@
thijsq en @
Leviathius en eventuele andere belangstellenden

, alvast een kleine eerste impressie van de Beeline Moto.
Ik heb een stukje van zo'n 20 kilometer gereden van mijn ouders naar huis. Voor mij niet een heel onbekende route over de snelweg met best wel ingewikkelde kruispunten/afsplitsingen. A15-A4-A20. De aanwijzingen die de navigatie geeft (een doorzichtig pijltje rechtdoor met een "vol" pijltje naar rechts) om de afslag te nemen zijn voor mij duidelijk genoeg. Maar ik ken deze route ook door en door. Of deze aanwijzingen duidelijk genoeg zijn, ga ik merken komend weekend.
Het is grappig hoe simpel ze een rotonde aangeven. Een symbooltje van de rotonde met daarin het afslagnummer. Een 2 geeft dus (normaal gezien) aan dat je rechtdoor over de rotonde moet.
Tijdens het bestellen had ik nog een motor met een stuur waar de handvatten op een buis zitten. Daarvoor had ik 2 type mounts besteld, zodat dat altijd zou passen. Nu rijdt ik een motor waarbij de handvatten aan de kroonplaat vastzitten. Hiervoor had ik een andere mount nodig.
Geluk bij een ongeluk: ik was één van de unlucky few die nog extra lang op zijn Beeline Moto moest wachten. Ter compensatie mocht ik een extra'tje (nieuwe mount in mijn geval) uitzoeken. Dat heb ik gedaan op basis van mijn nieuwe motor. De extra gekregen mount is degene die ik nu gemonteerd heb. Volgens mij heb ik een hoesje extra, extra gekregen. Die had ik niet geselecteerd bij het bestellen en ook niet aangegeven ter compensatie voor het lange wachten. Toch leuk!
Het schermpje is wel een stuk kleiner dan je tegenwoordig zou verwachten. Er zijn toch behoorlijke bezels te zien. Echter, tijdens het rijden, merk je hier niets van. Zelfs met zonnevizier en met een zonnetje is het scherm goed af te lezen.
Al met al ben ik ná een ritje erg positief over deze navigatie. Misschien komt het wel omdat ik ruim een jaar heb moeten wachten en het nu nog erg nieuw is. Tijdens het uitpakken voelde ik me als een klein jongetje op zijn verjaardag. Wie weet brengt de komende tijd wel nieuwe inzichten, of blijf ik zeer positief over deze navigatie.
Hij ligt nu lekker op te laden, zodat ik Luxemburg kan gaan verkennen aanstaand weekend!
Ook nog een paar foto'tjes: