Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 377 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.019.771 views

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:10

A13X

Dude

Arcalite schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Er zijn al 2007 modellen met ABS en de rotor preventief vervangen werd mij bij de motorzaak niet aangeraden omdat het heel weinig voor kwam in hun ervaring. Gelukkig was ik er op tijd bij en was de schade reuze beperkt. Wel meer werk omdat de lager in de kap ook gaar was maarja dat is gewoon pech hebben.

Verder vind ik het een heerlijke fiets om te rijden en je kan de fuel cutoff redelijk maskeren met een boosterplug en de ECU flash te duur is ;)
Zeg dat maar niet op de Facebook groep van de FZ1 wereldwijd. Je ziet er toch een zwik met vlaggen voorbij komen. :+

Mocht je een r1200r willen kun je overwegen deze uit Duitsland te importen. Zijn daar meer en goedkoper te vinden. Vaak met alle opties erop.

[ Voor 9% gewijzigd door A13X op 28-02-2022 15:05 ]

Awesome

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:09
Kijk eens naar 2 en 3 cilinders, die zijn onderin vaak wat "vlotter" en hoef je minder in de toeren te jagen als een een 4 cilinder. (uitzondering daar gelaten)

Shiver is een leuke fiets, maar vind hem zelf ook wel wat tam, maar vind hem wel vlotter onderin als de meeste 600cc 4 cilinders. Dus bekijk ook even waar je de power wil hebben? bovenin om hard te scheuren of onderin om lekker vlot op snelheid te zitten en bij elk stoplicht beetje G's te trekken ;)

Pas ook op dat je je niet verkijkt op vermogen, het is leuk maar het nodigt ook enorm uit om als een mongool te rijden. Maar een fiets met minder pk's kan je fijner op leren scheuren dan een liter fiets met belachelijk PK's.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:04

botoo

💀 too old to die young

@Precedente Beterschap.
We zijn inmiddels twee weken verder en jij verwacht langer te herstellen van de knieschijf dan van je rug? Een verrotte knieschijf is natuurlijk alles behalve fijn maar je rug lijkt me een stuk kwetsbaarder?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• kneusteun
Kan uit ervaring vertellen dat een verrotte knie (stuk afgebroken) ook niet meer te fixen is ;)
En daar heb ik elke dag nog last van helaas, dus vergis je niet in hoe weinig men aan een knie kan sleutelen....

Maar toch vraag ik mij af of een rug inderdaad niet wat ernstiger is...

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-11 14:25
ArjenIsM3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
Afgelopen weekend bij verschillende motorzaken geweest om me wat te oriënteren en van de longlist een shortlist te proberen te maken. Dat is aardig gelukt. Op veel verschillende motoren gezeten en tot de conclusie gekomen dat de echte tour en allroad modellen zoals een CBF1000/Triumph Tiger/BMW GS/RT het niet zijn voor mij. Een Tracer 900 vind ik dan wel weer mooi, maar die zijn te duur. Modellen als een CBR600RR zit ik te ver voorover op en mist comfort. Krijg direct last van mijn schouder (blessure) als ik erop ga zitten. Niet de bedoeling natuurlijk. Ben er ook achter dat het toch wel fijn is als een passagier ook nog enigszins normaal kan zitten, de motor een middenbok heeft en er eventueel ook een koffer achterop geschroefd kan worden. Oh en ABS wil ik gewoon hebben. Dan blijft over: een wat grotere naked (Aprilia Shiver, BMW R1200R) of een sport-tour-achtige fiets.

De enige (vind ik) mooie R1200R in mijn prijsklasse stond bij Ten Kate. Heb ik bekeken, maar ze waren niet zo happig op een proefrit omdat ik nog niet 100% zeker van mijn zaak was en hij bovendien nog niet zo lang binnen was en er nog met een lekke voorvork (plas vorkolie onder het voorwiel) bij stond. De verkoper begon over beleid van de zaak, ze wilden ergens wel meewerken aan mijn zoektocht maar na wat wikken en wegen zat een proefrit er toch niet in. Ik moest eerst echt zeker van mijn zaak zijn. Oke, het was ook de eerste zaak waar we binnenliepen, maar toch jammer. De volgende dag vond ik die toch wel erg mooi en wilde ik toch graag nogmaals langskomen voor een proefrit. Kijk op hun website, he da's gek ik zie hem niet meer staan. Kijk op Marktplaats, advertentie verlopen. Dus ja hoor, verkocht :(.

Toen maar gaan proefrijden op mijn volgende optie, een Honda CBR600F uit 2011. Erg nette fiets, weinig kilometers en rijdt een stuk beter dan de oude VFR750 van mijn broer waar ik de laatste tijd wat op rondrijd. Ding is wel dat die voor een passagier aanzienlijk minder fijn is, geen middenbok heeft, mijn Dyson stofzuiger nog beter klinkt en je hem wel aardig hoog in de toeren moet houden wil je wat vermogen hebben. Zeker ten opzichte van de VFR, die pakt toch echt een stukje sneller op. Een koffer past er ook niet echt bij hoewel het als het echt moet wel kan. Hij vinkt dus niet alles af wat ik graag zou willen, maar het is wel een erg nette en toegankelijke fiets.

Kijk ik naar wat wel vrijwel alles voor mij afvinkt dan kom ik toch snel uit in de 800CC+ modellen zoals een VFR800, FZ8 Fazer, FZ1 Fazer en Z1000SX. Een nette VFR800 kan ik niet in de buurt vinden in een specificatie zoals ik hem zou willen en een nette Z1000SX of FZ8 Fazer is momenteel boven budget. Blijft die FZ1 Fazer over. Heb een mooie gezien die ook niet aan de andere kant van het land staat, dus dat is gunstig. Maar het is wel een fiets met 150pk. Nu ben ik geen 18 jarige wannabe racer en vertrouw ik mezelf wel maar toch hoor ik mensen wel erg vaak zeggen dat je niet op een fiets met 100+ pk moet beginnen. Dat dacht ik zelf eerst ook, maar nu ik een paar keer op die VFR750 (rond de 110 pk, is wat gekieteld) rond heb gereden en zo'n CBR600F eigenlijk vrij tam aanvoelt kom ik daar wat op terug en overweeg ik nu om toch eens een proefritje op zo'n Fazer te gaan maken.

TL;DR: Bij verschillende motorzaken geweest en weet nu beter wat bij me past en wat niet. Proefgereden op een CBR600F. Mooi ding maar die voelde toch vrij tam en vinkt qua comfort niet alles aan. Een FZ1 Fazer doet dat op papier wel maar nog niet op gereden en een dergelijke zware fiets wordt vaak afgeraden. Misschien toch maar eens proefrijden op zoiets.
Psst Honda CB1000R ;)

Zit er met zo'n 125pk een beetje tussenin.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ArjenIsM3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:46:

[...]

Dat verschil was best groot voor mijn gevoel ja. Een R1200RS lijkt me fantastisch maar is helaas boven budget (€6000) en ik kan geen mooie R1200R vinden die me aanspreekt qua looks. Die bij Ten Kate stond was heel dik, volledig zwart en aangekleed met een hugger, onderkuip, ruitje, volledig Akrapovic systeem en ook nog zaken als ABS, TCS, ESA, handvatverwarming, etc. The one that got away ;)

[..]
Dat begrijp ik wel, de enige R1200R die in jouw budget past is de luchtgekoelde met telelever voorophanging. Ook wel bekend als R1200R Classic. Rijdt vast heel goed (mijn RT is in de basis vrijwel identiek maar met veel meer plastic), maar ik vind ze ook niet echt sexy. De watergekoelde R1200R vind ik er wél heel vet uitzien :Y, maar dan begint het feest pas bij 8000 euro en daar komen de kosten van import nog bovenop (reizen, leges, kenteken, bpm etc).

BMW heeft in de categorie dikke nakeds ook nog de K1200R in het gamma gehad, en die is ook heel vet :9~ Of evt zn sport-touring broertje K1200S. Beiden overigens opgevolgd door K1300R en S, de goedkoopsten daarvan zijn misschien net binnen budget te krijgen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04
Stalensnuitje schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:23:
Whoo, lekker hoor! Wij hebben onze Schotland-tour inmiddels 2x moeten uitstellen (en als je het me nu vraag vermoed ik dat t in April ook nog niet wat wordt), ik word hier wel een beetje jaloers van ;)
Zo, mezelf maar eens quoten, is ook al ruim twee jaar geleden inmiddels dat we voor het eerst plannen maakten om naar Schotland te gaan met de motor. Eindelijk gelukt, de boot is geboekt. We gaan op Koningsdag die kant op en varen zondagavond weer terug uit Newcastle.

En ja, ik weet het: 4 dagen is véél te kort voor een échte road trip, maar er zijn nog een heleboel andere invloeden (waarvan de 3-voudige WAF er slechts eentje is :+ ) die meespelen.

