Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 347 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denko schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:22:
[...]

haha, de print betaal ik juist extra voor ;) Ik heb thuis nog een sena smh5FM, maar ik heb besloten dat ik die nooit meer ga aankoppelen, ik mis hem eigenlijk niet. Rij toch zelden langer dan 2 uur tegenwoordig
Heb een soortgelijk dubio.

https://www.motorkledingc...gL_gbrzGfCahoC188QAvD_BwE

_/-\o_

Anderzijds vind ik de helm van Lorenzo ook nog steeds heeul dik

https://www.motardinn.com...-gezicht-helm/137807369/p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48
badkuip schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:56:
[...]

Nee, wist niet dat MyRoute die had. Ik zal eens kijken! Bedankt voor de tip!
Mijn gedeelde routes in de My route app:
https://www.myrouteapp.com/profile/home/1080508

Werkt dat delen zo? Zou de url van mijn bibliotheek moeten zijn met mijn openbare gepubliceerde routes.
Allen maar openbaar zetten is blijkbaar niet genoeg, je moet ze ook publiceren om ze zichtbaar voor andere te maken.

Net trouwens nog ff snel de Revit Volcano handschoenen gehaald.
Nog niet mee gereden maar zitten wel lekker zo en zien er tof uit naar mijn idee.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/167915/files/353300763/revit-volcano-ladies.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Bommes op 20-09-2021 20:14 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:58

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Bommes schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:12:
[...]

Werkt dat delen zo?
Yup dat werkt.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Thanks, ik heb nog veeeel meer routes in mijn Myrouteapp staan, moet ze alleen stuk voor stuk doorlopen en openbaar + publiceren.
Nu ff geen tijd voor, komt wel.
Dit zijn in ieder gevel de meest recente.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 15:05
Bommes schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:12:
[...]

Werkt dat delen zo? Zou de url van mijn bibliotheek moeten zijn met mijn openbare gepubliceerde routes.
Inderdaad, het werkt. Staan een paar mooie rondjes tussen zie ik, onder andere die door de Betuwe, die kan ik wel eens een keer rijden. Heb je ook mooie rondjes door de Eifel of door het Sauerland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Die routes over de dijken even geen garantie, ik weet ondertussen niet wat er is afgesloten voor motoren.

Eifel en of Sauerland ben ik al een tijd niet meer geweest dus echt iets recents heb ik niet.
Deze staat nog in mijn lijst maar ik kan me niet herinneren of ik die ooit heb gereden of waar die vandaan komt:
https://www.myrouteapp.co.../route/3085443?mode=share
Of het iets is weet ik dus niet.

Ik heb op mijn motorsite ook nog wel een overzichtje staan:
http://dustyroads.nl/
motorroutes in NL en het buitenland

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 20-09-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Bommes schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:37:
Die routes over de dijken even geen garantie, ik weet ondertussen niet wat er is afgesloten voor motoren.

Eifel en of Sauerland ben ik al een tijd niet meer geweest dus echt iets recents heb ik niet.
Deze staat nog in mijn lijst maar ik kan me niet herinneren of ik die ooit heb gereden of waar die vandaan komt:

Thanks man. Jij bent dus die Vespa-rijder die hier actief is? dat had ik niet door.
Ik vind je website ook erg cool, lekker in je eigen woorden wat stukkies schrijven :-)

Rijd je met de Vespa andere routes dan met je zware motor (als je die hebt)? Wand dan zou het misschien een tipje zijn om dat er bij iedere route bij te zetten...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
@badkuip nee ik rijd met de Vespa de zelfde afstanden en of routes.
Okay niet off road zoals ik nu de laatste tijd wel met mijn Guzzi doe maar daar heb ik toch geen routes van in Myrouteapp staan.
Maar met Vespa ga ik niet anders om dan met de andere motoren die ik heb gehad.
Snelweg is iets minder "prettig" te doen maar daar blijf ik ook met de gewone motor tijdens een ritje in NL van weg.
Op vakantie tik ik meestal de eerste dag een uurtje of 3 a 4 snelweg weg, of als ik echt zuidelijk wil komen een dagje door bijten en 700 a 800 km snelweg te pakken.

Ik heb dus nog wel een "zware motor" een Moto Guzzi V85TT van 2019.
Ondertussen al weer een flinke tijd op noppen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632164074-600-x-450px-original_99c20422-db50-416d-b238-ee60b6a4627a_IMG_20210805_150632.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Bommes op 20-09-2021 20:57 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Zo zit je al heel wat jaren op tweakers.net en nog nooit gezien dat er ook een motor topic is.

Graag wil ik ook even mijn "nieuwe" aanwinst tonen. Afgelopen april aangeschaft. Zat al jaren te kijken naar deze motor, maar helaas was deze te breed om thuis te kunnen stallen. Paste niet door de achterdeur en de draai achterom was niet te maken. Eind vorig jaar verhuisd naar een huis met garage en het duurde niet heel lang voordat ik mijn oude Honda Blackbird uit 2000 ingeruild heb voor deze Suzuki Intruder M1800R uit 2015 met 20.000 km op de teller.
Helemaal vanuit Brabant naar Friesland gereden om deze te kopen. Ze zijn nogal zeldzaam als je een niet al te oude wilt hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4IHJte8hI5RKbDYbkS18wFpLf4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kq20eRLFjbQQ3HCmSkfmpRqD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bDnXGg0sq46Is5mwIL4RB04dlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZ7sdWmSITgwgUmGcowFIoTM.jpg?f=fotoalbum_large

Buddy seat voor de vrouw. Originele kapje zit er ook bij.
Inmiddels de knipperlichten en het achterlicht vervangen voor zwarte. Maakt de zwart/chrome look helemaal af. Verder een K&N filter en de motor laten tunen op de rollerbank. Vermogen gestegen van 112pk naar 123pk. Ze staan nogal arm afgesteld vanuit de fabriek.

[ Voor 12% gewijzigd door tilburgs82 op 20-09-2021 21:02 ]

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:48

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Vanaf vrijdag op vakantie met de CBR, heerlijk! We rijden vanonder de rook van Rotterdam in een dagje naar Hamburg, van waaruit we vervolgens in 10 dagen een ronde door Denemarken gaan rijden. Met een extra dagstop in Kopenhagen en de regio van Limfjord. We plannen 2-3 nachten aan AirBnB's vooruit, dus hoewel we de route redelijk definitief hebben, kunnen we altijd nog afwijken als we willen. Dag 11 naar Bremen, dag 12 weer naar huis.

Eens kijken hoe dat bevalt op een sportmotor als deze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:29
badkuip schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:56:
[...]

Nee, wist niet dat MyRoute die had. Ik zal eens kijken! Bedankt voor de tip!

Overigens nog tips voor een tripje naar Duitsland begin oktober (vrijdag tot en met zondag)? Het liefste weer met de tent weg. Zou er nog een camping open zijn in een mooi gebied niet te ver vanaf de grens bij Arnhem?
Ben ook trouwens benieuwd hoe het is in Duitsland met de corona-maatregelen. Kom je ergens in zonder vaccinatie?
Wel handig om natuurlijk even de link te delen van die bibliotheek :P. Bij deze: https://www.myrouteapp.com/routelab/library

Denk dat je voor de echte leuke gebieden toch wel iets verder moet rijden dan net over de grens bij Arnhem. Eifel, Moezel, Sauerland, Zwarte woud etc. zijn allemaal aanraders in Duitsland. Gewoon even in die bibliotheek kijken op Myrouteapp ;). Geen idee hoe het op dit moment zit met het laten zien van vaccinatiebewijzen etc. Was @DrivinUCrazy niet laatst nog in Duitsland? Wellicht kan hij je daar meer over vertellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:02
Ik ben wel meer in Duitsland geweest dit jaar. Waar ze in juni en juli nog nergens naar vroegen, zelfs borden buiten hadden staan "Zugang ohne Test", was het nu in het Sauerland wel anders.
Toegang op het terras was prima. Wilde je naar binnen: QR code laten zien. Dit gold zowel voor hotel als restaurant.
Ik ben gevaccineerd. Ze controleerden ook of ik 2 vaccinaties heb gehad, én of die 2e ook minimaal 14 dagen geleden is geweest.

Zonder vaccinatie mag je ook naar binnen met een negatief testbewijs. Op veel plekken zijn testbureautjes ingericht, en ik geloof zelfs dat die gratis zijn. Of je daar een afspraak voor nodig hebt, geen idee.

Wat wel al heel lang is: je dient je verblijf te registreren. Dit kan vaak op papier bij de gelegenheid zelf, maar ze gebruiken liever de Luca app. Die werkt op zich prima. :)

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-09-2021 22:09 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:24:
[...]

Waarschijnlijk heb je gelijk hoor. Vind het alleen wel spannend. Je gaat zo voor duizenden euro's het schip in als er iets cruciaals vastloopt :+

De verkoper reageerde net (in het Engels, jeuj) dat hij vanavond een antwoord voor me hoopt te hebben. Hopelijk word dit positief..
Vanavond een bod uitgebracht en die is geaccepteerd. Toch 400 euro van de vraagprijs af in totaal (hij zakte bij de testrit al 200 euro), wat betekend dat ik maar 200 euro hoef bij te leggen ivm de verkoop van mijn vorige Dyna.

Morgen krijg ik het contract opgestuurd en dan hopelijk uiterlijk donderdag afronden, want vanaf vrijdag ben ik 2 weken weg. Heb dus bijna weer een motor een week nadat ik de mijne verkocht heb :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@badkuip ik gebruik reopen.europa.eu steeds om mijn tripjes te plannen. Alle informatie en erg overzichtelijk. Langer dan 24u verblijven betekend inderdaad registreren. Deed ik overigens al 2x niet dese zomer, terwijl ik wel een nachtje bleef slapen in DE, en heb nergens last van gehad.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Vandaag ook nog een rondje Luxemburg gedaan. Wat kleinere weggetjes opgezocht. Van Nederland binnendoor naar Luxemburg is nog steeds hier en daar lastig. Deels door de beschadigingen na de overstromingen, deels door (langdurige) reguliere werkzaamheden.
Ik rij vaak via spa - coo - vielsalm of over de N645 via Lierneux. Het gaat wel, maar je komt nog wel wat omleidingen of afsluitingen tegen.

Luxemburg zelf was vervolgens als altijd goed te doen. Uiteraard hebben op maandag veel zaken hun rustdag, dus dat was erg rustig. Daar had ik me op voorbereid met wat boterhammen in de koffer.
Wel merk je dat het overdag ook wel weer flink frisser begint te worden. Ik heb de hele dag de wind stopper onder mijn jas aan gehad; dat was geen overbodige luxe.
Mijn geplande route ging op de terugweg eigenlijk nog een stukje via België binnendoor, maar na vanaf Lieler via het drielandenpunt naar Burg Reuland te zijn gereden, vond ik het ter hoogte van Sankt Vith wel goed geweest en ben ik de snelweg op gedoken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 06:27

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRIJ53ku4jvDLimeLJ-KqTGIzDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKhrQrbzDuHpAgoH1YUfbiEN.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, venlo is vast rijdend gehaald :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@4x2 Ben jij daar ff lekker vroeg (y)

In de tijd dat ik ook nog regelmatig bij de RDW kwam probeerde ik meestal ook zo vroeg mogelijk daar een afspraak in te plannen. Hoe later je kwam hoe drukker én meer 'uitloop' er was...

Ik kwam meestal in 's-Hertogenbosch óf Gilze-Rijen. Één keer naar Lelystad gemogen vanwege ontbrekende papieren bij een oldtimer uit 1930... DRA-MA vestiging :(

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 21-09-2021 08:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:29:

In de tijd dat ik ook nog regelmatig bij de RDW kwam probeerde ik meestal ook zo vroeg mogelijk daar een afspraak in te plannen. Hoe later je kwam hoe drukker én meer 'uitloop' er was...

Ik kwam meestal in 's-Hertogenbosch óf Gilze-Rijen. Één keer naar Lelystad gemogen vanwege ontbrekende papieren bij een oldtimer uit 1930... DRA-MA vestiging :(
Vroegah kon je nog zonder afspraak terecht.
Ook al eens om half 8 voor de deur staan wachten bij de RDW in Veldhoven.
En toen was ik niet eens de eerste :o
Motor invoeren stelt trouwens geen hol voor, ze kijken naar het frame nummer en dat was het ongeveer wel.
Heb ook een aantal campers ingevoerd met invoer/apk keuring + weging. Dat is wel wat meer werk en op een of andere manier is de apk bij de rdw zelf altijd net wat strenger of zo iets. Wat niet zou moeten kunnen maar alah.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badkuip
Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:20:
[...]

Vroegah kon je nog zonder afspraak terecht.
Ook al eens om half 8 voor de deur staan wachten bij de RDW in Veldhoven.
En toen was ik niet eens de eerste :o
Motor invoeren stelt trouwens geen hol voor, ze kijken naar het frame nummer en dat was het ongeveer wel.
Heb ook een aantal campers ingevoerd met invoer/apk keuring + weging. Dat is wel wat meer werk en op een of andere manier is de apk bij de rdw zelf altijd net wat strenger of zo iets. Wat niet zou moeten kunnen maar alah.
Dat het invoeren niets voorstelt dat had ik laatst ook vernomen:
[YouTube: Onveilige motorfiets met verborgen schade onterecht goedgekeurd: fout van de verkoper of van de RDW?]

Ergens wel triest dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Ja en nee, we hebben immers geen apk op motoren, dus ook bij invoer kunnen en mogen ze daar niet veel mee doen.
Bij het invoeren van mijn Vespa motorscooter was het letterlijk alleen het frame nummer uit lezen en kijken of dat er niet heel opzichtig in gelast was of zo iets.
Stempel op het formulier, bpm aftikken en klaar.
Je bent langer bij de Douane bezig met de BPM dan bij de RDW met heel die "invoer".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:47:
[...]

Ja en nee, we hebben immers geen apk op motoren, dus ook bij invoer kunnen en mogen ze daar niet veel mee doen.
Bij het invoeren van mijn Vespa motorscooter was het letterlijk alleen het frame nummer uit lezen en kijken of dat er niet heel opzichtig in gelast was of zo iets.
Stempel op het formulier, bpm aftikken en klaar.
Je bent langer bij de Douane bezig met de BPM dan bij de RDW met heel die "invoer".
we hebben inderdaad geen apk (Algemene Periodieke keuring) op motoren, maar een eenmalige keuring bij invoer op veiligheid (remmen OK, frame niet krom) zou toch ergens verstandig zijn denk ik.

Staat los van de unieke situatie in dit filmpje. Ik vraag me af of koper en verkoper echte motorliefhebbers zijn, anders had een van hen twee keer gekeken naar die motor of er een expert/keurmeester bij gehaald...

Het verweer van het RDW in dit filmpje vind ik overigens heel matig. Wat mij betreft erkennen ze ergens toch dat het niet lekker zit door toch mee te werken aan een schadevergoeding/financiële compensatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dus samenvattend: de RDW controleert niet technisch,
niet eens of de type goedkeuring klopt. Ze doen een identiteitsonderzoek.
En een framenummer wat er met de hand in gedremeld is, voldoet prima in dat geval.

De RDW wast zijn handen in onschuld. De verkoper weet van niks. En de koper moet zelf weten of alles wel goed is, want die draagt wél de verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Will_M schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:29:

Tsjah, dit was de enige afspraak die ik in kon plannen voor ik op vakantie ga, geef ietwat de voorkeur aan Veldhoven (kan ik er nl onder werktijd heen :+) maar dan had ik tot na volgende week moeten wachten.
En qua afstand maakt het overigens niks uit of ik naar Venlo of Veldhoven ga.

Overigens hebben ze het ding wel degelijk een beetje bekeken, invoeren doen ze ook altijd als de nummers kloppen, maar ze *kunnen* er ook direct een WOK op zetten, krijg je wel je kenteken, maar kun je net zo hard weer terug naar de RDW.

De terugweg was overigens wel leuk, lekker tussen de weilanden door teruggeprutteld (naja, heb eigenlijk behoorlijk gas lopen geven :+)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:06:
En een framenummer wat er met de hand in gedremeld is, voldoet prima in dat geval.

De RDW wast zijn handen in onschuld. De verkoper weet van niks. En de koper moet zelf weten of alles wel goed is, want die draagt wél de verantwoordelijkheid.
Keurige samenvatting. Dat de verkoper met droge ogen durft te vertellen dat ie naar eer en geweten een “goede” motor heeft verkocht vind ik wel de leukste. _O-

Ik ga effe een schone slip aantrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
tilburgs82 schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:59:
Zo zit je al heel wat jaren op tweakers.net en nog nooit gezien dat er ook een motor topic is.

Graag wil ik ook even mijn "nieuwe" aanwinst tonen. Afgelopen april aangeschaft. Zat al jaren te kijken naar deze motor, maar helaas was deze te breed om thuis te kunnen stallen. Paste niet door de achterdeur en de draai achterom was niet te maken. Eind vorig jaar verhuisd naar een huis met garage en het duurde niet heel lang voordat ik mijn oude Honda Blackbird uit 2000 ingeruild heb voor deze Suzuki Intruder M1800R uit 2015 met 20.000 km op de teller.
Helemaal vanuit Brabant naar Friesland gereden om deze te kopen. Ze zijn nogal zeldzaam als je een niet al te oude wilt hebben.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Buddy seat voor de vrouw. Originele kapje zit er ook bij.
Inmiddels de knipperlichten en het achterlicht vervangen voor zwarte. Maakt de zwart/chrome look helemaal af. Verder een K&N filter en de motor laten tunen op de rollerbank. Vermogen gestegen van 112pk naar 123pk. Ze staan nogal arm afgesteld vanuit de fabriek.
Oei, wat een fraaie fiets :9~ Schijnen ook nog eens meer dan prima te sturen.
Ooit wil ik nog eens de Yamaha-evenknie van de M1800R, de XV1700 Road Star Warrior (in het zwart, met gâhwe vellege ;) ).

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:22

Investig8or

What goes up, could come down

De afgelopen weken zachtjes aan de VFR klaargemaakt voor een korte NL trip (nieuwe banden, wat boutjes vervangen en nagelopen, nieuwe tanktas en dat soort dingen) en ga vanmiddag na het werk gelijk op pad. De laatste ritjes geen centje pijn, maar vanochtend reageerde de motor bijzonder loom op het gas, alsof ie gesmoord werd. Bleek dat het handvat doordraaide... Blijkbaar een combinatie van temperatuur en vochtigheid :? Ik had het nog niet eerder gehad. De rit naar het werk was ook bijzonder ongemakkelijk, want ik moest wat harder knijpen om de gashendel mee te draaien wat nogal krampachtig rijdt, zeker als er daarbij nog wat file staat :X. Maar veilig aangekomen en gelijk wat loctite rubber lijm (oid) gebruikt zodat ik dat niet nog eens meemaak (fijn, meedenkende collega's!). Lijkt ook heerlijk weer te zijn de komende dagen dus dat wordt genieten!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-09 14:22
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:06:

Ze doen een identiteitsonderzoek. Ja maar het frame nummer klopt ook niet.. wat hebben ze dan onderzocht of in de administratie gezet?

Eigenlijk kan je concluderen dat ze niets doen behalve geld in het laatje brengen doordat iedereen zijn voertuig moet registreren.

Veiligheid doen ze niets mee. Administratie klopt niet want ieder frame nummer word automatisch geaccepteerd. Wat blijft er over? “Iets dat op de weg rijdt”…?

Dit is overigens een goede les om zelf aan je fiets te sleutelen want je leert problemen en gebreken te herkennen, niemand anders doet dit voor je behalve als je een aparte keurmeester inhuurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bommes
Past je T-shirt?
Post die foto eens! :)
(als je het al gedaan hebt, heb ik gemist)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Bommes
@ToolkiT Ja het past, foto heb ik er nog niet van, momentje..

Check:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632226795-340-x-453px-IMG_20210921_141411.jpg

Oh ja.. nu nog een fannypack een bondkraag en ik kan zo naar Amsterdam verhuizen >:)

[ Voor 62% gewijzigd door Bommes op 21-09-2021 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Zo, de BPM aangifte is gedaan, de giannelli zit er weer onder, de paarse aliexpress demper zit er op geknutseld, de EGT sensor zit er in en het olietankje is bijgevuld met aardbeienolie.

Nu nog wachten op een kenteken }:|

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16

_Apache_

For life.

Investig8or schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 12:05:
De afgelopen weken zachtjes aan de VFR klaargemaakt voor een korte NL trip (nieuwe banden, wat boutjes vervangen en nagelopen, nieuwe tanktas en dat soort dingen) en ga vanmiddag na het werk gelijk op pad. De laatste ritjes geen centje pijn, maar vanochtend reageerde de motor bijzonder loom op het gas, alsof ie gesmoord werd. Bleek dat het handvat doordraaide... Blijkbaar een combinatie van temperatuur en vochtigheid :? Ik had het nog niet eerder gehad. De rit naar het werk was ook bijzonder ongemakkelijk, want ik moest wat harder knijpen om de gashendel mee te draaien wat nogal krampachtig rijdt, zeker als er daarbij nog wat file staat :X. Maar veilig aangekomen en gelijk wat loctite rubber lijm (oid) gebruikt zodat ik dat niet nog eens meemaak (fijn, meedenkende collega's!). Lijkt ook heerlijk weer te zijn de komende dagen dus dat wordt genieten!
Hier ook - met verschillende motoren :$ - gebeurd. Handvat verwarming ging aan, terwijl het warm is. Resultaat accu plat (na opladen ging ie weer) en los handvat. Extra groeven ingemaakt en vast gezet met kunstofcement.

Pff wat zijn sommige motorzaken toch knullig. Motor van mijn broer staat al 7 weken bij een tent die wacht op onderdelen. Kettingsspanner van een Triumph Sprint Sport ('99). ZEVEN WEKEN AL. Melden steeds dat ze op onderdelen wachten.
Kom bij toeval op vakantie langs een terrein waar heel groot' Triumph specialist' op de gevel staat. Op maandag dicht, bel ze later wel terug. Leg het verhaal uit en ze hebben alle onderdelen liggen. Nokkenas tandwielen, timing gereedschap, ketting, spanners, zelfs twee donormotoren staan klaar. Als we noemen wat we hebben willen, stuurt hij het die dag nog op.

Een telefoontje en het zooit komt weer in beweging :/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
* Bommes gaat zaterdag met een goede vriend die net zijn rijbewijs heeft motorrijden.

Ik ben vroegah toen we nog tieners waren
(nou ja ik twintiger, hij tiener) samen met hem op de brommer naar Luxemburg geweest. 2 keer zelfs.
Tentje achterop, paar blikken bier in de tas en gaan.
Echt heel gave herinneringen aan.
Hij beide keren op zijn Wallaroo ik het eerste jaar op mijn Honda MT5 en het jaar daarna op mijn Peugeot Speedfight.

Even goed hij heeft sinds 2 weken zijn motorrijbewijs (samen met zijn vriendin gehaald) en nu heeft hij vanaf afgelopen zaterdag al 2 motoren gehuurd.
Een of andere naked bike als eerste, denk iets zoals zijn lesmotor. Nu heeft hij een Tracer gehuurd.
Zaterdag wil hij er wat anders huren wat weet hij nog niet.

Hopen dat het weer een beetje mee werkt dit weekend.
Ik heb in ieder geval mijn kastelen route weer ff opgepoetst, mijn Navi geüpdate. Zin in...!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:10:

Check:
[Afbeelding]

Oh ja.. nu nog een fannypack een bondkraag en ik kan zo naar Amsterdam verhuizen >:)
Staat je goed! B-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Thanks gozer, ik heb er in ieder geval een nieuw motorshirt bij.. 8)
En een gave ook nog want gemaakt door een mede rijder/tweaker (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:05
Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:10:

Check:
[Afbeelding]

Mooi shirt. Timberland heeft sinds kort ook een hele toffe Moto Guzzi kleding en schoenen lijn. Jammer dat in ieder geval de schoenen geen bescherming hebben. Ik ben met mijn maat 50 nog op zoek naar motorschoenen :)

[ Voor 10% gewijzigd door ephymerous op 21-09-2021 20:10 ]

XXXVI

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Topje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:48
Ik kijk hier al meer dan een tijdje mee, dan nu toch maar is tijd om mezelf voor te stellen.
Topje (30) hier.
Woonachtig in Eindhoven
Motorfietsen:
Honda CB900F Bol d'or (1980):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAKku2qHG83Xg8RSzhTtP6J-kfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DX6uprZOaksVZta6eCjqIZFq.jpg?f=fotoalbum_large

AMF/Aermacchi/Harley CX250 twee takt (+/-1975/1980?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ6mbGGP8BBUHfoZLlL8j7PFxVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gDSMYF6S8KVqNv4PUcforbA.jpg?f=fotoalbum_large

Het zijn niet de meest hedendaagse fietsen die je hier tegenkomt.
De Honda is mijn daily en heeft er nu ongeveer 90k op staan.
De "Harley" wat eigenlijk een rebranded Cagiva is is mijn fun bike voor in de stad en af en toe is een zand pad en heeft nu ongeveer 9k op de teller staan. Koppeling is vervangen voor een hydraulische variant, voorwiel vervangen voor een met schijfrem en Brembo rem set ipv trommel.

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
De Honda <3

Geweldig mooie motor vind ik dat! Heb toch al verschillende keren marktplaats geopend en gezocht naar een Bol d’or. Eerst de garage eens opruimen ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Topje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:48
TWCRay schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:26:
De Honda <3

Geweldig mooie motor vind ik dat! Heb toch al verschillende keren marktplaats geopend en gezocht naar een Bol’dor. Eerst de garage eens opruimen ;(
Is nog steeds een feestje om op te rijden, 42 jaar geleden gelanceerd als super sport..
95PK in een fiets van meer dan 40 jaar oud kunnen veel mensen niet geloven. Milieu restricties was toen nog niet zo'n ding. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Topje op 21-09-2021 23:32 ]

Mini Cooper R56 - Honda CB900F Bol D'or - Harley Davidson (AMF) CX250

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:08
Topje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:30:
[...]

Is nog steeds een feestje om op te rijden, 42 jaar geleden gelanceerd als super sport..
95PK in een fiets van meer dan 40 jaar oud kunnen veel mensen niet geloven. Milieu restricties was toen nog niet zo'n ding. :)
Destijds nauwelijks langzamer dan de CBX die even daarvoor was uitgebracht. Die klinkt dan wel weer mooier, met z’n 6 cilinders…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 15:10

Freelance

(..)

Bommes schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:31:
* Bommes gaat zaterdag met een goede vriend die net zijn rijbewijs heeft motorrijden.

Ik ben vroegah toen we nog tieners waren
(nou ja ik twintiger, hij tiener) samen met hem op de brommer naar Luxemburg geweest. 2 keer zelfs.
Tentje achterop, paar blikken bier in de tas en gaan.
Echt heel gave herinneringen aan.
Hij beide keren op zijn Wallaroo ik het eerste jaar op mijn Honda MT5 en het jaar daarna op mijn Peugeot Speedfight.

Even goed hij heeft sinds 2 weken zijn motorrijbewijs (samen met zijn vriendin gehaald) en nu heeft hij vanaf afgelopen zaterdag al 2 motoren gehuurd.
Een of andere naked bike als eerste, denk iets zoals zijn lesmotor. Nu heeft hij een Tracer gehuurd.
Zaterdag wil hij er wat anders huren wat weet hij nog niet.

Hopen dat het weer een beetje mee werkt dit weekend.
Ik heb in ieder geval mijn kastelen route weer ff opgepoetst, mijn Navi geüpdate. Zin in...!!
Dan kom ik je misschien wel tegen, aankomend lang weekend ook in Luxemburg te vinden. De route voor zaterdag is in ieder geval klaar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAn0X2t5aAAzzxfmht7oCEpqfYM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R0lVZimNqjbrtYAokhvPAEOW.png?f=user_large

240km

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Topje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:30:
[...]

Ja heerlijk hé! Ik heb zelf de 1100F super bol d'or, (de blauwe O+) en elke keer als ik daar mee op pad ben besef ik me dat ze bij Honda ècht iets aparts hebben weten te bouwen.

Ik denk niet dat elke fiets uit begin 80 zo rijd, maar de bol d'ors zijn echt fenomenaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Koekstra schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:17:
Ik denk niet dat elke fiets uit begin 80 zo rijd, maar de bol d'ors zijn echt fenomenaal.
Totdat je wilt remmen, dan heb je wel in de gaten dat je op een "oude" fiets rijd.

@Topje gaaf duo heb je zo, echt heel vet. Dat zijn wel 2 van die motoren die je nooit meer weg doet.

@Freelance Denk dat je me verkeerd hebt begrepen.
Vroeger ging ik met die maat naar Luxemburg op vakantie op de brommers.
Nu aankomende zaterdag gaan we een rondje rond de kerk rijden, nou ja eigenlijk een rondje rond de kastelen hier in de buurt.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632292123-957-x-760px-Kastelen%20route%20nog%20korter.JPG

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 22-09-2021 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:23:
[...]

Totdat je wilt remmen, dan heb je wel in de gaten dat je op een "oude" fiets rijd.
Je merkt aan alles dat je op een oldtimer rijd natuurlijk, maar daar pas je je rijstijl dan ook op aan.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:18
Je rijdt dan ook als een oude lul? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance

Freelance

(..)

Bommes schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:23:
[...]
@Freelance Denk dat je me verkeerd hebt begrepen.
Vroeger ging ik met die maat naar Luxemburg op vakantie op de brommers.
Nu aankomende zaterdag gaan we een rondje rond de kerk rijden, nou ja eigenlijk een rondje rond de kastelen hier in de buurt.
En ik maar denken dat je het over de 14 kastelen route in Luxemburg had :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
Topje schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:22:
Ik kijk hier al meer dan een tijdje mee, dan nu toch maar is tijd om mezelf voor te stellen.
Topje (30) hier.
Woonachtig in Eindhoven
Motorfietsen:
Honda CB900F Bol d'or (1980):
[Afbeelding]

AMF/Aermacchi/Harley CX250 twee takt (+/-1975/1980?)

[Afbeelding]

Het zijn niet de meest hedendaagse fietsen die je hier tegenkomt.
De Honda is mijn daily en heeft er nu ongeveer 90k op staan.
De "Harley" wat eigenlijk een rebranded Cagiva is is mijn fun bike voor in de stad en af en toe is een zand pad en heeft nu ongeveer 9k op de teller staan. Koppeling is vervangen voor een hydraulische variant, voorwiel vervangen voor een met schijfrem en Brembo rem set ipv trommel.
_/-\o_
Dan denk ik weer met weemoed terug aan mijn eerste motor; een CB750F Bol d'Or:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UjDntVGQPpj-smM4yY8t7KL3_U4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IXIH0kU8kFf5pqpaoxckqlnI.jpg?f=user_large

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• DrivinUCrazy
Freelance schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:05:
[...]

Dan kom ik je misschien wel tegen, aankomend lang weekend ook in Luxemburg te vinden. De route voor zaterdag is in ieder geval klaar:

[Afbeelding]

240km
Routepunt 18, door Vianden, is voor zover ik weet afgesloten.
Maar ik moet daarbij zeggen, de tomtom verkeersinfo gaf dat van tevoren aan dus ik ben niet naar Vianden gereden.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Als mijn eerste motor wou ik de Bol d'or maar werd een CB750KZ.

• Jolke
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:52:
[...]

Maar ik moet daarbij zeggen, de tomtom verkeersinfo gaf dat van tevoren aan dus ik ben niet naar Vianden gereden.
Klopt, dat was die inderdaad een maand geleden ook nog. We reden toen van het stuwmeer boven naar beneden en verder in zuidelijke richting naar Reisdorf. Dat gaat wel, maar op de brug linksaf naar Stolzembourg dus niet.

• Bommes
Ja graag maar ik heb zo maar het vermoeden dat een beetje te veel van het goede is voor iemand die net een week zijn motor rijbewijs heeft. Zeker als het in 1 dag uit en thuis is + die route.
Neemt niet weg dat ik die route wel ff gedownload heb.. :P voor het geval dat die maat over een paar weken roept dat hij mee naar Luxemburg wil. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:39

Vrijdag

De Zwarte

Gaan er nog mensen deze week naar de end of season sale bij Goedhart? Ik ga zondag even kijken. Niet dat ik nou goede deals verwacht, maar altijd even leuk om daar door de showroom heen te wandelen. Plus, het wordt mooi weer, dus goed excuus voor een poserritje 8)

https://www.goedhartmotoren.nl/blog/end-of-season-sale

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Waarschijnlijk nog wel even langs, hopelijk vrijdagmiddag. Zag dat Hyperpro suspension check doet daar zo, dat kan m'n T7 wel gebruiken. Verder weinig nodig eerlijk gezegd. Einde seizoen zit er toch wel aan te komen, beter volgend jaar weer eens kijken.

