/-\o_ Het motorrijden blijkt toch wel net als fietsen, verleren doe je het gelukkig niet :+

Als een kind zo blij :9
[Afbeelding]
Ontzettend gaaf ding. Gefeliciteerd!

Maar goed, ik ben ook bevooroordeeld met eenzelfde kleurstelling op mijn reguliere 675. :+

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Uitje vandaag! Met een vriend de motorzegening in Grubbenvorst opgezocht. Daar staat potverdorie toch mooi speelgoed tussen…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-dxUzBmbVQ8vkCT6keRFwACQio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KueIuv2iLP2qa9YCc4PsvpUo.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 392 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.