Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 378 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.761 views

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-11 17:31

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:55:
@Icephase j&j suspensions in Mill (Noord Brabant) heb ik goede ervaringen mee.
Geen idee of hun goedkoper zijn dan de prijzen die jij noemt.
Ongeveer zelfde als HK zo te zien.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:43
@Icephase het blijft vooral werk tijd/uren.
En die zullen bij veel zaken in deze branche wel gelijk zijn. Onderdelen zijn er niet zo veel nodig.
Verse olie, keringen/pakkingen en eventueel wat glijbussen?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:09
Snel allemaal kraampjes langs de route met quinoa/spinazie smoothies en baard producten neerzetten! STONKS!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:08

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:14:
[...]

Snel allemaal kraampjes langs de route met quinoa/spinazie smoothies en baard producten neerzetten! STONKS!
Vergeet niet de soy macchiatto decaf pumpkinspiced latte koffie 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
@Vrijdag en @kneusteun we zijn hier echte mannen, motor rijders, we eten geen honing maar bijen, plassen staand, drinken bier en of whisky, enz enz.
Als jullie zo door gaan...
* Bommes wijst naar de uitgang van dit topic

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:20:
@Vrijdag en @kneusteun we zijn hier echte mannen, motor rijders, we eten geen honing maar bijen, plassen staand, drinken bier en of whisky, enz enz.
...zo sprak de man met de rode Vespa (8>

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
* Bommes rits broek open pakt e-penis er bij

Denk dat mijn rode Vespa al meer van de boze buiten wereld heeft gezien dan menig motor in dit topic.. ;)

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21
Mawlana schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Maar eerst m'n vrouw maar eens duidelijk maken dat ik niet wil dat ze gaat motorrijden zonder beschermende kleding. Het liefst rijdt ze rond in haar eigen spijkerbroek, jasje en sneakers. :| Ik ben "al" twee keer op m'n bek gegaan op lage snelheid, ik weet uit ervaring dat de beschermende kleding je daadwerkelijk beschermt...
Even laten zoeken op 'woman crash motorcycle' of iets dergelijks op Youtube. Genoeg beeldmateriaal over waarom dat een slecht idee is, zeker als je ziet wat voor schade er nog altijd kan optreden als je wel goede kleding aan hebt :)

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:18:
[...]
Vergeet niet de soy macchiatto decaf pumpkinspiced latte koffie 8)
Mag het ook met havermelk? :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mawlana schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:55:
[...]
Maar eerst m'n vrouw maar eens duidelijk maken dat ik niet wil dat ze gaat motorrijden zonder beschermende kleding. Het liefst rijdt ze rond in haar eigen spijkerbroek, jasje en sneakers. :|
Ja, bij vrouwen is het vaak heel ingewikkeld om ze te overtuigen dat goede beschermende kleding belangrijk is. Mijn vriendin doet het schoorvoetend omdat ze anders niet mee mag. Maar toen we vorig jaar op zoek gingen naar een mooie leren broek werd alles afgewezen omdat het er niet mooi uitzag. En ze geloofde ook niet dat die ene broek van vrij dik leer vanzelf met dragen soepel wordt.
Gelukkig heeft ze een broek die beschermd, maar dat is een redelijk basic textielen broek. Ik denk dat we maar een keer naar Düsseldorf gaan om daar in die grote zaken te kijken.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:28:

Denk dat mijn rode Vespa al meer van de boze buiten wereld heeft gezien dan menig motor in dit topic.. ;)
Maar scoor je daar ook boulevard punten mee, dat is de vraag 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:42:
[...]

Mag het ook met havermelk? :+
Nou vooruit. Maar dan moet het wel dure havermelk zijn, want hoe duurder hoe beter het is voor het milieu undsoweiter :+

• Icephase

Icephase

Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:06:
@Icephase het blijft vooral werk tijd/uren.
En die zullen bij veel zaken in deze branche wel gelijk zijn. Onderdelen zijn er niet zo veel nodig.
Verse olie, keringen/pakkingen en eventueel wat glijbussen?
Gaat om de achterschokdemper he? Dus ook stikstofcartridge vullen, sealen en afpersen. Maar goed, je hebt gelijk. Materiaal is de kosten niet.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:07
theredone51 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:34:
[...]

Even laten zoeken op 'woman crash motorcycle' of iets dergelijks op Youtube. Genoeg beeldmateriaal over waarom dat een slecht idee is, zeker als je ziet wat voor schade er nog altijd kan optreden als je wel goede kleding aan hebt :)
Goed idee!
mphilipp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Ja, bij vrouwen is het vaak heel ingewikkeld om ze te overtuigen dat goede beschermende kleding belangrijk is. Mijn vriendin doet het schoorvoetend omdat ze anders niet mee mag. Maar toen we vorig jaar op zoek gingen naar een mooie leren broek werd alles afgewezen omdat het er niet mooi uitzag. En ze geloofde ook niet dat die ene broek van vrij dik leer vanzelf met dragen soepel wordt.
Gelukkig heeft ze een broek die beschermd, maar dat is een redelijk basic textielen broek. Ik denk dat we maar een keer naar Düsseldorf gaan om daar in die grote zaken te kijken.
Ik ben niet echt bekend met grote motorzaken in Düsseldorf (ben daar wel regelmatig te vinden). Tips?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:26
Er zit daar onder andere een Louis. Al ken ik alleen Louis in Aachen, dus ik weet niet of die vergelijkbaar is qua grootte.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• kneusteun
De "grote" zaken in Dusseldorf vind ik altijd erg tegenvallen, mijn vriendin nog meer want bijna alle vrouwenkleding is voorzien van roze vlinder etc.

Dus gewoon wat uitgezocht online en via de vaste shop/dealer laten bestellen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Mawlana schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:35:
[...]
Ik ben niet echt bekend met grote motorzaken in Düsseldorf (ben daar wel regelmatig te vinden). Tips?
Nou, ik denk dat ik het zelf ook niet (meer) weet. Hééél lang geleden was ik in Düsseldorf en toen waren er op korte afstand van elkaar een aantal redelijk grote motorzaken, onder andere een Louis. Ik zie dat nu niet meer terug op de kaart.
Maar als ik naar Aken kijk, zie ik daar weer wel een Polo en Louis en nog wat zaken redelijk dicht bij elkaar. Dus ik denk dat ik daar maar eens heen ga. In Düsseldorf lijkt de situatie verandert.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 16:12
Dit weekend de KTM voor een grote beurt (30K) wegbrengen.. Hopelijk gaan de kosten meevallen O-)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
wokkelz schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:47:
Ik wil mij ook even voorstellen;

Wessel, ik woon in Rotterdam.
Rijdt al een jaar of 7 een Honda VTR SP1 uit 2000 die na jaren als trouwe wegfiets diende nu als circuit fiets dient een aantal keer per jaar.
Ben sinds Mei dit jaar geswitched naar een KTM 1190 Adventure uit 2015 voor wat meer comfort op de weg. Interesse om eens semi offroad te gaan proberen is er ook al heb ik geen idee waar te beginnen, laat staan banden keuze :+ .

Als er vanuit Tweakers wel een ritjes georganiseerd worden dan lijkt mij dat ook leuk om eens aan mee te doen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@timmie271 Doe die beste man eens in de OP zetten.

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-11 13:08
timmie271 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:30:
[...]

Alleen @Mitssz moet nog steeds met een update komen over zijn 2e fiets :+
Jaja, je hebt de R3 al opgeruimd, die is al bijna een jaar weg. :+
Ook heb ik al 11 maanden de nieuwe :P

Aanschouw de Yamaha XJ6S Diversion uit 2011:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BUZcPCZLYFZea4jznMZaZIPvqy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eyr4eTGiql1Eixn3GblFSytp.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de R6 heb ik ook eens een "eigen" foto, die mag je updaten :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyYX0rjRemV94utjhZ9z__XWYvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QIS28a6jFxuzPiQp4TaOv47q.jpg?f=fotoalbum_large

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• kneusteun
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:24:
Dit weekend de KTM voor een grote beurt (30K) wegbrengen.. Hopelijk gaan de kosten meevallen O-)
Het is KTM... nee dus.

Was bij mijn laatste beurt 2k kwijt ;) denk dat als je daar rekening mee houdt dat het waarschijnlijk meevalt.

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:28:

Je noemt het nu zelf een sletje? ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Je noemt het nu zelf een sletje? ;)
"allemansvriend" O-)

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:14
R0y. schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 15:42:
[...]

@timmie271 Doe die beste man eens in de OP zetten.
:$

Gamertag: timmie271

• wokkelz
kneusteun schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:00:
[...]

Het is KTM... nee dus.

Was bij mijn laatste beurt 2k kwijt ;) denk dat als je daar rekening mee houdt dat het waarschijnlijk meevalt.
Naja was laatst bij Andre Motors in Ermelo, die hadden het over hou maar rekening met 1000 euro..
Was ik van de week bij Vos Oss, en de eigenaar zei van nee joh, denk dat je aan 450 a 500 moet denken, als de kleppen niet gesteld hoeven te worden.
Ik heb zelf de ketting/tandwielen/remmen al vervangen. Dus het gaat puur om de rest wat er komt kijken bij een grote beurt met alleen het checken van de kleppen hoop ik. Ook banden hoeven niet vervangen te worden.

• kneusteun
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Naja was laatst bij Andre Motors in Ermelo, die hadden het over hou maar rekening met 1000 euro..
Was ik van de week bij Vos Oss, en de eigenaar zei van nee joh, denk dat je aan 450 a 500 moet denken, als de kleppen niet gesteld hoeven te worden.
Ik heb zelf de ketting/tandwielen/remmen al vervangen. Dus het gaat puur om de rest wat er komt kijken bij een grote beurt met alleen het checken van de kleppen hoop ik. Ook banden hoeven niet vervangen te worden.
Als het groot onderhoud is dan zou ik ook groot onderhoud doen. Dus rubbers vervangen, dingen weer in het vet, alle vloeistoffen etc. Als ik mijn bon straks nog kan vinden zal ik eens kijken wat er allemaal op stond.

Moet wel zeggen dat ze mijn blok ook echt gesplitst hebben en daar ook dingen hadden aangepakt. Maar in je handleiding staat het eigenlijk wel precies wat er moet gebeuren.

Als je naar een random garage gaat dan doen ze in mijn ogen vaak het standaard werk, en een handleiding wordt niet echt gebruikt.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

"Allemansvriendin" :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Dan is de cirkel weer rond, is 't toch weer een slet :+

Enneh... Ga eens rondjes rijden op een Magna, jij :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• wokkelz
kneusteun schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Als het groot onderhoud is dan zou ik ook groot onderhoud doen. Dus rubbers vervangen, dingen weer in het vet, alle vloeistoffen etc. Als ik mijn bon straks nog kan vinden zal ik eens kijken wat er allemaal op stond.

Moet wel zeggen dat ze mijn blok ook echt gesplitst hebben en daar ook dingen hadden aangepakt. Maar in je handleiding staat het eigenlijk wel precies wat er moet gebeuren.

Als je naar een random garage gaat dan doen ze in mijn ogen vaak het standaard werk, en een handleiding wordt niet echt gebruikt.
Nou ja buiten kleppen checken en als ze buiten specs zijn stellen moet je blok open maar ook dit is niet zo spannend. Meeste werk zit hem in de arbeid omdat alles er vanaf moet om erbij te komen. Verder heb ik vertrouwen in de ktm dealer vos oss. Ik laat het weten hoe het afloopt!

• theredone51
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:23:
[...]

Nou ja buiten kleppen checken en als ze buiten specs zijn stellen moet je blok open maar ook dit is niet zo spannend. Meeste werk zit hem in de arbeid omdat alles er vanaf moet om erbij te komen. Verder heb ik vertrouwen in de ktm dealer vos oss. Ik laat het weten hoe het afloopt!
Hoeveelheid werk hangt natuurlijk veel af van het model. Heb het laatst voor de eerste keer gedaan bij mijn KTM SMT en de eerste keer duurt natuurlijk altijd langer. Maar nu ik het weet hoe die motor in elkaar zit kan ik denk ik binnen het half uur zo ver zijn dat ik de klepspeling kan controleren.

Je moet trouwens even ver zijn om de bougies te vervangen (1 van de punten bij een grote beurt), dus dat is mooi meegenomen. Daarna nog wat filtertjes enzo vervangen, als je de kleppen niet effectief moet stellen dan stelt een grote beurt niet al te veel voor :)

• wokkelz
theredone51 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:07:
[...]

Hoeveelheid werk hangt natuurlijk veel af van het model. Heb het laatst voor de eerste keer gedaan bij mijn KTM SMT en de eerste keer duurt natuurlijk altijd langer. Maar nu ik het weet hoe die motor in elkaar zit kan ik denk ik binnen het half uur zo ver zijn dat ik de klepspeling kan controleren.

Je moet trouwens even ver zijn om de bougies te vervangen (1 van de punten bij een grote beurt), dus dat is mooi meegenomen. Daarna nog wat filtertjes enzo vervangen, als je de kleppen niet effectief moet stellen dan stelt een grote beurt niet al te veel voor :)
Ik doe het bij mij Honda VTR SP1 zelf, maar ik wil de KTM beurt officieel geregistreerd hebben voor evt doorverkoop volgend jaar.
Kwam er ook achter dat het 2cylinder blok van ktm 4 bougies heeft haha

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
KTM twinspark snapje

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:20:
HEY! En ik dan? :(

I have stability. The ability to stab.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als vrouwelijke motorrijder ben je toch ook een beetje one of the guys?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
Ehm tja hoe red ik me hier nou weer uit.. 8)7

• SmurfLink
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:06:
Als vrouwelijke motorrijder ben je toch ook een beetje one of the guys?
Nou zuip ik ook meer bier en whisk(e)y dan @Vrijdag.. maar staand plassen wordt nog steeds een pokkezooi :+ nee zo'n plastuit helpt ook niet mee.
Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar hmmmm :(

[ Voor 24% gewijzigd door SmurfLink op 03-03-2022 21:09 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Nou zuip ik ook meer bier en whisk(e)y dan @Vrijdag..
Ho ho, Gladiator is mijn tweede naam hoor 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:07:
[...]

Als échte man kan je dat vast wel 8)

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:30:
[...]

Ho ho, Gladiator is mijn tweede naam hoor 8)
Ok ok, ik drink meer FATSOENLIJK bier dan @Vrijdag. :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SmurfLink schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:34:
[...]

Ok ok, ik drink meer FATSOENLIJK bier dan @Vrijdag. :+
Jij drinkt voor je plezier. Ik drink mijn verdriet weg :'(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:13:
[...]

Jij drinkt voor je plezier. Ik drink mijn verdriet weg :'(
En dat terwijl 't straks gewoon jouw dag is? :P

• Bommes
SmurfLink schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:09:
[...]

Nou zuip ik ook meer bier en whisk(e)y dan @Vrijdag.. maar staand plassen wordt nog steeds een pokkezooi :+ nee zo'n plastuit helpt ook niet mee.

[...]

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar hmmmm :(
Nou ja als jij @Vrijdag mag dissen..
Nee ga het ook niet doen ook niet.. :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Destruction schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:15:
[...]

En dat terwijl 't straks gewoon jouw dag is? :P
Ik begin dan ook vroeg. Want dronken in de morgen is een dag zonder zorgen ;(

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Bring it >:)

• theredone51
wokkelz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:54:
[...]

Ik doe het bij mij Honda VTR SP1 zelf, maar ik wil de KTM beurt officieel geregistreerd hebben voor evt doorverkoop volgend jaar.
Kwam er ook achter dat het 2cylinder blok van ktm 4 bougies heeft haha
Wel meer grotere 1/2 cilinders hebben dat. BMW R1150, Suzuki DR750/800, etc. Is beter voor de verbranding :)

• 13art
  • Laatst online: 00:42

13art

Moderator Mobile
Bummer, ondanks dat de Givi V47 en de Versys 1000 topkoffer hetzelfde model zijn, is de manier hoe de cilinder is geïnstalleerd blijkbaar toch verschillend. Hierdoor is een Kawasaki cilinder niet uitwisselbaar met de cilinder van de Givi topkoffer.

Gegokt en verloren dus 7(8)7 Heb ik in ieder geval vast een reserver cilinder voor de Versys liggen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• SmurfLink
  • Niet online
Bommes schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 22:15:
[...]

Ach hij doet het zelf ook :+ En niets wat ik zei was onwaar, dus tja..

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hou het toch bij de Versys 650 en ga voorlopig geen elektrische kopen. Ik ga één keer per week werken op een plek die wel heel goed bereikbaar is met de trein. Dus dan blijft er slechts één woon-werk ritje per week over. Dat is me te weinig om een bedrag van €10.000+ op tafel te leggen.

Blijven dromen, Jelte, blijven dromen :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jelte schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:14:
Ik hou het toch bij de Versys 650 en ga voorlopig geen elektrische kopen. Ik ga één keer per week werken op een plek die wel heel goed bereikbaar is met de trein. Dus dan blijft er slechts één woon-werk ritje per week over. Dat is me te weinig om een bedrag van €10.000+ op tafel te leggen.

Blijven dromen, Jelte, blijven dromen :)
Als je ervan droomt dan is die 10K toch irrelevant als je het toch hebt liggen?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Zijn er nog mensen die naar het Mega Motortreffen gaan?

https://www.motor.nl/mega-motortreffen/

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11 14:25
Druk in overleg of de rest van de bende meegaat :)

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

theredone51 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:32:
Maar op bv. een elektrische motorfiets zijn die er niet en dan ben je niet beschermd als je van achter wordt aangereden. De backprotector is ook 'maar' Level 1 t.o.v. Level 2 voor de Alpinestars.

