Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 390 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.708 views

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:34:
[...]

Ah ja nu zie ik het, mooie optie inderdaad! Weer eentje extra op de al lange lijst 🤣

[...]

De MT lijn had ik laten vallen omdat er zo veel van rondrijden en ik andere modellen mooier vind. De 3-cilinder is wel inderdaad de reden om wellicht een proefrit te maken op de triumph.

Wat zijn de pro’s en con’s voor wat betreft Suzuki/Kawasaki/Honda/ktm ?
Even een globale (persoonlijke) opsomming:
Honda, Kawasaki, Suzuki (niet de twee-cilinder): vaak 4 cilinders, voorspelbaar karakter, lineaire vermogensafgifte, erg duurzaam, qua techniek wat behoudend
KTM: 1 of 2 cilinders: erg eigentijds karakter, bokkig, maar speels, kwaliteit niet altijd even top (eigen ervaring)
Triumph 3-cilinder: in mijn optiek het beste van twee werelden. Koppel, vermogen, toeren: het zit er allemaal in. De street triple is alom geprezen qua rijderservaring. kan niet anders dan beamen. Uiterlijk is met de kenmerkende dubbele koplampen voor sommigen een no-go.
In mijn optiek moet je motorrijden ervaren en minder voor de looks gaan, al kun je dat natuurlijk nooit loskoppelen.

Even voor de goede orde mijn historische lijstje met motoren:
- Honda CBF600
- Triumph Tiger 1050
- Triumph Tiger Explorer
- Honda NC750X DCT
- Honda CBF1000
- Suzuki GSX600F (ooit aan een tweakers verkocht)
- KTM 1190 Adventure
- Kawasaki Z800
- Yamaha XJ6F Diversion
- Yamaha FZS600 Fazer
- ik vergeet er vast nog wel wat

Huidige motor: BMW S1000XR (wat een BEEST)!

Niet alles lang gereden. Ik vind het leuk om een beetje te handelen.

Ik denk uiteindelijk dat ik toch ooit weer bij de Triumph 3 cilinder uit ga komen als de aanschaf van de BMW bij mijn vrouw weer bekoeld is... het enige waar ik echt niet aan kan wennen bij de Triumph is het typische 'gezang'. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar er zit een soort van jengel in. Waar de 4 cilinder jankt en de 2 cilinder klapt, kan ik het niet echt duiden hoe ik het moet omschrijven.

Succes met de zoektocht!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:40:
Het zou niet de eerste keer zijn dat je in Duitsland (en vooral in België) niet met kaart kunt betalen.

Toegegeven, het wordt steeds beter, maar nog niet zo heel lang geleden had je bij diverse zaken een Duitse bankpas nodig en werd een Maestro kaart niet geaccepteerd.
Ik weet nog dat ik regelmatig bij Louis met creditcard of cash betaalde, omdat mijn simpele bankpas niet werd herkend. En dan heb ik het over een grote winkel waar regelmatig grote bedragen worden afgerekend, niet over een klein frituurtje of tankstation.

Bij België sta je ook nog wel eens bij een tankstation raar te kijken dat je pas niet wordt geaccepteerd.

De duitse motoragent heeft dan wél weer een mobiel pinapparaat op zak die vanalles accepteert. O-)
Mooie is dat die lui óók gewoon cash accepteren :*)

Ik heb in Cochem ooit €500,- cash mogen afrekenen doordat er een onderdeeltje uit m'n uitlaat 'verschwunden' en spontaan onder de seatcover van m'n Yamaha R6 terecht gekomen was :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 14:46
Ik weet niet zeker of het is toegestaan. Maar mocht er iemand nog opzoek zijn naar een motorjeans, ik heb een REV'IT Brentwood Motorjeans over, in de kleur Grijs, maat 31/34. Inclusief knie- en heupprotectie.
Enkel vorig jaar één seizoen gebruikt, en in de winter meer dan een kledingmaat afgevallen ;-), vandaar dat de broek mij nu veel te groot is. Stuur me een DM bij interesse.
Hij staat ook op marktplaats, maar als ik er een tweaker blij mee kan maken voor een zacht prijsje dan doe ik dat liever.

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:40:
Het zou niet de eerste keer zijn dat je in Duitsland (en vooral in België) niet met kaart kunt betalen.

Toegegeven, het wordt steeds beter, maar nog niet zo heel lang geleden had je bij diverse zaken een Duitse bankpas nodig en werd een Maestro kaart niet geaccepteerd.
Ik weet nog dat ik regelmatig bij Louis met creditcard of cash betaalde, omdat mijn simpele bankpas niet werd herkend. En dan heb ik het over een grote winkel waar regelmatig grote bedragen worden afgerekend, niet over een klein frituurtje of tankstation.

Bij België sta je ook nog wel eens bij een tankstation raar te kijken dat je pas niet wordt geaccepteerd.

De duitse motoragent heeft dan wél weer een mobiel pinapparaat op zak die vanalles accepteert. O-)
Van België weet ik nog met @R0y. ja... of met een app of cash, dus hij maar gezond lopen om te pinnen _O-

Gamertag: timmie271

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44
BvZwolle schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:49:
[...]

Even een globale (persoonlijke) opsomming:
Honda, Kawasaki, Suzuki (niet de twee-cilinder): vaak 4 cilinders, voorspelbaar karakter, lineaire vermogensafgifte, erg duurzaam, qua techniek wat behoudend
KTM: 1 of 2 cilinders: erg eigentijds karakter, bokkig, maar speels, kwaliteit niet altijd even top (eigen ervaring)
Triumph 3-cilinder: in mijn optiek het beste van twee werelden. Koppel, vermogen, toeren: het zit er allemaal in. De street triple is alom geprezen qua rijderservaring. kan niet anders dan beamen. Uiterlijk is met de kenmerkende dubbele koplampen voor sommigen een no-go.
In mijn optiek moet je motorrijden ervaren en minder voor de looks gaan, al kun je dat natuurlijk nooit loskoppelen.

Even voor de goede orde mijn historische lijstje met motoren:
- Honda CBF600
- Triumph Tiger 1050
- Triumph Tiger Explorer
- Honda NC750X DCT
- Honda CBF1000
- Suzuki GSX600F (ooit aan een tweakers verkocht)
- KTM 1190 Adventure
- Kawasaki Z800
- Yamaha XJ6F Diversion
- Yamaha FZS600 Fazer
- ik vergeet er vast nog wel wat

Huidige motor: BMW S1000XR (wat een BEEST)!

Niet alles lang gereden. Ik vind het leuk om een beetje te handelen.

Ik denk uiteindelijk dat ik toch ooit weer bij de Triumph 3 cilinder uit ga komen als de aanschaf van de BMW bij mijn vrouw weer bekoeld is... het enige waar ik echt niet aan kan wennen bij de Triumph is het typische 'gezang'. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar er zit een soort van jengel in. Waar de 4 cilinder jankt en de 2 cilinder klapt, kan ik het niet echt duiden hoe ik het moet omschrijven.

Succes met de zoektocht!
Ik heb ook eens op een street triple gereden, en reed ontzettend leuk. Maar ik werd gek van dat gezang. Weet precies wat je bedoelt! Mijn collega vond het geweldig en heeft hem toen ook meteen gekocht haha. Smaken verschillen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

Het is denk ik nooit verkeerd om, als je een stukje gaat rijden, gewoon wat contant geld bij je te hebben. Of je nu in binnen- of buitenland bent. Zeg maar rond de €50/60, in briefjes van tien of twintig en wellicht een paar munten van €2 of €0,50. Dan kan je in elk geval altijd wel ergens wat kopen, of een paar liter brandstof tanken in geval van nood.
Ik heb meestal iets van twintig euro contant bij me, gewoon voor het geval dat.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• BvZwolle
geert_s schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb ook eens op een street triple gereden, en reed ontzettend leuk. Maar ik werd gek van dat gezang. Weet precies wat je bedoelt! Mijn collega vond het geweldig en heeft hem toen ook meteen gekocht haha. Smaken verschillen.
Ik werd er gelukkig niet gek van (en een niet standaard uitlaat doet ook een hoop),maar met name als zo'n 3 cilinder voorbij rijdt is het heel herkenbaar.

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
YouTube: Triumph Street Triple 675 R | Pure Exhaust Sound [4K]

Het geluid op het begin van dit filmpje bedoel je denk ik?

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Will_M schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 10:50:
[...]

Mooie is dat die lui óók gewoon cash accepteren :*)

Ik heb in Cochem ooit €500,- cash mogen afrekenen doordat er een onderdeeltje uit m'n uitlaat 'verschwunden' en spontaan onder de seatcover van m'n Yamaha R6 terecht gekomen was :o
ik heb hem 3x moeten lezen maar snap hem _/-\o_ ;w :*) :*) :*)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

wd200 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 13:19:
[...]

ik heb hem 3x moeten lezen maar snap hem _/-\o_ ;w :*) :*) :*)
Tip van Flip: Als je in Dld. met zo'n akkefietje aan de kant komt te staan, vertel dan nooit dat je dat onderdeeltje stiekem gewoon bij je hebt :N

Bij mij werd het daardoor (in 2010) ter-plekke vertaald naar het bewust plegen van een milieudelict met de nodige extra Euro's op de rekening erbij + een 7-tal Flensburg Punkten (maximale wat pér staande houding gegeven mag worden en daarmee dus één punt te weinig om m'n motorfiets op een aanhanger af te moeten laten voeren waarbij ik zelf niet meer met een motorvoertuig aan het Duitse verkeer mocht deelnemen....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-10 15:58
boefje

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI's rule

BvZwolle schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 12:09:
[...]

Ik werd er gelukkig niet gek van (en een niet standaard uitlaat doet ook een hoop),maar met name als zo'n 3 cilinder voorbij rijdt is het heel herkenbaar.
Behalve dan als je de drie cylinder van de Triumph Tiger 900 hoort...
da's een crossplane blok wat overigens bijzinder fraai klinkt vind ik...
YouTube: Triumph Tiger 900 GT Pro sound [RAW Onboard]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:53

Secsytime

Automagisch

Als Street Triple R eigenaar kan ik niet anders dan beamen dat het een geweldige motor is.. looks is een beetje hate it or love it. Als je erop zit, zie je het toch niet?

Anyway, ik vind het geluid mooi.. kan in de toeren janken, maar wel die subtiele fluit er tussendoor.

Heerlijk soepel blok, geen gebok zoals een 2 cilinder. Maar aan de andere kant, geen koppelbeest en ook geen pk monster. Voor sommigen dus de worst of both worlds.

• BvZwolle
cooper_s1 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:12:
[...]

Behalve dan als je de drie cylinder van de Triumph Tiger 900 hoort...
da's een crossplane blok wat overigens bijzinder fraai klinkt vind ik...
YouTube: Triumph Tiger 900 GT Pro sound [RAW Onboard]
Dat is inderdaad een technisch ander blok. Even wachten (een jaar of 3) voordat ik de nieuwe Triumph 1200 kan/mag kopen... :9

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11 22:38
Ik ben wat aan het rondkijken naar misschien een topkoffer, alleen vind ik ze eigenlijk allemaal niet zo mooi. En ook niet als ze eraf zijn, dan blijft er zo'n lelijke plastic plaat achter. Nu zie ik ook wel wat mooiere alluminium topkoffer platen voorbij komen, deze zijn al een stuk mooier vind ik. Hier kun je eventueel ook nog eens wat anders aan vast sjorren. Maar vaak zijn die universeel of voor een ander merk. Maar als ze universeel zijn wat voor koffer past er dan weer op?

Maar ik kom er niet echt uit welke plaat er nu op mijn Transalp 700 past en wat voor topkoffer er dan ook weer op kan. Hebben jullie nog tips of misschien iets liggen?

Zo'n topkoffer is dan nog wel mooi en betaalbaar :):
- https://www.motea.com/nl/...tecs-namib-38ltr-122610-0
- https://www.motea.com/nl/...bagtecs-gobi-36l-233622-0
maar wat voor plaat moet daar weer bij?

Hier heb je een met universele plaat erbij: https://www.motea.com/nl/...1pOQ3kEAYYASABEgK-evD_BwE en al weer veel duurder.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Secsytime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:13:
Als Street Triple R eigenaar kan ik niet anders dan beamen dat het een geweldige motor is.. looks is een beetje hate it or love it. Als je erop zit, zie je het toch niet?

Anyway, ik vind het geluid mooi.. kan in de toeren janken, maar wel die subtiele fluit er tussendoor.

Heerlijk soepel blok, geen gebok zoals een 2 cilinder. Maar aan de andere kant, geen koppelbeest en ook geen pk monster. Voor sommigen dus de worst of both worlds.
Een twee cilinder bokt niet echt, dan heb je het toch wel echt over een 1 pitter.

2 cilinder heeft meer trilling ten opzichte van een 4 cilinder.

• BvZwolle
meneer deff schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:57:
Ik ben wat aan het rondkijken naar misschien een topkoffer, alleen vind ik ze eigenlijk allemaal niet zo mooi. En ook niet als ze eraf zijn, dan blijft er zo'n lelijke plastic plaat achter. Nu zie ik ook wel wat mooiere alluminium topkoffer platen voorbij komen, deze zijn al een stuk mooier vind ik. Hier kun je eventueel ook nog eens wat anders aan vast sjorren. Maar vaak zijn die universeel of voor een ander merk. Maar als ze universeel zijn wat voor koffer past er dan weer op?

Maar ik kom er niet echt uit welke plaat er nu op mijn Transalp 700 past en wat voor topkoffer er dan ook weer op kan. Hebben jullie nog tips of misschien iets liggen?

Zo'n topkoffer is dan nog wel mooi en betaalbaar :):
- https://www.motea.com/nl/...tecs-namib-38ltr-122610-0
- https://www.motea.com/nl/...bagtecs-gobi-36l-233622-0
maar wat voor plaat moet daar weer bij?

Hier heb je een met universele plaat erbij: https://www.motea.com/nl/...1pOQ3kEAYYASABEgK-evD_BwE en al weer veel duurder.
Persoonlijk vind ik deze nog niet eens zo lelijk: https://m.louis.nl/artike...r_article_number=10065636

Met deze plaat wel te pruimen: https://m.louis.nl/artike...r_article_number=10067743

[ Voor 5% gewijzigd door BvZwolle op 15-04-2022 15:20 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39
kneusteun schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:58:
[...]

Een twee cilinder bokt niet echt, dan heb je het toch wel echt over een 1 pitter.

Nou ja, als je niet snel genoeg terugschakelt kan een 2 cilinder toch best wat gaan bokken is mijn ervaring.
Maar goed, op gegeven moment gaat elk blok slecht lopen op te lage toeren. Als ik stapvoets in z'n 2 ga rijden met m'n vierpitter, dan loopt ie ook niet zo briljant meer.

Een Street Triple mag ik trouwens niet mee thuiskomen. Mijn vrouw vindt het he-le-maal niks :+
Sorry @Secsytime ;)

[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 15-04-2022 15:49 ]

• meneer deff
Zo'n aluminium plaat is idd dan nog wel mooi/te pruimen. Zou je zo'n plaat zo op een Transalp 700 kunnen zetten/schroeven?

Kijk dit: https://m.louis.nl/artike...r_article_number=10020572 is ook wel weer een mooie plaat maar dat kan dan weer geen koffer op. Of kun je hier zo weer wat opbouwen, zoals deze koffer: https://www.motea.com/nl/...tecs-namib-38ltr-122610-0

[ Voor 27% gewijzigd door meneer deff op 15-04-2022 16:17 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 14:58:
[...]

Is misschien jouw ervaring :p

Ik heb destijds op een super duke r 1290 mogen rijden en die bokte met 50 in de 1 over het rotonde. Niks “karakter” doodeng :+

• BvZwolle
meneer deff schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:10:
[...]

Zo'n aluminium plaat is idd dan nog wel mooi/te pruimen. Zou je zo'n plaat zo op een Transalp 700 kunnen zetten/schroeven?

Kijk dit: https://m.louis.nl/artike...r_article_number=10020572 is ook wel weer een mooie plaat maar dat kan dan weer geen koffer op. Of kun je hier zo weer wat opbouwen, zoals deze koffer: https://www.motea.com/nl/...tecs-namib-38ltr-122610-0
Ik durf het niet te zeggen, maar als ik deze link bekijk, zit de bevestigingsplaat erbij: https://www.hamart.at/sho...h7-m7110608-rd13abs-.html

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

InZane schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 15:46:
[...]

Nou ja, als je niet snel genoeg terugschakelt kan een 2 cilinder toch best wat gaan bokken is mijn ervaring.
Maar goed, op gegeven moment gaat elk blok slecht lopen op te lage toeren. Als ik stapvoets in z'n 2 ga rijden met m'n vierpitter, dan loopt ie ook niet zo briljant meer.

Een Street Triple mag ik trouwens niet mee thuiskomen. Mijn vrouw vindt het he-le-maal niks :+
Sorry @Secsytime ;)
Alle Street Triples niet? De nieuwe ook niet? Of die met klassieke ronde lampen?

• meneer deff
BvZwolle schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:52:
[...]

Ik durf het niet te zeggen, maar als ik deze link bekijk, zit de bevestigingsplaat erbij: https://www.hamart.at/sho...h7-m7110608-rd13abs-.html
Ahaa, ik zie het bedankt. Alleen niet mijn smaak. Maar goed idee on zo even te kijken wat er bij zit. Merk zelf dat ik een aluminium topkoffer dan nog wel mooi vind op een transalp 700. Alleen de meeste zijn erg duur. Behalve als ik kijk bij motea: https://www.motea.com/nl/...tecs-namib-38ltr-122610-0

Maar geen idee of dit wat is en of dit zo maar past.

• kneusteun
Secsytime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:12:
[...]

Ik heb destijds op een super duke r 1290 mogen rijden en die bokte met 50 in de 1 over het rotonde. Niks “karakter” doodeng :+
Als je elk blok pakt en te weinig toeren maakt zullen de trillingen heftig worden.
Bokken is volgens mij (en ik kan het mis hebben) het feit dat je enkele cilinder geen counter heeft dus flinke klappen omhoog geeft.
In principe zal bij een twee cilinder dit altijd tegengegaan worden door de tweede cilinder.

Trillingen heeft elke motor wel, maar het echte “bokken” is volgens mij een 1 cilinder trekje.

Maar misschien heb in het verkeerd en is het te laag in de toeren zitten wel bokken.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
Secsytime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 16:12:
[...]

Herkenbaar ja. Fuel dongles icm andere vertanding doen veel!

• R0y.
Jaarlijks beurtje ingepland en een vers achterbandje besteld (s22). Kan er als het goed is dan weer een seizoen tegen aan!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:15:
[...]

Herkenbaar ja. Fuel dongles icm andere vertanding doen veel!
Was toen op de eerste versie, heb gehoord dat het bij versie 2 al een heel stuk minder is!

Wel echt een prachtige motor om te zien en rijden. Mits je niet te “langzaam” rijdt :p

• R0y.
Secsytime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:39:
[...]

Was toen op de eerste versie, heb gehoord dat het bij versie 2 al een heel stuk minder is!

Wel echt een prachtige motor om te zien en rijden. Mits je niet te “langzaam” rijdt :p
Nooit op een gen 1 gereden maar die zou nog net wat rauwer zijn inderdaad.

Soms denk ik wel eens, zou een allroad niet beter bij mij passen. Functioneel en comfortabeler… Maar dan start ik de brommer weer eens en geef ik lomp een dot gas en dan ben ik weer genezen :9

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:49:
[...]

Soms denk ik wel eens, zou een allroad niet beter bij mij passen. Functioneel en comfortabeler… Maar dan start ik de brommer weer eens en geef ik lomp een dot gas en dan ben ik weer genezen :9
Scheelt natuurlijk dat er een 1290 super adventure is :+

Ik heb hetzelfde, maar dan denk ik altijd.. ga ik voor die 1-2 keer per jaar dat ik een lange afstand rij een comfortabelere motor kopen?

• R0y.
Secsytime schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:53:
[...]

