• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:15

4x2

lộn xộn quá

Meer rengedengdengdeng <3

(Nieuwe giannelli uitlaat van een NSR 125 pas geknutseld, met een zelfgebeund dempertje, ging opvallend soepel allemaal)

Leeg

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
Vandaag nog even wezen klooien om de DRL's te installeren. Gelukkig is het al een stuk simpeler geworden door de Healtech Thunderbox, geen geklooi meer met de originele bedrading, relay's of schakelaars. Alle accessoires gaan automatisch aan na het starten van de motor en ook weer automatisch uit na het uitschakelen.
Zo staat mevr. er nu bij:

En nog een linkje naar de DRL's met richting aanwijzer angel eye's

YouTube: Suzuki V-strom DRL + blinker angel eyes

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• 13art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11:37

13art

Moderator Mobile
Nu ik twee weken tijd van twee vrienden gehoord dat een kennis van hen is overleden bij een motorongeluk. De ene is na een ruzie met zijn partner boos op de motor gestapt en daarna verongelukt. De tweede was nog vrij jong, had nog maar net zijn rijbewijs en net twee weken zijn motor. Bocht verkeerd ingeschat, te snel er doorheen en daarna tegen een boom geëindigd.

Dat zijn berichten waar ik toch elke keer wel weer een beetje van schrik en me nog maar eens besef hoe kwetsbaar je bent op de motor en dat het zo ontzettend oppassen is.

...

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:46

Bommes

Capo del formaggio

@13art je hebt zeker gelijk je bent erg kwetsbaar op de motor.

Zo hoorde ik vanmiddag van een collega die een hartaanval heeft gehad, gelukkig was zijn vriendin er bij die heeft hem lang genoeg kunnen reanimeren tot dat de ambulance er was. Hij leeft nog en is nu herstellende.

Zo zie je maar dat ook gewoon leven gevaarlijk kan zijn.

Jou beide voorbeelden zo even ingeschat zijn op het eerste idee toch echt wel toe te wijzen aan de bestuurders zelf.

Boos en opgefokt deelnemen aan het verkeer: is vragen om problemen.
Te hard bochten in duiken en de ervaring missen om het op te lossen: vragen om problemen.
Niet om je post plat te slaan maar het is niet zo dat per definitie motorrijden dodelijk of toch dan bijna dodelijk is.
Echter het risico is groter dan in een auto, ga je zelf al een deel van je veiligheid weg nemen (afgeleid zijn door emotie, te hoge snelheid) blijft er nog maar weinig marge over.

[Voor 11% gewijzigd door Bommes op 13-09-2021 21:20]

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bommes schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:18:
@13art je hebt zeker gelijk je bent erg kwetsbaar op de motor.

Zo hoorde ik vanmiddag van een collage die een hartaanval heeft gehad, gelukkig was zijn vriendin er bij die heeft hem lang genoeg kunnen reanimeren tot dat de ambulance er was. Hij leeft nog en is nu herstellende.

Zo zie je maar dat ook gewoon leven gevaarlijk kan zijn.
De beide voorbeelden zo even ingeschat zijn op het eerste idee toch echt wel toe te wijzen aan de bestuurders zelf.
Boos en opgefokt deelnemen aan het verkeer: is vragen om problemen.
Te hard bochten in duiken en de ervaring missen om het op te lossen: vragen om problemen.
Niet in je post plat te slaan maar het is niet zo dat per definitie motorrijden dodelijk of toch dan bijna dodelijk is.
Zo bedoelde ik het ook niet hoor. Anders was ik per direct gestopt met lessen ;)
Ben het met je eens dat het in beide gevallen een 'user error' lijkt te zijn. Desondanks zijn het wel, welliswaar wat extreme, voorbeelden van dat het snel mis kan gaan.
(Overigens ook genoeg voorbeelden natuurlijk van mensen die bij een auto ongeluk overleden zijn).

...

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik snap je post wel hoor en wilde hem ook niet compleet plat slaan.

Echter is er vaak, echt heel vaak zelf van alles aan te doen om je veiligheids marge zo groot mogelijk te houden.
Of dan toch in ieder geval er zelf al een hoop van af te halen.

Ik zie zo vaak motorrijders domme dingen doen die juist alleen hun eigen veiligheid verlagen.

Recent voorbeeldje van tijdens mijn afgelopen vakantie.
2 wegen komen samen, stukje 2 baansweg en wordt uiteindelijk 1 baan.
Ik kom van de linker weg en rijd dus links met auto + caravan combinatie, motor rijd een flink stuk rechts achter mij. Op de rechtbaan dus.
Net voordat het 1 baan wordt en het dus echt wel te verwachten is dat ik naar rechts moet opschuiven, plant deze rijder zijn motor naast onze caravan en verdwijnt volledig in mijn dode hoek om ons nog ff in te halen.
Ik had mijn richtingaanwijzer ook al een tijdje aan om mijn actie aan te kondigen.

Tja.. ik had hem gezien, had zijn actie verwacht dus was er op voorbereid.
Maar die gast legt dus zijn veiligheidsmarge in ander mans handen.
Terwijl hij 10 seconden eerder gewoon veilig rechts had kunnen in halen als hij toch zo nodig voor me uit had willen komen.

Nog eentje die ik zo vaak zie:
Inhalen met de motor op een locatie/plek waar de auto die ze inhalen links af kan slaan.
Of waar je kunt verwachten dat de auto naar links komt, bij het naderen van een ander voertuig voor die auto. Of zo iets.

Zo kan ik nog wel ff door gaan.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• ollie1965
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16-09 16:44

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Ieder zijn eigen merk en paradigma wat goed is, maar deze, die ik van het weekend tegen kwam, gaf toch wel een smile op mijn gezicht

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Freubel
  • Nu online
13art schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:11:
Nu ik twee weken tijd van twee vrienden gehoord dat een kennis van hen is overleden bij een motorongeluk. De ene is na een ruzie met zijn partner boos op de motor gestapt en daarna verongelukt. De tweede was nog vrij jong, had nog maar net zijn rijbewijs en net twee weken zijn motor. Bocht verkeerd ingeschat, te snel er doorheen en daarna tegen een boom geëindigd.

Dat zijn berichten waar ik toch elke keer wel weer een beetje van schrik en me nog maar eens besef hoe kwetsbaar je bent op de motor en dat het zo ontzettend oppassen is.
Ik rijd al motor vanaf mijn 16de en ben eerlijk gezegd nog nooit betrokken geweest bij een ongeval óf gevallen. Ik rijd dan ook een beetje als een ouwe lul. Defensief, afstand houden en goed om je heen kijken. Zolang je je gezonde verstand gebruikt en er van uit gaat dat een automobilist je standaard niet ziet kom je een heel eind. Vooral niet overmoedig worden :) *klopt op hout*

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

JanPedaal schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:
Damn. Mijn 17 jaar oude motor die cosmetisch nog pico bello was is helaas wat minder fraai.
Donderdagmiddag ben ik van achteren omver gereden toen ik stopte voor een overstekende fietser.

[Afbeelding]

Val- en schuifschade aan de rechterzijde: knipperlicht stuk, krassen op valbeugel, handkap, spiegel, voetsteun passagier, en rempookje krom. Allemaal niet heel ernstig maar het mooie is eraf. Aan de achterzijde geen zichtbare schade terwijl de auto een flinke deuk heeft in de motorkap en gescheurde bumper. Ik vermoed dat mijn achterwiel de klap heeft opgevangen; overige onderdelen (kentekenhouder etc.) is allemaal kunststof dus netjes in- en uitgeveerd zonder zichtbare schade. Achterwiel en -brug moet wel even bekeken worden of alles nog in orde is. Ik kon gewoon zelf naar huis rijden en ik heb in ieder geval geen veranderingen in rijgedrag opgemerkt.