Nu zal je wellicht nog geen elektrische motorfiets hebben, maar goed :)
Dat wist ik niet. Het toeval wil dat ik een Energica rij, dus dat is wel degelijk van belang :D

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tylen schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 08:34:
[...]

Als je ervan droomt dan is die 10K toch irrelevant als je het toch hebt liggen?
Ok, bij jullie heb je dat mogelijk gewoon op tafel liggen. Maar dan nog?

Ik hoop dat jullie net zo makkelijk geld uitgeven aan het verduurzamen van je woning. Dan komt het wel goed met de afhankelijkheid van Rusland en de opwarming van de aarde.

• Bommes
Ik weet niet waarom maar ik krijg daar een beetje een Brag and Boost idee van??
Zal er wel compleet langs zitten maar die vibe geeft het mij.
En aangezien ik niet op mijn achterwiel kan rijden ga ik er dus niet naar toe >:)

• theredone51
TucanoItaly schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:31:
[...]

Dat wist ik niet. Het toeval wil dat ik een Energica rij, dus dat is wel degelijk van belang :D
Hier leggen ze uit hoe het vest 'actief' wordt, incl. de bemerking voor elektrische motorfietsen:

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ziet er wel leuk uit eigenlijk :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:43:
[...]
Hier leggen ze uit hoe het vest 'actief' wordt, incl. de bemerking voor elektrische motorfietsen
Daarom hou ik niet van apparaten die 'nadenken' over wanneer ze aan of uit moeten staan. Vooral met dergelijke apparaten wil ik gewoon een hele duidelijke aan/uit knop zodat IK bepaal wanneer ie aan of uit staat.
Bij zo'n 'feature' krijg ik het idee dat de accu eigenlijk niet goed genoeg is om een acceptabele tijd mee te gaan, en dat ie daarom maar probeert op die manier een soort battery management te doen. Ik haat dat.

Bovendien wil ik dat soort airbag vesten niet. Ze zijn eigenlijk te klein om echt goed allround te beschermen. Zie de video van FortNine. Als je dan zo'n ding gaat kopen, doe het dan gelijk goed. En voor dat geld kun je echt wel een betere vinden.

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

mphilipp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:46:
De reden dat bv Daynese een kleine volume heeft, is dat ze het in een jack willen proppen en een kleinere gascapsule willen gebruiken om alles zo compact mogelijk te maken.
Precies, zij streven naar een balans tussen comfort en veiligheid. Dat is voor mij wel belangrijk, ik moet met plezier gaan motorrijden. Dat staat in de winter onder druk, het is nu al een hele waslijst aan handelingen die je moet verrichten om op de motor te gaan, en ik wil daar niet zomaar iets aan toevoegen.
mphilipp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:46:
Hier een reklamefilmpje van ons alles FortNine
Ik begrijp Ryan wel. In eerste instantie was ik ook wantrouwig. Die electronica is uiteindelijk toch weer software (okay, we noemen het firmware, maar toch), zit je daar op te wachten? Maar ik denk dat hij het toch te simplistisch neer zet. Ik krijg ook sterk het idee, dat de airbag vesten met een trekkoord er helemaal uit gaan. Je kunt ze slecht krijgen.

Die achterkant van de Dainese wordt, in tegenstelling tot wat Ryan zegt, gespecificeerd als 7x een level 1 protector. Dus dat is 3,5x beter dan een level 2 protector.

[ Voor 7% gewijzigd door TucanoItaly op 04-03-2022 11:06 ]

• theredone51
mphilipp schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Daarom hou ik niet van apparaten die 'nadenken' over wanneer ze aan of uit moeten staan. Vooral met dergelijke apparaten wil ik gewoon een hele duidelijke aan/uit knop zodat IK bepaal wanneer ie aan of uit staat.
Bij zo'n 'feature' krijg ik het idee dat de accu eigenlijk niet goed genoeg is om een acceptabele tijd mee te gaan, en dat ie daarom maar probeert op die manier een soort battery management te doen. Ik haat dat.
Het is eerder een bescherming dat het vest niet zou 'reageren' als je niet op de motor zit, zeker met een vest waarbij je zelf de gascartridge niet kan vervangen wil je niet dat hij per ongeluk afgaat.
Bovendien wil ik dat soort airbag vesten niet. Ze zijn eigenlijk te klein om echt goed allround te beschermen. Zie de video van FortNine. Als je dan zo'n ding gaat kopen, doe het dan gelijk goed. En voor dat geld kun je echt wel een betere vinden.
Ik zou persoonlijk denk ik ook liever voor een airbag gaan die onder de kleding zit. Dan kan de kleding ook zijn werk doen + ook meer kans dat je (dure) airbag nog wel heel blijft en nog eens gebruikt kan worden. Alhoewel ik betwijfel of ik genoeg ruimte onder mijn leder heb als hij open gaat:

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TucanoItaly schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:05:
Ik begrijp Ryan wel. In eerste instantie was ik ook wantrouwig. Die electronica is uiteindelijk toch weer software (okay, we noemen het firmware, maar toch), zit je daar op te wachten? Maar ik denk dat hij het toch te simplistisch neer zet. Ik krijg ook sterk het idee, dat de airbag vesten met een trekkoord er helemaal uit gaan. Je kunt ze slecht krijgen.
Ik denk dat zijn verhaal in eerste instantie vooral gevoed is door het feit dat de Helite e-Turtle blijkbaar niet in Canada verkrijgbaar was (of nog steeds is). Maar ik vind ook wel dat ie een punt heeft. Ze moeten iets met die accuduur doen van zo'n airbagvest. Het is nu nét aan 2 dagen rijden zeg maar. Dus als je het een keer vergeet, zit je zonder. En het ook gewoon zo dat een touwtje altijd werkt, en die electronica alleen als de accu voldoende prik heeft en er geen electronische storingen of bugs zijn. Het is niet hetzelfde als een auto-airbag, want dat is redelijk rechttoe-rechtaan. Op de motor zijn er meer factoren te overwegen om dat ding al dan niet te deployen. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat ie het een keer niet doet. Als je dat afzet tegenover de mindere bescherming bij het van achter worden aangereden, is een touwtje misschien niet zo gek. De gevallen waarin een touwtje het niet of niet snel genoeg zou doen, komen minder vaak voor. Zo heeft elk systeem zijn eigen voor- en nadelen. Best moeilijk om daar een goede keuze in te maken.

Dat ze slecht te krijgen zijn snap ik niet goed: ik kan ze zo online bestellen. Er staat nergens bij dat ze niet op voorraad zijn (Helite Turtle 2)
Die achterkant van de Dainese wordt, in tegenstelling tot wat Ryan zegt, gespecificeerd als 7x een level 1 protector. Dus dat is 3,5x beter dan een level 2 protector.
Maar de Daynese heeft wel degelijk een minder volume in vergelijking met die Turtle.

• Icephase

Icephase

Icephase schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Gaat om de achterschokdemper he? Dus ook stikstofcartridge vullen, sealen en afpersen. Maar goed, je hebt gelijk. Materiaal is de kosten niet.
Update: afspraak bij HK Suspension is inmiddels gemaakt. Ik bouw 'm zelf uit- en weer in, kan ter plekke wachten op de revisie. Misschien voor de toekomst handig om te weten; HK wil de boel ook wel uit- en inbouwen, maar daar rekenen ze uiteraard geld voor. Ongeveer anderhalf uur werk zeiden ze aan de telefoon. Bij mijn motor (Multistrada 950) lijkt het echter vrij eenvoudig zodra je het subframe hebt gefixeerd aan bijv het plafond, dan zijn het 2 bouten die van buitenaf vrij toegankelijk zijn... volgens mij hoeft zelf het wiel er niet eens uit...

• Bommes
@Icephase een multistrada 950 is toch nog niet zo een oude fiets?
En dan nu al revisie van de schokdemper nodig?
Of heb ik de Multistrada versies door elkaar heen gehaald?

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

mphilipp schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:25:
Zo heeft elk systeem zijn eigen voor- en nadelen. Best moeilijk om daar een goede keuze in te maken.
Ja, maar alles wat je kiest, is beter dan wat je nu hebt. Eigenlijk maak je nooit een slechte keuze, hooguit een minder optimale.
Dat ze slecht te krijgen zijn snap ik niet goed: ik kan ze zo online bestellen. Er staat nergens bij dat ze niet op voorraad zijn (Helite Turtle 2)
Ik heb niet zozeer een search engine gebruikt, maar handmatig gekeken op MKC, Louis, Bikeroutfit, nr1motor, XLMoto en Chromeburner. Waar heb jij gekeken?
Maar de Daynese heeft wel degelijk een minder volume in vergelijking met die Turtle.
Yup, dat is waar, ja.

[ Voor 9% gewijzigd door TucanoItaly op 04-03-2022 11:46 ]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-11 10:25
Bommes schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:39:
2017 had hij volgens mij gezegd.
Tja, Italiaanse maak hè, ik weet er ook alles van ;)

🇺🇦

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:51
Vanaf 2017 op de markt (heb hem 1 jaar gehad).

Wel opvallend idd dat de shock zo snel revisie nodig heeft imo. Mijn ‘probleem’ was vooral dat de voorkant wel echt heel zacht geveerd was.

• Icephase

Icephase

Nee klopt, ik vind het ook vroeg maar hij is 4,5 jaar oud met 30K km's en dus uit de garantie... trust me, I tried. Maar non-conformiteit is niet aan de orde omdat het een 'slijtage'-onderdeel is volgens de dealer en het bij dit soort km-standen toch echt wel veel vaker voor schijnt te komen.

• Icephase

Icephase

Nycrea schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:48:
[...]

2017 had hij volgens mij gezegd.
Tja, Italiaanse maak hè, ik weet er ook alles van ;)
Sachs schokdempers... dus Duits (Ducati is tegenwoordig van Audi). Mijne is inderdaad van 2017.

• Nycrea
Icephase schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:05:
[...]
Sachs schokdempers... dus Duits (Ducati is tegenwoordig van Audi). Mijne is inderdaad van 2017.
Was maar een grapje ;)

🇺🇦

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

TucanoItaly schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:45:
[...]
Ja, maar alles wat je kiest, is beter dan wat je nu hebt. Eigenlijk maak je nooit een slechte keuze, hooguit een minder optimale.
Dat klopt!
Ik heb niet zozeer een search engine gebruikt, maar handmatig gekeken op MKC, Louis, Bikeroutfit, nr1motor, XLMoto en Chromeburner. Waar heb jij gekeken?
Gewoon een koekel search en de eerste 3 geloof ik: FC-Moto, Rad.eu en 4bikersandbikes.nl. Je moet wel naar de Turtle-2 zoeken, de 'oude' turtle is inderdaad overal uitverkocht.
Yup, dat is waar, ja.
En ik vindt dat niet insignificant: de Helite beschermd van sleutelbeen tot staartbeen. Dat laatste is een beetje twijfelachtig omdat ie niet gefixeerd zit tot dat punt, maar hij beschermd wél de gehele rug. Ook je zij is beschermd (nieren). Hij heeft gewoon een enorm volume, dus vandaar dat ik daar een beetje naar neig. Het is misschien niet de mooiste. En de electronische versie heeft dezelfde bescherming.

• Bommes
Requiem19 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 11:48:
Mijn ‘probleem’ was vooral dat de voorkant wel echt heel zacht geveerd was.
Dat was bij mijn Guzzi ook en die was bovendien ook nog eens niet boom proof.
Heb er nu een Hyperpro veren set voor in zitten.
Dat is een heel stuk steviger geveerd kan ik je zeggen.
Icephase schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Nee klopt, ik vind het ook vroeg maar hij is 4,5 jaar oud met 30K km's en dus uit de garantie... trust me, I tried. Maar non-conformiteit is niet aan de orde omdat het een 'slijtage'-onderdeel is volgens de dealer en het bij dit soort km-standen toch echt wel veel vaker voor schijnt te komen.
Bizar hé hoe dat werkt met garantie, of juist niet werkt in dit geval.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

mphilipp schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:56:
[...]

De Helite kwam bij hun als enige goed uit de review. Die zou ik dan ook meteen kopen.

Consultant - Autogek

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Jelte schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:39:
[...]
Ok, bij jullie heb je dat mogelijk gewoon op tafel liggen. Maar dan nog?

Ik hoop dat jullie net zo makkelijk geld uitgeven aan het verduurzamen van je woning. Dan komt het wel goed met de afhankelijkheid van Rusland en de opwarming van de aarde.
Nou het leek erop dat je het geld had liggen. Dus vandaar mijn opmerking.

En wat zou ik moeten verduurzamen en mijn huis??

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
@Tylen @Jelte Rustaaaagh, het is maar een misverstand ;)

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 13:26
Van de week een trots moment als vader zijnde, dat je dochter vol trots haar spreekbeurt doet over jouw motor (waar ze zelf ook graag met mee rijd)

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLX_srsMjd3Q2u43lbkv-a1QnOVWNXNDFAI_a5kapkJ_WZ9i8hWfdPCGrzohZywAlgBfPYPgdf79RAJSDG_P7fQF3W726iog-YJ_yCFOn9G3TMrsqrB8_AqOYxPbITjwQGSU1BSpbPcPj_4iSJha6FnG3g=w1226-h919-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

s006110 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:47:
Van de week een trots moment als vader zijnde, dat je dochter vol trots haar spreekbeurt doet over jouw motor (waar ze zelf ook graag met mee rijd)

[Afbeelding]
Stoer! 8)

• Nycrea
s006110 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:47:

[Afbeelding]
Wat gaaf! Heel leuk dat je dochter ook zo enthousiast is. Die zal vast tzt ook een motorrijbewijs gaan halen dan.

🇺🇦

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Vandaag mijn “nieuwe” motor opgehaald, voor “naast” de 1200 GS.

Erg blij mee! Ik wou graag een GSX-S750 en precies de uitvoering zoals ik hem wou gevonden (kleur, uitlaat, kenteken, etc), gewoon helemaal af voor mij. Onlangs besloten weer een naked erbij te gaan zoeken omdat ik dat toch wel erg leuk rijden vindt. En aangezien ik en mijn vriendin 100km uit elkaar wonen is het ook best praktisch, nu al een paar keer gehad dat ik wil rijden maar m’n motor 100km verderop staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_I3nlWTYEusT7kKnzZI6S-d5rdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmfMMgGwKlThHC5anZrvRIlb.jpg?f=fotoalbum_large

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 13:26
Nycrea schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:01:
[...]

Wat gaaf! Heel leuk dat je dochter ook zo enthousiast is. Die zal vast tzt ook een motorrijbewijs gaan halen dan.
Dat zou met inderdaad niks verbazen… zaten op nieuwjaarsdag al samen op de motor, omdat ze daar zin in had 😎. Heb met de kinderen afgesproken dat als ze willen rijden dat dat altijd mag ( mits ik natuurlijk niet aan het werk ben) en dat ze niks moeten. Dat resulteert er dus in dat ik soms op de gekste momenten een rondje aan het rijden ben met ze, en dat ze daardoor wel echt de liefde voor het motorrijden hebben ( het gevoel van vrijheid)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

Mijn oudste dochter is ook enthousiast over motorrijden. Ik ga mijn motorrijbewijs halen pap! en dan kan ik mooi jouw motor lenen . . . dat was niet helemaal hoe ik het voor ogen had :+

Voorlopig heeft ze er toch geen tijd voor, drukke full-time baan en twee kids om voor te zorgen dus mijn moto is voorlopig nog veilig maar zodra ze er toch aan gaat beginnen kan ik beter zorgen dat er een 'eigen' motor voor haarzelf gevonden gaat worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 23:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

theredone51 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:54:
[...]

Wel meer grotere 1/2 cilinders hebben dat. BMW R1150, Suzuki DR750/800, etc. Is beter voor de verbranding :)
Kleinere Vtwins als de Honda Transalp, Hawk, NTV, Africa Twin hebben ook 2 bougies per cylinder.
Er zijn stiekem best veel motoren met 2 bougies per cylinder. :Y

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Ik heb gister best een stukje gereden maar er lag toch nog best wat witte pekel zooi op de weg. Het was kurkdroog, dus wat dat betreft niet zo boeiend voor nu. Maar het zit nu waarschuwt wel op mijn motor.

Wat zouden jullie doen, even goed afspoelen met koud water?

• DrivinUCrazy
Ja, absoluut. Pekel trekt zelf anders wel vocht aan uit de lucht.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:06

BM

Moderator Spielerij
Was gister heerlijk weer voor een rondje, vandaag denk ik nog maar 1 doen :)

Gister ook mijn 1e 'near-miss' gehad. Reed op rotonde, en zie ineens van de zijkant een auto ook de rotonde oprijden. Dat paste... precies zeg maar :X Geloof dat automobilist er nog harder van schrok dan ik, hoewel hij zelfde kant op ging als ik was ie in geen velden of wegen meer te bekennen daarna :+
Bedacht me later toen ik weer thuis was dat hij mij waarschijnlijk gemist heeft omdat hij tegen de zon in moest kijken. Geen excuus, maar verklaart wel een beetje.

Later nog 1 schrikmomentje, en 1 waarbij ik me afvraag of ik wat anders had moeten doen.
Reed in een treintje op een 80km weg, en zie ineens onder de auto voor me een hele lading zand op de weg verschijnen, met precies in mijn baan ook een flinke berg die er ligt. De meest voordehand liggende optie was om maar gewoon recht erdoor te rijden. Dat ging ook goed, maar het voelde wel alsof mijn voorwiel alle kanten op zwabberde. Geen fijn gevoel, en voor iemand die toch al wat angstig is over wat er allemaal op de weg kan liggen niet heel best voor het vertrouwen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55

4x2

lộn xộn quá

Was het rechtuit ? GAASSSSSS :p
Gewoon doorrijden en niet (paniekerig) reageren idd, je reactie was de juiste.

In een bocht hangt het er een beetje vanaf hoe breed het spoor is en hoe schuin je door de bocht gaat, als je relatief rustig rijdt is er best veel ruimte voor dat soort dingen, alleen diesel/olie/koelvloeistof ben je bijna gegarandeerd de lul, wat je ook doet.
Zo niet, als dr ruimte is: rechtop zetten, afremmen en evt opnieuw insturen. Als dr geen ruimte is, uhhhh, ja, zie maar :p

leeg

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVka-O_PH5HxgkQLfX9E5oaysOw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fTWms7hDLjScJvCdEVkHPmwI.jpg?f=user_large

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:21

A13X

Dude

BM schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:09:

Gister ook mijn 1e 'near-miss' gehad. Reed op rotonde, en zie ineens van de zijkant een auto ook de rotonde oprijden. Dat paste... precies zeg maar :X Geloof dat automobilist er nog harder van schrok dan ik, hoewel hij zelfde kant op ging als ik was ie in geen velden of wegen meer te bekennen daarna :+
Bedacht me later toen ik weer thuis was dat hij mij waarschijnlijk gemist heeft omdat hij tegen de zon in moest kijken. Geen excuus, maar verklaart wel een beetje.

Later nog 1 schrikmomentje, en 1 waarbij ik me afvraag of ik wat anders had moeten doen.
Reed in een treintje op een 80km weg, en zie ineens onder de auto voor me een hele lading zand op de weg verschijnen, met precies in mijn baan ook een flinke berg die er ligt. De meest voordehand liggende optie was om maar gewoon recht erdoor te rijden. Dat ging ook goed, maar het voelde wel alsof mijn voorwiel alle kanten op zwabberde. Geen fijn gevoel, en voor iemand die toch al wat angstig is over wat er allemaal op de weg kan liggen niet heel best voor het vertrouwen :p
Als eromheen of stoppen geen optie was, rij je eigenlijk te dicht op je voorligger O-)

Niet dat ik roomser als de paus ben maar het is wel zo. Anderzijds wat @4x2 zegt en de motor z'n weg laten zoeken en niet verstijven (en alles/je stuur in de houdgreep nemen).

Awesome

• Bommes
@BM zoals @4x2 al aangeeft: in een rechte lijn is het waarschijnlijk het slimste om er gewoon door heen te bollen.
Niet remmen of onverwacht heftig sturen.
Bij menig "gevorderde" motor cursus laten ze je over op die manier om over obstakels rijden.
En band, een houten balk, gieter :P

En die near miss op de rotonde.
Ik weet dat het lastig is soms een veel aandacht en soms aanpassing vraagt.. maar:
Probeer niet in die positie te komen als motor rijder.
Heel lastig bij rotondes maar soms kun je wel zien dat als geen van jullie beide ingrijpen jullie precies op het zelfde moment op exact de zelfde plek uit zullen komen.
Merk je dat op: beetje gas er bij of juist wat remmen.

• theredone51
BM schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 12:09:

Bij rotondes, ook bij andere situaties trouwens maar zeker bij rotondes, altijd goed de chauffeurs aankijken en kijken of ze jou gezien hebben. Als er geen oogcontact is geweest, dan weet je dat je extra moet opletten. Dan zie je het ook al snel als ze moeten knijpen met de ogen, bv. door laagstaande zon ;)
Zoals hierboven al aangegeven, gewoon laten gaan maar ook meer afstand houden. Maak me er ook wel eens schuldig aan: komt er ineens zo'n verkeerspaddestoel onder een auto vandaan, dan is het goed vasthouden en recht er over! :9

Voor iemand die angstig is wat er op de weg ligt, dat herken ik ergens wel. Een instructeur bij een training heeft toen eens gezegd dat als je het kan zien, het vaak toch te laat is. Dus dat je beter goed vooruit kan kijken, dat helpt ook bij de stabiliteit als je dan toch eens iets over het hoofd zag d:)b

Ik let momenteel vooral nog op het wegdek als ik tussen de velden rijd, het gekende grind-/zandspoor in de bocht :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik wou zeggen dat ik het niet verwacht had, maar eigenlijk kun je van die Chinezen alles verwachten... Je kunt bij Aliexpress ook gewoon airbagvesten kopen. Voor wènig natuurlijk :X
Maar dit is dan wat er gebeurt als ie in actie moet komen:

Zo te zien hebben ze een Helite proberen te klonen. Maar de luchtkamers deployen niet allemaal even goed. De rug doet bijna een seconde overom op te blazen. Ze lijken wel dichtgeplakt. Lekker spul; prijzen van rond de €100 tot iets over de €200. De bekende Chinese QA, zelfs met (nagemaakte?) CE certificering 8)7

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zo dan, wil je 's ochtends op je fiets stappen, heeft de accu er bijzonder weinig zin in :X

Deed 'ie anders nooit! Ook niet bij -5 °C, me nog nooit in de steek gelaten. Toegegeven, ik heb hem deze winter wel héél erg weinig gebruikt (lees: niet).

Dus de accu hangt nu aan de Optimate4 :/ Rood LED-je natuurlijk :+ Maar eens even kijken in hoeverre hij hem OK vindt, eventueel een nieuwe kopen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theredone51 schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Bij rotondes, ook bij andere situaties trouwens maar zeker bij rotondes, altijd goed de chauffeurs aankijken en kijken of ze jou gezien hebben. Als er geen oogcontact is geweest, dan weet je dat je extra moet opletten. Dan zie je het ook al snel als ze moeten knijpen met de ogen, bv. door laagstaande zon ;)

[...]
Oogcontact zegt helemaal niets: Kijken is niet hetzelfde als zien!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• DrivinUCrazy
Ik kijk altijd naar het voorwiel. Aan de richting en het wel of niet draaien kun je het makkelijkst afleiden wat er gebeurt. Wat er gáát gebeuren kun je alleen gokken. ;)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 23:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mphilipp schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 14:41:
Ik wou zeggen dat ik het niet verwacht had, maar eigenlijk kun je van die Chinezen alles verwachten... Je kunt bij Aliexpress ook gewoon airbagvesten kopen. Voor wènig natuurlijk :X
Maar dit is dan wat er gebeurt als ie in actie moet komen:
[YouTube: Huanqiu motorcycle air bag vest from Aliexpress - 1st ignition test]
Zo te zien hebben ze een Helite proberen te klonen. Maar de luchtkamers deployen niet allemaal even goed. De rug doet bijna een seconde overom op te blazen. Ze lijken wel dichtgeplakt. Lekker spul; prijzen van rond de €100 tot iets over de €200. De bekende Chinese QA, zelfs met (nagemaakte?) CE certificering 8)7
Die CE certificering is gewoon echt, maar in dit geval staat het voor China Export 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/2e287553553500d0b5fbca0bc7d55284ae0253eb/?url=https%3A%2F%2Flumeco.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F01%2FCE-europa-vs-CE-china-1.jpg

Heb ik in november al een keer aangehaald. ;)

@noes en de helft van de tijd kun je de automobilist toch niet zien omdat het te donker is of de voorruit te veel spiegelt. @theredone51 ga er maar vanuit dat men je toch niet ziet of pas te laat.
@DrivinUCrazy naar de wielen van auto's kijk ik alleen als ze geparkeerd zijn, of ze niet de weg opkeren. Nu in de winter heb je het voordeel dat de koplampen aanstaan, maar dat vervalt straks weer.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• theredone51
noes schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 16:21:
[...]

Oogcontact zegt helemaal niets: Kijken is niet hetzelfde als zien!
Helemaal niet in jouw richting kijken zegt anders wel genoeg :)

Vandaag een 3u rondgereden en wat het meeste opviel:
- Ze zouden een zonnebril moeten verplichten in de auto
- Ze zouden (nog)meer moeten controleren op GSM-gebruik in de auto
- Mensen zouden zich beter alleen bezig houden met autorijden (1 was zijn neushaar aan het controleren in de binnenspiegel en kwam daardoor op mijn weghelft)
- Benzine is duur
- Ik had eerder moeten vertrekken, zodat ik meer uren in de zon kon rijden 😅

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04
Woensdag naar Fryslan gereden! Ik had een route bedacht maar was al vrij snel verkeerd gereden. Maakt niet uit, ondanks veel snelweg km toch genoten! Vandaag een heerlijke rit gemaakt weer terug van Franeker naar Antwerpen 8) Eerst via de afsluitdijk richting Amsterdam. Voor Amsterdam de routeplanner op bochten gezet om zo verder te gaan. Na Rotterdam in Zeeland begon het pas echt bochtenwerk te worden. Maar gewoon een toffe dag gehad. 12h vertrokken, 19h was ik weer thuis in Antwerpen.

Al met al een 600km gereden de afgelopendagen. Heen had ik het bij momenten echt koud! Half uur voor aankomst echt moeten stoppen voor nog een extra trui! Terug was veel beter. Mijn lieve vrouw had nog maar een termoshirt gekocht en een dikke sjaal voor me nek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3xMAiMsukJAkB0XL5MAd2rSERM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aATUylHm2UsTWWVKbHdp69E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFJVgT_sBKCoMDDdj3I0wbOvc1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q7MotBFl2EUzWv8gXXtPF2kQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJo2C99wCVLmCu1eSpi2N_0zWk0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9H29UJW8ga5GTHoUc45XSQ3e.jpg?f=fotoalbum_large
Poser punten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW96yegz2Q3Qt9ujOofooJS9KE8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXqDQpOd0nDqdomSM8svyLC4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 17:43
Zeggen ze nu in Antwerpen ook al “me nek” 😳?

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04
Sinds een jaar of 12 hoor je dat nu ook in Antwerpen. Ik ben van Leeuwarden maar woon in België :P

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 10:55
Kort geleden eindelijk mijn rijbewijs gehaald na 20 jaar er over dromen.. gisteren mijn eerste motor besteld, het word de Kawasaki Versys 650. Nog even wachten op het koffer pakket en dan gaan! Kan niet meer wachten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChbYAZhE4mX6Dqq_1ge85iwz_Kw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dYlSc6kFI9Lis02b4BuOqum.jpg?f=fotoalbum_large

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:17
Gisteren voor het eerst met een bijrijder gereden. Was toch een drempel die ik over moest merkte ik.

In eerste instantie even oefenen op de grote, afgesloten parkeerplaats hier verderop. Nadat ik het gevoel had maar eens een rondje gereden. Direct van alles gedaan, 80km-weg (lekker bochtig :) ), stad- en dorpsverkeer, behalve snelweg.

Uiteindelijk na 1,5 uur waren we weer thuis en het viel mij reuze mee, ook met 'helmpje-tik'. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

Weer een nieuwe stap in het motorrijden! :*)

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

mphilipp schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 12:52:
Hij heeft gewoon een enorm volume
Ja, dat is goed te zien op die plaatjes. Dat is echt een stuk beter dan bijv. de Dainese D-Air. Het totale rugoppervlakte is echt enorm, en hij steunt ook de hele helm.

Alleen... Ik vind het echt niet mooi. Ik zie wel dat rad.eu een "Helite Custom 2" versie heeft, en die is toch wel stijlvoller (als van leer houdt). Wel weer ietsje duurder, maar ach, dan verkoop je toch gewoon de boot :+

Pagina: 1 ... 378 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.