Wat ik het voordeel vind van een allroad is dat als je een keer een leuk zandpad tegenkomt dat je het ook gewoon kan checken.A13X schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:35:
[...]
Waarom nog twijfel bij de 890 en waarom is het geen instant buy... Ik zou er graag mee gaan off-roaden/tetten/greenlanen maar ga ik dat ook echt doen? Voor zo ver ik weet zijn er in mijn buurt (omgeving Nijmegen) niet echt veel stukken waar dat nog kan. De meeste ritten van de afgelopen jaren zijn, stuk snelweg naar locatie x, tourritje, stuk snelweg terug. Of ik pak hem voor woonwerk met een omweg. Op de R zit een crosszadel dat mij daar toch minder geschikt voor lijkt. En om nou met een R model voornamelijk tourritten te doen is ook zonde. Anderzijds... Why not?
Dus als je nu al aangeeft wel wat meer greenlaning te willen doen zou ik daar zeker alvast rekening mee houden, sommige allroads zijn tegenwoordig 1000cc+ en in mijn ogen ideaal op lange toers maar als je ook nog leuk wil greenlanen kan een iets lichtere fiets je heel veel extra zelfvertrouwen geven.
Schat het vooral voor jezelf in, maar ik begrijp wel waarom veel mensen voor een tenere 700 kiezen, Het is in mijn ogen een mooie tussenstap tussen toer en offroad. En je hebt voor een nette prijs een fiets die je met KTM budget nog wel flink naar je wensen kan maken.
En als je het offroad rijden bevalt ga je vanzelf mooie stukken als TET en dergelijke rijden en vinden.