Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 348 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.935 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
A13X schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:35:
[...]

Waarom nog twijfel bij de 890 en waarom is het geen instant buy... Ik zou er graag mee gaan off-roaden/tetten/greenlanen maar ga ik dat ook echt doen? Voor zo ver ik weet zijn er in mijn buurt (omgeving Nijmegen) niet echt veel stukken waar dat nog kan. De meeste ritten van de afgelopen jaren zijn, stuk snelweg naar locatie x, tourritje, stuk snelweg terug. Of ik pak hem voor woonwerk met een omweg. Op de R zit een crosszadel dat mij daar toch minder geschikt voor lijkt. En om nou met een R model voornamelijk tourritten te doen is ook zonde. Anderzijds... Why not?
Wat ik het voordeel vind van een allroad is dat als je een keer een leuk zandpad tegenkomt dat je het ook gewoon kan checken.
Dus als je nu al aangeeft wel wat meer greenlaning te willen doen zou ik daar zeker alvast rekening mee houden, sommige allroads zijn tegenwoordig 1000cc+ en in mijn ogen ideaal op lange toers maar als je ook nog leuk wil greenlanen kan een iets lichtere fiets je heel veel extra zelfvertrouwen geven.

Schat het vooral voor jezelf in, maar ik begrijp wel waarom veel mensen voor een tenere 700 kiezen, Het is in mijn ogen een mooie tussenstap tussen toer en offroad. En je hebt voor een nette prijs een fiets die je met KTM budget nog wel flink naar je wensen kan maken.

En als je het offroad rijden bevalt ga je vanzelf mooie stukken als TET en dergelijke rijden en vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hihi, zojuist ín de file een tankdop van een auto dichtgedraaid. Ik reed erlangs tijdens het filtreren en zag het, even de aandacht getrokken van de bestuurder en tankdop dichtgedraaid. :o

Leek niet alsof er al wat uit was gelopen, dus dat was waarschijnlijk gisteren al... Hoe kun je dit vergeten... :F

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Jelte schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:52:
Hihi, zojuist ín de file een tankdop van een auto dichtgedraaid. Ik reed erlangs tijdens het filtreren en zag het, even de aandacht getrokken van de bestuurder en tankdop dichtgedraaid. :o

Leek niet alsof er al wat uit was gelopen, dus dat was waarschijnlijk gisteren al... Hoe kun je dit vergeten... :F

Tja....

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 23:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Gister een HJC RPHA 90S gehaald als vervanging van me IS17. holy hell.. Dit is net een ijskast als je hem dicht doet. en dat voor een systeem helm. Nou kom ik idd niet van een high end helm af. maar dit is wel echt een bizar verschil. erg fijne helm. en uiteindelijk voor 386 kunnen krijgen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
iFrost schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:21:
[...]

Hey wat grappig, ik sprak jou toen bij de motorzaak in Veenendaal. Ik kwam met de Aprilia :P

Speaking of, ik heb eindelijk mijn droommotor gekocht!

[Afbeelding]

Een Aprilia Shiver 750 uit 2010. Bij deze mag 'ie ook in de TS, bij regio Utrecht O+
@timmie271 even pingen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

kneusteun schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:51:
[...]

Wat ik het voordeel vind van een allroad is dat als je een keer een leuk zandpad tegenkomt dat je het ook gewoon kan checken.
Dus als je nu al aangeeft wel wat meer greenlaning te willen doen zou ik daar zeker alvast rekening mee houden, sommige allroads zijn tegenwoordig 1000cc+ en in mijn ogen ideaal op lange toers maar als je ook nog leuk wil greenlanen kan een iets lichtere fiets je heel veel extra zelfvertrouwen geven.

Schat het vooral voor jezelf in, maar ik begrijp wel waarom veel mensen voor een tenere 700 kiezen, Het is in mijn ogen een mooie tussenstap tussen toer en offroad. En je hebt voor een nette prijs een fiets die je met KTM budget nog wel flink naar je wensen kan maken.

En als je het offroad rijden bevalt ga je vanzelf mooie stukken als TET en dergelijke rijden en vinden.
Wat ik jammer vind aan veel lichte all roads is dat ze gezien worden als budget alternatieven voor hun zwaardere evenknie. De fabrikant kleed ze compleet uit kwa opties en luxe. Vind de T7 oprecht een interessante fiets, maar daar kun je origineel dus geen Cruise control op krijgen. En laat dat nou voor mij wel een luxe zijn die ik wil hebben. Dat zit wel op de 890, daarbij kan ik het extra vermogen op de weg wel erg waarderen.

Grootste twijfel is of hij op langere afstanden comfortabel blijft. Vooral door het crosszadel. Nu zag ik dat een dagje huren €110 kost. Dus misschien dat maar eens doen en een flinke rit er mee rijden.

Awesome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Al 2 nachten slecht geslapen en over mijn nieuwe motor gedroomd (normaliter ben ik niet voor 7u wakker en nu half 5 klaarwakker in bed aan de motor te denken), maar vanavond is het dan zover en mag ik hem ophalen oOo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:39
A13X schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:21:
[...]

Wat ik jammer vind aan veel lichte all roads is dat ze gezien worden als budget alternatieven voor hun zwaardere evenknie. De fabrikant kleed ze compleet uit kwa opties en luxe. Vind de T7 oprecht een interessante fiets, maar daar kun je origineel dus geen Cruise control op krijgen. En laat dat nou voor mij wel een luxe zijn die ik wil hebben. Dat zit wel op de 890, daarbij kan ik het extra vermogen op de weg wel erg waarderen.

Grootste twijfel is of hij op langere afstanden comfortabel blijft. Vooral duren het smaakte crosszadel. Nu zag ik dat een dagje huren €110 kost. Dus misschien dat maar eens doen en een flinke rit er mee rijden.
Ik zal de BBQ alvast aanzetten :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
[...]

Grootste twijfel is of hij op langere afstanden comfortabel blijft. Vooral duren het smaakte crosszadel. Nu zag ik dat een dagje huren €110 kost. Dus misschien dat maar eens doen en een flinke rit er mee rijden.
Ik ben van een, wel eens waar wat oudere, V-strom 1000 naar een flink stuk tammere Guzzi 850 gegaan.
Van iets op de 100pk naar ergens rond de 80pk.
Dat merk je behoorlijk, waar de v-strom echt als een beest kon trekken en ik maar zelfden echt vol gas er aan ging hangen is dat bij de Guzzi eigenlijk bij elke keer optrekken wel zo.
De Guzzi rijd veel makkelijker, vertrouwder en is natuurlijk bijna 15 jaar nieuwer in techniek e.d..

