Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 387 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.714 views

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 16:09
Vrijdag schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:24:
Lekker allemaal @Twijfels aan het twijfelen maken hier :+
Gelukkig staan er meerdere Striple RS'en in Nederland te koop dus bij twijfel ga ik lekker naar een andere kijken :*)

Iemand hier toevallig nog een RS waar hij vanaf wilt binnenkort, uiteraard liefst tegen een Tweakersvriendenprijsje? 8)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Ik ben erg te spreken over zaak hier iets verder van huis, van de week belde ze ineens vanuit het niets op (eigenaresse van de kleding afdeling) dat ze mooie vrouwenkleren hadden zonder vlinders en roze.
Dat heeft mijn vriendin een jaar geleden keer bij haar aangegeven en blijkbaar onthouden en genoteerd, erg netjes.

Ook kregen ze destijds de tuono’s etc binnen en werd meteen gezegd dat ik maar even langs moest komen om een dagje te testen ;) en hij vertelde meteen dat ie al wist dat het niet wat voor mij was “maar gewoon even scheuren is toch leuk?” Was de opmerking.

Dat soort dingen wordt ik blij van en zorgt ervoor dat ik er vaker terug kom.

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33
Ok, heb even een uurtje zitten prutsen voor een route over de Veluwe. Heb er iets anders van gemaakt zodat we ook over de Posbank gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i3ryNcvgNVLVuTfr8hbqin8aj_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrNX9nzqNda5S5JOwi4nkl4v.jpg?f=fotoalbum_large

Finetunen volgt nog.
Start en eindpunt bij de McDonalds Amersfoort De Wieken, daar op het industieterrein bij de Ranzijn

@Grubeater
@etwintje
@timmie271
@noes
@NLDViane
@Bioflap
@Patrock
@Maegrim
@FBTN
@botoo
@InZane
@Rick-Jan
@SmurfLink
@A13X

Wat denken jullie van zondag 24 april of zondag 15 mei?
Graag jullie reply op deze post dan vul ik de tabel aan.
Mensen die ik niet getagd heb mogen natuurlijk ook aanhaken en reageren op deze post!

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
Naam??

[ Voor 7% gewijzigd door badkuip op 05-04-2022 21:34 ]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 20:39
badkuip schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:30:
Ok, heb even een uurtje zitten prutsen voor een route over de Veluwe. Heb er iets anders van gemaakt zodat we ook over de Posbank gaan.
Ik vrees dat de Posbank er niet in zit, zie o.a: https://www.gld.nl/lokaal...osbank-niet-meer-mogelijk

Erg jammer natuurlijk, want het is een leuke route met een stukje erg mooie natuur. Ik woon er redelijk in de buurt, maar nog niet kunnen checken hoe die afsluitingen zijn geregeld.

Edit:
Even aanhakend op de kleding in de Achterhoek. Zelf heb ik goede ervaringen met MKC in Zutphen. Je kunt daar lekker rondkijken, zonder opdringerige verkopers. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. In het weekend kan het trouwens wel druk zijn, dus kan het zijn dat ze wat minder de tijd voor je hebben/nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hompu op 05-04-2022 22:05 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]

Finetunen volgt nog.
Start en eindpunt bij de McDonalds Amersfoort De Wieken, daar op het industieterrein bij de Ranzijn

@Grubeater
@etwintje
@timmie271
@noes
@NLDViane
@Bioflap
@Patrock
@Maegrim
@FBTN
@botoo
@InZane
@Rick-Jan
@SmurfLink
@A13X

Mensen die ik niet getagd heb mogen natuurlijk ook aanhaken en reageren op deze post!

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
Naam??
Leuk idee, maar ik kan helaas niet aanhaken. Lange ritten zitten er voor mij (nog?) niet in ivm gezondheid.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• badkuip
Hompu schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:58:
[...]

Ik vrees dat de Posbank er niet in zit, zie o.a: https://www.gld.nl/lokaal...osbank-niet-meer-mogelijk

Erg jammer natuurlijk, want het is een leuke route met een stukje erg mooie natuur. Ik woon er redelijk in de buurt, maar nog niet kunnen checken hoe die afsluitingen zijn geregeld.

Edit:
Even aanhakend op de kleding in de Achterhoek. Zelf heb ik goede ervaringen met MKC in Zutphen. Je kunt daar lekker rondkijken, zonder opdringerige verkopers. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. In het weekend kan het trouwens wel druk zijn, dus kan het zijn dat ze wat minder de tijd voor je hebben/nemen.
Je mag ook geen ene fluit meer tegenwoordig... :'(

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-11 13:42

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
grasmaaierJaJa
Naam??
F1 of MotoGP kijk ik later wel weer terug :P

Gamertag: timmie271

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:34

A13X

Dude

[Afbeelding]

Finetunen volgt nog.

@Grubeater
@etwintje
@timmie271
@noes
@NLDViane
@Bioflap
@Patrock
@Maegrim
@FBTN
@botoo
@InZane
@Rick-Jan
@SmurfLink
@A13X

Beschikbaarheid
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr]
[td]Naam[/td]
[td]24-4[/td]
[td]15-5[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Badkuip[/td]
[td]Ja[/td]
[td]Ja[/td]
[/tr]
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
KettingzaagNeeJa (onder voorbehoud)

24e sta ik dozen in te pakken en klaar te zetten.
15e zou ik moeten kunnen, alleen het weekend na de verhuizing dus misschien dat ik dan andere prios heb. (of m'n rug aan gort is :+)

Awesome

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Kars schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:35:
[...]

Gefeliciteerd!

Zelf ben ik eigenlijk wel fan van Motoport Zelhem, altijd wel goed geholpen door Miranda en collega's :)
Verder vind ik Polo in Emmerich wel prettig (mondkapje niet vergeten ;) ) en MKC Zutphen ook.

Termaat ben ik zelf wel klaar mee.
Laatste 3 keer slecht bevallen. Ja ze hebben veel maar ze zijn echt niet goedkoop. Je kunt niet zelf proberen, er gaat altijd iemand met je mee en die pakt de kleding voor jou.
Wat de druppel was: mijn vrouw had er een helm gekocht op advies van medewerker, zat na 4 keer dragen toch echt niet lekker, terug gegaan, andere medewerker gesproken en die zegt "ja die helm is helemaal niet geschikt voor jou..." Pardon? Heeft ze twee uur helmen staan passen voor de kat z'n viool :( En retour kon natuurlijk niet...
Polo Kleve, daar heb ik goede ervaringen mee. Daar haal ik mijn olie + filter en andere verbruiksartikelen. Ook mijn Schuberth C4 Pro heb ik hier gehaald.

Mijn pakken komen van Bikeroutfit, scherpe prijzen, maar ik ben er nog nooit geweest. Alles via de website gekocht.

Bij Termaat woon ik om de hoek, ik heb daar geen grote aankopen gedaan. Ze moeten altijd in het kantoortje kijken wat de prijs is 8)7 . Ik heb er alleen laarzen en handschoenen gekocht. Ze hebben vooral te veel voorraad heb ik het idee. Bergen aan handschoenen in een hoek van de winkel.

Bij de garage van Termaat ben ik wel een keer goed geholpen met een kapotte achterband.

@badkuip 24 april zou kunnen, maar komt waarschijnlijk slecht uit.

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
Grubeater schreef op woensdag 6 april 2022 @ 00:30:
[...].

Mijn pakken komen van Bikeroutfit, scherpe prijzen, maar ik ben er nog nooit geweest. Alles via de website gekocht.
Hier nog een.
Ik ga nooit naar een zaak, ik bestel online bij Bikeroutfit en stuur terug wat niet past. Zij hebben ook Rev’it samples, showmodellen voor half geld en meestal in maat L. En dat is mijn maat… 8)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rthj-xncPtkEI9O9bjS0nopyNzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcatyfJawQSj6Q0SYvbjCp7M.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, de LPG schakelaar en ECU zitten er ook vast in, hoef nog maar 2 draadjes aan te sluiten en dan zou het ding op LPG moeten kunnen lopen.
Verder nog een paar kleine dingetjes en het hele apparaat weer dichtschroeven (gelukkig heb ik de helft vd clipjes afgebroken, dus dat gaat wat vlotter dan normaal)
En dan maar eens kijken wanneer het zonne grote vuurbal oplevert.

leeg

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa

I took the blue pill…

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
FBTN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:36:
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa

I have stability. The ability to stab.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 15:44
Twijfels schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:29:
[...]

Gelukkig staan er meerdere Striple RS'en in Nederland te koop dus bij twijfel ga ik lekker naar een andere kijken :*)

Iemand hier toevallig nog een RS waar hij vanaf wilt binnenkort, uiteraard liefst tegen een Tweakersvriendenprijsje? 8)
Ik heb wel goede ervaring met Motorhuis Brabant in Tilburg, die heeft altijd meerdere Street en Speed Triples staan, zit vast ook zo nu en dan een RS tussen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-11 16:10
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa

Amersfoort is nog wel te doen :)

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:04
4x2 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 06:05:
[Afbeelding]

Zo, de LPG schakelaar en ECU zitten er ook vast in, hoef nog maar 2 draadjes aan te sluiten en dan zou het ding op LPG moeten kunnen lopen.
Verder nog een paar kleine dingetjes en het hele apparaat weer dichtschroeven (gelukkig heb ik de helft vd clipjes afgebroken, dus dat gaat wat vlotter dan normaal)
En dan maar eens kijken wanneer het zonne grote vuurbal oplevert.
Ik heb dit project ff gemist, heb je een K75 omgebouwd?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien

Ik zou 15-5 eigenlijk naar een CBR meetup gaan. De CBR heb ik niet meer, maar ik heb met een aantal mensen nog steeds contact.

• Willem30
  • Laatst online: 21-11 13:36
kneusteun schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:42:
[...]

Bij motoport Hengelo ook een keer gelachen. Mijn vriendin wou een helm passen, rijdt op dat moment al 6 jaar rond en geeft aan aan de verkoopster dat deze niet lekker zit. Begint de verkoopster een heel verhaal dat dit toch echt goed is en dat op haar advies dit de juiste maat was etc…

Zegt mijn vriendin “heb je wel eens gereden met een te kleine helm?” Krijgt ze als antwoord “ik rijdt geen motor”. 😳

Dus je laat iemand helmen verkopen die zelf nog nooit een helm heeft opgehad (beetje raar maar kan) maar die gaat dan ook ronduit slechte adviezen geven 😆
Zo'n soort ervaring had ik afgelopen weekend bij Motorkledingstore in Vianen. Aan het kijken voor een helm. Het was niet druk maar duurde heel lang voordat iemand kwam vragen of ik hulp nodig maar goed. De paar helmen die ik zelf in gedachten had. zaten naar mijn idee te krap. Vervolgens advies gevraagd en ging de jonge verkoper alle merken helmen langs dat die ook wel goed zou kunnen zijn voor me... :D Daar had ik niks aan en heb er niks gekocht. Verkoper sprak hele tijd over het merk AGU terwijl het AGV is. _O-
Volgende week nog ergens anders kijken. (sowieso leuk om beetje te shoppen) :P

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
@badkuip
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-11 09:59
Zijn hier nog mensen die motornavigatie gebruiken in de vorm van een apart apparaat, zoals TomTom of Garmin?
Zo ja, wat zijn je ervaringen en zou je dit aanraden?

Of is iedereen tegenwoordig over op de mobiele telefoon?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 14:59
GarBaGe schreef op woensdag 6 april 2022 @ 09:37:
Zijn hier nog mensen die motornavigatie gebruiken in de vorm van een apart apparaat, zoals TomTom of Garmin?

Gebruik zelf een TomTom Rider 550. Doet wat ie moet doen, maar niet per se beter dan een telefoon. Het grote voordeel is dat ie altijd oplaad tijdens het rijden en enigszins waterbestendig is.

Rijd zelf altijd zonder audio-instructies, dus daar kan ik geen opmerking over maken. Heb ook een poos met Kurviger Pro op de telefoon gereden, was makkelijker routes zelf plannen en onderweg aanpassen, maar de telefoon was met 2 a 3 uurtjes leeg, niet waterdicht (en laden tijdens het rijden was lastig), en nieuwe telefooncameras hebben beeldstabilisatie welke best vaak kapot gaat als je deze aan je stuur monteert (dus je camera kan je afschrijven als het je main telefoon is).

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:42

_Apache_

For life.

Gebruik hier een 395LM (Garmin). Werkt fijn, hiervoor altijd een Zumo 550 gebruikt. Vooral voor toer-ritjes, en grote vakanties (van Duitsland, Belgie, Oostenrijk, Italie en Zwitserland).

Vind het wel fijner werken als telefoon, kan wel een paar redenen verzinnen.
  • Het is al waterdicht
  • Geen geklooi met slechte houders (je hebt er ali kwaliteit tussenzitten :X, met als risico dat je telefoon tijdens het rijden eraf kukelt) eenmaal vast geklikt is het echt vast
  • Redelijk te bedienen met handschoenen aan
  • Geen gedoe met opladen / usb stekkers. Eenmaal in de houder word het direct opgeladen
  • Handige waarschuwingen (school zone, scherpe bocht na afrit, vermoeidheid, snelheid etc )
  • Scherm heeft geen gloss, waardoor het beter te lezen is dan een smartphone scherm met zon in de rug
  • GPX files vind ik fijn navigeren voor een toer ritje, nog nooit geprobeerd met telefoon. Geen idee of Google Maps hier mee om zou kunnen gaan.
  • Gebruik wels eens Google Maps in de auto, maar ze is verschillelijk laat met aangeven waar je heen moet. "Neem eerste afrit bij rotonde, terwijl ik al OP de rotonde ben, dat is te laat."
Misschien niet zo up to date met lokale vertragingen / file informatie enzo, maar heb daar als motorrijder toch minder last van dus hecht er ook niet zoveel waarde aan.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 06-04-2022 10:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:41

Op de weg en tijdens langere (vooraf gemaakte) routes gebruik ik een Tomtom 450.
Nieuw gekocht flink aantal jaren terug.
Off-road gebruik in een mobiele telefoon met Osmand + in een x-grip houder via USB opladend.

Moest ik nu nieuw willen/moeten kopen zou ik denk ik niet meer een stand-alone navigatie apparaat kiezen.
Alhoewel een telefoon ook niet altijd helemaal optimaal is heeft die optie wel mijn voorkeur.
Daarbij is een motor navigatie systeem vaak erg duur, 4 a 5 honderd euro is redelijk gebruikelijk.
nadelen telefoon gebruik:
  • bediening met handschoenen niet of alleen met touchscreen geschikte handschoenen.
  • oudere modelen telfoons vaak niet waterdicht
  • trillingen kunnen je camara slopen
.
voordelen:
  • sneller,
  • makkelijker up to date houden
  • 1 apparaat voor alles bij
  • meerdere apps mogelijk voor navigatie, bij googlemaps altijd up to date kaarten inclusief afsluitingen

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 06-04-2022 09:55 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik heb een Garmin Zumo XT. De voordelen zijn:
- Fel, groot scherm.
- Gemaakt voor de motor: robuust, waterdicht, en te bedienen met handschoenen.
- Routes zeer makkelijk binnendoor te plannen. Haalt via Bluetooth z'n verkeersdata binnen, dus een aparte SIM is niet nodig (maar wel mogelijk).
- Gemakkelijk te docken op je stuur, ook met handschoenen.
- Niet de afleidingen die een smartphone bieden.

Nadelen vind ik:
- Adres intikken met grove handschoenen werkt slecht, ook al is het scherm nog zo groot. Te omzeilen door favorieten toe te voegen, of historie te gebruiken.
- Niet standaard (elektrische) laadpalen er in, en de lijst met POIs bevat dus niet bijv. Fastned.
- De laadpoort is mini-USB (niet gewoon USB-C).
- Umporteren van routes is omslachtig: alle Garmin software (buiten de Zumo zelf) werkt gebrekkig. Er is Garmin Basecamp voor Mac/PC, dat routes en POIs op je Zumo zou moeten kunnen zetten. Maar Basecamp herkent de Zumo vaak niet, als je 'm aansluit via USB.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Op de motor had ik altijd een oude Becker, maar die kon niet meer geupdate worden. In de auto gebruik ik vaak m'n telefoon (Waze), maar als je dan gebeld wordt gaat de telefoon op standby ipv terug naar Waze 8)7 Dat is dus niet alles. Ik wil een keer een goede navi kopen die ik zowel in de auto als op de motor kan gebruiken. En dat hoeft wmb niet persé een motor navigatie te zijn die leuke routes kent, dat soort ritjes zijn voor mij meestal toch natte vinger werk ("Waar zou dat weggetje naartoe gaan? Geen idee.. Ok, linksaf dus!" :P ). Als er maar een goede houder bij zit voor in de auto en een goede houder voor op de motor te verkrijgen is, vind ik het prima.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
@Destruction Ben zelf ook om me heen aan het kijken voor een navigatiesysteem voor op de motor en kom steeds uit op de TomTom Rider 500/550. Schijnt momenteel gewoon het beste systeem op de markt te zijn. Kost alleen wel zo'n €300.

• geert_s

TomTom Rider 400. Koppelt makkelijk met de Packtalk, dus instructies zijn soms wel handig. In de packtalk kun je dan weer instellen of je gesprekken met je maatjes belangrijker zijn dan navigatie-instructies of andersom, dat is wel handig. Tijdens een ingewikkelde tour wilde ik nog wel eens afslag missen door het geouwehoer van de andere rijders. Mijn TomTom zit vrij laag dus ik moet naar beneden kijken, en ik kijk liefst toch gewoon voor me.

Verder vind ik navigatiesystemen wel echt ontzettend traag, zeker als je snelle smartphones bent gewend. Dat valt me iedere keer weer tegen. Route plannen in MyDrive vind ik wel goed, en ook de 'spannende routes' vind ik een fijne functie. Ik heb wel de automatische schermrotatie uitgezet, want bij snel optrekken en plat door de bocht wil hij nog wel eens de schermorientatie kwijtraken.

De TomTom is direct aangesloten op de accu, maar zoals al eens eerder gezegd in dit forum; de houder trekt de accu langzaam leeg. het kabeltje is wel eenvoudig van de houder af te koppelen, en dat lost het probleem op.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

geert_s schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:07:
[...]

De TomTom is direct aangesloten op de accu, maar zoals al eens eerder gezegd in dit forum; de houder trekt de accu langzaam leeg. het kabeltje is wel eenvoudig van de houder af te koppelen, en dat lost het probleem op.
Ik heb op mijn Fazer een 12v aansluiting bij het tellerhuis. Deze heb ik zo gemaakt dat de navigatie (of wat ik erop aansluit) stroom krijgt vanaf de accu, maar dit alleen als de motor op contact staat. Ik heb er een relais tussen gehangen en een signaaldraad gemaakt tussen het relais en 't contact. Contact uit, spanning weg :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:08

botoo

💀 too old to die young

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee
botooJaJa

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:59

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zo, vanmorgen de motor opgehaald bij een maat. Heerlijk even rijden na 5 maanden, oh wat fijn :) Hield het bijna helemaal droog, maar het was wel frisjes. Wat me ook opviel: of ik moet voor zaterdag een paar kilo afvallen, of ik heb voor het weekend nog een nieuwe motorbroek nodig :+ Moest liggen om mijn broek dicht te krijgen, dus dat is niet echt praktisch..

Al tijden wil ik graag een Revit Sand H20 pak aanschaffen. Dan waarschijnlijk een bruine jas en zwarte broek. Prijzig, maar kan hopelijk heel lang mee. Ik ben wel voornemens om wat kilo's af te vallen deze zomer, maar hoop dat dit niet gelijk uitmaakt qua broek maat (jas maak ik me geen zorgen om). Heb geen enorme buik, slechts een beetje overgewicht dus hopelijk valt dat mee.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• kneusteun
Maar handschoenen is toch geen echte issue met telefoon?
Doe gewoon alles via voice commands..
Appen, bellen, navigeren kan allemaal op basis van voice controls

• 4x2
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 6 april 2022 @ 08:44:
[...]
Ik heb dit project ff gemist, heb je een K75 omgebouwd?
Bah, niet honda motoren :X
Nee, dit is mn PCX125.

Misschien de NC700 ook nog eens ombeunen als het goed werkt.

leeg

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Gevonden op Instagram, wellicht dat mensen geïnteresseerd zijn in elektrisch motorrijden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCXrss8WYstEOQgXQ_Q5yP0WsZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I36zu29cOoWSsYxMWMQy5BhS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door TucanoItaly op 06-04-2022 12:33 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:04
4x2 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 12:30:
[...]

Bah, niet honda motoren :X
Nee, dit is mn PCX125.

Misschien de NC700 ook nog eens ombeunen als het goed werkt.
K75 is een BMW :P en die noemde ik omdat het bij die motor eerder (succesvol) is gedaan.

Maar de NC is een prima kandidaat me dunkt - de motor is afgeleid van een autoblok, draait lage toeren en je hebt 20 liter in de frunk die je om kunt bouwen tot gastank. Combineer dat met de 14 liter benzine en het lage verbruik.... kun je een heel eind mee komen.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-04-2022 12:43 ]

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Destruction schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:10:
Op de motor had ik altijd een oude Becker, maar die kon niet meer geupdate worden. In de auto gebruik ik vaak m'n telefoon (Waze), maar als je dan gebeld wordt gaat de telefoon op standby ipv terug naar Waze 8)7 Dat is dus niet alles. Ik wil een keer een goede navi kopen die ik zowel in de auto als op de motor kan gebruiken. En dat hoeft wmb niet persé een motor navigatie te zijn die leuke routes kent, dat soort ritjes zijn voor mij meestal toch natte vinger werk ("Waar zou dat weggetje naartoe gaan? Geen idee.. Ok, linksaf dus!" :P ). Als er maar een goede houder bij zit voor in de auto en een goede houder voor op de motor te verkrijgen is, vind ik het prima.
Wat ik zelf enorm leuk vind is de OnRoute Motorkaart op mijn Garmin. Die markeert alle leuke motorwegen in felgroen, zodat ik doorlopend tips krijg over de volgende leuke weg die ik zou kunnen pakken en een vaste route niet echt nodig heb.

Meestal doe ik dit in combinatie met een bestemming (vandaag gaan we naar gehucht abc en we zullen wel zien) en plezier is gegarandeerd!

I took the blue pill…

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

FBTN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:00:
[...]

Wat ik zelf enorm leuk vind is de OnRoute Motorkaart op mijn Garmin. Die markeert alle leuke motorwegen in felgroen, zodat ik doorlopend tips krijg over de volgende leuke weg die ik zou kunnen pakken en een vaste route niet echt nodig heb.

Meestal doe ik dit in combinatie met een bestemming (vandaag gaan we naar gehucht abc en we zullen wel zien) en plezier is gegarandeerd!
Ik geloof wel dat dat leuk kan zijn inderdaad. Maar daar heb ik dus geen navigatie voor nodig. Hooguit als ik totaal verdwaald ben en weer naar huis wil :+

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Vandaag wordt thuisbezorgd:
-Olie
-Oliefilter
-Opvangbak
-Koelvloeistof
-Kettingspray

Vrijdagavond aan de slag, daarna is de Speed Triple weer klaar voor het seizoen.

Slecht idee... Hoe laat?

• Bommes
Destruction schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:04:
[...]

Ik geloof wel dat dat leuk kan zijn inderdaad. Maar daar heb ik dus geen navigatie voor nodig. Hooguit als ik totaal verdwaald ben en weer naar huis wil :+
Over geen navigatie nodig hebben:
Ik zag ergens, ben vergeten waar, een dude met een Africa twin (nieuwe versie) voorbij komen die naar Zuid Afrika was gereden en weer terug.
Heen langs de west kant en terug langs de oost zijde.
Zonder navigatie maar alleen met een kompas

Iets over de 35.000km gereden.. mega vet avontuur. _/-\o_

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik ben in 2006 heen en weer gereden naar Italië met alleen een schematisch kaartje, maar da's kinderspel.

Slecht idee... Hoe laat?

• Bommes
GSX-MAN schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:46:
Ik ben in 2006 heen en weer gereden naar Italië met alleen een schematisch kaartje, maar da's kinderspel.
Zo reed ik het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had, solo met de auto voor een weekendje naar Kroatië, waar op dat moment mijn vader + gezin op vakantie waren.
Broefje op het dashboard geplakt met een aantal plaatsnamen er op en gewoon vertrokken.
Donderdagavond na het werk heen, zondag na het ontbijt weer terug naar huis.
Maar goed dat was met de auto dus compleet illegaal in dit topic :o >:)

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Bommes schreef op woensdag 6 april 2022 @ 14:57:
[...]

Zo reed ik het eerste jaar dat ik mijn rijbewijs had, solo met de auto voor een weekendje naar Kroatië, waar op dat moment mijn vader + gezin op vakantie waren.
Broefje op het dashboard geplakt met een aantal plaatsnamen er op en gewoon vertrokken.
Donderdagavond na het werk heen, zondag na het ontbijt weer terug naar huis.
Maar goed dat was met de auto dus compleet illegaal in dit topic :o >:)
Ik had mijn dagen opgenomen bij een werkgever waar ik wegging, tweede helft april. Op een vrijdagmorgen mijn tanktas op de Blackbird gegooid, rugtas om en richting Duitsland. Halverwege de dag nog getwijfeld tussen Praag en Italië, maar achteraf bleken er in Tsjechië overstromingen te zijn. Begin van de avond was ik in de Brenner-pas, omdat ik in noord-Oostenrijk geen hotel kon vinden dat open was en Innsbruck niet in durfde rijden, bang dat ik zou verdwalen. Dus net zo lang doorgereden over de snelweg tot ik een hotel zag.

Dat was 1.050 km op de eerste dag, ik liep als een cowboy wijdbeens de receptie in. Volgende morgen bij een Italiaanse benzinepomp een kaart gekocht en spontaan besloten naar Maranello te rijden. Bleek een juiste keuze, dat weekend was er een Grand Prix op Imola en Ferrari won. Gezellig. 8)

Slecht idee... Hoe laat?

• InZane
Destruction schreef op woensdag 6 april 2022 @ 10:10:
In de auto gebruik ik Google Maps via Android Auto en dan gaat bellen en navigeren tegelijk prima.
Maar laatst had ik Google Maps op m'n telefoon aan op de motor en toen werd ik dus ook gebeld en kreeg ik hetzelfde probleem als jij. Het scherm van telefoon ging vrolijk op zwart en de navigatie aanwijzingen kreeg ik niet meer te horen omdat ik aan het bellen was. Lekker handig :/

Niet dat ik normaal zit te bellen op de motor hoor, maar dat was even om m'n Cardo setje uit te testen. Die bevalt prima trouwens. Bellen en navigeren gaat helemaal top, ook op hogere snelheden.
geert_s schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:07:
Ik heb wel de automatische schermrotatie uitgezet, want bij snel optrekken en plat door de bocht wil hij nog wel eens de schermorientatie kwijtraken.
Dat vergeet ik ook regelmatig op m'n telefoon. Dan draait het scherm idd soms bij hard optrekken, remmen of een mooie bocht :/

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 06-04-2022 15:08 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29
Maar van A naar B rijden is ook makkelijk zonder navigatie. Dan rij je gewoon op de borden van plaatsnaam naar plaatsnaam. Met een post-it kun je perfect van hier naar een stad in Italië rijden.

Met diezelfde post-it naar een specifiek adres rijden, wordt al wat ingewikkelder. Klein schrijven. :P

Met een kladblok die exacte wegen rijden die je van tevoren uitgezocht hebt; dáár zit hem de uitdaging. En ja, de tanktastochten zijn nog niet zo heel lang geleden. Maar toch, een apparaatje dat een vooraf uitgestippelde route simpelweg voor je opleest, is een stuk eenvoudiger.
Ik kan ook uren bezig zijn om een leuke route uit te stippelen. Eerst de grove lijnen uitzetten, dan de leukere weggetjes er in opnemen. Eventuele stops en tankstations meenemen. En daarbij ook nog eens de totale rijtijd in de gaten houden. Dan komen er nog wat kaartverschillen opduiken tussen Garmin en Tomtom, en blijkt er ergens een afsluiting te zijn. Stiekem kan daar best veel werk in zitten. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:05:
Maar van A naar B rijden is ook makkelijk zonder navigatie. Dan rij je gewoon op de borden van plaatsnaam naar plaatsnaam. Met een post-it kun je perfect van hier naar een stad in Italië rijden.

Met diezelfde post-it naar een specifiek adres rijden, wordt al wat ingewikkelder. Klein schrijven. :P

Met een kladblok die exacte wegen rijden die je van tevoren uitgezocht hebt; dáár zit hem de uitdaging. En ja, de tanktastochten zijn nog niet zo heel lang geleden. Maar toch, een apparaatje dat een vooraf uitgestippelde route simpelweg voor je opleest, is een stuk eenvoudiger.
Ik kan ook uren bezig zijn om een leuke route uit te stippelen. Eerst de grove lijnen uitzetten, dan de leukere weggetjes er in opnemen. Eventuele stops en tankstations meenemen. En daarbij ook nog eens de totale rijtijd in de gaten houden. Dan komen er nog wat kaartverschillen opduiken tussen Garmin en Tomtom, en blijkt er ergens een afsluiting te zijn. Stiekem kan daar best veel werk in zitten. :)
Tot 2010 of zo had ik geen navigatie, tot 2007 geen auto. Ik deed alles op de motor, door gewoon naar de plaats toe te rijden waar ik moest zijn en daar op de kaart te kijken die vrijwel altijd bij de gemeentegrens langs de weg stond.

Weekendje Antwerpen met Frau: ons helemaal de kolere gezocht naar het hotel. En als je net te ver doorrijdt, zit je ineens in de Kennedytunnel en beland je aan de andere kant van de Schelde.

Slecht idee... Hoe laat?

• DrivinUCrazy
Ik maak er regelmatig een sport van als voorrijder om hier en daar eens af te wijken van de route. Bij ons de beruchte "lusjes van DuC", wat iedereen dan op de Tomtom gooit. (De rest rijdt Garmin)

Maar het is meer als geintje bedoeld omdat een aantal van die autisten per sé dat lijntje van de route moet en zál rijden. Of ik zie in de verkeersinfo al een afsluiting aankomen en anticipeer daar op. Je moest de reacties eens horen dat ik me niet aan de route houd. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Apache_

_Apache_

For life.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:14:
Ik maak er regelmatig een sport van als voorrijder om hier en daar eens af te wijken van de route. Bij ons de beruchte "lusjes van DuC", wat iedereen dan op de Tomtom gooit. (De rest rijdt Garmin)

Maar het is meer als geintje bedoeld omdat een aantal van die autisten per sé dat lijntje van de route moet en zál rijden. Of ik zie in de verkeersinfo al een afsluiting aankomen en anticipeer daar op. Je moest de reacties eens horen dat ik me niet aan de route houd. :+
En je test hiermee ook de navigatie, en de route om precies te zijn.. Je hebt routepunten als waypoints, en routepunten (haal ze altijd door elkaar)..
De ene is een checkpoint als in een game, als je die mist moet je terug om de route compleet te maken.
De ander gebruikt gebruikt de checkpoint als route, en probeert zo snel mogelijk terug te navigeren naar de route, maar vind het niet erg als je een waypoint mist.

De 'harde' waypoints gebruik je voor je overnachting / lunchstop / tankstop ed.
De 'zachte' waypoints gebruik je om de route neer te leggen en mogen verspringen, en raak je van de route, navigeer je zo snel weer terug mogelijk terug naar de route - en niet perse een waypoint.

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 06-04-2022 15:41 ]

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
Vandaag geslaagd voor het theorie examen! Nu een afspraak gemaakt eind april voor de eerste les alleen heb ik natuurlijk wat kleding nodig. Iemand een tip voor iets in de buurt van de Achterhoek? Heb een motoport dichtbij zitten maar een vriend heeft daar een best wel slechte ervaring gehad een week geleden qua kleding.
Ik weet niet of Barneveld te ver uit de buurt is, maar ik heb bij dit bedrijf https://restylewear.com/ goede ervaringen.

• DrivinUCrazy
_Apache_ schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:36:
[...]

En je test hiermee ook de navigatie, en de route om precies te zijn.. Je hebt routepunten als waypoints, en routepunten (haal ze altijd door elkaar)..
De ene is een checkpoint als in een game, als je die mist moet je terug om de route compleet te maken.
De ander gebruikt gebruikt de checkpoint als route, en probeert zo snel mogelijk terug te navigeren naar de route, maar vind het niet erg als je een waypoint mist.

De 'harde' waypoints gebruik je voor je overnachting / lunchstop / tankstop ed.
De 'zachte' waypoints gebruik je om de route neer te leggen en mogen verspringen, en raak je van de route, navigeer je zo snel weer terug mogelijk terug naar de route - en niet perse een waypoint.
Daar heeft een Tomtom (vrijwel) geen last van. Daarmee rij je de track zonder harde routepunten. Het nadeeltje: geplande stops zie je dan óók niet.
Maar voor mij boeit dat persoonlijk niet: ik rij een stint puur op tijd. Na 75-90 minuten zoek ik een stopplekje; alleen de benen strekken kan dan al voldoende zijn. Rond etenstijd zoeken we een eettentje. En na 180-200km zoeken we een tankstation, dan hoeft niemand nerveus te worden over de actieradius.

De Rider gaat heel goed om met het afwijken van de track. Soms kom je een glitch tegen, maar in de regel gaat het goed. De Garmin rijders hebben dan meestal wel paniek, zeker degenen die geen Zumo XT hebben. :D :+

• MichielK71
[quote]badkuip schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:30:

[Afbeelding]

Finetunen volgt nog.

@Grubeater
@etwintje
@timmie271
@noes
@NLDViane
@Bioflap
@Patrock
@Maegrim
@FBTN
@botoo
@InZane
@Rick-Jan
@SmurfLink
@A13X

Lijkt mij ook leuk om mee te rijden

• MichielK71

Ik gebruikte eerst mijn oude iPhone met TomTom app als navi, dat werkt voor gewone routes van A naar B prima. Toen zat er nog geen optie in de app om routes via de website van TT in te laden.

Omdat ik ook graag zelfgemaakte routes of routes die ik online gevonden heb wilde rijden heb ik 3 jaar terug een TT 550 aangeschaft. Die heb ik ook afgelopen zomer in Frankrijk gebruikt en werkt ook prima om ad hoc wat routes te maken. Je kan namelijk op het apparaat instellen hoe bochtig en met hoeveel hoogteverschillen de route moet zijn. En dat werkt in de TT app op de telefoon niet. Dan moet je eerst online gaan met een groter apparaat (zeg een iPad) om op de website van TT een route te maken en die dan te synchroniseren op de TT app.

En een los kastje klik ik zo op de houder op de motor, heeft stroom vanaf de accu (geschakeld via het contact).

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 13:58
MichielK71 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:02:
[quote]badkuip schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 21:30:

[Afbeelding]

Finetunen volgt nog.

@Grubeater
@etwintje
@timmie271
@noes
@NLDViane
@Bioflap
@Patrock
@Maegrim
@FBTN
@botoo
@InZane
@Rick-Jan
@SmurfLink
@A13X

Lijkt mij ook leuk om mee te rijden
Hey! In plaats van dat je over de Groenendaalseweg en de Woeste Hoefweg van Loenen naar Hoenderloo rijdt zou ik zelf bij Loenen op de N786 blijven tot aan Beekbergen om daar de Berg en Dalweg naar Hoenderloo te nemen. Dat weggetje kronkelt mooi en heeft wat hoogteverschil.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53

De eerste officiële West Overijsselse Tweakers Rit van 2022

Wanneer:

Zaterdag 30 april 10:00

Tijdsduur

1,5 / 2 uur

Wie:

@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
@Ninopino123
@A13X
@LankHoar

Startpunt:
Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.

Route:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVrF8xR6ojXerjmvKb96On8Dz38FungtDx-xd2D0dt3Jon_a_PeAay4K7s5gB2nIlFpvO4E3ldw7f622dZgGeBvOS61S5aQMMwQccUgp9r1lULO9AEachS7wpphqLEX2OpuxAsQ8Kk0wDyFuVGeygqeQA=w910-h884-no?authuser=0

(let op, de pont is niet gratis :P )
https://www.google.com/ma...b839360fb3c74!1m0!1m0!3e0

[ Voor 30% gewijzigd door s006110 op 06-04-2022 16:33 . Reden: routewijziging ]

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• InZane
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:11:
[...]

Hey! In plaats van dat je over de Groenendaalseweg en de Woeste Hoefweg van Loenen naar Hoenderloo rijdt zou ik zelf bij Loenen op de N786 blijven tot aan Beekbergen om daar de Berg en Dalweg naar Hoenderloo te nemen. Dat weggetje kronkelt mooi en heeft wat hoogteverschil.
Dat is een hele goede tip inderdaad! Berg en dalweg van Beekbergen naar Hoenderloo is een lekker weggetje. Wel rekening houden met wat drukte in het weekend en er is geen voet- of fietspad.

Edit: En in Hoenderloo natuurlijk even een ijsje halen bij IJs van Co ;)

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 06-04-2022 17:00 ]

• A13X

A13X

Dude

s006110 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:17:

Wanneer:

Tijdsduur

1,5 / 2 uur

Wie:

@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
@Ninopino123
@A13X
@LankHoar

Startpunt:

Route:

[Afbeelding]

Ik ging toch al niet mee :+

Awesome

• s006110
A13X schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:52:
[...]

Ik ging toch al niet mee :+
Daarom heb ik een mooie streep door je naam gezet, als bevestiging dat je niet mee ging ;) 8)7 :*) 8)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 10:55
MichielK71 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:10:
[...]
En dat werkt in de TT app op de telefoon niet. Dan moet je eerst online gaan met een groter apparaat (zeg een iPad) om op de website van TT een route te maken en die dan te synchroniseren op de TT app.
Als je Chrome op je smartphone gebruikt werkt het ook om de 'desktopsite' functie aan te zetten 👍
(Uiteraard wel gemakkelijker op een groter scherm...)

[ Voor 6% gewijzigd door theredone51 op 06-04-2022 20:56 ]

• MichielK71
theredone51 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:56:
[...]

Als je Chrome op je smartphone gebruikt werkt het ook om de 'desktopsite' functie aan te zetten 👍
(Uiteraard wel gemakkelijker op een groter scherm...)
Goede tip, moet je inderdaad wel een flinke phone hebben :)

Op de TT 550 prik ik willekeurig 2 a 3 punten aan op de kaart (hoeft niet heel precies) en dan maakt de TT zelf een rondrit. Als je dan kiest voor het meest bochtig en heuvelachtig heb je vaak al een leuke route.

• DrivinUCrazy
In heuvelachtig gebied ja (buitenland dus), in Nederland krijg je te veel woonerven voor je kiezen omdat de Tomtom te weinig weerstand tegen bebouwde kom heeft ingebouwd.

• Wokschotel
  • Laatst online: 19:28

Wokschotel

Op 6 wielen

InZane schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:24:
[...]

Dat is een hele goede tip inderdaad! Berg en dalweg van Beekbergen naar Hoenderloo is een lekker weggetje. Wel rekening houden met wat drukte in het weekend en er is geen voet- of fietspad.

Edit: En in Hoenderloo natuurlijk even een ijsje halen bij IJs van Co ;)
Mag ik nog een tip geven: als je niet over de Posbank gaat is de weg langs Deelen altijd wel een leuke. En ik ben fan van de de route (aan de noordkant) langs Hoog Soeren en Uddel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxYF4XbuLTRHJpq0WE54EbrQ3TY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XRVjZlqcbf4ZSIRA7vxmDHUX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Wokschotel op 07-04-2022 10:40 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11 18:07
s006110 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:17:

Route:

[Afbeelding]

Ik kan helaas niet op die datum maar ben wel aardig bekend in de omgeving. Als je nog een bochtig stukje mee wilt pakken kun je vanaf Hasselt ook langs de andere kant van het water richting Genemuiden. Dat scheelt je het pontje en een stuk (saai) 80 weg. Zo dus: https://goo.gl/maps/ne2L4YzpKotWuDhw9.

De Hasselterdijk is vanaf de Twistvlietbrug tot aan de Ruimzichtweg trouwens verboden voor auto's/motoren (met uitzondering van bestemmingsverkeer). Officieel mag je pas vanaf de Ruimzichtweg de Hasselterdijk op richting Hasselt. Er zijn wel eens motoren die het gewoon doen maar vooral met een groep vind ik het niet zo netjes.

De rest van de route is praktisch gelijk aan een 'standaard' rondje wat ik vaak vanuit Zwolle reed :) Leuke wegen en dijkjes daar!

• MichielK71
DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:26:
In heuvelachtig gebied ja (buitenland dus), in Nederland krijg je te veel woonerven voor je kiezen omdat de Tomtom te weinig weerstand tegen bebouwde kom heeft ingebouwd.
Zo ben ik door ome Tom ook wel door woonerven gestuurd :(

In Nederland een rondrit plannen met de TT is geen succes. Dan kan je beter in Kurviger iets maken en dat importeren in die online routeplanner van TT. En dan op detailniveau dingen nalopen en recht trekken.

• geert_s
Destruction schreef op woensdag 6 april 2022 @ 11:39:
[...]

Ik heb op mijn Fazer een 12v aansluiting bij het tellerhuis. Deze heb ik zo gemaakt dat de navigatie (of wat ik erop aansluit) stroom krijgt vanaf de accu, maar dit alleen als de motor op contact staat. Ik heb er een relais tussen gehangen en een signaaldraad gemaakt tussen het relais en 't contact. Contact uit, spanning weg :)
Jep zo zou het moeten ja. Nu trek ik gewoon de stekker los en gooi de houder in een hoek als ik hem niet nodig heb ;)

Dat is 95% van de tijd, want ik gebruik hem alleen voor georganiseerde toertjes. Als ik zelf rij, rij ik maar wat en zie ik wel weer hoe ik terugkom, met Google Maps op de telefoon als ik echt niet meer weet waar ik ben.

• geert_s
MichielK71 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 10:54:
[...]

Zo ben ik door ome Tom ook wel door woonerven gestuurd :(

In Nederland een rondrit plannen met de TT is geen succes. Dan kan je beter in Kurviger iets maken en dat importeren in die online routeplanner van TT. En dan op detailniveau dingen nalopen en recht trekken.
Hahaha ja zo heb ik ook ook wel eens iedere verkeersdrempel in Noordwijk en Katwijk gezien, SOMS gaat het niet helemaal goed. _O-

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:39

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb een ouwe Tomtom gekregen van een vriend van me. Maar ik gebruik dat ding eigenlijk nooit om te navigeren, hooguit sporadisch als ik ergens naartoe moet waar ik nog nooit ben geweest. Bijvoorbeeld om náár een rit toe te rijden. En als een soort veredelde snelheidsmeter, omdat de normale nogal afwijkt vanwege een iets kleinere voorband.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:20:
[...]

Dat is 95% van de tijd, want ik gebruik hem alleen voor georganiseerde toertjes. Als ik zelf rij, rij ik maar wat en zie ik wel weer hoe ik terugkom, met Google Maps op de telefoon als ik echt niet meer weet waar ik ben.
Herkenbaar, doe ik ook. Ben ik echt de weg kwijt, pak ik wel even mijn telefoon om te zien waar ik ongeveer ben :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:29:
[...]

Hahaha ja zo heb ik ook ook wel eens iedere verkeersdrempel in Noordwijk en Katwijk gezien, SOMS gaat het niet helemaal goed. _O-
Dus als je maar hard genoeg door Noordwijk en Katwijk rijdt, ga je ook daar "off-road"? :P

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

MichielK71 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 15:53:
Ik weet niet of Barneveld te ver uit de buurt is, maar ik heb bij dit bedrijf https://restylewear.com/ goede ervaringen.
Het is mooi spul, kwalitatief prima. Maar ik vind de verkoop matig. Ik wilde een keer wat terugsturen en dan gaan ze bellen dat je nèt op het randje wil terugsturen, dat dat niet okay is, blah blah. OK, terug naar de winkel en dan "je hebt deze broek gedragen!". Nee, ik ben er mee op een stilstaande motor gaan zitten, en toen zei m'n instructeur dat deze te kort was. Persoonlijk zit ik niet op zulke discussies te wachten. Dit is wel al een paar jaar geleden, wellicht dat het verbeterd is.

Desalniettemin, niet dat het ergens anders beter is...

Afgelopen week naar Vianen naar Motorkledingstore. De jongedame die me uiteindelijk kwam helpen, moest telkens haar collega's vragen naar eigenlijk basic zaken. De broekrand viel niet over de rand van de schoenen, maar die broeklengte "was echt prima hoor!". Toen ik expliciet vroeg of ze lange maten hadden, kwam ze met een broek van Rev'it aan, terwijl we naar Dainese zaten te kijken. Uiteindelijk toch niks gekocht daar. Ik kijk op de site van Dainese en er vallen mij twee dingen op: 1) de broek die ik had gepast, was 40% goedkoper bij Dainese zelf en 2) er waren gewoon lange maten van Dainese.

Ik vraag me dan af, ben ik zo kritisch? Of denken motorzaken dat ze vrijetijdskleding verkopen?

[ Voor 14% gewijzigd door TucanoItaly op 08-04-2022 10:35 ]

• geert_s
Vrijdag schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:38:
[...]

Dus als je maar hard genoeg door Noordwijk en Katwijk rijdt, ga je ook daar "off-road"? :P
off-land zelfs, als je hard genoeg gaat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

geert_s schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:02:
[...]

off-land zelfs, als je hard genoeg gaat.
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/x3n5nlYLOOUAAAAC/et-alien.gif

8)

• geert_s
TucanoItaly schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:49:
[...]

Het is mooi spul, kwalitatief prima. Maar ik vind de verkoop matig. Ik wilde een keer wat terugsturen en dan gaan ze bellen dat je nèt op het randje wil terugsturen, dat dat niet okay is, blah blah. OK, terug naar de winkel en dan "je hebt deze broek gedragen!". Nee, ik ben er mee op een stilstaande motor gaan zitten, en toen zei m'n instructeur dat deze te kort was. Persoonlijk zit ik niet op zulke discussies te wachten. Dit is wel al een paar jaar geleden, wellicht dat het verbeterd is.

Desalniettemin, niet dat het ergens anders beter is...

Afgelopen week naar Vianen naar Motorkledingstore. De jongedame die me uiteindelijk kwam helpen, moest telkens haar collega's vragen naar eigenlijk basic zaken. De broekrand niet over de rand van de schoenen, maar die broeklengte was echt prima hoor. Uiteindelijk toch niks gekocht daar.

Ik vraag me dan af, ben ik zo kritisch? Of denken motorzaken dat ze vrijetijdskleding verkopen?
bij MKC in Hazerswoude-Rijndijk staan er motoren binnen zodat je kunt proefzitten. Ik heb daar voor mijn eerste motorbroek zo'n beetje alle jeans van de mannen- èn vrouwenafdeling aangehad om iets te vinden wat goed zat. 28-34 is blijkbaar niet zo gangbaar. Daar ben ik juist heel goed geadviseerd over die benodigde lengte als je op de motor zit.

Ps. toch gewoon een herenjeans gekocht uiteindelijk

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 10:55
DrivinUCrazy schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:26:
Zo heb ik een 'soortgelijk' probleem met Calimoto. Het idee is leuk, maar die stuurt mij weer teveel gewoon over B-wegen in plaats van de leuke wegen waar ik met de kronkelroutes van mijn TT Rider 550 kom :)

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 13:58
Wokschotel schreef op donderdag 7 april 2022 @ 09:28:
[...]

Mag ik nog een tip geven: als je niet over de Posbank gaat is de weg langs Deelen altijd wel een leuke. En ik ben fan van de de route (aan de noordkant) langs Hoog Soeren en Uddel:

[Afbeelding]
Ja goeie toevoeging. Zeker op warme lentedagen kan het op de Posbank echt stikdruk zijn - dan is dit zeker ook een mooie route.

Stukje vanaf Hoog Buurlo - Hoog Soeren is ook heel mooi. Kan je bij Halte Assel nog mooi bakje pleur scoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 07-04-2022 14:41 ]

• s006110

Wanneer:

Tijdsduur

1,5 / 2 uur

Wie:

@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
@Ninopino123
@A13X
@LankHoar

Startpunt:

Route:

(door input van @josje94 de route nogmaals wat aangepast, zat inderdaad een stukje in waar je niet met de motor mag komen. Heb ik maar ingeruild voor een kleins stukje snelweg (lijkt me beter dan door Zwolle zelf heen crossen)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV9eafUVC0eg9IjGCQ_pRqVFkYiaCzpTC5TI7oSOO45XuXdMvpQjtFT8w8X8RdpwizL9hmtfDX3MlxQTPN3zn13VK9i3Ip5NxEJXdiuAZAFPDtkYjlk62J1yaMpBBZlDDz6LOUFQessVbYdFlOwP77ZLw=w1094-h862-no?authuser=0

p.s. als er animo voor is, dan kan ik regelen dat er op 3/4 van de rit koffie en koek klaar staat

• badkuip
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 6 april 2022 @ 16:11:
[...]

Staat erin!
[...]

[Afbeelding]
Staat er ook in! Maar (nog) niet de weg langs Deelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMImZm5pd7EXOXXPPpplBR5U8Ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cf81olZzU2UMlZ9i73YWKanp.jpg?f=fotoalbum_large

Posbank
Het is jaren terug dat ik daar geweest ben. Maar ik kan er geen wijs uit worden of het stuk wat ik in gedachten heb helemaal is afgesloten.

Ik heb dit artikel gevonden

Toevallig overlapt mijn route met het rode lijntje van dat kaartje in dat artikel.
Betekent de rode lijn dat dit stuk juist is afgesloten? Het is misschien logisch om aan te nemen maar het wordt nergens uitgelegd....

• A13X

A13X

Dude

s006110 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:00:

Wanneer:

Tijdsduur

1,5 / 2 uur

Wie:

@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
@Ninopino123
@A13X
@LankHoar

Startpunt:

Route:

(door input van @josje94 de route nogmaals wat aangepast, zat inderdaad een stukje in waar je niet met de motor mag komen. Heb ik maar ingeruild voor een kleins stukje snelweg (lijkt me beter dan door Zwolle zelf heen crossen)

[Afbeelding]

p.s. als er animo voor is, dan kan ik regelen dat er op 3/4 van de rit koffie en koek klaar staat
Ik lust geen koffie :+

Awesome

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
s006110 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:00:

Wanneer:

Tijdsduur

1,5 / 2 uur

Wie:

@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
@Ninopino123
@A13X
@LankHoar

Startpunt:

Route:

[Afbeelding]

Ik krijg het ook niet in het schema. De klussen in en rondom huis krijgen voorrang. Veel plezier :)

XXXVI

• etwintje
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:49
Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee
botooJaJa
etwintjeJaJa

@badkuip hoop dat ik de meest recente versie heb gepakt. Leuk idee! @Paul.H Ga je ook mee? Mogelijk breng ik nog 2 anderen mee.

• etwintje
[...]

[Afbeelding]
Ik zou inderdaad ook de route langs Hoog Soeren en Halte Assel pakken, erg mooi rijden. Qua Berg en Dalweg en Woeste Hoefweg, why not both :o Otterloseweg, Berg en Dalweg, Loenensweg (eventueel stukje door de bossen) en dan via Woeste Hoefweg, Deelen, Schaarsbergen naar de Posbank (als dat nog mag). Dat is een beetje mijn vaste route.

• etwintje
badkuip schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:09:
[...]

Posbank
Het is jaren terug dat ik daar geweest ben. Maar ik kan er geen wijs uit worden of het stuk wat ik in gedachten heb helemaal is afgesloten.

Ik heb dit artikel gevonden

Toevallig overlapt mijn route met het rode lijntje van dat kaartje in dat artikel.
Betekent de rode lijn dat dit stuk juist is afgesloten? Het is misschien logisch om aan te nemen maar het wordt nergens uitgelegd....
Je route gaat precies over het toekomstig afgesloten stuk heen maar volgens mij is de afsluiting nog lang niet rond jeuh trage overheid: https://www.gld.nl/nieuws...oor-gemotoriseerd-verkeer

• badkuip

De eerste officiële Midden-Nederland Tweakers Rit van 2022

Wanneer
Zondag 15 mei 10:00 verzamelen. 10.15 uur vertrek

Tijdsduur
Zo lang als we het leuk vinden. Genoeg mogelijkheden om er voortijdig een eind aan te knopen en via de snelweg terug naar huis te gaan

Wie komen er?
Hieronder een overzicht van de mensen die meegaan op 15 mei.
NaamGaat mee?
BadkuipJa
Grasmaaier/timmie271Ja
Kettingzaag/A13XJa (onder voorbehoud)
FBTNJa
SmurfJa
MitsszJa
InZaneJa
Paul.HJa
harleyMisschien
SniperGuyMisschien
KetterhardMisschien
botooJa
rulerraoulJa

Startpunt
McDonalds Amersfoort de Wieken
Wiekenweg 6, 3815 KL Amersfoort
Tip: OK-tankstation zit er direct naast voor de broodnodige benzeen.

Hieronder een plaatje van de verzamellocatie. Ergens bij de pijltjes sta ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MdFJd8tkm5xreecDde4pp96sJhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IWgoJE2rNQysthL4f3dkIgoa.jpg?f=fotoalbum_large
Dus parkeerterrein oprijden en dan meteen rechts.
Ik rijd op een goudgele Honda.
Kenteken begint met MS-DN.
Voor de Tweakers makkelijk te onthouden, Microsoft Developer Network :9

Route
Zie plaatje hieronder.
Route is geupdate op 24 april. Het stuk over de Posbank is eruit gehaald (treintje rijden met andere motorrijders of anders wel een wegafsluiting). In plaats daarvan meer KM's over de Veluwe. Afstand ongeveer 200KM.
Ook geupdate op 3 mei. Stuk onverharde weg eruit gehaald tussen Kootwijk en Assel.
Update 14 mei:
  • Het stuk onverharde weg tussen Kootwijk en Assel zit er weer in
  • Stuk tussen Scherpenzeel en Renswoude aangepast, tip @Tankiej
  • Lunchstop toegevoegd Van der Valk Catharel bij Apeldoorm. Geel puntje op het kaartje.
Let op! Er zijn twee versies van de route:
Met onverhard stuk (ongeveer 5 KM), zie onderstaande kaart
Over verharde weg. Gaat bij punt 45 naar het noorden, dan naar rechts verder naar punt 47.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pp2AYdTrL2hV-N41hhTI8FaiMaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dapXLtAsw1O7aodYhtUAqKri.jpg?f=fotoalbum_large
In beide routes zit een lunchstop, gele puntje. Dat is het Van der Valk Cantharel bij Apeldoorn.

GPX-bestand met onverhard stuk hier te downloaden
GPX-bestand met verhard stuk hier te downloaden

Regels (zoals ik het zie).
  • Verzamelen om 10.00 uur, wegrijden om 10.15 uur. Als je koffie wil kom je eerder. We gaan niet op 1 persoon wachten. Idem als je moet kakken.
  • Bij pijpenstelen regen ga ik niet. De gpx om de route te rijden mogen jullie hebben, maar ik pas dan
  • Klets je tank even vol voordat we wegrijden. Tankstation zit naast de MacDo.
  • Als je een navigatiekastje heb, dan graag meenemen en de route inladen. Reken niet op mij als de gids. GPX wordt een paar dagen van tevoren in deze post erbij gezet.
  • Bij voorkeur opsplitsen in kleine groepen i.p.v. een sliert van 20 motorrijders.
  • Bedruip jezelf. Neem eten mee. Een appel of een koekreep. Reken erop dat het niet heel chill gevonden wordt als jij al wil lunchen terwijl we net pas van start zijn.
  • Gedraag je. We rijden op zondag over de veluwe dus grote kans dat er kerkgangers op straat zijn. Zij hebben niet echt interesse in je Akra-uitlaat.
  • Ik ben niet je moeder maar ik zorg wel voor je als je gevallen bent. Ik ken je dus niet. Doe ff een briefje met een 06-nummer wat ik kan bellen als je afgevoerd bent naar het ziekenhuis. Geen grap dit.

[ Voor 39% gewijzigd door badkuip op 14-05-2022 21:31 ]

• Paul.H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 11:28
etwintje schreef op donderdag 7 april 2022 @ 20:49:

@badkuip hoop dat ik de meest recente versie heb gepakt. Leuk idee! @Paul.H Ga je ook mee? Mogelijk breng ik nog 2 anderen mee.
Ik voel me enigszins onder druk gezet ;)

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee
botooJaJa
etwintjeJaJa
Paul.HNeeJa

• badkuip
Paul.H schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:46:
[...]

Ik voel me enigszins onder druk gezet ;)

Beschikbaarheid
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee
botooJaJa
etwintjeJaJa
Paul.HNeeJa
Omdat er een meerderheid van stemmen was, heb je er op het laatste moment voor gezorgd dat de rit op de 15e mei gedaan wordt. Zie de post hierboven :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:17
Misschien dat ik ook wel aanhaak de 15e

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• SniperGuy
  • Laatst online: 23-11 12:59
badkuip schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:44:

Wanneer
Zondag 15 mei 10:00. 10.15 uur vertrek

Tijdsduur
Zo lang als we het leuk vinden. Genoeg mogelijkheden om er voortijdig een eind aan te knopen en via de snelweg terug naar huis te gaan

Wie
Inventarisatie gedaan met deze tabel hieronder. Op basis van de beschikbaarheid heb ik besloten dat we op 15 mei aan het gas gaan hangen.
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee
botooJaJa
etwintjeJaJa
Paul.HNeeJa

Startpunt
Tip: OK-tankstation zit er direct naast voor de broodnodige benzeen

Route
Zie plaatje hieronder. Zal het nog finetunen in de komende weken. Ongeveer 220km
[Afbeelding]

• Verzamelen om 10.00 uur, wegrijden om 10.15 uur. Als je koffie wil kom je eerder. We gaan niet op 1 persoon wachten. Idem als je moet kakken.
  • Bij pijpenstelen regen ga ik niet. De gpx om de route te rijden mogen jullie hebben, maar ik pas dan
  • Als je een navigatiekastje heb, dan graag meenemen en de route inladen. Reken niet op mij als de gids. GPX wordt een paar dagen van tevoren in deze post erbij gezet.
  • Bij voorkeur opsplitsen in kleine groepen i.p.v. een sliert van 20 motorrijders.
  • Bedruip jezelf. Neem eten mee. Een appel of een koekreep. Reken erop dat het niet heel chill gevonden wordt als jij al wil lunchen terwijl we net pas van start zijn.
  • Gedraag je. We rijden op zondag over de veluwe dus grote kans dat er kerkgangers op straat zijn. Zij hebben niet echt interesse in je Akra-uitlaat.
  • Ik ben niet je moeder maar ik zorg wel voor je als je gevallen bent. Ik ken je dus niet. Doe ff een briefje met een 06-nummer wat ik kan bellen als je afgevoerd bent naar het ziekenhuis. Geen grap dit.
Misschien haak ik ook aan :Y Zet mij er ook maar op (misschien)
Ik heb altijd honger -O- -O- -O-
En heb een Akra :X (maar wel met killer, E-keur, cat en ik gedraag me altijd in de buurt van bejaarden, kerkgangers, dieren, etc)

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Zo, ik heb mijn planning voor een rondje Zwarte Woud/Vogezen ook rond. Vertrek 4 mei, zaterdag de 7e weer terug. Als iemand interesse heeft in de routes (of om mee te rijden :P) laat het maar weten.

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-11 12:36
Wokschotel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:05:
Zo, ik heb mijn planning voor een rondje Zwarte Woud/Vogezen ook rond. Vertrek 4 mei, zaterdag de 7e weer terug. Als iemand interesse heeft in de routes (of om mee te rijden :P) laat het maar weten.
Die routes ben ik wel in geïnteresseerd!
Vogezen is een prachtig gebied om te rijden, Zwarte Woud staat voor ons deze zomer op de planning als route richting Italië.
Als je de routes ter inspiratie wilt doorsturen, heel graag! :)

• SniperGuy
  • Laatst online: 23-11 12:59
Wokschotel schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:05:
Als je de routes zou willen delen: graag!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

geert_s schreef op donderdag 7 april 2022 @ 12:07:
bij MKC in Hazerswoude-Rijndijk staan er motoren binnen zodat je kunt proefzitten.
Zeker, maar ik zat als beginner met laarzen op de "pasmotor" bij Restyle en er staat daar geen spiegel want die winkel in Barneveld hebben ze gewoon er bij, die is erg klein. Dus zelf merk je niet direct, dat deze te kort is, en verkoper liep al naar een andere klant.
28-34 is blijkbaar niet zo gangbaar. Daar ben ik juist heel goed geadviseerd over die benodigde lengte als je op de motor zit.
Yup, ik heb 30-34...

In Vianen kwam de verkoopster pas met lange maten toen ik expliciet vroeg of die er waren. Ze komt met Rev'it aan, en ik vraag of dat niet wat budget is, in vergelijking met Dainese. We praten daar wat over, ik ben niet overtuigd en ga naar huis.

Ik kijk op de site van Dainese en er vallen mij twee dingen op: 1) de broek die ik had gepast, was 40% goedkoper bij Dainese zelf en 2) er waren gewoon lange maten van Dainese.

En niks tegen Motorkledingstore in z'n algemeen hoor, want ik informeerde daar naar zo'n airbag-jas en ben toen heel goed geholpen door iemand die er zelf ervaring mee had. En dat wil je.

