• s006110
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:32
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:10:
Morgenochtend 'weer' naar Lewedorp voor 3 dagen.
Motor camping de brakke Zeeuw.
De vriendin die rijdt nu zelf mee 👍🏻
We vertrekken vanuit Kampen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een best eind tuffen! Wat voor route ga je nemen?

(Kampen ftw _/-\o_ )

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:48

Dinsdag bij een bezoekje aan mijn ouders omgevallen. Krappe bocht, zacht vaartje, voet in de bocht op de grond willen zetten, maar in plaats van op de tegels in het zand/struikjes ernaast stappen.
Gevolg; 2 krassen op het motorblok en een afgeknapte voetsteun/rempedaal rechts.

Blijkbaar was deze al eens gelast dus een nieuwe steun is onderweg.
Bah, domme ongelukjes, zoiets.

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Nu online
Vraagje aan de motorrijders.

Waarom zijn er zo weinig motors met een automaat te koop online?

Ik heb geen motorrijbewijs maar sinds ik in de auto in een automaat rijd wil ik niet meer terug naar schakel.

Of kijk ik de occasions op de verkeerde site? Ik kijk altijd viabovag.nl

• dier
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:42
Robbie T schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:53:
[Afbeelding]

Dinsdag bij een bezoekje aan mijn ouders omgevallen. Krappe bocht, zacht vaartje, voet in de bocht op de grond willen zetten, maar in plaats van op de tegels in het zand/struikjes ernaast stappen.
Gevolg; 2 krassen op het motorblok en een afgeknapte voetsteun/rempedaal rechts.

Blijkbaar was deze al eens gelast dus een nieuwe steun is onderweg.
Bah, domme ongelukjes, zoiets.
Dit is mij precies zo gebeurd medio juni. Kleine schrik, even weglachen en weer verder gaan. Ik ben sindsdien weer een stukkie scherper en dat vind ik mooi meegenomen :)

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:16
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:32:

Ik heb geen motorrijbewijs maar sinds ik in de auto in een automaat rijd wil ik niet meer terug naar schakel.

Omdat er relatief weinig motoren zijn met een automaat.

It's dogged that does it

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:10

Omdat motoren meestal gereden worden voor het plezier element. Een automaat is praktischer voor een dagelijks vervoermiddel. Daarom zijn scooters dus ook wel met een automaat.

Er is in Nederland relatief weinig vraag naar motoren met automaat. Honda Africa Twin DCT is een bekende optie overigens.

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:47

Omdat er relatief weinig motoren zijn met een automaat. Grootste kans heb je bij een motorscooter, Honda heeft ook een DCT, Yamaha op de nieuwere FJR's ook.

Het is geen geliefde optie, mede doordat er een stuk voertuigcontrole bij je weggehaald wordt. Wat je als optie kan zoeken is een motor met quickshifter + autoblipper, dan hoef je alleen de koppeling te gebruiken bij het wegrijden :Y

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Probeer eens een motor met automaat te rijden en je weet waarom ;) precies zoals @NLDViane zegt: je hebt minder controle met een automaat.

Plus dat schakelen door de sequentiële bak veel minder moeite en tijd kost dan in een auto handbak.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

ga een elektrische motor rijden ;)

• ThaddeusX
  • Nu online
Jeltel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:46:
[...]
ga een elektrische motor rijden ;)
Dat zijn volgens mij hele dure dingen? :)

Ik werk in de centrum en we hebben geen terrein om op te parkeren voor auto's.

Dus ik overweeg een motorrijbewijs hiervoor. Maar volgens mij mag je in panden überhaupt niet je motor ergens parkeren ivm benzine gevaar.

Dus dat zou al lastig zijn.

En buiten....in Rotterdam centrum is vragen om gestolen te worden :9

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:00
Gewoon een motorscooter gaan als je het als praktisch iets gaat gebruiken.

Als je half wil kan een NC van honda een optie zijn en anders gewoon schakelen, zo vervelend is dat niet.

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 20:04
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:51:
[...]

Dus ik overweeg een motorrijbewijs hiervoor. Maar volgens mij mag je in panden überhaupt niet je motor ergens parkeren ivm benzine gevaar.

Ik zou in meeste gevallen afraden om je rijbewijs te halen alleen voor de handigheid. Als motorrijden niet ook iets is wat je leuk vind om te doen, dan zul je in veel gevallen automatisch minder moeite doen om een goede rijder te worden, en minder energie in het onderhoud van de motor stoppen. Want hij moet het immers gewoon doen en niets meer. Op de motor ben je erg kwetsbaar, zeker in druk woon-werkverkeer, dus dit kan dan een probleem zijn.
Dit zie je ook wel bij auto's maar daar heb je meer ruimte om fouten te maken, en als het wel fout gaat loopt het meestal wel goed af. En bijvoorbeeld bij mensen die met een autorijbewijs op zo'n driewiel-motor rijden, die rijden geregeld erg riskant - zich niet bewust lijkend van hun kwetsbaarheid.

Tuurlijk kan het wel, en het is niet gezegd dat dit altijd opgaat, maar ik zou zeggen neem dit wel mee in je overweging. Overigens kan het ook zijn dat het wel ook je hobby gaat worden, maar uit je posts nu lijkt het daar niet echt op.

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:48
dier schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:33:
[...]

Dit is mij precies zo gebeurd medio juni. Kleine schrik, even weglachen en weer verder gaan. Ik ben sindsdien weer een stukkie scherper en dat vind ik mooi meegenomen :)
De monteur die de motor kwam ophalen zei al; het overkomt ons allemaal een keer. Met die gedachte troost ik mij dan maar ;) . En laten we eerlijk zijn..beter zo een "ongeluk" dan op de snelweg...

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
[...]

Wederom, elektrisch.
Collega van mij heeft zelfs een keer zijn elektrische motor het kantoor van een leverancier ingereden om hem daar op te laden aan de 230. Er grappig gezicht.

En motorrijden is sowieso niet echt goedkoop. Daar hoef je het niet echt voor te doen.

