You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Volgens mij hangen hier stiekem best veel motorrijders uit deze omgeving rond.
[ Voor 62% gewijzigd door Destruction op 30-03-2022 15:53 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Daarom moet je ook over de zalkerdijk gaan. Dan ontwijk je die flitser en heb je ook nog eens mooie bochtjesInZane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:46:
[...]
Ik voel een date aankomen
Slechte herinneringen aan de N50 trouwens. Die weg nodigt uit tot te hard rijden en dan is het *flits*
True true, maar ik kwam toen van de polder af en ik wou snel naar huisRec0n schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:59:
[...]
Daarom moet je ook over de zalkerdijk gaan. Dan ontwijk je die flitser en heb je ook nog eens mooie bochtjes
Maar ik ben wel te porren voor een minimeet hoor! Omgeving Zwolle is voor mij prima te doen.
Edit: Misschien kan ik het gelijk combineren met een bezoekje aan Ten Kate
[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 30-03-2022 16:01 ]
Prima, mijn persoonlijke ervaringen mbt de alarmlichten zijn anders. dB Killer veroorzaakt overlast, grootlicht is juist extra gevaarlijk omdat mensen verblind worden en geen afstand meer kunnen inschatten. (Voor zover ze dat al konden) Daarmee doen die 'argumenten' niet mee in de discussie.
Grappig is juist dat uitgerekend België tot een nieuwer inzicht is gekomen, en het gebruik van de alarmlichten wél aanraadt in de filegedragscode.
https://blog.europ-assist...n-twee-rijvakken-mag-dit/
(Let op, België)
Maar ach, ik rij toch bijna nooit in de file. Bijna al mijn motorkilometers rij ik in het buitenland, en in Duitsland mag je sowieso al niet filteren.
Daar rij ik dus een aantal auto's tussendoor voorbij om niet achteraan te eindigen, en daarna voeg ik er ergens tussenin.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Of Wildeman, of TT motoren, of Lowlands…InZane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:00:
[...]
True true, maar ik kwam toen van de polder af en ik wou snel naar huis
Maar ik ben wel te porren voor een minimeet hoor! Omgeving Zwolle is voor mij prima te doen.
Maar een minimeet is wel leuk ja
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Ik vind het prima hoor! Ik ben wel te porren voor een ritje aangezien ik afgelopen maandag deze beauty heb opgehaald:InZane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:00:
[...]
True true, maar ik kwam toen van de polder af en ik wou snel naar huis
Zeg, wat doe jij met mijn demper?Rec0n schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:08:
[...]
Ik vind het prima hoor! Ik ben wel te porren voor een ritje aangezien ik afgelopen maandag deze beauty heb opgehaald:
[Afbeelding]
Maar mooie fiets hoor! Is wel mijn smaak!
Nee Ten Kate, want Hondas006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:07:
[...]
Of Wildeman, of TT motoren, of Lowlands…
Maar een minimeet is wel leuk ja
Neh ik vind alles prima hoor. TT Motoren ken ik toevallig al wel, de andere 2 niet
[ Voor 22% gewijzigd door InZane op 30-03-2022 16:13 ]
Herkenbare achtertuins006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:25:
[...]
is ook zo'n beetje mijn achtertuin:
[Afbeelding]
dit rondje is zo'n beetje op de kop af een uurtje rijden. Dus uitermate geschikt om na het eten, voor het donker weer thuis te zijn (om een beetje aan te sluiten op de discussie over het in het donker rijden, waar ik ook niet van houd)
Had er deze keer niet voor gekozen om de pont bij Genemuiden te pakken, maar om door te rijden naar Hasselt. Rondje is ook erg leuk om uit te breiden via Zwolle, en dan de Zalkerdijk mee te pakken.
Zal ik jou er ook bij zetten voor de minimeet?
Lekker man! Wat zien we?Rec0n schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:08:
[...]
Ik vind het prima hoor! Ik ben wel te porren voor een ritje aangezien ik afgelopen maandag deze beauty heb opgehaald:
[Afbeelding]
s006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:23:
Dus we hebben nu:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
voor een minimeet
Datum en tijd zijn nog niet bekend
@BlackHat Heb je enig idee wanneer je de motor weer terug hebt (en anders mag er wel een van mij lenen). Sowieso niet op hele korte termijn, ivm met de niet zo fijne weersvoorspellingen
Count me ins006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:23:
Dus we hebben nu:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
voor een minimeet
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Vrijwel alle motorrijders die ik door de file zie tijdens de spits rijden met alarmlichten aan. Ik vind het zelf ook fijn, als een motorrijder ze aandoet weet ik dat hij gaat filteren. Vooral als je al in de file zit met de motor (bijv doordat je invoegt) is het heel moeilijk de motorrijder tussen de auto's aan te zien komen. Misschien moeten we de regels eens aanpassen aan de praktijk?geert_s schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
[...]
Volgens de ANWB:
[...]
Volgens de KNMV / gedragscode:
[...]
Overigens: Die "gedragscode" is opgesteld door verzekeraars, niet door motorrijders. Max 10km/u harder dan de file rijden staat er bijvoorbeeld ook in. Hoe los ik dat op als ze links 30km/u rijden en op de middenbaan 20km/u? En bij stilstaand verkeer mag ik dus maar 10km/u rijden?
In een woonwijk mag je harder, terwijl daar (kwetsbaar) verkeer van alle kanten kan komen, kindjes en huisdieren de weg oversteken enz, en in de file gaan we allemaal dezelfde kant op én hebben we allemaal een rijbewijs behaald. Kleine moeite in de spiegel te kijken voor je van baan wisselt, al helemaal bij een file die vrijwel stilstaand is.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Houd het ff onder voorbehoud van datum inderdaad. Drukke tijden, maar in de omgeving van Zwolle zou 't wmb wel kunnen. Kan altijd zien hoelang ik tijd heb om te rijden verder.
In ander nieuws, * Destruction is een motor armer. De Diversion is verkocht. De Magna was al weg, dus nu eerst 's verder beunen aan een oude Kawasaki
[ Voor 3% gewijzigd door Destruction op 30-03-2022 17:03 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Dikke Shiver!InZane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:52:
[...]
Ik kan alleen per ongeluk wheelies
Afgelopen zondag had ik trouwens een waterfiets
[Afbeelding]
Meet je chain slack terwijl je motor op de standaard staat, of terwijl hij op middenbok/paddock stand staat?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Daarom, je kan 5 kerstbomen op je motor plakken.theredone51 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:24:
[...]
Mensen zien zelfs brandweer / ambulance / politie over het hoofd, dus
Ga er van uit dat ze je niet zien en niet twee lampjes plakken of een oranje helm opzetten en denken dat je safe zit.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Als hij op z'n wielen staat rechtop en liever iets te slap dan te strak. Maar zoek het voor je specifieke motor even op, zal net als oliepeilen wel per fabrikant verschillen.BM schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 17:39:
In de categorie domme vragen.
Meet je chain slack terwijl je motor op de standaard staat, of terwijl hij op middenbok/paddock stand staat?
Awesome
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat (onder voorbehoud)
@Freelance
[ Voor 16% gewijzigd door s006110 op 30-03-2022 18:56 ]
Als er eenmaal 'n datum enzo bekend is kan ik kijken of ik @McKaamos mee krijg. Hij is hier niet meer heel actief, maar dan heeft-ie er tenminste een reden bij om de Magna aan te slingerens006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:45:
Dus dit is de voorlopige lijst
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance

(bron: https://motorfreaks.nl/ar...vreter/42375/artikel.html)
Het andere dat me tegenhoudt is de zithouding (stepjes te hoog), maar dat is puur persoonlijk. Zodoende, op de voorganger weliswaar, niet eens een proefrit gemaakt, want ik wist na het opstappen toch al dat ik er geen honderden kilometers op een dag mee kon rijden. Wat wel een vereiste is voor mij.
Misschien straks als ze tweedehands interessant worden aangeboden én ik een goede reden heb om de Tracer weg te doen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Vind het net een boze robot eend, zou zo de motor van Darkwing Duck kunnen zijnLeviathius schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:41:
Vind die nieuwe Triumph Tiger 1200 erg vet hoor. Mensen ervaring met een Tiger 1200 toevallig? Dikke prijs hangt er ook aan, 20.000 t/m 25.500. Misschien dit jaar eens een proefrit aanvragen, gewoon voor het leuke en ervaren van zo'n dikke allroad.
[Afbeelding]
(bron: https://motorfreaks.nl/ar...vreter/42375/artikel.html)
Niet mijn smaak, maar dat is de all road lijn van triumph in het algemeen al niet echt.
Awesome
In die zin vind ik de Tracer 7 van Yamaha wel mooi, vervolgens de Tracer 9 (die ik dan zelf heb), maar dan houdt het ook wel snel op. De naked versies vind ik beduidend minder.
Allroad heeft Yamaha alleen de Ténéré 700, die ik ook nog wel gaaf vind. Maar de zware allroads... Allemaal GS eenheidsworst imho. (oh, ik vergeet de Africa Twin. Die vind ik ook gaaf en staat hoog op mijn wensenlijstje!)
[ Voor 31% gewijzigd door DrivinUCrazy op 31-03-2022 15:35 ]
Er zijn maar weinig mensen die met een 1000+ ook echt allroad rijden.
Niet dat daar wat mis mee is, maar zou zelf voor wat lichters gaan zodat je er lol mee kan hebben.
Ook 25k voor iets om dan door de drek te gaan knallen lijkt me ook niet fijn.
Het mooie wat ik er dan wel aan vind, is dat ze je de optie geven voor een 30liter tank. Niet zoals KTM of Ducati, dat die optie er gewoon niet is.
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Kawasaki vind ik al jaren een lelijke stijling, die platgeramde koplamp is niks. Yamaha varieert, de transformerstijl is een beetje hit and mis. T7 is gaaf, jammer dat hij zo uitgekleed is kwa electronica.DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:33:
Dat vind ik gaver dan de transformers van Kawasaki en Yamaha.
In die zin vind ik de Tracer 7 van Yamaha wel mooi, vervolgens de Tracer 9 (die ik dan zelf heb), maar dan houdt het ook wel snel op. De naked versies vind ik beduidend minder.
Allroad heeft Yamaha alleen de Ténéré 700, die ik ook nog wel gaaf vind. Maar de zware allroads... Allemaal GS eenheidsworst imho. (oh, ik vergeet de Africa Twin. Die vind ik ook gaaf en staat hoog op mijn wensenlijstje!)
Ducati Dessert X heeft toch de 8ltr auxilary tank? Kom je op 29ltr uit dacht ik. Zuipt alleen zoveel dat het uiteindelijk niet heel veel meer range oplevert dan z'n concurrenten zonder extra tank.Naif0n schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:19:
Die nieuwe tiger vind ik ook echt een zeer mooie machine. Zelfs hier in Duitsland gaat de prijs snel omhoog als je wat opties erop wilt hebben.
Het mooie wat ik er dan wel aan vind, is dat ze je de optie geven voor een 30liter tank. Niet zoals KTM of Ducati, dat die optie er gewoon niet is.
KTM heeft het inderdaad niet standaard, bij de 890 adventure is er wel een fanatieke club die accessoires maakt, Rottweiler, en die komen met of hebben net een extra brandstoftank voor in het subframe.
Anderzijds 80% komt niet ver buiten de bewoonde wereld waarvoor 560km range nodig zou zijn. Vind mijn 350km+ range ver zat en dan moet het nog wat zuiniger moeten kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 31-03-2022 17:00 ]
Awesome
Maar het zal ongetwijfeld heerlijk zitten en rijden, zeker als je wat langer bent.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Same here.A13X schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:26:
[...]
Vind het net een boze robot eend, zou zo de motor van Darkwing Duck kunnen zijn
Niet mijn smaak, maar dat is de all road lijn van triumph in het algemeen al niet echt.
Zelfde met al die GS'en trouwens. Ze rijden vast fantastisch, maar zo'n Angry Bird is niks voor mij.
Vanwege de sneeuw ga ik het zaterdag wel ophalen.
Snel laten omwisselen voor winterbandenWillem30 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:28:
Aaarrgghh, wie heeft nu zijn motor met nieuwe banden klaar om op te halen staan bij de garage? Ik !![]()
Anyway, hopelijk gaat de temperatuur snel weer omhoog. En dan nog een fikse bui zodat de pekel weer van de straat af is.
Count me in, kom maar met een datum!s006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:45:
Dus dit is de voorlopige lijst
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
Volgens Buienradar gaat dat wel lukken. Volgende week structureel de temperatuur boven nul en veel regen.Hompu schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:35:
[...]
Snel laten omwisselen voor winterbanden
Anyway, hopelijk gaat de temperatuur snel weer omhoog. En dan nog een fikse bui zodat de pekel weer van de straat af is.
Uber duckling:InZane schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:58:
[...]
Same here.
Zelfde met al die GS'en trouwens. Ze rijden vast fantastisch, maar zo'n Angry Bird is niks voor mij.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Had vandaag ook gekund hoor...Willem30 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 17:28:
https://www.instagram.com...m_source=ig_web_copy_link
Zeker omdat mijn linker handschoen blijkbaar lek is
Verder was het redelijk te doen, al was ik wel blij dat de natte sneeuw overging in regen. Dan hoefde ik niet meer elke 10 tellen mijn vizier te wissen.
Wat is goede navigatie app??
Maar nu mijn oude telefoon kapot is gegaan een paar weken terug. En ik die vervangen heb voor een Samsung S10 wil ik die niet meer in een houder op mijn stuur meenemen.
Mijn werk iPhone daarin tegen..
Maar ja.. een navigatie app op een iPhone?
Op mijn Android heb ik een levenslang abonnement op OSMand en dat vind ik echt een fijne app.
Maar om nu nog een 2de abonnement er bij te moeten nemen??
Dus wie navigeert er met zijn iPhone en met welke app?
Waarbij het belangrijkste is dat ik er mee offroad kan en er GPX bestanden in kunnen.
Ik heb nu GPX viewer maar daar is maximum waypoints 1500 en daar zitten de meeste fatsoenlijke tracks ruim over heen.
Als dat toch wel OSMand is dan is het maar zo.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
Datum heb ik nog niet, kan nu niet bepaald enthousiast worden van dit weer 😢
Scenic hoor ik geregeld wat van, kan gpx maar weet niet of die offroad kan.Bommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:37:
Op de diverse Facebook groeien voor motoren komt het steeds weer terug en lees ik er eigenlijk altijd overheen![]()
Maar nu mijn oude telefoon kapot is gegaan een paar weken terug. En ik die vervangen heb voor een Samsung S10 wil ik die niet meer in een houder op mijn stuur meenemen.
Mijn werk iPhone daarin tegen..![]()
![]()
Op mijn Android heb ik een levenslang abonnement op OSMand en dat vind ik echt een fijne app.
Waarbij het belangrijkste is dat ik er mee offroad kan en er GPX bestanden in kunnen.
Ik heb nu GPX viewer maar daar is maximum waypoints 1500 en daar zitten de meeste fatsoenlijke tracks ruim over heen.
Awesome
Die noppenbandjes heb ik niet laten monteren.JaICTDronten schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Had vandaag ook gekund hoor...
Ik ga morgen wel de motor ophalen.
Die banden, slechtste band die ik ooit heb gehad.JaICTDronten schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Had vandaag ook gekund hoor...
Bevallen ze u wel? Dingen hadden eigenlijk nergens echt grip, nat asfalt was drama en blubber was ook niet te doen.
Formeel loopt de actie t/m eind maart, maar de medewerkster wist mij gisteren te vertellen dat de actie aankomende week ook nog geldig is om iedereen een kans te geven langs te komen voor een afspraak gezien het succes van de actie. Heb zelf siliconen oordoppen op maat besteld speciaal voor op de motor, normaal EUR 175, nu voor de helft, scheelt nog al.
Yeh, beetje bleh daar buiten. Maar gezien @Destruction me al mee wou sleuren, zet me maar op de lijst. Onder voorbehoud van datum ofcourse.s006110 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:49:
De lijst tot dusverre:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
Ik heb het voorganger model van deze 1200 Tiger gehad. De 800 had ik destijds voor de 1200 proefgereden. Echter had ik toch voor de 1200 gekozen omdat: cardan (hiervoor veel mooiere achterbrug), koppel, uiterlijk en toen ik op de 1200 stapte dacht ik: dit is het. Bij de 800 had ik de hele tijd het gevoel van meh. Als ik rijd, rijd ik meestal met iemand achterop. Hierdoor is het extra koppel mooi meegenomen.kneusteun schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:16:
Bijna alle zware off roads zie ik nog steeds als oude lullen toerfiets.
Er zijn maar weinig mensen die met een 1000+ ook echt allroad rijden.
Niet dat daar wat mis mee is, maar zou zelf voor wat lichters gaan zodat je er lol mee kan hebben.
Ook 25k voor iets om dan door de drek te gaan knallen lijkt me ook niet fijn.
Hier ben ik ook niet echt offroad mee geweest, daar had ik tenslotte mijn KTM EXC voor. Waarom dan toch voor een allroad gekozen? Looks, en de extra veer weg is toch wel erg prettig met alle drempels en slecht wegdek in de ardennen. Ik voel mij trouwens nog geen oude lul met 33
Maar het zijn wel een beetje de Kona’s en discovery’s maar dan op twee wielen.
Ik snap absoluut dat dit lekker zit en rijdt, maar het is een beetje stoere toer ipv allroad voor 99% van de gebruikers.
Even getwijfeld een allroad te nemen, maar waarschijnlijk ga ik toch nooit de weg af met deze.
there's no tweak without the tweaker
Ik rijd een KTM adv en idd kom nooit off road. Het is gewoon alle comfort en met de 150pk van mijn 1190 heb je ook nog de power van een gemiddelde SS. Het rijdt heerlijk, comfortabel, snel etc en je kan je halve huisraad meenemen als je daar behoefte aan hebt.kneusteun schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:58:
Zoals gezegd, er is niks mis mee.
Maar het zijn wel een beetje de Kona’s en discovery’s maar dan op twee wielen.
Ik snap absoluut dat dit lekker zit en rijdt, maar het is een beetje stoere toer ipv allroad voor 99% van de gebruikers.
Ik moest alleen iets hebben voor op de weg en iets wat mijn polsen en knieën niet martelde. (Operaties gehad dus erg lastig met super sport)
Heidenau K60 zijn dat. Bevallen me prima. Hoor eigenlijk niets anders dan goede verhalen over deze band. Waar rij je nu mee?kneusteun schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 09:42:
[...]
Die banden, slechtste band die ik ooit heb gehad.
Bevallen ze u wel? Dingen hadden eigenlijk nergens echt grip, nat asfalt was drama en blubber was ook niet te doen.
Twee weken prachtig weer, en net als ik mijn vro gepland heb (zou morgen zijn) komt er sneeuw naar beneden. Alles voor dit weekend geannuleerd door de knmv...
Nu verplaatst naar half mei, als in geluk heb.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik had de scouts op de tenere.JaICTDronten schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:22:
[...]
Heidenau K60 zijn dat. Bevallen me prima. Hoor eigenlijk niets anders dan goede verhalen over deze band. Waar rij je nu mee?
Daarna weer over gegaan op de tkc80’s, en hoewel die niet zo lang meegaan, hadden die op asfalt meer grip (de grens is wel wat abrupter) en op zand is die gewoon geniaal.
Nu heb ik tkc70 op de Africa Twin omdat ik daar niet meer mee wil rammen door de drek voorlopig.
Had over de scouts ook veel goede reviews gezien, maar toen ik destijds van de tkc80 over stapte naar de scouts merkte ik dat ik veel minder grip had. Vooral in de regen was mijn vertrouwen meteen weg, en in het zand leek het prima maar ook daar waren ze snel verzadigd en was de grip ook snel weg.
Prima als je af en toe wat onverhard rijdt maar zeker niet de 50/50 band zoals ze het op de markt zetten. Het grootse pluspunt wat ze hadden was dat ze lang meegaan.
Ik ben erg blij met cali moto als scenic route navigator zeg maar.. je kan aangeven hoever je wil en welke richting en hij maakt er een mooie route vanBommes schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:37:
Op de diverse Facebook groeien voor motoren komt het steeds weer terug en lees ik er eigenlijk altijd overheen![]()
Mijn werk iPhone daarin tegen..![]()
![]()
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
Laten we hopen dat het weer gauw weer wat beter word. Ik zat zat zelf te denken om Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.
Qua route had ik het volgende bedacht:
https://www.google.com/ma...0!1m0!1m0!1m0!1m0!1m0!3e0
De hele maand april en mei krijg je bij diverse typen banden van Bridgestone een cadeau, zoals een roltas of boordgereedschapssetje.
https://www.motoport.nl/acties/bridgestone
Voor de liefhebbers.
Het is dat het bijna 2 uur van mijn achtertuin verwijderd is, anders was ik meegegaans006110 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:23:
Lijstje begint gestaag te groeien:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
Laten we hopen dat het weer gauw weer wat beter word. Ik zat zat zelf te denken om Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.
Iemand zin om een rondje groene hart te rijden / uit te stippelen?
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ziet er goed uit! Als we iets langer willen rijden kunnen we bij Zwartsluis ook nog richting Baarlo -> Meppel en dan weer richting Zwolles006110 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:23:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
Please share even duidelijk als er een datum bekend is. Het is redelijk om de hoek!s006110 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:23:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
Oe, rondje groene hart ben ik ook wel voor te porren!geert_s schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:26:
[...]
Het is dat het bijna 2 uur van mijn achtertuin verwijderd is, anders was ik meegegaan
Iemand zin om een rondje groene hart te rijden / uit te stippelen?
Daar ben ik denk ik ook wel voor in. Als de datum enzo uit komt uiteraardVuikie schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:18:
[...]
Oe, rondje groene hart ben ik ook wel voor te porren!
Xbox
Lekker hoor. Zelf nooit een 890R gereden maar ik kan mij voorstellen dat dit net wat praktischer kan zijn op de kleine wegen.virtualJac schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:09:
Ik ga me hier na jaren alleen maar enduro rijden ook weer eens melden. Gisteren wezen kijken voor een KTM 890 Duke R en waarschijnlijk gaat die er komen. Ik wil alleen nog een keer rijden op een 1290 Super Duke om zeker te zijn.
Even getwijfeld een allroad te nemen, maar waarschijnlijk ga ik toch nooit de weg af met deze.
https://www.nieuwsmotor.n...e-motorfietsen-toegestaan
Ik kan vanaf volgend jaar niet meer snel even de stad in. Dan moet ik met de auto/fiets of OV.
Hele centrum wordt voertuigvrij? Opzich niet raar toch?Willem30 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:26:
Waarom denkt de politiek dat wij allemaal massaal ineens elektrisch gaan rijden?
https://www.nieuwsmotor.n...e-motorfietsen-toegestaan
Ik kan vanaf volgend jaar niet meer snel even de stad in. Dan moet ik met de auto/fiets of OV.
Dan is dus @kneusteun ook onderdeel van de lijstkneusteun schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:51:
[...]
Please share even duidelijk als er een datum bekend is. Het is redelijk om de hoek!
Secsytime schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:35:
[...]
Hele centrum wordt voertuigvrij? Opzich niet raar toch?
Zo, lekkere uitspraken van een politica.Eerlijk gezegd zitten we in de stad ook al niet te wachten op motorrijders, die toch vaak uit een bepaald deel van de samenleving afkomstig zijn,[..]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ben ik de enige? En ik dacht dat motorrijders zo oplettend waren?
Klinkt als een 1 april grapjewiedewapjeNaast het verbieden van alle verbrandingsmotoren, zetten we ook haast achter onze plannen om van de Stadsring, de belangrijkste weg rondom de stad, weer een beek te maken. Verder willen we de aanleg van de Westelijke Rondweg afblazen. De 67 miljoen die daarvoor waren gereserveerd, gaan we inzetten om nog grotere delen van de stad onbereikbaar te maken.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Nee helaas. dit is geen 1 April grap. Daar wordt al veel langer over gesproken door de gemeente. Hetzelfde eigenlijk als wat ze in Utrecht hebben gedaan met de catharijnesingel.
Maar goed dat veel mensen tegenwoordig thuis kunnen werken én dat de bedrijven in de randstad dat inmiddels ook beginnen te snappenWillem30 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:23:
[...]
Nee helaas. dit is geen 1 April grap. Daar wordt al veel langer over gesproken door de gemeente. Hetzelfde eigenlijk als wat ze in Utrecht hebben gedaan met de catharijnesingel.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
https://www.google.com/se...-Hofa+Electric+MotorcycleDrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 18:39:
Naast de zinnen die Vrijdag al aanhaalt: Die woordvoerder, bestaat die ook? En die elektrische motorzaak?
Do the math
De islam kan uw vrijheid schaden
Niet heel raar maar de sub-argumenten zijn dat wel.Secsytime schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:35:
[...]
Hele centrum wordt voertuigvrij? Opzich niet raar toch?
Ik vermoed dat Evelien ook uit een bepaald deel van de samenleving afkomstig is.Evelien Meister, woordvoerster van de nieuwe gemeenteraad:
<>
Eerlijk gezegd zitten we in de stad ook al niet te wachten op motorrijders, die toch vaak uit een bepaald deel van de samenleving afkomstig zijn,
Waarbij ik me afvraag wat ze met 'de stad' bedoeld: de stad Amersfoort? in z'n geheel? inclusief auto en motordealers?
@geert_s ik hou dat groene hart rondje in de gaten
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
:strip_exif()/f/image/nPhlNlZekF1oarVAq46lyHbC.jpg?f=fotoalbum_large)
Een Aprilia RSV 1000 R met Superpole dempers. Klinkt behoorlijk dik
[ Voor 7% gewijzigd door ArjenIsM3 op 01-04-2022 19:11 ]
Okay ik hap wel:ArjenIsM3 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 19:10:
Vandaag met mijn broertje een motor gekocht. Zijn eerste "echte" motor, had hiervoor een GS500.
[Afbeelding]
Een Aprilia RSV 1000 R met Superpole dempers. Klinkt behoorlijk dik
Wat is er niet echt aan een GS500??
Ken ook iemand met A1 die op een MT125 rijdt.. Dat noemen we ook een opgevoerde Solex. Maar inderdaad, zit het verschil tussen "echte motor" en iets anders in de cc's of pk's?
Ik bedoel er niks mee, vraag het me gewoon af
[ Voor 13% gewijzigd door Destruction op 01-04-2022 20:48 ]
Ik wil me ook graag aanmelden! Ik woon op een half uurtje dus prima te doen. Werk en volg een opleiding in Zwolle dus bekend terreins006110 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:23:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
Rondje Zwolle? Als Zwollenaar sluit ik graag aan, onder voorbehoud van datum uiteraards006110 schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 22:49:
De lijst tot dusverre:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@Freelance
@MSENF
XXXVI
Niks, tenzij je gevoelig bent voor een wedstrijdje ver pissenBommes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:39:
[...]
Okay ik hap wel:
Awesome
Je weet toch wel dat je pas meedoet met 100 pk?Bommes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:39:
[...]
Okay ik hap wel:
Vroeger toen we vanuit het halve land naar Zwolle reden voor een ritjeephymerous schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:12:
[...]
Rondje Zwolle? Als Zwollenaar sluit ik graag aan, onder voorbehoud van datum uiteraard
Was wel koud
Awesome
Ik noem mijn eigen motor ook brommerd. Mijn rij instructeur vond het niet leuk dat ik zijn ZZR1400 brommer noemde. Nouja...geen gevoel voor humor die lui uit Hardinxveld...Destruction schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:45:
Ik noemde de A2 begrensde Transalp van een vriend van me ook altijd een brommer. Vooral omdat hij altijd nogal hapte als je dat soort grappen maakte. Dat het ding bekant op mengsmering liep hielp ook niet mee
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik was altijd zeer tevreden over de S21, zowel op de s1000R als de speed RS.
Echter laatste keer s22 laten opleggen en.. deze vertoonden heel rare slijtage aan zowel voor als achterband, wat zich ook liet voelen in lichte wobbel tijden hard accelereren.
Dus deze keer gekozen voor de nieuwe Rosso IV Corsa.
Ik ben benieuwd, maar met de huidige prijzen pittig. Vanaf vandaag blijkbaar opnieuw 15% erbij
Never ever financial advice...
Ik stel de grens op 500+ccSecsytime schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:16:
[...]
Je weet toch wel dat je pas meedoet met 100 pk?
Wanneer:
Zaterdag 30 april
Wie:
@s006110
@InZane
@Rec0n
@Destruction
@BlackHat
@Freelance
@MSENF
@McKaamos
@Kryziek
@ephymerous
@dirkhimself
Startpunt:
Ik zat zat zelf te denken om Wildeman motoren als start / verzamelplaats aan te houden.
Route:
[ Voor 4% gewijzigd door s006110 op 02-04-2022 09:31 ]
Het uitgangspunt was een ritje door onze achtertuin(en). De route via Baarlo > Meppel wilde ik eigenlijk stiekum bewaren voor een volgende rit (ik neem aan dat als we de eerste achter de rug hebben, er zomaar een tweede officiële West Overijsselse Tweakers Rit kan gaan komen...Rec0n schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:50:
[...]
Ziet er goed uit! Als we iets langer willen rijden kunnen we bij Zwartsluis ook nog richting Baarlo -> Meppel en dan weer richting Zwolle
Hij noemde het zelf altijd een brommer, kort gezegd vond ie het maar niks. Heb er nooit op gereden (ding ligt al een jaar in onderdelen in een garagebox) dus kan er zelf niet over oordelenBommes schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 20:39:
[...]
Okay ik hap wel:
Te weinig tijd of te veel linker handen?ArjenIsM3 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:03:
[...]
Hij noemde het zelf altijd een brommer, kort gezegd vond ie het maar niks. Heb er nooit op gereden (ding ligt al een jaar in onderdelen in een garagebox) dus kan er zelf niet over oordelen
Poh, dus mag nog maar net met meedoen met 110pk .Secsytime schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:16:
[...]
Je weet toch wel dat je pas meedoet met 100 pk?
en 190Nm
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Netjes!_Apache_ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 12:42:
[...]
Poh, dus mag nog maar net met meedoen met 110pk .![]()
en 190Nm
Heb nog nooit een motor met minder dan 100pk gehad, maar ik zeg ook altijd brommer hoor. Mensen kunnen je dan weleens vreemd aankijken
Jaa, ik noem altijd maar de specs /acceleratie. Want als men hoort dat het om een EV motor gaat, die bijna alle ice-motoren aan vellen rijdt is het opeens niet meer leuk natuurlijkInZane schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 13:59:
[...]
Netjes!
Heb nog nooit een motor met minder dan 100pk gehad, maar ik zeg ook altijd brommer hoor. Mensen kunnen je dan weleens vreemd aankijken
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Eigenlijk moet je dat niet eens doen, tenzij het belangrijk voor je is. Het boeit mij werkelijk geen zak wat mensen vinden van mijn motor, want het is MIJN motor. Ook toen ik nog op de 850RT reed met 'maar' 60 of 70 pk (weet niet eens hoeveel precies). Maar ik kon overal goed meekomen. Ja, boven de 150/160 werd het een beetje een drama, maar zo hard rijd ik eigenlijk nooit. In de bergen, met bepakking, geen probleem tegen de 1200GS enzo. Dus ja, boeien wat anderen denken/vinden van jouw electrische mixer toch? Als ze het nix vinden, is dat hun probleem. Jij weet hoe het rijdt, en jij vindt het fijn. Dat is alles wat telt._Apache_ schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:04:
[...]
Jaa, ik noem altijd maar de specs /acceleratie. Want als men hoort dat het om een EV motor gaat, die bijna alle ice-motoren aan vellen rijdt is het opeens niet meer leuk natuurlijk
[ Voor 0% gewijzigd door mphilipp op 02-04-2022 14:32 . Reden: 805=850 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dit topic is gesloten.
![]()
:strip_exif()/f/image/9089RTqqN2pBpGGJfclqq7jA.jpg?f=fotoalbum_large)