Zo gaan die dingen nu eenmaal. De mensen zijn het zat. Zij kunnen er niets aan doen dat de politie niet veel doet/kan doen. De politie hád, net als in Duitsland, voortvarender kunnen optreden tegen herrie uitlaten. Want daar wordt nauwelijks iets aan gedaan. Voor zover ik weet, doen ze dat alleen tijdens de TT. Verder slechts sporadisch. Ze hebben er geen zin in, of het is geen prioriteit. Dat hebben we dan weer aan de politiek te danken die de politie steeds uitkleedt, zodat ze er ook geen tijd aan kunnen besteden.
Ik vind het pure discriminatie. Ik heb nooit met blerpijp gereden of asociaal rijgedrag vertoond en toch wordt ik gestraft. Het is en voelt niet goed.
Ja, dat klopt. Ik vind het zelfs discutabel, net als de afsluitingen ivm sluipverkeer. Ik betaal wegenbelasting voor alle wegen. Waarom mag ik dan op bepaalde tijden niet over dat bepaalde weggetje rijden? Als de poltitiek die snelweg niet uitbreidt waardoor er dagelijks kilometers file staat, mag ik geen alternatieve route nemen. Dat is toch ook raar? Ik moet verplicht in de file, terwijl ik een oplossing heb.
Nouja, dat is hier ook aan de hand. Het is ook niet alleen de herriepijpen, maar gasten die keihard over zo'n dijk scheuren of de toeren lekker laten oplopen. Want die motor loopt natuurlijk veel lekkerder op 7000rpm dan 3500...
Dat de mensen er last van hebben kan ik mij levendig indenken. In het pittoreske Gorinchem waar ik eerst woonde, kwamen ook dikwijls motoren voorbij. En dan komt er zo'n groep van 20 HD's voorbij...dan heb je een paar minuten lol als je van motorgeluid houdt, maar als je een gesprek probeert te voeren is het verplicht stilte. En voor de mensen aan zo'n dijk is dat dus op een mooie dag in het weekend elke 15 minuten zo. Als je je niet kunt voorstellen dat dat best vervelend is als je daar woont, moet je er een keer op visitie gaan en ervaren hoe het is. Ik vind het eigenlijk asociaal van de motorrijders dat er geen begrip is voor deze acties. Ik roep het al jaren en zeg er steeds bij dat we niet moeten janken als straks alles wordt afgesloten. En wat gebeurt er nu: huilie huilie, we zijn zo zielig...
Maar iedereen, ik incluis, hadden er zelf wat aan kunnen doen door onze collega motorrijders erop aanspreken, hardop zeggen dat je niet met die groep meegaat omdat er lieden zijn die asociaal gedrag vertonen. Maar ja, dan ben je dat watje natuurlijk. Geen échte motorrijder.
En tenslotten, ik herhaal mijzelf maar weer, heb ik geen goed woord over voor die nepperds van de MAG. De motorrijders huilgroep noem ik ze maar. Die zijn heel goed in slachtoffer spelen en ze zetten zich voor allerlei dingen in, behalve voor de acceptatie van onze hobby. Zij als belangengroep hadden hier wat mee moeten doen, samen met de RAI. De RAI is ook zo'n nepgroep die de verkopers van die blèrpijpen stimuleert en dan nu een posteractie doet met 'luid is uit', Erg geloofwaardig als je eigen leden zo'n Jeckill & Hyde uitlaat verkopen...
Dat is natuurlijk alleen maar 'legaal' omdat die geluidsmeting tot een bepaald toerental gaat. Dat is net als die klep in de BMW GS uitlaat.
En inderdaad, zoals je zelf aangeeft, ben ik benieuwd of deze maatregelen ooit teruggedraaid worden. Dat zal wel niet lukken, want 'wij' kunnen nooit aantonen dat we ons leven gebeterd hebben. Ik heb niet gekeken op Motoforum in de topics over dit probleem, maar ik kan mij de toon wel een beetje voorstellen. Veel motorrijders hebben alleen commentaar over de afsluitingen zelf, maar hebben totaal geen gevoel dat het door henzelf/hun broeders komt. Totaal geen zelfreflectie of gewoon de asociale instelling dat ze hun hobby niet moeten inperken. Ja, zo komen we ergens. Ik denk overigens niet dat we het gaan redden met demonstraties of tochten met politiebegeleiding om te laten zien dat niet iedereen aso is. De mensen aan zo'n dijk vinden het best zo. Lekker rustig, dus voorlopig gaan ze alleen maar piepen als het dreigt opgeheven te worden. Ik geloof ook niet dat alle motorrijders ineens hun leven beteren. En ook al zijn het maar een paar motorrijders die herrie maken (wat ik niet geloof), die mensen onthouden alleen die herriemakers.
Geen fijn vooruitzicht.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.