Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 349 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.938 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:19
Richtingaanwijzer kapjes op mijn Guzzi v7 zijn wel ruk. Had een kapotte richtingaanwijzer lamp en besloot ze allemaal maar te vervangen. Van 1 kapje ging het pinnetje stuk bij het terugplaatsen van kap. Nieuwe besteld en natuurlijk ook binnen 1 minuut het pennetje afgebroken. Nu 2 nieuwe besteld en kijken of dat beter gaat. Wel zonde van het geld, die dingen breken echt te makkelijk af. Was al best voorzichtig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
thijsco19 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:46:
[...]

De maat die ik gepast had was M, zelfde maat als mijn hjc helm nu. Maatje kleiner zat ook net te strak, drukte / klemde teveel bij mijn voorhoofd.
Ik verwacht wel dat met het personal fitting wel beter zal gaan zitten.
Alleen het in / opbouwen van de cardo vind ik wel een dingetje, vertrouw niet echt die dubbelzijdige tape dus wil hem liefst met de klem erop zetten.
Tape werkt hier al een kleine 2 jaar zonder issues.

I took the blue pill…

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 15:11
Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb altijd super sports 600cc gereden zx6r en R6jes. Ik ben zelf ook maar 1.75 dus die fietsjes waren perfect voor mij.

Af en toe circuit op was helemaal top op die fietsen....lange weekenden met vrienden de grens over....mooiste weekenden van het jaar

Helaas ben ik plat gereden door een auto (altijd zo fijn he als ze meerdere stoptekens negeren :x) en kon niet meer rijden op super sports...mjahh kon niet eens meer lopen :x :( Ik dacht...@(*#^&@)(*#&^(

Nu kan ik nooit meer motorrijden en was er goed ziek van tijdens de revalidatie....Maar ben na 2 jaar toch wat proerritjes gaan maken.

En ben uitgekomen op een MT-09.

Widle de motor kopen bij Doornekamp, maar zag er 1 op MP die vrij compleet was. comfort Zadel, Akra, led lichten achter en knipperlicht, sloten, handvat verwarming, 2 tassen en factuur van een beurt paar maandjes oud....en voor een prijs dat ik dacht....hhhmm wat is hier mis mee....Mjahh toch gaan kijken en een proefrit gemaakt en zag er top uit en de 3 facturen van elk jaar bij Goedhart gaf genoeg vertrouwen... dus meenemen :+

Had nooit verwacht dat ik weer zoveel plezier kon hebben in motor rijden. Normaal op de R6 al na een half uur rijden veel pijn in knie en pols door het ongeluk, maar nu na 6 uur rijden alleen het standaard irritante gevoel in de benen van te lang gebogen zitten met de benen.

En hij kan echt wel leuk door de bochten heen komen en met ze koppel onderin is niks mis mee en vind hem gaaf klinken met de Akra eronder...nu helemaal zonder DB killer :+ ...maar die gaat er weer in, bietje teveel van het goede en wil mijn buren niet tot last zijn als ik naar me werk ga.

Enige wat ik niet goed vind aan deze motor is de vering ik krijg hem niet goed genoeg afgestelt. Als ik in een bocht een drempel tegenkom en ga er overheen en kom weer omlaag, dan deint de achterkant een klein bietje. Iets wat ik met de R6 geen last van had.

Dus zit MP in de gaten te houden voor een goede achtervering. Misschien Ohlins oid.

Van de week nieuwe banden besteld Angel GT II als ik zo lees zijn dat fijn banden voor de MT, dus ben benieuwd.

Ik moet wel zeggen dat ik enorm geniet van het weer kunnen motorrijden, maar op de R6 en het gas ging er vol op, dat gaaf een heel andere ervaring dan met de MT09.

Deze kleurstelling en uitlaat heb ik nu.

Afbeeldingslocatie: https://www.motoroccasion.nl/media/motoren/640x480/yamaha-mt-09-abs-1410459_1.jpg

Als iemand tips heeft qua vering dan lees ik die graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
Unknown Alien schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:04:
Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb altijd super sports 600cc gereden zx6r en R6jes. Ik ben zelf ook maar 1.75 dus die fietsjes waren perfect voor mij.

Af en toe circuit op was helemaal top op die fietsen....lange weekenden met vrienden de grens over....mooiste weekenden van het jaar

Helaas ben ik plat gereden door een auto (altijd zo fijn he als ze meerdere stoptekens negeren :x) en kon niet meer rijden op super sports...mjahh kon niet eens meer lopen :x :( Ik dacht...@(*#^&@)(*#&^(

Nu kan ik nooit meer motorrijden en was er goed ziek van tijdens de revalidatie....Maar ben na 2 jaar toch wat proerritjes gaan maken.

En ben uitgekomen op een MT-09.

Widle de motor kopen bij Doornekamp, maar zag er 1 op MP die vrij compleet was. comfort Zadel, Akra, led lichten achter en knipperlicht, sloten, handvat verwarming, 2 tassen en factuur van een beurt paar maandjes oud....en voor een prijs dat ik dacht....hhhmm wat is hier mis mee....Mjahh toch gaan kijken en een proefrit gemaakt en zag er top uit en de 3 facturen van elk jaar bij Goedhart gaf genoeg vertrouwen... dus meenemen :+

Had nooit verwacht dat ik weer zoveel plezier kon hebben in motor rijden. Normaal op de R6 al na een half uur rijden veel pijn in knie en pols door het ongeluk, maar nu na 6 uur rijden alleen het standaard irritante gevoel in de benen van te lang gebogen zitten met de benen.

En hij kan echt wel leuk door de bochten heen komen en met ze koppel onderin is niks mis mee en vind hem gaaf klinken met de Akra eronder...nu helemaal zonder DB killer :+ ...maar die gaat er weer in, bietje teveel van het goede en wil mijn buren niet tot last zijn als ik naar me werk ga.

Enige wat ik niet goed vind aan deze motor is de vering ik krijg hem niet goed genoeg afgestelt. Als ik in een bocht een drempel tegenkom en ga er overheen en kom weer omlaag, dan deint de achterkant een klein bietje. Iets wat ik met de R6 geen last van had.

Dus zit MP in de gaten te houden voor een goede achtervering. Misschien Ohlins oid.

Van de week nieuwe banden besteld Angel GT II als ik zo lees zijn dat fijn banden voor de MT, dus ben benieuwd.

Ik moet wel zeggen dat ik enorm geniet van het weer kunnen motorrijden, maar op de R6 en het gas ging er vol op, dat gaaf een heel andere ervaring dan met de MT09.

Deze kleurstelling en uitlaat heb ik nu.

[Afbeelding]

Angel GT II zijn fijne banden. Heb ze zelf onder een KTM 990 SMT liggen.

Fijn dat je weer zoveel plezier kunt hebben in het rijden!

Ik heb geen ervaring met een MT-09, maar kun je daar de vering niet van verstellen? Vreemd.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 15:11
ja heb de vering zitten verstellen, proberen, verstellen en weer proberen. Had wel gelezen op MF dat de vering standaard niet veel soeps is.Dat blijkt.

De proefrit op een 990 vond ik het leukste, alleen het discomfort van de trilling in de zadel vond ik na 20 min proefrit al erg irritant worden.

Denk als ik weer toe ben aan wat nieuws dat ik een 1290 ga proerijden eens kiojken of dat fijner rijdt voor mij. Maat heeft een 2017 1290 R en zegt er geen last van te hebben.....en ding gaaf AF met het gas erop O_O .... en ziet er ook gewoon fokking gaaf uit zo'n KTM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:34
@Unknown Alien Trilling in het zadel herken ik hier ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
Unknown Alien schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:04:
Ja die heb ik wel:
J&J suspensions in Mill, Noord Brabant.
Hyperpro kun je ook eens Googlen en langs gaan.
Beide kunnen je vering zeker beter afstellen, en als het echt prut is wat er in zit kunnen ze je aan een goede vervanging set helpen.

Oh en de DB killer,, ja stop die er maar weer terug in alsjeblieft :/
https://teluidgeluidisuit.nl
(y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07

Denko

|{ing Øf ßlitz

Unknown Alien schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:19:
ja heb de vering zitten verstellen, proberen, verstellen en weer proberen. Had wel gelezen op MF dat de vering standaard niet veel soeps is.Dat blijkt.

De proefrit op een 990 vond ik het leukste, alleen het discomfort van de trilling in de zadel vond ik na 20 min proefrit al erg irritant worden.

Denk als ik weer toe ben aan wat nieuws dat ik een 1290 ga proerijden eens kiojken of dat fijner rijdt voor mij. Maat heeft een 2017 1290 R en zegt er geen last van te hebben.....en ding gaaf AF met het gas erop O_O .... en ziet er ook gewoon fokking gaaf uit zo'n KTM
Ja, helaas bij de meeste van de MT serie niet al te beste vering. Ik heb zelf voor hetzelfde gestaan met mijn street triple. Uiteindelijk voor streetbox gegaan van Hyperpro (vorige 3 motoren ook uiteindelijk bij hyperpro gebracht voor of voorvorkveren of achterveer alleen) en hij rijdt weer geweldig zoals altijd als ik daar wegrij.

Box zelf kost zo'n 600, en montage nog eens 100 extra. Maar je herkent de motor niet meer terug.
https://www.hyperonline.n...ox-Yamaha-MT-09-2021.html (weet niet of dit PRECIES voor jouw motor is, maar voor het idee)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Vrijdag poser skills... >:)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Bommes Zo die schaamt zich hard voor zijn kale kop... Wel een ninja move bij het afzetten van zijn helm. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Jelte ja dat is ook zo een move van hem met zijn helm en petje. Meestal zo snel dat je het niet eens in de gaten hebt.

