Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 383 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.730 views

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Vrijdag schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Rood rijdt het lekkerste, dat is een bestaand feit dat vaststaat en waar is 8)
Oranje is ook niet mis hoor! Klinkt in elk geval mooier!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51
Beide natuurlijk! :P

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:19

Vrijdag

De Zwarte

418O2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0BH1QUO-XaMDCMGFafeoOxeKPU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/akGZMZykN63KS4DfI2vudIH1.jpg?f=user_large

;)

geverfd rood is óók rood

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8xDeN5_LfhnXtJk4kN0q8GNnK8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Tu7G3Dv2AL7x0km1IZ1KBYe.jpg?f=user_large

Classic, uiteraard 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Vrijdag op 23-03-2022 09:15 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:11
Vrijdag schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:07:
[...]

Rood rijdt het lekkerste, dat is een bestaand feit dat vaststaat en waar is 8)
Dat komt omdat een rode sneller is _/-\o_

Als je er dan ook nog eens oranje KTM goodies op zet, krijg je ook nog eens extra peekaatjes

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik fietste gister in de stad en er kwam een zeer aantrekkelijk persoon op een motor voorbij rijden. Motor was zeer stil en ik zag vanuit mijn perspectief geen uitlaat, dus ik dacht: wellicht is het een elektrische? Maar nee; type van de motor opgezocht en het is een Yamaha XJ6.

Nog nooit gezien, zo'n uitlaat. Ik vind het echt heel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://www.cyclechaos.com/images/0/08/Yamaha-xj6-2013-2013-1_Zd8vgN8.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 23-03-2022 10:43 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ohh...weet je wat ik helemaal vergeten ben?!

* Mike2k reed op een '99 BMW R1100S

Met de nadruk op reed ;)

Die neue BMW motorrad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VmNRjYf9eNWCtRpeD2JC6estkx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B4nSfTCpYhUnoKhmAAHQgYUd.jpg?f=fotoalbum_large

Een 2014 BMW R1200R :*)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:11
@LankHoar , je mag mijn Honda dus toevoegen aan de openingspost

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:03

Wootlock

Evilution

Sinds kort eigenaar de Beelin moto navigatie.
Werkt erg prettig moet ik zeggen, zeker nadat ze Google maps gebruiken :)

"Don't let your dreams be memes"

• ArjenIsM3
TucanoItaly schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:41:
Ik fietste gister in de stad en er kwam een zeer aantrekkelijk persoon op een motor voorbij rijden. Motor was zeer stil en ik zag vanuit mijn perspectief geen uitlaat, dus ik dacht: wellicht is het een elektrische? Maar nee; type van de motor opgezocht en het is een Yamaha XJ6.

[Afbeelding]
Geen foto van de persoon? :P

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:46
TucanoItaly schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:41:

[Afbeelding]
Dit was mijn lesmotor :) Good times..

Ik was ongetwijfeld niet dat aantrekkelijke persoon. Ik vond dat gekke stompje van een uitlaat trouwens helemaal niks _O- Smaken verschillen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-11 20:33
theredone51 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Ik heb de Touratech versie van de Schuberth E1 toen via eBay gekocht via Touratech voor 300 euro, dat was toen goedkoper dan om het even waar:
https://www.benl.ebay.be/...ksid=p2060353.m2749.l2649

Erg blij met die helm, maar ik heb ook weinig andere keuze dan Schuberth door mijn formaat / vorm van mijn hoofd. Voordien had ik de C3-basic, de E1 is wat betreft pasvorm gelijk aan de C3-pro die +/- hetzelfde is als de C3-basic. De E1 / Touratech versie is wel redelijk zwaar, bijna 2kg, wel iets om rekening mee te houden.
Ah dat is ook geen verkeerde deal! Ik had op internet gezien dat hij wat geluid maakt op de snelweg(101dB) en gaat lekken als 't regent. Heb jij dezelfde ervaring?

Aan de andere kant, zou dus niet weten waarvoor een systeemhelm handig is, en de RPHA70 is een stuk lichter en stiller volgens de online testen.

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
Ik heb een video van mezelf over mijn KTM op Youtube gezet :)

https://youtu.be/1cZDlDRXPgM

[ Voor 5% gewijzigd door JaICTDronten op 23-03-2022 12:13 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hah, youtube.. Ik had ooit videobewerking als hobby, en nu dan 't opknappen van (en rijden op) motoren. Ik voel alleen niet zo de behoefte om met m'n kop voor de camera te staan. Anders had ik mogelijk ook wel een kanaal gelanceerd.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

BM

Moderator Spielerij
BM schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:33:
Nu aan het kijken naar een goede rijschool in de buurt waar ze binnenkort proeflesje kan doen. Iemand toevallig nog aanraders in de buurt van Bodegraven/Woerden (ik woon er precies tussenin)
RealPG schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:17:
[...]

Jazeker! Boyke Narain van Motorrijschool Transfer uit Bodegraven (https://motorrijschooltransfer.nl/even-voorstellen/). Heb ik eind 2020 - alles in één keer - mijn rijbewijs bij gehaald. Super aardige gast en enthousiaste motorliefhebber. Ook bij mij begonnen via een proefles.
Afgelopen zaterdag heeft ze uiteindelijk haar 1e (proef)les gehad bij Boyke. Hoewel het begin lastig was (wegrijden zonder 100 miljoenmiljard toeren was een dingetje :+) ging het uiteindelijk best prima. Gelijk doorgepakt, en de 1e 4 lessen staan ondertussen al ingepland. Ben benieuwd hoe ze het verder oppakt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:22:
Hah, youtube.. Ik had ooit videobewerking als hobby, en nu dan 't opknappen van (en rijden op) motoren. Ik voel alleen niet zo de behoefte om met m'n kop voor de camera te staan. Anders had ik mogelijk ook wel een kanaal gelanceerd.
Je hoeft niet persé met je kop erop. Het maakt het wel wat persoonlijker, maar als je content interessant genoeg is, maakt dat niet uit. De beruchte/beroemde Lockpicking Lawyer blijft ook anoniem. En er worden pogingen gedaan om 'm te traceren. Ze sturen GPS trackers naar zijn postbus enzo, maar hij wil echt anoniem blijven.
We leven in een vreemde wereld. Gisteren zag ik een live stream van Itchy Boots ter ere van het doorbreken van de 1.000.000 subscriber grens. Dat is best veel. Maar ook zij krijgt met vreemde dingen te maken. Er werd bv gevraagd hoeveel tijd er zit tussen het filmen en publiceren van haar filmpjes. Daar wil ze dus geen antwoord op geven, want dan gaan mensen proberen te gokken waar ze is. En in de eerste plaats rijdt ze graag alleen, dat is haar ding, maar het heeft ook met veiligheid en een beetje privacy te maken. Ze heeft wel eens iemand aan de deur van haar hotel/guesthouse gehad Dat was dan op zich met de beste bedoelingen; iemand die haar graag wilde ontmoeten en een stukje meerijden. Maar het is nogal wat om zomaar een obekende aan je slaapkamerdeur te treffen.
En - je snapt het niet - maar zij krijgt ook haatmail, doodsbedreigingen en weet ik wat voor ellende opgestuurd. Ook in de chat kwam er weer van alles voorbij. Je zag het soms aan haar gezicht en ze noemde dan voor de grap de huwelijksaanzoeken die ze krijgt.
Het blijkt wel weer dat er een hoop gekken op de wereld zijn die dankzij internet een uitlaatklep hebben gevonden. Alleen hebben ze niet in de gaten wat ze met iemand doen die in principe alleen maar een positief verhaal probeert te vertellen. Kan best zijn dat je de filmpjes niet interessant vindt, maar om nou haatberichten te gaan sturen...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-11 20:41
JaICTDronten schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:13:

Leuk gedaan !
Als iemand die ook vaker offroad rijd valt me wel meteen op dat je wel erg straat/mode gerichte laarzen aan hebt.
Heb je geen offroad laarzen dan raad ik je als eerste daar in te investeren.

Video editing en de shots zijn nice gedaan, petje af. :)
Je presentatie behoeft nog wat oefening ;) maar voor je eerste video goed gedaan!
Je hebt er een abonnee bij (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 18:19
mphilipp schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:52:
[...]

Je hoeft niet persé met je kop erop. Het maakt het wel wat persoonlijker, maar als je content interessant genoeg is, maakt dat niet uit. De beruchte/beroemde Lockpicking Lawyer blijft ook anoniem. En er worden pogingen gedaan om 'm te traceren. Ze sturen GPS trackers naar zijn postbus enzo, maar hij wil echt anoniem blijven.
We leven in een vreemde wereld. Gisteren zag ik een live stream van Itchy Boots ter ere van het doorbreken van de 1.000.000 subscriber grens. Dat is best veel. Maar ook zij krijgt met vreemde dingen te maken. Er werd bv gevraagd hoeveel tijd er zit tussen het filmen en publiceren van haar filmpjes. Daar wil ze dus geen antwoord op geven, want dan gaan mensen proberen te gokken waar ze is. En in de eerste plaats rijdt ze graag alleen, dat is haar ding, maar het heeft ook met veiligheid en een beetje privacy te maken. Ze heeft wel eens iemand aan de deur van haar hotel/guesthouse gehad Dat was dan op zich met de beste bedoelingen; iemand die haar graag wilde ontmoeten en een stukje meerijden. Maar het is nogal wat om zomaar een obekende aan je slaapkamerdeur te treffen.
En - je snapt het niet - maar zij krijgt ook haatmail, doodsbedreigingen en weet ik wat voor ellende opgestuurd. Ook in de chat kwam er weer van alles voorbij. Je zag het soms aan haar gezicht en ze noemde dan voor de grap de huwelijksaanzoeken die ze krijgt.
Het blijkt wel weer dat er een hoop gekken op de wereld zijn die dankzij internet een uitlaatklep hebben gevonden. Alleen hebben ze niet in de gaten wat ze met iemand doen die in principe alleen maar een positief verhaal probeert te vertellen. Kan best zijn dat je de filmpjes niet interessant vindt, maar om nou haatberichten te gaan sturen...
Jep, en dat kan best onder je huid gaan zitten (weet ik uit ervaring).
Sommige mensen hebben schijnbaar een enorme drang om negatieve energie af te geven in comments op het internet. In den beginne was het natuurlijk allemaal anoniem (xxxFussyPucker42069xxx gooit een sneue opmerking ergens heen, iedereen negeert het) maar tegenwoordig is het met naam en toenaam, echt de schaamte voorbij. Ik kan er, zelfs in deze tijd, nog steeds met m'n kop niet bij... Mensen gunnen een ander helemaal niets meer.

Ik ben zelf best wel fan van Itchy Boots en heb een aantal interviews gehoord, waarin ze eigenlijk hetzelfde benoemde. Het is ook de reden dat ze een bepaald format aanhoudt in haar afleveringen en niet teveel persoonlijke dingen laat zien.

In ander nieuws:
Mijn motor wordt aankomende vrijdag door een schade-expert onderzocht en dan hoor ik vrij vlot of het een gevalletje TL is... Ik wacht even met foto's totdat het deel verzekering is afgehandeld.
Zelf ben ik overigens nagenoeg vrij van (spier)pijn, dus dat is wel fijn :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04

Geinig idee Robert!

Ik ga je volgen.

I took the blue pill…

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 10:55
Bioflap schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Ah dat is ook geen verkeerde deal! Ik had op internet gezien dat hij wat geluid maakt op de snelweg(101dB) en gaat lekken als 't regent. Heb jij dezelfde ervaring?

Aan de andere kant, zou dus niet weten waarvoor een systeemhelm handig is, en de RPHA70 is een stuk lichter en stiller volgens de online testen.
Heel veel snelwegkilometers doe ik niet, maar ik heb gewoon altijd goede oordoppen en ik heb nog niet het idee gehad dat hij luidruchtiger is. Uiteindelijk is het gewoon een C3 pro met een zonneflap er op, die flap zal ongetwijfeld wat geluid maken maar dat zal bij alle 'adventure/sport' helmen wel zijn.

Lekkend vizier, zelfde verhaal: nog niet in de regen gereden (als het even kan blijft dat ook zo :+ ). Ik weet wel dat dat een dingetje was bij de C3 basic en daar heb ik er persoonlijk ook nooit last van gehad :)

Waarom een systeemhelm handig is? Omdat je dat ding open kan zetten om te ventileren / praten / ...en persoonlijk is het voor mij ook praktisch dat ik mijn bril kan ophouden.

• theredone51

Introductie video over mezelf en mijn KTM.
In deze video vertellen we over de start en de toekomst van die kanaal.
'Die' spellingscontrole in mijn hoofd heeft hier moeite mee ;) Verder staat het inderdaad mooi op beeld + je hebt een aangename stem om naar te luisteren (persoonlijke mening, maar er zijn genoeg kanalen waar ik stop door de stem van de presentator/presentratrice) :>

• The1WhoKnockz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-11 12:36

Leuke video! Hier nog een volger.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:41
Brubs schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Vanochtend was het inderdaad goed frisjes, ik kwam niet van huis en zaterdagmiddag ergens heen gereden, niet nagedacht over de maandagochtend kou. Gelukkig wel winterhandschoenen mee :+

Ik heb afgelopen week de Cardo Freecom geinstalleerd, was wat krap maar alles wel goed en netjes weg kunnen werken. Tot nu toe zeer tevreden! Moet nog wel even kijken hoe alles precies werkt, maar de grote lijnen zijn heel simpel. En prima geluid zelfs met oordoppen en zacht volume zeer degelijk.
Welke versie? Ik heb net de 2+ besteld omdat hij maar een kratje duurder was dan de 1+.

Ik ben zelf meer van het solo-rijden en podcast luisteren. Hopelijk lukt dat met gehoorbescherming in. Als ik nog een keer in een groep ga rijden (denk het niet) dan zien we wel weer hoe we dat dan oplossen (Discord o.i.d.).

• 13art
  • Laatst online: 09:29

13art

Moderator Mobile
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:17:
[...]

Ik ben zelf meer van het solo-rijden en podcast luisteren. Hopelijk lukt dat met gehoorbescherming in.
Kan je uit eigen ervaring zeggen dat dat prima lukt.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Bark_At_The_Cat
13art schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:29:
[...]

Kan je uit eigen ervaring zeggen dat dat prima lukt.
Top. Ik gebruik nu AirPods 2 zonder enige vorm van NC, maar maak me toch wel beetje zorgen over gehoorschade.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:31:
[...]

Top. Ik gebruik nu AirPods 2 zonder enige vorm van NC, maar maak me toch wel beetje zorgen over gehoorschade.
Heb zelf de Cardo Freecom 4 en gebruik 20db vlak dempende gehoorbescherming en kan nog prima muziek luisteren. Uiteraard niet op de laagste volume stand maar hij hoeft ook echt niet maximaal.

• JaICTDronten
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 30-04 13:44

JaICTDronten

Bedrijfsaccount Ja! ICT
theredone51 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 16:43:
[...]

[...]

'Die' spellingscontrole in mijn hoofd heeft hier moeite mee ;) Verder staat het inderdaad mooi op beeld + je hebt een aangename stem om naar te luisteren (persoonlijke mening, maar er zijn genoeg kanalen waar ik stop door de stem van de presentator/presentratrice) :>
Thanks. Vaak genoeg gecontroleerd maar dan glipt er toch nog iets tussendoor. Aangepast.

• Bark_At_The_Cat
13art schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 17:33:
[...]

Heb zelf de Cardo Freecom 4 en gebruik 20db vlak dempende gehoorbescherming en kan nog prima muziek luisteren. Uiteraard niet op de laagste volume stand maar hij hoeft ook echt niet maximaal.
Ah, die had zeker nog niet de JBL speakers dan als ik zo snel even zie. Zal dan wel vergelijkbaar zijn. We gaan het hoe dan ook snel genoeg merken. :D

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:19:
[...]

Ah, die had zeker nog niet de JBL speakers dan als ik zo snel even zie. Zal dan wel vergelijkbaar zijn. We gaan het hoe dan ook snel genoeg merken. :D
Toch wel, de nieuwere modellen (denk ik dan) hadden dat wel. Ik heb dus ook de JBL speakers.

Edit:
Ah ik heb de 4+. Dacht dat de 4+ de nieuwe versie was, maar dat is de 4x. My mistake.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 23-03-2022 18:24 ]

• Bark_At_The_Cat
13art schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:22:
[...]

Toch wel, de nieuwere modellen (denk ik dan) hadden dat wel. Ik heb dus ook de JBL speakers.

Edit:
Ah ik heb de 4+. Dacht dat de 4+ de nieuwe versie was, maar dat is de 4x. My mistake.
Duidelijk. We gaan het zien - die x-varianten zijn nogal een stuk duurder weer zie ik overigens.

Edit: dit was allicht een beetje een snelle impuslaankoop, maar toch for future reference: de Spirit en Spirit HD zijn blijkbaar de nieuwe budgetopties - en de x-modellen de mid range voor duo's of kleine groepjes. De +-modellen zijn dus last gen. De Spirit heeft als nadeel dat de speakers wat kleiner zijn (en dus ook ieler??) dan de andere opties. De Spirit HD en de Freecom 2+ hebben grotere speakers, maar ook beiden niet JBL. Daarvoor moet je naar de Freecom 4+, 2X of 4x - maar die zijn een stuk duurder.

Wat betreft bereik beloven ze voor de Spirit meer bereik dan met de Freecom 1+ die echt meer voor communicatie met een passagier bedoeld is. Het beloofde bereik van de Spirit HD zou tussen de Spirit (400m) en de 2+ (800m) inzitten met 600m. Al maakt het allicht nog wel wat uit dat de nieuwe serie gebruik maakt van BT5.2, en niet van 4.1 zoals de oude serie. Ik lees op verschillende plekken dat die range nogal wisselend is - dus allicht is het niet echt goed te vergelijken zonder goede test. O well.

Verder heeft de nieuwe serie USB-C en zou iets sneller opladen.

USB-C en BT5.2 zijn nice to have dus ik laat het maar even bij de 2+ gezien die toch al bijna op de post gaat en mijn eisen eigenlijk niet ontzettend hoog zijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 23-03-2022 19:13 ]

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Je hoeft inderdaad niet persé met je kop in beeld. Ik heb toevallig recent een filmpje gemaakt waarin ik niet/amper in beeld ben, en dat is eigenlijk best prima. Eerder heb ik een Tweakblog bijgehouden, maar als je dat netjes wil doen kost dat ook veel tijd, en je mist vaak foto's omdat je niet telkens je telefoon erbij wil pakken als je vieze handen hebt. Video's maken zou dan een goed alternatief zijn, maar dan moet ik nog wel wat betere camera's hebben o.a.

Heb vorige maand een Kawasaki GTR1000 opgehaald, het is niet de bedoeing om dat ding helemaal op te knappen maar ik heb wel het idee om bij het sleutelen aan dat ding de camera wat vaker erbij te zetten. Ik heb wel meer beeldmateriaal overigens. Maar voor ik dat evt. online zet moet ik 't wel goed genoeg vinden..

Wie weet dump ik in de toekomst nog 's een YT kanaal hier. Ik weet 't nog niet.

In ander nieuws, de Fazer heeft sinds vandaag een originele uitlaat. Zal later ff een paar foto's maken, foto's van 't hok hier met een stapel Kawasjakie* onderdelen op de achtergrond vindt niemand hier interessant gok ik :+

Ja ja, verbastering enzo.. Maar we hebben 't ding dan ook Sjakie de Kawa genoemd

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 23-03-2022 19:14 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ArjenIsM3
Bark_At_The_Cat schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 18:34:
[...]

Duidelijk. We gaan het zien - die x-varianten zijn nogal een stuk duurder weer zie ik overigens.

Edit: dit was allicht een beetje een snelle impuslaankoop, maar toch for future reference: de Spirit en Spirit HD zijn blijkbaar de nieuwe budgetopties - en de x-modellen de mid range voor duo's of kleine groepjes. De +-modellen zijn dus last gen. De Spirit heeft als nadeel dat de speakers wat kleiner zijn (en dus ook ieler??) dan de andere opties. De Spirit HD en de Freecom 2+ hebben grotere speakers, maar ook beiden niet JBL. Daarvoor moet je naar de Freecom 4+, 2X of 4x - maar die zijn een stuk duurder.

Wat betreft bereik beloven ze voor de Spirit meer bereik dan met de Freecom 1+ die echt meer voor communicatie met een passagier bedoeld is. Het beloofde bereik van de Spirit HD zou tussen de Spirit (400m) en de 2+ (800m) inzitten met 600m. Al maakt het allicht nog wel wat uit dat de nieuwe serie gebruik maakt van BT5.2, en niet van 4.1 zoals de oude serie. Ik lees op verschillende plekken dat die range nogal wisselend is - dus allicht is het niet echt goed te vergelijken zonder goede test. O well.

Verder heeft de nieuwe serie USB-C en zou iets sneller opladen.

USB-C en BT5.2 zijn nice to have dus ik laat het maar even bij de 2+ gezien die toch al bijna op de post gaat en mijn eisen eigenlijk niet ontzettend hoog zijn.
Ik ben ook aan het kijken voor een Cardo/Sena setje maar ik heb een beetje het idee alsof Cardo binnenkort met nieuwe Packtalk modellen gaat komen. Vergelijk voor de grap eens de Packtalk Bold met de Freecom 4X. Die Freecom heeft dezelfde JBL speakers, een nieuwere BT versie (5.2 vs 4.2 zo uit mijn hoofd) en beschikt over USB-C i.p.v. Micro USB. Verder zie je de Packtalk Bold, die dus eigenlijk in een hoger segment is geplaatst, tegenwoordig vaak voor minder te koop staan dan de Freecom 4X. De Packtalk vind je wel voor €240, terwijl die Freecom 4X overal nog voor de adviesprijs van €270 weggaat.

De Sena's lees ik overigens wat vaker negatieve verhalen over dan de Cardo's.

• Bark_At_The_Cat
ArjenIsM3 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:24:
[...]

Ik ben ook aan het kijken voor een Cardo/Sena setje maar ik heb een beetje het idee alsof Cardo binnenkort met nieuwe Packtalk modellen gaat komen. Vergelijk voor de grap eens de Packtalk Bold met de Freecom 4X. Die Freecom heeft dezelfde JBL speakers, een nieuwere BT versie (5.2 vs 4.2 zo uit mijn hoofd) en beschikt over USB-C i.p.v. Micro USB. Verder zie je de Packtalk Bold, die dus eigenlijk in een hoger segment is geplaatst, tegenwoordig vaak voor minder te koop staan dan de Freecom 4X. De Packtalk vind je wel voor €240, terwijl die Freecom 4X overal nog voor de adviesprijs van €270 weggaat.

De Sena's lees ik overigens wat vaker negatieve verhalen over dan de Cardo's.
Die duurdere opties had ik uberhaupt een beetje buiten beschouwing gelaten want ik wil gewoon op veilig volume podcasts kunnen volgen zonder dat ik doof word of de omgeving niet hoor. :+

Het is al met al best een breed setje producten - over bos en bomen gesproken.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:47

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
s006110 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:49:
@LankHoar , je mag mijn Honda dus toevoegen aan de openingspost
@timmie271 heb jij hier even tijd voor? Ook voor die van @BvZwolle ? Ik zit midden in een remigratie en heb even weinig tijd. In ander nieuws: over 2 weken woon ik weer in Nederland :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:06:
Je hoeft inderdaad niet persé met je kop in beeld. Ik heb toevallig recent een filmpje gemaakt waarin ik niet/amper in beeld ben, en dat is eigenlijk best prima. Eerder heb ik een Tweakblog bijgehouden, maar als je dat netjes wil doen kost dat ook veel tijd, en je mist vaak foto's omdat je niet telkens je telefoon erbij wil pakken als je vieze handen hebt. Video's maken zou dan een goed alternatief zijn, maar dan moet ik nog wel wat betere camera's hebben o.a.
Inderdaad. Je hebt het als argeloze kijker niet zo snel in de gaten, maar er zit erg veel werk in een goede video. Je moet al gauw meerdere camera's hebben om te kunnen afwisselen, en dan moet je de boel gaan monteren. Ik hoor vaak - en dat zijn dan zelfs filmpjes waar je het niet aan afziet - dat ze 20 uur bezig zijn voor 1 filmpje van 20-30 minuten. Maar dat is dan research enzo. Echt heel veel fancy editing zit er niet in. En je hoeft natuurlijk ook niet overboard te gaan als Marques Brownlee (MKBHD) met een robot van $250.000 (geen typfout!) om de shots te kunnen maken die niemand kan maken.
Maar ja, het vergt wel een investering, en zeker een hoop tijd. En een lange adem, want je moet een publiek opbouwen. Dus je zit het eerste jaar zeg maar voor 2 koeien en een paardekop te lullen, en ALS het interessant genoeg is, komen er na dat jaar een paar geiten en kippen bij. Hopelijk gaat dan het balletje een beetje rollen.

Ok, we zijn nu genoeg afgedwaald denk ik :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

mphilipp schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 21:37:
[...]

Inderdaad. Je hebt het als argeloze kijker niet zo snel in de gaten, maar er zit erg veel werk in een goede video. Je moet al gauw meerdere camera's hebben om te kunnen afwisselen, en dan moet je de boel gaan monteren. Ik hoor vaak - en dat zijn dan zelfs filmpjes waar je het niet aan afziet - dat ze 20 uur bezig zijn voor 1 filmpje van 20-30 minuten. Maar dat is dan research enzo. Echt heel veel fancy editing zit er niet in. En je hoeft natuurlijk ook niet overboard te gaan als Marques Brownlee (MKBHD) met een robot van $250.000 (geen typfout!) om de shots te kunnen maken die niemand kan maken.
Maar ja, het vergt wel een investering, en zeker een hoop tijd. En een lange adem, want je moet een publiek opbouwen. Dus je zit het eerste jaar zeg maar voor 2 koeien en een paardekop te lullen, en ALS het interessant genoeg is, komen er na dat jaar een paar geiten en kippen bij. Hopelijk gaat dan het balletje een beetje rollen.
Ja ach, voor een groot publiek zou ik 't niet persé doen. Vooral voor m'n eigen plezier en het combineren van 2 hobby's :)

Maar inderdaad, een uur of 4 editen voor een filmpje van maximaal 10 minuten is mij niet vreemd. Ik ben dan maar blij dat ik geen upload schema heb om aan te voldoen :P
Ok, we zijn nu genoeg afgedwaald denk ik :+

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 17:43
[...]
Ik was even vergeten dat hier ook nog een paar Itchy Boots kijkers zitten! Ik zag gisteren toevallig dat de live chat nog bezig was, ging daarnaartoe en... was het na 3 minuten alweer zat. Dat kwam door de chat; je zou denken dat dat dé manier was om met de YouTuber te chatten, maar dat is natuurlijk niet te doen. Er komen iedere seconde weer nieuwe chats binnen, waarvan de meeste liefdesbetuigingen zijn, bedankjes, uitnodigingen om langs te komen, loze kreten... Ik begrijp dat zij dit erbij krijgt, bij die één miljoen abonnees, maar voor haar is het ook niet positief, lijkt mij.
Maar goed, ondertussen kijk ik regelmatig met veel plezier naar haar video's; mooie avonturen, mooie beelden. Even 20 minuten weg uit Nederland 🙂

• 418O2
De enige reden dat zij een miljoen volgers heeft is omdat sommige mannen haar mooi vinden en gaan simpen. Verder doet ze weinig bijzonders.

En ja, dan kring je een hoop engerds er bij

• Hkuit
Destruction schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:06:
[...]
... maar ik heb wel het idee om bij het sleutelen aan dat ding de camera wat vaker erbij te zetten. Ik heb wel meer beeldmateriaal overigens. Maar voor ik dat evt. online zet moet ik 't wel goed genoeg vinden..

Wie weet dump ik in de toekomst nog 's een YT kanaal hier. Ik weet 't nog niet.
@Destruction , ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig wat voor iemand zoals jij de drijfveer is om jouw sleutelhobby op YouTube te zetten! Het kost je flink extra tijd, wat krijg je ervoor terug?
Ik ben nu toevallig sinds een tijdje het kanaal Dutch Globetrotter aan het volgen; 2 Nederlandse mannen die een Yamaha Royal Star (o.i.d.) aan het opknappen zijn van een overleden vriend; ik ben volger nummer 80 of zo, dus YouTube opbrengsten zijn nog niet zo hoog (nihil). Puur voor de lol dus.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Hkuit schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:33:
[...]

@Destruction , ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig wat voor iemand zoals jij de drijfveer is om jouw sleutelhobby op YouTube te zetten! Het kost je flink extra tijd, wat krijg je ervoor terug?
Ik ben nu toevallig sinds een tijdje het kanaal Dutch Globetrotter aan het volgen; 2 Nederlandse mannen die een Yamaha Royal Star (o.i.d.) aan het opknappen zijn van een overleden vriend; ik ben volger nummer 80 of zo, dus YouTube opbrengsten zijn nog niet zo hoog (nihil). Puur voor de lol dus.
Als ik het zou doen (ALS....), dan is het vooral om 2 hobby's met elkaar te combineren (en zo weer iets met de video editing hobby te kunnen doen). En dan maakt 't niet uit of er nou 2 of 2 miljoen mensen kijken. Geld is niet de inzet in ieder geval. En hoeveel tijd 't kost, hangt er ook een beetje vanaf hoe je 't indeelt natuurlijk. Iemand als Mastermilo die dagelijks upload.. Als (ALS...) ik een kanaal start denk ik eerder dat er 1 of 2 video's per maand online zouden komen. Mits ik iets heb dat ik goed genoeg vind. En dat zou dan draaien om het opknappen van motoren, iets wat ik toch regelmatig doe :)

Ik hield in het begin een tweakblog bij over het opknappen van een Honda Magna uit 1985. En eigenlijk brengt zo'n blog je niet veel als je goed verslag wil doen met foto's etc. Als m'n handen vuil zijn pak ik m'n telefoon er niet zo snel bij om even een foto te schieten. De camera kan gewoon draaien, opnemen wat ik doe. En achteraf bepaal ik wat in de video komt en wat niet, maar je kunt er gewoon meer mee. Zoals ik al schrijf maak ik al af en toe een video van een reparatie, maar da's meer voor mezelf. Ik heb voorlopig echt nog geen plannen om iets online te zetten. Wel heb ik een vaag idee hoe het eruit zou zien, ALS ik het ga doen.

Ik denk inderdaad dat iemand die aan youtube begint om rijk te worden, bedrogen uit gaat komen.

Al gaat dit wel ietwat offtopic zo ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 23-03-2022 22:46 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

418O2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:27:
De enige reden dat zij een miljoen volgers heeft is omdat sommige mannen haar mooi vinden en gaan simpen. Verder doet ze weinig bijzonders.
Geen idee of dat zo is. Ik kijk vaak samen met mijn vriendin en ik vind het wél bijzonder wat zij doet. De meesten van ons komen niet verder dan een bospaadje. Uiteraard weet ik ook wel dat een heleboel mannen al helemaal opgewonden raken als ze een plukje blond haar zien, maar zij doet niet heel erg haar best om zo sexy mogelijk op de motor te zitten. Dan zijn er genoeg andere dames op YT te vinden die dat wél doen, dus als je het van Itchy moet hebben, kom je er erg karig vanaf.

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 11:30
Destruction schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:43:
[...]

Ik hield in het begin een tweakblog bij over het opknappen van een Honda Magna uit 1985. En eigenlijk brengt zo'n blog je niet veel als je goed verslag wil doen met foto's etc. Als m'n handen vuil zijn pak ik m'n telefoon er niet zo snel bij om even een foto te schieten.
Het valt nog niet mee om alles te filmen/fotograferen. Heb recent mijn scrambler (gs450) opnieuw gebouwd en alles opgenomen met de actioncam (timelaps). Maar dan zie je al snel dat het licht niet goed is en de hoek natuurlijk niet alles pakt. Foto's maken zodat ik weet hoe alles weer in elkaar moet gaat wel maar dan zit je idd met vieze handen gedoe.

Al met al leuk filmpje voor mijzelf en respect voor de gasten die hier wat van weten te maken op YT.

Xbox: Didoekoe

• ArjenIsM3
Wat vinden jullie van de kleur van deze olie? Liet mijn broer even maar de motor kijken en die vroeg me of de olie wel ververst was want die leek hem wel erg donker voor nieuwe olie. En dat ben ik eigenlijk wel met hem eens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/By_QgAF2Dlm3OfqDy8elYQJw2wY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1qBvPxEEE473TTChJ8mn08Cg.jpg?f=fotoalbum_large

Referentie:

[ Voor 8% gewijzigd door ArjenIsM3 op 24-03-2022 14:32 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mineraal, half- of volsyntheet?

Voor de laatste is het wat donker ja, voor de eerste twee niet per se naar mijn mening. Sowieso kan nieuwe olie na 30 minuten rijden al weer behoorlijk donker zijn, haha. Heb je een natte koppeling?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:05
De olie is toch nog (een beetje) transparant?
Zodra de motor even gelopen heeft ziet de olie er al zo uit. Aangezien het nog niet zwart is, kan deze olie er nog niet veel bedrijfsuren in zitten.
Imho. Maar ik vervang de olie ook niet zelf. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ArjenIsM3
_eLMo_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:33:
Mineraal, half- of volsyntheet?

Voor de laatste is het wat donker ja, voor de eerste twee niet per se naar mijn mening. Sowieso kan nieuwe olie na 30 minuten rijden al weer behoorlijk donker zijn, haha. Heb je een natte koppeling?
DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:33:
De olie is toch nog (een beetje) transparant?
Zodra de motor even gelopen heeft ziet de olie er al zo uit. Aangezien het nog niet zwart is, kan deze olie er nog niet veel bedrijfsuren in zitten.
Imho. Maar ik vervang de olie ook niet zelf. :+
Het is Putoline Sport 4R 10W40 half synthetisch. Zit er nu een week in. Misschien ben ik mezelf ook wel gek aan het maken hoor. Merk dat mijn vertrouwen in de motor en de zaak een behoorlijke deuk heeft opgelopen dus zie nu misschien wel heel veel beren op de weg :P

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:30:
Wat vinden jullie van de kleur van deze olie? Liet mijn broer even maar de motor kijken en die vroeg me of de olie wel ververst was want die leek hem wel erg donker voor nieuwe olie. En dat ben ik eigenlijk wel met hem eens.

[Afbeelding]

Referentie:

[YouTube: How to do a motorcycle Oil Change Fz1]
Ziet er OK uit voor olie waar je al wat km op hebt gezet. Olie wordt snel donkerder, maar deze is nog goed helder.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:19
Heb afgelopen zomer vanwege onderhoud 3x de olie moeten/laten vervangen in een maand tijd. Dat was elke keer vrij snel weer dezelfde kleur als de uwe, en dan was het dus al best aardig doorgespoeld...

Lijkt me helemaal normaal.

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:31
Je olie wordt snel donkerder en het heeft er ook mee te maken dat bij een oliewissel niet alle olie uit het blok komt. Dus vermengd nieuwe met een restant oude olie..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

418O2 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:10:
[...]
QFT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9FbyR_tUsGfclKvUn17V5Z3uTWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FaU6QnlZskBN9PfQ2jpBV0D9.png?f=fotoalbum_large
Wat is het toch relaxed om midden in de stad gratis te kunnen parkeren en van deur tot deur maar de helft van de tijd kwijt te zijn t.o.v. het OV.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• thijsq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11:38
Na tijd afwezigheid toch maar weer eens melden. Kon sinds augustus vorig jaar niet meer op de motor vanwege een dubbele enkelbreuk. Revalidatie zit nu op 90% dus de motor kan weer van stal. Direct de grote beurt maar gedaan en aan de slag met de klepspeling en distributieriemen. Mooie en uitdagende klus die goed gelukt is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDBsoIcXsfXLATSog_PShRdMJQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXO05oTlR2V7DnLJpFSpNZpZ.jpg?f=fotoalbum_large

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 12:59
ArjenIsM3 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:30:

[Afbeelding]

Referentie:

[YouTube: How to do a motorcycle Oil Change Fz1]
Het ziet er donker uit, maar er zijn zoveel verschillende oliën die allemaal anders kleuren: castrol is rood, Motul is bruin en als er nog een beetje oude olie inzit kan het zijn dat hij snel donkerder wordt.
Is het oliefilter vervangen?
Als je het echt wil weten kan je een olieanalyse laten doen, of gewoon nieuwe olie erin gooien.
Of even kijken hoe de knelring van de olieaftapplug eruit ziet en het oliefilter: nieuwe zien er altijd brandschoon uit :Y

[ Voor 5% gewijzigd door SniperGuy op 25-03-2022 11:31 ]

• BillSpaarbank
  • Niet online
JanPedaal schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:31:
[...]

QFT

[Afbeelding]
Wat is het toch relaxed om midden in de stad gratis te kunnen parkeren en van deur tot deur maar de helft van de tijd kwijt te zijn t.o.v. het OV.
Grappig! Precies naast de boot van een kennis van mij in de oude haven. Lekker plekje :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

EINDELIJK :)

Na 4 maanden op verschillende boten te hebben gestaan kan ik morgen de motor weer ophalen in Belgie.

We zouden halverwege januari 4 dagen op qatar (lusail) gaan rijden maar de motoren kwamen te laat aan en alles ging dus niet meer door.

Motoren retour ing ook een beetje moeizaam maar morgen is het eindleijk zover. Als hij weer veilig in mijn schuurtje staat gaan we maar eens de organisatie in gebreken stellen. (hun hebben het vervoer ook geregeld).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:19

mvh

State Governor

Jay, ik heb een knoop doorgehakt en voor 4 april een proefles geboekt. Ik heb in mijn leven 2x op vaders brommers gereden (een jaren '70 2 versnelling en een jaren '70 automaat), dus ik denk dat het leuk wordt. Dat voelde alleen een beetje als fietsen met een duwtje in de rug.

Motorkleding te leen zegt de rijschool op de website, maar stuurt op whatsapp wel meteen een hele boodschappenlijst om alvast de oefeningen op youtube te bekijken etc, gaat een beetje harder van stapel dan met autorijles waar wordt aangenomen dat je nog nooit een sleutel hebt omgedraaid?

Anyway ze komen daar ook met het advies je eigen helm handschoenen en laarzen aan te doen - maar stel dat het niets is (waar ik niet van uit ga) of dat ik uiteindelijk besluit geen motor te kopen, dan zit ik met honderden euro's aan materiaal thuis. Dus in ieder geval voor die eerste proefles wil ik eigenlijk niets aanschaffen.

Ik heb Timberland (de klassieke middelhoge) boots; gaat dat werken? Ik ben me ervan bewust dat het niet persé optimaal is maar beter dan sneakers lijkt me zo. Gewoon even aanzien?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-11 06:46
mvh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:11:
Jay, ik heb een knoop doorgehakt en voor 4 april een proefles geboekt. Ik heb in mijn leven 2x op vaders brommers gereden (een jaren '70 2 versnelling en een jaren '70 automaat), dus ik denk dat het leuk wordt. Dat voelde alleen een beetje als fietsen met een duwtje in de rug.

Motorkleding te leen zegt de rijschool op de website, maar stuurt op whatsapp wel meteen een hele boodschappenlijst om alvast de oefeningen op youtube te bekijken etc, gaat een beetje harder van stapel dan met autorijles waar wordt aangenomen dat je nog nooit een sleutel hebt omgedraaid?

Anyway ze komen daar ook met het advies je eigen helm handschoenen en laarzen aan te doen - maar stel dat het niets is (waar ik niet van uit ga) of dat ik uiteindelijk besluit geen motor te kopen, dan zit ik met honderden euro's aan materiaal thuis. Dus in ieder geval voor die eerste proefles wil ik eigenlijk niets aanschaffen.

Ik heb Timberland (de klassieke middelhoge) boots; gaat dat werken? Ik ben me ervan bewust dat het niet persé optimaal is maar beter dan sneakers lijkt me zo. Gewoon even aanzien?
Wat let je om ze gewoon te bellen en te vragen of ze kleding en schoenen in jouw maat hebben? Mijn rij-instructeur vond het niet een heel goed idee om te gaan rijden met gewone schoenen (daar vallen ook Timberlands onder).

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:19

mvh

State Governor

In hun bericht staat letterlijk schoenen en handschoenen zelf meenemen, die hebben wij niet liggen, maar handschoenen zijn evt wel bij ze te koop

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-11 06:46
mvh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:19:
In hun bericht staat letterlijk schoenen en handschoenen zelf meenemen, die hebben wij niet liggen, maar handschoenen zijn evt wel bij ze te koop
Ik zou ze bellen en vragen of Timberlands oké zijn voor je proefles?

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 16:09
mvh schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 12:19:
Heb je geen bekenden waar je wat van kan lenen voor je proeflesje?
Lijkt mij dat je geheel op eigen risico wel met je timberlands mag lessen. Uiteraard niet aan te raden maar logisch dat je eerst even de proefles wilt afwachten.

Andere overweging: loop eens een lokale motorzaak binnen om naar kleding te kijken en vraag of je daar een paar laarzen + handschoenen kan lenen voor je proefles. Dan is het wel netjes om, als het bevalt, ook daadwerkelijk daar kleding aan te schaffen daarna ;)

Anyhow: alvast veel plezier, gaat ongetwijfeld bevallen!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-11 16:09
Ik ben zelf weer in de markt om terug motor te gaan rijden na 2 jaar motorloos te zijn (begonnen met ondernemen in de tussentijd, andere prioriteiten gehad). Begint toch te erg te kriebelen.

Wat ook kriebelt is het circuit af en toe weer op gaan, maar heb momenteel weinig zin om gelijk een aparte circuitmotor te kopen.
Oog is nu gevallen op een Street triple vanaf bj 2013 (liefst RS model vanaf ‘17), met het idee daar ook af en toe het circuit weer mee te verkennen. Hoe bevalt het anderen om met een toch redelijk waardevolle straatmotor het circuit op te gaan? Angst voor schade en merk je dat je veel voorzichtiger doet?

Ik heb voorheen alleen met een cb 500 van €1000 op het circuit gereden en daarna een R6 speciaal voor circuit gekocht. In beide gevallen dus niet direct zo’n angst voor schade bij schuiven omdat de motor enerzijds bijna niks kostte (cb 500) en de ander ervoor gemaakt was (r6) :+

• 418O2
Dat is in jouw eigen belang hoor, die informatie op youtube checken is goedkoper dan wanneer zij het je gaan uitleggen a 50 euro per uur (of wat kost een les)

• DrivinUCrazy
Toch zou ik voor de eerste les de YouTube filmpjes links laten liggen. Je gaat hoe dan ook moeten wennen, en je moet het gevoel ervoor ontwikkelen. Niet te veel nadenken, en let op één ding: kijk waar je naartoe wil. Bij een halve draai of achter dus ook over je schouder kijken zodat je eigenlijk onbewust je schouders al mee indraait. Dan komt de rest vanzelf goed.

Kijk waar je heen wil.

De rest leren zij je wel.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• geert_s

De eerste les ga je (hopelijk) ook nog niet al de gek doen. Ik ben de eerste les niet van het industrieterrein afgekomen, hoewel ik wel eens verhalen heb gehoord dat mensen direct de snelweg op moesten om bij een oefenterrein te komen (zeer onverantwoord naar mijn idee). Ik ben dan ook begonnen op de motor met een soort Timberlands en de rest geleend van de rijschool. Tweede les had ik schoenen gekocht, de derde of vierde handschoenen en een helm. Vrij snel daarna ook de rest van de motorkleding. Ik wist vrij snel dat ik toch wel doorging met lessen :)

• 418O2
geert_s schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:06:
[...]

De eerste les ga je (hopelijk) ook nog niet al de gek doen. Ik ben de eerste les niet van het industrieterrein afgekomen, hoewel ik wel eens verhalen heb gehoord dat mensen direct de snelweg op moesten om bij een oefenterrein te komen (zeer onverantwoord naar mijn idee). Ik ben dan ook begonnen op de motor met een soort Timberlands en de rest geleend van de rijschool. Tweede les had ik schoenen gekocht, de derde of vierde handschoenen en een helm. Vrij snel daarna ook de rest van de motorkleding. Ik wist vrij snel dat ik toch wel doorging met lessen :)
Dat mag dus als je je theorie of B-rijbewijs hebt. Vind het ook wat gek hoor

• geert_s
418O2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Dat mag dus als je je theorie of B-rijbewijs hebt. Vind het ook wat gek hoor
Of het is toegestaan en of het verantwoord is, zijn twee heel verschillende dingen in mijn optiek. Een kennis van mij werd meteen in Rotterdam de openbare weg op gestuurd, motor dus nog helemaal niet onder controle, en lag de eerste les midden op een kruispunt al naast zijn motor. Ik ben blij dat ik eerst even twee lessen voertuigbeheersing op een industrieterrein heb gedaan voordat ik de openbare weg op ben gestuurd.

• 418O2
Ja dat bedoelde ik ook hoor. Stukje door een wijk is al tricky, maar snelweg... Eerste keer dat ik dat deed had ik al een aantal lessen gehad en alsnog vond ik het spannend

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn eerste twee lessen waren op een parkeerterrein vlakbij de rijschool. Ik gebruikte toen mijn eigen handschoenen en schoenen, van de rijschool had ik een helmmutsje voor onder de helm. Dat was voor mij vooral een hygiène ding. Rijschool had ook wel spul, maar ik zag het niet zo zitten om in het klamme handen en zweetvoeten zweet van iemand anders te lessen. Jas, helm en overbroek waren wel van de rijschool.

Je kan natuurlijk ook kijken of je tweedehands of in de grabbelbakken van motorkledingzaken wat kan vinden. Ik heb mijn schoenen later nog verkocht (volgens mij zelfs nog aan een tweaker) omdat ik liever hogere motorlaarzen wilde. Soms heeft de Aldi of Lidl of zelfs de Gamma nog wel eens motorkleding. Dat is allemaal niet super high-tech, maar veilig genoeg en zeker als je begint met lessen prima spul. Motorbroek heb ik later nog verkocht aan de vriendin van @Frans92 . Die paste haar beter dan mij :+

Timberlands of legerkisten kan misschien ook wel, maar ik zou gewoon voor een paar tientjes in elk geval motorschoenen en handschoenen halen.

Ohja, hoewel je waarschijnlijk niet meteen met 140km/u over de snelweg gaat knallen, doe jezelf en je oren een plezier en haal in elk geval (universele) motoroordoppen. Ook fijn als je in de bebouwde kom rijdt. Windruis is naast schadelijk ook erg vermoeiend.

Mijn eerste drie lessen heb ik volgens mij niet eens de snelweg gezien. Vooral binnendoor, door dorpjes enzo. Vond ik best waardevol, omdat je dan heel veel bezig bent met kijken, stoppen/starten en je met veel verkeersdeelnemers te maken hebt. Daarna wel via de snelweg naar het terrein waar we de AB oefeningen deden. Peulwijk Oost voor de mensen uit de regio Delft/Haaglanden/Wateringen.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 25-03-2022 15:09 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• geert_s
Vrijdag schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:05:
[...]

Mijn eerste twee lessen waren op een parkeerterrein vlakbij de rijschool. Ik gebruikte toen mijn eigen handschoenen en schoenen, van de rijschool had ik een helmmutsje voor onder de helm. Dat was voor mij vooral een hygiène ding. Rijschool had ook wel spul, maar ik zag het niet zo zitten om in het klamme handen en zweetvoeten zweet van iemand anders te lessen. Jas, helm en overbroek waren wel van de rijschool.

Je kan natuurlijk ook kijken of je tweedehands of in de grabbelbakken van motorkledingzaken wat kan vinden. Ik heb mijn schoenen later nog verkocht (volgens mij zelfs nog aan een tweaker) omdat ik liever hogere motorlaarzen wilde. Soms heeft de Aldi of Lidl of zelfs de Gamma nog wel eens motorkleding. Dat is allemaal niet super high-tech, maar veilig genoeg en zeker als je begint met lessen prima spul. Motorbroek heb ik later nog verkocht aan de vriendin van @Frans92 . Die paste haar beter dan mij :+

Timberlands of legerkisten kan misschien ook wel, maar ik zou gewoon voor een paar tientjes in elk geval motorschoenen en handschoenen halen.

Ohja, hoewel je waarschijnlijk niet meteen met 140km/u over de snelweg gaat knallen, doe jezelf en je oren een plezier en haal in elk geval (universele) motoroordoppen. Ook fijn als je in de bebouwde kom rijdt. Windruis is naast schadelijk ook erg vermoeiend.

Mijn eerste drie lessen heb ik volgens mij niet eens de snelweg gezien. Vooral binnendoor, door dorpjes enzo. Vond ik best waardevol, omdat je dan heel veel bezig bent met kijken, stoppen/starten en je met veel verkeersdeelnemers te maken hebt. Daarna wel via de snelweg naar het terrein waar we de AB oefeningen deden. Peulwijk Oost voor de mensen uit de regio Delft/Haaglanden/Wateringen.
+1 voor de oordopjes, heb er nog spijt van dat ik daar niet direct mee begonnen ben.

• SniperGuy
  • Laatst online: 23-11 12:59
Hkuit schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:22:
[...]

Ik was even vergeten dat hier ook nog een paar Itchy Boots kijkers zitten! Ik zag gisteren toevallig dat de live chat nog bezig was, ging daarnaartoe en... was het na 3 minuten alweer zat. Dat kwam door de chat; je zou denken dat dat dé manier was om met de YouTuber te chatten, maar dat is natuurlijk niet te doen. Er komen iedere seconde weer nieuwe chats binnen, waarvan de meeste liefdesbetuigingen zijn, bedankjes, uitnodigingen om langs te komen, loze kreten... Ik begrijp dat zij dit erbij krijgt, bij die één miljoen abonnees, maar voor haar is het ook niet positief, lijkt mij.
Maar goed, ondertussen kijk ik regelmatig met veel plezier naar haar video's; mooie avonturen, mooie beelden. Even 20 minuten weg uit Nederland 🙂
Met 1M volgers weet je dondersgoed dat chatten via Youtube niet gaat werken. Als je als organizer denk van wel dan ben je Naïf of interesseert het je niet en doe je het puur voor de likes/aandacht :F
Want het is gewoon een bedrijf: likes = exposure = inkomsten

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 25-03-2022 15:45 ]

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

SniperGuy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 15:41:
[...]
Met 1M volgers weet je dondersgoed dat chatten via Youtube niet gaat werken. Als je als organizer denk van wel dan ben je Naïf of interesseert het je niet en doe je het puur voor de likes/aandacht :F
Want het is gewoon een bedrijf: likes = exposure = inkomsten
Zo kun je het ook stellen, maar het is wel erg kort door de bocht. Ze wilde het eigenlijk niet eens doen, want ze heeft een hekel aan dat chat gedoe via YouTube omdat ze weet hoe het uitpakt. Wat niet meewerkte is dat ze een nieuw programma voor livestream had geïnstalleerd wat niet helemaal werkte zoals ze gewend was.

Als je zelf de stream niet hebt gezien, kun je wel makkelijk iets roepen, maar je loopt een grote kans dat het nét niet de plank raakt.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:20

botoo

💀 too old to die young

Anyway ze komen daar ook met het advies je eigen helm handschoenen en laarzen aan te doen - maar stel dat het niets is (waar ik niet van uit ga) of dat ik uiteindelijk besluit geen motor te kopen, dan zit ik met honderden euro's aan materiaal thuis.
<>
Ik heb wel een helm te leen (als het past), gebruikt tijdens mijn lesperiode en altijd met binnenmuts. Indien je er mee doorgaat mag je 'm ook voor een habbekrats overnemen, ik gebruik 'm sowieso niet meer.
Overigens moet je er vanuit gaan dat rijlessen best een hoop geld gaat kosten om maar niet te spreken over heet aanschaffen van een motor en de uitrusting die je wilt. Dus als jij evt. na enkele honderden euro's uitgeven niet verder wilt bespaar je je nog steeds een hoop geld (maar reken daar maar niet op :+ ).
<>
Je Timberlands voldoen imho voor je proeflesjes prima (en daarna met AVB ook nog wel), pas als je echt de snelweg op gaat zou ik eens kijken naar schoenen die meer veiligheid bieden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Hkuit
mphilipp schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Zo kun je het ook stellen, maar het is wel erg kort door de bocht. Ze wilde het eigenlijk niet eens doen, want ze heeft een hekel aan dat chat gedoe via YouTube omdat ze weet hoe het uitpakt. Wat niet meewerkte is dat ze een nieuw programma voor livestream had geïnstalleerd wat niet helemaal werkte zoals ze gewend was.

Als je zelf de stream niet hebt gezien, kun je wel makkelijk iets roepen, maar je loopt een grote kans dat het nét niet de plank raakt.
Mooi om te zien hoe jij altijd genuanceerd reageert, wat mij erg fascineert is de toon van dit, en het eerdere bericht. Itchy Boots, Noraly dus, lijkt bij veel mensen irritatie op te roepen (dan weet je dondersgoed…). Ik kan daar niet goed bij, ik voel meer dingen als trots, op een landgenote die dit heeft bereikt, en bewondering voor de kwaliteit van haar beeldmateriaal. Voor mij is het leuk entertainment, even filmpje kijken na een dag werken.

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Hkuit schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:01:
[...]
Mooi om te zien hoe jij altijd genuanceerd reageert, wat mij erg fascineert is de toon van dit, en het eerdere bericht. Itchy Boots, Noraly dus, lijkt bij veel mensen irritatie op te roepen (dan weet je dondersgoed…).
Ja, dat begrijp ik niet eigenlijk. Dat je het niet interessant vind, ok, maar irritatie opwekken met de content die zij maakt vind ik gek. Maar dat is allemaal prima, iedereen heeft andere 'knopjes' zeg maar. Alleen raak ik dan weer geïrriteerd als iemand naar mijn idee veel te kort door de bocht iets roept zonder het verhaal zelf gezien te hebben.
Ik kan daar niet goed bij, ik voel meer dingen als trots, op een landgenote die dit heeft bereikt, en bewondering voor de kwaliteit van haar beeldmateriaal. Voor mij is het leuk entertainment, even filmpje kijken na een dag werken.
Leuk entertainment inderdaad. Nou heb ik zelf heel beperkt offroad ervaring en ben eigenlijk stiekem jaloers op haar 'can-do' mentaliteit. Ze gáát gewoon, en heel veel planning zit er niet in. Soms denk ik - zoals velen - dat ze een beetje loopt te tutten op bepaalde momenten. Maar dat is logisch, want ze is in haar eentje, en als ze een ongeluk krijgt in de jungle van Nicaragua, is ze de klos. Stel dat je je heup of sleutelbeen breekt, dan kom je gewoon niet meer verder. Nou heeft ze een Spot apparaatje en kan ze hulp inroepen, maar voorlopig lig je daar dan maar. Een ander ding was met rivier doorwadingen, wat ze in haar chat uitlegt. Soms is het vrij diep, en als je dan valt, verdrink je de motor. Ze had het niet eens over waterklop, waarmee het hele blok vernietigd is, maar als ie onder water is geweest, moet je een hoop toeren uithalen om dat water uit het blok te krijgen. Leuk als je met een groep bent, maar voor een 'meisje' alleen....not so good.
Dus is ze inderdaad af en toe erg voorzichtig en duidelijk een beetje bang dat het mis gaat. Heel normaal. Zoals ik al zei: de meesten van ons komen niet verder dan een bospaadje.

Ik heb geen nationalistische gevoelens bij haar filmpjes, maar ik vind het gewoon stoer dat een meid alleen dit allemaal onderneemt. Daarbij vind ik haar best 'echt' overkomen. Ik krijg bv een heel andere vibe bij Youtuber/reiziger Eve zu Beck, die naar mijn idee alleen maar mooi zit te wezen en drama maakt waar dat niet had gehoeven. Maar goed, dat kan aan mij liggen. En die Australische (on her bike) vind ik een beetje een onnozel ding. Ook super stoer, want ze doet het maar in haar eentje, maar ze komt soms nogal onnozel over.

Ok, in het kader van 'this post is nothing without pics' én om de haters nog even lekker te irriteren :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdtMNLdwi9PhAuSHoNURkgta5Ls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OetHs3X2p97ndYbwdXueO5C9.jpg?f=fotoalbum_large

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:19
Tweakers heeft een unlike button nodig 😂

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@418O2 doelde er denk ik op dat bij ons mannen er altijd wel zo'n engnek tussen zit die niet verder komt dan "Hey, een vrouw. Neuken?!". Ik kan me goed voorstellen dat je dan (als je een beetje bekendheid krijgt) je privé zoveel mogelijk wil verbergen om dat soort engnekken niet aan je deur te krijgen e.d.

• 418O2
Destruction schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:38:
@418O2 doelde er denk ik op dat bij ons mannen er altijd wel zo'n engnek tussen zit die niet verder komt dan "Hey, een vrouw. Neuken?!". Ik kan me goed voorstellen dat je dan (als je een beetje bekendheid krijgt) je privé zoveel mogelijk wil verbergen om dat soort engnekken niet aan je deur te krijgen e.d.
Dat dus. Er zitten gewoon erg veel creeps op internet die normale omgangsvormen en respect niet goed begrijpen. Krijg je er helaas gratis bij als je bekend wordt online.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:13
Afgelopen weekend 1 van beide motoren uitgelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/loae9Z2-e0PjrvRVzM72dKOwdjE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qZB6xGLxcDtL8CTwX71ooTz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit weekend de andere maar eens....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qF2N3GUXGVRwSnHecHb0rERVo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pPAFGIGvnaVNlCLZoVo1slh2.jpg?f=fotoalbum_large

De BMW R850R uit de TS staat in het buitenland.

Vriendin vermaakt zich met haar twee Honda Rebel's CMX450 👍🏻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i7Prjz7kd1dX-ycQ5fEjxCbvT4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/06VHpNQBNKdzsM07LupsK61P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-03-2022 15:24 ]

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Iemand hier nog een kindermotorbroek te koop voah wèènug? Maatje ergens zo rond de 158, maar komt niet heel nauw.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Icephase schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:35:
Iemand hier nog een kindermotorbroek te koop voah wèènug? Maatje ergens zo rond de 158, maar komt niet heel nauw.
Ik vind 158 toch erg nauw hoor ;)

Kijk ook eens op motor-forum.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:34

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

noes schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:44:
[...]

Ik vind 158 toch erg nauw hoor ;)

Kijk ook eens op motor-forum.
Grapjas :+

Motor-forum staat nu niks op, en ik heb het idee dat ik hier meer succes zal hebben als ik het vraag. Motor-forum vind ik nou niet echt een hele gastvrije community…

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 21:51
Icephase schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 17:35:
@Vrijdag heb jij nog een nieuwe broek nodig?

Sorry *;

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 18:11:
[...]

@Vrijdag heb jij nog een nieuwe broek nodig?

Sorry *;
Maat 158? Daar kunnen we met z'n tweeën in *;

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-11 21:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yJ1hBG0G8_aOU2E7AsF7TwSIIn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjBXXDD3QRP6xj78o6YdsYFs.jpg?f=fotoalbum_large

160km gereden vandaag, lekker hoor :)

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 09:32

Zjemm

...

Vandaag baaldag

Begin januari een Ducati scrambler besteld
Levering in april werd me verzekerd. Oké best lang maar goed.

Vandaag gebeld om te kijken hoe het er voor staat. Levering / productie na de zomer 🥵

Dat kan toch niet. Das 8 maanden wachten en dan maar hopen dat het dan wel geleverd word.

Ik ga volgende week even met de eigenaar bellen om te kijken of er nog iets te doen is.

Voor mij is het de eerste en wilde graag zsm gaan rijden, maar dit slaat wel een deuk in m’n humeur 😭

opensecure.nl

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PI-QpZLlw6BIWl9_dsh8AsFX2Io=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I7lf4nVuPhkftxxHMl0l6xQw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9EjCAjY57O9px5-vFU3DzPbg5M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ErYB3nbDIAGVhaYvNjVk3fT3.jpg?f=user_large

Yup, de Diversion mag weg. De Fazer doet 't weer prima zo :)

En de Magna ook, trouwens.

• 418O2
Die Magna was toch een "quick" flip @Destruction ? ;)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 19:30:
Die Magna was toch een "quick" flip @Destruction ? ;)
Het was in eerste instantie de bedoeling dat ding rijdend te maken en te verkopen inderdaad. Maar de levertijd van spullen viel nogal tegen en naast 't opknappen van motoren heb ik natuurlijk wel meer te doen ;)

Lang verhaal kort, ik was d'r eigenlijk wel klaar mee en @McKaamos vond die Magna wel een leuk ding. Dus hij is nu van @McKaamos :) Die heeft ook nog een CBR600F maar krijgt op dat ding last van z'n schouder, dus dat ding gaat eruit en dan houdt-ie het voorlopig dus bij de bejaarde cruiser :)

Had dit ook al wel eerder in 't topic gemeld, denk dat je die memo ff gemist hebt dan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Destruction op 26-03-2022 19:41 ]

• ArjenIsM3
De FZ1 Fazer staat sinds vrijdagochtend weer hij de motorzaak. Die gaan ermee aan de slag. Hopelijk duurt dat niet al te lang want met dit weer kriebelt het wel om te rijden. Vandaag met vrouwlief op pad geweest voor wat motorkleding voor haar, want ze wil wel eens mee achterop maar dan wel goed beschermd natuurlijk. Ook even bij Motorplaza Heerenveen geweest bij de heropening na hun grote verbouwing. Wat een fantastisch mooie zaak is dat geworden zeg. Was al een goede zaak, heb ik vorig jaar ook al mijn spul gehaald, maar nu is het nog een stuk mooier. Uiteindelijk een paar motorsneakers gescoord en een helm en motorbroek op het oog maar de juiste kleur/maat waren niet op voorraad helaas. Lengtemaat 28/30 is niet zo gangbaar blijkbaar. Bij meerdere zaken geweest maar meestal begint het een beetje bij 32.

Oh ja, en ook nog even aangemeld voor de Elfstedentocht op 6 juni (y)

• 418O2
Misschien bij de kinderafdeling kijken?

:P

• mphilipp
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:38:
Ik krijg er soms zelfs plaatsvervangende schaamte van. Echt bij de wilde spinnen af soms. Maar dan nog, zoek dan filmpjes op van dames die zich ook bewust uitdagend presenteren op Youtube voor de likes. Hier een greep van wat ik soms gepresenteerd krijg:

Mijn vriendin is Russisch, dus we kijken ook wel eens Russische filmpjes (nee, geen Putin fans)

En ik hou van muziek, misschien dat ie daarom tevoorschijn kwam.

Ik ben benieuwd wat die allemaal voor 'fanmail' krijgen... :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mphilipp schreef op zondag 27 maart 2022 @ 12:13:
[...]

Ik krijg er soms zelfs plaatsvervangende schaamte van. Echt bij de wilde spinnen af soms. Maar dan nog, zoek dan filmpjes op van dames die zich ook bewust uitdagend presenteren op Youtube voor de likes. Hier een greep van wat ik soms gepresenteerd krijg:
[YouTube: How To Cook Napoleon Cake | Without Oven Cake Recipe]
Mijn vriendin is Russisch, dus we kijken ook wel eens Russische filmpjes (nee, geen Putin fans)

[YouTube: Highway to Hell - Larissa Liveir]
En ik hou van muziek, misschien dat ie daarom tevoorschijn kwam.

Ik ben benieuwd wat die allemaal voor 'fanmail' krijgen... :+
Inmiddels weet ik wel uit m'n hoofd hoe ik Napoleon cake bakken moet :+

Zullen we het weer over motoren hebben? Met dit weer moet men toch wel mooie foto's hebben gemaakt?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

noes schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Nou ik niet hoor, elke keer vergeet ik wel wat en moet ik dat filmpje opnieuw kijken 8)

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:32
Ik merk dat ik de laatste paar ritjes vaker merk dat mn banden een stapje opzij zetten in een bocht of dat het inkantelen ineens sneller gaat dan ik gewend ben.

Visueel is de conditie van mijn banden mijn inziens ok, voor zit een Metzeler Tourance Next uit 2018 en heeft aardig wat kilometers gemaakt(20k) en is dit jaar nog wel aan vervanging toe(2,5-3mm profiel), als ik goed kijk zie ik hele fijne haarscheurtjes in het profiel.

Achter zit een vrij nieuwe(2020, 10k km) Bridgestone A41 met nog ~4mm profiel en is heel licht vierkant(net zichtbaar).

Op mijn vorige motoren wel banden gehad in duidelijk slechtere conditie zonder er iets van te merken. Kan het zijn dat een 1200GS hier gevoeliger voor is? Ik neig naar beide banden vervangen, ondanks dat ze qua profiel nog wel even mee kunnen, wat zouden jullie doen?

• theredone51
noes schreef op zondag 27 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Zullen we het weer over motoren hebben? Met dit weer moet men toch wel mooie foto's hebben gemaakt?
Vandaag was het in BE 'Dag van de motorrijder':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1SN-ECKKXywE05jxkHGlsDMXls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMgscfTE5TC2lLy5EUQAz9xV.jpg?f=fotoalbum_large

De 'officiële' start van het seizoen, met over heel België behendigheidssessies. Leuk om te doen, in de eerste plaats om zelf te doen, maar ook voor het leedvermaak / gestuntel van anderen.

BMW S1000XR, BMW GSA1250, ... van alles tegen de grond zien gaan als het fout ging en ze konden hem niet meer houden. Jammer genoeg niet de nieuwe E-scooter van BMW kunnen proberen, die kwam net terug van een testrit en moest eerst aan de lader ;(

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Phyth0n schreef op zondag 27 maart 2022 @ 15:09:
Ik merk dat ik de laatste paar ritjes vaker merk dat mn banden een stapje opzij zetten in een bocht of dat het inkantelen ineens sneller gaat dan ik gewend ben.

Visueel is de conditie van mijn banden mijn inziens ok, voor zit een Metzeler Tourance Next uit 2018 en heeft aardig wat kilometers gemaakt(20k) en is dit jaar nog wel aan vervanging toe(2,5-3mm profiel), als ik goed kijk zie ik hele fijne haarscheurtjes in het profiel.

Achter zit een vrij nieuwe(2020, 10k km) Bridgestone A41 met nog ~4mm profiel en is heel licht vierkant(net zichtbaar).

Op mijn vorige motoren wel banden gehad in duidelijk slechtere conditie zonder er iets van te merken. Kan het zijn dat een 1200GS hier gevoeliger voor is? Ik neig naar beide banden vervangen, ondanks dat ze qua profiel nog wel even mee kunnen, wat zouden jullie doen?
Denk niet dat een R1200GS hier echt gevoeliger voor is, misschien is je rijstijl anders op de boxer dan op je vorige motor? 20k op een band is ook gewoon een hoop. Sowieso heb je 2 verschillende banden, dus met verder slijten kan dat soms anders gaan voelen.

Zou er gewoon een nieuw setje onder zetten - dat rijd meteen zo veel lekkerder :Y beste upgrade aan iedere motor ;)

• 4x2
  • Laatst online: 08:06

4x2

lộn xộn quá

Als ik nu nog een SMIDSY te horen krijg weet ik het ook niet meer...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNsbKMkCb24vtf-tA2mBtRxSb34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWhsBomTiPYEQvvcfofCCxue.jpg?f=fotoalbum_large

leeg

• 418O2
Sorry ik zag je wel maar was afgeleid want ik moest kotsen in mijn mond

Sizjwmwawimkimm

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 27-03-2022 18:06 ]

• 4x2
  • Laatst online: 08:06

4x2

lộn xộn quá

Kotsen is het woord dat je zocht ;)

leeg

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hm, zojuist nu het winterseizoen afgelopen is de banden weer eens opgepompt. Viel me eigenlijk niets tegen na een half jaar niets doen.. 2,6 bar i.p.v. de 2,9 die 't zou moeten zijn.

Verder een verse accu erin gezet :9 Hij startte nog wel op de oude voordat ik hem wisselde (vorige week met de Optimate 4 weer tot leven gewekt), maar ik vertrouw die oude voor geen meter. Nu weer een mooie, nieuwe Yuasa AGM er in *O*

• DrivinUCrazy
Vandaag weer de eerste dag Eifel gedaan van dit jaar. Wat was dat genieten. Wel even een oepsie gehad bij het wegrijden: afslaan, en vervolgens dus op zijn zij neerleggen. Ach ja, valblok getest, opgeraapt en door. Een veegje op de koffer, maar verder niets aan de hand. Niets wat een stickertje niet kan oplossen. Ik heb er verder geen seconde bij stilgestaan; het was toch al gebeurd.

Maar nu toch even stilstaan bij de oorzaak. Ik vind de koppeling vooralsnog maar vaag. Er zit niet echt een overgangsgebiedje in, het is of ontkoppeld of gekoppeld. Hopelijk slijt dat nog een beetje in.

We zijn in een van de gebieden geweest waar vorig jaar de overstromingen zo heftig waren. De regio rondom Schuld. We zijn er sindsdien bewust niet meer geweest om geen ramptoerist te zijn. We hadden dan ook niet echt een idee hoe het er nu bij lag. Op diverse plekken is de schade nog enorm, onvoorstelbaar zelfs. (Of het zijn nu omgeploegde velden waar vroeger campings waren of zelfs huizen stonden. :F )

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wat was het vandaag wederom een schitterende dag om te rijden. Van 12:30 tm 17:30 op de motor gezeten met 1 tussenstop voor een lunch bij het Veerhuys. Veel dijken gereden. Wat een heerlijkheid. Met zijn 3en, Cardo's aan elkaar gekoppeld en lekker rijden, beetje ouwehoeren, genieten van het heerlijke weer, mooie omgevingen en heerlijke bochten. Heb me prima vermaakt vandaag.

Pagina: 1 ... 383 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.