It's dogged that does it

• Freelance

Freelance

(..)

DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:52:
[...]

Ah goed om te weten, vanavond even de route aanpassen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SavageBrother schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:16:
Waarschijnlijk nog wel even langs, hopelijk vrijdagmiddag. Zag dat Hyperpro suspension check doet daar zo, dat kan m'n T7 wel gebruiken. Verder weinig nodig eerlijk gezegd. Einde seizoen zit er toch wel aan te komen, beter volgend jaar weer eens kijken.
Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe helm. Mijn huidige heb ik in 2014 gekocht en was toen al in de sale. Dus het is materiaaltechnisch gezien ook gewoon tijd voor een nieuwe. Dit jaar nauwelijks gereden helaas, dus erg veel druk zat er ook niet achter.

Ik zoek een systeemhelm die zo stil mogelijk is, een groot vizier heeft (net als sommige ADV helmen), goede ventilatie, pinlock en niet zo duur als Shoei. Een eenhoornhelm, dus :')

Hoewel de Nolan N100.5 op papier wel een interessante is. Alleen kan ik nergens vinden wat er nou zo speciaal is aan de Special.

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 22-09-2021 09:41 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Jolke
Freelance schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:17:
[...]

Ah goed om te weten, vanavond even de route aanpassen.
Je kunt aan de andere kant van de grens een stukje door Duitsland rijden - en dan bij Stolzembourg de route weer oppakken.

• kneusteun
Vrijdag schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:20:
[...]

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe helm. Mijn huidige heb ik in 2014 gekocht en was toen al in de sale. Dus het is materiaaltechnisch gezien ook gewoon tijd voor een nieuwe. Dit jaar nauwelijks gereden helaas, dus erg veel druk zat er ook niet achter.

Ik zoek een systeemhelm die zo stil mogelijk is, een groot vizier heeft (net als sommige ADV helmen), goede ventilatie, pinlock en niet zo duur als Shoei. Een eenhoornhelm, dus :')

Hoewel de Nolan N100.5 op papier wel een interessante is. Alleen kan ik nergens vinden wat er nou zo speciaal is aan de Special.
HJC heeft dan nog wel wat opties dacht ik.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:06:
[...]

HJC heeft dan nog wel wat opties dacht ik.
Ik had vorig jaar de IS Max II van ze geprobeerd. Zat perfect, maar was echt heel erg lawaaiig helaas. Dus die maar teruggestuurd. Mijn huidige is een Sy-Max III van ze.

Nu heb ik wel een tien jaar voorraad aan oorplugjes gekocht, dus lawaai is iets minder een factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@Vrijdag er zijn maar weinig systeem helmen die stil zijn, zeker als je budget niet ruim genoeg is voor een Shubert of zo iets.

Ik heb een Scorpion Exo tech ook niet de meest stille butsmuts maar met een setje goede oordoppen vind ik het nog acceptabel.

• kneusteun
Ik kreeg best vaak te horen dat die shubert's ook niet zo stil zijn als veel mensen hopen.
Niet goed aansluitende panelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
Shoei Neotec 2 op dit moment. De stilste helm die ik ooit heb gehad. Verademing!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
charrel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Is die zakdoek voorop voor lekkende keerringen :P
:9 die zakdoek is speciaal geplaatst om reacties uit te lokken _/-\o_

nee zonder gekheid, het is gewoon een dingetje, ik heb hem daar een tijd geleden neergeknoopt, en is er blijven zitten... vind het wel grappig, maar heeft geen enkele meerwaarde, behalve dan de reacties van anderen er op :) ;)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 05:38
BvZwolle schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:10:
[...]

Rokstraps vind ik geweldig. Makkelijk en stevig: https://rokstraps.com/
Geweldig spul inderdaad _/-\o_

Ik heb aardig geprobeerd de lading kwijt te raken onderweg, maar het gaf geen krimp. :)

• SavageBrother
[...]

Ik heb de HJC Rpha ST hier liggen. Prima ding, lekker stil, zit goed, pinlock, zonnevizier, eurootje of 350/400 dacht ik.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:15
LankHoar schreef op zondag 19 september 2021 @ 22:34:
[...]

Lekker hoor. En leuke bike ook. Hardtail?
Nee is een softtail... Is een Honda VT600c in de basis

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bommes schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:34:
@Vrijdag er zijn maar weinig systeem helmen die stil zijn, zeker als je budget niet ruim genoeg is voor een Shubert of zo iets.

Ik heb een Scorpion Exo tech ook niet de meest stille butsmuts maar met een setje goede oordoppen vind ik het nog acceptabel.
Ja klopt, dat scharnier maakt het er niet stiller op. Ik twijfel ook over een integraal, maar ik vind dat systeem van opklappen gewoon fijn. Extra gewicht maakt mij niet uit trouwens, ik luister naar metal dus heb nekspieren 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

SavageBrother schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb de HJC Rpha ST hier liggen. Prima ding, lekker stil, zit goed, pinlock, zonnevizier, eurootje of 350/400 dacht ik.
Misschien ook nog wel een idee. Alleen is mijn budget zo rond de €300 :P

@BvZwolle bijna €500 voor een helm vind ik net even iets teveel geld :P Ik rij niet dagelijks, maar ben echt een mooi weer poser. Zou ik elke dag forenzen, dan zou ik mijn budget inderdaad wel omhooggooien.

[ Voor 24% gewijzigd door Vrijdag op 22-09-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 23:51
[...]

Je zult het vast weten, maar met passen kom je vanzelf op de helm die goed zit.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als de best passende helm duurder is dan je had gehoopt, denk ik dat je het beste toch die helm moet kopen.
Ikzelf was ook toe aan een nieuwe.
Ik had een Scorpion 500 air. Ik vond hem prima... Totdat ik (in mijn geval) de Shoei Neotec 2 op deed.
Betere sluiting, betere pasvorm, ruimte maar ook strak daar waar het moest.
Kosten: €730,-... Daar heb ik heel lang over nagedacht en besloten om hem niet te kopen. Met dank aan Google, die mijn gehele zoekgeschiedenis onthoudt, kwam ik een aanbieding tegen van de meest Nederlandse Shoei Neotec 2 die ik kon vinden: oranje... Voor €489,-.
Ik vond 240 euro meer voor een kleur echt teveel, dus dan maar de oranje.
Hij wordt vanzelf mooier: https://www.rad.eu/nl/c/p...art-zilver-oranjetc-8.htm

Succes met je zoektocht!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
Vrijdag schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:19:
[...]

@BvZwolle bijna €500 voor een helm vind ik net even iets teveel geld :P Ik rij niet dagelijks, maar ben echt een mooi weer poser. Zou ik elke dag forenzen, dan zou ik mijn budget inderdaad wel omhooggooien.
Vergeet niet dat deze helm gemaakt is van ander materiaal dan de meeste 300-euro helmen, waardoor je veel langer een mee kunt doen. Minimaal 10 jaar volgens Ten Kate in Nieuwleusen.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03
Khayma schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:40:
Shoei Neotec 2 op dit moment. De stilste helm die ik ooit heb gehad. Verademing!
Mijn ervaringen zijn juist anders: Mijn nieuwe Shoei Neotec II is bij lange na niet zo stil als mijn Schuberths C3 en C3 Pro.

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:58
mark_vs schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:30:
[...]

Mijn ervaringen zijn juist anders: Mijn nieuw Shoei Neotec II is bij lange na niet zo stil als mijn Schuberths C3 en C3 Pro.
Op maat laten afstellen? Ik kom juist van een C3 Pro en ik vind mijn Neotec 2 echt veel stiller.

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03
Ja, mijn Shoei Neotec II is aangemeten. Ik rijd met oordopjes SNR39.