Nu aan de slag met de verzekering om e.e.a. gerepareerd te krijgen. Straks eerst maar eens offerte opvragen bij mijn motorzaak. Zelf heb ik overigens behalve een blauw scheenbeen geen kwetsuren opgelopen en ook mijn kleding vertoont geen schade.
Mooi moment om even een update te geven op mijn aanrijding. Ook als je zelf defensief en voorzichtig rijdt kan je door een onoplettende bestuurder van de sokken gereden worden.

De Kawa is weer gerepareerd. Totale schade €1500 motor en €150 pak. Dit wordt door mijn rechtsbijstand allemaal op de tegenpartij verhaald. Oh, en €50 letselschade 8) (wat overigens de uren niet dekt dat ik er alweer mee bezig ben geweest om de boel gerepareerd te krijgen)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:40
ollie1965 schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:20:
Ieder zijn eigen merk en paradigma wat goed is, maar deze, die ik van het weekend tegen kwam, gaf toch wel een smile op mijn gezicht
[Afbeelding]
Poahhhh

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:43

LankHoar

Professionele amateur

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:45

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Speed Triple 1200 RR

If you squint.. it's a Bandit 1200 :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• botoo
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 10:15

botoo

💀 too old to die young

Wat is het bouwjaar? 'Najeto 63xxxkm' betekend neem ik aan de km stand en dat betekent dat de Cam Chain Tensioner sowieso al vervangen had gemoeten voor modellen van voor 2006.

Hoeft geen dealbreaker te zijn maar zou ik wel in je budget meenemen om dat zsm in orde te maken als het nog niet gebeurd is.

Koplamp heeft ws geen geweldig licht, wel veel en ook veel alle kanten op, maak je geen vrienden mee met de tegenliggers.

Ziet er verder fraai uit, geen straf om daarmee rond te ploffen 8)

Shrek op een ezel . . .

• Freelance
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:12
Ik ga morgen kijken naar een KTM 1190 Adventure 2014. Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten?

Particulier, volledige onderhoudshistorie aanwezig, staat nu 55k op de teller.

offtopic:
Soort van subtiele (;)) vraag aan @Patrock & @ephymerous

☐ rekt ☐ not rekt ☑ Tyrannosaurus rekt

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

botoo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:25:
[...]

Wat is het bouwjaar? 'Najeto 63xxxkm' betekend neem ik aan de km stand en dat betekent dat de Cam Chain Tensioner sowieso al vervangen had gemoeten voor modellen van voor 2006.

Hoeft geen dealbreaker te zijn maar zou ik wel in je budget meenemen om dat zsm in orde te maken als het nog niet gebeurd is.

Koplamp heeft ws geen geweldig licht, wel veel en ook veel alle kanten op, maak je geen vrienden mee met de tegenliggers.

Ziet er verder fraai uit, geen straf om daarmee rond te ploffen 8)
De verkoper heeft in deze advertentie het bouwjaar niet bijgezet, op een andere locatie wel. Het is een fiets uit 2009 dus geen probleem met de chain tensioners gelukkig. Dat had ik overigens al gezien aan het type blok (1600cc is de Twin Cam 96 en van 2006 tot zo uit mijn hoofd 2012). Stuk betrouwbaarder dan de Twin Cam 88 die ik nu had.

We gaan het zien van die koplamp. Ik had op mijn Wide Glide de originele eerst, dat gaf echt bar slecht licht. Vorig jaar vervangen door een LED van AliExpress (normaal geen fan van maar scheelt dat ff in de portemonnee zeg), en dat was echt geweldig. Mocht deze tegenvallen (als ik hem koop), dan vervang ik hem zeker.

En inderdaad, vind het ook wel leuk dat hij niet helemaal zwart is maar een soort grijze primary bak :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:14
Ben begonnen met het eventueel testritje te regelen voor de brutale 1000RR..
Kom ik snel van kale reis thuis: geen enkele dealer in BE heeft er eentje..
Aangezien ze niet zo heel veel verkocht worden (5 dacht ik) kopen ze deze niet aan, en nog minder als demo…
😡

BMW S1000R sold! Hello SPEED RS :)

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Freelance schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:38:
Ik ga morgen kijken naar een KTM 1190 Adventure 2014. Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten?

offtopic:
Poe, vooral of ie z’n onderhoud heeft gehad. Met 60.000 km komt de grote beurt er weer aan. Klepspeling controleren en eventueel stellen. Met die stand verwacht ik dat de slave cilinder al vervangen is, die gaan vroeg of laat allemaal kapot. Misschien is de tweede alweer aan de beurt indien ze een originele hebben geplaatst ;)

@Patrock heeft onderstaande ooit geantwoord op mijn vraag. Dat van die middenbok herken ik niet overigens :)
Patrock schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:00:
[...]

Bij de 1190 controleer of de slave cylinder van de koppeling nog orgineel is. Deze gaat namelijk ergens tussen de 500 en 40k km’s kaduuk. De oberon variant heeft levenslange garantie. Niet iets wat ktm biedt. Bestel hierbij ook altijd echt het juiste onderdeel. Geen dot onderdeel op minerale aansluiten of andersom. Ik had het geluk dat de hoofdcylinder niet orgineel was. En het hele systeem dus door dot was vervangen. Behalve het kapje met mineral only er op gestanst. Na het kapot gaan van de slave dus veel drama gehad.

Indien mogelijk laat ze even de computer er aan hangen om uit te lezen. Ktm heeft veel aanbiedingen op overjarige modellen gehad waardoor bochtenabs bijv niet beschikbaar is terwijl op jaarbasis je het wel zou verwachten.

Middenbok is gammel en je moet er echt niet op zitten als hij op de bok staat.

Verder is de benzinemeter een puntje om op te letten of dit goed werkt. Na het tanken bij leeg duurt het even voor hij vol aangeeft. De meter wil echter wel eens kapot gaan.

Zoals mijn garage zegt. Ktm is net een harley. T hoort er een beetje bij als er dingen los trillen...

Controleer dus ook met regelmaat de koelslangen. Ik had geluk dat net mijn laars en frame iets ondergesputtert was en de slang er enkel losjes op zat.

Verder hartstikke leuke motor!

[Voor 53% gewijzigd door ephymerous op 14-09-2021 19:25]

XXXV

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 20:46

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Freelance schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:38:

offtopic:
Inderdaad het lijstje wat ik eerder gepost heb. Overigens. Ik heb de mijne ook te koop staan. Iets nieuwer met minder kilometers ;) volledige kofferset en 3 ruitjes.

Ivm corona niet in capslock schreeuwen aub!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net In de uitverkoop een adventure helm gescoord.
Een Bell MX 9 Adventure met MIPS.

Dat MIPS is iets om draaiing van je hoofd in de helm "mogelijk te maken". Daarmee schijnt het de kans op hersenletsel te verkleinen bij een aanrijding.

Nu nog een toffe 100% crossbril ergens scoren.
Dan eens nadenken over jas en broek voor tijdens het offroad rijden. Liefst vriendelijk voor het budget.

• Freelance
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13:12
ephymerous schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:22:
[...]
Poe, vooral of ie z’n onderhoud heeft gehad. Met 60.000 km komt de grote beurt er weer aan. Klepspeling controleren en eventueel stellen. Met die stand verwacht ik dat de slave cilinder al vervangen is, die gaan vroeg of laat allemaal kapot. Misschien is de tweede alweer aan de beurt indien ze een originele hebben geplaatst ;)

@Patrock heeft onderstaande ooit geantwoord op mijn vraag. Dat van die middenbok herken ik niet overigens :)

[...]
bedankt voor het lijstje, zal dat morgen meenemen wanneer ik de proefrit ga maken!
Patrock schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:31:
[...]

