You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Met een 805RT zul je wel een hoop bekijks hebben gehad , tamelijk unieke fietsmphilipp schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:29:
[...]
.....Ook toen ik nog op de 805RT reed met 'maar' 60 of 70 pk (weet niet eens hoeveel precies). .....
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ja, dat was een eenmalige samenwerking met Peugeot. Of het was een 850RT en had ik last van 'too many fingers on keyboard's006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:30:
[...]
Met een 805RT zul je wel een hoop bekijks hebben gehad , tamelijk unieke fiets
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Poe dat was het!A13X schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:19:
[...]
Vroeger toen we vanuit het halve land naar Zwolle reden voor een ritje
Was wel koud
Het is in ieder geval niet de eerste want we hebben al eens eerder een ritje gedaan
Overigens heb ik veel mooie routes vanuit Zwolle verzameld.
[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 02-04-2022 23:18 ]
XXXVI
Pretfiets?s006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:29:
ik heb het ook altijd over de brommert of pretfiets, maakt niet uit of ik het nu had over mijn vroegere Yamaha TZR 50 (wat ook daadwerkelijk een brommer was), de Virago of de VFR, het zijn in mijn ogen allemaal brommers
Serieus?
Ik vind Brommer(t) nog wel leuk, maar dat…
Ik vind Baarlo-Meppel erg ambitieus.s006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:37:
[...]
Het uitgangspunt was een ritje door onze achtertuin(en). De route via Baarlo > Meppel wilde ik eigenlijk stiekum bewaren voor een volgende rit (ik neem aan dat als we de eerste achter de rug hebben, er zomaar een tweede officiële West Overijsselse Tweakers Rit kan gaan komen...![]()
Vanuit Nijmegen is een groot deel van Nederland goed te doen, als de datum uitkomt kom ik ook wel buurten.
@Hkuit Genotsknots op wielen?
Bij mij is het motor of soms misschien fiets.
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Voor wat later in het jaar nog genoeg te rijden danephymerous schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 23:16:
[...]
Poe dat was het!
Het is in ieder geval niet de eerste want we hebben al eens eerder een ritje gedaan
Overigens heb ik veel mooie routes vanuit Zwolle verzameld.
Kan zelf de 30e niet, de dag ervoor krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Weekend erop verhuizen dus iets te druk dat weekend.
Awesome
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Pret (plezier) - Fiets (vervoersmiddel op twee wielen)Hkuit schreef op zondag 3 april 2022 @ 01:10:
[...]
Pretfiets?
Serieus?
Ik vind Brommer(t) nog wel leuk, maar dat…
Ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij de bijnaam was voor de CB-1
Ik moet zelf ook even kijken. In principe is de zaterdag nodig om wat klussen in de tuin te doenA13X schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:53:
[...]
Voor wat later in het jaar nog genoeg te rijden dan
Kan zelf de 30e niet, de dag ervoor krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Weekend erop verhuizen dus iets te druk dat weekend.
XXXVI
Mijn voorstel is om rond een uur of 10 te verzamelen...s006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:31:
Even weer een update van de eerste officiële West Overijsselse Tweakers Rit in 2022
Wanneer:
Zaterdag 30 april
Wie:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
Startpunt:
Ik zat zat zelf te denken om Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.
Route:
Qua route had ik het volgende bedacht:
https://www.google.com/ma...0!1m0!1m0!1m0!1m0!1m0!3e0
Heerlijk rustig op de weg (geen vervelende fietsers en zo), en prachtig weer met oa mooie luchten:
Fotos zijn genomen bij de schaapskooi op de dellen
He, dat is bij mij door de voortuins006110 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:23:
Lijstje begint gestaag te groeien:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat (onder voorbehoud)
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
Laten we hopen dat het weer gauw weer wat beter word. Ik zat zat zelf te denken om Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.
Sluit helaas niet aan, want ben nog aan t lessen (was afgelopen donderdag goed fris
Tip:
Sla het stuk Kraggenburg-Ens-Kampen over en ga met het pondje naar Genemuiden en vervolgens over de Kamperzeedijk naar Kampen en dan daar de brug over. Rijdt wat leuker dan die saaie rechte wegen.
[ Voor 3% gewijzigd door jordeeeh op 04-04-2022 08:40 ]
ik ben dan op vakantie, sluit wel aan voor deel 2s006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:31:
Even weer een update van de eerste officiële West Overijsselse Tweakers Rit in 2022
Wanneer:
Zaterdag 30 april
Wie:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
Startpunt:
Ik zat zat zelf te denken om Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.
Route:
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Wel flinke overstapArjenIsM3 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:10:
Vandaag met mijn broertje een motor gekocht. Zijn eerste "echte" motor, had hiervoor een GS500.
[Afbeelding]
Een Aprilia RSV 1000 R met Superpole dempers. Klinkt behoorlijk dik
Zelf ooit ook begonnen op een GS500. Prima motor om te leren sturen.
Blijft gewoon een mooi ding. Aardig tijdloos ook, voor 20 jaar oud design.s006110 schreef op zondag 3 april 2022 @ 19:53:
na wat sjagreinig te zijn geweest de afgelopen dagen, omdat de Donna me stond uit te dagen om te rijden, maar het weer er domweg niet voor uitnodigde, vanmiddag toch maar de stoute motorlaarzen aangetrokken, en een rit gemaakt. Man wat was dat de moeite waard zeg!
Heerlijk rustig op de weg (geen vervelende fietsers en zo), en prachtig weer met oa mooie luchten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fotos zijn genomen bij de schaapskooi op de dellen
Heb hem vorig jaar ingeruild op een 1290SA, maar die vind ik er eigenlijk niet uitzien.
Klopt ja, hoewel hij ook wel een tijdje op de VFR750 van mijn broer heeft gereden. De Aprilia heeft hem inmiddels al twee keer laten staan. Accu is waarschijnlijk aan vervanging toe. Ach ja, Italiaans heWillem30 schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:40:
[...]
Wel flinke overstap![]()
Zelf ooit ook begonnen op een GS500. Prima motor om te leren sturen.
Een accu is soms aan vervanging toe he.ArjenIsM3 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:06:
[...]
Klopt ja, hoewel hij ook wel een tijdje op de VFR750 van mijn broer heeft gereden. De Aprilia heeft hem inmiddels al twee keer laten staan. Accu is waarschijnlijk aan vervanging toe. Ach ja, Italiaans he
Er bestaat ook nog een categorie boven de 500cc doch onder de 100pk
Ik leg de grens op 60NmHTT-Thalan schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:39:
[...]
Er bestaat ook nog een categorie boven de 500cc doch onder de 100pk.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Die heeft 'ie opgezocht, wedden
- edit -
Oh nee, wacht!
https://www.motorencyclop...e/honda-nc700x/nc700x.htm
Ik doe nog mee
[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 04-04-2022 11:51 ]
Hahaha ik hield de 63 Nm van mijn eerste motor aan, moest ik wel even opzoeken inderdaadHTT-Thalan schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:47:
[...]
Die heeft 'ie opgezocht, wedden.
- edit -
Oh nee, wacht!
Ik doe nog mee.
Volgende keer dat ik daar weer eens moet zijn voor onderhoud trek ik het kruis uit de luchtinlaat, dan win ik zeker nog een newtonmeter erbijgeert_s schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:01:
[...]
Hahaha ik hield de 63 Nm van mijn eerste motor aan, moest ik wel even opzoeken inderdaad.
Als ik de YT reviews mag geloven kun je behoorlijk veel lol hebben binnendoor. Aangezien ik voornamelijk in Zeeland / Zuid-Hollandse eilanden rijd niet verkeerd. Enige probleem is dat ze bijna nergens demo motoren hebben. Motor kopen voelt tegenwoordig beetje als een krat pils uit het schap graaien. Als er al voorraad is dan...R0y. schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:46:
[...]
Lekker hoor. Zelf nooit een 890R gereden maar ik kan mij voorstellen dat dit net wat praktischer kan zijn op de kleine wegen.
there's no tweak without the tweaker
Mijn huidige motor haalt de 100 Nm, dus dan moet je er nog wel een paar extra bij sprokkelenHTT-Thalan schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:04:
[...]
Volgende keer dat ik daar weer eens moet zijn voor onderhoud trek ik het kruis uit de luchtinlaat, dan win ik zeker nog een newtonmeter erbij. A2 restricties be damned
.
Tot zover weer het wedstrijdje verplassen.
Kijk even naar die KTM days, die zijn nu bezig.virtualJac schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:13:
[...]
Als ik de YT reviews mag geloven kun je behoorlijk veel lol hebben binnendoor. Aangezien ik voornamelijk in Zeeland / Zuid-Hollandse eilanden rijd niet verkeerd. Enige probleem is dat ze bijna nergens demo motoren hebben. Motor kopen voelt tegenwoordig beetje als een krat pils uit het schap graaien. Als er al voorraad is dan...
Bij de betere KTM dealers kan je gewoon testrijden, ook als er geen KTM days zijn. En als je niet mag testrijden zou ik sowieso doorrijden naar de volgende dealer.
Nah, als ik met newtonmeters wil smijten kan ik beter mijn draaislagschroefmachine meenemen, die heeft meer dan mijn motorgeert_s schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:13:
[...]
Mijn huidige motor haalt de 100 Nm, dus dan moet je er nog wel een paar extra bij sprokkelen
Tot zover weer het wedstrijdje verplassen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Meet hem maar eens op het achterwielHTT-Thalan schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:47:
[...]
Die heeft 'ie opgezocht, wedden.
- edit -
Oh nee, wacht!
Ik doe nog mee.
Ik rijd zelf een 1290R in Zeeland en een bak minder vermogen (en een stuk lichter) zou ook prima zijn, misschien zelfs wel leuker! Als ik nu zou moeten kiezen zou zo'n 890 misschien wel hoger op het lijstje staan dan de 1290..virtualJac schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:13:
[...]
Als ik de YT reviews mag geloven kun je behoorlijk veel lol hebben binnendoor. Aangezien ik voornamelijk in Zeeland / Zuid-Hollandse eilanden rijd niet verkeerd. Enige probleem is dat ze bijna nergens demo motoren hebben. Motor kopen voelt tegenwoordig beetje als een krat pils uit het schap graaien. Als er al voorraad is dan...
Ik kan me nog herinneren dat mijn transalp de rollenbank op ging. Voor mij een of andere racer die uit de spanbanden gehaald werd na een meting. De transalp werd alleen in een voorwielklem gereden. Ik stond klaar met de spanband in mijn klauwen en hij zegt doodleuk "nee joh, die hebben we met deze motor niet nodig"kneusteun schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:30:
[...]
Meet hem maar eens op het achterwieldan komt het goed
Maar with @Vrijdag verder
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vond de 790 adventure maar astmatisch vergeleken met een 890R of mijn Norden 901. Maar goed ik kwam vanaf 150pk/108Nm andere gewenning denk.kneusteun schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:32:
Het stomme is dat bij KTM eigenlijk de 690 al een beest is. Die 790 ook dus die 890 zal zeker niet kalm zijn
Denk dat het niet zozeer voor de meting is, maar meer voor wanneer de motor niet erop wilt blijven staan of er iets in de aandrijflijn sneuvelt waardoor hij niet wilt blijven staan.DrivinUCrazy schreef op maandag 4 april 2022 @ 12:46:
Die spanbanden schijnen sowieso niet zo veel te doen voor de meting. De achterband zelf heeft nog meer invloed.
Awesome
Ik weet dat dat stuk een stukje saaier is, en het leuk is om over de dijk van Genemuiden te rijden.jordeeeh schreef op maandag 4 april 2022 @ 08:39:
[...]
He, dat is bij mij door de voortuin![]()
Sluit helaas niet aan, want ben nog aan t lessen (was afgelopen donderdag goed fris).
Tip:
Sla het stuk Kraggenburg-Ens-Kampen over en ga met het pondje naar Genemuiden en vervolgens over de Kamperzeedijk naar Kampen en dan daar de brug over. Rijdt wat leuker dan die saaie rechte wegen.
Maar het begon met een rondje Zwarte Meer, en met de door jou aangegeven route lukt dat niet
Het ligt inderdaad aan je vergelijking materiaal.A13X schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:52:
[...]
Vond de 790 adventure maar astmatisch vergeleken met een 890R of mijn Norden 901. Maar goed ik kwam vanaf 150pk/108Nm andere gewenning denk.
[...]
Denk dat het niet zozeer voor de meting is, maar meer voor wanneer de motor niet erop wilt blijven staan of er iets in de aandrijflijn sneuvelt waardoor hij niet wilt blijven staan.
Maar de 690 is echt een hooligan machine, als ik die vergelijk met de 650 SV die hier in de schuur staat is het zeker een beest.
KTM met de korte slag is echt een vak apart in mijn ogen.
Ik afhankelijk van de datumgeert_s schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:40:
Blijkbaar hou ik het rondje groene hart nu bij
@Vuikie
@BM
Hoor het ook graag als iemand een leuke route klaar heeft, anders maak ik zelf iets, maar geen garanties dat dan alles goed gaat
Ik kijk af en toe naar zo een 690 enduro/rally om een toffe reis fiets van te maken.kneusteun schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:03:
[...]
Het ligt inderdaad aan je vergelijking materiaal.
Maar de 690 is echt een hooligan machine, als ik die vergelijk met de 650 SV die hier in de schuur staat is het zeker een beest.
KTM met de korte slag is echt een vak apart in mijn ogen.
Maar vraag me af daar een beetje snelweg mee te rijden is, zeg maar een dag of zo?
Naar de Alpen en dan daar lekker rond banjeren over de off road pistes.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zelfde blok ligt ook in de Husqvarna 701, daar is ook een long range tank voor je krijgen. Wel handig op reizen.Bommes schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:02:
[...]
Ik kijk af en toe naar zo een 690 enduro/rally om een toffe reis fiets van te maken.
Maar vraag me af daar een beetje snelweg mee te rijden is, zeg maar een dag of zo?
Awesome
Nou ja, laat ik mezelf opwerpen als organisator voor een rondje midden Nederland. Het begint hier ook weer te kriebelen.
Datum nog te bepalen. Een paar opties:
- Veluwe, gebied tussen Amersfoort en Apeldoorn. Omhoog nog richting Zwolle.
- Utrechtse Heuvelrug en Betuwe.
Startpunt: Amersfoort of omgeving.
Routes nog te bepalen. Heb aardig wat losse stukken, kan het aan elkaar knopen met MyRoute.
Heb je een beter idee, dan mag je het zelf doen
Graag even een reactie op deze post bij interesse. Bij 4 deelnemers ga ik een datum prikken en iets in elkaar draaien.
Hangt helemaal van je verwachtingen af.Bommes schreef op maandag 4 april 2022 @ 17:02:
[...]
Ik kijk af en toe naar zo een 690 enduro/rally om een toffe reis fiets van te maken.
Ken iemand die op een xt250 naar Mongolië is gereden 😅 die was verlieft daarna op die xt. Denk dat de meeste hem al zullen vervloeken naar 50km snelweg.
Mits planning het toelaat, verhuizen enzo, haak ik graag aan.badkuip schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:04:
[...]
Nou ja, laat ik mezelf opwerpen als organisator voor een rondje midden Nederland. Het begint hier ook weer te kriebelen.
Routes nog te bepalen. Heb aardig wat losse stukken, kan het aan elkaar knopen met MyRoute.
Heb je een beter idee, dan mag je het zelf doen![]()
Graag even een reactie op deze post bij interesse. Bij 4 deelnemers ga ik een datum prikken en iets in elkaar draaien.
Gelijk maar een rits uit (grofweg) die hoek taggen:
@Grubeater
@etwintje
@timmie271
@noes
@NLDViane
@Bioflap
@Patrock
@Maegrim
@Tankiej
Voor bovenstaande: vergeet ik nog iemand?
Awesome
Moet nog wel veel gebeuren, want we hebben amper meubels, dus morgen even wat outlets en kringloopwinkels aflopen om hopelijk e.e.a. te scoren. En morgenavond ook mijn motor ophalen die bij een vriend in de schuur staat
Gelijk een motorgerelateerde vraag: ik moet nog een zadeltas(je) iets hebben. Nu vind ik wat een maat van me heeft erg mooi, maar wat klein. Het is een waterdicht, military grade tasje van 5.11, maar ik kan nog niet iets vinden wat groter is. Het gaat van pouch van dit formaat naar een rugzak, en dat is nu net niet wat ik nodig heb. Heeft iemand een tip?
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Tweakers afdeling Nijkerk doet (als de datum past) graag mee 🥳badkuip schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:04:
[...]
I took the blue pill…
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik hoop vooral dat de Aprilia hem niet laat liggen … het is nogal een monster, na die 2 voorgangers!ArjenIsM3 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:06:
[...]
Klopt ja, hoewel hij ook wel een tijdje op de VFR750 van mijn broer heeft gereden. De Aprilia heeft hem inmiddels al twee keer laten staan.
En bij dat model is de schakelaar van de standaard ook een issue dacht ik uit mijn hoofd.ArjenIsM3 schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:06:
[...]
Klopt ja, hoewel hij ook wel een tijdje op de VFR750 van mijn broer heeft gereden. De Aprilia heeft hem inmiddels al twee keer laten staan. Accu is waarschijnlijk aan vervanging toe. Ach ja, Italiaans he
En de brandstofpomp.
Groene Hart, dichterbij komt het nietgeert_s schreef op maandag 4 april 2022 @ 10:16:
Tweakers Groene Hart Ride-out 2022
@Vuikie
@BM
@botoo
Datum: Als dit pl*****weer ophoudt.![]()
Ben er graag bij als de datum past.
Grofweg die hoek? Sinds 5 maanden woon ik niet meer bepaald in die hoek. Misschien wil @timmie271 mij in de OP verplaatsen naar Groningen
Afdeling Apeldoorn heeft ook interesse!badkuip schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:04:
[...]
Afhankelijk van de datum heb ik ook interessebadkuip schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:04:
[...]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Verwacht mijn motor dan wel weer klaar
Ik rijd een Honda CRF450R uit 2006
s006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:31:
Wanneer:
Zaterdag 30 april
Wie:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
Startpunt:
Route:
Meer animo dan ik dacht.Rick-Jan schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:24:
[...]
Afhankelijk van de datum heb ik ook interesse
Eerst maar even een winter aan kaartupdates naar binnen halen:
badkuip schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:04:
[...]
Is gewoon om de hoek johTankiej schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 09:04:
[...]
Grofweg die hoek? Sinds 5 maanden woon ik niet meer bepaald in die hoek. Misschien wil @timmie271 mij in de OP verplaatsen naar Groningen
Gamertag: timmie271
Zelf ben ik groot fan van de Vulkaneifel en Luxemburg. Dat zijn dan wel snel routes van 300(+) kilometer, maar dan heb je ook wat.
*: Het wordt pas leuk achter Bad-Münstereifel, de Rursee blijf ik liever weg.
[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 05-04-2022 11:53 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
30 april kan ik niet
[ Voor 19% gewijzigd door SmurfLink op 05-04-2022 12:07 ]
I have stability. The ability to stab.
Eerste les was vet! Meteen de natste dag van het jaar na 3 weken lente, hebben we dat meteen gehad. Niet op afgeknapt dus dat is positief, had 2 uur later nog koude knieënmvh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:11:
Jay, ik heb een knoop doorgehakt en voor 4 april een proefles geboekt.
Voor de volgende les heb ik alleen wel een andere rijschool geboekt, want bij deze (ga geen namen noemen) reden volgens mij 6 motoren tegelijk (waarvan 2 proefles) dus amper feedback, en was ook een beetje zo van 'hier is een motor, gas erop'.
En met zoveel kandidaten was er volgens mij ook geen opletten aan. Bijvoorbeeld geeft hij mij instructie een slalom met 30 te rijden, probeer ik dat, zit die andere proefles voor me (die al een keer gevallen was en gemiddeld 10 km/u reed). Ja, dan kan ik niet met 30 de slalom in en dan geeft hij mij als feedback dat ik mijn gas wel vast moet houden! Kom op zeg...
Laatste druppel was aan het eind van de les (was laatste les van de dag) 'ok rij maar terug naar de school', door Amsterdam dus. Met alleen anderhalf uur rondjes op een parkeerterrein. Volgens mij vond die andere kandidaat dat niet tof, ik vond het wel OK maar zonder enige instructie over spiegels of kijkgedrag vond ik dat nogal opmerkelijk.
Edit: blijkbaar was een deel van die 6 van een andere motorschool, hoe dan ook erg onoverzichtelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door mvh op 05-04-2022 12:17 ]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
30 april is de datum van een andere rit, ik moet nog een datum voor de onze plannen.SmurfLink schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:05:
[...]
ik woon praktisch naast Amersfoort... ik weet dat ik een tijdje niet mee ben geweest maar om zo keihard vergeten te worden, auw.
30 april kan ik nietDus hopelijk een andere datum.
Klinkt inderdaad niet echt als een beste rijschool/instructeur. Zeker op een motor heb je denk ik twee (max drie) leerlingen voordat je echt het overzicht kwijt bent.mvh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:07:
[...]
Eerste les was vet! Meteen de natste dag van het jaar na 3 weken lente, hebben we dat meteen gehad. Niet op afgeknapt dus dat is positief, had 2 uur later nog koude knieën![]()
Voor de volgende les heb ik alleen wel een andere rijschool geboekt, want bij deze (ga geen namen noemen) reden volgens mij 6 motoren tegelijk (waarvan 2 proefles) dus amper feedback, en was ook een beetje zo van 'hier is een motor, gas erop'.
En met zoveel kandidaten was er volgens mij ook geen opletten aan. Bijvoorbeeld geeft hij mij instructie een slalom met 30 te rijden, probeer ik dat, zit die andere proefles voor me (die al een keer gevallen was en gemiddeld 10 km/u reed). Ja, dan kan ik niet met 30 de slalom in en dan geeft hij mij als feedback dat ik mijn gas wel vast moet houden! Kom op zeg...
Laatste druppel was aan het eind van de les (was laatste les van de dag) 'ok rij maar terug naar de school', door Amsterdam dus. Met alleen anderhalf uur rondjes op een parkeerterrein. Volgens mij vond die andere kandidaat dat niet tof, ik vond het wel OK maar zonder enige instructie over spiegels of kijkgedrag vond ik dat nogal opmerkelijk.
Hopelijk is de volgende rijschool beter
Dat klinkt echt niet okmvh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:07:
[...]
Eerste les was vet! Meteen de natste dag van het jaar na 3 weken lente, hebben we dat meteen gehad. Niet op afgeknapt dus dat is positief, had 2 uur later nog koude knieën![]()
I have stability. The ability to stab.
Check ook even de rijschoolzoeker van CBR. Alles onder een slagingspercentage van 60% zou ik sowieso skippen.mvh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:07:
[...]
Edit: blijkbaar was een deel van die 6 van een andere motorschool, hoe dan ook erg onoverzichtelijk.
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Je moet ook gewoon een klik hebben met je instructeur, als er geen vertrouwen of klik is, lekker naar een ander inderdaad. Het heeft je in ieder geval niet weerhouden van een vervolg dus dat is top.mvh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:33:
Heb ik gedaan, het is een 80% school met hoge aantallen (dus niet 4 van de 5 kandidaten, dat is ook 80% maar niet betrouwbaar). Hun feedback, ik heb ze dit ook gestuurd, was dat ze bij een proefles bewust niet te veel informatie geven om je niet te overladen. Is op zich een goed argument, maar ik wil het graag andersom
Volgens mij mag je per instructeur ook maar 2 leerlingen les geven op de openbare weg, dus al zou het een prive AVB terrein zijn. Met 6 leerlingen terug naar de rijschool mag al helemaal niet.mvh schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:07:
[...]
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024
30 april om 10:00 bij Wildeman Motoren dus.s006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:31:
Wanneer:
Zaterdag 30 april
Wie:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
Startpunt:
Route:
Ik heb wat drukke weekenden voor de boeg, met name dat weekend
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dank voor de tip! Ik heb even gekeken, en ziet er inderdaad uit als kwalitatief goed spul (met dito prijskaartje). Helaas niet echt een Harley lookbotoo schreef op maandag 4 april 2022 @ 22:41:
@LankHoar SW Motech heeft aardig spul wb sidebags, wel leuk geprijst ook (als in: niet bijster goedkoop)
Leuk! Weet niet of ik mee kan doen, maar ga het wel proberen. Nu ik wat meer in de buurt woons006110 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 08:31:
Wanneer:
Zaterdag 30 april
Wie:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
Startpunt:
Route:
Tip: ga zeker ook over de dijk bij Zalk (boven Hattem in je route). Prachtig rijden daar!
Er zat idd een kleine vergissing in mijn verhaal, we reden terug met 3 (1 ervaren + 2 proefles), maar 3 > 2 dus...Mitssz schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:53:
[...]
Volgens mij mag je per instructeur ook maar 2 leerlingen les geven op de openbare weg, dus al zou het een prive AVB terrein zijn. Met 6 leerlingen terug naar de rijschool mag al helemaal niet.
heb je de legend gear van SW-Motech ook gezien? Dat komt qua stijl aardig in de buurt van het plaatje dat je stuurde. Anders misschien Kriega? Verder niet zo bekend met Harley look en dito merchandise.LankHoar schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:19:
[...]
Dank voor de tip! Ik heb even gekeken, en ziet er inderdaad uit als kwalitatief goed spul (met dito prijskaartje). Helaas niet echt een Harley lookEn dus heb ik niet echt iets kunnen vinden dat ik bij mijn bike vind passen. Nee, ik zoek niet iets met leren franjes eraan ofzo, maar wat minder urban look (e.g. military of oldschool) vind ik wel beter passen bij mijn bike.
Verwijderd
Ah, die had ik juist niet geziengeert_s schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:34:
[...]
heb je de legend gear van SW-Motech ook gezien? Dat komt qua stijl aardig in de buurt van het plaatje dat je stuurde. Anders misschien Kriega? Verder niet zo bekend met Harley look en dito merchandise.
Zit even te kijken naar de generieke SLC mount die je daarvoor nodig hebt, en weet zo niet of die op mijn bike zal passen: https://sw-motech.com/en/...carrier/4052572041406.htm
Tegelijkertijd bedenk ik me nu dat een ieder andere tas/zak ook een bevestigingsmodule nodig heeft natuurlijk... Of dat moet ik dan custom maken, wat ook wel mogelijk is (mijn oom is metaalbewerker dus die kan van alles in elkaar lassen als het moet).
Allereerst gefeliciteerd met je theorieVerwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
Vandaag geslaagd voor het theorie examen! Nu een afspraak gemaakt eind april voor de eerste les alleen heb ik natuurlijk wat kleding nodig. Iemand een tip voor iets in de buurt van de Achterhoek? Heb een motoport dichtbij zitten maar een vriend heeft daar een best wel slechte ervaring gehad een week geleden qua kleding.
In Zelhem heb je inderdaad een Motoport, maar ik rijd zelf liever naar MCE in Eibergen. Mijn vriendin en ik zijn daar altijd super geholpen en geadviseerd op de kledingafdeling
Gefeliciteerd!Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
Vandaag geslaagd voor het theorie examen! Nu een afspraak gemaakt eind april voor de eerste les alleen heb ik natuurlijk wat kleding nodig. Iemand een tip voor iets in de buurt van de Achterhoek? Heb een motoport dichtbij zitten maar een vriend heeft daar een best wel slechte ervaring gehad een week geleden qua kleding.
Ik kan Termaat in Nijmegen aanraden voor kleding.
OepsSmurfLink schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 12:05:
[...]
ik woon praktisch naast Amersfoort... ik weet dat ik een tijdje niet mee ben geweest maar om zo keihard vergeten te worden, auw.
30 april kan ik nietDus hopelijk een andere datum.
Awesome
Gefeliciteerd!Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
Zelf ben ik eigenlijk wel fan van Motoport Zelhem, altijd wel goed geholpen door Miranda en collega's
Verder vind ik Polo in Emmerich Kleve wel prettig (mondkapje niet vergeten
Termaat ben ik zelf wel klaar mee.
Laatste 3 keer slecht bevallen. Ja ze hebben veel maar ze zijn echt niet goedkoop. Je kunt niet zelf proberen, er gaat altijd iemand met je mee en die pakt de kleding voor jou.
Wat de druppel was: mijn vrouw had er een helm gekocht op advies van medewerker, zat na 4 keer dragen toch echt niet lekker, terug gegaan, andere medewerker gesproken en die zegt "ja die helm is helemaal niet geschikt voor jou..." Pardon? Heeft ze twee uur helmen staan passen voor de kat z'n viool
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Of zijn er tools die daar al rekening mee houden?
Voorlopig groene hart rondje:
Die dijk tussen punt 3 en 4 is dus mogelijk afgesloten voor motoren zoals je het zelf al zegt. Zelf ook al eens op proberen te rijden, maar stonden mooi wat mannetjes aan het begin vanaf punt 4geert_s schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:
In het kader van motorroutes plannen; is er een overzicht van afsluitingen voor motoren? Lekdijk, de Meije, etc.? Sommige zijn permanent gesloten, anderen alleen het weekend, de volgende weer alleen als jupiter en saturnus in één lijn staan, ik hou het niet meer bij.
[Afbeelding]
Ja vandaar mijn vraag inderdaad. Laatste keer dat ik er reed was die alleen in het het weekend gesloten in één richting, maar dat is alweer een tijd geleden. Dan rijden we hem gewoon de andere kant op namelijktimmie271 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:52:
[...]
Die dijk tussen punt 3 en 4 is dus mogelijk afgesloten voor motoren zoals je het zelf al zegt. Zelf ook al eens op proberen te rijden, maar stonden mooi wat mannetjes aan het begin vanaf punt 4
Heb ergens wel eens een lijstje gezien, alleen zal die nu voor sommige punten alweer achterhaald zijn.... Net zoals dat sommige afsluitingen niet continue zijn maar alleen op gezette tijden/dagen of perioden. Vrees dat je zult moeten googlen voor de verschillende afsluitingen door Nederland voor motoren. Het is ook weer de vraag of het dit jaar geldt gezien de laatste informatie over 2021 gaat...geert_s schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:56:
[...]
Ja vandaar mijn vraag inderdaad. Laatste keer dat ik er reed was die alleen in het het weekend gesloten in één richting, maar dat is alweer een tijd geleden. Dan rijden we hem gewoon de andere kant op namelijk
Ze moeten gewoon alles opengooien en de herrieschoppers juist afstraffen
Ik hou me aanbevolen! Ben van Antwerpen en wil best een wat langer ritje maken!DrivinUCrazy schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:51:
Als de afdeling Zuid-Nederland / België eens een stukje wil sturen, heb ik nog wel wat routes richting Ardennen / Luxemburg / dieper de Eifel* in.
Zelf ben ik groot fan van de Vulkaneifel en Luxemburg. Dat zijn dan wel snel routes van 300(+) kilometer, maar dan heb je ook wat.
*: Het wordt pas leuk achter Bad-Münstereifel, de Rursee blijf ik liever weg.
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Vorig jaar was de Meije afgesloten voor motoren (tenzij je kon aantonen dat je er woonde of moest zijn). Er stonden letterlijk hekken en ik geloof zelfs drie man sterk op de weg.geert_s schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:48:
In het kader van motorroutes plannen; is er een overzicht van afsluitingen voor motoren? Lekdijk, de Meije, etc.? Sommige zijn permanent gesloten, anderen alleen het weekend, de volgende weer alleen als jupiter en saturnus in één lijn staan, ik hou het niet meer bij.
[Afbeelding]
Weet niet of het ook dit jaar zo is. Links van vorig jaar:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-18656.pdf (download)
https://gemeente.bodegrav...roef-motorverbod-de-meije
https://nieuwkoper.nl/bos...tober-dicht-voor-motoren/
https://www.ad.nl/woerden...or-motorrijders~a65f9e1d/
https://www.motor.nl/nieu...sloten-voor-motorrijders/
Ik ga binnenkort wel gewoon even kijken, is praktisch in mijn achtertuin (of eigenlijk voortuin).Vrijdag schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:14:
[...]
Vorig jaar was de Meije afgesloten voor motoren (tenzij je kon aantonen dat je er woonde of moest zijn). Er stonden letterlijk hekken en ik geloof zelfs drie man sterk op de weg.
Weet niet of het ook dit jaar zo is. Links van vorig jaar:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2021-18656.pdf (download)
https://gemeente.bodegrav...roef-motorverbod-de-meije
https://nieuwkoper.nl/bos...tober-dicht-voor-motoren/
https://www.ad.nl/woerden...or-motorrijders~a65f9e1d/
https://www.motor.nl/nieu...sloten-voor-motorrijders/
Wel in het weekend, want vaak zijn dergelijke routes alleen in het weekend afgesloten voor mooiweerposers als ikgeert_s schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 15:19:
[...]
Ik ga binnenkort wel gewoon even kijken, is praktisch in mijn achtertuin (of eigenlijk voortuin).
Poeh dat is wel erg slecht. Heb zelf alle kleding gekocht mij Motorplaza Heerenveen. Daar hebben ze ook erg veel en helpen ze je graag maar is het ook prima als je liever zelf wat rondkijkt en wat gaat passen. Helm terugbrengen heb ik ook gedaan, de Shark die ik had gekocht zat me toch niet fantastisch toen ik hem thuis nog even probeerde (net wat te ruim) en retourneren was geen enkel probleem. Afgelopen weekend daar nog een helm gekocht met mijn vrouw. Ze namen ruim de tijd, ze heeft bijna alle modellen geprobeerd want de juiste pasvorm vinden was nog niet zo makkelijk voor haar, maar uiteindelijk wel geslaagd. Mooie AGV meegenomen. Specifiek nog gevraagd of ze hem thuis nog even mocht passen en ze hem nog kon retourneren als het toch niet helemaal lekker zat en dat was wederom geen probleem. Zo hoort het ook in mijn ogen. Helaas is het wel wat uit de richting voor jeKars schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:35:
[...]
Gefeliciteerd!
Zelf ben ik eigenlijk wel fan van Motoport Zelhem, altijd wel goed geholpen door Miranda en collega's
Verder vind ik Polo in Emmerich wel prettig (mondkapje niet vergeten) en MKC Zutphen ook.
Laatste 3 keer slecht bevallen. Ja ze hebben veel maar ze zijn echt niet goedkoop. Je kunt niet zelf proberen, er gaat altijd iemand met je mee en die pakt de kleding voor jou.
Wat de druppel was: mijn vrouw had er een helm gekocht op advies van medewerker, zat na 4 keer dragen toch echt niet lekker, terug gegaan, andere medewerker gesproken en die zegt "ja die helm is helemaal niet geschikt voor jou..." Pardon? Heeft ze twee uur helmen staan passen voor de kat z'n vioolEn retour kon natuurlijk niet...
Eibergen zou ik mijden, ik en nog wat bekenden hebben nog nooit een goede ervaring gehad daar.Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
Qua kleding vind ik ze ook nog eens duur (duurder soms dan advies prijs). Maak er een leuk dagje van en ga naar een van de betere bekendere shops.
Ga vooral wat shops langs, en kijk vooral veel rond.
Een goede shop dringt je geen shit op en snapt het als je zegt dat je nog aan het oriënteren bent.
Bij motoport Hengelo ook een keer gelachen. Mijn vriendin wou een helm passen, rijdt op dat moment al 6 jaar rond en geeft aan aan de verkoopster dat deze niet lekker zit. Begint de verkoopster een heel verhaal dat dit toch echt goed is en dat op haar advies dit de juiste maat was etc…Kars schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:35:
[...]
Gefeliciteerd!
Verder vind ik Polo in Emmerich wel prettig (mondkapje niet vergeten) en MKC Zutphen ook.
Wat de druppel was: mijn vrouw had er een helm gekocht op advies van medewerker, zat na 4 keer dragen toch echt niet lekker, terug gegaan, andere medewerker gesproken en die zegt "ja die helm is helemaal niet geschikt voor jou..." Pardon? Heeft ze twee uur helmen staan passen voor de kat z'n vioolEn retour kon natuurlijk niet...
Zegt mijn vriendin “heb je wel eens gereden met een te kleine helm?” Krijgt ze als antwoord “ik rijdt geen motor”. 😳
Dus je laat iemand helmen verkopen die zelf nog nooit een helm heeft opgehad (beetje raar maar kan) maar die gaat dan ook ronduit slechte adviezen geven 😆
Slechte ervaring Eibergen op gebied van kleding of ook motoren? Ik ga daar vrijdag naar een Triumph Street Triple RS kijken namelijkkneusteun schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:38:
[...]
Eibergen zou ik mijden, ik en nog wat bekenden hebben nog nooit een goede ervaring gehad daar.
Qua kleding vind ik ze ook nog eens duur (duurder soms dan advies prijs). Maak er een leuk dagje van en ga naar een van de betere bekendere shops.
Ga vooral wat shops langs, en kijk vooral veel rond.
Een goede shop dringt je geen shit op en snapt het als je zegt dat je nog aan het oriënteren bent.
In het verleden een keer kleding gekocht toen ik begon met motorrijden, outlet artikelen dus tegen mooie prijzen. Ben er toen wel goed geholpen. Voor motoren / service echter nooit geweest (onderhoud gaat toch bij een andere bevriende motorzaak uitgevoerd worden dus dat maakt me niet veel uit).
@Verwijderd MKC Moto in Zutphen heeft erg veel in het assortiment, kan je ook rustig kijken en passen zonder gelijk gezeur aan je hoofd. Hoe goed je geholpen wordt zal ongetwijfeld afhankelijk zijn van de verkoper, er lopen nogal wat mensen rond daar dus
[ Voor 13% gewijzigd door Twijfels op 05-04-2022 16:56 ]
Slechte ervaring qua onderhoud, algehele communicatie en hoe ik behandeld werd toen ik oprecht een nieuwe husqvarna wou kopen daar.
Had het geld cash in de achterzak en het gesprek begon vanaf hun kant met “heb je enig idee wat dat kost?”
Ik dacht JA LUL HET STAAT ER OP!
Wat ik deed was “ja” zeggen en omdraaien en in de auto gestapt… zelfs mijn vriendin stond met de mond vol tanden over hoe wij aangesproken werden.
Op zo'n manier zou het bij mij ook snel klaar zijn, ga het meemaken dankneusteun schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 17:01:
Kleding geen slechte ervaring behalve dat ze duurder zijn dan menig shop in de omgeving.
Slechte ervaring qua onderhoud, algehele communicatie en hoe ik behandeld werd toen ik oprecht een nieuwe husqvarna wou kopen daar.
Had het geld cash in de achterzak en het gesprek begon vanaf hun kant met “heb je enig idee wat dat kost?”
Ik dacht JA LUL HET STAAT ER OP!
Wat ik deed was “ja” zeggen en omdraaien en in de auto gestapt… zelfs mijn vriendin stond met de mond vol tanden over hoe wij aangesproken werden.
Motorport Zelhem zou ik vermijden, die hebben alleen maar Dane en Difi wat nou niet echt spectaculair is, daarnaast zijn het eerste klas afzetters daar kwa verkoop en motoronderhoud. Helaas is Termaat idd veelste duur en zijn een uur dicht tussen de middag. Dus ook al sta je met 1500 aan zooi in je handen om 11.59, je mot eruit wat ze motten eten.Verwijderd schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 13:43:
Helaas is de achterhoek niet heel dik bezaait met goeie shops, als je iets wit wat je voor het eerste jaar wilt gebruiken en dan overstappen op ander spul kan je MP proberen of https://www.motorkledingdoetinchem.nl/nl
Als je veel keuze wilt en alles wilt kunnen passen en goed advies, dan is een tripje naar bikeroutfit in Amsterdam wel echt de moeite. Hebben vrij fatsoenlijke prijzen ook en ben altijd goed geholpen, nu moet ik zeggen dat dit wel altijd buiten de vrijdag/zaterdag drukte om was, maar toch.
Zoals eerder aangegeven is Polo in Kleve ook een goeie tent, maar veel eigen merk spul. Dan heb je ook nog Louis.de in Wesel die een groot filiaal heeft tegenwoordig met een ruim aanbod. Ze verkopen er wel vnl Vanucchi spul (soort eigen merk) maar dit is wel goed spul voor de beginner en je kan het zo duur maken als je wilt. Uiteraard ligt het er maar aan waar je woont in de achterhoek, voor mij is Wesel om de hoek, maar vanuit het noorden is het wat verder rijden
Maar ga vooral niet uit van mijn bevindingen, misschien heb ik een paar keer pech gehad.
Enige wat ik wel kut vind is dat mijn velgen van de Africa twin nog steeds butsen hebben van die stagiair (gok ik) die mijn achterband verwisseld heeft…..
Neem gewoon een bekende mee die goed mee kan denken of liever nog een ervaren motorrijder. Gegarandeerd dat die beter advies kan geven dan een winkelmedewerker van tegenwoordig
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()