Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 380 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.752 views

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI's rule

Secsytime schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Tsjah, je weet niet wat het referentiekader van mensen is he.. Mijn schoonouders vinden ook dat mijn motor teveel geluid maakt, terwijl die de standaard uitlaat heeft en aan de geluidsnorm voldoet. Hij maakt inderdaad meer geluid dan een auto, en zeker als die hoog in de toeren zit. 8)7
Te hard, te zacht. Het is meer het soort geluid wat als storend ervaren wordt. Het kan zijn dat iemand gillend met 9000 tpm in z'n 2 op de dijk rijd maar wel als je zou meten netjes de geluidsnorm haalt die op het frame plaatje staat. Allleen het jankende geluid stoort dan gewoon en niet het volume an sich..
Het blijft dus enorm subjectief. Verder is het overigens oppassen met een E-keur uitlaat, ik d8 dat als je dan alsnog boven de geluidsnorm komt die op het frame plaatje staat je alsnog beboet kan worden.
Verder is het juist meten van het geluid van de motor ook nog een ding. Juiste afstand, waait het etc...
Overigens is het niet alleen de uitlaat die herrie maakt. Als je een of ander open sportfilter gebruikt kan van de inlaat kant zelfs nog veel meer herrie komen...

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Destruction schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:19:
[...]

Ja, precies dat dus :) Nav al het geklaag lees ik toch dat de politie er nu meer op gaat letten en omdat ik de Fazer ook gewoon als vervoermiddel gebruik (waarmee ik dus wel eens 's ochtends vroeg vertrek of 's avonds laat/snachts thuis kom) wil ik evt. gelazer gewoon voor zijn. Voorlopig gaat er even een originele uitlaat op, tzt wil ik een uitlaat hebben die 'm idd zo'n mooie donkere roffel geeft maar wel gewoon een DB killer en E-keur heeft :)
Op mijn FZ1 Fazer zit ook nog de standaard uitlaat. Zit ook te denken aan een andere, maar dan inderdaad wel eentje met DB killer en E-keur. SC project maakt wel een mooie die daaraan voldoet.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:30:
[...]

Ja de Tuareg 660 lijkt me het meest geschikt voor echt offroad werk. Dan de Norden, dan de Ducati Desert X. Maar het gevoel dat me bijblijft in alle 3 de gevallen is dat het een compromis is. Net niet top op de normale weg en toch stiekem te zwaar voor offroad.

In mei gaan we onze nieuwbouwwoning in en begint het grote uitgeven aan allerlei klusjesmannen. Als dat voorbij is weet ik m'n budget pas ook echt voor een nieuwe motor (naast mn Africa Twin 750 >:)). Op dit moment neig ik het meeste naar een KTM 690 Enduro/ Husqvarna 701 en dan focussen op licht offroad werk.
Dat is de verkeerde volgorde, je moet eerst de motor kopen en dan pas het huis. En jezelf en je partner dan voorhouden dat je die motor altijd weer kan verkopen als je geld nodig hebt O-)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:21

A13X

Dude

ArjenIsM3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:30:
[...]

Op mijn FZ1 Fazer zit ook nog de standaard uitlaat. Zit ook te denken aan een andere, maar dan inderdaad wel eentje met DB killer en E-keur. SC project maakt wel een mooie die daaraan voldoet.
Voldoet of E-keur en dB killer heeft? De SC Project Conic heeft dat, maar voldoet echt niet aan de geluidseis. Heb het een keertje nagemeten volgens de rdw methode en met een gekalibreerde meter.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QvdRorvl.jpeg

Awesome

• ArjenIsM3
A13X schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:57:
[...]

Voldoet of E-keur en dB killer heeft? De SC Project Conic heeft dat, maar voldoet echt niet aan de geluidseis. Heb het een keertje nagemeten volgens de rdw methode en met een gekalibreerde meter.

[Afbeelding]
Tsja, hoeveel lawaai een uitlaat maakt is lastig vooraf vast te stellen heb ik het idee. Jij hebt dan nu toevallig die van SC Project nagemeten en weet dat die "te luid" is maar hoeveel DB die produceert staat niet in de specsheet o.i.d.. Staat hem wel goed trouwens! Vind de conical mooier onder de N. Zat voor mijn Fazer naar de Oval Titanium te kijken. Weet niet of dat qua geluid nog verschil maakt. Blijft lastig een uitlaat uitzoeken :?

• A13X

A13X

Dude

ArjenIsM3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Tsja, hoeveel lawaai een uitlaat maakt is lastig vooraf vast te stellen heb ik het idee. Jij hebt dan nu toevallig die van SC Project nagemeten en weet dat die "te luid" is maar hoeveel DB die produceert staat niet in de specsheet o.i.d.. Staat hem wel goed trouwens! Vind de conical mooier onder de N. Zat voor mijn Fazer naar de Oval Titanium te kijken. Weet niet of dat qua geluid nog verschil maakt. Blijft lastig een uitlaat uitzoeken :?
Aftermarket uitlaten is vrij veel vaag gedoe. Al zijn ze voor de vrij nieuwe motoren denk ik wel accurater kwa geluidsniveau. Al zijn het daar vaak alleen einddempers, in die van de fz1 zit ook nog een katalizator en die dempt best veel geluid weg.

Awesome

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:08

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:45:
[...]

Dat is de verkeerde volgorde, je moet eerst de motor kopen en dan pas het huis. En jezelf en je partner dan voorhouden dat je die motor altijd weer kan verkopen als je geld nodig hebt O-)
Motor -> huis -> partner-die-niet-moet-zeuren-want-de-motor-was-eerder-en-wordt-wél-graag-bereden -> nieuwe partner -> motor-voor-nieuwe-partner -> minibikes-voor-de-kids

Dat is de juiste volgorde 8)

Happy wife happy life is passé. Het is nu: Happy man, everything can :Y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Tsja, hoeveel lawaai een uitlaat maakt is lastig vooraf vast te stellen heb ik het idee.
Kleiner = meer lawaai, zowel een schottendemper als een absorptiedemper hebben nu eenmaal volume nodig om goed te werken. Als je kijkt naar motorfietsen die op het circuit rijden, waarvan er veel tegenwoordig al te luid zijn uit de fabriek, daar monteren ze grotere aftermarket dempers om het geluidsniveau te verlagen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAl651rc8E1QU7fp3cmj1m0h_F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dqvUHSSPT7PgUtYI7D8cHqOg.jpg?f=fotoalbum_large

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Ik ben druk doende om zoveel mogelijk info te verzamelen mbt het ombouwen van mijn 883 cc naar 1200. An sich niet problematisch want er zijn verschillende opties om dat te doen maar lekker goedkoop is het niet dus wil ik wel een voor mij optimaal resultaat halen.

Een hoog vermogen hoeft voor mij niet, sowieso lijken al die upgadesets in te zetten op veel vermogen bij een toerental waar je toch nooit/zelden komt, op dit moment springt de begrenzer er al in bij ~5300 rpm en dat vind ik wel best zo, het blijft uiteindelijk een V-twin met push rods en als je het max rpm gaat verhogen dan krijg je te maken met de beperkingen van zo'n systeem en de bijbehorende kosten om dat op te lossen. Vermogen gaat sowieso al flink omhoog over het hele bereik bij 1200 cc.

Wat ik wil is koppel, veel koppel vanaf een laag toerental.

Grofweg zijn er twee opties (met elk een legio aan sub opties): alleen de 883 naar 1200 brengen met de bestaande cylinderkoppen of ook de cylinderkoppen naar HD normen aanpassen voor 1200 cc.

Mijn initiele insteek was alleen cylinders/zuigers, daar zijn bestaande sets voor die rekening houden met de 883 koppen mbt compressie en ruimte geven aan de kleppen (zodat die niet tegen de zuigers komen). Op papier exact de winst die ik wil halen ( zie pic hieronder), opgelost dus? Niet als het aan de (tot nu toe 2) geraadpleegde ombouwer ligt, die willen de koppen flowen en aanpassen met grotere kleppen omdat de kleine kleppen te klein zouden zijn om goed te kunnen ademen.

Andere optie is 'standaard'HD set cylinders. zuigers en bijpassende koppen te nemen (pic 2) of toch de koppen te laten bewerken.

Als ik beide op elkaar leg (pic3) dan zie ik behoorlijk vergelijkbare curves maar de curve van S&S is van een Dyno run terwijl die han Screaming Eagle meer een schematische weergave lijkt.

Wat is wijshed? Geloven wat de S&S curve weergeeft of luisteren naar de ombouwers? Het gaat sowieso een prijzig geintje worden omdat de arbeidskosten alleen al in de buurt van de € 1500 komen en dan moet er nog de afstelling op de Dyno bijkomen. Ik kijk in totaal toch tegen een 3-4K aan en dan wil ik het graag in één keer goed hebben.

Koop een 1200 als je zo graag 1200 wilt zou je zeggen? Ja, dat is een optie, maar Sportsters worden niet meer verkocht in EU (kunnen de milieu-eisen niet meer halen). Ruil 'm in en leg die 3-4K er bij voor een nieuwe snellere HD zoals bv een Streetbob? Heb ik wel overwogen, is ruimschoots de verstandigste en meest duurzame keuze maar dan rij ik op een motor die me al veel te modern aanvoel (ik heb er op gereden), ik wil dat gevoel van een ouderwetsche motor waar je mee moet werken onder mijn kont en geen naaimachine.

Voorlopig heb ik nog ff de tijd, mijn spaarpot is nog onvoldoende afgevuld en het wordt zomer dus ik ga niet mijn motor ergens een maad of meer stallen maar eind van het jaar moet het gaan gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phfZ6YY-D9mAh8d32WAJVYTFG4E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CJ00pUaree7zYWQHxv37T0Hw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEr4S2P6Rdcze5ld9b0eLkCxmRk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RWFsIZSToFeX31d1mOe3ClA6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RiCLoqtR9gQh3SGcjQngIeIWh4M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VUJQMygPBPEhdymdmvM17MWc.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-cwd7YAIRgem-63T5mbT8QUus8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xFzm1qyCo1nGAvFI9SGaczl7.jpg?f=user_large

Niks mooier dan op de motor in 't zonnetje het weekend tegemoet rijden 8)

Over de opmerking in m'n vorige post, de topkoffer gaat mee naar de Fazer :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:30:
[...]

@A13X
Die SC project conics staan er bekend om dat ze lawaai maken, zoek maar eens verder op verschillende fora. Hoe die aan de E keur komen weet ik niet.. Zelf zat ik toen te kijken naar een SC1R, deze zou wel voldoen.

Uiteindelijk een mooie Akrapovic gekozen :)

[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 11-03-2022 17:08 ]

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:46
Mijn pijp (ixil hexoval, jup zo'n korte) maakt ook teveel geluid, maar dat is vooral als je aan het gas gaat hangen.. Deze zat erop toen ik 'm kocht alleen was hij in het begin luider. Blijkbaar was de flens van de linkpijp los gekomen en door een of andere amateur voor ongeveer 70% rond gelast. Toen ik daar achter kwam heb ik met mazzel een vervangende linkpijp voor een kleine 100,- bij een webshop kunnen kopen. Nu is het iets beschaafder, maar misschien toch de wol nog eens vervangen, denk dat die nu een eind is weggebrand.. M'n vriendin zegt zo af en toe dat er mooie vlammetjes uit dat ding komen als we een tunnel in rijden en ik even terug schakel :+
B12 westkapelle dijk 2

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• ArjenIsM3
@R0y. @A13X Toevallig ervaring met die SC Project Oval? Is wel een stukje groter dan die Conic. Volgens die logica zou die ook stiller moeten zijn dan toch?