• ThaddeusX
  • Nu online
Jeltel schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:42:
[...]
Wederom, elektrisch.
Collega van mij heeft zelfs een keer zijn elektrische motor het kantoor van een leverancier ingereden om hem daar op te laden aan de 230. Er grappig gezicht.

En motorrijden is sowieso niet echt goedkoop. Daar hoef je het niet echt voor te doen.
Auto rijden is duurder. Dus motor is een goed alternatief.

Misschien word ik wel een motorliefhebber?

Ik had nooit interesses in auto’s en sinds ik er zelf een heb wil ik er alles over weten :)

Maar parkeren in centrum kost mij 11 euro per dag…die ik niet vergoed krijg. Dus motorrijden zal wel een heel stuk schelen :)

Het enige wat mij weerhoud is het gevaar omdat ik regio Rotterdam rijd. En natuurlijk dat de motors best snel gejat worden hiero.

Ik rijd nu een elektrisch auto(tijdelijk via lease). Dus elektrisch motor klinkt niet zo gek eigenlijk!

• kneusteun
Auto rijden duurder?!

Lijkt mij heeeeel sterk.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ThaddeusX schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:03:
[...]

Ik had nooit interesses in auto’s en sinds ik er zelf een heb wil ik er alles over weten :)

Maar parkeren in centrum kost mij 11 euro per dag…die ik niet vergoed krijg. Dus motorrijden zal wel een heel stuk schelen :)

Het enige wat mij weerhoud is het gevaar omdat ik regio Rotterdam rijd. En natuurlijk dat de motors best snel gejat worden hiero.

Ik rijd nu een elektrisch auto(tijdelijk via lease). Dus elektrisch motor klinkt niet zo gek eigenlijk!
Ik denk dat je jezelf daar stiekem wel eens héél erg in kunt gaan vergissen. Onderhoud en het vervangen van onderdelen welke aan slijtage onderhevig zijn, zijn bij een motorfiets duurder vanwege de frequentie waarbij dat noodzakelijk is én daarbij zijn de te gebruiken materialen vaak ook nog eens duurder.

Voorbeeldje: Één setje banden á ~€300,- pér 10.000 Km is niets aparts .... Bij een auto zijn het vaak 4 banden per 70.000 Km en dat kost je dan ook maar ~€300,- ... Dat zijn alléén nog maar de banden :'(

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-09-2021 13:19]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• kneusteun

• trippelb
  • Laatst online: 13:50
[...]

Afgaande op het andere topic rijd je ook een e-golf. Toevallig ben ik ook daar actief (hier heb ie nog niet geïntroduceerd overigens zal ik binnenkort een keer doen) maar zowel mijn vrouw en ik rijden allebei motor, en onze beide motoren zijn in totale kostenplaatje vergelijkbaar met de e-golf. Belangrijk verschil, de motoren maken elk 10-15k km per jaar. De e-golf maakt er 25. Ik zou voor de kosten niet gaan motorrijden, dat gaat heel erg tegen vallen. Doe je het voor je plezier, dan gaat het heel erg meevallen ;)

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Zeker gaaf! Meer motoren in dit segment is ook welkom :Y

• Nycrea
Niet zo mijn smaak, wel interessant dat Guzzi nu voor het eerst een liquid cooled blok maakt, ben benieuwd hoe deze uit zal pakken.

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:02
Heel dik! Ik vond de spy-shots echt afschuwelijk lelijk, maar vooral in het groen is hij erg mooi. Verder is het natuurlijk een 1000cc watergekoeld blok met meer dan 100pk, wat fijn is met een Guzzi.

Ben heel benieuwd! Misschien wordt dit over een aantal jaar dan de vervanger van mijn Stelvio :+

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

cooper_s1

MINI's rule

trippelb schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:38:
[...]

Afgaande op het andere topic rijd je ook een e-golf. Toevallig ben ik ook daar actief (hier heb ie nog niet geïntroduceerd overigens zal ik binnenkort een keer doen) maar zowel mijn vrouw en ik rijden allebei motor, en onze beide motoren zijn in totale kostenplaatje vergelijkbaar met de e-golf. Belangrijk verschil, de motoren maken elk 10-15k km per jaar. De e-golf maakt er 25. Ik zou voor de kosten niet gaan motorrijden, dat gaat heel erg tegen vallen. Doe je het voor je plezier, dan gaat het heel erg meevallen ;)
En toch:
https://motorrijdenexpert.nl/beginnen-met-motorrijden/

• kneusteun
Bioflap schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:07:
[...]

Heel dik! Ik vond de spy-shots echt afschuwelijk lelijk, maar vooral in het groen is hij erg mooi. Verder is het natuurlijk een 1000cc watergekoeld blok met meer dan 100pk, wat fijn is met een Guzzi.

Ben heel benieuwd! Misschien wordt dit over een aantal jaar dan de vervanger van mijn Stelvio :+
Ben vooral benieuwd of ze hem qua prijs in de buurt van de mt09/tracer900 en kwaak 900 kunnen zetten.

• Bioflap
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:02
Laten we het hopen! Het plan is natuurlijk dat ze veel modellen motoren gaan maken obv dit blok. Zie 'm hier in andere kleuren:

• kneusteun
In dat groen doet hij mij een beetje aan een TDM denken van voor.

• NLDViane
[...]

Toch nog even aanhaken, mijn kosten voor de afgelopen 20.000km op een Triumph Street Triple, gekocht met 28.000km en een kleine beurt, nu 47.000km op de klok:

- Setje banden: 300,-
- Grote beurt (kleppen stellen), remblokken voor, kettingset: 620,-
- Nog een setje banden: 340,-
- Kleine beurt: 50,- (zelf gedaan)
- Knipperlichten, achterlicht, remlichtschakelaar, nieuwe lampen: 100,- (ali en tweedehands spul, zelf geknutseld)
- Voorvorkkeringen (bonnetje kwijt, dacht rond de 100/150,-)

Aankomend onderhoud:
- Nieuwe achterband: 200,-
- Remschijven voor: 200,- per stuk
- Remchijf achter: 75,-
- Remblokken rondom: 110,-
Eventueel de ketting nog a 200,-.

Dat is in 20.000km dus een goeie 2500,- aan onderhoud, en deze zaak is echt goedkoop (rekent 45,- per uur inclusief dacht ik).

Dat is exclusief het wassen, extra kosten voor Euro 98 (op 95 word ie niet blij van), ketting smeren, bandjes op druk zetten, alle spullen die je nog moet kopen (motorpak, rijbewijs, de motor zelf, slot, noem maar op) en hebbedingetjes die je er op wilt hebben (navi, handvatverwarming, lekker zadel)...

Wat we je hier aan willen raden is om je eerst te verdiepen in alle mogelijke kosten, voordat je roept dat het goedkoper is. Het is echt leuk, want iedereen hier heeft het er voor over (al zullen sommigen zweren bij een cardan of elektrische motor), maar we willen niet dat jij zometeen als een verzopen katje op de motor naar je werk zit te jammeren, dat zou pas zonde van je geld zijn :Y

EDIT: Ter vergelijking: mijn auto kostte me over dezelfde kilometers slechts 500,- (grote beurt, banden en een kapotte schakelaar in de achterklep)

[Voor 4% gewijzigd door NLDViane op 10-09-2021 14:23]

• ThaddeusX
  • Nu online
Wow...ik wist niet dat motorrijden zo duur was!

Dat is zeker een dingetje...

Geen idee waarom een leek zoals ik automatisch denkt dat het goedkoper is...

(ik rijd jaarlijks 10/15 duizend km)

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 18:16
ThaddeusX schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:21:

En tevens in Rotterdam, motor puur woon-werk is gedoe. Lekker ov/deelfiets/scooter pakken.

It's dogged that does it

• ThaddeusX
  • Nu online
SavageBrother schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:52:
[...]

En tevens in Rotterdam, motor puur woon-werk is gedoe. Lekker ov/deelfiets/scooter pakken.
OV wil ik vermijden...bomvol studenten...geen zitplek... |:( een luxe probleem.

Auto is ideal, zelfs files vind ik niet erg (valt ook mee met routes).
Enige nadeel is parkeer kosten van 11 euro per dag die ik niet vergoed krijg...(nadeel om midden in de centrum te werken).

Toen ik een aantal stoere motors online zag...dacht ik "dat lijkt me wel wat!".
Eigenlijk zou ik er wel voor over hebben, de onderhoudskosten voor een mooie motor.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

In dat geval, een proeflesje boeken. :)
Vervolgens zien we je hier vanzelf terug, tenminste nadat je de helm van je hoofd hebt kunnen krijgen. De eerste 2 uur krijg je door die grijns namelijk je helm niet van je hoofd. :+
Dan ga je winkelen voor een eigen pak en helm, je theorie halen, je AVB+AVD halen, en langzaamaan ga je eens rondkijken welke motor je wel zou willen hebben.

Mijn tip: kies niet eerst een motor puur op looks. Probeer eerst te bepalen wat voor rijstijl je hebt, en dan binnen de range aan bijpassende motoren iets leuks uit te zoeken. En dan proefrijden als je je pasje hebt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:19
NLDViane schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:19:
[...]

Dat is in 20.000km dus een goeie 2500,- aan onderhoud, en deze zaak is echt goedkoop (rekent 45,- per uur inclusief dacht ik).
20.000 x 0.19 cent de kilometer = 3.800 minus de 2.500 = 1.300 voor de afschrijving en kleding. Wegenbelasting is een stuk lager, verzekering is een stuk lager, geen files, geen parkeerkosten. Zo duur is het allemaal niet vind ik zelf. :)

[Voor 3% gewijzigd door Freubel op 10-09-2021 22:12]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• NLDViane

Omdat de vaste lasten laag lijken, plus de logische redenatie van "minder gewicht betekent minder verbruik" die maar ten dele waar is. Heb me hier zelf ook in vergist, maar het is hobby, en dat mag geld kosten :Y

Ik weet niet hoe ver je woon-werktraject is dagelijks, maar naar mijn idee is een scooter of zelfs elektrische fiets in de stad vaak sneller dan een auto of motor. Dat lijkt me puur voor woon-werk (er van uitgaande dat je het eens in de zoveel tijd natgeregend worden voor lief neemt, heb je op de motor ook), een goedkopere optie.

Als je dan je parkeerkosten hebt uitgespaard, kan je op zoek naar een dikke motor en die gebruiken waar ie voor bedoeld is, lekker rijden! En daarnaast kunnen we hier allemaal wel zeggen dat je gewoon een keer een proefles moet doen, want het werkt verslavend :9

@Freubel die 19 cent de kilometer is inclusief brandstof toch?
Zijn geen dingen waar ik me mee bezig houd, voor de kilometers staat er een auto, de plezierritjes mogen met de tweewieler :Y

[Voor 7% gewijzigd door NLDViane op 10-09-2021 22:14]

• ThaddeusX
  • Nu online
Ik ga even Googelen voor goedkope proeflessen...als ik het niks vind dan heb ik het in ieder geval geprobeerd :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@NLDViane Van een motorfiets welke op RON98 / 102 gewoon 1:10 doet wordt je serieus écht vrolijk, inderdaad :*)

En dan is 't ook niet érg dat de banden nog maar 6000 Km mee gaan :P

[Voor 4% gewijzigd door Will_M op 10-09-2021 22:19]

• Freubel
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 08:19
NLDViane schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:09:
[...]

@Freubel die 19 cent de kilometer is inclusief brandstof toch?
Zijn geen dingen waar ik me mee bezig houd, voor de kilometers staat er een auto, de plezierritjes mogen met de tweewieler :Y
Dat is incl. benzine, maar dat heb je met een auto ook en die werd daar ook even niet meegerekend.
Vrouwlief rijd met een mazda 2 en ik moet eerlijk zeggen dat die toch wel iets duurder is in het gebruik.
Overigens rijd ik zelden plezier ritjes maar alleen WW verkeer. Dagelijks de coentunnel in een auto... dan was ik al wezen kijken naar een andere werkgever :P

[Voor 13% gewijzigd door Freubel op 10-09-2021 22:19]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als het toch over slijtage gaat... 28 juni de achterband vervangen (Michelin Road 5 Trail), met een DOT-code uit 2018. Dat vond ik niet erg, "want die ging 2022 toch niet halen."

Inmiddels is er weer 6500km aan asfalt onderdoor gegaan, en ik heb de komende 2 weken vakantie. Die ik, afgezien van de kilometers de komende 2 weken, óók nog eens afsluit met een lang motorweekend.
27 september heb ik de volgende onderhoudsbeurt gepland, maar ik durf de stelling wel alvast aan dat de achterband dan wel weer op is. :9

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
NLDViane schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:19:
[...]

Toch nog even aanhaken, mijn kosten voor de afgelopen 20.000km op een Triumph Street Triple, gekocht met 28.000km en een kleine beurt, nu 47.000km op de klok:

- Setje banden: 300,-
- Grote beurt (kleppen stellen), remblokken voor, kettingset: 620,-
- Nog een setje banden: 340,-
- Kleine beurt: 50,- (zelf gedaan)
- Knipperlichten, achterlicht, remlichtschakelaar, nieuwe lampen: 100,- (ali en tweedehands spul, zelf geknutseld)
- Voorvorkkeringen (bonnetje kwijt, dacht rond de 100/150,-)

Aankomend onderhoud:
- Nieuwe achterband: 200,-
- Remschijven voor: 200,- per stuk
- Remchijf achter: 75,-
- Remblokken rondom: 110,-
Eventueel de ketting nog a 200,-.

Dat is exclusief het wassen, extra kosten voor Euro 98 (op 95 word ie niet blij van), ketting smeren, bandjes op druk zetten, alle spullen die je nog moet kopen (motorpak, rijbewijs, de motor zelf, slot, noem maar op) en hebbedingetjes die je er op wilt hebben (navi, handvatverwarming, lekker zadel)...

Wat we je hier aan willen raden is om je eerst te verdiepen in alle mogelijke kosten, voordat je roept dat het goedkoper is. Het is echt leuk, want iedereen hier heeft het er voor over (al zullen sommigen zweren bij een cardan of elektrische motor), maar we willen niet dat jij zometeen als een verzopen katje op de motor naar je werk zit te jammeren, dat zou pas zonde van je geld zijn :Y

EDIT: Ter vergelijking: mijn auto kostte me over dezelfde kilometers slechts 500,- (grote beurt, banden en een kapotte schakelaar in de achterklep)
Tip: maat van me heeft een speed triple 1050. Daar vragen ze €360 per schijf voor 8)7
Ga naar de brembo website configurator, vind de schijf die je wil. Nu betaald hij €240 voor een set, en brembo is echt geen slecht spul ;)

Kettingset / tandwielen ongeveer hetzelfde verhaal van DID.

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• harley
  • Registratie: augustus 1999
  • Nu online
marowi schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:40:
[...]

Tip: maat van me heeft een speed triple 1050. Daar vragen ze €360 per schijf voor 8)7
Ga naar de brembo website configurator, vind de schijf die je wil. Nu betaald hij €240 voor een set, en brembo is echt geen slecht spul ;)

Kettingset / tandwielen ongeveer hetzelfde verhaal van DID.
ben ik toch wel benieuwd waar jij een SET zwevende brembo's voorzijde vindt voor 240...

...

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, die wil ik ook. :P

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 20:13

steveman

Comfortabel ten onder

Nou...
https://www.genialmotor.i...050-2014-2016-104029.html

E292 though, nabij genoeg :P

Productcode opzoeken bij Brembo, dan een zoeken op die code.

[Voor 17% gewijzigd door steveman op 10-09-2021 22:55]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• marowi
  • Niet online
Hah, precies die ja! €140 per schijf dan xD Nog steeds een stuk goedkoper dan de OEM prijs!

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Als ik naar 19 cent per kilometer kijk speel ik net niet quitte met de Transalp over dik 75k kilometer vanaf april 2017 tot nu. Daarvan heeft de Transalp van december 2018 tot maart 2020 voor woon-werk gediend (+/- 40k km).

Mijn vervoerbudget is zo dat ik 80% krijg uitgekeerd van wat ik niet gedeclareerd heb aan kilometers, daarmee bouw je een reserve op voor grote reparaties.
Bij mijn werkgever zou je ook een goedkopere auto kunnen kiezen en zo onderlease krijgen. Ook dan krijg je 80% van je overgebleven leasebudget uitgekeerd.

Op dit moment vind ik een (lease)auto niet nodig, maar kan die "zo" krijgen als ik dat zou willen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• oldie127
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 18:58
Totaal mee eens dat motorrijden duurder is dan de meeste denken ,over de speedelec beginnen ze ook al anders te gaan denken.rij zelf met een Brugman 650 en doe veel onderhoud zelf verbruik 6,3l/100km ook kledij slijt snel.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gho, Apple komt eens met oud nieuws (om schadeclaims te voorkomen) :o :+

nieuws: Apple: monteren iPhone op motorfiets kan trillingsschade aan camera v...

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
[...]
Een oud barrel nemen die technisch in goede staat is maar er niet nieuw uitziet doet al wonderen. Mijn "dikke" fiets zet ik echt niet meer op schijfremslot (niet eens bij mij...). Ding zit onder de krassen, niet gewassen of gepoetst, niet nieuw (2003) en een fiets van 280 kilo leeggewicht. Die laten ze dus wel staan wanneer er een Ninja naast staat die ze zo in een busje tillen.

• warcow
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20-09 18:53
Ik kan bevestigen dat dit niet alleen voor Apple geldt. Direct toen ik mijn motor kocht een maand terug de quadlock erop gezet met vibration dampener voor mijn Huawei P30. Main camera was echt al na 1 of 2 ritjes kapot. Zodra ik nu de camera app open begint er iets bij de camera te trillen (OIS?) En krijg ik enorme jello over het beeld.

Quadlock neemt hierin ook geen enkele verantwoordelijkheid, het enige wat ze doen is een nieuwe vibration dampener aanbieden. Als ik dan een nieuwe telefoon koop en die gaat ook stuk is dat pech en doen verder niks voor mij.

Ik raad sterk aan geen dure telefoon op je motor te plaatsen, iig niet met de quadlock mounts. Denk dat ik nu mijn Huawei dan maar hou voor navigatie op de motor en een nieuwe telefoon koop voor de rest. :')

• harley
  • Nu online
marowi schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:55:
[...]

Hah, precies die ja! €140 per schijf dan xD Nog steeds een stuk goedkoper dan de OEM prijs!
Kom ik op 296 met verzending erbij, zeg niet dat dat duur is voor brembo maar ook geen 240.
€ 57 meer dan €240 is toch weer 20% duurder dan wat je zei.
Ken niet alle prijzen zo uit mijn hoofd maar denk dat ik ook die motor ook wel vergelijkbare prijs kan leveren van een gerenommeerd merk.

[Voor 15% gewijzigd door harley op 11-09-2021 19:41]

...

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
harley schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:41:
[...]

Kom ik op 296 met verzending erbij, zeg niet dat dat duur is voor brembo maar ook geen 240.
€ 57 meer dan €240 is toch weer 20% duurder dan wat je zei.
Ken niet alle prijzen zo uit mijn hoofd maar denk dat ik ook die motor ook wel vergelijkbare prijs kan leveren van een gerenommeerd merk.
300 ipv 720 is alsnog een gigantisch verschil

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• harley
  • Nu online
Dat ontken ik ook zeker niet, maar dat is altijd met after market of originele oem onderdelen. Zelfs als het exact hetzelfde is alleen andere omverpakking

...

• ThaddeusX
  • Nu online
Als leek heb ik nog een vraag....dit keer over de veiligheid(diefstal) gevoeligheid van motors.

Voornamelijk in een drukke centrum zoals Rotterdam.

Voorbeeld: Ik parkeer de motor heel de dag op straat in de centrum.

1-) Kunnen dieven door een goed slot heen of verwijderen? (in andere woorden een goed slot is a must have?)
2-) Kunnen ze je motor "starten" en ermee wegrijden? Bij auto's gebeurd dat wel eens
3-) Hoevaak of hoesnel gebeurd het dat ze met een vrachtwagen je motor erin gooien en ermee weggaan? Gebeurd dit soort dingen in de centrum eigenlijk wel?
4-) Los van slot\beveiliging moet de motor dan ook aan een object(paal) vast gemaakt worden? Zie je bij fietsen vaak. Bij een motor heb ik dit nog nooit gezien volgens mij...

Ik kan me voorstellen als iemand een mooie\dure motor heeft dat het eigenlijk heel snel weg kan.

Geen idee of er handel zit in gestolen motors? Waarschijnlijk alleen voor onderdelen(?).

Of dat het een ding van vroeger is en dat het allemaal goed geregeld is :)

[Voor 9% gewijzigd door ThaddeusX op 11-09-2021 22:31]

• teacher
  • Registratie: september 2001

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ThaddeusX schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:28:
Als leek heb ik nog een vraag....dit keer over de veiligheid(diefstal) gevoeligheid van motors.

1-) Kunnen dieven door een goed slot heen of verwijderen? (in andere woorden een goed slot is a must have?)
2-) Kunnen ze je motor "starten" en ermee wegrijden? Bij auto's gebeurd dat wel eens
3-) Hoevaak of hoesnel gebeurd het dat ze met een vrachtwagen je motor erin gooien en ermee weggaan? Gebeurd dit soort dingen in de centrum eigenlijk wel?
4-) Los van slot\beveiliging moet de motor dan ook aan een object(paal) vast gemaakt worden? Zie je bij fietsen vaak. Bij een motor heb ik dit nog nooit gezien volgens mij...

Ik kan me voorstellen als iemand een mooie\dure motor heeft dat het eigenlijk heel snel weg kan.

Geen idee of er handel zit in gestolen motors? Waarschijnlijk alleen voor onderdelen(?).

1 ja, ook goede sloten zijn nauwelijks opgewassen tegen een slijptol.
2 lastiger
3 ja, dit is doorgaans de manier
4 ja, ligt aan je verzekering

In de stad wil je een "woonwerk" fiets: cardan en kuip voor in de regen / winter. En het liefst niet te mooi, maar technisch goed. Daarom zie je vaak een k75rt of een r1100rt staan. Daar zit ook nauwelijks handel in, en is dus de moeite niet voor het boeventuig.

Wise enough to play the fool

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Helaas, motoren worden veel gestolen. Verzeker m daarom goed en hang er een art4 slot aan. Meer zekerheid geven een alarm (liefst van het merk zelf, bijv BMW maakt goede alarmen) en verankering aan een vast object. Zwaardere en/of minder courante motoren worden ook minder gestolen. Maar dan nog: willen ze m hebben, nemen ze m mee. Daarom: goed verzekeren!

• marowi
  • Niet online
Mijn gloedje nieuwe F800GS heeft rond 2012 ongeveer 2 jaar lang op de stoep gestaan aan de Stadhouderskade in Amsterdam bij de Heineken Experience in de buurt.

SCM alarm en ART 5 kettingslot met oog. Ketting om een 30-40cm dikke paal, door het oog, en dan kon ik hem nog net aan het frame vastklikken.

N=1.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Heeft hier iemand ervaring met outletmoto.eu?
Ik wil daar een set zadeltassen kopen en het scheelt gewoon zo'n €50,- met nr1motor....

• Nycrea
marowi schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:53:
Mijn gloedje nieuwe F800GS heeft rond 2012 ongeveer 2 jaar lang op de stoep gestaan aan de Stadhouderskade in Amsterdam bij de Heineken Experience in de buurt.

SCM alarm en ART 5 kettingslot met oog. Ketting om een 30-40cm dikke paal, door het oog, en dan kon ik hem nog net aan het frame vastklikken.

N=1.
Welk kettingslot is dat? Ik heb nog nooit een ART5 kettingslot met oog gezien, alleen ART4.

Als ze hem echt willen hebben wordt hij wel gestolen. Een kettingslot is altijd door te slijpen, geen enkel slot is bestand tegen een haakse slijper. Het punt is gewoon, je moet het moeilijk genoeg maken dat ze ergens anders gaan kijken.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• marowi
  • Niet online
Nycrea schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:12:
[...]

Welk kettingslot is dat? Ik heb nog nooit een ART5 kettingslot met oog gezien, alleen ART4.

[...]

Als ze hem echt willen hebben wordt hij wel gestolen. Een kettingslot is altijd door te slijpen, geen enkel slot is bestand tegen een haakse slijper. Het punt is gewoon, je moet het moeilijk genoeg maken dat ze ergens anders gaan kijken.

***members only***
Gewoon googlen ;) Zijn er echt wel.

Grote punt is ook natuurlijk _juist_ die Stadhouderskade. Daar is altijd verkeer, en dieven staan liever te werken in een rustig zijstraatje.

• Nycrea
Ohja ik zie dat er inderdaad ART5 sloten met oog zijn, wat ik me alsnog afvraag is hoe maak je dat hangslot dan aan je frame? Die ART5 hangsloten hebben vaak alleen genoeg ruimte voor de ketting en niets meer.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik ben zo langzamerhand ook wel eens aan een nieuw kettingslot toe, ik heb er nog altijd één die ik vroeger al gebruikte voor m'n brommer :+

Ik zou dan wel een wat langere ketting willen hebben, zodat je je motor fatsoenlijk ergens aan vast kunt maken. Dat is nu niet echt mogelijk.

Ford Focus Wagon 1.6 16v '04 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Nycrea schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:12:
[...]

[...]

***members only***
Kan je niet helemaal quoten, maar zo'n hoes snijden ze gewoon open. Bij mij gedaan toen ik mn S1000RR onder n hoes had staan, de akrapovic was erg gewild..

• Nycrea
noes schreef op zondag 12 september 2021 @ 14:45:
[...]

Kan je niet helemaal quoten, maar zo'n hoes snijden ze gewoon open. Bij mij gedaan toen ik mn S1000RR onder n hoes had staan, de akrapovic was erg gewild..
Tuurlijk als ze het echt willen stop je het niet, maar het is wel weer een extra barrière, als ze niet weten dat die akra er onder zit, is het misschien net teveel moeite om de hoes te snijden om te kijken.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:45

LankHoar

Professionele amateur

Gisteren een heerlijke laatste rit gemaakt op mijn bike. Nog even snel in Polen geweest, en in totaal zo'n 350 km gereden. Morgen komt de nieuwe eigenaar hem ophalen. Tenminste, dat hoop ik. Want vandaag kwam ik erachter dat mijn achterband lek is, echt helemaal leeg :X Heb het hem laten weten en hoop dat hij niet ineens van de koop afziet..

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• GBTW
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 11:32

Ik heb 3 van deze in de voortuin onder de tegels liggen. Werkt wel fijn.
https://yanchor.com/

• HTT-Thalan
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

LankHoar schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:32:
Gisteren een heerlijke laatste rit gemaakt op mijn bike. Nog even snel in Polen geweest, en in totaal zo'n 350 km gereden. Morgen komt de nieuwe eigenaar hem ophalen. Tenminste, dat hoop ik. Want vandaag kwam ik erachter dat mijn achterband lek is, echt helemaal leeg :X Heb het hem laten weten en hoop dat hij niet ineens van de koop afziet..
Issie nu financial total loss dan?

• Arrne
  • Laatst online: 21-09 22:57
LankHoar schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:32:
Waarom zou iemand vanwege een lekke band van de koop afzien? Aangenomen dat jij daarvoor opdraait, zou dat toch totaal onlogisch zijn.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nu kan hij geen proefrit maken. Maar ja, dat is een nieuwe band, nieuwe afspraak, en alsnog verkopen.

• kneusteun
Gister weer top stuk gereden...
Eerst spijker in de band van de vriendin, daarna begon mijn KTM ineens met kuren... eerst bleef idle op 3000 staan (heel irritant) en vervolgens start het dashboard zichzelf steeds opnieuw op?! Van de week de boel maar eens doormeten, maar ik gok een spanningsregelaar die stervende is.

• spacy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:13
GBTW schreef op zondag 12 september 2021 @ 20:43:
[...]

Ik heb 3 van deze in de voortuin onder de tegels liggen. Werkt wel fijn.
https://yanchor.com/
mooie oplossing, was hier nog niet bekend mee, heb wel een muur anker, maar dat beperkt je iets meer met manoeuvreren. Mocht ik nog eens iets doen met onze oprit dan komt dit er ook in.

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik heb dit schijfremslot:

https://www.nr1motor.nl/r...a3hoCCHcQAvD_BwE#623=9175
Deze zou meedraaien als er een slijpschijf opgezet wordt. Zal waarschijnlijk alsnog wel open te breken zijn maar toch.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@HTT-Thalan @Arrne jullie hebben ongetwijfeld gelijk. Het volgende deed me er even aan twijfelen maar nu niet meer:

De koper heeft al 2 proefritten gemaakt. Na de eerste hoorde hij een soort "klik" bij hard remmen, en wilde daar meer informatie over inwinnen. Het is nog onduidelijk want moet echt een monteur naar kijken. Het is mij nooit opgevallen, maar kan dus bijvoorbeeld een lager in het balhoofd zijn. Daarom krijgt hij een stukje korting (120 euro - ik ben dat al bijna kwijt enkel aan mijn eigen tijd en werkplaatsloon als ik hem weg moet brengen, laat staan eventuele reparatie). Goed, hij vind de bike dus heel tof, maar was daarom wat twijfelig. Nu ineens een lekke band zonder duidelijke reden, daar kan hij uiteraard meer twijfels door krijgen. Enfin, afspraak staat en rond lunchtijd komt hij de bike ophalen.

