Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 336 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.659 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Dan is dit nog de beste optie, steekt ook niet zover uit. Je stelt hem eenmalig in op de maat van de achterband, en dan staat hij er strak tussen. Deze ga ik binnenkort kopen voor de vrouw zodat ze haar motor eenvoudig kan verplaatsen:
Afbeeldingslocatie: https://www.easyparkingsystemmotormover.com//Files/10/240000/240071/ProductPhotos/620/1208446562.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Bioflap op 12-08-2021 09:23 ]

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Bioflap schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:23:
Dan is dit nog de beste optie, steekt ook niet zover uit. Je stelt hem eenmalig in op de maat van de achterband, en dan staat hij er strak tussen. Deze ga ik binnenkort kopen voor de vrouw zodat ze haar motor eenvoudig kan verplaatsen:
[Afbeelding]
Die bedoel ik. Wat mij dus tegenviel is hoe breed die achterwieltjes geplaatst zijn. Super onhandig in een kleine ruimte. Tevens wordt je motor overeind gehouden doordat je achterband tegen die twee rode steunen 'leunt' - vind ik ook niet prettig.

It's dogged that does it

• Bioflap
SavageBrother schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:57:
[...]

Die bedoel ik. Wat mij dus tegenviel is hoe breed die achterwieltjes geplaatst zijn. Super onhandig in een kleine ruimte. Tevens wordt je motor overeind gehouden doordat je achterband tegen die twee rode steunen 'leunt' - vind ik ook niet prettig.
Ah, had jouw post niet gelezen! Welke heb je nu dan die stabieler is? Als het een flinke unit is past hij denk ik niet meer bij in de overkapping die ik voor de motor heb gemaakt..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@SavageBrother Jij hebt jouw T7 ook al een keer met de uitlaat aan de grond 'gereden' zo te zien ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Bioflap schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Ah, had jouw post niet gelezen! Welke heb je nu dan die stabieler is? Als het een flinke unit is past hij denk ik niet meer bij in de overkapping die ik voor de motor heb gemaakt..
https://www.motea.com/nl/...-max-400-kg-rood-849640-0

Je zet je motor gewoon op de centre stand op dat ding ipv de grond. Gaat super stabiel. Is niet breder de motor zelf.
Will_M schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
@SavageBrother Jij hebt jouw T7 ook al een keer met de uitlaat aan de grond 'gereden' zo te zien ;)
Yes, eerste off-road ritje, was gelijk raak :).

It's dogged that does it

• Bioflap
Will_M schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
Ah, als dat telt heb ik ook al een keer m'n knie en elleboog over het asfalt geschraapt. :+

• Bioflap
SavageBrother schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Je zet je motor gewoon op de centre stand op dat ding ipv de grond. Gaat super stabiel. Is niet breder de motor zelf.
[...]

Yes, eerste off-road ritje, was gelijk raak :).
De Gladius van de vrouw heeft helaas geen middenbok. Maar het is wel een mooie oplossing ja! Vorige eigenaar van de Stelvio heeft er zelf een in elkaar gezet. Is echt ideaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Ah, als dat telt heb ik ook al een keer m'n knie en elleboog over het asfalt geschraapt. :+
Januari 2012 had ik bij m'n 2012 R6 met ~10 Km. op de ODO de eerste KD al te pakken... :9

geen Knee-Down maar een Kuip-Down ... Ding lag toen bij me thuis binnen op de grond te kijken doordat de Jiffy inklapte bij het wegzetten :'(

• Bioflap
Will_M schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:48:
[...]

Januari 2012 had ik bij m'n 2012 R6 met ~10 Km. op de ODO de eerste KD al te pakken... :9

geen Knee-Down maar een Kuip-Down ... Ding lag toen bij me thuis binnen op de grond te kijken doordat de Jiffy inklapte bij het wegzetten :'(
Poh, dat is een betere lean angle dan Marc Marquez! Zal hij vast jaloers op zijn dat jij gewoon een Kuip-Down flikt na 10km op een nieuwe motor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Poh, dat is een betere lean angle dan Marc Marquez! Zal hij vast jaloers op zijn dat jij gewoon een Kuip-Down flikt na 10km op een nieuwe motor :+
En dat met gloedje nieuwe Dunlop Qualifiers, hé O-)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 14:49

4x2

lộn xộn quá

Hier hebben we Vraag & Aanbod overig voor

[ Voor 90% gewijzigd door Outerspace op 12-08-2021 22:09 ]

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 23:43
Ik ben nu 1,5 week in Italië en wat me opvalt is dat echt heel veel motorrijders hier in hun T-shirtje rijden, ook op de snelweg.
Doet me denken aan een gesprek hier over jethelm vs integraalhelm. Daarbij merkte iemand op dat hij een andere risico-inschatting had dan degene die zo'n jethelm maar onveilig vond.
Hoe zouden de gesprekken hier in Italië dan gaan? "Ho una valutazione del rischio diversa dalla tua!* ".

Ik moet zeggen dat het me ook heerlijk lijkt om met >30° in m'n T-shirt op de motor te zitten, als het meikever seizoen voorbij is. Maar ik wil niet weten hoe je eruit ziet als je dan een relatief onschuldige schuiver maakt... Ik hou het toch maar bij ATGAT.
Ik heb láng geleden een jaartje in Amerika gewoond en toen een ritje gemaakt bij mijn gastvader achterop zijn Moto Guzzi, 's avonds laat. In t-shirt en zónder helm (dat mocht nog in 1984...). Geweldig!

Hoe staan jullie daarin? En hoe denkt zo'n Italiaan, denken jullie?

*ik heb een andere risico inschatting dan jij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:03
Chakotay schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:14:
@theredone51 he, dat is eigenlijk wat ik ook zoek voor de Ducati :) Wel flink aan de prijs helaas...
Met gewone zwenkwielen en een 'simpele' steun vooraan:
https://www.motea.com/nl/...otor-mover-zwart-279269-0

Niet helemaal hetzelfde, maar goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
Hkuit schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:28:
Wat ze in een ander land doen, daar trekt ik me niet zoveel van aan. Als ik in Zuid-Frankrijk ben met de motor dan trek ik, buiten voor een ritje van 500m naar de supermarkt misschien, altijd de volledige uitrusting aan. Uiteraard wel doorwaai jas / broek, zomerhandschoenen, etc.

Genoeg kerels uit de US op Youtube die ik volg en als je daar ziet hoe / waarmee ze rijden.. Maar goed, ook vaak aan zo'n tempo dat het wellicht niet meer uitmaakt of je nu een pak aan had of niet ;w

En hoe een Italiaan denkt? "dannazione fa caldo"*

*godverdomme het is warm, aldus Google Translate

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:51
Ik ben nu 1,5 week in Italië en wat me opvalt is dat echt heel veel motorrijders hier in hun T-shirtje rijden, ook op de snelweg.
Doet me denken aan een gesprek hier over jethelm vs integraalhelm. Daarbij merkte iemand op dat hij een andere risico-inschatting had dan degene die zo'n jethelm maar onveilig vond.
Hoe zouden de gesprekken hier in Italië dan gaan? "Ho una valutazione del rischio diversa dalla tua!* ".

Ik moet zeggen dat het me ook heerlijk lijkt om met >30° in m'n T-shirt op de motor te zitten, als het meikever seizoen voorbij is. Maar ik wil niet weten hoe je eruit ziet als je dan een relatief onschuldige schuiver maakt... Ik hou het toch maar bij ATGAT.
Ik heb láng geleden een jaartje in Amerika gewoond en toen een ritje gemaakt bij mijn gastvader achterop zijn Moto Guzzi, 's avonds laat. In t-shirt en zónder helm (dat mocht nog in 1984...). Geweldig!

Ha, dat is Italië in ieder geval de laatste 20 jaar niet veranderd :)

Toen ik er rond de eeuwwisseling was, bestond de Italiaanse motorkleding uit een helm, teenslippers, hempje en linnen broek. Een jaar of 10 terug was ik er met mijn vrouw, toen waren de linnen broeken vervangen voor korte spijkerbroeken (net ff iets minder warm).

Het beeld van het stelletje (gozer en een grietje) die ons op een bochtige weg inhaalde op een Appie RS250 zal ik ook nooit vergeten. Hij in Italiaans motorpak, zij ook (rokje, tanktop, lange haren wapperend onder de jethelm vandaan :D ) met de geur van Castrol TTS in hun kielzog... Ja mooie tijden :+

PS: wij reden (en rijden) altijd 'full gear', hoe warm het ook is...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
theredone51 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:32:
[...]

Met gewone zwenkwielen en een 'simpele' steun vooraan:
https://www.motea.com/nl/...otor-mover-zwart-279269-0

Niet helemaal hetzelfde, maar goed..
Ha, dat is een stuk redelijkere prijs, €75 voor de losse achterwiel-stand/mover. Eens kijken of ik die ga bestellen, dank voor de tip :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Kars schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 13:52:
[...]

Ha, dat is Italië in ieder geval de laatste 20 jaar niet veranderd :)

Toen ik er rond de eeuwwisseling was, bestond de Italiaanse motorkleding uit een helm, teenslippers, hempje en linnen broek. Een jaar of 10 terug was ik er met mijn vrouw, toen waren de linnen broeken vervangen voor korte spijkerbroeken (net ff iets minder warm).

Het beeld van het stelletje (gozer en een grietje) die ons op een bochtige weg inhaalde op een Appie RS250 zal ik ook nooit vergeten. Hij in Italiaans motorpak, zij ook (rokje, tanktop, lange haren wapperend onder de jethelm vandaan :D ) met de geur van Castrol TTS in hun kielzog... Ja mooie tijden :+

PS: wij reden (en rijden) altijd 'full gear', hoe warm het ook is...
Tsjah, je hebt mensen die vast houden aan principes.. no matter what. Ik denk altijd, je moet je aanpassen aan omstandigheden.

Wat is nu veiliger, in een zwart motorpak het zo ontzettend warm hebben dat je het verstand er niet bij kunt houden. Of dan maar kiezen voor iets minder veilige kleding, maar wel de kans op een schuiver verkleinen ;)

Als je echt risico wilt verminderen, ga dan lekker met de auto of trein :+

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Misschien is er ook een beetje een tussenweg, motor jeans zijn nog redelijk veilig en niet heel warm op zich. Hangt ook een beetje van de snelheid af, boven de 50-60 is schuiven op huid toch wel dusdanig onplezierig dat ik het dan liever wat warm heb dan dat te ervaren.

Zojuist mijn motor opgehaald! :) Direct de quadlock mount er opgeschroefd en nu zo de optimate usb lader.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wkL5833YKhqox6aZ2usP77HPSlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hhN1RiWtRvjax13of5NFCX7J.jpg?f=fotoalbum_large

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 14:51
Secsytime schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:08:
[...]

Tsjah, je hebt mensen die vast houden aan principes.. no matter what. Ik denk altijd, je moet je aanpassen aan omstandigheden.

Wat is nu veiliger, in een zwart motorpak het zo ontzettend warm hebben dat je het verstand er niet bij kunt houden. Of dan maar kiezen voor iets minder veilige kleding, maar wel de kans op een schuiver verkleinen ;)

Als je echt risico wilt verminderen, ga dan lekker met de auto of trein :+
Oh dat zeker, en ik ben ook zo gekleed dat ik er zeker geen last van heb :) Ging mij er meer om dat je mij niet met korte broek en t-shirt op de motor zal zien, dan maar een doorwaai-jas en -broek.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• cooper_s1
  • Laatst online: 17-09 07:18

cooper_s1

MINI's rule

warcow schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:51:
Misschien is er ook een beetje een tussenweg, motor jeans zijn nog redelijk veilig en niet heel warm op zich. Hangt ook een beetje van de snelheid af, boven de 50-60 is schuiven op huid toch wel dusdanig onplezierig dat ik het dan liever wat warm heb dan dat te ervaren.

Zojuist mijn motor opgehaald! :) Direct de quadlock mount er opgeschroefd en nu zo de optimate usb lader.

[Afbeelding]
Mooie fiets! Maar ik denk dat elke onvrijwillige aanraking met asfalt niet tof is, in elkgeval boven de 1 cm/uur.
De motorinstructeur van een kennis van mij begon ook de eerste les met de vraag om even je duim stevig op het asfalt te drukken en dan even een 20 cm te schuiven...
Daarna wil je wel goed beschermd rondrijden...
Ik heb ook wel eens foto's gezien van mensen die in korte broek een schuiver gemaakt hadden... de rillingen gaan over je rug

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 09:58:
[...]
Hoe gedraagt jouw DCT zich bij terugschakelen voor een stoplicht? En dan vooral 3-2-1.
Inmiddels een maand en 1500km verder. Terugschakelen heb ik weinig problemen mee, bij stevig afremmen wordt er, met een plofje, wat tussengas gegeven, en schakelen gaat dan ook soepel. Bij rustig afremmen/engine braking geen probleem. Heel soms gaat de DCT even de mist in met een schakelmoment van 3->2 en krijg je een voorwaarst schokje, maar heb 't nog niet kunnen reproduceren. Lijkt op een combinatie van gas geven in 3 op 't moment dat de DCT schakelt naar 2, waardoor de hoeveelheid gevraagd 'gas' toegepast wordt op de versnelling lager en je dus meer vermogen beschikbaar hebt, want hoger toerental.

Ander onderwerp, afgelopen zonder de VRO Rookie-training gevolgd op 't politie-circuit in Lelystad, was (na 10 jaar) weer een leuke en leerzame dag. Zowel op nat en droog asfalt gereden, (langzame bochten) techniek wat opgehaald, noodstops geoefend (op vochtig wegdek) en ABS goed uitgetest. Normaal remmen in een flinke waterbak, slalom op een helling, over een wip heen rijden.

Zeker een aanrader om te doen, volgend jaar staat het vervolg op de planning :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Kars schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:57:
[...]

Oh dat zeker, en ik ben ook zo gekleed dat ik er zeker geen last van heb :) Ging mij er meer om dat je mij niet met korte broek en t-shirt op de motor zal zien, dan maar een doorwaai-jas en -broek.
Was ook niet zo op de man bedoeld, als dat het er misschien staat :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:45
warcow schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:51:

[Afbeelding]
onder de 50 ben je op asfalt ook gewoon je huid kwijt hoor ;)
Maar iedereen zijn eigen ding, ik heb net zo weinig aan al die moraal ridders als aan die tjappies die op slippers rijden.

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

SlinkingAnt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:12:
[...]

Inmiddels een maand en 1500km verder. Terugschakelen heb ik weinig problemen mee, bij stevig afremmen wordt er, met een plofje, wat tussengas gegeven, en schakelen gaat dan ook soepel. Bij rustig afremmen/engine braking geen probleem. Heel soms gaat de DCT even de mist in met een schakelmoment van 3->2 en krijg je een voorwaarst schokje, maar heb 't nog niet kunnen reproduceren. Lijkt op een combinatie van gas geven in 3 op 't moment dat de DCT schakelt naar 2, waardoor de hoeveelheid gevraagd 'gas' toegepast wordt op de versnelling lager en je dus meer vermogen beschikbaar hebt, want hoger toerental.