Inderdaad het lijstje wat ik eerder gepost heb. Overigens. Ik heb de mijne ook te koop staan. Iets nieuwer met minder kilometers ;) volledige kofferset en 3 ruitjes.
Nogmaals bedankt voor het lijstje!
Ik zag je advertentie inderdaad voorbij komen, 12k is momenteel iets buiten budget :)

Hogere kilometerstand heb ik over het algemeen geen probleem mee, wanneer het maar goed onderhouden is. Morgen maar eens de onderhoudshistorie bekijken.

☐ rekt ☐ not rekt ☑ Tyrannosaurus rekt

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:09
Bommes schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:47:
Net In de uitverkoop een adventure helm gescoord.
Een Bell MX 9 Adventure met MIPS.

[Afbeelding]

Dat MIPS is iets om draaiing van je hoofd in de helm "mogelijk te maken". Daarmee schijnt het de kans op hersenletsel te verkleinen bij een aanrijding.

Nu nog een toffe 100% crossbril ergens scoren.
Dan eens nadenken over jas en broek voor tijdens het offroad rijden. Liefst vriendelijk voor het budget.
Tof ding. Motorcross Aad heeft een leuke selectie crossbrillen. Zelf heb ik ze inmiddels gewoon op Amazon gescoord, zag daar een leuke aanbieding voorbijkomen. Check wel even dat er een reserveglaasje bij zit. En pas sowieso op met die glaasjes, zijn best gevoelig voor benzine, maar ook voor sommige schoonmaakmiddelen.

It's dogged that does it

• geert_s
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 17-09 14:36
Gisteren eindelijk weer eens een dagje voor mezelf. Laatste dag van de vakantie, kind op de opvang, vrouw met een vriendin op stap. Rijden dus!

Ik had nog een 'kustroute' klaarstaan die ik op basis van 7 punten en de instelling 'spannende route' door TomTom had laten genereren. Mooie dag om langs te kust te rijden dacht ik zo, dus laten we dat maar eens proberen. Wat een waardeloze route aan het begin _O-

Eerst dwars door Leiden, want dat is 'spannend' richting Katwijk. Een deel werd ik over een fietspad gestuurd, dus toch maar even omgereden. Voor mijn gevoel een paar honderd verkeersdrempels in een Katwijks wijkje gepakt richting Noordwijk. Uiteindelijk de lus naar Zandvoort maar overgeslagen omdat mijn rug er vooral alweer klaar mee was.

Gelukkig zaten er ook prima stukken tussen en de lunch in mijn eentje op een Noordwijks terras beviel me prima. Je wordt toch altijd wel raar aangekeken in je eentje op een terras, maar ach, ik zat er prima.

Plaatje bij het praatje:

Volgende route toch maar iets zorgvuldiger samenstellen.

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 20:12
Wat dat betreft was spannend dus precies wat het woord betekent... je weet niet wat je kunt verwachten, @geert_s. :)

• geert_s
Jolke schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:12:
Wat dat betreft was spannend dus precies wat het woord betekent... je weet niet wat je kunt verwachten, @geert_s. :)
Haha zeker waar. Misschien ligt het niet aan TomTom en moet ik gewoon mijn verwachtingen bijstellen ;)

• dier
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:00
geert_s schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:32:
Gisteren eindelijk weer eens een dagje voor mezelf. Laatste dag van de vakantie, kind op de opvang, vrouw met een vriendin op stap. Rijden dus!

Ik had nog een 'kustroute' klaarstaan die ik op basis van 7 punten en de instelling 'spannende route' door TomTom had laten genereren. Mooie dag om langs te kust te rijden dacht ik zo, dus laten we dat maar eens proberen. Wat een waardeloze route aan het begin _O-

Eerst dwars door Leiden, want dat is 'spannend' richting Katwijk. Een deel werd ik over een fietspad gestuurd, dus toch maar even omgereden. Voor mijn gevoel een paar honderd verkeersdrempels in een Katwijks wijkje gepakt richting Noordwijk. Uiteindelijk de lus naar Zandvoort maar overgeslagen omdat mijn rug er vooral alweer klaar mee was.

Gelukkig zaten er ook prima stukken tussen en de lunch in mijn eentje op een Noordwijks terras beviel me prima. Je wordt toch altijd wel raar aangekeken in je eentje op een terras, maar ach, ik zat er prima.

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

In een restaurant waar ik vroeger gewerkt heb, keek ik ook raar op als iemand in z'n eentje aan het eten was. En dan dezelfde avond - helemaal verzonken in gedachte - balen dat ik dat zelf nog nooit gedaan heb. Heerlijk juist als je aan jezelf voldoende hebt voor een lekker terrasje!

• s006110
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-09 22:52
dier schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:18:
[...]

In een restaurant waar ik vroeger gewerkt heb, keek ik ook raar op als iemand in z'n eentje aan het eten was. En dan dezelfde avond - helemaal verzonken in gedachte - balen dat ik dat zelf nog nooit gedaan heb. Heerlijk juist als je aan jezelf voldoende hebt voor een lekker terrasje!
Uit mijn ervaring bljkt, dat als je met een helm en zo aan komt zetten, dat men het niet raar vind dat je allen bent, sterker nog, het levert vaak een praatje op over de omgeving

• dier
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:00
s006110 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:26:
[...]

Uit mijn ervaring bljkt, dat als je met een helm en zo aan komt zetten, dat men het niet raar vind dat je allen bent, sterker nog, het levert vaak een praatje op over de omgeving
Dat kan ik me zeker voorstellen. Ik deins er zelf ook niet meer voor terug, dat zal toentertijd de leeftijd zijn geweest.

• geert_s
s006110 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:26:
[...]

Misschien vonden ze het vervelend dat ik in mijn eentje een grote ronde tafel voor 6 personen bezet aan het houden was. Maar ja, ik was er ook maar neergezet. Stoorde me er verder niet aan hoor. Heerlijk op mijn gemak gegeten daar.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

SavageBrother schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:35:
[...]

Tof ding. Motorcross Aad heeft een leuke selectie crossbrillen. Zelf heb ik ze inmiddels gewoon op Amazon gescoord, zag daar een leuke aanbieding voorbijkomen. Check wel even dat er een reserveglaasje bij zit. En pas sowieso op met die glaasjes, zijn best gevoelig voor benzine, maar ook voor sommige schoonmaakmiddelen.
Ik ga het liefste ff in een fysieke winkel passen.
Ben bril drager dus ik moet een OTG (over the glasses) crossbril hebben.
Die zijn ook redelijk makkelijk te vinden maar ik wil het och ff allemaal passen.

En het moet er natuurlijk ook gewoon gaaf uit zien, ook off-road moet er geposed worden natuurlijk.
Anders ontvang ik geen @Vrijdag plus punten meer.

• Vrijdag
Bommes schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:57:
[...]

En het moet er natuurlijk ook gewoon gaaf uit zien, ook off-road moet er geposed worden natuurlijk.
Anders ontvang ik geen @Vrijdag plus punten meer.
Posen is geen bijzaak 8)

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 08:44
Als je toch wilt posen @Bommes , dan zijn dit wel de ideale laarzen voor je:

https://www.timberland.nl...r-heren-in-bruin-a2r7qf13

Samenwerking tussen timberland en moto guzzi

[Voor 10% gewijzigd door roda_djavulen op 15-09-2021 11:01]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@roda_djavulen nice find.. 8)

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:30
geert_s schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:18:
[...]

Haha zeker waar. Misschien ligt het niet aan TomTom en moet ik gewoon mijn verwachtingen bijstellen ;)
Het word al gauw spannender als je in MyDrive zelf een beetje gaat slepen. Hier in NL zijn te weinig bochtige wegen voor het TomTom-algoritme, en gaat ie dus zelf bochtjes zoeken (lees: maken) door je door woonwijken heen te sturen. In het buitenland werkt het vaak super met meer echt bochtige wegen, maar ook daar stuurt ie je wel eens van de doorgaande weg in een dorpje af, om je er 200m verder weer op te sturen 8)7

• geert_s
NLDViane schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:49:
[...]

