Voor de KTM ook een overeenkomst moeten tekenen. De Suzuki GSR 750 en CBR 600 niet maar dat waren andere prijzen en bij een kleine lokale zaak.
Dan maar hopen dat ze niet failliet gaan, kun je fluiten naar je geld/motor.geert_s schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:18:
[...]
Als je direct cash betaalt hebben sommigen liever niet dat je ook iets zwart op wit hebt staan
Tekenen betekent niet dat je vooruit betalen moet.Secsytime schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:10:
[...]
Dan maar hopen dat ze niet failliet gaan, kun je fluiten naar je geld/motor.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Misschien moet je even de reactie lezen waar ik op reageer.noes schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:11:
[...]
Tekenen betekent niet dat je vooruit betalen moet.
Oops. Maar cash betalen betekent normaliter meteen ermee wegrijden.Secsytime schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:51:
[...]
Misschien moet je even de reactie lezen waar ik op reageer.
Vanmiddag maar weer eens een rondje wezen doen en onderweg een keer een plaatje geschoten..
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Zou natuurlijk kunnen dat het inderdaad bij de hogere bedragen wel moet, maar waar teken je dan precies voor? Je krijgt hem pas mee als het geld bij de dealer top de rekening staat toch?R0y. schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:49:
Voor de KTM ook een overeenkomst moeten tekenen. De Suzuki GSR 750 en CBR 600 niet maar dat waren andere prijzen en bij een kleine lokale zaak.
Ah hier het antwoord al, duidelijk.Twijfels schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:34:
[...]
Geen idee of het nieuw is, maar aangezien ik hem pas over een paar weken ophaal en zij enkele dingen nog speciaal bestellen/plaatsen snap ik dat ze even een getekende orderbevestiging willen. Kleine moeite toch
Dan maken zij inderdaad extra kosten voor de bestelde onderdelen waarschijnlijk.
Als jij nu toch zou annuleren dan hebben ze tenminste iets?
Een koop overeenkomst, dat je ten minste het ding wel komt op halen.kneusteun schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 20:59:
[...]
Zou natuurlijk kunnen dat het inderdaad bij de hogere bedragen wel moet, maar waar teken je dan precies voor? Je krijgt hem pas mee als het geld bij de dealer top de rekening staat toch?
Vind de dealer wel fijn als hij er tijd en geld in stopt in de vorm van een aflever beurt, enz.
Of bij een nieuwe, die ze moeten bestellen. Daar willen ze niet mee blijven zitten dus teken je een koopovereenkomst.
Doe je toch ook met een keuken, bankstel, huis what ever?
Mijn nieuwe Guzzi kwam uit de showroom voorraad maar daar heb ik ook een overeenkomst voor moeten tekenen.
Betaling pas bij ophalen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 08-04-2022 21:24 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Née klinkt nu ook wel logisch ja.
Had denk ik gemist dat er nog wat besteld ging worden etc.
Had denk ik gemist dat er nog wat besteld ging worden etc.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik kreeg gisteren ook een foto te zien van 't zoontje van 'n vriend van me (2,5), die nu eindelijk groot genoeg was voor z'n motor
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ben benieuwd naar jullie antwoord op de volgende vraag.
Wat is de beste mod of accessoire voor €50 en €100?
Ik heb al een AliExpress handvatverwarming en een goedkoop Bluetooth headsetsetje.
Ik zit te denken aan een cruise control klem die je op de gashendel plaatst (€50) een een achterspatbord/rear hugger (€100, misschien iets meer)
Welke tip hebben jullie voor €50 en voor €100 die het motorrijden nog net iets leuker of makkelijker maken?
Ik heb al een AliExpress handvatverwarming en een goedkoop Bluetooth headsetsetje.
Ik zit te denken aan een cruise control klem die je op de gashendel plaatst (€50) een een achterspatbord/rear hugger (€100, misschien iets meer)
Welke tip hebben jullie voor €50 en voor €100 die het motorrijden nog net iets leuker of makkelijker maken?
Dat hangt helemaal af van welke mods/opties/luxes je al hebt. Heb je nog geen handvatverwarming? Dan is dat wellicht dé mod. Anders zou ik zeggen telefoonhouder (zodat je die als navi kan gebruiken).badkuip schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:53:
Of zit je stiekem niet helemaal lekker? Dan is daar een aanpassing aan doen meer waard dan warme handjes of een telefoon op je stuur.
Problemen moet/kan je oplossen. Oplossingen zonder problemen kosten alleen maar geld
Waar moet ik naar kijken? De kleur? Of zijn het ook verschillende kappen?4x2 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:20:
[Afbeelding]
Welke kant is het mooiste, links of rechts ?
Poll: Links of rechts ?
• Links
• Rechts
• OMGWTFBBQ
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Links, frisse lentekleurtjes
Wacht. Linker foto (waar de rechterzijde op staat), of de linker zijde (dus de foto rechts)? 
In ieder geval de rechter! Met de linkerzijde van de motor. Die.
[ Voor 28% gewijzigd door Bastiaan op 09-04-2022 11:03 ]
Oranje is beter dan goud, dus links.
Maar dan wel straks ook met zo'n oranje vlaggetje er op.
Maar dan wel straks ook met zo'n oranje vlaggetje er op.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Altijd oranje
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Eens met de laatste zin.noes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 00:05:
[...]
Dat hangt helemaal af van welke mods/opties/luxes je al hebt. Heb je nog geen handvatverwarming? Dan is dat wellicht dé mod. Anders zou ik zeggen telefoonhouder (zodat je die als navi kan gebruiken).
Of zit je stiekem niet helemaal lekker? Dan is daar een aanpassing aan doen meer waard dan warme handjes of een telefoon op je stuur.
Problemen moet/kan je oplossen. Oplossingen zonder problemen kosten alleen maar geld
Zelf vind ik een tankring met tanktasje ideaal. Vind ik fijner dan spullen in m’n zakken stoppen, dus misschien is dat iets als je van je geld af wil.
[ Voor 3% gewijzigd door Eric Z op 09-04-2022 12:52 ]
** Knip, onnodig. ** De vraag was gesteld vanuit onwetendheid van wat er allemaal te koop is en wat handig is en niet per se meteen een probleem oplost.noes schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 00:05:
[...]
Dat hangt helemaal af van welke mods/opties/luxes je al hebt. Heb je nog geen handvatverwarming? Dan is dat wellicht dé mod. Anders zou ik zeggen telefoonhouder (zodat je die als navi kan gebruiken).
Voorbeeld om het een beetje te snappen wat ik bedoel: een maat van mij wees mij op een instant bandenreparatiesetje waarmee je onderweg een prop in in je band kan schieten zodat je weer verder kan (naar de dichtsbijzijnde bandenboer).
Lost niet een probleem op maar zonder tips van een ander wordt je niets wijzer....
[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 09-04-2022 19:34 ]
** Knip ivm quote **
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 09-04-2022 19:34 ]
Imho komen de beste accessoires sowieso niet van ali-express. Goede accessoires waar over is nagedacht en ontwikkelingstijd in is gestoken, kosten geld. Denk dus eerder aan sw-motech, rizoma, givi, puig, R&G.
Verder was de vraag inderdaad in het algemeen 'waar zou ik eens geld op stuk kunnen smijten?'
Imho: goed gereedschap, of juist comfort of ergonomie verhogende zaken. rem- en koppelingshendels, zadels, bagage, stepjes, goede knipperlichten... Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ook bescherming van de motor (valdoppen, valbeugels) vind ik belangrijk.
Als ik zelf op zoek ben naar wat er te koop is, ga ik gewoon motorspeciaalzaken afstruinen. Dat kan ook online.
[Edit]Je kunt natuurlijk ook naar je kleding kijken. Functionele onderkleding, handschoenen. Er is zo veel keuze!
Verder was de vraag inderdaad in het algemeen 'waar zou ik eens geld op stuk kunnen smijten?'
Imho: goed gereedschap, of juist comfort of ergonomie verhogende zaken. rem- en koppelingshendels, zadels, bagage, stepjes, goede knipperlichten... Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ook bescherming van de motor (valdoppen, valbeugels) vind ik belangrijk.
Als ik zelf op zoek ben naar wat er te koop is, ga ik gewoon motorspeciaalzaken afstruinen. Dat kan ook online.
[Edit]Je kunt natuurlijk ook naar je kleding kijken. Functionele onderkleding, handschoenen. Er is zo veel keuze!
[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 09-04-2022 20:22 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Een goede accurate meter voor de bandenspanning vind ik zelf wel handig. Ik gebruik van SKS de airchecker. Ooit eens gevraagd voor kerst voor mijn MTB en racefiets maar ook prima te gebruiken voor de motor. En de spanning komt 1 op 1 over met mijn TPMS. De compressor en de voetpomp zaten er toch aardig van af…
Ik pomp de banden flink vol met de compressor (zodat ik zeker weet dat er voldoende in zit), de meter er op en eventueel wat lucht dmv het knopje er uit halen.
Ik pomp de banden flink vol met de compressor (zodat ik zeker weet dat er voldoende in zit), de meter er op en eventueel wat lucht dmv het knopje er uit halen.
Over 20min stap ik op de motor. Eerste rit dit jaar. Gisteravond eerst naar Groningen gereden voor een feestje, vandaar nu met 2 vrienden naar het westen. En daar dan met een groter groepje kronkelend weer naar het oosten. Zin in
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ja en nee vwb Ali, kritische onderdelen zou ik daar niet snel vandaan halen. Echter hebben ze daar soms prima alternatieven voor simpele onderdelen waar je door een merk voor word afgezet. Simpel gefreesd gecoat blokje alu hoeft IMO geen €120 te kosten.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:14:
Imho komen de beste accessoires sowieso niet van ali-express. Goede accessoires waar over is nagedacht en ontwikkelingstijd in is gestoken, kosten geld. Denk dus eerder aan sw-motech, rizoma, givi, puig, R&G.
Soms hebben ze ook oplossingen die de grote merken niet hebben, zoals een telefoon houder voor in de gps houder van BMW. Met extra gatpatroon en voeding zodat hij ook op niet BMW te gebruiken is.
Zo oogt dit een stuk netter dan een x-grip.

Zit nog wel een 3d geprinte bracket achter
Awesome
De linkse foto staat de linkerkant van het schraapmobiel op, altijd vanuit bestuurder bekekenBastiaan schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:02:
Wacht. Linker foto (waar de rechterzijde op staat), of de linker zijde (dus de foto rechts)?
Gisteren overigens ook LPG kunnen tanken en er een stukje op kunnen rijden, zonder gigantische boem
Pompbediende keek wat raar, evenals de autobestuurder die achter me stond te wachten.
leeg
Kwam dat raar kijken door het tanken van LPG of door de lichtelijk interessante kleurstelling?4x2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:39:
[...]
De linkse foto staat de linkerkant van het schraapmobiel op, altijd vanuit bestuurder bekeken
Gisteren overigens ook LPG kunnen tanken en er een stukje op kunnen rijden, zonder gigantische boem
Pompbediende keek wat raar, evenals de autobestuurder die achter me stond te wachten.
Moet zoiets niet gekeurd worden of zo?4x2 schreef op zondag 10 april 2022 @ 09:39:
[...]
De linkse foto staat de linkerkant van het schraapmobiel op, altijd vanuit bestuurder bekeken
Of ben jij toevallig opgeleid voor het werken met LPG?
Potentiële 'boem' klinkt 'eng'.
I took the blue pill…
Iemand een tip voor een dichte motortrailer die te huur is ? Bijvoorkeur laag / eenvoudig genoeg ok alleen te laden.
Voorkeur voor dicht is dat er nog meer spullen in kunnen voor vakantie.
In principe mag iedereen zelf een LPG installatie inbouwen. Je moet wel langs de RDW en de inbouw moet wel aan eisen voldoen, uiteraard.FBTN schreef op zondag 10 april 2022 @ 10:08:
[...]
Moet zoiets niet gekeurd worden of zo?
Of ben jij toevallig opgeleid voor het werken met LPG?
Potentiële 'boem' klinkt 'eng'.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Vandaag iemand naar het motortreffen in de Autotron geweest?
Viel mij erg tegen. Stond bijna niks. De parkeerplaats was leuker om te kijken.
Voornamelijk alleen proefrijden. Vreemd dat je daar entree voor moet betalen 🙄
Viel mij erg tegen. Stond bijna niks. De parkeerplaats was leuker om te kijken.
Voornamelijk alleen proefrijden. Vreemd dat je daar entree voor moet betalen 🙄
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Mijn PCX125 op LPG is sneller dan een Dylan 150 op LPG.
Tenzij ik op de PCX zit, dan is de Dylan weer sneller.
Volgens mij moet dit iets over mij zeggen, maar ik weeg niet wat...
(walkaround volgt nog)
[ Voor 20% gewijzigd door 4x2 op 10-04-2022 20:10 ]
leeg
Hoe krijg jij GPX files op je Garmin? Ik heb Basecamp (macOS) geprobeerd, maar die herkent m'n Zumo zelden._Apache_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:50:
GPX files vind ik fijn navigeren voor een toer ritje
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Zo, heerlijke 550km er op zitten dit weekend. Prachtig weer vandaag, hoewel erg koud in de ochtend. Zeer genoten. En nu even genieten van een biertje terwijl ik opwarm bij de kachel. Mooie start van het seizoen zoLankHoar schreef op zondag 10 april 2022 @ 06:40:
Over 20min stap ik op de motor. Eerste rit dit jaar. Gisteravond eerst naar Groningen gereden voor een feestje, vandaar nu met 2 vrienden naar het westen. En daar dan met een groter groepje kronkelend weer naar het oosten. Zin in
Hou er rekening mee dat een dichte aanhanger echt een aanslag op het brandstofverbruik is.wd200 schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:16:
Iemand een tip voor een dichte motortrailer die te huur is ? Bijvoorkeur laag / eenvoudig genoeg ok alleen te laden.
Ik heb een dichte aanhanger, een dubbelasser met achter een klep. Deze heb ik gekocht voor het circuit rijden, ivm de extra spullen, maar inmiddels is de aanhanger al in heel wat landen in Europa geweest.
Het nadeel: het verbruik verdubbeld zo'n beetje. De bak is 1.8m hoog en vangt best wat wind. Met de aanhanger er achter rij ik ongeveer 300 - 350 km op een tank (Mazda 6, 2L benzine).
Ik moet er bij zeggen dat ik aardig door rij (100 - 110 km/h)
Als het voor een vakantie is, dan zou ik een open aanhanger overwegen. Die dingen zijn veel lichter, goedkoper om te huren en het verbruik van de auto is minder dramatisch.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Een dichte aanhanger is inderdaad nogal een windvanger achter de auto. Nou kom ik regelmatig op circuits, met name Assen, wij willen eigenlijk een keer een camper kopen/bouwen. Achter zo'n camper dan evt. een keer een gesloten trailer. Dan is 't windvanger effect al ietsje minder en hoe verder de coureurs van onze groep komen, hoe sterker de wens om e.e.a gewoon goed voor elkaar te hebben.
Tot nu toe heel blij met de open trailer, die voor een verwaarloosbaar extra verbruik zorgt. Zeker als 't spul eenmaal rolt.
Tot nu toe heel blij met de open trailer, die voor een verwaarloosbaar extra verbruik zorgt. Zeker als 't spul eenmaal rolt.
[ Voor 17% gewijzigd door Destruction op 10-04-2022 23:40 ]
Ik gebruik Tyre, geen idee of dat op Mac werkt.TucanoItaly schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:23:
[...]
Hoe krijg jij GPX files op je Garmin? Ik heb Basecamp (macOS) geprobeerd, maar die herkent m'n Zumo zelden.
https://www.janboersma.nl/gett/index_.php
Als alleen een kwestie is van overkopieren. Dan werkt aankoppelen voor usb opslag ook. En dan op het device zelf importeren. De vraag is of dat voor jou ook werkt.
Maarja, zelden kopieer ik een GPX 1:1 over. Altijd wel een route die te lang / te kort / te snelweg oid is.
[ Voor 14% gewijzigd door _Apache_ op 11-04-2022 09:51 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Ik ben laatzt ook een tijd bezig geweest om de gemaakte GPX uit basecamp te krijgen.TucanoItaly schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:23:
[...]
Hoe krijg jij GPX files op je Garmin? Ik heb Basecamp (macOS) geprobeerd, maar die herkent m'n Zumo zelden.
Ik heb geen Garmin en wil dus die GPX gewoon los hebben om te kunnen mailen naar mezelf.
Via mijn telefoon haal ik dan die GPX binnen en die opent hem in de Osmand app.
Evengoed, ik ben dus gewoon weer vergeten hoe ik dat toen ook al weer gedaan heb.
Echt zo een draak van een programma dat basecamp
Net nog even gekeken maar ik gebruik wel een windows computer.
Bestand -> exporteren -> Exporteer "bestandsnaam" of exporteer selectie
Dan kan ik bestand formaat en naam kiezen/invullen.
Bestand -> exporteren -> Exporteer "bestandsnaam" of exporteer selectie
Dan kan ik bestand formaat en naam kiezen/invullen.
@TucanoItaly Voor zover ik weet kan je de GPX bestanden ook direct naar de Garmin slepen via de Windows file explorer. Zo deed ik het vroeger tenminste voordat ik Myrouteapp begon te gebruiken.
Dan dien je nog wel via 'sporen/track' de route om te zetten naar een 'route' op de Garmin zelf.
Dan dien je nog wel via 'sporen/track' de route om te zetten naar een 'route' op de Garmin zelf.
Een Alipovic demper!badkuip schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:53:
Een bandendrukmeter of draagbare banden pomp, verder zou ik niet snel wat bij Ali bestellen en gebruiken voor de motor.
[ Voor 9% gewijzigd door SniperGuy op 11-04-2022 09:10 ]
https://nl.aliexpress.com/item/1005003250147972.html
Beter koop je gewoon stickers
Want stickers plakken is vermogen pakken
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zijn er ook Ducati stickers te koop op Ali? Dan plak ik die over het Honda logootje, misschien dat ik dan ook harder ga...Vrijdag schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:28:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/1005003250147972.html
Beter koop je gewoon stickers![]()
Want stickers plakken is vermogen pakken
Harder naar de garagebadkuip schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:31:
[...]
Zijn er ook Ducati stickers te koop op Ali? Dan plak ik die over het Honda logootje, misschien dat ik dan ook harder ga...![]()
https://nl.aliexpress.com/item/1005003564133907.htmlbadkuip schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:31:
[...]
Zijn er ook Ducati stickers te koop op Ali? Dan plak ik die over het Honda logootje, misschien dat ik dan ook harder ga...![]()
Leef je uit
Vergeet je rimstrickers niet:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003768903345.html
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 11-04-2022 09:36 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hier doen de klepstelplaatjes/shims en kleppendekselpakkingen van ali het gewoon goedSniperGuy schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:06:
[...]
Een Alipovic demper!![]()
Een bandendrukmeter of draagbare banden pomp, verder zou ik niet snel wat bij Ali bestellen en gebruiken voor de motor.
En nu met complete walkaround review;
Uhm, ja, dat dus, gewoon een beetje impulsief droog gedrag op een duffe zondagmiddag
Uhm, ja, dat dus, gewoon een beetje impulsief droog gedrag op een duffe zondagmiddag
leeg
Het wordt heerlijk motorweer deze week!
Zullen we eens kijken wie de meeste kilometers heeft gemaakt aan het einde van de week? Ik schat dat ik tegen het einde van de week aan zo'n 700km zit aan woon-werk verkeer en een georganiseerde toer op zaterdag.
Zullen we eens kijken wie de meeste kilometers heeft gemaakt aan het einde van de week? Ik schat dat ik tegen het einde van de week aan zo'n 700km zit aan woon-werk verkeer en een georganiseerde toer op zaterdag.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
0kmgeert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
Verwijderd
Ik ga vandaag en morgen wat proefritjes doen op een KTM Duke 890 en 890R, maar dat is het dan ook betreft de kilometertjes deze week, helaas.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
Zondag komen mensen kijken naar mijn S1000R, deze moet ik eerst zien te verkopen voor ik een andere motor kan kopen.
Telt 2e paasdag mee?geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
1e Paasdag 325km + 155 heen-terug, met de MMC'72 BeNeLux rit.
2e Paasdag 130 heen-terug + ?? Met wat mooi weer ga ik naar Luxemburg of de Vulkaneifel, dus dat kon wel eens over de 350km zitten.
Totaal van 960km, aardige kans dat ik wel over de 1000 heen ga.
Oh ja, alleen die heen-terug kilometers zijn snelweg. De rest niet.
Wil je nog een bewijsje van de kilometerstand?
[edit]Mocht 2e paasdag iemand aansluiten die minder kilometers wenst te maken is dat ook een mooie optie hoor. Het gaat mij niet om de kilometerstand, maar om de rit en het gezelschap.
[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-04-2022 11:09 ]
Oh dat ga ik niet winnen. Vanmiddag op de laatste druppel benzine naar de fysio en op de terugweg maar eens tanken. Morgen ca 110 km woon-werk en missschien van het weekend een ritje.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
Ja hoor laten we 2e paasdag voor de lolz ook gewoon meerekenen. Ik geloof je op je blauwe(?) kijkers.DrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:58:
[...]
Telt 2e paasdag mee?
1e Paasdag 325km + 155 heen-terug, met de MMC'72 BeNeLux rit.
2e Paasdag 130 heen-terug + ?? Met wat mooi weer ga ik naar Luxemburg of de Vulkaneifel, dus dat kon wel eens over de 350km zitten.
Totaal van 960km, aardige kans dat ik wel over de 1000 heen ga.
Oh ja, alleen die heen-terug kilometers zijn snelweg. De rest niet.
Wil je nog een bewijsje van de kilometerstand?(die sowieso hoger gaat zijn ivm de afwijking; bovenstaande zijn GPS kilometers)
Leuk man! Maar foto's or it did not happenLankHoar schreef op zondag 10 april 2022 @ 22:41:
[...]
Zo, heerlijke 550km er op zitten dit weekend. Prachtig weer vandaag, hoewel erg koud in de ochtend. Zeer genoten. En nu even genieten van een biertje terwijl ik opwarm bij de kachel. Mooie start van het seizoen zo
4x2 schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:28:
En nu met complete walkaround review;
[YouTube: Walkaround review Honda PCX 125 & Dylan 150 running on LPG / GPL]
Ja @LankHoar foto's!MichielK71 schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:41:
[...]
Leuk man! Maar foto's or it did not happen
Nog even kijken of ik zo gek wil zijnDrivinUCrazy schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:58:
[...]
[edit]Mocht 2e paasdag iemand aansluiten die minder kilometers wenst te maken is dat ook een mooie optie hoor. Het gaat mij niet om de kilometerstand, maar om de rit en het gezelschap.
Gamertag: timmie271
Kom op 160 uit met retourtje woon-werk en woon-schoolgeert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
Gamertag: timmie271
Wat mij betreft ben je welkom. Wel nog een slag om de arm ivm het weer.
Geen idee hoeveel kilometers ik kan maken komende week. Wel heb ik nog een afspraak staan straks en het is inderdaad mooi weer dus ik denk dat ik weet hoe ik daar naartoe ga 
Ben ik wel benieuwd naar, hoeveel mensen hier gaan er ook op de motor naar klantafspraken? Ik regelmatig, maar de eerste keer bij zo'n klant kijken ze altijd een beetje raar op als je tijdens de kennismaking je (motor)broek naar beneden trektDestruction schreef op maandag 11 april 2022 @ 13:34:
Geen idee hoeveel kilometers ik kan maken komende week. Wel heb ik nog een afspraak staan straks en het is inderdaad mooi weer dus ik denk dat ik weet hoe ik daar naartoe ga
[Afbeelding]
Ja, ik heb er dan nog een spijkerbroek onder natuurlijk
Hmm, 700km ga ik niet redden. Deze week 3 dagen thuis en 2 dagen op kantoor. Dan kom ik aan 150 km. Rest vd week geen tijd voor plezierritjes.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
@geert_s Ben weleens op klantbezoek geweest op de motor. Vooral als ik ergens in een centrum moet zijn. Meestal gewoon in kevlar jeans en schoenen.
[ Voor 15% gewijzigd door Willem30 op 11-04-2022 14:50 ]
Ik vind het nu 's ochtends nog een beetje te fris voor jeans. Ik merk wel dat je vaker een praatje hebt over je motor, en soms rijdt de klant toevallig ook motor en dan ben je al snel een half uur verder voordat het echt over werk gaatWillem30 schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:48:
[...]
Hmm, 700km ga ik niet redden. Deze week 3 dagen thuis en 2 dagen op kantoor. Dan kom ik aan 150 km. Rest vd week geen tijd voor plezierritjes.
@geert_s Ben weleens op klantbezoek geweest op de motor. Vooral als ik ergens in een centrum moet zijn. Meestal gewoon in kevlar jeans en schoenen.De meeste vinden het wel tof.
Ja hoor regelmatig.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
Ben ik wel benieuwd naar, hoeveel mensen hier gaan er ook op de motor naar klantafspraken? Ik regelmatig, maar de eerste keer bij zo'n klant kijken ze altijd een beetje raar op als je tijdens de kennismaking je (motor)broek naar beneden trekt![]()
In mijn vorige werk was dat wat lastiger want dan moest er ook gereedschap mee.
Maar ook dat heb ik wel een paar keer gedaan als ik zeker wist wat de werkzaamheden inhielden en dus de juiste spullen bij had.
In mijn huidige werk moet ik veel van mijn projecten bezoeken.
Dat doe ik in de betere weer maanden regelmatig op de motor, of een overleg bij een gemeente ergens in de regio.
Kevlar jeans, motorboots, leren jas en rugzak met mijn werktablet en ik kom een heel eind.

Hier nog met mijn vorige motor.
Ik ben in het verleden wel naar klanten geweest op de motor. Geeft vaak een leuk begin van het gesprek omdat ze vanalles over de motor willen weten.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
Ben ik wel benieuwd naar, hoeveel mensen hier gaan er ook op de motor naar klantafspraken? Ik regelmatig, maar de eerste keer bij zo'n klant kijken ze altijd een beetje raar op als je tijdens de kennismaking je (motor)broek naar beneden trekt![]()
Ik heb het vorig jaar een paar keer gedaan. Geeft wel een bijzondere indruk dat je aan komt zetten op je cruiser, met een helm en bril vol met vliegbeestjes (moest over de Enkhuizerdijk)geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Vaker dan met de auto.... heb alleen Ageert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
Nou 700Km moet wel lukken, met name woon-werkverkeer... vandaag op kantoor in Brussel...vanuit Zandvoortgeert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:31:
Ik zal Tweede paasdag kijken hoeveel de eindstand is.
#leukeuitdaging
Ik zou zeggen dat 9 van de 10 motorritjes hier bestaan uit A naar B ritten, waar ik de motor pak als alternatief voor de auto waar dat kan en of nodig is. Een ritje van 10 minuten doe ik op een ander type fiets, zoeentje met trappersgeert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
De reacties zijn meestal wel enthousiast/leuk inderdaad. Niet dat ik het daarvoor doe, ik wil gewoon niet in de file staan.
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 11-04-2022 17:37 ]
@MichielK71 @Vrijdag ik snap dat foto's gewenst zijn, maar ik heb voor de verandering eens geen foto's geschoten tijdens het rijden. Vooral gewoon genoten
Met de huidige brandstofprijzen? Geen enkele haar op m'n hoofd welke er gaat denken om met de motorfiets naar een klantlocatie te gaan rijdengeert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
En als ze de de brandstof gratis weg zouden gaan geven dan nog niet. Ik heb een leasewagen van de baas waarbij ik nérgens naar hoef te kijken en waarbij m'n uren ook beginnen te tellen op het moment dat ik thuis in de auto stap.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat zijn wel weer -10 poserpuntenLankHoar schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:51:
@MichielK71 @Vrijdag ik snap dat foto's gewenst zijn, maar ik heb voor de verandering eens geen foto's geschoten tijdens het rijden. Vooral gewoon genoten
Wel +100 geniet punten dus ik zeg win-win!
Well played Sir, well played indeed 👌
Amersfoort hier; misschien haak ik ook aan!Paul.H schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:46:
[...]
Ik voel me enigszins onder druk gezet
Beschikbaarheid
Naam 24-4 15-5 Badkuip Ja Ja Grasmaaier Ja Ja Kettingzaag Nee Ja (onder voorbehoud) Grubeater Misschien Nee FBTN Ja Ja Smurf Nee Ja Mitssz Ja Ja InZane Ja Misschien NLDViane Ja Nee botoo Ja Ja etwintje Ja Ja Paul.H Nee Ja
Vanochtend op de A1 richting Amsterdam met stuk of 4 motorrijders een soort colonne gevormd.
Het leek daardoor alsof auto's sneller aan de kant gingen.
Het leek daardoor alsof auto's sneller aan de kant gingen.
Leuk! ik heb je erbij gezetKnetterhard schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 08:35:
[...]
Amersfoort hier; misschien haak ik ook aan!
Wat ik vaak doe, is de motor op slot en dan buiten alvast de motorbroek uit doen. Dat verkort de ietwat omslachtige procedure.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
hoeveel mensen hier gaan er ook op de motor naar klantafspraken? Ik regelmatig, maar de eerste keer bij zo'n klant kijken ze altijd een beetje raar op als je tijdens de kennismaking je (motor)broek naar beneden trekt
Als ik er eenmaal wat vaker kom, dan weet ik waar ik rustig even kan omkleden, zware jas/broek/laarzen neerzetten, en heb ik een vaste bureau-lade waar m'n "kantoorsloffen" liggen
Jij bent veel te netjes. Je moet meteen tonen bij zo'n klant wie de bovenliggende partij is!Ja, ik heb er dan nog een spijkerbroek onder natuurlijk
[ Voor 19% gewijzigd door TucanoItaly op 12-04-2022 10:16 ]
TucanoItaly schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:15:
[...]
Wat ik vaak doe, is de motor op slot en dan buiten alvast de motorbroek uit doen. Dat verkort de ietwat omslachtige procedure.
Als ik er eenmaal wat vaker kom, dan weet ik waar ik rustig even kan omkleden, zware jas/broek/laarzen neerzetten, en heb ik een vaste bureau-lade waar m'n "kantoorsloffen" liggen
[...]
Jij bent veel te netjes. Je moet meteen tonen bij zo'n klant wie de bovenliggende partij is!
Iemand toevallig recent een SkidPlate op zijn KTM 1290 SA gemonteerd? En wat afstandsbussen over?
Wel eens naar afspraken gegaan maar een nadeel vind ik dat ik na het rijden een compleet 'just out of bed look' kapsel heb wat ik niet echt fatsoenlijk meer krijg. Dus beetje afhankelijk van waar ik naartoe moet en waarvoor ga ik wel of niet met de motor.geert_s schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:13:
[...]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dan maar kale kop.13art schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:04:
[...]
Wel eens naar afspraken gegaan maar een nadeel vind ik dat ik na het rijden een compleet 'just out of bed look' kapsel heb wat ik niet echt fatsoenlijk meer krijg. Dus beetje afhankelijk van waar ik naartoe moet en waarvoor ga ik wel of niet met de motor.
Heb zelf makkelijk kapsel. Vaak met wat water en een kam zo in model te krijgen.
Een helmmuts of skull cap werkt ook goed... die draag ik altijd, bestaan in zomer en winter varianten..Willem30 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:09:
[...]
Dan maar kale kop.Je moet wat over hebben voor het motorrijden.
Heb zelf makkelijk kapsel. Vaak met wat water en een kam zo in model te krijgen.
Ja daar heb ik niet zo'n last van inderdaad. hooguit mijn wenkbrauwen zitten wat door de war.13art schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:04:
[...]
Wel eens naar afspraken gegaan maar een nadeel vind ik dat ik na het rijden een compleet 'just out of bed look' kapsel heb wat ik niet echt fatsoenlijk meer krijg. Dus beetje afhankelijk van waar ik naartoe moet en waarvoor ga ik wel of niet met de motor.
Ik heb altijd minimaal nog een half uur de afdrukken van de helm in mijn gezicht staan. Alle contactoppervlakken zijn dan rood.
Nee, de helm knelt niet, dat is bij mij altijd al zo geweest. Het interesseert mij verder niet, maar geeft wel eens vreemde blikken.
Nee, de helm knelt niet, dat is bij mij altijd al zo geweest. Het interesseert mij verder niet, maar geeft wel eens vreemde blikken.
Ik ben ook van team kale Kojakgeert_s schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:23:
[...]
Ja daar heb ik niet zo'n last van inderdaad. hooguit mijn wenkbrauwen zitten wat door de war.
Hahaha dit heb ik ook als ik mijn balaclava op heb gehad, zie je precies de randen van dat ding over mijn voorhoofd voor minstens een uur. Meestal draag ik die dus niet.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:23:
Ik heb altijd minimaal nog een half uur de afdrukken van de helm in mijn gezicht staan. Alle contactoppervlakken zijn dan rood.
Gewoon altijd een pet meeWillem30 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:09:
[...]
Dan maar kale kop.Je moet wat over hebben voor het motorrijden.
Ik werk eigenlijk altijd met een pet op.
Heb nog een keer bij een meeting van Chinese bank en Jan Peter balkende gelopen in korte camo broek (tatoeages zichtbaar) en pet op de kop. Wil je iemand die zijn werk goed doet of wil je iemand die eruit ziet als in een catalogus? Ik was wel mooi herkenbaar tussen alle mensen strak in zwarte pak 😂
Ik herinnerde me dat Kevlar te sterk zou zijn voor handschoenen maar kon geen bron vinden, toen je bovenstaand bericht plaatste. Toch gevonden nu. Hier wordt dat bevestigd, rond minuut 2:M14 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 15:06:
[...]
De handschoenen die ik droeg waren met kevlar en carbon verstevigd
YouTube: Lee Parks ISDT glove review
pfff ijdeltuit!13art schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:04:
[...]
Wel eens naar afspraken gegaan maar een nadeel vind ik dat ik na het rijden een compleet 'just out of bed look' kapsel heb wat ik niet echt fatsoenlijk meer krijg.
Misschien ligt er een haarborstel in m’n bureau lade bij m’n vaste klant
Niet vergeten na je helm af doen de balaclava niet op te laten, anders kan het nogal... interessant worden als je bij een klant binnenstaptgeert_s schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 16:33:
[...]
Hahaha dit heb ik ook als ik mijn balaclava op heb gehad, zie je precies de randen van dat ding over mijn voorhoofd voor minstens een uur. Meestal draag ik die dus niet.
Been there done thatVrijdag schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 20:39:
[...]
Niet vergeten na je helm af doen de balaclava niet op te laten, anders kan het nogal... interessant worden als je bij een klant binnenstapt
Hij heeft het wel specifiek over de naden, als draad is kevlar te sterk, maar je kunt natuurlijk wel gewoon een hele lap kevlar gebruiken ter versterking.TucanoItaly schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 18:37:
[...]
Ik herinnerde me dat Kevlar te sterk zou zijn voor handschoenen maar kon geen bron vinden, toen je bovenstaand bericht plaatste. Toch gevonden nu. Hier wordt dat bevestigd, rond minuut 2:
YouTube: Lee Parks ISDT glove review
U zegt petkneusteun schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 17:11:
[...]
Gewoon altijd een pet mee
Ik werk eigenlijk altijd met een pet op.
Dan moet ik meteen aan Bret denken.
Speedpet!
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Gisteren de Waalbanddijk afgereden, van Waardenburg tot boven Nijmegen; mijn eerste rit van het jaar. Mijn hoofd stond even niet naar werken en verderop wordt duidelijk waarom niet.
:strip_exif()/f/image/OZF5pZSHJIDSrknG0a2kdWNA.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk gereden, wat is die Kawa toch een fijn ding.
:strip_exif()/f/image/LT6BvbFPSo8cCUqcEdnb9Yaj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik stop op de dijk bij een bankje en vraag aan de meneer die vanuit het woonhuis aan komt lopen of ik daar mag zitten. Jazeker, daar staat het voor! We komen aan de praat en ik vertel dat ik een bijzondere dag heb omdat we gisteren afscheid hebben genomen van mijn vader. Hij zegt "nou dat is frappant want wij hebben drie weken geleden afscheid genomen van mijn vader". We praten verder, hij vraagt hoe het was en ik vertel hem dat we ook live gezongen hebben; Sanne Hans, en Eric Clapton. Hij vertelt dat zij gelovig zijn en daarom psalmen e.d. hebben gezongen. Een fijn, spontaan gesprek, zomaar op een dijk in Gelderland.
:strip_exif()/f/image/OZF5pZSHJIDSrknG0a2kdWNA.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk gereden, wat is die Kawa toch een fijn ding.
:strip_exif()/f/image/LT6BvbFPSo8cCUqcEdnb9Yaj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik stop op de dijk bij een bankje en vraag aan de meneer die vanuit het woonhuis aan komt lopen of ik daar mag zitten. Jazeker, daar staat het voor! We komen aan de praat en ik vertel dat ik een bijzondere dag heb omdat we gisteren afscheid hebben genomen van mijn vader. Hij zegt "nou dat is frappant want wij hebben drie weken geleden afscheid genomen van mijn vader". We praten verder, hij vraagt hoe het was en ik vertel hem dat we ook live gezongen hebben; Sanne Hans, en Eric Clapton. Hij vertelt dat zij gelovig zijn en daarom psalmen e.d. hebben gezongen. Een fijn, spontaan gesprek, zomaar op een dijk in Gelderland.
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/mHr2REYHyFqnmcLKtMgqyPNa.jpg?f=fotoalbum_large)