Maar nu de hamvraag: welke plekken/wegen mogen we écht niet missen? Ik heb hier al even zitten neuzen, ik denk dat ik een paar routes aan elkaar ga knippen plakken. We vinden het ook niet zo'n punt om een stukje snelweg te starten om op weg te geraken, maar het moeten geen volle dagen heen en terug worden natuurlijk ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Stalensnuitje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:28:
[...]

En ja, ik weet het: 4 dagen is véél te kort voor een échte road trip, maar er zijn nog een heleboel andere invloeden (waarvan de 3-voudige WAF er slechts eentje is :+ ) die meespelen.

[..]
Als je drie vrouwen hebt mag je daar echt niet over klagen :9

• Stalensnuitje
noes schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Als je drie vrouwen hebt mag je daar echt niet overklagen :9
Nou, lijkt me een hele klus, ben Anton Heijboer niet :+

[ Voor 13% gewijzigd door Stalensnuitje op 28-02-2022 15:30 ]

• Precedente
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:24
botoo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:14:
@Precedente Beterschap.
We zijn inmiddels twee weken verder en jij verwacht langer te herstellen van de knieschijf dan van je rug? Een verrotte knieschijf is natuurlijk alles behalve fijn maar je rug lijkt me een stuk kwetsbaarder?
Een ruggenwervel tussen mijn schouderbladen is gebroken. Dat was ook een 'mooie' breuk waaraan hopelijks niks meer gedaan hoeft te worden. Ik mag de komende 2 weken nog niet bukken of iets dergelijks. Voordeel van tussen de schouderbladen is dat er heel veel spieren zijn die de druk kunnen verlichten. Dus een 'goede' plek plek om iets te breken.

Edit: Bedankt allemaal voor de beterschap wensen!

[ Voor 3% gewijzigd door Precedente op 28-02-2022 15:55 ]

• Stalensnuitje
Oi, ik scroll nu pas verder terug in de laatste paar pagina's. Succes met de revalidatie @Precedente en inderdaad een goede keuze om een advocaat in te schakelen!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Misschien echt iets heel doms hoor maar ik zoek de maat van de pakking van de olieaftapplug.

Ik zie het product staan en ik heb het nummer wat erbij hoort maar ik kan gewoon de maat niet vinden.

https://ypec-sss.yamaha-m...E/parts-search/index.html (Nummer 5)
214-11198-01

Weten jullie het zo? Betreft een yamaha MT09 uit 2014

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
steven1191 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:17:
Hoi allemaal! zie nu dit motor topic :)

je mag mij ook bijschrijven als (NL) Brabantse rijder hoor!

@Precedente beterschap en een spoedig herstel gewenst.....

hierbij een paar fototjes van mijn brommer;
[Afbeelding]'

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uit welk jaar komt je bike? Ik vind hem nogal wat weg hebben van de nieuwe Harley Davidson Sportser S en vraag me nu af welke op welke is gebaseerd :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21
Booyaa schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:32:
Misschien echt iets heel doms hoor maar ik zoek de maat van de pakking van de olieaftapplug.

Ik zie het product staan en ik heb het nummer wat erbij hoort maar ik kan gewoon de maat niet vinden.

https://ypec-sss.yamaha-m...E/parts-search/index.html (Nummer 5)
214-11198-01

Weten jullie het zo? Betreft een yamaha MT09 uit 2014
Link werkt hier niet, maar als ik zoek op het artikelnummer is het een pakkingsring met +/- 14mm binnendiameter (diameter van de aftapplug, aldus hier).

Ongetwijfeld ook gewoon te vervangen door een koper ring in de juiste maat :)

[ Voor 5% gewijzigd door theredone51 op 28-02-2022 21:10 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Victory Intruder? Victory lijn opgedoekt ten gunste van het hernieuwde Indian.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:41

Destruction

(ex-)Automonteur

@Precedente beterschap en succes met de afhandeling. Ik dacht te lezen dat je een verhaal rechtbijstand hebt? Dat scheelt al een boel gezeur.

Overigens kan ik melden dat de Magna af is :) Hij staat hier nu nog, @McKaamos haalt 'm morgenavond op. Nu de Diversion nog weg, en dan is 't weer mooi opgeruimd hier :)

Afgelopen zaterdag nog wel een andere motor opgehaald. Voor 35 euro (op naam zetten en schorsen...) kan ik er geen buil aan vallen, maar ik weet nog niet of 't opknappen of parten gaat worden. Over dit ding later dus meer :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• A13X

A13X

Dude

botoo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Suzuki M1800R intruder zo te zien, tenminste dat staat er op :+

Awesome

• kneusteun
Jup best leuk ding die soes, maar met open pijpen (heeft een bekende van me) wil je er niet achter rijden 😭
Heb hem meermaals gesmeekt gewoon weer standaard te rijden.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08

Vrijdag

De Zwarte

@LankHoar en @timmie271 , mijn info in de startpost kan worden aangepast. Afgelopen weekend is mijn GPZ opgehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l6YajaXjJaq9VXBMWfKExiKOmsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSjYUSmuApg9bI9zD6mcfo2f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtOjVd93nvNQ5XolOQXgrTEfWGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cxTGXPQnvstsEYV5T9cHCNS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb nu alleen nog maar de DINOBURNER EXTRA-ORDINAIRE! Honda Hawk GT650:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HAVmkUURFzghJffDfs8CEtZxU8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VyKY3VpMRNVdyoQ2Go33dQvn.jpg?f=fotoalbum_large

...met ghetto zadeltape :+ En mijn helm en handschoenen zijn aan vervanging toe ja :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:38
kneusteun schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:35:
Jup best leuk ding die soes, maar met open pijpen (heeft een bekende van me) wil je er niet achter rijden 😭
Heb hem meermaals gesmeekt gewoon weer standaard te rijden.
Met dat soort gasten rijd ik gewoon niet samen.
Hun links af ik rechts af, doei ;w

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 15:48
Vrijdag schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:25:
@LankHoar en @timmie271 , mijn info in de startpost kan worden aangepast. Afgelopen weekend is mijn GPZ opgehaald:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:(:) *

• Bommes
Destruction schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:02:
Afgelopen zaterdag nog wel een andere motor opgehaald. Voor 35 euro (op naam zetten en schorsen...) kan ik er geen buil aan vallen, maar ik weet nog niet of 't opknappen of parten gaat worden. Over dit ding later dus meer :)
;)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kan melden dat ik wel een Kawasaki heb opgehaald, maar het is geen GPZ ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-11 11:30
Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
Ik ben denk ik voorlopig even klaar met motorrijden.
Beterschap!

Xbox: Didoekoe

• Stalensnuitje
Kak, gaatje in mijn radiateur en een plas koelvloeistof eronder. Net even bij de lokale workshop geïnformeerd, kost een originele Triumph-unit gewoon >900 euries 8)7

Iemand (goede) ervaring met alternatieve merken voor radiateurs?

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@Stalensnuitje repareren geen optie?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Stalensnuitje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:53:
Kak, gaatje in mijn radiateur en een plas koelvloeistof eronder. Net even bij de lokale workshop geïnformeerd, kost een originele Triumph-unit gewoon >900 euries 8)7
En dan zeggen ze dat BMW duur is... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Stalensnuitje
Hmm, op basis van de foto die ik stuurde zei de motorzaak van niet. Ik ken zelf eigenlijk alleen die goedjes (dan wel een rauw ei :+ ) als noodoplossing, maar bestaan er ook solide definitieve opties dan?

Het lek lijkt echt tussen de koelribben te zitten :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFFawY9faqmNDnXu2OJ9S0LaFm4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GacEj5VqT6kkVKVd4XrW09Ta.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Stalensnuitje op 01-03-2022 15:54 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Stalensnuitje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Hmm, op basis van de foto die ik stuurde zei de motorzaak van niet. Ik ken zelf eigenlijk alleen die goedjes (dan wel een rauw ei :+ ) als noodoplossing, maar bestaan er ook solide definitieve opties dan?

Het lek lijkt echt tussen de koelribben te zitten :(

[Afbeelding]
Aluminium kan je hardsolderen.
https://www.bol.com/nl/nl...3-stuks/9300000035452376/

Goed schoonborstelen zodat alle oxide foetsie is, gasbrander er op en dan zo'n staaf er overheen vegen.
Staaf smelt, gaatje dicht. Ff afkoelen en voila.

Ander merk, zelfde spul: YouTube: Durafix Aluminum Welding Rods From www.chronos.ltd.uk

@Precedente Beterschap en sterkte!

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 01-03-2022 16:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 20:06
Stalensnuitje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Zo, mezelf maar eens quoten, is ook al ruim twee jaar geleden inmiddels dat we voor het eerst plannen maakten om naar Schotland te gaan met de motor. Eindelijk gelukt, de boot is geboekt. We gaan op Koningsdag die kant op en varen zondagavond weer terug uit Newcastle.

Maar nu de hamvraag: welke plekken/wegen mogen we écht niet missen? Ik heb hier al even zitten neuzen, ik denk dat ik een paar routes aan elkaar ga knippen plakken. We vinden het ook niet zo'n punt om een stukje snelweg te starten om op weg te geraken, maar het moeten geen volle dagen heen en terug worden natuurlijk ;)
Ben je al eens in Schotland geweest, zo ja, is er iets specifieks waar je heen wil en hoeveel kilometer wil je op een dag rijden?
Ikzelf ben er drie keer met de motor geweest en, afhankelijk van de wegen, rijstijl en het weer, hield ik zelf ongeveer 250 tot 300 km op een dag aan (wel een groepje met 8 man).

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is:
Dag 1: Newcastle - Aberfoyle
Dag 2: Aberfoyle - Aberlour
Dag 3: Aberlour - ten zuiden Edinburgh
Dag 4: ten zuiden Edinburgh - NewCastle

De Speyside is een leuk gebied om te rijden en er zijn veel whisky distilleerderijen.

• Stalensnuitje
McKaamos schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:30:
[...]

Aluminium kan je hardsolderen.
https://www.bol.com/nl/nl...3-stuks/9300000035452376/

Goed schoonborstelen zodat alle oxide foetsie is, gasbrander er op en dan zo'n staaf er overheen vegen.
Staaf smelt, gaatje dicht. Ff afkoelen en voila.

Ander merk, zelfde spul: YouTube: Durafix Aluminum Welding Rods From www.chronos.ltd.uk
Dit ziet er zó gemakkelijk uit dat ik het mezelf bijna niet wil veroorloven om het te proberen :+
BartW schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:31:
[...]

Ben je al eens in Schotland geweest, zo ja, is er iets specifieks waar je heen wil en hoeveel kilometer wil je op een dag rijden?
Ikzelf ben er drie keer met de motor geweest en, afhankelijk van de wegen, rijstijl en het weer, hield ik zelf ongeveer 250 tot 300 km op een dag aan (wel een groepje met 8 man).

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is:
Dag 1: Newcastle - Aberfoyle
Dag 2: Aberfoyle - Aberlour
Dag 3: Aberlour - ten zuiden Edinburgh
Dag 4: ten zuiden Edinburgh - NewCastle

De Speyside is een leuk gebied om te rijden en er zijn veel whisky distilleerderijen.
Ik ben zelf één keer in Edinburgh geweest voor een weekendje, maar niet op de motor. We gaan met zijn drieën en een beetje afzien qua "lange dagen" is niet zo erg, hoort er ook wel een beetje bij ;)

Dus een paar flinke dagen is geen probleem, ook niet als we daardoor een paar uurtjes moeten starten/eindigen met snelweg van/naar Newcastle.

Beetje toeristenknaller zeg maar: zoveel mogelijk moois zien in de realisatie dat we maar kort de tijd hebben :+

[ Voor 47% gewijzigd door Stalensnuitje op 01-03-2022 16:57 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-11 21:17

das wel kut, zal morgen eens navragen of onze radiatorman dit kan fixen, en anders even kijken voor een imitatie voor je ? ( welk merk model heb je ?)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Stalensnuitje
Als je dat wilt doen, graag! Het is een Triumph Tiger 800 van '13

• theredone51

Gewoon een nieuwe uit de UK (importtarief wel rekening mee houden): https://www.ebay.nl/itm/4...49bb4d:g:Sa4AAOSwH8Bh-lkt

Nog altijd niet goedkoop, maar een stuk beter dan bij Triumph zelf :)

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 20:06
Stalensnuitje schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 16:48:
[...]

Ik ben zelf één keer in Edinburgh geweest voor een weekendje, maar niet op de motor. We gaan met zijn drieën en een beetje afzien qua "lange dagen" is niet zo erg, hoort er ook wel een beetje bij ;)

Dus een paar flinke dagen is geen probleem, ook niet als we daardoor een paar uurtjes moeten starten/eindigen met snelweg van/naar Newcastle.

Beetje toeristenknaller zeg maar: zoveel mogelijk moois zien in de realisatie dat we maar kort de tijd hebben :+
Ik heb even snel een voorbeeld route gemaakt en zou zelf zoiets doen. Met opzet heb ik de laatste dag een kortere route, dan kun je met wat geluk de boot alsnog halen mocht je een keer pech hebben.

Het hotel waar de route in Aberlour aankomt en vertrekt is trouwens een aanrader.

offtopic:
De link van de route werkt helaas maar enkele dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door BartW op 01-03-2022 18:28 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:17
Kan iemand me wat op weg helpen? Ik probeer deze toptas achterop te bevestigen maar ben een beetje clueless! De klips die ergens in moeten hebben niks op de tas! De grotere kunnen aan ern lusje worden gehangen.... en dan? Ik zie gewoon niet how ik het achterop krijg (en morgen vertrek ik naar Friesland)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/47qPUCYcehH-ZKxblv8LXDOey0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMxdX0iMgEhyQdYVHdIjcgtS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iySSilDdQCewnhs764yrQH6QkzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LTeMGgzg4h3DxqmEDy1dAOL1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76O6Il-Sw4lca8wjaSAnHA5Wriw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24GCLXhH7MiwF7u1GQ6FRIQq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DQ8fOD-yJCxNU82C0MxWTYeZdQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrZTqDw8jjLOTWfeej7AwDqT.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zorg schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:41:
Kan iemand me wat op weg helpen? Ik probeer deze toptas achterop te bevestigen maar ben een beetje clueless! De klips die ergens in moeten hebben niks op de tas! De grotere kunnen aan ern lusje worden gehangen.... en dan? Ik zie gewoon niet how ik het achterop krijg (en morgen vertrek ik naar Friesland)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Naar welk merk en model kijken we ?

• Zorg
Bmw black collection.... heb al op YouTube gezocht maar enkel review over de tas, niet de bevestiging... heb nu de lange vast gemaakt en lijkt enigsinds stevig. Zal voor de zekerheid nog een spin halen bij de bouwmarkt morgen!

• Bommes
@Zorg geen spin maar zorg gewoon voor een los spanbandje. trek dat er kruislings over heen.

Maar als ik zo de straps zie in jou post:
Aan 1 zijde zitten "lussen" die kun je denk ik rond een frame deel halen?
Dus "er om heen" strap door de lus en dan zit 1 zijde vast aan je motor.
Zie ik het goed dat er maar 3 straps zijn met lus en aan de andere kant een verstelbare gesp met een "haak"?
Dat dat er maar drie zijn verbaast me, want er zitten 4 lussen aan de tas waar die haken aan de gespen in kunnen.
Nou ja niet uit te leggen met geschreven woord.. sorry.. :o

Als ik te lang moet rommelen zou ik dus gewoon een losse spanband halen bij de bouwmarkt en de tas daarmee vast maken op de motor.

Afbeeldingslocatie: https://backend.vdelzencaravans.nl/magento/pub/media/catalog/product/s/p/spanband-blauw-met-snelsluiting-2x2-5-m_43896.jpg

Hier mijn tentje achterop met 1 zo een bandje:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/03/1646158643-600-x-338px-IMG_20200707_071449232.jpg
klikbaar voor groot

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 01-03-2022 19:19 ]

• Zorg
@Bommes er mist indd een bandje! Heb ze nu enigsinds vastgezet maar haal morgen nog even een spanbandje bij de bouwmarkt!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:21
@Precedente wow man heftig verhaal. Sterkte ieg ik hoop dat je schade vergoed wordt, maar vooral dat je er zelf geen blijvende schade aan overhoudt.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-11 08:04
Zorg schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:03:
Bmw black collection.... heb al op YouTube gezocht maar enkel review over de tas, niet de bevestiging... heb nu de lange vast gemaakt en lijkt enigsinds stevig. Zal voor de zekerheid nog een spin halen bij de bouwmarkt morgen!
🦆 tape?

I took the blue pill…

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Neem eens contact op met ERF in Eindhoven. Ze maken (en herstellen / repareren) daar van alles :9

https://www.erf.nl/producten/radiateuren/

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 23:30

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

mphilipp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:41:
Overigens laat die klapper die @Precedente maakte zien dat waarschijnlijk een aantal verwondigen zoals de klaplong en gebroken ruggewervel voorkomen dan wel minder ernstig zouden zijn met zo'n airbagvest. Je romp is door zo'n ding goed ingepakt. Alleen is ook meteen duidelijk dat al die dingen die uitsteken (armen/benen) nog altijd de sigaar zijn. En je heupen denk ik ook. En je heup breken is nooit leuk. Maar die bescherming van je romp is belangrijk vanwege de ingewanden die makkelijk stuk gaan als er iets in je buik terecht komt met een crash. Inwendige bloedingen zijn nooit fijn. En je rug & nek natuurlijk.

Niet dat ik compleet in angst op die motor zit, maar zoals we zien is het zó gebeurd, en het kan zomaar anders lopen. Zo'n vest is nog een redelijk comfortabel ding om te dragen; je ziet niet ingesnoerd ofzo.
Er bestaan al airbagbroeken, maar of ze al te koop zijn is een ander verhaal.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Stalensnuitje
Will_M schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Neem eens contact op met ERF in Eindhoven. Ze maken (en herstellen / repareren) daar van alles :9

Thanks, is alleen net ff een eind rijden bij mij vandaan.