Het word al gauw spannender als je in MyDrive zelf een beetje gaat slepen. Hier in NL zijn te weinig bochtige wegen voor het TomTom-algoritme, en gaat ie dus zelf bochtjes zoeken (lees: maken) door je door woonwijken heen te sturen. In het buitenland werkt het vaak super met meer echt bochtige wegen, maar ook daar stuurt ie je wel eens van de doorgaande weg in een dorpje af, om je er 200m verder weer op te sturen 8)7
Dat laatste ook een aantal keer gehad inderdaad. Letterlijk een parellelweg opgestuurd om 100 meter verder weer de doorgaande weg te pakken. Lekker zinvol. Ik gebruik de functie wel vaker trouwens, en op sommige stukken met prima resultaat, maar omdat de gekozen punten nu langs steden en dorpen ging kiest TomTom toch veel te vaak voor korte bochtjes dwars door woonwijken heen. De andere keuze, snelste route, geeft dan weer een saaie snelwegroute naar punt van bestemming. Conclusie: toch weer ouderwets zelf de route maken of een 'bewezen' leuke route van iemand anders gebruiken.

• gerzon
  • Laatst online: 06:57
Of snelste route kiezen en snelweg vermijden inschakelen.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

gerzon schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:16:
Of snelste route kiezen en snelweg vermijden inschakelen.
Vaak werkt 'kortste route' + 'snelwegen vermijden' dan beter. Snelwegen lopen vaak ruim om de mooiere natuurgebieden heen, althans hier in de buurt wel.

Moet je natuurlijk welk even van te voren kijken of het navigatiesysteem je dan niet dwars door allerlei dorpskernen en woonwijken heen gaat loodsen, daar mag je dan zelf even de route verleggen zodat je er omheen gaat.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• torx
  • Laatst online: 21:21
torx schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:35:
[...] op TomTom MyDrive kan je scenic routes aanzetten, zo zie je welke wegen mooi zijn om te rijden. Dit is iets waarvan ik me al jaren afvroeg waarom zoiets niet al bestond. Hoe dan ook, zo maak ik al een kleine week elke dag een nieuwe route door Europa, werkt erg fijn :)
☝️ Ik quote mezelf maar even

F1Pool.net :: Yamaha Fazer FZ6 SA

• NLDViane
torx schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:27:
[...]

Die kende ik nog niet, hier staan de leuke wegen (welke TomTom om de een of andere reden vermijd) wel aangegeven in de buurt oOo

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:32

ToolkiT

brit-tweaker

roda_djavulen schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:00:
Als je toch wilt posen @Bommes , dan zijn dit wel de ideale laarzen voor je:

https://www.timberland.nl...r-heren-in-bruin-a2r7qf13

Samenwerking tussen timberland en moto guzzi
Alleen jammer dat ze geen bescherming armour hebben.. dus niet echt geschikt voor op de motor..
En als gewone schoenen vind ik ze best aan de prijs.. wel heel cool!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• MarkyB
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:47

MarkyB

The original

ToolkiT schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:48:
[...]

Alleen jammer dat ze geen bescherming armour hebben.. dus niet echt geschikt voor op de motor..
En als gewone schoenen vind ik ze best aan de prijs.. wel heel cool!
Wat voor bescherming zou je willen zien? Mij is geleerd dat 'leer tot boven de enkels' de stelregel is en ik rij dan ook erg plezierig rond op timberlands (het bekendste model).

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

MarkyB schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:49:
[...]

Wat voor bescherming zou je willen zien? Mij is geleerd dat 'leer tot boven de enkels' de stelregel is en ik rij dan ook erg plezierig rond op timberlands (het bekendste model).
EN 13634:2017 bijvoorbeeld..
https://advrider.com/f/threads/ce-approved-boots.1190489/

Het is wettelijk geen hard requirement, maar wel fijn om te weten dat je boots ontworpen zijn met motorrijden in gedachten en dus beschermende delen op de plekken waar het telt..
footinjuries zijn statistisch de grootste groep van letsel voor motorrijders..

• fdees
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:36

fdees

Trust me I'm an Engineer

MarkyB schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:49:
[...]

Je mist de enkelbescherming, neusbescherming voor slijtage bij het schakelen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

fdees schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:08:
[...]

Je mist de enkelbescherming, neusbescherming voor slijtage bij het schakelen.
Als je kijkt naar een casual boot zoals deze https://www.motolegends.c...eet-3-boots-in-brown.html, dan staat er in de specs:
Full-grain leather/suede
T-Dry waterproof membrane
D3O protectors in ankle
Reinforcements in toe and heel areas
Ortholite footbed
Z-plate shank in sole
Groundtrax outer sole

• geert_s
torx schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:27:
[...]

Dat zijn in Nederland maar een paar routes toch? Of mis ik iets?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uit ervaring kan ik melden dat ze niet raar opkijken als je alleen met een helm in de hand een restaurant binnen stapt. Momenteel ben ik dat grondig aan het testen in het Sauerland. :)

Wel veel vrachtwagens met boomstammen op de weg, wat dat betreft had mijn timing beter gekund. Maar wel fijn dat je door de week geen last hebt van de motor afsluitingen. Daar zijn er de afgelopen jaren een aantal van bijgekomen merk ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• NLDViane
geert_s schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:33:
[...]

Dat zijn in Nederland maar een paar routes toch? Of mis ik iets?
Vermoed dat jij bij Road Trips zit te kijken. Onder Instellingen kan je Scenic Segments inschakelen blijkbaar :Y Die geeft ie dan als groene lijntjes in je kaart weer. Het zijn er niet heel veel, maar helaas hebben wij ook niet zo veel mooie wegen als Italië

• geert_s
NLDViane schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:56:
[...]

Vermoed dat jij bij Road Trips zit te kijken. Onder Instellingen kan je Scenic Segments inschakelen blijkbaar :Y Die geeft ie dan als groene lijntjes in je kaart weer. Het zijn er niet heel veel, maar helaas hebben wij ook niet zo veel mooie wegen als Italië

[Afbeelding]
Ik miste dus inderdaad iets. In mijn buurt eigenlijk alleen maar de lekdijk 8)7 maar iets verder toch wel wat wegen die ik nog niet gereden heb. We gaan het eens onderzoeken :D

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
geert_s schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:32:

Plaatje bij het praatje:
[Afbeelding]

Bekend snoetje :)
Ik kwam afgelopen zondag een CB vriendje tegen bij een CBR meet up in De Meern. De rechter is van mij btw.

Er waren in ieder geval Fireblades genoeg :D

4x2 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:53:
[Afbeelding]

Meer rengedengdengdeng <3

(Nieuwe giannelli uitlaat van een NSR 125 pas geknutseld, met een zelfgebeund dempertje, ging opvallend soepel allemaal)
Nice! Lijkt een beetje op de Proma die ik vroegah onder m'n MB5 had zitten.

[Voor 11% gewijzigd door InZane op 15-09-2021 14:57]

• R0y.
  • Laatst online: 14:54
InZane schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:55:
[...]

Ik kwam afgelopen zondag een CB vriendje tegen bij een CBR meet up in De Meern. De rechter is van mij btw.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Kijk @timmie271, zo kan het ook. Heel veel Honda's en niet één in het gras! :+

• geert_s
InZane schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:55:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Nice! Die Repsol kleuren vind ik altijd wel erg tof staan!

• Hubert
  • Laatst online: 17:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Na vorige week me stuur rubbers vervangen te hebben bij de dealer vandaag ook nog olie en water koeler bescherming laten monteren. Het maakt hem wel af zo :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• meneer deff
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21:37
Ik heb deze week mijn Suzuki bandit 650 (2006) ingeruild. Ben weer terug gegaan naar een 2 cylinder heb nu een Honda Transalp 700 uit 2010 gekocht. Direct maar een nieuw kettingsetje erop gezet.

Wel weer lekker om op een v-twin te rijden.

