Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 391 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.705 views

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Zorg schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:10:
Nu opzoek nasr een goeie navigatie app voor de motor, naast natuurlijk waze
Gisteren blogde Mr. GPS dat TomTom een cashback actie heeft:
https://www.mrgps.nl/cashback-tomtom-rider-550/

Ik heb zelf een Garmin Zumo XT, dus ik weet niet hoe goed de 550 is, dus ik kan niks zeggen over de kwaliteit van het apparaat. Maar wellicht toch interessant.

[ Voor 21% gewijzigd door TucanoItaly op 19-04-2022 07:48 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:46:
[...]

Even aangenomen dat het een gecarbureere motorblok is.
De carbs laten schoonmaken, en laten synchroniseren.
Bij mij FZS600 sloeg ie ook een stuk vlotter aan nadat dat gedaan was.

Tank je E10 of 98? Je kant 2/3x premiums tanken, kijken of je verschil merkt.

Wanneer zijn voor het laatst je bougies vervangen? Even checken of het juiste type erin geschroefd is.
Dank voor je reactie!
Zijn idd carbs, welke sowizo wel eens nagemeten mogen worden.

Ik tank in principe 95, premium kan nooit kwaad eens te testen, maar hier gaat m'n startmotor niet harder van draaien. Bougies zijn recent nog gedaan, en tevens het juiste type. Hij slaat ook direct aan als je hem aanloopt, dus ik verwacht dat dat wel goed zit.

Ik zal de klepspeling eens nazien. Dat heb ik bij deze motor überhaupt nog nooit gedaan.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

Koekstra schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:13:
[...]

Dank voor je reactie!
Zijn idd carbs, welke sowizo wel eens nagemeten mogen worden.

Ik tank in principe 95, premium kan nooit kwaad eens te testen, maar hier gaat m'n startmotor niet harder van draaien. Bougies zijn recent nog gedaan, en tevens het juiste type. Hij slaat ook direct aan als je hem aanloopt, dus ik verwacht dat dat wel goed zit.

Ik zal de klepspeling eens nazien. Dat heb ik bij deze motor überhaupt nog nooit gedaan.
Klepspeling kan ook geen kwaad. Alhoewel ik verwacht dat dat meer met verbruik / vermogen en koppel te maken heeft. Dan het aanslaan.

Van de brandstof gaat de startmotor inderdaad niet harder draaien, maar 98's en premiums vergaan minder snel. Vooral een stuk minder snel dan E10/95. En even aangenomen dat je een 40-45j oude motorfiets niet als daily gebruikt kan ie bijv de winter hebben stilgestaan. :) En dan kan er troep in je leidingen / carbs zijn neergestreken. En dat bemoeilijkt het starten wel.

Wellicht kan je ook iets van een carburateur reiniger in de tank kieperen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• rensonthemove
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-11 15:33
wd200 schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:15:
Ik speel steeds vaker met het idee om de Street triple te verkopen en een Duke 390 (veel minder vermogen maar nieuwer) of een dergelijke kleine A2 fiets te komen om meer de motor te kunnen gebruiken (gewoon overal Volgas).

Iemand een dergelijke stap eens eerder gedaan ?
Ik heb een maandje geleden mijn triumph sprint rs 955 verkocht en een duke 390 aangeschaft. Ook om juist wat lichters te rijden, nog geen moment spijt gehad.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
Ik heb gisteren de kogel maar door de spreekwoordelijke kerk gejaagd en de 890 Duke gekocht. Mooi dealtje kunnen maken op een 2021 model die nog niet op kenteken stond. Geen zin om op de 2022 R te wachten en incl. de opties die ik wil kwam die toch weer een stuk duurder uit. Over 1,5 week ophalen en dan eens lekker rijden...

there's no tweak without the tweaker

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 16:11

Wootlock

Evilution

Daar ga je geen spijt van krijgen ;)
Vraag gelijk de dealer ff of hij de fix bij de radiator heeft gedaan... anders sta je binnen 1000km weer terug bij de dealer omdat hij koelvloeistof lekt.
Of ze moeten dit inmiddels hebben opgelost tijdens het productieprocess :)

"Don't let your dreams be memes"

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59
Koekstra schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:29:
Zijn er hier toevallig ook mensen met een cb1100f of aanverwante jaren 80 luchtgekoelde dohc's?

Ik heb een probleem met starten bij een warme motor. Dan krijgt de startmotor de motor amper rond, en slaat deze dus ook niet aan. Bij koude motor is het overigens ook niet heel overtuigend, maar dan start hij over het algemeen wel.

Er zit reeds een nieuwe accu in, en andere startmotor, maar dit probleem blijft, en lijkt dus een andere oorzaak te hebben.

Op internet kom ik meerdere gevallen tegen, maar nog geen enkele met een oplossing, anders dan aanlopen 8)7
Heel vaak zijn dat problemen met de dynamo/laad circuit (zoals spanningsregelaar): heel vaak resulteert dat in moeilijk starten bij warme motor en makkelijker starten bij koude motor

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
De eindstand:

@DrivinUCrazy 1130km
@timmie271 960km
@ll roel j 803km
@geert_s 750km
@Bommes 597km
@Destruction 500km
@botoo 500km

Verder nog mensen die een gooi willen doen?

Duncan's ride afgelopen zaterdag was een erg leuke route, van Dinteloord naar Ouddorp en weer terug. 17 groepen van 5-10 motorrijders, dus lekker druk, maar niet vervelend.

In het kader van pics or didn't happen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdBd876uN3_PgFOAMPIbMbPAlcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWWQsvj2OWXaZWACJhcPslm2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door geert_s op 19-04-2022 12:45 ]

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 08:38:
[...]

Klepspeling kan ook geen kwaad. Alhoewel ik verwacht dat dat meer met verbruik / vermogen en koppel te maken heeft. Dan het aanslaan.

Van de brandstof gaat de startmotor inderdaad niet harder draaien, maar 98's en premiums vergaan minder snel. Vooral een stuk minder snel dan E10/95. En even aangenomen dat je een 40-45j oude motorfiets niet als daily gebruikt kan ie bijv de winter hebben stilgestaan. :) En dan kan er troep in je leidingen / carbs zijn neergestreken. En dat bemoeilijkt het starten wel.

Wellicht kan je ook iets van een carburateur reiniger in de tank kieperen.
Ik zet hem sowizo weg in de winter met premium benzine. En zomers gebruik ik hem half daily als het even uit komt met m'n werk..

Zal de dynamo en spanningsregelaar eens meten om te kijken of dat allemaal wel deugd. Wellicht ook even een accu monteren met een hoge CCA.

Wordt vervolgd!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:51:
De eindstand:

@DrivinUCrazy 1130km
@timmie271 960km
@geert_s 750km

Duncan's ride afgelopen zaterdag was een erg leuke route, van Dinteloord naar Ouddorp en weer terug. 17 groepen van 5-10 motorrijders, dus lekker druk, maar niet vervelend.

[Afbeelding]
Ongeveer 500km gereden. Vooral de paasdagen veel gereden, en een paar keer woon-werk.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Toch maar besloten om m'n motor te gaan verkopen. Sinds vorig jaar februari wel 800 hele km gereden. Veel te weinig dus :z Merk dat ik geen plezier haal uit lange ritten en korte ritten heb ik in de buurt wel allemaal gehad. Bij deze graag m'n naam uit TS verwijderen. Als iemand interesse heeft in een F650GS met genoeg extra's let me know. Gaat om:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blRnPDz8YbzBmfdYnVGySSj-6Bs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eWMV2YfOAIjf4w2ABN8Mkq8.jpg?f=fotoalbum_large

• geert_s
ProfaNe schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:13:
Toch maar besloten om m'n motor te gaan verkopen. Sinds vorig jaar februari wel 800 hele km gereden. Veel te weinig dus :z Merk dat ik geen plezier haal uit lange ritten en korte ritten heb ik in de buurt wel allemaal gehad. Bij deze graag m'n naam uit TS verwijderen. Als iemand interesse heeft in een F650GS met genoeg extra's let me know. Gaat om:

[Afbeelding]
Maar hoe leuk waren die 800 kilometers? ;)

• ProfaNe
  • Niet online
geert_s schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:21:
[...]

Maar hoe leuk waren die 800 kilometers? ;)
Hahaha niet leuk genoeg, 200 er van waren ook nog is m'n nieuwe banden inrijden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
De eindstand:

@DrivinUCrazy 1130km
@timmie271 960km
@geert_s 750km
@Destruction 500km

Ja hoor, wat heen en weer naar de camping en zaterdag een Ardennen rit,
Totaal: 597km.

[Afbeelding]
Succes met de verkoop, dat moet wel goed komen toch tegenwoordig? Volgens mij loopt die handel wel goed nu.
Het zal vast gezichtsbedrog zijn maar heb je nou een autoband achterop zitten?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• ProfaNe
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 10:41:
Succes met de verkoop, dat moet wel goed komen toch tegenwoordig? Volgens mij loopt die handel wel goed nu.
Het zal vast gezichtsbedrog zijn maar heb je nou een autoband achterop zitten?
Hahah ja lijk er op omdat de oude achterband alleen in het midden afgesleten was :D Oude foto dus ;)

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
TucanoItaly schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:47:
[...]

Ik heb zelf een Garmin Zumo XT, dus ik weet niet hoe goed de 550 is, dus ik kan niks zeggen over de kwaliteit van het apparaat. Maar wellicht toch interessant.
Hmz, interessant. Ik zit al tijdje met schuin oog naar die 550 te kijken, maar dit is een leuk zetje in de richting.

Nu alleen nog even kijken wat ik nodig heb om 'm op de motor te monteren, ik heb het gevoel dat de standaarduitvoering niet alles bevat. Zijn er 550 eigenaren die daar licht op kunnen werpen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25

[Afbeelding]
KM stand en vraagprijs ongeveer?

🇺🇦

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:26

Rick-Jan

always connected

BM schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:27:
[...]

Hmz, interessant. Ik zit al tijdje met schuin oog naar die 550 te kijken, maar dit is een leuk zetje in de richting.

Nu alleen nog even kijken wat ik nodig heb om 'm op de motor te monteren, ik heb het gevoel dat de standaarduitvoering niet alles bevat. Zijn er 550 eigenaren die daar licht op kunnen werpen?
Ik heb een 550, er zit een RAM mount bij inclusief plus en min kabel voor je motor. Mijn motor heeft clip ons dus daar moest ik een adapter voor aanschaffen en die gebruiken IPV de mount. Als je een stuur hebt en hem daarop kwijt kan moet je in principe er mee uit de voeten kunnen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
BM schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:27:
[...]

Zoals @Rick-Jan al aangeeft, de basisversie is compleet voor op de motor. Inderdaad, voor sommige montagemogelijkheden zul je een andere adapter moeten aanschaffen, maar in principe kun je de standaard mount om een buis heen klemmen. Een standaard stuur moet in de regel werken.

Let er op dat er een 12->5V convertertje in de mount zit. Deze blijft stroom gebruiken. Gebruik dus altijd een geschakelde voedingslijn in plaats van deze direct op de accu aan te sluiten. Desnoods tak je een draad af van het 5W lampje voor, mocht je geen standaard aansluiting hebben.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ProfaNe
  • Niet online
Nycrea schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:29:
[...]

KM stand en vraagprijs ongeveer?
Je hebt een PM

[ Voor 15% gewijzigd door ProfaNe op 19-04-2022 13:42 ]

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
De eindstand:

@DrivinUCrazy 1130km
@timmie271 960km
@geert_s 750km
@Bommes 597km
@Destruction 500km

[Afbeelding]
Helaas zondag en gisteren niet kunnen rijden... eindstand is dus maar: 803km

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

* botoo vrijdag 300- en gisteren 200+ km's voor een totaal van ~500 in ~8 uur

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• DrivinUCrazy
Netjes allemaal, goed gebruik gemaakt van de tijd en het weer. Dat klinkt als een mooie start van het motorseizoen 2022. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ter info: Je linkt naar de advertentie achter inlog, deze kunnen wij niet zien.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• geert_s
noes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:32:
[...]

Sowieso niet echt de bedoeling volgens mij. De meesten zetten het (juiste) linkje even in de handtekening.

• ProfaNe
  • Niet online
[...]

ah thnx, ik stuur hem wel een PM

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik klik op dezelfde link, maar ik kan de advertentie zien :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• virtualJac
Iemand hier ervaring met de quadlock handblebar mount of de pro? Ik wil mijn telefoon gebruiken als navi en dit leek me wel een mooie optie. Alleen behoorlijk aan de prijs.

(in combinatie met de 'vibration dampener')

[ Voor 12% gewijzigd door virtualJac op 19-04-2022 13:57 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:42:
[...]

Ik klik op dezelfde link, maar ik kan de advertentie zien :)
Waarschijnlijk doordat je al ingelogd bent bij Marktplaats?

@ProfaNe Met deze link kan iedereen de advertentie gewoon bekijken :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 09:31:
Ik heb gisteren de kogel maar door de spreekwoordelijke kerk gejaagd en de 890 Duke gekocht. Mooi dealtje kunnen maken op een 2021 model die nog niet op kenteken stond. Geen zin om op de 2022 R te wachten en incl. de opties die ik wil kwam die toch weer een stuk duurder uit. Over 1,5 week ophalen en dan eens lekker rijden...
Woah netjes. Gefeliciteerd met de Duke!

Ik heb onlangs een proefrit gedaan op een 890. Ik overweeg om mijn S1000R in te ruilen voor een 2021 model. Ik twijfel alleen tussen de 890 en de 890R.

Edit: Aankomende vrijdag heb ik een proefrit op de R.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 14:51 ]

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:43:
[...]

Woah netjes. Gefeliciteerd met de Duke!

Ik heb onlangs een proefrit gedaan op een 890. Ik overweeg om mijn S1000R in te ruilen voor een 2021 model. Ik twijfel alleen tussen de 890 en de 890R.
Ik heb ook getwijfeld. In principe ging m'n voorkeur uit naar de R ivm de remmerij en de restwaarde. De vering en de banden vond ik minder interessant aangezien ik die al meer dan prima vond voor op de weg. Kom er niet mee op het circuit. Het nadeel van de R vond ik de kleurstelling van het 2021 model. Dus als ik voor de R zou gaan, dan werd dat het 2022 model. Levertijd zou dan juli worden en qua prijs zou ik zo'n 3,5k duurder uit zijn. Dat gaf voor mij de doorslag.

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:51:
[...]

Ik heb ook getwijfeld. In principe ging m'n voorkeur uit naar de R ivm de remmerij en de restwaarde. De vering en de banden vond ik minder interessant aangezien ik die al meer dan prima vond voor op de weg. Kom er niet mee op het circuit. Het nadeel van de R vond ik de kleurstelling van het 2021 model. Dus als ik voor de R zou gaan, dan werd dat het 2022 model. Levertijd zou dan juli worden en qua prijs zou ik zo'n 3,5k duurder uit zijn. Dat gaf voor mij de doorslag.
Thanks voor de info, ik zit inderdaad met hetzelfde. Tijdens mijn proefrit op de 890 was mijn enige minpunt de remmen. De S1000R heeft Brembo, en de Ducati 821 die ik hiervoor had, had ook Brembo. Wellicht kan je dit nog upgraden op de Duke?

De vering en banden interesseren mij ook niet echt. De banden verwissel je toch uiteindelijk (Voor mij S22) en de vering, tsja.. Ik rij geen circuit.

Kleurstelling van de R vind ik dan wel weer aanzienlijk mooier dan de 'base' 890, maar ik zou er uiteindelijk toch een stickerset van Motoproworks op zetten.

De oranje velgen van de R zijn daarentegen wel echt heeul dik :+

• virtualJac
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:54:
[...]

Thanks voor de info, ik zit inderdaad met hetzelfde. Tijdens mijn proefrit op de 890 was mijn enige minpunt de remmen. De S1000R heeft Brembo, en de Ducati 821 die ik hiervoor had, had ook Brembo. Wellicht kan je dit nog upgraden op de Duke?

De vering en banden interesseren mij ook niet echt. De banden verwissel je toch uiteindelijk (Voor mij S22) en de vering, tsja.. Ik rij geen circuit.

Kleurstelling van de R vind ik dan wel weer aanzienlijk mooier dan de 'base' 890, maar ik zou er uiteindelijk toch een stickerset van Motoproworks op zetten.

De oranje velgen van de R zijn daarentegen wel echt heeul dik :+
Zo te horen heb je de keuze voor de R al gemaakt ;) Zeker als je voor jezelf de meerprijs kan verantwoorden is dat de betere keuze. De non-R kopen en dan remmerij upgraden kost meer verwacht ik. Ben zelf tijdens het proefrijden niet tegen de remmen aangelopen. Wel bij beide gemerkt dat die stuurdemper geen overbodige luxe is :P

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:03:
[...]

Zo te horen heb je de keuze voor de R al gemaakt ;) Zeker als je voor jezelf de meerprijs kan verantwoorden is dat de betere keuze. De non-R kopen en dan remmerij upgraden kost meer verwacht ik. Ben zelf tijdens het proefrijden niet tegen de remmen aangelopen. Wel bij beide gemerkt dat die stuurdemper geen overbodige luxe is :P
Nou dat weet ik nog niet zo zeker, we zien het vrijdag. Las ook ergens dat de R zithoogte/positie anders is waardoor hij voor kleinere mensen minder geschikt is. Ik kon de 890 amper met beide voeten plat aan de grond :) Dus even vrijdag afwachten. Zo lang ben ik namelijk niet, 175~

Oh ja, die stuurdemper is er zeker met een reden :+

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:44
Is er iemand die verstand heeft van oude CB750's en daar een waarde aan kan hangen?
Snap dat het topic daar niet voor bedoeld is maar ik moet als tussenpersoon fungeren voor de eigenaar.
Ik heb foto's en details en kan per DM en daarna email (want DM's zijn crap) wat vragen stellen.
Het gaat om een K7, ik weet het geen F1 :p maar je kan niet alles hebben.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• geert_s
Bad Brains schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:18:
Is er iemand die verstand heeft van oude CB750's en daar een waarde aan kan hangen?
Snap dat het topic daar niet voor bedoeld is maar ik moet als tussenpersoon fungeren voor de eigenaar.
Ik heb foto's en details en kan per DM en daarna email (want DM's zijn crap) wat vragen stellen.
Het gaat om een K7, ik weet het geen F1 :p maar je kan niet alles hebben.
Ik heb er niet veel verstand van, maar veel hangt natuurlijk af van de staat en de 'matching numbers', dus dat is sowieso wel handig om te vermelden. En hoe oud is oud? Dan is het vooral online speuren naar vergelijkbare motoren denk ik zo.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
virtualJac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:55:
Iemand hier ervaring met de quadlock handblebar mount of de pro? Ik wil mijn telefoon gebruiken als navi en dit leek me wel een mooie optie. Alleen behoorlijk aan de prijs.

Zit hier met dezelfde vraag. Twijfel tussen een Quadlock, SP Connect of toch een Tomtom Rider 550 halen. Die Rider 550 is nu wel interessant aangezien je die nu voor €260 kan kopen met die cashback (bijvoorbeeld via Ten Kate). Maar goed, eerst maar eens een communicatiesetje voor in de helm halen.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:06:
[...]

Nou dat weet ik nog niet zo zeker, we zien het vrijdag. Las ook ergens dat de R zithoogte/positie anders is waardoor hij voor kleinere mensen minder geschikt is. Ik kon de 890 amper met beide voeten plat aan de grond :) Dus even vrijdag afwachten. Zo lang ben ik namelijk niet, 175~

Je hoeft toch niet met beide voeten plat aan de grond? 1 voet lukt mij plat, beide niet. Heb het comfortzadel (wat 2cm hoger is), met het standaard zadel past het wat beter maar die zit ook wat minder.

• Bad Brains
geert_s schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:30:
[...]

Ik heb er niet veel verstand van, maar veel hangt natuurlijk af van de staat en de 'matching numbers', dus dat is sowieso wel handig om te vermelden. En hoe oud is oud? Dan is het vooral online speuren naar vergelijkbare motoren denk ik zo.
1977, hij is niet meer origineel. Voorvork lijkt van een 1000 te zijn (dubbele schijf) nummer weet ik niet.
Kenteken is toelating juni 77.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Verwijderd

ArjenIsM3 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:34:
[...]

Zit hier met dezelfde vraag. Twijfel tussen een Quadlock, SP Connect of toch een Tomtom Rider 550 halen. Die Rider 550 is nu wel interessant aangezien je die nu voor €260 kan kopen met die cashback (bijvoorbeeld via Ten Kate). Maar goed, eerst maar eens een communicatiesetje voor in de helm halen.
Ik heb een SP Connect en kan daar eigenlijk alleen maar positief over zijn.

Op de Ducati had ik hem rechtstreeks op het stuur gemonteerd en dat vond ik soms nog wel vervelend omdat hij niet helemaal recht zat.

Op de BMW heb ik van Evotech een 'Handlebar Clamp' gekocht. Dit werkt echt heel goed!

Het enige nadeel van de SP is dat je enigszins verplicht bent om nog een extra module te kopen tegen vibratie. Vooral op een 2 cilinder heb je grote kans dat je camera van de telefoon het begeeft als je die niet gebruikt.
R0y. schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:36:
[...]

Je hoeft toch niet met beide voeten plat aan de grond? 1 voet lukt mij plat, beide niet. Heb het comfortzadel (wat 2cm hoger is), met het standaard zadel past het wat beter maar die zit ook wat minder.
Nee klopt, het hoeft niet, maar het is wel fijn als het wel kan. Ik heb afgelopen weekend een stukje op een superduke gereden van een vriend, met het comfort zadel van +2 cm inderdaad en dit vond ik wel aan de hoge kant en geeft geen vertrouwen als je ergens moet stoppen waar het wat afloopt.

Las trouwens ook dat er comfort seats zijn die niet verhogen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2022 15:40 ]

• R0y.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:37:
[...]

[...]

Nee klopt, het hoeft niet, maar het is wel fijn als het wel kan. Ik heb afgelopen weekend een stukje op een superduke gereden van een vriend, met het comfort zadel van +2 cm inderdaad en dit vond ik wel aan de hoge kant en geeft geen vertrouwen als je ergens moet stoppen waar het wat afloopt.

Las trouwens ook dat er comfort seats zijn die niet verhogen.
Ik zou er iig niet al te moeilijk om doen. Als je maar met beide voeten stabiel aan de grond kan komen. Als je op je tenen staat te balanceren en niet achteruit kan is het natuurlijk een ander verhaal.

En ik ben 1.72

• geert_s
Bad Brains schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:36:
[...]

1977, hij is niet meer origineel. Voorvork lijkt van een 1000 te zijn (dubbele schijf) nummer weet ik niet.
Kenteken is toelating juni 77.
Oke, en verder? Hoe is de staat? Hoeveel kilometers? Roest? Start ie lekker of helemaal niet?

Prijs ligt meestal van 1000,- (voor waar zo'n beetje alles aan moet gebeuren) tot 5000,- (opgeknapte versie of caféracer in topstaat).

• Bad Brains
Hij is rijdend weggezet en er was begonnen aan een carb revisie, die is niet uitgevoerd.
Wel zijn er 2 carb sets in onderdelen aanwezig, eveenals oude decals.
M-Stuurtje, zadel is zeer netjes. Beetje roest.
Alu velgen.
Staat, dit is hem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2rCDmyXjIfvXKCWYUv7EPB5Kh8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcjM5JYPrRvmtDjyoP0SHxCY.jpg?f=fotoalbum_large

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:31:
@timmie271 Hoe neem jij bagage mee op die CBR650R?
Gewoon een mega rugzak :+

Geintje,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tVp2QcKMYO6VmYkt4V16UABNok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFp6TruxuoZop8EMV7DJczRE.jpg?f=fotoalbum_large

Hier was ie nog schoon :o :$

Gamertag: timmie271

• DrivinUCrazy
Dan is het goed. Anders moest je dat nog gaan regelen. Nu heb je nog een paar weken, en met de levertijden van tegenwoordig...

Ik vroeg me al af of je iets van een tassenset of zo had. Heel mooie motor, maar geen voorbereiding op koffers of tassen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-04-2022 16:08 ]

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:04:
Dan is het goed. Anders moest je dat nog gaan regelen. Nu heb je nog een paar weken, en met de levertijden van tegenwoordig...
Deze set heb ik toen heel snel gekocht nadat ik de motor had, vervolgens nooit als gehele set gebruikt tot nu toe maar dat is bijzaak :9

Haastig die zadeltas erop zetten is er overigens niet bij, want dat duurt zeker 30 minuten voor ik weer snap hoe het moest :+

• Nycrea
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:06:
[...]

Niet lang genoeg voor beide voeten plat op de grond?
Deze ter inspiratie, gewoon beide voeten plat op de grond hoor.
YouTube: Little man riding a motorcycle nice..

🇺🇦

• geert_s
Bad Brains schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:53:
Hij is rijdend weggezet en er was begonnen aan een carb revisie, die is niet uitgevoerd.
Wel zijn er 2 carb sets in onderdelen aanwezig, eveenals oude decals.
M-Stuurtje, zadel is zeer netjes. Beetje roest.
Alu velgen.
Staat, dit is hem.

[Afbeelding]
Wel een leuke basis voor een caferacer, maar mensen die hem daarvoor kopen gaan zelf nog veel geld in de verbouwing steken, en willen dus dat de basis sterk is en goedkoop. Ik zou verwachten dat je er max. 2000 euro voor krijgt, maar nogmaals, ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.

• Bad Brains
geert_s schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:12:
[...]