Scheelt natuurlijk dat er een 1290 super adventure is :+

Ik heb hetzelfde, maar dan denk ik altijd.. ga ik voor die 1-2 keer per jaar dat ik een lange afstand rij een comfortabelere motor kopen?
Een vriend van mij heeft een nieuwe SAS, totaal andere beleving en kwa looks niet zo mijn ding. Zou dan puur obv uiterlijk voor een Ducati multistrada of BMW S1000XR gaan.

Of een 890 adventure R om dan toch bij KTM te blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 15-04-2022 18:11 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:08:
[...]

Een vriend van mij heeft een nieuwe SAS, totaal andere beleving en kwa looks niet zo mijn ding. Zou dan puur obv uiterlijk voor een Ducati multistrada of BMW S1000XR gaan.
Ah hou op die S1000XR :9~ :9~ :9~

In mat wit/grijs of racing kleuren <3

Het is dat ik het niet kan verantwoorden, anders stond die al voor de deur

Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2020-february-images/bmw-s1000xr-2020-review/bmw-s1000xr-2020-review-spec-price_28.ashx?h=493&w=740&la=en&hash=3CFECA543A36CEAD10BE83344EF275C648421767

[ Voor 19% gewijzigd door Secsytime op 15-04-2022 18:12 ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:34

A13X

Dude

R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:08:
[...]
Of een 890 adventure R om dan toch bij KTM te blijven.
890 adventure R en comfort in dezelfde zin? Jij durft :D Allroad? Jup! Comfortabel voor lange afstanden? Mwoah misschien als je masochistisch bent?

Zadel daarop is gewoon een keihard crosszadel, small, vlak en lang.

Awesome

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:14:
[..]

Ik geef wel meer de voorkeur aan comfort en lekker sturen dan pure kracht en snelheid. Dus denk dat de Suzuki, Kawasaki en Yamaha als eerste afvallen daardoor?
Zou dan zeker de R1200R gaan proefrijden. Zijn net wat ruimer dan veel andere nakeds, sturen heel goed en zijn zeker vlot, maar meer gebouwd op comfort en koppel dan om de snelste te moeten zijn. Of de R1200RS sport/tour, maar die valt helaas buiten je budget.

^^ en op dat allroad verhaal hierboven inhakend.. een R1200GS zal je vast ook wel bevallen. Ik vind zelf de R en de RS beter (en mooier), maar proberen kan zeker geen kwaad. Zijn niet voor niets al jaren de best verkochte motorfiets.

[ Voor 17% gewijzigd door noes op 15-04-2022 18:24 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• R0y.
A13X schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:21:
[...]

890 adventure R en comfort in dezelfde zin? Jij durft :D Allroad? Jup! Comfortabel voor lange afstanden? Mwoah misschien als je masochistisch bent?

Zadel daarop is gewoon een keihard crosszadel, small, vlak en lang.
Kwa looks vind ik de R mooier dan de normale adventure. Gewoon zo’n opblaaskussentje op het zadel en go.

@noes u heeft BMW aandelen? :7

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 15-04-2022 18:32 ]

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:32:
[...]

Kwa looks vind ik de R mooier dan de normale adventure. Gewoon zo’n opblaaskussentje op het zadel en go.

Oh dat 100%, maar die vond ik ook voor geen meter zitten.

@noes R1200gs voor onder 8k is ook wel ambitieus niet?

Awesome

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

A13X schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:44:
[...]

Ach joh, binnenkort recessie.. dan zijn alle motoren weer goedkoop :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:32:
[...]

Normale GS bedoel je, de Adventure is de extra grote/'tour' versie. Geen aandelen, maar boxers zijn leuk :Y en passen goed bij wat @matje90 beschrijft als wensen.
A13X schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:44:
[...]

Zeker niet, de SOHC en DOHC modellen zijn rond die prijs goed te vinden. De LC inderdaad nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door noes op 15-04-2022 19:04 ]

• R0y.
noes schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 19:03:
[...]

Normale GS bedoel je, de Adventure is de extra grote/'tour' versie. Geen aandelen, maar boxers zijn leuk :Y en passen goed bij wat @matje90 beschrijft als wensen.

[...]
Ik had het over de 890 van KTM, niet over een BMW ;)

• f2ride2001
  • Laatst online: 22-11 10:26
Gisteren, voor mijn werk, naar Den Oever gereden. Leuk tocht van meer dan 400km (heen en terug)
Na Amsterdam was het rustig genoeg om met de cruise control te rijden.

Wel vermoeiend door de files terug rijden (Amsterdam, Coentunnel / A4 / Den Haag en Rotterdam)

Uiteindelijk bijna 430km gereden. Vlak voordat ik ging tanken gaat het benzine lampje knipperen.

Uiteindelijk 1:23.2 gereden. Echt niet slecht voor 1050cc V-Twin (DL1050) Actieradius dus minimaal 450km!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

botoo

💀 too old to die young

Vol goede moed vanmorgen op weg gegaan voor een rondje IJsselmeer met mijn schoonzoon, het beloofde mooi weer te worden. Helaas was dat beloofde mooie weer bijgesteld, geen zonnestraaltje te zien en met 10-11 ℃ best verrot koud (schoonzoon in doorwaaibroek :/ ) . Bergen omleidingen (geeft niks, geen haast), ook de IJsselmeerdijk was zwaar in onderhoud net als de Afsluitdijk vol onderhoud en files (haleluja filteren :D ). Na 5 uurtjes, bijna 300km en verkleumd tot op het bot weer thuis aangekomen. De eerste 100+ dit jaar is een feit, moet wel weer wat meer zitvlees en nekspieren opbouwen :+ .

Afgelopen dinsdag bij Willem Been geweest voor 16K onderhoud, vraagt Willem: nog bijzonderheden? Op het moment dat ik uit wil leggen dat de fiets soms wat zwabberig aan voel in snelle bochten (ik dacht dat het tijd was voor nieuw rubber) knijpt Willen in de voorband en zegt: dat doe ik altijd als ze na de winter langskomen om de druk vervolgens van 0.7 naar spec te verhogen :o :o :o dat zwabberen was dus gelijk opgelost :+ Fout lag duidelijk bij mij, ook al controleer ik mijn banden altijd, maar met de hand ff duwen en die standaard HD banden lijken wel van beton gemaakt die druk je amper in, leermomentje denk ik dan maar :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:49:
[...]

Ik reed eerst adventures en veel bekenden reden supersports of nakeds, ik wou iets leuks hebben om mee te komen maar door knie operatie is de sportieve zithouding niet te doen voor mij. Kwam toen bij de 990 SM.
Je zit mooi rechtop en kan er de hele dag op sturen en als het moet dan hou ik de sportieve rijder heel prima bij 😄 koffersets erbij en je kan je halve huisraad meenemen als het moet.

Het is eigenlijk alles behalve een supermoto maar dat spreekt voor zich. Ze zouden eigenlijk die 1290SM moeten bouwen 😇

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:57
R0y. schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 17:32:
Jaarlijks beurtje ingepland en een vers achterbandje besteld (s22). Kan er als het goed is dan weer een seizoen tegen aan!
Was jij er dan tevreden over?
Zie mijn post tijdje geleden.. ik wel over de grip, maar niet over slijtage en de bijhorende wobbel dat die creëerde.
Nu de Rosso IV Corsa erop gelegd en weg wobble.

Never ever financial advice...

• R0y.
kazzzdafke schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 20:39:
[...]

Was jij er dan tevreden over?
Zie mijn post tijdje geleden.. ik wel over de grip, maar niet over slijtage en de bijhorende wobbel dat die creëerde.
Nu de Rosso IV Corsa erop gelegd en weg wobble.
Ja zeker. Geen vreemde slijtage en nog nooit zo veel vertrouwen in een band gehad. De wobble herken ik niet. Ja bandje slijt snel maar dat komt mede door de motor icm de rechter hand.

Edit:
Volgens mij heb ik nu 4/5000 km met het bandje gereden. Als je het specifiek wilt weten moet ik morgen even zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 15-04-2022 21:42 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:29
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:16:
Denk ik nog heel even over na. Ik verwacht dat je rond 9:30 aan de Belgische grens (McDonalds Gronsveld) of Duitse grens (Tankstation Tienbaan langs de snelweg) present moet zijn. Ik laat het vanavond weten.

Zorg wel voor cash geld op zak.
@timmie271 9:30 McDonalds Gronsveld dus.

Ik had in eerste instantie een heel leuke route uitgezocht. Was dat exact dezelfde route die we de vorige keer hebben gereden. :D :+ Ik heb het teruggezocht.

Nu dus wat anders in elkaar geflanst. Via België naar Luxemburg, en weer via België terug. Er zit wel wat snelweg in, maar niet te veel. Daar zie je de rest van de dag al genoeg van. :+ In totaal 355km, 5:40 pure rijtijd. Als je denkt dat dit begin van het seizoen wat hoog gegrepen is, kies ik wel wat korters.

De rest van de communicatie gaat wel via Whatsapp; ik heb je nummer nog. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-04-2022 23:36 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:33:
[...]
Ik had in eerste instantie een heel leuke route uitgezocht. Was dat exact dezelfde route die we de vorige keer hebben gereden. :D :+ Ik heb het teruggezocht.
Is ook een prestatie :+

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Gisteren een productief dagje gehad. 

Als eerste begonnen met het demonteren van het achterwiel van de Virago, zodat ik deze weg kon brengen om er vers rubber om te laten leggen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWSNJXeQZjAJ6xmEyJF6_hGOVJ-fWyBRsDVnyOfScnhpxS8uXI8kdDyfQUPvp0yqRp1zNA8pYefb-ynn38ptEyVD_x8TkdvcZd6-2GWBmdl0LtzTU-FpGtaDmHYGYMVG3FUrwM13gORUSNIJYGK1KXx8g=w700-h933-no?authuser=0

Na het wegbrengen van het achterwiel, ben ik aan het volgende project begonnen. Handvatverwarming op de MP3

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXBjVePumosbJBPtyudU_SGI4wEECwVQdarAYPWrVAGtTv7mnY8LwMQsnaBrGSNFSM6HTadvanie55QQdWqj5ZduRNm62dGYn9-7zcZ_SRvLnAw86fDJ510v66vtTe_pOwJDzaIPHrU6gxn_LLBXUsz9A=w700-h933-no?authuser=0

Wat een p*kke klus was dat zeg, de halve motor moet uit elkaar, om ergens bij te kunnen. Maar uiteindelijk is de missie geslaagd, en heeft de vrouw des huizes nu ook lekkere warme handjes op de motor.