Plaatje:

[Voor 23% gewijzigd door meneer deff op 15-09-2021 16:42]

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09:17
R0y. schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:17:
[...]

Kijk @timmie271, zo kan het ook. Heel veel Honda's en niet één in het gras! :+
Als ik erbij was stond ie in het gras hoor :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• Jazzy
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Afgelopen weekend een vervelend incidentje gehad met wandelaars die een andere mening hadden over of ik ergens wel of niet mocht rijden. Op zich no big deal, ware het niet dat ze aan het eind van de rit mijn helm gestolen hebben. |:( Mag over twee weken aangifte komen doen, dus dat komt zeker goed. O-)

Anyway, tijd voor een nieuwe helm. De "oude" was een Shoei GT-Air, indertijd eigenlijk vooral gekozen om de pasvorm. Nadeel was dat de luchtinlaat bovenop nog levende insectjes schept en in je helm laat belanden en dat de pinlock bij het openen en sluiten van het vizier verschoven werd. Verder was ik er heel tevreden mee. Ratelsluiting vond ik fijn, maar op mijn crosshelm heb ik een DD-sluiting en dat werkt ook prima.

Nu ben ik in eerste instantie aan het kijken naar een andere Shoei, omdat ik eigenlijk aanneem dat de pasvorm van een ander model vergelijkbaar is. Zag dat ze ook een soort straat/crossmodel hebben, de Hornet ADV.

Iemand toevallig ervaring met deze helm?

Edit: Had achteraf ook best even kunnen zoeken voordat ik dit poste. Inmiddels de ervaringen in dit topic gezien, o.a. dat hij moeilijk leverbaar zou zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Jazzy op 15-09-2021 17:48]

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
Jazzy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:43:
Afgelopen weekend een vervelend incidentje gehad met wandelaars die een andere mening hadden over of ik ergens wel of niet mocht rijden. Op zich no big deal, ware het niet dat ze aan het eind van de rit mijn helm gestolen hebben. |:( Mag over twee weken aangifte komen doen, dus dat komt zeker goed. O-)
Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal, hoe wie wat waar?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nycrea schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:49:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal, hoe wie wat waar?
Ja dat dus..
Kom op @Jazzy vertel vertel.

En je ADV helm: ik heb vorige week een Bell MX9 adventure gekocht.
Was in de aanbieding voor €195 bij een lokale motorzaak omdat er nieuwe kleurtjes komen.
Zaakje in Erp (bij Veghel NB) als je in de buurt daarvan woont en je vind die helm iets misschien dus wel de moeite waard.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Jazzy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 17:43:
Whut?! Nee joh! Wat asociaal!
Prima als mensen het ergens niet mee eens zijn maar met je poten blijf je van andermans spullen af.
Wel benieuwd naar hoe oud deze mensen ongeveer waren. Klinkt als iets wat jongeren zouden kunnen doen maar ik gok dat dit niet het geval was in deze.

...

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

Okay, die vraag had ik kunnen verwachten. Ik reed zaterdagmiddag op een onverharde weg hier in de buurt, gewoon kalm an met een gangetje van 50 ofzo. Eindje voor mij een vrouw, hond en een man op de linker weghelft die in dezelfde richting gaan. De man kijkt om en als hij mij ziet blijft hij strak op dezelfde plek op de weg lopen. Meeste mensen doen iets een stapje naar de zijkant als er verkeer komt maar prima, zag uit de lichaamstaal al dat dit iemand was die niet blij met mij was en dat ging laten weten ook. En ja, op het moment dat ik ze met 45 km/h voorbij reed liep hij luid te schreeuwen tegen mij wat ik dankzij mijn Shoei GT Air dus niet kon verstaan. Mijn fout (ben ik in een ander topic al een keer bijna voor gelyncht) is dat ik uit irritatie een dotje gas gaf en daarna gewoon weer met een normaal gangetje mijn weg vervolgde.

Kwartiertje later ben ik bij de motorcrossbaan gestopt om even bij de trainingen te kijken. Dus fiets net op het terrein aan de kant gezet met mijn helm en handschoenen op het zadel. Navigatie wel even mijn jaszak gestopt maar geen moment over mijn helm getwijfeld. Anyway, beetje praatje gemaakt daar en sta rustig te kijken tot een of andere vrouw naar mij toe komt en helemaal hysterisch vraagt of dat mijn fiets is. Ik was het hele voorval al lang vergeten dus zeg ja omdat ik dacht dat hij misschien in de weg stond ofzo. Komt haar man er ook bij, sportschool type die compleet vlekken voor zijn ogen zag en mij wel even in elkaar wilde timmeren. Ik schrok me door en heb veel sorry enzo geroepen en geprobeerd hem een beetje te kalmeren. Dat lukt een beetje, hij heeft niet geslagen en ze riepen dat ze aangifte gingen doen omdat ik veel te hard langs ze heen gereden was. Leek mij prima, beter dan daar in elkaar geslagen te worden. Vrouw maakt nog een foto van mij en nog schreeuwend liepen ze het terrein af.

Realiseerde me al snel dat ze langs mijn fiets gingen komen dus er snel achteraan gehobbeld maar was al te laat. Iemand had ze met mijn helm in de auto zien stappen en wegrijden, helaas geen kenteken genoteerd. Ik uiteindelijk zonder helm naar het dorp gereden totdat mijn telefoon weer dekking had en gelijk de politie gebeld, maar had op dat moment natuurlijk al geen zin meer om er een auto naartoe te sturen.

Inmiddels is de schrik bij mij een beetje gezakt, hoewel het echt een hele heftige ervaring was. Heb er in ieder geval van geleerd dat ik me niet moet laten provoceren en een volgende keer mijn schouders moet ophalen en rustig doorrijden. Wijze les, maar dus wel mijn mooi helm en handschoenen kwijt wat gewoon een compleet onnodige kutstreek is. En die ga ik natuurlijk nooit meer terug zien.

• GBTW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 17:19
Jazzy schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:28:
Okay, die vraag had ik kunnen verwachten. Ik reed zaterdagmiddag op een onverharde weg hier in de buurt, gewoon kalm an met een gangetje van 50 ofzo. Eindje voor mij een vrouw, hond en een man op de linker weghelft die in dezelfde richting gaan. De man kijkt om en als hij mij ziet blijft hij strak op dezelfde plek op de weg lopen. Meeste mensen doen iets een stapje naar de zijkant als er verkeer komt maar prima, zag uit de lichaamstaal al dat dit iemand was die niet blij met mij was en dat ging laten weten ook. En ja, op het moment dat ik ze met 45 km/h voorbij reed liep hij luid te schreeuwen tegen mij wat ik dankzij mijn Shoei GT Air dus niet kon verstaan. Mijn fout (ben ik in een ander topic al een keer bijna voor gelyncht) is dat ik uit irritatie een dotje gas gaf en daarna gewoon weer met een normaal gangetje mijn weg vervolgde.

Kwartiertje later ben ik bij de motorcrossbaan gestopt om even bij de trainingen te kijken. Dus fiets net op het terrein aan de kant gezet met mijn helm en handschoenen op het zadel. Navigatie wel even mijn jaszak gestopt maar geen moment over mijn helm getwijfeld. Anyway, beetje praatje gemaakt daar en sta rustig te kijken tot een of andere vrouw naar mij toe komt en helemaal hysterisch vraagt of dat mijn fiets is. Ik was het hele voorval al lang vergeten dus zeg ja omdat ik dacht dat hij misschien in de weg stond ofzo. Komt haar man er ook bij, sportschool type die compleet vlekken voor zijn ogen zag en mij wel even in elkaar wilde timmeren. Ik schrok me door en heb veel sorry enzo geroepen en geprobeerd hem een beetje te kalmeren. Dat lukt een beetje, hij heeft niet geslagen en ze riepen dat ze aangifte gingen doen omdat ik veel te hard langs ze heen gereden was. Leek mij prima, beter dan daar in elkaar geslagen te worden. Vrouw maakt nog een foto van mij en nog schreeuwend liepen ze het terrein af.