Het is trouwens geen N=1. Mijn broer en twee vrienden die ook van Schuberth C3 Pro naar Neotec II overstapten, ervaren hetzelfde. We rijden bij elkaar op FJ1200's, FJR1300's en Tiger 1200's.

Vanaf een bepaalde snelheid (ik weet zo niet welke) neemt het geluid van windsuizen/-ruisen in de Neotec II toe en verdwijnt die niet meer. Het is geen superhard of -hinderlijk geluid, maar het is er wél en ik hoor het! In mijn C3 en C3 Pro heb ik daar geen last van.

Vanwege mijn lengte rijd ik met mijn hoofd in de wind, maar niet in turbulentie.

[ Voor 94% gewijzigd door mark_vs op 22-09-2021 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:49
Het is niet alleen de helm, maar ook de motor / houding.

De ene helm zal stiller zijn dan de ander met dezelfde aerodynamische positie. De ene helm zal wat stiller zijn in schone lucht (geen ruitje / mega mega hoog ruitje) en de andere helm zal wat stiller zijn in vuile lucht (meeste ruitjes).

Maar met goede oordoppen moet je sowieso een eind kunnen komen. Voor mij zelf werkt het het beste in ieder geval om qua ruitje goed te zorgen voor niet turbulente lucht. Ik word daar het meest gek van :).

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Khayma schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:40:
Idem hierzo, perfecte helm, helemaal met personal fitting (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mark_vs schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:30:
[...]

Mijn ervaringen zijn juist anders: Mijn nieuwe Shoei Neotec II is bij lange na niet zo stil als mijn Schuberths C3 en C3 Pro.
Ik ben ook een Schuberth fan, laatst weer met mijn C3 pro gereden ipv bell poser helmet.. wat een verschil zeg!
Maar! het belangrijkste bij helmen is pasvorm.. past een C3 je niet lekker en een Neotec wel dan is de laatste de helm om voor te gaan..

Bij mij passen Schuberths gelukkig goed en ik geniet van de relatieve stilte..

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:57

The Executer

Lekker belangrijk!

Hier ook nog altijd toe aan een nieuwe helm. Waren bij Motoport voor laarzen voor mijn zoontje (die het overigens geweldig vind om mee te rijden!). Toen ik tussen neus en lippen door vroeg of ze de aankoop van mijn helm in het systeem had staan bleek deze al 12 jaar oud te zijn. Wow... dat had ik niet verwacht. Heleboel helmen op gehad, van Bayard, HJC (huidige en vorige helm waren HJC), Nolan, Schuberth tot een bepaald type Shoei gepast, welke kwam met personal fitting. Zal dan denk ik de Neotec geweest zijn. Deze zat direct lekker, ruim genoeg bij de oren, en kan dus nog beter passend gemaakt worden. € 629 geloof ik... Dat was wel ff slikken. Vooralsnog nog even laten liggen, maar zal er toch aan moeten geloven. En als je het dan uitsmeert over 12 jaar, dan valt het best mee. Maar ging daar ter plekke uit van een € 300, max 400. Maar als je dan op het dubbele uitkomt...

[ Voor 10% gewijzigd door The Executer op 22-09-2021 12:03 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• kneusteun
Als een helm bij aankoop lekker ruim passend is dan is hij te groot ;)
De boel loopt nog iets uit door het dragen.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
BvZwolle schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:20:
[...]

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als de best passende helm duurder is dan je had gehoopt, denk ik dat je het beste toch die helm moet kopen.
Ik had een Scorpion 500 air. Ik vond hem prima... Totdat ik (in mijn geval) de Shoei Neotec 2 op deed.
Kosten: €730,-... Daar heb ik heel lang over nagedacht en besloten om hem niet te kopen. Met dank aan Google, die mijn gehele zoekgeschiedenis onthoudt, kwam ik een aanbieding tegen van de meest Nederlandse Shoei Neotec 2 die ik kon vinden: oranje... Voor €489,-.

Dat is dezelfde helm als ik heb. Mooi als je het voor die prijs hebt kunnen doen.

• SavageBrother
The Executer schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:03:
Hier ook nog altijd toe aan een nieuwe helm. Waren bij Motoport voor laarzen voor mijn zoontje (die het overigens geweldig vind om mee te rijden!). Toen ik tussen neus en lippen door vroeg of ze de aankoop van mijn helm in het systeem had staan bleek deze al 12 jaar oud te zijn. Wow... dat had ik niet verwacht. Heleboel helmen op gehad, van Bayard, HJC (huidige en vorige helm waren HJC), Nolan, Schuberth tot een bepaald type Shoei gepast, welke kwam met personal fitting. Zal dan denk ik de Neotec geweest zijn. Deze zat direct lekker, ruim genoeg bij de oren, en kan dus nog beter passend gemaakt worden. € 629 geloof ik... Dat was wel ff slikken. Vooralsnog nog even laten liggen, maar zal er toch aan moeten geloven. En als je het dan uitsmeert over 12 jaar, dan valt het best mee. Maar ging daar ter plekke uit van een € 300, max 400. Maar als je dan op het dubbele uitkomt...
12 jaar? Na een jaar of 5-7 is het echt wel klaar met een helm hoor.

It's dogged that does it

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:53
Sinds gisteren in bezit van de BMW 850GS 8) Als een klein kind zo blij en het rijden is een genot! Zeker nog wat ongemakkelijk en een beetje wennen (bijvoorbeeld al een keer afgeslagen bij het stoplicht) maar het gevoel is weer helemaal terug! Direct vanmorgen ook weer mee naar het werk gereden. Snelweg heb ik nog eventjes overgeslagen en een binnendoor route genomen. Nog even puzzelen qua tijden enzo maar dat komt wel! Nog heel veel dingen die ik nog niet weet over bediening maar dat komt vast wel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLU-ffZH3AiVmFs7vHvNim-1NDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lOteW31aj5m3JIWCnrq4nGAC.jpg?f=fotoalbum_large

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 12:50

charrel

Cortisol4life..

mark_vs schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:32:
Ja, mijn Shoei Neotec II is aangemeten. Ik rijd met oordopjes SNR39.

Het is trouwens geen N=1. Mijn broer en twee vrienden die ook van Schuberth C3 Pro naar Neotec II overstapten, ervaren hetzelfde. We rijden bij elkaar op FJ1200's, FJR1300's en Tiger 1200's.

Vanaf een bepaalde snelheid (ik weet zo niet welke) neemt het geluid van windsuizen/-ruisen in de Neotec II toe en verdwijnt die niet meer. Het is geen superhard of -hinderlijk geluid, maar het is er wél en ik hoor het! In mijn C3 en C3 Pro heb ik daar geen last van.

Vanwege mijn lengte rijd ik met mijn hoofd in de wind, maar niet in turbulentie.
Ik had een neotec 1, zelfde ervaringen. Ik vond de brom wel hinderlijk, was vanaf een km of 80. Op de gs toen geen last maar op de naker r1200r wel last van. De j-cruise was een stuk stiller terwijl die meer herrie zou moeten maken. Dus toen overgestapt naar een "jet" helm. Ik had de neotec ook chronisch open staan. Rij nu altijd met vizier dicht :+ dus in mijn geval is het nog veiliger ook :$
Maar lijkt tussen de kier te zitten waar de helm dichtklapt.
SavageBrother schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:11:
[...]

12 jaar? Na een jaar of 5-7 is het echt wel klaar met een helm hoor.
+1 het hangt er wel vanaf hoeveel je hem gebruikt.. bij dagelijks gebruik zou ik het korter doen dan dat.. ligt hij altijd in het donker op 1x een uurtje op zondag middag eens per maand dan kan het waarschijnlijk wat langer..
Maar meer dan 8 jaar zou ik niet doen, dan is het piepschuim wel te veel vergaan vrees ik..

2 factoren spelen er.. UV exposure en verdamping van de weekmakers..

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 14:18
BvZwolle schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:20:
[...]

Toen ik voor een nieuwe helm ging kijken hebben ze me echt van alles op het hoofd gedrukt, gewoon om te zien welke pasvorm voor mij goed zou zijn. Kwam binnen met een budget van 250,-, maar van bepaalde "goedkope" modellen hadden ze mijn maat niet dus kwamen ze met duurdere dingen aan (pasvorm blijft vrijwel hetzelfde bij een merk, heb ik me laten vertellen...). Dus de Schubert, Arai en Shoei modellen, een Hele Dure AGV (die carbon racehelm, weet het type niet meer), zo'n Iron Man HJC, maar de Scorpion EXO 510 zat het beste. Prijsrange zegt niks over pasvorm (tenzij je custom fitting hebt), en qua mogelijkheden is die Scorpion meer dan prima voor mij :Y

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 14:18
In ander nieuws... Het sport-toersegment krijgt (eindelijk) nieuw bloed? oOo

Afbeeldingslocatie: https://motorrai.nl/wp-content/uploads/2021/09/GSX-S1000GT_M2_Action_17-QT8.jpg
https://motorrai.nl/nieuw-suzuki-gsx-s1000gt/

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:51

Rick-Jan

always connected

NLDViane schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:53:
[...]

Toen ik voor een nieuwe helm ging kijken hebben ze me echt van alles op het hoofd gedrukt, gewoon om te zien welke pasvorm voor mij goed zou zijn. Kwam binnen met een budget van 250,-, maar van bepaalde "goedkope" modellen hadden ze mijn maat niet dus kwamen ze met duurdere dingen aan (pasvorm blijft vrijwel hetzelfde bij een merk, heb ik me laten vertellen...). Dus de Schubert, Arai en Shoei modellen, een Hele Dure AGV (die carbon racehelm, weet het type niet meer), zo'n Iron Man HJC, maar de Scorpion EXO 510 zat het beste. Prijsrange zegt niks over pasvorm (tenzij je custom fitting hebt), en qua mogelijkheden is die Scorpion meer dan prima voor mij :Y
Toevallig heb ik de Exo 510 ook, prima helm qua mogelijkheden alleen is de helm echt totaal niet stil(ook met oordoppen). Ben daarom al een beetje aan het kijken naar een vervanger. Heb die van mij in 2018 gekocht dus dat kan nog wel even, maar de windruis zorgt dat ik toch wat eerder wil wisselen.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Jolke
NLDViane schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:56:
In ander nieuws... Het sport-toersegment krijgt (eindelijk) nieuw bloed? oOo

[Afbeelding]
https://motorrai.nl/nieuw-suzuki-gsx-s1000gt/
Wow, een Gixxer GT, wie had dat ooit gedacht. :o

Afbeeldingslocatie: https://nippon-classic.de/wp-content/uploads/2016/10/1986_GSX-R1100_White_Blue_Diagonal.jpg

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:16:
[...]

+1 het hangt er wel vanaf hoeveel je hem gebruikt.. bij dagelijks gebruik zou ik het korter doen dan dat.. ligt hij altijd in het donker op 1x een uurtje op zondag middag eens per maand dan kan het waarschijnlijk wat langer..
Maar meer dan 8 jaar zou ik niet doen, dan is het piepschuim wel te veel vergaan vrees ik..

2 factoren spelen er.. UV exposure en verdamping van de weekmakers..
Piepschuim is het laatste wat vergaat. Passing van de bekleding is het grootste probleem (maar kan je nieuw kopen vaak).

Alles hangt af van hoe de helm gebruikt is.

https://www.bikebandit.co...ce-your-motorcycle-helmet

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• BvZwolle
NLDViane schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:53:
[...]

Ik zeg idd ook niet dat de prijs bepaalt of een helm goed zit. Vandaar, altijd alles proberen te passen.
_eLMo_ schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:21:
[...]

Piepschuim is het laatste wat vergaat. Passing van de bekleding is het grootste probleem (maar kan je nieuw kopen vaak).

Alles hangt af van hoe de helm gebruikt is.

https://www.bikebandit.co...ce-your-motorcycle-helmet
https://motohelmetbeginner.com/motorcycle-helmet-lifespan/
"You can also check for indentations in the foam lining."
"Usually, it is not the outside shell that deteriorates first. It is typically the lining and foam inside of the helmet. "

Maar deze (over fiets helmen)
https://helmets.org/replace.htm
"But you should know that the foam in an uncrashed helmet performs well for many years."

en https://motorcycleparadis...t-helmet-polystyrene.html
https://biomechanical.asm...f?redirectedFrom=fulltext

Dus het lijkt erop dat je gelijk heb, de lining (stoffe gedeelte dus) en de buitenkant vergaan het snelst..
Ik meen me het tegenovergestelde gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden..

Dus behandel je je helm goed (niet laten vallen etc), en heb je niet te veel draag tijd dan kan je langer met je helm doen..
Draag je hem veel dan heb je veel UV invloed aan de buitenkant en frictie slijtage aan de binnenkant..

• kneusteun
Reden dat je ook niet je helm in je garage (naast je motor) moet bewaren, benzine dampen en dergelijke laten je shell nog sneller aftakelen.
Ook klep open en ergens op een droge plek neerleggen... en geen handschoenen erin drukken.

• Koekstra
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:39:
Je rijdt dan ook als een oude lul? :+
Nou, eigenlijk wel ja :P

• SavageBrother
Vrijdag schreef op woensdag 22 september 2021 @ 11:19:
[...]

Heb jij even geluk: https://www.google.nl/acl...RZDBvYQzzl6BAgCECk&adurl=

It's dogged that does it

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Motor weer terug van de grote beurt. Kleppen gesteld en de hele mikmak weer fris of vervangen. Heerlijk ritje naar huis :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eA6fdmcKq0PgOGJw16drY9klaRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qm8GKqYqArHfltJPnD1l5n6M.jpg?f=fotoalbum_large

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09 20:15
Ik lees helm op maat en custom fitting, maar hoe werkt dat dan?

Ik ga er altijd vanuit: koop een helm die niet te los zit en dan komt het verder wel goed. Maar nu heb ik het gevoel dat ik iets mis door geen custom fitting te hebben 😬

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 21:05
Bommes schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:37:

Zocht vandaag nog een route voor het eind van de middag/begin avond. Vond de kastelen route iets te lang dus heb je molenroute gereden. Mooie lengte en goed vermaakt _/-\o_, heb zelfs nog een paar molens gezien. In het begin zat er een afsluiting waar tomtom niet graag omheen ging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
FBTN schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:33:
Ik lees helm op maat en custom fitting, maar hoe werkt dat dan?

Ik ga er altijd vanuit: koop een helm die niet te los zit en dan komt het verder wel goed. Maar nu heb ik het gevoel dat ik iets mis door geen custom fitting te hebben 😬
Soms is het zo dat de helm maat M net te groot is maar maat S net te klein. Dan zou je misschien wel met een van de twee uit de voeten kunnen, of een ander model zoeken, dat hangt af van het specifieke geval. Maar custom fit betekent dat ze dan de M met wat padding opvullen terwijl je steeds past hoe hij zit, tot dat het zo perfect mogelijk zit.
Voor sommige mensen is het niet echt nodig, als je geluk hebt dat je een hoofd hebt wat veel mensen hebben, dan pas je wellicht bijna perfect een van de maten. Maar ik zit bijna altijd tussen een S en M in qua maat, dus voor mij was custom fit echt heel fijn.

🇺🇦

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bommes
erik23 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:41:
[...]

Zocht vandaag nog een route voor het eind van de middag/begin avond. Vond de kastelen route iets te lang dus heb je molenroute gereden. Mooie lengte en goed vermaakt _/-\o_, heb zelfs nog een paar molens gezien. In het begin zat er een afsluiting waar tomtom niet graag omheen ging.
Ik rijd die ook wel vaker zo in de avond na het eten.
Niet zelf gemaakt maar ergens van het net gehaald.
Leuk kort rondje :Y

Net even de Guzzi wat onverhard gevoerd... *O*

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632335026-600-x-450px-IMG_20210922_183757.jpg

Ook het eerste ritje met mijn nieuwe helm en handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/09/1632335026-600-x-450px-IMG_20210922_183824.jpg

Helm: Bell MX9 adventure, lawaai op de provinciale weg voel me alleszins mee en het ding zit erg fijn. Blij mee dus.
Handschoenen op aanraden van iemand hier: Revit Volcano. Fijne luchtige niet te stugge handschoenen. Zo mijn eerste indruk ideaal voor allroad rijden, veilig op de weg bij hogere snelheden maar ook licht en luchtig genoeg voor wat warmte tijdens inspanningen offroad.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:22

A13X

Dude

A13X schreef op zondag 25 juli 2021 @ 09:10:
[...]