Terwijl ik bezig was met de MP3, kwam de postbode ook nog eens een leuk cadeautje brengen voor de Donna:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUbPWCgs4SgBe4ZxdLLYTNF_gYzhctQiDNDS67svKkLqAzy7CY-zH6ou2IUtEGc6SQ5Ogv_Z6iLAZkr985l4SgKJW_7iScwAdj7JR6fV7ik2RUXpmEz48SYpfTykLYumNB0I78nIXkbyQKCqNasFd8z4Q=w1244-h933-no?authuser=0

En nadat ik de MP3 weer in elkaar had zitten, maar gelijk het rek en de topkoffer gemonteerd op de Donna:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLU1f8sI0H1hWTqtHQl620iwpvp2ShXNP90ONbA0gu25L2NUIT2lOrLUvuYpqqUdvc18CdcoxpuSlhCm09ZzUgWpvSiEOG--uWvMJrX8DY9CsXqlXLd3dJc_I2VVK9alLPEIy25MmhbcUM4UlmVo5YWDjg=w1244-h933-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWJfk6yH1nwwUATHt1_oRAvzmtm4O_CiE3kT5FS5byUE-yt61kDMkXMyXj4ykmx1EQ0LxtHQWAUP5rsx8vuGyReynI3nsVUcncXVsqdDAyKN2f6bPPKO_Nzpt4J1yD7__j3XZjYA1Z7wDcyFiua4hqPtg=w1244-h933-no?authuser=0

Topkoffer is precies groot genoeg, mijn laptoptas past er precies in

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXFetr4zcIITNaEJML45OPYzvXfOBJXGCA2jRmCsvL7Kl_uBCxBOPOQLfIOQn-qohYDWGijT34by-XQWRhvX56-rrIIXFIlgc6tzMJyi8jRxkEmR5E47wh4JJKzhjxf9dmVxv_imCAc4KgWP89q7lYWMA=w1244-h933-no?authuser=0

en zonder topkoffer:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV2lqn4hXEwEdKJOhKyS6Z3QjIyjJPhkHFI70G8vl4L-GfcdYpYHgkjrbb4EicnC8XcabRYTAb_lbCvwl3UzLh9cGJL2dDOrSNzX7nx2rpE-l-5ptIrqxfu1DOTuCCI0IBgPjb1xufD2wc-kqKAsq6d1Q=w1244-h933-no?authuser=0

ondertussen was het achterwiel van de Virago weer voorzien van vers rubber, en was het nu tijd om deze van een nieuwe kleur te voorzien (voorwiel had ik al eerder gedaan)

eerst afplakken:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUsHQDkTK8me-YOSPTWFoZNG5RHpczgP2E7447PisUl9lzjQRH1uWRhjfVH4tXIFgXqxDztA5PM4Ntk7qlDEtArDCwPyam3vsxI4DyvZxjdZPmWdjhsGRJTl7aFd3zT-dFzEsYsmh1kmUJkNQIPZfmovQ=w700-h933-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV9qwh6tl7BgSNRxM2wN0gEKEnkaagH7uRog8F7qZc2szeclxYw5gefsnP6GBZv0JdyL0DDSMaANpn6vvkTW1yxnYf4fiF9z0OQKuu5RCYPB32qprdyt0A1bKfvA20adpXGfnOhnRBX3YQg4dmkVty8iQ=w1244-h933-no?authuser=0

daarna laagjes verf aanbrengen:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVL8Em9KJU_AgC3hg87XhGQMGpwMWby2EXZfTUk-pNKoH3eqNCe011XrfvUCB4LuqyLwUUGhg1mm7zy32-PFicJr0dRYDLFyZzqladSyACKskPWOa7g6gQ0J6MkNYSn1m4Zc4Zr5Zr-CtJcjKxE_V5wug=w700-h933-no?authuser=0

wiel weer gemonteerd, en ook de Virago is weer rijdbaar

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVcLjcnRpyKJTDRRKH4hiFDvb23ZOK06lhy9CvfPewqa1T3Jb_UiHCezmpTIUoeqP2rzsy7a9UqDLQBsVA0jnFm88Wm3MzICf-_OOMyHXhYJTLHkgZbCjsvcAmXAlB_3rS5O6poyq4ojxtzXWa5DmSW-A=w1244-h933-no?authuser=0

en als laatste de motoren weer netjes geparkeerd op hun speelkleedje:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLU0zzT13KKsBRFxMks-d23NvF6ytwzmMhKDOIeWqSGRrCUIigSvP2fyRLUmIUnpc0svwf5_HegG-52S9Cmsy9h6F4k6nlXq2s3dj8nGtdCnMSzuvlCrdsXzJCNDeokRon6yo5YCnrtnibgq7foWhxCoNQ=w1244-h933-no?authuser=0

was voor mijn gevoel wel een productief dagje zo... 

(owjah, ook nog ergens tussendoor de ketting van de Donna ingevet)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-11 14:52
Vorige week mijn eerste motor gekocht!

Een Yamaha FZ6 S 2007 ABS met 40k kilometers op de teller.

Helaas nog even wachten met rijden want ik mag 9 juni afrijden voor mijn AVD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3chbuKt0GkYs0LD06ePm-c14w4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rssvD4p7R6WurNwsPnG2Ks3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sBQscim2h2V5tV7oj9GoYzNpKjo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNYI5GR17Lu0ldDo7PPAsflx.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste project is het schoonmaken van de uitlaat en ik heb de belly pan verwijderd die erop zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oixYuF7AYNmnKWRQ9mcYkM6SPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AWCgu5uwrkGlvvZ2UWR70TWC.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een verschil!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cplEVCNvtxNkN5EN-wVnQFrHyhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxwgyosAL01qT8vOD2OpQ9Iw.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort een nieuwe accu erin want de accu geeft 14.1 volt bij 5k rpm en dit zou 14+ tot zelfs over de 15 volt moeten zitten als ik op internet lees. Accu zit nu op een druppelaar, want hij wilde de eerste keer niet starten toen hij thuis was.

Overige projecten die ik wil doen maar nog geen prioriteit hebben:
  • Handvatverwarming
  • Telefoon mount
  • LED lampen

• kneusteun
Het voltage bij toeren gaat niet omhoog bij nieuwe accu, die spanning komt van je dynamo.
Zou wat zijn als je accu zijn eigen laagspanning maakt. Nooit meer lege accu’s!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33
SkylerNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eerste project is het schoonmaken van de uitlaat en ik heb de belly pan verwijderd die erop zat.

[Afbeelding]

Wat een verschil!

[Afbeelding]

Binnenkort een nieuwe accu erin want de accu geeft 14.1 volt bij 5k rpm en dit zou 14+ tot zelfs over de 15 volt moeten zitten als ik op internet lees. Accu zit nu op een druppelaar, want hij wilde de eerste keer niet starten toen hij thuis was.

• Handvatverwarming
  • Telefoon mount
  • LED lampen
Hoe heb je die uitlaat (of met welk spul) zo schoon gekregen? Staat ook nog op mijn lijstje.

Ik heb op de mijne vandaag een Puig hugger (achterspatbord) gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0w16DaUFCjFbZQ1f2FZlgLVk7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xK1cnPgbAw3NdcLlMxTtgo84.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ufl8e5JMEixXmyjyOmS1CKYInNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HygaPwMK58hualJtFyAdGAA.jpg?f=fotoalbum_large
Hoef ik niet meer met een ander te huggen 😜

• SkylerNL
badkuip schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:05:
[...]

Hoe heb je die uitlaat (of met welk spul) zo schoon gekregen? Staat ook nog op mijn lijstje.

Ik heb op de mijne vandaag een Puig hugger (achterspatbord) gezet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoef ik niet meer met een ander te huggen 😜
Starglanz heb ik gebruikt, met een schuurpons en een microvezel doek.

https://www.bol.com/nl/nl...-150-ml/9200000055625104/

• BillSpaarbank
  • Niet online
Weer veel te veel geld uitgegeven vandaag 😇 paar maanden terug een Bell systeem helm gekocht maar was er niet tevreden over qua pasvorm na een paar maanden gebruik. Voorheen altijd Shoei helmen gehad en vandaag een Neotec 2 jaunt tc-5 inclusief Sena SLR2 aangeschaft. Voelt erg goed aan qua pasvorm. Qua geluid moet ik nog even de snelweg op.

Verder met mijn vader nog even de motoren gepoetst, banden op spanning gebracht en de accu geladen. Ik ben er officieel klaar voor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RwaYWu4zvM_PTtZGzpC8MfaT3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nHDFrc3zmlZ58UH6WXwdAKXq.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrxXUylo1pcf4HwNsY-3fpKcAkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CNAXLTqFgPvPd5069meViFFM.jpg?f=user_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmHPSyiNxrbXEhCK7xSQB2vVGyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6QBD2SgSblcE2X65a8gh4R6M.jpg?f=fotoalbum_large

Het was mooi weer in Heino. De 100km binnendoor heen en vervolgens een andere 100km weer terug waren overigens ook prima te doen met dit weer 😎.

I took the blue pill…

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Vandaag 451km op de Guzzi er bij geklokt, Arcen -> Heerlen -> XXL tocht van motorclub Wintelre --> Arcen
Was een leuke dag, die wel wat koud begon. Vanochtend om 8 uur op de motor was het nog maar 7 graden.
Heb het de hele dag eigenlijk wel fris gehad.
Bleef zo rond de 12 a 13 graden steken :|

Vertrek bij Den Hof in Heerlen, waar er een ontbijt geregeld was en de route in je navigatiesysteem werd gezet.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1650137686-600-x-450px-20220416_094841.jpg

Die route was 265km en ging na een stukje Zuid-Limburg door richting de Belgische Ardennen.
Mijn maatje heeft pas een half jaar zijn A rijbewijs en had nog nooit buiten NL gereden, Zuid-Limburg was al nieuw voor hem :+ Haarspeldbochten, heuvels, afdalen, enz.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1650137686-600-x-450px-20220416_155140.jpg

Hij geeft het goed gedaan _/-\o_ wat langzaam voor mijn doen maar nergens heb ik hem in mijn spiegels een bochtje verkeerd zien aansnijden of inschatten. Petje af dus.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1650137686-600-x-450px-20220416_155627.jpg

Verbaasde me trouwens over de Bridgestone Adventurecross AX41's die ik op mijn Guzzi heb zitten. Daar kon ik nog aardig mee de bochtjes rond zo, af en toe het ding en beetje de sporen gegeven maar de grip was echt super. Voor noppen erg goed dus.

Al met al een leuke dag gehad.
En @DrivinUCrazy nog als reactie op je opmerking over de benaming XXL tocht: met 265km niet super lang.
Maar voor een club waarvan de leden allemaal rondom Eindhoven wonen en dus net als ik ruim 450km + hebben gereden is het wat betreft afstand redelijk xl.
Echter was hun insteek om eens te kijken wat een "open inschrijving" zou opleveren aan rijders.
Ze hadden verwacht 40 a 50. Het waren er 75, waarvan 20 leden van de club.

Er waren 3 gasten op enorme Harleys vanuit Amsterdam gekomen, dagje eerder heb reis, hotelletje, enz. Die kende hem die club niet, geen enkele andere bekende maar gewoon ergens voorbij zien komen op Facebook, inschreven en gekomen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
In die zin snap ik het wel, er zit nog 200km snelweg bij voor de leden. Het was ook niet denigrerend bedoeld, en ik wil altijd ieder in zijn waarde laten. Ieder beleeft het motorrijden op een eigen manier. Het gaat er om dát we het motorrijden kunnen beleven.

265km is overigens al een uur extra rijtijd ten opzichte van de 200km waar ze eerst mee adverteerden.
Vergis je ook niet: velen zullen dit weekend voor het eerst de motor naar buiten rollen sinds lange tijd. Dan is een route van 200km ook al zat.

Zo heb ik vandaag de eerste 160km met vriendinlief achterop gereden. (Haar eerste keer achter op déze motor bedoel ik) Lekker ergens geluncht, en relaxt weer naar huis. Nergens is het spannend geweest, en dat was ook helemaal de bedoeling.

Veel settings van de vering en motor geprobeerd, maar uiteindelijk is het met duo gewoon maximale preload achter en in de sportievere modus. Anders gaat het geheel te veel deinen. Motor mapping juist wat soepeler, en bij het terugschakelen de quickshifter gebruiken.

Morgen heb ik het rijk weer voor mij alleen. Dan start deze jongen rond 9:00 uur met zijn voormalig rij-instructeur aan de BeNeLux rit.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SkylerNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:09:
[...]

Starglanz heb ik gebruikt, met een schuurpons en een microvezel doek.

https://www.bol.com/nl/nl...-150-ml/9200000055625104/
WC reiniger schijnt ook erg goed te werken, etst het staal.

Fazers zijn leuke motoren, vriendelijk voor beginners, maar ook vlot en solide zodat je er met ervaring ook veel fun uit kan halen. Deze kleur staat m nog eens goed ook!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08
Gisteren weer bij de BMW garage geweest voor mijn navigatie. Ondanks dat de ghosting ginger syndroom niet zo erg was als de eerste twee, was ik gewoon niet tevreden. Hercalculeren duurt enorm lang, routes inladen is omslachtig en de resultaten van een nieuwe route bij hercalculatie kan soms zo +2h zijn. Zeer vervelend en het geld niet waard.

Garage heeft direct aangegeven dat ik het mag terugbrengen en iets anders kan kiezen. Heb een telefoonmount van BMW gekozen waarmee de tel wordt opgeladen en welke ik via het stuurwiel kan bedienen. En ook een topkoffer :*) dat stond ook nog op mijn verlanglijstje.

Nu opzoek nasr een goeie navigatie app voor de motor, naast natuurlijk waze

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 10:55
Zorg schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:10:
Nu opzoek nasr een goeie navigatie app voor de motor, naast natuurlijk waze
Probeer TomTom Go eens, heeft alle functionaliteit van de TomTom Rider.

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:23

The Executer

Lekker belangrijk!

SkylerNL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 15:22:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een verschil!

[Afbeelding]

• Handvatverwarming
  • Telefoon mount
  • LED lampen
Welkom bij de club! Hier zijn broertje staan in het zwart met 11K op de teller. Hele fijne motor!

Ik weet niet of het bij jou al gedaan is, maar hier had de vorige eigenaar de koplampen doorverbonden zodat ik nu een dubbele koplamp heb. Daarnaast hier ook de uitlaatbochten schoongemaakt, in mijn geval met polisher.

Mag ik vragen hoe je voorpoten er aan toe zijn? Dit n.a.v de staat van de poten op mijn fiets:
The Executer schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 20:19:
[...]

In navolging van mijn vorige post, hierbij foto's (Klikbaar):

[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Montaner
  • Laatst online: 14-11 10:35
Het was een kort seizoen…. :+ iemand tijdens het file rijden z’n auto klem gereden tussen zadel en wiel.. zucht. Motor zat helemaal vast tussen bumper en motorkap. Ben benieuwd wat de schade gaat zijn, vooral naast het zichtbare van zadel/kentekenplaathouder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-TDHVosRARub1gPrsc34dAbLYrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mw3VEn9rcRgV2lOp6ViO2BiG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Montaner op 17-04-2022 08:32 ]

• timmie271
Montaner schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:31:
Het was een kort seizoen…. :+ iemand tijdens het file rijden z’n auto klem gereden tussen zadel en wiel.. zucht. Motor zat helemaal vast tussen bumper en motorkap. Ben benieuwd wat de schade gaat zijn, vooral naast het zichtbare van zadel/kentekenplaathouder.

[Afbeelding]
Iemand kon het nummerbord niet goed genoeg lezen? :X

• SkylerNL
The Executer schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:26:
[...]

Welkom bij de club! Hier zijn broertje staan in het zwart met 11K op de teller. Hele fijne motor!

Ik weet niet of het bij jou al gedaan is, maar hier had de vorige eigenaar de koplampen doorverbonden zodat ik nu een dubbele koplamp heb. Daarnaast hier ook de uitlaatbochten schoongemaakt, in mijn geval met polisher.

Mag ik vragen hoe je voorpoten er aan toe zijn? Dit n.a.v de staat van de poten op mijn fiets:

[...]
De koplampen zijn niet doorverbonden, had ik al gechecked ;)

Ja dat zie ik ook op mijn voorvorken zitten. Ik zal zo is proberen of ik het eraf krijg met dat spul.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/akw_Py2hSegOawXAiu95goNhtk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xERARsM0lpy93usZ1hZB8Gi1.jpg?f=fotoalbum_large

• A13X

A13X

Dude

[Afbeelding]
Duitse nummerplaat erop en het een streetfighter noemen :+

Zelf nog ergens last van?

Awesome

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Beetje impulsief besloten om het 2 nachtelijke kampeerweekendje maar met de NC uit te voeren ipv de auto, want de hond hoefde/mocht tenslotte niet meer mee.
Tevens een mooi moment om diverse (aliexpress) kampeermeuk te testen.
Op de 1e foto zit zo goed als de volledige kampeerinrichting in de motor gepropt, inclusief schoenen, benzinekookstel, mokkapotje, koffie & beker. Had zelf alleen nog een rugzak om met wat kleren en toiletzooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaRRujAm6bEGRKPsaVVtiKWirxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSAkmMMwHJRqsfFh6nwXxukn.jpg?f=fotoalbum_large

Enigszins uitgepakt zag dat er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFLddc_TDcikRjWAAGzmFYdsR2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6dVKDSMDy3Qi7zjUOFvwPHL8.jpg?f=fotoalbum_large

En het desbetreffende tentje (Gelert mongoose 2), had m al 5+ jaar liggen, 1x opgezet in de tuin oid, daarbij een tentstok gemold (gezien de ducttape) en nooit meer gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8deu8MtYvY2jvYgbl3XdrCpWI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jw095dhUnxemOuzcn85AIT8I.jpg?f=fotoalbum_large

Voor wat betreft de ervaringen met de kampeermeuk:

Aliexpress veldbed in Helinox stijl: werkt prima eigenlijk, wel ijskoud als er geen matje/luchtbedje onder ligt.

Aliexpress mini luchtbed: op het kampvuur beland, het enige waar lucht in bleef zitten was het kussengedeelte...

Gelert Mongoose 2: ja, uhmmm, niet meer voor mij geschikt, zat continu klem (mn stoeltje was hoger), dus die ook maar achter gelaten voor de houtopslag van het kampvuur, zal ondertussen ook wel in de fik gegaan zijn. Val iig weer terug op mn traditie om tenten max 2-3x te gebruiken...

High peak slaapzak: dacht dat het mn heerlijk warme slaapzak was waar je met -5 in je blote ballen in kon liggen en het nog te warm had, nou die was het dus niet, dit was de slaapzak waar je met +15 nog ruim in moest kruipen om het warm te houden |:( Die is dus ook gepromoveerd naar kampvuurspul.

Benzinebrander (zo'n BRS-12 achtig ding) en de rest van de koffiezooi niet gebruikt omdat, uhmm, ja, lui (al heb ik het al eerder getest, werkte prima)

De heenrit was ook geen drol aan omdat. ik 's morgens nog ff met een maat van me mee was geweest om wat rommel op te halen en dat gruwelijk uitliep door alle paasfiles, dus gewoon de snelweg vollegas afgeknald (a 160km/h...) om bij de camping te komen en de zooi (net) voor het donker op te kunnen zetten.

Uiteindelijk besloten om na 1 nacht (gisteren dus) naar huis te rijden omdat ik helemaal gesloopt was na mn verkleumde nacht.
Dus nog ff bij de nurburgring zitten kijken en vervolgens over de B258 (niet de allermooiste route, maar wel een goede snelheid/touristische verhouding) naar huis gereden en bij Aken de snelweg opgedraaid.
Vervolgens thuis begroet door een pup (naja, PUP) die wel net door het kattenluik past als ze mij ziet, maar niet als ze een plasje moet doen, dus dat werd ook weer dweilen...

Vandaag maar even het koelcircuit van de PCX wat aanpassen en daar de komende tijd een aanhanger voor beunen zodat ik de volgende keer gewoon 50kg troep mee kan sjouwen, incl een grote(re) tent met verduisteringszooi.

leeg

• wd200
Ik speel steeds vaker met het idee om de Street triple te verkopen en een Duke 390 (veel minder vermogen maar nieuwer) of een dergelijke kleine A2 fiets te komen om meer de motor te kunnen gebruiken (gewoon overal Volgas).

Iemand een dergelijke stap eens eerder gedaan ?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

wd200 schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:15:
Ik speel steeds vaker met het idee om de Street triple te verkopen en een Duke 390 (veel minder vermogen maar nieuwer) of een dergelijke kleine A2 fiets te komen om meer de motor te kunnen gebruiken (gewoon overal Volgas).

Kun je beter een Duke 125 kopen.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Het was een kort seizoen…. :+ iemand tijdens het file rijden z’n auto klem gereden tussen zadel en wiel.. zucht. Motor zat helemaal vast tussen bumper en motorkap.
Zelf geen klachten?
timmie271 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:27:
Iemand kon het nummerbord niet goed genoeg lezen? :X
Of iemand was ergens iets anders aan het lezen / typen? Ik ben er niet bij geweest maar zo'n relatief zachte tik tijdens filerijden lijkt toch echt wel op aandacht ergens anders dan op de weg.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Montaner
  • Laatst online: 14-11 10:35
Zelf niets, ging inderdaad relatief zacht met het file rijden.. geen idee waar zij met d’r hoofd zat ;).

• wd200
Secsytime schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:18:
[...]

Kun je beter een Duke 125 kopen.
Dat is wel erg “weinig” ; moet wel gewoon op de snelweg mee kunnen

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Naja, ik ben van een VTR1000 naar een paar (:+) 150cc scooters gegaan, heb nog even een MSX125 gehad en nu de NC700 (48pk/230kg) en vind alles beter rijden dan die VTR of eender welke zwaardere (100+pk) motor ik heb gehad.
Precies om de reden dat je overal het gas vol open kan hengsten zonder dat het je direct in dikke problemen kan brengen.
Brengt ook een nadeel met zich mee (al is het qua zelfbehoud wel een voordeel), je haalt niet zo makkelijk 10 auto's in als tante beppie vooraan besluit dat 60 waar 80 toegestaan is ook wel prima is.

Zo'n duke heeft dus 44pk op 170kg, dat is gewoon prima te doen, minder nadenken, meer lol.
Persoonlijk zou ik, afhankelijk van hoeveel je op een dag wil rijden, liever naar een 2-cilinder kijken, dat is vaak net wat comfortabeler qua trillingen enzo.

leeg

• wd200
Eigenlijk moet ik gewoon blijven rijden want die triple R is het beste wat er is; maar je kijkt ook gewoon om je heen..

Ook wel gekeken naar een cb500x; z400; duc 696 / 797.

Op de duc na niet het “die wil ik” en eigenlijk is de Street een betere motor dan een duc..

Duke 390 vond ik altijd wel reinig er uit zien

Lastig hoor

[ Voor 43% gewijzigd door wd200 op 17-04-2022 17:19 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
4x2 schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:01:
Beetje impulsief besloten om het 2 nachtelijke kampeerweekendje maar met de NC uit te voeren ipv de auto, want de hond hoefde/mocht tenslotte niet meer mee.
Tevens een mooi moment om diverse (aliexpress) kampeermeuk te testen.
Op de 1e foto zit zo goed als de volledige kampeerinrichting in de motor gepropt, inclusief schoenen, benzinekookstel, mokkapotje, koffie & beker. Had zelf alleen nog een rugzak om met wat kleren en toiletzooi.

[Afbeelding]

Enigszins uitgepakt zag dat er dan zo uit:

[Afbeelding]

En het desbetreffende tentje (Gelert mongoose 2), had m al 5+ jaar liggen, 1x opgezet in de tuin oid, daarbij een tentstok gemold (gezien de ducttape) en nooit meer gebruikt.
[Afbeelding]

Voor wat betreft de ervaringen met de kampeermeuk:

Aliexpress veldbed in Helinox stijl: werkt prima eigenlijk, wel ijskoud als er geen matje/luchtbedje onder ligt.

Aliexpress mini luchtbed: op het kampvuur beland, het enige waar lucht in bleef zitten was het kussengedeelte...

Gelert Mongoose 2: ja, uhmmm, niet meer voor mij geschikt, zat continu klem (mn stoeltje was hoger), dus die ook maar achter gelaten voor de houtopslag van het kampvuur, zal ondertussen ook wel in de fik gegaan zijn. Val iig weer terug op mn traditie om tenten max 2-3x te gebruiken...

High peak slaapzak: dacht dat het mn heerlijk warme slaapzak was waar je met -5 in je blote ballen in kon liggen en het nog te warm had, nou die was het dus niet, dit was de slaapzak waar je met +15 nog ruim in moest kruipen om het warm te houden |:( Die is dus ook gepromoveerd naar kampvuurspul.

Benzinebrander (zo'n BRS-12 achtig ding) en de rest van de koffiezooi niet gebruikt omdat, uhmm, ja, lui (al heb ik het al eerder getest, werkte prima)

De heenrit was ook geen drol aan omdat. ik 's morgens nog ff met een maat van me mee was geweest om wat rommel op te halen en dat gruwelijk uitliep door alle paasfiles, dus gewoon de snelweg vollegas afgeknald (a 160km/h...) om bij de camping te komen en de zooi (net) voor het donker op te kunnen zetten.

Uiteindelijk besloten om na 1 nacht (gisteren dus) naar huis te rijden omdat ik helemaal gesloopt was na mn verkleumde nacht.
Dus nog ff bij de nurburgring zitten kijken en vervolgens over de B258 (niet de allermooiste route, maar wel een goede snelheid/touristische verhouding) naar huis gereden en bij Aken de snelweg opgedraaid.
Vervolgens thuis begroet door een pup (naja, PUP) die wel net door het kattenluik past als ze mij ziet, maar niet als ze een plasje moet doen, dus dat werd ook weer dweilen...

Vandaag maar even het koelcircuit van de PCX wat aanpassen en daar de komende tijd een aanhanger voor beunen zodat ik de volgende keer gewoon 50kg troep mee kan sjouwen, incl een grote(re) tent met verduisteringszooi.
Leuk! Ik heb ook zin weer op de motor weg te gaan te kamperen. Was vorig jaar een rondje door Frankrijk maar zou graag deze keer wat verder en langer weg willen. :)

Kon vandaag helaas niet weg op de motor maar morgen ga ik denk ik even langs de lowlands biker store in Zwolle. Indian, royal enfield en moto guzzi. Ben zelf wel geïnteresseerd in een indian scout bobber, helaas zijn die wel wat prijzig.

• 13art
  • Laatst online: 18:34

13art

Moderator Mobile
Gisteren is vrouwlief voor het eerst mee achterop geweest. Bij mijn 'oude' rijschool kleding ed voor haar geleend.
Vooraf vond ze het best spannend maar het viel haar reuze mee. Alleen iets scherpere bochten vindt ze eng en heeft ze de neiging tegen te gaan leunen, wat voor mij weer iets minder prettig is. Maar ze vond het leuk. Stuk over de dijk gereden en vervolgens een drankje gedaan langs het water en weer terug naar huis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rBC-5tkTmOIpU-YbMJ-_OZK7uU8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IByyENawvYduTkbssXXKBKwd.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag weer samen een stuk gereden en deze keer ook om de app Kurviger eens uit te proberen. Voor een tientje per jaar goed te betalen. Route (leuke route overigens) in de buurt gedownload en ingeladen in de Kurviger.
Na de rit wat mixed feelings over de app. Het aanpassen van de route vooraf is vrij eenvoudig en is ook nodig omdat er soms wat van de ingeladen route wordt afgeweken.

De gesproken instructies zijn duidelijk maar soms niet kloppend. Wordt er gezegd ga naar links terwijl het naar rechts is. Neem de eerste afslag op de rotonde terwijl het de tweede is. Het grootste gemis is wat mij betreft dat wanneer er afgeweken wordt van de route er niet direct een nieuwe route berekend wordt. De app zegt wel 'nieuwe route berekenen' maar vervolgens komt er geen nieuwe route. En dat is best een ding waneer een stuk van de route is afgesloten (wat vandaag dus het geval was) en je dus wel een andere route moet nemen.

Kortom app is goedkoop maar heeft wel wat tekortkomingen.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 17-04-2022 18:04 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• botoo

botoo

💀 too old to die young

warcow schreef op zondag 17 april 2022 @ 17:21:
lowlands biker store in Zwolle.
Zomaar kans dat ik daar ook even langs ga, er ligt een prima 'weg van de snelweg' route naar toe vanuit Blaricum waar ik morgen acte de présence moet geven voor een paasbrunch (maar ik druk me, zoals men van mij verwacht, binnen een half uur :+ ). Ik zou daar 15:30-16:00 aan moeten komen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun

Zit met hetzelfde idee maar dan iets minder ruig, 390 zou me iets teveel inleveren zijn.
Maar merk dat een 6a700 al dikke prima is, voor goed doorrijden op een snelweg en ook lekker op de buitenaf weggetjes.

Momenteel wil ik nog wel eens keer aan het gas trekken en dan kijk je soms even op de teller en besef je je dat je binnen 3 sec je rijbewijs kwijt kan zijn….

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
botoo schreef op zondag 17 april 2022 @ 18:35:
[...]