Trouwens, ik heb nog wel wat gereden en de bike is behoorlijk vies. Dat was hij ook al na de 2e testrit gezien het toen net geregend had. Ligt het denken jullie in de lijn der verwachting dat ik hem nog snel (enigzins) schoon maak? Niets over afgesproken, maar voel me ergens bezwaard hem zo vies weg te doen, terwijl ik hem bijna wekelijks schoonmaakte zelf :X

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 08:44
@LankHoar Ik zou hem een beetje poetsen, zodat het er toch wat fatsoenlijk uit ziet, al is het maar zodat je er zelf geen slecht gevoel bij hebt.

• Daeron
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:46
Ik wil dit weekend wat kampeerspullen meenemen op de motor. Een sporttas gevuld met tent, slaapzak, en wat andere zooi met daarbovenop een opgerolde slaapmat.

Hoe neem ik dat nu handig mee zonder gelijk een berg geld tegen een tassenset aan te gooien? Ik heb een Yamaha Thundercat, en voor zover ik kan zien is een tassenset voor die motor idioot duur, en simpelweg het geld niet waard voor 2x een weekend weg per jaar. Andere oplossingen die ik vind varieren van snelbinders, tot bagagerekken, maar wat heb ik nu echt nodig om de tassen goed op de motor te bevestigen?

• marowi
  • Niet online
Iemand nog tips voor doorwaai handschoenen (offroad), met wat protectie erin?

Ik had Held Hamada's gekocht (goed merk), maar de naden tussen pink, ring- en middelvinger hebben na 1 trip naar Italië al losgelaten. Die gaan terug dus.

Daeron schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:50:
Ik wil dit weekend wat kampeerspullen meenemen op de motor. Een sporttas gevuld met tent, slaapzak, en wat andere zooi met daarbovenop een opgerolde slaapmat.

Hoe neem ik dat nu handig mee zonder gelijk een berg geld tegen een tassenset aan te gooien? Ik heb een Yamaha Thundercat, en voor zover ik kan zien is een tassenset voor die motor idioot duur, en simpelweg het geld niet waard voor 2x een weekend weg per jaar. Andere oplossingen die ik vind varieren van snelbinders, tot bagagerekken, maar wat heb ik nu echt nodig om de tassen goed op de motor te bevestigen?
Zeiltassen (waterdicht) en 2 of 3 spanbandjes. Let eventueel op overhang ivm uitlaat (smelten tas).

[Voor 38% gewijzigd door marowi op 13-09-2021 09:52]

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

marowi schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:51:
Iemand nog tips voor doorwaai handschoenen (offroad), met wat protectie erin?

Ik had Held Hamada's gekocht (goed merk), maar de naden tussen pink, ring- en middelvinger hebben na 1 trip naar Italië al losgelaten. Die gaan terug dus.

[Afbeelding]

[...]

Zeiltassen (waterdicht) en 2 of 3 spanbandjes. Let eventueel op overhang ivm uitlaat (smelten tas).
Ikzelf heb deze handschoenen gekocht, stevig maar waaien goed door:
https://www.revitsport.co...oenen-volcano-zwart-grijs

En netjes geprijsd vind ik..

• kneusteun
cooper_s1 schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:07:
[...]

Ikzelf heb deze handschoenen gekocht, stevig maar waaien goed door:
https://www.revitsport.co...oenen-volcano-zwart-grijs

En netjes geprijsd vind ik..
Ik heb vergelijkbare van revit, iets ouder en is fijne handschoen. Alleen de sier rubbertjes die over de vingers liggen vallen er 1 voor 1 af. Maar die hebben toch geen functie dus dat boeit niet.

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:36

Bommes

Capo del formaggio

@cooper_s1 die zijn nice die ga ik ook eens opzoeken in een winkel zodat ik ze kan passen.
Rijd nu nog off road met "normale" leren handschoenen.
Dat is vaak toch te warm en zweterig.
Vroeger wel een setje van die semi off road handschoenen gehad toen ik nog voornamelijk met de Vespa in Zuid Europa reed.
Die waren echter na een paar jaar helemaal versleten en vergelijkbaar had ik nooit meer terug gevonden.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• Daeron
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:46
marowi schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:51:

Waterdichtheid maak ik me voor dit weekend geen zorgen over afgaande op de weersverwachtingen.

Wat voor spanbandjes moet ik dan hebben? Als ik zoek naar motor spanbanden vind ik een waslijst met merk specifieke binders die bedoeld lijken om iets bovenop een specifieke tas te bevestigen, of om die specifieke tas te bevestigen aan een motor.

Ik wil eigenlijk gewoon de tas die ik heb een beetje stevig op de motor bevestigen zodat ik er veilig mee kan rijden.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@roda_djavulen heb je advies opgevolgd en hem nog even gewassen. Volgens mij kan hij zo wel weg:

Koper net nog even aan de lijn gehad. Jomt hem met een bus halen maar weet niet zeker of hij een oprijplaat kan regelen. Neemt dus ook een nieuw ventiel mee, hopelijk lost dat het op, en anders even kijken hoe en wat.

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:37:
@cooper_s1 die zijn nice die ga ik ook eens opzoeken in een winkel zodat ik ze kan passen.
Rijd nu nog off road met "normale" leren handschoenen.
Dat is vaak toch te warm en zweterig.
Vroeger wel een setje van die semi off road handschoenen gehad toen ik nog voornamelijk met de Vespa in Zuid Europa reed.
Die waren echter na een paar jaar helemaal versleten en vergelijkbaar had ik nooit meer terug gevonden.
Ik rijd nu onroad nog steeds met die handschoenen.
Gewoon omdat ze zo goed zitten.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 16:15

Chakotay

Lick here to continue

@ThaddeusX Rotterdam heb ik geen ervaring mee, maar ik heb wel jarenlang op verschillende plaatsen in Amsterdam gewerkt en de motor daar ook gewoon op straat geparkeerd zonder bijzondere sloten. Bij mij is het altijd goed gegaan, maar ik rij altijd wel relatief 'oude meuk' die dan ook nog eens ongewassen is. Voor onderdelen zal dat niet snel gestolen worden, en voor de verkoop al helemaal niet. Enige wat dan overblijft is stelen voor joyriding e.d.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:36

Bommes

Capo del formaggio

@kneusteun ik ga ze gewoon maar bestellen dan, vind ze er ook goed uitzien en ben al tijden opzoek naar een wat meer off road variant.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• BvZwolle
  • Laatst online: 16:37

Rokstraps vind ik geweldig. Makkelijk en stevig: https://rokstraps.com/

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 16:15

Chakotay

Lick here to continue

@marowi ik rij zelf 75% van het jaar met de Rev'It Sand 3. Lekker dun, wel stevig en nog wat protectie erop.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• kneusteun

Deze heb ik, neutron heten ze blijkbaar

Met touchscreen tips, dat was destijds nog wel lastig te vinden.

[Voor 17% gewijzigd door kneusteun op 13-09-2021 11:29]

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 17-09 08:44
LankHoar schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:04:
@roda_djavulen heb je advies opgevolgd en hem nog even gewassen. Volgens mij kan hij zo wel weg:

[Afbeelding]

Koper net nog even aan de lijn gehad. Jomt hem met een bus halen maar weet niet zeker of hij een oprijplaat kan regelen. Neemt dus ook een nieuw ventiel mee, hopelijk lost dat het op, en anders even kijken hoe en wat.
Zo op de foto blinkt hij mooi.

En die til je toch wel ff zo met zn tweeën achterin die bus? :+

• Jolke
  • Laatst online: 15:30
LankHoar schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:04:

[Afbeelding]

Repost! :+

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

roda_djavulen schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:30:
[...]

Zo op de foto blinkt hij mooi.

En die til je toch wel ff zo met zn tweeën achterin die bus? :+
Dat apparaat weegt 300kg dus dacht het ff niet :P

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@Jolke are you sure?

Are you really really sure?

:+

• dier
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:42
Motorfans, kan iemand mij wellicht iets meer vertellen over deze gasbrander? Ik was er naar op zoek en ik kom er bij de milieustraat eentje tegen welke ik - met dichtgeknepen ogen van de medewerkers daar - mee mocht nemen. Is dit nog iets wat in mijn motorschuurtje gebruikt kan worden? Ziet er oud uit, echter hij doet het nog met het beetje gas daar erin zit.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

dier schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:04:
Motorfans, kan iemand mij wellicht iets meer vertellen over deze gasbrander? Ik was er naar op zoek en ik kom er bij de milieustraat eentje tegen welke ik - met dichtgeknepen ogen van de medewerkers daar - mee mocht nemen. Is dit nog iets wat in mijn motorschuurtje gebruikt kan worden? Ziet er oud uit, echter hij doet het nog met het beetje gas daar erin zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Achterop je brommer monteren natuurlijk. Dan kun je namelijk extra gas geven. Meer gas = meer speed = meer leuk :P

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:47

4x2

lộn xộn quá

Een nieuwe met flexibele slang kost 30 euro ofzo, flexibele slang is sowieso wel handig als je een keer ergens ondersteboven bij moet, is met die vaste flessen niet zo'n succes (of juist wel als je niet zo gehecht bent aan je wenkbrauwen :+)

Leeg

• Eddos
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 20:12

https://www.mpartz.nl/bagagenet-motor-p-6220
Heb ik jaren gebruikt om mijn bagage vast te zetten. Werkt ideaal.

Model 3 rijder met een spook trekhaak:https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/spook-trekhaken.166257/

• A13X
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 16:59

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

LankHoar schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:56:
[...]

Dat apparaat weegt 300kg dus dacht het ff niet :P

[...]
Eerst voorwiel in de bus en daarna het achterwiel, hoef je de volle 300kg niet op te tillen 👌

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• kneusteun
A13X schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:52:
[...]

Eerst voorwiel in de bus en daarna het achterwiel, hoef je de volle 300kg niet op te tillen 👌
Een wheelie bedoel je ;)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

En daar gaat ze ;w

[Voor 19% gewijzigd door LankHoar op 13-09-2021 14:10]

• Jolke
  • Laatst online: 15:30
@LankHoar, moet je de nummerplaat er niet afhalen?

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Jolke schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:10:
@LankHoar, moet je de nummerplaat er niet afhalen?
Nee, is gebonden aan het voertuig. Komt waarschijnlijk wel een nieuwe op want met het bus induwen is ie een beetje krom gegaan.

Was nog wel ff lastig. Allerlei stuklen hout geprobeerd maar blok kwam steeds aan de grond. Uiteindelijk van de buurman een langere balk geleend en dat ging net. Paste ook echt precies in de bus. Nieuwe eigenaar is een erg chille gast, en denk dat ik hem nog wel eens weer zal spreken :)

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ja, die gaat deze motor vertroetelen. En dan is de motor geel, hangt er een V4 onder, 6 uitlaten, en héél veel kerstverlichting er op. :+ En ik vergeet de verlengde achterbrug nog!

Net de tweedehands remklauw die ik had besteld opgehaald. Ook hier heeft iemand met veel geweld de bouten van vast gedraaid (en aan de sporen te zien met een steeksleutel of bahco geprobeerd los te draaien :X ) maar deze keer heb ik de bouten eerst verhit nadat ze niet makkelijk los kwamen. Daarna kwamen ze na een klein tikje als vanzelf los. De klauw en met name de schroefdraad is in prima staat. :)
Bij het vervangen komen er nieuwe bouten/glijpennen in, en de simpele toebehoren worden natuurlijk ook vervangen door nieuw spul.

[Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-09-2021 15:52]

• Kars
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:52

Kars

Yamaha Tenere Domestic Model

DrivinUCrazy schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:51:
Ja, die gaat deze motor vertroetelen. En dan is de motor geel, hangt er een V4 onder, 6 uitlaten, en héél veel kerstverlichting er op. :+ En ik vergeet de verlengde achterbrug nog!
....
Ik dacht meer hier aan:

:+

Life is too short to remove USB safely

Pagina: 1 ... 344 ... 347 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee