Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 337 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.677 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
noes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:56:
[...]

Mijn BMW dealer levert bandjes voor ongeveer dezelfde prijs als de online aanbieders. Kan het meteen combineren met de beurt :Y
Laatste keer dat ik een quote bij mijn (BMW) dealer vroeg kwam ik op 320 voor banden ex montage en kon ze online voor 225 krijgen.
Inmiddels staat er een bandenmontage apparaat hier in de schuur :X

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-09 20:05
@botoo Als je zoiets wil proberen dan heb ik nog een zo goed als nieuw staan voor weinig. Ik vond het voor mijn use case niet de juiste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Kun je er @Bommes niet een maken met twee gebroken vleugels :X
LOL..

Welke maat heb je @Bommes ? :P

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:16
Wilde toch nog even op de bagageoplossing discussie van een paar dagen geleden terugkomen ;)
Mijn rechterzijkoffer is ook gemonteerd :+

De goldwing is weer mobiel met het zijspan gemonteerd, helaas geen tijd meer gehad om alles optisch af te werken dus spuitwerk van het zijspan en coatwerk van alle framedelen is nog niet gedaan, maar we kunnen ermee op vakantie !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YBshGBle0KU9v9UvIp8egPUk1ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6WmN3J3iI1WW4t7ycDggV8s6.jpg?f=fotoalbum_large

Ow en over bandenprijzen gesproken, moet je eens gaan kijken wat een setje bandjenvan bijvoorbeeld een V-rod kost :'(

[ Voor 7% gewijzigd door harley op 13-08-2021 22:50 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:54

4x2

lộn xộn quá

kneusteun schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:50:
[...]
Je banden zijn wel extreem goedkoop btw?! wat voor maat is dat?
Ik kan voor mijn achterband zelfs in het goedkoopste segment niet onder de 200 komen volgens mij online.
MSX heeft 120/70/12 & 130/70/12, de 2 scooters 110/80/13 & 130/70/13

Vandaar :p

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Bioflap schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
.

De Stelvio is gewassen en koffers ingepakt! Vanmiddag eerste stop Venlo, daarna in een paar dagen naar de MG fabriek!
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Blijft een stoer ding, die Stelvio! Heb je die nog vergeleken met de BMW 1200 GS? Of wist je al op voorhand dat het een Guzzi moest worden?

En is 'ie ook zo hoog als 'ie lijkt of valt dat mee? (Voor mij zou hoog een voordeel zijn, op veel motoren zit ik best krap)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:21

botoo

💀 too old to die young

Xenophon schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

@botoo Als je zoiets wil proberen dan heb ik nog een zo goed als nieuw staan voor weinig. Ik vond het voor mijn use case niet de juiste oplossing.
Klinkt goed, ik stuur je een dm.

Morgen zit ik om 08:00 op de motor richting Teutoburgerwoud en ben laat terug, ws met pijn in mijn (*) na ~12 uur in het zadel, ik kijk er naar uit om eens over de grens te gaan.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
JanPedaal schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:24:
[...]

Is niet alleen in de zuidelijke landen hoor. Werd gisteren nog ingehaald op de A1 door iemand op een GS in een T-shirtje. Ik reed 140 op de teller dus ongeveer 130 echte km/u. Deze meneer deed 150 in zijn doorwaaishirt schat ik zo in.
Ik rij wel eens zonder gear van mijn garagebox naar mijn voortuin (stapvoets zo'n 50 meter). En voor korte ritjes binnen het dorp laat ik de motorbroek wel eens achterwege. Verder ATGATT.
[...]

Zoiets lijkt me ook handig, maar ben wat onzeker over de kleine wieltjes. Jij hebt een mooie strakke vloer maar ik heb stoeptegels in mijn garagebox. Denk je dat je hiermee over ongelijk liggende tegels heen kan komen?
Nee, dat zal geen pretje worden.

It's dogged that does it

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xenophon
Ik zal meteen even kennis maken. IT-er en Harley rijder hier. Ik volg dit topic al heel lang, maar een bericht om me voor te stellen is er nooit van gekomen.

Ik heb mijn motor rijbewijs in 2016 gehaald op wat latere leeftijd :+
Ik stam nog uit het tijdperk van de schakelbrommer. Ik had zelf een Yamaha FS1 waar ik met veel plezier op gereden, en aan gesleuteld heb.

Momenteel rijd ik een Harley Davidson Sport Glide uit 2019. Geweldige motorfiets. Het hoeft voor mij allemaal niet meer zo snel te zijn. Ik ben overigens van de EC goedgekeurde, stille, katalysator bevattende uitlaten :)

Ondanks dat het een hele fijne motor is, heb ik hem (op papier) al ingeruild voor een nieuwe Road Glide Special omdat die meer comfort bied en beter past bij mijn lengte. Maar ja, zoiets koop je niet in een keer. Daar moest ik betreft ervaring zowel als financieel naartoe groeien. De verwachting is dat ik die volgende maand ga rijden 8)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
@Xenophon waar zijn de foto's van je Harley want anders geloven we er natuurlijk niets van... :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:36
botoo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:50:
[...]

Klinkt goed, ik stuur je een dm.

Morgen zit ik om 08:00 op de motor richting Teutoburgerwoud en ben laat terug, ws met pijn in mijn (*) na ~12 uur in het zadel, ik kijk er naar uit om eens over de grens te gaan.
Ik hoop dat het meevalt met de drukte daar nu, normaal rij ik daar ook graag maar weekenden en vakantie periode hoop toeristen en bromsnor agenten…

Nu weet ik niet waar je vandaan moet maar ik rij vaak doordeweeks even die kant op. (Is voor mij 45min rijden dus dan is het goed te doen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:06:
[...]
Laatste keer dat ik een quote bij mijn (BMW) dealer vroeg kwam ik op 320 voor banden ex montage en kon ze online voor 225 krijgen.
Da's nog niets, die van mij vroeg gewoon €460 voor 2 banden. Ik dacht dat dat inclusief beurt was, maar die kwam er nog bij. Gelukkig had ik een AED bij de hand, anders had ik het niet na kunnen vertellen. 8)7
die banden kosten €260 online

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 14-08-2021 10:40 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2PQl3hxmyGuCrRf5am7QYGpaC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTUTk8HUw01hdAJel67DGovz.jpg?f=fotoalbum_large

De NES staat op mijn naam, er is een beenkleedje aangeknoopt en de profi (..) goud gespoten velgen hebben er Heidenau K66's op liggen.
Het is echt niet erg om toe te geven dat er toch wel wat gevoelens van jaloezie naar boven komen als je dit ziet :+

Volgende week komen m'n windscherm en MHR vario binnen, dan moet ie wel ongeveer perfect zijn.

leeg

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Xenophon
@Bommes

Bij deze :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcmESMSNId3dDQeqH59NIkJpTWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dz2KXfcJ9yIqSlXWx2rTUDDk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmBs5MOAbyjLT30sSO_KtskUJH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKoUqAJr7BokcXHRQZUhb6Wa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
4x2 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:07:
[Afbeelding]

De NES staat op mijn naam, er is een beenkleedje aangeknoopt en de profi (..) goud gespoten velgen hebben er Heidenau K66's op liggen.
Het is echt niet erg om toe te geven dat er toch wel wat gevoelens van jaloezie naar boven komen als je dit ziet :+

Volgende week komen m'n windscherm en MHR vario binnen, dan moet ie wel ongeveer perfect zijn.
Jij had toch een gekke E30 met een Japans blok? En je rijdt ook op brommers met kleedjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Met de nadruk op had, tegenwoordig heb ik het licht van de kleine motorblokjes gezien.

(nee, de E30 is platgewalst, die V8 ligt nu in een E36 en die staat al ruim 1,5 jaar stil omdat ik er een turbo op wil knopen maar weinig zin heb)

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Waarschijnlijk ga ik over 2-3 weken een motorvakantie van 1-2 weken doen. ik twijfel tussen Denemarken/Zweden/Noorwegen of de richting van Italië/Kroatië maar in principe is alles nog mogelijk.

Heeft iemand hier nog goede tips of adviezen? Het liefst zou ik wat campings afgaan en/of wildkamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:36
Noorwegen is beter als Zweden, Denemarken vind ik niet heel tof perse.

Als je van doorrijden houdt kan je Scandinavië beter mijden...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:13
kneusteun schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:18:

Als je van doorrijden houdt kan je Scandinavië beter mijden...
Klopt maar qua natuur is Noorwegen onovertroffen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 10:15

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:20:
[...]
Die bandenprijzen bij de dealer, dat is echt altijd 'buiten proportie' vind ik.
Ja, inderdaad. De bandenboer zei dat die dealers wel hele andere prijzen betalen en dus vaak niet eens goedkoper kunnen leveren. Dat vind ik een beetje raar, want zij kunnen ook bestellen bij MyNetMoto enzo, en dan krijgen ze volgens mij nog eens korting omdat ze meerdere sets kunnen bestellen. Maar goed, ik had geen zin in een discussie met die man.
Al wel gemerkt toen ik mijn 'internetbanden' liet monteren dat de bandenboer zei dat hij ook wel eens een prijs kon / wilde maken voor dezelfde banden en dat dat heel aardig in de buurt kwam van de internet prijzen. Maar als hij de banden mocht leveren was de montage wel gratis, dus.. :)
Ja, dat zei die man waar ik het liet doen ook. Alleen is zijn prijs, inclusief de 'gratis' montage nog altijd duurder dan online bestellen en door hem laten monteren. Het verschil is dan wel wat kleiner, maar goed. Misschien dat ie het de volgende keer helemaal mag doen. Maar ik moet er toch heen rijden, of ik dat nou doe met een set banden op de buddy of dat hij ze inkoopt. Dat het dan nog maar €20-30 verschil is, maakt ook niet heel veel uit. Ik heb er geen moeite aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
@Xenophon gaaf ding zeg, heel vet.
Lijkt me echt tof eens een keer zo een enorme Harley voor een weekendje te huren en samen met mijn vrouw lekker rond te ploffen.

Ik heb gisterenavond nog wat zitten frutselen aan de vering van mijn Guzzi.
Voorveerspanning achter hoger gezet. Zakte te ver in vond ik.
Voorzijde zakt bijna niets in als ik er op ga zitten dat is niet goed. Maar de voorveerspanning kan daar niet lager gesteld worden, staat al minimaal.

Vandaag een klein rondje gereden, uurtje of ander half van huis geweest.
Opzoek naar wat offroad stukjes.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628945451-600-x-450px-IMG_20210814_124955.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628945451-600-x-450px-IMG_20210814_125042.jpg

Beetje rustig aan rond gerommeld, wat korte stukjes onverhard rond in Mariahout, Beek en Donk gevonden die ook nog eens gewoon legaal waren.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628945450-600-x-450px-IMG_20210814_130022_BURST001_COVER.jpg

Uiteindelijk via Erp en Boekel naar Gemert en vandaar weer terug over provinciaal naar huis.

Het rijd wel redelijk offroad maar ik vind het erg snel gaan dribbelen aan de voorzijde.
Banden spanning had ik gisteren thuis al op 1,5 bar gezet. Zodat dat ook een beetje mee veert en zeker niet stuitert. Maar dat maakte dus niet veel verschil.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 18:21
4x2 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:07:
[Afbeelding]

Mensen onderschatten hoe veelzijdig en praktisch een scooter met kleedje is.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:19
Zorg schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 20:31:
[...]

Stuk voor stuk mooier en goeie motoren maar het is net de eigenzinnige voorkant van de bmw dat me erg aanspreekt. Dus niks op basis van techniek, rijeigenschappen...
En de kogel is door de kerk! Al een paar keer wezen kijken, offerte gekregen voor 2022 850GS kleurstelling maar ik vond de gele 40 years edition toch stiekem wel heel vet. Vandaag toch eens informeren tot wanneer deze nog te bestellen was....niet meer. Ze hadden volgens het systeem nog wel één op voorraad, bleek uiteindelijk diegene te zijn in de showroom :)

Nog even wat nagedacht en uiteindelijk overstag gegaan! Maandag papierwerk regelen (zakelijke lease) en dinsdag nog even langs de dealer voor de krabbel . Moet nog wel even het fietsenhok afmaken voordat ze mag komen maar dat komt goed! En wil nog een lesje pakken gezien ik in geen 10 jaar meer heb gereden! Mid-life crisis bike, here we come :P

Fotos volgen zodra ze er is!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Meer plaatjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qCgMHxGEKo9Ajo3m9-A2gGY9RJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSNgLWRYOV98xtCfUjeVsZzW.jpg?f=fotoalbum_large
Maar waar ben ik?