• Bommes
Will_M schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:03:
[...]

Bestaan die nog steeds, wow.
Toen ik nog een 16 jarige Bommes was zat ik op school (MTS) bij hun om de hoek.
* Bommes is ondertussen 45

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Grubeater schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:23:
[...]
Er bestaan al airbagbroeken, maar of ze al te koop zijn is een ander verhaal.
Die kende ik nog niet. Zo zie je maar: ze zijn aan alle kanten bezig. Zolang de kleding niet te vervelend wordt om te dragen, en de prijs een beetje te verteren is, zijn dit best aardige ontwikkelingen. Je kunt vinden wat je wilt over veiligheid en beschermende kleding, maar feit is nu eenmaal dat wij bijzonder kwetsbaar zijn op die motor. Over een paar jaar is het misschien allemaal standaard, net als de airbag in de auto.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:37:
[...]

Bestaan die nog steeds, wow.
Toen ik nog een 16 jarige Bommes was zat ik op school (MTS) bij hun om de hoek.
* Bommes is ondertussen 45
Ik kwam al bij hen toen ik nog een snotneus van amper (stiekem nog géén) 16 jaar oud was. Reed toen met een (Duitse) Honda MBX welke ooit ook wel eens wat TLC nodig had van de luitjes daar :P

Een slordige 35 jaar geleden... Waar blijft de tijd?

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 11:03

steven1191

Play fair, live longer.

LankHoar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:57:
[...]

Uit welk jaar komt je bike? Ik vind hem nogal wat weg hebben van de nieuwe Harley Davidson Sportser S en vraag me nu af welke op welke is gebaseerd :+
hey! de mijne komt uit 2019, maar het model bestaat al sinds 2006 :)

• steven1191
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 11:03

steven1191

Play fair, live longer.

botoo schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Suzuki Intruder (M109R / M1800R) :>

Victory heeft ook mooie modellen overigens!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Precedente Zojuist je berichten gelezen. Zeer heftig, wat een klap moet dat geweest zijn, als ik naar die foto kijk. Sterkte.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nu alleen nog maar de DINOBURNER EXTRA-ORDINAIRE! Honda Hawk GT650:

[Afbeelding]

...met ghetto zadeltape :+ En mijn helm en handschoenen zijn aan vervanging toe ja :P
@timmie271 @timmie271 @timmie271 @timmie271 @timmie271 @timmie271 @timmie271

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Gister bij Wildeman in Zwolle proefgereden op deze mooie Yamaha FZ1 SA Fazer uit 2011. Man wat een fijne fiets om op te rijden. Heerlijk soepel, comfortabel, bochtjes zijn geen enkel probleem en het gewicht valt me ook alles mee. Voelt erg stabiel en geeft daardoor veel vertrouwen. Ja hij kan erg hard, maar laat zich net zo makkelijk rustig rijden. Waarschijnlijk kun je het al een beetje opmaken uit deze lofzang maar ik ben dus de nieuwe eigenaar! :D

Ze gaan hem nog even helemaal nakijken en hij krijgt een grote beurt dus ik moet nog even geduld hebben maar binnenkort staat hij hier dus voor de deur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMPCKuOg7UPjd-oBCiiHqy8W8aE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HfFEJZCxKXePmguHe0fe1Jp.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar @timmie271 kunnen jullie mij toevoegen aan de OP? Regio Friesland.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-11 18:19
@ArjenIsM3 Mooie fiets, fraaie kleurstelling ook! Veel plezier en veilige km's toegewenst! :)

@Precedente Poah wat een klapper... Sterkte en beterschap!

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Arcalite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:15
ArjenIsM3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:53:
Gister bij Wildeman in Zwolle proefgereden op deze mooie Yamaha FZ1 SA Fazer uit 2011. Man wat een fijne fiets om op te rijden. Heerlijk soepel, comfortabel, bochtjes zijn geen enkel probleem en het gewicht valt me ook alles mee. Voelt erg stabiel en geeft daardoor veel vertrouwen. Ja hij kan erg hard, maar laat zich net zo makkelijk rustig rijden. Waarschijnlijk kun je het al een beetje opmaken uit deze lofzang maar ik ben dus de nieuwe eigenaar! :D

Ze gaan hem nog even helemaal nakijken en hij krijgt een grote beurt dus ik moet nog even geduld hebben maar binnenkort staat hij hier dus voor de deur.

[Afbeelding]

Gefeliciteerd, wat een vette kleuren combi :D
Is de rotor al eens vervangen?

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:20
Arcalite schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:11:
[...]

Gefeliciteerd, wat een vette kleuren combi :D
Is de rotor al eens vervangen?
Dankje! Zoals verwacht wist hij dat niet dus ik heb hem maar gekocht met 12 maanden garantie en een grote beurt. Tegen de tijd dat die garantie afloopt heeft hij toch weer een klein beurtje nodig dus dan de boel maar eens even loshalen en kijken. Gelukkig is het vrij makkelijk te zien, als je tegen blote magneten aankijkt is het de oude en als er nog een laagje metaal overheen zit die ervoor zorgt dat de magneten niet los kunnen raken is het de nieuwe. Volgens mij was het vooral een probleem met de 06/07 modellen en is er in 2007 stilletjes een revisie gekomen maar vind je het oude model rotor ook nog wel eens in nieuwere motoren. Misschien omdat ze nog wat voorraad hadden ofzo. Althans, dat is wat ik ervan begrijp. Hoe dan ook gaan we het wel zien ;)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 15:09
Mooie motor. En leuke tent ook, daar nog eens proefgereden op een Tuono. Aardige gast(en) :)

• A13X

A13X

Dude

ArjenIsM3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 11:53:

[Afbeelding]

Gefeliciteerd! (told you so :+)
ArjenIsM3 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Dankje! Zoals verwacht wist hij dat niet dus ik heb hem maar gekocht met 12 maanden garantie en een grote beurt. Tegen de tijd dat die garantie afloopt heeft hij toch weer een klein beurtje nodig dus dan de boel maar eens even loshalen en kijken. Gelukkig is het vrij makkelijk te zien, als je tegen blote magneten aankijkt is het de oude en als er nog een laagje metaal overheen zit die ervoor zorgt dat de magneten niet los kunnen raken is het de nieuwe. Volgens mij was het vooral een probleem met de 06/07 modellen en is er in 2007 stilletjes een revisie gekomen maar vind je het oude model rotor ook nog wel eens in nieuwere motoren. Misschien omdat ze nog wat voorraad hadden ofzo. Althans, dat is wat ik ervan begrijp. Hoe dan ook gaan we het wel zien ;)
Nope pas in 2015 is er een vervangend artikel gekomen. Zoek het oude artikel maar eens op, die staat voor model 2006 t/m 2014. (die geruchten van 2007 hoor ik wel vaker op Nederlandse pagina's. Op de US/wereldwijde pagina's zie je ze van alle jaren voorbij komen.)

RM stator levert overigens een alternatief voor een lagere prijs. De meeste zijn daar erg te spreken over.

Awesome

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Kan iemand deze motor identificeren?

Hij reed langs en was zo stil bij 50 km/u dat ik echt onder de indruk was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnvH6UMo0peC4cXo5FR0Q2UoYs8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i2nOn1tCzYtkfGlVjU83TA7N.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door TucanoItaly op 02-03-2022 15:52 ]

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-11 20:26
TucanoItaly schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:51:
Kan iemand deze motor identificeren?

Hij reed langs en was zo stil bij 50 km/u dat ik echt onder de indruk was.

[Afbeelding]
Tenere 700.

En echt stil zaltie niet zijn geweest lijkt me met die akra uitlaat. Wellicht goed geisoleerde auto? :)

@Will_M Is het een stille motor?

YouTube: MotorcycleGeek

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Leviathius schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:58:
[...]

Tenere 700.

En echt stil zaltie niet zijn geweest lijkt me met die akra uitlaat. Wellicht goed geisoleerde auto? :)

@Will_M Is het een stille motor?
Met open uitlaat absoluut niet. M'n collega had een MT07 (zelfde blok) en had er een Mivv ofzo onder. Man wat een herrie, vooral bij stationair en lage toerentallen kwam hij met zijn motor over alle andere uit.

Maar als de uitlaat van deze stock is behalve andere slip-on is ie niet heel luidruchtig. De MT09/Tracer900 is nog stiller.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57
Het grootste deel van de demping zit al in de katalysator en zo inderdaad.

Ik heb de uitlaat van mijn Tracer 9GT nog niet kunnen vergelijken, maar op papier heeft deze 96 dB.
Het grootste deel hiervan lijkt inlaatgeluid te zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als de XTZ690 (Tenere 700 / T7) van een goedgekeurde, passende aftermarket of de standaard fabrieksuitlaat voorzien is dan is 'ie bij lage toeren inderdaad heerlijk stil. Wel handig als je tegenwoordig aan het off-roaden gaat, mensen hebben het er niet meer zo op als je gewoon 100% legaal over de zelfde zandpaden aan het rijden gaat als daar waar zij aan het wandelen of fietsen zijn.

@Bommes Ik heb zojuist, toen ik vanuit Zoetermeer (werk) onderweg naar huis was, ook bij Jans in Woerden maar even snel wat snelle Steentjes op gehaald :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DywNAVxiNV37dUBHDyQ7MhJhk1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yqufSvVJdjaBFWAoQcUQrM0S.jpg?f=fotoalbum_large

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:55

4x2

lộn xộn quá

Ik heb gisteren ook wat steentjes cadeau gekregen van alle ouders, de vespa van de schoonfamilie, de fiat 500 van de 'echte' :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMM7vNlAFjXD2sWthU90AFJzapk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NBDu7G7QFJ4dSvw4Bqj38CKa.jpg?f=fotoalbum_large

En gisteren ook een originele demper van een 2016 nc750 binnen gehad, de Leo maakte me na het verwijderen vd kat net wat teveel geluid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqODf9xRHtTSsLcTt95LEqgSHDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mla6r5TFHIOWCABHvCCE0mRj.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is het eigenlijk perfect, ongeveer gelijk aan leo + originele kat (of zelfs stiller)

leeg

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@steven1191 @HikariMisako @ll roel j ik heb jullie toegevoegd aan de OP! Ik zag dat wat andere updates al door @timmie271 waren verwerkt, dus als het goed is zijn we weer bij :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DrivinUCrazy schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 17:04:
Het grootste deel van de demping zit al in de katalysator en zo inderdaad.

Ik heb de uitlaat van mijn Tracer 9GT nog niet kunnen vergelijken, maar op papier heeft deze 96 dB.
Het grootste deel hiervan lijkt inlaatgeluid te zijn.
Bij m'n MT10 komt alle 'kabaal' ook niet uit de uitlaat (OEM Yamaha Akrapovic spul). De mooiste én meest heerlijke SOUND wordt wel door het, tevens OEM open luchtfilterhuis verzorgt 8)

Yamaha CP-2 en CP-4 Blokjes: Een wereld van verschil. Het CP-3 Blok heb ik hier (nog?) niet in m'n garage staan.

>:)

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 02-03-2022 19:16 ]

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 13:35
Het lijkt wel alsof men van 44Teeth meeleest met de adviezen die hier worden gegeven m.b.t. 1e motoren :o

[ Voor 25% gewijzigd door darkkingll op 02-03-2022 20:48 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Mijn verzekeringsagent heeft wat potentieel zinvolle info aan z'n klanten gestuurd.
Verkeersboetes 2022
Het gebeurt iedereen wel een keer; een verkeersboete. Iets te fanatiek op het gas een bocht uit of snel aan willen sluiten bij de rest van de groep motorrijders en daardoor een rood stoplicht pakken. Vaak is er geen opzet in het spel, toch is de flitspaal meedogenloos.

Ook dit jaar zijn de boetes weer gestegen ten opzichte van vorig jaar. De boete voor je smartphone vast houden tijdens het rijden is met 100 euro omhoog gegaan. Wij hebben de belangrijkste boetes op een rij gezet voor u.

BELANGRIJKSTE VERKEERSBOETES 2022
Smartphone in je hand houden tijdens het rijden – 350 euro

Door rood licht rijden – 250 euro

Niet stoppen bij een stopstreep – 100 euro

Stil blijven staan bij groen licht – 150 euro

Inhalen via rechts – 250 euro

Afslaan zonder je richtingaanwijzer te gebruiken – 100 euro

Links rijden als het niet nodig is – 220 euro

Een kruispunt blokkeren – 250 euro

Gebruik maken van een verdrijvingsvlak – 250 euro

Het vervoeren van minderjarigen zonder gordel – 220 euro

Parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats – 310 euro

Niet verlenen van voorrang aan een voorrangsvoertuig – 350 euro

Het veroorzaken van onnodig geluid met een motorrijtuig – 250 euro

In- en uitstappende passagiers voorbijrijden zonder hen de gelegenheid te geven in- of uit te stappen – 250 euro

SNELHEIDSBOETES 2022
Snelheden waar geen bedragen worden vermeldt; worden bepaald door de officier van justitie.

Binnen de bebouwde kom :

Aantal km te hard Bebouwde kom 30 – zone of werkzaamheden
4 km/u €29 €49
5 km/u €36 €58
6 km/u €44 €67
7 km/u €51 €79
8 km/u €58 €90
9 km/u €66 €102
10 km/u €75 €112
11 km/u €102 €142
12 km/u €111 €153
13 km/u €122 €167
14 km/u €131 €181
15 km/u €142 €194
16 km/u €152 €208
17 km/u €163 €223
18 km/u €176 €238
19 km/u €187 €254
20 km/u €201 €270
21 km/u €215 €287
22 km/u €229 €304
23 km/u €244 €322
24 km/u €256 €340
25 km/u €272 €359
26 km/u €287 €380
27 km/u €306 €401
28 km/u €320 €420
29 km/u €336 €435
30 km/u €346
Buiten de bebouwde kom :

Aantal km te hard Buiten de bebouwde kom Wegwerkzaamheden
4 km/u €26 €40
5 km/u €33 €48
6 km/u €40 €57
7 km/u €46 €66
8 km/u €53 €76
9 km/u €63 €84
10 km/u €71 €95
11 km/u €96 €120
12 km/u €106 €132
13 km/u €116 €145
14 km/u €126 €157
15 km/u €136 €168
16 km/u €145 €183
17 km/u €155 €197
18 km/u €166 €210
19 km/u €179 €224
20 km/u €192 €238
21 km/u €204 €254
22 km/u €216 €270
23 km/u €229 €286
24 km/u €244 €301
25 km/u €257 €319
26 km/u €272 €336
27 km/u €286 €352
28 km/u €301 €372
29 km/u €319 €390
30 km/u €335 €409
Snelheidsboetes op de snelweg 2022 :

Aantal km te hard Op de snelweg Wegwerkzaamheden
1 km/u €12
2 km/u €16
3 km/u €22
4 km/u €25 €33
5 km/u €31 €41
6 km/u €38 €51
7 km/u €44 €61
8 km/u €51 €70
9 km/u €58 €80
10 km/u €65 €89
11 km/u €89 €115
12 km/u €97 €126
13 km/u €105 €137
14 km/u €114 €148
15 km/u €123 €158
16 km/u €132 €179
17 km/u €143 €184
18 km/u €155 €197
19 km/u €165 €211
20 km/u €177 €224
21 km/u €189 €239
22 km/u €200 €252
23 km/u €212 €267
24 km/u €224 €282
25 km/u €235 €300
26 km/u €249 €315
27 km/u €261 €331
28 km/u €271 €349
29 km/u €186 €365
30 km/u €302 €383
31 km/u €316
32 km/u €331
33 km/u €346
34 km/u €362
35 km/u €378
36 km/u €394
37 km/u €411
38 km/u €457
39 km/u €435

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:04
Opmerkelijk vind ik wel dat onder andere het "veroorzaken van onnodig geluid" omlaag is gegaan volgens onderstaand bericht:

https://www.nieuwsmotor.n...edingen-zwaarder-bestraft

Wellicht omdat handhaven moeilijk is. Maarja, zonder handhaving zeggen de hoogte van al die bedragen niet zoveel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xenophon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:52:
Opmerkelijk vind ik wel dat onder andere het "veroorzaken van onnodig geluid" omlaag is gegaan volgens onderstaand bericht:

Wellicht omdat handhaven moeilijk is. Maarja, zonder handhaving zeggen de hoogte van al die bedragen niet zoveel.
Probleem zit meer in het correct kunnen meten op de locatie van staande houden. Probeer maar eens te voldoen aan de waarden van de meetapparatuur tijdens de typegoedkeuring van een voertuig terwijl je als simpele agent met een "laser-gun" amper van het bestaan van normering en bijbehorende dB waarden op de hoogte bent :*)

In beroep gaan als pleger kost de eiser klauwen vol met geld 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 02-03-2022 22:06 ]

• A13X

A13X

Dude

GPS mount besteld van ali en een adaptertje bedacht voor de x-grip houder die ik nog had liggen.

Prototype geprint en dit lijkt wel te werken. Misschien morgen woon werk met de motor doen en het testen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VhVUNHVl.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gTrYSGSl.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eDolj1Sl.jpeg

Het wit PLA was goed genoeg om te testen, word uiteindelijk zwart PETG. Al een paar verbeteringen in gedachte.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rJgek9fl.jpeg

Waaronder deze, geflipt sluit hij misschien niet helemaal aan op het scherm. Maar zit hij wat hoger en is daarmee beter zichtbaar. Tevens wat minder risico dat de houder het display beschadigd. De zijkanten van die x-grip zijn best scherp en je komt akelig dichtbij als je de telefoon erin steekt.