Realiseerde me al snel dat ze langs mijn fiets gingen komen dus er snel achteraan gehobbeld maar was al te laat. Iemand had ze met mijn helm in de auto zien stappen en wegrijden, helaas geen kenteken genoteerd. Ik uiteindelijk zonder helm naar het dorp gereden totdat mijn telefoon weer dekking had en gelijk de politie gebeld, maar had op dat moment natuurlijk al geen zin meer om er een auto naartoe te sturen.

Inmiddels is de schrik bij mij een beetje gezakt, hoewel het echt een hele heftige ervaring was. Heb er in ieder geval van geleerd dat ik me niet moet laten provoceren en een volgende keer mijn schouders moet ophalen en rustig doorrijden. Wijze les, maar dus wel mijn mooi helm en handschoenen kwijt wat gewoon een compleet onnodige kutstreek is. En die ga ik natuurlijk nooit meer terug zien.
Als je GPS aan stond dan heeft hij mogelijk ook je track / locatie opgenomen en kan je die eventueel overhandigen als dat handig is.

• SavageBrother
  • Laatst online: 08:09

Gedoe allemaal. Heb je in ieder geval een PB gestuurd met een link waar je de helm nog kan kopen als het goed is. Mocht je meer willen weten, vraag maar raak, ik heb er inmiddels een kleine 10k km mee gereden.

It's dogged that does it

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:44
ToolkiT schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:07:
[...]

EN 13634:2017 bijvoorbeeld..
https://advrider.com/f/threads/ce-approved-boots.1190489/

Het is wettelijk geen hard requirement, maar wel fijn om te weten dat je boots ontworpen zijn met motorrijden in gedachten en dus beschermende delen op de plekken waar het telt..
footinjuries zijn statistisch de grootste groep van letsel voor motorrijders..
Eens. Onderbelicht, maar ik was (een paar jaar geleden) maar wat blij met goede bescherming toen ik ‘uitgleed’ met mijn motor. Anders had mijn enkel er heel anders uitgezien.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• roda_djavulen
@Jazzy Die Shoei Hornet heb ik, erg fijne helm vind ik persoonlijk.

En wat een verhaal zeg, je zou bijna zeggen dat het gelukkig alleen maar een helm en handschoenen is en fysiek verder niets.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 16:07
Bij die hornets moet je wel even beetje op de productie datum letten.
Er liggen nog veel oudjes in schappen.

• Nycrea

Wat naar man, dit soort mensen laten mijn bloed ook koken. Doen helemaal verongelijkt over iets wat gewoon volgens de regels is, gaan zelfs fysiek dreigen. En daarna gewoon zelf de wet overtreden door jouw helm te stelen. Echt jammer dat er steeds meer dit soort 'entitled' mensen in de wereld komen.
Props voor hoe je het verder hebt afgehandeld, niet laten escaleren en sorry gezegd.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Gisterenavond wezen kijken, samen met een vriend die hier momenteel op bezoek is vanuit NL. Hij sleutelt veel aan motoren dus heeft er kundiger naar kunnen kijken als ik. De motor lijkt technisch gewoon goed. Heb er een stukje op mogen rijden en hij rijd ook als een huis. Cosmetisch zijn er een paar plekjes maar daar ontkom je niet aan bij deze kilometerstand. Ook zijn er een aantal dingen die echt moeten gebeuren:
  • Linker spiegel roest, dus andere spiegels erop.
  • Koplamp zit wat vocht in. Lichtbeeld lijkt nog goed, maar kan erger worden dus mogelijk vervangen.
  • Beide banden zijn op, dus moeten vervangen worden.
  • Tank is overgespoten ivm veel krassen en mist emblemen, wil die er wel graag weer op.
Al met al wil de verkoper 200 euro korting doen voor bovenstaande. Heb het VIN nummer en wil die even natrekken, en dan een bod doen dat nog eens 200 euro lager ligt ivm bovenstaande. Wellicht ertussen in gaan zitten. Komt er dan op neer dat ik slechts 200-300 euro hoef bij te leggen ivm de verkoop van mijn motor eerder deze week. En krijg de originele uitlaat er bij, dus die kan de verkoop in. Geen idee wat dat oplevert maar hopelijk speel ik het bijna gelijk dan :)

Oh, vannacht heb ik de motor al gekocht en gereden in mijn droom, dus ja :+

[Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 16-09-2021 09:14]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oei, ik denk dat ik niet zo rustig was gebleven en al zeker niet mijn excuses had gemaakt.
Wat een idioten zeg.
Wat balen dat je het kenteken niet hebt zeg, heeft die crossbaan niet iets van beveiligingscamera's hangen?

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

:(

Negeren, negeren, negeren ... Proberen.

[Voor 20% gewijzigd door steveman op 16-09-2021 11:35]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@Jazzy lees net je verhaal, maar wat een figuren zeg. Gewoon even iemands helm stelen. Lekker nutteloos en self-entitled.

Heeft er iemand overigens een tip waar ik het VIN nummer van een bike kan natrekken? Zie vooral databases voor auto's eigenlijk, en daar zijn er al ontelbaar veel van dus geen idee welke goed is om mee in zee te gaan..

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nou ja dat dus @steveman , negeren.
Maar als er eentje met vlekken in zijn ogen naar je toe komt om verhaal te halen terwijl je niets verkeerd doet of gedaan hebt.. Dan is dat toch knap lastig kan ik zeggen.

Ik had er laatst eentje met de auto die op de rechterbaan (rechts dus) naast me zat richting een stoplicht.
Er was geen ruimte voor mij hij wrong zich toch voor mij omdat hij niet wilde afremmen voor de auto's voor hem op de rechterbaan.
Ik seinde ff naar hem omdat hij een domme actie uit haalde waarbij hij niet hoefde te remmen maar wij wel..
Gevolg, meneer geeft ons ff een enorme brake check... ik haalde dat wel, maar de dude achter mij dus echt maar net met rook van zijn banden miste die ons dus net.

Volgende stoplicht stond op rood, dus ik stop achter die pannekoek, stap uit (mijn vrouw over de zeik dat ik dat niet moest doen) en trek die droeftoeter zijn deur open om hem uit de auto te trekken.
Gelukkig bedacht ik me net op tijd, dus deur open, hem even vriendelijk >:) uit gelegd wat voor idioten actie hij uit had gehaald en daarmee mij, mijn vrouw en baby en gevaar had gebracht.
Zijn reactie: dan had die gast maar afstand moeten houden achter jou... |:( 8)7
Serious.. jij wil niet afremmen, schiet super lomp naar links en laat mij vervolgens een brake check uitvoeren omdat ik naar je sein en dan is het de dude achter mij zijn schuld?? :X

Lang verhaal, geen motor sorry dus of topic, maar negeren is dus soms erg lastig..heeeeel erg lastig.

• NLDViane
@Jazzy wtf, daar mag je gewoon komen toch? Ligt een wandel/fietspad naast de weg, geen borden met "verboden toegang" en zelfs geen 60-zone... Was het toevallig een gast die vorige week een potje stoeien had verloren van een Pool?

althans, als het het bos tussen onze dorpen in is

• Nycrea
Bommes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:06:
Maar als er eentje met vlekken in zijn ogen naar je toe komt om verhaal te halen terwijl je niets verkeerd doet of gedaan hebt.. Dan is dat toch knap lastig kan ik zeggen.

Ik had er laatst eentje met de auto die op de rechterbaan (rechts dus) naast me zat richting een stoplicht.
Er was geen ruimte voor mij hij wrong zich toch voor mij omdat hij niet wilde afremmen voor de auto's voor hem op de rechterbaan.
Ik seinde ff naar hem omdat hij een domme actie uit haalde waarbij hij niet hoefde te remmen maar wij wel..
Gevolg, meneer geeft ons ff een enorme brake check... ik haalde dat wel, maar de dude achter mij dus echt maar net met rook van zijn banden miste die ons dus net.