[ Voor 19% gewijzigd door teacher op 14-08-2021 16:38 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Damn, dat plaatsnaam bordje is net niet te lezen 8)7

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Laat maar.... 8)

Ik dácht er een Dudok tankstation in te herkennen, maar... :+

[ Voor 166% gewijzigd door Will_M op 14-08-2021 16:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Grens overgang Nijmegen / Duitsland ergens bij Wyler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Dit jaar naar Italië geweest, geweldig bevallen.

Volgend jaar waarschijnlijk Andalusië (zuid Spanje) buiten het zomerseizoen. Iemand nog mooie suggesties? Voor onderweg (sowieso Pyreneeën) maar ook voor daar?

En 2023 wordt waarschijnlijk Noordkaap, Zweden heen, Noorwegen terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophon
Bommes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:55:
@Xenophon gaaf ding zeg, heel vet.
Lijkt me echt tof eens een keer zo een enorme Harley voor een weekendje te huren en samen met mijn vrouw lekker rond te ploffen.
Dank je.
Kan ik je zeker aanraden. Loop een keer bij Central Harley-Davidson Den Bosch binnen zou ik zeggen. Leuke zaak, vriendelijk personeel. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 09:01
Heb ik die niet voorbij zien komen in Flikken Maastricht? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Zomaar kans dat we al eens samen gereden hebben, toevalling lid van Rock City Chapter? Motorsaloon Amersfoort?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon
botoo schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

Zomaar kans dat we al eens samen gereden hebben, toevalling lid van Rock City Chapter? Motorsaloon Amersfoort?
Nope, nog niet. Maar ik hoop daar in de toekomst wel langs te gaan. Ik ben wel benieuwd naar Motorsaloon Amersfoort.
Ik heb tot nu toe alleen gereden met Corridor Chapter Den Bosch en Coastriders Chapter Alkmaar.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Was een duivels rondje vandaag, tot en met haarspeldbochten in het bos. Wel weer duidelijk dat een Harley er niet op gemaakt is om met de anderen mee te komen die veel platter de bocht door kunnen. Maar volop genoten van het rondje door het Teutoburgerwoud.

De dagteller van vandaag toen ik weer thuis aankwam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cD_nEJfEtWLiFZIIwCQhbERzMjk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kahdU6YBvUAvbfXsZOz8tqqx.jpg?f=fotoalbum_medium

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Yes!

Voor suckers voor "het nieuwe bouwen" en industriële architectuur (zoals ik) is dit best een bijzondere plek.
* teacher hoopt dat ze dit nog een keer opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:48
Zonder verder te lezen voor het goede antwoord: Withuis.
Vanuit Eijsden (Mariadorp in feite) naar het zuiden de Belgische grens over. Wil je meer details weten of geloof je het wel? :+

Vandaag een vriend gaan opzoeken die in de buurt van de Nurburgring woont. Zodoende ook langs het Ahrtal gekomen. Kort samengevat: als je er vrijwilligerswerk gaat doen, houd ik je niet tegen. Zo niet: blijf er weg. Mensen zijn letterlijk de resten van hun huizen/bedrijven na de overstroming af aan het breken. Hartverscheurend. En die mensen hebben echt geen behoefte aan pottekijkers.

[Edit]Het goede antwoord was al gegeven zie ik. En inderdaad, ook een filmlocatie geweest van flikken Maastricht. Om het ontopic te houden, in die scène zat volgens mij een crossmotor (of -brommer). :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 14-08-2021 22:32 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen discussie mogelijk:
in·doc·tri·na·tie: (de; v; meervoud: indoctrinaties) 1systematische beïnvloeding met het doel eigen ideeën kritiekloos te laten aanvaarden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v92-bKm9BHfzc51JrRC5IxxhEXY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gOLfnZJuDtIDsE7II90g2WQk.jpg?f=user_large

Altijd beschermende kleding dragen op de motor, ook al is het je hobbelmotor en kom je geen meter vooruit. Binnenkort hoofdstuk 2 van de beschermendende kleding: de helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:22

Youk

Volvo For Life

Dacht al dat ik het herkende, ben daar vrijdag nog voorbij gereden toen onderweg naar de g-oloog, maar dat is een ander verhaal.

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

Rick-Jan schreef op zondag 18 juli 2021 @ 10:54:
Laatst mijn vriendin als passagier achterop de Firestorm gehad, maar dat was voor ons beiden niet echt comfortabel. Binnenkort wil ik op een meer tour georiënteerde motor proefrijden om te kijken of ons dat beter bevalt.

Als dat bevalt ga Ik op zoek naar een allroad/tour motor welke qua gewicht niet al te zwaar is, maar nog wel ruim genoeg is om met zn 2en op te zitten. Budget zal rond de 6000 zijn. Ik ben zelf niet heel fors, dus wil eigenlijk geen hele grote/zware motor qua gewicht en omvang. Voorlopig zullen het korte ritten worden in de weekenden, dus er zullen geen gigantisch grote afstanden mee afgelegd worden. Iemand tips welke modellen praktisch hiervoor zijn?

Zelf had ik al gevonden:

-Triumph Tiger 800: Vind ik zelfs de mooiste uit het rijtje maar iets boven budget.

-Honda Transalp 700: Ook mooi maar ben bang dat het vermogen met duo te kort schiet

-Yamaha TDM 900: hoor ik goede verhalen over.

-BMW F800GS: Geen idee of dit praktisch is met duo.

-Versys 650: Ik heb op het 2016 model gezeten maar vond het gewichtsverdeling niet fijn (te hoog) waardoor de motor heel zwaar aanvoelde.