Het is overigens wel een erg kundige gast op zijn motor...
Goede en duidelijke uitleg van wat hij doet, ik kijk er graag naar.

Ja het blijft wel een Amerikaan in zijn manier van praten uitleg geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:16
Unknown Alien schreef op maandag 27 september 2021 @ 22:19:

Hier ook een 990 en die trillingen herken ik niet helemaal. Moet wel zeggen dat ik het "comfort" zadel heb.
Ik zelf vind momenteel de 990 een top motor maar het enorme race karakter zit ik nu mee want mijn polsen trekken het niet echt (meerdere operaties gehad) aan het einde van een dag rijden heb ik er goed last van dat ik van die klappen krijg met het lompe rijden :X acceleratie is gewoon absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:53
Mocht iemand hier nog nieuwe Zarges alum. kisten zoeken voor aan de zijkant van de ( adventure / offroad ) motor dan moet diegene maar eens op MP zoeken op ; Zarges K470 ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Potdomme, iedereen heeft weer nieuw speelgoed en het voelt bijna alsof je niet meer bij de groep hoort als je er binnenkort ook niet wat nieuws gaat halen ;)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Niet iedereen hoor :)

Laatst vroeg me iemand hoeveel kilometer ik op de Versys heb gezet. 32.000 gaf ik aan. Waarop hij vroeg of er al op uitgekeken raakte.
Hoezo? Moet je uitgekeken raken op een motor?

Nee hoor, deze Versys blijft gewoon lekker. Wel verdiende hij onderhoud en een goede poetsbeurt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO-708a3gLCO_9aDWPXGqag2aK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0R349NebRPcpAedozsmpXwwp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Jelte op 28-09-2021 13:59 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
@Booyaa Je hoort er ook bij als je gewoon een rondje gaat rijden op je motor en een toffe poser foto maakt..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632830446-600-x-450px-IMG_20210814_130056.jpg

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:01:
@Booyaa Je hoort er ook bij als je gewoon een rondje gaat rijden op je motor en een toffe poser foto maakt..

[Afbeelding]
Dan bij deze een poser foto van Lelystad circuittraining :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzzgU0CZgUt2P9TimGGTehyW9hQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qw893Ya1IBXcueuV18X2qPzN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI's rule

Booyaa schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:49:
Potdomme, iedereen heeft weer nieuw speelgoed en het voelt bijna alsof je niet meer bij de groep hoort als je er binnenkort ook niet wat nieuws gaat halen ;)
Echt niet hoor, ikzelf rijd een TDM 900 uit 2005 ( voor mij nieuw sinds een maand of 2 ) en die gaat als het aan mij ligt nooit meer weg!
alleen zou ik er een Yamaha XT600E of Suzuki DR650 bij willen hebben...
Maar dat komt écht nog een keer binnen nu en een jaar oid... :-)

[ Voor 4% gewijzigd door cooper_s1 op 28-09-2021 14:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 18:18
Same here, precies deze maand heb ik mijn VTR 1000 Firestorm 15 jaar. *O*
Inmiddels de teller op 36.000 km gezet, en ik heb er nog steeds lol mee. :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R0y.
Booyaa schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnQJVShgfJ5nVTqgUqHRaYhpVAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tFJmQ81xpR2UNWNp0UDWrtB3.jpg?f=fotoalbum_large

oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25

BM

Moderator Spielerij
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:49:
Mocht iemand hier nog nieuwe Zarges alum. kisten zoeken voor aan de zijkant van de ( adventure / offroad ) motor dan moet diegene maar eens op MP zoeken op ; Zarges K470 ;)
Misschein stomme vraag, maar hoe bevestig je dat? :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

spacy

+++

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dW7RyUOBlXu7dJIDxEmCmagX34=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9BAcP1Sa06gZJlqjZSZxVh0.jpg?f=fotoalbum_large Nog even voor een teamlunch een ritje gemaakt, het gebouw is vast bekend bij de noorderlingen. Ja officieel is het daar al een aantal meter voetgangersgebied....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

BM schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:43:
[...]

Met een set zoals deze: https://shop.touratech.nl...ng-kit-pannier-18-mm.html

Maar qua formaat vind ik de koffers meer iets als topkoffer. Als zijkoffer wil je een toplader of in iedere geval een deur i.p.v. een deksel.

En bij onverhard rijden geven veel mensen tassen de voorkeur.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Booyaa schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:08:
[...]

[Afbeelding]
Ja zo ja.. _/-\o_
Grubeater schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:54:
[...]

Met een set zoals deze: https://shop.touratech.nl...ng-kit-pannier-18-mm.html

Maar qua formaat vind ik de koffers meer iets als topkoffer. Als zijkoffer wil je een toplader of in iedere geval een deur i.p.v. een deksel.

En bij onverhard rijden geven veel mensen tassen de voorkeur.
Inderdaad, setje tassen er op:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632835088-600-x-450px-IMG_20200910_110755490_HDR.jpg

Ik heb een set goedkope tassen van XL moto op een zelf gemaakt rekje.
Bevalt mij eigenlijk uitstekend.
Volgende setje tassen wordt wel net iets ruimer.
Krijg er nu alles wel in maar dan is er niet veel ruimte meer voor drinken en/of eten.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632835405-600-x-405px-IMG_20200909_084948489%20-%20kopie.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 28-09-2021 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
BM schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:43:
[...]

Met zelfgemaakte beugels ( aan de evt. reeds bestaande beugels ) 👍🏻

And they are gone 😉

[ Voor 15% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-09-2021 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Jelte schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:58:

Laatst vroeg me iemand hoeveel kilometer ik op de Versys heb gezet. 32.000 gaf ik aan. Waarop hij vroeg of er al op uitgekeken raakte.

Nee hoor, deze Versys blijft gewoon lekker. Wel verdiende hij onderhoud en een goede poetsbeurt:
[Afbeelding]
Je kan ook die versys houden en gewoon wat bijhalen ;)
In mijn ogen de beste aankopen zijn die die naast de rest komt te staan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@kneusteun nee, nee en nee.

Het is gewoon niet nodig om nog een motor te hebben.
Er is geen ruimte voor.
Ik heb daar echt geen geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Wie probeer je te overtuigen..??
@kneusteun of je zelf..?? :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:29:
[...]

Wie probeer je te overtuigen..??
@kneusteun of je zelf..?? :P >:)
Voor mij is het al te laat :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Jelte schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:03:
@kneusteun nee, nee en nee.

Het is gewoon niet nodig om nog een motor te hebben.
Er is geen ruimte voor.
Ik heb daar echt geen geld voor over.
Twee weken later....

"Jongens, kijk eens wat ik nú weer in mijn schuur heb staan!"

:+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dan kennen jullie mij niet.

Ik heb sinds 2008 mijn rijbewijs en heb tot 2016 120.000 met een Yamaha Diversion 900 gereden tot die zo goed als op was.
Sinds 2016 heb ik deze Versys.

Daarnaast heb ik twee auto's gehad in de 20 jaar dat ik mijn autorijbewijs heb. Beide heb ik opgereden tot ze rijp waren voor de sloop.

Enige waarvoor ik de Versys eerder voor zou vervangen (ja vervangen), zou een elektrische zijn. Maar daar heb ik nu geen geld voor over. Sterker nog, als de Versys om één of andere manier onherstelbaar zou zijn, twijfel ik sterk of ik een andere motor zou kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jelte op 28-09-2021 20:41 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:43

_Apache_

For life.

Jelte schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:58:

[Afbeelding]
Met mijn FJR ben ik hard op weg naar de 200k km (gekocht in '15, met 75k). Hij heeft een nieuwe nokkensasketting gehad, een volle tank en een aai over z'n bol. Gaan met die banaan! 8) Geen olie verbruik en stuurt snaarstrak met HyperPro's eronder. Af en toe nieuwe bandjes en weer door.

Lange tijd geleden ben ik gestopt met luisteren naar wat anderen vinden. Je kiest zelf om te rijden, niet een ander. Laat je ze toch niet onder je huid kruipen.
Ene moment zien ze mij (begin 30) met zo een fiets, en word er iets gezegd in de trand van 'dat past toch niet bij een jong persoon'.. en als ik de praat over de vakanties die we er mee gehad hebben (3x naar de Alpen, trip naar Italie, talloze keren Benelux) dan reageren ze opeens als 'wow, wat ver, daar heb je echt wel een goede machine voor nodig inderdaad'.. 8)7

Wat wel een beetje jammer is, en daar kan die motor dan weer niets aan doen. Is die 2eu/ltr, mijn hemel. :X
En als de economieles over 'prijs-elasticiteit' mij iets geleerd heeft, gaat dat voorlopig niet omlaag. :|

[ Voor 35% gewijzigd door _Apache_ op 28-09-2021 21:54 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-09 22:33
hier staat sinds gisteren ook wat nieuws in de garage. Geen echte motor maar een
Piaggio MP3 500LT Sport ABS/ASR uit 2015 met welgeteld 400Km op de teller ( geen tikfout)

Is niet voor mij maar van mijn vrouw die (helaas) geen motor rijbewijs heeft en dit eens wil proberen of het wat is voor woon/werk verkeer.

Ding is GVD groter dan mijn buell :+
(weegt ook een stuk meer :X )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKRyvEcBQIMEyXhU50voYD6Er88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuRsehcltkUpPwxmJNQ6SPFh.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren dus ook de 1e 50 km ermee gereden, ik erachter op de buell en eens echt nuttig gebruikt gemaakt van de headsets, voor wat tips mbt plek op de weg enzo.
Ondanks de stromende regenbuien beviel het goed. Nu hopen op goed weer dit weekend, maar zo zien de vooruitzichten er helaas niet naar uit.

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 28-09-2021 21:55 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
harley schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 21:28:
hier staat sinds gisteren ook wat nieuws in de garage. Geen echte motor maar een
Piaggio MP3 500LT Sport ABS/ASR uit 2015 met welgeteld 400Km op de teller ( geen tikfout)

Is niet voor mij maar van mijn vrouw die (helaas) geen motor rijbewijs heeft en dit eens wil proberen of het wat is voor woon/werk verkeer.

[Afbeelding]

Gisteren dus ook de 1e 50 km ermee gereden, ik erachter op de buell en eens echt nuttig gebruikt gemaakt van de headsets, voor wat tips mbt plek op de weg enzo.
Ondanks de stromende regenbuien beviel het goed. Nu hopen op goed weer dit weekend, maar zo zien de vooruitzichten er helaas niet naar uit.
Gaaf ding zo'n mp3. Ook hier in de garage staat een mp3 naast mijn twee motoren. Ook bij ons is deze voor vrouwlief.

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• s006110
Ik heb vandaag hard bags gemonteerd op mijn virago. Het zijn universele koffers van motea. Omdat bij een virago de knipperlichten hopeloos in de weg zitten voor tassen en koffers, heb ik een set koffers gekozen waar lampen in zitten, en deze aangesloten op de knipperlichten, zodat ik de originele kon laten vervallen. (uitgezocht bij de rdw, dat rode knipperlichten aan de achterkant zijn toegestaan in Nederland). Het mooie vindi ik dat de rondingen van de koffers goed aansluiten bij de ronde vormen van de motor zelf, en dat de klassieke stijl (lees chroom :p) ook complimenteert met de rest van de motor.

Het was wel een gok, want ik kon nergens op het internet een goed voorbeeld vinden van iemand anders vinden, die hard bags heeft gemonteerd op een virago xv1100 (of xv1000 of xv750). Normaal gesproken zie je alleen maar van die leren tassen.

wat plaatjes bij het praatje:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVSkkVNFA0S1fAAIjK-pQjP6p99JZ7cmG6yMtMUSzfhPxC8fgVT5c7bz5uBKg7XPTuLE6ftfsoQBR_ot-VNJuqfBKlK-MYTYTuudt5F7kaECkO7D9th_SIxlJb_Xd60lirCdzAMpWhlG4HcqljQAcv2vg=w2476-h1856-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXN8LeN0BQ7aGTNklkr_F9nJoWlYVoaCXuqFgDN7g757kKSXO2AeYgB99qfQrxRASbVwmUQWkNi8ZQvCz8kB-D8HA6ql-Ma-y_mk__ZPdCXLpHlBZIfocVaN48CtF_11jfau7L2NIb_EW2Hx61vFoINSg=w2476-h1856-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLUrgFvGCM6ro_3X9vrfDSnYwtoS_Fz5wpQDgs3evsYCJx-6TN2ERSkvISpypuaZETxK9NEVvVem2-kAtCcKTVrGlGY5m9FvuXNwFe5fFEuyymPCqrcWiY8NrIrwSLJWe4zdzzrRp6JM4LfXlLUce1_q8g=w2476-h1856-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
Vrijdag schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 20:32:
[...]

Twee weken later....

"Jongens, kijk eens wat ik nú weer in mijn schuur heb staan!"

:+
@Vrijdag doet wel eens vaker van zulke voorspellingen en ze kloppen vaak nog ook.. iets met een baby _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 22:13:
[...]

@Vrijdag doet wel eens vaker van zulke voorspellingen en ze kloppen vaak nog ook.. iets met een baby _O-
8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bij bol zijn coleman tenten in de aanbieding. Misschien voor iemand hier nog handig.

• WiLLoW_TieN
kneusteun schreef op woensdag 29 september 2021 @ 06:46:
Bij bol zijn coleman tenten in de aanbieding. Misschien voor iemand hier nog handig.
Was al gemeld in het Kamperen met de motorfiets topic 😉

• kneusteun
Denk niet dat iedereen dat kijkt, ik zelf vergeet die ook steeds 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 29 september 2021 @ 06:46:
Wel okay tentjes, ik heb de Darwin 3+, een paar jaar terug ook in de aanbieding bij Bol gekocht.
Niks mis mee, voor het geld, aanbieding toen was €73,99, echt dikke prima.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632896418-600-x-338px-IMG_20200708_063051489.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
Maar een Buell is toch altijd extreem klein?
Of komt dat omdat het stiekem een Harley is en langzaamaan onderdelen verliest >:)

Kalevandaal rent hard weg

• Bommes

[Afbeelding]

Cool ding hoor.
heb je er zelf ook al uitgebreid op gereden? En zo ja wat is je oordeel??

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 13:49
Bommes schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:05:
[...]

Cool ding hoor.
Ben ik dan de enige die een MP3 echt hondslelijk vindt, of houdt de rest wijselijk zijn mond? _O-
Verder moet iedereen rijden wat ie wil natuurlijk. En ben wel benieuwd naar de rijervaring!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• s006110
Bommes schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:05:
[...]

Cool ding hoor.
Ik heb er vanaf Putten mee naar Kampen gereden, en ik was positief verrast! Het rijd wel anders dan een motor, maar dat komt vooral door de zitpositie,en de variomaat. Het is vooral heel erg makkelijk rijden, en je hebt onbeperkt grip aan de voorkant. Ook is de 500cc krachtig genoeg om lekker vlot mee te komen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:47

mphilipp

Romanes eunt domus

geert_s schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:32:
Ben ik dan de enige die een MP3 echt hondslelijk vindt, of houdt de rest wijselijk zijn mond? _O-
Dat dus... :+
Niet zozeer lelijk, maar gewoon...kweenie. Voor als je niet overeind kunt blijven op 2 wielen misschien. Het is een makkelijke instap voor mensen met een autorijbewijs naar een soort scooter, wat tegenwoordig erg populair is. Maar ik ben een ouwe lul en kom uit de tijd dat (brom)scooters en automaatjes voor dames en oude mensen waren. Echte mannen reden op een Kreidler of andere schakelbrommer. Maar nu is de jeugd helemaal wild van scooters. En in een stad is zo'n MP3 natuurlijk ideaal want de auto kun je nergens meer kwijt en met zo'n scooter piep je overal tussendoor.

Hier in Rotterdam zie je vooral veel stoere jongens op een MP3 met een Akra erop. Lekker gassen, alsof ze het gras aan het maaien zijn. Nouja...als ze een motor hadden, zouden ze het daarmee doen en waarschijnlijk zit er onder hun auto ook een lekke uitlaat.

Voor mij is het nix, maar ik heb geen algemeen oordeel over de mensen die er een rijden. Alleen over asociale mensen, en die rijden overal in/op. Dus: whatever floats your boat

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
[...]

Verder moet iedereen rijden wat ie wil natuurlijk. En ben wel benieuwd naar de rijervaring!
Ik heb ook een hekel aan die dingen, grotendeels om het soort mensen dat er vaak op rijdt hier in de randstad. Van die roof boxers types met een knalpijp onder zo'n ding en de rijstijl to match. Maar geen geduld voor het halen van een motorrijbewijs ofzo.

Ik heb zelf een keer bij een event een testrit gedaan op zo'n driewieler en ook de vier-wiel variant, rijdt echt vreselijk, want in plaats van tegensturen om de bocht in te gaan, moet je de bocht insturen om ervoor te zorgen dat de wielen de bocht in hellen. Niks voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Nycrea op 29-09-2021 09:43 ]

🇺🇦

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert_s
Nycrea schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:41:
[...]

Ik heb ook een hekel aan die dingen, grotendeels om het soort mensen dat er vaak op rijdt hier in de randstad. Van die roof boxers types met een knalpijp onder zo'n ding en de rijstijl to match. Maar geen geduld voor het halen van een motorrijbewijs ofzo.

Ik heb zelf een keer bij een event een testrit gedaan op zo'n driewieler en ook de vier-wiel variant, rijdt echt vreselijk, want in plaats van tegensturen om de bocht in te gaan, moet je de bocht insturen om ervoor te zorgen dat de wielen de bocht in hellen. Niks voor mij.
Die ervaring heb ik inderdaad ook in randstad / Rotterdam. En wat ik dan nog het meest zorgelijke vind is dat je dus geen motorrijbewijs nodig hebt, en dus nooit geleerd hebt te kijken en rijden als een motorrijder. Het verder vooruit kijken, positie op de weg, en alles wat erbij komt kijken om jezelf (en anderen) veilig te houden. Mijn inziens maakt dat ene extra wiel daarin nul verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

geert_s schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:49:
[...]

Die ervaring heb ik inderdaad ook in randstad / Rotterdam. En wat ik dan nog het meest zorgelijke vind is dat je dus geen motorrijbewijs nodig hebt, en dus nooit geleerd hebt te kijken en rijden als een motorrijder. Het verder vooruit kijken, positie op de weg, en alles wat erbij komt kijken om jezelf (en anderen) veilig te houden. Mijn inziens maakt dat ene extra wiel daarin nul verschil.
Rijders die na 18-1-2013 hun B hebben gehaald mogen niet meer op een MP3 rijden zonder eerst A te hebben gehaald, de doelgroep wordt dus vanzelf kleiner (of via natuurlijke selectie / Darwin Award gedrag 8)7).

Zonder gekheid, heb ook zo'n MP3 gereden voordat ik m'n A had en dat was achteraf gezien niet zo heel veilig of verstandig. Wel de smaak te pakken gekregen en toen heel snel wel A gehaald. Het rijdt als een grote zware scooter, en leunt ook lekker mee in de bocht, dus op zich niks mis mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 14:12
mkrmr schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:19:
[...]

Rijders die na 18-1-2013 hun B hebben gehaald mogen niet meer op een MP3 rijden zonder eerst A te hebben gehaald, de doelgroep wordt dus vanzelf kleiner (of via natuurlijke selectie / Darwin Award gedrag 8)7).

Zonder gekheid, heb ook zo'n MP3 gereden voordat ik m'n A had en dat was achteraf gezien niet zo heel veilig of verstandig. Wel de smaak te pakken gekregen en toen heel snel wel A gehaald. Het rijdt als een grote zware scooter, en leunt ook lekker mee in de bocht, dus op zich niks mis mee.
Mijn zwager vond het wel leuk om mij te zien op de motor enzo en kocht tegen mijn advies in een MP3. Want een motorrijbewijs theorie en examen heeft niemand zin in. :X
Vorig jaar herfst zouden we een rondje rijden. Letterlijk 30 meter verderop zag ik opeens remlichten in mijn spiegel en knipperlichten verticaal knipperen. Hij was op zijn plaat gegaan door de bladeren. 8)7

Ook een ander keer op de weg probeer ik in baksteenpositie te rijden zodat ik hem zie. Gaat hij precies nadoen wat ik doe en weer vlak achter mij rijden. Bochtjes nemen ging in een slakkengang.
Dingen als eerst achter je kijken voordat je remt is ook onbekend.

Dat hoeft van mij niet meer. Motorrijden is geen grap.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

com2,1ghz schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:26:
Dat hoeft van mij niet meer. Motorrijden is geen grap.
Je snapt ook meteen waarom ze in de VS zoveel ongevallen met de motor hebben en allerlei extra cursussen zo populair zijn onder de serieuze motorrijders. Als je die beroemde filmpjes op Youtube ziet van die kronkelweg bij Los Angeles volgens mij, waar ze op de meest idiote manieren crashen, durf je daar haast niet meer te rijden.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik het design tof vind maar voor mensen die toch willen rijden maar om wat voor reden niet op 2 wielen uit de voet kunnen vind ik het wel een cool ding.
Ik ken Harley goed genoeg om te weten dat hij motor rijden erg serieus neemt en dus gok ik zomaar dat hij zijn vrouw niet zomaar onvoorbereid en zonder goede adviezen op pad stuurt.

@Nycrea en ook @geert_s die droeftoeters rijden ook op de zelfde manier op veel te grote en dure GSA's en dergelijke.
Maakt dat dan ook een soort motor waar we een hekel aan moeten hebben?
Als ze met de auto gaan is het ook vaak zoals @mphilipp ook al schrijft vaak met veel herrie, pops en bangs en het te verwachten asociale rijgedrag.

Beetje vreemd dus om aan MP3 (of andere 3 wielige scooters) een hekel te hebben terwijl het echt niet het exclusieve voertuig is voor het afvoerputje van onze mobiele maatschappij.
Het is dus dat soort rijders waar we een hekel aan hebben, niet dat ene type voertuig.
s006110 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:33:
[...]
Ik heb er vanaf Putten mee naar Kampen gereden, en ik was positief verrast! Het rijd wel anders dan een motor, maar dat komt vooral door de zitpositie,en de variomaat. Het is vooral heel erg makkelijk rijden, en je hebt onbeperkt grip aan de voorkant. Ook is de 500cc krachtig genoeg om lekker vlot mee te komen
Mijn Vespa heeft een gelijke zit positie en variomaat en rijd dus wat dat betreft gelijk.
Vermogen is een stuk minder, ik heb maar 250cc ter beschikking en slechts één 12 inch voorwieltje.
Dat deel van de rij ervaring zal wel heel anders zijn.

Begrijp me niet verkeerd ik heb nu niet echt de behoefte om een MP3 te kopen, dat kan echter misschien wel ooit veranderen als ik slechter ter been wordt of wat dan ook.
Ik vind het gewoon wat jammer als 1 bepaalde soort motoren uitgesloten wordt want = aso voertuig of is scooter of is 3 wielig, enz.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de bochtentrainingen van bv. knmv of motor-trainingen.nl?
Het lijkt mij eens leuk om te proberen en ben benieuwd of er hier mensen zijn die al in lelystad hebben mogen ervaren.

• s006110
Bommes schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:45:
[...]

Mijn Vespa heeft een gelijke zit positie en variomaat en rijd dus wat dat betreft gelijk.
Vermogen is een stuk minder, ik heb maar 250cc ter beschikking en slechts één 12 inch voorwieltje.

Begrijp me niet verkeerd ik heb nu niet echt de behoefte om een MP3 te kopen, dat kan echter misschien wel ooit veranderen als ik slechter ter been wordt of wat dan ook.
Ik vind het gewoon wat jammer als 1 bepaalde soort motoren uitgesloten wordt want = aso voertuig of is scooter of is 3 wielig, enz.
Het primaire idee van de drie wielen voor, is dat je meer stabiliteit en grip in de bochten hebt. Dat je bij stilstand hem in rechtopstaande stand kan vergrendelen is een extraatje, maar deze moet je wel met de hand inschakelen (oftewel, je flikkert gewoon om als je niks doet). Oorspronkelijk was de mp3 ook niet geschikt voor het b-rijbewijs, maar bleek er een maas in de Europese wet te zitten, die dit mogelijk maakte met een paar kleine aanpassingen (voorwielen 4cm verder uit elkaar, losse knipperlichten, dagrijverlichting en een voetrem)

• geert_s
[...]

Ik kan niet zeggen dat ik het design tof vind maar voor mensen die toch willen rijden maar om wat voor reden niet op 2 wielen uit de voet kunnen vind ik het wel een cool ding.
Ik ken Harley goed genoeg om te weten dat hij motor rijden erg serieus neemt en dus gok ik zomaar dat hij zijn vrouw niet zomaar onvoorbereid en zonder goede adviezen op pad stuurt.

@Nycrea en ook @geert_s die droeftoeters rijden ook op de zelfde manier op veel te grote en dure GSA's en dergelijke.
Maakt dat dan ook een soort motor waar we een hekel aan moeten hebben?
Als ze met de auto gaan is het ook vaak zoals @mphilipp ook al schrijft vaak met veel herrie, pops en bangs en het te verwachten asociale rijgedrag.

Beetje vreemd dus om aan MP3 (of andere 3 wielige scooters) een hekel te hebben terwijl het echt niet het exclusieve voertuig is voor het afvoerputje van onze mobiele maatschappij.
Het is dus dat soort rijders waar we een hekel aan hebben, niet dat ene type voertuig.

[...]

Niemand zegt toch een hekel te hebben aan MP3's? Ik vind ze alleen niet mooi, maar dat staat er verder los van. Ik heb ook niet per definitie een hekel aan MP3-rijders, maar wel aan het feit dat mensen zonder ook maar een enkele motorles gevolgd te hebben op een motor-achtig voertuig stappen.

Als jij (of ieder ander) met motorrijbewijs lekker op een MP3 wilt rijden gun ik je dat natuurlijk van harte, maar ik ben wel van mening dat een motorrijbewijs daarvoor verplicht zou moeten zijn. Het is gewoon geen auto.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:49:
Heeft iemand ervaring met de bochtentrainingen van bv. knmv of motor-trainingen.nl?
Het lijkt mij eens leuk om te proberen en ben benieuwd of er hier mensen zijn die al in lelystad hebben mogen ervaren.
Die specifieke trainingen ken ik niet, maar ik ben nu wel 2 keer met 2TheExperience op het Midland circuit in Lelystad geweest en afgelopen weekend met Racecracks op het Landsard circuit in Eindhoven.

Voor een bochtentraining voor straatrijders is het Midland circuit wat beter geschikt als het Landsard circuit denk ik. Bij Racecracks zijn daarnaast de groepen per instructeur wat groter en dat vind ik zelf niet zo fijn rijden. Maar aan het eind van de dag zit je met zoveel meer vertrouwen op je motor, je kijkgedrag wordt anders, je zit er losser op, bochten gaan beter, echt een aanrader. Wat betreft het verschil in ervaring / motor / snelheid. Zowel bij 2TheExperience als bij Racecracks wordt er opgedeeld in verschillende groepen. Zou je er gaandeweg achter komen dat je misschien toch niet in de goede groep zit, gewoon aangeven en dan wordt er in overleg geschoven tussen de groepen.

Onafhankelijk van welke training je gaat doen bij welke organisatie, neem voldoende eten en drinken mee! En het belangrijkste van zo'n dag is dat je plezier hebt, iedereen is daar met dezelfde hobby en intentie, beter worden en (meer) plezier hebben bij het rijden :)

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Glw-qfrkXVeejMyCLyc5mGY2-wA=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/GkiauyYx5hlgd3YLtkyWPREd.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 10% gewijzigd door UTwizard op 29-09-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:49:
Yup, leerzaam. Zeker omdat de laatste VRO die ik gedaan heb de hele dag in de stromende regen was. Begon precies bij vertrek vanuit Zoetermeer te regenen, en 10 uur later toen we weer thuis kwamen werd het weer droog. :X

Maar ik raad dit zeker aan. Ga er binnenkort maar weer eens eentje doen op m'n nieuwe motor.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 14:51
Ik heb twee maanden geleden een training gedaan op Midland en het Politie circuit in Lelystad. Twee dagen achter elkaar. Midland is korte bochten werk, alles in zijn 2de versnelling en lekker technisch. Politie circuit lijkt al veel meer op een circuit.

Ik had mijn Street Triple 765 RS op dat punt een maand of 3. Aan het einde van die 2 dagen heb je zoveel meer zelfvertrouwen in je motor.

Ik heb deze 2 dagen gevolgd met motorcircuittraining. Erg tevreden over en ga er dus volgend jaar weer een paar doen. Leuke club vrijwilligers die je op een veilige manier iets willen bij brengen. Het is geen wedstrijd maar een cursus!

Ik raad het echt iedereen aan voor het zelfvertrouwen op je eigen motor!

Plaatje bij verhaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzRXwhx5ZdAjCFadSbsb2ahDS_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lpB8L5sbi9GcNaTCzMwFq1Ai.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Dubrillion op 29-09-2021 12:02 ]

• Booyaa
  • Niet online
Dubrillion schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:00:
Ik heb twee maanden geleden een training gedaan op Midland en het Politie circuit in Lelystad. Twee dagen achter elkaar. Midland is korte bochten werk, alles in zijn 2de versnelling en lekker technisch. Politie circuit lijkt al veel meer op een circuit.

Ik had mijn Street Triple 765 RS op dat punt een maand of 3. Aan het einde van die 2 dagen heb je zoveel meer zelfvertrouwen in je motor.

Ik heb deze 2 dagen gevolgd met motorcircuittraining. Erg tevreden over en ga er dus volgend jaar weer een paar doen. Leuke club vrijwilligers die je op een veilige manier iets willen bij brengen. Het is geen wedstrijd maar een cursus!

Ik raad het echt iedereen aan voor het zelfvertrouwen op je eigen motor!

Plaatje bij verhaal!

[Afbeelding]
Ik heb dus ook vorige week op het politiecircuit gereden bij Lelystad en ik beaam inderdaad wat jij zegt.

Vond het overigens wel slecht gestructureerd qua briefing etc. Beetje een zooitje maar als je daar doorheen kan kijken heb je wel echt een fantastische dag achter de rug. _/-\o_

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dat onderscheid is voor sommige mensen heel moeilijk te maken. @harley laat hier trots hun nieuwe aanwinst zien. Hoe haal je het dan in je hoofd om te zeggen dat je hem spuuglelijk vind? Of te beginnen over straatjeugd in grote steden die op overlast levert met toevallig hetzelfde voertuig? Chapeau voor de mensen die met normale interesse reageren. Een beetje openminded zijn op zijn tijd kan helemaal geen kwaad en als je echt niet positief of constructief kunt reageren, doe het dan gewoon niet. :)

Zelf ben ik aan de MP3 gewend omdat ik 500 meter van die zaak in Putten woon. En als rijder van een ander afwijkend voertuig maak ik er gewoonte van om MP3-rijders altijd te groeten, van underdog tot underdog. :) Geen idee hoe het rijdt, zal vast een stuk makkelijker zijn dan mijn eigen ding. Heb me er altijd al over verbaasd dat dat er amper (geen?) trainingen zijn voor dit soort voertuigen die je met rijbewijs B mag besturen. Lijkt me een gat in de markt, zou er zelf ondanks 15 jaar rijervaring zeker interesse voor hebben. Iets voor de KNMV misschien?

Mocht iemand enthousiast geworden zijn en afreizen naar mijn dorpje om de grootste MP3-dealer van Nederland te bezoeken, stuur ff een PB. Koffie staat altijd klaar. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzy op 29-09-2021 17:22 ]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• s006110
Jazzy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:15:
[...]

Dat onderscheid is voor sommige mensen heel moeilijk te maken. @harley laat hier trots hun nieuwe aanwinst zien. Hoe haal je het dan in je hoofd om te zeggen dat je hem spuuglelijk vind? Of te beginnen over straatjeugd in grote steden die op overlast levert met toevallig hetzelfde voertuig? Chapeau voor de mensen die met normale interesse reageren. Een beetje openminded zijn op zijn tijd kan helemaal geen kwaad en als je echt niet positief of constructief kunt reageren, doe het dan gewoon niet. :)

Zelf ben ik aan de MP3 gewend omdat ik 500 meter van die zaak in Putten woon. En als rijder van een ander afwijkend voertuig maak ik er gewoonte van om MP3-rijders altijd te groeten, van underdog tot underdog. :) Geen idee hoe het rijdt, zal vast een stuk makkelijker zijn dan mijn eigen ding. Heb me er altijd al over verbaasd dat dat er amper (geen?) trainingen zijn voor dit soort voertuigen die je met rijbewijs B mag besturen. Lijkt me een gat in de markt, zou er zelf ondanks 15 jaar rijervaring zeker interesse voor hebben. Iets voor de KNMV misschien?

Mocht iemand enthousiast geworden zijn en afreizen naar mijn dorpje om de grootste MP3-dealer van Nederland te bezoeken, stuur ff een PB. Koffie staat altijd klaar. :)
Het feit wil, dat Arjan Brouwer dus gewoon die trainingen aan bied, en dat Piaggio in het verleden dit ook deed als je een nieuwe mp3 kocht.

Mijn vrouw had de 'mazzel' dat ze al een aantal motorlessen had gehad. Dat merk je dan ook hoe makkelijk ze dat ding manoeuvreert (mijn vrouw is niet zo groot).

Maar verder nog even over mijn eigen motor. Heb vandaag ook even wat fotos in het daglicht kunnen maken, om te laten zien hoe gaaf de zijkoffers staan op mijn Virago

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXMP4bzl3o1kSf4yUQrbPNuVz3RqFXhRJG-DueJQV-XGaxfl_y5ZnYFvXp-DFkzEcDXqp-25VwSk0iNLtbQM68HNOQkgHgtJeR-6RKe5lJBnzpEbAfIEUv_xYpoeRgcL1BSMPLnirQ9ttDg0rIuY4cZGQ=w1259-h944-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLV29sxJr1tTao3YOWFahOnXcdvVas5x19JSrtJRgSJxWZqQhGj1FoXeNFbih8uEfKKdnI0UvvTB9_ysG_GOSexZZNyoqoJ3dzdsX_e7oRdXzitT29CUZBTcjsAff1s2SBLDCChbRX6zjVykKaIIcRllIQ=w1259-h944-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWeMcRUDXfgUpyJoKFr8r5_dOzQXAgTT16pe4z804v5ddy6aZTldZrEcZwcmOOGLxUhhXnjEbnNOQ9_Yf4ICEcB6mS9F_tNPgmUd9WrbleDxqBbpnTZak6AgEdWnz4ZGkR_Zz0Miel4omnrE5L0zr1DMw=w1259-h944-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLXtR32YxiXNUjbOD_mE6hZXpo99E7c29xfyokX80EtwpeiIfmAJU3JrcLyQ7ol-NwqASXSwhlovW1S1fQfamyOVOMbI0uEX7vSM77Dlyf6G91FEK_llW-8ReUvOpsnuJ-sUdEwutl3nqiqeyHUNqgNoQA=w1259-h944-no?authuser=0

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:27
@s006110 Gaaf hoor die koffers, lijkt net alsof het OEM is!

@Verwijderd Laatst nog in Lelystad geweest voor een VRO Expert met vriendin, het was voor haar de eerste keer maar we vonden beide dat we niet enorm veel extra hadden geleerd, ook niet van de twee bochten sessies die onderdeel waren van de cursus. Langzame manoeuvres waren en blijven lastig op mijn motor, ik denk niet dat daar veel aan kan veranderen, maar dan heb ik dat ook weer even geoefend. Wel leuk dagje sturen natuurlijk zonder dat je op de snelheid hoeft te letten. Het ligt er ook heel erg aan welke instructeur je krijgt, sommige zijn wat kritischer dan andere. Dat is tenminste wat ik heb gemerkt.

Plaatje bij het praatje, natuurlijk op mijn PETJES motor :P.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JNV7jeMkDNs8TBWoAZ6J6Gv07tQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLyvJfBTRSb52xtQDDQKFy28.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
Jazzy schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:15:
[...]

Groeten uit Nijkerk (buurman) 👋

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@cyntax Volgende keer wel je helm even zwart wrappen en er een paar van die rode 'duivel oortjes' op vast zetten met een Pritt-Stift...

Zóals je 't nu post lijkt 't weer hé-le-máál nérgens op >:) :) _O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen maandag dagje Zandvoort gedaan als instructeur. De vierde sessie was het drijf en drijf nat en ging het echt tekeer. Ikzelf reed op regen banden maar de cursist achter mij op straat bandjes. Helaas viel hij ingaan Tarzan en kegelde hij mij ook om. Gelukkig minimale schade. Achja. Hoort erbij zeg maar 😅

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
@Kalevandaal Klopt een buell is niet echt groot, alhoewel ik wel een SS heb ( de langere uitvoering dus) Maar het is ook vooral de omvang in zijn totaliteit met een brede voor en achterkant die de mp3 een stuk masaler laat lijken.

@Bommes ja denk een tien kilometer ff proefrijden voor de aanschaf, het is gewoon een grote brommer en als je er niet continu bij stilstaat heb je niet eens echt in de gaten dat het ding voor 2 wielen heeft. Optrekken tot de 80 is ie nog niet eens zo langzaam, daarna merk je wel dat het "maar" een eencylinder is.

@geert_s Ieder zijn ding, het is ook niet mijn eerste keus qua mooiigheid, sterker ook mijn vrouw vind de meeste andere motoren mooier, maar daar mag ze niet op rijden. Aan de andere kant, praktisch is ie wel en ik ben inmiddels wel iets meer van de praktische zaken dan de mooie zaken ( heb ook een givi 46 liter topkoffer op de v-rod gehad, ook lelijk maar verrekte handig om je helmen kwijt te kunnen bij een festival of concert !

@mphilipp @Nycrea
Helaas is in nederland wel een bepaald soort volk op de MP3 actief ( en vaak niet eens wettelijk toegestaan want rijbewijs pas na 2013 behaald of niet op de LT versie dus sowieso alleen met motorrijbewijs te besturen)

In andere landen en dan met name de grote steden zoals Frankrijk (Parijs) en Italie (Rome) zie je echt veel mensen op zo'n MP3 of gewone motorscooter rijden. Is daar nu eenmaal een van de snelste manieren om je te verplaatsen en veel minder parkeerproblemen.

Qua rijgedrag, inderdaad een motorrijles is niet alleen verkeersregels maar ook plek op de weg en andere motorspecifieke zaken. Helaas wil mijn vrouw (nog) niet aan een motorrijbewijs, ik heb natuurlijk wel de stille hoop dat de MP3 haar toch doet overhalen om voor een echt motorrijbewijs te gaan. Dan is dit een mooie manier om het te proberen en te kijken of het ook nuttig is voor haar woon/werkverkeer/

Aan de andere kant zit ze al meer dan 20 jaar achterop, heeft ook enkele jaren zelf trike gereden. En wil ze nu de eerste paar keer alleen samen op pad terwijl ik op mijn eigen motor meerijdt en haar wat tips en tricks geef via de headset die we toch al hadden voor op de zijspancombinatie.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
geert_s schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:53:
[...]

Niemand zegt toch een hekel te hebben aan MP3's? Ik vind ze alleen niet mooi, maar dat staat er verder los van. Ik heb ook niet per definitie een hekel aan MP3-rijders, maar wel aan het feit dat mensen zonder ook maar een enkele motorles gevolgd te hebben op een motor-achtig voertuig stappen.

Als jij (of ieder ander) met motorrijbewijs lekker op een MP3 wilt rijden gun ik je dat natuurlijk van harte, maar ik ben wel van mening dat een motorrijbewijs daarvoor verplicht zou moeten zijn. Het is gewoon geen auto.
Beetje verdiepen, je moet je autorijbewijs voor januari 2013 hebben gehaald, dus de jongeren op een MP3 hebben een motorrijbewijs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

WTF, die hebben een motorrijbewijs en KIEZEN dus voor zo'n ding 8)7

* steveman gaat nog harder niet terugzwaaien

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Kalevandaal
  • Laatst online: 21-09 09:10
Henri. schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:14:
[...]

Beetje verdiepen, je moet je autorijbewijs voor januari 2013 hebben gehaald, dus de jongeren op een MP3 hebben een motorrijbewijs
Of ze weten niet dat ze een motor rijbewijs nodig hebben omdat ze horen: dit mag je rijden met autorijbewijs 8)7

• harley
Helaas meestal het laatste. Heb wel vaker die discussie met klanten als ik vraag of ze het juiste rijbewijs hebben als ik de bandjes wissel. Zijn dat je van overtuigd dat ze het mogen rijden terwijl dat niet zo is

• Trancicted
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-06 15:24
Joepla schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:02:
[...]

Toen ik rond deze tijd vorig jaar ging kijken voor iets anders en mijn motor eventueel wilde inruilen, legde de handelaar me uit dat hij mijn motor waarschijnlijk pas in het voorjaar kon verkopen. En dus 5 maanden ouder was en “een stukje moest afwaarderen”. Vandaar de wat tegenvallende inruilprijs.

Ik gaf aan dat het voor mij geen enkel probleem was om dan ook de andere motor in het voorjaar te kopen, in de winter rij ik niet. Die zou dan ook afgewaardeerd zijn. Daar kwamen we niet uit natuurlijk.

Feit is dat men liever wat minder voorraad heeft als er ook minder vraag is. Elke motor die wat langer staat te wachten kost ze op diverse manieren geld. In het najaar is het daardoor makkelijker handelen dan aan het begin van het volgende seizoen.
Kan ik ervan uit gaan dat het nu ook een goed moment is om motor kledij aan te schaffen? Heb nog nooit op een motor gereden, maar start in Maart met mijn praktijklessen, om volgend seizoen mooi te kunnen rondrijden. Ben wat in twijfel of de deals die er nu zijn, goed zijn, of ik beter wacht op de soldenperiode en black friday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 22:12
Trancicted schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:24:
[...]

Kan ik ervan uit gaan dat het nu ook een goed moment is om motor kledij aan te schaffen? Heb nog nooit op een motor gereden, maar start in Maart met mijn praktijklessen, om volgend seizoen mooi te kunnen rondrijden. Ben wat in twijfel of de deals die er nu zijn, goed zijn, of ik beter wacht op de soldenperiode en black friday.
Je rijschool heeft geen motorpak om te gebruiken tijdens de lessen? Was bij mij in ieder geval wel zo. Als je je eerste motor aanschaft wil je wellicht toch iets wat er bij past (geen eendelig racepak op een bobber, of een houthakkersvest op R1) en eventueel ook matched met de kleuren. De rijlessen kunnen je eventueel ook al iets leren over wat je wel / niet fijn acht van motorkleding zodat je een betere keuze kan maken.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:45

M14

UTwizard schreef op woensdag 29 september 2021 @ 11:49:
[...]

Die specifieke trainingen ken ik niet, maar ik ben nu wel 2 keer met 2TheExperience op het Midland circuit in Lelystad geweest en afgelopen weekend met Racecracks op het Landsard circuit in Eindhoven.

Voor een bochtentraining voor straatrijders is het Midland circuit wat beter geschikt als het Landsard circuit denk ik. Bij Racecracks zijn daarnaast de groepen per instructeur wat groter en dat vind ik zelf niet zo fijn rijden. Maar aan het eind van de dag zit je met zoveel meer vertrouwen op je motor, je kijkgedrag wordt anders, je zit er losser op, bochten gaan beter, echt een aanrader. Wat betreft het verschil in ervaring / motor / snelheid. Zowel bij 2TheExperience als bij Racecracks wordt er opgedeeld in verschillende groepen. Zou je er gaandeweg achter komen dat je misschien toch niet in de goede groep zit, gewoon aangeven en dan wordt er in overleg geschoven tussen de groepen.

Onafhankelijk van welke training je gaat doen bij welke organisatie, neem voldoende eten en drinken mee! En het belangrijkste van zo'n dag is dat je plezier hebt, iedereen is daar met dezelfde hobby en intentie, beter worden en (meer) plezier hebben bij het rijden :)

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]
Welke dag en dagdeel heb je afgelopen weekend gereden? Ik was ook op de Landsard, zaterdagochtend, de vrij rijden groep.

Leuke baan, erg leerzaam maar grip was met momenten ver te zoeken.
Tylen schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:39:
Afgelopen maandag dagje Zandvoort gedaan als instructeur. De vierde sessie was het drijf en drijf nat en ging het echt tekeer. Ikzelf reed op regen banden maar de cursist achter mij op straat bandjes. Helaas viel hij ingaan Tarzan en kegelde hij mij ook om. Gelukkig minimale schade. Achja. Hoort erbij zeg maar 😅
Hoe gaat een organisatie in zo'n geval om met jouw schade? Wordt daar nog iets mee gedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door M14 op 30-09-2021 01:01 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M14 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 00:57:
[...]
Hoe gaat een organisatie in zo'n geval om met jouw schade? Wordt daar nog iets mee gedaan?
Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Er zijn nu veel aanbiedingen, de Goedhart sale heb je nét gemist. Daar krijg je ook echt flinke kortingen elk jaar.

Ik zou sowieso gaan kijken naar een eigen helm en handschoenen. Dat vond ik bij de rijschool écht heel vies, al die zweetkoppies.. ja je hebt een balacalava op maar nog steeds, bah. :N
En ik had ook al mijn eigen jas, die ik op de motorbeurs tegenkwam. Overbroek had ik wel van de rijschool maar halverwege de lessen ook al zelf een. En schoenen moet je sowieso zelf meenemen, ik begon op m'n Timberlands, maar ben ook na een paar lessen overgegaan op motorlaarzen omdat m'n Timberlands vies werden van de schakelpook. :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:25
Ik heb het proeflesje gedaan met spullen van de rijschool, ben na de proefles naar Arie Molenaar gegaan en de volgende les zat ik op de motor in een volledig Dainese outfit bestaande uit lederen 2 delig pak, laarzen, handschoenen en een HJC helm :D De instructeur kon dat erg waarderen haha. Reden was dat ik het inderdaad vies vond met de spullen van de rijschool en de helmen ook allemaal wat te uitgelubberd waren. Ik wist sowieso ook zeker dat ik ermee door zou gaan en dan een 2 delig pak zou willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Martijn1990 op 30-09-2021 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 08:44
M14 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 00:57:
[...]

Welke dag en dagdeel heb je afgelopen weekend gereden? Ik was ook op de Landsard, zaterdagochtend, de vrij rijden groep.

Leuke baan, erg leerzaam maar grip was met momenten ver te zoeken.
Ik was er op de zondagmiddag, begonnen in de snelste groep 1 en later omhoog gezet naar de snelste 1+.

Ik vond de baan wel lastig moet ik eerlijk toegeven, ik kreeg niet het vertrouwen in de motor wat ik bijvoorbeeld op Midland wel had de vorige keer, goed mogelijk dat het met de grip te maken had maar ik vond hem ook wel heel krap op sommige punten. Een sessie wou dan ook he-le-maal niet, maar de rest ging gelukkig wel goed.

Wel de motor nog laten vallen op de aanhanger, barst in de kappen, grrrr... :(

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

spacy

+++

[...]

Zelf vind ik de motorbeurs in Utrecht ook een prima plek om kleding aan te schaffen, een grotere motorkledingwinkel zul je de rest van het jaar niet snel tegen komen. Maar ja, nu maar hopen dat ze komend jaar wel een beurs gaan houden. Maar dan moet je helaas wel wachten tot het voorjaar.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
spacy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:53:
[...]

Zelf vind ik de motorbeurs in Utrecht ook een prima plek om kleding aan te schaffen, een grotere motorkledingwinkel zul je de rest van het jaar niet snel tegen komen. Maar ja, nu maar hopen dat ze komend jaar wel een beurs gaan houden. Maar dan moet je helaas wel wachten tot het voorjaar.
Is er al een uitspraak of Februari doorgaat of niet? Ik heb er nog niets over gelezen in de Motoplus, normaal zijn die wel vrij snel qua aankondigingen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

spacy schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:53:
[...]
Zelf vind ik de motorbeurs in Utrecht ook een prima plek om kleding aan te schaffen, een grotere motorkledingwinkel zul je de rest van het jaar niet snel tegen komen.
Hmmm...mijn ervaring is meer dat ze alleen de spullen meenemen die ze kwijt willen. Vaak hebben ze ook de nieuwste modellen niet eens. Ik merkte dat (wel een poos geleden hoor) toen ik een nieuwe Schuberth wilde en ze alleen maar 'het vorige' model hadden. En die wilde ik nou nét niet omdat die een of andere issue hadden met een coating die los kon laten oid.
Met kleding merk ik hetzelfde. Iedereen heeft alleen de aanbiedingenbak meegenomen. En die aanbiedingen vallen eigenlijk ook nog best wel tegen, want een week eerder kon je het voor dezelfde prijs uit de winkel meenemen.

• geert_s
mphilipp schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:48:
[...]

Hmmm...mijn ervaring is meer dat ze alleen de spullen meenemen die ze kwijt willen. Vaak hebben ze ook de nieuwste modellen niet eens. Ik merkte dat (wel een poos geleden hoor) toen ik een nieuwe Schuberth wilde en ze alleen maar 'het vorige' model hadden. En die wilde ik nou nét niet omdat die een of andere issue hadden met een coating die los kon laten oid.
Met kleding merk ik hetzelfde. Iedereen heeft alleen de aanbiedingenbak meegenomen. En die aanbiedingen vallen eigenlijk ook nog best wel tegen, want een week eerder kon je het voor dezelfde prijs uit de winkel meenemen.
Qua aanbod maakt het nogal veel uit of je op de eerste of de laatste dag komt, maar bijvoorbeeld MKC heeft altijd een vrij groot aanbod op de motorbeurs. Qua aanbiedingen valt het inderdaad wel tegen, ik denk dat je nu tegen het einde van het seizoen betere deals kunt scoren.

Ik ben tijdens mijn lessen ook langs outlet stores gegaan, zoals bij hans van wijk 'outlet de overkant'. Met wat geluk zit daar echt prima spul van vorig seizoen tussen tegen half geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Persoonlijk ga ik naar Chromeburner, hele grote webshop die een fysieke winkel heeft aan hun webshop magazijn. Voordeel is dat ze van de meeste courante merken/producten alle maten op voorraad hebben en je dus goed kan passen.
Prijs is meestal ook prima :)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 14:22
_eLMo_ schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:12:
Persoonlijk ga ik naar Chromeburner, hele grote webshop die een fysieke winkel heeft aan hun webshop magazijn. Voordeel is dat ze van de meeste courante merken/producten alle maten op voorraad hebben en je dus goed kan passen.
Prijs is meestal ook prima :)
Chromeburner is een hele goede. Voor de mensen die dichtbij de Duitse grens wonen adviseer ik fc-moto.de. Die hebben zowat alles wat je je maar kan bedenken. Ook voor andere sporten. Enige nadeel is parkeren en het stadje zelf waar vaak file staat.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• s006110
Vanochtend even gauw een ritje ingepland, om even van het lekkere herfstzonnetje te genieten:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLW9WGXla4-1QsRyWxJ9ByfbdtnIHVxMGjp6CmeXbhFVHlpHO-V2MTBlrT_LOSM8Al-YZTt7cVb2kXL4zN8dqv9eFwrdfMChwJzpUbpkj-lvdOYszsSUvaOcI4HJPK4SZFN64TUAVN5cCikpFx0hR9h7Ow=w1259-h944-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLVbXIkACuTkQ8HQrEGuckLBxHVhe3bT662zd-8ubbmRUJVJtBs7CG9So8I8kDDAhxddx1L6J5xllUUu7dt-uhLk2P19jnauOaNfKnUCHIQzRD1PvzNsbYNexYxDVOQnftde-nwOQbOkQdWhEr5tlo2kqA=w1259-h944-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLW2IDb9T3eublixOtBMJ3O7ijrdSoMscv0s0NrD4ZxMxKjJBZXM2OPZamjhifPeotvbib00Alp_vB7HKXWZJgSsnAukQIOlZGVLZ7Z0-iYV1RlubPTefLIsLLmWbU9l3JoUFwqgDXUxncwby0rcimf58A=w1259-h944-no?authuser=0

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Vandaag is geloof ik de enige mooie/droge dag de komende dagen :-(

• s006110
Vrijdag schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:45:
:'( ik heb stiekem nog een hoopje, dat het zaterdag nog een beetje acceptabel weer word.

(kan ik met vrouwlief met haar mp3 nog een tochtje maken)

Verwijderd

Ben er ook bang voor ja. Wegdek is hier nog wel echt heel nat.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:45

M14

Is dat in zekere zin niet raar, omdat je in die rol helpt inkomsten voor de organisatie te realiseren? Hoe zit dat met kosten voor bijvoorbeeld banden, brandstof, reiskosten? Ik heb me dat altijd wel afgevraagd hoe dat voor instructeurs is geregeld. Zou je daar wat meer inzicht in willen geven?

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

M14 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:39:
[...]

Is dat in zekere zin niet raar, omdat je in die rol helpt inkomsten voor de organisatie te realiseren? Hoe zit dat met kosten voor bijvoorbeeld banden, brandstof, reiskosten? Ik heb me dat altijd wel afgevraagd hoe dat voor instructeurs is geregeld. Zou je daar wat meer inzicht in willen geven?
Tja wat is raar. Circuit rijden is altijd eigen risico. Ook al kan je er zelf niets aan doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Laatst online: 07:49
Ik hoop dinsdag ook, dan heb ik m'n eerste rijles :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:25
M14 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 12:39:
[...]

Ik heb zelf een tijdje als instructeur gereden bij 2TheExperience en echt veel geld verdienen doen ze niet met een dagje Assen bijvoorbeeld. De huur van zo'n circuit inclusief alles wat erbij komt kijken is zo schrikbarend duur dat ze vrijwel alle inkomsten van de deelnemers nodig hebben om de kosten eruit te halen. Instructeur zijn is dus vooral omdat je het zelf leuk vindt en "gratis" rondjes mag rijden, dus geen inschrijfgeld. Al kan je er natuurlijk ook lang niet alles uithalen. Van te voren is bekend dat de instructeurs vrijwilligers zijn en je kiest er dus voor dat er niks tegenover staat :)

• kneusteun
jordeeeh schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:26:
[...]

Ik hoop dinsdag ook, dan heb ik m'n eerste rijles :9
Rijles gaat sowieso door, heb ook gewoon met sneeuw lessen gedaan. Rijinstructeur “heb je dat ook meteen geleerd”

• jordeeeh
  • Laatst online: 07:49
kneusteun schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:33:
[...]

Rijles gaat sowieso door, heb ook gewoon met sneeuw lessen gedaan. Rijinstructeur “heb je dat ook meteen geleerd”
Daar ga ik ook wel van uit ja, maar om nou de eerste les gelijk door de regen te moeten is ook weer zo wat :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes
Nieuwe boots gekocht...

Afbeeldingslocatie: https://pierce-images.imgix.net/images/a/4/6/9/a4696699d8111601c3a0d7272cf50c3b07f08ac5_2_PIA_109048_0_50.png?auto=format&fit=crop&w=600&h=600

Gaerne GX1 eigen fototje:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1633006152-300-x-322px-IMG_20210930_144547.jpg

Veel reviews gekeken over adventure boots bij offroad rijden en de meeste serieuze allroad rijders raden de adventure boots af.
Sommige offroad instructeurs willen ook niet dat ze op cursussen gedragen worden. (beetje zoals dubbel d sluiting op het circuit zeg maar)
Leuk voor de looks, zoals de meeste allroad fietsen (inclusief die van mij) maar te weinig bescherming voor het wat serieuzere offroad werk.
Met zo een allroad ben je op pad met een flink zware fiets val je gewoon simpelweg op je zij met je motor op je enkels dan is de kans op een breuk echt heel groot als je een adventure boot aan hebt.
De gangbare MX (cross) laarzen beschermen vele malen beter en zijn vaak zelfs nog goedkoper dan de gangbare adventure boots (want looks = cashen)
Okay een stuk wandelen is er niet echt bij met deze laarzen maar ik kan me er nog redelijk mee uit de voeten maken.

Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips voor op de neuzen laat zitten of niet.
Dat is wel veel van het goede op mijn allroad denk ik.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 14:12
Tylen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:17:
[...]

Tja wat is raar. Circuit rijden is altijd eigen risico. Ook al kan je er zelf niets aan doen.

***members only***
Ik heb dus laatst een luxe rit gehad vanaf de renaultbocht naar de ambulancepost, en hoefde daar gek genoeg niets voor te betalen. Dat vond ik wel bijzonder. Toen ik vroeg of dit gedoe van mijn eigen risico af zou gaan zeiden ze nee hoor, hoort er allemaal bij :+

Laatste keer dat ik gedwongen gebruik moest maken van de taxiservice van de ambulance op de A4 kreeg ik een rekening van 775 euro. Gelukkig werd dat vergoed door de tegenpartij :P

• kneusteun
jordeeeh schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:35:
[...]

Daar ga ik ook wel van uit ja, maar om nou de eerste les gelijk door de regen te moeten is ook weer zo wat :P
Ook dat was bij mij het geval, met regen meteen de snelweg op. Geen stromende regen gelukkig maar genoeg om je vizier vol spetters te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:56:
Nieuwe boots gekocht...

[Afbeelding]

Gaerne GX1 eigen fototje:
[Afbeelding]

Veel reviews gekeken over adventure boots bij offroad rijden en de meeste serieuze allroad rijders raden de adventure boots af.
Sommige offroad instructeurs willen ook niet dat ze op cursussen gedragen worden. (beetje zoals dubbel d sluiting op het circuit zeg maar)
Leuk voor de looks, zoals de meeste allroad fietsen (inclusief die van mij) maar te weinig bescherming voor het wat serieuzere offroad werk.
Met zo een allroad ben je op pad met een flink zware fiets val je gewoon simpelweg op je zij met je motor op je enkels dan is de kans op een breuk echt heel groot als je een adventure boot aan hebt.
De gangbare MX (cross) laarzen beschermen vele malen beter en zijn vaak zelfs nog goedkoper dan de gangbare adventure boots (want looks = cashen)
Okay een stuk wandelen is er niet echt bij met deze laarzen maar ik kan me er nog redelijk mee uit de voeten maken.

Nu nog ff beslissen of ik die stalen tips voor op de neuzen laat zitten of niet.
Dat is wel veel van het goede op mijn allroad denk ik.
Ik had vrij snel de tips eraf, de krassen op het blok vond ik het niet waard.
Wel leuk dat zo'n cross schoen steviger is maar in veel gevallen verplaats je de breuk volgens mij alleen maar verder omhoog...

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• MichielK71
  • Laatst online: 07-08 22:40
De laatste week van augustus en de eerste 2 weken van september op vakantie geweest in Frankrijk. Motor meegenomen op een aanhanger achter de auto.

Met de bochtige route functie van de TT kan je echt leuke tochtjes maken. Vanwege de hoeveelheid bochten doe je over een afstand van 100 Km toch al snel 2 á 3 uurtjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uxq-NjEcxeKVQ3TAdQ93pc32ibM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i0qpfsrshu9w9rZFM2VeSkHh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iC_wdLmPLc3bVlU-vFkHQ7qcvwA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lFOFIGTXEI1n62HLcmHBwP2K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaQ61qiMcv4VxcCEWDEG9UhD9D8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/358Wvodd860Fy64mP4lVJyV4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Vu6gttk4_t6mFD5-KeFkuR0Fj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EUHoBd7RwQp8WkneBnHFAZUS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mh4W4Ntjpfg9V5HEHH1dgqrZRn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dxB7iw6J432PQlSyiY9LbhWM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DKBWnQp-bsM1_gtW97J7vJqFvos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7iffQYQ3JlwhKErojpcND0TD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlosUl2-OKAdDkFslVz0gSJcA4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MCLM9TeKyguAmARFJzFdkxmw.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyfHroo6B_9EeziP_0dH6c68OKE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ft8f8uOg2Fke64FYmVJ27P7K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F_2sRvYF5j3hqKOI4K7l3_tq24=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2DNoxw6SpC20k1AQzWxxVtPr.jpg?f=user_large

• Bommes
Iemand heel toevallig ervaring met het motorkledingmerk Course:

https://www.xlmoto.nl/mot...olijfgroen_pid-PM-4901144

Erg budget maar dat is nu ff juist de bedoeling.
Lijkt me wel een fijne oplossing voor het offroad rijden. Kniebeschermers er in, broekspijpen in de laarzen.
Zonder dat ik meteen rond rij als de gemiddelde crosser, als zuurstok bedoel ik dan.

Acties:
  • +47 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 22-09 15:15

mambo No5

Bad Apple?

Van de week ook weer terug gekomen van mijn rondje zomervakantie. Aangezien ik niet gek veel rijervaring had (koud een paar weken er voor m'n A pas gehaald en een paar dagen voor vertrek pas m'n eerste motor) m'n vakantie meteen maar goed aangepakt en een mooi rondje gereden. Als eerste m'n spullen achterop de buddyseat geknoopt (topkoffer was nutting voor schoenen eten en drinken voor onderweg) en richting de Luxemburgse camping getogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jkxd1EviVztljwe59TbOo6D7OyQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/osO7NUuk1Z8K1QMrUzxNb9Pw.jpg?f=user_large
De rugzak heb ik vrij snel achterop geknoopt, dat reed niet heel erg lekker op lange afstanden; al doende leer je. :P In Luxemburg een paar gezellige dagen gehad en wat mooie tochten kunnen rijden met het ervaren volk voorop en * mambo No5 die er achteraan kwam rijden. Verder geen serieuze pogingen gedaan om de rest heel strak bij te blijven (daar heb ik simpelweg te weinig ervaring voor en leek me ook niet verstandig) maar al met al viel het niemand tegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Db7OF68Ck6aVf1KgVrYoUKXKwo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hCvvhnlaMbGo31BPxMMb7wDH.jpg?f=user_large

Na een paar dagen goedkope benzine ben ik verder afgezakt Frankrijk in en na een overnachting rondom de Maginot linie terechtgekomen in de Vogezen voor een paar dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXXS4hzbwc8_hXXGwQDoTCF4hr8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3RrFMFWUiqi7LZLXDFPPazAO.jpg?f=user_large

Helaas heb ik daar vrijwel meteen een vracht zwaar matig weer over me heen gekregen, maar heb ik toch kans gezien een paar ritten te maken, waarvan de tweede gelukkig van prima weer vergezeld werd. Een aantal van die wegen zal ik ooit over moeten doen met wat beter weer; Col de la Slucht naar Le Grand Ballon in de stromende regen, mist en stevige laterale windstoten kan ik niemand echt aanraden. :X Gelukkig tussen de buien door wel mooie dingen gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUgtS9UrraxJN8vMquvszETOCko=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yOzlgKiiLOSPyrMCQMOS3MSv.jpg?f=user_large
Col de la Slucht

In een poging beter weer te vinden (de voorspellingen bleven belabberd) ben ik verder afgezakt naar het zuiden om uiteindelijk in het Jura terecht te komen. Hier gelukkig wel een paar dagen goed weer gehad waardoor ik onderweg naar en in het Jura zelf een dag mooi heb kunnen rijden. <3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqPeqpTuIiccyR3VczwI0Ijw2Cw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/D6LWddP61DK4iPjNtK3pyIdh.jpg?f=user_large
Lac du Coiselet

Helaas werd ook dat wederom opgevolgd met -je raad het niet- waardeloos weer, waardoor ik de knoop doorgehakt heb en richting het oosten ben gaan rijden, richting Italië. Aangezien de routekeuze redelijk beperkt is ben ik uiteindelijk via de Mont Blanctunnel Italië binnen gehobbeld _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVpQm_xVj8kp6bKmDeHkNeRo0Iw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5aiPogkJr1Z3d3mB3Gjy1Acm.jpg?f=user_large
Franse kant van de Mont Blanc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ks4Le5styNKS4suM97M1dV8km9o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LRDtLrfYXnptnpeeQm5z5QYm.jpg?f=user_large
Italiaanse kant, met gletsjer

Gelukkig na een nachtje slapen in de omgeving van Aosta een dag met fantastisch weer gekregen. Na wat omzwervingen in de Valle d'Aosta (Lac de Places de Moulin = (y) ) doorgereden richting Lago Maggiore om daar een aantal dagen te genieten van het weer en de ordinaire toerist uit te hangen. :9B

Aangezien veel verder naar het zuiden rijden met qua tijd onhandig leek, ben ik uiteindelijk via de Simplon en Grimselpas (beiden aanraders, al was het Italiaanse gedeelte van de Simplon wat minder spectaculair) naar Interlaken gereden om daar te overnachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMQoO00zbigby29FovsEIORsqm8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VPFPkKj0ouOSdqZIfAoTobKf.jpg?f=user_large
Grimnselpas met de Furkapas op de achtergrond

Aangezien Zwitserland best wel aan de prijs is ben ik op m'n gemak doorgereden naar Duitsland, waarbij de Panoramastrasse (Giswil - Schüpfheim) wederom een goede aanrader is. d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3R20w3g9nD4wrJpGbVSDmL8k8WE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/a7QDAS8Y7pmg1oj1X2FkLVvt.jpg?f=user_large

Vanaf Zuid Duitsland (vlak over de grens bij Basel) ben ik uiteindelijk terug gereden naar het noorden, via het Zwarte Woud om nog een keer te overnachten in Pirmasens, waarna ik de laatste dag in een ruk via de snelweg terug naar huis gereden ben. Al met al een hele ervaring en ben blij dat ik dit zo heb kunnen doen. Ik heb in de bergen duidelijk gemerkt dat ik nog niet gek veel ervaring heb (ben absoluut niet de snelste naar boven en al helemaal niet naar beneden :D), maar uiteindelijk zonder schade of ongelukken toch de rit gemaakt en dat is het belangrijkste. :*)

Al met al ongeveer 3600 Km gereden, waarbij ik de snel en tolwegen voor het overgrote deel heb weten te mijden; alleen de laatste dag snelweg naar huis en een stuk tolweg na de Mont Blanc (misnavigatie de tolweg op á 9 euro voor ~25 Km :( ) is dat niet gelukt. Ik kan dit in ieder geval iedereen aanraden om ook eens te doen, mij smaakt het naar meer. :D

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Pagina: 1 ... 349 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.