Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 389 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.710 views

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:41
Hkuit schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:26:
Gisteren de Waalbanddijk afgereden, van Waardenburg tot boven Nijmegen; mijn eerste rit van het jaar. Mijn hoofd stond even niet naar werken en verderop wordt duidelijk waarom niet.
[Afbeelding]

Heerlijk gereden, wat is die Kawa toch een fijn ding.

[Afbeelding]

Ik stop op de dijk bij een bankje en vraag aan de meneer die vanuit het woonhuis aan komt lopen of ik daar mag zitten. Jazeker, daar staat het voor! We komen aan de praat en ik vertel dat ik een bijzondere dag heb omdat we gisteren afscheid hebben genomen van mijn vader. Hij zegt "nou dat is frappant want wij hebben drie weken geleden afscheid genomen van mijn vader". We praten verder, hij vraagt hoe het was en ik vertel hem dat we ook live gezongen hebben; Sanne Hans, en Eric Clapton. Hij vertelt dat zij gelovig zijn en daarom psalmen e.d. hebben gezongen. Een fijn, spontaan gesprek, zomaar op een dijk in Gelderland.

[Afbeelding]
Nog gecondoleerd en sterkte!
Mooie rit, fijn dat soort momenten, de gastvrijheid en het gesprek!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

Gecondoleerd @Hkuit ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41
Van harte gecondoleerd @Hkuit sterkte met het verwerken.
Bijzondere ontmoeting zo op een dijkje ergens, heel mooi

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39
Will_M schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:58:
[...]

Met de huidige brandstofprijzen? Geen enkele haar op m'n hoofd welke er gaat denken om met de motorfiets naar een klantlocatie te gaan rijden :9

En als ze de de brandstof gratis weg zouden gaan geven dan nog niet. Ik heb een leasewagen van de baas waarbij ik nérgens naar hoef te kijken en waarbij m'n uren ook beginnen te tellen op het moment dat ik thuis in de auto stap.
Ik heb ook een leaseblik van de baas, maar ben gisteren toch maar weer eens met de motor naar 't werk gereden. Plezier is ook wat waard vind ik.
Ik had trouwens m'n motor jeans en sneakers aan. Scheelt toch een hoop gedoe met omkleden. Dat kan ik namelijk gewoon de hele dag aanhouden en mensen hebben vaak niet eens door dat het motorkleding is.

Naar nieuwe klanten zou ik trouwens niet gelijk met de motor gaan, maar als ze me eenmaal kennen heb ik er geen problemen mee hoor.

Gecondoleerd @Hkuit

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:58:
[...]

Met de huidige brandstofprijzen? Geen enkele haar op m'n hoofd welke er gaat denken om met de motorfiets naar een klantlocatie te gaan rijden :9
Ik heb ook een auto van de zaak, maar ik heb ook een ontiegelijke hekel aan in de files staan en ik vind motorrijden sowieso veel leuker dan autorijden. Dus als het even kan... En dan gooi ik wel eens perongeluk benzine in de motor ipv de auto met de zakelijke bankpas O-)

De baas vindt dat geen probleem. Anders gezegd, als ik bij een tankstation met mezelf ga overleggen of dat een keertje mag, komen er denk ik witte mensen met een strakke jas langs :+ Ik zou mezelf ook 19ct/km kunnen betalen, uiteraard. Maar ik gooi dus af en toe de tank van de motor een keertje vol op kosten van de zaak, en laat 't daar verder bij. Dunno of dat helemaal waterdicht/toegestaan is, maar het kan eigenlijk prima.

[ Voor 29% gewijzigd door Destruction op 13-04-2022 14:01 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-11 20:00

Freelance

(..)

Destruction schreef op woensdag 13 april 2022 @ 13:57:
[...]

Ik heb ook een auto van de zaak, maar ik heb ook een ontiegelijke hekel aan in de files staan en ik vind motorrijden sowieso veel leuker dan autorijden. Dus als het even kan... En dan gooi ik wel eens perongeluk benzine in de motor ipv de auto met de zakelijke bankpas O-)

De baas vindt dat geen probleem. Anders gezegd, als ik bij een tankstation met mezelf ga overleggen of dat een keertje mag, komen er denk ik witte mensen met een strakke jas langs :+ Ik zou mezelf ook 19ct/km kunnen betalen, uiteraard. Maar ik gooi dus af en toe de tank van de motor een keertje vol op kosten van de zaak, en laat 't daar verder bij. Dunno of dat helemaal waterdicht/toegestaan is, maar het kan eigenlijk prima.
Ik weet dat het bij een shellpas (de variant die ik heb iig) de tankbeurten gekoppeld zijn aan een kenteken. Toen ik een keer een verkeerde pomp had afgerekend kreeg ik daar wel een vraag over van mijn werkgever.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Freelance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:11:
[...]

Ik weet dat het bij een shellpas (de variant die ik heb iig) de tankbeurten gekoppeld zijn aan een kenteken. Toen ik een keer een verkeerde pomp had afgerekend kreeg ik daar wel een vraag over van mijn werkgever.
Auto vol tanken en gelijk een jerrycan volgooien?

• Freelance

Freelance

(..)

kneusteun schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:57:
[...]

Als het zo moet, zoek ik wel een andere hobby :P

• kneusteun
Freelance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:19:
[...]

Als het zo moet, zoek ik wel een andere hobby :P
Niets moet:
Maar ik tank bijna altijd in Duitsland.
Als ik boodschappen ga doen daar (is 10min rijden) gooi ik altijd even 2 jerrycans bij de vrouw in de auto.
1 wordt mengsmering en de ander is om thuis de motoren af te vullen als we ritje doen.

Bespaar je aardig snel mee, en het is weinig moeite.

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:42:
[...]

Niets moet:
Als ik boodschappen ga doen daar (is 10min rijden) gooi ik altijd even 2 jerrycans bij de vrouw in de auto.
1 wordt mengsmering en de ander is om thuis de motoren af te vullen als we ritje doen.

Moet je wel in de buurt wonen idd :P

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtA4wFxAPku4XeTaiiFEr14Bizk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTIKNAcxRUhP9qKIwULQIMBX.jpg?f=fotoalbum_large
Nu ook met vers rubber aan de voorkant :)
Had hiervoor de Michelin Pilots, ben benieuwd of ik de Bridgestone fijner ga vinden.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

kneusteun schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:57:
[...]

Leasemaatschappij weet de auto, en dus max tankinhoud. Ga je daar overheen met een enkele tankbeurt.
Oud collega kreeg daar een officiële waarschuwing over. :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29
@HikariMisako Michelin Pilot Road / Road heeft in de regel een wat spitsere vorm. Als gevolg daarvan vallen ze wat makkelijker de bocht in. Maar, sommige rijders vinden dat juist nerveus gedrag. Dat hangt natuurlijk heel sterk van de motor én de rijstijl af. Maar dat makkelijke sturen heb ik altijd juist wel fijn gevonden.
Daarentegen moet ik op Bridgestones voor mijn gevoel te veel werken om de motor in de bocht te krijgen. Een van de redenen dat het volgende setje een Road 5 wordt.

offtopic:
@leasemaatschappijen en tanken.
Paar jaar geleden kreeg pa een nieuwe tankpas. Landelijke firma, en dus ook een landelijk contract afgesloten. En het dringende verzoek om NIET langs de snelweg te tanken.
Maar het enige tankstation van Total in Zuid-Limburg lag... Juist. ;)
(voor de kenners, onder aan de Kruisberg langs de A2)
Iedere week opnieuw een waarschuwing om niet langs de snelweg te tanken, terwijl hij geen andere keuze had. :D

De weersvoorspellingen voor komend weekend worden overigens steeds beter!!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
DrivinUCrazy schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:28:
@HikariMisako Michelin Pilot Road / Road heeft in de regel een wat spitsere vorm. Als gevolg daarvan vallen ze wat makkelijker de bocht in. Maar, sommige rijders vinden dat juist nerveus gedrag. Dat hangt natuurlijk heel sterk van de motor én de rijstijl af. Maar dat makkelijke sturen heb ik altijd juist wel fijn gevonden.
Daarentegen moet ik op Bridgestones voor mijn gevoel te veel werken om de motor in de bocht te krijgen. Een van de redenen dat het volgende setje een Road 5 wordt.
Zo had ik de vergelijking nog niet gehoord, dankje! We gaan het meemaken, met pinksteren naar circuit Lelystad voor de circuit en bochtentraining van 2 the Experience :*)

• Freelance

Freelance

(..)

kneusteun schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:42:
[...]

Niets moet:

1h19m naar dichtstbijzijnde Duits tankstation, ik sla ff over :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

Freelance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:45:
[...]

Hier ook 1u20m / 125km. Je moet wel toeweiding hebben voor een verschil van 6ct / L. :+

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• kneusteun
Er zijn vast Hollanders die het doen 😂

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Freelance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 14:11:
[...]

Nou ben ik dus ZZP'er, dus ik ben er niet zo bang voor dat ik van m'n werkgever commentaar krijg :P Of ik op deze manier gebruik van m'n privé voertuig mag vergoeden (ik doe dat dus zeker niet altijd.), dat weet ik eigenlijk niet. Maar opvallen zal het ook niet :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
Destruction schreef op woensdag 13 april 2022 @ 19:47:
[...]

Nou ben ik dus ZZP'er, dus ik ben er niet zo bang voor dat ik van m'n werkgever commentaar krijg :P Of ik op deze manier gebruik van m'n privé voertuig mag vergoeden (ik doe dat dus zeker niet altijd.), dat weet ik eigenlijk niet. Maar opvallen zal het ook niet :)
Geen haan die er naar kraait. Zelf ook in deze situatie gezeten, als zzp’er met een diesel auto ook benzine tanken voor de motor als ik daarmee naar mijn opdrachtgever reed. Motor stond privé.

Nooit een opmerking van de accountant gehad.

• UTwizard
  • Laatst online: 21-11 22:33
Freelance schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:45:
[...]

Hoe bizar het ook klinkt, maar op dit moment is tanken in de grensregio in Duitsland duurder als in Nederland. Iedere dag staan hier in de Achterhoek files bij de pompen van Duitsers voor zowel benzine als diesel.

• kneusteun
Dat is voor diesel ;)
Hier aan de grens bij Enschede is de benzine in Duitsland zeker 20 cent goedkoper (vanmiddag nog gekeken) 😳 8 cent inderdaad 😓 mijn fout, had vanochtend bij tankstation hiernaast nog 2,09 gezien voor e10!
Daar hebben ze sinds 1 april lagere accijns of iets?

[ Voor 101% gewijzigd door kneusteun op 13-04-2022 22:47 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:42
kneusteun schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:26:
Dat is voor diesel ;)
Hier aan de grens bij Enschede is de benzine in Duitsland zeker 20 cent goedkoper (vanmiddag nog gekeken) 😳 8 cent inderdaad 😓 mijn fout, had vanochtend bij tankstation hiernaast nog 2,09 gezien voor e10!
Daar hebben ze sinds 1 april lagere accijns of iets?
Diesel en benzine zijn met 11 en 17 cent verlaagd als het goed is ja. Iets meer onderaan de streep door de BTW die er ook nog over verrekend wordt.

Gamertag: timmie271

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als ik het goed zag vanmiddag was diesel hier 1.99 en e10 2.04 :X Dat zijn wel 5 hele centen. Ik ben benieuwd of het gebeurd en zoja hoelang het duurt voor diesel duurder is dan benzine :X

@MichielK71 ik heb de boekhouder er ook nog niet over gehoord, terwijl-ie wel weet dat ik de motor nog wel 's gebruik voor de zaak en hij dus ook kan zien dat verder geen vergoeding aan mezelf betaal. Ach, ik doe m'n vak, de boekhouder is wel iemand die 't zegt als het niet klopt/niet OK is. Het zal dus wel goed zijn zo, ga ik ook geen andere constructies optuigen. Als ik met de motor naar een klus/opdachtgever rijdt en ik heb de tank leeg, is het imo net zo makkelijk om die tank op kosten van de zaak weer te vullen.

[ Voor 61% gewijzigd door Destruction op 13-04-2022 23:06 ]

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:44
Destruction schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:58:
Als ik het goed zag vanmiddag was diesel hier 1.99 en e10 2.04 :X Dat zijn wel 5 hele centen. Ik ben benieuwd of het gebeurd en zoja hoelang het duurt voor diesel duurder is dan benzine :X

@MichielK71 ik heb de boekhouder er ook nog niet over gehoord, terwijl-ie wel weet dat ik de motor nog wel 's gebruik voor de zaak en hij dus ook kan zien dat verder geen vergoeding aan mezelf betaal. Ach, ik doe m'n vak, de boekhouder is wel iemand die 't zegt als het niet klopt/niet OK is. Het zal dus wel goed zijn zo, ga ik ook geen andere constructies optuigen. Als ik met de motor naar een klus/opdachtgever rijdt en ik heb de tank leeg, is het imo net zo makkelijk om die tank op kosten van de zaak weer te vullen.
In Dubai is dat al heel lang zo. Diesel is duurder dan benzine. Daar rijden ze allemaal in benzine auto's.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Khayma schreef op woensdag 13 april 2022 @ 23:07:
[...]

In Dubai is dat al heel lang zo. Diesel is duurder dan benzine. Daar rijden ze allemaal in benzine auto's.
Ik rijdt momenteel ook benzine, ik zou LPG overwegen. Ondertussen spelen we met 't plan om een camper te kopen/bouwen om mee te nemen naar de circuitdagen o.a. Nou zal zo'n ding geen 30k km per jaar rijden oid, maar ik ben evengoed benieuwd hoe 't gaat lopen.