-V-Strom 650: vind ik niet zo'n mooie motor.
Even mijzelf quoten, de laatste weken veel proefgereden:

TDM 900: fijne motor met voldoende vermogen. Ik had wel een wat fellere gasrespons verwacht maar reed verder prima. Het gereden model was echter niet mooi meer (80k km en pekelfiets geweest) Was nog een optie geweest als ik een andere was tegengekomen in mooiere staat.

Honda Deauville 700: deze stond er ook toevallig. Hoewel ik het model niet echt mooi vind toch geprobeerd. Rijdt heel soepel en makkelijk maar ook erg saai, dat werd m dus ook niet.

BMW R1200RT: deze mocht ik een poosje lenen van een Kennis. Super groot/zwaar maar eenmaal rijdend heel comfortabel (ook met duo) en zeer luxe met elektrische ruit, zadel verwarming etc. Hok was wel echt helaas te zwaar en te groot voor mij.

Triumph Tiger 1050: prachtige motor, rijdt heel fel maar je kan er ook rustig mee toeren, mooi geluid en ook comfortabel. Koffers zijn fijn en zit achterop is prima. Dit is m dan ook geworden!

Bedankt voor alle suggesties en ideeën! @Bommes @noes @cooper_s1 @kneusteun @Bioflap

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDIB9T8yNYMIIKzOt8R7xfDrLV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tr0ZAmPDnAhkJvtl8Tytrxhb.jpg?f=fotoalbum_large

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Rick-Jan goede kleur ook!
Heb ook naar dat model gekeken, maar was me toen te duur. Maar die kleur is wel echt gaaf. (Mijn oranje Versys is een goede tweede qua kleur)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Gaaf ding @Rick-Jan volgens mij is zo een Tiger wel het meest "sport fiets" van het all road segment. Samen met de Multistrada.
Komend van je Firestorm snap ik je keuze dus wel.
Lijkt me een heerlijke gum fiets waar je ook nog eens goed op kunt zitten, ook met zijn 2en.

[ Voor 10% gewijzigd door Bommes op 15-08-2021 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:43

Rick-Jan

always connected

Jelte schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:54:
@Rick-Jan goede kleur ook!
Heb ook naar dat model gekeken, maar was me toen te duur. Maar die kleur is wel echt gaaf. (Mijn oranje Versys is een goede tweede qua kleur)
Dankje, ja vind m qua kleur ook echt heel gaaf! Oranje Versys is ook mooi trouwens!
Bommes schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:56:
Gaaf ding @Rick-Jan volgens mij is zo een Tiger wel het meest "sport fiets" van het all road segment. Samen met de Multistrada.
Komend van je Firestorm snap ik je keuze dus wel.
Lijkt me een heerlijke gum fiets waar je ook nog eens goed op kunt zitten, ook met zijn 2en.
Ja heel sportief inderdaad! Voelt echt aan als een hoge naked zeg maar. Veel comfortabeler dan de Firestorm!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 17-09 20:37

BM

Moderator Spielerij
Ik zit al een tijdje te kijken naar een VRO cursus (rookie, jaja, rustig beginnen). Maar de timing waarop die gegeven word is redelijk ruk (1x in de maand op een zondag). Zijn er andere aanbieders die soortgelijke trainingen aanbieden? Ik kom voornamelijk op-de-weg cursussen/trainingen tegen, maar niet echt iets wat gelijk is aan de opzet van de KNMV. Weet iemand hier toevallig een alternatief?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Wie heeft er tips voor een goed BMW forum?
Een vriend van me wil naar een BMW. Heeft de volgende modellen op het oog: 2019 F750GS, 2019 F850GS en een R1200GS uit 2016.

De eerste zijn redelijk nieuwe uitvoeringen, de 2016 R1200GS zie ik vluchtig wat problemen mee, die wel eens € zouden kunnen gaan kosten.
Er zijn ook terugroep acties geweest, die kun je ergens nakijken of die zijn uitgevoerd toch?

Wat zijn de onderhoudsintervallen van een 1200? 1 heeft er 15K gelopen en de andere 60K

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55
oldie127 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:07:
[...]

Mensen onderschatten hoe veelzijdig en praktisch een scooter met kleedje is.
Crocs zullen ook hun voordelen hebben, maar er zijn grenzen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
sypie schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 07:39:
Geen discussie mogelijk:
in·doc·tri·na·tie: (de; v; meervoud: indoctrinaties) 1systematische beïnvloeding met het doel eigen ideeën kritiekloos te laten aanvaarden.
[Afbeelding]

Altijd beschermende kleding dragen op de motor, ook al is het je hobbelmotor en kom je geen meter vooruit. Binnenkort hoofdstuk 2 van de beschermendende kleding: de helm.
Ah, die aflevering hebbeb wij toevallig net deze week gehad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XimmcG1lprGjeo2AplBoVGvygm8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0tAIHnzJs3jJS3PvAyxezylA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Eoghlear schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 13:45:
Een vriend van me wil naar een BMW. Heeft de volgende modellen op het oog: 2019 F750GS, 2019 F850GS en een R1200GS uit 2016.

De eerste zijn redelijk nieuwe uitvoeringen, de 2016 R1200GS zie ik vluchtig wat problemen mee, die wel eens € zouden kunnen gaan kosten.
Er zijn ook terugroep acties geweest, die kun je ergens nakijken of die zijn uitgevoerd toch?

Wat zijn de onderhoudsintervallen van een 1200? 1 heeft er 15K gelopen en de andere 60K
Een BMW GS forum, je struikelt erover, overal op het internet, net als over GS'en op straat. :P

Een goede weet ik zo niet, maar het MF is wellicht een goede om hem een beetje in te laten lezen? https://www.motor-forum.n...3-is-het-al-zomer.432258/

Het onderhoudsinterval is simpel: kleine beurt 10k, grote beurt 20k, en bij de boxer is die grote beurt soms nog groter bij 40, 60 en 80k, zie voorbeel hier: https://www.quispelmotoren.nl/r-boxer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

Dat is nogal een brede selectie fietsen. 750 is lager en meer voor op de weg. 850 hoger en meer offroad.
1200 is een zwaardere allroad.

