Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hoezo? Oprechte vraag.FiXeR.nl schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:02:
omdat met 100km/h hangen in het donker op de rechterbaan op een lege snelweg dan echt levensgevaarlijk is
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
- Je rijdt 100km/h in het donker op een zwarte motor
- De rest van het verkeer rijdt 130km/h
- Je hebt geen controle over de situatie achter je
- Je bent slecht zichtbaar van achteren als motorrijder
- Het is avond dus bestuurders zijn moe
- Bestuurders zitten op hun telefoon terwijl ze op CC rijden
- Ze verwachten niet dat er een motor veel trager rijdt
Veiligheid gaat boven alles.
https://vvcr-prodrive.nl/...het-en-hoe-past-u-het-toe
Uiteindelijk gekozen voor de RPHA 70. Kon zelf het verschil tussen de carbon en niet carbon niet echt waarnemen en deze helm is alsnog 300g lichter dan de SHARK die ik 7 jaar had. Nu met motorbeurs korting ook nog eens 20% korting bij verschillende winkels.DateTime.Now schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:31:
[...]
Super tip. Ik ga verder kijken naar de Shoei GT air 2 en HJC Rpha 70
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ub8rLFahSstoXK4sWizJ3eK4.jpg?f=user_large)
[ Voor 5% gewijzigd door DateTime.Now op 25-02-2022 14:08 ]
Nou...in die regels staat niets concreet over flink doorrijden. Ik snap dat je je snelheid moet aanpassen aan de rest van het verkeer, maar wat jij schrijft is wel heel erg overdreven.FiXeR.nl schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:53:
Veiligheid gaat boven alles.Zeker als je dat langs de regels voor defensief rijden legt.
Je moet er eerst en vooral (en dát staat er wél in) zorgen dat je gezien wordt/kunt worden. Dus een zwarte motor, zwarte motorkleding/helm en alleen maar een klein pitje achter is niet voldoende. Dan helpt een hogere snelheid ook niet heel veel.
Ik heb sowieso bewust wat lichtere motorkleding. In mijn geval maakt dat niet heel veel uit, want koffers en groot scherm voorop, dus mijn lichaam zien ze niet erg goed. Mijn helm is (overwegend) wit met reflectie achterop. Mijn pak heeft ook op de rug een reflecterende streep en ik heb op mijn koffers black Scotchlite geplakt. Lights up like a x-mas tree in het donker van achteren.
Ook van opzij heb ik extra reflectie toegepast.
Wat die snelheid betreft denk ik dat het wel meevalt. Met de auto zet ik 'm altijd braaf op de cc met 100 (gps) kmh omdat ik geen zin heb ik rebusjes en al die verschillende snelheden bij te houden. En ik merk eigenlijk niets van grote snelheidsverschillen en mensen die met 130 op mij af komen rijden. Klein zwart autootje... Nooit een probleem geweest. Bovendien heb je ook nog zoiets als een achteruitkijkspiegel. Als een auto eenmaal een beetje in de buurt begint te komen, valt er al wat licht op je motor en zou ie je moeten zien. Maar zoals ze aangeven in die link die je deelde: zorg dat je gezien wordt. Dus plak ergens wat reflecterends achterop die motor. Of monteer een groter achterlicht. Vroeger had je nog van die enkele bolletjes, waardoor je soms alleen een soort gloeiende spijker ziet van achter, maar met LED kun je achterlichten krijgen met grote vlakken rood. Dat is een stuk veiliger.
Iets als running lights is ook goed. Geen idee of het inmiddels toegestaan is in Nederland, maar dat boeit niet. Pliesie let daar niet op en het verhoogd de veiligheid gewoon.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je kan nog met 26 zwaailichten rondrijden, auto's zien je toch wel over het hoofd. Daarom kun je het beste zo min mogelijk auto's tegenkomen. En als je ze tegenkomt, dan liever voor me dan achter me.
Ben rustig naar huis aan het rijden, niet op de vlucht voor autos
Iedereen mag natuurlijk zelf zijn of haar eigen rijgedrag bepalen die bij diegene past.
Team lekker door-/meerijdenFiXeR.nl schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:07:
Dat zijn een hoop redenen die opgelost kunnen worden als je gewoon mee zou rijden in de flow.![]()
Je kan nog met 26 zwaailichten rondrijden, auto's zien je toch wel over het hoofd. Daarom kun je het beste zo min mogelijk auto's tegenkomen. En als je ze tegenkomt, dan liever voor me dan achter me.

Sowieso ga je toch geen 100 rijden als je 120/130 mag. Ik rijd ook veel liever ietsje harder dan de auto's dan dat ze mij voorbijkomen, en niet eens vanwege mijn ego, maar voel me dan toch een soort ingesloten op de rechterbaan ofzo.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Helaas...die mag ik niet aan...botoo schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:
Zwart? check
Zichtbaar in het donker voor achteropkomend verkeer? check
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Laatst moest ik van Breda naar Rotterdam, toch weer een rit van 11 minuten.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Met de auto: waarom niet? Ik rij gewoon relaxed 100 en probeer zo regelmatig mogelijk te rijden, dus niet remmen, maar anticiperen en op tijd naar links om in te halen. En uiteraard geef ik wel een dot gas als het even sneller moet met inhalen. Maar verder blijf ik gewoon op die cc hangen. Maat nette uiteindelijk geen bal uit omdat ik heel regelmatig kan blijven rijden. Als je 130-140 gaat rijden, moet je dikwijls afremmen, en dat haal je maar heel moeilijk in. Dus de gemiddelde snelheid is uiteindelijk vrijwel hetzelfde. Ik ben gewoon tot die conclusie gekomen door steeds op de boordcomputer te kijken wat mijn gem.snelheid was en ik zag dat ie steeds maar iets van 75 was (ok, ik reed veel file), terwijl ik waar het kon de teller op 150 had staan.geert_s schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Sowieso ga je toch geen 100 rijden als je 120/130 mag.
Uiteraard zal je gemiddelde hoger zijn als je vrij baan hebt.
Maar met de motor rij ik eigenlijk altijd te hard, behalve bij bekende flitsers. Ik weet niet wat dat is, maar op de snelweg wil ik met de motor altijd wat harder rijden. Misschien wil ik er snel weer af...
Daar moet je werkelijk waar binnen 5 minuten bijzijn (delay in je mailserver kan teveel zijn) anders heb je pechollie1965 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 22:00:
Toevallig in de mailbox, en even delen hier.
Voor diegene die wat meer risico willen herkennen.... En als je in de juiste provincie woont ook nog met hele leuke kortingen (Noord-Brabant 80%!)
KNMV Risico herkennen op de weg voor motorrijders
En hoe bevalt je veroordeling?Kars schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:28:
Ik rij ook vaak wat meer door.
Laatst moest ik van Breda naar Rotterdam, toch weer een rit van 11 minuten.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Dit , hierom en hierom
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
V47 is de oem koffer van Kawasaki. Dus in die zim 'hoort' die bij de Versys 1000, tegelijkertijd vind ik de koffer wel erg breed zeker aangezien ik meestal de zijkoffers er niet op zal hebben. De ruimte zal ik ook zelden nodig hebben denk ik.
De V40 is wat compacter, vind ik daardoor er denk ik in het totaalplaatje er wat beter uit zien. Maar ja is dus niet zoals Kawasaki het voor ogen had.
De ene keer denk ik, ja ik ga voor de V47 (kan er dan later waarschijnlijk ook nog later de bijpassende groene rand op zetten en de cilinder voor de sleutel van de motor. Het andere moment denk ik, nah veel te groot, ik ga wel voor een kleiner model.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-02-2022 19:04 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb zelf de V47 en ik vind hem zo enorm lelijk, zeker op een naked. Maar wat voelt hij solide aan, klikt hij fijn dicht en blijft droog bij sneeuw en regen. Haat liefde, ik overweeg om de motech panniers aan te schaffen maar rationeel kan ik dat nog niet aan mezelf verkopen.13art schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:59:
Argh, kan maar niet beslissen welke topkoffer ik wil aanschaffen voor op de Versys 1000. Blijf maar switchen tussen de Givi V40 en de V47.
V47 is de oem koffer van Kawasaki. Dus in die zim 'hoort' die bij de Versys 1000, tegelijkertijd vind ik de koffer wel erg breed zeker aangezien ik meestal de zijkoffers er niet op zal hebben. De ruimte zal ik ook zelden nodig hebben denk ik.
De V40 is wat compacter, vind ik daardoor er denk ik in het totaalplaatje er wat beter uit zien. Maar ja is dus niet zoals Kawasaki het voor ogen had.
De ene keer denk ik, ja ik ga voor de V47 (kan er dan later waarschijnlijk ook nog later de bijpassende groene rand op zetten en de cilinder voor de sleutel van de motor. Het andere moment denk ik, nah veel te groot, ik ga wel voor een kleiner model.
Vind het doodzonde dat de WL900 een rits heeft ipv wat de v47 heeft.
(Bekende plek?)
:strip_exif()/f/image/eZlUIYVOTl65q5DHCPKHF65c.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door DateTime.Now op 25-02-2022 23:53 ]
Haha ja zeker bekende plek.DateTime.Now schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 23:47:
[...]
Ik heb zelf de V47 en ik vind hem zo enorm lelijk, zeker op een naked. Maar wat voelt hij solide aan, klikt hij fijn dicht en blijft droog bij sneeuw en regen. Haat liefde, ik overweeg om de motech panniers aan te schaffen maar rationeel kan ik dat nog niet aan mezelf verkopen.
Vind het doodzonde dat de WL900 een rits heeft ipv wat de v47 heeft.
(Bekende plek?)
[Afbeelding]
Op een naked zal hij veelal nog groter lijken kan ik me zo voorstellen.
Ik neem eigenlijk aan dat de hele V serie degelijk is, goed sluit ed. Wat was jouw overweging om voor de v47 te gaan? Of was dat de degelijkheid waar je het over had?
Zelf rij ik 'met de flow mee' of Vmax. Bij 3 baans snelwegen zet ik 'm op de middenbaan en tuf naar de bestemming.geert_s schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Sowieso ga je toch geen 100 rijden als je 120/130 mag.
Betrap mij erop dat ik dat met de auto ook doe. Het is alles behalve langzaam en kom relaxt aan. En je kunt makkelijk de afritten zien en nemen.
Zelf merk ik dat mensen vaak 100 blijven rijden zelfs als je 130 mag. Begrijp het wel, de situatie's zijn niet altijd even duidelijk en een boete van 30kmh te hard is absurd te noemen.
Zelf kreeg ik post van het CJIB laatst, of ik 400eu wilde overmaken. Reed 90, (Vmax +10), maar die Vmax bleek dus 60 te zijn.

Gelukkig kunnen seponeren met goede argumenten (enige bord 60 wat er stond was in de begroeiing verdwenen en dus niet zichbaar, het bovenbord 'einde bebouwde kom' was deels zichtbaar
-> situatie ).
Maar de schrik zat er goed in, omdat ik mij van geen kwaad bewust was.
[ Voor 49% gewijzigd door _Apache_ op 27-02-2022 08:19 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Motor gerelateerd: zometeen de scottoiler eens nakijken. Tijdens het rijden lijkt er niets uit te komen omdat de doseerslangetjes telkens verstoppen (waarom?!), en als de motor stilstaat vormt zich een plasje kettingolie bij het achterwiel.
Mogelijk toch een gevolg van het feit dat deze scottoiler 5 jaar in de kast heeft gelegen.
[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-02-2022 11:14 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Toch wel ruimte. Hier past een werk jas, reddingsvest, laarzen en een boterham in.13art schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:42:
[...]
Haha ja zeker bekende plek.
Op een naked zal hij veelal nog groter lijken kan ik me zo voorstellen.
Ik neem eigenlijk aan dat de hele V serie degelijk is, goed sluit ed. Wat was jouw overweging om voor de v47 te gaan? Of was dat de degelijkheid waar je het over had?
En dat wissel ik dan om voor een helm, jas en mijn kleine tank tas.
Doseerslangetjes opnieuw afgesneden voor een nette opening, olieslang doorgespoeld, alles gecontroleerd of er niets klem zat of een knik in de slang. Allemaal prima.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:13:
Motor gerelateerd: zometeen de scottoiler eens nakijken. Tijdens het rijden lijkt er niets uit te komen omdat de doseerslangetjes telkens verstoppen (waarom?!), en als de motor stilstaat vormt zich een plasje kettingolie bij het achterwiel.
Mogelijk toch een gevolg van het feit dat deze scottoiler 5 jaar in de kast heeft gelegen.
Nu alleen nog controleren of de elektronica ook daadwerkelijk inschakelt tijdens het rijden. Ik heb de elektronische versie die automatisch zou moeten doseren als de motor voldoende beweegt.
Direct ook maar de gelegenheid aangegrepen om de ketting schoon te maken en de buitenzijden opnieuw in te vetten met Forté Red Grease. Dat is veel dunner aan te brengen en met een kwastje veel beter te doseren dan het Motul kettingvet dat ik in eerste instantie had aangebracht. Dit is puur tegen het roesten.
De schakels zelf moet de Scottoiler vervolgens doen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
De RPHA 70 zoals ik deze wilde in een kleurstelling die enkel beschikbaar is in de Carbon versie werd mij gewoon te duur. Bij een aanbieding nog steeds minimaal €480. En dan nog een los donker vizier. Daarnaast verwacht ik komende van een Shark Skwall 1 dat ik er weinig op achteruit ga.
Morgen hopelijk een test rondje doen. Sinds een week papa dus moet even kijken of dat gaat lukken. Mijn vriendin stelde het zelf voor dus dat zit wel goed
:strip_exif()/f/image/MBWts9S6P0prpZslbZZObXFH.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet geval bij u?
Nee, 1 donker en 1 transparant. Beide voorbereid voor pinlock, 1 pinlock vizier aanwezig.kneusteun schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:19:
Bij mijn rpha 11 zaten er 3 vizieren in de doos, 2 donker en 1 transparant (alle 3 pinlock)
Niet geval bij u?
Misschien had je geluk of een aanbieding? Volgens mij is 2 gewoon standaard bij de 11.
[ Voor 10% gewijzigd door R0y. op 26-02-2022 15:54 ]
Iemand hier accu kennis? Ik had met mijn ktm foutcodes in beeld als ik de sleutel omdraaide, ik dacht accu dood. Maar meet goede voltages…
Deed een nieuwe accu erin met zelfde voltages en daar geen issues. Dus ik denk dat de oude accu kapotte cel heeft ofzo.
Bij de oude accu viel ook het dashboard tijdens het rijden uit, maar dat is raar toch? Of is het bij moderne fietsen normaal dat een zwakke accu rijdend ook issues kan geven? Laad spanning van de spanningsregelaar lijkt namelijk prima.
Soort van, daarom een nieuwe accu gekocht. Ook tijdens het starten viel het scherm soms uit, kreeg ik foutmeldingen of wilde Bluetooth bijv. niet functioneren. Heb nu ook een accu met een iets hogere startcapaciteit.kneusteun schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:57:
Denk dat je gelijk hebt, net even gekeken en inderdaad is dat niet standaard….tenminste online niet.
Iemand hier accu kennis? Ik had met mijn ktm foutcodes in beeld als ik de sleutel omdraaide, ik dacht accu dood. Maar meet goede voltages…
Deed een nieuwe accu erin met zelfde voltages en daar geen issues. Dus ik denk dat de oude accu kapotte cel heeft ofzo.
Bij de oude accu viel ook het dashboard tijdens het rijden uit, maar dat is raar toch? Of is het bij moderne fietsen normaal dat een zwakke accu rijdend ook issues kan geven? Laad spanning van de spanningsregelaar lijkt namelijk prima.
Heb toen de boel niet doorgemeten maar het dashboard gaf prima waardes aan.
Tijdens het rijden heb ik echter nooit spontaan gehad dat het scherm uit ging. Verder komt het mij erg bekend voor.
Ahhh, red greaseDrivinUCrazy schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:44:
Direct ook maar de gelegenheid aangegrepen om de ketting schoon te maken en de buitenzijden opnieuw in te vetten met Forté Red Grease. Dat is veel dunner aan te brengen en met een kwastje veel beter te doseren dan het Motul kettingvet dat ik in eerste instantie had aangebracht. Dit is puur tegen het roesten.
De schakels zelf moet de Scottoiler vervolgens doen.
Geweldig spul en dr was iets therapeutisch aan die smurrie dr met een kwastje op smeren.
Alleen wat onhandig voor onderweg
Gelukkig lijkt mn chinese kettingsmeersysteem het tot nu toe prima te doen, alleen de instructies wat aan moeten passen.
Van:
- reservoir kwartslag draaien, dan komt er 3 minuten olie uit, ketting gesmeerd terwijl je rijdt.
Naar:
- reservoir kwartslag draaien, dan een tikje terug anders stroomt er 3 dagen olie uit, ketting en stoep gesmeerd terwijl je rijdt en stil staat.
En vandaag het beste accesoire ooit dr op geschroefd;
:strip_exif()/f/image/zgom5H6iFdQPx9Lqss4PeQw2.jpg?f=fotoalbum_large)
Een Korean BBQ marinade houder
leeg
Sindsdien wordt het spul voor zover ik weet niet meer gemaakt, dus ik vind het nu niet meer erg dat ik een voorraadje heb.
Na het rondje vanmiddag (70km) lijkt de scottoiler het nu wel onderweg te doen. Morgen nog wat rijden, en dan kijken of het de komende week wel netjes droog blijft onder de ketting. Ik denk het wel
Ik heb een B47, geen V, maar zal qua afmeting redelijk gelijk zijn.13art schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:59:
Argh, kan maar niet beslissen welke topkoffer ik wil aanschaffen voor op de Versys 1000. Blijf maar switchen tussen de Givi V40 en de V47.
Heb ook een 37liter Givi, ouder model weet het type niet. Zijkoffers heb ik niet.
37liter gaat je helm en wat klein spul in als je stilstaat wel zo handig.
Weekend weg gebruik ik de B47. Nog geen moment last gehad van de breedte hiervan. Buiten de spiegels komt je vast niet uit. Dus de keren dat het echt smal is sta je toch al stil om je spiegels er tussendoor te manoeuvreren.
Nog geen enkele keer tijdens het rijden last gehad van de breedte in ieder geval.
Meteen bij Goedhart de drager besteld (deze ziet er wat minder lomp uit dan die van Givi zelf) en een cilinder zodat ik mijn eigen sleutel kan gebruiken om de koffer te openen i.p.v. een extra sleutel.
[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 27-02-2022 07:00 ]
Als het rechts leeg is zal ik naar rechts gaan, maar altijd ruimte laten om ingehaald te worden.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:13:
Dan niet boos worden als ik rechts voorbij rij. Vaak is daar nog een zee van ruimte (vooral als het een spitsstrook is), terwijl er midden en links lager dan de Vmax wordt gereden..
Een redelijk mens bij het OM, je moet het geluk maar hebben. Ooit was na een inbraak mijn auto gejat, en daar waren ze mee door het rood gereden. Krijg ik de bekeuring voor. Ik stuur m’n uitleg incl. politie rapport van inbraak terug, met verzoek te seponeren. Laten ze het voorkomen…. Rechter maakt er korte metten mee, en die vrouw van het OM durft me niet aan te kijken_Apache_ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:46:
Gelukkig kunnen seponeren met goede argumenten
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dat begrijp ik dan wel. Maar zo’n ervaring geeft geen vertrouwen in de rechtsstaat
Tijd voor een nieuwe sticker op je tank_Apache_ schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 07:46:
of ik 400eu wilde overmaken.
:strip_exif()/f/image/EpkNi2WYUHiFqttmEZHus5Ho.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door TucanoItaly op 27-02-2022 08:58 ]
516K subscribers 👍🏻 5.2K 👎🏻 428 🔕 Notify ➦ Share ▤ᐩ Save
Juist wél zou ik zeggen. Jouw uitkomst is daar een zeer goed voorbeeld van. In een niet-functionerende rechtsstaat zou ook de rechter bij het oordeel van het OM blijven. Maar de rechter zag het anders/de waarheid en vernietigde het oordeel van het OM. Dat is precies zoals het hoort te functioneren. Helaas werkte niet elk schakeltje perfect, maar zoals je zelf al zegt: mensen maken fouten of zijn een keer in een vervelende bui.TucanoItaly schreef op zondag 27 februari 2022 @ 08:50:
Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Dat begrijp ik dan wel. Maar zo’n ervaring geeft geen vertrouwen in de rechtsstaat
Daarom hebben wij beroepsmogelijkheden.
Have faith! Mensen in Rusland, China en Noord-Korea zijn jaloers op ons. In Rusland gaan mensen niet eens naar de politie als ze een onterechte bekeuring hebben gekregen omdat ze bang zijn dat het alleen maar erger wordt.
Ik smeerde vroeger al (heb nu alleen cardan en riem) altijd met duckhams vet, werkt echt goed blijft zitten en is ook voor een hele hoop andere zaken te gebruiken. Was helaas lange tijd ook niet meer leverbaar Maar sinds een paar jaar weer alleen nu onder de naam keenol Grease. Verkopen we zelf ook via de site
Had voor vandaag eigenlijk een ritje van 250 km gepland. Maar er is gisteren en vandaag weer een kuub zout per m² gestrooid en dan mag de Buell niet naar buiten van mij. Grof matzwart met koelribben is echt klote schoon te maken namelijk
[ Voor 18% gewijzigd door harley op 27-02-2022 13:43 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Sinds ik geen 'SS' meer rijd gebruik ik eigenlijk alleen nog maar S100 Spuitbusjes
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vanaf overmorgen pas verkrijgbaar dus gereserveerd.Will_M schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:22:
@Bommes
Is dit misschien iets voor jou? Eigenlijk had het een rode moeten zijn (én een paar CC extra) maar 't gaat om 't idee, hé
[Afbeelding]
Plaatje is clickable voor de originele link / shop
Had hem al voorbij zien komen maar had in eerste instantie niet het idee dat ik hem wilde hebben.
Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb hem al voorbij zien komen voor 89,- onlineBommes schreef op zondag 27 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Vanaf overmorgen pas verkrijgbaar dus gereserveerd.
Had hem al voorbij zien komen maar had in eerste instantie niet het idee dat ik hem wilde hebben.
Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan.
Edit: 85,- https://misterbricks.nl/l...tml?utm_source=brickwatch
Juiste kleur en 9,99 https://www.lego.com/nl-n...16459757482374_d5f6944a40
[ Voor 30% gewijzigd door kneusteun op 27-02-2022 16:29 ]
De link van @Will_M heeft hem voor 79,99 euro online staan.kneusteun schreef op zondag 27 februari 2022 @ 16:23:
[...]
Heb hem al voorbij zien komen voor 89,- online
Edit: 85,- https://misterbricks.nl/l...tml?utm_source=brickwatch
Juiste kleur en 9,99 https://www.lego.com/nl-n...16459757482374_d5f6944a40
Ben benieuwd, had laatst al bijna zo een Lego Creator huis gekocht.
Als bezigheids therapie in plaats van de tv of Tweakers
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Sowieso een leuke plaats én winkel (met alléén maar Lego) om eens een keer binnen te gaan als je daar iets om geeft. Nadeel is dat die winkel daar écht midden in het 'dorp' zit en je dus minimaal €0,50 aan parkeerkosten kwijt bent (auto) als je er vervolgens naar toe gaat lopen.Bommes schreef op zondag 27 februari 2022 @ 17:11:
[...]
De link van @Will_M heeft hem voor 79,99 euro online staan.
Ben benieuwd, had laatst al bijna zo een Lego Creator huis gekocht.
Als bezigheids therapie in plaats van de tv of Tweakers
Zag ik jou daar vanmiddag mee op de boulevard van Vlissingen rijden rondom 16u?!R0y. schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:01:
Toch een helm besteld namelijk de RPHA 11 in onderstaande kleurencombinatie. Past goed bij het rood in mijn Dainese pak.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
Nog steeds geen tintelingen in m'n hand gehad
Verder echt de goede keuze geweest voor mij, rijd heerlijk, kunt er goed mee gummen en is lekker lichtvoetig. De eerste 500km staan er inmiddels op!

Awesome
Het onderstaande filmpje toont aan waarom diverse motorzaken de probleemanalyse en al helemaal de reparatie van bepaalde zelfbouwprojectjes simpelweg weigeren. Ook toont dit aan dat sommige mensen van (onder andere) de elektra van een voertuig af moeten blijven.
Voor de ongeduldigen onder ons, vanaf 16:50 gaat hij daadwerkelijk naar de kabelboom kijken. Daarvoor eerst een aantal runs op de testbank en daarna het bekijken van de storingscodes.
Duits gesproken, want ze zitten in Hamburg.
Zou best wel eens kunnen! Waar zat je? Ik zag op het einde bij Michiel nog twee motorrijders, verder geen gespot volgens mijmr_zippey schreef op zondag 27 februari 2022 @ 19:24:
[...]
Zag ik jou daar vanmiddag mee op de boulevard van Vlissingen rijden rondom 16u?!
Gisteren lekker rondje gedaan van ongeveer 200km beetje afgekoeld op het laatste. Daarna erg gezellig geborreld dus niet fris genoeg om vandaag nog op te stappen.
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het was prachtig weer in ieder geval hier in BE! +/- 140 km gereden, met hier en daar een terrasje 👌botoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:01:
Hoop happy zwaaihandjes op de weg vandaagen dan te denken dat er veel pas 1 maart uit de winterverzekering komen. Parkeerplaats bij Motorsaloon in Amersfoort was ook goed vol.
:strip_exif()/f/image/6dKmsLnsEVGk6b6OYBemHWmH.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dat echt nog een ding, een motorverzekering met winterstop? Ik meende dat ze dat allemaal ingecalculeerd hadden onderhand. Of vergis ik mij in het aantal mensen dat echt een winterstop doet?botoo schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:01:
Hoop happy zwaaihandjes op de weg vandaagen dan te denken dat er veel pas 1 maart uit de winterverzekering komen. Parkeerplaats bij Motorsaloon in Amersfoort was ook goed vol.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Kom jij überhaupt wel eens uit je winterstop? Afgelopen jaar 1 ritje gedaan?Vrijdag schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:06:
Het is mij nog niet warm genoeg en er ligt hier zoveel zout dat het wel sneeuw lijkt. Dus ik ben nog in winterstop
In het begin, toen ik nog bij KNMV verzekerd was, had ik dat ook. KNMV houdt een winterstop aan van 15 december tot 15 februari. Dat zijn voor mij de feestdagen t/m carnaval. In die periode rij ik normaal gesproken toch niet. Die ene mooie winterdag nam ik dan wel voor lief.mphilipp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 07:58:
[...]
Is dat echt nog een ding, een motorverzekering met winterstop? Ik meende dat ze dat allemaal ingecalculeerd hadden onderhand. Of vergis ik mij in het aantal mensen dat echt een winterstop doet?
Let wel, voor die paar weken kreeg je 10% korting. Afhankelijk van de premie die je betaalt kan dat best een leuk bedrag zijn.
Inmiddels is mijn premie lager, én zit ik bij een andere verzekering. Vandaar dat de winterstop er sowieso vanaf is.
Vooral de knieschijf gaat nog wel een paar maanden duren voordat ik weer goed kan lopen.
:strip_exif()/f/image/8bKlFDqeacYqZIcMCFSO4PvY.jpg?f=fotoalbum_large)
Allereerst beterschap en een voorspoedig herstel gewenst. Neem een goeie advocaat of rechtsbijstand voor alle kosten en teken niet zomaar je rechten over. Met alles wat je hebt kan werken voor langere tijd onmogelijk of zelfs je leven lang beperkt zijn al die kosten/inkomensderving zul je uitgekeerd moeten krijgen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
R0y. schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:25:
[...]
Kom jij überhaupt wel eens uit je winterstop? Afgelopen jaar 1 ritje gedaan?
:strip_exif()/f/image/XOgBHvPFDTsRFvlw6UAxBdEj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, ééntje
Dafuq man, dat ziet er (en is ook) wel heel erg heftigPrecedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
Ik ben denk ik voorlopig even klaar met motorrijden. Zondag 13feb een frontale botsing gehad met een dronken Poolse man die op mijn weghelft kwam, we reden allebei rond de 50/km/h. Hele waslijst aan letsel: zware hersenschudding, knieschijf gebroken, pols gebroken, elleboog gebroken, schaambeen op meerdere plekken gebroken, ruggenwervel gebroken en nog een kleine klaplong.
Vooral de knieschijf gaat nog wel een paar maanden duren voordat ik weer goed kan lopen.
[Afbeelding]
Ik heb rechtsbijstand met een module verkeer, maar toch ervoor gekozen een gespecialiseerde letselschadeadvocaat aan te stellen. Dit ook op aanraden van slachtofferhulp en al de mensen om mij heen. We zijn alles goed aan het bewaren, zelfs de parkeerbonnetjes van het ziekenhuis.
Beterschap en sterkte met de revalidatie. Flinke klap… 😢Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
Ik ben denk ik voorlopig even klaar met motorrijden. Zondag 13feb een frontale botsing gehad met een dronken Poolse man die op mijn weghelft kwam, we reden allebei rond de 50/km/h. Hele waslijst aan letsel: zware hersenschudding, knieschijf gebroken, pols gebroken, elleboog gebroken, schaambeen op meerdere plekken gebroken, ruggenwervel gebroken en nog een kleine klaplong.
[Afbeelding]
I took the blue pill…
En mijn achterhoofd niet voorzien van een hartje
@Precedente sterkte ermee! Een kennis heeft ook ooit zo'n geintje gehad (dronken Pool) en de verzekering deed heel moeilijk. Ik hoop voor dat je dat gezeik bespaard blijft en dat je je kan focussen op je herstel.
XBL: DonFrans
Heftig! Heel veel beterschap toegewenst.Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
[Afbeelding]
Beterschap! Pfff nachtmerrie materiaal.. Sterkte met het herstel.Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
[Afbeelding]
Ik hoop dat je het onderste uit de kan kan halen bij die lijerPrecedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:04:
Bedankt mannen!
Ik heb rechtsbijstand met een module verkeer, maar toch ervoor gekozen een gespecialiseerde letselschadeadvocaat aan te stellen. Dit ook op aanraden van slachtofferhulp en al de mensen om mij heen. We zijn alles goed aan het bewaren, zelfs de parkeerbonnetjes van het ziekenhuis.
@Frans92 Sorrynotsorry
And suddenly, a wild Hawk appears at the gas stationR0y. schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:25:
[...]
En natuurlijk… in de buurt van een tankstation!
In a Galaxy, far, far away....Vrijdag schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:27:
[...]
And suddenly, a wild Hawk appears at the gas station
In principe wordt het onderling tussen de verzekeringen opgelost. Maar het zou eventueel kunnen escaleren mocht de tegenpartij weigeren. Het gehele proces gaat sowieso 2 jaar duren omdat dan pas duidelijk is/wordt of ik blijvend letsel heb. Ook dan komt pas de afrekening, gelukkig wel tussentijdse voorschoten. Maar we hebben gelukkig een lange adem.Vrijdag schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:26:
[...]
Ik hoop dat je het onderste uit de kan kan halen bij die lijerKomt het ook nog voor de rechter, of worden dit soort zaken door advocaten onderling opgelost?
@Frans92 Sorrynotsorry
Damn, dat is een flinke smakkert geweest. Helaas flink wat letsel maar heb je het wel overleefd. Heel veel sterkte, succes en herstel toegewenst. Hopelijk verloopt het hele verzekeringtechnische verhaal een beetje voorspoedig.Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
[Afbeelding]
Damn! Dat was een behoorlijke klap! Zo zie je maar dat armen en benen erg kwetsbaar zijn en best moeilijk goed te beschermen. We zijn sowieso erg kwetsbaar op de motor, en een frontale botsing met een auto is een van de slechtste scenario's. Veel sterkte met het herstel!Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
Nog iets gehoord van die flapdrol?
Jemig wat bizar dat een tegenpartij kan weigeren, zeker in een situatie als dit, op de verkeerde weghelft én ook nog eens dronkenPrecedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:37:
[...]
In principe wordt het onderling tussen de verzekeringen opgelost. Maar het zou eventueel kunnen escaleren mocht de tegenpartij weigeren. Het gehele proces gaat sowieso 2 jaar duren omdat dan pas duidelijk is/wordt of ik blijvend letsel heb. Ook dan komt pas de afrekening, gelukkig wel tussentijdse voorschoten. Maar we hebben gelukkig een lange adem.

En twee jaar, dat moet je inderdaad een lange adem hebben. Hopelijk herstel je snel weer!
Ja, het is precies de tijd dat je niet mag rijden trekken ze er vanaf.DrivinUCrazy schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:46:
Let wel, voor die paar weken kreeg je 10% korting. Afhankelijk van de premie die je betaalt kan dat best een leuk bedrag zijn.
Inmiddels is mijn premie lager, én zit ik bij een andere verzekering. Vandaar dat de winterstop er sowieso vanaf is.
Niet dat ik fanatiek doorrijdt in de winter, maar ik hou wel de optie open en als het een keer lekker weer is, dan pak ik 'm gewoon.
Dit soort situaties kan 2 jaar zelfs snel zijn.Vrijdag schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Jemig wat bizar dat een tegenpartij kan weigeren, zeker in een situatie als dit, op de verkeerde weghelft én ook nog eens dronkenHoop dat 'ie niet vlucht naar Polen.
En twee jaar, dat moet je inderdaad een lange adem hebben. Hopelijk herstel je snel weer!
Maat van mij had een mooie oldtimer chevy waar een junk onder invloed met 80km/h was ingereden in een gestolen auto.
Heeft 5 jaar geduurd voordat er wat beweging in de zaak zat.
Wel dat hij zich enorm schuldig voelt en mij graag wilt ontmoeten. Daar stond ik misschien wel open voor, totdat ik hoorde dat hij 400UGL in z'n bloed had haha. Nu heb ik daar geen behoefte meer aan.mphilipp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:57:
[...]
Damn! Dat was een behoorlijke klap! Zo zie je maar dat armen en benen erg kwetsbaar zijn en best moeilijk goed te beschermen. We zijn sowieso erg kwetsbaar op de motor, en een frontale botsing met een auto is een van de slechtste scenario's. Veel sterkte met het herstel!
Nog iets gehoord van die flapdrol?
Ja, dat zal zijn advocaat wel hebben geopperd. Dan staat het beter als ie moet voorkomen. Met zo'n plens drank ik je lijf moeten ze je rijbewijs gewoon permanent invorderen.Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:33:
Wel dat hij zich enorm schuldig voelt en mij graag wilt ontmoeten. Daar stond ik misschien wel open voor, totdat ik hoorde dat hij 400UGL in z'n bloed had haha. Nu heb ik daar geen behoefte meer aan.
Als hij in de auto stapt nadat hij zoveel (of uberhaupt!) heeft gedronken, denk ik ook niet dat het wel of niet hebben van een rijbewijs hem tegenhoudt om in de auto te stappen.mphilipp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:40:
[...]
Ja, dat zal zijn advocaat wel hebben geopperd. Dan staat het beter als ie moet voorkomen. Met zo'n plens drank ik je lijf moeten ze je rijbewijs gewoon permanent invorderen.
@Precedente Sterkte!
Dat kan, maar dan krijgt ie (hopelijk) alleen maar een hardere douw als er wéér wat gebeurt. Wat mij betreft krijgen dronken bestuurders meteen langs de kant van de weg een nekschot, maar dat krijgen we er nooit doorheen ben ik bang...UTwizard schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:52:
[...]
Als hij in de auto stapt nadat hij zoveel (of uberhaupt!) heeft gedronken, denk ik ook niet dat het wel of niet hebben van een rijbewijs hem tegenhoudt om in de auto te stappen.

Maar er zijn ook mensen die de 1500km per jaar écht niet halen. En dan noem ik al bewust een hoog aantal kilometers. Hoe groot schat je dan de kans in dat die fanatiek genoeg zijn om bij winterweer de motor van stal te halen? Ik bedoel, dan is het koud, moet je de motor wéér poetsen, laagstaande zon, vrouw en kinderen zeuren dat je tijd met hun moet doorbrengen... Ieders situatie is anders.mphilipp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:59:
[...]
Ja, het is precies de tijd dat je niet mag rijden trekken ze er vanaf.
Niet dat ik fanatiek doorrijdt in de winter, maar ik hou wel de optie open en als het een keer lekker weer is, dan pak ik 'm gewoon.
Damn wat een klap zeg.. heel veel sterkte met je herstel.Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 09:37:
[...]
In principe wordt het onderling tussen de verzekeringen opgelost. Maar het zou eventueel kunnen escaleren mocht de tegenpartij weigeren. Het gehele proces gaat sowieso 2 jaar duren omdat dan pas duidelijk is/wordt of ik blijvend letsel heb. Ook dan komt pas de afrekening, gelukkig wel tussentijdse voorschoten. Maar we hebben gelukkig een lange adem.
Ik hoop het niet voor je maar het kan nog veel langer dan die 2 jaar duren
Mijn vrouw is gedeeltelijk arbeidsongeschikt gereden door een of andere flap drol.
Die klapte vol achterop haar auto toen ze aan het afremmen voor een file was..
12 jaar, ja je leest het goed 12 jaar later is pas de handtekening gezet onder de overeenkomst.
En ja ze had een hele goede advocaat die gelukkig door diverse voorschotten ook gedeeltelijk door de tegenpartij betaald werd.
Nogmaals succes man

Kolere, dat is een beste klap en waslijst. Veel sterkte met het herstel!Precedente schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:51:
[Afbeelding]
Awesome
Ik herken zoveel blikken van mDrivinUCrazy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 20:36:
Stecher Motorradtechnik plaatst wel eens interessante filmpjes. Bijvoorbeeld, hoe wordt een ECU opnieuw gemapt, wat simpel onderhoud wordt uitgelegd, een versnellingsbak met een probleempje wordt uit elkaar gehaald en de werking wordt gedemonstreerd.
Het onderstaande filmpje toont aan waarom diverse motorzaken de probleemanalyse en al helemaal de reparatie van bepaalde zelfbouwprojectjes simpelweg weigeren. Ook toont dit aan dat sommige mensen van (onder andere) de elektra van een voertuig af moeten blijven.
[YouTube: Sehr VERRÜCKTER Prüfstandslauf | Yamaha R1 sorgt beim Chef für SCHLECHTE LAUNE!]
Voor de ongeduldigen onder ons, vanaf 16:50 gaat hij daadwerkelijk naar de kabelboom kijken. Daarvoor eerst een aantal runs op de testbank en daarna het bekijken van de storingscodes.
Duits gesproken, want ze zitten in Hamburg.

Ik keek ook altijd zo angstig en hoopvol als er weer zo'n zelfbouwproject voorbij kwam.
Angstig omdat je het op moest lossen en omdat de klant altijd over de zeik was dat je zn kindje af liep te zeiken.
Hoopvol omdat het toch wel hilarisch was wat voor zooi het altijd weer was
Op 19:05 is ook geweldig
'Als ik het me goed herinner heeft een R1 niet alleen maar rood in de kabelboom, maar volgens mij ook andere kleuren'
leeg
je mag mij ook bijschrijven als (NL) Brabantse rijder hoor!
@Precedente beterschap en een spoedig herstel gewenst.....
hierbij een paar fototjes van mijn brommer;
:strip_exif()/f/image/y4JzSki5zBsXIJd9gbOZTsVz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/P9vkkhEX5fly2rxzbmglgYwh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3dVJFVAs2gAlaeXYvrc3EcWn.jpg?f=fotoalbum_large)

Sowieso, wat deed de man in een auto.

De enige (vind ik) mooie R1200R in mijn prijsklasse stond bij Ten Kate. Heb ik bekeken, maar ze waren niet zo happig op een proefrit omdat ik nog niet 100% zeker van mijn zaak was en hij bovendien nog niet zo lang binnen was en er nog met een lekke voorvork (plas vorkolie onder het voorwiel) bij stond. De verkoper begon over beleid van de zaak, ze wilden ergens wel meewerken aan mijn zoektocht maar na wat wikken en wegen zat een proefrit er toch niet in. Ik moest eerst echt zeker van mijn zaak zijn. Oke, het was ook de eerste zaak waar we binnenliepen, maar toch jammer. De volgende dag vond ik die toch wel erg mooi en wilde ik toch graag nogmaals langskomen voor een proefrit. Kijk op hun website, he da's gek ik zie hem niet meer staan. Kijk op Marktplaats, advertentie verlopen. Dus ja hoor, verkocht
Toen maar gaan proefrijden op mijn volgende optie, een Honda CBR600F uit 2011. Erg nette fiets, weinig kilometers en rijdt een stuk beter dan de oude VFR750 van mijn broer waar ik de laatste tijd wat op rondrijd. Ding is wel dat die voor een passagier aanzienlijk minder fijn is, geen middenbok heeft, mijn Dyson stofzuiger nog beter klinkt en je hem wel aardig hoog in de toeren moet houden wil je wat vermogen hebben. Zeker ten opzichte van de VFR, die pakt toch echt een stukje sneller op. Een koffer past er ook niet echt bij hoewel het als het echt moet wel kan. Hij vinkt dus niet alles af wat ik graag zou willen, maar het is wel een erg nette en toegankelijke fiets.
Kijk ik naar wat wel vrijwel alles voor mij afvinkt dan kom ik toch snel uit in de 800CC+ modellen zoals een VFR800, FZ8 Fazer, FZ1 Fazer en Z1000SX. Een nette VFR800 kan ik niet in de buurt vinden in een specificatie zoals ik hem zou willen en een nette Z1000SX of FZ8 Fazer is momenteel boven budget. Blijft die FZ1 Fazer over. Heb een mooie gezien die ook niet aan de andere kant van het land staat, dus dat is gunstig. Maar het is wel een fiets met 150pk. Nu ben ik geen 18 jarige wannabe racer en vertrouw ik mezelf wel maar toch hoor ik mensen wel erg vaak zeggen dat je niet op een fiets met 100+ pk moet beginnen. Dat dacht ik zelf eerst ook, maar nu ik een paar keer op die VFR750 (rond de 110 pk, is wat gekieteld) rond heb gereden en zo'n CBR600F eigenlijk vrij tam aanvoelt kom ik daar wat op terug en overweeg ik nu om toch eens een proefritje op zo'n Fazer te gaan maken.
TL;DR: Bij verschillende motorzaken geweest en weet nu beter wat bij me past en wat niet. Proefgereden op een CBR600F. Mooi ding maar die voelde toch vrij tam en vinkt qua comfort niet alles aan. Een FZ1 Fazer doet dat op papier wel maar nog niet op gereden en een dergelijke zware fiets wordt vaak afgeraden. Misschien toch maar eens proefrijden op zoiets.
[ Voor 5% gewijzigd door ArjenIsM3 op 28-02-2022 13:27 ]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Heb je de F800ST/S/GT ook eens bekeken? Is een Sport Tour fiets. Parallel twin 800cc.ArjenIsM3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
Misschien toch maar eens proefrijden op zoiets.

@Precedente Sterkte man, hoop dat er geen blijvende schade is aangericht. Meld je ook meteen (deels) ziek op werk, dan kan het niet tegen je gebruikt worden dat je dat pas later hebt gedaan (zoals ik had nav een auto-ongeluk).
[ Voor 26% gewijzigd door noes op 28-02-2022 14:01 ]
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Een FZ1 is een goedzak van een motor waar je hard mee kan, maar net zo makkelijk rustig mee kan rijden. Doet bij normaal rijden geen vlieg kwaad. Ken er 2 die er vrij snel op zijn overgestapt na hun begin periode en die vinden hem niet moeilijker te handelen als de 600cc die ze ervoor hadden. Persoonlijk had ik er nu nog op gereden als ik geen CC en een rechtere positie had gewild.ArjenIsM3 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
Afgelopen weekend bij verschillende motorzaken geweest om me wat te oriënteren en van de longlist een shortlist te proberen te maken. Dat is aardig gelukt. Op veel verschillende motoren gezeten en tot de conclusie gekomen dat de echte tour en allroad modellen zoals een CBF1000/Triumph Tiger/BMW GS/RT het niet zijn voor mij. Een Tracer 900 vind ik dan wel weer mooi, maar die zijn te duur. Modellen als een CBR600RR zit ik te ver voorover op en mist comfort. Krijg direct last van mijn schouder (blessure) als ik erop ga zitten. Niet de bedoeling natuurlijk. Ben er ook achter dat het toch wel fijn is als een passagier ook nog enigszins normaal kan zitten, de motor een middenbok heeft en er eventueel ook een koffer achterop geschroefd kan worden. Oh en ABS wil ik gewoon hebben. Dan blijft over: een wat grotere naked (Aprilia Shiver, BMW R1200R) of een sport-tour-achtige fiets.
De enige (vind ik) mooie R1200R in mijn prijsklasse stond bij Ten Kate. Heb ik bekeken, maar ze waren niet zo happig op een proefrit omdat ik nog niet 100% zeker van mijn zaak was en hij bovendien nog niet zo lang binnen was en er nog met een lekke voorvork (plas vorkolie onder het voorwiel) bij stond. De verkoper begon over beleid van de zaak, ze wilden ergens wel meewerken aan mijn zoektocht maar na wat wikken en wegen zat een proefrit er toch niet in. Ik moest eerst echt zeker van mijn zaak zijn. Oke, het was ook de eerste zaak waar we binnenliepen, maar toch jammer. De volgende dag vond ik die toch wel erg mooi en wilde ik toch graag nogmaals langskomen voor een proefrit. Kijk op hun website, he da's gek ik zie hem niet meer staan. Kijk op Marktplaats, advertentie verlopen. Dus ja hoor, verkocht.
Toen maar gaan proefrijden op mijn volgende optie, een Honda CBR600F uit 2011. Erg nette fiets, weinig kilometers en rijdt een stuk beter dan de oude VFR750 van mijn broer waar ik de laatste tijd wat op rondrijd. Ding is wel dat die voor een passagier aanzienlijk minder fijn is, geen middenbok heeft, mijn Dyson stofzuiger nog beter klinkt en je hem wel aardig hoog in de toeren moet houden wil je wat vermogen hebben. Zeker ten opzichte van de VFR, die pakt toch echt een stukje sneller op. Een koffer past er ook niet echt bij hoewel het als het echt moet wel kan. Hij vinkt dus niet alles af wat ik graag zou willen, maar het is wel een erg nette en toegankelijke fiets.
Kijk ik naar wat wel vrijwel alles voor mij afvinkt dan kom ik toch snel uit in de 800CC+ modellen zoals een VFR800, FZ8 Fazer, FZ1 Fazer en Z1000SX. Een nette VFR800 kan ik niet in de buurt vinden in een specificatie zoals ik hem zou willen en een nette Z1000SX of FZ8 Fazer is momenteel boven budget. Blijft die FZ1 Fazer over. Heb een mooie gezien die ook niet aan de andere kant van het land staat, dus dat is gunstig. Maar het is wel een fiets met 150pk. Nu ben ik geen 18 jarige wannabe racer en vertrouw ik mezelf wel maar toch hoor ik mensen wel erg vaak zeggen dat je niet op een fiets met 100+ pk moet beginnen. Dat dacht ik zelf eerst ook, maar nu ik een paar keer op die VFR750 (rond de 110 pk, is wat gekieteld) rond heb gereden en zo'n CBR600F eigenlijk vrij tam aanvoelt kom ik daar wat op terug en overweeg ik nu om toch eens een proefritje op zo'n Fazer te gaan maken.
TL;DR: Bij verschillende motorzaken geweest en weet nu beter wat bij me past en wat niet. Proefgereden op een CBR600F. Mooi ding maar die voelde toch vrij tam en vinkt qua comfort niet alles aan. Een FZ1 Fazer doet dat op papier wel maar nog niet op gereden en een dergelijke zware fiets wordt vaak afgeraden. Misschien toch maar eens proefrijden op zoiets.
2 punten om op te letten:
- Nieuwer dan 2008 kopen, eerste 2 jaar hadden (soms) last van frame scheuren door een slechte las. (met ABS heb je al snel aan deze eis voldaan overigens, dat werd pas later een optie)
- alle FZ1's, welk bouwjaar dan ook (net als de fz8 en R1 met hetzelfde blok), hebben een risico om de rotor zitten. Dat deel van de dynamo is voorzien van gelijmde magneten. Die laten nog wel eens los. Word aangeraden om die prefentief te vervangen. (pas in 2015 kwam er een nieuw onderdeel waarbij dat verholpen is). Of dat al gedaan is kun je vooraf niet controleren zonder het los te maken of bewijs van de verkoper te krijgen.
Awesome
En houd er ook rekening mee dat de 2006 versie een fuel cutoff heeft die best vervelend kan zijn, dit is bij de 2007 al grotendeels verholpen en kan anders met een ECU flash opgelost worden.A13X schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Een FZ1 is een goedzak van een motor waar je hard mee kan, maar net zo makkelijk rustig mee kan rijden. Doet bij normaal rijden geen vlieg kwaad. Ken er 2 die er vrij snel op zijn overgestapt na hun begin periode en die vinden hem niet moeilijker te handelen als de 600cc die ze ervoor hadden. Persoonlijk had ik er nu nog op gereden als ik geen CC en een rechtere positie had gewild.
- Nieuwer dan 2008 kopen, eerste 2 jaar hadden (soms) last van frame scheuren door een slechte las. (met ABS heb je al snel aan deze eis voldaan overigens, dat werd pas later een optie)
- alle FZ1's, welk bouwjaar dan ook (net als de fz8 en R1 met hetzelfde blok), hebben een risico om de rotor zitten. Dat deel van de dynamo is voorzien van gelijmde magneten. Die laten nog wel eens los. Word aangeraden om die prefentief te vervangen. (pas in 2015 kwam er een nieuw onderdeel waarbij dat verholpen is). Of dat al gedaan is kun je vooraf niet controleren zonder het los te maken of bewijs van de verkoper te krijgen.
De rotor heeft het bij mij 3 weken terug begeven en is nu vervangen. de ECU word volgende week gedaan
Had ik persoonlijk bij mijn 2006 niet zo'n last van, maar hij wilt ABS en ik meen dat ABS pas vanaf 2008 beschikbaar was.Arcalite schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:13:
[...]
En houd er ook rekening mee dat de 2006 versie een fuel cutoff heeft die best vervelend kan zijn, dit is bij de 2007 al grotendeels verholpen en kan anders met een ECU flash opgelost worden.
De rotor heeft het bij mij 3 weken terug begeven en is nu vervangen. de ECU word volgende week gedaan
Rotor prefentief vervangen scheelt je meestal wel in de kosten. Anders kun je magneten gaan lopen vissen uit het blok, de stator neemt ie ook nog wel eens mee.
@wokkelz het is een typische "jap" (honda/yamaha/suzuki) 4 cilinder, boterzacht en soepel als wat. Dat kun je idd als karakterloos ervaren. IMO dan wel weer een goede eigenschap voor een beginner.
[ Voor 12% gewijzigd door A13X op 28-02-2022 14:26 ]
Awesome
Er zijn al 2007 modellen met ABS en de rotor preventief vervangen werd mij bij de motorzaak niet aangeraden omdat het heel weinig voor kwam in hun ervaring. Gelukkig was ik er op tijd bij en was de schade reuze beperkt. Wel meer werk omdat de lager in de kap ook gaar was maarja dat is gewoon pech hebben.A13X schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:22:
[...]
Had ik persoonlijk bij mijn 2006 niet zo'n last van, maar hij wilt ABS en ik meen dat ABS pas vanaf 2008 beschikbaar was.
Rotor prefentief vervangen scheelt je meestal wel in de kosten. Anders kun je magneten gaan lopen vissen uit het blok, de stator neemt ie ook nog wel eens mee.
@wokkelz het is een typische "jap" (honda/yamaha/suzuki) 4 cilinder, boterzacht en soepel als wat. Dat kun je idd als karakterloos ervaren. IMO dan wel weer een goede eigenschap voor een beginner.
Verder vind ik het een heerlijke fiets om te rijden en je kan de fuel cutoff redelijk maskeren met een boosterplug en de ECU flash te duur is
Niet dat ik compleet in angst op die motor zit, maar zoals we zien is het zó gebeurd, en het kan zomaar anders lopen. Zo'n vest is nog een redelijk comfortabel ding om te dragen; je ziet niet ingesnoerd ofzo.
Heb ik inderdaad al eens bekeken, evenals de F800R. Doet qua uiterlijk alleen niets met me. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van parallel twins. Lesmotor was een Z650 en die vond ik ook al niet fantastisch rijden.GooBall schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:49:
[...]
Heb je de F800ST/S/GT ook eens bekeken? Is een Sport Tour fiets. Parallel twin 800cc.
Dat verschil was best groot voor mijn gevoel ja. Een R1200RS lijkt me fantastisch maar is helaas boven budget (€6000) en ik kan geen mooie R1200R vinden die me aanspreekt qua looks. Die bij Ten Kate stond was heel dik, volledig zwart en aangekleed met een hugger, onderkuip, ruitje, volledig Akrapovic systeem en ook nog zaken als ABS, TCS, ESA, handvatverwarming, etc. The one that got awaynoes schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:59:
@ArjenIsM3 Nog eens de R1200R proberen te rijden, of de R1200RS. Heerlijke motorenIk snap wel dat je de 600cc enz wat tam vindt voelen: die moet je wat meer uitknijpen voor het vermogen los komt. De R1200 boxers (maar ook zo'n FZ1/Fazer1000) zijn al vrij sterk onderin en voelen dus veel krachtiger.
Klinkt goed! Had inderdaad al gelezen dat de eerdere modellen wat problemen hadden en dat je liefst eentje van 2010 of nieuwer koopt. Naast dat het probleem met frame scheuren is opgelost schijnen die ook een stuk soepeler op het gas te gaan. Dat met die rotor.. tsja. Dat zou ik dan moeten navragen bij de zaak maar ik denk dat ik het antwoord al weet. Vervangingsonderdeel is ook alweer €350 zie ik en dan moet ie er nog op. Iets om rekening mee te houden in ieder geval. Bedankt voor de info!A13X schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:02:
[...]
Een FZ1 is een goedzak van een motor waar je hard mee kan, maar net zo makkelijk rustig mee kan rijden. Doet bij normaal rijden geen vlieg kwaad. Ken er 2 die er vrij snel op zijn overgestapt na hun begin periode en die vinden hem niet moeilijker te handelen als de 600cc die ze ervoor hadden. Persoonlijk had ik er nu nog op gereden als ik geen CC en een rechtere positie had gewild.
@Arcalite @wokkelz
En "aha, hier hebben we ook andere kleuren!. Rood-blauw op zwart... grijs-roze op zwart... groen op zwart... zwart op zwart. Zie je, toch nog één goed!"4x2 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:16:
[...]
Ik herken zoveel blikken van m
Ik keek ook altijd zo angstig en hoopvol als er weer zo'n zelfbouwproject voorbij kwam.
Angstig omdat je het op moest lossen en omdat de klant altijd over de zeik was dat je zn kindje af liep te zeiken.
Hoopvol omdat het toch wel hilarisch was wat voor zooi het altijd weer was
Op 19:05 is ook geweldig![]()
'Als ik het me goed herinner heeft een R1 niet alleen maar rood in de kabelboom, maar volgens mij ook andere kleuren'
Ik houd wel van zijn sarcasme hier en daar.
In het begin had ik nog een beetje de hoop dat het ding hetzelfde euvel had als mijn Super Tenere afgelopen jaar: een defecte (lucht)sensor die de rest van de elektra ook over de zeik hielp. Maar hier is de oorzaak een stuk duidelijker. De oplossing echter...
Aangepaste ecu, pc5 afgesteld op dyno, 2006 model met 34k km. Staat nog niet op de website.
Dit is mijn K75 uit 1993, al een jaar of 5 in mijn bezit inmiddels en heeft me nog nooit in de steek gelaten (behalve die keer dat ik zelf de accu had laten sterven
Afgelopen weekend:
:strip_exif()/f/image/IFJavAmebc5hB9c2iiVn4hU0.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorig jaar:
:strip_exif()/f/image/gppxqPIQuiwli0Gc1YWN1fEy.jpg?f=fotoalbum_large)
5 jaar terug:
:strip_exif()/f/image/gq3YYWGYHsNP9ZaU8jDkZ4ZD.jpg?f=fotoalbum_large)
@Precedente sterkte man, hoop dat het snel weer goed gaat.
Dit topic is gesloten.