Volgende stoplicht stond op rood, dus ik stop achter die pannekoek, stap uit (mijn vrouw over de zeik dat ik dat niet moest doen) en trek die droeftoeter zijn deur open om hem uit de auto te trekken.
Gelukkig bedacht ik me net op tijd, dus deur open, hem even vriendelijk >:) uit gelegd wat voor idioten actie hij uit had gehaald en daarmee mij, mijn vrouw en baby en gevaar had gebracht.
Serious.. jij wil niet afremmen, schiet super lomp naar links en laat mij vervolgens een brake check uitvoeren omdat ik naar je sein en dan is het de dude achter mij zijn schuld?? :X

Lang verhaal, geen motor sorry dus of topic, maar negeren is dus soms erg lastig..heeeeel erg lastig.
Jemig wat een absoluut achterlijke idioot. Treurig hoe zo iemand alleen maar met zichzelf bezig kan zijn.

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

NLDViane schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:10:
althans, als het het bos tussen onze dorpen in is
Ik weet alleen wat mijn dorpje is, niet waar jij woont. :) Maar het was gewoon op de Sprielderweg in de richting van Boshuis Drie. Ik deed helemaal niets fout, rem altijd af voor wandelaars of ander verkeer en passeerde ze met de snelheid van een bromfiets.

En weet je? Als iemand normaal doet dan zou ik er ook nog wel naar willen luisteren. Wij wandelen ook regelmatig en ik snap best dat gemotoriseerd verkeer niet past bij wat andere mensen vinden wat hoort. Bovendien rij ik op nogal een fors ding waar mensen soms ook wel wat van schrikken. Maar daar hou ik rekening mee, pas mijn snelheid aan, rij niet vlak langs iemand heen, wacht indien nodig tot iemand zijn hond vast houdt of bij zich roept en rij bijvoorbeeld niet meer met een spiegelende bril maar een integraalhelm met meestal letterlijk een open vizier.

Voor sommige mensen maakt het allemaal niet uit en is het nooit goed. Het feit dat ik uiteindelijk een dot gas gaf als reactie op de schreeuwerd heeft zeker niet geholpen, maar vraag me af of het beter was gegaan als ik rustig gestopt was om te vragen wat er aan de hand was. Volgende keer in de negeerstand en laat ik mijn ritje niet meer verpesten door dit soort volk.

Edit: Dat wil zeggen, eerst even een nieuwe helm kopen. Bedankt voor de adviezen. :)

[Voor 3% gewijzigd door Jazzy op 16-09-2021 12:25]

• NLDViane
Jazzy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:24:
[...]
Ik weet alleen wat mijn dorpje is, niet waar jij woont. :) Maar het was gewoon op de Sprielderweg in de richting van Boshuis Drie. Ik deed helemaal niets fout, rem altijd af voor wandelaars of ander verkeer en passeerde ze met de snelheid van een bromfiets.

En weet je? Als iemand normaal doet dan zou ik er ook nog wel naar willen luisteren. Wij wandelen ook regelmatig en ik snap best dat gemotoriseerd verkeer niet past bij wat andere mensen vinden wat hoort. Bovendien rij ik op nogal een fors ding waar mensen soms ook wel wat van schrikken. Maar daar hou ik rekening mee, pas mijn snelheid aan, rij niet vlak langs iemand heen, wacht indien nodig tot iemand zijn hond vast houdt of bij zich roept en rij bijvoorbeeld niet meer met een spiegelende bril maar een integraalhelm met meestal letterlijk een open vizier.

Voor sommige mensen maakt het allemaal niet uit en is het nooit goed. Het feit dat ik uiteindelijk een dot gas gaf als reactie op de schreeuwerd heeft zeker niet geholpen, maar vraag me af of het beter was gegaan als ik rustig gestopt was om te vragen wat er aan de hand was. Volgende keer in de negeerstand en laat ik mijn ritje niet meer verpesten door dit soort volk.

Edit: Dat wil zeggen, eerst even een nieuwe helm kopen. Bedankt voor de adviezen. :)
Oh, ik heb het lekker cryptisch aangegeven inderdaad :+ Maar daar in het bos heb ik met de auto ook al eens middelvingers gehad, terwijl je met 30 aan komt rijden...

Beste is inderdaad een keer zuchten en rustig doorrijden, maar kan me jouw reactie ook wel inbeelden. Zou de crossclub eens een belletje/mailtje doen zoals Bommes ook al voorstelde.

• F1xxer
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:00
Wanneer ben je oud genoeg om een BMW GS te rijden?

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
F1xxer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:36:
Je wordt vanzelf een oude l*l als je op een BMW GS rijdt. :P

* Waaj rent hard weg :+

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Imho: Zodra je elke dag vloekend opstaat met een zere onderrug.

In mijn geval sinds m'n 27ste :o

• Nycrea
310 GS mag al met 18 jaren :+

Verder, wanneer je wilt, er zijn best leuke F650 of F800 GS tweedehands te koop ook.

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 14:27
Bommes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:06:

Ook zoiets meegemaakt met een belg in Den Haag, sneed me vol af. Dus ook ook seinen, hij vol op de rem. Helaas nat wegdek en ondanks dat we net bij een stoplicht optrokken schoof ik tegen hem aan. Toen ik hem vroeg waarom die remde: "Ja ik vroeg me af waarom je aan het seinen was". Heb me moeten inhouden netjes te blijven :X

Vervolgens ben ik nog door die klote verzekeraars opgelicht ook. Kreeg per ongeluk de documenten uit Belgie doorgestuurd. Schadeformulier was opnieuw opgemaakt waarbij delen van mijn kant weg gelaten waren. Zou zijn trekhaak helemaal krom gereden hebben... ik had was krasjes op mijn (plastic) bumper. Het was dat ik toen geen rechtsbijstand had want dan had ik er echt een zaak van gemaakt. Heb zelfs bevriende schadeexperts rapporten op laten maken maar die zijn bij zowel eigen verzekeraar (Achmea) als Belgische partij genegeerd dan wel verdwenen. Dit was echt een perfect fraude voorbeeld.

Maar goed, tegenwoordig sein ik dus ook maar niet meer want dan weet je niet wat voor debiele acties mensen gaan uithalen. Wel leuk was een x een bezorgscooter die op minder als een meter achter mij reed. Ik rem langzaam af, maat springt uit en flikkert kofferbak open: "als je wil kunnen we je er gewoon in gooien hoor!". Die bezorger wist niet wat hij mee maakte :+

• F1xxer
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-09 21:00
steveman schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:39:
[...]

Imho: Zodra je elke dag vloekend opstaat met een zere onderrug.

In mijn geval sinds m'n 27ste :o
Ik ben bijna 33 dus dat is in GS jaren 66 schat ik. Onderkoeling, pijnlijke rug en polsen, tintelende voeten, heb het al allemaal gehad op mn Monster en mn R6.. Leuke apparaten maar iedere keer op tour als die ik @(*@#'s op hun GS-en zie met fancy verwarmingen, cruise control, ESA, voorruiten dan ben ik toch wel jaloers..

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
@F1xxer Als je rechterop wil zitten dan kan je bijvoorbeeld ook naar een multistrada kijken.

• Nycrea
Waaj schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:03:
@F1xxer Als je rechterop wil zitten dan kan je bijvoorbeeld ook naar een multistrada kijken.
Smaken verschillen, maar het nadeel aan de multistrada vind ik toch wel die afschuwelijke voorkant. :o Verder rijdt een multistrada vergelijkbaar met een GS vond ik, helemaal prima. Alleen jammer geen cardan.

• psnepvangers
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
Zijn er hier mensen met ervaringen met 1 van onderstaande motorheftafels? Ik zit toch wel eens te kijken om er 1 aan te schaffen voor in mijn garage (3m x 6m). Puur om zelf aan te knutselen/onderhouden, en mochten er vrienden langskomen voor een klus.

- https://www.hbm-machines....eftafel-hydraulisch-zwart
Nadeel is wel weer dat het met een voetpomp werkt.

- https://www.datona.nl/heftafel-motorfiets/ of https://www.datona.nl/heftafel-voor-motorfiets/
Ik weet niet of mijn compressor (Sil-Air 20D) er zwaar genoeg voor is.

- https://www.kippersrijsse...ydraulisch-en-pneumatisch
Zowel met voetpomp als compressor te bedienen.

• Jazzy
  • Nu online

Jazzy

Moderator SWS/PB

Moooooh!

NLDViane schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:31:
Beste is inderdaad een keer zuchten en rustig doorrijden, maar kan me jouw reactie ook wel inbeelden. Zou de crossclub eens een belletje/mailtje doen zoals Bommes ook al voorstelde.
Eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee. Ga nog wel aangifte doen maar steek mijn tijd en energie nu liever in dingen waar ik blij van wordt. Zoals een nieuwe helm kopen zodat ik weer kan rijden. :)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
Ze rijden prima, maar ik ze lijken allemaal op een angry bird, dus wat mij betreft nooit :+

• kneusteun
Als je een jas met bontkraag neemt en roof helm, dan vanaf 18... misschien zelfs 17.

• kneusteun
F1xxer schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:55:
[...]

Ik ben bijna 33 dus dat is in GS jaren 66 schat ik. Onderkoeling, pijnlijke rug en polsen, tintelende voeten, heb het al allemaal gehad op mn Monster en mn R6.. Leuke apparaten maar iedere keer op tour als die ik @(*@#'s op hun GS-en zie met fancy verwarmingen, cruise control, ESA, voorruiten dan ben ik toch wel jaloers..
Reden dat ik destijds de ktm 990 sm heb gekocht, wel rechtop zitten maar wel makkelijk meekomen met alles en iedereen.

• Hubert
  • Laatst online: 17:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

[...]

Daarom rijd ik nu S1000 XR :+

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Er zijn wel meer alternatieven te bedenken die je misschien minder doen denken dat je een ouwe lul bent geworden.
Je kunt ook een tour motor aanschaffen, een Yamaha FJ is ook niet mis te verstaan als het op sportief rijden aan komt. Je zit er echter volledig beschermd en recht op op.
Ook in het GS segment zijn er genoeg alternatieven, bijvoorbeeld voor als je echt stijl hebt een Guzzi V8TT :+ :P

• roda_djavulen
Ik weet het niet hoor @Bommes , dat echt stijl hebben, met zo'n extra stuk plexiglas op je ruitje... ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

en een kromme voorvork.. das ook niet echt stijl.. :P

Meer modder is toch wel meer stijl?

[Voor 59% gewijzigd door Bommes op 16-09-2021 14:38]

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21:48
Jazzy schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:24:
[...]

Enorme kutstreek, dat vooropgesteld. En je doet al heel veel om de overlast te beperken d:)b

Maar ik ga toch even advocaat van de duivel spelen. Gevoelsmatig zeg ik, dat tijdig terugzakken tot 30 km/h als prettiger ervaren zal worden. 200 kg ijzer met ca 50 km/h kan al heel vervelend/bedreigend voelen.

• Vrijdag
Als je van jezelf vindt dat je een cowboy bent 8)

• Nycrea
Bommes schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:37:
en een kromme voorvork.. das ook niet echt stijl.. :P

Meer modder is toch wel meer stijl?

[Afbeelding]
Juist wel meer stijl, rechte voorvork heeft iedereen al..

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:31

cooper_s1

MINI&#039;s rule

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Vanaf je 18e in mijn geval :9 Ik ben veertig jaar oud geboren :*)

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

psnepvangers schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:26:
Zijn er hier mensen met ervaringen met 1 van onderstaande motorheftafels? Ik zit toch wel eens te kijken om er 1 aan te schaffen voor in mijn garage (3m x 6m). Puur om zelf aan te knutselen/onderhouden, en mochten er vrienden langskomen voor een klus.

- https://www.hbm-machines....eftafel-hydraulisch-zwart
Nadeel is wel weer dat het met een voetpomp werkt.

- https://www.datona.nl/heftafel-motorfiets/ of https://www.datona.nl/heftafel-voor-motorfiets/
Ik weet niet of mijn compressor (Sil-Air 20D) er zwaar genoeg voor is.

- https://www.kippersrijsse...ydraulisch-en-pneumatisch
Zowel met voetpomp als compressor te bedienen.
Ik heb zo'n 300-unit met voetpomp.

Let wel dat zo'n ding beestelijk in de weg staat wanneer je hem niet gebruikt. Ingraven (of onder een stel zwevende kasten stoppen) scheelt dan ontzettend.

• psnepvangers
  • Registratie: september 2012
  • Nu online
steveman schreef op donderdag 16 september 2021 @ 17:01:
[...]

Ik heb zo'n 300-unit met voetpomp.

Let wel dat zo'n ding beestelijk in de weg staat wanneer je hem niet gebruikt. Ingraven (of onder een stel zwevende kasten stoppen) scheelt dan ontzettend.
Ja zat ik ook al aan te denken. Voor de kosten die ik kwijt ben om een heel stalenframe onder mijn keukenkastjes in de garage te maken, kan ik net zo goed een gat in het beton laten frezen.

Is toch wellicht de investering waard.

Ter info, dit is de garage nu.

[Voor 27% gewijzigd door psnepvangers op 16-09-2021 17:45]

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nycrea schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:41:
[...]

310 GS mag al met 18 jaren :+

Verder, wanneer je wilt, er zijn best leuke F650 of F800 GS tweedehands te koop ook.
25 kW, da's toch met A2 pas?
[...]

Daarom ben ik van S1000RR naar R1250RS gegaan. Wel sportief, niet meteen een GS. Nou scheelt het dat ik ook nog een R1200RT heb 8) helemaal comfortabel (en stiekem behoorlijk snel).

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:49

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kleine update uit het Sauerland.

Prima hotel, alleen jammer dat zo'n beetje alle toeristen nu Nederlanders zijn. :+ (Ik ga niet per se naar Duitsland om daar tussen de Nederlanders te zitten) Maar dat kon ik natuurlijk verwachten rond deze tijd.

Ik ben dinsdag hier naar toe gekomen. Perfect motorweer. Woensdag meh, de hele dag miezerregen. Ze hebben in diverse bossen in Duitsland last van een of ander torretje, waardoor hectares en hectares bos gekapt moeten worden. De vrachtwagens met boomstammen rijden hier af en aan. Dat betekent ook dat de leuke kleine weggetjes allemaal besmeurd zijn met modder, en dat regelmatig een weg is afgezet omdat ze aan het omzagen zijn.
Ook kun je op de kleinste weggetjes nu echt verwachten dat er een vrachtwagen om de hoek komt denderen.
Maar met die laag modder én miezerregen daar overheen, is het soms wel spannend. 2 serieuze glijpartijtjes gehad met het achterwiel. Gelukkig geen opzij stappend voorwiel gehad, dan had ik nog wel eens op mijn gezicht kunnen liggen. Hele pak vies en zo, dat gaan we niet doen. :+

Vandaag was het beter weer. Een klein buitje, maar verder de hele dag droog gehad. En vooral: droog wegdek. Dat was goed te merken aan mijn gemiddelde snelheid. :*) 345km vandaag.
Wat ook wel meehielp was de lunch: gewoon bij een bakkerij een broodje halen, en op een rustige plek op een berg op eten. Heerlijk genieten van de rust.

Helaas morgen al weer terug naar huis. Het weer lijkt weer beter te worden, dus ik zet in op een 300km zonder snelweg en dan nog een uurtje snelweg naar huis.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1 ... 344 345 346 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee