Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 335 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.625 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12
@mphilipp, zo heel toevallig is dat niet... Die video was juist de aanleiding van de discussie hier ;)
Chakotay in "Hét grote motortopic - Deel 24"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:11

mphilipp

Romanes eunt domus

Melkunie schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:50:
@mphilipp, zo heel toevallig is dat niet... Die video was juist de aanleiding van de discussie hier ;)
Chakotay in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Oh, die heb ik dan net gemist :+ Ik dacht dat die discussie nét een dag eerder begon.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:33
_eLMo_ schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Offroad kun je de 850 beter laten staan en de oude 800 pakken. De 850 gaat met gewicht erg richting de 1200 helaas.
Uiteindelijk gewoon rijden wat je tof vind natuurlijk :)
Voor de F800 GS geven ze een 177kg droog en 207 rijklaar gewicht op, dat is niet veel inderdaad.
Met het 21 inch voorwiel lijkt het een fiets die wel redelijk op offroad is gericht.
Als de vering standaard ook nog een beetje fatsoenlijk is dan lijkt het me wel een goede all round fiets.

Volgens mij kun je op zo een ding makkelijk met 130km/u de route die Soleil afblaffen naar de Alpen om daar lekker over de onverharde paden te gaan spelen.

Mooi is anders, beetje functie boven vorm principe heb ik het idee.
Heeft Ryan F9 ook niet zo een ding? Of is dat alweer een 850?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:53
Mooi verhaal @erik23 , naast de motor jij ook heel gebleven met alle val- en glijpartijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:44
@erik23 Ha, wat een gaaf avontuur relatief dicht bij huis! Die F800GS wielen zijn schijnbaar van karton ofzo, toen je het over die deuk had in je velg moest ik gelijk denken aan die F800GSA van die Noor uit Sibirsky Extreme. Hij heeft onderweg ook meerdere malen met grote stenen, hamers en ander gereedschap zijn voorvelg moeten 'uitdeuken'.

YouTube: SibExTrail 2012 - Episode 21 - Yakutsk

@Bommes Ryan heeft volgens mij een F800GS Adventure (dus met grotere tank).

In Ryan zijn DD video vergelijkt hij een metalen DD sluiting met een plastic ratel sluiting, doe het dan ook vergelijken met een volledige metalen ratel sluiting die bijvoorbeeld op alle Shoei helmen zit die niet voorzien zijn van een DD. Slechte vergelijking dus met wederom matig wetenschappelijk bewijs, wel leuke filmpjes verder.

[ Voor 23% gewijzigd door cyntax op 09-08-2021 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Denk dat dat weinig met de wielen te maken heeft, en meer met een te lage bandenspanning voor zo’n grote fiets. Veel offroaders rijden op 1 of 1.2 bar met een offroad fiets, maar een GS dien je toch echt minimaal op 1.6 te houden (bij zand en GEEN rotsen), of 1.8 bij medium steentjes.
Weinig velgen gaan wat uitmaken als 300kg tegen een rots gaat :P

RyanF9 idd een 800GS Adventure, maar hij wil nu naar een Tenere 700 naar ik begrijp.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_eLMo_ schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:40:
Denk dat dat weinig met de wielen te maken heeft, en meer met een te lage bandenspanning voor zo’n grote fiets. Veel offroaders rijden op 1 of 1.2 bar met een offroad fiets, maar een GS dien je toch echt minimaal op 1.6 te houden (bij zand en GEEN rotsen), of 1.8 bij medium steentjes.
Weinig velgen gaan wat uitmaken als 300kg tegen een rots gaat :P
Precies. Het probleem is een beetje dat alleen de tip 'banden aflaten' blijft hangen en wordt doorgegeven. Maar waarom en onder welke omstandigheden wordt weggelaten. In los zand/sahara moet je inderdaad tot 1bar aflaten. Maar dat verandert snel als de weg weer een beetje verhard wordt. Je ziet ze bv in Dakar dan ook met zo'n Bib Mouse rijden, een rubberen 'drol' ipv een binnenband. Zo'n mouse heeft dan het equivalent van 0,9 bar. Alleen moet je niet te lang en te hard over een verharde weg rijden met zo'n mouse. Hij wordt dan te warm en je krijgt 'm niet makkelijk meer van je velg af.
Dus ja, als je alleen weet dat je moet aflaten bij offroad, maar niet echt goed weet hoe het zit, ga je te ver. En volgens mij gaat dat op voor alle 3 'Myths' over offroad. Ik heb het filmpje niet helemaal gekeken, maar toen ie begon over het staan had ik ook alweer gegeten en gedronken. Een beetje makkelijk scoren zo'n filmpje en veel is nogal overdreven gebracht.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
@ll roel j Op een blaar op m'n hand na geen schade, en dat zal over een paar dagen wel weer over zijn.

@Bommes Ik heb de 800 niet de 850. Die waren nog wat te duur om mee off-road te gaan voor mij en met het toegenomen gewicht is het gat met de 1200 niet zo groot meer. Bij de 850 is ook nog eens de benzine tank naar de gebruikelijke plek gebracht wat de gewichtsverhoudingen verandert.
Heb deze gekocht om alles mee te kunnen doen en het doet een weekendje bochten in zuid-limburg net zo goed als afgelopen weekend door de modder. Ben wel altijd blij als ik van de snelweg af ben.

Fortnine heeft inderdaad een 800 Adventure, heb zelf op een eerste generatie Adventure proefgereden maar ik vond de extra's niet echt een voordeel op mijn gebruik, zeker met het toegenomen gewicht op een volle motor, daarnaast vond ik hem minder mooi omdat de voorkant een stuk groter en ronder is waardoor hij me meer aan een dikke vogel doet denken.

Wat wel een verschil is, is dat Fortnine een later model heeft met ride-by-wire, dat maakt nogal verschil onderin waar ik off-road vaak bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:12
Volgende week willen toch een poging wagen om de grens over te steken en onze eer halen in Duitsland, in de Eifel. Nu ben ik vrij nieuw in het hele GPX gebeuren, en rij ik vooral 'op het oog' rond in Nederland. Dus op aangeven van dit topic Calimoto geïnstalleerd, vind het nog steeds prijzig, maar wil nu graag jullie tips vragen voor een mooie route.

Volgens mij is de vulkanen route een aanrader, maar krijg deze niet gevonden als GPX van ADAC. Ik zou het jammer vinden als we een pareltje laten liggen en blind op een voorgestelde route gaan rijden, dus eventuele ervaringen zijn zeker welkom :). FYI: Ik ben geen racer - ondanks dat ik op een naked bike zit.

Wij willen 21/22 augustus een poging wagen om rond te rijden in de Eifel. Calimoto is geinstalleerd, oortjes zijn geregeld, maar nu nog die perfecte routes vinden. Zijn hier nog tips voor een mooie route met de motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:17
Dat is een mooie route om te rijden. Hier en daar heb je momenteel wel wat afsluitingen/omleidingen vanwege werkzaamheden, maar dat staat meestal goed aangegeven.
De Vulkaneifel is by far mijn favoriete stukje van de Eifel.

Ga je overnachten of een dag op en neer?
Hoeveel kilometer wil je rijden? Heel technisch bochtig of wat meer gemoedelijke glooiende wegen?

Op RouteYou kun je al een aantal routes vinden. Zoals deze (let op, dat hele stuk langs de Moezel is saai, de kleine weggetjes zijn leuk), of deze, of deze, of deze? Allemaal geen eigen routes ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Of plan er even snel zelf een met kurviger.de en download em op je telefoon :) Kinderspel.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 23:22
Vandaag achter de buiten aan gereden, om een paar mooie fotos van de bobber te maken:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWOCChVAWH9mfX6lcEOXpBDzK45-gf9zbpySrvggUBJUXjmG247Z_l3Uug6oD7qxOG-W6Q3jsFQyZlMHYLg_yriDcvbJQN8yLAUAGkzHaiA7e1xRRYBf29iL4koGolvybDna-X4g8la3y5sUz8a9Gstlg=w2372-h1778-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWH7KYiR5jjm6zyuxVv5wNY_-kJwKWtQ10yWZee1wCc1OuEBGw2bvHnVJJNpEHZRUNyduNsywty7zQqxtBoKlDJH1bkUoBWRK5Jk3eX7oGvpVojnPGAxGzchBjvlXdF-u4h7ZUnCMUdG28E1s0yclrkRQ=w2372-h1778-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWo3cewjCUNFNmPIjXFCEXS_IYX9uTtjsP8qDQsoa-rxkuKie1d6E-dLpFgysBdmZXfw-m8J1OqrPyFcFIS9Fi1QVPDyZlRIbZBOKTw4tukFP7yGarzC_g9-mzss6bESLnpLTIqQvfbVSHHfY1f5zhXYQ=w2372-h1778-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWe2CCIRkrX7ecLblMg5ns6cFZg-oWuKAeTxHVC06tngeq0vrlycjwlljL1bkesCywaKiZ2Uf_ByUdhoSYxqcAk7V_o6lj_zKA_Y-yfQUvMtEygXnQ4POjda3KjvQwdJ5_8hNF8il-ijUNCXEELv3Z5YQ=w2372-h1778-no?authuser=0