Wel een leuke basis voor een caferacer, maar mensen die hem daarvoor kopen gaan zelf nog veel geld in de verbouwing steken, en willen dus dat de basis sterk is en goedkoop. Ik zou verwachten dat je er max. 2000 euro voor krijgt, maar nogmaals, ik heb er eigenlijk helemaal geen verstand van.
Top, weet ik al meer, dank.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
timmie271 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:08:
[...]

Haastig die zadeltas erop zetten is er overigens niet bij, want dat duurt zeker 30 minuten voor ik weer snap hoe het moest :+
Is dat niet mede doordat er een korte kentekenplaathouder gemonteerd is en de stepjes er af zijn? Staat me iets van bij O-)

• timmie271
NLDViane schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:22:
[...]

Is dat niet mede doordat er een korte kentekenplaathouder gemonteerd is en de stepjes er af zijn? Staat me iets van bij O-)
Nee, simpelweg omdat ik de connectielusjes altijd verkeerd monteer waar de tas aan vast moet :+

Oh en de stepjes zitten er nog steeds op, maar daar worden de voorste lussen wel aan verbonden ja. :P In dat opzicht had je wel gelijk ja toen ze eraf waren, konden ze nog steeds wel vastgezet worden alleen moest ik iets meer moeite doen.
Achterste lussen gaan via lussen die in het zadel verwerkt zitten, dus de kentekenplaathouder heeft er gelukkig niks mee te maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door timmie271 op 19-04-2022 16:28 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Bad Brains schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:14:
[...]

Top, weet ik al meer, dank.
Hou er rekening mee dat dit soort "projectjes" wel wat minder waard zijn dan enkele jaren terug.
Er staan nu best wel wat projectjes te koop omdat mensen het niet af krijgen of er op uitgekeken zijn.

Ik vind 2k best een hoge schatting en denk dat als je zo'n bod krijgt meteen akkoord moet gaan.

• R0y.
timmie271 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:59:
[...]

Gewoon een mega rugzak :+

Geintje,
[Afbeelding]

Hier was ie nog schoon :o :$
Ik dacht dat jij altijd een volgauto had? :+

• timmie271
R0y. schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 16:47:
[...]

Ik dacht dat jij altijd een volgauto had? :+
Ik ontken alles :+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

Patser ;( :-(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Gisteravond ging 't dimlicht kapot, een H1 lampje. Die had ik niet bij me, en de vrienden waar ik was hadden die ook niet. Dus werd 't een noodreparatie, een aftakking van de dimlicht voeding naar de rechter lamp gelegd. Thuis bleek ik ook geen H1 lampje meer te hebben, dus dat heb ik net even geregeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAWYHwwubqPmQdVYJQ4XmQxYwsE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TcGRKC03wTXvFEXIlnI9p2Yn.jpg?f=user_large

Als ik ervoor ga zitten is het niet verblindend, dus ik denk dat ik het zo laat want het staat imo beter. Mocht 't gezeur opleveren kan ik die 2e lamp ook makkelijk afkoppelen en dan is 't weer origineel met dimlicht uit de linker lamp :)

is dat nou oranje zeil? Ja, da's oranje zeil. Iets met work in progress...

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 19-04-2022 20:16 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08
TucanoItaly schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 07:47:
[...]

Bedankt maar ik ga toch voor een App op de telefoon. Daarmee los ik ook direct mijn probleem op van het opladen, plus maar 1 device :) wel speciale houder zodat ik me stuurwiel kan gebruiken, mag graag wat uitzoomen.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:34
Destruction schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 20:14:
Gisteravond ging 't dimlicht kapot, een H1 lampje. Die had ik niet bij me, en de vrienden waar ik was hadden die ook niet. Dus werd 't een noodreparatie, een aftakking van de dimlicht voeding naar de rechter lamp gelegd. Thuis bleek ik ook geen H1 lampje meer te hebben, dus dat heb ik net even geregeld.

[Afbeelding]

Als ik ervoor ga zitten is het niet verblindend, dus ik denk dat ik het zo laat want het staat imo beter. Mocht 't gezeur opleveren kan ik die 2e lamp ook makkelijk afkoppelen en dan is 't weer origineel met dimlicht uit de linker lamp :)

is dat nou oranje zeil? Ja, da's oranje zeil. Iets met work in progress...
Wist je dat andere weggebruikers hierdoor meer moeite hebben om jouw snelheid goed in te schatten?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• timmie271
Joris748 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:15:
[...]

Wist je dat andere weggebruikers hierdoor meer moeite hebben om jouw snelheid goed in te schatten?
Doordat ie met een dubbele koplamp rijd? of dat ie de groot licht heeft gekoppeld? Ervan uitgaande dat rechts groot licht is :P

• Joris748
timmie271 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:17:
[...]

Doordat ie met een dubbele koplamp rijd? of dat ie de groot licht heeft gekoppeld? Ervan uitgaande dat rechts groot licht is :P
Doordat hij groot licht heeft gekoppeld.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Groot licht ja.

Nu is die generatie Fazer wel uitgerust met erg matige koplampen. Zou er een projector lampje inzetten als je goed licht wil, en als je m toch open legt doe je het meteen links én rechts, heb je meteen dubbele koplamp.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben ik toch blij met m'n 4 lampies op m'n ZZR1400 :P 2x dimlicht en 2x grootlicht :) Respectievelijk HID en LED.

• Joris748
noes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:19:
[...]

Groot licht ja.

Nu is die generatie Fazer wel uitgerust met erg matige koplampen. Zou er een projector lampje inzetten als je goed licht wil, en als je m toch open legt doe je het meteen links én rechts, heb je meteen dubbele koplamp.
Dat is ook wel weer waar. Dat groot licht doet misschien qua opbrengst niet heel veel meer dan een moderne LED lamp. Hoogstens slechter gericht.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joris748 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:22:
[...]

Dat is ook wel weer waar. Dat groot licht doet misschien qua opbrengst niet heel veel meer dan een moderne LED lamp. Hoogstens slechter gericht.
Nee dat bedoel ik niet, het lichtbeeld is gewoon slecht, dus veel strooilicht en geen goede bundel op straat.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Joris748 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:19:
[...]

Doordat hij groot licht heeft gekoppeld.
Hoe komen jullie erop dat het grootlicht is? Dat is het namelijk niet. Het is gewoon 2x dimlicht.

Het zou natuurlijk debiel zijn als ik als voormalig automonteur (incl APK) dat verschil niet zou kennen 8)7

Origineel zit dimlicht links, en grootlicht rechts inderdaad. Rechts zit echter een H4 lamp die origineel geen aansluiting heeft voor dimlicht. Die aansluiting heb ik gisteravond gemaakt als nood reparatie (want anders had ik met stads- dan wel grootlicht naar huis moeten rijden), en tot nader order laat ik die aansluiting intact omdat ik het beter vind staan dan 1 brandende lamp. Nu is het dus links en rechts dimlicht, waarbij rechts ook grootlicht kan/doet.