Onderhoud op een 1200 of 850/750 zal elkaar niet veel ontlopen. Voornamelijk vanwege de ketting + lastigere klepspeling controle.

Als je een heerlijke stuurfiets wil hebben gaat de 750 alles zijn wat je zoekt. En een ongeasfalteert paadje gaat hij net zoals elke fiets prima doen.

De 850 zie ik persoonlijk weinig in omdat hij even zwaar (229kg rijklaar vs 238kg) is als de 1200 en moeilijker op te rapen (offroad, de boxer valt niet zo ver om en draai je makkelijker om op een helling). Combineer dat met het extra vermogen van de boxer en de onderhoudsvrije kardan en: waarom 850? Een oude 800 is echt nog lichter dan de 1200 en is zeker wat voor te zeggen.

Ik heb zelf een 2014-15 model 1200 GSA, wat voor onderhoud voorzie je aan de 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
_eLMo_ schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Dat is nogal een brede selectie fietsen. 750 is lager en meer voor op de weg. 850 hoger en meer offroad.
1200 is een zwaardere allroad.

Onderhoud op een 1200 of 850/750 zal elkaar niet veel ontlopen. Voornamelijk vanwege de ketting + lastigere klepspeling controle.

Als je een heerlijke stuurfiets wil hebben gaat de 750 alles zijn wat je zoekt. En een ongeasfalteert paadje gaat hij net zoals elke fiets prima doen.

De 850 zie ik persoonlijk weinig in omdat hij even zwaar (229kg rijklaar vs 238kg) is als de 1200 en moeilijker op te rapen (offroad, de boxer valt niet zo ver om en draai je makkelijker om op een helling). Combineer dat met het extra vermogen van de boxer en de onderhoudsvrije kardan en: waarom 850? Een oude 800 is echt nog lichter dan de 1200 en is zeker wat voor te zeggen.

Ik heb zelf een 2014-15 model 1200 GSA, wat voor onderhoud voorzie je aan de 1200?
Het gaat echt een on road motor worden. Zijn focus ligt op de f850gs en de 1200gs. Mede door zijn gedachte er niet mee off road te gaan heb ik hem de f750gs al aangeraden. Hij kan de 850 nof niet los laten. De 1200 zie ik dan als het andere uiterste.

Ik heb al gezien dat voor de 1200 serie al een terugroepactie inzake de voorpoten is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Eoghlear schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:23:
[...]

Het gaat echt een on road motor worden. Zijn focus ligt op de f850gs en de 1200gs. Mede door zijn gedachte er niet mee off road te gaan heb ik hem de f750gs al aangeraden. Hij kan de 850 nof niet los laten. De 1200 zie ik dan als het andere uiterste.

Ik heb al gezien dat voor de 1200 serie al een terugroepactie inzake de voorpoten is geweest.
Die terugroepactie kun je makkelijk checken, er zit dan een losse kraag om de bovenkant van de poot net onder de bovenste kroonplaat.

Voor de rest weinig aan de hand met de 1200GS LC’s. Je zult mogelijk moeten wennen aan de lawaaiigheid van het blok. Echt een bak rammelende bouten vergeleken de 1200 luchtgekoeld, maar dat komt gewoon door de gewichtsbesparing.
Voor de rest de gebruikelijke checklists aanhouden. Onderhoud aan remblokken/schijven (4.0mm minimaal), banden, olie/KVS. Als dat niet voor elkaar is een red flag (weglopen).

Lang persoon dat hij voor de GS gaat denk ik? Hij kan eventueel ook kijken naar een oudere S1000XR of een jonge F900XR.

Heerlijke fietsen :)

Hoeveel ervaring heeft hij / waar stapt hij nu vanaf?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
Vandaag even een Honda uitgelaten voor een maat, die komt er niet aan toe om af en toe een rondje te doen en om te voorkomen dat er iets weg moet, moeten er km's gemaakt worden. (minder dan 1000km per jaar en moet die fiets weg) Eerlijk is eerlijk, dit is erg leuk speelgoed zo'n 1000cc 2 pitter 8)
Oh en voor de duidelijkheid ik heb niet op dit pad gereden alleen even weggezet voor de foto, mooi contrast dat groene met dat rode ;)

VTR1000 SP1

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 05:30
mr_zippey schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:34:
Vandaag even een Honda uitgelaten voor een maat, die komt er niet aan toe om af en toe een rondje te doen en om te voorkomen dat er iets weg moet, moeten er km's gemaakt worden. (minder dan 1000km per jaar en moet die fiets weg) Eerlijk is eerlijk, dit is erg leuk speelgoed zo'n 1000cc 2 pitter 8)
Oh en voor de duidelijkheid ik heb niet op dit pad gereden alleen even weggezet voor de foto, mooi contrast dat groene met dat rode ;)

[Afbeelding: VTR1000 SP1]
Jarenlang dezelfde gereden. Top fiets!

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

418O2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

Crocs zullen ook hun voordelen hebben, maar er zijn grenzen
Dus een beenkleedje is zoiets ? :
Afbeeldingslocatie: https://townsquare.media/site/65/files/2020/10/Croc.jpg

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:30

Voor zulke recente BMW motoren zal ik altijd even langs een dealer gaan (mocht de motor niet bij een dealer te koop staan). Die weten direct of alle terugroep acties zijn uitgevoerd of niet en hoe de motor is onderhouden. Ze kunnen ook direct zien of het een import fiets betreft wat overigens niet direct iets slechts hoeft te betekenen. Er zitten hier en daar wel maandagochtend modellen tussen (waaronder die van mij) dus het is altijd een beetje hit or miss. Ik zou in ieder geval zeker niet een 1200GS kopen zonder garantie aangezien mij dat al meer dan 2000 euro heeft bespaard in de afgelopen 12 maanden.

Maatje van mij rijdt op een 1200GSA LC uit 2014, die schijnen de meeste kinderziektes te hebben alleen heeft hij er totaal geen problemen mee gehad, terwijl die van mij uit 2018 juist veel problemen heeft gehad.

Onderhoudsinterval van BMW's zijn altijd 10k km of 1 jaar, wat er eerder komt. Moet je dan de motor na 3000km en 12 maanden al onderhoud geven? Technisch gezien denk ik van niet, maar voor het garantie behoud zou ik het zeker wel doen. Daarnaast kost een oliebeurtje ook maar 150 euro ofzo bij de dealer. Elke 20k km is een grote beurt vereist volgens mij die wel wat duurder uit kan vallen. Ik breng mijn GS altijd zonder valbeugels / bash plate voor onderhoud weg wat hun weer wat tijd scheelt en mij wat korting oplevert op de beurt. Er bestaat een Nederlandse GS club forum waar veel info op te vinden is. Zitten wel wat grumpy figuren tussen maar het meerendeel is zeer behulpzaam.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 12% gewijzigd door cyntax op 16-08-2021 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 14:56
BM schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:32:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een VRO cursus (rookie, jaja, rustig beginnen). Maar de timing waarop die gegeven word is redelijk ruk (1x in de maand op een zondag). Zijn er andere aanbieders die soortgelijke trainingen aanbieden? Ik kom voornamelijk op-de-weg cursussen/trainingen tegen, maar niet echt iets wat gelijk is aan de opzet van de KNMV. Weet iemand hier toevallig een alternatief?
Ben zelf alleen bekend met de VRO trainingen en is zeker een aanrader om je motor beter te leren beheersen. Stuur de KNMV anders eens een mail, soms willen ze een extra training organiseren als er meer animo is.

Net zelf even op motor rijvaardigheidstraining gegoogled en vind ook de nodige alternatieven, zelf geen ervaring mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tijdens mn toertje heuvelland stond natuurlijk ook de epenerbaan op het programma.
Staan we bij lodge voor een bak koffie, komt er een motorrijder op me af...
"Rij niet verder want ze controleren"..... "kostte mij 300 euro"...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGp_W_MVCaeFWyF2Q56sBbC103g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZfjiIMawj9NIqr2CuRQzYhf.jpg?f=fotoalbum_large

Is nota bene onderdeel van de mergellandroute...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:31

Secsytime

Automagisch

teacher schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:26:
Tijdens mn toertje heuvelland stond natuurlijk ook de epenerbaan op het programma.

[Afbeelding]

Gewoon tegen die agent zeggen: "maar ik identificeer mijzelf als automobilist"

Zo werkt dat tegenwoordig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik hoorde het gisteren ja, van een collega die vaak als motard dienst doet.
Ze hebben er niet veel ruchtbaarheid aan gegeven, zeker als je het vergelijkt met de bombarie rond de complete gebiedsafsluiting vorig jaar.

Helaas niet onverwacht. (Er is daar een wethouder die op deze manier graag zieltjes wint)
Ik kwam er sowieso al bijna nooit, maar dit gaat me ook weer te ver.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Wij zijn er in Juni nog overheen geweest, maar het stikt sowieso van de fietsers, dus aangenaam rijden was het toch al niet (niet dat ik een hekel heb aan fietsers, maar je moest echt 30 en dan laveren tussen de groepen langzame recreatie fietsers en snelle wielrenners).

Wel onacceptabel dit overigens. Maak er of een fietsstraat van (auto ondergeschikt, als het om veiligheid gaat), of een geluidsbeperking met controles en een dikke WOK status (als het om lawaai gaat, dus voor alle voertuigen.).

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 16-08-2021 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:17
mr_zippey schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:34:

[Afbeelding: VTR1000 SP1]
O+

Mooie motor, geluidje alleen al (ow wacht). Ik heb de Firestorm versie, de SP1 is me iets te sportief en geen duozitje. :)
teacher schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 10:26:

[Afbeelding]

Ja, die heb je hier in de buurt veel. Soms al vanaf vrijdagmiddag om 2 uur.
Dat is dan ook de reden dat ik zelden in het weekend rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Als ik me niet vergis is de foto van dit bord ook direct nadat je linksaf de epenerbaan op draait vanuit Camerig.

Ik hoop dat ze dit ook wat duidelijker hebben neergezet vóórdat je hier in rijdt, want deze zou ik waarschijnlijk niet eens zien. Er staat daar een bordje "geen winterdienst" of zoiets, en verder ben ik dan al vooruit de bocht door aan het kijken. Een bordje wat er dan plotseling bij is gekomen wordt óf niet geregistreerd, of er gebeuren daar rare dingen. Mensen die in de ankers gaan, of gaan keren op een onoverzichtelijk punt, of... Als dit niet duidelijk is aangegeven gaat dat nog een keer fout.

Het gaat overigens om meer wegen!!
https://www.zuidlimburgbe...ntwoord-op-weg-van-start/
- Epenerbaan
- Terziet (uitgezonderd bestemmingsverkeer)
- Beutenaken (uitgezonderd bestemmingsverkeer)

Dit zijn in beginsel tijdelijke maatregelen als test. Het klinkt vast cynisch als ik de uitkomst nu al denk te kunnen voorspellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik weet niet of het afzetten van alleen bepaalde wegen zoveel zin heeft?
Ik merk hier in de omgeving dat die wegen lang niet meer de beste wegen zijn en dat er verderop mooiere wegen zijn met nieuw(er) asfalt. Dat zou het probleem met overlast alleen verschuiven naar andere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:43
Dat is wel goed om te weten, mijn vriendin en ik gaan aankomend weekend namelijk die kant op met de motoren en overnachten dan in een B&B. Richting Vaals hoeven we dus in ieder geval niet te proberen. Heeft iemand anders nog suggesties waar we heen zouden kunnen rijden? Gewoon leuke wegen of bezienswaardigheden daar in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
:( Geef het nog een jaar of 10 en je kunt met een motor alleen op het circuit, de crossbaan en (helaas) de snelweg rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Ik vraag me trouwens af of een rechter hier in mee gaat (in mijn specifieke geval). Ik heb namelijk alleen maar een motorrijbewijs.. dus als ik daar in het bos wil wandelen, wat moet ik dan? Met de motor over het fietspad gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:
Ik vraag me trouwens af of een rechter hier in mee gaat (in mijn specifieke geval). Ik heb namelijk alleen maar een motorrijbewijs.. dus als ik daar in het bos wil wandelen, wat moet ik dan? Met de motor over het fietspad gaan lopen?
Een bestuurlijk besluit ziet niet op specifieke gevallen (in tegenstelling tot beschikkingen).

Een bestuurlijk besluit is een algemene maatregel, waarin het bestuursorgaan verplicht is alle belangen te wegen etc. In het geval van de (tijdelijke) afsluiting van wegen voor motorrijders weegt het algemeen belang (geluidsoverlast voor omwonenden, gevaarlijk verkeer etc) vermoedelijk hoger dan het beperkte belang van een enkeling die geen ander voertuig heeft.

Het is een duidelijke trend imo en ik heb me er niet in verdiept, maar zo vanaf de zijkant ken ik geen gevallen waarin een dergelijk verbod met succes is aangevochten bij de rechter. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Een bestuurlijk besluit ziet niet op specifieke gevallen (in tegenstelling tot beschikkingen).

Een bestuurlijk besluit is een algemene maatregel, waarin het bestuursorgaan verplicht is alle belangen te wegen etc. In het geval van de (tijdelijke) afsluiting van wegen voor motorrijders weegt het algemeen belang (geluidsoverlast voor omwonenden, gevaarlijk verkeer etc) vermoedelijk hoger dan het beperkte belang van een enkeling die geen ander voertuig heeft.

Het is een duidelijke trend imo en ik heb me er niet in verdiept, maar zo vanaf de zijkant ken ik geen gevallen waarin een dergelijk verbod met succes is aangevochten bij de rechter. :(.
Aanvechten van het besluit snap ik ja, maar als ik een bekeuring zou krijgen.. Dan kan een rechter oordelen over een specifiek geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

UTwizard schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:45:
Dat is wel goed om te weten, mijn vriendin en ik gaan aankomend weekend namelijk die kant op met de motoren en overnachten dan in een B&B. Richting Vaals hoeven we dus in ieder geval niet te proberen. Heeft iemand anders nog suggesties waar we heen zouden kunnen rijden? Gewoon leuke wegen of bezienswaardigheden daar in de buurt?
Dat kan nog steeds prima. Alleen die weg is overdag gesloten in het weekend.
* teacher heeft de afgelopen dagen alleen maar kleine weggetjes in heuvelland/grensgebied gereden... :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:54:
Een ander vervoersmiddel nemen dus. Je mag er niet met de motor komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jolke schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Een ander vervoersmiddel nemen dus. Je mag er niet met de motor komen. :)
Is goed, zal op de fiets even 300 km afleggen omdat ik die specifieke weg niet in mag. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een auto te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Aanvechten van het besluit snap ik ja, maar als ik een bekeuring zou krijgen.. Dan kan een rechter oordelen over een specifiek geval.
Nee, zo werkt dat niet. Je kunt het besluit vooraf aanvechten, maar niet achteraf na een bekeuring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Nee, zo werkt dat niet. Je kunt het besluit vooraf aanvechten, maar niet de bekeuring achteraf als deze in lijn met het besluit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Is goed, zal op de fiets even 300 km afleggen omdat ik die specifieke weg niet in mag. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om een auto te pakken ;)
Waarom überhaupt 300 km rijden om dat ene weggetje te rijden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jolke schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:51:
[...]

Waarom überhaupt 300 km rijden om dat ene weggetje te rijden? ;)
Ik wil niet over die weg rijden, ik wil in dat bos wandelen, waar het parkeerterrein alleen bereikbaar is via die weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Requiem19 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:48:
[...]

Nee, zo werkt dat niet. Je kunt het besluit vooraf aanvechten, maar niet de bekeuring achteraf als deze in lijn met het besluit is.
Nee zo werkt de trias politica niet. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDEtbSvayS2YFowawLOtVxxgFZI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3qNWZTx9YYKuT23pRPatTsNi.jpg?f=user_large

Zoiets zou mij wel verleiden om met een zo groot mogelijke motorclub op en neer te toeren daar, te beginnen om 21:00

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Nee zo werkt de trias politica niet. ;)
Succes dan zou ik zeggen met het bezwaar tegen je boete. Ben benieuwd wat de reactie wordt ;-).

Wellicht voor de grap gewoon bewust proberen een boete te pakken en het uitproberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Laatst online: 17-09 06:57

Kryziek

bb || !bb

botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:19:
[Afbeelding]

Zoiets zou mij wel verleiden om met een zo groot mogelijke motorclub op en neer te toeren daar, te beginnen om 21:00
Hoe averechts dit ook werkt, wil ik dit ook O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:54
Kryziek schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Hoe averechts dit ook werkt, wil ik dit ook O-)
Count me in O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 13:19:
[Afbeelding]

Nee nee, met de cabrio club, allemaal in een lage versnelling en de muziek op vol vermogen. "Goh wat is het hier leuk rijden zonder al die motoren". ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
noes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Nee nee, met de cabrio club, allemaal in een lage versnelling en de muziek op vol vermogen. "Goh wat is het hier leuk rijden zonder al die motoren". ;)
Of anders de lokale MP3/Fuoco/Quadro club vragen of ze daar willen langsrijden met hun Akra's zonder DB killers :+ . Zijn officieel ook auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Khayma schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Of anders de lokale MP3/Fuoco/Quadro club vragen of ze daar willen langsrijden met hun Akra's zonder DB killers :+ . Zijn officieel ook auto's.
Maar de gemiddelde NL'er weet dat niet, en zal gewoon klagen dat er motorrijders zijn die het verbod aan de laars lappen. Kortom: hebben wij het alsnog gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
noes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Maar de gemiddelde NL'er weet dat niet, en zal gewoon klagen dat er motorrijders zijn die het verbod aan de laars lappen. Kortom: hebben wij het alsnog gedaan.
Ben wel benieuwd wat de agenten zouden doen tijdens een controle. Het is officieel een auto op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Khayma schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Ben wel benieuwd wat de agenten zouden doen tijdens een controle. Het is officieel een auto op papier.
Niks. Tenzij ze echt teveel herrie maken met een open uitlaat, of wangedrag vertonen. Idem voor bijv schakelbrommers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Knappe agent die daar een boete voor uitschrijft dan. Maar dan nog, misschien schrijft hij inderdaad een boete uit. Ja, je vecht die met succes aan, maar je hebt er wel een hoop ergernis en tijdverspilling voor teruggekregen. Dan is de missie alsnog geslaagd, want een volgende keer bedenk je je wel.

De situatie is dan vergelijkbaar met een verbodsbord met een autosymbool er in. "Verboden voor motorvoertuigen met meer dan 3 wielen" Er zijn overigens maar weinig mensen die dát weten.
De meeste quads staan (stonden?) als "driewielig voertuig" geregistreerd, en die mogen daar dus wel degelijk in.

Ik maakte daar ook wel eens dankbaar gebruik van. Een weg die op een dergelijke manier verboden was, gebruikte ik nog wel eens als sluipweggetje. Met aangepaste snelheid, dat wel. Maar op een gegeven moment hebben ze wél de borden aangepast. Ik zal vast niet de enige zijn geweest die het foutje in de gaten had. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

noes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Niks. Tenzij ze echt teveel herrie maken met een open uitlaat, of wangedrag vertonen. Idem voor bijv schakelbrommers.
Hmm, we kunnen ook met een groep te rijk afgestelde Zundapp's er langs roken in de 2e versnelling? :9

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 09:47
Zaterdag mijn koffers binnen gekregen, had deze gekocht via MF. Ben er erg blij mee. Passagiersvoetsteunen er op, twee bevestigingspunten achterop het frame monteren (Torx los, andere er in) en je klikt de koffers er zo op. Inclusief slot zodat de koffer niet los kan en binnentassen. Op de foto maar 1 kant gemonteerd en zonder passagiersvoetsteun, daar was ik te lui voor :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KhI-WpS9ivfa7ZZAEe6LJu-n2BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2iFGd6C3q7gQcCKLlDSHLF3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcvK2XvwJzjHOxvs1Y7wDOGqPLI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k0eJgY8TFOQK7Bb0FhbSK20m.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Strak geparkeerd, @R0y., met die spiegel rechts. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 09:47
Jolke schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:15:
Strak geparkeerd, @R0y., met die spiegel rechts. ;)
Paddockstand op wielen, ideaal. Je "duwt" hem zo in de hoek zodat de motor niet in de weg staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YeGxTtPj1WJZYbC9nOcNcH2QvXQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8T2iOgkoJNROIvYvr4O1ZBL2.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door R0y. op 16-08-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Hier was toch laatst iemand die voor zijn T7 een setje Haan wielen had laten maken?

Ben benieuwd wat het kost om een velg naar een groter formaat te laten ombouwen.
Dus naaf blijft, spaken en velg nieuw.
Haan wielen 21"x 1.6 voor de diverse cross motoren kosten ongeveer 550 euro, compleet, dus met naaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56

https://www.bmwgsclub.nl/forum/
Al is het daar wel voornamelijk om de boxers te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Kak :(

Ik al helemaal blij om de Conti TK70 Rocks achter en de TK70 voor te laten monteren, krijg ik net een verlate reactie van Conti's productmanager. De door mij gewenste achterband wordt helemaal niet in 16" gemaakt, niet in Rocks en ook niet in TK70.

Bummer.

Nu op zoek naar iets vergelijkbaars wat wel in 150/80 B16 en 100/90 B19 bestaat.

Nu weet ik dat iemand op éé'n van de 1685 pagina's hiervoor al eens iets voorstelde maar dat kan ik niet meer terugvinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hwwo4Jf9mHRbzKT4KxTpFBi7k2E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RL8kebFDroUo8epQ2dtQwytp.png?f=user_large

Ziet er een stuk minder stoer uit

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@botoo wat voor motor en wat is het doel?
Daadwerkelijk offroad of enkel de looks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:35:
Hier was toch laatst iemand die voor zijn T7 een setje Haan wielen had laten maken?

Ben benieuwd wat het kost om een velg naar een groter formaat te laten ombouwen.
Dus naaf blijft, spaken en velg nieuw.
Haan wielen 21"x 1.6 voor de diverse cross motoren kosten ongeveer 550 euro, compleet, dus met naaf.
Even aan @BlackLabel01 vragen >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:01:

Ik al helemaal blij om de Conti TK70 Rocks achter en de TK70 voor te laten monteren, krijg ik net een verlate reactie van Conti's productmanager. De door mij gewenste achterband wordt helemaal niet in 16" gemaakt, niet in Rocks en ook niet in TK70.

Bummer.

Nu op zoek naar iets vergelijkbaars wat wel in 150/80 B16 en 100/90 B19 bestaat.

Nu weet ik dat iemand op éé'n van de 1685 pagina's hiervoor al eens iets voorstelde maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Deze misschien? Pirelli MT60 (RS)
Voor: https://www.bandenleader....t-60/100-90-19-57h-498685
Achter: https://www.bandenleader....-rs/150-80-b16-77h-907906

Edit: Nevermind, zie dat je hem zelf al had gevonden..

[ Voor 4% gewijzigd door theredone51 op 16-08-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Voor de looks @Bommes een Harley Sportster is niet echt gemaakt voor offroad. Al kwam ik gisteren toch wel over een onverwacht stuk onverhard terecht nadat ik TomTom een kronkelroute had laten uitstippelen, maar goed, dat was niet de planning en dat ging met de huidige wegbandjes ook wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:10

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

botoo schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:01:

Bummer.

Maten weet ik zo niet, maar de Anakee Adventure bevalt mij best goed.
https://www.michelin.nl/m...michelin-anakee-adventure
Heb zelf de normale adventure op de KTM liggen, je hebt nog de wild voor nog meer noppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ook niet in 16" verkrijgbaar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Secsytime schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Ik wil niet over die weg rijden, ik wil in dat bos wandelen, waar het parkeerterrein alleen bereikbaar is via die weg..
Je kan parkeren bij buitenlust of bij lodge. Wil je starten vanaf het hijgend hert dan pak je vanaf vijlen de rugweg. :Y

Pagina: 1 ... 337 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.