Zijn die zondagnacht open dan? :+

TLM? Dan kunnen we elkaar gezien hebben, ik was daar kijken naar de V85TT. Einde van de middag met hoogzwangere vriendin.

[...]

Gisteren voor deze zoektocht bij TLM en Simako-BDM langs gereden, met vriendin, om te kijken wat ik van sommige motoren in het echt vind (en wat zij er van vind).

De nieuwe V85TT centenario is wel gaaf, maar persoonlijk vind ik de V85TT ook alleen in die kleurstelling mooi. Voelde verder wat klein aan en het aanzicht van voren blijf ik meh vinden.

[Afbeelding]

De Triumph tiger 900 was snel op looks afgeschreven en de 1200 kost een partij kracht om überhaupt overeind te krijgen. Naast looks viel die ook op gewicht af.

De Triumph Scrambler 1200 viel dan weer reuze mee, groter en hoger dan ik had verwacht. Al zit je er wel echt op i.p.v. in.

Proefrit was geen probleem dus met de V85TT en Scrambler maar eens inplannen.

Daarna naar Simako-BDM gereden, daar tot de conclusie gekomen dat ik een XR of GS toch ook wel erg gaaf blijf vinden. Bleef er ook wat langer "hangen en rondneuzen" dan bij TLM, iets dat ook wel aangeeft dat die 2 een serieuze optie zijn.

Ook een hele gave RnineT gezien, binnen budget maar je ligt bijna plat erop. Geen houding voor mij.

[Afbeelding]

Verwacht overigens of proefritten te maken op hele korte termijn of lange termijn. Daartussen in word ik nog vader en liggen de prioriteiten even wat anders :+
Die baby is er ondertussen alweer twee weken dus tijd voorrrrr proefritjes!!!

Gisteren en vandaag proefritten gemaakt en ben wat wijzer... Maar ook weer niet.

Ik ben gisteren begonnen bij de BMW dealer met een R1200gs uit 2017 (facelift model)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EhnEyUgl.jpg

Na een stukje gewenning ging dat redelijk vlot al aardig soepeltjes, gewicht viel inderdaad compleet weg zodra je rijd. Het boxerblok houd duidelijk niet van lage toeren en schud er lekker op los als je hem doortrekt. Meer als genoeg vermogen en op de relatief kleine tellerset na deed hij ook weinig verkeerd. Maar dat was ook wel een beetje de hele strekking, rijd fijn... Prima en dat was het ook wel. Werd er niet heel erg warm of koud van.

Bij terugkomst werd ik opgewacht bij de dealer door @Grubeater en samen zijn we doorgereden naar de KTM dealer om daar deze 1290 super adventure s uit 2017 te testen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Z31KB8Zl.jpg

Deze ging iets minder snel over naar vlotjes en soepeltjes. Blok lag mij veel beter dan de BMW maar het rijwielgedeelte moest ik een stuk meer aan wennen. Kreeg niet het gevoel van "als op rails" dat ik bij de BMW had. Daarbij trillingen, daar had hij er toch wel aardig wat van.

Na deze proefrit was het tijd om naar huis te gaan. Aardig in de war, de BMW reed veel sneller soepel maar deed mij weinig. De KTM was onwennig, de trillingen waren op sommige momenten niet te doen. Maar daar stapte ik wel met een "warm" gevoel van af. Eerst maar eens een nachtje slapen...

S'ochtens was er in die gedachte trein echter weinig veranderd. Maar excessieve trillingen zijn een no go, de huidige gaat o.a. weg omdat die trillingen binnen een half uur mijn hand beïnvloeden.

Na wat zoek en navraag werk bleek het wel eens als klacht naar boven te komen online. Maar de meeste online en offline herkenden dit totaal niet. Zou het dan aan deze motor hebben gelegen? Lagen wel 2 verschillende merken banden onder...

Aangezien ik sowieso nog de 890 adventure gereden wilde hebben, aangezien de norden 901 daarop gebaseerd is, daar maar eens een proefrit op regelen. Bij de KTM dealer van gisteren hadden ze die niet meer als demo staan, maar even zoeken en een andere dealer dichtbij had hem wel.

Dus daar ging ik vanmorgen op een 890 adventure R
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zrFfTLyl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/v5DcFqEl.jpg

Holy freaking hell was de strekking ongeveer. Dit is leuk gassen, zat vermogen en meteen (na het verstellen van de hendels) vol vertrouwen erop aan het sturen. Wat een verschil met beide motoren van gisteren. Ook stukje snelweg gepakt en ook daar zat vermogen. Op illegale snelheid begin hij wel met zijn kop te schudden, maar het viel mij voor het R model met vrij grove banden niet tegen.

Rete enthousiast terug gekomen zegt de dealer wilde jij nog die 1290 rijden. Dat had ik inderdaad geopperd en dat liet ik mij niet nog een keer zeggen. Dus hop weer terug naar de rij motoren buiten en daar stond een 1290, alleen het nieuwe model. Wilde vooral de trillingen checken dus prima, sowieso geen straf gratis motorrijden :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IrZdPDAl.jpg

Godnondeju! Alles van de 890 maar dan comfortabeler luxer en aan het eind van het gas is het niet whooaahhh maar whaaaaaaaaaaaaa!!!

Maar dit is het 2021 model en dat past niet in het budget ;(

Het 2021 model is alleen een flinke overhaul geweest van het vorige model dus.... Dit zegt niks over het oude model. Hoogstens wat over de trillingen en die waren er in iedergeval niet.

Eenmaal terug was het geen probleem om het oude model nog eens proef te rijden. Helaas was alleen wel mijn tijd op, dus dat word een andere keer.

Tussenstand:
R1200GS van de lijst
KTM 890 adventure R op de lijst
KTM 1290 super adventure S op schrödingers lijst.

Waarom nog twijfel bij de 890 en waarom is het geen instant buy... Ik zou er graag mee gaan off-roaden/tetten/greenlanen maar ga ik dat ook echt doen? Voor zo ver ik weet zijn er in mijn buurt (omgeving Nijmegen) niet echt veel stukken waar dat nog kan. De meeste ritten van de afgelopen jaren zijn, stuk snelweg naar locatie x, tourritje, stuk snelweg terug. Of ik pak hem voor woonwerk met een omweg. Op de R zit een crosszadel dat mij daar toch minder geschikt voor lijkt. En om nou met een R model voornamelijk tourritten te doen is ook zonde. Anderzijds... Why not?

Je hebt natuurlijk ook de non R, maar dat zat een stuk(je) krapper en minder comfortabel. Voor alleen op de weg is er geen reden om niet gewoon de 1290 te nemen. Meer luxe en comfort dan de 890 en gewicht is geen issue.

Al kun je ook met de 1290 van de weg af, maar of dat wijs is met 0,0 ervaring :D

Maar weer een paar nachtjes op slapen...

Dus Husqvarna... Wanneer komt die Norden 901 nou een keer???

Awesome

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Jolke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:07:
[...]

Wow, een Gixxer GT, wie had dat ooit gedacht. :o

[Afbeelding]
Dan zou ik eerder aan een GSX1100F denken als Gixxer GT voorganger :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-9VoAZq1TKNTI8w-p-e2GNHJS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1lvZV5fIauDNQ1ltsILIbjrx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@A13X Gefeliciteerd met de kleine *O* *O*

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• iFrost
  • Laatst online: 18-09 21:18

iFrost

Vroem vroem

BillSpaarbank schreef op woensdag 22 september 2021 @ 18:38:
Motor weer terug van de grote beurt. Kleppen gesteld en de hele mikmak weer fris of vervangen. Heerlijk ritje naar huis :)
Hey wat grappig, ik sprak jou toen bij de motorzaak in Veenendaal. Ik kwam met de Aprilia :P

Speaking of, ik heb eindelijk mijn droommotor gekocht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWZJrdzIpCP5xK0V1WU4mTgKtdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKxYwHw3DsnK4NIDhrn99c1A.jpg?f=fotoalbum_large

Een Aprilia Shiver 750 uit 2010. Bij deze mag 'ie ook in de TS, bij regio Utrecht O+

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Pagina: 1 ... 347 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.