Zomaar kans dat ik daar ook even langs ga, er ligt een prima 'weg van de snelweg' route naar toe vanuit Blaricum waar ik morgen acte de présence moet geven voor een paasbrunch (maar ik druk me, zoals men van mij verwacht, binnen een half uur :+ ). Ik zou daar 15:30-16:00 aan moeten komen.
Ik heb in de middag verdere verplichtingen dus denk dat ik er zelf aan het begin van de middag ergens ben van 12:00-13:00 of zo.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op zondag 17 april 2022 @ 15:37:
Naja, ik ben van een VTR1000 naar een paar (:+) 150cc scooters gegaan, heb nog even een MSX125 gehad en nu de NC700 (48pk/230kg) en vind alles beter rijden dan die VTR of eender welke zwaardere (100+pk) motor ik heb gehad.
Precies om de reden dat je overal het gas vol open kan hengsten zonder dat het je direct in dikke problemen kan brengen.
Ik heb vanmiddag ook ff een testritje mogen doen op de GSXR-750 (k5) van een vriend van me. Da's echt wel een spectaculair ding. En dan met een quickshifter erop, erg mooi _/-\o_ Wat een kanon, heerlijk 8)

Maar ik stapte daarna ook weer vrolijk op m'n Fazer 600. Precies zoals je zegt, dat snelle spul is prachtig maar op mijn motor kan ik nog een beetje gas geven zonder gelijk m'n rijbewijs op het spel te zetten of post te krijgen van de OvJ. Dat bevalt me wel, moet ik zeggen :+

Bovendien ga ik ook regelmatig wat verder weg op de motor, en dan zit ik liever wat meer rechtop.
Brengt ook een nadeel met zich mee (al is het qua zelfbehoud wel een voordeel), je haalt niet zo makkelijk 10 auto's in als tante beppie vooraan besluit dat 60 waar 80 toegestaan is ook wel prima is.
Dit gaat die vriend van me met z'n GSXR wat makkelijker af dan mij op m'n Fazer, inderdaad. Maar of dat voor mij een reden is dan een fiets met 150+ PK te kopen... Nee, laat maar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 17-04-2022 19:03 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• InZane
Zouden vandaag eigenlijk naar m'n schoonouders gaan, maar we hebben de oudste ziek thuis. Dus maar met een vriend op pad geweest. Wat een weertje zeg! En wat een achterlijk ding is die KTM toch :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lO7VuCqX0V0i0qZeqJyjuM7obmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dqKhA2DdiXxyxHoApKUkgcrl.jpg?f=user_large

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-11 10:47
Ik mag komende week mijn accu vervangen nadat ik hem een aantal weken geleden al eens aan heb moeten laten slingeren door de ANWB. Daarna had ik ook niet meer gereden, dus het lag in de lijn der verwachtingen…

Iemand nog goeie tips voor iemand met twee linkerhanden? De accu is in ieder geval al besteld. :+

It's funny. But not ha-ha funny.

• DrivinUCrazy
@13art Laat haar bij bochten naar links over je linker schouder kijken, bij bochten naar rechts over je rechter schouder.
En belangrijk: mocht ze zich vergist hebben of te laat zijn gaan kijken, niet halverwege de bocht opeens van kant wisselen. Zij stuurt bij wijze van spreken harder dan jij doet.

Zo bedacht die van mij zich tijdens haar eerste ritje achterop halverwege een flauw bochtje naar rechts dat ze nog even mee moest gaan kijken. Terwijl we tegen de berm aan zaten gooide zij daardoor de motor nog platter. Dat werd toch echt een stukje grasmaaien. Niets gebeurd, maar ze had haar lesje wel geleerd.
Ik ook trouwens; iets meer marge houden dan normaal.

Ik laat haar ook altijd mij vast houden. Dan volgt ze automatisch mijn bewegingen.

Vandaag een heerlijk dagje BeNeLux gehad. Mijn kop is aardig verbrand (morgen petje mee), en heerlijk doorgereden. Maar met twee op elkaar ingespeelde rijders gaat dat ook wel. Later haakte er nog eentje aan die wel harder kon, maar ons tempo wel lekker vond. Diverse minder heldhaftige mensen ingehaald. Het is geen wedstrijd, maar ik wil wel mijn eigen tempo kunnen rijden, zeker op de mooiste stukken. Wat ik dan jammer vind is dat sommigen zich extra breed moeten maken.

Ook een oepsie van iemand gezien, die in een bocht naar links volgens mij meer in zijn spiegels keek (naar de goldwing die te dicht op hem zat) en in de berm terecht kwam. Het liep zonder schade af, dus eind goed al goed.

Zelf had ik het op een gegeven moment ook heel even benauwd. Ik keek van de zon de schaduw tussen de bomen in, en kreeg een instructie van de TomTom om linksaf te slaan. Wtf, is daar een linksaf?! Ik remde voorzichtig want ik vertrouwde de ondergrond niet, en toen schoof ik met twee wielen een stukje zijwaarts weg over het grind. Toen bleek het ook nog eens geen afslag te zijn maar gewoon een kaartfoutje van TomTom, met een héél flauw bochtje. Maar al met al: te hard het bos in duiken waardoor je in de schaduw niet voldoende ziet, is niet handig. Dat gaan we morgen beter doen. :Y) :Y

• 13art
  • Laatst online: 18:34

13art

Moderator Mobile
DrivinUCrazy schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:41:
@13art Laat haar bij bochten naar links over je linker schouder kijken, bij bochten naar rechts over je rechter schouder.
En belangrijk: mocht ze zich vergist hebben of te laat zijn gaan kijken, niet halverwege de bocht opeens van kant wisselen. Zij stuurt bij wijze van spreken harder dan jij doet.
Dat laatste wil ze dus nog wel eens doen wanneer ze schrikt. :+

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• DrivinUCrazy
Zeker in het begin dan rustiger en constanter rijden. Niet hard op een bocht af gaan, ankers uitgooien en de bocht om hoeken.
Zodra ze meer vertrouwen krijgt en zelf meer vooruit mee gaat kijken, komt dat vanzelf wel.
Ze zal er nog niet aan gewend zijn dat ze verder vooruit moet kijken (en plannen) dan normaal.

In het begin vertelde ik ook via de intercom wat ik allemaal al zag. Ze was verbaasd dat je als motorrijder veel situaties al seconden van tevoren ziet aankomen, omdat je verder vooruit kijkt.

Inmiddels 'ergert' zij zich achterop aan de 'stuntelige' weggebruikers. "Als je nu daar al dit of dat had gedaan, had je nu niet in deze situatie gezeten!" En dat maakt me best wel trots op mijn niet-motorrijder. :)

• A13X

A13X

Dude

Nero22 schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:40:
Ik mag komende week mijn accu vervangen nadat ik hem een aantal weken geleden al eens aan heb moeten laten slingeren door de ANWB. Daarna had ik ook niet meer gereden, dus het lag in de lijn der verwachtingen…

Iemand nog goeie tips voor iemand met twee linkerhanden? De accu is in ieder geval al besteld. :+
Demonteren > eerst min dan plus = zwart>rood
Monteren > eerst plus dan min = rood>zwart

Bij de en monteren van de plus de min ook echt los van de accupool wegleggen.

Scheelt je een lading vonken en een potentiële kortsluiting

Awesome

• Bommes

Wel eens waar de adventure maar toch de moeite waard om te kijken als de 390 overweegt:

Sowieso wel een leuk kanaal om te volgen, op zijn accent afgaand zou je denken dat hij Pools is of zo maar hij is Portugees. Niet dat dat iets uit maakt trouwens.. :P
Soms wat kneuterig maar zijn humor kan ik wil waarderen.
En een paar volgers extra verdient hij wel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R0y.
InZane schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:23:
Zouden vandaag eigenlijk naar m'n schoonouders gaan, maar we hebben de oudste ziek thuis. Dus maar met een vriend op pad geweest. Wat een weertje zeg! En wat een achterlijk ding is die KTM toch :D

[Afbeelding]
Heb ik jullie toevallig vandaag rond 5 uur bij Middelburg gespot? Vanaf een afstandje herkende ik een donkere superduke gen 1 (check) en nog een naked wat zo maar een CB1000 kon zijn (check). :)

• InZane
R0y. schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:57:
[...]

Heb ik jullie toevallig vandaag rond 5 uur bij Middelburg gespot? Vanaf een afstandje herkende ik een donkere superduke gen 1 (check) en nog een naked wat zo maar een CB1000 kon zijn (check). :)
Nee dat is nogal uit de richting. We komen beiden uit Apeldoorn en de foto is genomen bij recreatieplas Bussloo.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zo, net ook maar een setje Road 4 besteld voor de NC, hoop dat ze het brute koppel kunnen houden, maar de achterband Road 2 is onderhand wel aan het einde van zn levenduur.
En ik heb een tik dat banden voor en achter hetzelfde type moeten zijn en ze zijn uit 2013, dus dan maar allebei.
Ook meteen zo'n velgbreker besteld bij Datona, denk dat die 160 achterband niet in de bankschroef past :+ (waarom the fuck honda, voor 50pk...)

Gisteren ook het koelsysteem van de PCX aangepast, dus die zo maar eens testen, kijken waar ie nu weer alles heen sproeit.

leeg

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Zo motor even nagelopen, bandjes op druk gezet en de Sena opgeladen. Vanmiddag het eerste ritje van het seizoen :)

XXXVI

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

4x2 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:17:
Zo, net ook maar een setje Road 4 besteld voor de NC, hoop dat ze het brute koppel kunnen houden, maar de achterband Road 2 is onderhand wel aan het einde van zn levenduur.
En ik heb een tik dat banden voor en achter hetzelfde type moeten zijn en ze zijn uit 2013, dus dan maar allebei.
Ook meteen zo'n velgbreker besteld bij Datona, denk dat die 160 achterband niet in de bankschroef past :+ (waarom the fuck honda, voor 50pk...)

Gisteren ook het koelsysteem van de PCX aangepast, dus die zo maar eens testen, kijken waar ie nu weer alles heen sproeit.
Heb nu een totaal van 8 setjes banden afgewerkt. En verschillende merken is uiteraard af te raden omdat elke band ontworpen is met een bepaalde ronding (in de breedte) die het gedrag bepaald.
Maar banden van hetzelfde merk, zelfde product serie met dezelfde onderliggende filosofie, daar hoef je niet zo streng in te zijn.

Heb een tijdje met een Pilot Road 5GT achterband gereden en een 4 voorband. Omdat de voorband nog profiel zat had.
Uiteindelijk beweeg in wel weer naar hetzelfde type toe als het versleten is.

Ben zelf echt blij met de Pilot Road serie, gaan heeeel lang mee, en geven mij de beste grip in de kou / nattigheid.

Praktisch alle banden die ik versleten heb, ging >= 17.5k km mee.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• SniperGuy
  • Laatst online: 12:59

[Afbeelding]
Mooi klote, laat de verzekering het maar uitzoeken of alles nog recht is. Ik had een gebroken subframe en kuipwerk van de kont, een kapotte achtervelg en achterbrug en eigenlijk alles achter de tank was stuk: motor economisch TL (was een 5 jaar oude Fireblade). Bij mij was het een busje ipv een auto dus dat zal wel schelen :+ :D

• BillSpaarbank
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 17 april 2022 @ 21:39:
[...]

Wel eens waar de adventure maar toch de moeite waard om te kijken als de 390 overweegt:
[YouTube: Brutally honest KTM 390 Adventure Review]

Sowieso wel een leuk kanaal om te volgen, op zijn accent afgaand zou je denken dat hij Pools is of zo maar hij is Portugees. Niet dat dat iets uit maakt trouwens.. :P
Soms wat kneuterig maar zijn humor kan ik wil waarderen.
En een paar volgers extra verdient hij wel.
Reed jij vanmorgen in een groepje van ongeveer 7 man/vrouw in de buurt van Beekbergen/Hoenderloo? Ik dacht je motor en pak te herkennen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:00

Freelance

(..)

s006110 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:00:

De eerste officiële West Overijsselse Tweakers Rit van 2022

Wanneer:

Zaterdag 30 april 10:00

Tijdsduur

1,5 / 2 uur

Startpunt:
Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.

Route:

(door input van @josje94 de route nogmaals wat aangepast, zat inderdaad een stukje in waar je niet met de motor mag komen. Heb ik maar ingeruild voor een kleins stukje snelweg (lijkt me beter dan door Zwolle zelf heen crossen)

[Afbeelding]

https://www.google.com/ma...b839360fb3c74!1m0!1m0!3e0

p.s. als er animo voor is, dan kan ik regelen dat er op 3/4 van de rit koffie en koek klaar staat
Gisteren na het eten dit rondje gereden, leuke stukjes waar ik nog nooit geweest was! Geen wegwerkzaamheden of andere rare dingen gezien :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Leuke toko die https://www.lowlandsbikerstore.nl/ en leuke route op de heenweg met Scenic 'curvy' en terug met TomTom Go in 'short' modus. Dikke drie uur in de stralende zon met slechts iets meer dan 200 km op de dagteller.
Hoopjes motorrijder gezien waarvan duidelijk was dat ze de eerste km's dit seizoen maakten, sommigen zagen er als houten Klazen met gespannen en opgetrokken schoudertjes uit (maar goed dat ik mijzelf niet zie rijden :+ ).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
botoo schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:32:
Leuke toko die https://www.lowlandsbikerstore.nl/ en leuke route op de heenweg met Scenic 'curvy' en terug met TomTom Go in 'short' modus. Dikke drie uur in de stralende zon met slechts iets meer dan 200 km op de dagteller.
Hoopjes motorrijder gezien waarvan duidelijk was dat ze de eerste km's dit seizoen maakten, sommigen zagen er als houten Klazen met gespannen en opgetrokken schoudertjes uit (maar goed dat ik mijzelf niet zie rijden :+ ).
Inderdaad een hele leuke winkel om lekker rond te neuzen… ook erg vriendelijke en welwillende mensen daarzo… was er een tijdje geleden om eens te gluren naar Royal Enfield’s, en binnen twintig minuten reed ik al op een interceptor 650 rond. Kwam eigenlijk kijken voor een meteor, maar na een redelijk kort gesprek (hij zag met wat voor motor ik aan kwam zetten > XV1100), had hij mijn overtuigd dat ik niet gelukkig zou worden van een meteor, maar dat een interceptor misschien wel wat voor me kon zijn ( dit bleek na de proefrit totaal niet het geval, omdat ik er echt niet lekker op zat, ondanks dat het wel heel erg leuk reed)… ik vond het wel toffe service, terwijl het er niet bepaald rustig was…

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik kwam er wel achter dat ik blij was dat ik destijds niet voor die Indian Scout Bobber gekozen heb, wmb net teveel wannabee, ook al vind ik het nog wel leuke dingen om te zien.

Wat ik wel weer heel aardig vond zijn die Royal Enfields en in het bijzonder die Himalayan is uitermate grappig en lijkt niet eens heel klein, 28 pk ééncilinder is dan wel weer wat minder maar een leuk ding om te zien.

* botoo plan gevat om eind van het jaar de 883 om te laten bouwen naar 1200, met aangepaste koppen en te laten flowen. Bijkomende kosten zijn een andere koppeling en een andere tuningkit. Deel één kost me ruim 3K en deel twee bijna 2K. Een ander motor kopen zou dus veel verstandiger zijn maar dat wil ik niet, ik wil deze sportster houden juist vanwege het rauwe old school gevoel wat ik er bij heb. De nieuwe softtails hebben meer vermogen en meer koppel en dus een verstandigere keuze maar daar mis dat rauwe old school gevoel, de enige overgebleven optie is een Dyna Lowrider S maar die zijn voor het laatst verkocht in 2018 en rampzalig zeldzaam. Ik heb er één gevonden met 2K op de teller, 100% als nieuw maar ook met een 100(+)% nieuwprijs en op dit moment mis ik de financiën om daar werk van te maken (buiten het feit dat ik niet zeker ben dat ik zo'n Dyna boven de Sportster verkies).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
BillSpaarbank schreef op maandag 18 april 2022 @ 14:58:
[...]

Reed jij vanmorgen in een groepje van ongeveer 7 man/vrouw in de buurt van Beekbergen/Hoenderloo? Ik dacht je motor en pak te herkennen.
Nope, vandaag voor mijn vrouw uit gereden.
Ik op de motor zijn in de auto met de caravan aan de haak.
Van Arcen naar huis in Nuenen, verder niet gekomen vandaag.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:07
13art schreef op zondag 17 april 2022 @ 19:43:
[...]

Dat laatste wil ze dus nog wel eens doen wanneer ze schrikt. :+
Je kunt ook zelf nog compenseren. Teveel meehangen, dan gas erop (zorg dat je niet in een te hoge versnelling staat). Te veel tegenhanger, dan vol tegensturen om die motor dieper de bocht in te drukken.

Zo blijf jij de baas en niet je passagier.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DrivinUCrazy
geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
Het wordt heerlijk motorweer deze week!

Zullen we eens kijken wie de meeste kilometers heeft gemaakt aan het einde van de week? Ik schat dat ik tegen het einde van de week aan zo'n 700km zit aan woon-werk verkeer en een georganiseerde toer op zaterdag.
Zaterdag + zondag + maandag. 1130km

Maar, uit betrouwbare bron (=ik) heb ik dat @timmie271 ook een flinke gooi doet. En dat op één dag. 8)7
Vandaag zijn we vanaf de Nederlands-Belgische grens grotendeels binnendoor naar en door Luxemburg gereden. Ok, vanaf Battice tot Spa even wat snelweg gehad, en de laatste 20km ook.
Op een stevig sportief tempo. Nu weet ik weer waarom ik met feestdagen het liefst daarheen ga: lekker rustig op de weg.
Alle rijders (Tim, ik, en nog 2 waar ik regelmatig mee samen rij) konden hun tempo goed matchen, dus dat raakte vlot op elkaar ingespeeld. Echt een super geslaagde dag!

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-04-2022 21:43 ]

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:42:
[...]

Zaterdag + zondag + maandag. 1130km

Maar, uit betrouwbare bron (=ik) heb ik dat @timmie271 ook een flinke gooi doet. En dat op één dag. 8)7
160km eerder vorige week en vandaag ongeveer 800km gereden dus de teller staat op 960km :P
Vandaag zijn we vanaf de Nederlands-Belgische grens grotendeels binnendoor naar en door Luxemburg gereden. Ok, vanaf Battice tot Spa even wat snelweg gehad, en de laatste 20km ook.
Op een stevig sportief tempo. Nu weet ik weer waarom ik met feestdagen het liefst daarheen ga: lekker rustig op de weg.
Alle rijders (Tim, ik, en nog 2 waar ik regelmatig mee samen rij) konden hun tempo goed matchen, dus dat raakte vlot op elkaar ingespeeld. Echt een super geslaagde dag!
Was heerlijk! Alleen jammer van de winterhandschoenen maar daar was ik vanmorgen en einde dag dan wel weer heel erg blij mee :+

Was mooi om ook weer stukjes te rijden van het weekendje september 2019, maar dan de andere kant op :)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Zijn er hier toevallig ook mensen met een cb1100f of aanverwante jaren 80 luchtgekoelde dohc's?

Ik heb een probleem met starten bij een warme motor. Dan krijgt de startmotor de motor amper rond, en slaat deze dus ook niet aan. Bij koude motor is het overigens ook niet heel overtuigend, maar dan start hij over het algemeen wel.

Er zit reeds een nieuwe accu in, en andere startmotor, maar dit probleem blijft, en lijkt dus een andere oorzaak te hebben.

Op internet kom ik meerdere gevallen tegen, maar nog geen enkele met een oplossing, anders dan aanlopen 8)7

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

Koekstra schreef op maandag 18 april 2022 @ 22:29:
Zijn er hier toevallig ook mensen met een cb1100f of aanverwante jaren 80 luchtgekoelde dohc's?

Ik heb een probleem met starten bij een warme motor. Dan krijgt de startmotor de motor amper rond, en slaat deze dus ook niet aan. Bij koude motor is het overigens ook niet heel overtuigend, maar dan start hij over het algemeen wel.

Er zit reeds een nieuwe accu in, en andere startmotor, maar dit probleem blijft, en lijkt dus een andere oorzaak te hebben.

Op internet kom ik meerdere gevallen tegen, maar nog geen enkele met een oplossing, anders dan aanlopen 8)7
Even aangenomen dat het een gecarbureere motorblok is.
De carbs laten schoonmaken, en laten synchroniseren.
Bij mij FZS600 sloeg ie ook een stuk vlotter aan nadat dat gedaan was.

Tank je E10 of 98? Je kant 2/3x premiums tanken, kijken of je verschil merkt.

Wanneer zijn voor het laatst je bougies vervangen? Even checken of het juiste type erin geschroefd is.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 19-04-2022 07:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1 ... 390 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.