• matje90
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-01 13:52
Momenteel nog woonachtig op Sint-Maarten en rij hier een motorscooter, puur omdat het lekker praktisch is en me snel van A naar B vervoert, dit mag uiteraard geen motorrijden genoemd worden. Een jaartje heb ik mezelf meer dan prima vermaakt met een Harley Davidson Sportster 1200 maar in verband met tijdgebrek weer van de hand gedaan. Nu ga ik binnenkort terug naar NL en kan ik niet wachten om weer lekker te gaan rijden. Nu is het een kwestie van een leuke fiets uitzoeken, hopelijk kunnen jullie me hier een beetje bij helpen.

Ik heb echt genoten van de Harley en een Chopper blijft me toch het meest trekken, al denk ik dat ik nu eerder voor een naked / sport tour model wil gaan zodat ik samen met mijn maten kan rijden en het lijkt me wat praktischer voor woon- werkverkeer zo nu en dan.

Nu kom ik tot de volgende opties die me trekken, zouden jullie kunnen aangeven waarom jullie een van deze modellen wel of niet zouden aanraden en waarom? Mijn budget ligt op Max 8k:

- KTM duke / superduke
- Ducati monster (797?)
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha fz8
- Suzuki GSX-S

Alvast bedankt!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:13
Ik dat lijstje moet ook zeker een Street / speed triple

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:34

A13X

Dude

matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 02:03:
Momenteel nog woonachtig op Sint-Maarten en rij hier een motorscooter, puur omdat het lekker praktisch is en me snel van A naar B vervoert, dit mag uiteraard geen motorrijden genoemd worden. Een jaartje heb ik mezelf meer dan prima vermaakt met een Harley Davidson Sportster 1200 maar in verband met tijdgebrek weer van de hand gedaan. Nu ga ik binnenkort terug naar NL en kan ik niet wachten om weer lekker te gaan rijden. Nu is het een kwestie van een leuke fiets uitzoeken, hopelijk kunnen jullie me hier een beetje bij helpen.

Ik heb echt genoten van de Harley en een Chopper blijft me toch het meest trekken, al denk ik dat ik nu eerder voor een naked / sport tour model wil gaan zodat ik samen met mijn maten kan rijden en het lijkt me wat praktischer voor woon- werkverkeer zo nu en dan.

Nu kom ik tot de volgende opties die me trekken, zouden jullie kunnen aangeven waarom jullie een van deze modellen wel of niet zouden aanraden en waarom? Mijn budget ligt op Max 8k:

- KTM duke / superduke
- Ducati monster (797?)
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha fz8
- Suzuki GSX-S

Alvast bedankt!
Waarom een FZ8 ipv een FZ1? Grotendeels hetzelfde alleen kwa vermogen is een FZ8 maar iets sterker dan een FZ6. En een z1000 en een FZ1 zitten rond hetzelfde vermogen, dus dat lijkt je niet uit te maken?

FZ8 is imo een te zwaar gecastreerde FZ1, wel alle lasten kwa gewicht en verbruik, maar bij lange na niet het vermogen.

Awesome

• InZane
wd200 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 06:37:
Ik dat lijstje moet ook zeker een Street / speed triple
En een CB1000R :+

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
@matje90 Al eens naar een Aprilia Shiver 900 gekeken? Mooie fiets, rijdt goed, best comfortabel en dan heb je ook nog een dikke V-twin :)

Edit: er schiet me nog een motor binnen die aan bovenstaande voldoet: de KTM 990 Supermoto Touring (SMT)

Beide motors die ook nadrukkelijk op mijn lijstje stonden maar waar ik helaas een paar duizend euro voor tekort kwam ;)

[ Voor 46% gewijzigd door ArjenIsM3 op 14-04-2022 09:10 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

- KTM duke / superduke
- Ducati monster (797?)
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha fz8
- Suzuki GSX-S

Alvast bedankt!
Wellicht nog deze overwegen?
- BMW K1300R
- Triumph Street Twin
- Triumph Speed of Street Triple

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:44

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 19:21

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Aangezien het een lang weekend is en het weer uitstekend denk ik er over om eens een rondje Luxemburg / (vulkaan)Eifel te doen.
Iemand tips voor een camping in die regio?

Ook wel een mooie voorbereiding om alles even te checken voor mijn rondje Iberisch schiereiland over 1,5 week.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• Willem30
  • Laatst online: 21-11 13:36
HikariMisako schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:08:
[Afbeelding]
Nu ook met vers rubber aan de voorkant :)
Had hiervoor de Michelin Pilots, ben benieuwd of ik de Bridgestone fijner ga vinden.
Dat bandje ziet er heel nieuw uit. :P
Gelukkig wordt het nu warmer en komt er sneller temperatuur in de band. Heb deze week mijn nieuwe voorband (Pirelli angel gt2) ingereden.

• UTwizard
Doordat mijn vriendin een Monster 797 rijdt kan ik je daar wel iets over vertellen. Allereerst is het vermogen van de Monster 797 vergeleken met de andere fietsen op je lijstje natuurlijk wel beduidend minder, de 797 zit tussen de 70-75 PK, terwijl de andere machines allemaal op 100+ zitten. De Monster is meer bedoeld als machine voor bochtige en technische stukken, en niet voor hard rechtuit knallen of stoplichtsprints.

Ik kan er met mijn 1.80 goed op zitten, maar alles boven de 100 kmh is voor mij niet meer comfortabel. Ze heeft het 797+ model met seat cover en klein ruitje voor, maar nog steeds gaat het plezier er bij 100 kmh wel vanaf, daar is ie gewoon niet voor gedacht.

Geen droge koppeling, maar in vergelijking met mijn Japanse 4-cilinders rammelt, piept, knettert, klatert en schudt er alsnog vanalles aan die machine, luchtgekoelde italianse v-twin emozione :+

Het is wel het laatste blok met de korte desmo-intervallen, wat betekent dat je iedere 12.000 km aan de beurt bent voor een desmo-service. Verder hebben we nu in ruim anderhalf jaar tijd alleen een keer een achterrem gehad die ontlucht moest worden (kennelijk een Ducati ding volgens de dealer?), maar afgezien daarvan nog geen enge horrorverhalen meegemaakt die je op het internet weleens leest van (vooral oudere) Ducati's.

Als je op zoek bent naar een leuke, mooie en bijzondere gooi- en smijtfiets kan ik hem absoluut aanraden, gaat het je meer om vermogen en hoog in de toeren janken, dan is in ieder geval een 797 niet de juiste fiets.

Edit: Plaatje bij het praatje van de vriendin met haar 797:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQE8gSD85qZ9lTeirvIqT3AG6Jc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9dmg7dQSIido486yn0p7KP3F.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 11% gewijzigd door UTwizard op 14-04-2022 10:40 ]

• DrivinUCrazy
Ga eerst eens proefrijden voordat je met een waslijst aan mogelijke modellen zit. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
DrivinUCrazy schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:36:
Ga eerst eens proefrijden voordat je met een waslijst aan mogelijke modellen zit. :+
Beste advies waar het altijd weer op neerkomt.
Nu ben je op papier dingen aan het vergelijken, dat kan een basis lijst zijn om vervolgens te gaan testen.

Maar de lijst is nu al vrij lang dat je er wel even druk mee bent om testritten te plannen.

• geert_s
kneusteun schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:00:
[...]

Beste advies waar het altijd weer op neerkomt.
Nu ben je op papier dingen aan het vergelijken, dat kan een basis lijst zijn om vervolgens te gaan testen.

Maar de lijst is nu al vrij lang dat je er wel even druk mee bent om testritten te plannen.
Ik zie het probleem niet ;)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:59

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, gisterenavond even lekker 330km gereden. O.a. over de dijk tussen Lelystad en Enkhuizen. Was prima weer, hoewel wel wat frisjes op de terugweg toen het donker was. Deze keer wel een pic (geen filter, wel een prachtfoto imo met die lucht zo):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8WlDpjG_32HcwM42hmGZy4URpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xh84k8oVkJPOZsnkx3avq5Af.png?f=fotoalbum_large

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• matje90
Thanks voor alle reacties. Ik ben echt een leek qua motoren en heb punt even gekeken naar wat voor motoren ik mooi vind qua looks. Bedankt dus ook voor alle suggesties.

@wd200 De Triumphs redden het voor mij qua looks niet met de anderen in dit lijstje dus vandaar dat ik ze niet genoemd heb, hoor wel goeie verhalen over ze qua rijgedrag.

@A13X Thanks, ga straks eens inlezen. Deze modellen die ik noemde was puur op basis van uiterlijk na een zoekslag op motoroccasion.nl en daar stond een FZ 8 tussen toevallig, verder ben ik niet bekend met ze dus er zat verder geen reden achter waarom ik wel de FZ 8 noem en niet de FZ 1

@InZane Een racer gaat het niet worden voor me, al wel eens op gereden en het is echt kicken maar niet echt voor mij weggelegd.

@ArjenIsM3 Nee niet naar gekeken, Aprilia sprak me niet perse aan op het eerste gezicht maar zal straks eens goed kijken naar deze fiets, niet perse iets waarbij ik denk van wauw maar voor die prijs koop je wel een nagenoeg nieuwe motor lijkt het.

Dit KTM zou wel wat kunnen zijn, thanks goeie suggestie. Ga ik eens afzetten tegenover een KTM Duke

@Vrijdag zelfde hier weer voor de Triumph, voor wat betreft de BMW; zijn deze niet erg duur qua onderhoud? Wel een mooie machine maar hier lever ik wel wat in qua sportiviteit ten opzichte van een Kawasaki of Suzuki lijkt me, maar ik hoor het graag als dat niet zo is.

@UTwizard Thanks voor deze uitgebreide terugkoppeling, ik laat de monster dan voor wat het is. Ik twijfelde sowieso al om hem op het lijstje te zetten.

@DrivinUCrazy dat is ook de bedoeling maar wat ook @kneusteun aangeeft. Ik wil eigenlijk eerst mijn lijst even wat inkorten naar 2-3 modellen voordat ik daar mee bezig ga zijn, ik heb ook nog alle tijd want proefrijden gaat pas in juni gebeuren op z’n vroegst en aankopen in augustus.

• InZane
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:09:
@InZane Een racer gaat het niet worden voor me, al wel eens op gereden en het is echt kicken maar niet echt voor mij weggelegd.
Wel lezen he? ;)
Ik zei namelijk CB1000R, geen CBR1000RR. Een CB1000R is gewoon een naked.

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
Yamaha MT-09 valt dan misschien ook af op looks, maar ik zou hoe dan ook een 3-pitter opnemen in je proefrit. De Speed/Street triples zijn in het echt wel mooier dan op foto's vind ik. Of misschien heb ik dat mezelf aangepraat omdat het gewoon een geweldige motor is.

there's no tweak without the tweaker

• matje90
InZane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:11:
[...]

Wel lezen he? ;)
Ik zei namelijk CB1000R, geen CBR1000RR. Een CB1000R is gewoon een naked.
Ah ja nu zie ik het, mooie optie inderdaad! Weer eentje extra op de al lange lijst 🤣
virtualJac schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:28:
Yamaha MT-09 valt dan misschien ook af op looks, maar ik zou hoe dan ook een 3-pitter opnemen in je proefrit. De Speed/Street triples zijn in het echt wel mooier dan op foto's vind ik. Of misschien heb ik dat mezelf aangepraat omdat het gewoon een geweldige motor is.
De MT lijn had ik laten vallen omdat er zo veel van rondrijden en ik andere modellen mooier vind. De 3-cilinder is wel inderdaad de reden om wellicht een proefrit te maken op de triumph.

Wat zijn de pro’s en con’s voor wat betreft Suzuki/Kawasaki/Honda/ktm ?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:55
@matje90 Mijn naked advies is altijd een Aprilia Tuono :P. Moet je ook eens proefrijden.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thanks voor alle reacties. Ik ben echt een leek qua motoren en heb punt even gekeken naar wat voor motoren ik mooi vind qua looks. Bedankt dus ook voor alle suggesties.

@Vrijdag zelfde hier weer voor de Triumph, voor wat betreft de BMW; zijn deze niet erg duur qua onderhoud? Wel een mooie machine maar hier lever ik wel wat in qua sportiviteit ten opzichte van een Kawasaki of Suzuki lijkt me, maar ik hoor het graag als dat niet zo is.
Ik heb werkelijk geen flauw idee :P Maar ik ben dan ook iemand die per jaar echt weinig kilometers maakt en een motor vooral beoordeelt op twee punten: 1. Vind ik de motor gaaf en 2. Hoe staat de motor mij. Futiliteiten als onderhoudskosten, verbruik, vermogen en hoe rijdt 'ie in de regen interesseren mij niks of heel weinig :+

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-11 04:21
@matje90 De BMW K1200R of K1300R is inderdaad wat minder sportief door zijn gewicht, maar wel een bak vermogen (163 of 173 pk).

Kardan, dus weinig tot geen onderhoud daaraan. :D

Duolever voorvering, die duikt echt nauwelijks hoor! Gaat goed samen met de remmen.

De remmen... heb eerlijk gezegd alleen nog maar op BMW motoren gereden, maar de remmen van de K1200R zijn absoluut geweldig. Super direct, en super lekker remmend. Ik moet de motor nog vinden die het beter doet.

Onderhoud is wat duurder, maar vind ik het zeker wel waard. Omdat het een al wat oudere motor is, kan je een K1200R voor onder de 6K krijgen met ongeveer niks t\m 35K op de teller. Pas wel op met de 2005 modellen, die kunnen wat kinderziektes hebben(de voorganger K1200S uit 2003-4 heeft wel de meeste kunnen voorkomen in de R versie). Tot nu toe ben ik de dans ontsprongen lijkt het. *klopt op hout*

Kwa verbruik is het wat minder. Gaat van 1 op 15 tot 1 op 17 in mijn ervaring.

Natuurlijk zijn er de nodige BMW kwaaltje aanwezig. Bijv mijn versnellingsindicator heeft zo af en toe echt geen idee hoe of wat. Gelukkig is de versnellingsbak wel echt altijd in een versnelling.

Dus ja, de K1200R/K1300R zijn niet bepaald licht gewichten, presteren daar dan ook naar, liggen als een train op rails op de weg, maar gaan zeker wel overstag als jij het wil. Ze scheppen veel vertrouwen, zowel voor als tijdens de rit.

• ArjenIsM3
GooBall schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:23:
@matje90 De BMW K1200R of K1300R is inderdaad wat minder sportief door zijn gewicht, maar wel een bak vermogen (163 of 173 pk).

Duolever voorvering, die duikt echt nauwelijks hoor! Gaat goed met de remmen.

De remmen... heb eerlijk gezegd alleen nog maar op BMW motoren gereden, maar de remmen van de K1200R zijn absoluut geweldig. Super direct, en super lekker remmend. Ik moet de motor nog vinden die het beter doet.

Onderhoud is wat duurder, maar vind ik het zeker wel waard. Omdat het een al wat oudere motor is, kan je een K1200R voor onder de 6K krijgen met ongeveer niks t\m 35K op de teller. Pas wel op met de 2005 modellen, die kunnen wat kinderziektes hebben(de voorganger K1200S uit 2003-4 heeft wel de meeste kunnen voorkomen in de R versie). Tot nu toe ben ik de dans ontsprongen lijkt het. *klopt op hout*

Natuurlijk zijn er de nodige BMW kwaaltje aanwezig. Bijv mijn versnellingsindicator heeft zo af en toe echt geen idee hoe of wat. Gelukkig is de versnellingsbak wel echt altijd in een versnelling.

Dus ja, de K1200R/K1300R zijn niet bepaald licht gewichten, presteren daar dan ook naar, liggen als een train op rails op de weg, maar gaan zeker wel overstag als jij het wil. Ze scheppen veel vertrouwen, zowel voor als tijdens de rit.
1 op 15-17 vind je wat minder qua verbruik? Mijn FZ1 doet 1 op 12 :P

• timmie271
ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:27:
[...]

Mijn cbr650r doet 1 op 20-25 :9

• GooBall
ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:27:
[...]

Tja... als je komt van een parrallel twin die lachend 1 op 20 en als je moeite deed 1 op 28(of nog meer) kon.... dan hakt 19 liter met 1 op 16 gemiddeld er wel in....

Goed, ik had ook gehoord over iemands Superduke die 1 op 9 deed. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door GooBall op 14-04-2022 13:37 ]

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
timmie271 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:30:
[...]

Mijn cbr650r doet 1 op 20-25 :9
Geef eens gas dan :9

Oh en de Div staat nog niet in de OP, evenals de nieuwe foto van de R6. Ik ben teleurgesteld Tim :(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• kneusteun
GooBall schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:37:
[...]

Tja... als je komt van een parrallel twin die lachend 1 op 20 en als je moeite deed 1 op 28(of nog meer) kon.... dan hakt 19 liter met 1 op 16 gemiddeld er wel in....

Goed, ik had ook gehoord over iemands Superduke die 1 op 9 deed. 8)7
Ktm 990 hier met wat aanpassingen, maar als ik mijn best doe lukt 1 op 10 a 11 wel, doe ik kalm dan zit ik op 1 op 14.

• timmie271
Mitssz schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:38:
[...]

Geef eens gas dan :9

Oh en de Div staat nog niet in de OP, evenals de nieuwe foto van de R6. Ik ben teleurgesteld Tim :(
Hoi teleur ik ben Tim :P

Heb je die info wel gedeeld dan? :+

* timmie271 gaat eens terugzoeken

• A13X

A13X

Dude

@wd200 De Triumphs redden het voor mij qua looks niet met de anderen in dit lijstje dus vandaar dat ik ze niet genoemd heb, hoor wel goeie verhalen over ze qua rijgedrag.

@A13X Thanks, ga straks eens inlezen. Deze modellen die ik noemde was puur op basis van uiterlijk na een zoekslag op motoroccasion.nl en daar stond een FZ 8 tussen toevallig, verder ben ik niet bekend met ze dus er zat verder geen reden achter waarom ik wel de FZ 8 noem en niet de FZ 1

@ArjenIsM3 Nee niet naar gekeken, Aprilia sprak me niet perse aan op het eerste gezicht maar zal straks eens goed kijken naar deze fiets, niet perse iets waarbij ik denk van wauw maar voor die prijs koop je wel een nagenoeg nieuwe motor lijkt het.

Dit KTM zou wel wat kunnen zijn, thanks goeie suggestie. Ga ik eens afzetten tegenover een KTM Duke

@UTwizard Thanks voor deze uitgebreide terugkoppeling, ik laat de monster dan voor wat het is. Ik twijfelde sowieso al om hem op het lijstje te zetten.

@DrivinUCrazy dat is ook de bedoeling maar wat ook @kneusteun aangeeft. Ik wil eigenlijk eerst mijn lijst even wat inkorten naar 2-3 modellen voordat ik daar mee bezig ga zijn, ik heb ook nog alle tijd want proefrijden gaat pas in juni gebeuren op z’n vroegst en aankopen in augustus.
Bedenk ook even wat voor blok je wilt, een twin (parallel, V of boxer) rijd nogal anders als een triple of 4 cilinder.

Vwb FZ1, even terugzoeken in dit topic op mij en @ArjenIsM3, die heeft er net een gekocht en daar(voor en na) heb ik er wat advies over gegeven.

Als je bang bent voor duur onderhoud van BMW.... Zou ik KTM en Husqvarna ook vermijden. :P

@ArjenIsM3 vlieg jij laag met die FZ1? Heb gemiddeld 1:14+ gereden over 15.000ish km.

Awesome

• BlackHat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 12:31
Zo... na een volledige rebuild van het blok rijd deze ook weer :) (hopelijk iets langer dan 1000km :P )

Het mooie Deventer op de achtergrond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FguDQ9T57QjwkMNlEQJPrarp1is=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5Tj10LtIHKC2kSnhru80rbt.jpg?f=fotoalbum_large

@lolgast Je mag deze wel toevoegen aan de startpagina. Husqvarna Vitpilen 701 uit 2020, Overijssel.

• UTwizard
BlackHat schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:09:
Zo... na een volledige rebuild van het blok rijd deze ook weer :) (hopelijk iets langer dan 1000km :P )

[Afbeelding]

@lolgast Je mag deze wel toevoegen aan de startpagina. Husqvarna Vitpilen 701 uit 2020, Overijssel.
Ik wist dat KTM niet goed bekend stond, maar iedere 1000 km een engine rebuild is wel heftig voor periodiek onderhoud? :+

Nee zonder gein, hoezo een rebuild als ik vragen mag?

• ArjenIsM3
A13X schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:03:
[...]

Bedenk ook even wat voor blok je wilt, een twin (parallel, V of boxer) rijd nogal anders als een triple of 4 cilinder.

Vwb FZ1, even terugzoeken in dit topic op mij en @ArjenIsM3, die heeft er net een gekocht en daar(voor en na) heb ik er wat advies over gegeven.

Als je bang bent voor duur onderhoud van BMW.... Zou ik KTM en Husqvarna ook vermijden. :P

@ArjenIsM3 vlieg jij laag met die FZ1? Heb gemiddeld 1:14+ gereden over 15.000ish km.
Nou rij ik geen woon-werk kilometers, het is voornamelijk touren over 60-80-100 wegen, maar ja ik heb 3x getankt en iedere keer kwam het gemiddelde op 1 op 12-13 uit..

• BlackHat
UTwizard schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:12:
[...]

Ik wist dat KTM niet goed bekend stond, maar iedere 1000 km een engine rebuild is wel heftig voor periodiek onderhoud? :+

Interne lekkage van de koeling, mogelijk haarscheurtjes (wat de dealer vertelde) in de cilinder wand. Vanaf de krukas naar boven is alles nieuw (binnen en buiten). Dat zijn geen grappen. Maar gelukkig nog onder garantie. En die 1000km is wat ik er tot nu toe mee heb kunnen rijden. Dus ik hoop dit jaar even geen gekkigheid te hebben en gewoon een jaar kan rijden. Staat tenslotte maar 4000km op de teller.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
UTwizard schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:12:
[...]

Gebaseerd op de crossblokken, elke 15 rijd-uren de motor reviseren! :+

Nee maar dat is wel knudde, denk je het voor mekaar te hebben...

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:54
ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:14:
[...]

Nou rij ik geen woon-werk kilometers, het is voornamelijk touren over 60-80-100 wegen, maar ja ik heb 3x getankt en iedere keer kwam het gemiddelde op 1 op 12-13 uit..
Komt aardig overeen met als ik vlot door rijd. Doe ik rustig aan dan kom ik op ongeveer 1 op 15.
Maar hoger verbruik heeft ook ermee te maken dat ik op de N rijd ipv de S O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Arcalite op 14-04-2022 14:18 ]

• Stalensnuitje
  • Laatst online: 21:35
BlackHat schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:09:

[Afbeelding]

Mooi plaatje buur, fijn dat ie het weer doet! *O*

• BlackHat
NLDViane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:16:
[...]

Gebaseerd op de crossblokken, elke 15 rijd-uren de motor reviseren! :+

Nee maar dat is wel knudde, denk je het voor mekaar te hebben...
Gelukkig niet :o 8)

10K of 1 jaar interval voor onderhoudt.

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 16:18
@lolgast Kun je deze aan de lijst toevoegen? Ik was destijds vergeten iemand te taggen.
Alvast bedankt
Jon156 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:23:
Kan deze aan de op worden toegevoegd?
BMW r1150gs twinspark uit 2003.
Ik kom uit Zeeland.

[Afbeelding]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Jon156 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:26:
@lolgast Kun je deze aan de lijst toevoegen? Ik was destijds vergeten iemand te taggen.
Alvast bedankt

[...]
Lolgast komt hier geloof ik niet meer. Maar @timmie271 of @LankHoar kunnen je toevoegen :)

• timmie271
Zeau, ben weer bij hoor @Mitssz, @BlackHat en @Jon156.

Graag commentaar leveren als het niet goed is, dan verwerkt @LankHoar het weer :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door timmie271 op 14-04-2022 14:46 ]

• Bommes
Momenteel nog woonachtig op Sint-Maarten en rij hier een motorscooter, puur omdat het lekker praktisch is en me snel van A naar B vervoert, dit mag uiteraard geen motorrijden genoemd worden.
Mij ben je alvast kwijt.. :N

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1649940430-600-x-400px-1600_GM92377.JPG

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• matje90
Nog niet misschien dat ik dit in NL blijf rijden nee.

• A13X

A13X

Dude

Arcalite schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:17:
[...]

Komt aardig overeen met als ik vlot door rijd. Doe ik rustig aan dan kom ik op ongeveer 1 op 15.
Maar hoger verbruik heeft ook ermee te maken dat ik op de N rijd ipv de S O-)
Slechtste op de FZ1N was 1 op 12,5 het beste was 1 op 16,8. Dat was dan wel op een relaxed tourtochtje :+

Awesome

• Bommes
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:50:
Nog niet misschien dat ik dit in NL blijf rijden nee.
Jouw keuze, jouw goed recht.

Ik vind het wel jammer dat je andere motorrijders, die blij zijn met hun motorscooter zo weg zet :/
Misschien dat je in dit algemene motor topic je uitspraken wat kunt nuanceren, tenminste ik neem aan dat je hier niet komt om te trollen.

• matje90
Bommes schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:54:
[...]

Jouw keuze, jouw goed recht.

Ik vind het wel jammer dat je andere motorrijders, die blij zijn met hun motorscooter zo weg zet :/
Misschien dat je in dit algemene motor topic je uitspraken wat kunt nuanceren, tenminste ik neem aan dat je hier niet komt om te trollen.
Was zo niet bedoeld nee maar mij geeft het geen gevoel voor motorrijden al zal het voor anderen mogelijk wel prettig zijn, even goeie vrienden.

• Bommes
Mijn Vespa is er ooit gekomen voor achter op de camper mee te nemen op vakantie.
Intussen is dat al flink wat jaren terug en is de Vespa ook al een paar keer zo me op vakantie geweest, tentje achter op, door en over de Alpen heen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1649941385-600-x-450px-1%20(42).jpg

Naast de Vespa heb ik ook altijd een andere motor gehad, een FJ 1200, Fazer 600, Vstrom 1000 en nu een Guzzi V85TT.
De motorscooter is een hele andere manier van motor rijden maar ik vind het dus niet "geen motor rijden".
Voor mij is het beide een vorm van, met hun eigen voor en nadelen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/04/1649941428-600-x-450px-IMG_20210130_151327.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Bommes op 14-04-2022 15:04 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Inderdaad, scooters zijn meestal geweldig.

leeg

• geert_s
4x2 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:13:
[...]

Inderdaad, scooters zijn meestal geweldig.
Speedboten ook, maar het zijn geen motors :+

Rustig @Bommes was maar een grapje

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

GooBall schreef op donderdag 14 april 2022 @ 13:23:

Duolever voorvering, die duikt echt nauwelijks hoor! Gaat goed samen met de remmen.

Dat verbruik is echt schappelijk hoor. Met mn S1000RR haalde ik zo'n 15km/l of ietsje beter. Met mn R1200RT en R1250RS lukt de 19km/l waarschijnlijk wel als ik iets rustiger an doe ;)

Wbt remmen: gecombineerd remsysteem van BMW is erg goed idd, alle 'grote' BMWs hebben die.

@matje90 Je kan ook nog een R1200R op je lijstje zetten, denk alleen dat je de watergekoelde (2013+) nèt niet haalt binnen budget, tenzij je gaat importeren. De DOHC (2009-2012) is overigens ook goed, maar ziet er wat klassiek uit.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• matje90
noes schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:29:
[...]

Dat verbruik is echt schappelijk hoor. Met mn S1000RR haalde ik zo'n 15km/l of ietsje beter. Met mn R1200RT en R1250RS lukt de 19km/l waarschijnlijk wel als ik iets rustiger an doe ;)

Wbt remmen: gecombineerd remsysteem van BMW is erg goed idd, alle 'grote' BMWs hebben die.

@matje90 Je kan ook nog een R1200R op je lijstje zetten, denk alleen dat je de watergekoelde (2013+) nèt niet haalt binnen budget, tenzij je gaat importeren. De DOHC (2009-2012) is overigens ook goed, maar ziet er wat klassiek uit.
Die komt zeker op de lijst, word wel enthousiast van wat ik zie en lees over de BMW's. Ik vermoed dat ik inderdaad eerder naar een 2- dan naar een 4-cilinder neig.

• GooBall
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:34:
[...]

Die komt zeker op de lijst, word wel enthousiast van wat ik zie en lees over de BMW's. Ik vermoed dat ik inderdaad eerder naar een 2- dan naar een 4-cilinder neig.
Dan is er nog de R1200S. Misschien een stap te sportief.. maar wie weet.

• ArjenIsM3
Een R1200R is ook mooi ja. Althans, je moet hem wel leuk aankleden, maar goed. Het kan wel. Als er niet iemand hem voor mijn neus had weggekaapt had ik er waarschijnlijk ook een gehad nu ;)
GooBall schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:40:
[...]

Dan is er nog de R1200S. Misschien een stap te sportief.. maar wie weet.
Ja, of de R1200ST. Maar die moet je qua looks wel aanspreken om het zo maar te zeggen.

[ Voor 43% gewijzigd door ArjenIsM3 op 14-04-2022 15:43 ]

• geert_s
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:34:
[...]

Misschien ook leuk voor de lijst als je iets uniekers wilt: een MV Agusta Brutale.

• matje90
geert_s schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:44:
[...]

Misschien ook leuk voor de lijst als je iets uniekers wilt: een MV Agusta Brutale.
Zo wat een mooi ding, maar ik kwam hier in de hoop dat het makkelijker zou worden 8)7

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:42:
Een R1200R is ook mooi ja. Althans, je moet hem wel leuk aankleden, maar goed. Het kan wel. Als er niet iemand hem voor mijn neus had weggekaapt had ik er waarschijnlijk ook een gehad nu ;)

[...]

Ja, of de R1200ST. Maar die moet je qua looks wel aanspreken om het zo maar te zeggen.
Of de R1150R Rockster
Afbeeldingslocatie: https://www.bennetts.co.uk/-/media/bikesocial/2020-november-images/bmw-r1150r-rockster-2001-2006-review-used-guide/bmw-r1150r-rockster-review-used-price-spec_04.ashx?h=493&la=en&w=740&hash=430B2DC8B68F56D1F8420287DF13E549173AFFFE
Wat mij betreft erg geslaagd :9~

• ArjenIsM3
Oh en als je dan toch liever een 2 cilinder hebt en je wil iets a la BMW qua onderhoudsvriendelijkheid (Cardan) maar dan wat exotischer dan zou je ook nog een dikke Moto Guzzi kunnen overwegen. Een 1200 Sport is wel mooi. Of een dikke Griso:

Afbeeldingslocatie: https://motorfreaks.nl/images/stories/reviews/_Multitesten/2014/Griso_nineT/Moto_Guzzi_2014_Griso_1200_8V_SE_4254.JPG

Kun je het allemaal nog aan @matje90 ? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ArjenIsM3 op 14-04-2022 15:57 ]

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
+10 voor die Griso :9~ :9~ :9~ :9~

• geert_s
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:50:
[...]

Zo wat een mooi ding, maar ik kwam hier in de hoop dat het makkelijker zou worden 8)7
Er is zoveel leuks! Maar het helpt wel om te bedenken wat je belangrijk vindt en wat voor karakter je motor moet hebben. Wil je lekker kunnen cruisen, wil je bagage mee, wil je meteen laag in de toeren veel koppel of jank je liever juist hoog in de toeren door, rij je sportief of liever lui..

Als je dat allemaal nog niet weet kun je best twee uitersten proberen om erachter te komen wat je voorkeur heeft. En als het beide is kun je opzoek naar een middenweg.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:22
cyntax schreef op donderdag 14 april 2022 @ 12:47:
@matje90 Mijn naked advies is altijd een Aprilia Tuono :P. Moet je ook eens proefrijden.
@matje90 Absoluut, de 60° V-twin is een heerlijk blok. Maar wel met een beetje karakter en daar moet je van houden. Bokkig bij lagere toerentallen en geen ademnood bij hogere toerentallen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• wd200

snap ik :) maar ga toch eens rijden ;-) die 3 cilinder is wel heel fijn!

Verwijderd

wd200 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 16:51:
[...]

snap ik :) maar ga toch eens rijden ;-) die 3 cilinder is wel heel fijn!
Misschien een MT-09 dan? :) Ook een hele fijne 3 cilinder.

• matje90
Ik moet zeggen dat ik die MV Agusta brutale wel erg mooi vind, en ook een 3-cilinder.

Maar word er allemaal niet makkelijker op. Ben al wel een stuk wijzer en kom nu tot deze lijst:

2 cilinders:
- KTM duke / superduke
- BMW R1200R
- BMW F800

3 cilinders:
- MV Agusta brutale

4 cilinders:
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha FZ1 of FZ8
- Suzuki GSX-S
- BMW K1200R
- Honda CB1000R

Ik geef wel meer de voorkeur aan comfort en lekker sturen dan pure kracht en snelheid. Dus denk dat de Suzuki, Kawasaki en Yamaha als eerste afvallen daardoor?

• wd200
matje90 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:14:
I

Ik geef wel meer de voorkeur aan comfort en lekker sturen dan pure kracht en snelheid.
street triple!

• ArjenIsM3
Ik moet zeggen dat ik die MV Agusta brutale wel erg mooi vind, en ook een 3-cilinder.

Maar word er allemaal niet makkelijker op. Ben al wel een stuk wijzer en kom nu tot deze lijst:

2 cilinders:
- KTM duke / superduke
- BMW R1200R
- BMW F800

3 cilinders:
- MV Agusta brutale

4 cilinders:
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha FZ1 of FZ8
- Suzuki GSX-S
- BMW K1200R
- Honda CB1000R

Ik geef wel meer de voorkeur aan comfort en lekker sturen dan pure kracht en snelheid. Dus denk dat de Suzuki, Kawasaki en Yamaha als eerste afvallen daardoor?
Mwuah weet niet. Wat schaar jij onder "lekker sturen"? Bedoel je dan sportief bochtjes pakken? Want meestal staat dat dan weer haaks op comfort, omdat je dan liever hardere vering hebt. Maar dat is bij sommige fietsen ook wel weer (beperkt) in te stellen voor de gelegenheid. Over het algemeen kun je stellen dat fietsen als de BMW R1200R en F800 wat meer aan de comfort kant zitten, terwijl zo'n KTM Duke of MV Agusta Brutale een stuk sportiever zijn. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat zo'n R1200R niet goed stuurt.

Comfort is sowieso persoonlijk. Ik vind mijn FZ1S behoorlijk comfortabel, maar iemand die van een GS of FJR komt zal daar waarschijnlijk anders over denken. Zou vooral eens langs wat zaken gaan en op verschillende modellen gaan zitten om te kijken wat voor jou comfortabel is. Heb ik ook gedaan, en op die manier werd mijn lijstje gauw een stuk korter. Vervolgens wat proefritjes doen op de motoren die jou het meeste aanspreken en dan ben je er vast gauw uit ;)

• matje90
Thanks Allen! 👍🏻

• GooBall
ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:42:

Die was ik al weer vergeten....

• DrivinUCrazy
Heerlijk subjectief inderdaad. 'comfortabel cruisen', 'lekker sturen'. Iedereen vindt van zichzelf dat hij/zij sportief rijdt. Alles is afhankelijk van je eigen referentiekader
Als ik vind dat ik rustig rij, zijn er genoeg die me, terecht, voor gek verklaren. Als ik zeg dat ik sportief rij, zijn er genoeg die, ook terecht, in de lach schieten omdat ik nog niet bij hun in de buurt kom.

Wat een duidelijker beeld geeft: wat voor wegen rij je? Welke regio? Welke (dag) afstanden? Wil je reizen en dus met bagage mogelijkheden? Welke snelheid houd je op die wegen aan?
Met welk weer? Ook wat bescherming tegen de elementen of niet?

Met behulp van dit soort vragen kun je wat beter een beeld schetsen van wat je wil.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51

2 cilinders:
- KTM duke / superduke
- BMW R1200R
- BMW F800

3 cilinders:
- MV Agusta brutale

4 cilinders:
- Kawasaki z800-1000
- Yamaha FZ1 of FZ8
- Suzuki GSX-S
- BMW K1200R
- Honda CB1000R

Ik zou een Superduke ook van je lijstje halen als comfort en lekker sturen boven ‘pure kracht en snelheid’ staan ;)

En anders toch een NC700

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:45:
[...]

En anders toch een NC700
Is dat niet een beetje te hoog gegrepen? :|

• DrivinUCrazy
timmie271 schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:58:
[...]

Nog even kijken of ik zo gek wil zijn :+
Zaterdag ben ik vast nog wel gedeeltelijk online, maar de rest van het weekend zal ik vooral op de motor zitten. Hoe serieus was dit? De plannen beginnen namelijk redelijk vorm te krijgen bij iedereen die komend weekend wil gaan rijden.

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 08:40:
[...]

Zaterdag ben ik vast nog wel gedeeltelijk online, maar de rest van het weekend zal ik vooral op de motor zitten. Hoe serieus was dit? De plannen beginnen namelijk redelijk vorm te krijgen bij iedereen die komend weekend wil gaan rijden.
Geef maar een plaats en tijd door en ik zal er staan :)

Heb wel weer zin in een hele dag weg zijn :9

• DrivinUCrazy
Denk ik nog heel even over na. Ik verwacht dat je rond 9:30 aan de Belgische grens (McDonalds Gronsveld) of Duitse grens (Tankstation Tienbaan langs de snelweg) present moet zijn. Ik laat het vanavond weten.

Zorg wel voor cash geld op zak.

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-04-2022 09:21 ]

• timmie271
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:16:
Denk ik nog heel even over na. Ik verwacht dat je rond 9:30 aan de Belgische grens (McDonalds Gronsveld) of Duitse grens (Tankstation Tienbaan langs de snelweg) present moet zijn. Ik laat het vanavond weten.

Komt goed! qua afstand even ver, daarna kan ik gelijk tanken :+

Zal m'n pa wel even lief aankijken of ie wat cash wil uitlenen :9

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 20:33
ArjenIsM3 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:55:
Oh en als je dan toch liever een 2 cilinder hebt en je wil iets a la BMW qua onderhoudsvriendelijkheid (Cardan) maar dan wat exotischer dan zou je ook nog een dikke Moto Guzzi kunnen overwegen. Een 1200 Sport is wel mooi. Of een dikke Griso:

[Afbeelding]

Kun je het allemaal nog aan @matje90 ? ;)
Ik zou altijd voor de Guzzi gaan. 1200 Sport is een heerlijke motor! De Griso heeft hetzelfde motorblok als mijn Stelvio en dat rijdt ook heerlijk :9

• geert_s
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:16:

Uhhh wat gaan jullie halen in België en/of Duitsland? Klinkt heel verdacht dit :D

• DrivinUCrazy
Het zou niet de eerste keer zijn dat je in Duitsland (en vooral in België) niet met kaart kunt betalen.

Toegegeven, het wordt steeds beter, maar nog niet zo heel lang geleden had je bij diverse zaken een Duitse bankpas nodig en werd een Maestro kaart niet geaccepteerd.
Ik weet nog dat ik regelmatig bij Louis met creditcard of cash betaalde, omdat mijn simpele bankpas niet werd herkend. En dan heb ik het over een grote winkel waar regelmatig grote bedragen worden afgerekend, niet over een klein frituurtje of tankstation.

Bij België sta je ook nog wel eens bij een tankstation raar te kijken dat je pas niet wordt geaccepteerd.

De duitse motoragent heeft dan wél weer een mobiel pinapparaat op zak die vanalles accepteert. O-)

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-04-2022 10:41 ]

Pagina: 1 ... 389 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.