If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Staat maar weinig info over die rit online niet? Kan op hun website niet vinden wat die rit nu inhoud.Bommes schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:41:
Samen met een maatje ingeschreven voor een tour tocht van een motorclub uit de buurt.
http://www.mvwintelre.nl/
Ik ben niet zo van die grote georganiseerde ritten (behalve dan de Dutch 1000) maar mijn maatje kwam er mee aan zetten en hij wil graag samen rijden.
Toevallig nog Tweakers die ook ingeschreven hebben voor die XXL rit?
Zag de 1000 bochten route laatst voorbij komen en dacht mooi ritje voor een keertje.
Route 356km, ok word een pittige dagrit, afstand tot startpunt 260km(bulk snelweg) , totaal 876km uhh ok dat word dus geen dagtour
Awesome
Mijn maatje had er een flyer uitnodiging van in zijn Whatsapp.
Heb hem gevraagd die even door te sturen.
Helaas zit hij maar 1 keer per week op de Whatsapp dus dat kan nog wel ff duren
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Die grote plug is inderdaad niet handig, ben ik laatst ook mee aan het stoeien geweest. Ik heb hem nu naast de speaker zitten omdat ik daar de meeste ruimte over heb zo naast/rond het oor. Ergens anders in de helm ga ik de plug al snel voelen op het hoofd.geert_s schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:16:
Update over de Cardo JBL speakers:
Prima speakertjes, duidelijk beter geluid dan de originele speakers, maar die waren dan eigenlijk ook wel echt slecht. Voor het geld dat dit mag kosten had ik eigenlijk nog wel iets meer verwacht, zeker als je het zou vergelijken met een koptelefoon van rond de 80 euro, maar alsnog ben ik er zeker blij mee.
Enig minpuntje is de 3.5 mm jackplug, waar de originele een haakse kleine plug is, is deze recht en een stukje groter. dat betekent dat je dus ergens in je helm een groot recht stuk plug kwijt moet, waar je helm uiteraard rondloopt. Dat hadden ze echt wel handiger kunnen doen. Tijdens de eerste rit voelde ik de jackplug continu op mijn achterhoofd zitten. Na een beetje herpositioneren en wegfriemelen was het de tweede rit al een stuk beter.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Hij stuurde een foto van zijn telefoon..
Hebben jullie ook zo een vriend die zo onhandig is met IT dingen..
Zeker wel. Probeert het altijd eerst zelf op te lossen door iets nieuws/anders te kopen. Bv. een nieuwe laptop als de oude wat traag opstart na een jaar. Als ik dan een kwartiertje m’n ding doe, is hij weer bijna als nieuw qua prestaties. Heeft ook nog een prepaid SIMkaartje dat hem meer kost dan een eenvoudig abo bij z’n internet/tv provider. Wil er niet vanaf.Bommes schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:43:
Dan kieper je steeds veel geld weg. Ik laat het na jaren goedbedoeld advies geven, maar gaan
Maar een appje van mijn werk telefoon door sturen naar mijn privé telefoon en dan naar een maatje lukt me nog net wel..
Gisteren bij hun op bezoek geweest, hij heeft een Hornet en heeft de winter gewoon nog wat ritjes gereden.
Zijn vriendin heeft een Suzuki intruder en 400cc versie. Schijnbaar erg zeldzaam in NL.
Pas5t maanden terug haar geholpen om de accu weer uit te halen zodat die binnen aan de druppel lader kon. Gisteren dus terug gezet, wat een rot klusje bij zo een ding.
Accu bak zit onder de motor, net voor het achterwiel.
Met een klepje naar onderen openend, dus de accu moet naar onderen er uit.
Kabels zitten aan de bovenkant en daarbij is de ruimte onder de motor net te klein voor de hoge accu.
Evengoed, 20 minuutjes klungelen verder en het ding kon er gestart worden.
Wat meteen ook lukte.
Volgend jaar winter rijd ze naar gewoon ook door..
Dus als ze inderdaad niet gaan rijden en de accu moet aan de lader dan moet het ding er echt uit.
Ah ja da’s lastig… Dan is doorrijden de makkelijkste optieBommes schreef op zondag 20 maart 2022 @ 09:23:
@Joepla zo een kabeltje zit er al aan maar in hun garage(box) zit geen stroom aansluiting.
Dus als ze inderdaad niet gaan rijden en de accu moet aan de lader dan moet het ding er echt uit.
De vraag is meer of dit onhandigheid is in IT.Bommes schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:43:
@A13X
[Afbeelding]
Hij stuurde een foto van zijn telefoon..![]()
Wintelre is mooi dichtbij vanuit Middelbeers. Zal eens kijken.
Edit:
Op de website is niks te vinden over die specifieke rit. Wel hebben ze een aantal andere erg leuke ritten.
[ Voor 10% gewijzigd door tilburgs82 op 20-03-2022 10:22 ]
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Deze rit begint in Heerlen, zie de foto van @Bommes. Dat is een heel stuk verder weg.tilburgs82 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:12:
[...]
De vraag is meer of dit onhandigheid is in IT.![]()
Wintelre is mooi dichtbij vanuit Middelbeers. Zal eens kijken.
Edit:
Op de website is niks te vinden over die specifieke rit. Wel hebben ze een aantal andere erg leuke ritten.
Awesome
Zoals ik al schreef ben ik niet zo van motorclubs en de georganiseerde ritten.
Maar mijn maatje kwam er mee aan zetten en hij wil heel graag samen met mij aan zo een rit mee doen.
De start is inderdaad in Heerlen, uur vanuit Eindhoven. Dan de rit, 200km en uiteindelijk weer terug naar huis.
400km totaal ongeveer gok ik. Net geen volle tank leeg dus
En druppelladers heb je ook met een zonnepaneel juist voor garages zonder eigen stroomvoorziening
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mijn hoes heeft aan de voorkant een vak met transparant raampie om een zonnepaneel achter te plaatsen om je motor inderdaad te kunnen druppelen..harley schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:30:
En druppelladers heb je ook met een zonnepaneel juist voor garages zonder eigen stroomvoorziening
Vraag me af hoe lang die er bij mij in zou blijven als ik dat daadwerkelijk zou doen
Dus alleen handig lijkt mij als hij in je tuin staat ofzo. Moet je ook maar net geen schaduw hebben et cetera.
(Het is niet stiekem het raampje voor je kenteken hè? )
Stijlvolle motor!R4NCOR schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:21:
Stukje Sagenlandroute gereden vanmiddag![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I took the blue pill…
Nee, die heeft 'ie óók nog, met een niet-transparant afdekstukje vastgeklitteband ook nog om te voorkomen dat hij continu in beeld is voor bijv. dashcams/camera's/whatever als hij geparkeerd staat, maar dus nog wel zichtbaar voor als dat zou moeten voor bijv. politie e.d.418O2 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:35:
Vraag me überhaupt af of dat werkt door een stuk plastic heen
(Het is niet stiekem het raampje voor je kenteken hè? )
Zou wel erg dom zijn, je motorhoes verkeerd om over je motor heen doen
En een zonnepaneel heeft voornamelijk gewoon zichtbaar licht nodig, geen UV ofzo, dus dat beetje transparante plastic werkt 't nog wel als het goed is.
[ Voor 10% gewijzigd door Osiris op 20-03-2022 12:58 ]
Die camping, In den hof, was normaal gesproken het vertrekpunt voor de traditionele Beneluxrit voor MMC'72. Die wordt op eerste paasdag gereden; de dag hierna dus. Die hebben hun vertrekpunt verplaatst naar de Belgische grens bij De Planck. Ook daarbij kun je eventueel de dag van tevoren aanreizen en daar overnachten.Bommes schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:43:
@A13X
[Afbeelding]
Hij stuurde een foto van zijn telefoon..![]()
Maar: die MMC'72 zet dan een rit uit van 325km, en je tikt Luxemburg nog aan. MV Wintelre rijdt de dag ervoor een XXL-rit, van 200 km? Dit is voor de meesten, zeker aan het begin van het seizoen meer dan zat. Ik hang er ook geen waardeoordeel aan vast. Maar ik heb wel het idee dat ik iets mis.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik ook, want wat bedoel je?
Ik weet dat de vraag niet aan mij gesteld werd maar mijn 2 cts:
Vroeger heb ik veel toerriten gereden en dan was 200km de normale afstand voor een zondagritje. Dus ik vind de benaming xxl-rit nogal grootspraak voor een rit van 200km.
De eerder genoemde mmc72 organiseert ook de Freak-rallye, dat is een rit van 500km op 1 dag, dan maak je tenminste wat kilometers.
Maar met 100 heen en 100 terug naar en van het startpunt is het wel een flinke afstand rijden.
Zoals Waaj aangeeft, de benaming XXL-rit voor een rondje van 200km vind ik... raar. 200km is gewoon een relaxte zondagmiddagrit.
Ik verwacht zelf bij de Beneluxrit van MMC72 aan te sluiten.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Hij zit bij mij toch ook nog niet helemaal lekker. Zal ook eens kijken of jouw oplossing lukt, of misschien wat meer in mijn nek proberen te krijgen.13art schreef op zondag 20 maart 2022 @ 08:28:
[...]
Die grote plug is inderdaad niet handig, ben ik laatst ook mee aan het stoeien geweest. Ik heb hem nu naast de speaker zitten omdat ik daar de meeste ruimte over heb zo naast/rond het oor. Ergens anders in de helm ga ik de plug al snel voelen op het hoofd.
In ander nieuws; best fris vanochtend op de motor brrr
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Vanochtend was het inderdaad goed frisjes, ik kwam niet van huis en zaterdagmiddag ergens heen gereden, niet nagedacht over de maandagochtend kou. Gelukkig wel winterhandschoenen meegeert_s schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Hij zit bij mij toch ook nog niet helemaal lekker. Zal ook eens kijken of jouw oplossing lukt, of misschien wat meer in mijn nek proberen te krijgen.
In ander nieuws; best fris vanochtend op de motor brrr
Ik heb afgelopen week de Cardo Freecom geinstalleerd, was wat krap maar alles wel goed en netjes weg kunnen werken. Tot nu toe zeer tevreden! Moet nog wel even kijken hoe alles precies werkt, maar de grote lijnen zijn heel simpel. En prima geluid zelfs met oordoppen en zacht volume zeer degelijk.
Met een warme lepel kun je vaak ook het schuim lokaal een beetje vervormen, misschien kan je daarmee genoeg ruimte creëren dat de stekker niet meer voelbaar is.geert_s schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Hij zit bij mij toch ook nog niet helemaal lekker. Zal ook eens kijken of jouw oplossing lukt, of misschien wat meer in mijn nek proberen te krijgen.
Een auto welke van links kwam op een gelijkwaardige kruising heeft mij totaal niet gezien (gevalletje polder blindheid waarschijnlijk) en is opgereden.
Omdat hij eerst afremde, dacht ik dat hij mij zag maar daarna moest ik een noodstop maken. Ik kwam net wat centimeters tekort, dus raakte de auto flink in de zijkant...
Gelukkig zelf niks (nu wel veel spierpijn) maar de TDM is er slechter aan toe. Vanmiddag gaat ie naar de garage voor schade indicatie...
Foto's volgen.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Kars schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:34:
Afgelopen weekend zijn mijn vrouw en ik onze kampeer-set wezen uitproberen, wat goed is bevallen. Helaas wel een minder einde van het weekend, want heb gisteren eind van de dag een ongeluk gehad![]()
Een auto welke van links kwam op een gelijkwaardige kruising heeft mij totaal niet gezien (gevalletje polder blindheid waarschijnlijk) en is opgereden.
Omdat hij eerst afremde, dacht ik dat hij mij zag maar daarna moest ik een noodstop maken. Ik kwam net wat centimeters tekort, dus raakte de auto flink in de zijkant...
Gelukkig zelf niks (nu wel veel spierpijn) maar de TDM is er slechter aan toe. Vanmiddag gaat ie naar de garage voor schade indicatie...
Foto's volgen.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Oei, sterkte. Gelukkig geen letsel.Kars schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:34:
Afgelopen weekend zijn mijn vrouw en ik onze kampeer-set wezen uitproberen, wat goed is bevallen. Helaas wel een minder einde van het weekend, want heb gisteren eind van de dag een ongeluk gehad![]()
Foto's volgen.
Die automobilisten ook.... Zaterdag toevallig ook meegemaakt dat een bedrijfsbusje met een noodgang door een 30 zone reed en mij geen voorrang gaf. Gelukkig kon ik op tijd remmen.
Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady
Mijn vriendin is met mijn motor op pad gegaan naar een afspraak zo'n 50km verderop. Eenmaal daar aangekomen ziet ze terwijl ze 'm parkeert (met motor aan) koelvloeistof eruit lopen. Een flinke straal blijkbaar.
Motor direct uitgezet en opgehaald met een trailer. Heeft hier een paar dagen stilgestaan voor ik ernaar kon kijken. Géén plas onder de motor. Niets. De vloeistof stond wel wat laag in het reservoir (maar zeker niet leeg), dus even bijgevuld. Daarna maar even starten en kijken wat er gebeurt: weer niets. Even de straat op en neer dan maar. Rondje rond de wijk. Even flink toeren maken op de provinciale weg. Niets. Kurkdroog. Wtf?
Ik durf er nu eigenlijk niet meer op te rijden, al lijkt er dus niets aan de hand. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Of een idee wat het probleem zou kunnen zijn? De garage is pas morgen weer bereikbaar.
Om wat voor motor gaat het hier? Ik weet dat bij een collega van mij zijn Versys 650 dit ook had. Is een kwaaltje dat vaker voorkomt bij (iig de 650) Kawasaki. Heeft te maken met de dop van de radiator die een vacuum creëert dacht ik.SH4D3H schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:41:
Ik heb toch iets vreemds meegemaakt![]()
Mijn vriendin is met mijn motor op pad gegaan naar een afspraak zo'n 50km verderop. Eenmaal daar aangekomen ziet ze terwijl ze 'm parkeert (met motor aan) koelvloeistof eruit lopen. Een flinke straal blijkbaar.
Motor direct uitgezet en opgehaald met een trailer. Heeft hier een paar dagen stilgestaan voor ik ernaar kon kijken. Géén plas onder de motor. Niets. De vloeistof stond wel wat laag in het reservoir (maar zeker niet leeg), dus even bijgevuld. Daarna maar even starten en kijken wat er gebeurt: weer niets. Even de straat op en neer dan maar. Rondje rond de wijk. Even flink toeren maken op de provinciale weg. Niets. Kurkdroog. Wtf?![]()
Ik durf er nu eigenlijk niet meer op te rijden, al lijkt er dus niets aan de hand. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Of een idee wat het probleem zou kunnen zijn? De garage is pas morgen weer bereikbaar.
Ja, het is een Kawasaki ER6N 650cc (uit 2011).Leviathius schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:43:
[...]
Om wat voor motor gaat het hier? Ik weet dat bij een collega van mij zijn Versys 650 dit ook had. Is een kwaaltje dat vaker voorkomt bij (iig de 650) Kawasaki. Heeft te maken met de dop van de radiator die een vacuum creëert dacht ik.
Motoren hebben volgens mij allemaal een expansievat. Die hoort voor de helft gevuld te zijn tussen min en max. Zit daar teveel in, dan kan hij overlopen. en bovenaan het vat zit een slang waar het overtollige koelvloeistof uit kan lopen. Kan dat het soms geweest zijn?SH4D3H schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:41:
Ik heb toch iets vreemds meegemaakt![]()
Motor direct uitgezet en opgehaald met een trailer. Heeft hier een paar dagen stilgestaan voor ik ernaar kon kijken. Géén plas onder de motor. Niets. De vloeistof stond wel wat laag in het reservoir (maar zeker niet leeg), dus even bijgevuld. Daarna maar even starten en kijken wat er gebeurt: weer niets. Even de straat op en neer dan maar. Rondje rond de wijk. Even flink toeren maken op de provinciale weg. Niets. Kurkdroog. Wtf?![]()
Aha, nou dan heb je best kans dat het iets te maken heeft met de dop van de radiator. Bij die collega van mij was die de boosdoener (ook een iets oudere Versys 650). Of het nou een vacuum was of overdruk, maar doordat de dop niet goed meer afsloot kon er wel lucht in het systeem komen, maar niet ontsnappen. Oftewel dan wordt de vloeistof (door het opwarmen van de motor en dus koelvloeistof) uit het expansievat gedrukt.SH4D3H schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:47:
[...]
Ja, het is een Kawasaki ER6N 650cc (uit 2011).
Bij hem gebeurde dit ook zeker niet altijd, maar vooral wanneer de motor echt goed warm was. Of in de zomer of na een langere rit vooral. Is het dus waard om te controleren in ieder geval.
Het kan ook zijn dat er een flinke luchtbel in je koelsysteem zat en dat die er nu uit is gedrukt en dat het nu niet meer voorkomt. Garage kan je hier vast en zeker goed bij helpen
[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 21-03-2022 15:00 ]
Lastig te zeggen. Hij is een klein jaar geleden voor het laatst bijgevuld/ververst en heeft sindsdien een paar duizend km gereden zonder dit issue. Ik zou denken dat het dan wel eerder een probleem had geweest.com2,1ghz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:50:
[...]
Motoren hebben volgens mij allemaal een expansievat. Die hoort voor de helft gevuld te zijn tussen min en max. Zit daar teveel in, dan kan hij overlopen. en bovenaan het vat zit een slang waar het overtollige koelvloeistof uit kan lopen. Kan dat het soms geweest zijn?
Thanks! Dit past wel goed bij mijn ervaring. Ik zal even met de garage overleggen of een nieuwe dop nodig is
Thanks voor de tip, als ik er niet uitkom zal ik dit eens proberen. Zit liever niet teveel aan de helm zelf natuurlijk.theredone51 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Met een warme lepel kun je vaak ook het schuim lokaal een beetje vervormen, misschien kan je daarmee genoeg ruimte creëren dat de stekker niet meer voelbaar is.
Voor de echte XXL liefhebbers:Waaj schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:09:
[...]
Vroeger heb ik veel toerriten gereden en dan was 200km de normale afstand voor een zondagritje. Dus ik vind de benaming xxl-rit nogal grootspraak voor een rit van 200km.
De eerder genoemde mmc72 organiseert ook de Freak-rallye, dat is een rit van 500km op 1 dag, dan maak je tenminste wat kilometers.
"The Dutch 1000 is een evenement voor motorrijders die van lange afstand rijden houden.
Bij dit evenement gaan de deelnemers een route rijden van 1000 km door Nederland binnen 24 uur, waarbij snelwegen vermeden worden.
Er kunnen ook kleinere afstanden gereden worden, 700, 500 en 300 km."
https://thedutch1000.nl/
@harley heeft hem ook uit gereden, mijn motor ging helaas stuk na 200 km. Dus ben ik uitgevallen.
Dit jaar heb ik me weer ingeschreven voor de 1000km, wederom op de Vespa.
Nu voor 3 personen ingeschreven, maatje wil mee en misschien mijn broer
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 21-03-2022 18:01 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Klopt, maar ze mogen dat niet onbeperkt weigeren/moeilijk doen lijkt me.Bommes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:51:
@Destruction dat gaat hem niet worden, je moet ze de kans geven het te herstellen.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
[ Voor 9% gewijzigd door ArjenIsM3 op 21-03-2022 19:16 ]
Zit heel erg te twijfelen om mijzelf hiervoor in te schrijven. Zo ja, met een groep of alleen. Ik verwacht namelijk dat je alleen veel sneller de route afrijd. Even nog een nachtje over slapenmkrmr schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:24:
[...]
Voor de echte XXL liefhebbers:
"The Dutch 1000 is een evenement voor motorrijders die van lange afstand rijden houden.
Bij dit evenement gaan de deelnemers een route rijden van 1000 km door Nederland binnen 24 uur, waarbij snelwegen vermeden worden.
Er kunnen ook kleinere afstanden gereden worden, 700, 500 en 300 km."
https://thedutch1000.nl/
PS: Hoor dat je behoorlijk moet doorkachelen om de 1000 binnen 24 uur te voltooien, met de nodige verkeersovertredingen dus. Wat is de ervaring van de rijders hier die daaraan hebben deelgenomen?
[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 21-03-2022 19:36 ]
Km stand toevallig ergens rond de 20 of 40kkm? Dan kan het wel eens een motorsteun zijn. Rond die km standen, weet ze even niet exact, moet je de kleppen controleren en eventueel stellen. Meen dat ze daarvoor het blok iets kantelen.ArjenIsM3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:08:
Update v.w.b. de FZ1 Fazer: na contact dinsdagochtend niks meer gehoord, toen zaterdag zelf maar gebeld en te horen gekregen dat ze het filmpje hadden ontvangen maar dat ze nog moesten kijken hoe ze het gingen oplossen. Ze moesten de planning nog checken, het was druk, etc. Tsja dat begrijp ik, maar dan nog vind ik dat het geen week hoeft te duren om überhaupt iets van je te laten horen nadat een klant een probleem bij je meldt. Maar goed, ik ben vriendelijk gebleven. Zaterdagmiddag even langs een maat geweest, een ritje van in totaal zo'n 60km. Op de terugweg merkte ik ineens vibraties door het stuur, tank, zadel, voetsteunen, eigenlijk de hele motor. Gebeurt bij verschillende toerentallen wel wat maar vond het het opvallendste tussen de 4500 en 5500 toeren. Dat deed hij voorheen niet. Was me ook zeker wel opgevallen want dat bereik gebruik je vrij veel. Vandaag nog even een kort blokje om en ook nu was het weer duidelijk aanwezig. Dus nu heb ik er nog een probleem bij. En ik heb hem nog maar net een week. Morgen maar weer bellen maar de lol en blijdschap van de eerste motor kopen is wel wat verdwenen
In dat geval is hij waarschijnlijk niet goed vast gezet na het werk.
Een teller afwijking is vrij normaal, een kleiner kettingwiel voor ook, daarmee zit je al snel aan die 10%. Je zou het aantal tanden op je kettingwielen kunnen checken met OEM, dan weet je of daar aan is gewijzigd. Eventueel op te lossen met een speedohealer, wat niks te maken heeft met de zwembroek
Bellen idd en zou er persoonlijk nadruk op leggen dat je wilt dat het vlot gebeurd en niet achter onderhouds klanten word gestald. Hij drukt je maar tussendoor, service noemen ze dat.
Ps: ik heb eventueel de service manual als je die wilt digitaal. Staan overigens ook op de Amerikaanse Facebook groepen.
[ Voor 5% gewijzigd door A13X op 21-03-2022 19:55 ]
Awesome
Die eerste 200kn had ik er in 2,5 uur op zitten zonder 1 keer te stoppen.
Het is dat de Vespa kapot ging anders had ik nog een half uurtje door getrokken voordat ik de eerste stop had gemaakt.
Geen vereiste maar ik voelde me goed, het rijden ging goed dus ik wilde ff door trekken
Ben je met meer dan wordt dat erg lastig, heel erg lastig.
Dat is ook wat je weerhoud van motor vakanties met meer personen.
Ik kan echt goed de hele dag in het zadel zitten met heel af en toe een paar minuutjes pauze.
De meeste willen toch roken, rond kijken, foto's maken, enz.
In een opwelling heb ik me dus met 3 personen ingeschreven.
Maatje die ook een Vespa had, die ik als eerste bedacht had om mee te nemen, heeft zijn Vespa verkocht en nu geen motor meer.
Andere maatje heeft net zijn rijbewijs gehaald en vind die XXL rit die ik van de week poste van 200km al heel wat.
En mijn broer, die is 2 jaar terug aan een dubbele hernia geopereerd, op zijn 34ste.. dat belooft niet veel goeds als je 1000km in 24 uur wilt rijden.
Kort om, ik weet nog niet of ik gewoon alleen ga of toch 2 mee rijders zoek.
Dat moet redelijk te doen zijn zonder enorme overtredingen.
Heb vorig jaar gereden en je zult inderdaad moeten doorrijden. Een groep klinkt leuk maar niet handig, zeker met deze afstanden is je er geen tempo kunnen rijden echt belangrijk. Heb tijdens de rit wel stukjes aangehaakt bij anderen en anderen ook bij mij maar nooit voor uren. Heb ook echt veel mensen ingehaald en ben veel ingehaald , vaak tijdens een tank of snackpauze dat je elkaar weer voorbij gaatcyntax schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:26:
[...]
Zit heel erg te twijfelen om mijzelf hiervoor in te schrijven. Zo ja, met een groep of alleen. Ik verwacht namelijk dat je alleen veel sneller de route afrijd. Even nog een nachtje over slapen.
PS: Hoor dat je behoorlijk moet doorkachelen om de 1000 binnen 24 uur te voltooien, met de nodige verkeersovertredingen dus. Wat is de ervaring van de rijders hier die daaraan hebben deelgenomen?
Heb vorig jaar klein verslagje gemaakt hier in het forum zie harley in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Zorg dat je motor tiptop in orde is ( en ook je verlichting goed afgesteld)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ja ja wrijf het er maar in..harley schreef op maandag 21 maart 2022 @ 20:02:
Zorg dat je motor tiptop in orde is
Dan zou ik eerder de door Waaj genoemde Freak Rally van MMC'72 rijden, dit jaar zo te zien op 2 juli. 500 buitenlandkilometers. Mooiere omgeving, leukere wegen, en de toegestane snelheid ligt er ook hoger waardoor je niet té hard hoeft te rijden. Beter gezegd: té hard is dan jouw eigen kunnen, en niet zo zeer de toegestane snelheidslimiet.cyntax schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:26:
[...]
Zit heel erg te twijfelen om mijzelf hiervoor in te schrijven. Zo ja, met een groep of alleen. Ik verwacht namelijk dat je alleen veel sneller de route afrijd. Even nog een nachtje over slapen.
Het nadeel: je moet wel gewend zijn om een hele dag bóchten te rijden. Daar vergissen veel Nederlanders zich in. Onderschat dat dan ook niet.
Nwas niet zo bedoeld. Had het meer over mijn eigen motor. Ik had dus mijn koplamp afgesteld naar beneden ivm bagage maar niet gecontroleerd of die echt goed stond. Had wel een inbussleutel meegenomen Just in case ik hem moest bijstellen..... Natuurlijk nergens te vinden toen het echt nodig was. En thuis aan het uitpakken flikkert die zo uit mijn tas dus ook had hem wel degelijk. Nu staat die wel goed afgesteld gelukkig, scheelt echt veel met die ledkoplamp.
[ Voor 4% gewijzigd door harley op 21-03-2022 20:17 ]
Hoezo niet?A13X schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 21:57:
[...]
Staat maar weinig info over die rit online niet? Kan op hun website niet vinden wat die rit nu inhoud.
Zag de 1000 bochten route laatst voorbij komen en dacht mooi ritje voor een keertje.
Route 356km, ok word een pittige dagrit, afstand tot startpunt 260km(bulk snelweg) , totaal 876km uhh ok dat word dus geen dagtour
timmie271 in "Hét grote motortopic - Deel 24"
En dat waren meer kilometers bochtige route!
(ik zou het zelf ook niet snel doen, zo veel kilometers snelweg op een dag)
@timmie271 is dan ook bijna de helft van mijn leeftijdDrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:25:
[...]
Hoezo niet?
timmie271 in "Hét grote motortopic - Deel 24"
En dat waren meer kilometers bochtige route!
(ik zou het zelf ook niet snel doen, zo veel kilometers snelweg op een dag)
Merk dat ik na mijn burnout in 2016 gewoon eerder moe ben en dan minder scherp ben. Die afstanden wil ik dan ook weer eerst rustig opbouwen. Met 350km bochten in de DE heb je al een pittige dag voor iemand die daar 3x met de motor is geweest. Naja in de eifel ed dan.
Maar inderdaad, over leuke weggetjes prima, maar na 500km snelweg is de lol van die bochten voor mij snel weer vergeten. Dan maak ik er liever 2 dagen van ofzo.
Zit net als @cyntax ook al even te dubben over de dutch1000 (700/500), maar los van dat het een prestatie is... Vraag ik mij af hoeveel je ik dan nog van de route geniet en dat is voor mij wel het belangrijkste.
Zijn dagje als je linkt ligt dan al dichterbij wat leuk is, ja je hebt een stukje heen (uurtje vanaf mij ofzo) dan een leuke route en een uurtje terug. Maar 2,5uur snelweg voor en na.... Nee bedankt.
@Bommes nou ja, dat dus. Onveilig... Ik ga er vanuit dat we volwassenen zijn die op tijd afhaken voordat het gevaarlijk word. Dan besteed ik die 1000km liever aan bv 2 dagritten van 500km ofzo.
Freakrally klinkt wel leuk, maar dat startpunt
[ Voor 34% gewijzigd door A13X op 21-03-2022 22:16 ]
Awesome
Althans zo zie ik het niet, het is meer een toffe belevenis, erg veel rijders, lange route, van de dag de nacht in rijden en door.
Dit jaar is het volgens mij wat later dan normaal, met kans op goed weer.
Voorgaande jaren heeft het altijd wel flink geregend, afgelopen jaar volgens mij in de nacht ook wel.
Overigens was het volgens mij hier waar deze rit al vrij snel als onverantwoord en onveilig werd bestempeld. Want 24 uur rijden, gevaarlijk, andere mensen in hebben brengen, enz.
KMstand is 24dkm en bij aflevering hebben ze inderdaad als onderdeel van het afgesloten servicepakket de grote 20dkm beurt uitgevoerd. Dat wilde ik graag omdat de historie er niet bij was dus onduidelijk of hij die al had gehad. Dus ik wilde dat ze hem helemaal gingen nakijken. Aangegeven dat het mijn eerste motor is en dat ik er zeker van wilde zijn dat hij goed was. Zou best het probleem kunnen zijn dus.A13X schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:36:
[...]
Km stand toevallig ergens rond de 20 of 40kkm? Dan kan het wel eens een motorsteun zijn. Rond die km standen, weet ze even niet exact, moet je de kleppen controleren en eventueel stellen. Meen dat ze daarvoor het blok iets kantelen.
In dat geval is hij waarschijnlijk niet goed vast gezet na het werk.
Een teller afwijking is vrij normaal, een kleiner kettingwiel voor ook, daarmee zit je al snel aan die 10%. Je zou het aantal tanden op je kettingwielen kunnen checken met OEM, dan weet je of daar aan is gewijzigd.
Bellen idd en zou er persoonlijk nadruk op leggen dat je wilt dat het vlot gebeurd en niet achter onderhouds klanten word gestald. Hij drukt je maar tussendoor, service noemen ze dat.
Ps: ik heb eventueel de service manual als je die wilt digitaal. Staan overigens ook op de Amerikaanse Facebook groepen.
Meestal is de afwijking op snelweg snelheden een kilometer of 3-5 toch? Althans, bij mijn VW Polo is 130 op de teller 126 op de GPS. De meeste auto's waarin ik heb gereden was het ook zoiets. De motor van mijn broer (VFR750) wijkt ook niet veel af. Bij deze is 138 op de teller 126 op GPS. Maar goed, de oorzaak is inderdaad een groter tandwiel achter. 46 i.p.v. 45. Valt wel op te lossen, de motorzaak stelde een Speedohealer voor. De rammelende voorvork en de vibraties zijn een stuk vervelender en vermoedelijk ook wat lastiger op te lossen.
De service manual heb ik nog niet, die zou ik graag ontvangen!
138 -> 126 is toch zo'n probleem niet? Andersom zou lastiger zijn (ivm boetes). Alle voertuigen hebben een afwijking, zo ook m'n BMW 5 waarbij de afwijking op nul gezet is (dmv coderen), hoewel die nog zeer klein is. De truc is gewoon weten hoeveel hij (ongeveer) afwijkt. Paar procent + een vaste waarde is vrij gebruikelijk, bij jou is die paar procent gewoon wat meer gewordenArjenIsM3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:34:
[...]
KMstand is 24dkm en bij aflevering hebben ze inderdaad als onderdeel van het afgesloten servicepakket de grote 20dkm beurt uitgevoerd. Dat wilde ik graag omdat de historie er niet bij was dus onduidelijk of hij die al had gehad. Dus ik wilde dat ze hem helemaal gingen nakijken. Aangegeven dat het mijn eerste motor is en dat ik er zeker van wilde zijn dat hij goed was. Zou best het probleem kunnen zijn dus.
Meestal is de afwijking op snelweg snelheden een kilometer of 3-5 toch? Althans, bij mijn VW Polo is 130 op de teller 126 op de GPS. De meeste auto's waarin ik heb gereden was het ook zoiets. De motor van mijn broer (VFR750) wijkt ook niet veel af. Bij deze is 138 op de teller 126 op GPS. Maar goed, de oorzaak is inderdaad een groter tandwiel achter. 46 i.p.v. 45. Valt wel op te lossen, de motorzaak stelde een Speedohealer voor. De rammelende voorvork en de vibraties zijn een stuk vervelender en vermoedelijk ook wat lastiger op te lossen.
Die overige zaken moeten ze gewoon fixen onder garantie.
Om eerlijk te zeggen, zo'n dag rijden trekt me totaal niet. Rijden doe ik omdat ik t leuk vind, en ook woon-werk of andere utilitaire ritten vind ik leuk (of iig, niet minder leuk dan autorijden). Regen, hagel, storm of nacht maken mij niet zoveel uit (ja, matig zonnetje en een aangename temperatuur zijn natuurlijk het fijnst), ik rijd wel. Om mijzelf dan te dwingen om zoveel km te maken op één dag, zie ik niet zitten, ik woon al ver genoeg van werk afBommes schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:08:
@A13X zo iets rijd je niet echt voor de "mooie route".
[..]
Nu zit ik op dit moment helaas in een situatie dat een ritje van een paar uur een week later nog doordreunt (qua gezondheid en energie).. dus over n rit van 1000km hoef ik écht niet na te denken
[ Voor 26% gewijzigd door noes op 21-03-2022 23:37 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Je kunt de motor het natuurlijk niet kwalijk nemen dat de afwijking groot is doordat er een ander kettingwiel op ligt. Elke motor die de snelheid bepaald bij de versnellingsbak zou daar last van hebben. Je veranderd de omtrek en daarmee de omreken verhouding. Je Polo gaat ook meer afwijken als je er nu een grotere of kleinere velgmaat onder zou leggen.ArjenIsM3 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:34:
[...]
KMstand is 24dkm en bij aflevering hebben ze inderdaad als onderdeel van het afgesloten servicepakket de grote 20dkm beurt uitgevoerd. Dat wilde ik graag omdat de historie er niet bij was dus onduidelijk of hij die al had gehad. Dus ik wilde dat ze hem helemaal gingen nakijken. Aangegeven dat het mijn eerste motor is en dat ik er zeker van wilde zijn dat hij goed was. Zou best het probleem kunnen zijn dus.
Speedohealer of simpelweg het originele formaat kettingwiel terugplaatsen zou dat idd verhelpen.
24k is inderdaad kleppen controleren, zou mij niks verbazen als ze ergens iets niet vast hebben gezet.
Awesome
Wie nog gehoorbescherming zoekt, pluggerz op maat bij beter horen nu 50% korting (alhoewel de prijzen wel behoorlijk verhoogd zijn tov vorig jaar) https://www.beterhoren.nl/oordoppen-voor-gehoorbescherming
Vind ik niet zo erg, ben er aan gewend. Plus, ik zit dan altijd wel safe met trajectcontroles enzo. Niet dat ik vaak snel rij (want langzamer rijden = langer posen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Lekker geplugd hoorharley schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:12:
Schaamteloze crosspost
Wie nog gehoorbescherming zoekt, pluggerz op maat bij beter horen nu 50% korting (alhoewel de prijzen wel behoorlijk verhoogd zijn tov vorig jaar) https://www.beterhoren.nl/oordoppen-voor-gehoorbescherming
Oh nee ik neem het de motor ook niet kwalijk hoor, alleen wat jammer dat ik pas achter de andere vertanding kwam toen ik vorige week op zoek ging naar de oorzaak voor de relatief grote afwijking van de snelheidsmeter. Toen tandwieltjes gaan tellen en opgezocht wat de normale vertanding is, en he verdomd ik heb er eentje meer.A13X schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 06:56:
[...]
Je kunt de motor het natuurlijk niet kwalijk nemen dat de afwijking groot is doordat er een ander kettingwiel op ligt. Elke motor die de snelheid bepaald bij de versnellingsbak zou daar last van hebben. Je veranderd de omtrek en daarmee de omreken verhouding. Je Polo gaat ook meer afwijken als je er nu een grotere of kleinere velgmaat onder zou leggen.
Speedohealer of simpelweg het originele formaat kettingwiel terugplaatsen zou dat idd verhelpen.
24k is inderdaad kleppen controleren, zou mij niks verbazen als ze ergens iets niet vast hebben gezet.
Die afwijking moet je (in mijn ogen) mee leren leven. Zoals hierboven aangegeven, als je het weet gewoon even rekenen mocht het nodig zijn. Zelf heb ik twee tandjes extra achter, afwijking van 9km ofzo.
De snelheidsafwijking is toch vaak een paar minuten als wij samen rijdenVrijdag schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:02:
Mijn snelheidsafwijking is best groot.
Niet dat ik vaak snel rij (want langzamer rijden = langer posen) maar een beetje marge vind ik wel prima.
Neem ik een keer de tijd voor je, is het weer niet goedR0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:55:
De snelheidsafwijking is toch vaak een paar minuten als wij samen rijden
Sowieso goeie reden om een Tomtom te halen, kan je je snelheid validerenR0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:55:
@ArjenIsM3 balen man. Zo wil je niet aan je ‘motor carrière’ beginnen. Ik hoop dat ze het fixen zonder al te veel gedoe.
Die afwijking moet je (in mijn ogen) mee leren leven. Zoals hierboven aangegeven, als je het weet gewoon even rekenen mocht het nodig zijn. Zelf heb ik twee tandjes extra achter, afwijking van 9km ofzo.
Of gebruiken omdat je snelheidsmeter niet altijd werkt
Heb zelf een rider 450, helaas wel met het bekende vocht probleem. Het liefst zou ik zo'n nieuwe Garmin willen maar dat is geen zicht op mijn motor.418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:59:
[...]
Sowieso goeie reden om een Tomtom te halen, kan je je snelheid validerenEn leuke routes vinden.
Of gebruiken omdat je snelheidsmeter niet altijd werkt![]()
Wat voor vochtprobleem?R0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:04:
[...]
Heb zelf een rider 450, helaas wel met het bekende vocht probleem. Het liefst zou ik zo'n nieuwe Garmin willen maar dat is geen zicht op mijn motor.
Ik heb een 550, prima apparaatje. Heeft mijn motorrijden wel verrijkt
Heeft volgens mij iets te maken tussen de afdichten bij het scherm. Soort van condens. Het verplaatst ook en soms is het weg.418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:06:
[...]
Wat voor vochtprobleem?
Ik heb een 550, prima apparaatje. Heeft mijn motorrijden wel verrijkt

Niet mijn foto, maar dit dus.
Een 550 is ook wel stukken sneller als een 450 heb ik gemerkt. Ze hebben volgens mij het maximale uit de hardware proberen te halen en dat merk je wel.
Ah ja. Ik zou daar geen last van houden, want ik rij alleen met mooi weer, maar dat is wel knap waardeloos.R0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Heeft volgens mij iets te maken tussen de afdichten bij het scherm. Soort van condens. Het verplaatst ook en soms is het weg.
[Afbeelding]
Een 550 is ook wel stukken sneller als een 450 heb ik gemerkt. Ze hebben volgens mij het maximale uit de hardware proberen te halen en dat merk je wel.
Is volgens mij ook enkel bij de 450. Het is geloof ik zelf te fixen (als je wat spullen aanschaft) maar geen zin in. Als ik rijd valt het amper op, je ziet het vooral bij bepaald lichtinval. En hij doet nog prima wat hij moet doen.418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:12:
[...]
Ah ja. Ik zou daar geen last van houden, want ik rij alleen met mooi weer, maar dat is wel knap waardeloos.
Maar ben het wel met je eens, navigatie is superfijn!
Heb het geluid van de Tomtom uit, telefoon is verbonden met de motor via BT en die gaat weer naar mijn Sena.
Ik heb de zelfde TomTom en ook door vocht probleem gehad.R0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Heeft volgens mij iets te maken tussen de afdichten bij het scherm. Soort van condens. Het verplaatst ook en soms is het weg.
[Afbeelding]
Ding is kosteloos gerepareerd/vervangen.
Maar goed toen was het ding nog geen jaar oud.
Een 550 is vooral veel sneller omdat er volledig andere hardware (processor) in zit dan bij de 450. Of ze uit die nieuwe processor het maximum hebben gehaald weet ik niet, maar het verschil tussen de 2 is in ieder geval inderdaad aanzienlijk.R0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:11:
[...]
Ik heb dus afgelopen jaar oordopjes laten aanmeten bij BeterHoren met ingebouwde luidsprekers. Vanaf 't begin lekte het rechterdopje als ik m'n kaak/oor bewoog in de helm. Ze hebben hem toen vullend gemaakt in het hele oor, maar deze lekt nog erger dan voorheen.harley schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:12:
Schaamteloze crosspost
Nu heb ik een RPHA70 besteld, waar ik gewoon de speaker kan inbouwen en de noodzaak van deze oordopjes met luidsprekers weg is. Zou het anders zijn als je 'm opnieuw laat aanmeten met een filter? Zal deze dan wel goed afdichten? Anders gewoon terug naar de simpele Alpine oordopjes..
EDIT:
Dit weekend een vervanger van m'n 9-jaar oude RPHA-10 besteld, een RPHA-70 Carbon. Twijfel nu toch ook een beetje of dit de beste keus is, of een Schuberth E1 die voor 330 euro te koop is bij Louis..
Iemand positieve ervaringen met een RPHA-70 op een allroad?
[ Voor 13% gewijzigd door Bioflap op 22-03-2022 11:55 ]
Ik zou zeggen dat het wel uitmaakt omdat de oordop wat flexibeler blijft zonder de speaker er in, dus hij past zich wat beter aan je oor aan. Ik heb oordopjes op maat met een filter, en die houden het al een jaar of 5 uit. Ze zijn nu eigenlijk wel aan vervanging toe.Bioflap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:51:
[...]
Ik heb dus afgelopen jaar oordopjes laten aanmeten bij BeterHoren met ingebouwde luidsprekers. Vanaf 't begin lekte het rechterdopje als ik m'n kaak/oor bewoog in de helm. Ze hebben hem toen vullend gemaakt in het hele oor, maar deze lekt nog erger dan voorheen.
Nu heb ik een RPHA70 besteld, waar ik gewoon de speaker kan inbouwen en de noodzaak van deze oordopjes met luidsprekers weg is. Zou het anders zijn als je 'm opnieuw laat aanmeten met een filter? Zal deze dan wel goed afdichten? Anders gewoon terug naar de simpele Alpine oordopjes..
EDIT:
Dit weekend een vervanger van m'n 9-jaar oude RPHA-10 besteld, een RPHA-70 Carbon. Twijfel nu toch ook een beetje of dit de beste keus is, of een Schuberth E1 die voor 330 euro te koop is bij Louis..
Iemand positieve ervaringen met een RPHA-70 op een allroad?
Ik heb de Touratech versie van de Schuberth E1 toen via eBay gekocht via Touratech voor 300 euro, dat was toen goedkoper dan om het even waar:Bioflap schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:51:
[...]
EDIT:
https://www.benl.ebay.be/...ksid=p2060353.m2749.l2649
Erg blij met die helm, maar ik heb ook weinig andere keuze dan Schuberth door mijn formaat / vorm van mijn hoofd. Voordien had ik de C3-basic, de E1 is wat betreft pasvorm gelijk aan de C3-pro die +/- hetzelfde is als de C3-basic. De E1 / Touratech versie is wel redelijk zwaar, bijna 2kg, wel iets om rekening mee te houden.
Alleen rijden is wat minder leuk maar wel veel sneller en veiliger in mijn ogen. Je hoeft dan niet op elkaar te wachten bij tanken of andere stops.cyntax schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:26:
[...]
Je hoeft niet door te kachelen, alleen stops beperken en kort houden. Dus eten en drinken tijdens het tanken, en wellicht 1 of 2 keer een wat langere stop als je moe wordt.
Vorig jaar de 1000 km uitgereden, dit jaar ingeschreven voor de 700 km. Geen race, niks te bewijzen, gewoon leuk dagje rijden...
Hmm, het zal wellicht iets schelen, maar in feit kun je de luidspreker eenvoudig vervangen met het dempende dopje. Het materiaal zal dus niet anders zijn volgens mij.geert_s schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:29:
[...]
Ik zou zeggen dat het wel uitmaakt omdat de oordop wat flexibeler blijft zonder de speaker er in, dus hij past zich wat beter aan je oor aan. Ik heb oordopjes op maat met een filter, en die houden het al een jaar of 5 uit. Ze zijn nu eigenlijk wel aan vervanging toe.
Als ik dit lees heb ik zo NIET de behoefte hieraan mee te doen. Laat mij maar een kleine 200km doen en lekker de tijd nemen voor een bakkie en een uitsmijtertje onderweg. Kan ik tenminste ook nog rechtop lopen aan het einde van de rit. Ieder zo zijn dingmkrmr schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 14:38:
[...]
(...)
Je hoeft niet door te kachelen, alleen stops beperken en kort houden. Dus eten en drinken tijdens het tanken, en wellicht 1 of 2 keer een wat langere stop als je moe wordt.
(...)
16 april weer een georganiseerde rit voor het goede doel; Duncan's ride.
Helaas, deze is al vier jaar oud.Bommes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Ik heb de zelfde TomTom en ook door vocht probleem gehad.
Ding is kosteloos gerepareerd/vervangen.
Maar goed toen was het ding nog geen jaar oud.
Ik had het ook over de 450, je merkt echt dat ze daar alles software matig op mogelijk hebben proberen te maken maar dat het gewoon te veel is. Soms crashen bij het opstarten (dus niet uit slaapstand), scherm wat blijft hangen etc.theredone51 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:50:
[...]
Een 550 is vooral veel sneller omdat er volledig andere hardware (processor) in zit dan bij de 450. Of ze uit die nieuwe processor het maximum hebben gehaald weet ik niet, maar het verschil tussen de 2 is in ieder geval inderdaad aanzienlijk.
Je moet geduld hebben zeg maar.. maar zodra die aan staat doet hij zijn ding prima
Maar op de 550 werkt alles relatief vlot moet ik zeggen.
Nog even een tip/heads-up voor de dijkrijders met nog een aantal mooie dagen in aantocht: De Waal(band)dijk is tussen Waardenburg en Gorinchem grotendeels afgesloten. Voor zover ik kon zien stond bij zo'n beetje elke weg de dijk op een geslotenverklaring met een verkeersregelaar. Er waren veel motorrijders, incluis mijzelf, die de weg aan het zoeken waren. Zowel Google Maps als Tomtom gaven deze afsluitingen niet aan. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben ik via de N830 maar naar Gorinchem gereden.
Voor al het verkeer, wegens werkzaamheden.noes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:06:
[...]
Afgesloten voor al het verkeer, of alleen voor motoren?
[ Voor 13% gewijzigd door Hompu op 22-03-2022 18:32 ]
Afgesloten voor al het verkeer, of alleen voor motoren?Hompu schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:57:
Vandaag echt kunnen genieten van het heerlijke weer. Voor op een dinsdag kwam ik bijzonder veel mede motorrijders tegen (ik ben lekker een weekje vrij, vandaar)
Nog even een tip/heads-up voor de dijkrijders met nog een aantal mooie dagen in aantocht: De Waal(band)dijk is tussen Waardenburg en Gorinchem grotendeels afgesloten. Voor zover ik kon zien stond bij zo'n beetje elke weg de dijk op een geslotenverklaring met een verkeersregelaar. Er waren veel motorrijders, incluis mijzelf, die de weg aan het zoeken waren. Zowel Google Maps als Tomtom gaven deze afsluitingen niet aan. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven en ben ik via de N830 maar naar Gorinchem gereden.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Rauwe rijst, niet in gekookte (klinkt voor de hand liggend maar is het imho niet). Een navulverpakking vochtvreter in een dicht bakje zal nog iets sneller gaan denk ik.FBTN schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:41:
Paar nachtjes in afgesloten schaal met rijst schijnt te helpen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Bedankt. Geef dat advies ook wel eens aan anderen, stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht..FBTN schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 19:41:
[...]
Paar nachtjes in afgesloten schaal met rijst schijnt te helpen.
@botoo
En het was zo een lekker weer dat ik de rest van de dag maar ben blijven motor rijden.
Paar krentenbollen gekocht en ergens op een bankje opgegeten.

De TET maar weer eens een keertje gereden nu een keertje andersom van Noord naar Zuid.
Bij Afferden er op gedraaid en bij Heeze er weer af.
Het bultje bij Afferden dit keer wel overleefd en de motor heel gelaten.

Begint al weer aardig droog te worden op de Brabantse zandpaden, flink mul al weer op sommige stukken.
Maar man man ik ben echt een slappe zak geworden zeg, conditie van niets.
Mijn vrouw heeft een abonnement bij basic fit waarop ook een partner mee mag komen.
Zij is er nooit geweest, betaald dus tot nu toe voor niets. Denk dat ik maar eens een paar keer per week wat ga trainen.
Alleen het volk wat daar komt is allemaal petjes en Mercedes AMG .. daar moet ik echt ff aan wennen denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 22-03-2022 20:37 ]
en een mooi plekje gekregen bij de Virago en de MP3:
En voor degene die afvragen waarom ze de Donna is, ze is vernoemd naar Donna Paulsen uit de serie Suits:
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Niet doen, want het werkt niet.R0y. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:06:
[...]
Bedankt. Geef dat advies ook wel eens aan anderen, stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht..
Kostte je drie motoren, maar je hebt eindelijk een leukes006110 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:32:
Ik mag mij nu officieel eigenaar van een heuse rode Honda VFR 800 Vtec uit 2003 noemen! Onverwacht een middag vrij, en dus tijd om de deal rond te maken bij Gebben! Wat een feest om op dat ding te rijden zeg! Je kan er heerlijk op cruisen, en vervolgens dikke pret als de vtec zijn werk gaat doen. Owjah, voor het eerst heb ik een motor ook een naam gegeven: "De Donna"
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En voor degene die afvragen waarom ze de Donna is, ze is vernoemd naar Donna Paulsen uit de serie Suits:
[Afbeelding]
De Yamaha is er ook nog steeds, en blijft ook… en het is inmiddels de 4e motor in twee jaar tijd die ik bezit, waarvan de derde Honda inmiddels…418O2 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:11:
[...]
Kostte je drie motoren, maar je hebt eindelijk een leuke. Enjoy!
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Daar heb je toch niets mee te maken? Gewoon muziek op je knar en hup, de touwen in! Work that assBommes schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:30:
Alleen het volk wat daar komt is allemaal petjes en Mercedes AMG .. daar moet ik echt ff aan wennen denk ik.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ben even gaan kijken door de start foto's van 2021. Allemaal cruisers, adventure bikes, en dan zit Bommes op zijn Vespa(echt als enige), er opeens tussen. Prachtig.
@LankHoar & @timmie271, jullie kunnen weer aan het werk.BvZwolle schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:03:
@lolgast de Fazer FZS600 mag uit mijn lijstje. Die is onlangs (na lang werkloos geweest te zijn) verkocht.
Ze zijn daar de dijk aan het verzwaren, dat duurt nog wel even.Hompu schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:57:
Vandaag echt kunnen genieten van het heerlijke weer. Voor op een dinsdag kwam ik bijzonder veel mede motorrijders tegen (ik ben lekker een weekje vrij, vandaar)
[...]
Voor al het verkeer, wegens werkzaamheden.
Gefeliciteerd!s006110 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:32:
Ik mag mij nu officieel eigenaar van een heuse rode Honda VFR 800 Vtec uit 2003 noemen!
[...]
@Vrijdag
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Haha dat je die gevonden hebt tussen al die foto'sGooBall schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 23:27:
De Dutch1000, eens kijken of ik dit jaar *wel* mee kan.
Ben even gaan kijken door de start foto's van 2021. Allemaal cruisers, adventure bikes, en dan zit Bommes op zijn Vespa(echt als enige), er opeens tussen. Prachtig.

Ja bekijks had ik zeker wel, jammer dat het ding het niet waar gemaakt heeft en kapot ging.
@cyntax cool, ik ben er zeker
Maar na jou post herinner ik me wel dat ik de camping nog moet reserveren.
[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 23-03-2022 08:18 ]
Rood rijdt het lekkerste, dat is een bestaand feit dat vaststaat en waar iss006110 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:32:
Ik mag mij nu officieel eigenaar van een heuse rode Honda VFR 800 Vtec uit 2003 noemen! Onverwacht een middag vrij, en dus tijd om de deal rond te maken bij Gebben! Wat een feest om op dat ding te rijden zeg! Je kan er heerlijk op cruisen, en vervolgens dikke pret als de vtec zijn werk gaat doen. Owjah, voor het eerst heb ik een motor ook een naam gegeven: "De Donna"
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
![]()