Heb net in het donker nog even het lichtbeeld/de lichtbundel gecheckt, niks mis mee. Ook ben ik recht voor de motor gaan zitten, recht in de koplampen kijkend. En dat gaat ook prima, ik ben niet verblind ofzo.
Joris748 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 21:15:
[...]

Wacht ff... Dus 1x dimlicht is geen probleem, maar 2x dimlicht (zoals heel veel motoren hebben...) wel :? Of was dit een klassiek gevalletje van jumping to conclusions? ;) Ik gok het laatste.

LED lampen plaatsen ga ik overigens niet doen. Niet in de laatste plaats omdat er helemaal geen LED lamp in past. Althans, niet als ik de Fazer ook nog op stuurslot wil kunnen zetten..

[ Voor 123% gewijzigd door Destruction op 19-04-2022 23:15 ]

• Joris748
Destruction schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 22:30:
[...]

[...] ui

Hoe komen jullie erop dat het grootlicht is? Dat is het namelijk niet. Het is gewoon 2x dimlicht.
Hoe gewoon is het dat een lamp die normaal gesproken alleen voor grootlicht gebruikt wordt, ook voor dimlicht gebruikt kan worden? Dit is een oprechte vraag.
Het zou natuurlijk debiel zijn als ik als voormalig automonteur (incl APK) dat verschil niet zou kennen 8)7
Hoe had ik je voormalige professie uit je post op moeten maken?
Origineel zit dimlicht links, en grootlicht rechts inderdaad. Rechts zit echter een H4 lamp die origineel geen aansluiting heeft voor dimlicht. Die aansluiting heb ik gisteravond gemaakt als nood reparatie (want anders had ik met stads- dan wel grootlicht naar huis moeten rijden), en tot nader order laat ik die aansluiting intact omdat ik het beter vind staan dan 1 brandende lamp. Nu is het dus links en rechts dimlicht, waarbij rechts ook grootlicht kan/doet.

Heb net in het donker nog even het lichtbeeld/de lichtbundel gecheckt, niks mis mee. Ook ben ik recht voor de motor gaan zitten, recht in de koplampen kijkend. En dat gaat ook prima, ik ben niet verblind ofzo.
Bovenstaande had je ook zonder de eerste twee passages uit kunnen leggen. Was een hele goede uitleg geweest.
[...]

Wacht ff... Dus 1x dimlicht is geen probleem, maar 2x dimlicht (zoals heel veel motoren hebben...) wel :? Of was dit een klassiek gevalletje van jumping to conclusions? ;) Ik gok het laatste.
Mijn reactie was op basis van mijn ervaring met de motoren die ik gehad heb. Sorry dat de door jou gedeelde info helemaal nieuw voor mij is. Ik zit hier ook om te leren.
LED lampen plaatsen ga ik overigens niet doen. Niet in de laatste plaats o op omdat er helemaal geen LED lamp in past. Althans, niet als ik de Fazer ook nog op stuurslot wil kunnen zetten..

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Dinsdag tot 2de Paasdag was voor mij 3x naar het werk, Paaslunch bij mijn ouders en een rit van de Transalpclub op 2de Paasdag. Dat maakt 926km, toch ook mooi @geert_s?

Maandagavond nog even een oliewissel gedaan bij de Transalp, ongeveer op 1 jaar en 10.00km van de vorige beurt. :9

@Destruction Duitse Africa Twins (RD07(a)) hadden maar 1 koplamp branden bij dimlicht en volgens mij hebben de moderne AT's (CRF1(0/1)00) dit ook. Dus er zal wel ergens een regel zijn dat motoren geen dubbel dimlicht mogen voeren.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 13:35
Bij mijn triumph branden ook gewoon beide lampen als ik dimlicht aan heb. Volgens mij is dat standaard zelfs zo bij de street triple.

• DrivinUCrazy
Sommige motoren hebben maar één lamp waar gecombineerd dim- en grootlicht in zit.
Veel anderen hebben twee verschillende armaturen voor dim- en grootlicht.

De Super Tenere die ik had, had 2 H7 lampjes, maar daar zat een spiegelconstructie in. Daardoor 2x dimlicht, maar bij grootlicht klapte die spiegel om. (Met een duidelijk hoorbare klak) Daardoor werd de lichtbundel anders gericht en werd het 2x grootlicht.
Ik moet zeggen, beter licht dan dat heb ik op een motor nooit gezien.

Tegenwoordig hebben steeds meer motoren natuurlijk led verlichting, dus gaan ze weer meer naar losse lampen die aan of uit zijn, in plaats van gecombineerd.

• Tsjompy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:39
virtualJac schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 13:55:

Ik heb een Quadlock op mijn MT-09 gehad en deze nu overgezet op mijn Africa Twin CRF1000. Inclusief trillingsdemper bij zowel 3 cilinders als 2 cilinders geen probleem gehad met camera's van Iphone's die stuk gaan. werkt perfect. Ik heb zelfs een losse quadlock gekocht voor mijn racefiets zodat ik hier ook gemakkelijk op kan navigeren met hetzelfde systeem.

• geert_s
Grubeater schreef op woensdag 20 april 2022 @ 01:07:
Dinsdag tot 2de Paasdag was voor mij 3x naar het werk, Paaslunch bij mijn ouders en een rit van de Transalpclub op 2de Paasdag. Dat maakt 926km, toch ook mooi @geert_s?

Maandagavond nog even een oliewissel gedaan bij de Transalp, ongeveer op 1 jaar en 10.00km van de vorige beurt. :9

@Destruction Duitse Africa Twins (RD07(a)) hadden maar 1 koplamp branden bij dimlicht en volgens mij hebben de moderne AT's (CRF1(0/1)00) dit ook. Dus er zal wel ergens een regel zijn dat motoren geen dubbel dimlicht mogen voeren.
Heel niet gek :)

@DrivinUCrazy 1130km
@timmie271 960km
@Grubeater 926km
@ll roel j 803km
@geert_s 750km
@Bommes 597km
@Destruction 500km
@botoo 500km
@mphilipp 0km

• Nycrea

Correct, in Duitsland mag dit niet zomaar, je mag alleen een tweede dimlicht lamp als die niet een aparte lens heeft - zodat je herkenbaar bent als tweewieler.
https://www.helpster.de/m...llten-sie-beachten_133989

[ Voor 5% gewijzigd door Nycrea op 20-04-2022 08:45 ]

🇺🇦

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:45

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:25:
[...]
Heel niet gek :)

@DrivinUCrazy 1130km
@timmie271 960km
@Grubeater 926km
@ll roel j 803km
@geert_s 750km
@Bommes 597km
@Destruction 500km
@botoo 500km
Oh leuk! Gaan we verpissen? Schijf mij er maar bij met 0 km :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• geert_s
mphilipp schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:02:
[...]

Oh leuk! Gaan we verpissen? Schijf mij er maar bij met 0 km :+
Done :*)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI's rule

Nycrea schreef op woensdag 20 april 2022 @ 08:44:
[...]

Correct, in Duitsland mag dit niet zomaar, je mag alleen een tweede dimlicht lamp als die niet een aparte lens heeft - zodat je herkenbaar bent als tweewieler.
https://www.helpster.de/m...llten-sie-beachten_133989
Daarom blij dat ik mijn TDM 900 met zo'n kastje heb uitgerust die het grootlicht op een zelf in te stellen waarde laat schijnen. Ook is dat zelfs gewoon uit te zetten zodat de lampen weer origineel schijnen.
En dat via een bluetooth appje

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:42:
Sommige motoren hebben maar één lamp waar gecombineerd dim- en grootlicht in zit.
Veel anderen hebben twee verschillende armaturen voor dim- en grootlicht.
Dat is de H4 lamp.
Heb zelfs de Philips H4 MotoVision lamp. Geeft tot meer licht af, en zou minder gevoelig moeten zijn voor trillingen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• timmie271
De nieuwe R1 en R6 hebben geloof ik ook één om één qua lampen erin zitten.

Zelf heb ik 4x dim en 2x groot licht :9

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

Zij is maar 1m60, dan moet ik er ook op kunnen rijden 8)

Ik wil er ook eentje O+ , maar waar haal ik 16k € vandaan? :'(

O+ O+ O+

FTR 1200 S graag :9~ :9~ _/-\o_ O+

https://www.revzilla.com/...022-indian-ftr-first-look

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 20-04-2022 09:31 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003

mphilipp

Romanes eunt domus

Ja, het is echt een schande! Steeds als het weer goed is om te rijden, heb ik weer wat. Of ziek, of vakantie of we moeten ergens heen. Nouja...komend weekend weer een kans.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• geert_s
mphilipp schreef op woensdag 20 april 2022 @ 09:31:
[...]

Ja, het is echt een schande! Steeds als het weer goed is om te rijden, heb ik weer wat. Of ziek, of vakantie of we moeten ergens heen. Nouja...komend weekend weer een kans.
Zondag kans op regen, dus ik zou zaterdag vast blokken in je agenda. Ik heb er ook vast last van hoor, ik merk wel dat als ik dan een georganiseerde rit ga doen je vanzelf ook tijd maakt. Ik had zaterdag een verjaardag, maar ik kon niet want ik had al een motortoer gepland. Zo hoort het :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joris748 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 00:54:
[...]

Hoe gewoon is het dat een lamp die normaal gesproken alleen voor grootlicht gebruikt wordt, ook voor dimlicht gebruikt kan worden? Dit is een oprechte vraag.
Dat zou je aan Yamaha moeten vragen. Er zit een H4 lamp in, die origineel zijn dimlicht aansluiting mist. Met 't lichtbeeld lijkt het niks te maken te hebben, dus waarom die 2e lamp niet gewoon standaard aangesloten wordt is me een raadsel.
[...]

Hoe had ik je voormalige professie uit je post op moeten maken?
Het staat in m'n profiel en onder m'n nickname :)
[...]

Bovenstaande had je ook zonder de eerste twee passages uit kunnen leggen. Was een hele goede uitleg geweest.
Als je de post goed had gelezen, had je al de conclusie kunnen trekken dat ik dus niet grootlicht aangesloten heb. Want dan had ik wel gewoon grootlicht aangezet ipv een draad trekken e.d.
[...]

Mijn reactie was op basis van mijn ervaring met de motoren die ik gehad heb. Sorry dat de door jou gedeelde info helemaal nieuw voor mij is. Ik zit hier ook om te leren.
Maar dan zou het beter zijn om dat gewoon te vragen ipv meteen de suggestie te wekken dat ik grootlicht gebruik en mensen ga verblinden ;)
Dat laatste heb ik nog door Google gehaald, maar ik kan iig geen wet vinden die het voor Nederland verbied. Als ik een keer de grens over ga kan ik de extra gemaakte aansluiting gewoon los koppelen. Evt. dat ik daar nog een schakelaartje voor maak oid, dan hoef ik ook niet te stoppen voor ik bijvoorbeeld Duitsland in ga.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 20-04-2022 09:50 ]

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
darkkingll schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:30:
Bij mijn triumph branden ook gewoon beide lampen als ik dimlicht aan heb. Volgens mij is dat standaard zelfs zo bij de street triple.
Ik dacht dat er maar eentje mocht branden, en heb dus anderhalf jaar met een kapotte lamp rondgereden :+

@Grubeater Die regel is er geweest inderdaad, maar hoe, wat waarom en wanneer het veranderd is... Net als de regelgeving voor dagrijlicht (voor betere zichtbaarheid), alleen mochten de achterlichten dan niet branden door een foutje in de regelgeving :F

[ Voor 26% gewijzigd door NLDViane op 20-04-2022 10:28 ]

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Long not bad :D

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

NLDViane schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:26:
@Grubeater Net als de regelgeving voor dagrijlicht (voor betere zichtbaarheid), alleen mochten de achterlichten dan niet branden door een foutje in de regelgeving :F
Dat is nog zoiets... Dagrijlicht... Waarom? Zet gewoon dimlicht aan. Probleem opgelost.

• DrivinUCrazy
@Destruction Nee, dat geldt voor de voertuigen die in Duitsland gekeurd worden. Dus als jij jaarlijks langs de Tüv moet, dán moet je dat doen.

Wat wél wettelijk verplicht is in Duitsland, is als motorrijder ook overdag met dimlicht aan rijden. Als de koplamp geschakeld is, moet je die dus aanzetten.
We hadden eens een beginner bij ons, die net een tweedehands motor had gekocht. De accu was wat zwak. Dus, om makkelijker te starten de koplamp uitgeschakeld. Niet meer ingeschakeld, en 10 minuten later stonden we een preek aan te horen van oom agent dat die koplamp het niet deed. De boete was toen 10 euro als waarschuwing. De preek van een half uur was erger dan de boete. :+

• Osiris
  • Niet online
Dus er zal wel ergens een regel zijn dat motoren geen dubbel dimlicht mogen voeren.
Dus mijn ZZR1400 had nooit een typegoedkeuring mogen krijgen? :o

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:30:
@Destruction Nee, dat geldt voor de voertuigen die in Duitsland gekeurd worden. Dus als jij jaarlijks langs de Tüv moet, dán moet je dat doen.

Wat wél wettelijk verplicht is in Duitsland, is als motorrijder ook overdag met dimlicht aan rijden. Als de koplamp geschakeld is, moet je die dus aanzetten.
Ik heb bij de Fazer nog nooit de verlichting uitgezet, die gaat mee op contact. In de auto is de verlichting aanzetten 't eerste dat ik doe na het starten van de motor. Dat zou iedereen moeten doen. Ik had maandagavond dus extra moeite gedaan om toch met dimlicht naar huis te kunnen rijden, en dan kom je auto's tegen die helemaal de verlichting niet aan hebben 8)7

Nou las ik vanmorgen dat duizenden met ongeldig rijbewijs op de weg zitten, misschien zit 't hem in die groep :+

Ik bedoel, dat je bijvoorbeeld je lampen niet aan hebt.. Dat zie je toch? Iets met een gebrek aan lichtbundel voor je. Zo zag ik ook dat het dimlicht van de Fazer kapot was.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 20-04-2022 10:38 ]

• Osiris
  • Niet online
Verlichting uit rijdt zuiniger! B)

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-11 16:22
Osiris schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:43:
Verlichting uit rijdt zuiniger! B)
Voor het rijden gaan poepen ook.

• Osiris
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:45:
[...]

Voor het rijden gaan poepen ook.
Sowieso een goed idee, vooral bij een buikschuiver! Altijd irritant als 'ie al kopjes begint te geven halverwege de rit!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Osiris schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:54:
[...]

Sowieso een goed idee, vooral bij een buikschuiver! Altijd irritant als 'ie al kopjes begint te geven halverwege de rit!
Ja, soms zou je willen dat je darmen die persconferentie iets eerder aankondigen.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 22:33
Osiris schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:32:
[...]

Dus mijn ZZR1400 had nooit een typegoedkeuring mogen krijgen? :o
Is afhankelijk van hoe ver de dimlichten uit elkaar liggen, in het verleden telde het volgens mij zo dat 2 dezelfde dimlichten volgens de wet werden gezien als een enkel dimlicht, en dan mocht het wel gewoon. Dus je mag met je ZZR1400 gewoon overal rondrijden als die af-fabriek beide dimlichten aan heeft.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
Destruction schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:33:
[...]

Ik heb bij de Fazer nog nooit de verlichting uitgezet, die gaat mee op contact. In de auto is de verlichting aanzetten 't eerste dat ik doe na het starten van de motor.
Moet je dat bij die Focus dan? Ik heb een Focus 1 gehad waarvan ik de knop altijd gewoon op 'on' kon laten staan. Mijn lampen gingen netjes uit als ik de motor afzette.

Mijn huidige Focus 4 staat meestal op 'auto'. Werkt over het algemeen vrij aardig.

Bij m'n motor kunnen de lampen niet eens uit. Nou ja, kan wel natuurlijk, maar niet met een schakelaar :+

• SniperGuy
Osiris schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:54:
[...]

Zorgen dat je een boner hebt: dat drukt de drang voor een #2 WC bezoekje :Y
InZane schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:15:
[...]

Moet je dat bij die Focus dan? Ik heb een Focus 1 gehad waarvan ik de knop altijd gewoon op 'on' kon laten staan. Mijn lampen gingen netjes uit als ik de motor afzette.

Mijn huidige Focus 4 staat meestal op 'auto'. Werkt over het algemeen vrij aardig.

Bij m'n motor kunnen de lampen niet eens uit. Nou ja, kan wel natuurlijk, maar niet met een schakelaar :+
Als je hem op een FOCUS MK3 (een nieuwe Fiesta trouwens ook) op ON laat staan branden je lichten altijd als je motor draait, maar gaat ie zo irritant lopen piepen als je de motor afzet en de deur open doet :X

[ Voor 52% gewijzigd door SniperGuy op 20-04-2022 11:31 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:15:
[...]

Bij deze Focus kan ik de lampen laten branden zonder 't contact inderdaad. Ik denk dat iemand bij jouw Focus 1 een aanpassing gedaan heeft dan. Origineel heeft de schakelaar continue 12v.

[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 20-04-2022 11:39 ]

• SniperGuy
Destruction schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:38:
[...]

Bij deze Focus kan ik de lampen laten branden zonder 't contact inderdaad. Ik denk dat iemand bij jouw Focus 1 een aanpassing gedaan heeft dan. Origineel heeft de schakelaar continue 12v.
Is standaard bij de MK3 (ik weet dat alle 3 de Focussens in de familie dat hebben) en de Fiesta MK7,5 en de MK8 hebben precies hetzelfde :Y

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
Destruction schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:38:
[...]

Bij nader inzien was het volgens mij toch bij m'n MK3 (niet het facelift model) inderdaad. Bij de MK1 moest ik het nog wel iedere keer met de hand doen. MK2 heb ik nooit gehad.
Mijn MK3 had trouwens geen piep bij het openen van de deur.

Maar goed, lekker offtopic allemaal. Laten we het weer over brommers hebben :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

InZane schreef op woensdag 20 april 2022 @ 11:49:
Maar goed, lekker offtopic allemaal. Laten we het weer over brommers hebben :)
Eens!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dcISVn7zfhkdAtMtv4AOkBsNGc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i2MfkG0TLLGvyzXBW5U7GEdr.jpg?f=user_large
Voor iemand weer over grootlicht begint, nee da's het neutraal lampje

Dit effect dus. Ziet eruit als een prima lichtbeeld. Als ik ze apart bekijk ziet 't er althans niet heel anders uit. En ik heb dus tegen de schutting gezeten en toen recht in het licht gekeken. Het verblind niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Destruction op 20-04-2022 12:20 ]

• geert_s
Destruction schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:14:
[...]

Eens!

[Afbeelding]
Voor iemand weer over grootlicht begint, nee da's het neutraal lampje

Dit effect dus. Ziet eruit als een prima lichtbeeld. Als ik ze apart bekijk ziet 't er althans niet heel anders uit. En ik heb dus tegen de schutting gezeten en toen recht in het licht gekeken. Het verblind niet.
En doe nu eens je groot licht aan :P

Pagina: 1 ... 391 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.