It's dogged that does it
Inderdaad de beste manier om het te leren, gewoon gaan rijden.
Mij niet helemaal duidelijk maar heb je gekampeerd of in hotels geslapen?
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Mijn vriendin heeft er een jas van, op zich wel okay kwaliteit voor die paar keer dat ze achterop gaat.Bommes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:37:
Iemand heel toevallig ervaring met het motorkledingmerk Course:
https://www.xlmoto.nl/mot...olijfgroen_pid-PM-4901144
Erg budget maar dat is nu ff juist de bedoeling.
Lijkt me wel een fijne oplossing voor het offroad rijden. Kniebeschermers er in, broekspijpen in de laarzen.
Zonder dat ik meteen rond rij als de gemiddelde crosser, als zuurstok bedoel ik dan.
Ziet er gewoon goed uit en netjes afgewerkt, maar ik denk dat levensduur iets minder is. (Leer van haar is factor 2 dunner dan mijn leren jas gok ik)
Ik had als eerste het idee om een tent mee te nemen, maar de extra zak achterop zat verschrikkelijk ruk met de rugzak op, dus die heb ik thuis gelaten. Uiteindelijk heb ik gebruik gemaakt van Hotels en van vooropgezette tenten en ecopods op campings, maar net wat beschikbaar was.Bommes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 21:58:
Vette trip @mambo No5 thanks voor je verslagje.
Inderdaad de beste manier om het te leren, gewoon gaan rijden.
Mij niet helemaal duidelijk maar heb je gekampeerd of in hotels geslapen?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WypOboXWfLdFVyhjzz4did5X.jpg?f=user_large)
^^ Die dingen zijn erg goed bevallen overigens, minder duur als Hotels, toch een warm bed en het idee dat je toch iets aan het camperen bent
[ Voor 18% gewijzigd door mambo No5 op 30-09-2021 22:15 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Is toch weer 90 euro voor iets wat misschien niet gaat bevallen.
Denk dat ik ff wat winkels af ga opzoek naar een broek die geschikt is voor offroad werk.
Cool @mambo No5 nogmaals toffe trip.
Jaloers ben ik wel een beetje.. dit jaar ben ik niet weg gekund met de motor.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Het voordeel van wat later (of eerder) in het jaar op pad gaan is dat je op campings voor 1 of 2 nachten voor niet al teveel geld een huur accommodatie kan vinden. Vaak niet veel duurder dan een kampeerplaats en wel het comfort van een normaal bed en stahoogte. Zeker als je met z'n 2en bent is het voordeliger dan een hotel of een B&B.
En bij de meeste campings heb je ook een winkeltje waar je brood en beleg kan kopen. Dus het ontbijt is dan ook simpel op te lossen.
Vraagje hier:
Over 2½ week gaan we een midweek naar de Vogezen, en eigenlijk wil ik de motoren op een trailer meenemen.
Heeft er hier iemand een trailer voor 2 motoren te huur? Het liefst geremd
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
Nou vertel, wat vond je er van?Jolke schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:41:
Omdat het @Vrijdag is
Ik heb een proefrit op een GS gemaakt!
[...]
2021 GS of GSA? Of ouder model?
Fotos?
🇺🇦
Aangaande de Vogezen (Les Vosges): In al die jaren dat ik motor rijd (vanaf m'n 18e, ik ben van '71) ben ik vaak in die schitterend mooie regio geweest en ik kan me niet heugen dat ik 'Le Grand Ballon' óóit zonder nat pak naar boven heb kunnen rijden.... Restaurant boven is vaak dan ook één grote omkleed / opdroog locatie voor heel veel motorrijders
@M14 & @UTwizard : Op welke deel van de Lansard worden er tegenwoordig motorrijvaardigheid trainingen gegeven? Het zou eens tijd worden dat ze het KMAR training-circuit op de Militaire Basis Oirschot openstellen voor dat soort trainingen (ligt aan de achterkant van het publieke terrein van de Lansard). Da's een érg leuk baantje om te rijden waarop ik nog maar één keer, onder toezicht van de KMAR, heb mogen rijden.
De Lansard is ± 15 Km. van me thuis verwijderd.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik moet deze hebben
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hop-Hop!!!! Die Honda en Kawa van je komend weekend dus even netjes poetsen én beide inruilen op zo'n ding dan... Je moet niet alleen maar lullen over het misschien willen kopen van een motorfiets, je moet dat gewoon gaan DOEN!!!
* Will_M ging vorig jaar vanwege een schadetje twee nieuwe knipperlichtjes halen voor zo'n Yamaha MT10 en kwam thuis met zes van die dingen.... Die laatste vier zaten alleen vast aan een gloednieuwe Yamaha XTZ690 / T7
[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 01-10-2021 14:11 ]
Will_M schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:05:
[...]
Hop-Hop!!!! Die Honda en Kawa van je komend weekend dus even netjes poetsen én beide inruilen op zo'n ding dan... Je moet niet alleen maar lullen over het misschien willen kopen van een motorfiets, gewoon DOEN!!!
![]()
![]()
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LYkj7farhyTRAvzU6xfoM99e.jpg?f=user_large)
Mijn vriendin had motor laarzen waarbij er met opzet een zool van 4 cm onder zit zodat ze bij de grond kwam 😂Jolke schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:51:
* Jolke geeft een tik tegen de sarcasmemeter van @Nycrea.
[Afbeelding]
Met Racecracks reden we op het kartcircuit, hier dus:Will_M schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:24:
@M14 & @UTwizard : Op welke deel van de Lansard worden er tegenwoordig motorrijvaardigheid trainingen gegeven? Het zou eens tijd worden dat ze het KMAR training-circuit op de Militaire Basis Oirschot openstellen voor dat soort trainingen (ligt aan de achterkant van het publieke terrein van de Lansard). Da's een érg leuk baantje om te rijden waarop ik nog maar één keer, onder toezicht van de KMAR, heb mogen rijden.
https://www.google.nl/map...!3m1!1e3?hl=nl&authuser=0
Dan was het KMAR circuit waarschijnlijk dat andere terrein waar we langskwamen. Ik reed vanaf de Spottersweg de Landsardseweg op en aan de rechterkant lag nog een ander terrein wat me ook wel geschikt leek voor dit soort trainingen. Dat klopt dus wel
Met wat kunst en vliegwerk, zoals de motor continu boven de 4000 rpm houden, naar huis gereden. Op 230km de tank van 23 liter leeggereden.
Nog steeds niet duidelijk wat het probleem is. Het lijkt op een luchtprobleem maar we krijgen de vinger er nog niet op gelegd.
Het lijkt ook elektrisch, want zodra het motorlampje aan is gaat de ECU terug naar standaardwaardes, en dan loopt 'ie prima. Daarna gaat het lampje uit en valt de motor uit.
Ik hoop niet dat het een probleem met het gasklephuis is want dat kost 2700 euro.

In alle ernst heb ik toen proefgezeten op wat motoren van een paar vrienden. Zo ook op een Triumph Tiger 1200. Stepjes te hoog, dus een te scherpe kniehoek. Geen optie.
1200GS: Zat prima. In dit geval was een ervan een GSA, en dan merk ik toch dat ik wat ruzie krijg met mijn knieën en die grote tank.
Dus mijn lijstje, mocht het een te serieus probleem zijn:
- R1200GS. Maar ja, dat is wel BMW.

- Honda Africa twin. Deze lijkt me ontzettend gaaf, maar ik heb er nog niet op proefgezeten. Die kan altijd nog afvallen. Net als de BMW's ook nog vrij prijzig trouwens. Het aanbod betreft vooral de uitvoering met DCT, en daar heb ik ook geen zin in.
- Super Tenere modeljaar vanaf 2014. Afhankelijk van wat hier nu uit gaat komen tenminste, want het kan ook zijn dat ik alle vertrouwen in het gehele model verlies.
De rest van de hoogpotige motoren heeft "een lekker sportieve zit", met als gevolg dat de kniehoek voor mij te scherp wordt. Dat is gewoon geen optie.
En met een beetje geluk is het een kwestie van een sensor uitwisselen en is het opgelost. Voor een motor met nu een ruimte ton op de teller vind ik dat nog niet zo spannend. Ik blijf duimen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb eens gehad dat mijn motor in een soort noodloop ging. Dat was uiteindelijk een gescheurd slangetje waar vacuüm op zat en die dus valse lucht aanzoog (ben niet heel technisch, dit heb ik ervan onthouden). Nieuw slangetje en het was weer gefikst. Hoop voor je dat het net zoiets simpels is.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:09:
heel verhaal
We hebben daar met een aantal 'gasten' een jaar of 15 geleden ooit één keer mogen rijden nadat de jongens van de KMAR 't 'zat' waren dat we het Park / Flight-Forum als MotoGP circuit aan het ge-/misbruiken warenUTwizard schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:09:
[...]
Met Racecracks reden we op het kartcircuit, hier dus:
https://www.google.nl/map...!3m1!1e3?hl=nl&authuser=0
Dan was het KMAR circuit waarschijnlijk dat andere terrein waar we langskwamen. Ik reed vanaf de Spottersweg de Landsardseweg op en aan de rechterkant lag nog een ander terrein wat me ook wel geschikt leek voor dit soort trainingen. Dat klopt dus wel
Destijds was de woonwijk (Meerhoven) nog als zijnde nieuwbouw in oprichting en werd er nog wel iets getolereerd, tegenwoordig moet je écht niet meer op die twee "Forums' willen gaan 'racen'
Net even bij hem langs geweest, en de slangetjes en zo die er al allemaal los naast lagen zagen er goed uit.MichielK71 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:57:
[...]
Ik heb eens gehad dat mijn motor in een soort noodloop ging. Dat was uiteindelijk een gescheurd slangetje waar vacuüm op zat en die dus valse lucht aanzoog (ben niet heel technisch, dit heb ik ervan onthouden). Nieuw slangetje en het was weer gefikst. Hoop voor je dat het net zoiets simpels is.
Morgen eerst de timing controleren om zeker te weten dat de basis goed is. Of niet, maar dan zoeken we tenminste niet oneindig naar een elektronische oorzaak. Misschien normaal niet hetgeen je als eerste gaat controleren bij deze symptomen, maar deze motor heeft immers een historie waardoor ik dat nu eerst uitgesloten wil hebben.

En het feit dat de monteur daar vrij vlot mee instemde (het is een rotklus) geeft me wel een beetje aan dat hij het ook niet 100% vertrouwt.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Zei me maat ook met ze 1290, ik denk dat het komt dat ik niks gewent bent, omdat ik al die jaren op zo'n naaimachine zat. Zo'n R6 rijdt natuurlijk heel anders dan een ktm.R0y. schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:10:
@Unknown Alien Trilling in het zadel herken ik hier ook niet.
Thanks, zal eens kieken op hun website. Goede vering wordt vaak onderschat.Bommes schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:44:
[...]
Ja die heb ik wel:
J&J suspensions in Mill, Noord Brabant.
Hyperpro kun je ook eens Googlen en langs gaan.
Beide kunnen je vering zeker beter afstellen, en als het echt prut is wat er in zit kunnen ze je aan een goede vervanging set helpen.
Oh en de DB killer,, ja stop die er maar weer terug in alsjeblieft![]()
https://teluidgeluidisuit.nl
Ik had idd iets gelezen over HyperPro. Zal eens kijken, want 700e incl. montage heb ik er zeker wel voor over.Denko schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:23:
[...]
Ja, helaas bij de meeste van de MT serie niet al te beste vering. Ik heb zelf voor hetzelfde gestaan met mijn street triple. Uiteindelijk voor streetbox gegaan van Hyperpro (vorige 3 motoren ook uiteindelijk bij hyperpro gebracht voor of voorvorkveren of achterveer alleen) en hij rijdt weer geweldig zoals altijd als ik daar wegrij.
Box zelf kost zo'n 600, en montage nog eens 100 extra. Maar je herkent de motor niet meer terug.
https://www.hyperonline.n...ox-Yamaha-MT-09-2021.html (weet niet of dit PRECIES voor jouw motor is, maar voor het idee)
Ppfff baal wel dat ik met dit weer niet rij. Mij teveel nattigheid.
Uiteraard weer met de tent en dikke slaapzak dit keer. Ben benieuwd of het leuk is, met lagere temperaturen
[ Voor 86% gewijzigd door badkuip op 01-10-2021 21:18 ]
Onder je post staat "READY TO RACE" .... En dan parkeer jij daar alsnog in een buitenbocht?
JIj Dúrft
Ik ben nog nooit in hun filiaal in Almere geweest maar zou dat de moeite zijn om eens te gaan kijken ? Is dat een groot filiaal ?

Een quote is een gebrek aan originaliteit
Daarvoor heb je een agenda functie op je telefoonFreubel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:34:
Gisteren me eigen maar eens verwend met nieuwe verwarmde handschoenen, nu echter op batterijen. Was wel een beetje klaar met die kabel spaghetti. Nu alleen nog eens nadenken over die batterijen, schijn je gedurende het jaar zo nu en dan eens op te moeten laden om te voorkomen dat deze lui worden. Gegarandeerd dat ik dat ga vergeten.
[Afbeelding]
Dat is de analoge redding, ik zat meer te denken aan een tijdklok / raspberryMitchellHearth schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:36:
[...]
Daarvoor heb je een agenda functie op je telefoon
Ah, die weg ken ik maar heb hem alleen naar het zuiden richting Wiltz afgereden. Ons verblijf is dit keer ook weer camping Kautenbach dus we kunnen dit stukje mooi meepakken.Jolke schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:09:
[...]