Ander onderwerp, afgelopen zonder de VRO Rookie-training gevolgd op 't politie-circuit in Lelystad, was (na 10 jaar) weer een leuke en leerzame dag. Zowel op nat en droog asfalt gereden, (langzame bochten) techniek wat opgehaald, noodstops geoefend (op vochtig wegdek) en ABS goed uitgetest. Normaal remmen in een flinke waterbak, slalom op een helling, over een wip heen rijden.

Zeker een aanrader om te doen, volgend jaar staat het vervolg op de planning :)
Die training lijkt me ook gaaf om te doen, maar is dat met je eigen motor?
En zo ja hoe zit dat met verzekeringen enzo?
En überhaupt, als het misgaat is je motor stuk dan wel beschadigt...

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:00
@SlinkingAnt Goed om te horen dat ze in ieder geval wel die VRO's nu door laten gaan. Wij hebben al 3x onze VRO Expert moeten verzetten i.v.m. het niet doorgaan door de corona maatregelen volgens KNMV... 8)7

Die van ons staat nu in de planning voor begin september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
cooper_s1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:35:
Die training lijkt me ook gaaf om te doen, maar is dat met je eigen motor?
En zo ja hoe zit dat met verzekeringen enzo?
En überhaupt, als het misgaat is je motor stuk dan wel beschadigt...
Is een beetje afhankelijk van je eigen verzekering, als je al bij de KNMV (Casco) verzekert bent, dan is schade ook gewoon verzekerd, lees even de polisvoorwaarden door.

Ik heb 'm nu bij Interpolis verzekerd met volledig casco, en dan ben je ook verzekerd tijdens rijvaardigheidstrainingen indien de instructeur zijn WRM-certificaat heeft (en aldus de KNMV zijn al hun instructeurs WRM gecertificeerd). Mijn instructeur is begonnen als vrachtwagen/auto/motor-instructeur in het leger, daarna eigen rijschool gehad en de laatste 10 jaar politie-agent te motor. Toffe peer, veel ervaring en lekker direct.
cyntax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:45:
@SlinkingAnt Goed om te horen dat ze in ieder geval wel die VRO's nu door laten gaan. Wij hebben al 3x onze VRO Expert moeten verzetten i.v.m. het niet doorgaan door de corona maatregelen volgens KNMV... 8)7

Die van ons staat nu in de planning voor begin september.
Klopt ja, de lunchlocatie was schijnbaar het probleem, mocht niet in 't gebouw van de politie zelf. Lunch is nu in een feestschuur 3 km verderop.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

Heeft er hier iemand ervaring met dit apparaatje?

http://www.safetylights.n...hp?p=motor&pp=dheadlights

Hij kan wat meer dan die double lights van
https://www.doubletronics.com/

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
kneusteun schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

onder de 50 ben je op asfalt ook gewoon je huid kwijt hoor ;)
Maar iedereen zijn eigen ding, ik heb net zo weinig aan al die moraal ridders als aan die tjappies die op slippers rijden.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe je valt, vroeger op brommers vaak genoeg met 50-60 onderuit gegaan en dat viel allemaal wel een beetje mee. Was vooral veel rollen over de weg, helm heeft mij wel veel beschermd in die tijd. Misschien valt het wel heel anders met een zware motor, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
warcow schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:23:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf hoe je valt, vroeger op brommers vaak genoeg met 50-60 onderuit gegaan en dat viel allemaal wel een beetje mee. Was vooral veel rollen over de weg, helm heeft mij wel veel beschermd in die tijd. Misschien valt het wel heel anders met een zware motor, daar heb ik nog geen ervaring mee.
Ik kwam bij een dealer iemand tegen die zijn gehele zijkant van zijn rechterbeen had onthuid (als dat een woord is) door met 25 km te vallen en de motor schoof het been over het asfalt.

Ik ben ooit met mijn tsx crossbrommer (met 125cc blok) met 120km/h onderuit gegaan en had ook niks, dat wil niet zeggen dat je tot 120km/h geen bescherming nodig hebt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

cooper_s1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:13:

Waarom zou je dit willen? Voor heel wat minder dan die 150 euro zet je er projectoren met LED (of HID) in en heb je beter lichtbeeld, beide lampjes aan en dubbel groot licht. Ok, de motor komt er net wat anders uit te zien en het is een klusje.. maar levert je zeker meer op.
s-Avonds zal het gebruik van vol dimlicht u hinderen bij het kijken in de verte. Bij hogere snelheden wilt u namelijk verder weg kijken dan het dimlicht reikt. Het voeren van vol dimlicht is dan ook alleen handig als er weinig omgevingslicht is en u tegelijkertijd slechts zachtjes rijdt.
8)7 Ze raden het hier eigenlijk zelf al aan om voor een projector lamp te gaan. Die heeft immers de concentratie van het licht vlak onder de cut-off zitten, dus zo ver mogelijk weg van het voertuig. Je wil je dimlicht niet dimmen, maar anders op de weg hebben.

Verder zou ik absoluut geen kermis van je verlichting maken, werkt alleen maar verwarrend. Wanneer is het seinen "pas op ik kom eraan" en wanneer "ga jij maar voor"? En verblinden is nog erger.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
SlinkingAnt schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:12:
Ik wílde hem zo graag fijn/goed vinden, die bak. En an sich is het een klein offer voor het gemak, maar bij mijn proefrit dus enkele keren zo'n 'misser' gehad (schokje vooruit zoals jij het noemt) bij het terugschakelen voor een stoplicht.

Uiteindelijk was het een moot point, want ik liep tegen een vreselijk goedkoop model met schakelbak aan, dus die is het uiteindelijk geworden. DCT zou nog steeds een goeie keus zijn geweest, en zodra ik aan een andere Honda toe ben (voorlopig niet, andere prioriteiten, maar stél) ga ik er opnieuw naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:09

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AeUAk6MQm5ZIbVflU96UrI5_5K0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ge4YFP8QVAev4KeCOxsBjsy0.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag even een recyclizer opgehaald, ooit is meegeholpen met de ontwikkeling maar mocht nu gewoon het volle pond betalen ;)
Nou ja, pakt inderdaad wat lekkerder op en lijkt nog iets beter te trekken. Niet ontevreden bij dit weer met het resultaat.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:04

A13X

Dude

charrel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:09:
[Afbeelding]
Vandaag even een recyclizer opgehaald, ooit is meegeholpen met de ontwikkeling maar mocht nu gewoon het volle pond betalen ;)
Nou ja, pakt inderdaad wat lekkerder op en lijkt nog iets beter te trekken. Niet ontevreden bij dit weer met het resultaat.
Soort van boosterplug?

Awesome

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ongeveer hetzelfde ja, fopt de inlaat temperatuur wat waardoor ze iets rijker lopen bij het gasgeven.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08
Nog geen 35 euro..
Dat zijn betere prijzen, een vergelijkbare oplossing voor mijn Guzzi in de vorm van een booster plug kost me 150 euro..

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• theredone51
charrel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:09:
Had je problemen met KFZ ofzo? Op mijn R1100RT zijn er ook veel die zoiets monteren, maar ik heb er nooit nood aan gehad met goed synchroniseren / kleppen stellen / afstellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Beetje last van de KFR, wel minimaal. Was af en toe dat ik me stoorde aan het stotteren/ hikken. Op mijn 1200gs toen goede ervaringen maar toen redelijk snel naar een rapidbike gegaan. Maar mijn huidige reed ik laatst en irriteerde het me wat. Toen kwam ik de Belgische variant tegen maar die reageerde niet, die heeft een versie met extra temp sensor. Wat op zich nog mooier is, maar deze was goedkoper en reageerde :)
Met goed syncen enz kom je er niet, dit heeft gewoon te maken met de emissie eisen. In de tijd van een r1100rt maakten ze zich daar wat minder zorgen om :+

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 12-08-2021 21:09 ]

• theredone51
charrel schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:07:
Beetje last van de KFR, wel minimaal. Was af en toe dat ik me stoorde aan het stotteren/ hikken. Op mijn 1200gs toen goede ervaringen maar toen redelijk snel naar een rapidbike gegaan. Maar mijn huidige reed ik laatst en irriteerde het me wat. Toen kwam ik de Belgische variant tegen maar die reageerde niet, die heeft een versie met extra temp sensor. Wat op zich nog mooier is, maar deze was goedkoper en reageerde :)
Met goed syncen enz kom je er niet, dit heeft gewoon te maken met de emissie eisen. In de tijd van een r1100rt maakten ze zich daar wat minder zorgen om :+
Gewoon zien dat je onder de 3k of boven de 4k zit, dan lopen ze ook het beste (zeker boven de 4 ;) ). Heerlijk geluid ook van de inlaat bij gas vol open en dat soort toerentallen 😍

• charrel

charrel

Cortisol4life..

de r1200r LC klinkt lekker fruitig ja, zeker als je erop zit met de standaard uitlaat _/-\o_
Zit niet zo vaak ver boven de 4000, schiet al aardig op dan met de boxer.

[ Voor 28% gewijzigd door charrel op 12-08-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik ben nu anderhalve maand in Italië en ik kan me er wel wat bij voorstellen dat ze het doen, het kan echt smerig warm zijn. Ik zou persoonlijk dan voor goede doorwaaikleding kiezen, maar ik ben dan ook geen Italiaan.
De scootertjes die je in proberen te halen als je met de auto achter een Duitser zit die niet sneller durft te rijden dan 70-75km/h halen ook wel wat capriolen uit. |:(

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:56
Heerlijk weer voor een ritje vanavond! Voor het eerst sinds 2 maanden weer eens met m’n vriendin gereden. Mooie luchten ook..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nM9XjH4hANEqA12nRcC28FgMEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/psHRS77Bm6qFxbfUPGp3Xfay.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DeyU4XGyupUcUd-_ZRgEIUZWVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SU7XvUw4S3j44NYt215TsF5x.jpg?f=fotoalbum_large

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

VidaR-9 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:05:
Heerlijk weer voor een ritje vanavond! Voor het eerst sinds 2 maanden weer eens met m’n vriendin gereden. Mooie luchten ook..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En dat op de LEK-dijk? :9

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14

The Executer

Lekker belangrijk!

Vanavond tot de ontdekking gekomen dat de linker voor-veerpoot lekt. Lag een donker plekje op het beton, maar dacht dat dat van 3 weken terug was toen ik wat aan het poetsen was geweest. Vanavond viel mij en de vrouw op dat het vlekje groter was als afgelopen weekend. Even gevoeld aan de onderkant, bingo, olie... Nu een mannetje hier in de buurt vragen of hij het kan, anders op zoek naar een ander adresje. Flink balen, aangezien ik met mijn hernia nog steeds niet reed, maar dat steeds iets dichterbij leek te komen (hoewel dat een heel klein stukje zou worden, maar rijden is rijden!)

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nieuwe keerring voor de voorpoot komt wel goed toch. Uurtje werk en gelijk nieuwe olie erin :)

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:06

mphilipp

Romanes eunt domus

cooper_s1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:09:
[...]
De motorinstructeur van een kennis van mij begon ook de eerste les met de vraag om even je duim stevig op het asfalt te drukken en dan even een 20 cm te schuiven...
Daarna wil je wel goed beschermd rondrijden...
Dat is een goede. Altijd leuk om in discussies met dwarse Amerikanen te gebruiken. Laatst kwam er weer een op Facebook met een of ander lijstje waaruit 'bleek' dat mensen mét helm vaker betrokken zijn bij dodelijke ongevallen. Onder de mensen die zonder helm rijden kwamen blijkbaar minder dodelijke ongevallen voor. Zijn conclusie was dus dat mensen mét helm roekelozer rijden. Goed, leuk verhaal voor de Yankees; je kunt je het beste maar niet in zo'n discussie mengen.

Ik ben ooit één keer met de brommer (50cc) gevallen met lage snelheid. Gelukkig een lange spijkerbroek aan en een jack met lange mouwen. Een meter of 15-20 denk ik over het wegdek gegleden en de gaten zaten in de broek op het zitvlak. Ik was dus al vroeg doordrongen van de noodzaak van het dragen van goede kleding om motor/brommer. Dat deed ik gelukkig al: altijd lange broek, handschoenen en een jack met lange mouwen.

Ook ben ik een keer getuige geweest van iemand die zonder helm, ook weer met lage snelheid viel en met het hoofd tegen een boom kwam. Schedelbasisfractuur. Dus ja, mensen die bij mij aankomen met dat goede bescherming niet nodig is, hebben aan mij een slechte zeg maar... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

en toch:

jaaaaren geleden eens een test gezien met en wollen muts en een goedgekeurde helm, beide werden van 10 hoog naar beneden gegooid, helm in duizend stukjes, de wollen muts? niks mee aan de hand.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

_eLMo_ schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:23:
Nieuwe keerring voor de voorpoot komt wel goed toch. Uurtje werk en gelijk nieuwe olie erin :)
Beter meteen beide voorpoten ineens van nieuwe keringen + olie laten voorzien. Die andere 'poot' mag je anders over een paar weken ook onder handen gaan nemen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Die Italiaan maar lekker voor zichzelf laten denken. Ik ga niet rijden zonder helm en pak. Gewoon niet. Afstand zegt niet; ik heb dat meisje zonder helm de hele 30 meter zien rijden tot ze de bocht miste (hoe dan?) en met het hoofd tegen die boom knalde. Bloed uit haar oor en alles... Nee, geen discussies. Wie niet wil, doet het maar niet, maar dan rijden ze niet met mij mee.

Russen hebben ook een andere risico inschatting als wij merk ik. Ik heb moeten praten als brugman om mijn vriendin in een fatsoenlijk motorjack te krijgen en qua helm wil ze maximaal een jethelm. Nou had ik eerst een hele goedkope gekocht (Nexx). Op zich een prima ding, maar nu ik weet dat ze het écht leuk vindt, heb ik een Schuberth M1 Pro. Toch iets meer bescherming en ook gewoon een betere/mooiere helm. Maar je moet echt moeite doen om ze de noodzaak aan het verstand te peuteren. Nou ja...kijk maar naar de dashcamvideos :o

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

botoo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:00:
en toch:

jaaaaren geleden eens een test gezien met en wollen muts en een goedgekeurde helm, beide werden van 10 hoog naar beneden gegooid, helm in duizend stukjes, de wollen muts? niks mee aan de hand.
Je kunt gewoon béter met alléén een helmtas / zak over je kop gaan rijden dan dat je met de helm zélf gaat rijden. Die helmzak blijft gewoon héél :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Is niet alleen in de zuidelijke landen hoor. Werd gisteren nog ingehaald op de A1 door iemand op een GS in een T-shirtje. Ik reed 140 op de teller dus ongeveer 130 echte km/u. Deze meneer deed 150 in zijn doorwaaishirt schat ik zo in.
Ik rij wel eens zonder gear van mijn garagebox naar mijn voortuin (stapvoets zo'n 50 meter). En voor korte ritjes binnen het dorp laat ik de motorbroek wel eens achterwege. Verder ATGATT.
SavageBrother schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Zoiets lijkt me ook handig, maar ben wat onzeker over de kleine wieltjes. Jij hebt een mooie strakke vloer maar ik heb stoeptegels in mijn garagebox. Denk je dat je hiermee over ongelijk liggende tegels heen kan komen?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Bommes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:34:
Nog geen 35 euro..
Dat zijn betere prijzen, een vergelijkbare oplossing voor mijn Guzzi in de vorm van een booster plug kost me 150 euro..
Kun je de V85TT niet mappen met GuzziDiag? Ik heb nog het geluk dat ik zelf andere mappings op de Guzzi kan zetten middels gratis software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
JanPedaal schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:24:
En voor korte ritjes binnen het dorp laat ik de motorbroek wel eens achterwege.
Eén keer gedaan, toen ik na 50 km rijden er achter kwam dat ik op de verkeerde locatie van mijn werk stuk, moest bij een andere locatie zijn 3 km verderop. Dus "even" zonder broek op de motor het laatste stukje doen. Meteen afgestraft omdat ik met mijn kuit tegen de uitlaat(bocht) aan kwam. Sindsdien: alles ATGATT! Daarbij wel de opmerking dat "All the gear" ook een doorwaaijas en dito handschoenen kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
mphilipp schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:56:
[...]
Dus ja, mensen die bij mij aankomen met dat goede bescherming niet nodig is, hebben aan mij een slechte zeg maar... :+
Zit net deze video te bekijken:

'Yo wanna ride? Gasstation in 10' maar goed dat ik geen wheelies kan, want op 10 minuten ben ik nog niet omgekleed / motor buiten / etc. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Bioflap schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:36:
[...]

Kun je de V85TT niet mappen met GuzziDiag? Ik heb nog het geluk dat ik zelf andere mappings op de Guzzi kan zetten middels gratis software.
Nope is afgeschermd, kan alleen door een tuner dacht ik.
In Australië is er al eentje die een nieuwe map heeft geschreven. Verder blijft het vreemd genoeg erg stil op dat gebied.

Die van mij hapert soms best wel, onder in de toeren en een beetje hikken.
Zo een booster plug werkt met een extra temperatuur sensor. Geeft een koudere dan werkelijke temperatuur aan en houd het geheel gewoon voor de gek.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bioflap
Bommes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

In Australië is er al eentje die een nieuwe map heeft geschreven. Verder blijft het vreemd genoeg erg stil op dat gebied.

Zo een booster plug werkt met een extra temperatuur sensor. Geeft een koudere dan werkelijke temperatuur aan en houd het geheel gewoon voor de gek.
Ja ik begreep inderdaad dat de V85TT daar wel last van heeft. Zijn die plugs van Mistral? Ik dacht dat zij deze ook maken voor andere modellen.

De Stelvio is gewassen en koffers ingepakt! Vanmiddag eerste stop Venlo, daarna in een paar dagen naar de MG fabriek!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2yytraFr1XdaDZdXIdGn3oJJyU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LNRzpun7s0VRxIA3d65HMxZn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slqulQvL6KgA3Irj-WD_XgyrVf4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/94xDgTsqMd69P3ZgVkD1BQwZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSVV-tJ7o2m8qutE5SFGgvj_zHI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FeGzGim9MiKrILFzCvoaTOVS.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
[...]

Ik neem aan dat Carmo er wel iets mee kan. Dat ze dit model nog niet onder handen hebben gehad (en daarom nog niet in de lijst staat), wil niet zeggen dat ze het niet voor elkaar krijgen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI's rule

[...]

Ik rijd een TDM 900 maar daarvoor heeft iemand al de temperatuursensor gewoon verplaats vanuit het luchtfilterhuis naar voren ergens in de kuip bij de koplampen, dat scheelde al een hoop :-)
Das alleen een uurtje werk dus... Misschien kan bij de Guzzi ook iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Ik neem aan dat Carmo er wel iets mee kan. Dat ze dit model nog niet onder handen hebben gehad (en daarom nog niet in de lijst staat), wil niet zeggen dat ze het niet voor elkaar krijgen.
HdeB is ook een geweldige tuner die goed aangeschreven staat voor Ducati's en Guzzi's. De mapping van mijn 1200 Sport komt daar ook vandaan en is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
HdeB? Herman den Blijker?! :?

Carmo zit redelijk bij bommes in de buurt, dus vandaar dat ik die link daarnaartoe al legde. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 23:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f5E8txMUaKdwTUxtois6ubUar_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UHJZ0dqvK7uWWul0IgrvTx1.jpg?f=fotoalbum_large

Maandag en dinsdag de Eifel in gegaan. Dinsdag ochtend nog wat regen gehad maar was gelukkig snel weer weg. Het was echt heerlijk, erg rustig (normaal ging ik in de weekenden). Laatste ritje buitenland was volgens mij met een club van hier, twee jaar geleden. Ik was er dus aan toe.

Via Motor forum een mooi stel Powerparts koffers kunnen scoren voor op de Superduke. Ben benieuwd zodra ze binnen zijn, lijkt mij toch fijner dan zo’n tas achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
theredone51 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:19:
[...]

Zit net deze video te bekijken:
[YouTube: BIKELIFE SWEDEN | KTM SUPERMOTO 🔥]
'Yo wanna ride? Gasstation in 10' maar goed dat ik geen wheelies kan, want op 10 minuten ben ik nog niet omgekleed / motor buiten / etc. :+
Mwoa moet wel lukken, snel de broek aan jas van de kapstok en gaan.
Ik heb geen 10 min nodig om een broek,jas en helm aan te doen en weg te rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy dat is wel een goede tip, kende hun nog niet.
Ik wil eerst zorgen dat het ding goed rijd, off en on road.
Dus de vering moet nog beter afgesteld en achter misschien wel vervangen.
Ik heb gisteren ff een stukje TET gereden maar ik vond de voorkant erg vervelend reageren.
Erg stuiterig naar mijn idee, dus nog wat afstellen, voorveerspanning en rebound meer stel mogelijkheden zijn er niet.

Met het in elkaar zetten van de voorvork viel me op dat de rechtse poot er niet helemaal recht in ging.
T-stuk onder en kroon plaat boven gaten zaten net niet in lijn.
Was maar een paar mm maar toch.
Het ding rijd en remt perfect kaars recht dus dat is het probleem niet.
Maar misschien is toch het T-stuk niet helemaal netjes recht gebleven met de boom kop actie.
Misschien dat ik dat dus ook nog moet vervangen, is weer ruim 200 euro.

@cooper_s1 goede tip, dat is het proberen wel waard zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als ze een paar mm uit lijn zitten had je de poten er nooit allebei in gekregen :p
Dat zal hoogstens een paar 10e zijn, maar het lijkt me handiger om de kroonplaatmoer bovenop even een tikje los te draaien en alles een keer opnieuw te zetten (zoek even de exacte volgorde van loshalen/vastzetten op, die is vrij belangrijk om het spanningsvrij in elkaar te zetten)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:30

botoo

💀 too old to die young

Als iemand zo'n motor mover wilt kopen voor weinig en je wilt 'm in Almere ophalen dan ben je welkom. Voor mij is het niet de juiste oplossing ombat ik geen middenbok heb en het achterwiel er op rijden gaat niet zo makkelijk omdat de mover gaat 'wippen'. Met middenbok zal het een stuk makkelijker gaan vermoed ik.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XIEw6D_VX4NRWJHjSE6E1dXU_II=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCYNXRIHzgwbPb8tbzOLitLQ.jpg?f=fotoalbum_small

Ik ga zoiets proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWJiLmewKGcIXlbhVhIChyhf8aM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xZzl4t1KoEnrphBS7oboGOS.jpg?f=fotoalbum_small

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@4x2 Ik heb alles los gehad, en het was echt een paar mm
Bovenste kroonplaat heb ik helemaal gedemonteerd dat kan niet veel mis mee zijn. Zag er ook niets aan.
Waarschijnlijk zit er wat ongelijkheid in de onderste, het T-stuk.
Evengoed heb ik het allemaal wel kunnen monteren zonder grote mokers en ducktape :P

Waarschijnlijk is het gewoon een kwestie van alles goed afstellen want de motor spoort gewoon perfect nu.

Komt het toch niet goed voor mijn gevoel dan bestel ik ook een nieuw T-stuk.
Motor is te nieuw en mij te duur om het hier bij te laten. Dat moet gewoon perfect zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Voor de navigatie gebruikers onder jullie, die thuis graag routes voorbereiden.
My route app heeft een lifetime aanbieding.
99 euro voor het gold pakket.
Dat had ik al maar betaalde iets van 45 euro per jaar.
Nu net dus ff voor lifetime verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:14

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:49:
Vanavond tot de ontdekking gekomen dat de linker voor-veerpoot lekt. Lag een donker plekje op het beton, maar dacht dat dat van 3 weken terug was toen ik wat aan het poetsen was geweest. Vanavond viel mij en de vrouw op dat het vlekje groter was als afgelopen weekend. Even gevoeld aan de onderkant, bingo, olie... Nu een mannetje hier in de buurt vragen of hij het kan, anders op zoek naar een ander adresje. Flink balen, aangezien ik met mijn hernia nog steeds niet reed, maar dat steeds iets dichterbij leek te komen (hoewel dat een heel klein stukje zou worden, maar rijden is rijden!)
Ik heb vanochtend even gekeken bij HyperPro wat een setje nieuwe veren moeten kosten, € 150 incl. olie e.d. Alleen vraag ik mij af of daar verder alles bij zit aan keerringen etc. Dan ben ik gelijk helemaal klaar natuurlijk!

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bommes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:38:
Voor de navigatie gebruikers onder jullie, die thuis graag routes voorbereiden.
My route app heeft een lifetime aanbieding.
99 euro voor het gold pakket.
Dat had ik al maar betaalde iets van 45 euro per jaar.
Nu net dus ff voor lifetime verlengd.
Dat is een goede.
Ik had het al, toen als early adopter voor een lager bedrag aangeschaft. Als ik zie hoe vaak ik het gebruik, heb ik er echt geen spijt van!

@Bommes Ik gebruik voor het afstellen van mijn vering deze handleiding van hyperpro. Vooral de tabel op pagina 15 vind ik erg praktisch.

[ Voor 18% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-08-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

The Executer schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

Ik heb vanochtend even gekeken bij HyperPro wat een setje nieuwe veren moeten kosten, € 150 incl. olie e.d. Alleen vraag ik mij af of daar verder alles bij zit aan keerringen etc. Dan ben ik gelijk helemaal klaar natuurlijk!
Nee, keerringen zitten er dan niet bij.
En als je een set keerringen besteld zitten (meestal) de stofkappen er ook niet bij, maar die kun je gerust laten zitten als ze nog heel zijn.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:30:
[...]
Ik wílde hem zo graag fijn/goed vinden, die bak. En an sich is het een klein offer voor het gemak, maar bij mijn proefrit dus enkele keren zo'n 'misser' gehad (schokje vooruit zoals jij het noemt) bij het terugschakelen voor een stoplicht.

Uiteindelijk was het een moot point, want ik liep tegen een vreselijk goedkoop model met schakelbak aan, dus die is het uiteindelijk geworden. DCT zou nog steeds een goeie keus zijn geweest, en zodra ik aan een andere Honda toe ben (voorlopig niet, andere prioriteiten, maar stél) ga ik er opnieuw naar kijken.
Je hebt nu een NC700 toch? Volgens mij is dat de voorlaatste generatie DCT, waar de 2020+ AT de laatste heeft. Deze houdt (nu?) ook rekening met je rijstijl, schakelt niet zomaar in bochten en zo nog een paar scenario's. Handmatig (bij)schakelen is erg makkelijk en gebruik ik regelmatig. Bij snel optrekken tot 60 of 80 blijft de bak vrij lang hangen in een versnelling voordat die opschakelt. Terugschakelen gaat eigen wel altijd goed, en zodra je een bocht in duikt hoef je ook niet bang te zijn dat er plotseling geschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 23:02
botoo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:58:
Als iemand zo'n motor mover wilt kopen voor weinig en je wilt 'm in Almere ophalen dan ben je welkom. Voor mij is het niet de juiste oplossing ombat ik geen middenbok heb en het achterwiel er op rijden gaat niet zo makkelijk omdat de mover gaat 'wippen'. Met middenbok zal het een stuk makkelijker gaan vermoed ik.
[Afbeelding]

Ik ga zoiets proberen.
[Afbeelding]
Ik heb op aanraden van @Maegrim een verrijdbare paddockstand gekocht van Constands. Niet zo stabiel als 1 die plat op de grond staat maar doet zijn ding. Ik rol dat ding zo de garage door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:43:
@Bommes Ik gebruik voor het afstellen van mijn vering deze handleiding van hyperpro staat. Vooral de tabel op pagina 15 vind ik erg praktisch.
Als ik mijn gevoel bij de voorvork en de vering/demping daarvan in die tabel bekijk dan zou ik de ingaande demping minder moeten stellen.
En juist die is niet te stellen bij mijn motor.
Uitgaande demping op de voorvork staat ook al helemaal open.

Vraag me af of het met de revisie van de vork wel helemaal goed is gegaan.
Voor veer spanning en uitgaande demping staan beide helemaal op minimaal. Pas dan veert het geheel een beetje.
Maar duikt flink bij remmen en off road vorige het een heel stuk minder vertrouwd, dribbelen van de voor kant, zo voelde het.
Ben al een keer terug geweest naar J&J en ze hebben er naar gekeken naar ze hadden het heel druk en veel haast.
Beter een keer een afspraak maken.
Kunnen ze er ook zelf even een rondje mee rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Als ik mijn gevoel bij de voorvork en de vering/demping daarvan in die tabel bekijk dan zou ik de ingaande demping minder moeten stellen.
En juist die is niet te stellen bij mijn motor.
Uitgaande demping op de voorvork staat ook al helemaal open.

Vraag me af of het met de revisie van de vork wel helemaal goed is gegaan.
Voor veer spanning en uitgaande demping staan beide helemaal op minimaal. Pas dan veert het geheel een beetje.
Maar duikt flink bij remmen en off road vorige het een heel stuk minder vertrouwd, dribbelen van de voor kant, zo voelde het.
Ben al een keer terug geweest naar J&J en ze hebben er naar gekeken naar ze hadden het heel druk en veel haast.
Beter een keer een afspraak maken.
Kunnen ze er ook zelf even een rondje mee rijden.
Als je de compressie niet kan instellen met een stelschroef kun je overwegen er dikkere of dunnere olie in te doen. Zelfde effect. Zo ging vroeger alles :Y)
Wel wat meer werk natuurlijk.

Mogelijk ook even inrijden, maar J&J een rondje laten rijden lijkt me een prima optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Eerste gok: stuk dikkere olie gebruikt (al dan niet per ongeluk) ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Dinsdag heb ik afgesproken om er nog een keer langs te gaan.
Ellis gaat dan kijken.
Ik vermoed ook te dikke olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

sypie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:38:
[...]
Eén keer gedaan, toen ik na 50 km rijden er achter kwam dat ik op de verkeerde locatie van mijn werk stuk, moest bij een andere locatie zijn 3 km verderop. Dus "even" zonder broek op de motor het laatste stukje doen. Meteen afgestraft omdat ik met mijn kuit tegen de uitlaat(bocht) aan kwam. Sindsdien: alles ATGATT! Daarbij wel de opmerking dat "All the gear" ook een doorwaaijas en dito handschoenen kunnen zijn.
Voor die korte prutsritjes heb ik een motorjeans. Of als we naar het strand gaan oid. Zo min mogelijk aan en op de parkeerplaats omkleden naar 'beachwear' en het laatste stukje lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 16-09 00:11
Heb mijn motor terug van grote beurt (60k km beurt) en was duuuuuuur.....
2 banden, 2x remblokken, kettingset en grote beurt (1360€).... Tis dat ik afhankelijk ben ervan.. maar tis niet echt grappig dat soort beurten. En ze waren er 4 uur 45 aan arbeid mee bezig... dat was ook nog wel flink.

40 minuten onder garantie extra werk want de radiator fan kabel hing los?! En gaf oververhittingsproblemen logischerwijs.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
2 banden €350
Omleggen/balanceren/arbeid €80

Remblokken voor (dubbele schijf) €80
Remblokken achter €40
Montage/arbeid €80

Kettingset + tandwielen €300
Montage/arbeid €80

Olie €50
Oliefilter en klein materiaal €25
Bougies x4 €32
Luchtfilter €25
Afvoerkosten €10
Montage/Arbeid €80

Extra uur arbeid als marge: €80

€1.315

Klopt wel redelijk dus, en dan is €80 nog geen dealer uurtarief zegmaar 🥲

Zelf doen en slim inkopen is ~25% minder materiaalkosten en geen arbeidsloon. Ik doe het zelf, maar het blijft een dure hobby :P

[ Voor 12% gewijzigd door _eLMo_ op 13-08-2021 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

_eLMo_ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:49:
2 banden €350
Omleggen/balanceren/arbeid €80

Remblokken voor (dubbele schijf) €80
Remblokken achter €40
Montage/arbeid €80

Kettingset + tandwielen €300
Montage/arbeid €80

Olie €50
Oliefilter en klein materiaal €25
Bougies x4 €32
Luchtfilter €25
Afvoerkosten €10
Montage/Arbeid €80

Extra uur arbeid als marge: €80

€1.315

Klopt wel redelijk dus, en dan is €80 nog geen dealer uurtarief zegmaar 🥲

Zelf doen en slim inkopen is ~25% minder materiaalkosten en geen arbeidsloon. Ik doe het zelf, maar het blijft een dure hobby :P
Grote beurt kan ook nog controle klepspeling zijn, dan tikt de arbeid ook wel aardig aan.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@_eLMo_ Zo, daar hou je wel flinke marges aan zeg... Een setje banden red ik meestal voor niet veel meer dan €300 incl montage wel. Een kettingset kost ook maar de helft, en in de arbeid van de verschillende delen zit veel overlap qua wiel-demontage e.d.

Ik vind €1360 erg aan de prijs voor wat @Lord_T beschrijft inderdaad, zelfs als die grote beurt een uitgebreide klepspeling-correctie bevalt is er volgens mij nog genoeg geld over voor de onderdelen.

Maar goed, ik ga dan ook nooit naar grote merkdealers... Dat wil nogal eens schelen in onderdeel-prijzen & arbeidsloon.

[ Voor 11% gewijzigd door Chakotay op 13-08-2021 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
Bommes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:57:
Dinsdag heb ik afgesproken om er nog een keer langs te gaan.
Ellies gaat dan kijken.
Ik vermoed ook te dikke olie.
;)
Hier haar Facebook blog met de avonturen die ze doet op het circuit / offroad / ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:07:
@_eLMo_ Zo, daar hou je wel flinke marges aan zeg... Een setje banden red ik meestal voor niet veel meer dan €300 incl montage wel. Een kettingset kost ook maar de helft, en in de arbeid van de verschillende delen zit veel overlap qua wiel-demontage e.d.

Ik vind €1360 erg aan de prijs voor wat @Lord_T beschrijft inderdaad, zelfs als die grote beurt een uitgebreide klepspeling-correctie bevalt is er volgens mij nog genoeg geld over voor de onderdelen.

Maar goed, ik ga dan ook nooit naar grote merkdealers... Dat wil nogal eens schelen in onderdeel-prijzen & arbeidsloon.
Dat hangt natuurlijk erg van je gewenste onderdelen af, prijzen voor de remblokken heb ik laatst nog betaald online en nergens goedkoper.

€350 is ook een hele nette prijs voor een set michelin’s onder mijn fiets. Ketting heb ik zelf niet, maar bij DID (een goede kettingfabrikant die veel verkoop) is alleen de ketting al €160 volgens mij.

Ik houd het wel ruim, maar het was meer ter indicatie dat het iig geen oplichtersprijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

Chakotay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:07:
@_eLMo_
zelfs als die grote beurt een uitgebreide klepspeling-correctie bevalt is er volgens mij nog genoeg geld over voor de onderdelen.
Dat ligt natuurlijk maar net aan de motor, bij die van mij is controleren lastig maar te doen. Moet je gaan stellen word het pas echt een (uitbouw)drama om erbij te kunnen.

Die grote (40k) beurt + controleren al uitkwam op een €400,- en dat was geen merkdealer. Tel daarbij 300 banden, 300 ketting en 200 blokken. Zit je al op 1200, als hij de remolie ook heeft gedaan ben je er al bijna.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Lord_T schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 14:39:
Heb mijn motor terug van grote beurt (60k km beurt) en was duuuuuuur.....
2 banden, 2x remblokken, kettingset en grote beurt (1360€).... Tis dat ik afhankelijk ben ervan.. maar tis niet echt grappig dat soort beurten. En ze waren er 4 uur 45 aan arbeid mee bezig... dat was ook nog wel flink.

40 minuten onder garantie extra werk want de radiator fan kabel hing los?! En gaf oververhittingsproblemen logischerwijs.
Ik had net een grote beurt incl. opsporen olie lek en zit rond de 1500,-
Wel een KTM dealer dus uurprijs is wat hoger en geen banden wissel nodig geweest.

Dus volgens mij heb je prima prijsje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@_eLMo_ €350 vind ik een nette prijs voor een setje moderne banden inderdaad, maar dan wel incl montage :P

Even teruggezocht, ik heb voor mijn laatste set banden (Dunlop Sportsmart 3 onder de Ducati) €289 betaald incl montage. Michelin Road 5 trail voor de Caponord was een vergelijkbaar bedrag. De laatste kettingset (DID ketting & JT tandwielen) voor mijn Caponord was €162.50 incl tandwielen :) Zelf gemonteerd, maar dat is nog geen half uur werk als amateur in de achtertuin. Als een garage daar €80 voor vraagt vind ik dat wel wat overdreven, zeker als het achterwiel er toch al uit moet voor de nieuwe banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
kneusteun schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:38:
[...]

Ik had net een grote beurt incl. opsporen olie lek en zit rond de 1500,-
Wel een KTM dealer dus uurprijs is wat hoger en geen banden wissel nodig geweest.

Dus volgens mij heb je prima prijsje gekregen.
Tering, dan ben ik blij dat ik mijn grote beurt op de SMT momenteel zelf doe :D Motorex olie en koelvloeistof en dergelijke is uiteraard ook niet goedkoop, maar voor 500 euro aan materiaal kom je een heel eind :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
theredone51 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:40:
[...]

Tering, dan ben ik blij dat ik mijn grote beurt op de SMT momenteel zelf doe :D Motorex olie en koelvloeistof en dergelijke is uiteraard ook niet goedkoop, maar voor 500 euro aan materiaal kom je een heel eind :)
Klopt, als ik er de tijd voor had was dat leuk geweest.
Nu is mij dat geld minder waard dan mijn vrije tijd ;)
Dan rij ik liever in mijn vrije tijd en sleutel ik wel als ik zin heb aan mijn andere motoren.

Plus dat het olielekkage probleem wel dusdanig ingewikkeld bleek dat een andere garage er gewoon niet uit kwam. Dus dan is een dealer wel het handigst in mijn ogen.

Edit: En ik wist toe ik een KTM kocht dat het wel een duurdere hobby zou zijn dan een honda.

Toevallig sprak mijn broer laatst een oude vertegenwoordiger van KTM en die gaf aan dat er bij KTM serieuze maandagochtend modellen zijn, dat er veel van die lui op maandag nog met een dikke kater fietsen in elkaar stonden te zetten en wel eens wat dingen over het hoofd zagen :X

[ Voor 20% gewijzigd door kneusteun op 13-08-2021 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
Met de koffers volgepakt even bij JJ langsgereden om de boel even te laten afstellen. Resultaat: de Stelvio staat nu op de brug voor een nieuwe achterveer :+

HyperPro progressieve achterveer is niet geweldig bij een kilo of 100 als rijder. Nu een lineaire veer eronder voor 100kg, zodat ik ook nog iets kan doen met de preload knop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 16-09 00:11
Tja hier wat prijzen van de rekening:
Banden: dunlop roadsmart 3: 157€ + 233€ (met korting)
Chain en sprocket kit 185€
Remblokken 100€
Uiteindelijk materiaal: 937€.... En dan nog 420€ arbeid

Allemaal door yamaha dealer gedaan, omdat ik zelf er geen verstand van heb en de tijd/skills niet heb om dingen te gaan proberen en te hopen dat het goed gaat....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
De algemene conclusie blijft wel: we hebben een dure hobby :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Zo het design voor mijn nieuwe T-shirt is klaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaT6J847qLPaIKCfpFbojULEMzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PMikfRXZ6oFa2FI74OEwQigg.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de sparkly opstrijk folie al klaar liggen :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:01:
Zo het design voor mijn nieuwe T-shirt is klaar:
[Afbeelding]

Ik heb de sparkly opstrijk folie al klaar liggen :+
Moet eigenlijk met goud geborduurd worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Chakotay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:00:
Allemaal relatief, ik heb genoeg andere hobby's die mogelijk nog duurder zijn...
Ik denk dat als je het "te duur" vind je niet echt een realistisch beeld had van de kosten die er zitten aan de hobby.

Maar misschien als je niet opgevoed bent met motoren om je heen of je tijdens je lessen dat niet is uitgelegd dan is dat wel even schrikken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kneusteun schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:03:
[...]

Moet eigenlijk met goud geborduurd worden ;)
Ik heb zilver en paarse sparkles.. ook mooi.. misschien doe ik wel een combi van de 2 :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
Lord_T schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:46:
Tja hier wat prijzen van de rekening:
Banden: dunlop roadsmart 3: 157€ + 233€ (met korting)
Die bandenprijzen bij de dealer, dat is echt altijd 'buiten proportie' vind ik. Net even gekeken, online heb ik een setje Roadsmart 3's voor mijn SMT voor 257 euro, dat betaal je dan bij de dealer voor enkel de achterband en dan nog incl. korting..

Al wel gemerkt toen ik mijn 'internetbanden' liet monteren dat de bandenboer zei dat hij ook wel eens een prijs kon / wilde maken voor dezelfde banden en dat dat heel aardig in de buurt kwam van de internet prijzen. Maar als hij de banden mocht leveren was de montage wel gratis, dus.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Chakotay schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:00:
Setje banden: 130 euro incl montage
1L olie: 12 euro
Oliezeefje: 0 euro (schoonmaken)
Luchtfilter: 15 euro
Kleppen stellen: 8 euro (set voelermaatjes)
Remblokken voor: 30 euro
Remblokken achter: 5 euro (china, fuck it)

Valt best te doen hoor :+

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:05:
[...]

Ik heb zilver en paarse sparkles.. ook mooi.. misschien doe ik wel een combi van de 2 :)
Kun je er @Bommes niet een maken met twee gebroken vleugels :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
4x2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:27:
[...]

Setje banden: 130 euro incl montage
1L olie: 12 euro
Oliezeefje: 0 euro (schoonmaken)
Luchtfilter: 15 euro
Kleppen stellen: 8 euro (set voelermaatjes)
Remblokken voor: 30 euro
Remblokken achter: 5 euro (china, fuck it)

Valt best te doen hoor :+
Ook relatief, voor een ander kan dat best een bedrag zijn.
Denk dat iedereen hier wel een beetje een net inkomen heeft en/of handig is.

Je banden zijn wel extreem goedkoop btw?! wat voor maat is dat?
Ik kan voor mijn achterband zelfs in het goedkoopste segment niet onder de 200 komen volgens mij online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

theredone51 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:20:
[...]

Die bandenprijzen bij de dealer, dat is echt altijd 'buiten proportie' vind ik. Net even gekeken, online heb ik een setje Roadsmart 3's voor mijn SMT voor 257 euro, dat betaal je dan bij de dealer voor enkel de achterband en dan nog incl. korting..

Al wel gemerkt toen ik mijn 'internetbanden' liet monteren dat de bandenboer zei dat hij ook wel eens een prijs kon / wilde maken voor dezelfde banden en dat dat heel aardig in de buurt kwam van de internet prijzen. Maar als hij de banden mocht leveren was de montage wel gratis, dus.. :)
Mijn BMW dealer levert bandjes voor ongeveer dezelfde prijs als de online aanbieders. Kan het meteen combineren met de beurt :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
cooper_s1 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:13:

Nu lurk ik hier dagelijks mee zonder te reageren, maar hier heb ik (helaas) wel ervaring mee :P

Inmiddels alweer 4 jaar geleden een FJR overgenomen die tevens van deze 'kermis' modules voorzien was, zowel 'Duplo Headlights' als de 'Running- & Alarmlights'.
Leuk die speeltjes in het begin, maar het is inderdaad enorm verwarrend voor het overige verkeer + anderen die in je groep meerijden.
Heb diezelfde rit nog 1 module geheel 'uitgezet'; de 2e wilde dat commando niet accepteren dus toen maar zoveel mogelijk 'normaal' ingesteld. Buiten dat reageerden de modules 'soms wel' en 'soms niet', heel vervelend.
Eerder dit jaar geheel laten verwijderen... was 1 grote bende door knullige montage van de zaak die het had gemonteerd.
noes schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:07:
[...]

Verder zou ik absoluut geen kermis van je verlichting maken, werkt alleen maar verwarrend. Wanneer is het seinen "pas op ik kom eraan" en wanneer "ga jij maar voor"? En verblinden is nog erger.
Kan het met deze reactie van @noes dus alleen maar eens zijn; blij dat de zooi eruit is.
Pagina: 1 ... 336 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.