Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 384 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.718 views

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik heb vandaag even een klein stukje gereden, om het gevoel langzaam weer terug te krijgen. En het voelt eigenlijk gewoon heel goed en vertrouwd.

Had wel weer het ultieme newbiemoment toen ik bij huis weg wou rijden. Draaide de sleutel om en er gebeurde niks. Accu zo leeg? Kan toch haast niet...

Guess what...

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:37
Standaard?

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:23

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik zeg koppeling

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Je was vergeten de startknop in te drukken?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:17
Dodemansknop natuurlijk.....

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-11 10:15
Ik stem ook voor de killswitch

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Ik denk accu te leeg, zware twee cilinder ;)

• 418O2
Bingo...

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 17:43
Been there, done that 😊

• 418O2
Hkuit schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:37:
[...]

Been there, done that 😊
Iedereen wel denk ik. En toch overkomt het ons allemaal wel eens volgens mij.

Net als weg proberen te rijden met je standaard uit. Bij voorkeur met publiek

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
Golden oldie. Is mij 1 keer overkomen. Sindsdien weet ik hoe m'n motor reageerde op de dodemansknop.

Ach bekijk het zo, nu weet je weer hoe en dat ie werkt :D

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Herkenbaar inderdaad :)

Wel 'handig' dat bij mijn huidige motor de startknop ook de dodemansknop is, starten zonder die 'goed' te hebben staan is niet echt mogelijk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Oef, ik vind het rijden nog ff te veel werk, op de meeste van mijn routes ligt echt nog teveel zout op de weg. Het heeft hier sinds de laatste vorstweken nog steeds (3 weken geleden ofzo?) niet geregend.

Vorige week nog wel ff gereden bij Veenendaal, maar ik zag de witte mist van m’n collega’s achterband af komen op de dijk bij Wageningen.

Elke keer afspuiten pfffft.

[ Voor 23% gewijzigd door _eLMo_ op 28-03-2022 08:04 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:17

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:44:
[...]

Of na een bedrijfsfeestje wegrijden terwijl je je schijfremslot bent vergeten (want kabeltje lag nog thuis)... en dan omlazeren... :X :F

Nee, ik had geen alcohol gedronken. Van die momenten dat je blij bent dat je een helm op hebt zodat ze je niet zo goed kunnen zien :+

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2022 08:17 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:00
_eLMo_ schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:03:
Oef, ik vind het rijden nog ff te veel werk, op de meeste van mijn routes ligt echt nog teveel zout op de weg. Het heeft hier sinds de laatste vorstweken nog steeds (3 weken geleden ofzo?) niet geregend.

Vorige week nog wel ff gereden bij Veenendaal, maar ik zag de witte mist van m’n collega’s achterband af komen op de dijk bij Wageningen.

Elke keer afspuiten pfffft.
Ach, je moet natuurlijk niks. Maar ik vind het zonde om dit weer aan me voorbij te laten gaan.
Vanmorgen ook weer, prachtig die nevel boven de velden. Ik zat serieus te overwegen om me last-minute vrij te nemen en nog eens de Eifel / Ardennen in te duiken. (toch maar niet gedaan, wel zo netjes naar mijn collega's)

[ Voor 44% gewijzigd door DrivinUCrazy op 28-03-2022 08:20 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-11 15:44
DrivinUCrazy schreef op maandag 28 maart 2022 @ 08:20:
[...]

Ach, je moet natuurlijk niks. Maar ik vind het zonde om dit weer aan me voorbij te laten gaan.
Vanmorgen ook weer, prachtig die nevel boven de velden. Ik zat serieus te overwegen om me last-minute vrij te nemen en nog eens de Eifel / Ardennen in te duiken. (toch maar niet gedaan, wel zo netjes naar mijn collega's)
Niks van gezien, was mistig :+

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 22:33
418O2 schreef op zondag 27 maart 2022 @ 23:44:
[...]

Yep, vorig jaar nog toen ik samen met de rest van mijn groep achter de instructeur aan wou rijden om het circuit op te gaan d:)b

• DrivinUCrazy
geert_s schreef op maandag 28 maart 2022 @ 09:55:
[...]

Niks van gezien, was mistig :+
Dat was het 'm gisteren, wij stonden ook even te kijken van het weer.

Er was goed weer voorspeld. *O*
Ogen open, gordijnen open: mistig buiten. Dat was de bedoeling niet. -O-
Maar ja, we hadden afgesproken, dus dan gaan we ook. Het trekt vast wel open.
Op weg naar de Duitse grens. Het werd alleen maar vochtiger en kouder. -O- -O-
We gaan richting Aken, en bij Brand van de snelweg af. Het was nog grijs. :/
Maar, de mist werd langzaam wat dunner.
2 kilometer verder begon de zon door te breken. Weer 2 kilometer een stralend blauwe lucht en zo is het de rest van de dag geweest. *O* *O*

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

https://www.gentlemansride.com/

Het gaat weer beginnen, de wereldwijde poserrit O+ 8) *O*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
  • Nu online
We hebben nog steeds geen unlike button hier bij tweakers :X

;)

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:57
Zaterdag de K75 opgehaald na de grote beurt (rib uit m'n lijf, maar ach). Nieuwe voorband is ook nodig maar slecht leverbaar, dus die komt nog. Toen ik thuiskwam pas gezien dat de koffers nog bij de garage stonden, maar in dat zonnetje een keertje extra op en neer totaal geen straf <3

Whoops, bijna de foto van het verse rubber vergeten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e14vZ_0pZ_7Vf7KAu0ONVelCkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OlGLY3xWvodApvmNjMhyqnbL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door HikariMisako op 28-03-2022 11:56 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:08:
[...]