[ Voor 26% gewijzigd door A13X op 02-03-2022 22:22 ]

Awesome

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Destruction schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:02:
@Precedente beterschap en succes met de afhandeling. Ik dacht te lezen dat je een verhaal rechtbijstand hebt? Dat scheelt al een boel gezeur.

Overigens kan ik melden dat de Magna af is :) Hij staat hier nu nog, @McKaamos haalt 'm morgenavond op. Nu de Diversion nog weg, en dan is 't weer mooi opgeruimd hier :)

Ok, hier dus meer. In die zin, één foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7mpjjGdSd3cYdv7oZ_sijRWX_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XwJL9lgHynqJCsFZjb1SXdAL.jpg?f=user_large

Dit was ooit een Kawasaki GTR 1000. De vorige eigenaar wilde er een naked van maken, dat project is gestrand en na een jaar of 3 in een schuur heeft hij een GTR 1000 gekocht die al door iemand anders was omgebouwd tot naked. Toen stond deze dus ietwat gruwelijk in de weg. Ik moest 'm maar op naam zetten en meenemen. De oude eigenaar is 'n bekende van me, die hoorde dat de Magna bijna af was :+

Ik heb er een koplampje bij gekregen en spullen om die koplamp te monteren. Het eerste wat ik wil doen is kijken of de rest nog enigszins compleet is en of 't echt nog de moeite is (geen dure defecten o.a). Als ik eraan begin, is 't in eerste instantie de bedoeling het ding weer rijdend, remmend en straatlegaal te maken (verlichting, spiegels). Ik heb voorlopig alleen nog andere dingen te doen, dus het kan nog een tijdje duren voor ik hier mee bezig ga :P

Als ik de advertentie sites zo 's bekijk, is zo'n GTR geen waardeloos hok, maar zie de Magna.. Die was ook gratis, uiteindelijk heeft 't nog een aardig bedrag gekost om 'm helemaal goed te krijgen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 02-03-2022 22:19 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Ok, hier dus meer. In die zin, één foto.

[Afbeelding]

Dit was ooit een Kawasaki GTR 1000. De vorige eigenaar wilde er een naked van maken, dat project is gestrand en na een jaar of 3 in een schuur heeft hij een GTR 1000 gekocht die al door iemand anders was omgebouwd tot naked. Toen stond deze dus ietwat gruwelijk in de weg. Ik moest 'm maar op naam zetten en meenemen. De oude eigenaar is 'n bekende van me, die hoorde dat de Magna bijna af was :+

Ik heb er een koplampje bij gekregen en spullen om die koplamp te monteren. Het eerste wat ik wil doen is kijken of de rest nog enigszins compleet is en of 't echt nog de moeite is (geen dure defecten o.a). Als ik eraan begin, is 't in eerste instantie de bedoeling het ding weer rijdend, remmend en straatlegaal te maken (verlichting, spiegels). Ik heb voorlopig alleen nog andere dingen te doen, dus het kan nog een tijdje duren voor ik hier mee bezig ga :P
Je gaat er weer een échte originele GTR van maken?

Die apparaten zijn bijna net zo zeldzaam aan 't worden als dat ze tijdens de jaren van productie op de weg waren >:)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Will_M schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:20:
[...]

Je gaat er weer een échte originele GTR van maken?
De kuip is er niet meer bij, dus origineel maken gaat 'm denk ik niet meer worden. Ik denk dat ik ga kijken of ik af kan maken waar de vorige eigenaar al aan was begonnen :)
Die apparaten zijn bijna net zo zeldzaam aan 't worden als dat ze tijdens de jaren van productie op de weg waren >:)
Je ziet ze inderdaad niet heel veel meer, het ding is ook al bijna 35 jaar oud.

Het zou natuurlijk niet verkeerd zijn als 't ding straks wat zeldzamer en meer waard is, maar ik ga er niet vanuit natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 02-03-2022 22:22 ]

• A13X

A13X

Dude

Destruction schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:21:
[...]

De kuip is er niet meer bij, dus origineel maken gaat 'm denk ik niet meer worden. Ik denk dat ik ga kijken of ik af kan maken waar de vorige eigenaar al aan was begonnen :)

[...]

Je ziet ze inderdaad niet heel veel meer, het ding is ook al bijna 35 jaar oud.

Het zou natuurlijk niet verkeerd zijn als 't ding straks wat zeldzamer en meer waard is, maar ik ga er niet vanuit natuurlijk.
Voor GHIA motoren in Oss was dat het enige merk en type dat hij verhandelde. Die was er helemaal weg van, was dan ook een uit de hand gelopen hobby. Staat nu alleen permanent gesloten, dus denk dat hij z'n zaak heeft opgedoekt.

Awesome

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

A13X schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:25:
[...]

Voor GHIA motoren in Oss was dat het enige merk en type dat hij verhandelde. Die was er helemaal weg van, was dan ook een uit de hand gelopen hobby. Staat nu alleen permanent gesloten, dus denk dat hij z'n zaak heeft opgedoekt.
Het lijkt me inderdaad geen gouden handel. Maargoed, dit ding kost me 35 euro (op naam zetten en schorsen). Mocht 't weer een rijdend, straatlegaal object kunnen worden zonder hele forse investeringen, dan zal het wel lukken om er een paar cent aan te verdienen. Denk ik :+

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Xenophon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 21:52:

Ik heb zomaar het idee dat de klaagzang van de diverse dijkbewoners nu een stuk meer geluid gaat geven :')

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
botoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Ik heb zomaar het idee dat de klaagzang van de diverse dijkbewoners nu een stuk meer geluid gaat geven :')
Is dat niet voor claxxoneren?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:31:
[...]

Je bedoelt de "dijkbewoners" welke daar langs de dijk zijn gaan wonen nadat ze op een rustige doordeweekse dag verleidt waren tot de aankoop van zo'n dijkhuisje?

• A13X

A13X

Dude

Destruction schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:30:
[...]

Het lijkt me inderdaad geen gouden handel. Maargoed, dit ding kost me 35 euro (op naam zetten en schorsen). Mocht 't weer een rijdend, straatlegaal object kunnen worden zonder hele forse investeringen, dan zal het wel lukken om er een paar cent aan te verdienen. Denk ik :+
Vermoed dat zijn pensioen/leeftijd de boosdoener was, was al aardig op leeftijd toen ik iets van hem kocht en dat is een 8 jaar geleden geweest.

Awesome

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De GTR is net zo'n fiets als dat de Venture bij Yamaha ooit was... Ze probeerde de (Honda) GL te kunnen volgen maar dat lukte niet écht.

Yamaha deed 't met de FJR daarna beter :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:03
Zo… Vandaag na ruim twee jaar weer op de motor gestapt. Na nog geen minuut wist ik het zeker: ik ga niet meer zo lang niet rijden; het motorrijden heb ik echt gemist.

Eind 2019 gaan samenwonen, daarna kwam corona om de hoek kijken. De tuin was k*t wat betreft het in- en uitrijden van de motor enzo. Vandaag de stoute schoenen (laarzen) aangetrokken en gereden. Uiteraard nadat ik de motor van een nieuwe accu heb voorzien (de optimate wist de accu niet meer tot leven te brengen). Ook moest ik de banden even oppompen (fietspomp met dubbele cilinder ftw :Y) ). Even snel een afspraak maken bij een motorzaak voor een kleine beurt, want ik denk dat de vloeistoffen wel toe zijn aan vervanging. :o

Ik pas maar net in m’n motorpak, dus ik moet snel afvallen of een nieuwe outfit regelen. Het zat namelijk niet heel erg comfortabel haha. :X Ik weet niet of het door die kilootjes komt, of doordat ik het ben gewend, maar het wachten voor een rood verkeerslicht voelde echt k*t aan: die verkeerslichten hangen zo hoog dat ik rugpijn kreeg van het omhoogkijken (cbr600rr heeft ook niet de meest comfortabele houding). 8)7

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik heb het afgelopen jaar ook te weinig gereden (sleutelbeenbreuk helpt niet), maar het begint hier ook te kriebelen. Zo gauw het weer een beetje weer is en de weg schoon, ga ik ook weer wat touren!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Mawlana schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 22:57:
Ik pas maar net in m’n motorpak
Veel motorpakken hebben last van Corona krimp :+

Zelf zit m'n pak te groot. Ik liep middenin de Corona een leuke vrouw tegen het lijf en ik was zo bloednerveus tijdens het daten, dat ik een paar kilo af viel. Dat was me nog nooit overkomen. M'n pak is nu eigenlijk een maat te groot geworden. Iemand hier in het topic merkte al op, dat als je protectoren echt strak op de goede plek moeten zitten. Gevolg is dus wel, dat ik een beetje vraagtekens stel bij de veiligheid.

Dus ik zit net als jij een beetje in dubio, maar dan omgekeerd...

Wat @mphilipp al opmerkte, tegenwoordig zijn er hele mooie airbag vesten te koop. Ik heb e.e.a. eens geïnventariseerd, maar het lijkt er op dat er ruwweg het volgende landschap is ontstaan.

Voor zover ik kan zien, zijn er drie producenten van airbag vesten:
- Dainese
- Alpinestars
- In&Motion (toeleverancier)
- Motoairbag (klein Italiaans bedrijf)

En nog wat spul dat hier slecht verkrijgbaar is, o.a. Helite (Amerikaans) en Hit-Air (Japans). Verder zijn er nog "ouderwetse" vesten met een trekkoord, o.a. de Held Clip-In Air en de Bering C-Protect Air, maar die zijn inmiddels slecht verkrijgbaar dus die laat ik even links liggen.

Zowel Dainese als Alpinestars hebben versies voor het circuit, daar heb ik niet naar gekeken.

Dainese hun meest recente producten zijn:
- Dainese Smart Jacket (630 euro), en de LS = Long Sleeve versie (690 euro)
- Jassen en pakken met "ingebouwd" airvest: Stelvio D-Air (2022, 1300 euro) Carve Master 2 D-Air (2019, 1200 euro)
- Divers circuit spul, o.a. Misano D-Air
- Laadt op met elke moderne telefoonlader (USB-C)
- Lijkt te streven naar balans tussen comfort en veiligheid, kleinere airbag inhoud
- Altijd goed leverbaar, en kun je overal in NL kopen

Alpinestars heeft:
- Alpinestars Tech-Air 5 (650 euro)
- Circuit spul: Tech-Air Race
- Halverwege dit jaar komen nieuwe producten uit, o.a. de Tech-Air 3
- Irritante micro-USB poort
- Is wat groter maar wellicht ook veiliger dan Dainese
- Altijd goed leverbaar, en kun je overal in NL kopen

In&Motion:
- Altijd een abonnement, wat ikzelf shit vind
- Wordt gebruikt door o.a. Held, Klim, Furygan en misschien anderen
- Zit tussen 350 en 420 euro, afhankelijk van merk en uitvoering, plus maandelijks abonnement

Motoairbag:
- Italiaans, zowel trekkoord als standalone versies
- Lijkt klein bedrijf
- Alleen nr1motors levert het hier in de Benelux
- 620 euro

Zelf neig ik momenteel naar een goeie jas van Dainese. Als ik uberhaupt die beslissing maak. Maar wellicht wacht ik even op het nieuwe spul van Alpinestars.

[ Voor 4% gewijzigd door TucanoItaly op 03-03-2022 09:54 ]

• theredone51
TucanoItaly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:15:
[...]
Zelf neig ik momenteel naar een goeie jas van Dainese. Als ik uberhaupt die beslissing maak. Maar wellicht wacht ik even op het nieuwe spul van Alpinestars.
Die Tech-Air 3 is zo te zien een vest om aan de 'buitenkant' te dragen, waar de Tech-Air 5 aan de 'binnenkant' zit.

Ik zie net ook de review van die Dainese, die activeert zichzelf boven een bepaalde snelheid en als je stopt blijft hij werken zolang er trillingen zijn. Maar op bv. een elektrische motorfiets zijn die er niet en dan ben je niet beschermd als je van achter wordt aangereden. De backprotector is ook 'maar' Level 1 t.o.v. Level 2 voor de Alpinestars.

Nu zal je wellicht nog geen elektrische motorfiets hebben, maar goed :)

Verder kan je bij die Dainese vesten ook niet gemakkelijk zelf 'rechargen', terwijl dat bij de Alpinestars wel kan. Lijkt me ook wel iets om mee te nemen in de beslissing.

[ Voor 43% gewijzigd door theredone51 op 03-03-2022 09:40 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En nog wat spul dat hier slecht verkrijgbaar is, o.a. Helite (Amerikaans) en Hit-Air (Japans). Verder zijn er nog "ouderwetse" vesten met een trekkoord, o.a. de Held Clip-In Air en de Bering C-Protect Air, maar die zijn inmiddels slecht verkrijgbaar dus die laat ik even links liggen.
Dat zou ik in de heroverweging nemen als ik jou was.

Helite is best verkrijgbaar hier, alleen misschien niet in de winkels, maar er zijn online shops die ze gewoon leveren. Helite is het merk waar ik eigenlijk op zou willen focussen. Ik heb eea 'researched' en als je goed kijkt, zie je dat veel van de merken die je noemt een veel kleiner volume hebben dan de Helite. De Helite heeft het grootste volume en beschermd het meest van je lichaam. De reden dat bv Daynese een kleine volume heeft, is dat ze het in een jack willen proppen en een kleinere gascapsule willen gebruiken om alles zo compact mogelijk te maken.
Bovendien kun je de Helite zelf weer in gebruik nemen na een deployment. Als het vest niet of nauwelijks beschadigd is, kun je dat zonder meer doen. Als je beschadigingen ziet die verder gaan dan een oppervlakkig schaafspoor, kun je 'm alsnog opsturen om na te laten kijken. Of zelf even testen; capsules zijn niet superduur.

Die anderre merken die je noemde moet je volgens mij allemaal terugsturen naar de fabriek als ze één keer zijn gebruikt. Dat is op zich wel een extra veiligheid, maar als je een keer (om)valt met 5kmh en dat ding klapt uit, zit je weer aan hoge kosten gebonden.

Wat ik wel jammer vind aan de vesten is dat ze over je jack heen zitten en ze zouden in sommige gevallen de ventilatie openingen kunnen blokkeren. Het mooiste zou zijn als je een systeem had dat je als een soort binnenvoering onder je jack kan dragen of uiteraard een jack mét zo'n airbag. Maar daar is de keuze gewoon veel te klein in. Geen van de pakken die ik wil hebben heeft zo'n faciliteit. Best jammer.

Hier een reklamefilmpje van ons alles FortNine:

Nu ik het weer even bekeken heb, zit ik weer op de fence over een electronische of een teathered vest. Dat opladen is zo'n gekloot...als je het een keer vergeet heb je alleen maar een extra bodywarmer aan... Maar die electronische activeren ook als je bv van achteren wordt aangereden en je kop dus al naar achteren klapt voordat een teathered vest activeert omdat je de motor nog niet verlaten hebt. Of een zijdelingse aanrijding waarbij je lichaam geraakt wordt voordat je van de motor geslingerd bent.
Maar ik denk dat een teathered vest in de meeste gevallen voldoet. Die electronische hebben soms ook een quirk...de Helite e-Turtle bijvoorbeeld had een geintje met de eerste serie dat ie zomaar afging onder bepaalde omstandigheden. Moeilijk....misschien moet ik maar gewoon zo'n ding met een kabeltje kopen.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Iemand hier ervaring met (achter)schokdemperrevisie? Helaas is het een pogo-stick geworden en moet de boel weer netjes gevuld en geseald worden. HK Suspension kan het doen, maar vraagt 225 excl in- en uitbouw. Misschien dat iemand een goedkoper adres heeft? Liefst omgeving Apeldoorn/Arnhem, maar ietsje verder kan ook wel. In- en uitbouwen moet me als het goed is zelf wel gaan lukken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Icephase schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:54:
Iemand hier ervaring met (achter)schokdemperrevisie?
Ik heb dat heel lang geleden laten doen bij HyperPro voor mijn oude RT. Ik wilde alleen mijn achterschokdemper doen en ik dacht een hele nieuwe nodig te hebben. Zij vonden dat zonde omdat het een oude motor was en hebben voorgesteld om voor én achter (je moet het eigenlijk als een set doen) te reviseren. Dat bestond uit het opnieuw afvullen met olie, de zuigerstang opruwen en een HyperPro progressieve veer op de elementen zetten. In- en uitbouwen heeft mijn monteur gedaan omdat ie toch bezig was met een grote beurt.
Ik was toen voor 2 stuks volgens mij iets van €300 kwijt. Maar je hebt dan wél een 'nieuwe' motor. Zoals die meneer van HyperPro zei: je hebt 80% effect voor 20% van de investering tov hele nieuwe.

• Icephase

Icephase

mphilipp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:11:
[...]

Ik heb dat heel lang geleden laten doen bij HyperPro voor mijn oude RT. Ik wilde alleen mijn achterschokdemper doen en ik dacht een hele nieuwe nodig te hebben. Zij vonden dat zonde omdat het een oude motor was en hebben voorgesteld om voor én achter (je moet het eigenlijk als een set doen) te reviseren. Dat bestond uit het opnieuw afvullen met olie, de zuigerstang opruwen en een HyperPro progressieve veer op de elementen zetten. In- en uitbouwen heeft mijn monteur gedaan omdat ie toch bezig was met een grote beurt.
Ik was toen voor 2 stuks volgens mij iets van €300 kwijt. Maar je hebt dan wél een 'nieuwe' motor. Zoals die meneer van HyperPro zei: je hebt 80% effect voor 20% van de investering tov hele nieuwe.
Da's toch iets anders/uitgebreider dan ik nodig heb. Bij mij is de motor nog vrij nieuw (2017, 30k km) en de voorkant is nog in prima conditie. Ook de achterveer is nog goed, alleen de demping is dus weg. Hyperpro had ik als eerste naar gekeken maar voor zover ik begreep doen zij geen revisie maar bieden ze een alternatieve unit (demper + veer) die duurder is dan de offerte die ik nu heb gekregen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Icephase schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:14:
[...]
Hyperpro had ik als eerste naar gekeken maar voor zover ik begreep doen zij geen revisie maar bieden ze een alternatieve unit (demper + veer) die duurder is dan de offerte die ik nu heb gekregen.
Je kunt er eens langs rijden en hen er naar laten kijken. Dat heb ik toen ook gedaan en zij gaven een eerlijk advies. Ik stond namelijk bijna letterlijk met geld in mijn hand om een hele nieuwe fancy HyperPro voor achter te kopen. Maar hij kwam met een beter advies dat mij minder kostte en een beter (overall) resultaat gaf.
En die revisie hebben ze toen gewoon gedaan. Geen idee of het op de prijslijst staat of niet. Maar een bezoek kan nooit kwaad lijkt mij.

• Icephase

Icephase

mphilipp schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:22:
[...]

Je kunt er eens langs rijden en hen er naar laten kijken. Dat heb ik toen ook gedaan en zij gaven een eerlijk advies. Ik stond namelijk bijna letterlijk met geld in mijn hand om een hele nieuwe fancy HyperPro voor achter te kopen. Maar hij kwam met een beter advies dat mij minder kostte en een beter (overall) resultaat gaf.
En die revisie hebben ze toen gewoon gedaan. Geen idee of het op de prijslijst staat of niet. Maar een bezoek kan nooit kwaad lijkt mij.
...ik ben al bij Hyperpro geweest...
Wel goed advies op zich, Hyperpro hebben mij in het verleden ook al wel eens positief verrast in die zin!

[ Voor 7% gewijzigd door Icephase op 03-03-2022 10:28 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:14
LankHoar schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 18:19:
@steven1191 @HikariMisako @ll roel j ik heb jullie toegevoegd aan de OP! Ik zag dat wat andere updates al door @timmie271 waren verwerkt, dus als het goed is zijn we weer bij :)
Alleen @Mitssz moet nog steeds met een update komen over zijn 2e fiets :+

Gamertag: timmie271

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Icephase schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:28:
[...]
...ik ben al bij Hyperpro geweest...
Wel goed advies op zich, Hyperpro hebben mij in het verleden ook al wel eens positief verrast in die zin!
Ah, ok...ik dacht dat je alleen op de site had gekeken.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:57
Ik denk dat die 225 een heel redelijke prijs is en daarom niet veel goedkoper gaat worden. Dus waar hebben we het dan over, 2 tientjes die je misschien kunt besparen door naar de andere kant van het land te gaan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Mawlana
[...]

Veel motorpakken hebben last van Corona krimp :+
Mooi, dan heb ik een zondebok gevonden. ;)

Ik denk dat ik komende tijd maar eens een paar kilootjes ga afvallen en eind van het jaar een nieuw pak koop voor het seizoen 2023. Anders vrees ik dat ik volgend jaar sowieso een nieuw pak moet kopen, best zonde. :P

Mijn vrouw wil al lange tijd ook gaan motorrijden. Tijdens corona vond ik dat niet zo handig vanwege de enorme achterstanden bij het CBR. Van de week maar eens mijn voormalige instructeur vragen naar de achterstanden en of hij een plek heeft.

Maar eerst m'n vrouw maar eens duidelijk maken dat ik niet wil dat ze gaat motorrijden zonder beschermende kleding. Het liefst rijdt ze rond in haar eigen spijkerbroek, jasje en sneakers. :| Ik ben "al" twee keer op m'n bek gegaan op lage snelheid, ik weet uit ervaring dat de beschermende kleding je daadwerkelijk beschermt...

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zondag 22 mei komt er weer een nieuwe internationale poserdag! *O*

https://www.gentlemansride.com/home

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Mawlana schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:55:
Het liefst rijdt ze rond in haar eigen spijkerbroek, jasje en sneakers
Ja, ben ik met je eens, dat gaat niet werken. Een vriend van me heeft een vriendin, die vriendin viel met haar motor, tijdens rijles, en kwam met haar voet onder de motor terwijl ze stapvoets reed. Ze had Daytona laarzen aan, want hij stond er op dat ze fatsoenlijke kleding droeg. De krachten waren zodanig, dat de complete zool van haar laars werd gerukt. Zelf had ze alleen een enigszins verzwikte enkel. Die laars had zijn werk gedaan.

Je kunt heel fatsoenlijk beschermd zijn in casual-lijkende kleding, maar het moet inderdaad wel echt motorkleding zijn. Ik heb toevallig in de afgelopen twee weken een Rokker jeans gekocht met een AA rating, en een Alpinestars hoodie met een A rating. Ik koop geen goedkope zooi, maar je moet gewoon wachten tot het in de aanbieding komt en dan heb je betaalbare kleding (voor iemand met een modaal inkomen).

En TCX heeft een nieuwe sneaker lijn uitgebracht, da's een heel redelijk merk. Zool, enkels, neus verstevigd en slijtvast. En het ziet er echt casual uit. De oude lijn is echt niet verouderd, dus die beginnen nu goedkoper te worden.

Plus, vrouwenkleding is veel mooier dan mannenkleding. Al die donkerblauwe/zwarte zooi komt m'n neus uit, persoonlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door TucanoItaly op 03-03-2022 11:11 ]

• Mawlana
TucanoItaly schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 11:04:
[...]

Ja, ben ik met je eens, dat gaat niet werken. Een vriend van me heeft een vriendin, die vriendin viel met haar motor, tijdens rijles, en kwam met haar voet onder de motor terwijl ze stapvoets reed. Ze had Daytona laarzen aan, want hij stond er op dat ze fatsoenlijke kleding droeg. De krachten waren zodanig, dat de complete zool van haar laars werd gerukt. Zelf had ze alleen een enigszins verzwikte enkel. Die laars had zijn werk gedaan.
Precies. Na mijn uitglijder met 20km/u had ik al overal gaten in en was m'n linkerlaars zwaar beschadigd. Mijn enkel is sindsdien ook erg gevoelig (lees: hardlopen zit er niet meer in...).
Je kunt heel fatsoenlijk beschermd zijn in casual-lijkende kleding, maar het moet inderdaad wel echt motorkleding zijn. Ik heb toevallig in de afgelopen twee weken een Rokker jeans gekocht met een AA rating, en een Alpinestars hoodie met een A rating. Ik koop geen goedkope zooi, maar je moet gewoon wachten tot het in de aanbieding komt en dan heb je betaalbare kleding (voor iemand met een modaal inkomen).

En TCX heeft een nieuwe sneaker lijn uitgebracht, da's een heel redelijk merk. Zool, enkels, neus verstevigd en slijtvast. En het ziet er echt casual uit. De oude lijn is echt niet verouderd, dus die beginnen nu goedkoper te worden.

Plus, vrouwenkleding is veel mooier dan mannenkleding. Al die donkerblauwe/zwarte zooi komt m'n neus uit, persoonlijk.
Ze heeft even op de website van Termaat Motoren rondgekeken, maar kon niks leuks vinden. Ze vindt het zonde om honderden euro's uit te geven aan een jas die ze niet mooi vindt. 8) Ze vindt het maar hypocriet van me dat ik een Parajumper jas van € 800 te duur vind, maar dat ik een (duur) motorpak wel oké vind. :+ :X

• Icephase

Icephase

DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 10:46:
Ik denk dat die 225 een heel redelijke prijs is en daarom niet veel goedkoper gaat worden. Dus waar hebben we het dan over, 2 tientjes die je misschien kunt besparen door naar de andere kant van het land te gaan?
Als ik kijk in de prijslijst bij bijvoorbeeld ra-suspensions (ken hen verder niet), kom ik een prijs tegen van € 155 voor de revisie zelf en € 45- € 90 voor uit- en inbouwen. Dan hebben we het niet over een paar tientjes, maar al snel € 150 goedkoper. Minder natuurlijk als ik het uit- en inbouwen zelf doe, maar dan zit je weer dat je de motor een paar dagen in de schuur opgebokt hebt staan en zoveel ruimte heb ik nou ook weer niet.

Maar ja, HK staat goed bekend en wordt aangeraden door de dealer. RA-suspensions ken ik verder niet. Wel een offerte opgevraagd, maar ik zoek dus naar ervaringen met dit soort bedrijven.

• Bommes
@Icephase j&j suspensions in Mill (Noord Brabant) heb ik goede ervaringen mee.
Geen idee of hun goedkoper zijn dan de prijzen die jij noemt.

Pagina: 1 ... 377 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.