De 322 net ten noorden van Kautenbach.
https://goo.gl/maps/Sme2UEZiV8VmdNAg9
Hehe, heel de gedachtegang was ongeveer hetzelfde toen ik laarzen ging halen toen ik de F650 net had, idee was mn voet nog wel eens met een significant (Bommes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:56:
Nieuwe boots gekocht...
De gangbare MX (cross) laarzen beschermen vele malen beter en zijn vaak zelfs nog goedkoper dan de gangbare adventure boots (want looks = cashen)
Okay een stuk wandelen is er niet echt bij met deze laarzen maar ik kan me er nog redelijk mee uit de voeten maken.
Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips voor op de neuzen laat zitten of niet.
Dat is wel veel van het goede op mijn allroad denk ik.
Dus gewoon de goedkoopste alpinestars crosslaarzen gehaald a 130 euro en gas dr op.
Dingen zien er ondertussen niet meer uit (iig niet het wit waarin ze geleverd zijn) maar ze hebben mn voeten al een paar keer gered.
Enige is dat ze op mn MSX onbruikbaar zijn omdat het ding te klein is

Lopen gaat trouwens wel, het maakt alleen herrie en je waggelt als een pinguin.
Die stalen dingen heb ik lekker laten zitten, dan zie ik dr maar uit als een clown
Gisteren overigens teruggekomen van vakantie en meteen de kentekenplaat op mn MBX geschroefd en een stukje lopen knetteren.
Vandaag is, na verplichtingen, voor het aansluiten van de programmeerbare CDI en verder afstellen.
leeg
Tegelijkertijd heb ik een niet passend gasklephuis gevonden van een verkeerd modeljaar. Waarom is dat dan toch goed nieuws? Voor hetzelfde bedrag kunnen we daar diverse sensoren en injectoren uit kannibaliseren (die passen namelijk wel), waar ik normaal maar één sensor voor heb.
Weerstanden bobines zijn gemeten, en dat leek in orde. Is geen garantie, maar ok.
Eerstvolgende stappen:
- controle brandstofpomp en filtertje (die ligt nu toch los dus beter controleren voor hij weer in elkaar gezet wordt.)
- valse lucht controle
- sensorwaardes elektronisch controleren.
En dan zien we wel weer verder. Dit gaat wel nog even duren schat ik zo.
[ Voor 33% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-10-2021 13:58 ]
Is een raspberry niet overkill, een arduino nano zou al voldoende zijn.Freubel schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 07:42:
[...]
Dat is de analoge redding, ik zat meer te denken aan een tijdklok / raspberryBeetje kloten.
Ik had vanmiddag al gepost dat ik met de monteur ben gaan overleggen wat we als logische vervolgstappen gingen doen. Ik bracht nog een brandstoffilter ter sprake. "Dat zit bij deze niet er in. Nou ja, er zit een soort van zeefje in de brandstofpomp, maar dat was het ook wel. Maar het zal toch niet..... Nu de tank er toch af ligt en leeg is kijk ik daar wel eens even naar, is nu geen extra moeite meer."
Hij heeft de pomp uit de tank gehaald, de tank van binnen bekeken (is schoon, geen roest), en de pomp uit elkaar gehaald. Dat filtertje zit dus potdicht.
Maar, dat filtertje is dus ook niet los te krijgen volgens de onderdelen catalogus van Yamaha. Een nieuwe pomp kost 875 euro (!)
Nu heeft hij een zelfde filtertje van een ander merk liggen, dus die gaat er in.
Maandag weer in elkaar zetten en dan zien we weer verder.
Langzamerhand krijg ik zo'n vermoeden dat deze xt1200z de langste tijd in mijn garage wel heeft gehad.
Het verschil tussen de gewone en de GT is zo te zien de elektronische vering en een flink optiepakket?
Die elektronisch instelbare vering hoeft van mij niet zo (dat kan stuk), maar verder wil ik best veel opties. Ik gebruik een motor immers altijd tenzij er zout gestrooid wordt. Stevig doorrijden, reizen (koffers/tassen), als het koud is zijn warme handen wel fijn, ik wil goed zichtbaar zijn (mistlampen) en niet te veel schade door stommiteiten (valbeugels).
Kun je lange benen goed kwijt? Heeft een flinke passagier ook voldoende ruimte?
[ Voor 32% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-10-2021 20:39 ]
arduinio moet ik kopen, raspberry's heb ik er 2 van liggenkneusteun schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 14:54:
[...]
Is een raspberry niet overkill, een arduino nano zou al voldoende zijn.
En het blijkt dat sommige problemen zo vaag zijn dat niemand weet waar het door wordt veroorzaakt, als je op vergelijkbare ervaringen gaat zoeken.
[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-10-2021 21:58 ]
Uit nieuwschierigheid: waarom zou je opnieuw een Yamaha willen kopen na al je pech? Ik heb even snel door je eerdere berichten gelezen en heb het idee dat je al aardig wat tijd en geld kwijt bent geweest aan de xt1200z. Ik ken de fiets verder niet maar het lijkt me geen Rolls Royce kwa zeldzaamheid. Toch gek dan dat je zoveel zorgen hebt om uberhaupt kunnen rijden...DrivinUCrazy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:04:
Dat, plus onderdelenprijzen waarvan je verwacht dat er een Rolls Royce voor komt rijden. Tot nu toe heb ik sloopdelen kunnen vinden, maar er komt een keer dat dat niet lukt.
En het blijkt dat sommige problemen zo vaag zijn dat niemand weet waar het door wordt veroorzaakt, als je op vergelijkbare ervaringen gaat zoeken.
Tegelijkertijd heb ik wat specifieke eisen aan ergonomie. Plus, ik rij van tijd tot tijd redelijk sportief én ik rij vooral veel kilometers per jaar. Ondanks de 2,5 maand stilstand dit jaar toch over de 15.000 km. Dit rij ik gecombineerd met en zonder bepakking, met of zonder passagier. 500km op een dag is redelijk standaard voor een rit, wel zonder passagier dan.
De types motoren waar ik dat op vol houd kan ik op een hand tellen. 2 daarvan zijn me sowieso te duur. En dan kom ik misschien toch weer uit bij een Yamaha, zij het een ander model met een wat verder doorontwikkeld blok.
De kartbaan zelf. Die was afgehuurd door een organisatie die normaal dagen op de grote circuits organiseert.Will_M schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:24:
@mambo No5 HULDE & Ge-Wel-Dig mooi dat je met zo weinig 'ervaring' toch al zo'n leuke trip hebt ondernomen... Ervaring doe je op die manier ineens érg veel én ook goed op![]()
Aangaande de Vogezen (Les Vosges): In al die jaren dat ik motor rijd (vanaf m'n 18e, ik ben van '71) ben ik vaak in die schitterend mooie regio geweest en ik kan me niet heugen dat ik 'Le Grand Ballon' óóit zonder nat pak naar boven heb kunnen rijden.... Restaurant boven is vaak dan ook één grote omkleed / opdroog locatie voor heel veel motorrijders![]()
Ik heb ooit een Tracer 900 (2016) gehuurd voor 4 dagen (omdat ik m'n R1 en mezelf aan de overkant van een sloot had geparkeerdDrivinUCrazy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:13:
Dus, wie heeft er hier ervaringen met de Yamaha Tracer 900? (@flowiej en @PheraX even taggen als ik de TS bekijk)
Het verschil tussen de gewone en de GT is zo te zien de elektronische vering en een flink optiepakket?
Die elektronisch instelbare vering hoeft van mij niet zo (dat kan stuk), maar verder wil ik best veel opties. Ik gebruik een motor immers altijd tenzij er zout gestrooid wordt. Stevig doorrijden, reizen (koffers/tassen), als het koud is zijn warme handen wel fijn, ik wil goed zichtbaar zijn (mistlampen) en niet te veel schade door stommiteiten (valbeugels).
Kun je lange benen goed kwijt? Heeft een flinke passagier ook voldoende ruimte?
Ik vond het best een complete motor, zeker als je kijkt wat het ding moet kosten. Maar ik was er vrij snel op uitgekeken, ik vond het een beetje saai om te rijden. En het gasresponse was in een bepaald toerenbereik behoorlijk aan-uit.
Wat je schrijft over die onderdelen, kun je niet een gebruikte brandstof pomp op de kop tikken?
[ Voor 33% gewijzigd door M14 op 03-10-2021 08:54 ]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Morgen verder.
De brandstofpomp, en ook dat filtertje, waren het (hoofd)probleem niet.
Maar dat geeft wel duidelijk aan: alles wijst op een elektrisch probleem. En ga dát maar eens storingzoeken.
Edit: naast een 2014 gasklephuis (niet passend, wel te kannibaliseren voor sensoren en injectoren) ook een 2010 kabelboom gevonden.
Het aan-uit gedrag wat je van de Tracer 900 beschrijft zou opgelost of verminderd zijn in de 2018 versie. Ik kijk naar 900 GT's, uit 2018 dan ook.
Ik moet maar eens gaan proefzitten denk ik.
Voor mij mag een motor best lineair en voorspelbaar zijn. Ik kijk niet voor niks ook naar Honda's.
[ Voor 43% gewijzigd door DrivinUCrazy op 03-10-2021 10:44 ]
Top machine, zit nu op de 130.000. heb de cct vervangen door een handmatige, dit maakt hem een stuk stiller. Verder regulier onderhoud gedaan en verder niks. Ik ben 1.90m en rij er elke dag 2x 50min mee zonder problemen.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:13:
Dus, wie heeft er hier ervaringen met de Yamaha Tracer 900? (@flowiej en @PheraX even taggen als ik de TS bekijk)
Storing blijven zoeken tot dat het te duur wordt aan uren en onderdelen?
Dan kun je misschien beter nu meteen de stekker er uit trekken ook plaats van al die kosten maken.
Of je zelf committeren en dan door gaan tot de oplossing er is.
Alternatieven voor je huidige motor met jou rij/motor gebruik:
In de tour hoek: Yamaha FJR, BMW K1200GT, Kawasaki GTR 1000
Maar ik zie jou meer op een allroad zitten.
Wil je geen Super Tenere meer dan een Triumph Tiger of Ducati Multistrada.
Al hoewel die laatste nou niet niet echt als heel onderhoudsvriendelijk bekend staan.
Maar misschien gewoon blijven bij wat je nu tof en fijn vind en een wat nieuwere Tenere zoeken.
Dan kan het nog een probleem met de gaskleppen zijn. Als dat tweedehands niet te vinden is, gaat ie naar een sloper. 2700 euro voor een gok, nee. Er zitten grenzen aan. Of een probleem met de ECU. Ik weet niet wat daar precies de opties in zijn, want de startonderbreker wordt daar aan gekoppeld. Dat zie ik dan wel weer.
Als ie eenmaal loopt, heb ik twee opties:
- lopend inruilen
- door blijven rijden.
Dat hangt simpelweg af van het feit of we dan de oorzaak weten. Kunnen we één component aanwijzen, dan is er niet veel aan de hand. Heb je alles gewisseld en weet je er de vinger niet op te leggen, dan heb ik er geen vertrouwen in. Ik bedoel, als je het probleem wel hebt opgelost zonder de oorzaak te kennen, heb je het probleem dan wel écht opgelost?
Vergelijkbaar met het verhaal eerder dit jaar. Roest op de zuigers, en zuigers die vast gaan zitten? Zo lang ik de oorzaak niet weet, vertrouw ik het niet. De oorzaak bleek de olieschraapveren te zijn, en Yamaha wist daar ook van. Dat vervangen door een opvolgend type, en toen had ik er ook weer vertrouwen in. Ik was er niet blij mee, maar vertrouwen had ik wel.
Op dit moment neig ik heel sterk naar de optie "lopend inruilen".
Dit model past bijzonder goed bij mij, is me gewoon op het lijf geschreven. Ik zoek inderdaad in de allroad hoek, waarmee die tourmotoren afvallen. En ik schrijf een jongere XT1200Z ook niet bij voorbaat af.
Ombouwen naar carburateur? Ouderwetse gaskabel en gaan met die banaan...DrivinUCrazy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:47:
Dan kan het nog een probleem met de gaskleppen zijn. Als dat tweedehands niet te vinden is, gaat ie naar een sloper. 2700 euro voor een gok, nee. Er zitten grenzen aan. Of een probleem met de ECU. Ik weet niet wat daar precies de opties in zijn, want de startonderbreker wordt daar aan gekoppeld. Dat zie ik dan wel weer.
Ik weet dat ze in Marokko en andere landen in Afrika dat soort problemen op die manier oplossen. Injectiesysteem stuk? Zoek een carburateur en pruts dat erin. Gewoon een mechanische oplossing; werkt altijd. Bij die mensen die in de bergen wonen, leven de ophangsystemen van auto's ook niet lang, dus gooien ze er gewoon bladveren onder. Ik heb daar menig Mercedes 200D zien rondrijden met bladvering. Raar gezicht, maar het werkt blijkbaar wel.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Voor wie nog Kawasaki sneakers wil 😆
En voor wie nog een mooie klassieker zoekt: https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59703/17924365 https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/59703/17924365
[ Voor 41% gewijzigd door kneusteun op 03-10-2021 17:47 ]
Lekker proefrijden op een Tenere 700
It's dogged that does it
Zeker niet om voornamelijk op de weg te touren.
Daarbij denk ik dat er voor @DrivinUCrazy te weinig vermogen in zal zitten.
Kom toch steeds bij een Tiger terecht. Een paar jaar terug was dat toch wel echt een van de sportiefste all-roads.
Die 3 pitter lijkt me echt wel tof rijden en ook nog eens vet klinken.
Maar eerst maar eens afwachten wat er uit de zoektocht naar de storing komt.
Edit: vergeet gewoon compleet de Vstrom 1000. Dat stuurt ook gewoon echt goed, plenty punch en vriendelijk voor de beurs.
Oh en Suzuki dus betrouwbaarheid is geen probleem.
[ Voor 15% gewijzigd door Bommes op 03-10-2021 18:18 ]
Ik gebruik de Samsung Galaxy Buds+smeerbartje schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:03:
Wie heeft er nog tips qua "platte" bluetooth oordopjes. Met mijn Airpods pro krijg ik de helm niet goed op, maar het scheelt echt maar heel weinig. Ik zoek dus oordopjes die nog dieper in het oor zitten / niet uitsteken.
Goed in oor duwen en dan passen ze net in mijn -zonder doppen luidruchtige- HJC RPHA
Omgevingsgeluid op zachtste stand.
Buds+ hebben ook goede accuduur.
[ Voor 3% gewijzigd door emmerx op 03-10-2021 18:16 ]
Draadloos laden op onze Zon
Sluiten die bluetooth oordopjes wel goed genoeg af voor lange(re) (snelweg)ritten? Ik heb het idee dat rijden met op maat gemaakte doppen en speakers in de helm beter is, maar weet niet of dat ook echt zo is.emmerx schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:15:
[...]
Ik gebruik de Samsung Galaxy Buds+
Goed in oor duwen en dan passen ze net in mijn -zonder doppen luidruchtige- HJC RPHA
Omgevingsgeluid op zachtste stand.
Buds+ hebben ook goede accuduur.
De ene zal een GS zijn gok ik zo, de andere? KTM 1290 super adventure S/R? Die laatste valt toch nog wel mee met prijs? Daarvan zou ik denken dat die wel bij jouw rijstijl en gebruik past.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:02:
Al mijn pech... Ik heb er in iets meer dan 4 jaar 80.000km mee gereden waarvan 65k probleemloos. Dit jaar begonnen opeens vreemde dingen. Ik ben er vooral tijd aan kwijt geweest. Geld, ja ook. Dit specifieke modeljaar heeft blijkbaar wat kinderziektes er in zitten, waar ik nu achter kom. Wat me daar vooral aan tegen is gaan staan, is het feit dat de oorzaken nog steeds niet bekend zijn. Als ik weet waar ik moet zoeken, prima. Maar als blinde gok een onderdeel van 800 euro wisselen... Ik kan ook naar het casino gaan met dat bedrag.
Tegelijkertijd heb ik wat specifieke eisen aan ergonomie. Plus, ik rij van tijd tot tijd redelijk sportief én ik rij vooral veel kilometers per jaar. Ondanks de 2,5 maand stilstand dit jaar toch over de 15.000 km. Dit rij ik gecombineerd met en zonder bepakking, met of zonder passagier. 500km op een dag is redelijk standaard voor een rit, wel zonder passagier dan.
De types motoren waar ik dat op vol houd kan ik op een hand tellen. 2 daarvan zijn me sowieso te duur. En dan kom ik misschien toch weer uit bij een Yamaha, zij het een ander model met een wat verder doorontwikkeld blok.
Awesome
Bij mijn GS heb je vast ook wel eens probleempjes, maar daar kun je via de ODB poort (met officiele BMW software) toch echt wel nauwkeurig achterhalen wat er mis gaat. Vervelend dat dat bij jouw Yamaha niet gaat.
Als je per se een andere fiets wil, zou ik kiezen voor of een nieuwere motor die wat beter uit te lezen is, of juist een oudere motor die redelijk simpele techniek heeft.
Een GS vind ik als eigenaar een hele fijne fiets om te rijden, maar het blijft natuurlijk een fiets met een nieuwwaarde van >€20k, dus een brandstof pomp, kardan, of remklauw zijn geen zaken van €200. (en ja, ik snap dat er in mijn GS waarschijnlijk dezelfde brandstofpomp zit als in een Suzuki van €6000).
Aan de andere kant kun je ook gewoon net pech gehad hebben met je fiets, en rijd hij hierna 5 jaar probleemloos door.
Tijd voor een elektrische?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb ook alle software (voor Suzuki) en kan dus gewoon alles uitlezen en loggen. Zodoende wordt het storingszoeken een stuk makkelijker en leuker.
@DrivinUCrazy Is een DL1050 niets voor je? Die heb ik en daar ben ik erg tevreden over en zuinig.
:strip_exif()/f/image/x9oaCp3p1f9UHGRJ7z6VcWV2.jpg?f=fotoalbum_large)
De R1200GS of de Honda Africa twin. Of de tracer 900 GT misschien.A13X schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:58:
[...]
De ene zal een GS zijn gok ik zo, de andere? KTM 1290 super adventure S/R? Die laatste valt toch nog wel mee met prijs? Daarvan zou ik denken dat die wel bij jouw rijstijl en gebruik past.
V-Strom 1000 heeft me nooit aangetrokken, maar vind ik wel een goede suggestie, die zal allicht vriendelijker zijn voor het budget dan de eerste twee.
Een KTM komt er bij mij niet in, veel te duur in aanschaf én onderhoud.
Dit is die generatie ja. Maar vergis je niet, via het dashboardje kun je heel veel testen en uitlezen zonder computer nodig te hebben. Dat heb ik langs de weg zelfs al gedaan. Zo weet ik ook dat de foutmelding op de luchtmassa sensor slaat. Maar de vorige keer had ik die melding ook en was het een gevolgfout. Nu staat de timing goed en is het waarschijnlijker dat de foutmelding klopt. Sterker nog, waarschijnlijk heeft die sensor toen een flinke tik gehad._eLMo_ schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:22:
Is die XT1200Z net van de generatie dat ze bomvol elektronica zaten, maar er niks fatsoenlijk uit te lezen was?
Bij mijn GS heb je vast ook wel eens probleempjes, maar daar kun je via de ODB poort (met officiele BMW software) toch echt wel nauwkeurig achterhalen wat er mis gaat. Vervelend dat dat bij jouw Yamaha niet gaat.
Als je per se een andere fiets wil, zou ik kiezen voor of een nieuwere motor die wat beter uit te lezen is, of juist een oudere motor die redelijk simpele techniek heeft.
Een GS vind ik als eigenaar een hele fijne fiets om te rijden, maar het blijft natuurlijk een fiets met een nieuwwaarde van >€20k, dus een brandstof pomp, kardan, of remklauw zijn geen zaken van €200. (en ja, ik snap dat er in mijn GS waarschijnlijk dezelfde brandstofpomp zit als in een Suzuki van €6000).
Aan de andere kant kun je ook gewoon net pech gehad hebben met je fiets, en rijd hij hierna 5 jaar probleemloos door.
Tijd voor een elektrische?
Ik ben niet tegen elektrisch hoor, maar dat past niet bij mijn gebruik.
Voor mij alleen misschien nog wel, al weet ik niet of ik 500+ kilometer op een Tenere 700 kan doen. Maar groter probleem is dat die niet geschikt is om mijn wederhelft op mee te nemen.SavageBrother schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:07:
[...]
Lekker proefrijden op een Tenere 700. Straatbandjes er onder, rally/verhoogd zadel, handvatverwarming er op en gaan
@Bommes Ik heb al proefgezeten op een Tiger. En die heeft hetzelfde probleem als de Versys. "Een lekker sportieve zit", wat automatisch een te scherpe kniehoek inhoudt. Iets wat ik op de Tracer 900 ook verwacht trouwens.
Wat ik mij van de tracer proefrit van 2 jaar geleden herinner heeft hij alles behalve een sportieve kniehoek. Zat te zoeken naar de steps zo laag dat ze zaten.DrivinUCrazy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:11:
[...]
De R1200GS of de Honda Africa twin. Of de tracer 900 GT misschien.
V-Strom 1000 heeft me nooit aangetrokken, maar vind ik wel een goede suggestie, die zal allicht vriendelijker zijn voor het budget dan de eerste twee.Onderdeelprijzen zijn bij Suzuki ook nog wel eens duur.
[...]
Dit is die generatie ja. Maar vergis je niet, via het dashboardje kun je heel veel testen en uitlezen zonder computer nodig te hebben. Dat heb ik langs de weg zelfs al gedaan. Zo weet ik ook dat de foutmelding op de luchtmassa sensor slaat. Maar de vorige keer had ik die melding ook en was het een gevolgfout. Nu staat de timing goed en is het waarschijnlijker dat de foutmelding klopt. Sterker nog, waarschijnlijk heeft die sensor toen een flinke tik gehad.
[...]
![]()
![]()
......
![]()
[...]
Voor mij alleen misschien nog wel, al weet ik niet of ik 500+ kilometer op een Tenere 700 kan doen. Maar groter probleem is dat die niet geschikt is om mijn wederhelft op mee te nemen.
@Bommes Ik heb al proefgezeten op een Tiger. En die heeft hetzelfde probleem als de Versys. "Een lekker sportieve zit", wat automatisch een te scherpe kniehoek inhoudt. Iets wat ik op de Tracer 900 ook verwacht trouwens.
Awesome
De V-Strom 1000 of 1050 vind ik serieus een goede optie. Ik heb die nooit mooi gevonden, maar de prijs is wel een stuk interessanter. Die suzuki kost nieuw wat de anderen tweedehands moeten kosten. (Afgezien van de Tracer, maar dat valt voor mij in een andere categorie motoren)
500km is op een T7 geen probleem. Meerdere malen gedaan, met origineel zadel. Wederhelft mee is een no-no idd. Zal vast een reden voor zijn, maar ik begin er sowieso niet aan, met een bijrijder op stap.DrivinUCrazy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:11:
[...]
De R1200GS of de Honda Africa twin. Of de tracer 900 GT misschien.
V-Strom 1000 heeft me nooit aangetrokken, maar vind ik wel een goede suggestie, die zal allicht vriendelijker zijn voor het budget dan de eerste twee.Onderdeelprijzen zijn bij Suzuki ook nog wel eens duur.
[...]
Dit is die generatie ja. Maar vergis je niet, via het dashboardje kun je heel veel testen en uitlezen zonder computer nodig te hebben. Dat heb ik langs de weg zelfs al gedaan. Zo weet ik ook dat de foutmelding op de luchtmassa sensor slaat. Maar de vorige keer had ik die melding ook en was het een gevolgfout. Nu staat de timing goed en is het waarschijnlijker dat de foutmelding klopt. Sterker nog, waarschijnlijk heeft die sensor toen een flinke tik gehad.
[...]
![]()
![]()
......
![]()
[...]
Voor mij alleen misschien nog wel, al weet ik niet of ik 500+ kilometer op een Tenere 700 kan doen. Maar groter probleem is dat die niet geschikt is om mijn wederhelft op mee te nemen.
It's dogged that does it
Je gaat toch geen motor kopen die je zelf niet mooi vind? 😳DrivinUCrazy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:21:
Dat wordt gewoon een kwestie van proefzitten, ook een site als cycle ergo kan me daar met alle verschillende afstelmogelijkheden niet bij helpen.
De V-Strom 1000 of 1050 vind ik serieus een goede optie. Ik heb die nooit mooi gevonden, maar de prijs is wel een stuk interessanter. Die suzuki kost nieuw wat de anderen tweedehands moeten kosten. (Afgezien van de Tracer, maar dat valt voor mij in een andere categorie motoren)
Als je cruise control wilt ben je volgende mij wel aangewezen op de XT uitvoering. De goedkopere modellen missen die optie.DrivinUCrazy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:21:
Dat wordt gewoon een kwestie van proefzitten, ook een site als cycle ergo kan me daar met alle verschillende afstelmogelijkheden niet bij helpen.
Awesome
De enige motor uit het rijtje die ik echt mooi vind is de Africa Twin. De GS vind ik ook niet de knapste. En mijn huidige motor ook niet trouwens. De Tracer 900 (oudere model) vind ik veel beter geslaagd dan de Tracer 9, het huidige model.badkuip schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:31:
[...]
Je gaat toch geen motor kopen die je zelf niet mooi vind? 😳
Maar het fijne is, ik breng de meeste motorgerelateerde tijd in het zadel door. En dan zie ik de motor niet.
Ergonomie, de beleving, en betrouwbaarheid vind ik veel belangrijker. En onderhouds- of reparatiekosten.
DrivinUCrazy schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:40:
[...]
De enige motor uit het rijtje die ik echt mooi vind is de Africa Twin. De GS vind ik ook niet de knapste. En mijn huidige motor ook niet trouwens. De Tracer 900 (oudere model) vind ik veel beter geslaagd dan de Tracer 9, het huidige model.
Maar het fijne is, ik breng de meeste motorgerelateerde tijd in het zadel door. En dan zie ik de motor niet.
Ergonomie, de beleving, en betrouwbaarheid vind ik veel belangrijker. En onderhouds- of reparatiekosten.

Zo jammer deze ontwerp keuze.... En de aanpassing van de mee ontworpen koffers naar standaard fugly shad koffers

Awesome
Ik heb ook maatdoppen, maar die gebruik ik alleen nog op het circuit.Eddos schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:20:
[...]
Sluiten die bluetooth oordopjes wel goed genoeg af voor lange(re) (snelweg)ritten? Ik heb het idee dat rijden met op maat gemaakte doppen en speakers in de helm beter is, maar weet niet of dat ook echt zo is.
Op de gewone weg de Buds+ met lekker muziekje en navigatiestem.
Draadloos laden op onze Zon
Ach, ik heb een zwak voor Wall-e, dus daar zit ik niet mee.A13X schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 22:53:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo jammer deze ontwerp keuze.... En de aanpassing van de mee ontworpen koffers naar standaard fugly shad koffers
Nah, sinds ik op maat gemaakte heb kan ik echt niet meer zonder.emmerx schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 23:49:
[...]
Ik heb ook maatdoppen, maar die gebruik ik alleen nog op het circuit.
Op de gewone weg de Buds+ met lekker muziekje en navigatiestem.
Als ik ze eens vergeet stop ik 10m verder alweer direct.
Ik had eerst de Sena20s en nu de Cardo slim. Zo handig, en goed voor de oortjes met je doppen in.
Je wil echt GEEN fluittoon hebben als je van de moto afkomt. Dat is het me echt niet waard!
Never ever financial advice...
De info staat er ook op met een vrij klein lettertype, echt afleesbaar is het dus ook niet. Ze hadden ook een prima display op de oude, dus zie het ook niet als vooruitgang. Maar dat is persoonlijk idd.DrivinUCrazy schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 07:04:
[...]
Ach, ik heb een zwak voor Wall-e, dus daar zit ik niet mee.
Maar met m'n doppen in hoor ik juist een fluittoonkazzzdafke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:27:
[...]
Nah, sinds ik op maat gemaakte heb kan ik echt niet meer zonder.
Als ik ze eens vergeet stop ik 10m verder alweer direct.
Ik had eerst de Sena20s en nu de Cardo slim. Zo handig, en goed voor de oortjes met je doppen in.
Je wil echt GEEN fluittoon hebben als je van de moto afkomt. Dat is het me echt niet waard!

Mijn tinitus hoor ik alleen als het stil om mij heen is. Nog niet erg chill maar te doen.
Awesome
Vind hem er best gelikt uitzien, totaal geen idee hoe dat rijdt.
Wellicht kan iemand er wat mee
Dat is de hoofdreden dat ik eigenlijk altijd wel met muziek aan rijd. Als ik wat langer ga rijden zonder muziek word ik er gewoon gek van...A13X schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:51:
[...]
Maar met m'n doppen in hoor ik juist een fluittoon![]()
Mijn tinitus hoor ik alleen als het stil om mij heen is. Nog niet erg chill maar te doen.
Ik moet dus echt de muziek hebben om afleiding te creëren. Eerlijk gezegd rijd ik daardoor ook minder snel rondjes voor de fun.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
F900 R moet je dan zeker even rijden. Ondanks zijn mooie beeldscherm en gadgets toch voor de MT 09 SP gegaan. Ik heb heel lang zitten dubben tussen die twee ondanks het hele verschillende motoren zijn kwa gedrag op de weg.kneusteun schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:58:
Als je een MT07, MT09 bekijkt is dan de F 900XR van bmw ook niet een leuke variant?
Vind hem er best gelikt uitzien, totaal geen idee hoe dat rijdt.
[ Voor 13% gewijzigd door FNale op 04-10-2021 09:56 ]
Hm, bij mij is het juist andersom: ik rijd puur voor de fun en heb nooit muziek aan. Ik wil juist kunnen concentreren op de weg.thijsco19 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:51:
[...]
Dat is de hoofdreden dat ik eigenlijk altijd wel met muziek aan rijd. Als ik wat langer ga rijden zonder muziek word ik er gewoon gek van...
Ik moet dus echt de muziek hebben om afleiding te creëren. Eerlijk gezegd rijd ik daardoor ook minder snel rondjes voor de fun.
( << persoonlijke mening, om de discussie van muziek en veiligheid te voorkomen

[ Voor 7% gewijzigd door Jolke op 04-10-2021 10:30 ]
Ik zeg niet dat muziek aan per se veiliger is, maar het is ook niet per se onveiliger. Ik kan er goed mee rijden in elk geval. Als er spannende stukjes zijn dan heb ik geen enkele moeite om me volledig te focussen op de weg en het verkeer, en als het wat rustiger is houdt de muziek me alert, relaxed en ontspannen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dus dan ga je nog extra schade toekennen aan je oren?A13X schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:51:
[...]
De info staat er ook op met een vrij klein lettertype, echt afleesbaar is het dus ook niet. Ze hadden ook een prima display op de oude, dus zie het ook niet als vooruitgang. Maar dat is persoonlijk idd.
[...]
Maar met m'n doppen in hoor ik juist een fluittoon![]()
Wat raar lijkt me..
En idd, ik luister meestal ook wel muziek. Ik heb geen oorsuizingen, maar gewoon voor het ontspannende..
Never ever financial advice...
De f900r vind ik qua looks echt tof, de XR nog iets toffer als tour fiets.FNale schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
F900 R moet je dan zeker even rijden. Ondanks zijn mooie beeldscherm en gadgets toch voor de MT 09 SP gegaan. Ik heb heel lang zitten dubben tussen die twee ondanks het hele verschillende motoren zijn kwa gedrag op de weg.
Maar nog nooit op gereden dus geen idee of het echt drama is.
R18 is ook wel flink geprijsd:mphilipp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:22:
Volgens mij heeft BMW wat moeite om de R18 modellen aan de man te brengen. Ik zag op de Motorrad website dat je ze voor €75 per dag mag huren. Dat zegt mij dat ze niet als zoete broodjes de showroom verlaten. Het BMW publiek (in Nederland iig) moet er duidelijk nog voor opwarmen.
R18 Classic vanaf prijs 27000 Euro
S1000RR 22.500 Euro
R1250GS 22000 Euro
dat de gemiddelde nederlandse man iets langer is dan elders op de wereld, en de zeer beperkte beenruimte zal daar zeker niet in helpen. aan de andere kant is de prijs ook wel erg fors voor het gebodene.mphilipp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:22:
Volgens mij heeft BMW wat moeite om de R18 modellen aan de man te brengen. Ik zag op de Motorrad website dat je ze voor €75 per dag mag huren. Dat zegt mij dat ze niet als zoete broodjes de showroom verlaten. Het BMW publiek (in Nederland iig) moet er duidelijk nog voor opwarmen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik zeg ook niet dat ik zonder oordoppen rij wel? Was meer de grap dat ik juist door het dragen van oordoppen mijn oorsuizen "hoor", oftewel om te voorkomen dat het verergert moet ik er naar luisterenkazzzdafke schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:26:
[...]
Dus dan ga je nog extra schade toekennen aan je oren?
Wat raar lijkt me..
En idd, ik luister meestal ook wel muziek. Ik heb geen oorsuizingen, maar gewoon voor het ontspannende..
Ja ik hoor met oordoppen in mijn oorsuizen beter als zonder oordoppen, daarom rij ik net als @thijsco19 eigenlijk altijd wel met oordoppen en een achtergrond muziekje.
Awesome
Voor de gemiddelde sterveling is het in elk geval echt vrijwel niet te betalen, of die gaan eerder kijken naar de Japanse tegenhangers waar je gewoon meer voor je geld krijgt.
Nu snap ik wel dat ze zich als de ultieme "premium" (wat inmiddels een uitgeholde term is, want alles en zijn moeder is tegenwoordig premium) retro cruiser willen positioneren, maar als je vervolgens geen motor verkoopt....
Aan de andere kant heeft BMW natuurlijk genoeg verkopende producten om dit weer op te vangen. Het is niet dat ze om klandizie verlegen zitten
Wat ze nog zouden kunnen doen is die R18 kleiner, lichter en goedkoper maken. Bijvoorbeeld in dezelfde range als de Sportsters of misschien de Vulcan S. Maar ik denk dat ze de R18 gewoon graag iconisch willen houden, wat ik ook wel weer begrijp.
[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 04-10-2021 12:34 ]
Dat is voor de BMW kopers nooit echt een beperking geweest. En Harley's zijn ook fors aan de prijs Ik weet nog dat ik tijdens de crisis (2009 geloof ik) bij Arie Molenaar vroeg of ze er veel van merkten. Ja, bij de algemene vestiging wel (waar ze alle merken verkopen). Maar de BMW vestiging was het de een na de ander. Een GS is ook niet bepaald gratis, maar je wordt ermee doodgegooid.
Dat is dan weer iets voor de R Ninety. Is wel een ander model, maar in principe gemaakt voor de custom markt. De R18 lichter maken is een beetje een tegenstelling. Zo'n monsterlijk blok...daar past geen lichte motor bij.Vrijdag schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:21:
Wat ze nog zouden kunnen doen is die R18 kleiner, lichter en goedkoper maken.
Dat klopt ook. Benieuwd naar verkoopcijfers van motorverkoop 2021 tot nu toe vond ik bij de RAI het volgende:mphilipp schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:03:
[...]
Dat is voor de BMW kopers nooit echt een beperking geweest. En Harley's zijn ook fors aan de prijs Ik weet nog dat ik tijdens de crisis (2009 geloof ik) bij Arie Molenaar vroeg of ze er veel van merkten. Ja, bij de algemene vestiging wel (waar ze alle merken verkopen). Maar de BMW vestiging was het de een na de ander. Een GS is ook niet bepaald gratis, maar je wordt ermee doodgegooid.
BMW R18 36x verkocht
BMW R18 Classic 18x
BMW 1250 GS: 735x
BMW S1000RR: 39x
BMW S1000XR: 113x
BMW F900R: 155x
Geen kaskraker. Maar de K1600 is dat ook niet echt. Ik weet de cijfers niet uit het hoofd, maar de verbleken bij de GS/RT die echt wel de kanonnen zijn qua verkoop. Maarja...de prijs. Die K16 en de R18 liggen wat dat betreft dicht bij elkaar. Hoewel een RT ook aardig kan oplopen als je die aankleedt.Willem30 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:44:
[...]
Dat klopt ook. Benieuwd naar verkoopcijfers van motorverkoop 2021 tot nu toe vond ik bij de RAI het volgende:
BMW R18 36x verkocht
BMW R18 Classic 18x
Ik ben dan ook weer erg benieuwd naar de nieuwe K1600. Tenzij ze het model schrappen, zou ie op de RT moeten gaan lijken qua styling en dashboard.
Of dat goed is weet ik niet zo zeker meer, want dat geweldig grote LCD scherm dat op de RT zit heeft wel wat beperkingen hoorde ik. De navigatie gaat alleen via de BMW app op je foon, en die moet dan ook op de voorgrond draaien (terwijl het scherm op de motor getoond wordt). Je kunt dus niet als een soort Android Auto of Apple CarPlay je favo navigatie app op het scherm krijgen. Misschien heeft men er een hele goede reden voor, maar ik vind dat hoe dan ook een zeer slechte beslissing. Hopelijk gaan ze het licht zien en passen ze dat weer aan, want anders moet je wéér gaan kloten met een aparte houder, terwijl je zo'n luxe scherm hebt waar dat mooi op had gekund.
[ Voor 41% gewijzigd door mphilipp op 04-10-2021 13:53 ]
(waarom hij er van baalt weet ik niet, want hoe vaak dat ding al bij de dealer heeft gestaan... En dan bedoel ik niet om bandjes te wisselen)
Maar 1 er van is dat ze dus gruwelijk vastkaaien als ze iets te arm lopen
Goed, inclusief wat bruine stukjes in de broek zijn we daar nu weer van op de hoogte.
Na een minuut of 10 deed ie het overigens weer, maar niet geheel van harte, maar ben er wel rijdend (10km) mee thuis gekomen met een heeeeeeel rustig gangetje.
Binnenkort maar eens de cilinder dr af trekken, kijken wat de schade is, goede reden om poorttiming enzo te controleren en misschien wat bijwerken, compressie wat verhogen, het moet harder en harder kapot
Owja, de band is er ook wat minder mooi op geworden:
:strip_exif()/f/image/3rah8VBmR48o6bTGYQJ6gIuO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door 4x2 op 04-10-2021 16:07 ]
leeg

Daar herken je racers uit het tweetakttijdperk toch ook aan, vingertje bij de koppeling?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Al heb ik zelfs in de brommertijd maar 1 of 2 vast/warmlopers gehad.
Cilinder heb ik er net al af gehaald, schade valt wel mee, cilinder is nog wel bruikbaar na een keer de vegen dr uit honen.
Zuiger zou opzich ook nog wel kunnen, maar dan begint het toch wel de beunkant op te gaan
leeg
Haha, ik ging een keer laat in de avond volgas met mijn cavia freccia 125@165cc door de velsertunnel. Bijna 175km/u liep ie vast op het laagste punt in de tunnel.....Eerst een mooi glijspoor, platte band en daarna net rollend boven gekomen.4x2 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:04:
Dr was iets met 2-takten, er zitten ook nadelen aan, maar die was ik alweer vergeten.
Maar 1 er van is dat ze dus gruwelijk vastkaaien als ze iets te arm lopen
Goed, inclusief wat bruine stukjes in de broek zijn we daar nu weer van op de hoogte.
[YouTube: Nearly crashed: MBX125 2-stroke engine seizure at 100+kmh]
Na een minuut of 10 deed ie het overigens weer, maar niet geheel van harte, maar ben er wel rijdend (10km) mee thuis gekomen met een heeeeeeel rustig gangetje.

Cavia = Cagiva ?charrel schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:08:
[...]
Haha, ik ging een keer laat in de avond volgas met mijn cavia freccia 125@165cc door de velsertunnel. Bijna 175km/u liep ie vast op het laagste punt in de tunnel.....Eerst een mooi glijspoor, platte band en daarna net rollend boven gekomen.

https://fichasmotor.com/n...-125-c-12-r-freccia-1990/
hoop lol mee gehad!
[ Voor 43% gewijzigd door charrel op 04-10-2021 20:26 ]
Dit topic is gesloten.