• R0y.
ArjenIsM3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:57:
@R0y. @A13X Toevallig ervaring met die SC Project Oval? Is wel een stukje groter dan die Conic. Volgens die logica zou die ook stiller moeten zijn dan toch?
Geen ervaring of onderzoek naar gedaan. Enige wat ik voor mijn motor kon vinden is dat die Conic echt te veel produceert als ik het Duitse KTM forum mag geloven. De S1 van SC project was iets beter maar volgens mij nog niet je van het. De SC1-R (die kwa formaat op de Project oval lijkt) zou goed moeten zijn en ongeveer hetzelfde produceren als een Akrapovic demper. Maar nogmaals, dat is voor mijn motor.

Ik kon voor een goede prijs een Akrapovic uitlaat kopen tweedehands. Die persoon moest ook nog toevallig hier in de buurt zijn dus dat was ideaal.

• R0y.
mr_zippey schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 18:26:
Mijn pijp (ixil hexoval, jup zo'n korte) maakt ook teveel geluid, maar dat is vooral als je aan het gas gaat hangen.. Deze zat erop toen ik 'm kocht alleen was hij in het begin luider. Blijkbaar was de flens van de linkpijp los gekomen en door een of andere amateur voor ongeveer 70% rond gelast. Toen ik daar achter kwam heb ik met mazzel een vervangende linkpijp voor een kleine 100,- bij een webshop kunnen kopen. Nu is het iets beschaafder, maar misschien toch de wol nog eens vervangen, denk dat die nu een eind is weggebrand.. M'n vriendin zegt zo af en toe dat er mooie vlammetjes uit dat ding komen als we een tunnel in rijden en ik even terug schakel :+
[Afbeelding: B12 westkapelle dijk 2]
80 door de tunnel zodat je het laatste stuk ff door kan trekken? :9

• A13X

A13X

Dude

ArjenIsM3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:57:
Nee, die conical zat er bij al onder bij aanschaf. Alleen vond ik hem dermate luid dat het gewoon irritant werd.

Awesome

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:46
R0y. schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 21:05:
[...]

80 door de tunnel zodat je het laatste stuk ff door kan trekken? :9
vlaketunnel is gelukkig korter ;)

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Vrijdag schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Motor -> huis -> partner-die-niet-moet-zeuren-want-de-motor-was-eerder-en-wordt-wél-graag-bereden -> nieuwe partner -> motor-voor-nieuwe-partner -> minibikes-voor-de-kids

Dat is de juiste volgorde 8)

Happy wife happy life is passé. Het is nu: Happy man, everything can :Y)
En soms verhuis je voor de motor. 😜
Mijn huidige motor die ik al jaren wou, kon niet via de achterom naar binnen. Dus zijn we maar verhuisd naar een huis met oprit/garage. De Intruder volgde erg snel 😇

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:52
Heb enkele maanden terug hier de voortuin aangepakt en een stuk oplopend betegeld zodat ik de motor een halve meter boven wegniveau de schuur/bijkeuken in kan rijden. Werkt perfect en de motor past er met enkele cm speling perfect in. Na diefstal 10 jaar terug van mijn zx9r wou ik niet weer een motor dag en nacht buiten laten staan.

Rij nu ook weer steeds vaker (moto guzzi v7) nu de zon meer schijnt, gisteren nog een John Doe hoodie V2 gehaald bij motoport leek en zojuist rev’it Jefferson sneakers in olijfgroen besteld.

Heb momenteel zeker geen geld voor een 2e motor maar de indian scout bobber (helemaal met halve, open uitlaat) vind ik wel heel erg mooi. Mocht ik ooit geld teveel hebben gaat die er komen samen met een adventure motor voor vakanties.

Irritant filmpje, maar de motor is prachtig: YouTube: Indian Scout Bobber LONG-TERM Review | 2 years+ and 15k miles Later

[ Voor 9% gewijzigd door warcow op 12-03-2022 10:30 ]

• ArjenIsM3
Heeft er iemand ervaring met je eerste motor verzekeren? Wil vanmiddag mijn FZ1 Fazer ophalen dus gister bij de ANWB een verzekering aangevraagd maar krijg net bericht dat die is afgewezen omdat ik nog geen 3 schadevrije jaren op de motor heb en hij boven een bepaald vermogen uitkomt. Heb nu een verzekering aangevraagd bij de KNMV maar geen idee hoe die daar instaan en die zijn op maandag pas weer bereikbaar. Hij is nu wel tijdelijk verzekerd, maar ik wil natuurlijk weten of ik straks wel op het ding kan rijden of dat ik hem nergens verzekerd kan krijgen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ArjenIsM3 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:45:
Heeft er iemand ervaring met je eerste motor verzekeren? Wil vanmiddag mijn FZ1 Fazer ophalen dus gister bij de ANWB een verzekering aangevraagd maar krijg net bericht dat die is afgewezen omdat ik nog geen 3 schadevrije jaren op de motor heb en hij boven een bepaald vermogen uitkomt. Heb nu een verzekering aangevraagd bij de KNMV maar geen idee hoe die daar instaan en die zijn op maandag pas weer bereikbaar. Hij is nu wel tijdelijk verzekerd, maar ik wil natuurlijk weten of ik straks wel op het ding kan rijden of dat ik hem nergens verzekerd kan krijgen.
Een voertuig niet kunnen verzekeren omdat je nog geen 3 schadevrije jaren hebt :?

Ik ben destijds naar m'n verzekeraar gegaan (vroeger kon dat nog :+). Het was geen probleem om mijn toenmalige motor te verzekeren, terwijl ik op dat moment nog geen motorrijbewijs had.

Wel had ik daar toen al een auto met 80% noclaim verzekerd. Geen idee of dat een rol gespeeld heeft.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ArjenIsM3
Destruction schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:07:
[...]

Een voertuig niet kunnen verzekeren omdat je nog geen 3 schadevrije jaren hebt :?

Ik ben destijds naar m'n verzekeraar gegaan (vroeger kon dat nog :+). Het was geen probleem om mijn toenmalige motor te verzekeren, terwijl ik op dat moment nog geen motorrijbewijs had.

Wel had ik daar toen al een auto met 80% noclaim verzekerd. Geen idee of dat een rol gespeeld heeft.
Ja ik vond het ook al een beetje raar. Maar blijkbaar hebben ze bij de ANWB aanvullende voorwaarden waaronder dus dat je boven een bepaald vermogen/gewicht ratio minimaal 3 schadevrije jaren moet hebben. Heb zojuist nog even met Centraal Beheer gebeld en die medewerker gaf aan dat zij volgens hem niet dat soort voorwaarden hebben voor de motor (wel voor de auto). Wel word ik nu uitgebreider gecontroleerd bij een eventuele aanvraag omdat ik al eerder door een andere verzekeraar ben afgewezen. Dat is blijkbaar standaard procedure. En ik kom er net achter dat ze dat in het formulier van de KNMV ook hebben gevraagd maar dat ik dat in mijn frustratie en haast niet goed heb gelezen en snel alle vragen met "Nee" heb beantwoord.. dat had bij die vraag dus "Ja" moeten zijn. Daar mag ik ook nog wel even een mailtje achteraan sturen dus. Pfff |:(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ArjenIsM3 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:15:
[...]

Ja ik vond het ook al een beetje raar. Maar blijkbaar hebben ze bij de ANWB aanvullende voorwaarden waaronder dus dat je boven een bepaald vermogen/gewicht ratio minimaal 3 schadevrije jaren moet hebben. Heb zojuist nog even met Centraal Beheer gebeld en die medewerker gaf aan dat zij volgens hem niet dat soort voorwaarden hebben voor de motor (wel voor de auto). Wel word ik nu uitgebreider gecontroleerd bij een eventuele aanvraag omdat ik al eerder door een andere verzekeraar ben afgewezen. Dat is blijkbaar standaard procedure. En ik kom er net achter dat ze dat in het formulier van de KNMV ook hebben gevraagd maar dat ik dat in mijn frustratie en haast niet goed heb gelezen en snel alle vragen met "Nee" heb beantwoord.. dat had bij die vraag dus "Ja" moeten zijn. Daar mag ik ook nog wel even een mailtje achteraan sturen dus. Pfff |:(
Dit zal wel weer weggemod worden, maar waarom zou je melden dat een verzekering is geweigerd? Zeker als het om deze reden gaat. Nu krijg je inderdaad een sterretje achter je naam, terwijl je niets verkeerd gedaan hebt. En dat sterretje, daar kun je in de toekomst last van krijgen.

Als het nou gaat om een rijk schadeverleden of je bent de laatste jaren regelmatig met justitie in aanraking geweest, dan is het verhaal anders..

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 12-03-2022 11:22 ]

• ArjenIsM3
Destruction schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:21:
[...]

Dit zal wel weer weggemod worden, maar waarom zou je melden dat een verzekering is geweigerd? Zeker als het om deze reden gaat. Nu krijg je inderdaad een sterretje achter je naam, terwijl je niets verkeerd gedaan hebt. En dat sterretje, daar kun je in de toekomst last van krijgen.

Als het nou gaat om een rijk schadeverleden of je bent de laatste jaren regelmatig met justitie in aanraking geweest, dan is het verhaal anders..
Tsja, geen idee. Ze vragen erom en ik ben altijd liever eerlijk ondanks dat dat me in dit geval misschien wel meer gezeik zal opleveren. Maar ik neem aan dat als je echt wat hebt geflikt (fraude/betalingsproblemen/etc) je wel ergens op een algemene zwarte lijst voor verzekeraars komt toch?

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ArjenIsM3 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:15:
[...]
... omdat ik al eerder door een andere verzekeraar ben afgewezen.
De term afgewezen vind ik hier wel onduidelijk. Dit lijkt meer alsof je door een andere reden bent geweigerd, bijv. een BKR registratie. Ik zou dit niet zomaar overnemen in andere formulieren enzo.

Dit is meer dat je gevraagd hebt of je konijn ook verzekerd kan worden met een hondenverzekering. Als in: De verzekeraar kan jou niet verzekeren. Met de reden dat het vermogen te hoog is. In het kort: De verzekeraar heeft geen passende verzekering voor jou.

Wel goed dat je wel transparant bent naar de andere verzekeraars. Ik hoop dat het niet meer last geeft dan nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door purge op 12-03-2022 11:30 ]

• ArjenIsM3
purge schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:30:
[...]

De term afgewezen vind ik hier wel onduidelijk. Dit lijkt meer alsof je door een andere reden bent geweigerd, bijv. een BKR registratie. Ik zou dit niet zomaar overnemen in andere formulieren enzo.

Dit is meer dat je gevraagd hebt of je konijn ook verzekerd kan worden met een hondenverzekering. Als in: De verzekeraar kan jou niet verzekeren. Met de reden dat het vermogen te hoog is. In het kort: De verzekeraar heeft geen passende verzekering voor jou.

Wel goed dat je wel transparant bent naar de andere verzekeraars. Ik hoop dat het niet meer last geeft dan nodig.
Dat is waar. Vind het eigenlijk ook wel bijzonder dat ze dit soort checks niet al in hun aanvraagformulier ingebouwd hebben. Het is puur een check op vermogen/gewicht ratio i.c.m. opgegeven schadevrije jaren. Deze gegevens vragen ze allemaal al direct op. Vermogen/gewicht o.b.v. kenteken, schadevrije jaren moet je zelf al opgeven. Daar heb ik gewoon 0 aangevinkt, dus had die mij op basis daarvan direct al de melding kunnen geven "Sorry, op basis van de door jouw opgegeven gegevens kunnen we je niet verzekeren. Klik hier voor meer uitleg" o.i.d. Niet bepaald rocket science. Zou ze vast veel telefoontjes schelen en een hoop frustratie aan de andere kant.

Nou goed, niks meer aan te doen. Vanmiddag eerst maar de motor ophalen en dan maandagochtend maar even naar KNMV Verzekeringen bellen en het verhaal doen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Destruction schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:21:
Dit zal wel weer weggemod worden, maar waarom zou je melden dat een verzekering is geweigerd?
Liegen tegen een verzekeraar is niet slim. Ze kunnen het weer als reden gebruiken om je later een uitkering te weigeren. Er zitten speciale mensen bij een verzekeraar om claims af te wijzen om welke reden dan ook. Jokken op je aanmeldingsformulier is daar een van.

Het hangt er trouwens vanaf hoe en waarom je geweigerd bent bij een andere maatschappij. Misschien omdat je te jong bent voor een zware motorfiets oid. Dat is heel wat anders dan geweigerd worden omdat je bekend staat als fraudeur of wanbetaler. Ik zou daar dan specifiek in zijn, maar zeker niet verzwijgen. Mocht je om fraude geweigerd zijn, is de kans groot dat dat ergens in een systeem staat. De verzekeraar kan dan jouw leugentje op je aanmelding 'negeren' en als het een keer op uitbetalen aan komt als reden gebruiken om die claim af te wijzen en je te royeren. Zulke praktijken zijn niet ongewoon. Het zijn rotzakken, maar je moet ze ook geen reden geven om dat te doen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55

4x2

lộn xộn quá

@lolgast @LankHoar @timmie271 ;

Motorenpark kan weer even aangepast worden (ik heb er bewust mee gewacht omdat ik wist dat de MSX er uit zou gaan :p)

Momenteel in bezit:
Honda NC700X 2013
Honda PCX 125 2010
Honda MBX125F 1985

leeg

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
@botoo
Heb je je probleem al gedeeld op Amerikaanse Harley forums? Daar wordt dit soort stage 3 of 4 upgrades vaak besproken.
De meeste reacties zullen zijn dat je gewoon een andere gebruikte 1200 sportster moet kopen, maar er zullen wellicht ook een paar nuttige reacties tussen zitten :)

We hebben voor mijn vrouw vorige maand nog een 2014 Sportster SuperLow 1200T gekocht...
Ze mag er alleen nog niet op rijden want ze moet haar AVD nog halen :(:)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:44:
Ik ben druk doende om zoveel mogelijk info te verzamelen mbt het ombouwen van mijn 883 cc naar 1200. An sich niet problematisch want er zijn verschillende opties om dat te doen maar lekker goedkoop is het niet dus wil ik wel een voor mij optimaal resultaat halen.

Een hoog vermogen hoeft voor mij niet, sowieso lijken al die upgadesets in te zetten op veel vermogen bij een toerental waar je toch nooit/zelden komt, op dit moment springt de begrenzer er al in bij ~5300 rpm en dat vind ik wel best zo, het blijft uiteindelijk een V-twin met push rods en als je het max rpm gaat verhogen dan krijg je te maken met de beperkingen van zo'n systeem en de bijbehorende kosten om dat op te lossen. Vermogen gaat sowieso al flink omhoog over het hele bereik bij 1200 cc.

Wat ik wil is koppel, veel koppel vanaf een laag toerental.

Grofweg zijn er twee opties (met elk een legio aan sub opties): alleen de 883 naar 1200 brengen met de bestaande cylinderkoppen of ook de cylinderkoppen naar HD normen aanpassen voor 1200 cc.

Mijn initiele insteek was alleen cylinders/zuigers, daar zijn bestaande sets voor die rekening houden met de 883 koppen mbt compressie en ruimte geven aan de kleppen (zodat die niet tegen de zuigers komen). Op papier exact de winst die ik wil halen ( zie pic hieronder), opgelost dus? Niet als het aan de (tot nu toe 2) geraadpleegde ombouwer ligt, die willen de koppen flowen en aanpassen met grotere kleppen omdat de kleine kleppen te klein zouden zijn om goed te kunnen ademen.

Andere optie is 'standaard'HD set cylinders. zuigers en bijpassende koppen te nemen (pic 2) of toch de koppen te laten bewerken.

Als ik beide op elkaar leg (pic3) dan zie ik behoorlijk vergelijkbare curves maar de curve van S&S is van een Dyno run terwijl die han Screaming Eagle meer een schematische weergave lijkt.

Wat is wijshed? Geloven wat de S&S curve weergeeft of luisteren naar de ombouwers? Het gaat sowieso een prijzig geintje worden omdat de arbeidskosten alleen al in de buurt van de € 1500 komen en dan moet er nog de afstelling op de Dyno bijkomen. Ik kijk in totaal toch tegen een 3-4K aan en dan wil ik het graag in één keer goed hebben.

Koop een 1200 als je zo graag 1200 wilt zou je zeggen? Ja, dat is een optie, maar Sportsters worden niet meer verkocht in EU (kunnen de milieu-eisen niet meer halen). Ruil 'm in en leg die 3-4K er bij voor een nieuwe snellere HD zoals bv een Streetbob? Heb ik wel overwogen, is ruimschoots de verstandigste en meest duurzame keuze maar dan rij ik op een motor die me al veel te modern aanvoel (ik heb er op gereden), ik wil dat gevoel van een ouderwetsche motor waar je mee moet werken onder mijn kont en geen naaimachine.

Voorlopig heb ik nog ff de tijd, mijn spaarpot is nog onvoldoende afgevuld en het wordt zomer dus ik ga niet mijn motor ergens een maad of meer stallen maar eind van het jaar moet het gaan gebeuren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk projectje! Zelf nog nooit gedaan, wel e.e.a. over gelezen toen ik nog een sportster overwoog. Voor mij was de conclusie duidelijk: kosten-technisch is het nooit interessant, dus alleen doen als je het echt leuk vind om dit te doen en er iets speciaals mee doet (Screaming Eagle of S&S big bore kit oid, dus echt zwaar tunen). Ja, dat kost je flink pegels, dus nogmaals kosten technisch kan dit eigenlijk nooit uit.

Even inhaken op je wens om het gevoel van een "echte" motor te hebben, dat je moet werken. Wat houd dit voor jou precies in? Voor mij klinkt dat namelijk heel tegenstrijdig gezien je op een 3 jaar oude bike rijd :+ Zelf zweer ik bij Dyna (laatste rolden in 2017 van de plank), en dat heeft echt met rijgevoel en vering te maken (alsook looks). Wil je per se een jonge bike hebben? Want anders zou ik misschien toch eens gaan kijken naar een Streetbob of Lowrider van 2017 of eerder. Mijn droom is een 2017 Lowrider (s) en dan helemaal clubstyle ombouwen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@4x2 ik heb heel eerlijk nu even geen zin om met HTML te prutsen, dus ik pas het morgen wel even aan :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Xenophon schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:43:
@botoo
Heb je je probleem al gedeeld op Amerikaanse Harley forums? Daar wordt dit soort stage 3 of 4 upgrades vaak besproken.
De meeste reacties zullen zijn dat je gewoon een andere gebruikte 1200 sportster moet kopen, maar er zullen wellicht ook een paar nuttige reacties tussen zitten :)

We hebben voor mijn vrouw vorige maand nog een 2014 Sportster SuperLow 1200T gekocht...
Ze mag er alleen nog niet op rijden want ze moet haar AVD nog halen :(:)
Nee (nog) niet gedaan, je krijgt te vaak van die wijsneus reacties waar je totaal niets aan hebt, veel mensen hebben moeite met begrijpend willen lezen.

en gz voor je vrouw, maar die heeft natuurlijk de juiste input gekregen van huis uit :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:24:
[...]

Leuk projectje! Zelf nog nooit gedaan, wel e.e.a. over gelezen toen ik nog een sportster overwoog. Voor mij was de conclusie duidelijk: kosten-technisch is het nooit interessant, dus alleen doen als je het echt leuk vind om dit te doen en er iets speciaals mee doet (Screaming Eagle of S&S big bore kit oid, dus echt zwaar tunen). Ja, dat kost je flink pegels, dus nogmaals kosten technisch kan dit eigenlijk nooit uit.

Even inhaken op je wens om het gevoel van een "echte" motor te hebben, dat je moet werken. Wat houd dit voor jou precies in? Voor mij klinkt dat namelijk heel tegenstrijdig gezien je op een 3 jaar oude bike rijd :+ Zelf zweer ik bij Dyna (laatste rolden in 2017 van de plank), en dat heeft echt met rijgevoel en vering te maken (alsook looks). Wil je per se een jonge bike hebben? Want anders zou ik misschien toch eens gaan kijken naar een Streetbob of Lowrider van 2017 of eerder. Mijn droom is een 2017 Lowrider (s) en dan helemaal clubstyle ombouwen.
Nee kostentechnisch is het weggooien van geld, maar goed, een hobby kost nu eenmaal wat ;)

Ja, klinkt tegenstrijdig om een 3 jaar oude sportster als 'hardcore' te zien, was dan ook niet 100% eerste keus, liefst had ik zelf een hardtail gebouwd maar ik ken mezelf uit eerdere bouwprojecten, dat duurt heel lang en wordt nog veel duurder en ik wilde nu rijden, niet over 2 jaar. Ook heb ik er nu geen ruimte meer voor.
Dan kom ik uit op een nieuwe motor maar wel eentje met een 50+ jaar oud concept.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:44:
[...]

Nee kostentechnisch is het weggooien van geld, maar goed, een hobby kost nu eenmaal wat ;)

Ja, klinkt tegenstrijdig om een 3 jaar oude sportster als 'hardcore' te zien, was dan ook niet 100% eerste keus, liefst had ik zelf een hardtail gebouwd maar ik ken mezelf uit eerdere bouwprojecten, dat duurt heel lang en wordt nog veel duurder en ik wilde nu rijden, niet over 2 jaar. Ook heb ik er nu geen ruimte meer voor.
Dan kom ik uit op een nieuwe motor maar wel eentje met een 50+ jaar oud concept.
Met het geld dat je 2019 883 oplevert kun je denk ik best een leuke hardtail kopen 8)

• botoo

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:45:
[...]

Met het geld dat je 2019 883 oplevert kun je denk ik best een leuke hardtail kopen 8)
Die iemand anders naar zijn persoonlijke wensen gebouwd heeft en ik weet van mezelf dat ik nogal een zeikerd kan zijn als iets niet helemaal aan mijn verlangen voldoet. Hardtails liggen ook weer niet voor het oprapen dus da's ook wel een uitdaging.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:55:
[...]

Die iemand anders naar zijn persoonlijke wensen gebouwd heeft en ik weet van mezelf dat ik nogal een zeikerd kan zijn als iets niet helemaal aan mijn verlangen voldoet. Hardtails liggen ook weer niet voor het oprapen dus da's ook wel een uitdaging.
Duidelijk! Ik herinner me inderdaad dat we hier een tijd geleden al eerder eens over chatten, en je toen ook zei dat je een pietje precies kan zijn qua motoren. En dat is helemaal prima, ben ik ook best wel. Mijn huidige bike voelt ook helemaal niet als "mijn" bike maar meer een leen motor ofzo. Denk dat ik er 1 seizoen op rijd, en hoop dan financieel mijn droombike te kunnen realizeren. We zullen het zien..

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
botoo schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:37:
[...]

en gz voor je vrouw, maar die heeft natuurlijk de juiste input gekregen van huis uit :)
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat er nog wel gebruikte 1200 te krijgen zijn. Al wordt dat ook steeds minder…
Maar gebruikte motoren zijn idd vaak aangepast naar de wensen van de vorige eigenaar.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

ArjenIsM3 schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:45:
In plaats van online zaken proberen te regelen zou ik zo snel mogelijk een assurantie kantoor benaderen. Vaak kunnen ze dingen geregeld krijgen wat je als normale sterveling nooit gaat lukken.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:43
Ik heb al vanaf mijn 16de (29 jaar geleden :o )
Mijn verzekeringen bij de zelfde tussen persoon.
Zat in het dorp waar ik toen woonde en via hun mijn bromfiets verzekerd.
1 dude die daar werkte en die ik via via kende was mijn contract persoon.
Hij is over gestapt naar een ander assurantie kantoor, ik mee over.
Paar jaar terug is hij voor zich zelf begonnen, ik weer mee.
In de loop der jaren heeft hij werkelijk alles wat ik verzekerd wilde hebben en ondertussen al 3 hypotheken mogen regelen.

Kost soms wat meer dan via een internet aanbieder.
Maar alles wordt geregeld, een belletje of appje is soms al genoeg.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• 13art
  • Laatst online: 00:42

13art

Moderator Mobile
Uiteindelijk dus toch voor de GIVI V47 koffer gekozen voor mijn Versys 1000. Nu hij er op zit een prima beslissing. Hij is precies groot genoeg en zeker niet te groot op zo'n grote motor. Ben er in ieder geval blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUzYiYwwMcoYPrSZZhQGc7Xp2CE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRJcrVU9M1euRzfuHY32dkhn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-SGYcpwwBp6uMjnKQEdVRtbjhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YN7juJo0a72pFv5VBJzLNDB3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door 13art op 15-03-2022 18:11 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 20:28:
@4x2 ik heb heel eerlijk nu even geen zin om met HTML te prutsen, dus ik pas het morgen wel even aan :+
@4x2 aangepast :)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 08:55

cooper_s1

MINI's rule

Bommes schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:56:
Ik heb al vanaf mijn 16de (29 jaar geleden :o )
Mijn verzekeringen bij de zelfde tussen persoon.
Zat in het dorp waar ik toen woonde en via hun mijn bromfiets verzekerd.
1 dude die daar werkte en die ik via via kende was mijn contract persoon.
Hij is over gestapt naar een ander assurantie kantoor, ik mee over.
Paar jaar terug is hij voor zich zelf begonnen, ik weer mee.
In de loop der jaren heeft hij werkelijk alles wat ik verzekerd wilde hebben en ondertussen al 3 hypotheken mogen regelen.

Kost soms wat meer dan via een internet aanbieder.
Maar alles wordt geregeld, een belletje of appje is soms al genoeg.
Mooi is zoiets, wij zitten ook bij een tussenpersoon waar de vader van m'n vrouw ook al eeuwen
zaken mee deed. Het is bijna familie :)
Maar daardoor is 1 belletje of appje inderdaad genoeg vwb informatie, verzekering etc...

• 4x2
  • Laatst online: 23:55

4x2

lộn xộn quá

Dank u :)
Ik beloof semi-plechtig voorlopig niks te wijzigen :P
Tenzij ik de PCX echt zat ben en ik m in de fik steek, al dan niet met LPG tank voor extra effect.

[ Voor 19% gewijzigd door 4x2 op 13-03-2022 17:58 ]

leeg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:26
Zo, de eerste buitenlandkilometers én bochten zitten er op voor de Tracer. Vandaag met een klein groepje van 5 de Ardennen en een stukje Luxemburg onveilig gemaakt . De wegen waren vooral in België nog wel erg wit of stoffig, dus daar mag het de komende week van mij eens goed regenen.
Een route van 328km + heen en terug, dus in totaal een dikke 450km bijgeschreven vandaag. En hetgeen waar ik me zorgen om maakte: hoe is de ergonomie voor met name mijn knieën? Geen centje pijn! Dus ik zie dit met heel veel vertrouwen tegemoet. :*)

Mooie seizoensaftrap wat mij betreft, zo mogen wel meer dagen komen dit jaar. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• R0y.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-O9JXPT7I72xT5sqtue-jbFhTh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3os1NvFtW9jcfFCigpJxglRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker bezig geweest @Grubeater !!

• A13X

A13X

Dude

*O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xLuBv2Cl.jpeg

<3
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ePP6uI9l.jpeg

Awesome

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 23:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Afbeeldingslocatie: https://www.aandeslagmetafval.nl/files/nederlandschoon_snoeproute.jpg

Ik draag gewoon mijn steentje bij aan een Schoon Nederland. 8)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• R0y.

• A13X

A13X

Dude

R0y. schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:30:
[...]

Ik heb geen molen gezien? :X
Maar goed ook anders was je flink verdwaald _O-

Deze staat nog geen 5km van mijn huis ofzo :+

Awesome

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-11 12:35

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Ik ben aan het kijken voor een nieuw setje remschijven voor m'n 2010 ZX-10R .
Vergelijkbaar of beter dan OEM

Brembo / EBC / ferodo .

Met brembo kun je niet fout gaan denk ik maar sta open voor suggesties.
Er zal af en toe een circuit dagje gedaan worden.

Iemand een goede aanbeveling?

[ Voor 6% gewijzigd door Japiegsxr op 13-03-2022 21:01 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Japiegsxr schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:00:
Ik ben aan het kijken voor een nieuw setje remschijven voor m'n 2010 ZX-10R .
Vergelijkbaar of beter dan OEM

Brembo / EBC / ferodo .

Met brembo kun je niet fout gaan denk ik maar sta open voor suggesties.
Er zal af en toe een circuit dagje gedaan worden.

Iemand een goede aanbeveling?
Moto-Master, en dus gewoon Nederlands spul? :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
wat een smerig ding :X

• Japiegsxr

Japiegsxr

Will_M schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:16:
[...]

Moto-Master, en dus gewoon Nederlands spul? :9
Niet te krijgen in 310 mm moet ik met spacers voor m'n remklauwen gaan werken .
Ben ik niet zo fan van

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Japiegsxr schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:55:
[...]

Niet te krijgen in 310 mm moet ik met spacers voor m'n remklauwen gaan werken .
Ben ik niet zo fan van
Jij bedoelt bijvoorbeeld deze voor een 2008-2010 ABS model?

Nee, die hebben ze daar niet >:)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-11 21:17
@Japiegsxr wel hoor, in halo en flame uitvoering zelfs.
(voordeel van dealersysteem je selecteert de motor en je ziet direct wat er allemaal past van alle merken die ze hebben :D

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 13:26
Gisteren mijn voorwiel gespoten. In plaats van het vage brons (wat op zich wel geinig is, maar ik niet bij mijn motor vind staan), heb ik het wiel mat zwart gemaakt, en daarbij de rand 'glimmend' gelaten.

heel veel (af)plakwerk:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/KEQ3TEg2rdff3zl08fWNJg0NoHLfLgD8PSZgZOna4sxoBLGJ3YCnsmFrrnSLuRBR90T_EB-9D52pCIjfmG3qCeIKWRS-GMveFJf1yxfqxGsJDXp1wXYuiFKTBdLqBxbnfLUJEwkojd30NfobX0tQSRAeQG1vuPyKxlRdJWIBdOl5QFdAwK3XJ97meH7AKH4aM4rvJ3QJMemwdC4hXyeGoKtQi0M6ouG8dGu5cHZLM054Dc9VywXxE5T2qltS9Qd7TlVvHCV76VTb_P8-unUw2t63EMDEQs7UpBlUQjGlZjIeoIKnafC3uwrUlz9LcvOFgWMqUuc7zSzHVtpLUM-ftbKKYVPlgv3pjctIPiGUr0qG9jiiNWHmHhou0c92cAX6QNyu3loqLxFb7XJUqdMyo9WhOcqYma-r7bTiRyQL_KxzMHjRDwcC38T1MX2YpTW0fqj99Rs0YTYY3G_Z3x-yYQ6RbPgNu1nDcmkBCOc1JvejAVAB1bExiOkJ1nhP93g05BHIONtMcajYsPcOtsrgJCun30WCWwcTUxweMRCuH2BhxXlOYsxidv-9-_1Yy4xsjPBRgooCs7oCNIcE3XCp40mHBkv1aoCJ1XdVDitFljvPqgPTk7ljpMnjQ5HrRHsuCcCXrXXLp7uJI5S6PuHn7QNffztnhXxU3PuUln7r1jG9Uspwp62ieRmKzY-lFQyN32Z0QRcTBJGAbdYs3jDqw1IcbA=w1282-h961-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/NLCW321xyAtRVgFN0qQM8n4diyq084ME_H8v19s3nnXVFuMXdxuemETUEfSzOY2dGULmM34jk1HDa0Lj5hKYx6knvf5nX_3SLZ6RLAUa0dMNHBjoTknYZTLXeU7k-KrVhKAI3TcPNmHZtO6ZcYGZ3Z4DL0GVlU_fH663ld1N9uQwRtQTvXgc2n6e9VVoBRjEbILtbs1t_F8YKPhgBeU-L-6moquKa2FT_6RZxB9M8nC2dvNVIJXOLQHHy6Mbe9rMisUqI7WvwsbxofbVg9uiB9tafHuTexsVroi8KUt5s3wSkejfpSR3gs1QpnWvMR7JQUWlVS5sQBBk61ZGsjeluo-tj78oGsTVUNGhGoOpQ_TibkTxEt9OcZFsupf7tPkWX0idqT3QtXfKlC34A2p3tcv3HjDaZbUQl5Dc1L17RmPVIVRNGqXrDtP7ZPqxWvktKI3VTtftCgUGyQqtyDeQbTdb6UhUnIoS-gWgZEtoGFxViOIgCsr-28fk_Xe1Zt5rj-5QQDqftG2wvELavdb9Eyvd4QqgKT0XDACVu5pClZ3gQetg68EXwBDMe-INiugvOOm-otTCdxkklbNPNnceGATChrewFuUmyTWW-n70c5zengrlDXIjrqItFikjvuXXZ0eSiD1pfyJF_Qj--RsIE44TYryBOe8LsOg_lfuXZxjHzvwY7A6iOuHjfHrFBP7lyv2EVYUVOTmCJPCAmvc3LiMDbw=w1282-h961-no?authuser=0

Paar lagen grondverf:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ntaB_KR2nvTykbNhPZvFNY5cDQqgS36zHfu_Fp2d8zimhy-KRDcJc12sAJl8zHg3sNZNAASJF5KguDVOcRXiQ0NNXfP3u9oxpzxe28tEF5q0SmZ4XRc6CCFH9lDOLoMFXCGHDwDeUCgBu0R6SBh4nQyLqaWHDfEPxYE4tCFIa7DFnSIvw1B_InEFXYfqqoWjfz0czxYOC-Y69naW5Qt37X8iWmqFebXOUfn9CCckxrqiPDT9mIBNOIk2zDI_gMrfjHYfRl4jnhzzFnykkW65aY1sSfNJEhC-Soq5MnUQOUo6e1Vv8dMxsT-qdqrtCJEc74Ena6h66N70sQ35qKVEe5u2qhdkATxIDDIgR_1dnMIwZqaA55UMr86cFcKW_6S8AfWbip8IR01OmRmX9plEn2AAopSoV3jwGjCBKiHgvX7Kc728lVdeAmiHRFx8dncIvjfdyXddw4IwhhF4_MAMtFxvrT8jBhw3nSf9Mzr780vZtWm-daTEdQZhFFTYzDFwRzGS16g8fdth5Mn4oBf7E3mU0b13PYLHNYpIXrHHuDEVHtj71gjybazp0H7AhFfYUSceQAgXXQONiMcq50QBBZDinF3aWTXNRb0yFt-GWiB_Km5snKJGMrOPXTe9rhpXWdN8xaOWoyMRpXcxmOC3rXrhj_FgusBSwRFIkegfITPMZ6qrXXYA-loAS3WLw91icp_9MYoP8t62JDYsB3NRmk7OaA=w1282-h961-no?authuser=0

Vervolgens een paar lagen zwarte verf:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/qEsfNLFLtRODWAU1g-YKSt5A_IUoy-zD98lj4e55lon8XHJnSW0uWA1R6x_phy-lUklZ1-t-LUiEd109IIRTsa3qb6Lg9jafT2xCrmEUzs17FEzRs5mZcYAmGxbMMdODza-MJgvICvvgG3FETFp-cE58QMLFBKJwRkxHtJ0WaCcmVr_jCiRDX1DVAwCiCM9cyUTWL72uD14MyDkgYrPr475wZdWbw8yh2u-rr72O0BQwFWq5tdfX1V5PzvFx91ETUysAJnGByxMAl8tC-9iUuzDvimG8IB_00lvyfMAX5Wt8smFu20FUgEQ-Zn2bN2S-C0md3578QYsH5FD-I_bdIyxbzJd8IjzdyrbCbh3o2yZsATQ-0CGpBPow7hpBOjvuN3nTC-dZtL91ZZ7kzi0d2NIvfyprKshhXz2JizmcvKhx9pyi574FAUd8PZmaxnyJnLch3UunlE-66I5o-gZaDt3HIVTM5U0X-zi8AhrN6slmT2fVg_gUPu0WzJgacfqY8ioBDomlXVNzcYujt-uvUr2cwU8awqcptPfcGy0KI3HVnLrvJmfMQqY38g3LaZ7sG052EvpFRj_5_4XKkWtUaeMyfuTQfC_ySLd7dKKSrt_TPfvK53T50MTAtXaJgx-3AzGw1BX2ivH5JT2dsmaiURDWnzq0dCqikbwKksnUexMIB5VP2mVFQs15QyYrWgRrQn2tsz3-Hhpd9hIsxMl25bxZIw=w721-h961-no?authuser=0

Spannend moment > plakband verwijderen:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/ZkdOxNGP5Ps6kx5TtEYqV7gYIP2_K7rJ791khphKnlLE9lr_TXb-flSjhjl-eWedH9vrc4EzlP7cIvMceJPbMsD36JuZ9V4iUbGZMS0BrkILkDkiFHrEUERE2_sYiX_xpiofHa3Qz2L4vN8BKxdCrBw_DtcZwNclUCwRKJ-ssQY77bKGrafDHx5S1hYAZBDBrbX1gzjOJsmwZEAenmWOc0aScvXaGlYPGQbcS1J0Md56C5Tsg9c_5Gp89uFL64OI_Bm-H2-c9LklaLyY3_6YQ6EFIuYWqYmRMvoXbIadiI5w-p3JYNuoYyPSpYSkjAxpAgNFVz2-E0i6zPAcNAVsVSFHpKwnd6_jNpVNurCg1JScGljgUItV4P09wAsCHcnFiENefnGmj6Fx0J71T8jf5F_39owYBPPh8cMWWQVbaOWAT4hWhwlDfrkO3kzFcOAapagDtrM2Lzmhi7uATWSYEJbVeG5ALe81LVAHG2U4ZNJvxHOI5loKv6R7MnuxUmI563Zh47rSr3m3yG99AbbeI14j-2RL0AQfdMk7ik-eauZktPAg2SdRCB7Rm3KqQx9be3UHEY6Qf4uMIySHpR8oWaRSAW1dc2woqeXvXdomC0JR-aFYe6Qz2UMytw2TcC32Uzc47JaruiVkV5MgHL4iXcq-t1FTzTQxJhYf3Y4MLIW2a_oVPSFd4OhyD-equhiGMX63aBnPXw-B-R6y-NYBrs7rSA=w1282-h961-no?authuser=0

Nog even een plaatje met het origineel er naast (aan de rechterkant voor de duidelijkheid ;) ):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/zsEcY3fG3nePV80demVrC-3r6H60CCpF5GtQZ0FByiWAOO_eT4yXv9XPB0aRy27Mzd8wPgo5Oe-RRjnbAa0tKNjoakoYwL2cKzYrH0fwfAoBXDyYOhNOCCwtFDCSibr7RGD0_twTWfwPi18Qgs8ZuUo6dKjdHZ9rLREKLKB6OwRINm3-PiY4QIXzNAbvxXvDMjbxInwDEePji5YvvzXO7G1YePM0RuUyvu6ziS8f9oPMt0OQ6XidnVcHAWaXKoTb9s6eWhhvF02SaikK1U9QPguHVnNBQXrabRILK9ynOmPo72gg9-AFgO-qESuU8EKQ6l-bPkn_X5LGQJR5qwR1y-Lb5MyKBtyQJZX26mR3oAwqBC3RdCZnGoM7d_3aUWCkEvlBnqmoaWcuF0KNSYJVML3omr8iTxuJc6AOaA3MnPbq2DVkuyeahIGlbbwTDUNWUDy_u5WV9ONpnaU4Bn7i3J-mvjjvyRQqa-QnxeM4H4ADSGg3JiE8lhNNCJ71yUqDOakqSl3sWdcQS_uHV64T_IghgniQO6e8e0n8rUNXZpovHo5gEa0OsppRc1myJPQn6qK9d7-HWHTpxXYwPatOrKykN8l-LPy3RhJWXwfICAMjH4Y_75S7e7ylD0UYINhfOkfqqREPtKFkaRNcnrm62J1RTSVK5tc1_sY9GslQiPWbxSZGfuhoGXE4hIYWiTtGyZ4ET3XeiBkZGW-kbT9nbi6aCg=w1282-h961-no?authuser=0

En vervolgens weer gemonteerd op de motor:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/o_1QdD9gvQf-4Ggq7so-bJUKfIL5KYQ85gGgc55rEVIfldEd9sUPhaUieZutlHm0ZSu-UQrF9cp8ekt7Ui2oIEiyUWYyXn0ihNLjG_0KRTMaDT7T7sBmlXgg2z27EShrWnYJPsyNczrVwBiDI03PKwkqd7UWSC3SgcvMQI45sDVdlHCj9aIICMgtQQJwS1cPzHFSAwz53MC-8Md4B4OJkfmhTIpMsmYwxI0isJya1yLn5ZJCS9k1JTqoMm9SQh2GcERQCOS88LoEYjVfgMVinH6JHHMxCOAncDDkYcqH4uCTRQrUN6r9nqeHlQONlEi1DtTPNvYqfL5csFBY9gwcPYiw3VRGYsYot_2T8upx93jwqeo-f66nMbqafW8OTvBMTLajqfHNJ9-DlbosejK-Geym9-94h_GM4tirpb_8EJqTGJSi9Mj1y8aGUmXcRKftsoKuvmvvjhVs2bj_Uad75J3C2I6D7EpPPH0Sk-Olxmhb_t2Ctl-BUkkKZvbF-0nu9mts7A1hgVMdmo-FtSIfz8vTCb4Ljc_NUoIPiiTpktqidDQ0baBhyhKycBRxSmGiSWAyllTikXb0SRAB78S00f8x1h0fbePdM7eIU-JaIQepONNPpvJ-SVX6_yqo6OW6WZ5rUklsGHGkYE8bmFvFJejw7eN44D9gIbj6tLakSKFuJzaeQDCUw990r4LuUhf0wyJzzs_aZGqknAqr2-Ien3L2wA=w721-h961-no?authuser=0

Vind het persoonlijk zeer geslaagd! Het achterwiel zal ik ook binnenkort aanpakken, nadat er wat vers rubber omheen is gelegd

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:09
Ik zou hem aanpakken als je het oude rubber er nog om hebt of wanneer je het oude rubber eraf hebt ;)

• UTwizard
  • Laatst online: 22:12
M14 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 09:45:
[...]

In plaats van online zaken proberen te regelen zou ik zo snel mogelijk een assurantie kantoor benaderen. Vaak kunnen ze dingen geregeld krijgen wat je als normale sterveling nooit gaat lukken.
Of vaak is met een telefoontje naar de verzekeraar ook meer te regelen als online via de website. Overigens ben er ik in het geval van @ArjenIsM3 ook niet helemaal zeker van of dit geval wel geregistreerd wordt als een "weigering van een verzekering". De slotvragen zijn er om de echt "moeilijk te verzekeren / risicovolle" mensen (criminelen?) er uit te vissen. Dat je met je motor en je schadevrije jaren niet voldoet aan hun aanvullende voorwaarden maakt je geen risicogeval. Ik zou zelf gewoon even bellen met de ANWB en vragen wat deze "weigering" voor gevolgen heeft, ik denk zelf dat het allemaal niet zo kritisch is.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 13:26
kneusteun schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:49:
Ik zou hem aanpakken als je het oude rubber er nog om hebt of wanneer je het oude rubber eraf hebt ;)
Dat was ook mijn oorspronkelijke plan... Maar zou het zonde vinden als de verse lak beschadigt door het monteren van de nieuwe band... Oftewel nog een beetje een dilemma

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Japiegsxr

Japiegsxr

harley schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:36:
@Japiegsxr wel hoor, in halo en flame uitvoering zelfs.
(voordeel van dealersysteem je selecteert de motor en je ziet direct wat er allemaal past van alle merken die ze hebben :D
Heb het gevonden idd .
Denk dat ik toch voor de brembo supersports ga met sinter blokken .
Kan een aardig goede deal krijgen .

Bedankt voor de tips

• ArjenIsM3
Nou vanochtend direct even met KNMV Verzekeringen gebeld en de situatie uitgelegd. De medewerker was erg vriendelijk en begripvol en constateerde vrij snel dat het hier om aanvullende voorwaarden van de ANWB ging, voorwaarden die zij zelf niet hanteren. Hij heeft direct overlegd met de acceptant (Aon Verzekeringen) en die konden inderdaad de aantekening van de ANWB in het systeem zien. Het was goed dat ik belde, want anders hadden ze een onderzoek moeten starten wat voor alle partijen weer meer werk en gezeik oplevert. Nu konden ze het nog onderscheppen en heb ik direct de bevestiging gekregen dat de aanvraag akkoord is en dat ze de polis gaan opmaken. Al met al erg tevreden over de afhandeling aan de kant van KNMV maar niet over de ANWB. Nu heb ik dus doordat zij aanvullende voorwaarden stellen en hier niet transparant over zijn bij iedere verzekeringsvraag een sterretje achter mijn naam staan. 8)7

Dank voor de input @UTwizard @purge @Destruction @mphilipp @M14 @Bommes :)

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 18:19
Aangezien mijn oude vertrouwde Difi zomerhandschoenen nu écht aan vervanging toe waren (dik 10 jaar oud, linker vingertoppen bijna doorgesleten...) ben ik onlangs aan het zoeken gegaan naar waardige opvolgers.

Ik had een aantal modellen gepast (Rukka, Difi en Rev'it), uiteindelijk terecht gekomen bij de Rev'it Duty;
Afbeeldingslocatie: https://www.revitsport.com/media/catalog/product/2/0/20211202-142438_FGS182_Gloves_Duty_Black_front.jpg

Gisteren voor het eerst mee gereden en ze bevallen uitstekend! :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

13art schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:58:
Uiteindelijk dus toch voor de GIVI V47 koffer gekozen
Heeft die zo'n Givi basis? Hoe ging dat monteren? Moet je dan eerst die basis er op monteren, en dan de koffer er op klikken o.i.d.?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

matthewk schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:28:
Is ook de reden dat ik niet 's nachts durf te rijden
Ook al had je niet jouw ervaring, dan is het nog geen slecht idee om de avonduren te vermijden. Als Amerikaanse statistieken een indicatie zijn, dan zijn met name de zaterdag- en zondagavond een probleem. Ik zeg niet dat je in angst moet leven, maar rekening houden met statistieken is verstandig, mijns inziens.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:48:
Al met al erg tevreden over de afhandeling aan de kant van KNMV maar niet over de ANWB. Nu heb ik dus doordat zij aanvullende voorwaarden stellen en hier niet transparant over zijn bij iedere verzekeringsvraag een sterretje achter mijn naam staan. 8)7

Al met al zou ik mijn reactie/vraag herzien naar: Ga je de ANWB nog verzoeken dat sterretje achter je naam weg te halen? Want inderdaad, hier kun je op elk moment in de toekomst last van krijgen. Terwijl dat sterretje er dus staat omdat de ANWB het leuk vindt extra moeilijk te doen 8)7

* Destruction heeft alle voertuigen bij Univé verzekerd. Meestal wil ik nog wel 's gaan shoppen, maar ben daar al een jaar of 8 tevreden klant.

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 14-03-2022 11:20 ]

• ArjenIsM3
Destruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Al met al zou ik mijn reactie/vraag herzien naar: Ga je de ANWB nog verzoeken dat sterretje achter je naam weg te halen? Want inderdaad, hier kun je op elk moment in de toekomst last van krijgen. Terwijl dat sterretje er dus staat omdat de ANWB het leuk vindt extra moeilijk te doen 8)7

* Destruction heeft alle voertuigen bij Univé verzekerd. Meestal wil ik nog wel 's gaan shoppen, maar ben daar al een jaar of 8 tevreden klant.
Ja het is misschien goed om die nog even te bellen inderdaad. Univé heb ik ook overwogen (heb ik andere verzekeringen) maar die is echt een flink stuk duurder. Ben nu rond de €25 kwijt voor WA+ met rechtsbijstand en opzittenden verzekerd. Bij Univé komt dat uit op iets van €54. Centraal Beheer was mijn back-up optie. Daar kwam ik rond de €34 uit en die doen ook niet zo moeilijk.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Ja het is misschien goed om die nog even te bellen inderdaad. Univé heb ik ook overwogen (heb ik andere verzekeringen) maar die is echt een flink stuk duurder. Ben nu rond de €25 kwijt voor WA+ met rechtsbijstand en opzittenden verzekerd. Bij Univé komt dat uit op iets van €54. Centraal Beheer was mijn back-up optie. Daar kwam ik rond de €34 uit en die doen ook niet zo moeilijk.
Ik ben voor deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFhVwIyQGUZ5Yc8QuMk2IDjNlB4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jBuLaS8j4FkiTL3Y7Lt3Eb3V.jpg?f=user_large
Maandelijks een tientje kwijt. WA+ met pechhulp en opzittenden. Rechtsbijstand heb ik op een aparte polis, da's goedkoper. Overigens kwam Univé daar zelf mee nadat ik 't voor zowel de auto als de motor afgesloten had.

De Diversion, die is van '91 en dus 30 jaar oud. Die zit in een oldtimer polis voor 2 euro per maand ofzo :+

Ik heb tegenwoordig weer een fatsoenlijke camera, ik zal binnenkort eens wat nieuwe foto's van de Fazer maken ook :)

[ Voor 9% gewijzigd door Destruction op 14-03-2022 13:17 ]

• kneusteun
Ik heb via een tussen persoon:

KTM 990 SM '08 WA+ met oprijdende verzekering
Africa twin '95 WA
Yamaha XJ 550 WA

Samen voor 35 euro ish per maand.

Ging eerst via bikerpolis, maar tussenpersoon heeft het nu anders in elkaar gezet zodat de schadevrije jaren bij allemaal van toepassing is.

• ArjenIsM3
Destruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 12:21:
[...]

Ik ben voor deze:
[Afbeelding]
Maandelijks een tientje kwijt. WA+ met pechhulp en opzittenden. Rechtsbijstand heb ik op een aparte polis, da's goedkoper. Overigens kwam Univé daar zelf mee nadat ik 't voor zowel de auto als de motor afgesloten had.

De Diversion, die is van '91 en dus 30 jaar oud. Die zit in een oldtimer polis voor 2 euro per maand ofzo :+

Ik heb tegenwoordig weer een fatsoenlijke camera, ik zal binnenkort eens wat nieuwe foto's van de Fazer maken ook :)
Dat is geen geld. Maar ik denk dat je dan ook wel wat schadevrije jaren cq no claim hebt opgebouwd. Ik heb er helaas 0 i.v.m. leaseauto en 1e motor.

Voor de lunch nog even met ANWB Verzekeringen gebeld. Die kunnen/willen niks voor me betekenen v.w.b. die aantekening bij mijn persoon in het systeem van de verzekeraars. Wel gaf hij aan dat er verschil zit in de zwaarte van aantekeningen. Deze geldt als erg licht / doet er nauwelijks toe, want gewoon te weinig schadevrije jaren in hun ogen. Dat is een stuk minder erg dan 3 maanden niet betalen o.i.d.. Ja duh, dat kon ik ook nog wel verzinnen. Toen ik hem vervolgens vroeg wat de verjaringstermijn van een dergelijke aantekening is gaf hij aan dat deze 8 jaar (!) betreft. Nou lekker dan, de komende 8 jaar mag ik dus bij elke verzekering aangeven dat ik een keer geweigerd ben en moet mijn aanvraag iedere keer handmatig gecontroleerd worden. Pff. Wat een kl*tebedrijf zeg. Daar doe ik dus nooit weer zaken mee.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:48:
Nou vanochtend direct even met KNMV Verzekeringen gebeld en de situatie uitgelegd. De medewerker was erg vriendelijk en begripvol en constateerde vrij snel dat het hier om aanvullende voorwaarden van de ANWB ging, voorwaarden die zij zelf niet hanteren. Hij heeft direct overlegd met de acceptant (Aon Verzekeringen) en die konden inderdaad de aantekening van de ANWB in het systeem zien. Het was goed dat ik belde, want anders hadden ze een onderzoek moeten starten wat voor alle partijen weer meer werk en gezeik oplevert. Nu konden ze het nog onderscheppen en heb ik direct de bevestiging gekregen dat de aanvraag akkoord is en dat ze de polis gaan opmaken. Al met al erg tevreden over de afhandeling aan de kant van KNMV maar niet over de ANWB. Nu heb ik dus doordat zij aanvullende voorwaarden stellen en hier niet transparant over zijn bij iedere verzekeringsvraag een sterretje achter mijn naam staan. 8)7

Dit probleem heb ik ook gehad, mijn verzekering was afgewezen omdat mijn motor niet voldeed aan hun voorwaarden. Dit is niet hetzelfde als een verzekering geweigerd worden, en hoef je dus ook niet op die manier aan te geven bij het verzekeringsproces. Het kan natuurlijk geen kwaad om hier wel iets over te noemen, maar ik zou me niet zorgen maken dat je nu de rest van je leven gedoe hebt.
Ik vraag mij af wat voor aanteking ANWB in het systeem heeft gezet, wellicht enkel dat je een aanvraag hebt gedaan maar uiteindelijk geen verzekering hebt afgesloten.

🇺🇦

• kneusteun
Makkelijk schadevrije jaren opbouwen is een kwestie van een oldtimer frame vinden en deze gewoon op een old timer verzekering gooien :)
Gooi het frame in de schuur of op zolder en verzamel raak voor een knaak per maand.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Dat is geen geld. Maar ik denk dat je dan ook wel wat schadevrije jaren cq no claim hebt opgebouwd. Ik heb er helaas 0 i.v.m. leaseauto en 1e motor.
Ja, ik heb 80% no-claim korting. En wellicht is mijn motor ook wat ouder dan de motor die jij hebt. Dat speelt ook een rol denk ik.
Voor de lunch nog even met ANWB Verzekeringen gebeld. Die kunnen/willen niks voor me betekenen v.w.b. die aantekening bij mijn persoon in het systeem van de verzekeraars. Wel gaf hij aan dat er verschil zit in de zwaarte van aantekeningen. Deze geldt als erg licht / doet er nauwelijks toe, want gewoon te weinig schadevrije jaren in hun ogen. Dat is een stuk minder erg dan 3 maanden niet betalen o.i.d.. Ja duh, dat kon ik ook nog wel verzinnen. Toen ik hem vervolgens vroeg wat de verjaringstermijn van een dergelijke aantekening is gaf hij aan dat deze 8 jaar (!) betreft. Nou lekker dan, de komende 8 jaar mag ik dus bij elke verzekering aangeven dat ik een keer geweigerd ben en moet mijn aanvraag iedere keer handmatig gecontroleerd worden. Pff. Wat een kl*tebedrijf zeg. Daar doe ik dus nooit weer zaken mee.
Misschien wat meer druk uitoefenen? Imo is het belachelijk dat een verzekeraar je met deze reden extra gezeur kan bezorgen voor de komende 8 jaar. Dat zou imo beperkt moeten zijn tot fraude, betalingsachterstanden e.d. Zeker NIET voor verzekeraars om particulieren te pesten met extra voowaarden.

@kneusteun Moet je wel een oldtimer verzekering vinden waar ze schadevrije jaren tellen. Dat is meestal niet zo namelijk ;)

* Destruction heeft wel een motorframe op zolder staan. Geschorst voor de MRB, maar wel WA verzekerd. Ik had op een gegeven moment noclaim "over" die ik niet kwijt wilde, maar op dat moment ook zeker niet nodig had. Dat heb ik uiteindelijk dus zo opgelost. Verzekeraar weet ervan, was geen enkel probleem. Bij de vraag hoeveel kilometers ik dacht te gaan rijden, werd ff gelachen toen ik zei "Mwoah, ik denk niet zo heel veel." :P

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 14-03-2022 13:48 ]

• ArjenIsM3
Nycrea schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:39:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad, mijn verzekering was afgewezen omdat mijn motor niet voldeed aan hun voorwaarden. Dit is niet hetzelfde als een verzekering geweigerd worden, en hoef je dus ook niet op die manier aan te geven bij het verzekeringsproces. Het kan natuurlijk geen kwaad om hier wel iets over te noemen, maar ik zou me niet zorgen maken dat je nu de rest van je leven gedoe hebt.
Ik vraag mij af wat voor aanteking ANWB in het systeem heeft gezet, wellicht enkel dat je een aanvraag hebt gedaan maar uiteindelijk geen verzekering hebt afgesloten.
Dat zou kunnen, maar bij de KNMV/Aon Verzekeringen gaven ze aan dat ze inderdaad een aantekening van de ANWB konden terugvinden en dat dit gezeik had kunnen opleveren als ik ze niet had gebeld hierover. Wat de ANWB precies in die aantekening heeft gezet weet ik verder ook niet. In de mail erover gaven ze aan dat ik te weinig schadevrije jaren had (heb 0, 3 nodig) en dat ik het beter nog eens via de Vereende Verzekeringen (verzekeraar voor onverzekerbare risico's) kon proberen. De meneer van de ANWB gaf verder aan de telefoon aan dat ik de vraag over of ik ooit geweigerd was door een verzekeraar ook de komende 8 jaar met Ja moet beantwoorden. 8)7

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Dat zou kunnen, maar bij de KNMV/Aon Verzekeringen gaven ze aan dat ze inderdaad een aantekening van de ANWB konden terugvinden en dat dit gezeik had kunnen opleveren als ik ze niet had gebeld hierover. Wat de ANWB precies in die aantekening heeft gezet weet ik verder ook niet. In de mail erover gaven ze aan dat ik te weinig schadevrije jaren had (heb 0, 3 nodig) en dat ik het beter nog eens via de Vereende Verzekeringen (verzekeraar voor onverzekerbare risico's) kon proberen. De meneer van de ANWB gaf verder aan de telefoon aan dat ik de vraag over of ik ooit geweigerd was door een verzekeraar ook de komende 8 jaar met Ja moet beantwoorden. 8)7
Oke wow, dat is heftig wat de ANWB allemaal voor uispraken doet, belachelijk. Dat is heel anders dan wat ik destijd te horen kreeg (was niet van ANWB trouwens). Alsof je als 0 schadevrije jaren bestuurder enkel terecht zou kunnen bij hoog-risico verzekeraars, dat is natuurlijk complete onzin.
In mijn geval was er geen sprake van een dergelijke aantekening, en had ik ook geen enkel gedoe bij mijn huidige verzekeraar (unive). Het lijkt er op dat de ANWB hier inderdaad heel naaierig heeft gehandeld richting jou.

🇺🇦

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nycrea schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:51:
[...]

Oke wow, dat is heftig wat de ANWB allemaal voor uispraken doet, belachelijk. Dat is heel anders dan wat ik destijd te horen kreeg (was niet van ANWB trouwens). Alsof je als 0 schadevrije jaren bestuurder enkel terecht zou kunnen bij hoog-risico verzekeraars, dat is natuurlijk complete onzin.
In mijn geval was er geen sprake van een dergelijke aantekening, en had ik ook geen enkel gedoe bij mijn huidige verzekeraar (unive). Het lijkt er op dat de ANWB hier inderdaad heel naaierig heeft gehandeld richting jou.
Exact. Ik had het er dus zeker niet zomaar bij gelaten. Dat zij strengere voorwaarden hebben, prima. Dat moeten ze zelf weten. Maar wat heeft RoyData te maken met hun angst dat iemand die 0 SVJ heeft misschien schade gaat rijden?

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:51
[...]

Dat vind ik wel bizar. Dus door hun vaagheid zit jij met de gebakken peren?

Zoals @Nycrea zegt: er zijn denk heel veel casussen waarbij iemand een te dure motor heeft, of teveel vermogen oid, maar ik denk niet dat al die mensen de vraag met Ja beantwoorden. En niet omdat ze fraude willen plegen, maar omdat ze niet beseffen dat zoiets daaronder valt.

Overigens worden dit soort gevallen überhaupt niet centraal geregistreerd lijkt me: https://stichtingcis.nl/n.../soortenregistraties.aspx

• UTwizard
  • Laatst online: 22:12
[...]

Dan moet ik daar denk ik ook achter aan voor de vriendin. Haar autoverzekering werd in eerste instantie ook afgewezen omdat ze zogenaamd geen schadevrije jaren had en dan niet haar eigen geïmporteerde auto kon verzekeren (ze had wel 16 svj, maar in Duitsland dus niet geregistreerd by RoyData). Nadat we de gegevens van haar Duitse verzekering hebben opgestuurd was het dus ook geen probleem meer en is de verzekering ook geaccepteerd, maar in eerste instantie hebben we dus wel een afwijzing gehad (ook bij de ANWB overigens) :/

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

VidaR-9 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Zoals @Nycrea zegt: er zijn denk heel veel casussen waarbij iemand een te dure motor heeft, of teveel vermogen oid, maar ik denk niet dat al die mensen de vraag met Ja beantwoorden. En niet omdat ze fraude willen plegen, maar omdat ze niet beseffen dat zoiets daaronder valt.
Mij is ook ooit een verzekering geweigerd omdat men desbetreffende auto (BMW 5 serie, 2.3i 6cilinder met 170pk) te sportief vond. Dat ik toen ook een Saab 9-5 Turbo Aero (2.3 4cilinder turbo, 230pk) bij ze had verzekerd deed niet terzake 8)7 Toch is daar nooit een notitie van gemaakt. Sommige verzekeraars hebben kennelijk 't fatsoen om een potentiele klant niet te pesten met aantekeningen als gevolg van eigen angsten.

Wat me doet denken, @ArjenIsM3 volgens mij kun je ook de leasemaatschappij vragen om een verklaring. Heb 't vaker gehoord dat iemand op die manier na een aantal jaren lease rijden toch no-claim korting krijgt op de eerste eigen verzekering.
Overigens worden dit soort gevallen überhaupt niet centraal geregistreerd lijkt me: https://stichtingcis.nl/n.../soortenregistraties.aspx
Zou je die aantekening niet sowieso kunnen aanvechten? Immers is het herleidbaar naar een identificeerbaar persoon, en dan heeft de betrokkene (jij dus) recht op inzage en verwijdering van die gegevens. Ik ben geen jurist, maar het lijkt me niet in de haak dat een verzekeraar op die manier grapjes uithaalt met jouw gegevens.

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 14-03-2022 14:05 ]

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 00:26
En toch kunnen ze vaak al bijzonder veel van je weten. Ik belde voor mijn huidige motor naar Centraal Beheer, en dat was mijn eerste contact met Centraal Beheer ooit. Voor zover ik zelf weet dan.

Ik geef mijn naam, postcode, en de meneer aan de telefoon leest zo mijn emailadres én telefoonnummer op, of dat nog klopt? WTF?
En dat terwijl mijn andere verzekeringen toch écht via heel andere maatschappijen liepen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• VidaR-9
DrivinUCrazy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:04:
[...]

En toch kunnen ze vaak al bijzonder veel van je weten. Ik belde voor mijn huidige motor naar Centraal Beheer, en dat was mijn eerste contact met Centraal Beheer ooit. Voor zover ik zelf weet dan.

Ik geef mijn naam, postcode, en de meneer aan de telefoon leest zo mijn emailadres én telefoonnummer op, of dat nog klopt? WTF?
En dat terwijl mijn andere verzekeringen toch écht via heel andere maatschappijen liepen.
Misschien heb je dan ergens een verzekering (gehad) die onder dezelfde groep viel? Geen idee wat ze allemaal uitwisselen, maar het lijkt me dat dit soort persoonsgegevens niet zomaar uitgewisseld mag worden.

• 13art
  • Laatst online: 00:42

13art

Moderator Mobile
TucanoItaly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:33:
[...]

Heeft die zo'n Givi basis? Hoe ging dat monteren? Moet je dan eerst die basis er op monteren, en dan de koffer er op klikken o.i.d.?
Ja, ik heb de basis besteld die nodig is voor de koffer van Kawasaki zelf (is eigenlijk gewoon de V47). Dan haal je het originele rek er af en zet je de plaat voor de koffer er op. Vervolgens kan je de Givi koffer er zo op klikken.

Ik heb gekozen voor de officiële Kawasaki montageplaat aangezien die iets minder lomp is dan als je een universele montageplaat zou gebruiken.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• kneusteun
Destruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:43:
[...]

Ja, ik heb 80% no-claim korting. En wellicht is mijn motor ook wat ouder dan de motor die jij hebt. Dat speelt ook een rol denk ik.

[...]

@kneusteun Moet je wel een oldtimer verzekering vinden waar ze schadevrije jaren tellen. Dat is meestal niet zo namelijk ;)
Was hier wel het geval, en anders doe je een non-oldtimer verzekering met een 250cc dingetje, kost het je ook slechts enkele euro's

• ArjenIsM3
[...]

Dat vind ik ook onterecht en oneerlijk. Overigens krijg ik niets te zien als ik via jouw link mijn registraties opvraag dus dat systeem zal het niet zijn dan lijkt mij. Toch konden ze bij Aon wel zien dat ANWB mij had afgewezen dus er wordt zeker informatie uitgewisseld tussen verzekeraars.

Overigens heb ik zojuist nog een mail naar ANWB Verzekeringen gestuurd waarin ik aangeef dat ik hun voorwaarden totaal niet transparant vind en het onterecht vind dat ik nu een registratie heb in een centraal systeem waar ik 8 jaar lang last van kan hebben met het verzoek deze registratie te verwijderen. Heb weinig hoop dat het wat uithaalt, maar niet geschoten.. @Destruction

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:34:
Overigens heb ik zojuist nog een mail naar ANWB Verzekeringen gestuurd waarin ik aangeef dat ik hun voorwaarden totaal niet transparant vind en het onterecht vind dat ik nu een registratie heb in een centraal systeem waar ik 8 jaar lang last van kan hebben met het verzoek deze registratie te verwijderen. Heb weinig hoop dat het wat uithaalt, maar niet geschoten.. @Destruction
Heel bijzonder dat je een aantekening krijgt omdat je niet in hun voorwaarden past. Het klinkt net alsof je een fraudeur bent daardoor. Ik zou dit niet accepteren. Die aantekening moet gewoon weg, dit slaat nergens op.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• VidaR-9
mphilipp schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:40:
[...]

Heel bijzonder dat je een aantekening krijgt omdat je niet in hun voorwaarden past. Het klinkt net alsof je een fraudeur bent daardoor. Ik zou dit niet accepteren. Die aantekening moet gewoon weg, dit slaat nergens op.
En heel bijzonder dat er blijkbaar een systeem is naast het officiële registratie systeem wat er is voor verzekeraars/banken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

VidaR-9 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:23:
En heel bijzonder dat er blijkbaar een systeem is naast het officiële registratie systeem wat er is voor verzekeraars/banken.
Jij bedoelt de BKR? Maar dat is toch alleen voor wanbetalers? Bovendien is het tegenwoordig zo dat je (zelfs gratis) toegang hebt tot MijnBKR zodat je kunt zien wat er allemaal op jouw naam staat geregistreerd.
De verzekeraars gebruiken toch RoyData? Of is dat weer alleen voor schadevrije jaren?

Maar ik vind het apart dat men een systeem heeft waar jij zelf geen toegang toe hebt, maar die wél kan bepalen dat jij ergens geen verzekering meer kan krijgen. Ze zouden best mogen differentiëren in het fenomeen 'verzekering geweigerd'. Ze hadden mij in eerste instantie ook geweigerd met die K1600 omdat ik in Rotterdam Zuid zit en de motor boven een bepaald bedrag kwam. Dat bleek gelukkig een interne kwestie te zijn, dat er een pipo met een hogere paygrade naar mijn aanvraag moest kijken en goedkeuren. Maar als het zo is dat er in het systeem alleen maar staat 'geweigerd' is het net alsof jij iets fout hebt gedaan. En de enige fout die je hebt gemaakt is een verzekering aanvragen bij een maatschappij die vindt dat je ouder/meer ervaren moet zijn om op een bepaalde motor te rijden. Dat vind ik niet het registreren waard. Het doel van zo'n registratie is (denk ik dan) om te voorkomen dat een fraudeur alle maatschappijen afloopt. Maar er is geen sprake van fraude of een bewuste misleiding.

Mochten ze alsnog weigeren in die mail, zou ik een aangetekende brief sturen waarin je ze maant om op zijn minst duidelijkheid te verschaffen over die registratie. Hoe zwaar moet je daaraan tillen bijvoorbeeld. Staat erbij waar het om gaat of is het alleen maar 'geweigerd'? Via de telefoon gaat het niet werken, want dan krijg je een teletubbie van de helpdesk die van niets weet, want dit is geen standaardvraag.

• ArjenIsM3
mphilipp schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:34:
[...]

Jij bedoelt de BKR? Maar dat is toch alleen voor wanbetalers? Bovendien is het tegenwoordig zo dat je (zelfs gratis) toegang hebt tot MijnBKR zodat je kunt zien wat er allemaal op jouw naam staat geregistreerd.
De verzekeraars gebruiken toch RoyData? Of is dat weer alleen voor schadevrije jaren?

Maar ik vind het apart dat men een systeem heeft waar jij zelf geen toegang toe hebt, maar die wél kan bepalen dat jij ergens geen verzekering meer kan krijgen. Ze zouden best mogen differentiëren in het fenomeen 'verzekering geweigerd'. Ze hadden mij in eerste instantie ook geweigerd met die K1600 omdat ik in Rotterdam Zuid zit en de motor boven een bepaald bedrag kwam. Dat bleek gelukkig een interne kwestie te zijn, dat er een pipo met een hogere paygrade naar mijn aanvraag moest kijken en goedkeuren. Maar als het zo is dat er in het systeem alleen maar staat 'geweigerd' is het net alsof jij iets fout hebt gedaan. En de enige fout die je hebt gemaakt is een verzekering aanvragen bij een maatschappij die vindt dat je ouder/meer ervaren moet zijn om op een bepaalde motor te rijden. Dat vind ik niet het registreren waard. Het doel van zo'n registratie is (denk ik dan) om te voorkomen dat een fraudeur alle maatschappijen afloopt. Maar er is geen sprake van fraude of een bewuste misleiding.

Mochten ze alsnog weigeren in die mail, zou ik een aangetekende brief sturen waarin je ze maant om op zijn minst duidelijkheid te verschaffen over die registratie. Hoe zwaar moet je daaraan tillen bijvoorbeeld. Staat erbij waar het om gaat of is het alleen maar 'geweigerd'? Via de telefoon gaat het niet werken, want dan krijg je een teletubbie van de helpdesk die van niets weet, want dit is geen standaardvraag.
Volgens de klantenservice medewerker van de ANWB wordt hier wel in gedifferentieerd. Hij gaf aan dat andere verzekeraars aan mijn registratie o.b.v. te weinig schadevrije jaren waarschijnlijk niet zo zwaar zouden tillen. Het was anders geweest als ik bijvoorbeeld 3 maanden niet had betaald, zo gaf hij aan. Maar ik moet wel die vraag de komende 8 jaar positief beantwoorden, wat dus wel betekent dat er nu kritischer naar mijn aanvragen wordt gekeken dan wanneer ik de aanvraag direct bij KNMV/Centraal Beheer/Ergens anders dan de ANWB had neergelegd.

Verder weet ik zo ook niet welk systeem het om gaat. Voor de registratie van schadevrije jaren is er inderdaad RoyData, maar ik weet niet of dit soort dingen daar ook in komen te staan. Lijkt me niet eigenlijk. De eerder hier genoemde CIS lijkt me dan logischer:

"CIS, de organisatie van en voor verzekeraars en hun gevolmachtigden, ondersteunt zo goed als 400 deelnemers bij het optimaliseren van hun processen en het maken van de benodigde afwegingen in acceptatie- en claimtrajecten."

Echter heb ik hier vanmiddag inzage in gevraagd en kreeg ik terug dat er van mij geen registratie in het systeem bekend is :?

Welk systeem het dan wel om gaat.. geen flauw idee.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:47:
Volgens de klantenservice medewerker van de ANWB wordt hier wel in gedifferentieerd. Hij gaf aan dat andere verzekeraars aan mijn registratie o.b.v. te weinig schadevrije jaren waarschijnlijk niet zo zwaar zouden tillen.
Ok, dat klinkt al beter. Ik kon het mij al haast niet voorstellen. Blijft een beetje raar om zoiets te registreren.
Voorlopig inderdaad maar dat vinkje niet vergeten, alhoewel het (denk ik) niet echt als een fraudepoging gezien zal worden als je het over 4 jaar een keer vergeet bij wijze van spreken. Maar ja...met verzekeraars weet je nooit. Beter aan blijven denken :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ArjenIsM3 waarschijnlijk gaat het om een CIS Registratie. Gegevens kun je eenvoudig online opvragen middels een authenticatie tool IRMA. Verwijderen van de registratie kan en moet de ANWB in jouw geval regelen.

Was al duidelijk dat het geen CIS Betreft :+

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 14-03-2022 18:44 ]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op maandag 14 maart 2022 @ 18:00:
@ArjenIsM3 waarschijnlijk gaat het om een CIS Registratie. Gegevens kun je eenvoudig online opvragen middels een authenticatie tool IRMA. Verwijderen van de registratie kan en moet de ANWB in jouw geval regelen.
Bij het CIS staat hij niet bekend en de ANWB wil niks doen, bleek uit verdere posts.

Nu is het de vraag of je de ANWB wettelijk kan "dwingen" die registratie te laten verwijderen. imo mag niemand slachtoffer worden van een verzekeraar die strengere voorwaarden toepast.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 23:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

ArjenIsM3 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:47:
[...]

Volgens de klantenservice medewerker van de ANWB wordt hier wel in gedifferentieerd. Hij gaf aan dat andere verzekeraars aan mijn registratie o.b.v. te weinig schadevrije jaren waarschijnlijk niet zo zwaar zouden tillen. Het was anders geweest als ik bijvoorbeeld 3 maanden niet had betaald, zo gaf hij aan. Maar ik moet wel die vraag de komende 8 jaar positief beantwoorden, wat dus wel betekent dat er nu kritischer naar mijn aanvragen wordt gekeken dan wanneer ik de aanvraag direct bij KNMV/Centraal Beheer/Ergens anders dan de ANWB had neergelegd.

Verder weet ik zo ook niet welk systeem het om gaat. Voor de registratie van schadevrije jaren is er inderdaad RoyData, maar ik weet niet of dit soort dingen daar ook in komen te staan. Lijkt me niet eigenlijk. De eerder hier genoemde CIS lijkt me dan logischer:

"CIS, de organisatie van en voor verzekeraars en hun gevolmachtigden, ondersteunt zo goed als 400 deelnemers bij het optimaliseren van hun processen en het maken van de benodigde afwegingen in acceptatie- en claimtrajecten."

Echter heb ik hier vanmiddag inzage in gevraagd en kreeg ik terug dat er van mij geen registratie in het systeem bekend is :?

Welk systeem het dan wel om gaat.. geen flauw idee.
@MichielK71 even taggen, misschien weet hij meer aangezien hij in die wereld zit.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Zojuist het volgende mailtje gekregen over de elektrische motoren van het merk Energica, en ik dacht dat men hier wellicht geinteresseerd was:
De voorspellingen zijn goed en de Energica dealers hebben (eindelijk) de nieuwe demo's binnen, daarom hebben we de volgende dagen al ingepland om jou de Energica's te laten ervaren.

Waar zien we jou?
  • 19 Maart - BikeXperience, Amsterdam
  • 10 April - Mega Motor Treffen, Rosmalen
  • 30 April - Bike-Barn, Leusden
Wat gaan we doen?
Tijdens de Experience Energica - Try Electric, staan alle modellen beschikbaar voor een proefrit. Wij vertellen je de verschillen tussen de rijmodi, wat regeneratie is en laten je zien hoe je kunt snelladen.

[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 14-03-2022 21:30 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:08

Vrijdag

De Zwarte

TucanoItaly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 21:29:
Zojuist het volgende mailtje gekregen over de elektrische motoren van het merk Energica, en ik dacht dat men hier wellicht geinteresseerd was:

[...]
Die Ribelle lijkt me wel wat :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Zjemm

...

man man die prijzen :)
anders had ik het serieus overwogen

opensecure.nl

• unfor
  • Laatst online: 20-11 10:55
Leuk die electrische motoren voor woon/werk, maar als je een keer wilt toeren zul je onderweg meerdere keren moeten laden. Vakantie is al helemaal geen optie. Mij niet gezien :)

Range van zo'n ribelle. (aldus fabrikant, dus trek er gerust wat van af)
Stedelijk: 420 km (261 mijl) – Gecombineerd: 246 km (153 mijl) – Buitenstedelijk: 198 km (123 mijl)

[ Voor 33% gewijzigd door unfor op 15-03-2022 12:26 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik kom echt zelden boven de 150km uit (als dat ooit als is voorgekomen), dus voor mij zou het wel kunnen. Maar elektrisch motorrijden is niet voor mij, dus al was het niet zo duur, zou ik het niet doen

• R0y.
Zou daarom voor mij nu ook geen optie zijn. Afgelopen zondag een rondje van 130km gedaan maar het was ook 110 km naar het start punt, en terug naar huis is ook wel handig.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 13:31
Destruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:02:
[...]

Mij is ook ooit een verzekering geweigerd omdat men desbetreffende auto (BMW 5 serie, 2.3i 6cilinder met 170pk) te sportief vond. Dat ik toen ook een Saab 9-5 Turbo Aero (2.3 4cilinder turbo, 230pk) bij ze had verzekerd deed niet terzake 8)7 Toch is daar nooit een notitie van gemaakt. Sommige verzekeraars hebben kennelijk 't fatsoen om een potentiele klant niet te pesten met aantekeningen als gevolg van eigen angsten.
Heeft ook een beetje met imago van de auto te maken denk ik.

Ik heb laatst eens wat uitzoek werk gedaan voor een vervangende auto. Een Citroën C3 uit 2018 met zo'n 110pk 3-cylinder truttenschudder, zou allrisk 3 tientjes per maand kosten. Mijn 17 jaar oude C4 Coupe 2-liter met 140pk, is 15 euro meer, maar dan WA+ 8)7

C3 is ook minstens 10 keer hogere dagwaarde ofzo

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

418O2 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:42:
Ik kom echt zelden boven de 150km uit (als dat ooit als is voorgekomen), dus voor mij zou het wel kunnen. Maar elektrisch motorrijden is niet voor mij, dus al was het niet zo duur, zou ik het niet doen
Hier hetzelfde. Ik heb niet persé een actieradius van 400km nodig op de motor. Maar het hangt er wel vanaf hoe snel zo'n ding weer opgeladen is, want die 150km komt regelmatig voor en dan wil je niet verplicht een nacht moeten logeren voor je weer naar huis kunt rijden, bijvoorbeeld.

Tot nu toe hoor ik wel dit soort ervaringen, alsin korte actieradius maar lange laadtijd. Dan schiet 't dus niet op.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

unfor schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:10:
Leuk die electrische motoren voor woon/werk, maar als je een keer wilt toeren zul je onderweg meerdere keren moeten laden. Vakantie is al helemaal geen optie. Mij niet gezien :)

Range van zo'n ribelle. (aldus fabrikant, dus trek er gerust wat van af)
Stedelijk: 420 km (261 mijl) – Gecombineerd: 246 km (153 mijl) – Buitenstedelijk: 198 km (123 mijl)
Leuk voor woon-werk ja, als ze eens een electrische tourmotor zouden verkopen. Een R1200RT is ideaal voor woon-werk in alle weerscondities, zoiets zou ik graag electrisch (of hybrid evt) willen. Maar nee, het aanbod is beperkt tot racers, nakeds en crossers. Zero SR/S komt nog het meest in de buurt. Of zo'n BMW C-evolution/CE04, maar een scooter vind ik wat minder rijden.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Pagina: 1 ... 380 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.