Maar de kwaliteit varieert extreem. Dus ik was al niet overtuigd van de kennis en kunde in winkels, maar vanaf nu kijk ik gewoon op YouTube naar mensen die werkelijk weten waar ze het over hebben. Dan kun je een mening vormen en gewoon onderbouwde beslissingen maken.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
badkuip schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:44:

Wanneer
Zondag 15 mei 10:00. 10.15 uur vertrek

Tijdsduur

Wie
Inventarisatie gedaan met deze tabel hieronder. Op basis van de beschikbaarheid heb ik besloten dat we op 15 mei aan het gas gaan hangen.
Naam24-415-5
BadkuipJaJa
GrasmaaierJaJa
GrubeaterMisschienNee
FBTNJaJa
SmurfNeeJa
MitsszJaJa
InZaneJaMisschien
NLDVianeJaNee
botooJaJa
etwintjeJaJa
Paul.HNeeJa

Startpunt
Tip: OK-tankstation zit er direct naast voor de broodnodige benzeen

Route
Zie plaatje hieronder. Zal het nog finetunen in de komende weken. Ongeveer 220km
[Afbeelding]

Ik denk niet dat ik aanhaak, maar wil wel even opmerking maken over de route. De Posbank is, zeker op zondag al erg druk. Daar ga je geen lol aan beleven als je met een groepje motoren daaroverheen wil. Daarnaast kan het zijn dat op piekmomenten de Posbank wordt afgesloten. Waardoor je er niet eens overheen kan.
Daarnaast is het gedeelte tussen 26 en 30 niet eens bereikbaar voor gemotoriseerd verkeer.

Succes met het bepalen van een mooie route!

• geert_s
TucanoItaly schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:43:
[...]

Zeker, maar ik zat als beginner met laarzen op de "pasmotor" bij Restyle en er staat daar geen spiegel want die winkel in Barneveld hebben ze gewoon er bij, die is erg klein. Dus zelf merk je niet direct, dat deze te kort is, en verkoper liep al naar een andere klant.

[...]

Yup, ik heb 30-34...

In Vianen kwam de verkoopster pas met lange maten toen ik expliciet vroeg of die er waren. Ze komt met Rev'it aan, en ik vraag of dat niet wat budget is, in vergelijking met Dainese. We praten daar wat over, ik ben niet overtuigd en ga naar huis.

Ik kijk op de site van Dainese en er vallen mij twee dingen op: 1) de broek die ik had gepast, was 40% goedkoper bij Dainese zelf en 2) er waren gewoon lange maten van Dainese.

En niks tegen Motorkledingstore in z'n algemeen hoor, want ik informeerde daar naar zo'n airbag-jas en ben toen heel goed geholpen door iemand die er zelf ervaring mee had. En dat wil je.

Maar de kwaliteit varieert extreem. Dus ik was al niet overtuigd van de kennis en kunde in winkels, maar vanaf nu kijk ik gewoon op YouTube naar mensen die werkelijk weten waar ze het over hebben. Dan kun je een mening vormen en gewoon onderbouwde beslissingen maken.
Even voor de duidelijkheid, ik had het over MKC (MoterKledingCenter) wat dus een andere winkelketen is als MotorKledingStore waar jij bent geweest.

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

The1WhoKnockz schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:38:
[...]

Die routes ben ik wel in geïnteresseerd!
Vogezen is een prachtig gebied om te rijden, Zwarte Woud staat voor ons deze zomer op de planning als route richting Italië.
Als je de routes ter inspiratie wilt doorsturen, heel graag! :)
SniperGuy schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 10:42:
[...]
Als je de routes zou willen delen: graag!
Heenreis: https://kurviger.de/?poin...e_id=PhQEqKYfdFZ39pkMUpSR
Dag 1: https://kurviger.de/?poin...e_id=bIz74dI5xS6d5KieUKho

Dag 2: https://kurviger.de/?poin...e_id=zthJhc1GaaJzH2ecr9uF

Terugreis:
https://kurv.gr/8Atrk

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[...]
Revit! is geen budget / instap merk. Maken ook heel mooie kleding, ook GTX. Ze hebben ook voordeliger opties, maar dat is gewoon een kenmerk van een breed assortiment.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Twijfels
Vanochtend voor het eerst sinds 2,5 jaar weer op de motor gezeten.
Street Triple RS uit 2018 testgereden, als een zoutzak de bochten door en een beetje onwennig in het begin. Mocht de pret echter niet drukken en daarna gelijk ook maar getekend om de motor te kopen, want het reed verder wel fantastisch. Toch een stukje relaxter dan een Yamaha R6..

Vanaf eind april word ik dus eigenaar van een mooie Triumph :o :o
Er wordt eerst nog een beurtje uitgevoerd, nieuwe banden eronder en wat motorblok protectie eraan aangezien ik het circuit ook weer op wil. De komende 2-3 weken gaan zware weken worden met het wachten :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvN1dUf.jpg

• Willem30
  • Laatst online: 21-11 13:36
[...]
Deze ervaring heb ik niet in Barneveld bij Restyle maar misschien ligt dat aan het moment dat je er bent.

• geert_s
Willem30 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:22:
[...]

Deze ervaring heb ik niet in Barneveld bij Restyle maar misschien ligt dat aan het moment dat je er bent.
Ligt ook een beetje aan de verkoper en aan de drukte. Ik kan me ook voorstellen dat als iemand lekker aan het passen is en er staan klanten te wachten dat je als verkoper niet bij alle klanten naar de enkels gaat staan staren.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

geert_s schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 11:55:
Even voor de duidelijkheid, ik had het over MKC (MoterKledingCenter) wat dus een andere winkelketen is als MotorKledingStore waar jij bent geweest.
Yup, is duidelijk! Dat bedoelde ik toen ik zei, dat de kwaliteit varieert.

Mijn ervaring met MKC is inderdaad niet slecht. MKC Utrecht, dan. Ook niet speciaal goed hoor, gewoon nietzeggend eigenlijk. Ik kocht daar schoenen als beginner, en ze vroeg: vind je deze mooi? 1 of ander nietszeggend model van Rev'it. OK, prima, zeg ik dan als beginner. Afrekenen en klaar.

Maar er is zoveel te vertellen over schoeisel op de motor. Ik vind het dan onbegrijpelijk dat zo'n verkoper je niet betrekt in een adviesgesprek.

• _Apache_

_Apache_

For life.

De keren dat ik bij MKC (Hazerswoude) kleding kocht ben ik ook keurig geholpen. Met goede tips.

Keer een jas teruggebracht met kapot rits, was een dure jas, maar reed ook dagelijks door weer en wind en het hield mij droog.
Kreeg een week later een telefoontje. "Jas word niet meer gerepareerd, niet meer door kwaliteitscontrole gekomen bij fabrikant. Op diverse plekken komt er water doorheen, en dat mag neit bij deze jas. Kom maar een nieuwe uitzoeken."
Oude jas was zeker een jaar of 3 oud. Dat is kwaliteit service. Niets hoeven betalen.

En ja, ik heb de nieuwe variant van die jas uitgezocht. :)

===

Van de week nog een paar ritjes gedaan naar kantoor. Het lijkt erop dat er toch wat dempinsmateriaal in de uitlaat versleten (verdwenen?!) is. Heb het idee dat de motor wat zwaarder klinkt, en laat hier en daar wat voorzichtige plofjes horen.

De originele dempers zitten er immers al 175k km onder, dus die zullen niet meer in topconditie zijn.
* _Apache_ geniet er wel van.

[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 08-04-2022 15:11 ]

• kneusteun
Twijfels schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 13:25:
Vanochtend voor het eerst sinds 2,5 jaar weer op de motor gezeten.
Street Triple RS uit 2018 testgereden, als een zoutzak de bochten door en een beetje onwennig in het begin. Mocht de pret echter niet drukken en daarna gelijk ook maar getekend om de motor te kopen, want het reed verder wel fantastisch. Toch een stukje relaxter dan een Yamaha R6..

Vanaf eind april word ik dus eigenaar van een mooie Triumph :o :o
Er wordt eerst nog een beurtje uitgevoerd, nieuwe banden eronder en wat motorblok protectie eraan aangezien ik het circuit ook weer op wil. De komende 2-3 weken gaan zware weken worden met het wachten :9

[Afbeelding]
tekenen? Heb vorig jaar een motor nieuw bij de dealer gehaald maar heb niks hoeven tekenen…

Is dat nieuw?

Tof ding trouwens!

• geert_s
kneusteun schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:16:
[...]
tekenen? Heb vorig jaar een motor nieuw bij de dealer gehaald maar heb niks hoeven tekenen…

Is dat nieuw?

Tof ding trouwens!
Als je direct cash betaalt hebben sommigen liever niet dat je ook iets zwart op wit hebt staan >:)

• Twijfels
kneusteun schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 16:16:
[...]

Is dat nieuw?

Tof ding trouwens!
Geen idee of het nieuw is, maar aangezien ik hem pas over een paar weken ophaal en zij enkele dingen nog speciaal bestellen/plaatsen snap ik dat ze even een getekende orderbevestiging willen. Kleine moeite toch :)
Pagina: 1 ... 387 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.