Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 340 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.820 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

@Joopieboy leef je nog????

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:40
Die is zijn koe aan het berijden (8>

[ Voor 6% gewijzigd door R0y. op 21-08-2021 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Sinds 29-December-2020 is hier niets meer gepost door hem maar hij leeft écht nog wel hoor :*)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Will_M schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Sinds 29-December-2020 is hier niets meer gepost door hem maar hij leeft écht nog wel hoor :*)
Ja dat weet ik allebei daarom tag ik hem ook. Het is zo stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:22:
[...]

Ja dat weet ik allebei daarom tag ik hem ook. Het is zo stil.
Hij wordt ook al wat ouder, hé >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:21

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Vanmiddag mijn motor (zoals gewoonlijk eigenlijk) goed schoongemaakt en gepoetst, een aantal hopelijk goede foto's genomen, en te koop gezet. Ik laat hem in ieder geval tot midden september te koop staan, en overweeg hem dan naar Nederland te rijden en over te zetten op NL kenteken en dan daar de verkoop in. Mocht hij niet verkocht geraken dan kan ik altijd nog overwegen om hem toch verder om te bouwen en nog een paar jaar te rijden.

Dit is niet ter promotie, maar ben wel op zoek naar feedback op mijn listing (ik verwacht toch niet dat iemand mijn bike uit CZ komt kopen hier). Heb nog nooit een bike verkocht en vraag me af of ik het juiste aantal details deel (overweeg bijvoorbeeld ook om een foto van het VIN nummer te plaatsen, maar vraag me af of dit kwaad kan?), en of de foto's zijn zoals gewenst voor een potentiële koper. Feedback is dus welkom :) https://motorky.bazos.cz/...wide-glide-fxdwg-2002.php

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LankHoar Mooie én nette foto's voor een advertentie van een particulier (y) .

Ik zou het VIN niet expliciet gaan vermelden, ook niet middels een foto, doordat dat Vehicle Identification Number in combinatie met een kentekenplaat (vrij gemakkelijk) te misbruiken is. Sowieso zegt het VIN bij een Harley-Davidson vaak niets over de staat van de motorfiets én/óf de onderdelen welke er gebruikt zijn om de motorfiets op te kunnen bouwen tot de huidige fiets/status.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Will_M thanks! Ik had eigenlijk nog zo'n 15 foto's maar kon er slechts 10 plaatsen :+

OK duidelijk. Op aanvraag mogen mensen de VIN wel hebben. Zelf vraag ik er ook naar, zodat ik kan zien of het een importfiets is en natrekken in de database of hij schade heeft gehad etc.

Ben benieuwd of ik veel reacties zal krijgen. De prijs is wellicht aan de hoge kant met omgerekend zo'n 7500 euro - we zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Inderdaad erg nette foto’s en netjes gepoetst!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Binnen! U jelly? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lje1z3awBOe3jnF9l8xqnM1WLxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NGtsvu2k0kXexogAsMm9g5TB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5rVVfZApS8FjlPTKFo7mlPtXDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXnsAIaNXiNrbxy84vr0Oif7.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Will_M schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:25:
[...]

Hij wordt ook al wat ouder, hé >:)
Het is nog steeds een broekie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:10

fdees

Trust me I'm an Engineer

@LankHoar advertentie ziet er netjes uit, misschien paar kleine puntjes. Achtergrond is wat druk een egale achtergrond zou beter zijn. En er zitten nu tassendragers op maar geen tassen, zou die er misschien zelf hebben afgehaald als er geen tassen op dat het nog wat netter zou staan.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

LankHoar schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 19:06:
OK duidelijk. Op aanvraag mogen mensen de VIN wel hebben. Zelf vraag ik er ook naar, zodat ik kan zien of het een importfiets is en natrekken in de database of hij schade heeft gehad etc.
Geen idee om dat alvast te doen en een screenshot daarvan als foto toe te voegen? Eventueel met de laatste cijfers van het VIN zichtbaar maar niet het gehele nummer? Waarbij je een foto van je VIN plaatst met alleen die laatste paar nummers zichtbaar zodat ze kunnen zien dat die matchen?

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@fdees je hebt helemaal gelijk qua achtergrond. Ik heb al zitten denken waar ik goed foto's kan maken met een beter achtergrond, maar is vrij lastig hier in de buurt. De lokale supermarkt is aan het verbouwen dus kan de parkeerplek niet op. Als ik te ver rijd word de bike weer vies/stoffig.. Misschien toch maar eens ergens kijken morgen :)

Qua tassendragers: klopt, en dat wilde ik eigenlijk ook. Ding is dat je er heel slecht bij kunt komen, en ik niet de juiste sleutel bezit (heb het geprobeerd vanmiddag voor het wassen van de bike). De tassen zijn echter niet zo mooi, en momenteel hangt ie aan elkaar met ti-reps. Ik wil die laten repareren maar leermaker is druk momenteel. Bovendien is het een heel andere fiets met tassen (imo minder mooi). Misschien toch maar er overgooien en tactische foto's proberen te maken (of beiden, met en zonder tassen).

@A13X ik zie persoonlijk het nut niet in van een gedeelte van het VIN laten zien. Dat heb ik zelf ook bij auto's wel eens gezien, maar dan vraag ik me af wat ik daar mee kan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-09 21:51
De eerste bij Harley bepaalt in ieder geval of het een USA (domestic begint met 1HD) of abroad (alle niet usa is 5HD) model is. En aangezien vrijwel alle import uit de usa komt is dat in ieder geval iets.
1HD = Manufactured for sale within the United States

5HD = Manufactured for sale outside of the United States

932 = Manufactured in and for sale only in Brazil

MEG = Manufactured in and for sale only in India bron: https://www.tabperformanc...reference-guide-s/224.htm

[ Voor 56% gewijzigd door harley op 21-08-2021 22:22 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Dag 3. Aardige rit weer 1500km nu in totaal. Gaan per dag wat minder rijden want dit begint z’n tol te eisen.

https://motorcyclebromanc...pertje-heiligenblut-brce/

Morgen video’s.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

LankHoar schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:01:
@fdees je hebt helemaal gelijk qua achtergrond. Ik heb al zitten denken waar ik goed foto's kan maken met een beter achtergrond, maar is vrij lastig hier in de buurt. De lokale supermarkt is aan het verbouwen dus kan de parkeerplek niet op. Als ik te ver rijd word de bike weer vies/stoffig.. Misschien toch maar eens ergens kijken morgen :)

Qua tassendragers: klopt, en dat wilde ik eigenlijk ook. Ding is dat je er heel slecht bij kunt komen, en ik niet de juiste sleutel bezit (heb het geprobeerd vanmiddag voor het wassen van de bike). De tassen zijn echter niet zo mooi, en momenteel hangt ie aan elkaar met ti-reps. Ik wil die laten repareren maar leermaker is druk momenteel. Bovendien is het een heel andere fiets met tassen (imo minder mooi). Misschien toch maar er overgooien en tactische foto's proberen te maken (of beiden, met en zonder tassen).

@A13X ik zie persoonlijk het nut niet in van een gedeelte van het VIN laten zien. Dat heb ik zelf ook bij auto's wel eens gezien, maar dan vraag ik me af wat ik daar mee kan :?
Dat bedoel ik niet. Je zegt in je quote
Zelf vraag ik er ook naar, zodat ik kan zien of het een importfiets is en natrekken in de database of hij schade heeft gehad etc.
Dat kun je dan toch opzoeken? En van dat scherm waarop die gegevens (import/schade/etc.) staan een screenshot maken?

Om aan te tonen dat het de gegevens van jouw motor zijn kun je een deel van de VIN op de screenshot laten staan. Daarbij neem ik even aan dat je gehele VIN dan op die uitdraai staat. Datzelfde deel laat je middels een foto van je VIN op de motor zien. Zodat ze kunnen zien dat de gegevens uit de database matchen met jouw motor. Zo kun je die gegevens uit die database laten zien zonder ze de VIN meteen volledig te geven.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
SavageBrother schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:47:
Dag 3. Aardige rit weer 1500km nu in totaal. Gaan per dag wat minder rijden want dit begint z’n tol te eisen.

https://motorcyclebromanc...pertje-heiligenblut-brce/

Morgen video’s.
En de video:

https://fb.watch/7xCGuRNE8_/

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Je filmpje zit achter een facebook inlog-wall xD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UtJiiBPZSVVZZkWxpzrE6cuSq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ef8ymn0nlPsNSBaUHA18mF9R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door _eLMo_ op 22-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
Ik wou net zeggen, kan er niks van zien.

Er komt waarschijnlijk een nieuwe alp aan.
Honda heeft de merknaam opnieuw vastgelegd, zou mooi zijn als het beetje richting tenere 700 gaat en niet weer te weinig powerrrr.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.visordown.com/styles/v2_normal/s3/field/image/Honda%20CB750L%20Trans%20Alp.JPG
Deze was vorig jaar al ergens gelekt.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor.nl/wp-content/uploads/2020/11/honda-cb1100x-rendering-1.jpg
Deze had ik nog gemist.

[ Voor 107% gewijzigd door kneusteun op 22-08-2021 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
_eLMo_ schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Je filmpje zit achter een facebook inlog-wall xD

[Afbeelding]
https://www.facebook.com/motorcyclebromance/

Ff zo dan maar.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 19-09 21:04
kneusteun schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:08:
Ik wou net zeggen, kan er niks van zien.

Er komt waarschijnlijk een nieuwe alp aan.
Honda heeft de merknaam opnieuw vastgelegd, zou mooi zijn als het beetje richting tenere 700 gaat en niet weer te weinig powerrrr.

[Afbeelding]
Deze was vorig jaar al ergens gelekt.

[Afbeelding]
Deze had ik nog gemist.
Die tweede foto is gelukkig niet de nieuwe Africa twin maar de NT1100 tweecilinder sporttourer, zie https://www.motorfreaks.n...umente/41822/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
sobbereng schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:32:
[...]

Die tweede foto is gelukkig niet de nieuwe Africa twin maar de NT1100 tweecilinder sporttourer, zie https://www.motorfreaks.n...umente/41822/artikel.html
Beide zijn geen Africa twin ;)
Alpje en die andere staat het ook op cb1100x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nog steeds niet hoor ;)
Ik denk dat je vergeet dat heel veel mensen geen FB hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sobbereng
  • Laatst online: 19-09 21:04
kneusteun schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
Beide zijn geen Africa twin ;)
Ik neem me nog een koffie

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 06:18
Afgelopen zaterdag de overstap gemaakt van mijn Versys naar de V-Strom, het blijft iig wel in de V's.
Dus de OP kan aangepast worden :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cVVKt0G.jpg

2019 V-strom XTA met 6330 km op de teller.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Lekker spammen: https://www.instagram.com...OYA/?utm_medium=copy_link

Nieuwe dag, nieuwe vid. Nu sub 60 sec en dus op insta en dus als het goed is voor iedereen te zien, ook zonder account :).

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Instagram is FB light ;)
Wat is er mis met een YouTube of vimeo waar men niet een account nodig heeft?

Maakt mij verder niet uit maar ben wel nieuwsgierig 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Geen idee, was teveel gedoe. In principe moet je zonder insta wel die vids kunnen zien.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
SavageBrother schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:07:
Geen idee, was teveel gedoe. In principe moet je zonder insta wel die vids kunnen zien.
Klopt, maar je in bijvoorbeeld niet slippen of terug spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
En de avatar ook...... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Laatst online: 19-09 06:18
De oude was wel erug leuk :9

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:36:
Vanmiddag mijn motor (zoals gewoonlijk eigenlijk) goed schoongemaakt en gepoetst, een aantal hopelijk goede foto's genomen, en te koop gezet. Ik laat hem in ieder geval tot midden september te koop staan, en overweeg hem dan naar Nederland te rijden en over te zetten op NL kenteken en dan daar de verkoop in. Mocht hij niet verkocht geraken dan kan ik altijd nog overwegen om hem toch verder om te bouwen en nog een paar jaar te rijden.

Dit is niet ter promotie, maar ben wel op zoek naar feedback op mijn listing (ik verwacht toch niet dat iemand mijn bike uit CZ komt kopen hier). Heb nog nooit een bike verkocht en vraag me af of ik het juiste aantal details deel (overweeg bijvoorbeeld ook om een foto van het VIN nummer te plaatsen, maar vraag me af of dit kwaad kan?), en of de foto's zijn zoals gewenst voor een potentiële koper. Feedback is dus welkom :) https://motorky.bazos.cz/...wide-glide-fxdwg-2002.php
Er is iemand geïnteresseerd en die vroeg wat, wil komen kijken en vraagt of een testrit mogelijk is. Vind dat spannend want de bike is niet all risk verzekerd (dat zou me hier 1200 euro per jaar kosten), plus wegrijden is ook een optie. Heb dit uitgelegd en voorgesteld om samen een stukje te rijden (dus hij achterop). Hoe doen jullie dit wanneer je een bike verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 16:51
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:29:
[...]

Zonder die app gelijk te moeten installeren, aan wat voor oefeningen moet ik dan denken? AVB-achtig, of achterstevoren zittend, geblinddoekt, al jonglerend terwijl je een noodstop maakt?
Het is een soort AVB++, maar geen jongleer-wheelietrainingen ofzo. Hij laat in deze playlist zien hoe je de oefeningen opzet en uitvoert:
YouTube: How to set up a MotoJitsu course and start practicing today

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Afspraak staat voor vanavond. Samen stukje rijden vind hij prima. Als hij geïnteresseerd is, dan neemt hij het geld mee en wil eerst zelf een stukje rijden alvorens het contract te tekenen. Klinkt redelijk lijkt me. Valt ie of rijd ie weg, dan heb ik mijn geld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Voor de Rokstrap gebruikers hier, hoe goed zijn deze tegen hitte bestand? Ik heb er een via het oog op de voetsteun gezeten daar zit ie net boven het hitteschild van de uitlaat.

Of mijn korte testritjes heb ik niet de indruk dat het te heet wordt, wellicht met langere ritten wel.

Of gewoon via het voorste voetsteun montage punt vast zetten.

Rokstrap
Rokstraps bevestiging
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m2lSEFU67CfXP_3K-UCiGm3iufk=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xi3TwvGiqFiG9Pqf8vyC4pJt.jpg?f=fotoalbum_smallAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyUZm_em51_Ioq85TPhAOQ0Q-EA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFkMwnXEgenBZfhDpDuU4TwO.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05
Dat moet toch geen probleem zijn zo via het hitte schild?
Dat wordt echt niet warm genoeg om dat bandje te laten smelten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:03
@Eoghlear zou je hem niet andersom kunnen plaatsen dat zit iig het elastische gedeelte niet bij de warmte.Geen idee bij welke temp de band gaat smelten, maar ik zou het eens proberen door een stuk te rijden en dan een reserve stukje erop te leggen of uiteinde van de strap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Er is iemand geïnteresseerd en die vroeg wat, wil komen kijken en vraagt of een testrit mogelijk is. Vind dat spannend want de bike is niet all risk verzekerd (dat zou me hier 1200 euro per jaar kosten), plus wegrijden is ook een optie. Heb dit uitgelegd en voorgesteld om samen een stukje te rijden (dus hij achterop). Hoe doen jullie dit wanneer je een bike verkoopt?
Even simpel contractje tekenen dat hij/zij verantwoordelijk is voor de motor van X tot X, ondertekenen, foto ervan maken met zijn/haar rijbewijs erbij.
Eoghlear schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:40:
Voor de Rokstrap gebruikers hier, hoe goed zijn deze tegen hitte bestand? Ik heb er een via het oog op de voetsteun gezeten daar zit ie net boven het hitteschild van de uitlaat.

Of mijn korte testritjes heb ik niet de indruk dat het te heet wordt, wellicht met langere ritten wel.

Rokstrap
Rokstraps bevestiging
[Afbeelding][Afbeelding]
Heb je geen punt wat hoger op de motor dat je gebruiken kan? Risico lijkt me acceptabel, maar zeker weten doe ik het niet.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Ligt aan de persoon die komt kijken, laatst 2 motoren verkocht en mensen kwamen betrouwbaar over. Desondanks toch Op internet kan je genoeg formulieren vinden die ik de eventuele koper laat tekenen. Daarin staat als de koper schade maakt of een boete veroorzaakt dat die verantwoordelijk is en niet de verkoper. Tevens zou je nog een airtag of iets waarmee je de motor kan tracken kunnen plaatsen. Vanuit de koper is het natuurlijk logisch dat die ook een rondje wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Ik denk dat ik hem inderdaad andersom er op ga zetten. Dan zit het reflectie stuk ook achter op de tas. En ik gooi wel een tweede setje in de roltas.

Ben nu al overtuigd dat die rokstraps de beste bevestiging is van alle bagage rollen aankomend weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@noes @Thoit goed idee. Hoe klinkt dit:

Person <NAME + DATE OF BIRTH> is taking bike <VIN> for a test ride at <DATE + TIME>. Any damages or accidents caused, and fines incurred during that time, will be on responsibility of <PERSON>. He will reimburse any costs associated with damage repairs, accident costs and fines incurred, no later than 7 days after being informed about this fact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:10

spacy

+++

Voor wie de motor voor woon-werk gebruikt, ik rijd de laatste jaren vooral met motorjeans, maar vind het omkleden op het werk dan niet het meest handige, en de motorjeans is eigenlijk te warm voor kantoor en sowieso niet waterdicht.

Want bij mijn oude goretex-achtige? motorbroek vond ik de laatste tijd de hardere kniestukken niet heel comfortabel meer, die kunnen er uiteraard nog uit, want heb dat tenslotte ook niet in de motorjeans zitten. Maar ik ben aan het zoeken welke materiaal keuze makkelijke en fijn is om over gewone kleding aan te trekken en bovendien goed waterdicht, daar laat mijn oude motorbroek namelijk nog wat te wensen over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:58:

Person <NAME + DATE OF BIRTH> is taking bike <VIN> for a test ride at <DATE + TIME>. Any damages or accidents caused, and fines incurred during that time, will be on responsibility of <PERSON>. He will reimburse any costs associated with damage repairs, accident costs and fines incurred, no later than 7 days after being informed about this fact.
Klinkt goed, zou er ook een "terugbreng" datum+tijd inzetten. "Any and all costs" is het geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

spacy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:05:
Voor wie de motor voor woon-werk gebruikt, ik rijd de laatste jaren vooral met motorjeans, maar vind het omkleden op het werk dan niet het meest handige, en de motorjeans is eigenlijk te warm voor kantoor en sowieso niet waterdicht.

Want bij mijn oude goretex-achtige? motorbroek vond ik de laatste tijd de hardere kniestukken niet heel comfortabel meer, die kunnen er uiteraard nog uit, want heb dat tenslotte ook niet in de motorjeans zitten. Maar ik ben aan het zoeken welke materiaal keuze makkelijke en fijn is om over gewone kleding aan te trekken en bovendien goed waterdicht, daar laat mijn oude motorbroek namelijk nog wat te wensen over...
Goretex is het waterdichte membraam, niet de stof van de overbroek. Maar zou gewoon even langs de grotere motorkledingzaken gaan en passen. Revit heeft tegenwoordig erg platte, zachte protectoren die vervormen worden bij impact en zo de klap dempen en spreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Damn. Mijn 17 jaar oude motor die cosmetisch nog pico bello was is helaas wat minder fraai.
Donderdagmiddag ben ik van achteren omver gereden toen ik stopte voor een overstekende fietser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxxVVhelUpY3WfFA2wS8hd2xD5c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FCRAguuPrHy8iEbrMLGjsfpM.png?f=fotoalbum_large

Val- en schuifschade aan de rechterzijde: knipperlicht stuk, krassen op valbeugel, handkap, spiegel, voetsteun passagier, en rempookje krom. Allemaal niet heel ernstig maar het mooie is eraf. Aan de achterzijde geen zichtbare schade terwijl de auto een flinke deuk heeft in de motorkap en gescheurde bumper. Ik vermoed dat mijn achterwiel de klap heeft opgevangen; overige onderdelen (kentekenhouder etc.) is allemaal kunststof dus netjes in- en uitgeveerd zonder zichtbare schade. Achterwiel en -brug moet wel even bekeken worden of alles nog in orde is. Ik kon gewoon zelf naar huis rijden en ik heb in ieder geval geen veranderingen in rijgedrag opgemerkt.

Nu aan de slag met de verzekering om e.e.a. gerepareerd te krijgen. Straks eerst maar eens offerte opvragen bij mijn motorzaak. Zelf heb ik overigens behalve een blauw scheenbeen geen kwetsuren opgelopen en ook mijn kleding vertoont geen schade.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
JanPedaal schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:
Damn. Mijn 17 jaar oude motor die cosmetisch nog pico bello was is helaas wat minder fraai.
Donderdagmiddag ben ik van achteren omver gereden toen ik stopte voor een overstekende fietser.

[Afbeelding]

Val- en schuifschade aan de rechterzijde: knipperlicht stuk, krassen op valbeugel, handkap, spiegel, voetsteun passagier, en rempookje krom. Allemaal niet heel ernstig maar het mooie is eraf. Aan de achterzijde geen zichtbare schade terwijl de auto een flinke deuk heeft in de motorkap en gescheurde bumper. Ik vermoed dat mijn achterwiel de klap heeft opgevangen; overige onderdelen (kentekenhouder etc.) is allemaal kunststof dus netjes in- en uitgeveerd zonder zichtbare schade. Achterwiel en -brug moet wel even bekeken worden of alles nog in orde is. Ik kon gewoon zelf naar huis rijden en ik heb in ieder geval geen veranderingen in rijgedrag opgemerkt.

Nu aan de slag met de verzekering om e.e.a. gerepareerd te krijgen. Straks eerst maar eens offerte opvragen bij mijn motorzaak. Zelf heb ik overigens behalve een blauw scheenbeen geen kwetsuren opgelopen en ook mijn kleding vertoont geen schade.
Yikes dat zijn geen fijne zaken :X Heeft je helm ook de grond geraakt? In dat geval kun je die namelijk ook afschrijven en meenemen voor de verzekering (ook indien deze geen schade lijkt te hebben, intern kun je simpelweg niet bekijken en hij is gemaakt om slechts 1 klap op te vangen).

Hopelijk valt de schade mee en zal herstel snel gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:10:
[...]
Yikes dat zijn geen fijne zaken :X Heeft je helm ook de grond geraakt? In dat geval kun je die namelijk ook afschrijven en meenemen voor de verzekering (ook indien deze geen schade lijkt te hebben, intern kun je simpelweg niet bekijken en hij is gemaakt om slechts 1 klap op te vangen).

Hopelijk valt de schade mee en zal herstel snel gaan.
Nee, heb de val op mijn elleboog en heup opgevangen en daar door goede kleding geen last van. Ging natuurlijk allemaal niet hard en heb mijn helm dus (onbewust) van de grond kunnen houden. Ben wel blij dat kleding en helm nog goed is, ik heb ze sinds voorjaar 2020 en door Corona nog amper mee gereden. Zou zonde zijn als het al weer afgeschreven zou zijn.
Been heb ik geen last meer van. Maar ja, na ~35 jaar hockeyballen en sticks tegen mijn schenen ben ik wel gewend aan wat blauwe plekken en bulten :+
Zal nog wel even posten hoe het met schadeherstel aflgelopen is t.z.t.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Val- en schuifschade aan de rechterzijde: knipperlicht stuk, krassen op valbeugel, handkap, spiegel, voetsteun passagier, en rempookje krom.
[knip]
Fijn dat het voor jou goed is afgelopen. De motorzaak zal wel grondig kijken. Ik merkte bij mijn GSA later pas dat na een klein valpartijtje op een patch los zand de valbeugel welliswaar helemaal in orde was, maar dat ze (heel slim) die beugel met een klein stukje iets zwakker metaal aan het frame verbonden hadden. Dus dat breekt eerst voordat je hele valbeugen verbuigt. Alleen zag je dat niet bij een vlugge inspectie (of ik ben gewoon scheel :+ )
Maar ik denk dat zo'n monteur wel vaker met dat bijltje gehakt heeft en precies weet waar ie bij jouw motor naar moet kijken. En dan ziet ie er straks weer als nieuw uit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Toen ik onderuit ging dacht ik ook met mijn helm de grond niet geraakt te hebben. Achteraf zag ik de krassen pas. Neem hier geen risico mee!

Verder eens met hierboven. Komt wel goed, blij dat jezelf er relatief ongeschonden uit bent gekomen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[Afbeelding]

Sterkte! Houd ook goed je verwondingen bij en ga evt langs de huisarts: daar staat ook een schadevergoeding tegenover, al zijn het lichte verwondingen.

Mocht je twijfelen over je kleding: dat zijn kosten die je gewoon bij de verzekering kan neerleggen. Werd na mijn ongeval ook om gevraagd door schade taxateur van verzekering, en had ik dus allemaal (net als mn motor) bij de dealer staan voor taxatie. Ook bagage die beschadigd is (in mijn geval was dat laptop en horloge) kan je claimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38
LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:58:

https://www.anwb.nl/binar...zake-proefrit-1404458.pdf

https://www.motor-forum.n...komst-proefrijden.112030/

http://www.gerritspeek.nl...n/proefrit-verklaring.doc

Voorbeelden genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Vervelend van die aanrijding @JanPedaal. :(

Laatst had ik op basis van advies hier de sw-tech drybag 700 van 70 liter besteld voor op mijn motor guzzi v7. Wil er namelijk een kampeervakantie mee doen binnenkort.

Nu is die tas nergens op voorraad en komt ie waarschijnlijk ook net na mijn vakantie pas binnen. :'(

Zou de legend Gear lr2 van 48 liter in combinatie met een held bagagerol van 30 liter een goed alternatief zijn? Het is een stuk duurder maar vind de tas ook wel wat mooier eruit zien.

Ik denk dat ik voor mijn vakantie ronde 70 liter wel echt minimaal nodig ben ook.

https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_FNVBT0VV4KJMEQPND7N5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
warcow schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:05:
Vervelend van die aanrijding @JanPedaal. :(

Laatst had ik op basis van advies hier de sw-tech drybag 700 van 70 liter besteld voor op mijn motor guzzi v7. Wil er namelijk een kampeervakantie mee doen binnenkort.

Nu is die tas nergens op voorraad en komt ie waarschijnlijk ook net na mijn vakantie pas binnen. :'(

Zou de legend Gear lr2 van 48 liter in combinatie met een held bagagerol van 30 liter een goed alternatief zijn? Het is een stuk duurder maar vind de tas ook wel wat mooier eruit zien.

Ik denk dat ik voor mijn vakantie ronde 70 liter wel echt minimaal nodig ben ook.

https://www.amazon.nl/dp/...lt_i_FNVBT0VV4KJMEQPND7N5
Hangt in mijn ervaring niet alleen van volume af, maar ook van de vormgeving. Ik had hiervoor een 80L gele "zak" die halfrond was en alles van bovenaf in ging. Kon er niet zo heel veel in kwijt. 2 weken geleden voor het eerst ook wezen kamperen, en kon met gemak alles kwijt in een meer vierkante, dwarsliggende tas van 82L (dus vergelijkbaar). Ik had nog ruimte over: waar ik eerst mijn stoel boven mijn tent wilde knopen, paste dat met gemakt in de tas. En ik had uiteindelijk te veel kleren mee, dus had prima met wat minder afgekund. Hangt natuurlijk ook van het formaat slaapzak e.d. af dat je hebt, en hoe Spartaans je gaat kamperen. Gewono proefpakken zou ik zeggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Dank! Het derde linkje werkt niet (gaat niet eens open gek genoeg). Het motor forum voorbeeld vind ik erg compleet, staan veel zaken in waar ik niet aan gedacht had. Ga die nog even in het Engels overtypen. Maar eerst even wachten wat meneer vanavond denkt, want hij wil dan later voor een eigen proefrit terugkomen. Indien dat niet gebeurd ga ik ook nog niet typen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Voor wie het leuk vindt, een video van het vervangen/aanpassen van de koppeling van m'n reeszplee:

Overigens heb ik het vooral gefilmd omdat ik wilde weten hoe lang ik er eigenlijk over doe, dus vandaar de niet/nauwelijks wijzigende standpunten.

En aangezien het ideale aantal motoren n+1 is ga ik morgen weer ergens kijken (als ie niet weg is)

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:35:
[...]

Dank! Het derde linkje werkt niet (gaat niet eens open gek genoeg). Het motor forum voorbeeld vind ik erg compleet, staan veel zaken in waar ik niet aan gedacht had. Ga die nog even in het Engels overtypen. Maar eerst even wachten wat meneer vanavond denkt, want hij wil dan later voor een eigen proefrit terugkomen. Indien dat niet gebeurd ga ik ook nog niet typen :)
Denk aan foto’s om aan te tonen dat er geen schade was.
Heb met verhuur ook nog wel eens een film gemaakt door een ronde te doen.
Alles proberen om jouw kant zo veel mogelijk in te dekken.
In dit soort zaken is opslag op je mobiel mooi om even een paar dagen te misbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
Eoghlear schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:40:

Rokstrap
Rokstraps bevestiging
[Afbeelding][Afbeelding]
Ga een uurtje rije, kom je dr achter.

It's dogged that does it

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Wat was het weer mooi vanavond...

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/GfqiW8GNsAmnYWTMMDa5e49Ay0euQGQPJKBfbAq977igYjwQp2IwSUPDeZgJsYP9vW6rU9xsa0QQt7x188W1I23FqA6pPWLWzM-PqQWhcrKhTPyFgxWEiOYu7psmKlq0Y4d54v03w3FnF-S6qOjrpeAY6pbS_r9WnbZzfgyflE0kL-JF1z7rlKl6MrFVL9xwnmGco7DIsQYJY3BfSSaYoIW2VpXJ_nMWl2wI1NUBpVukSYVvOzmUjrSN5f7B1a3W8x6R5slr8Uy9Jd8Skt23D30FlENHY4qFsMPUKN33LjUlt24MRk6zZRii8jhcbx2bryEEjhGsCzTONNP_l80jtxgJe9J69S-mbYGPxq5evPLcyBxw4QiIskDSBkCGr2ZWhskoVJzqqb_frxYpYvCnixMOAsNugbyQGC3PXxivvMSBhbT8EZ29aXBtdL9z_FWXWhyYOG_jzCvh4k8n1AeMJxl06t6OF4inDQebCUxoGHIIfMmHGckwSUuzPl3-Zb_j5vqc5gwWQLK8BGkVZgA8mkKt7oW26maC2dnlYmfvyiEt2bYVZtb0BBDaTnbITjp2BnXkONZdTAyy0PJnpcdN8o_KqVRF_XjINXRc35f24dYyDRGrRAt8h6dkC8ykpTnRtMpJoqKDDR-yneK6p2RVD-uwL4TtwJe_7glv-W7MS5ru8iOKpTdGHeo4qckHOl4q4gVZ1sTqa5vThi2PsARl4p0B=w2372-h1778-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/7QCQkiTLHyKyarYQBA7ZVbW1hrXpxZq4cURaYa8DPun6WW51VDSVO6zQIS80qy-HtTcz1L5p3sWZEMEuzbhoV-o-IW--C1k5zIz17QMpc6UBzoQCpuTe915d1BrVWYkniD1eTvyE8WQVrjeisH4fZVh4enqRHBNNMs59ZgdsLpXK6BBC16tvOQmYw_wQ2gyPjBsbSbI99XfSA8rFT-I47ycRK-KOOzqk_PbZULWfOxVQpKOxChyhRNv406_a9gSrZg_E8H2DdyOfSPbW9wU0r5yVLJTFQFth3nuPCmyrwalMCzSQ99lUwYFPC165udCWMk3-ssQoLAsOEhYgHWscjcWJqopO8UZIFlt0GcvceLxRUpSVvwtU6uOqSA4AY6HMKfXEaYQfqGypZs6WZn-mOsS0qlSUVcwb6018MZptwribV08KbbGHBWieGr1__pijE-xTtWBFVxC1j43xg-RRBdJdlp8koPb4CUE6Q_qJLJ39CxyX0X87Abw_wX-IMETVXCk58aXnGNbnMFlr5RJfbqQncpGSaBD0Qw_ak_VICR_Nx3ApDnrRjcLw3vCxPPaUNkN9D7pi4GrnWKEIji0zE9AsU6Nwd0yGRP1JZTdxdru664xYHhr7l2BlivgpUt_Oxoy611EDzYgwQea-E-veRaXWp4Y8kdoREpdDKLOoOwv20Vnt9TZg3vtBde5XfVDwW_0pjg4YsJ7V8lfPNCoJdXmG=w2372-h1778-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Kalevandaal schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Denk aan foto’s om aan te tonen dat er geen schade was.
Heb met verhuur ook nog wel eens een film gemaakt door een ronde te doen.
Alles proberen om jouw kant zo veel mogelijk in te dekken.
In dit soort zaken is opslag op je mobiel mooi om even een paar dagen te misbruiken
Ja ga ik ook doen wanneer het zo ver is.

Deze jongen heeft gekeken, gezeten, geluisterd, heel veel complimentjes gegeven over mijn bike en wil er even over nadenken (hij was wat laat dus hadden geen tijd voor een proefrit). We zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 09:14
De garageman waar ik regelmatig kom, weet in dergelijke gevallen al genoeg.. Die 'kijker' zie je waarschijnlijk niet meer terug, en op naar de volgende.. ;) (zie wel meer mensen tijdje om een auto/motor draaien allerlei vragen stellen en uiteindelijk een 'we gaan erover nadenken'). In mijn beleving is de prijs niet verkeerd voor een dergelijke fiets uit 2002 met die kms/mls. Hopelijk heb je snel een serieuze koper aan de haak.

Heb je ook al een opvolger op het oog?

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:39

Destruction

(ex-)Automonteur

R0y. schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:46:
[...]

Die is zijn koe aan het berijden (8>
En druk met z'n Golf upgraden. En werk, etc.

Hij is/was een beetje Tweakers moe, geloof ik. Maar inderdaad, hij leeft gewoon nog :)

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
mr_zippey schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 00:03:
De garageman waar ik regelmatig kom, weet in dergelijke gevallen al genoeg.. Die 'kijker' zie je waarschijnlijk niet meer terug, en op naar de volgende.. ;) (zie wel meer mensen tijdje om een auto/motor draaien allerlei vragen stellen en uiteindelijk een 'we gaan erover nadenken'). In mijn beleving is de prijs niet verkeerd voor een dergelijke fiets uit 2002 met die kms/mls. Hopelijk heb je snel een serieuze koper aan de haak.

Heb je ook al een opvolger op het oog?
Ik ga niet zomaar naar iets kijken als ik geen interesse heb. Maar met sommige zaken wil ik er ook wel even over nadenken. Zo gaf de man die mijn motor had gekocht vorige week netjes aan dat die dezelfde dag nog voor een andere motor ging kijken. Hierdoor had ik hem gevraagd of die later op de dag iets kon laten weten of die hem wilde hebben of niet. Dit omdat voor de volgende dag een afspraak stond voor de volgende geïnteresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Thoit schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:16:
[...]

Ik ga niet zomaar naar iets kijken als ik geen interesse heb. Maar met sommige zaken wil ik er ook wel even over nadenken. Zo gaf de man die mijn motor had gekocht vorige week netjes aan dat die dezelfde dag nog voor een andere motor ging kijken. Hierdoor had ik hem gevraagd of die later op de dag iets kon laten weten of die hem wilde hebben of niet. Dit omdat voor de volgende dag een afspraak stond voor de volgende geïnteresseerde.
Heel netjes idd, zo kan het ook..

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Zo, weer thuis na een lang weekend in de Eifel rijden. Manmanman wist niet dat je zo'n zere reet kon krijgen van motorrijden :+ .

Maar wat leer je je motor goed kennen als je langere ritten maakt en ook nog eens met zoveel bochten zoals ze in de Eifel zijn.
Hier kan ik wel weer een paar maanden op teren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

@Booyaa je moet natuurlijk wel wat zitvlees kweken of je zadel is niet optimaal (te zacht is vaak juist niet goed).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
botoo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:32:
@Booyaa je moet natuurlijk wel wat zitvlees kweken of je zadel is niet optimaal (te zacht is vaak juist niet goed).
Standaard MT09 zadel en die is volgens mij al niet te optimaal maar wat zitvlees kweken was ook wel nodig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:06
Binnenkort ga ik verhuizen en heb dan een grotere schuur tot mijn beschikking. Ik zit heel erg te spelen met het idee om een motorlift/heftafel in die schuur te plaatsen..

Zijn er mensen die hier nog advies over hebben wat betreft merk en mechaniek? Is het echt zoveel beter met een compressor of is een ander soort systeem ook goed? HBM heeft heftafels, maar zijn die wel goed? HBM heeft weleens kwaliteits issues volgens mij.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:05
@Leviathius ik wil ook zo een tafel aanschaffen straks na mijn verhuizing.
Garage van 7 x 2,70 ter beschikking dan.

Ben er nog niet uit wat of hoe.
Ik zag bij J&J Suspension dat ze gewoon manuele heftafels hebben. Met de voet omhoog pompen.
Werkt eigenlijk ook wel goed.

De man van moeder klust en handelt een beetje in motoren en die heeft juist weer een elektro/hydraulische tafel.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Bommes schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
@Leviathius ik wil ook zo een tafel aanschaffen straks na mijn verhuizing.
Garage van 7 x 2,70 ter beschikking dan.

Ben er nog niet uit wat of hoe.
Ik zag bij J&J Suspension dat ze gewoon manuele heftafels hebben. Met de voet omhoog pompen.
Werkt eigenlijk ook wel goed.

De man van moeder klust en handelt een beetje in motoren en die heeft juist weer een elektro/hydraulische tafel.
Dat is helemaal lekker zo'n flinke garage! Mijn schuur is grofweg 4,5m bij 3m. Dus niet erg ruim eigenlijk. Maarja als ik zo'n lift kan laten verzinken ofzo in de vloer of weet ik veel dan is het wellicht wel mogelijk.

Met zo'n voetpomp had ik ook gezien bij Datona en HBM. Weet alleen niet wat handig is. Electronisch lijkt mij ook wel prima. Maar dan is het ook weer dat ik hem nou niet zó vaak zal gebruiken.. Lastig lastig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38
Leviathius schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:05:
Binnenkort ga ik verhuizen en heb dan een grotere schuur tot mijn beschikking. Ik zit heel erg te spelen met het idee om een motorlift/heftafel in die schuur te plaatsen..

Zijn er mensen die hier nog advies over hebben wat betreft merk en mechaniek? Is het echt zoveel beter met een compressor of is een ander soort systeem ook goed? HBM heeft heftafels, maar zijn die wel goed? HBM heeft weleens kwaliteits issues volgens mij.
Ik heb een HBM 300 met voetpomp, mijn advies / ervaring voor een heftafel:
  • Een verwijderbare plaat onder je achterwiel is extreem praktisch
  • De voorwielklem zoals op de HBM tafel ben ik niet echt een fan van, liever een inrijwielklem
  • Motor altijd met een spanband/riem vastzetten aan de ogen op de tafel, als hij er af flikkert..
  • Je gaat ook een motorlift willen hebben, zeker als je motorfiets geen middenbok heeft
  • De HBM tafels (behalve het 500 model) zijn geen schaarliften. Dat wil zeggen dat als je de motor omhoog krikt dat deze omhoog en naar achter zal bewegen (kan problemen geven in smalle ruimtes/garages)
  • Een voetpomp werkt opzich prima, maar het duurt wel even. Voor een volgende tafel zou ik eentje op perslucht / elektrisch durven overwegen, vooral een stuk sneller als je vaak naar boven / beneden moet met de motor
Denk dat het dat zo'n beetje is :) Verder ontlopen die tafels elkaar niet zoveel in kwaliteit gok ik, zal ongetwijfeld allemaal uit China komen. Wel grote verschillen in prijs tussen de verschillende aanbieders van Chinese tafels, waarbij HBM vaak de goedkoopste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@theredone51 Bedankt! Erg handige inzichten vanuit een eindgebruiker. Ik schrijf al je punten op en ga ik zeker rekening mee houden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Booyaa schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

Standaard MT09 zadel en die is volgens mij al niet te optimaal maar wat zitvlees kweken was ook wel nodig ;)
Ik heb de originele comfort seat van de MT09, maar een flinke verbetering is het niet.

Voor echt comfort moet je denk ik bij gel zadels zijn. (Bagster, Top Sellerie, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Vergeet je zithouding ook niet. Ik had altijd last van mijn zitvlak(ook van mijn rug) na een flinke rit op de GSR, op slechte dagen zelfs al na een uur of twee. Dat zadel wat er op zat was ook puur decoratie. Toen een goedkope niergordel aangeschaft en weg was de pijn, dus puur zithouding/ doorzitten.

Nu een rugprotector met niergordel. Ik rijd niet meer zonder.

[ Voor 9% gewijzigd door R0y. op 24-08-2021 13:27 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Ik heb een paar dagen vrij, goed excuus om ook weer eens een route te rijden :) Random route van internet geplukt, een rondje van zo'n 300 km rond de Belgische grens. Nu na ongeveer 250km* ben ik op de helft, prima te doen allemaal. 95% kleine boerenweggetjes, altijd leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U-mP6D36tjY-uWjF2zOvKl6OTRo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lAqPf3WOO1rMnIMWRlUhgIlW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5fkJNmAOMSlLHOp08NpeYrBGsc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ukyc9z8E1Y2I5vTHgDyqsAIv.jpg?f=fotoalbum_large

Om de eeuwige navigatie-discussie weer eens aan te halen: Ik blijf erg fan van mijn tomtom rider. Pluk een random .gpx van internet, prak het online in MyDrive en het synchroniseert vanzelf als track naar het apparaat. Daarop met een paar klikken starten en het navigeert naar het beginpunt, onderweg even stoppen of een stukje van de route afgaan is allemaal geen probleem.

*Voordat iemand zegt dat ik niet kan rekenen: het is zo'n 100km rijden naar het startpunt :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:14:
Deze jongen heeft gekeken, gezeten, geluisterd, heel veel complimentjes gegeven over mijn bike en wil er even over nadenken (hij was wat laat dus hadden geen tijd voor een proefrit). We zien het wel :)
Denk dat dit hem wel gaat worden. Hij vroeg vandaag nog een paar dingen en zei dat hij voor 90% zeker is dat hij hem wilt kopen, maar eerst graag nog een proefrit wil maken. Het is momenteel bagger weer dus word waarschijnlijk dit weekend dan. Heb ik nog even om zo'n documentje in het Engels over te typen.

Erg dubbel gevoel. Had stiekem gehoopt dat het langer zou duren voordat hij verkocht werd, zodat ik nog een paar weken kon rijden nu het mooi weer is (nuja, momenteel dus niet :+ ). Enfin, de prijs die ik ervoor krijg is gewoon juist en dan kan ik me echt gaan focusen op een clubstyle bike. We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
pl0xs schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:55:
[...]

Ik heb de originele comfort seat van de MT09, maar een flinke verbetering is het niet.

Voor echt comfort moet je denk ik bij gel zadels zijn. (Bagster, Top Sellerie, etc.)
Klopt, en ik wil hem eigenlijk ook nog een paar CM verhogen dat ik wat lekkerder kan zitten met mijn benen. Dus de kans is zeker groot dat ik zo'n zadel ga halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Chakotay Oude baileybrug bij Mol / Postel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:48

4x2

lộn xộn quá

Leviathius schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Dat is helemaal lekker zo'n flinke garage! Mijn schuur is grofweg 4,5m bij 3m. Dus niet erg ruim eigenlijk. Maarja als ik zo'n lift kan laten verzinken ofzo in de vloer of weet ik veel dan is het wellicht wel mogelijk.

Met zo'n voetpomp had ik ook gezien bij Datona en HBM. Weet alleen niet wat handig is. Electronisch lijkt mij ook wel prima. Maar dan is het ook weer dat ik hem nou niet zó vaak zal gebruiken.. Lastig lastig :)
Ik heb best wat jaartjes dagelijks met die dingen gewerkt en zo'n voetpompje werkt gewoon prima, echt zwaar gaat het niet.
Daarvan was er ook 1 van de 2 zo'n goedkopere en die heeft het jaren zonder problemen volgehouden, ik zou het er gerust op durven gokken.

Wat betreft de opmerkingen van @theredone51 :
Een verwijderbare achterwielplaat is inderdaad erg handig, evenals zo'n (goedkope) motorlift.
Voorwielklem/inrijgoot heb ik eigenlijk zelden gebruikt.
4x2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:25:
En aangezien het ideale aantal motoren n+1 is ga ik morgen weer ergens kijken (als ie niet weg is)
Owja, het ideale aantal motoren is nog steeds n+1, want de 'nieuwe' komt volgende week ergens ;)
Heb m niet eens horen lopen, ik gok het er wel op.

[ Voor 7% gewijzigd door 4x2 op 24-08-2021 15:22 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Correct :p Grappig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Denk dat dit hem wel gaat worden. Hij vroeg vandaag nog een paar dingen en zei dat hij voor 90% zeker is dat hij hem wilt kopen, maar eerst graag nog een proefrit wil maken. Het is momenteel bagger weer dus word waarschijnlijk dit weekend dan. Heb ik nog even om zo'n documentje in het Engels over te typen.

Erg dubbel gevoel. Had stiekem gehoopt dat het langer zou duren voordat hij verkocht werd, zodat ik nog een paar weken kon rijden nu het mooi weer is (nuja, momenteel dus niet :+ ). Enfin, de prijs die ik ervoor krijg is gewoon juist en dan kan ik me echt gaan focusen op een clubstyle bike. We gaan het zien :)
Mocht dit ooit voor iemand van pas komen in het Engels (en hier en daar wat aangepast om het nog dekkender te maken):
Agreement for test ride
This “agreement for test ride” is in effect for the test riding of a motorcycle leading to a potential purchase agreement of said motorcycle.

Motorcycle: …………………. Year of manufacturing: ……….. Color: ………..
License Plate: ……….. VIN ID: ………………….

Date of test ride: …………………. Start time: ……….. End time: ……….. Location: ………………………..

Agreed sales price prior to the start of the test ride: …………..…….

By signing this agreement, both parties agree with the below conditions. Despite this agreement being written in English, Czech law is applicable.
1) The selling party has prior to the test ride made a ride of their own to ensure that the motorcycle doesn’t have any “underlying issues”. If this happens to be the case though, these will be listed here:

………………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………………….
2) Prior to the test ride, the prospective buyer has optically checked the motorcycle and listed down any issues found:
…………………………………………………………………………………………….…………….

…………………………………………………………………………………………………………..
3) The prospective buyer is accountable for a and all traffic violations that occurred during the time of the test ride.
4) In case damages to the motorcycle and/or to third parties arise during the test ride of which the total amount of the incurred damages is smaller than ……………………. then the prospective buyer is obligated to pay this amount immediately in cash to the selling party.
For damages incurred higher than ……………………. the prospective buyer is obligated to purchase the motorcycle within 7 days for the agreed sales price listed in this agreement, and pay any additional amounts obligated to third parties involved, if any.
5) At the start of the test ride, the selling party has received a security deposit/guarantee which the prospective buyer receives back at the moment of returning the motorcycle in the same condition as at the start of the test ride.
Security deposit / guarantee amount: .............................................................
By signing this “agreement for test ride” both parties agree that this agreement is accepted, and legally binding

Selling party Prospective buyer
Name:
ID Number:
Address:

Signature:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Laatst online: 10:13
Chakotay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:52:
Om de eeuwige navigatie-discussie weer eens aan te halen: Ik blijf erg fan van mijn tomtom rider. Pluk een random .gpx van internet, prak het online in MyDrive en het synchroniseert vanzelf als track naar het apparaat. Daarop met een paar klikken starten en het navigeert naar het beginpunt, onderweg even stoppen of een stukje van de route afgaan is allemaal geen probleem.
Geen idee hoe lang het er al in zit, maar op TomTom MyDrive kan je scenic routes aanzetten, zo zie je welke wegen mooi zijn om te rijden. Dit is iets waarvan ik me al jaren afvroeg waarom zoiets niet al bestond. Hoe dan ook, zo maak ik al een kleine week elke dag een nieuwe route door Europa, werkt erg fijn :)

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chakotay
@torx jup, werkt best aardig. Kan ook op het apparaat zelf met "bochtige route", ideaal om ad hoc een snel rondje in elkaar te zetten of de woon-werk route interessanter te maken.

Dit was overigens mijn route van vandaag, in totaal heb ik zo'n 500km gereden incl snelweg naar de route & terug naar huis. Start/eindpunt was linksboven bij Steenbergen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YxjmfKu0nG1XGGbmT90YDXZRes=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9GSFGBQX2DwpS4VM0oy5hPVt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Chakotay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:11:
@torx jup, werkt best aardig. Kan ook op het apparaat zelf met "bochtige route", ideaal om ad hoc een snel rondje in elkaar te zetten of de woon-werk route interessanter te maken.

Dit was overigens mijn route van vandaag, in totaal heb ik zo'n 500km gereden incl snelweg naar de route & terug naar huis. Start/eindpunt was linksboven bij Steenbergen.

[Afbeelding]
Hé die route is voor mij zeker te doen als ik hem ietsje korter maak. Bedankt! Steenbergen is voor mij 50km, 600 op een dag vind ik net iets te veel. Dat doet enkel @timmie271.

Edit: verkeerd gelezen, route is zo zeker voor mij te doen. 50 heen, 300 route en weer 50 terug.

[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 24-08-2021 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Komende vrijdag* ga ik anders weer eens een route uitzetten. Dat wil zeggen, kijken of de route die ik bij elkaar heb geklikt wat is. Tankstations controleren (kaartmateriaal is niet altijd up to date), pauzeplekken inplannen, eventuele uitkijkpunten toevoegen.

180km heen, route van 260km, 180km terug. Met nog wat omleidingen door overstromingsschade en omrijden hier en daar zit ik dan ook dichter bij de 700 dan bij de 600km. :X

Mits het dan redelijk weer is. Een klein buitje ben ik niet bang voor, maar als het de hele dag gaat regenen kan ik wel leukers verzinnen die dag. :+

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-08-2021 20:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
R0y. schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Hé die route is voor mij zeker te doen als ik hem ietsje korter maak. Bedankt! Steenbergen is voor mij 50km, 600 op een dag vind ik net iets te veel. Dat doet enkel @timmie271.

Edit: verkeerd gelezen, route is zo zeker voor mij te doen. 50 heen, 300 route en weer 50 terug.
500 was incl de heen- en terugrit voor mij inderdaad :)

Ik vond de route erg goed te doen, zeker het eerste stuk bijna alleen maar kleine weggetjes. Een heel klein stukje onverhard (hard ingereden gravel oid, zeker als het droog is prima te doen op straatbanden), en ik kwam 1 tractorsluis tegen waar je met de motor ook zonder problemen langs kan. Op het einde van de route stonden wel een paar borden ivm afgesloten straten op 2 en 3 september, mocht je dan toevallig willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Een kennis heeft een HBM heftafel, maar daar is de pomp al 2 keer van stuk gegaan. Hij kan natuurlijk pech hebben gehad.

Ik kwam deze heftafels tegen: https://valkenpower.com/hefbruggen/motorfietsliften-quadlift
Net iets duurder dan HBM, maar vooral deze heftafel vind ik dan interessant.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999

botoo

💀 too old to die young

Lijkt verdacht veel op de tafels die HMB verkoopt maar dan in een andere kleur.
Dat de pomp stukgaat lijkt me pure pech, ik denk dat het merendeel van dezelfde pomp leverancier komt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

botoo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:22:
Lijkt verdacht veel op de tafels die HMB verkoopt maar dan in een andere kleur.
Dat de pomp stukgaat lijkt me pure pech, ik denk dat het merendeel van dezelfde pomp leverancier komt.
Iemand zei dat Valkenpower de importeur van HBM is voor die heftafels, of dat waar is weet ik niet.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Verkeerd gelezen..

[ Voor 96% gewijzigd door mr_zippey op 25-08-2021 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:58
Chakotay schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:11:

[Afbeelding]
Dan zit je wel heel dicht bij mij :)
Edit: dat was het vertrekpunt..... ow ok.

Wellicht een keer samen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit

Ik heb een handmatige staan, maar er komt een nieuwe waar ik ook de compressor op aan kan sluiten. Met sommige zaken moet de lift vaak omhoog / omlaag om bepaalde zaken te controleren. Dan wordt je het snel moe om elke keer dat ding omhoog te pompen. Ook zou ik er eentje pakken waarbij je een luikje hebt om het achterwiel eenvoudig te demonteren.

Het mooiste is een elektrische met twee luiken, maar daar betaal je ook voor. Dat is voor mijn hobbymatig gebruik een beetje te.
Grubeater schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Een kennis heeft een HBM heftafel, maar daar is de pomp al 2 keer van stuk gegaan. Hij kan natuurlijk pech hebben gehad.

Ik kwam deze heftafels tegen: https://valkenpower.com/hefbruggen/motorfietsliften-quadlift
Net iets duurder dan HBM, maar vooral deze heftafel vind ik dan interessant.
De liften van Valkenpower en HBM en de anderen zijn allemaal hetzelfde. Alleen het kleurtje is dan net wat anders. Toevallig wil ik ze bij Valkenpower halen omdat die op steenworp afstand voor mij zit. Als er dan iets is kan je makkelijk terug :)

[ Voor 27% gewijzigd door Thoit op 25-08-2021 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

LankHoar schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:27:
[...]
Mocht dit ooit voor iemand van pas komen in het Engels (en hier en daar wat aangepast om het nog dekkender te maken):
[...]
Er staat een typfout onder 3). "a and all" moet "any and all" zijn lijkt me.
Verder is het best een lap tekst geworden. Stuur je het voorafgaand aan de testrit al naar de potentiële koper? Ik zou dit namelijk graag vantevoren ontvangen om door te lezen en niet ter plekke hiermee geconfronteerd worden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Gisteravond nog weer een mooi rondje gereden:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLW-0K-RDMknurg2AIhO5_OzMmsdREckYkx8dZJycWz9t0oe6MBAc_34z-Cu1t6Bv9cgZJMgkXUSm8BpM3SmAVavA-p8KG5juhjsWTKEI__BvhuaCxHFr-zuwoq-MiIiWrzCMrTnwaM2O6m1micuPsetsw=w1292-h970-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWZo_dz9l_BA7fhvx6WktcfEwWQTxo5RJ6vkweNtTuEV7NWYENyxiL7QATOZYCbAL_2nNZmW3TxOH2ayVBXj4NfQro4cEfJwauXWiVDpREOD5IRY3cQjj59oKKJb7PlhjKjBprEqSgkpsjE_8AMQO2a4A=w1292-h970-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Het is weer die tijd van het jaar; dagen worden korter, sneller donker, maar toch nog alle vliegebeestjes in de lucht wegens de nog zachte temperaturen. Resultaat gisteren toen ik rond 22u thuiskwam: 300 lijken op mijn jas, helm, koplamp... (schatting, neen, niet geteld... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
JanPedaal schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:00:
[...]

Er staat een typfout onder 3). "a and all" moet "any and all" zijn lijkt me.
Verder is het best een lap tekst geworden. Stuur je het voorafgaand aan de testrit al naar de potentiële koper? Ik zou dit namelijk graag vantevoren ontvangen om door te lezen en niet ter plekke hiermee geconfronteerd worden.
Thanks, aangepast!

Ja zeker, heb deze zojuist ook gedeeld met de aspirant koper. Het is vrij veel tekst, maar gewoon duidelijk en niets geks in beide richtingen m.i. Indekkingen voor de koper, en geruststelling over de borg voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:52

charrel

Cortisol4life..

s006110 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:48:
Gisteravond nog weer een mooi rondje gereden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is die zakdoek voorop voor lekkende keerringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 20:54
Hi motorfans, ik val even met de deur in huis. Ik heb een Yamaha R1 uit 2014 - model RN12 - en ik heb volgens mij last van een koelvloeistof lek in één van de slangen. Ik weet steeds beter waar ik het over heb op technisch vlak, alleen op het gebied van koeling van een motor valt nog veel bij te leren. Ik heb de roze aanslag verwijderd voor mijn vorige rit en nu zit het er weer op na een rit van 150km.

Zou iemand aan de hand van de foto's kunnen vertellen waar ik naar zit te kijken zodat ik een beetje op het juiste spoor word gezet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9gznz9WV41Cf-9NLL8fV0iDvic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQeo1E8Dny4U6M4XKlxMJpvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHN4VkMrdOxAVsgUsWxO4kmlbKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mmfmUA94JvS6x0dV8cMAJMAz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZVb3IApTcHaC1bgLk1wF9SQ1AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9UPFAVDoJ54eFxacX6DQwk6l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s51s0KU7pleWDiV50cezN7r3Ojc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mifCAjF7jaUVPqthlc5kVnvz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcdDFctKyQTf8wGbZHb13p4dtsg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0DPlL4j8hO6bVkKdZQz9RJd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Motor stationair warm laten draaien tot de fan aan slaat, en dan kijken waar hij lekt? Oppassen, warm koelvloeistof is warm ;)

Also, pas op, houd je temperatuurmeter in de gaten, want je fan kan kapot zijn (En dat hij daarom te warm wordt -> overdruk -> koelvloeistof naar buiten gooien).

[ Voor 39% gewijzigd door _eLMo_ op 25-08-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dier
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 20:54
_eLMo_ schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:51:
Motor stationair warm laten draaien tot de fan aan slaat, en dan kijken waar hij lekt? Oppassen, warm koelvloeistof is warm ;)

Also, pas op, houd je temperatuurmeter in de gaten, want je fan kan kapot zijn (En dat hij daarom te warm wordt -> overdruk -> koelvloeistof naar buiten gooien).
Fan werkt nog, dat heb ik gecontroleerd. Ik zie nu net dat er een rubberen beschermhoes over een ringklem zat. Ik heb die net een klein beetje losgedraaid, de buizen verder in elkaar geschoven en weer goed aangedraaid. Ik maak zo alle roze aanslag schoon en Ik ga m vanavond weer eens uitvoerig testen. Ik ga denk ik de koelvloeistof ook maar eens vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fc_Vo-5zlNdJWrpA0P6AwYtzzVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU1yJRyYJ2fFlWq9RtO8gLUb.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 340 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.