Mis ik dat vermogen dan niet, ja en nee. Het was en is natuurlijk kei vet om een dikke 1000cc twin van stilstand door de de versnellingen te jagen, om een beetje te smeren en te gummen in de bochten.. >:)
Maar het plezier met de Guzzi is er niet minder om, op andere vlakken maar niet minder lol.
En op de snelweg kan ik nog steeds makkelijk 140km/u op de cruise control rijden zonder problemen.
Ja de fut is er dan een beetje uit maar ik heb daar niet zo een last van.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
iFrost schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:21:
[...]

Hey wat grappig, ik sprak jou toen bij de motorzaak in Veenendaal. Ik kwam met de Aprilia :P

Speaking of, ik heb eindelijk mijn droommotor gekocht!

[Afbeelding]

Een Aprilia Shiver 750 uit 2010. Bij deze mag 'ie ook in de TS, bij regio Utrecht O+
Wat grappig. Ik weet het nog ja. Mooie motor hoor. Ik ben uiteindelijk bij Molenaar voor onderhoud terecht gekomen. Motofit was dicht toen ik de afspraak wilde maken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Willem30
  • Laatst online: 23-09 09:45
NLDViane schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:56:
In ander nieuws... Het sport-toersegment krijgt (eindelijk) nieuw bloed? oOo

[Afbeelding]
https://motorrai.nl/nieuw-suzuki-gsx-s1000gt/
Dacht dat het een Yamaha was door dat voorkantje. :+

Verwijderd

Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn monster 821 in te ruilen voor een S1000R.
Nou had ik er eentje gevonden die mij wel een mooie inruilprijs geeft maar ik vind de kilometers aan de hoge kant.

De S1000R heeft namelijk al zo een 27.000 gelopen. Nou weet ik dat bij 30.000 er een grote beurt moet gebeuren, kunnen jullie mij vertellen hoeveel dat ongeveer zou kosten? Zouden jullie uberhaupt zo een km-stand overwegen?

https://www.marktplaats.n...0My4xLjE2MzIzOTA2NzAuMA..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
KM stand < staat van onderhoud

Meeste motoren draaien makkelijk 100.000 of meer voor revisie nodig is, maar als iemand een nieuwe motor sinds dag 1 gewoon in de toeren jaagt en onderhoud zelf af en toe doet door olie verversen is dat erger dan een fiets met 50k op de teller en net onderhoud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Bommes schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:55:
[...]

En op de snelweg kan ik nog steeds makkelijk 140km/u op de cruise control rijden zonder problemen.
Ja de fut is er dan een beetje uit maar ik heb daar niet zo een last van.
Da mag helemaal niet, jongûh, 140 op de snelweg! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:18:
Ik ben al een tijdje aan het kijken om mijn monster 821 in te ruilen voor een S1000R.
Nou had ik er eentje gevonden die mij wel een mooie inruilprijs geeft maar ik vind de kilometers aan de hoge kant.

De S1000R heeft namelijk al zo een 27.000 gelopen. Nou weet ik dat bij 30.000 er een grote beurt moet gebeuren, kunnen jullie mij vertellen hoeveel dat ongeveer zou kosten? Zouden jullie uberhaupt zo een km-stand overwegen?

30.000km? Dat ding is net ingereden man :o Als jij je zorgen maakt om een grote beurt, wat moet je dan met zo'n fiets (denk ik dan?). Wat die beurt kost kan de dealer je zo vertellen. Reken op €800 ofzo.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Eergisteren geslaagd voor m'n AVD-examen! Kan niet wachten ritjes te gaan maken zonder instructeur in m'n oor. Dacht ik meld me ook maar eens in dit topic ;)

Heb niet echt motorrijders in m'n directe omgeving dus voor mij gaat er echt een hele nieuwe wereld open. Heb me de afgelopen maanden wel een beetje verdiept in wat er überhaupt allemaal voor motoren zijn, maar vind het nog wel lastig een beetje wegwijs te worden. Ik heb gelest op een Kawasaki Z650. Vind iets in die hoek ook wel mooi, maar dan eerder een MT07 ofzo denk ik. Ook iets als CB650R of CB1100 vind ik heel gaaf.

Je leest wel vaak dat mensen je aanraden om eerst iets lichts en goedkopers te halen, "zodat je hem nog een keer kunt laten vallen". In dat geval misschien iets als een hornet of een bandit goeie opties? Hoewel ik die gedachtengang snap, vraag ik me ook wel een beetje af of dat nou echt zo belangrijk is en het niet net zo'n prima idee is om gewoon iets te kopen wat je mooi, leuk en comfortabel vindt. Natuurlijk is het risico op fouten groter als je begint, maar evengoed rijd je misschien wel decennia schadevrij?

Weet niet zo goed where to go from here. Eerst maar eens een dagje eentje huren om wat eerste kilometers te maken denk ik, maar dan? Wat zouden jullie doen? :)

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@R4NCOR Ik zou "iets lichts" eerder vervangen door handelbaar. Met een motor van >300kg waarmee je nauwelijks kan manoeuvreren, of een motor met een heel zenuwachtige gasrespons je eerste kilometers maken is gewoon niet fijn. Hetzelfde geldt voor een motor die te groot of te klein voor je is. En een dag een motor huren om kilometers te maken is zeker een goed idee, dan krijg je ook gevoel voor wat jij fijn vind aan een motor, en wat nog belangrijker, wat je niet fijn vind.

En wat laten vallen betreft, ik heb m'n eerste 3 motoren allemaal laten vallen, het aantal keer werd per motor wel minder gelukkig :+ Dus alleen als eerste motor een goedkope motor te nemen zou voor mij ook niet geholpen hebben.

Verwijderd

_eLMo_ schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:35:
[...]

30.000km? Dat ding is net ingereden man :o Als jij je zorgen maakt om een grote beurt, wat moet je dan met zo'n fiets (denk ik dan?). Wat die beurt kost kan de dealer je zo vertellen. Reken op €800 ofzo.
30.000 km net ingereden mwa, mijn Ducati is van 2017 en heeft net 8000 gelopen. Bij Ducati zijn de beurtjes ook niet goedkoop, dat is het probleem ook helemaal niet maar ben wel benieuwd waar je op kan rekenen. Je koop in feite de motor vlak voor 1 van z’n duurste onderhoud:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-09 15:42
Vrijdag schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:13:
Gaan er nog mensen deze week naar de end of season sale bij Goedhart? Ik ga zondag even kijken. Niet dat ik nou goede deals verwacht, maar altijd even leuk om daar door de showroom heen te wandelen. Plus, het wordt mooi weer, dus goed excuus voor een poserritje 8)

https://www.goedhartmotoren.nl/blog/end-of-season-sale
Ik ga vanmiddag of vanavond eventjes langs, nieuwe oordoppen laten aanmeten :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Verwijderd Mijn S1000XR heeft dezelfde techniek, en daar was ik een €800,00 kwijt voor een 30.000km beurt.

3 weken vakantie dit jaar was al 6000km en dan hebben we het nog rustig aan gedaan :X

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Waaj schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
@R4NCOR Ik zou "iets lichts" eerder vervangen door handelbaar. Met een motor van >300kg waarmee je nauwelijks kan manoeuvreren, of een motor met een heel zenuwachtige gasrespons je eerste kilometers maken is gewoon niet fijn. Hetzelfde geldt voor een motor die te groot of te klein voor je is. En een dag een motor huren om kilometers te maken is zeker een goed idee, dan krijg je ook gevoel voor wat jij fijn vind aan een motor, en wat nog belangrijker, wat je niet fijn vind.

En wat laten vallen betreft, ik heb m'n eerste 3 motoren allemaal laten vallen, het aantal keer werd per motor wel minder gelukkig :+ Dus alleen als eerste motor een goedkope motor te nemen zou voor mij ook niet geholpen hebben.
Ja precies, snap je helemaal. Op zich zijn die fietsen die ik noemde allemaal wel licht handelbaar genoeg, toch? Met uitzondering van die cb1100 misschien.

Verwijderd

Waaj schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:03:
@Verwijderd Mijn S1000XR heeft dezelfde techniek, en daar was ik een €800,00 kwijt voor een 30.000km beurt.

3 weken vakantie dit jaar was al 6000km en dan hebben we het nog rustig aan gedaan :X
Thanks valt dus reuze mee. Top!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
R4NCOR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:36:
Eergisteren geslaagd voor m'n AVD-examen! Kan niet wachten ritjes te gaan maken zonder instructeur in m'n oor. Dacht ik meld me ook maar eens in dit topic ;)

Heb niet echt motorrijders in m'n directe omgeving dus voor mij gaat er echt een hele nieuwe wereld open. Heb me de afgelopen maanden wel een beetje verdiept in wat er überhaupt allemaal voor motoren zijn, maar vind het nog wel lastig een beetje wegwijs te worden. Ik heb gelest op een Kawasaki Z650. Vind iets in die hoek ook wel mooi, maar dan eerder een MT07 ofzo denk ik. Ook iets als CB650R of CB1100 vind ik heel gaaf.

Je leest wel vaak dat mensen je aanraden om eerst iets lichts en goedkopers te halen, "zodat je hem nog een keer kunt laten vallen". In dat geval misschien iets als een hornet of een bandit goeie opties? Hoewel ik die gedachtengang snap, vraag ik me ook wel een beetje af of dat nou echt zo belangrijk is en het niet net zo'n prima idee is om gewoon iets te kopen wat je mooi, leuk en comfortabel vindt. Natuurlijk is het risico op fouten groter als je begint, maar evengoed rijd je misschien wel decennia schadevrij?

Weet niet zo goed where to go from here. Eerst maar eens een dagje eentje huren om wat eerste kilometers te maken denk ik, maar dan? Wat zouden jullie doen? :)
Je moet eigenlijk gewoon halen wat je leuk vind.
En inderdaad je kan even rekening houden met hoe de gasreactie is van de fiets. Een CB650 is een wereld van verschil met een duke 690.

Maar als jij op een cb1100 wil starten kan dat mijn inziens prima, maar kijk eerst of je je qua gewicht en omvang relaxed.comfortabel voelt. Licht erg aan jezelf ook natuurlijk, als je Vrijdag heet en blijkbaar 1,50cm hoog dan is een hoge motor nooit echt relaxed.

Een MT07 is dan weer klein en licht maar als je 185+ bent en 90kg dan is het weer kut want dan lijkt het net een brommer en zit je met je knieen niet fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Jolke schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:25:
[...]

Da mag helemaal niet, jongûh, 140 op de snelweg! :+
Ze hebben ook buiten Nederland snelwegen.. B)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

kneusteun schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:06:
[...]

Je moet eigenlijk gewoon halen wat je leuk vind.
En inderdaad je kan even rekening houden met hoe de gasreactie is van de fiets. Een CB650 is een wereld van verschil met een duke 690.

Maar als jij op een cb1100 wil starten kan dat mijn inziens prima, maar kijk eerst of je je qua gewicht en omvang relaxed.comfortabel voelt. Licht erg aan jezelf ook natuurlijk, als je Vrijdag heet en blijkbaar 1,50cm hoog dan is een hoge motor nooit echt relaxed.

Een MT07 is dan weer klein en licht maar als je 185+ bent en 90kg dan is het weer kut want dan lijkt het net een brommer en zit je met je knieen niet fijn.
Thanks man, makes a lot of sense. Zithoogte had ik nog niet zo bij stil gestaan en ken die bikes verder ook alleen maar van plaatjes haha. Ik ben 180 / 74kg trouwens. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:50

charrel

Cortisol4life..

Je kan toch gewoon een offerte opvragen bij de bmw dealer? En 27k kilometer is uiteraard helemaal niks, nog geen 5000km per jaar is toch een giller. :+

[ Voor 4% gewijzigd door charrel op 23-09-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

[...]
Grootste twijfel is of hij op langere afstanden comfortabel blijft. Vooral door het crosszadel. Nu zag ik dat een dagje huren €110 kost. Dus misschien dat maar eens doen en een flinke rit er mee rijden.
Ik kan die twijfel wel omzetten in zekerheid: het standaard zadel is hels hoerig & ruk bij zo'n ding.
Collega & ik hadden er binnen een uur last van en de laatste 2 uur werd grotendeels staand afgelegd, 3 dagen op rij.

leeg

• kneusteun
R4NCOR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:43:
[...]

Thanks man, makes a lot of sense. Zithoogte had ik nog niet zo bij stil gestaan en ken die bikes verder ook alleen maar van plaatjes haha. Ik ben 180 / 74kg trouwens. :)
Ja en zadelbreedte maakt ook nog veel uit voor je "relatieve" rijhoogte.

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:16:
[...]

Ze hebben ook buiten Nederland snelwegen.. B)
Eigenlijk ben je in Duitsland ook niet helemaal safe bent als je boven de 130km/h uit komt ;) vergeten ook heel veel mensen.
De advies snelheid overschrijden kan ervoor zorgen dat je deels aansprakelijk bent voor de schade.

Het mag, maar als je onderuit gaat of iets dan kan het zijn dat je deels alsnog op de blaren zit.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:55:
[...]

30.000 km net ingereden mwa, mijn Ducati is van 2017 en heeft net 8000 gelopen. Bij Ducati zijn de beurtjes ook niet goedkoop, dat is het probleem ook helemaal niet maar ben wel benieuwd waar je op kan rekenen. Je koop in feite de motor vlak voor 1 van z’n duurste onderhoud:)
Je kunt altijd bij aanschaf korting op de beurt bedingen. Niet ongebruikelijk.

(Ik rijd >10.000km per jaar, dus 1 of 2 beurten per jaar kijk ik niet van op :9).

[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 23-09-2021 15:33 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 15:47

Wootlock

Evilution

NLDViane schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:56:
In ander nieuws... Het sport-toersegment krijgt (eindelijk) nieuw bloed? oOo

[Afbeelding]
https://motorrai.nl/nieuw-suzuki-gsx-s1000gt/
Die is wel een stuk knapper dan de naked variant :+

"Don't let your dreams be memes"

• Bommes
kneusteun schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:14:
[...]

Eigenlijk ben je in Duitsland ook niet helemaal safe bent als je boven de 130km/h uit komt ;) vergeten ook heel veel mensen.
De advies snelheid overschrijden kan ervoor zorgen dat je deels aansprakelijk bent voor de schade.

Het mag, maar als je onderuit gaat of iets dan kan het zijn dat je deels alsnog op de blaren zit.
Met 140km/u op de klok rijd je waarschijnlijk krap 130. Niet echt een probleem in best wat landen namelijk gewoon de gangbare toegestane snelweg snelheid.
Zelfs hier, na 19:00 uur gewoon toegestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:32:
[...]

Met 140km/u op de klok rijd je waarschijnlijk krap 130. Niet echt een probleem in best wat landen namelijk gewoon de gangbare toegestane snelweg snelheid.
Zelfs hier, na 19:00 uur gewoon toegestaan.
Helemaal waar hoor, maar was weer zo'n weetje die nog ergens in mijn hoofd rond ging.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:05
Vandaag naar de Motor Saloon in Amersfoort geweest. Mooie zaak.
Daar nog een mede forumlid ontmoet, @botoo. Altijd leuk om forumleden eens fysiek te kunnen ontmoeten en kennis te maken :)

Nieuw windscherm geïnstalleerd en even weer achtjes gedraaid om lekker vertrouwd te raken met m'n zware machine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKlO3rTq6wc04iJ68o8ALheNFAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8YZeRpiRexI7qeOLUIgRmFS.jpg?f=fotoalbum_large

PS: De bandensporen zijn niet van mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Xenophon schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:32:
[...]
PS: De bandensporen zijn niet van mij...
"Superfun" wordt daar op meerdere manier beleefd inderdaad :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 15:05
DrivinUCrazy schreef op maandag 20 september 2021 @ 22:08:
Ik ben wel meer in Duitsland geweest dit jaar. Waar ze in juni en juli nog nergens naar vroegen, zelfs borden buiten hadden staan "Zugang ohne Test", was het nu in het Sauerland wel anders.
Toegang op het terras was prima. Wilde je naar binnen: QR code laten zien. Dit gold zowel voor hotel als restaurant.
Ik ben gevaccineerd. Ze controleerden ook of ik 2 vaccinaties heb gehad, én of die 2e ook minimaal 14 dagen geleden is geweest.

Zonder vaccinatie mag je ook naar binnen met een negatief testbewijs. Op veel plekken zijn testbureautjes ingericht, en ik geloof zelfs dat die gratis zijn. Of je daar een afspraak voor nodig hebt, geen idee.

Wat wel al heel lang is: je dient je verblijf te registreren. Dit kan vaak op papier bij de gelegenheid zelf, maar ze gebruiken liever de Luca app. Die werkt op zich prima. :)
Bedankt voor je tips. Ik had je eerdere bericht ook gelezen over je rondje in het Sauerland. Is het achteraf bezien aan te raden, gezien wat je schreef over de vele vrachtwagens met boomstammen en de blubberige wegen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02
Ligt een beetje aan het weer en je rijgedrag. Het Sauerland is en blijft mooi. Is het droog dan heb je niet zo veel last van de modder. Maar als het miezert waardoor het wel nat wordt, maar ook niet wegspoelt, dan moet je niet te veel schrikken van een wegglijdend achterwiel.

En de kleinere weggetjes wat rustiger doen omdat je letterlijk na iedere bocht iets kunt verwachten. Dan komt het helemaal goed!

Het Schwarzwald blijf ik mooier vinden. Maar ook daar zijn ze nu met bomen aan het slepen in deze tijd.
Je zou ook nog naar de Pfalz kunnen, is óók prachtig.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

R4NCOR schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:36:
...
Gefeliciteerd.

Het eerste jaar dat ik m'n rijbewijs had heb ik allerlei motoren uitgeprobeerd via Motoshare. Daar huur je van particulieren en kan je dus van alles uitproberen, niet alleen het nieuwste van het nieuwste. Was voor mij heel leerzaam om het jaar erna een motor te kopen

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Ik zou gewoon m'n budget bepalen, paar proefritjes maken om te bepalen wat voor fiets je nou eigenlijk wil en dan een gangbaar model in die categorie halen (mits die naar je smaak is). Lekker rijden, 1 jaar, 2 jaar, 3 jaar, verkopen kan altijd.

It's dogged that does it

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Hello Streetbob! Eerste 70km zijn een feit, heerlijk 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMiKnJWeUV5ipsjR-3a3AseVrvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6LmeNK4Wm2ATtdUKu4KtuMc.jpg?f=fotoalbum_large

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@lolgast kun je mijn nieuwe bike in de OP zetten ipv de Wide Glide? Deze komt uit 2009, Streetbob Clubstyle. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Serieus zwaar ding dat, en ik maar denken dat 280 kg al heel wat is . . .
:D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Haha. Mensen zijn altijd meteen zo aangevallen.
Ik heb een tijd geleden iets vergelijkbaars meegemaakt, maar dan met een stereotype petjesgozer met bijbehorende auto.
Ik seinen.
JA, WAT MOET JE NOU??!! HELE TIJD SEINEN, BLA BLA.
Je achterbumper hangt half los.
JA, WAT GAAT JOU DAT AAN??!! HEB GEEN F*CK MET JOU TE MAKEN.
Prima, fijne dag.

😂

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05

Overweeg ook een aankoopkeuring bij een bmw dealer. Die hebben verstand van die dingen en waarschijnlijk kost dat niet eens de wereld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:35:
Hello Streetbob! Eerste 70km zijn een feit, heerlijk 8)

[Afbeelding]
Doe eens meer foto's posten, Jackyboy :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vrijdag schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:50:
[...]

Doe eens meer foto's posten, Jackyboy :P
Haha, ik las dit automatisch ook echt met die stem erbij :p

Erg druk vandaag. Breng hem naar de service rond lunch, en na lunch rijd kk mer de auto naar Nederland. Ff kijken of ik nog wat plaatjes kan schieten tussendoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:17:
[...]

Haha, ik las dit automatisch ook echt met die stem erbij :p

Erg druk vandaag. Breng hem naar de service rond lunch, en na lunch rijd kk mer de auto naar Nederland. Ff kijken of ik nog wat plaatjes kan schieten tussendoor :+
Ik ben benieuwd!

@timmie271 kan jij de OP updaten ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
Hallo allemaal, dit topic af en toe wel bekeken toen ik nog aan het lessen was, maar intussen alles gehaald en een motor gekocht, heb nu ruim een week een Kawasaki Versys 650 uit 2007 en die bevalt zeer goed, dus die mag ook in de op @timmie271 :D (regio = drenthe).

Ow foto moet ik nog even regelen zie ik :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zethiel op 24-09-2021 10:25 ]

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-09 14:37
Zethiel schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:23:
Hallo allemaal, dit topic af en toe wel bekeken toen ik nog aan het lessen was, maar intussen alles gehaald en een motor gekocht, heb nu ruim een week een Kawasaki Versys 650 uit 2007 en die bevalt zeer goed, dus die mag ook in de op @timmie271 :D (regio = drenthe).
Gefeliciteerd!

Heb je nog een eigen foto of moet ik wat van internet plukken? :+

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
Volgens mij sta ik ook nog niet in de OP @lolgast

Provincie Overijssel
Yamaha Virago XV1100
https://lh3.googleusercon...=w1259-h944-no?authuser=0

Honda Shadow VT600c bobber
https://lh3.googleusercon...=w1259-h944-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Zethiel schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:23:

Ow foto moet ik nog even regelen zie ik :)
Pics or it didn't happen!

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 10:36

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Ik sta ook nog niet in de OP @lolgast

Provincie Utrecht
Yamaha TDM 900 uit 2005

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timmie271
Straks zijn jullie de eerste @s006110 en @cooper_s1. Moet nu nog een beetje braaf m'n les volgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Is het tegenwoordig nog zo dat tweedehands motoren in een bepaalde tijd van het jaar goedkoper zijn? Bij voorkeur bij een dealer/motorzaak. Dus bijvoorbeeld einde van het seizoen of midden in de winter? Of maakt het allemaal niet zoveel meer uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Martijn1990 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:35:
Is het tegenwoordig nog zo dat tweedehands motoren in een bepaalde tijd van het jaar goedkoper zijn? Bij voorkeur bij een dealer/motorzaak. Dus bijvoorbeeld einde van het seizoen of midden in de winter? Of maakt het allemaal niet zoveel meer uit?
Ja zeker, in het naseizoen zijn motoren en motor gerelateerde dingen vaak iets goedkoper. Nieuwe versies komen het volgende jaar uit en men wil de oude stock kwijt. En wat betreft motoren, er is in het naseizoen meer aanbod en minder vraag.

🇺🇦

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Blijkbaar is husqvarna al ver genoeg met de norden 901 dat hij als showstuk op hun kantoor met KTM...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FXxGo0Ql.jpeg

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Ze zijn nu vooral heel erg duur. Zou niet rekenen op lagere prijzen in het winterseizoen.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

@lolgast @timmie271
Kunnen jullie mn mbx toevoegen aan de topicstart ?

Honda MBX125 1985
Afbeelding

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 24-09-2021 12:45 ]

leeg

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Vrijdag u vraagt, wij draaien!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7V1QR5jna8KzN_8D6Ne76KVem0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kKGotybHyy95N5AUt6FEFsUi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98HGGqsaKjkTlboZ-bdX1jd24CA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1eBPNEtohe6cXBqhQiehufT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O0ShpqsWCybKEbDVVbNOhMW7UZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fU5CkXa43Mqk8XpXzkyDeDD9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKS_jE0F4T7Wrpi1pGLjlXX0o54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDS8H4L9MhXEKxzR5ty1xh3P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQHr_rbRU6PMY0d65FWjbC5Venc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iik3sQ38q0XAy33NaT7iKpQG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:30
Nycrea schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:37:
[...]

Ja zeker, in het naseizoen zijn motoren en motor gerelateerde dingen vaak iets goedkoper. Nieuwe versies komen het volgende jaar uit en men wil de oude stock kwijt. En wat betreft motoren, er is in het naseizoen meer aanbod en minder vraag.
Thanks! Ik ga gewoon de sites/prijzen een beetje in de gaten houden, kan ik ondertussen verder sparen.
SavageBrother schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:35:
[...]

Ze zijn nu vooral heel erg duur. Zou niet rekenen op lagere prijzen in het winterseizoen.
Dat idee had ik ook een beetje ja.. ik heb 7 jaar geleden een GSX-R 600 K6 gekocht en die zijn nu onderhand nog net zo duur als toen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 13:49

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
timmie271 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:26:
[...]

Gefeliciteerd!

Ik heb nog geen mooie foto, maar ga ik regelen!

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
* Jolke is confused... ik heb dit plaatje eerder gezien, maar met een andere motor. 8)7 :+

Gave motor! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-09 13:49
Jolke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:46:
[...]

* Jolke is confused... ik heb dit plaatje eerder gezien, maar met een andere motor. 8)7 :+

Gave motor! Veel plezier ermee!
:D

Er mist ook nog een bagagerol achterop

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• timmie271
Zo ik ben ook weer bij met het starttopic hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
A13X schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:44:
Blijkbaar is husqvarna al ver genoeg met de norden 901 dat hij als showstuk op hun kantoor met KTM...

[Afbeelding]
Deze stond vorig jaar of jaar ervoor ook op motorbeurs.
Heel tof concept, benieuwd naar eerste reviews

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:55

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Toen ik rond deze tijd vorig jaar ging kijken voor iets anders en mijn motor eventueel wilde inruilen, legde de handelaar me uit dat hij mijn motor waarschijnlijk pas in het voorjaar kon verkopen. En dus 5 maanden ouder was en “een stukje moest afwaarderen”. Vandaar de wat tegenvallende inruilprijs.

Ik gaf aan dat het voor mij geen enkel probleem was om dan ook de andere motor in het voorjaar te kopen, in de winter rij ik niet. Die zou dan ook afgewaardeerd zijn. Daar kwamen we niet uit natuurlijk.

Feit is dat men liever wat minder voorraad heeft als er ook minder vraag is. Elke motor die wat langer staat te wachten kost ze op diverse manieren geld. In het najaar is het daardoor makkelijker handelen dan aan het begin van het volgende seizoen.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
timmie271 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:17:
Hela ;)

Bmw f750 gs , bouwjaar 2021, regio Antwerpen
Wil je dat ik de foto nog een keer laadt? Paar paginas terug :>

Vandaag eerste toertje maken ipv enkel werk heen en terug. Heb nog geen plan (afgesproken in een haven uurtje van huis) maar ga gewoon op de gps en autosnelweg verwijderd. Rechtdoor rijden is niet zo mijn ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmie271
Zorg schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 08:37:
[...]

Hela ;)

Bmw f750 gs , bouwjaar 2021, regio Antwerpen
Wil je dat ik de foto nog een keer laadt? Paar paginas terug :>
Gloeiende :+

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• SavageBrother
Doe mij dan ook maar in OP.

Tenere 700, 2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcl0cTPqhW7InqJDFPsmoEJM4lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i3rFfUiuASiT2IGZd2IVTXH.jpg?f=fotoalbum_large

It's dogged that does it

• timmie271
Aan welke regio mag ik je toevoegen? :)
Geen is ook een antwoord hoor :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Nou, voorlopig dan maar even de laatste update over de helmensoap. Ben bij MKC in Utrecht geweest voor advies maar werd eerlijk gezegd maar matig geholpen. Mijn Motozoom ervaring van een paar jaar daarvoor was een stuk beter. Wel realiseerde ik me inmiddels dat een adventure helm het niet ging worden dus ben gewoon weer voor een fijne toerhelm gegaan.

De vervanger voor mijn gestolen Shoei GT-Air is dus geworden: de Shoei GT-Air II Insignia in kleur TC5. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EAl6H7Kge_0XMQYT0eb8LavfJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3qJfbcx1hL86vE7bQiRmxTy.jpg?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk toch maar voor zeker gegaan. Deze nieuwe versie heeft iets betere ventilatie, zonneviziertje dat net wat lager komt en zou door andere groeven minder windgeruis moeten geven. Met het vorige model kwam de pinlock tegen de rubberen bovenrand als je het vizier open doet, kon ik bij de II niets van merken. Ben benieuwd of ik met deze ook weer vliegjes ga happen door het bovenste ventilatieschuifje.

Anyway, genoeg geluld. Vanmiddag eindelijk weer rijden. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
Nou geen oude mensen meer pesten he ;)

Heb die helm ook. Enige flaw is dat er insecten door de kin ventilatie kunnen komen

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
timmie271 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:17:
Ik ben vergeten te melden dat mijn beide motoren uit '93 komen 😌

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timmie271
s006110 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:53:
[...]

Ik ben vergeten te melden dat mijn beide motoren uit '93 komen 😌
Zal het vanavond even allemaal wijzigen/bijwerken/aanvullen. Op een telefoon gaat dat wat lastig :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zethiel
timmie271 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:26:
[...]

Gefeliciteerd!

Hierbij :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtE3cKqOAK7quZav6sTPZFgaOiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nl5hKPkCE2VY2vvcYys5sRZe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Zethiel op 25-09-2021 16:25 ]

• kneusteun
Nou het dash probleem van de ktm gevonden.
Alle kabels leken goed dus voor de zekerheid even wat wd40 in het slot zelf gespoten en tadaa ineens lijkt alles weer prima.
Nu de vraag, vervangen of contactspray en pray?

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
Jazzy schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:43:
Nou, voorlopig dan maar even de laatste update over de helmensoap. Ben bij MKC in Utrecht geweest voor advies maar werd eerlijk gezegd maar matig geholpen. Mijn Motozoom ervaring van een paar jaar daarvoor was een stuk beter. Wel realiseerde ik me inmiddels dat een adventure helm het niet ging worden dus ben gewoon weer voor een fijne toerhelm gegaan.

De vervanger voor mijn gestolen Shoei GT-Air is dus geworden: de Shoei GT-Air II Insignia in kleur TC5. :)

[Afbeelding]

Uiteindelijk toch maar voor zeker gegaan. Deze nieuwe versie heeft iets betere ventilatie, zonneviziertje dat net wat lager komt en zou door andere groeven minder windgeruis moeten geven. Met het vorige model kwam de pinlock tegen de rubberen bovenrand als je het vizier open doet, kon ik bij de II niets van merken. Ben benieuwd of ik met deze ook weer vliegjes ga happen door het bovenste ventilatieschuifje.

Anyway, genoeg geluld. Vanmiddag eindelijk weer rijden. :)
Vind de ventilatie nog steeds matig op de GT Air II, voor de rest zeer tevreden met de helm :D. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er voldoende beestjes binnen kunnen dringen via de bovenste ventilatie opening. Dus daar zit helaas geen verbetering in ten opzichte van jouw vorige helm :P.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
Vandaag via Motoshare Kawasaki Z900 gehuurd (bij Motoport Uithoorn overigens, prettig afgehandeld).
Eindelijk mijn eerste kilometers gemaakt zonder instructeur in m’n helm aan het toeteren oOo .

Vanaf Uithoorn binnendoor richting Haarlem (ging stukje met collega rijden).
Daarna op zijn TomTom binnendoor naar Goedhart Bodegraven.
Niets gekocht (moet zelf alleen nog een motor hebben :/ ).
Overigens had m’n collega een helm ge-orderd. Scheelde toch weer een paar procentjes.
Daarna binnendoor weer terug naar Uithoorn gereden, via Nieuwkoop en Vrouwenakker.
Kwamen helaas wel een fossiel op een fiets tegen die het niet eens was dat wij over hetzelfde dijkje reden als hem.

Al met al toch 200 km weggezet op de Kawa.

Ik vrees alleen dat de motor aan de kleine kant is, het reed super, pracht van een machine, maar ik met m’n 1.93 zit toch te veel te schuiven.
Volgende keer ga ik de Versys uitproberen, kijken hoe dat zit

PS. Ik weet, pic’s or it din’t happen. Maar had het te druk met rijden :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Kalevandaal op 25-09-2021 19:34 ]

• SavageBrother
timmie271 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 09:45:
[...]

Aan welke regio mag ik je toevoegen? :)
Geen is ook een antwoord hoor :P
Zuid Holland!

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

cyntax schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:31:
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er voldoende beestjes binnen kunnen dringen via de bovenste ventilatie opening. Dus daar zit helaas geen verbetering in ten opzichte van jouw vorige helm :P.
Heb na een uurtje mijn helm even af moeten zetten. Werd helemaal gek van een kriebelbeestje bovenop mijn hoofd. :) Morgen maar eens kijken of we daar een roostertje voor kunnen maken.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:23

thijsco19

KTM 990 SMT

cyntax schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 18:31:
[...]

Vind de ventilatie nog steeds matig op de GT Air II, voor de rest zeer tevreden met de helm :D. Ik kan je uit ervaring vertellen dat er voldoende beestjes binnen kunnen dringen via de bovenste ventilatie opening. Dus daar zit helaas geen verbetering in ten opzichte van jouw vorige helm :P.
@Jazzy En andere die de Shoei GT air II hebben.
Vanmiddag even bij Goedhart langs geweest en de GT air II opgehad. Voelde goed aan, merkte wel dat bij het openen van het vizier de helm omhoog en omlaag bewoog. Is dit gewoonlijk en went dat wel of is dat toch omdat de helm dan net iets te groot is?
En hoe makkelijk en goed sluit het vizier?

Heb nu een HJC RPHA 70 die, net zoals vele HJC's, de sluiting van het vizier in het midden heeft zitten en waar het vizier relatief makkelijk beweegt. Imo een perfect systeem.

(Gebrek aan) Ventilatie zal ik niet heel erg wakker van liggen, gebruik ik nu ook bijna niet. Als ik frisse lucht wil dan zet ik het vizier wel open.

Oh, en hebben jullie toevallig een Cardo packtalk bold erin gebouwd? Hoe makkelijk is dat?

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 25-09-2021 21:00 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bommes
Rondje rond het kasteel.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632596508-600-x-450px-IMG_20210925_153801.jpg

Lekker stukje gereden vandaag.
Rustig aan, heeeel rustig aan met mijn maatje achter mij aan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Ducati ingeruild voor de S1000R!
Wat een machine zeg, echt heel blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
Kalevandaal schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 19:32:
Vandaag via Motoshare Kawasaki Z900 gehuurd (bij Motoport Uithoorn overigens, prettig afgehandeld).
Eindelijk mijn eerste kilometers gemaakt zonder instructeur in m’n helm aan het toeteren oOo .

Vanaf Uithoorn binnendoor richting Haarlem (ging stukje met collega rijden).
Daarna op zijn TomTom binnendoor naar Goedhart Bodegraven.
Niets gekocht (moet zelf alleen nog een motor hebben :/ ).
Overigens had m’n collega een helm ge-orderd. Scheelde toch weer een paar procentjes.
Daarna binnendoor weer terug naar Uithoorn gereden, via Nieuwkoop en Vrouwenakker.
Kwamen helaas wel een fossiel op een fiets tegen die het niet eens was dat wij over hetzelfde dijkje reden als hem.

Al met al toch 200 km weggezet op de Kawa.

Ik vrees alleen dat de motor aan de kleine kant is, het reed super, pracht van een machine, maar ik met m’n 1.93 zit toch te veel te schuiven.
Volgende keer ga ik de Versys uitproberen, kijken hoe dat zit

PS. Ik weet, pic’s or it din’t happen. Maar had het te druk met rijden :Y)
Wellicht ken je de site al hoor, maar wat mij bij mijn keuze veel geholpen heeft is https://cycle-ergo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02:19
@antonboonstra Ik loop net de startpost door en zie een medegroninger met een electrische motor (zero). Zou voor woon-werk ook nog wel eens een electrische motor overwegen wanneer ik een betaalbare tegen kom met een minimum range (slechte omstandigheden en na slijtage accu) van 100 km.

Hoe bevalt je zero en hoe gaat het met de range in de praktijk? Volgens mij is het bij electrisch heel sterk afhankelijk van je snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

warcow schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:33:
@antonboonstra Ik loop net de startpost door en zie een medegroninger met een electrische motor (zero). Zou voor woon-werk ook nog wel eens een electrische motor overwegen wanneer ik een betaalbare tegen kom met een minimum range (slechte omstandigheden en na slijtage accu) van 100 km.

Hoe bevalt je zero en hoe gaat het met de range in de praktijk? Volgens mij is het bij electrisch heel sterk afhankelijk van je snelheid.
Ik zou eens zoeken in dit of het oude topic, deze vraag is hem al eens een (paar?) keer eerder gesteld.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
thijsco19 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:34:
[...]

@Jazzy En andere die de Shoei GT air II hebben.
Vanmiddag even bij Goedhart langs geweest en de GT air II opgehad. Voelde goed aan, merkte wel dat bij het openen van het vizier de helm omhoog en omlaag bewoog. Is dit gewoonlijk en went dat wel of is dat toch omdat de helm dan net iets te groot is?

Heb nu een HJC RPHA 70 die, net zoals vele HJC's, de sluiting van het vizier in het midden heeft zitten en waar het vizier relatief makkelijk beweegt. Imo een perfect systeem.

(Gebrek aan) Ventilatie zal ik niet heel erg wakker van liggen, gebruik ik nu ook bijna niet. Als ik frisse lucht wil dan zet ik het vizier wel open.

Oh, en hebben jullie toevallig een Cardo packtalk bold erin gebouwd? Hoe makkelijk is dat?
Helm zou niet mee moeten bewegen als je het vizier omhoog en omlaag doet. Denk dat de helm te groot is die je hebt gepast. Vind het vizier niet moeilijker of makkelijker sluiten vergeleken met de andere helmen die ik heb gehad. Mijn vriendin heeft een Sena 20S erop zitten. Die bulten door de integrale comms unit maakt het wel lastig om een externe te monteren maar met een dikke laag 3M dubbelzijdige tape blijft alles wel goed vast zitten. Mooi is het overigens niet, die externe unit steekt nu wel behoorlijk uit. Heb zelf de bijbehorende comms set erin zitten waar ik wel tevreden mee ben, de prijs daarvan vind ik wel absurd.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:01
Vrijdag testje gaan doen met de Brutale, eindelijk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtE5LKh6t5-j-_GOm541VR9pT2I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5N5A0AF8x30Wuyb790YL7GKi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M7Fn0cxwpbeRhefj-hXTt4pitrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCoHTBJgE0nN9UVL55amShcz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XRbpy7x0ATLYJ3TpECb_QY-p83E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iW4bFXK191CGqrOGdQxrx3pJ.jpg?f=fotoalbum_large

Wat me is opgevallen:
- is lekker, maar nog lekkerder in het zwart/groen
- geluid is meh, door euro5
- stuurt enorm licht.. nog lichter dan mijn speed RS
- stugge quickshifter, die van triumph of Bmw is veel smoother
- dash staat wat ongelukkig te kort bij je, je moet echt naar beneden kijken.. maar ziet er wel knap uit
- clip ons geven me veel minder druk dan ik dacht, zitpositie is sportief maar niet TE
- zadel is beenhard, maar er is een zachter van de RS te krijgen
- rijden verloopt in 3 stadia: onderin weinig te beleven, echt om te cruisen, niets zenuwachtigheid. Vanaf een 7k toeren komt het koppel binnen en is het zo een beetje als mijn speed. Vanaf 10k is het.. another dimension :)

Nu nog eens de Tuono V4 factory testrijden en de nieuwe speed RS en beslissen..

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
psnepvangers schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:59:
[...]

Wellicht ken je de site al hoor, maar wat mij bij mijn keuze veel geholpen heeft is https://cycle-ergo.com/
Ja had hem in mijn achterhoofd, maar voor nu eerst nog even doorsparen :Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

thijsco19 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 20:34:
Als je je hoofd stil houdt en de helm omhoog en omlaag beweegt moet hij niet kunnen schuiven, de enige beweging is zeg maar wat je hoofdhuid over de schedel schuift. Klinkt alsof je helm wat te ruim is, misschien op te lossen met zo'n Shoei personal fitting.
Gaat makkelijk open en dicht, geen klachten over. Het "kiertje", de kleinste stand is kleiner dan mijn vorige helm maar er zit alleen weerstand bij verder open doen. Als je harder rijdt dat gaat hij weer dicht door de wind die er op drukt. Kan me voorstellen dat veel mensen dat makkelijk vinden, als ik aan het toeren ben met vizier op een kier dan wil ik eigenlijk dat hij ook gewoon open blijft staan als ik even wat harder door trek.

In die van mij heb ik vanmorgen voor het eerst geniest, die kan nu dus echt niet meer terug. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 15:46

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

warcow schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:33:

Klopt inderdaad dat de range zeer sterk afhankelijk is van je snelheid. Ik rij zelf zo goed als nooit op de snelweg met de Zero SR en dan is 150 km altijd wel haalbaar. Ik merk hierbij niet zo heel veel verschil tussen winter en zomer: antonboonstra in "Hét grote motortopic - Deel 24"

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:23

thijsco19

KTM 990 SMT

cyntax schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:20:
[...]

Helm zou niet mee moeten bewegen als je het vizier omhoog en omlaag doet. Denk dat de helm te groot is die je hebt gepast. Vind het vizier niet moeilijker of makkelijker sluiten vergeleken met de andere helmen die ik heb gehad. Mijn vriendin heeft een Sena 20S erop zitten. Die bulten door de integrale comms unit maakt het wel lastig om een externe te monteren maar met een dikke laag 3M dubbelzijdige tape blijft alles wel goed vast zitten. Mooi is het overigens niet, die externe unit steekt nu wel behoorlijk uit. Heb zelf de bijbehorende comms set erin zitten waar ik wel tevreden mee ben, de prijs daarvan vind ik wel absurd.
De maat die ik gepast had was M, zelfde maat als mijn hjc helm nu. Maatje kleiner zat ook net te strak, drukte / klemde teveel bij mijn voorhoofd.
Ik verwacht wel dat met het personal fitting wel beter zal gaan zitten.
Alleen het in / opbouwen van de cardo vind ik wel een dingetje, vertrouw niet echt die dubbelzijdige tape dus wil hem liefst met de klem erop zetten.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Ik haak hier even op in ik kocht onlangs van een maatje een nieuwstaat duo kit Sena 20S Evo voor €100,--
Deze afgelopen weekend getest met de vriendin op haar eigen motor.
Inbouwen was een eitje. Zij heeft een Nolan N64 ik een Airoh Valor als helm.
Moet zeggen dat ik het wel meerwaarde vind hebben om te kunnen communiceren tot laten we zeggen 1500m.
Zij rijdt pas sinds 22 Juli motor. De prijs was natuurlijk ook TOP. En mocht het echt te GEK worden kan ik hem altijd UIT zetten :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-NqrK4EDnOe8MwElpK1Yt45nW48=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ih8L1e3wl3kHC8GOo6krqvqg.png?f=user_large

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:10

Freelance

(..)

De KTM 1190 adventure waar ik twee weken terug ging kijken heb ik vorige week opgehaald :)

Afgelopen weekend meteen uitgelaten in Luxemburg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8-Jp_ClxXMUM71pGA06voXi_YE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4kZDkd7U1jxdzap2rWTc4gI.jpg?f=fotoalbum_large

Aankomend lang weekend staat de Eifel op het programma!

@lolgast / @timmie271 mag deze in de TS erbij? Ik en m'n motoren wonen momenteel niet meer in Utrecht maar in Gelderland :)

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
thijsco19 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:46:
Alleen het in / opbouwen van de cardo vind ik wel een dingetje, vertrouw niet echt die dubbelzijdige tape dus wil hem liefst met de klem erop zetten.
Mijn Cardo zit al een aantal jaar vast met die tape en die is nog niet los gekomen.
Sterker nog, na mijn (offorad) val partij en dus nieuw aangeschafte helm dacht ik de oude bevestiging los te halen van de oude helm.
Echt niet dus, niet omdat ik de tape wilde her gebruiken maar gewoon om ff te testen. Ging met geen mogelijkheid los, tenminste niet zonder echt destructief te worden.

van te voren even goed ontvetten met wat schoonmaak alcohol of zo iets en dat ding er netjes opplakken.
Zit als een huis.
Gopro werkt met zo een zelfde voetje ook dat zit echt als een huis en die Gopro steekt een flink stuk uit tijdens het rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632731223-600-x-450px-IMG_20200910_150321070.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Freelance schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:20:
@lolgast / @timmie271 mag deze in de TS erbij? Ik en m'n motoren wonen momenteel niet meer in Utrecht maar in Gelderland :)
Bij deze ben je verhuisd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@kazzzdafke Écht hele gave machientjes, die MV Agusta's (y) d:)b

Enige nadeel aan die machines is het feit dat ze onderhuids SUPER goed en MEGA compact in elkaar gezet zijn. Iedere vierkante millimeter achter het kuipwerk is benut om te voorkomen dat de fiets optische 'groot' wordt... Even een accu vervangen: Trek daar maar een middag voor uit (zélf doen of bij de dealer á €80,-/uur).

Ik heb laatst bij een Dragster 'even' een nieuw navigatiesysteem mogen plaatsten..... Dat éven werd dus ook een lange avond 8)7

En serieus: Ik vond en vind het gewoon mooi om te zien hoe MV dat spel in elkaar gezet heeft, er is écht goed over na gedacht en het zit ook allemaal super netjes en goed gemonteerd!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 348 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.