Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 338 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.724 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:35:
Hier was toch laatst iemand die voor zijn T7 een setje Haan wielen had laten maken?

Ben benieuwd wat het kost om een velg naar een groter formaat te laten ombouwen.
Dus naaf blijft, spaken en velg nieuw.
Haan wielen 21"x 1.6 voor de diverse cross motoren kosten ongeveer 550 euro, compleet, dus met naaf.
Let wel op dat je tractiecontrole / ABS systeem kan omgaan met de andere wieldiameter. Ik neem aan dat je niet een velgmaat omhoog gaat om dan met een hele dunne band te gaan rijden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Mijn Speed Triple is verkocht, komend weekend komt de nieuwe eigenaar 'm ophalen. Het voordeel is dat het een aardige gast is dus dat doet wat minder pijn.

Foto ter herinnering... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z45ykz70tYc0sXz8ZJwK8Y3KwgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OTdD4hppaWErjdpjGUtsTnmq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:38

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Ik wil niet over die weg rijden, ik wil in dat bos wandelen, waar het parkeerterrein alleen bereikbaar is via die weg..
Staat er geen T op je rijbewijs? Kan je ter plekke even een dikke tractor huren 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

FiXeR.nl schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:32:
Mijn Speed Triple is verkocht, komend weekend komt de nieuwe eigenaar 'm ophalen. Het voordeel is dat het een aardige gast is dus dat doet wat minder pijn.

Foto ter herinnering... :'(

[Afbeelding]
Volgende week stuurt hij je een foto dat hij er een verlengde achterbrug op heeft laten zetten :*)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:19:
Zoiets zou mij wel verleiden om met een zo groot mogelijke motorclub op en neer te toeren daar, te beginnen om 21:00
Als je al die energie nou had gestoken in de aso-motorrijders te bewegen om niet met die blèrpijpen rond te rijden, hadden we nou geen flauwe grappen over die afsluitingen hoeven maken. Idem voor die zogenaamde belangengroepen die nu de vermoorde onschuld spelen.

Ik dacht dat we klaar waren met de discussie, maar blijkbaar begint het nu echt te steken. Terwijl iedereen die een klein beetje nadenkt en ziet wat er gebeurde dit al jaren geleden had kunnen zien aankomen. We hebben dit collectief aan onszelf te danken. Vooral aan onze aso collega motorrijders, onze broeders, die voor hun eigen puberale lol de boel verziekt hebben voor iedereen. En onszelf omdat wij er alleen maar om gelachten hebben en ons duimpje hebben opgestoken voor de herrie die ze maakten.

Acties van MAG en RAI zijn rijkelijk te laat. Maar ja, als ze de 'luid is uit' actie 10 jaar geleden hadden gestart, waren ze weggehoond als mietjes,watjes, zeurpieten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:
Ik vraag me trouwens af of een rechter hier in mee gaat (in mijn specifieke geval). Ik heb namelijk alleen maar een motorrijbewijs.. dus als ik daar in het bos wil wandelen, wat moet ik dan? Met de motor over het fietspad gaan lopen?
Op dezelfde manier als mensen zonder auto- en motorrijbewijs? Of anders maar niet? Het is niet alsof wandelen in dat specifieke bos een grondrecht is ofzo.

Ik ga echt die afsluitingen niet verdedigen, maar dit soort redenaties raken natuurlijk kant noch wal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:18:
[...]

Paddockstand op wielen, ideaal. Je "duwt" hem zo in de hoek zodat de motor niet in de weg staat.

[Afbeelding]
Da's best handig eigenlijk. Ik moet ook maar eens de diameter van de as opmeten, wil voor de komende winter wel een achterstand eigenlijk. Ook makkelijk met de ketting smeren. Wieltjes zijn niet eens nodig, maar als ze er op zitten is dat wel praktisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Vrijdag schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Da's best handig eigenlijk. Ik moet ook maar eens de diameter van de as opmeten, wil voor de komende winter wel een achterstand eigenlijk. Ook makkelijk met de ketting smeren. Wieltjes zijn niet eens nodig, maar als ze er op zitten is dat wel praktisch.
Zo’n stand zoals die van mij is vaak wel iets duurder, maar dat is ook niet gek.

Jij zou gewoon een universele kunnen pakken als je de hawk enkel wilt opbokken, je moet alleen even kijken of je bobbins hebt (of de schroefdraad om ze te bevestigen) of dat je van die lepels moet hebben waar je de achterbrug op zet. Als je kan zou ik voor bobbins gaan, veel stabieler. Sommige paddockstands zijn wat lager dan andere maar dat zal
voor jouw motor weinig uitmaken.

Ik had eerst bobbins op de duke maar bij de paddockstand van Datona bleef het achterwiel gewoon op de grond staan :7

Edit: ik lees net dat je een enkele achterbrug hebt.. :9

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 16-08-2021 23:23 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!
Ik heb nog geen antwoord ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PO12F9Lgg5UhyIXkbvTtyGjto_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UZ1zLUI3u9PMhoPUnSyAPUI2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Zi1Js_O64owDpZKuMi7kN2RUu0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5Xa10TSf3sNajYFwacPX2Ua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jE4TcqHXohcADtHueLpXiAkRbQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8cgEICISSv9yI11rdDdsQ8Hi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x-JGz7PZgLHOAFDwYNe_vWZroMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XxWLu35NnZ7z8fSigxciCkjn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc0zFShaTrIRoVzjQbEWUlERkco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYCGwIVAi6jSGSrnG0i4yJSi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DU2oXUZIVrH_XskfnKPKiJ4xGMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMSZFAk6JHwshz2g6VpfAQ4A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xadDbMR07OT2cC9jXsuUJ1lch0Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWEU6v3hF1wKXH1oft6jQvbK.jpg?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nu nog een bijpassend nektasje van Louis Vroomvroom of Moto Chanel :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 17-08-2021 00:13 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:19:
[Afbeelding]

Zoiets zou mij wel verleiden om met een zo groot mogelijke motorclub op en neer te toeren daar, te beginnen om 21:00
En dan lekker janken als er een totaalverbod komt

Ik snap het allemaal wel. Teveel lui hebben schijt en dan krijg je dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cputune
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-08-2021
dus tussen 21 en 9 mogen we wel daar zijn?

Wordt een leuke nachrit dan........ bewoners zullen niet slapen denk ik.

Logisch dat bord ook kan beter hele seizoen verbieden ipv weekend. Kan doordeweeks ook nog langsgaan.

Lekker gemeentes motorrijders pesten.

Ik denk dat veel bewoners aso luide uitlaten beu zijn ook.

[ Voor 10% gewijzigd door cputune op 17-08-2021 05:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
warcow schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:16:
Waarschijnlijk ga ik over 2-3 weken een motorvakantie van 1-2 weken doen. ik twijfel tussen Denemarken/Zweden/Noorwegen of de richting van Italië/Kroatië maar in principe is alles nog mogelijk.

Heeft iemand hier nog goede tips of adviezen? Het liefst zou ik wat campings afgaan en/of wildkamperen.
Ga eerst naar Denemarken, dan Zweden en tenslotte Noorwegen. Als je het andersom doet valt Zweden en
Denemarken vies tegen. Campings zijn er daar zat, ook genoeg hutten, maar die kunnen wat moeilijker te krijgen zijn. Let echter op dat aan wildkamperen ook behoorlijk wat regels hangen. Vaak is de grond prive, en dan moet je volgens mij van de eigenaar toestemming hebben om daar te kunnen kamperen, en zie in the middle of nowhere de eigenaar maar eens te vinden. Ook mag je volgens mij in een straal van x meter van huizen niet kamperen. Ik ben niet van het kamperen, dus ik weet de regels niet exact. Er staat mij wel iets van bij.

Als je alleen naar Noorwegen wil, zou ik persoonlijk de boot van noord Denemarken naar zuid Noorwegen pakken. Wij hadden hem destijds vanuit Kiel naar Oslo, dan zit je dus een dag op de boot. Met een ruige zee hadden wij geen oog dicht gedaan. Dan ben je echt gesloopt voor je überhaupt nog moet gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
cputune schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 05:05:
dus tussen 21 en 9 mogen we wel daar zijn?

Wordt een leuke nachrit dan........ bewoners zullen niet slapen denk ik.

Logisch dat bord ook kan beter hele seizoen verbieden ipv weekend. Kan doordeweeks ook nog langsgaan.

Lekker gemeentes motorrijders pesten.

Ik denk dat veel bewoners aso luide uitlaten beu zijn ook.
Wat denk je dat er gebeurt als daar regelmatig s nachts mensen irritant gaan lopen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 15:14
418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:31:
[...]

En dan lekker janken als er een totaalverbod komt

Ik snap het allemaal wel. Teveel lui hebben schijt en dan krijg je dit
Het antwoord blijft net zo makkelijk als simpel: handhaven, dikke boete voor te veel herrie.
Nu verbieden we gewoon een hele groep n.a.v. een paar asocialen.

Zo langzamerhand krijg ik wel wat vlekjes in mijn nek en gedachten aan een oorlog die geweest is.
(zal het netjes houden)

Ik vind het pure discriminatie. Ik heb nooit met blerpijp gereden of asociaal rijgedrag vertoond en toch wordt ik gestraft. Het is en voelt niet goed.

Vraag blijft alleen hoe je dit weer terug draait en daar kan ik alleen maar zeer sceptisch zijn. Er is door de rechter een precedent geschapen en daar wordt door alle gemeentes dankbaar (mis)gebruik van gemaakt.

In wezen is nu de politiek aan zet, maar die zitten er alleen voor zichzelf....... dus..... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
f2ride2001 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:40:
[...]

Zo langzamerhand krijg ik wel wat vlekjes in mijn nek en gedachten aan een oorlog die geweest is.
(zal het netjes houden)
Jij bent af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

mphilipp schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:23:
[...]
Als je al die energie nou had gestoken in de aso-motorrijders te bewegen om niet met die blèrpijpen rond te rijden, hadden we nou geen flauwe grappen over die afsluitingen hoeven maken. Idem voor die zogenaamde belangengroepen die nu de vermoorde onschuld spelen.

Ik dacht dat we klaar waren met de discussie, maar blijkbaar begint het nu echt te steken. Terwijl iedereen die een klein beetje nadenkt en ziet wat er gebeurde dit al jaren geleden had kunnen zien aankomen. We hebben dit collectief aan onszelf te danken. Vooral aan onze aso collega motorrijders, onze broeders, die voor hun eigen puberale lol de boel verziekt hebben voor iedereen. En onszelf omdat wij er alleen maar om gelachten hebben en ons duimpje hebben opgestoken voor de herrie die ze maakten.

Acties van MAG en RAI zijn rijkelijk te laat. Maar ja, als ze de 'luid is uit' actie 10 jaar geleden hadden gestart, waren ze weggehoond als mietjes,watjes, zeurpieten.
Ik ben het niet met je oneens hoor, maar het "wij" wat je beschrijft bestaat in mijn ogen niet. Ik rij vrijwel altijd alleen en als ik met iemand rij, is die net zo netjes qua geluid en volgen van de verkeersregels als ik (en dat is behoorlijk netjes). Ik ken dus niemand die ik aan kan spreken op zijn/haar gedrag en duimpjes opsteken naar herriemakers heb ik nooit gedaan.
[...]
Ik vind het pure discriminatie. Ik heb nooit met blerpijp gereden of asociaal rijgedrag vertoond en toch wordt ik gestraft. Het is en voelt niet goed.
Dit dus. Jammer dat je af bent :>

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
JanPedaal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:04:
[...]

Ik ben het niet met je oneens hoor, maar het "wij" wat je beschrijft bestaat in mijn ogen niet. Ik rij vrijwel altijd alleen en als ik met iemand rij, is die net zo netjes qua geluid en volgen van de verkeersregels als ik (en dat is behoorlijk netjes). Ik ken dus niemand die ik aan kan spreken op zijn/haar gedrag en duimpjes opsteken naar herriemakers heb ik nooit gedaan.

[...]

Dit dus. Jammer dat je af bent :>
Eens, iedere motorrijder die ik ken gedraagt zich netjes, helaas is er altijd een groepje rotte appels.

Wat ik altijd een interessante vind: stel dat je aan zo'n weg woont en motor rijd: dan mag je dus ook niet meer sweekends een rondje weg op de motor.. Of hebben zij een uitzondering gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
darkkingll schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Eens, iedere motorrijder die ik ken gedraagt zich netjes, helaas is er altijd een groepje rotte appels.

Wat ik altijd een interessante vind: stel dat je aan zo'n weg woont en motor rijd: dan mag je dus ook niet meer sweekends een rondje weg op de motor.. Of hebben zij een uitzondering gekregen?
Wat denk je zelf? ;)

Het valt mij altijd wel tegen hoe erg er wordt gehuild omdat er op 1 specifieke weg niet gereden mag worden. Ga je ergens anders rijden, er is tig doezend kilometer aan weg in NL. Mensen hebben er last van, ga gewoon ergens anders heen.

En kom niet aan met "Ja maar straks!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Wat denk je zelf? ;)

Het valt mij altijd wel tegen hoe erg er wordt gehuild omdat er op 1 specifieke weg niet gereden mag worden. Ga je ergens anders rijden, er is tig doezend kilometer aan weg in NL. Mensen hebben er last van, ga gewoon ergens anders heen.

Ja maar... ja maar...
Tuurlijk kan dat en op de wegen die hier in dit topic genoemd worden heb ik zelf nooit gereden. Het gaat me om het principe. Dat stuit mij (en velen met mij, zo blijkt) nogal tegen de borst.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
Ja, wacht even, maar niet met zijn allen nu naar Duitsland komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:13:
[...]

Wat denk je zelf? ;)

Ja maar straks! (Geintje)
Ikzelf heb sowieso niet zoveel last ervan, hier in de noordelijke provincies mag je nog netjes overal komen.
Ik ben alleen bang dat de trend zich doorzet: er worden steeds meer wegen afgesloten, niet alleen in NL maar ook in .de etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JanPedaal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Ja maar... ja maar...
Tuurlijk kan dat en op de wegen die hier in dit topic genoemd worden heb ik zelf nooit gereden. Het gaat me om het principe. Dat stuit mij (en velen met mij, zo blijkt) nogal tegen de borst.
En je snapt niet dat het voor de omwonenden erg vervelend is dat het hele weekend motoren langs hun huis janken? En het niet te doen is om een agent daar het hele weekend neer te zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Het antwoord blijft net zo makkelijk als simpel: handhaven, dikke boete voor te veel herrie.
Nu verbieden we gewoon een hele groep n.a.v. een paar asocialen.
Zo gaan die dingen nu eenmaal. De mensen zijn het zat. Zij kunnen er niets aan doen dat de politie niet veel doet/kan doen. De politie hád, net als in Duitsland, voortvarender kunnen optreden tegen herrie uitlaten. Want daar wordt nauwelijks iets aan gedaan. Voor zover ik weet, doen ze dat alleen tijdens de TT. Verder slechts sporadisch. Ze hebben er geen zin in, of het is geen prioriteit. Dat hebben we dan weer aan de politiek te danken die de politie steeds uitkleedt, zodat ze er ook geen tijd aan kunnen besteden.
Ja, dat klopt. Ik vind het zelfs discutabel, net als de afsluitingen ivm sluipverkeer. Ik betaal wegenbelasting voor alle wegen. Waarom mag ik dan op bepaalde tijden niet over dat bepaalde weggetje rijden? Als de poltitiek die snelweg niet uitbreidt waardoor er dagelijks kilometers file staat, mag ik geen alternatieve route nemen. Dat is toch ook raar? Ik moet verplicht in de file, terwijl ik een oplossing heb.

Nouja, dat is hier ook aan de hand. Het is ook niet alleen de herriepijpen, maar gasten die keihard over zo'n dijk scheuren of de toeren lekker laten oplopen. Want die motor loopt natuurlijk veel lekkerder op 7000rpm dan 3500...

Dat de mensen er last van hebben kan ik mij levendig indenken. In het pittoreske Gorinchem waar ik eerst woonde, kwamen ook dikwijls motoren voorbij. En dan komt er zo'n groep van 20 HD's voorbij...dan heb je een paar minuten lol als je van motorgeluid houdt, maar als je een gesprek probeert te voeren is het verplicht stilte. En voor de mensen aan zo'n dijk is dat dus op een mooie dag in het weekend elke 15 minuten zo. Als je je niet kunt voorstellen dat dat best vervelend is als je daar woont, moet je er een keer op visitie gaan en ervaren hoe het is. Ik vind het eigenlijk asociaal van de motorrijders dat er geen begrip is voor deze acties. Ik roep het al jaren en zeg er steeds bij dat we niet moeten janken als straks alles wordt afgesloten. En wat gebeurt er nu: huilie huilie, we zijn zo zielig... :'(
Maar iedereen, ik incluis, hadden er zelf wat aan kunnen doen door onze collega motorrijders erop aanspreken, hardop zeggen dat je niet met die groep meegaat omdat er lieden zijn die asociaal gedrag vertonen. Maar ja, dan ben je dat watje natuurlijk. Geen échte motorrijder.

En tenslotten, ik herhaal mijzelf maar weer, heb ik geen goed woord over voor die nepperds van de MAG. De motorrijders huilgroep noem ik ze maar. Die zijn heel goed in slachtoffer spelen en ze zetten zich voor allerlei dingen in, behalve voor de acceptatie van onze hobby. Zij als belangengroep hadden hier wat mee moeten doen, samen met de RAI. De RAI is ook zo'n nepgroep die de verkopers van die blèrpijpen stimuleert en dan nu een posteractie doet met 'luid is uit', Erg geloofwaardig als je eigen leden zo'n Jeckill & Hyde uitlaat verkopen...

Dat is natuurlijk alleen maar 'legaal' omdat die geluidsmeting tot een bepaald toerental gaat. Dat is net als die klep in de BMW GS uitlaat.

En inderdaad, zoals je zelf aangeeft, ben ik benieuwd of deze maatregelen ooit teruggedraaid worden. Dat zal wel niet lukken, want 'wij' kunnen nooit aantonen dat we ons leven gebeterd hebben. Ik heb niet gekeken op Motoforum in de topics over dit probleem, maar ik kan mij de toon wel een beetje voorstellen. Veel motorrijders hebben alleen commentaar over de afsluitingen zelf, maar hebben totaal geen gevoel dat het door henzelf/hun broeders komt. Totaal geen zelfreflectie of gewoon de asociale instelling dat ze hun hobby niet moeten inperken. Ja, zo komen we ergens. Ik denk overigens niet dat we het gaan redden met demonstraties of tochten met politiebegeleiding om te laten zien dat niet iedereen aso is. De mensen aan zo'n dijk vinden het best zo. Lekker rustig, dus voorlopig gaan ze alleen maar piepen als het dreigt opgeheven te worden. Ik geloof ook niet dat alle motorrijders ineens hun leven beteren. En ook al zijn het maar een paar motorrijders die herrie maken (wat ik niet geloof), die mensen onthouden alleen die herriemakers.

Geen fijn vooruitzicht.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

En je snapt niet dat het voor de omwonenden erg vervelend is dat het hele weekend motoren langs hun huis janken? En het niet te doen is om een agent daar het hele weekend neer te zetten?
Ik snap dat heel goed. Sluit de weg dan af voor al het gemotoriseerde verkeer behalve bestemmingsverkeer. Lijkt me een stuk eerlijker en rustiger. Maar nee, dan kan de wethouder er niet meer overheen in zijn cabrio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JanPedaal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:18:
[...]

Ik snap dat heel goed. Sluit de weg dan af voor al het gemotoriseerde verkeer behalve bestemmingsverkeer. Lijkt me een stuk eerlijker en rustiger. Maar nee, dan kan de wethouder er niet meer overheen in zijn cabrio..
Dat andere verkeer veroorzaakt niet zoveel geluidsoverlast of gevaarlijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Dat dat laatste niet te doen is heeft helaas diepere oorzaken, iets met budget, onderbetaling, onderbezetting etc.
Ik vind het wel mooi hoe ze het in het Harz en de eifel aanpakken: onverwachte grootscheepse controles, waardoor mensen wel 2x nadenken voor ze zonder demper rond gaan scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
darkkingll schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Dat dat laatste niet te doen is heeft helaas diepere oorzaken, iets met budget, onderbetaling, onderbezetting etc.
Ik vind het wel mooi hoe ze het in het Harz en de eifel aanpakken: onverwachte grootscheepse controles, waardoor mensen wel 2x nadenken voor ze zonder demper rond gaan scheuren.
Dat is gewoon een cultureel verschil. En ik snap ook wel dat je niet zoveel moeite gaat steken om een paar entitled motorrijders een weg te gunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

Dat andere verkeer veroorzaakt niet zoveel geluidsoverlast of gevaarlijke situaties.
Dit is een zeer discutabele uitspraak. Motorrijders zijn beter herkenbaar als geluid producerend, en zullen ongetwijfeld een groter probleem zijn qua geluid dan de sportwagens met dikke uitlaten, maar de gevaarlijke situaties kan je niet alleen de motorrijders aanrekenen. Dat ontstaat door het gezamenlijk gebruik van de weg door wandelaars, hardlopers, ruiters, fietsers, wielrenners, e-bikers, motoren en auto's, allemaal met verschillende snelheden en ruimtegebruik. Daarom mijn stelling dat je beter al het gemotoriseerd vervoer kan weren, zodat eindelijk duidelijk wordt dat het de senioren op e-bikes zijn die voor alle ellende verantwoordelijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JanPedaal schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:04:
[...]
Ik ben het niet met je oneens hoor, maar het "wij" wat je beschrijft bestaat in mijn ogen niet.
Uiteraard, maar ik kan niet een hele lijst van namen hier typen om ieder individu die dat deed op te sommen, toch? Zo gaat het met die maatregelen ook. Ze zetten geen bord neer om Piet met z'n HD met J&H uitlaat te weren, maar gewoon alle motorrijders. Zo gaat dat... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Dat is gewoon een cultureel verschil. En ik snap ook wel dat je niet zoveel moeite gaat steken om een paar entitled motorrijders een weg te gunnen.
Ja en nee. Het is er volgens mij vooral ingesleten doordat men regelmatig controleerde. Zie ook alle Nederlanders die vlak voor de motorvakantie naar Duitsland toch nog maar weer de demper terugplaatsen want je weet maar nooit.
Dat doet men voor ritjes in NL niet, simpelweg omdat er toch niet op word gecontroleerd (behalve met de tt).
Ik denk trouwens niet dat het om een paar gaat, maar om zeker 75% die zich wel netjes kunnen gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

darkkingll schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:20:
[...]
Precies dat. Als men dat soort controles nou 2x per maand op verschillende plekken in het land deed, zou het probleem zó opgelost zijn. De herriemakers schroeven braaf bij de grens hun db killer er weer in als ze naar Duitsland gaan, dus het is zeer zeker effectief. Als ze het dan ook zo streng doen als in Duitsland, dus boete + niet meer verder rijden, zou het zomaar vrij snel afgelopen kunnen zijn. Maar dan moeten ze het wel volhouden. Helaas zal het aan budget ontbreken, dus het gaat niet gebeuren.

In Rotterdam hebben wij enorm veel overlast van supercars die lekker scheuren over de lange rechte wegen. Soms ook paraderen overdag langs de terasjes in de Witte de Withstraat, maar die is inmiddels afgesloten (ze doen het dus niet alleen voor motoren) maar midden in de nacht houden ze straatraces. En zo'n dikke sportwagen hoor je echt kilometers ver. Het is net of Max Verstappen hier rondrijdt met de demo Red Bull (die met de V10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
cyntax schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:10:
[...]

Voor zulke recente BMW motoren zal ik altijd even langs een dealer gaan (mocht de motor niet bij een dealer te koop staan). Die weten direct of alle terugroep acties zijn uitgevoerd of niet en hoe de motor is onderhouden. Ze kunnen ook direct zien of het een import fiets betreft wat overigens niet direct iets slechts hoeft te betekenen. Er zitten hier en daar wel maandagochtend modellen tussen (waaronder die van mij) dus het is altijd een beetje hit or miss. Ik zou in ieder geval zeker niet een 1200GS kopen zonder garantie aangezien mij dat al meer dan 2000 euro heeft bespaard in de afgelopen 12 maanden.

Maatje van mij rijdt op een 1200GSA LC uit 2014, die schijnen de meeste kinderziektes te hebben alleen heeft hij er totaal geen problemen mee gehad, terwijl die van mij uit 2018 juist veel problemen heeft gehad.
De GS'en zie je het meeste rondrijden, dan is de kans nu ook eenmaal groter dat er iets kapot gaat. Vaak gaan mensen pas dingen melden als het niet goed is. Als het goed is, hoor je ze vaak niet.
mphilipp schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Uiteraard, maar ik kan niet een hele lijst van namen hier typen om ieder individu die dat deed op te sommen, toch? Zo gaat het met die maatregelen ook. Ze zetten geen bord neer om Piet met z'n HD met J&H uitlaat te weren, maar gewoon alle motorrijders. Zo gaat dat... :+
Een J&H uitlaat is niet luider, dat was het misschien ooit nu echter niet meer: Door het systeem te committeren aan de parameters die zijn vastgelegd in de EU-wetgeving, zal de Smartbox indien nodig naadloos en subtiel ingrijpen. Rijders hoeven zich in geen enkele situatie zorgen te maken dat ze de wet overtreden; het systeem is altijd legaal, ongeacht de geselecteerde soundmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:35:
[...]
Een J&H uitlaat is niet luider, dat was het misschien ooit nu echter niet meer: Door het systeem te committeren aan de parameters die zijn vastgelegd in de EU-wetgeving, zal de Smartbox indien nodig naadloos en subtiel ingrijpen. Rijders hoeven zich in geen enkele situatie zorgen te maken dat ze de wet overtreden; het systeem is altijd legaal, ongeacht de geselecteerde soundmodus.
Precies, ze overtreden de wet niet, maar dan moet je weten hoe die wet in elkaar zit. Die meet het geluid stationair en bij zoveel toeren. Nou, dan gaat die klep open bij zoveel toeren + 1, en maakt op dat moment wél een teringherrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

Dat eerste is niet waar. Ik woon in de Krimpenerwaard, dichtbij de Lekdijk en er komen dus ook vaak motoren langs. De enige motoren waar we wat meer last van hebben zijn de luidruchtige H-D's, die dan vaak ook nog muziek aan hebben. Groepen 'normale' motoren hoor je wel, maar vallen nauwelijks op. Auto's maken vaak net zoveel geluid: rolgeluid van de banden (vooral als de weg nat is), stereo hard met de ramen open (als t mooi weer is), en natuurlijk het geluid van de uitlaat. En er rijden véél meer auto's dan motoren hier.

Wellicht dat het anders is als je net langs een stuk rijdt waar de mooie bochtjes liggen, maar in het normale verkeer vallen de meeste motoren eigenlijk niet op.

Oh en groepen wielrenners die altijd bij de wegversmalling roepen dat er een versmalling is. Ja, dat weet ik inmiddels wel 8)7

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
Dat is nog wat mij het meest steekt. Sluit het dan voor gemotoriseerd verkeer.
Dan is het voor iedereen duidelijk en is er draagvlak en begrip.

Nu sluit je 1 groep uit waarbij de goede onder de slechte moeten lijden. Dat kan en mag nooit de bedoeling zijn. Als je hiermee akkoord gaat kun je de lijn snel doortrekken naar andere groepen..... met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jolke schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:16:
Ja, wacht even, maar niet met zijn allen nu naar Duitsland komen. :P
Daar spelen ze dit zelfde spel al veel langer. Er zijn genoeg wegen in de Eifel te vinden waar je in het weekend helemaal niet meer mag komen met de motorfiets (Anlieger Frei).

In Cochem hebben ze op de route náár het stadje een doorgaande weg van een snelheidsbeperking voorzien waarbij motoren maar 50Km/h de afdaling naar de stad mogen maken terwijl het overige verkeer er 70Km/h mag rijden (dubbelbaans). Vroeger stonden er daar nog borden 'Rasen ist Out' maar daar trok niemand zicht iets van aan :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb, als hobby auto, een mini. Leuke scene eromheen. Hoop jonge gasten en in de groepsapps is het allemaal decat/ non resonated / pops&bangs. Herrie pijpen zijn supertof!

Terwijl je weet dat daardoor er over een jaar of wat er ook maatregelen komen...

Waarom begon ik over de epenerbaan? Dat is gewoon echt raar gegaan. Er wonen geen mensen aan de epenerbaan, eea is ingezet op "verspreiden van verkeersstromen".... :?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Will_M schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Daar spelen ze dit zelfde spel al veel langer. Er zijn genoeg wegen in de Eifel te vinden waar je in het weekend helemaal niet meer mag komen met de motorfiets (Anlieger Frei).

In Cochem hebben ze op de route náár het stadje een doorgaande weg van een snelheidsbeperking voorzien waarbij motoren maar 50Km/h de afdaling naar de stad mogen maken terwijl het overige verkeer er 70Km/h mag rijden (dubbelbaans). Vroeger stonden er daar nog borden 'Rasen ist Out' maar daar trok niemand zicht iets van aan :+
Dat lijkt me niet wenselijk voor de veiligheid.. krijg je auto's die je rearenden.. maak het dan 50 voor iedereen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:24
ToolkiT schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:26:
[...]

Dat lijkt me niet wenselijk voor de veiligheid.. krijg je auto's die je rearenden.. maak het dan 50 voor iedereen..
Eens, het is een ontzettend gevaarlijke actie. Je krijgt verkeer wat zich (nog meer) ergert aan de motorrijders, omdat ze de rest ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afgelopen weekend ook een weekendje weg geweest op de motor. Viel me al op dat er allerhande verboden zijn. Kwam zelfs afgelopen vrijdagmiddag specifieke sluipverkeer verboden alleen voor de motor tegen. Dus maandag t/m vrijdag van 16:00 tot 20:00 alleen voor motoren verboden.

Wat daar de achterliggende ratio achter is; geen idee.

Heb zelf een 1290SA-S met Akrapovic eronder. Niet heel stil, maar stuk stiller dan mijn vorige motor.
Maar wat ik onderweg langs heb horen komen sloeg soms ook echt alles. Vooral de choppers, maar ook wat racers die echt zoveel herrie maakten dat ik mijn eigen motor nieteens meer hoor. En natuurlijk met mach 6 voorbij vliegen. Nu had ik mijn vrouw achterop, dus sowieso rustig aan gedaan, maar je schaamt soms je ogen uit je kop voor de mede motorrijders.

Tevens nog een frustratie die ook bijdraagt aan de overlast; fietsers. Op de smallere weggetjes ben ik continu groepen fietsers van twee kanten tegengekomen. Deze moesten natuurlijk 2/3 breed rijden. Al dan niet half dementerend op een elektrische fiets die veel te hard gaat en moeilijk onder controle te houden leek. Gevolg; constant remmen en optrekken. Met een beetje normaal aan de kant rijden was dat opgelost geweest.

Moet overigens zeggen dat ik nog steeds niet helemaal tevreden ben over de overstap van een bekabelde intercom naar bluetooth. Accu doet het boven verwachting, maar het aanmelden van de Sena headsets blijft geklooi. En dan nog geregeld storing en weet ik wat.

Garmin Zumo XT bevalt wel boven verwachting. Echt een topding. Hele verbetering vanaf m'n 595.

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 17-08-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
Eerder dit jaar op het circuit van Lelystad had ik een discussie met een oudere man op een oudere Yamaha ADV / toer motor (geen idee wat voor een, ik heb geen verstand van ADV). Die wees mij er juist op dat ik heel gevaarlijk bezig was omdat mijn motor veel te stil zou zijn en ik daarom een keer omver gereden zou worden (Kawasaki Z900 met katalysator, middendemper en goedgekeurde einddemper met DB killer). Desondanks vind ik mijn motor zeker niet "fluisterstil", maar ik zei de beste meneer ook dat meer uitlaatgeluid niet veiliger is en dat "we" op die manier de niet-motorrijders juist alleen maar meer irriteren en dat het probleem alleen maar groter wordt. Daar was hij dusdanig niet van gediend dat hij het gesprek maar afkapte.

Toch heb ik wel het idee dat het langzaam beter wordt en dat er steeds minder mensen met open pijpen rondrijden, althans hier in de regio (Achterhoek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ToolkiT & @Eddos

https://www.google.nl/maps/@50.1404248,7.1682395,14.13z

In Duitsland werkt dat 'Google Streetview' niet maar het gaat dus om de B259,. een 4-Baans weg waarbij je met je motorfiets dus maar beter op de rechterbaan naar beneden kunt 'sukkelen'. Controles daar: 24/7 :'(

Een jaartje of 15 geleden was dat nog dagelijks één groot circuit-festival met voornamelijk 'locals'.

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 17-08-2021 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Will_M schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:36:
@ToolkiT & @Eddos

In Duitsland werkt dat 'Google Streetview' niet maar het gaat dus om de B259,. een 4-Baans weg waarbij je met je motorfiets dus maar beter op de rechterbaan naar beneden kunt 'sukkelen'. Controles daar: 24/7 :'(
Ik was via de fotos een beeld aan het zoeken..
Vond deze op de B259..

https://www.google.nl/map...ro-0-fo100!7i13312!8i6656

Wat een dodenweg zeg! :+

Hier is het trouwens 2 baans:
https://www.google.nl/map...-ro-0-fo100!7i8192!8i4096

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 17-08-2021 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:29
Ik ben wel benieuwd wat de rol van elektrisch motorrijden hierin gaat spelen.

Mochten motoren ook steeds vaker elektrisch worden, zou dit dan weer een reden zijn om de wegen weer te openen voor motorrijders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
Eddos schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Eens, het is een ontzettend gevaarlijke actie. Je krijgt verkeer wat zich (nog meer) ergert aan de motorrijders, omdat ze de rest ophouden.
Duitsers zijn wel vaker raar. Ik was laatst in de buurt van Bamberg, daar heb je ook een weg die sweekends afgesloten is voor motorrijders, maar dat bord staat voor de kruizing, op het moment dat je de snelweg afrijd..enorm makkelijk te missen, mijn vader had het bord niet eens gezien..

[ Voor 6% gewijzigd door darkkingll op 17-08-2021 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ToolkiT schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Ik was via de fotos een beeld aan het zoeken..
Vond deze op de B259..

https://www.google.nl/map...ro-0-fo100!7i13312!8i6656

Wat een dodenweg zeg! :+

Hier is het trouwens 2 baans:
https://www.google.nl/map...-ro-0-fo100!7i8192!8i4096
Er zijn grote stukken '3-Baans' waarbij het stijgende verkeer twee banden ter beschikking heeft en de laatste paar kilometers zijn 4 baans (2 + 2). De vlakkere stukken in het midden én helemaal bovenin zijn 2-baans.

Maar zoals gezegd: Een jaar of 15 geleden werd daar dagelijks de GP van Duitsland verreden, althans daar leek het destijds wél op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Weet iemand de decibel regels in oostenrijk buiten de bekende 95Db regel op bepaalde wegen in tirol:

Ik ben dus bekend met dit plaatje:
https://gis.tirol.gv.at/r...rbote_reutte_Motorrad.pdf

hier mag je niet rijden als je motor meer dan 95Dba produceert op het kentekenbewijs. maar wat mag er dan op alle andere wegen?

reden van deze vraag:
mijn VN900 heeft Cobra uitlaten met de stilst mogelijke DB killer, maar zijn vrij luid. ik heb voor de OEM uitlaat te monteren een beugeltje nodig en dat staat ondertussen al 5 weken in back-order bij kawasaki. ik ga volgende week die kant uit en kan nog wel wat gaan rommelen met demperwol of glasvezelband of kacheltouw maar ik ga denk ik niet echt heel laag uit kunnen komen met de dragpipes. Die paar wegen die afgesloten zijn heb ik allemaal al een paar keer gezien dus dat geloof ik wel maar wat mag er dan in de rest van oostenrijk?

mijn RDW registratie maakt het allemaal nog interessanter denk ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ATiqgpu6h2qvJRFNtbQVj7J9muE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mo6cV7agi1Du1N8Y8OrW8zOB.png?f=fotoalbum_large

want volgens dit mag ik gewoon overal rijden :9 :+

als ik de uitlaten met met een smartphone + DB app, dan kom ik niet boven de 92 uit maar ik heb weinig vertrouwen in de accuraatheid hiervan.

dus is iemand bekend met de algemene regelgeving in oostenrijk qua motor geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Will_M schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:36:
@ToolkiT & @Eddos

Een jaartje of 15 geleden was dat nog dagelijks één groot circuit-festival van voornamelijk 'locals'.
Daar was ik ook twee maanden geleden. Mooi weggetje omhoog vanuit Cochem, maar ik was blij uit het toeristische stadje te zijn. :Z

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:42

A13X

Dude

hmmm zeg jongen en meiden de tendens in de topic niet teveel overhoop gooien hé!

Jullie gooien zo de volgorde overhoop!

Welke banden
Geluidsdiscussie
Eerste motorfiets
Geluidsdiscussie
Welke aftermarket uitlaat
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Welke olie
Geluidsdiscussie
Vermogen discussie, 100pk is al overkill in Nederland!
Geluidsdiscussie
Elektrische motors
Geluidsdiscussie
Ja hallo! post eens foto's!
Geluidsdiscussie
@Bommes Random ik ben op vakantie geweest of omgedonderd post :+ *;
Geluidsdiscussie
Deutschland!
Geluidsdiscussie
Een GS "Moehhhhhhhh" is een koe
Geluidsdiscussie
Het grote motoren zijn prut want ik pas er niet op @Vrijdag post.
Geluidsdiscussie
De kleine motoren zijn prut want ik pas er niet op @Patrock post.
Geluidsdiscussie
Het kauf ein BWM @noes post
Geluidsdiscussie
Het kauf ein KTM post van @R0y. :> en @Maegrim
Geluidsdiscussie
De "ik verlaat dit topic want jullie zijn gemeen" post.
Geluidsdiscussie
De wat een dure onderhoudsrekening post
Geluidsdiscussie
de @Melkunie ligt weer eens met z'n bakkes in het zand post
Geluidsdiscussie

Word er echt gezellig op als we elke keer zo happen op een geluidsopmerking en de discussie nog harder herkouwen als een GS Honda van @timmie271 gras :>

Ontopic/hap dan ook maar: Er is een groep binnen de samenleving is die het liefste zo hard mogelijk gehoord wilt worden. Hier last van sommige auto's/motoren omdat er een debiele uitlaat op zit, vooral de pops and bangs jeugd(?) en een aantal motorrijders die graag gezien willen worden en dan niet voor hun veiligheid. Je kunt zo hard roepen als je wilt maar zolang je die specifieke groep niet aanpakt kom je helemaal nergens met die maatregelen. Die gaan ergens anders in een dorp/stad wel aandacht lopen zoeken. Lekker lomp doen en dan giechelen als een pubermeisje want wat was dat aso zeg hihi ze keken allemaal boos om.

En je mede motorrijder aanspreken? Soort zoekt soort, geld ook hier, ik rij nooit met mensen met een idioot harde uitlaat, dat is mijn "type" niet.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reloader
@A13X :)F sorry man!

[ Voor 42% gewijzigd door Reloader op 17-08-2021 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Ik voel me aangesproken :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@A13X post eens fotos dan!!

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
A13X schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:59:
hmmm zeg jongen en meiden de tendens in de topic niet teveel overhoop gooien hé!

Welke banden
Geluidsdiscussie
Eerste motorfiets
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Welke olie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Elektrische motors
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Deutschland!
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Het kauf ein KTM post van @Roy en @Maegrim
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie

Word er echt gezellig op als we elke keer zo happen op een geluidsopmerking en de discussie nog harder herkouwen als een GS Honda van @timmie271 gras :>

Ontopic/hap dan ook maar: Er is een groep binnen de samenleving is die het liefste zo hard mogelijk gehoord wilt worden. Hier last van sommige auto's/motoren omdat er een debiele uitlaat op zit, vooral de pops and bangs jeugd(?) en een aantal motorrijders die graag gezien willen worden en dan niet voor hun veiligheid. Je kunt zo hard roepen als je wilt maar zolang je die specifieke groep niet aanpakt kom je helemaal nergens met die maatregelen. Die gaan ergens anders in een dorp/stad wel aandacht lopen zoeken. Lekker lomp doen en dan giechelen als een pubermeisje want wat was dat aso zeg hihi ze keken allemaal boos om.

En je mede motorrijder aanspreken? Soort zoekt soort, geld ook hier, ik rij nooit met mensen met een idioot harde uitlaat, dat is mijn "type" niet.
Je tagged mij verkeerd ;w

Heb je die KTM al gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Reloader schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:46:
Weet iemand de decibel regels in oostenrijk buiten de bekende 95Db regel op bepaalde wegen in tirol:

Ik ben dus bekend met dit plaatje:
https://gis.tirol.gv.at/r...rbote_reutte_Motorrad.pdf

hier mag je niet rijden als je motor meer dan 95Dba produceert op het kentekenbewijs. maar wat mag er dan op alle andere wegen?

reden van deze vraag:
mijn VN900 heeft Cobra uitlaten met de stilst mogelijke DB killer, maar zijn vrij luid. ik heb voor de OEM uitlaat te monteren een beugeltje nodig en dat staat ondertussen al 5 weken in back-order bij kawasaki. ik ga volgende week die kant uit en kan nog wel wat gaan rommelen met demperwol of glasvezelband of kacheltouw maar ik ga denk ik niet echt heel laag uit kunnen komen met de dragpipes. Die paar wegen die afgesloten zijn heb ik allemaal al een paar keer gezien dus dat geloof ik wel maar wat mag er dan in de rest van oostenrijk?

mijn RDW registratie maakt het allemaal nog interessanter denk ik [Afbeelding]

want volgens dit mag ik gewoon overal rijden :9 :+

als ik de uitlaten met met een smartphone + DB app, dan kom ik niet boven de 92 uit maar ik heb weinig vertrouwen in de accuraatheid hiervan.

dus is iemand bekend met de algemene regelgeving in oostenrijk qua motor geluid?
De rest van Oostenrijk is dan vrij idd, wat op jouw typeplaatje of bij de RDW staat geld. Anders zijn er tabellen waar hij in opgezocht word.

Smartphone app met DB app zou ik bij wegblijven, die zijn ongekalibreerd onnauwkeurig en dan nog is de combi van jouw telefoon met app onbekend.

;)

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

A13X schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:59:

Welke banden
Geluidsdiscussie
Eerste motorfiets
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Welke olie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Elektrische motors
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Deutschland!
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Het kauf ein KTM post van @Roy en @Maegrim
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie
Geluidsdiscussie

Uitlaten discussie is sowieso zinloos, met een standaard uitlaat kun je ook genoeg herrie produceren als je altijd in de 1e versnelling rijdt >:) >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

A13X schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:21:
[...]

De rest van Oostenrijk is dan vrij idd, wat op jouw typeplaatje of bij de RDW staat geld. Anders zijn er tabellen waar hij in opgezocht word.

Smartphone app met DB app zou ik bij wegblijven, die zijn ongekalibreerd onnauwkeurig en dan nog is de combi van jouw telefoon met app onbekend.

;)
Gaat hem om de geluidsdruk bij stationair? Die is voor de street namelijk 94 db, dus dan zou ik in Tirol mogen rijden?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jolke
Zullen we die uitlaten discussie er maar uit-laten dan?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:03
Foto's? Gras kauwen? Zandhappen? Pootje baden met de motor?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CvVKSlRS6GlHmG-deX_eSo9qSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgDtKmFmy0wYss6WEe8xGMIG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

mini update van mijn zoektocht, word lichtelijk vertraagd door een andere mini die op komst is. (die maken soms ook een tering herrie, maar luisteren ho maar)

Momenteel op het oog, afhankelijk van de proefrit:
BMW opties:
Afbeeldingslocatie: https://mediapool.bmwgroup.com/cache/P9/201609/P90235676/P90235676-the-new-bmw-r-1200-gs-rallye-11-2016-2250px.jpg
Of in deze kleurstelling:
Afbeeldingslocatie: https://www.carmag.co.za/wp-content/uploads/2017/04/R-1200-GS-Exclusive.jpg

de KTM opties:
Afbeeldingslocatie: https://advmoto-assets-advmoto.netdna-ssl.com/images/ARTICLES/Bikes/KTM1290SAS/Gallery/KTM1290SuperADV-Review-05.jpg
nu al kapot...fixed

Maar misschien wacht ik wel tot volgend jaar....
Afbeeldingslocatie: https://images5.1000ps.net/b-f_W3006190-husqvarna-norden-901-concept-2020-637084880176687390.jpg

Awesome

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

A13X schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

mini update van mijn zoektocht, word lichtelijk vertraagd door een andere mini die op komst is. (die maken soms ook een tering herrie, maar luisteren ho maar)

BMW opties:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

de KTM opties:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik mag niks zeggen blijkbaar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

A13X schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

BMW opties:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

de KTM opties:
[Afbeelding]
nu al kapot...fixed

[Afbeelding]
Die eerste BMW :9~ :9~

Zijn er nog plannen voor een Tweakers rit in NL dit jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
@noes, mag wel, maar het wordt zo snel ouwe koeien uit de sloot halen :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R0y.
BMW kopen? Twee KTM bestuurders die een BMW GS proberen aan te duwen. O ja.. er was ook nog een Honda bestuurder actief @Frans92

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYLE8jUiV62oKwespyBXuV3SZPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bh4wjkP3f6BK96qaFJuHLDWT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:23:
[...]

Gaat hem om de geluidsdruk bij stationair? Die is voor de street namelijk 94 db, dus dan zou ik in Tirol mogen rijden?
Yes, al is dat een zinloos getal aangezien dat dat getal een afgeleide is van de max 77dB bij langsrijden op snelheid x in versnelling y uit de euronorm.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Secsytime schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Die eerste BMW :9~ :9~

Zijn er nog plannen voor een Tweakers rit in NL dit jaar?
Ik zou zeggen zet iets op poten (y) Ik weet dat degene die de afgelopen ritten hebben geregeld hebben momenteel wat andere zaken aan hun hoofd hebben.

Awesome

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Shiny! :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik pas op elke motor 8) Het zijn de momenten dat het stoplicht op rood staat, dat het hilarisch wordt 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Melkunie schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:31:
@noes, mag wel, maar het wordt zo snel ouwe koeien uit de sloot halen :9
Je bedoelt @Will_M ? :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• f2ride2001
Back on topic dan maar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju2G6P68izDnI2F7ZqIYx26m8aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhYtCjcYA9oL2ZMoiegSH3eX.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn TL1000 met yoshimura's....... Geen idee hoeveel dB die zijn....... :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
Dat is echt zo’n t-shirt die je 1x aantrekt en nog 4 maand geniet.
Glitters tot in de bilnaad 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Iemand die nog leuke routes in West of Oost-Vlaanderen heeft? Ik heb zitten zoeken op de Vlaamse Ardennen maar dat valt volgens mij vies tegen voor hetgeen waar ik naar op zoek ben. Ik ken 1 route in West-Vlaanderen en dat is de Diekentour uit 2018 (aanrader!)maar die heb ik nu al zo vaak gereden..

Ik wil in mijn vakantie nog een dag weg met de motor en dat gebied is voor mij prima aan te rijden (Walcheren, Zeeland) en het is een keer iets anders. De meeste routes die ik heb gevonden missen nogal bochten als ik deze ga nalopen en om die kant op te gaan om rechtdoor te gaan rijden vind ik zonde. Ik heb geen moeite met 400 a 500 km rijden op een dag (heen, route en terug) maar dan moet je wel wat kunnen zien en sturen.

Indien het aanbod dus echt tegenvalt ga ik wat zoeken in Brabant.

@fdees Ik tag jou ook even, misschien dat jij er nog weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DaF*ck :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2go7UnJhEktnXvpDQRFTM-zgY48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Scq1wZA0qMoaJ1mCCMtJiS2.jpg?f=fotoalbum_large

Ze gaan hier steeds verder met d'r Cookiewall... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
Will_M schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

[Afbeelding]

Wees blij, je hebt nu de keus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

[Afbeelding]

Beetje offtopic: maar ze zullen wel moeten. Als website-eigenaar ben je verantwoordelijk voor alle cookies die bij een bezoek op jouw site geplaatst kunnen worden. Dus ook wat youtube doet bij een embed. Dit is een prima oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

Beetje offtopic: maar ze zullen wel moeten. Als website-eigenaar ben je verantwoordelijk voor alle cookies die bij een bezoek op jouw site geplaatst kunnen worden. Dus ook wat youtube doet bij een embed. Dit is een prima oplossing dus.
Hadden ze járen geleden al moeten doen. Ik accepteer sinds de tijd dat IE 'Third Party Cookies' kón blokkeren die meuk al niet.

plan: Forum vanaf nu vrij van thirdparty-trackingcookies

[ Voor 14% gewijzigd door Will_M op 17-08-2021 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 15:01

fdees

Trust me I'm an Engineer

R0y. schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:05:
Iemand die nog leuke routes in West of Oost-Vlaanderen heeft? Ik heb zitten zoeken op de Vlaamse Ardennen maar dat valt volgens mij vies tegen voor hetgeen waar ik naar op zoek ben. Ik ken 1 route in West-Vlaanderen en dat is de Diekentour uit 2018 (aanrader!)maar die heb ik nu al zo vaak gereden..

Ik wil in mijn vakantie nog een dag weg met de motor en dat gebied is voor mij prima aan te rijden (Walcheren, Zeeland) en het is een keer iets anders. De meeste routes die ik heb gevonden missen nogal bochten als ik deze ga nalopen en om die kant op te gaan om rechtdoor te gaan rijden vind ik zonde. Ik heb geen moeite met 400 a 500 km rijden op een dag (heen, route en terug) maar dan moet je wel wat kunnen zien en sturen.

Indien het aanbod dus echt tegenvalt ga ik wat zoeken in Brabant.

@fdees Ik tag jou ook even, misschien dat jij er nog weet.
Ik ben momenteel nogal vaak op de bonnefooi aan het rijden. Moet me ook nog echt eens daarin verdiepen, maar gaat van het jaar niet worden. Heb een huis gekocht en daar moet best wat in gebeuren. Waaronder de schuur geschikt maken voor de motor

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@ToolkiT haha, leuk gedaan dat shirt, de extra glitterbende maakt het wel af :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:03:
[...]

Dat is echt zo’n t-shirt die je 1x aantrekt en nog 4 maand geniet.
Glitters tot in de bilnaad 😂
Valt wel mee denk ik.. dit is gelukkig geen losse glitter want dat is hell on earth..
Ik heb dit spul gebruikt: https://www.mdpsupplies.co.uk/clothing-vinyl/gem-flex

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[Afbeelding]

Ik had dat zelfs bij mijn eigen filmpje.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:32

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

warcow schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:16:
Waarschijnlijk ga ik over 2-3 weken een motorvakantie van 1-2 weken doen. ik twijfel tussen Denemarken/Zweden/Noorwegen of de richting van Italië/Kroatië maar in principe is alles nog mogelijk.

Heeft iemand hier nog goede tips of adviezen? Het liefst zou ik wat campings afgaan en/of wildkamperen.
Zoek op
"Overnatning i det fri" voor DK
Vild camping voor SE

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Zit er een voordeel in om myrouteapp gold te kopen tov basic?
Ik maak gebruik van een TT Rider en zou dan de kaarten obv TT kunnen gebruiken, ipv de standaardkaarten.
Dat zou route afwijkingen kunnen verminderen.

Geen idee of er überhaupt verschillen in zitten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 22:17
https://www.advpulse.com/...HyrFnMO5e8ZE66lO-4jncOi3E

Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2021/08/Moto-Guzzi-V85tt-rally-competes-in-motorally.jpg

Erg tof..

@ToolkiT L of XL beetje afhankelijk van het merk.

[ Voor 21% gewijzigd door Bommes op 17-08-2021 17:11 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Reloader
Okay Foto!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2lmUbDJhIIBO1yw6a5r4reo6TIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GA4R2G27mgcUZ1ia45cwoDax.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
_eLMo_ schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:42:
[...]

Let wel op dat je tractiecontrole / ABS systeem kan omgaan met de andere wieldiameter. Ik neem aan dat je niet een velgmaat omhoog gaat om dan met een hele dunne band te gaan rijden.
Ik dacht eens te onderzoeken wat een 21 inch velg voor mijn Guzzi zou moeten kosten.

Ruimte is er genoeg, ABS kun je zelf inleren met wat knopjes drukken en een stukje 20km/u (of zo iets) te rijden.
Had een filmpje gezien van die Bret Tacs over zijn GS(A).
Die is omgebouwd naar 21inch en achter ook wat omhoog gezet. Volgens hem de moeite die BMW had moeten maken toen ze de rally versie uitbrachten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Hey, nieuweling qua motorrijden hier. Ik heb een iPhone XR en zoek een manier waarop ik dat ding op mijn stuur kan monteren. Nu hoor ik over trillingen die eventueel de stabilisatie van de iphone-camera kapot kunnen maken. Dit wil ik uiteraard zien te voorkomen. Wat raden jullie aan?

Aanvullende vraag: ik zoek een app (iOS dus) waarmee ik mooie routes kan rijden. Het liefst vermijd ik snelweg en 100 km/h wegen. Bestaat zo'n app? Ook hier zijn alle tips meer dan welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:05

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

smeerbartje schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:52:
Hey, nieuweling qua motorrijden hier. Ik heb een iPhone XR en zoek een manier waarop ik dat ding op mijn stuur kan monteren. Nu hoor ik over trillingen die eventueel de stabilisatie van de iphone-camera kapot kunnen maken. Dit wil ik uiteraard zien te voorkomen. Wat raden jullie aan?

Aanvullende vraag: ik zoek een app (iOS dus) waarmee ik mooie routes kan rijden. Het liefst vermijd ik snelweg en 100 km/h wegen. Bestaat zo'n app? Ook hier zijn alle tips meer dan welkom!
Sp connect met trillingsdemper is 2 jaar goed gegaan met de iPhone xs. Iphone7 zonder de extra trillingsdemper was wel kapot getrilt.

Op de iPhone gebruik ik scenic. Werkt ook met gpx. Ritten slaat hij goed op. En extreem leuke bochtenroutes te genereren.

——
@A13X ktm 1190 adventure kopen? (Of iemand anders)

[ Voor 3% gewijzigd door Patrock op 18-08-2021 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wat zijn nou de regels wat je verplicht moet meenemen in Duitsland? Ik lees 3 websites met 3 verschillende statements en ik weet het ff niet meer.

MOET je een reflecterend hesje + verbanddoos meenemen of is dat niet verplicht? Anwb + random website zeggen van niet maar KNMV zegt weer van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Booyaa volgens de ANWB:
https://www.anwb.nl/vakan.../verplicht-mee-in-de-auto
Met de auto is er wel wat verplicht:
Gevarendriehoek, hesje en verbanddoos.
Op de motor is die verplichting er niet.
Let wel dat is volgens de ANWB.

edit: ik zie nu dat je die ook al had bekeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 18-08-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Voor interesse peiling de Triumph op marktplaats gezet. De motor bevalt super goed, maar ik kan de laatste tijd een half uur, max een uur rijden en dan moet ik al stoppen. Ik krijg dan zulke hoofdpijn dat ik mij niet meer kan concentreren. Dat schiet natuurlijk niet op, en dacht nu is het seizoen nog goed om te verkopen. Dat ging (helaas) wat sneller dan verwacht en wordt de motor vanmiddag al afgehaald :( Twee weken geleden nog de Honda CB500 verkocht. Dus zo ga je van 3 motoren naar 1 motor. Gelukkig heb ik nog wat geld overgehouden aan de motoren, anders gingen ze ook niet weg.

Over twee weken nog het circuit op met de supermoto, en eens goed bedenken wat ik voor motor wil volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Komt die hoofdpijn door de motor/houding of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:55:
@Booyaa volgens de ANWB:
https://www.anwb.nl/vakan.../verplicht-mee-in-de-auto
Met de auto is er wel wat verplicht:
Gevarendriehoek, hesje en verbanddoos.
Op de motor is die verplichting er niet.
Let wel dat is volgens de ANWB.

edit: ik zie nu dat je die ook al had bekeken.
Klopt idd.

https://www.ikwilvanmijnm...emen-op-de-motor-per-land
Zegt dat het verplicht is.

https://www.bakkermotors.nl/motor-rijden-in-het-buitenland/
Zegt dat het geadviseerd is.

https://knmv.nl/kennisbank/verkeersregels-buitenland/
Zegt ook weer dat het verplicht is.

Edit:
Nu is het natuurlijk makkelijk om mee te nemen voor de zekerheid maar ik heb echter maar een kleine 20L tas en maat 47 als schoenmaat. Dus je kunt je hopelijk wel voorstellen dat die 20L zo vol is :+

[ Voor 12% gewijzigd door Booyaa op 18-08-2021 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Patrock schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 06:57:
[...]

@A13X ktm 1190 adventure kopen? (Of iemand anders)
Vraag je teveel of verkoop je niet actief? Want zo'n ding moet je toch zo kwijt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Vraag je teveel of verkoop je niet actief? Want zo'n ding moet je toch zo kwijt zijn :)
Beetje van beide? moet nog op marktplaats, autotrack komt bijna geen verkeer langs(200 views in een maand). vraagprijs valt op zich mee. maar denk dat heel veel mensen ook niet weten dat onderhoudsinterval bij KTM anders ligt. 40K is niet de grote beurt, die is bij 30. op 45K is het enkel een klein beurtje.

Bij een paar dealers waar ik langs ben geweest die niet standaard KTM kopen, kreeg ik het gevoel dat ze overtuigt zijn dat de grote beurt moet. Als ik aangeef dat de KTM interval bij 30 de grote beurt heeft en dit netjes gedaan is, kijken ze een beetje van jaja. Net een rot KM stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:57:
Komt die hoofdpijn door de motor/houding of is het iets anders?
Nee, komt door m'n eigen situatie waarbij ik even rustig aan moet doen. Daaraan toegeven is vooral het moeilijkste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Patrock schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Beetje van beide? moet nog op marktplaats, autotrack komt bijna geen verkeer langs(200 views in een maand). vraagprijs valt op zich mee. maar denk dat heel veel mensen ook niet weten dat onderhoudsinterval bij KTM anders ligt. 40K is niet de grote beurt, die is bij 30. op 45K is het enkel een klein beurtje.

Bij een paar dealers waar ik langs ben geweest die niet standaard KTM kopen, kreeg ik het gevoel dat ze overtuigt zijn dat de grote beurt moet. Als ik aangeef dat de KTM interval bij 30 de grote beurt heeft en dit netjes gedaan is, kijken ze een beetje van jaja. Net een rot KM stand.
Neem aan dat je rond de 10-11k zit qua vraagprijs, dan hoeft het toch niet stuk te lopen op een beurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:49

Youk

Volvo For Life

Kan ook gewoon de kilometerstand zijn die afschrikt. Jaren geleden had ik zelf mijn motor te koop staan. Nog 3K km voor grote beurt, maar die had ik al laten uitvoeren, dus kon er tegenaan. Prijs was toen de laagste op internet. Ben er nooit vanaf geraakt, had 69K km op de teller. Ding maar terug in dienst genomen en doet nog steeds zijn ding met nu 178K km op de teller.

* Youk aait zijn Viffer O+

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Veel mensen denken dat een motorblok "af" is bij 30k km.. ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock

Patrock

418O2 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Neem aan dat je rond de 10-11k zit qua vraagprijs, dan hoeft het toch niet stuk te lopen op een beurtje?
Dat is wel het bedrag waar ik op uit wil komen. Bij Goedhart staat er ook 1, die tegen de grote beurt aan zit, volgens de verkopers is hij alsnog meer waard gezien de lagere KM stand.

Ik zie een beetje extreem tegen marktplaats verkoop op, proefritjes, de ervaringen met alles wat ik afgelopen 3 jaar verkocht heb alleen maar gezeik oplevert met dat het een dag later spontaan niet meer zou werken en ze geld terug willen. Daarom ook nog niet hard mee bezig geweest met die site.

Motoport adverteert nu ook groot met dat ze motoren zoeken om in te kopen. Reageer je, krijg je of geen reactie, of net als andere handelaren die aangeven in te kopen, heel kortaf; "Geen interesse".

Of KTM eng, gaat veel stuk. Doen wij dus niets mee.

Tis een goed onderhouden motor, alle ktm kwaaltjes zijn langskomen en gefixt. heb ik ook niets op bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 17:21
Secsytime schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:29:
Veel mensen denken dat een motorblok "af" is bij 30k km.. ;) :+
En helemaal als de toerenteller weleens in de buurt van het rode is geweest. Bij het rode bereik exploderen ze spontaan, zowel motoren als auto's hebben daar last van :+
Pagina: 1 ... 338 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.