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM-JKLWqb2lBHVCjTfYWos_7t49X4QqiDSaa6iyW_PwH2lcQeVWF1APXiGlnx8IFFJL-AdTgr4Uiq7J8LoeOjISAvL-o4OFmAN4s14cjUKK6BqNYLEtVensLTdFaNoFES2q6yAj65RBjOArFUdEBTaRL8nqiMA=w2372-h1778-no?authuser=0

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

J_star schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:53:
Volgende week willen toch een poging wagen om de grens over te steken en onze eer halen in Duitsland, in de Eifel. Nu ben ik vrij nieuw in het hele GPX gebeuren, en rij ik vooral 'op het oog' rond in Nederland. Dus op aangeven van dit topic Calimoto geïnstalleerd, vind het nog steeds prijzig, maar wil nu graag jullie tips vragen voor een mooie route.

Volgens mij is de vulkanen route een aanrader, maar krijg deze niet gevonden als GPX van ADAC. Ik zou het jammer vinden als we een pareltje laten liggen en blind op een voorgestelde route gaan rijden, dus eventuele ervaringen zijn zeker welkom :). FYI: Ik ben geen racer - ondanks dat ik op een naked bike zit.

Wij willen 21/22 augustus een poging wagen om rond te rijden in de Eifel. Calimoto is geinstalleerd, oortjes zijn geregeld, maar nu nog die perfecte routes vinden. Zijn hier nog tips voor een mooie route met de motor?
Let erop dat die route langs/over een stuk loopt waar de ahr flink heeft huisgehouden met hoogwater. Niet zoals in valkenburg, maar weggespoelde bruggen, wegen, huizen. Dus check even of je er kan komen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-09 16:54
Bommes schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:42:
@erik23 leuke trip zo een tof dat je het hier deelt.
Op die gladde klei in Noord Frankrijk is maar weinig dat echt grip heeft, tenzij je echt voor volledige cross noppen gaat.
Maar ja daar is op de weg weer niet mee te rijden.
Iets meer off road dan je nu hebt maar toch ook nog wel op de weg mee te rijden zijn er ook nog wel wat alternatieven.
Daar is genoeg over te vinden online
Lang verhaal kort: onthoud dat op die klei echt maar weinig "veel" grip geeft, geen enkele andere allroad band in het genre van je Mitas had het daar beter gedaan.
Zelfs met volledige cross wielen is klei een ramp. In de herfst ga je ook altijd alle kanten op met de motor (met noppenbanden). Enige wat helpt is heel ver vooruit kijken, vaart houden en zoveel mogelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
teacher schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 23:06:
[...]

Let erop dat die route langs/over een stuk loopt waar de ahr flink heeft huisgehouden met hoogwater. Niet zoals in valkenburg, maar weggespoelde bruggen, wegen, huizen. Dus check even of je er kan komen.
Nog niet eens bij stilgestaan, maar inderdaad.
Zondag was ik in de Ardennen, en ik heb Verviers, Spa, Chaudfontaine al vermeden. De route die ik had uitgestippeld bevatte officieel geen afsluitingen.
Ik heb toch diverse keren kunnen omdraaien waarbij de weg (door de bewoners?) was afgesloten met een handgeschreven bord erbij dat de brug afstand x verderop was beschadigd/weggespoeld.

In Luxemburg idem; officieel geen afsluitingen volgens de verkeersinformatie van google en tomtom, maar in de praktijk stond er gewoon een dranghek op de weg met een bord verboden in te rijden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:42:
@erik23 leuke trip zo een tof dat je het hier deelt.
Op die gladde klei in Noord Frankrijk is maar weinig dat echt grip heeft, tenzij je echt voor volledige cross noppen gaat.
Maar ja daar is op de weg weer niet mee te rijden.
Iets meer off road dan je nu hebt maar toch ook nog wel op de weg mee te rijden zijn er ook nog wel wat alternatieven.
Daar is genoeg over te vinden online
Lang verhaal kort: onthoud dat op die klei echt maar weinig "veel" grip geeft, geen enkele andere allroad band in het genre van je Mitas had het daar beter gedaan.
Ik ben wel benieuwd naar hoe goed die Motoz Tractionator Adventure banden het doen (https://www.rally-motor.nl/Motoz-Store)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Waren die niet vooral gericht op lage slijtage? Dat gaat nooit veel grip geven in het nat dan.

Kortweg zijn alle banden gewoon een mix tussen grof of fijn profiel (meer grip in losse ondergrond maar ook meer vibratie / lawaai), en compound (zacht en plakkerig vs hard en duurzaam).

Ik heb nu Michelin Anakee 2, Anakee 3, Adventure Wild, Bridgestond AX 41 AdventureCross, Metzeler Tourance, Continental TKC80, Mitas E07+ gereden.

Geloof me, de “wonderband” bestaat niet. Het is allemaal skills + beheersing in de omstandigheden waar de band minder is.

En in klei is altijd shit :P

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 10-08-2021 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
/edit

Verkeerde topic 8)7 :o

[ Voor 109% gewijzigd door ephymerous op 10-08-2021 09:25 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
Oke. Maar ik denk dat je in het verkeerde topic zit :P

[ Voor 59% gewijzigd door 418O2 op 10-08-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
418O2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Oke. Maar ik denk dat je in het verkeerde topic zit :P

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47
PS wel serieus mooie auto! Veel plezier ermee :)

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
J_star schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:53:

Dan ga ik je mogelijk wel tegenkomen want ik rij met een groep vrienden de 20ste naar de Eifel _/-\o_

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:18

M14

mphilipp schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:44:
En geheel toevallig doet FortNine ook nog een duit in het zakje vwb de double d discussie. Niets wat we nooit eerder gehoord hebben. Ik vind het alleen een beetje zinloos verhaal over die trekkracht. Ik kan niet zo snel een crash verzinnen waardoor er met dik 400 kilo aan je helm wordt getrokken zodat het bandje breekt en je alsnog je schedel splijt.

Hij komt dan wel met één krantenknipsel waaron gesteld wordt dat een DD sluiting (waarschijnlijk) zijn leven gespaard had. Ik zet altijd grote vraagtekens bij dergelijke claims, want het is gewoon zo niet gebeurd. En je kunt een crash niet opnieuw doen met een andere helm. Ik ben heel simpel en stel dat als die ratchet dingen zo onveilig zouden zijn, ze ook niet door de keuring heen zouden komen. En als de keuring niet deugt, maar mensen sterven bij bosjes door onveilige sluitingen, zou er al lang iets verandert zijn. Maar ik hoor niets. Dat ze in de racerij die dingen verplichten snap ik. In de F1 hebben ze ook 6punts gordels, die vele malen veiliger zijn dan die 3 punts die in elke personenauto zitten. Maarja...wij maken niet dagelijks klappers van 51G op de A2. Hoop ik. Dus ja, vergelijken met de racerij heeft geen nut. Het blijft een voorkeurskwestie, een ratel is in de praktijk niet persé onveiliger dan een dd, afgezien van een soort freak accident, maar in dat geval is het nog maar de vraag of de dd je dan wél gered had, gezien de krachten die er dan in het spel zijn. Crashen met 250+ is volgens mij niet op een normale manier te overleven bijvoorbeeld. Daar gaat zo'n helmstrap niet heel veel aan veranderen.

[YouTube: Why Motorcycle Helmets Use this Ancient Buckle]
Ik heb het filmpje gezien, het is volgens mij een nutteloze test. Volgens mij is het zo dat de riem zo ontworpen is om bij een bepaalde kracht uit de helm af te breken, juist om te voorkomen dat je wordt onthoofd wanneer de helm ergens vast blijft hangen.

Iedere sluiting op de markt zal voldoen en verder blijft het persoonlijke voorkeur.

En nu tijd voor plaatjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKtJZg5kYXckxqZQaBrhbx2WWQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7nV063OWaOuUpvkpuQ6qke9u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door M14 op 10-08-2021 09:40 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M14 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:39:
[...]
Ik heb het filmpje gezien, het is volgens mij een nutteloze test. Volgens mij is het zo dat de riem zo ontworpen is om bij een bepaalde kracht uit de helm af te breken, juist om te voorkomen dat je wordt onthoofd wanneer de helm ergens vast blijft hangen.
Klopt. Dat zei hij ook. Bij 900lbs oid, dus zo'n 400kg. Maar sommige gespen gingen voor die tijd al stuk. Echter, ik denk dat je je best moet doen om een ongeluk te overleven waarbij er met 300kg aan je hoofd gerukt wordt.
Iedere sluiting op de markt zal voldoen en verder blijft het persoonlijke voorkeur.
Helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:12
M14 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:39:
[...]

[...]
Kritiek is prima, het is natuurlijk geen high end wetenschappelijke test ofzo. Maar als dat je kritiek is moet je het filmpje misschien nog maar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Melkunie schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:34:
[...]
Maar als dat je kritiek is moet je het filmpje misschien nog maar eens kijken.
Ik vind sowieso het uitgangspunt raar: DD is het sterkst, dus het best.
Verder zie ik bij de ratelsluiting dat de ratel nog heel is, maar het ringetje waarmee hij aan de strap zit, is gebarsten. Dus in dat geval, zegt dat alleen maar wat over de sterkte van dat ringetje. (en dat de ratel dus blijkbaar sterker is dan die ring).

De resultaten uit die test geven mij iig nog niet aan waarom DD nou zoveel beter is. Daar is volgens mij veel betere informatie over te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@M14 : gave motor, gave kleurstelling, en gave foto. (en ik zeg het niet snel: mooie uitlaat die er optisch zo wel bij past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Raymond schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Ik vind sowieso het uitgangspunt raar: DD is het sterkst, dus het best.
Verder zie ik bij de ratelsluiting dat de ratel nog heel is, maar het ringetje waarmee hij aan de strap zit, is gebarsten. Dus in dat geval, zegt dat alleen maar wat over de sterkte van dat ringetje. (en dat de ratel dus blijkbaar sterker is dan die ring).

De resultaten uit die test geven mij iig nog niet aan waarom DD nou zoveel beter is. Daar is volgens mij veel betere informatie over te vinden.
Dat ringetje is onderdeel van de constructie, dus als je supersterke ratel vastgezet wordt met die ring dan gaat er iets mis…

Het is niet voor niks dat bij veel motorsporten een dubbel d gewoon verplicht is.

Zelf ook al gehad dat een ratel los ging door de jas, voor mij een reden nooit meer naar ratel te gaan.
Maar of het onderzoek nu goed of niet goed is uitgevoerd moet iedereen voor zichzelf bepalen wat hij wil. Gemak vs veiligheid, en dat geld ook voor kleding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
_eLMo_ schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:09:
Waren die niet vooral gericht op lage slijtage? Dat gaat nooit veel grip geven in het nat dan.

Kortweg zijn alle banden gewoon een mix tussen grof of fijn profiel (meer grip in losse ondergrond maar ook meer vibratie / lawaai), en compound (zacht en plakkerig vs hard en duurzaam).

Ik heb nu Michelin Anakee 2, Anakee 3, Adventure Wild, Bridgestond AX 41 AdventureCross, Metzeler Tourance, Continental TKC80 gereden.

Geloof me, de “wonderband” bestaat niet. Het is allemaal skills + beheersing in de omstandigheden waar de band minder is.

En in klei is altijd shit :P
Wonderbanden bestaan niet, eens. Maar er zit wel een verschil tussen banden, denk dat dit ook wel geld voor alle banden die jij getest hebt toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:54:
[...]
Het is niet voor niks dat bij veel motorsporten een dubbel d gewoon verplicht is.
Ja, maar de racerij opereert ook onder heel andere omstandigheden als wij op de openbare weg. Dat is echt wel een wereld van verschil. Hun leren pakken zijn ook dikker dan de leren overalls die de consumenten kopen. Dat is ook niet voor niets. Wij crashen niet met 300+ kmh.

Uiteraard: wat voor de racerij goed is, is ook goed voor ons, maar het omgekeerde is natuurlijk niet waar. Wat niet goed genoeg is voor de racerij, voldoet prima voor ons. Ik denk dat als er bij een crash met 350kg aan je helm getrokken wordt (wat altijd plotseling gebeurt, nooit geleidelijk), je blij mag zijn dat je helm losschiet... :X En helemaal blij als je dat ongeluk in 1 stuk overleeft met al je ledematen nog vast aan de romp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:08:
[...]

Wonderbanden bestaan niet, eens. Maar er zit wel een verschil tussen banden, denk dat dit ook wel geld voor alle banden die jij getest hebt toch? ;)
Beperkt. Met alle bovengenoemde banden kan ik met de steppen aan de grond in droge omstandigheden.

Grootste verschil wat mij betreft is: gedrag in nat weer. Hardere band = eerder glijden.

En profiel maakt voor het meeste allroad weinig uit, pas in los zand / modder gaat dat meer tellen (maar je komt er ook doorheen zonder, alleen moeilijker).

Ik rijd persoonlijk regelmatig door de regen dus kies ik voor een zachte band. Bij een lange offroad trip schakel ik naar AX41 AdventureCross met grof profiel, anders rijd ik op Michelin Anakee Adventure.

Als je weinig in de regen rijd, rij lekker op een Mitas E07, hard (gaat lang mee, rijd je niet snel kapot) en voldoende profiel voor serieus offroad. (Of iets soortgelijks van een ander merk, Metzeler ofzo).

Rijd je veel in de regen, maar weinig offroad: Anakee Adventure (of iets soortgelijks van een ander merk),

Rijd je veel in de regen, en veel offroad: Bridgestone AX41 AdventureCross (de Michelin Anekee Wild maakt veel te veel geluid voor wat het is, Pirelli Scorpion Rally nog niet geprobeerd).

Dit “advies” geld natuurlijk voor de zwaardere (210kg+) allroads.

[ Voor 43% gewijzigd door _eLMo_ op 10-08-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:17:
[...]

Ja, maar de racerij opereert ook onder heel andere omstandigheden als wij op de openbare weg. Dat is echt wel een wereld van verschil. Hun leren pakken zijn ook dikker dan de leren overalls die de consumenten kopen. Dat is ook niet voor niets. Wij crashen niet met 300+ kmh.

Uiteraard: wat voor de racerij goed is, is ook goed voor ons, maar het omgekeerde is natuurlijk niet waar. Wat niet goed genoeg is voor de racerij, voldoet prima voor ons. Ik denk dat als er bij een crash met 350kg aan je helm getrokken wordt (wat altijd plotseling gebeurt, nooit geleidelijk), je blij mag zijn dat je helm losschiet... :X En helemaal blij als je dat ongeluk in 1 stuk overleeft met al je ledematen nog vast aan de romp.
Het ging er ook niet om of die ratel niet veilig is, maar of de D ring meer kracht kan houden, dat was de "test".

Die Ratel is goedgekeurd dus prima als mensen hem willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:30:
[...]
Het ging er ook niet om of die ratel niet veilig is, maar of de D ring meer kracht kan houden, dat was de "test".
Nou...hij doet het echt wel voorkomen alsof je gek moet zijn om die ratel te vertrouwen. Die andere sluitingen heb ik nog nooit op een motorhelm gezien eigenlijk. Misschien in de US, bij die 'novelty helmets' die eigenlijk veboden zijn of beter: niet goedgekeurd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Nou...hij doet het echt wel voorkomen alsof je gek moet zijn om die ratel te vertrouwen. Die andere sluitingen heb ik nog nooit op een motorhelm gezien eigenlijk. Misschien in de US, bij die 'novelty helmets' die eigenlijk veboden zijn of beter: niet goedgekeurd).
Nouja ik schrok me ook de tering toe ik meermaals aankwam ergens en mijn strap gewoon los hing.
Mijn vertrouwen was ook weg en sindsdien afgezworen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:00
Ik ben begonnen met een HJC met ratel, beviel me prima. Na een tijdje ben ik circuit gaan rijden en daarbij was een dubbel D sluiting verplicht. Dus toen een Shoei NXR gekocht, welke ook prima bevalt. Moet zeggen dat ik niet echt een voorkeur heb qua sluiting, de dubbel D gaat nu net zo snel dicht als een ratel en een ratel is bij mij nog nooit losgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat begrijp ik, als je na een ritje een los bandje hebt zul je vast wel schrikken.
Tegelijkertijd is mij dat in 11 jaar nog nooit overkomen.

De enige reden dat Schuberth bij de sportieve toerhelmen (integraalhelm zoals de S2) terug is gegaan naar de dubbel-d, is vanwege de richtlijnen op de circuits. Betaal je 500 euro of meer voor een helm, mag die het circuit niet op. 8)7
Naar keuze kun je die ook nog steeds met ratel krijgen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:10
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:14:
Dat begrijp ik, als je na een ritje een los bandje hebt zul je vast wel schrikken.
Tegelijkertijd is mij dat in 11 jaar nog nooit overkomen.
Mij al wel, maar niet door dat de ratel los kwam, maar doordat er iets van afleiding is tijdens het klaar maken om te rijden en dat je vergeet om hem vast te maken :X

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

theredone51 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Mij al wel, maar niet door dat de ratel los kwam, maar doordat er iets van afleiding is tijdens het klaar maken om te rijden en dat je vergeet om hem vast te maken :X
Ik ben door dubbel D altijd veel eerder afgeleid O-)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:35:
[...]
Nouja ik schrok me ook de tering toe ik meermaals aankwam ergens en mijn strap gewoon los hing.
Mijn vertrouwen was ook weg en sindsdien afgezworen.
Huh? Watvoor helm was dat dan? Nog nooit meegemaakt. Wel eens een keer gewoon helemaal vergeten vast te maken, maar nooit dat ie loslaat. Lijkt mij een ernstige productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Zag laatst ook een video van fortnine over die sluitingen, die dubbele d sluiting is ondanks zijn eenvoud toch wel best praktisch. Heb voor nu een vrij goedkope helm van 160 euro, eerst maar wat km maken weer en dan uitvogelen wat mij het beste bevalt.

Volgens mij zijn de meningen wat verdeeld, als ik het goed begrijp kan in die 2015 Guzzi v7 van mij gewoon E10. Als ik hem langere tijd weg zet zal ik er sowieso E5 in kletteren maar voor gewoon gebruik is E10 toch prima? En moet het wel echt euro98 zijn of zal ik in de praktijk weinig verschil merken met euro95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

warcow schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:23:
[..]

Volgens mij zijn de meningen wat verdeeld, als ik het goed begrijp kan in die 2015 Guzzi v7 van mij gewoon E10. Als ik hem langere tijd weg zet zal ik er sowieso E5 in kletteren maar voor gewoon gebruik is E10 toch prima? En moet het wel echt euro98 zijn of zal ik in de praktijk weinig verschil merken met euro95?
2015, dus die lust E10 wel. Denk ook niet dat je iets van verschil merkt met e0 / e5 / ron98 of andere premium benzine, het is geen machine die op t randje van pingelen opereert om ieder beetje performance uit een druppel benzine te persen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:00
warcow schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:23:
Zag laatst ook een video van fortnine over die sluitingen, die dubbele d sluiting is ondanks zijn eenvoud toch wel best praktisch. Heb voor nu een vrij goedkope helm van 160 euro, eerst maar wat km maken weer en dan uitvogelen wat mij het beste bevalt.

Wat is hier de reden van? Met E5 minder kans dat de rubberen slangen worden aangetast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Staat in je boekje, ik rijd persoonlijk gewoon op de goedkoopste brandstof met mijn 2014 fiets. Werkt perfect. Langere tijd stil staan is stabil erin of even e5 tanken idd.
Martijn1990 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Wat is hier de reden van? Met E5 minder kans dat de rubberen slangen worden aangetast?
De ethanol scheid van de benzine bij bijkomst van vocht / water. En op dat mengsel rijd je fiets niet (fatsoenlijk).

[ Voor 49% gewijzigd door _eLMo_ op 10-08-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
_eLMo_ schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:25:
Die tas zit wel heel dicht op je veerpoot? Lijkt me geen recept voor succes.

Veel plezier in Zwitserland!!
Klopt, zit er strak tegenaan aan beide kanten. Helaas is het niet anders met deze tassen, gezien het formaat. Heb het met tirep geprobeerd strakker naar achteren te trekken maar niet echt met succes. Gelukkig zit het er dicht op, niet erin/echt tegenaan.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
mphilipp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:36:
[...]

Huh? Watvoor helm was dat dan? Nog nooit meegemaakt. Wel eens een keer gewoon helemaal vergeten vast te maken, maar nooit dat ie loslaat. Lijkt mij een ernstige productiefout.
Mijn jas heeft een opstaande kraag met klittenband en een lusje, die bleef blijbaar wel eens hangen.
Of het stoffen lipje van de ratel bleef aan het klittenband hangen.

Ik weet in ieder geval 100% zeker dat hij niet vergeten was. Was en shark helm, ik dacht iets van 900c ofzo.

Nu alleen nog maar D-ringen en heb er nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bij mijn HJC en Nolan vond ik de ratelsluiting erg stijf en in m'n keel prikken, vooral met col eronder in de winter. Nu dubbel D en ik wil niets anders meer. En sowieso, dubbel D moet je met blote handen willen hanteren, niet met handschoenen aan.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:03

spacy

+++

noes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:26:
[...]

2015, dus die lust E10 wel. Denk ook niet dat je iets van verschil merkt met e0 / e5 / ron98 of andere premium benzine, het is geen machine die op t randje van pingelen opereert om ieder beetje performance uit een druppel benzine te persen.
Ik had bij die van mij het idee dat ie wat meer moeite had met de E10, ook een V7 uit 2015, maar dit kan uiteraard ook iets anders zijn geweest, koudere starts, filter, etc...
Maar goed, die enkele euro meer op een tank benzine en nu wel het gevoel dat ie prima loopt, ik blijf voorlopig wel de ouderwetse super erin gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:02:
@M14 : gave motor, gave kleurstelling, en gave foto. (en ik zeg het niet snel: mooie uitlaat die er optisch zo wel bij past)
Thanks :). Ik ben er ook erg blij mee. Niet alleen de looks (al staat ie in de winter in de huiskamer O-) ), het rijdt ook echt heerlijk.... Behalve op Franse hobbelwegen dan, daar heeft het ding echt te veel vermogen voor :P .

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M14 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

Thanks :). Ik ben er ook erg blij mee. Niet alleen de looks (al staat ie in de winter in de huiskamer O-) ), het rijdt ook echt heerlijk.... Behalve op Franse hobbelwegen dan, daar heeft het ding echt te veel vermogen voor :P .
Het 'naakte zusje' van jouw R1 staat hier sinds Juni 2016 al in de schuur en doet 't ook goed op de (internationale) binnenwegen.... >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hmLVnnU-2FK4QghQexnr-cikQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3zGXIcMb3B4BJsvyoQ8IG70.jpg?f=fotoalbum_large

P.S. Die velgen onder jouw R1, zijn dat Marchesini velgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 10-08-2021 20:34 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
It’s coming. KTM 890 adventure in ander jasje :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Requiem19 gaaf ding, toffer dan de 890.
Als het blok alleen net zo slecht klinkt als de 790 dan haak ik sowieso af.
Leek wel een emmer knikkers..

Als ik nu opnieuw de keuze moest maken voor een (nieuwe) andere motor zou ik denk ik meer off-road gaan dan mijn huidige Guzzi.
Misschien de T7, of zelf iets bouwen op de basis van een oudere F650GS of een F800GS.

Mijn vrouw gaat voorlopig toch niet mee achterop sinds we een kleintje hebben.
Ze heeft het idee dat als we dan een ongeluk krijgen ons kleine meisje meteen wees is..
Dat maakt dat ik een heel stuk lichter en meer op off-road zou gaan shoppen.
Misschien toch een KTM 790 of 890 maar dan met blok zonder knikkers.

Maar ik heb mijn Guzzi nu al, denk dat ik die gewoon meer off road geschikt ga maken.
Betere val protectie, betere achter vering+demper, kijken of ik wat gewicht kan besparen, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Je Guzzi blijft denk ik te zwaar (zei ik vlgs mij toen ook al 😜).

Ik heb de T7 weekendje gehad en denk dat dit de mooiste middenweg is op dit moment als je ook nog asfalt wilt rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Een of andere Amerikaan heeft er bijna 30kg af gekregen.
Volgens de diverse sites is de V85TT rijklaar 229kg.
Dan komt het rijklaar gewicht in de buurt van de 200kg.
Dat is al serieus "weinig" in de all road klasse.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628624727-600-x-443px-DSCF2984%20(2).jpg

Koplamp met frame verwijderd, achter zijde al die subframe delen er af, midden bok verwijderd, cat er onder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:47:
Een of andere Amerikaan heeft er bijna 30kg af gekregen.
Volgens de diverse sites is de V85TT rijklaar 229kg.
Dan komt het rijklaar gewicht in de buurt van de 200kg.
Dat is al serieus "weinig" in de all road klasse.

[Afbeelding]

Koplamp met frame verwijderd, achter zijde al die subframe delen er af, midden bok verwijderd, cat er onder uit.
Dan zou ik zelf nog steeds liever een T7 nemen (205kg rijklaar) en daar voor minder geld paar kg afhalen (accu, de-cat). Of gewoon de stap nemen en een 690 / 701 kopen :-).

Uiteindelijk is motorrijden emotie en willen we niet altijd het objectief beste, maar vooral wat ons hart sneller doet kloppen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

fdees

Trust me I'm an Engineer

De voorkant vind ik niet echt een verbetering om het zacht uit te drukken. Snap ook nu niet zo zijn doel, Cat en middenbok kan ik begrijpen. beide zijn leuke "extra's".

Vraag me ook af wat hij bespaard heeft met het subframe delen, qua gewicht.

Zou dan ook eerder een T7 nemen of een of ander Enduro model en daarop een groot scherm knallen.

Ben trouwens wel benieuwd wat ik qua gewicht van mijn Scrambler af zou kunnen halen, daarop zit nog minder.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Requiem19 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:50:
Of gewoon de stap nemen en een 690 / 701 kopen :-).
Zo een 701, longrange tank er op.
Tof ding, vraag me wel af of je daar ook een dagje snelweg op vol gaat houden.

Afbeeldingslocatie: https://www.advpulse.com/wp-content/uploads/2020/03/Husqvarna-701Enduro-LR-released-4.jpg

Schijnt "uit de doos" al gewoon dik in orde te zijn om mee op avontuur te gaan.
Setje barkbusters er op en gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Requiem19 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:55:
Je Guzzi blijft denk ik te zwaar (zei ik vlgs mij toen ook al 😜).

Ik heb de T7 weekendje gehad en denk dat dit de mooiste middenweg is op dit moment als je ook nog asfalt wilt rijden.
Uit eigen ervaring: Een T7 (XTZ-690) is ook best een beetje heel érg zwaar als je 'm óver 't dode punt uit een greppel moet gaan tillen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RY9rRedZ0Ol_MwE5yP4QERiYLsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpzhiQj9Gm7POXHqCU2fx9PY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bommes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Zo een 701, longrange tank er op.
Tof ding, vraag me wel af of je daar ook een dagje snelweg op vol gaat houden.

[Afbeelding]

Schijnt "uit de doos" al gewoon dik in orde te zijn om mee op avontuur te gaan.
Setje barkbusters er op en gaan.

[YouTube: Test Review 2020 Husqvarna 701 LR]
Dagje snelweg zal geen pretje zijn. Dan is jouw Guzzi, of zelfs een T7 een stuk prettiger. Het is altijd een compromis helaas.

Zo’n 690/701 blok is mega zuinig (1:25-1:30), dus die long range versie hoeft van mij niet eens. Zou eerder een Rade tank nemen van 5liter, zit mooi weggewerkt aan de voorkant van het zadel. Blijft alles ook lekker licht.

Als je dan toch veel range wil, kun je voor een Rally kit gaan.

Met KTM dakar front tank:
Afbeeldingslocatie: https://aurora-rally.com/wp-content/uploads/2019/02/701rra-1.jpg.webp

Of zonder
Afbeeldingslocatie: https://next-exit-south-america.com/wp-content/uploads/2018/11/IMG_0226.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Will_M schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Uit eigen ervaring: Een T7 (XTZ-690) is ook best een beetje heel érg zwaar als je 'm óver 't dode punt uit een greppel moet gaan tillen....

[Afbeelding]
Je moet hem ook niet op de kop houden, tuurlijk issie dan zwaar.

-EDIT- @Will_M sorry ik keek helemaal verkeerd blijkbaar. ik dacht dat je letterlijk de foto op de kop gepost had maar zie nu pas dat de bike daar omver ligt. Mijn grapje was dus niet echt grappig, dus nevermind ;)

[ Voor 16% gewijzigd door LankHoar op 11-08-2021 07:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14

M14

Will_M schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

[Afbeelding]
Kwestie van doorrollen, niet? ;)

Will_M schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Het 'naakte zusje' van jouw R1 staat hier sinds Juni 2016 al in de schuur en doet 't ook goed op de (internationale) binnenwegen.... >:)

[Afbeelding]

P.S. Die velgen onder jouw R1, zijn dat Marchesini velgen?
Alleen heeft die van jouw een RN22 blok (model 09 - 14 R1). Maar, ik vind de MT10 ook een gaaf model.

De velgen onder mijn fiets zijn helemaal standaard. Overigens is dit mijn eerste motor die praktisch geheel standaard is. Op de uitlaat en het achterlicht na is er niks aan veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NdRLZrWBkkc6k0dEq2lZ_dvkYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDz9prtG8XYZf6pnAuEgQJQR.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vz_NVQIknk0DsiFJBp8RjE9WjNc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eVFzdkk0PRRhsGGCshDrDLBY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door M14 op 10-08-2021 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M14 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Kwestie van doorrollen, niet? ;)
Was in dát specifieke geval een kwestie van het niet meer kunnen 'zetten' van de achterkant door op 't gas te gaan.... Stond een boompje in de weg waardoor ik op het bruggetje aan de linkerkant 'ineens' ruimte te kort kwam.

Maar: Het is een Enduro, dus 't ding kan er wel tegen :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
@Bommes ik heb de 701 proefgereden naast de 890 maand of 2 terug.

Geloof me, een 701 is een compleet andere klasse.
De zit (hoger, erop in plaats van erin), vibratie (1 cil), comfort (zadel = plank met 1cm neopreen).

Sommige mensen doen het hoor, maar ik vraag me af waarom ;P

En overigens klinken de meeste moderne blokken als een zak met knikkers als je fatsoenlijk vermogen wil (milieueisen -> lichter -> dunner blok). KTM is wel koploper in lichte blokken met vermogen though ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:52:
Als ik nu opnieuw de keuze moest maken voor een (nieuwe) andere motor zou ik denk ik meer off-road gaan dan mijn huidige Guzzi.
Als je echt meer offroad zou willen doen, is het dan niet een optie om gewoon een goedkoop ding erbij te nemen, en die alleen voor offroad gebruiken? Het blijft altijd een eeuwige zoektocht naar de ultieme offroad fiets, en die ga je sowieso nooit vinden. Maar als je af en toe lekker door het bos wil crossen en je geen zorgen wilt maken over schade of problemen, pak dan iets als een Yamaha XT600. Is nét zo autobahnfähig als the next bike. Ik ben ermee naar Gambia gereden (nouja, Mauretanië, toen gaf het blok er de brui aan), maar dus wel eerst 2500km asfalt tot zuid Spanje. Ook prima te doen. En die fietsen zijn in 30 jaar nauwelijks verandert qua blok, lekker simpel. Er zit niets op dus er kan niets kapot.
Je gewone fiets kun je dan gewoon blijven gebruiken voor leuke ritjes, en je hoeft niet bang te zijn dat je nog een keer een vork sloopt oid :+ Ik had met die GSA ook weinig zin om er brokken mee te maken, dus 'offroad' was beperkt tot een leuk bospaadje en wat gravelwegen in Marokko.

Ik zou het gewoon splitsen op die manier. Zo'n XT kost ook niet de wereld en is makkelijk zelf te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

Will_M schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Was in dát specifieke geval een kwestie van het niet meer kunnen 'zetten' van de achterkant door op 't gas te gaan.... Stond een boompje in de weg waardoor ik op het bruggetje aan de linkerkant 'ineens' ruimte te kort kwam.

Maar: Het is een Enduro, dus 't ding kan er wel tegen :9
Nee, ik bedoel met oppakken. Over de bovenkant/tank doorrollen zodat de wielen weer op het laagste punt liggen. En dan oppakken. Moet kunnen, want enduro, toch? :P

Ooit wil ik er ook een enduro bij. Of supermoto achtige iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:04

4x2

lộn xộn quá

GRMBLGRRRLLL, denk dat ik een ruitenwisser op het windscherm van mn dylan moet beunen, ellendige mist bleef dr aan plakken, tot zover het comfort.... }:|

@Bommes Ik ben het trouwens eens met de opmerking van @mphilipp ; koop iets dr bij voor het zware offroad werk en gebruik de Guzzi voor langere ritten met her en der wat onverhard spul (max 50-50 verhouding)
In de diepe drek is alles te zwaar (behalve m'n MSX :+)
Een T7 zal vast wel beter rijden dan je Guzzi, maar ook die 200kg is gewoon veel te zwaar om ergens uit te moeten rukken in je eentje.
De F650GS die ik had (a 190kg rijklaar) vergeleken met de CRF250L van een vriend van me was al totaal onhandelbaar (terwijl ik toch echt betere banden had)

Had ik ook wel weer gezien toen ik vrij veel motoren tegenkwam toen ik de TET aan het doen was met m'n MSX, ik kon overal doorheen ploegen en zij liepen te zwoegen (en als het echt niet lukt neem je m gewoon onder je arm mee :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Bommes schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:52:
@Requiem19 gaaf ding, toffer dan de 890.
Als het blok alleen net zo slecht klinkt als de 790 dan haak ik sowieso af.
Leek wel een emmer knikkers..

Misschien de T7, of zelf iets bouwen op de basis van een oudere F650GS of een F800GS.

Mijn vrouw gaat voorlopig toch niet mee achterop sinds we een kleintje hebben.
Ze heeft het idee dat als we dan een ongeluk krijgen ons kleine meisje meteen wees is..
Dat maakt dat ik een heel stuk lichter en meer op off-road zou gaan shoppen.
Misschien toch een KTM 790 of 890 maar dan met blok zonder knikkers.

Maar ik heb mijn Guzzi nu al, denk dat ik die gewoon meer off road geschikt ga maken.
Betere val protectie, betere achter vering+demper, kijken of ik wat gewicht kan besparen, enz.
Ik denk dat je aan een T7 meer hebt aangezien je ook nog behoorlijk wat kilometers op het asfalt maakt. Een 701 kan dat ook, maar dat is op een T7 toch heel wat prettiger.
mphilipp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

pak dan iets als een Yamaha XT600. Is nét zo autobahnfähig als the next bike. Ik ben ermee naar Gambia gereden (nouja, Mauretanië, toen gaf het blok er de brui aan), maar dus wel eerst 2500km asfalt tot zuid Spanje. Ook prima te doen. En die fietsen zijn in 30 jaar nauwelijks verandert qua blok, lekker simpel. Er zit niets op dus er kan niets kapot.
Blijkbaar kan het blok kapot :+ Een extra fiets erbij is leuk, maar je moet het ook allemaal onderhouden. Ik ben daardoor juist mijn motoren aan het uitdunnen. Heb al weinig tijd om ermee te rijden, en dan komt het onderhoud ook nog allemaal erbij. Dit doe ik zelf, waardoor bepaalde zaken gewoon veel tijd kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
mphilipp schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:30:
[...]

Als je echt meer offroad zou willen doen, is het dan niet een optie om gewoon een goedkoop ding erbij te nemen, en die alleen voor offroad gebruiken? Het blijft altijd een eeuwige zoektocht naar de ultieme offroad fiets, en die ga je sowieso nooit vinden. Maar als je af en toe lekker door het bos wil crossen en je geen zorgen wilt maken over schade of problemen, pak dan iets als een Yamaha XT600. Is nét zo autobahnfähig als the next bike. Ik ben ermee naar Gambia gereden (nouja, Mauretanië, toen gaf het blok er de brui aan), maar dus wel eerst 2500km asfalt tot zuid Spanje. Ook prima te doen. En die fietsen zijn in 30 jaar nauwelijks verandert qua blok, lekker simpel. Er zit niets op dus er kan niets kapot.
Je gewone fiets kun je dan gewoon blijven gebruiken voor leuke ritjes, en je hoeft niet bang te zijn dat je nog een keer een vork sloopt oid :+ Ik had met die GSA ook weinig zin om er brokken mee te maken, dus 'offroad' was beperkt tot een leuk bospaadje en wat gravelwegen in Marokko.

Ik zou het gewoon splitsen op die manier. Zo'n XT kost ook niet de wereld en is makkelijk zelf te onderhouden.
Nog een motor er bij gaart hem niet worden, dat krijg ik niet goedgekeurd bij de vrouw des huizes.
Of ik moet de Vespa weg doen maar dat dus nooit.. >:)

Het is voornamelijk het thuis in Corona + baby beperkingen zitten.
Gebrek aan avontuur, aan reizen, kamperen, ect.
Dan ga je filmpjes kijken, bomen over avonturen, over betere bikes, andere opties, ect.

Dat er iets anders bij komt zou misschien wel kunnen als ik verhuisd ben, een oude XT inderdaad, of een DR, of net wat moderner een F650 of zo iets.
Dan heb ik de garage, ruimte om het ding uit elkaar te trekken, op te knappen, te lassen, ect om er een toffe adventure bike van te maken.
Voor het adventure dat er denk ik de komende 10 jaar niet komt.. :P
Maar dromen en er op forums over bomen blijft leuk.

Overigens ben ik geen crosser en dat wil ik ook niet zijn. Ik hief niet zo hard mogelijk door de blubber heen.
Een fiets die 50/50 kan doen is voor mij voldoende, waarmee je inderdaad gewoon een flink stuk snelweg mee weg knalt, binnen door de stepjes aan de grond schraapt en vervolgens de bossen in schiet om een stuk TET te rijden.
Mijn huidige Guzzi is eigenlijk te veel een starbucks fiets, die ziet er uit als een 50/50 fiets maar is dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Oh banden spanning aflaten..??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Thoit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:44:
[...]
Blijkbaar kan het blok kapot :+
Uiteraard! Als je het oliepeil niet goed in de gaten houdt... Het was er een uit 1985 (Tenere) en die verbruikte best wel wat op die lange dagen rijden, en ik keek niet elke dag (dom!). Dus toen ging het big end in protest. Best jammer. Het was een mooi avontuur.
Maar in ons team van 9 motoren hebben we toen eigenlijk geen mechanische problemen gehad. Veel lekke banden, en mijn blok kapot, en ik geloof eentje die een kapotte spanningsregelaar had. Maar verder redelijk smooth sailing door de sahara.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:30:
[...]
Mijn huidige Guzzi is eigenlijk te veel een starbucks fiets, die ziet er uit als een 50/50 fiets maar is dat niet echt.
Nou, volgens mij kun je met elke fiets zo'n beetje alles doen. Dat gewicht waar iedereen zo moeilijk over doet is ook een beetje kampvuurpraat. Als ik zie dat een bejaarde man gewoon een GSA door mul zand stuurt, moet iedereen het kunnen. Het is een kwestie van techniek. En die bejaarde man is niet bepaald de sportman van het jaar. Ja, er zijn wat fysieke beperkingen aan een grote zware fiets op smalle paadjes enzo, maar zo dramatisch als velen het maken is het echt niet. Je hebt alleen de juiste skills nodig.
Kijk maar hoe ze het vroeger deden: die six days events deden ze op gewone motoren. Hooguit zat het spatbord wat hoger, maar volgens mij hadden ze toen niet eens noppenbanden (1920-1930 enzo). Maar ze kwamen overal.
En ik heb denk ik al wel eens dat filmpje gepost van die mafklapper die op een GS aan een rally in Marokko meedeed. Superzwaar, en uiteraard erg ongeschikt voor dat ongelooflijk ruige terrein. Iedereen reed op Huskies of KTM's, en hij op zijn GS. Maar het lukte wél. Met veel gevloek, dat dan weer wel. Maar dat terrein was dan ook erg uitdagend en zelfs op een Husky moeilijk.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Een paar uur later dan gepland, maar ik ga nu richting Zwitserland. Eerste bestemming is een camping zoeken rond de Obersee/Bodensee. Eerste kamperen. Volle belading. Nieuwe tas, en vind hem nu al stukken beter dan dat gele gedrocht van me. Nou, ik ga rijden :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1R4g2fKCouMK3Dqnii-hbRUsFCs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62JvxIeHYU0ZvSZptB9oAfIb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoMpcejRZpnRzszYjjhS8RG1or8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8bA384lTaiZVONw0IwEqQE9W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkV4pkvJ9_1ojb33T54ZzqT7bFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/32zhGXDxOQ7xcT6tz7vmCcSc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Requiem19 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:31:
[...]

Dagje snelweg zal geen pretje zijn. Dan is jouw Guzzi, of zelfs een T7 een stuk prettiger. Het is altijd een compromis helaas.

Zo’n 690/701 blok is mega zuinig (1:25-1:30), dus die long range versie hoeft van mij niet eens. Zou eerder een Rade tank nemen van 5liter, zit mooi weggewerkt aan de voorkant van het zadel. Blijft alles ook lekker licht.

Als je dan toch veel range wil, kun je voor een Rally kit gaan.

Met KTM dakar front tank:
[Afbeelding]

Of zonder
[Afbeelding]
Vind stiekem de Husqvarna Norden 901 die eraan komt ook wel erg interessant.

Afbeeldingslocatie: https://bikerbook.nl/wp-content/uploads/2020/01/Husqvarna-Norden-901-8.jpg

Een 890 maar dan in een ander jasje, vind deze kwa styling een stuk beter te behappen als de KTM.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
A13X schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Vind stiekem de Husqvarna Norden 901 die eraan komt ook wel erg interessant.

[Afbeelding]

Een 890 maar dan in een ander jasje, vind deze kwa styling een stuk beter te behappen als de KTM.
Filmpje gezien dat ik gepost heb op de laatste pagina? :P.

Komt ie nog een keertje...

YouTube: Norden 901 Prototype – Exploring Iceland | Husqvarna Motorcycles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Nu online
Hij stond toen op de motorbeurs en vond het ook echt wel een tof design!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 11:28
LankHoar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:55:
Een paar uur later dan gepland, maar ik ga nu richting Zwitserland. Eerste bestemming is een camping zoeken rond de Obersee/Bodensee. Eerste kamperen. Volle belading. Nieuwe tas, en vind hem nu al stukken beter dan dat gele gedrocht van me. Nou, ik ga rijden :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie elke keer hetzelfde plaatje van je brommer in de schuur. _O-

Goede reis! :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-09 09:47

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel veel plezier!

I took the blue pill…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Thoit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 07:44:
[...]

Ik denk dat je aan een T7 meer hebt aangezien je ook nog behoorlijk wat kilometers op het asfalt maakt. Een 701 kan dat ook, maar dat is op een T7 toch heel wat prettiger.
Denk dat een T7 iets comfortabeler is, maar onderschat de 701 niet als reisfiets. Ben er zelf mee van Deventer naar Berlijn op 1 dag gereden via de snelweg, prima te doen. Daarna alleen maar binnendoor (afwisselend on/offroad) via Krakau en Slowakije naar Lviv gereden en vanaf daar naar Brasov in Roemenië. En door naar Petrosani, ook Roemenië. Daar kwam de reis helaas ten einde door een ongeluk, maar anders was ik er nog door de Balkan naar huis gereden.

En dat ging echt prima. Die dag op de snelweg is wel even doorbijten, maar het is te doen. Heb er ook een keer (al was dat nog op de 690 Enduro) mee van Annecy naar Deventer gereden op 1 dag. Dat was wel afzien, maar dat kwam met name door de kou en vermoeidheid 's avonds. En er zijn legio aftermarket dingen voor te krijgen, gezien een hoop mensen die RTW gaan zo'n motor gebruiken. En het rijdt goedkoop. Als je je een beetje inhoudt >:)

EDIT:
Zie nu pas de discussie op de vorige pagina's. Beetje mosterd na de maaltijd, maar dit is mijn ervaring er mee. Zou hem zo weer kopen als ik op een reis on- en offroad zou combineren. Nu kan ik helaas niet meer offroad door voorgenoemd ongeluk.

[ Voor 9% gewijzigd door Koehandelaar op 11-08-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Koehandelaar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Denk dat een T7 iets comfortabeler is, maar onderschat de 701 niet als reisfiets. Ben er zelf mee van Deventer naar Berlijn op 1 dag gereden via de snelweg, prima te doen. Daarna alleen maar binnendoor (afwisselend on/offroad) via Krakau en Slowakije naar Lviv gereden en vanaf daar naar Brasov in Roemenië. En door naar Petrosani, ook Roemenië. Daar kwam de reis helaas ten einde door een ongeluk, maar anders was ik er nog door de Balkan naar huis gereden.

En dat ging echt prima. Die dag op de snelweg is wel even doorbijten, maar het is te doen. Heb er ook een keer (al was dat nog op de 690 Enduro) mee van Annecy naar Deventer gereden op 1 dag. Dat was wel afzien, maar dat kwam met name door de kou en vermoeidheid 's avonds. En er zijn legio aftermarket dingen voor te krijgen, gezien een hoop mensen die RTW gaan zo'n motor gebruiken. En het rijdt goedkoop. Als je je een beetje inhoudt >:)

EDIT:
Zie nu pas de discussie op de vorige pagina's. Beetje mosterd na de maaltijd, maar dit is mijn ervaring er mee. Zou hem zo weer kopen als ik op een reis on- en offroad zou combineren. Nu kan ik helaas niet meer offroad door voorgenoemd ongeluk.
Wat voor ongeluk was het? Wellicht is dit al eens langsgekomen, maar heb ik het gemist...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Koehandelaar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

EDIT:
Natuurlijk is het allemaal te doen. Zo reed er ook iemand met een GSX-R naar de noordkaap in twee weken. Het is te doen, maar of het prettig is, is een tweede :P De 690 is een fantastische fiets, maar als je ook veel (snel)weg rijdt is een T7 eenmaal comfortabeler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:56:
[...]

Wat voor ongeluk was het? Wellicht is dit al eens langsgekomen, maar heb ik het gemist...?
Ongeluk met een tegemoetkomende auto op de Transalpina in Roemenië. Was al in 2017, twee gebroken polsen aan overgehouden. En een van die twee doet nog steeds vervelend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pAWRRtQSSS9VkTvCJQaxzGDKWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41YE5AzS9ixdywTIgRI727J7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l29M0hpjzlekYwXKtQqKHVMaTHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwL4nkxFDrxUJuiB6WAXUhMi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8O1Yq8xPAo-IDARNtx4q5k3k8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j7eQ3c7dn2sxN0x6kvB3v8Iv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CEhQor9V3R1iMXJK3tSDr9AKnA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKIS95mz68ZFKUQoIfzeQ6q4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9mMejbJWAv83khMBcP_YaSghrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fuIGhLXC99IgVKYsgQMMQqZZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wEph6L0bS3UiQJplA_WeWsgmg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ot6eNTLTcNMovYoTeJ17wZO8.jpg?f=fotoalbum_large

Wel een fantastische trip. En echt, de rit naar Berlijn was meer dan prima te doen. Natuurlijk, op een BMW R1200RT heb je minder last van de rijwind maar het is echt niet vervelender dan op een naked bike.

Oja, als je er een koopt neem dan van die handkappen waar een stalen buis bij in zit, dat had me minimaal 1 gebroken pols gescheeld.

EDIT:
Vond nog twee plaatjes weer van 't ongeluk, die ff toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door Koehandelaar op 11-08-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Oef dat zag er niet lekker uit @Koehandelaar De handkappen met beugels zijn ook fijner in het bos, omdat je vingers ook vanaf de zijkant zijn beschermd door de beugels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Koehandelaar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Ongeluk met een tegemoetkomende auto op de Transalpina in Roemenië. Was al in 2017, twee gebroken polsen aan overgehouden. En een van die twee doet nog steeds vervelend.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel een fantastische trip. En echt, de rit naar Berlijn was meer dan prima te doen. Natuurlijk, op een BMW R1200RT heb je minder last van de rijwind maar het is echt niet vervelender dan op een naked bike.

Oja, als je er een koopt neem dan van die handkappen waar een stalen buis bij in zit, dat had me minimaal 1 gebroken pols gescheeld.
Pfoe, heftig.

Ik heb de Transalpina in 2018 ook gereden, dat is wel echt een enorme scheurweg. Kan me zo voorstellen dat een Roemeen die even stoer doet per ongeluk op de verkeerde weghelft terecht komt.

Mooie plaatjes en echt heel jammer dat je nog last hebt van je pols. Zit motorrijden er nog wel in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:28:
[...]

Pfoe, heftig.

Ik heb de Transalpina in 2018 ook gereden, dat is wel echt een enorme scheurweg. Kan me zo voorstellen dat een Roemeen die even stoer doet per ongeluk op de verkeerde weghelft terecht komt.

Mooie plaatjes en echt heel jammer dat je nog last hebt van je pols. Zit motorrijden er nog wel in?
Motorrijden zit er nog wel in. Ik weet niet precies wat er is gebeurd, voor mijn gevoel zat hij op de verkeerde weghelft. Ik reed in ieder geval erg rustig, omdat 't nog een beetje nat was op de weg ten tijde van 't ongeluk. Rare is dat we elkaar op de middenstreep lijken te hebben geraakt, maar voor m'n gevoel pakte ik dus ontzettend de binnenbocht want het was niet heel overzichtelijk. Maar motorrijden kan alleen op de weg en alleen in een goede positie. Behoorlijk rechtop zonder druk op de polsen. Heb nu een BMW R80 en een R100GS als opknapper.

@Thoit, precies. Heb er nog steeds spijt van dat ik die niet had. Maar ze waren op dat moment net voor vertrek lastig leverbaar. Had de motor nog maar een paar weken voor ik weg ging, dus dacht dat 't wel goed zou gaan.

Heb overigens nog twee foto's toegevoegd aan m'n eerdere post, kun je goed zien hoe ik de auto heb geraakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:35
Blijft inderdaad de eeuwige discussie wat de ideale motorfiets is. Heb zelf oa een Tracer 900 en een XT600e. Met de XT600e zie ik het niet zitten om grote afstanden te rijden, maar paden in de buurt heb ik ondertussen wel gezien. De Tracer is weer leuk om te reizen, bochten te pakken en heeft lekker vermogen. Beetje aan het dubben om te switchen naar een T7 / KTM 890 / R1200GS / Norden 901 of iets dergelijks.

Komt bij dat ik afgelopen jaar keer op circuit heb gereden en dat ook wel leuk vind. Ook al zitten dubben om de XT600e te ruilen voor een Husky 701 enduro en te kijken of je hier simpel kan wisselen naar supermoto wielen. Moet er naartoe kunnen rijden, geen trekhaak/trailer. Kleine circuits lijken me wel leuk voor de rijvaardigheid, gaat niet om het racen van wedstrijden. Iemand ervaring mee?

ps. dat is een aardige klapper Koehandelaar. Zelf ook met motor in Roemenie geweest en daar wordt een andere rijstijl gehanteerd door de locals....... Boxers zijn fijne machines!

[ Voor 9% gewijzigd door Fazer013 op 11-08-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel plezier! Wij vertrekken zaterdag eerst richting Trier, daarna wil ik door naar Zwitserland. Hoeveel KM verwacht je per dag af te leggen? Ik ben denk ik 'n beetje afhankelijk hoe lang de vrouw achterop kan zitten..

Stomme vraag, maar kun je olie overal in meenemen(soorten flesjes?). Blijkbaar is de 1L fles van mijn motor-olie niet fatsoenlijk leverbaar, en komt hij dus niet op tijd binnen voordat we vertrekken. Het liefste neem ik 0,5L of 1L mee in de topkoffer, dus het kan niet te groot zijn.

Iemand een idee? Desnoods een gewoon waterflesje vullen met olie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Trax ADV / ION of de Touratech Zega Pro/Mundo zijkoffersets?

Heb mijn oog toch op harde koffers laten vallen en deze staan op de shortlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bioflap schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:51:
[...]

Iemand een idee? Desnoods een gewoon waterflesje vullen met olie?
Kijk even of je bij de outdoorwinkel "nalgene" flesjes kan vinden. Daar zou ik zonder zorgen olie in doen.
Waterflesje kan ook, maar doe dan nog ff in een zip zakje (doekje erbij voor schoonvegen na evt vullen).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
teacher schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:01:
[...]

Kijk even of je bij de outdoorwinkel "nalgene" flesjes kan vinden. Daar zou ik zonder zorgen olie in doen.
Waterflesje kan ook, maar doe dan nog ff in een zip zakje (doekje erbij voor schoonvegen na evt vullen).
Top! Olie heeft geen middel wat plastic wegvreet zoals benzine toch? Ga ik even kijken of dat lukt om te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Eoghlear schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:51:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met de Trax ADV / ION of de Touratech Zega Pro/Mundo zijkoffersets?

Heb mijn oog toch op harde koffers laten vallen en deze staan op de shortlist.
Ik heb een Moto Guzzi Stelvio met daarop Trax ION koffers. Bevallen erg goed, maar deuken wel snel in. Dit zijn de "nieuwere" versies vanaf 2012 die een betere seal hebben voor waterdichtheid. Voor de Trax ADV heb je leuke extra's zoals tassen voor in het deksel van je koffer, die heb je niet voor de ION.

Als je een passagier achterop hebt kan het goed zijn om even te kijken of dat nog lekker zit met de koffers erop. Mijn vrouw is 1,58 en de koffers drukken in haar kuit/bovenbeen. Hierdoor heb ik ze een paar cm naar onder en achteren verplaatst.

Verder kan het goed zijn om de sloten te controleren. Die wat op de ION zaten waren met iedere sleutel open te draaien. Ik heb ze nu vervangen voor een nieuwe set van Trax en die zijn wat sterker (kost 25 euro voor 6 sloten + sleutels).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Bioflap schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:13:
[...]

Ik heb een Moto Guzzi Stelvio met daarop Trax ION koffers. Bevallen erg goed, maar deuken wel snel in. Dit zijn de "nieuwere" versies vanaf 2012 die een betere seal hebben voor waterdichtheid. Voor de Trax ADV heb je leuke extra's zoals tassen voor in het deksel van je koffer, die heb je niet voor de ION.
Ik las wel dat de ION voorheen de EVO was. Zal eens kijken, dag van die extra’s was me nog niet opgevallen. Wel een pluspunt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Jolke dan denk ik dat het tijd is voor een (nieuwe) bril :p Ik heb wel steeds dezelfde vertrekplaats, en motor (hoewel er meestal wel wat veranderd, zoals mijn whitewalls en andere tassen, rol), maar het is niet dezelfde foto :)

@Bioflap vandaag zo'n 700km. Ik heb verder 1 route van @timpy007 die ik wil rijden, en dat doe ik morgen of donderdag. Dat is zo'n 400-500 km, afhankelijk van waar ik een camping vind vanavond.

Nog zo'n 2 uren rijden en dan ben ik er. Poeh het is goed warm. Heb ff een langere brrak ingelast want werd er flink moe van. Zo ff ergens een bak koffie scoren :)

Oh, en speciaal voor @Jolke een foto op een andere plek (wel weer dezelfde bike :p):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJI4d2tZIBm1X1M2EQkubg5P-CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhMbBWtvsL78ClwPQi4L3uXl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 11:28
Haha, nice one, @LankHoar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:24
Weet iemand toevallig een goede oplossing voor volgende probleem.

Ik heb een Kawa Z650 uit 2018 met een SW Motech gps steun boven de cockpit. Nu wil ik daarop een garmin Nuovo 396 monteren maar de voedingskabel past niet door de SW Motech gps steun (blijkbaar zit er geen gat in de steun op de juiste plaats). Tussen de gps en SW Motech steun zit ook te weinig ruimte om de kabel weg te werken ( gps voedingskabel zit recht naar achter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Kapotto schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:39:
Weet iemand toevallig een goede oplossing voor volgende probleem.

Ik heb een Kawa Z650 uit 2018 met een SW Motech gps steun boven de cockpit. Nu wil ik daarop een garmin Nuovo 396 monteren maar de voedingskabel past niet door de SW Motech gps steun (blijkbaar zit er geen gat in de steun op de juiste plaats). Tussen de gps en SW Motech steun zit ook te weinig ruimte om de kabel weg te werken ( gps voedingskabel zit recht naar achter).
Gat boren door je steun? Afstandsbussen/vulringen tussen gps steun en gps?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat zijn wel de voor de hand liggende opties ja. Verder kan een foto wonderen doen voor het meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Fazer013 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:40:
Komt bij dat ik afgelopen jaar keer op circuit heb gereden en dat ook wel leuk vind. Ook al zitten dubben om de XT600e te ruilen voor een Husky 701 enduro en te kijken of je hier simpel kan wisselen naar supermoto wielen. Moet er naartoe kunnen rijden, geen trekhaak/trailer. Kleine circuits lijken me wel leuk voor de rijvaardigheid, gaat niet om het racen van wedstrijden. Iemand ervaring mee?
Ja, ik rijd een EXC500. Nu staat die op Supermoto wielen en we gaan regelmatig op de kartbaan in Spa rijden. In de winter bouw ik hem om naar enduro.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Vandaag de motor mover eens in gebruik genomen. T7 past precies in mn schuurtje, maar is dan niet meer te verrijden. Nu weer wel. Bijzonder over te spreken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PSMqMlrDRAQHbZ6g-10CgXT9glA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j9KSXehOuNa0xucUjjOxcYYU.jpg?f=fotoalbum_large

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:10
SavageBrother schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:38:
Vandaag de motor mover eens in gebruik genomen. T7 past precies in mn schuurtje, maar is dan niet meer te verrijden. Nu weer wel. Bijzonder over te spreken. [Afbeelding]
Ik zag deze laatst voorbij komen (toevallig ook met een SMT :+ ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wd4ixeOqRH0PwAKIvTUVrkx6z5o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8wYLm3ECyfjCu3kNPcOlLioB.jpg?f=user_large

Op zich een top idee, met van die multi-directionele wielen. Alleen als ik zie hoeveel dat ding aan de achterkant nog uitsteekt, dan kan ik alles beter / strakker parkeren zonder zo'n paddock stand met wieltjes.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@theredone51 he, dat is eigenlijk wat ik ook zoek voor de Ducati :) Wel flink aan de prijs helaas...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
Als je geen middenbok hebt moet je inderdaad iets dergelijks als oplossing hebben. Je hebt ook nog de originele motor mover. Die rij je achteruit de mover in en dan kan je ook bewegen. Ik vond die veel te groot (breed) en ook kwalitatief niet helemaal bien. Dat ding wat ik nu heb is echt stevige unit.

It's dogged that does it

Pagina: 1 ... 335 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.