We hebben nog steeds geen unlike button hier bij tweakers :X

;)
Noraly rijdt niet mee hè, die zit ergens in de rimboe :+

Posen is love
Posen is life
:P

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2022 11:21 ]

• kneusteun
  • Nu online
Vrijdag schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Noraly rijdt niet mee hè, die zit ergens in de rimboe :+

Posen is love
Posen is life
:P
Posen is mwoa, maar die groene hippies op die slecht afgestelde lawaaibakken vind ik bijna net zo irritant als die Noraly ;)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
Lol, precies dat had een kameraad ook die gisteren na 1,5 jaar niet meer gereden had weer even ging rijden. Het knipperlicht vergeten uit te doen is ook zo'n dingetje als je even niet meer gereden hebt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

13art schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Lol, precies dat had een kameraad ook die gisteren na 1,5 jaar niet meer gereden had weer even ging rijden. Het knipperlicht vergeten uit te doen is ook zo'n dingetje als je even niet meer gereden hebt.
Toch makkelijk dat BMW de aan/uitknop met de killswitch heeft gecombineerd. Verder gebruik ik de killswitch ook nooit, waarom zou je ook (in normale situaties)?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Bommes
  • Laatst online: 20:41
noes schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Toch makkelijk dat BMW de aan/uitknop met de killswitch heeft gecombineerd. Verder gebruik ik de killswitch ook nooit, waarom zou je ook (in normale situaties)?
Ik gebruik hem bij offroad rijden.
De tractie controle instelling gaat altijd weer terug naar "tractie controle aan" nadat het contact is uit geweest.
Dat moet dan weer in het menu uit gezet worden, irritant want dat kan alleen bij stilstand en vraagt een aantal klikjes.
Dus bij off road rijden en even stoppen zet ik de motor met de killswitch uit.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 15:15

Kryziek

bb || !bb

[...]

Heel af en toe als stil sta bij een spoorwegovergang maar eigenlijk niet nee. Puur zodat mn lichten wel aan blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Kryziek op 28-03-2022 15:07 ]

• 418O2
13art schreef op maandag 28 maart 2022 @ 14:49:
[...]

Dat krijg ik er eigenlijk niet echt uit. Vergeet dat ook vaak

• HikariMisako
[...]

Dat is een handige ja, al voorkwam dat niet dat ik ooit heb geworsteld met het starten van de motor omdat ik niet door had dat hij niet in zijn vrij stond :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Kryziek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 15:06:
[...]

Heel af en toe als stil sta bij een spoorwegovergang maar eigenlijk niet nee. Puur zodat mn lichten wel aan blijven.
Ik doe m dan meestal dmv contact uit en weer aan. Dimlicht gaat dan uit, maar de rest blijft branden.

• kneusteun
  • Nu online
Morgen nieuwe cardo unit? Kreeg melding dat er wat gelaunched gaat worden.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:33
kneusteun schreef op maandag 28 maart 2022 @ 16:21:
Morgen nieuwe cardo unit? Kreeg melding dat er wat gelaunched gaat worden.
Veel bombarderie inderdaad in die mail. Misschien een nieuwe Packtalk 2? De huidige Packtalk gaat in essentie ook al ruim 6 jaar mee als het niet langer is. (tel ik even de speciale versies niet mee). Al zou ik niet kunnen verzinnen wat er nog te verbeteren valt aan de Packtalk. Doet voor mij alles perfect tot dusverre.

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
  • Nu online
Ik zie ook niet perse wat er beter moet, maar des te benieuwder ben ik naar wat beter is.

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

Zo kocht ik vorige jaar, de toen nieuwste, Freecom 4+ en zie nu dat er ook een Freecom 4x is. Enige verschil wat ik zo snel zie is dat het een nieuwere bluetooth versie heeft. Verder dezelfde specs, range e.d. maar wel 100 euro duurder. Hebben ze weer een reden om mijne geen updates meer te geven en me te pushen naar de nieuwe en duurdere versie denk ik. Gelukkig doet de 4+ het ook zonder updates nog dikke prima. Sterker nog, als mn vriendin haar rijbewijs niet had gehaalt, had ik nog met de Q3 gereden. Die het ook nog uitstekend doet :D

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:16
@kneusteun @Leviathius Bluetooth 5.2, USB-C, verbeterde range, eventueel een open source communicatiestandaard (zoals Sena?) gebruiken.. zo kan ik nog wel wat verzinnen. En die nieuwe Bluetooth en USB standaarden zitten al op de nieuwe Freecom 4x dus dat zijn wel zekerheidjes in het geval van een nieuwe Packtalk lijkt mij.

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 17:43
kneusteun schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:00:
[...]

Posen is mwoa, maar die groene hippies op die slecht afgestelde lawaaibakken vind ik bijna net zo irritant als die Noraly ;)
en ik mis dan weer een :| button…

:)

• kneusteun
  • Nu online
We want all the buttons, and we want them now! 😅

• Leviathius
ArjenIsM3 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 23:17:
@kneusteun @Leviathius Bluetooth 5.2, USB-C, verbeterde range, eventueel een open source communicatiestandaard (zoals Sena?) gebruiken.. zo kan ik nog wel wat verzinnen. En die nieuwe Bluetooth en USB standaarden zitten al op de nieuwe Freecom 4x dus dat zijn wel zekerheidjes in het geval van een nieuwe Packtalk lijkt mij.
Usb-c zal wel moeten inderdaad. Moet telkens naar een micro-usb zoeken als ik hem ga opladen.

Opensource communicatiestandaard zou nice zijn ja. Hoef je niet meer allemaal dezelfde headset te kopen (met bluetooth switchen in een groep werkt voor geen meter).

• kneusteun
  • Nu online
Mag van mij USB-C wel overgeslagen worden en maak er maar draadloos laden van.

En echte mesh zou ook wel nais zijn.

• DrivinUCrazy
Er was laatst een of ander artikel ergens dat fabrikanten oproepen tot een universele standaard voor intercoms. Maar ja, die universele standaard moet dan wel hun eigen manier zijn, dus dat gaat vast een succes worden. ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:54

_Apache_

For life.

[...]

Is dat niet een verplicht dingetje? Dat alle motorfietsen zo een knop moeten hebben.
Dat als jij van je motor geslingerd word en dat ding blijft nog lopen dat iedereen die te hulp schiet dat ding makkelijk kan uitzetten.

Overigens zit zoiets ingebouwd in mijn FJR. Hij is een keer omgevallen op een grasveld. Contact stond wel aan. Eenmaal overeind kreeg ik een foutcode voor mijn neus op het dashboard. Foutmelding opgezocht "Engine cut off, tilt angle too high with low / no speed."

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 29-03-2022 09:02 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• 13art
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
Kryziek schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:46:
... Enige verschil wat ik zo snel zie is dat het een nieuwere bluetooth versie heeft...
Twee dingen die ik zo uit mijn hoofd weet zijn USB C en over the air firmware update. Verder waren er volgens mij weinig noemenswaardige updates tov de 4+

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• theredone51
  • Laatst online: 23-11 10:55
_Apache_ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:49:
[...]
Overigens zit zoiets ingebouwd in mijn FJR. Hij is een keer omgevallen op een grasveld. Contact stond wel aan. Eenmaal overeind kreeg ik een foutcode voor mijn neus op het dashboard. Foutmelding opgezocht "Engine cut off, tilt angle too high with low / no speed."
Wel meer motoren met een tilt sensor, mijn KTM SMT heeft er volgens mij ook eentje. Als je onder je motor ligt na een crash is het wel zo fijn dat die vanzelf uit gaat me dunkt :)

• ArjenIsM3
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 08:44:
Er was laatst een of ander artikel ergens dat fabrikanten oproepen tot een universele standaard voor intercoms. Maar ja, die universele standaard moet dan wel hun eigen manier zijn, dus dat gaat vast een succes worden. ;)
Daar zijn ze al jaren mee bezig maar dat komt inderdaad niet van de grond om de reden die je al noemt ;)

• HikariMisako
[...]

Is dat niet een verplicht dingetje? Dat alle motorfietsen zo een knop moeten hebben.
Dat als jij van je motor geslingerd word en dat ding blijft nog lopen dat iedereen die te hulp schiet dat ding makkelijk kan uitzetten.
Het hebben van een killswitch is vast ja, maar niet iedere fabrikant maakt de combinatie met de startknop.

• DrivinUCrazy
[...]

Die kantelsensor is vrij standaard, behalve bij crossmotoren denk ik. Die leggen hem bewust zo plat.
Er heeft ook wel eens een merk daar ooit eens een probleem mee gehad dacht ik. Ging je op het circuit goed plat door de bocht, sloeg het ding af omdat 'ie dacht dat ie was omgevallen. :X

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Is dat nou een reclame om zonder motorkleding te rijden?

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:52
Mijn Transalp viel ook vanzelf uit als hij op zijn kant lag. Omdat de benzine dan uit de carb liep _O-.

• geert_s
Ik zou best mee willen posen, maar ik mag niet volgens de stijlgids.. dan maar weer de db-killer eruit en brapen op Scheveningen 8) :+

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:54

_Apache_

For life.

HikariMisako schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 09:15:
[...]

Het hebben van een killswitch is vast ja, maar niet iedere fabrikant maakt de combinatie met de startknop.
Ik heb jarenlang een Interphone 5 XT gebruikt. De XT had een software update waardoor hij ook met Sena's kon verbinden. Volgens mij in latere versies werd het wat meer gemeengoed.
Wel had het als effect dat je de koppelingen in volgorde moest aanleggen. Eerst de voorrijder starte, dan wat sena's verbinden en dan de rest van de intercoms.

Had wel als effect dat mijn XT als bridge moest fungeren, en dus aan het einde van de dag de eerste was die met een lege batterij stond.
Maar een powerbank en usb verloopje to-the-rescue :). Tijdens de lunch even een snelle charge, en hoppa weer gaan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• 418O2
Quote je nu de verkeerde?

Mijn Sena 20s deed heel raar de laatste keer. Switchte steeds naar FM radio, alsof er knoppen in werden gedrukt.. Beetje vervelend

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 29-03-2022 11:29 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ja dat is het ook, maar als je m nooit op OFF zet heb je er toch ook nooit last van? ;)

• DrivinUCrazy
_Apache_ schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:16:
[...]

Ik heb jarenlang een Interphone 5 XT gebruikt. De XT had een software update waardoor hij ook met Sena's kon verbinden. Volgens mij in latere versies werd het wat meer gemeengoed.
Wel had het als effect dat je de koppelingen in volgorde moest aanleggen. Eerst de voorrijder starte, dan wat sena's verbinden en dan de rest van de intercoms.

Had wel als effect dat mijn XT als bridge moest fungeren, en dus aan het einde van de dag de eerste was die met een lege batterij stond.
Maar een powerbank en usb verloopje to-the-rescue :). Tijdens de lunch even een snelle charge, en hoppa weer gaan.
Sena en Interphone werken zelfs samen: https://www.sena.com/eu-e...with-united-communication
Dat klinkt goed, nu de rest van de merken nog.

Naast bovenstaande uitwisseling: Iets universeels hebben de meesten tegenwoordig wel. Sena noemt het "Universal pairing", Cardo zal er vast iets gelijkwaardigs op hebben verzonnen.
In feite simuleert de intercom dat hij een telefoon is. Iedere andere intercom kan immers met een telefoon verbinden.
Maar geavanceerdere functionaliteit ontbreekt dan wel. En dát moesten ze eens standaardiseren. Bij voorkeur met mesh-functionaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-03-2022 13:49 ]

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:46
Iemand ervaring met de Pirelli Angel GT2 band op een tourmotor?
Ik rij nu met Michelins maar die zijn niet meer leverbaar in de maat die mijn oude BMW heeft. Mijn garage kwam nu met die Pirelli aan als mogelijkheid.

• theredone51
Willem30 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 14:10:
Ik rij nu met Michelins maar die zijn niet meer leverbaar in de maat die mijn oude BMW heeft. Mijn garage kwam nu met die Pirelli aan als mogelijkheid.
Ik weet niet welke 'oude' BMW je hebt? Maar onder mijn R1100RT heb ik naar grote tevredenheid de Bridgestone Battlax T31 (GT voor de voorkant) banden liggen. Daar is nu ook een T32 van die blijkbaar nog beterder zou zijn.

• Leviathius
Geen tourmotor, wel naked bike en cruiser. Angel GT (niet de GT2). Erg fijne banden vind ik het. Goede combinatie van sportief en touring. Als je de GT kan krijgen kan het je wat knaken schelen. GT2 is namelijk niet per se beter, alleen duurder.

• Willem30
theredone51 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:00:
[...]

Ik weet niet welke 'oude' BMW je hebt? Maar onder mijn R1100RT heb ik naar grote tevredenheid de Bridgestone Battlax T31 (GT voor de voorkant) banden liggen. Daar is nu ook een T32 van die blijkbaar nog beterder zou zijn.
Ook een R1100. ;)

Ik weet ook wel dat de ene een band helemaal goed vindt terwijl een ander dezelfde band afkraakt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Willem30 op 29-03-2022 15:19 ]

• GooBall
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-11 04:21
Willem30 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:18:
[...]

Ook een R1100. ;)

Ik weet ook wel dat de ene een band helemaal goed vindt terwijl een ander dezelfde band afkraakt. :P
K1200R hier, zowel op Pirelli als Dunlop Roadsmart III gehad nu. Allebei goed, Pirelli was op het einde alleen niet echt meer mee te rijden achteraf gezien, maar dat kan ook in combinatie zijn met hoe de K1200R druk zet op het voorwiel op lage snelheden.... Dus, probeer gewoon maar wat! Elk merk heeft zo wel zijn holy grail. xD

• theredone51
[...]

Ook een R1100. ;)

Dat sowieso, oorspronkelijk toen ik de motor kocht zaten er Pilot 3's onder, die vond ik niet helemaal fijn (cupping). Toen geswitched naar de T31's en daar ben ik nu aan de 2e set. Goede grip op nat, droog, ... Geen vreemd instuurgedrag (op mijn R1100RT in de standaard bandenmaten), redelijke levensduur (+/-10k, uiteraard afhankelijk van rijgedrag ;) ).

Maar goed, blijft persoonlijk :)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Ook een R1100. ;)

Op mijn R1200RT (2005) heb ik Continental RoadAttack 3 GT, erg tevreden mee :Y weet alleen niet of dat een optie is voor jouw maten.

• ArjenIsM3
Dus inderdaad een nieuwe Cardo Packtalk, de Packtalk Edge. Vernieuwingen zijn een nieuw design met magnetische mount, DMC 2.0 (verbeterde mesh), USB-C, Bluetooth 5.2, OTA updates, nieuwe chipset met betere audio, verbeterde speakers, verbeterde microfoon, etc. Adviesprijs is met zijn €389 gelijk aan die van de Packtalk Black.

Hij is "binnenkort beschikbaar" en hier te pre-orderen voor degenen die geïnteresseerd zijn:

https://www.cardosystems.com/shop/packtalk-edge/

[ Voor 11% gewijzigd door ArjenIsM3 op 29-03-2022 16:33 ]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 20:39
GooBall schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:40:
[...]

K1200R hier, zowel op Pirelli als Dunlop Roadsmart III gehad nu. Allebei goed, Pirelli was op het einde alleen niet echt meer mee te rijden achteraf gezien, maar dat kan ook in combinatie zijn met hoe de K1200R druk zet op het voorwiel op lage snelheden.... Dus, probeer gewoon maar wat! Elk merk heeft zo wel zijn holy grail. xD
Inmiddels een dikke 2k km erop zitten met diezelfde Dunlops. Zou ze zeker aanraden! Ideale band voor onder mijn MT-07. Warmt snel op en biedt meer grip dan de Michelins die hiervoor er om zaten. Slijtage kan ik nog niet beoordelen.

Even iets anders. Hebben jullie tips voor rijden in het donker?
Zelf heb ik nog nooit na zonsondergang gereden, maar het zit er binnenkort wel aan te komen (of ik kan met de auto, maar dan liever met de motor :+ ). Ik vind het wel een beetje spannend namelijk, maar ik wil de motor er niet om laten staan. Qua uitrusting heb ik een geel reflectie vest. Mijn Alpinestars rugzak heeft zo'n knalgele regenhoes die ik er dan omheen kan doen. Dus qua zichtbaarheid lijkt me dat opzich prima. Defensief rijden en plaats op de weg in de gaten houden snap ik ook. Maar vraag het toch even voor het geval iemand nog een toptip heeft :)

• DrivinUCrazy
Eerst maar even de open deur intrappen: controleer je verlichting.
Sommigen hebben zo'n waxinelichtje achterop zitten; dat is wel érg weinig.

Soms helpt het om eens een beetje te slingeren. Een lampje dat continu op dezelfde positie blijft, kan ook van een auto met een defecte lamp zijn. Als dat lampje slingert, kan dat alleen nog maar een motor zijn.

Wat extra reflectie als je dat wil, bijvoorbeeld op de achterkant van je koffers. Ik heb van die zwarte reflecterende stickers erop geplakt. Ook op wat framebuizen trouwens.
Reflecterende rim-striping kan ook helpen om vanaf de zijkant wat beter zichtbaar te zijn.

Afhankelijk van de regio: in buitengebieden heb je meer kans dat wilde dieren op de weg lopen. Houd er dus rekening mee dat je niet harder rijdt dan je kunt zien. En gebruik groot licht waar nodig; sommige mensen vergeten dat die optie er ook op zit.

In de schemering heb je iets andere problemen. Het ligt voor de hand, en tóch zie je het fout gaan: je zonnevizier. Zo'n inklapbaar ding in je helm is dan wel erg handig, zeker als de zon heel laag staat. Een getint vizier dat je uitwisselt is dan juist NIET handig.
Houd er rekening mee, als je de laagstaande zon in je rug hebt, kijken je tegenliggers tegen de zon in. Grote kans dat je compleet wegvalt tegen de zon.

Verder, het gas zit rechts, de koppeling links, en het stuur zit voor je. Met andere woorden: niets anders dan normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-03-2022 16:51 ]

• geert_s
Hompu schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 16:38:
[...]

Inmiddels een dikke 2k km erop zitten met diezelfde Dunlops. Zou ze zeker aanraden! Ideale band voor onder mijn MT-07. Warmt snel op en biedt meer grip dan de Michelins die hiervoor er om zaten. Slijtage kan ik nog niet beoordelen.

Zelf heb ik nog nooit na zonsondergang gereden, maar het zit er binnenkort wel aan te komen (of ik kan met de auto, maar dan liever met de motor :+ ). Ik vind het wel een beetje spannend namelijk, maar ik wil de motor er niet om laten staan. Qua uitrusting heb ik een geel reflectie vest. Mijn Alpinestars rugzak heeft zo'n knalgele regenhoes die ik er dan omheen kan doen. Dus qua zichtbaarheid lijkt me dat opzich prima. Defensief rijden en plaats op de weg in de gaten houden snap ik ook. Maar vraag het toch even voor het geval iemand nog een toptip heeft :)
Zo spannend is het niet hoor, maar het is vooral rekening houden met dat automobilisten vaak jouw positie en snelheid slecht kunnen inschatten, en daarmee wel een onverwachte acties kunnen uitvoeren. Defensief rijden is in mijn optiek 10x zo belangrijk als een reflectievestje.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik zweer bij Pirelli voor motorbanden, zo ook dus in het sport tour segment. Motor van mn vriendin (K1300R) heeft de Angel GT2 en ik had het ook op mijn Nuda 900R. Je kan zo agressief rijden als je wil maar die banden geven geen kik, ze geven voor mij heel erg een gevoel dat lijkt op de Diablo Rosso/Surpercorsa maar dan met wat minder harde slijtage :P. BMW pushed vaak Bridgestone banden maar vind die dingen maar niks, bij natweer + gladde ondergronden in een bocht verliest het gelijk grip is mijn ervaring.

Overigens puur persoonlijke ervaring, iedere rijder heeft zijn eigen voorkeur :).

• Bommes
[...]

Waar ga je motor rijden in het donker?
Mijn ervaringen op weg bochtige bergweggetjes kan ik je wel geven ;)
Je zicht is wel echt een heel stuk minder dan je gewend bent overdag.
Die haarspeldbocht kun je met geen mogelijkheid door kijken want je koplamp schijnt recht naar voren.. :+

Zonder gekheid: probeer het rijden in het donker te voorkomen.
Dat is wat elke motor reiziger je zal vertellen.
Ben je gewoon op de normale doorgaande wegen in onze NL omgeving dan valt het wel mee.
Zorg dat je verlichting in orde is en rijd zo mogelijk nog defensiever.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
[...]

Of gewoon op de motor stappen en er dan achter komen dat je koplamp stuk is 8)7
Dat gebeurde mij gisteravond op de terugweg van werk naar huis... Dus bij de eerste de beste tankstation maar even een H1 gekocht, want op de A15 rijden zonder koplamp om 22:00 's avonds is ook niet wat. Van het weekend maar een reserve onder m'n zadel gooien...

Even zonder gekheid. In het donker motorrijden is gewoon een kwestie van doen, maar wel 10 keer voorzichtiger dan overdag. Waar je overdag dingen aan kan zien komen kan je dat in het donker niet, dus doe je het op een snelheid dat je altijd kan reageren. Verlichting is ook zeker heel belangrijk. Mijn koplamp ging tijdens het rijden defect, daar kan je niks aan doen, maar dat ik geen reserve mee had was wel een facepalm momentje. Maar daarna ben ik wel gelijk in oplossingen gaan denken. Bij de eerste de beste Shell-paal die ik zag naar toe gereden en een lampje gekocht. Ja die is veel duurder dan bij de Gamma, maar dat is mijn eigen schuld.
Doe dingen waar jij van denkt dat je het wel kan en dan kan je het ook. Als jij dingen gaat doen waar je je niet ok bij voelt of je laat je opjutten(Groep ride) dan ga je fouten maken.
So what als iemand het raar vind dat je met 10 km per uur een bocht door gaat om 22:00 's avonds! Maar dat doe je niet op een drukke N-weg! Dus als je je daar niet OK bij voelt, ga je dat niet doen en zoek je wat landweggetjes uit waar je eventuele achteropkomers voor kan laten gaan.

Mijn advies: Nadenken, Oefenen, DOEN!

• Bommes
Vuikie schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:12:
Waar je overdag dingen aan kan zien komen kan je dat in het donker niet,
Er zijn juist situaties dat je in het donker andere weggebruikers beter ziet aan komen.
Mits ze verlichting aan hebben natuurlijk >:)
On overzichtelijke bochten en kruisingen zie je het koplamp licht van je tegenligger of de gene die uit de zijstraten komen eerder dan dat je dat voertuig ziet.

Ik heb een tijdje woon/werk gereden op de motor, ook in de winter.
Dan was om half 7 thuis vertrekken natuurlijk gegarandeerd in het donker.
Route was: stad, snelweg, provinciaal, dorpjes, werkplek.
Ik vond dat wel okay te doen, niet speciaal me zelf onveilig of ongezien gevoeld.
Buiten de verlichting op mijn motor had ik zelf niets lichtgevends of reflecterend aan.

• Willem30
theredone51 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 15:43:
[...]

Dat sowieso, oorspronkelijk toen ik de motor kocht zaten er Pilot 3's onder, die vond ik niet helemaal fijn (cupping). Toen geswitched naar de T31's en daar ben ik nu aan de 2e set. Goede grip op nat, droog, ... Geen vreemd instuurgedrag (op mijn R1100RT in de standaard bandenmaten), redelijke levensduur (+/-10k, uiteraard afhankelijk van rijgedrag ;) ).

Maar goed, blijft persoonlijk :)
Toen ik het kocht stond het op Metzelers, daarna naar Michelin over gegaan en nu dan een Pirelli. :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Toen ik nog in Rotterdam werkte had ik wel eens avonddiensten tot twaalf uur 's nachts. Dan reed ik ook in het donker terug naar huis (Den Haag). In het begin is het wel spannend, want je ziet natuurlijk veel minder. Olie op de weg, op het laatste moment overstekende dieren, zand in de bocht etc. het is allemaal niet of pas heel laat op te merken.
Nog wat defensiever en rustig rijden op de binnenweggetjes kan ik wel aanraden. Op de snelweg (de A13 voor mij) stelde het verder vrij weinig voor. Ver vooruit kijken en anticiperen op inhaalacties van auto's die je gewoon echt niet zien, dus op tijd naar de linkerbaan (en weer terug natuurlijk). Bedenk dat veel mensen de compleet rijdende kerstbomen van ambulances, brandweer en politie met sirenes ook vaak niet opmerken, of die discoverlichting van wegbeheer... Een motor zal dan nog makkelijker gemist worden.

Qua snelweg moet je ook rekening houden met dat op sommige trajecten natuurlijk sneller gereden mag worden en dat sommige automobilisten dat met beide handen (of in elk geval één hand, die andere moet natuurlijk de telefoon bedienen voor selfies, Netflix en feesboek statusupdates) aangrijpen om lekker rap te rijden. Wees dus bedacht op achteropkomend verkeer.

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 19:00
Toen ik nog een motor had in NL, deed ik 's avonds of 's morgens vroeg altijd mijn mistlampen aan. Maakte mij niet zoveel uit dat misschien mensen er geirriteerd door raken, maar je bent wel veel beter zichtbaar op zijn relatief klein voortuig.

Zoals velen zeggen, vooral voorzichtiger rijden, al reed ik 95% snelweg, dus dan heb je sowieso licht zat.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• kneusteun
  • Nu online
Is nu in het donker rijden ineens een ding?
Nog nooit problemen mee gehad of überhaupt gedacht dat ik niet zichtbaar was. Er zijn gewoon duidelijke regels voor verlichting en reflectoren etc. En als de EU dat als veilig ziet dan lijkt het me geen probleem toch?

Ja als je offroad gaat alleen door het bos of iets dan kan het anders zijn, maar dam gewoon niet alleen gaan.

Maar op de openbare weg kan je wel met 1000 lampen aan gaan rijden, maar als je zo para bent voor gevaar dan moet je je ook bedenken dat verblinden misschien nog wel gevaarlijker is....

Op een gegeven moment kan je beter een koekblik pakken denk ik dan....

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39
Naif0n schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:59:
Toen ik nog een motor had in NL, deed ik 's avonds of 's morgens vroeg altijd mijn mistlampen aan. Maakte mij niet zoveel uit dat misschien mensen er geirriteerd door raken, maar je bent wel veel beter zichtbaar op zijn relatief klein voortuig.
Tja, 9 van de 10 motoren hebben die dingen niet. Mijn vorige motor had niet eens alarmlichten en die vind ik toch wel fijn bij het tussen de file door kruipen.
Zoals velen zeggen, vooral voorzichtiger rijden, al reed ik 95% snelweg, dus dan heb je sowieso licht zat.
Da's niet overal zo hoor. Neem bijvoorbeeld maar eens de A1 tussen Apeldoorn en Amersfoort middenin de nacht. Daar is het gewoon helemaal donker. Ik vond dat de eerste keer toen ik mijn autorijbewijs net had best spannend.

Er zijn hier op de Veluwe trouwens wel wat weggetjes die ik liever alleen overdag pak. Heb niet zoveel zin om een hert of zwijn te koppen.

En verder.. Tja, in het donker rijden is niet zo heel veel anders dan overdag. Beetje defensief rijden en dan kom je er wel :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Snelweg zonder verlichting/weinig verlichting (buiten de Randstad) vind ik trouwens niet heel onprettig, omdat je dan van grotere afstand kan zien dat er iets rijdt. Geen lichtvervuiling door de lantaarns zeg maar. Wel is het dan natuurlijk weer het issue dat er ineens een koe op de weg staat, om maar eens wat te noemen :P

En er is niks mis met wild zwijn of ree van de grill, maar niet als die grill jouw radiator is :X

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:53
Gisteravond nog een heerlijk rondje Zwarte Meer gedaan, en moest natuurlijk even bij de Kadoelen stoppen om een plaatje te schieten:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVa-b7nijC2vUqKyDTg8y_mOVR8KUuAmOaVehm4Freoiu-coHPkxCLacqfNpLBA_8qku4sY8oN8yTWf3Wt4Qyv8-ym7tEcOWfWD6yXfQv9KETx53PpjZ5LrRrvGJy-pw1A6aCBjahZRDeCqlrPHwS_rUw=w1282-h961-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Rec0n
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-11 22:58
s006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:10:
Gisteravond nog een heerlijk rondje Zwarte Meer gedaan, en moest natuurlijk even bij de Kadoelen stoppen om een plaatje te schieten:

[Afbeelding]
Leuk rondje voor op een avond! Moet ik ook maar eens doen aangezien dit zo ongeveer mijn achtertuin is :)

• com2,1ghz
  • Laatst online: 20-11 16:22
InZane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Tja, 9 van de 10 motoren hebben die dingen niet. Mijn vorige motor had niet eens alarmlichten en die vind ik toch wel fijn bij het tussen de file door kruipen.
Daar zijn alarmlichten niet voor bedoeld. Voegt ook voor de rest niets toe.

• InZane
com2,1ghz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Daar zijn alarmlichten niet voor bedoeld.
Klopt helemaal, maar toch komt het je zichtbaarheid op zo'n moment wel ten goede.
Het zal niet de eerste keer zijn dat er zomaar een blik van baan wisselt zonder goed te kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 30-03-2022 13:44 ]

• Naif0n
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-11 19:00
InZane schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Da's niet overal zo hoor. Neem bijvoorbeeld maar eens de A1 tussen Apeldoorn en Amersfoort middenin de nacht. Daar is het gewoon helemaal donker. Ik vond dat de eerste keer toen ik mijn autorijbewijs net had best spannend.
Ik reed ook grotendeels alleen A7/A10, snelwegen die altijd wel goed belicht zijn/waren. Maakt het natuurlijk niet minder dat veel kensen gewoon nooit goed oijken, zelfs met goed licht.

2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon luid pijpend op het achterwiel door de file heen broapen. Heb je ook geen alarmlichten nodig 8)

#stokpaardjes #oudekoeien #tijdvoordíediscussie :P

• kneusteun
  • Nu online
Vrijdag schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:45:
Gewoon luid pijpend op het achterwiel door de file heen broapen. Heb je ook geen alarmlichten nodig 8)

Ik wou het niet zeggen.
Dus als je 35 koplampen neemt om zichtbaar te zijn kan je ook een setje open pijpen nemen.
Het is allebei gewoon niet handig....

• InZane

Ik kan alleen per ongeluk wheelies :+

Afgelopen zondag had ik trouwens een waterfiets :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRxkRmNJl3pDH78F8TVBcPShfGQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Js7chUWZd0RssEaKrzZzbjCp.jpg?f=user_large

• DrivinUCrazy
com2,1ghz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:42:
[...]

Daar zijn alarmlichten niet voor bedoeld. Voegt ook voor de rest niets toe.
Daar zijn ze niet voor bedoeld, nou en?

Dat het niets toevoegt ben ik niet met je eens. Een knipperend lampje valt meer op dan een niet bewegend lichtvlekje. Tussen de file rijd ik ook met alarmverlichting aan. Wil ik weer invoegen zoek ik een plekje, en zet ik de alarmverlichting weer uit. Het mag volgens de gedragscode niet "omdat het verwarrend zou zijn", maar mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. De automobilist ziet duidelijk dat ik invoeg en met de alarmverlichting uit heb ik ook duidelijk niet meer de intentie om er tussendoor te gaan.
Dit is wel alleen in het (incidentele) woon-werk verkeer dat ik met de motor doe. Die automobilisten zijn misschien wat meer gewend.

Ook ooit eens aan een agent gevraagd, en die zei ook hetzelfde: alles wat je doet om je zichtbaarheid en veiligheid te vergroten, juichen wij toe.

Zo heb ik ook jaren met mistlampen aan rond gereden. Na het installeren ingeschakeld, en nooit meer uitgezet. Ze verblindden niet, de zichtbaarheid werd vergroot... Wat zou er dan op tegen zijn?

De motoren die zonder alarmlichten zijn uitgerust: niet mijn probleem. Er zijn ook nog motoren zonder ABS uitgerust, mag ik zelf mijn ABS dan ook niet gebruiken? (belachelijk argument, is ook niet serieus bedoeld. :+ )

• kneusteun
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Dat het niets toevoegt ben ik niet met je eens. Een knipperend lampje valt meer op dan een niet bewegend lichtvlekje. Tussen de file rijd ik ook met alarmverlichting aan. Wil ik weer invoegen zoek ik een plekje, en zet ik de alarmverlichting weer uit. Het mag volgens de gedragscode niet "omdat het verwarrend zou zijn", maar mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. De automobilist ziet duidelijk dat ik invoeg en met de alarmverlichting uit heb ik ook duidelijk niet meer de intentie om er tussendoor te gaan.
Dit is wel alleen in het (incidentele) woon-werk verkeer dat ik met de motor doe. Die automobilisten zijn misschien wat meer gewend.

Ook ooit eens aan een agent gevraagd, en die zei ook hetzelfde: alles wat je doet om je zichtbaarheid en veiligheid te vergroten, juichen wij toe.

Zo heb ik ook jaren met mistlampen aan rond gereden. Na het installeren ingeschakeld, en nooit meer uitgezet. Ze verblindden niet, de zichtbaarheid werd vergroot... Wat zou er dan op tegen zijn?

De motoren die zonder alarmlichten zijn uitgerust: niet mijn probleem. Er zijn ook nog motoren zonder ABS uitgerust, mag ik zelf mijn ABS dan ook niet gebruiken? (belachelijk argument, is ook niet serieus bedoeld. :+ )
Maak aan dB killers eruit alles! Maar meneer agent, een andere agent zei dat alles was geoorloofd om de veiligheid te vergroten. >:)

Ik snap wel de mistlichten btw, alleen heb ik ook al regelmatig zo'n BMW boot gehad die aan kwam rijden s'avonds en ik amper nog wat zag omdat meneer de mistlichten gebruikte als verstralers....

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 15:30
[...]

Voor de MT-07 zou ik kijken naar de Yamaha Led Plus knipperlichten, die voegen dagrijverlichting toe. Had deze ook op mijn MT-07 en kreeg vaak te horen van andere rijders hoe goed zichtbaar ik was.

• com2,1ghz
DrivinUCrazy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:56:
[...]

Omdat een deelname aan het verkeer ook bestaat uit communicatie. Alarmlichten geven een verkeerd signaal af. Dan heb je ook die figuren waarvan geen alarmlichten op de motor zit, maar linker of rechterknipperlicht aanlaten.

Net als die idioten die met groot licht tussen de file gaan rijden. Lekker zichtbaar ben je als ik niets meer in mijn spiegels zie. Idem met mistlampen.
Hou gewoon hiermee op. Leuk dat een agent je wat heeft vertelt maart dit hoort gewoon niet.

• kneusteun
  • Nu online
DeLyon schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Voor de MT-07 zou ik kijken naar de Yamaha Led Plus knipperlichten, die voegen dagrijverlichting toe. Had deze ook op mijn MT-07 en kreeg vaak te horen van andere rijders hoe goed zichtbaar ik was.
Dat is serieus wat mensen zegen?
Jo ik zag je rijden, je bent echt goed zichtbaar :?

• geert_s
kneusteun schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Jij hoort dat nooit, omdat je dus niet goed zichtbaar bent. Dan zien ze je dus niet rijden he :+

• theredone51

Claxon koppelen aan je alarmlichten en al toeter-knipperend door de file :9
kneusteun schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:10:
[...]

Ik heb al vaak genoeg commentaar gehad van achter- of voorrijders dat je verlichting wel/niet goed zichtbaar is. Een xenon koplamp helpt voor de herkenning / zichtbaarheid vooraan. Een fatsoenlijk achterlicht / af en toe je lampjes vervangen helpt voor de zichtbaarheid achteraan.

• geert_s
com2,1ghz schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Omdat een deelname aan het verkeer ook bestaat uit communicatie. Alarmlichten geven een verkeerd signaal af. Dan heb je ook die figuren waarvan geen alarmlichten op de motor zit, maar linker of rechterknipperlicht aanlaten.

Net als die idioten die met groot licht tussen de file gaan rijden. Lekker zichtbaar ben je als ik niets meer in mijn spiegels zie. Idem met mistlampen.
Hou gewoon hiermee op. Leuk dat een agent je wat heeft vertelt maart dit hoort gewoon niet.
Volgens de ANWB:
4. Waar moet de motorrijder zich aan houden?
Hij moet het snelheidsverschil niet te groot maken en als de file weer rijdt, gewoon invoegen. Alarmlichten zijn nuttig als een motorrijder een file nadert, om het overige verkeer op zijn aanwezigheid te attenderen. Als hij eenmaal tussen de auto's zit, kunnen die weer uit. Als er meerdere motoren tussen de file doorrijden, moeten ze onderling een afstand van ongeveer twee auto's aanhouden. Hij moet zich houden aan de ruimte tussen de twee meest linkse banen, en niet over vluchtstroken, verdrijvingsvlakken, puntstukken en dergelijke rijden. Motorrijders houden uit zichzelf al rekening met de strepen op de weg. Die kunnen glad zijn, en daar zullen ze dus naast willen rijden, net als naast asfalt dat in kieren in de weg is gegoten als reparatie.
Volgens de KNMV / gedragscode:
Naderen file
Verminder geleidelijk snelheid en waarschuw achterop komend verkeer met alarmlichten (of remlicht). Gebruik om verwarring bij automobilisten te voorkomen, geen richtingaanwijzers of alarmlichten wanneer je tussen de file doorrijdt. Kies bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, positie tussen de twee meest linke rijstroken.

Stoppen in de file
Sta je toch in een file, gebruik dan alarmlichten of remlicht om duidelijk aan te geven dat je met je motor achter de file staat. Soms merken automobilisten de file wel op, maar niet de motor achter de file. Houd voldoende afstand van de voorganger en probeer zo mogelijk in te voegen tussen de wachtende auto’s. Daar is het veiliger.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 12:59
MAW het wordt afgeraden maar is niet verboden :P
Mijn ervaring is dat alarmlichten helpen dus ik rijd met alarmlichten door de file 8)

[ Voor 47% gewijzigd door SniperGuy op 30-03-2022 15:18 ]

• com2,1ghz
geert_s schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:15:
[...]

Volgens de ANWB:

[...]

Volgens de KNMV / gedragscode:

[...]
Dat bevestigt mijn reactie.

• kneusteun
  • Nu online
geert_s schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:10:
[...]

Jij hoort dat nooit, omdat je dus niet goed zichtbaar bent. Dan zien ze je dus niet rijden he :+
😂
Als ze een 1,87cm met witte helm en oranje motor over het hoofd zien dan snap ik niet dat er mensen nog lopend of op een fiets de straat op durven.
😅

• theredone51
kneusteun schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:20:
[...]

😂
Als ze een 1,87cm met witte helm en oranje motor over het hoofd zien dan snap ik niet dat er mensen nog lopend of op een fiets de straat op durven.
😅
Mensen zien zelfs brandweer / ambulance / politie over het hoofd, dus ;)

• s006110
Rec0n schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Leuk rondje voor op een avond! Moet ik ook maar eens doen aangezien dit zo ongeveer mijn achtertuin is :)
is ook zo'n beetje mijn achtertuin:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVUIxHbFEOEyfLOXRWo_EU8yIa4Ezl562iqnyo1Oi3N4nw6TJCap0lV0bnXpPKu3ubOnwxr89SFMZ-B5mYPFV1jTkEedXuJCRwTCFo_M1h7CzeQuTuNLtWDASiyqNNCWXJSPvcKB_PT5D6lzunaFuR3QQ=w831-h961-no?authuser=0

dit rondje is zo'n beetje op de kop af een uurtje rijden. Dus uitermate geschikt om na het eten, voor het donker weer thuis te zijn (om een beetje aan te sluiten op de discussie over het in het donker rijden, waar ik ook niet van houd)

Had er deze keer niet voor gekozen om de pont bij Genemuiden te pakken, maar om door te rijden naar Hasselt. Rondje is ook erg leuk om uit te breiden via Zwolle, en dan de Zalkerdijk mee te pakken.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Kryziek

Kryziek

bb || !bb

SniperGuy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:18:
MAW het wordt afgeraden maar is niet verboden :P
Mijn ervaring is dat alarmlichten helpen dus ik rijd met alarmlichten door de file 8)
Mijn argument om het niet te doen is dat jij nu automobilisten conditioneert dat motorrijders die tussen de file door rijden, altijd hun alarmlichten aan hebben waardoor ze niet meer kijken naar motorrijders zonder knipperende lichtjes.

Verder gewoon doen wat je wil, zolang ik er maar geen last van heb haha _/-\o_

Grootlicht hinderd wel, dus doe maar nie mensjes :)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Da's ook het soort rondje dat ik regelmatig heb gereden. Via de Zalkerdijk richting Kampen, via Ijsselmuiden (of eigenlijk Grafhorst) naar Genemuiden, bochtjes pakken op de Kamperzeedijk. Dan via Hasselt (en Genne) weer naar Zwolle, of richting Zwartsluis en dan via Meppel weer terug naar huis. Of ik rijdt door richting Nieuwleusen om dan Oudleusen, Dalfsen en Wijthmen er nog ff achteraan te plakken :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• s006110
Ik rij altijd alleen op mijn achterwiel tussen de files door... Dan val je wel op met een ouwe cruisert die op het achterwiel tussen de file door jaagt met 120+ km/u. Hoef mijn knippers dan ook niet meer aan te doen, want die zie je toch niet

• InZane
s006110 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 15:25:
[...]

is ook zo'n beetje mijn achtertuin:

[Afbeelding]

dit rondje is zo'n beetje op de kop af een uurtje rijden. Dus uitermate geschikt om na het eten, voor het donker weer thuis te zijn (om een beetje aan te sluiten op de discussie over het in het donker rijden, waar ik ook niet van houd)

Had er deze keer niet voor gekozen om de pont bij Genemuiden te pakken, maar om door te rijden naar Hasselt. Rondje is ook erg leuk om uit te breiden via Zwolle, en dan de Zalkerdijk mee te pakken.
Ik voel een date aankomen :+

Slechte herinneringen aan de N50 trouwens. Die weg nodigt uit tot te hard rijden en dan is het *flits* :(
Pagina: 1 ... 384 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.