"onderhoudsvrije tuin" zie ikBommes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:03:
Plaatje bij het praatje..
[Afbeelding]
De Italiaanse kant van mijn tuin zeg maar
@pizzacabonara Misschien heeft de ANWB dit soort pakketten. En misschien rijscholen in de buurt ook wel.pizzacabonara schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:47 in het Kamperen met de motorfiets topic:
Heren ik wil graag mijn motorijbewijs halen maar heb geen zin om daar weken/maanden over te doen. Kan het sneller en waar moet ik dan zijn? Heb eerder een poging gewaagt maar daar ben ik mee gestopt vanwege slechtweer en een rijsschool die mij niet beviel. Ben in bezit van een rijbewijs en heb jarenlange ervaring op de Zündapp
Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Prachtig! En jammer dat het niet weer zal gebeuren
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Ja van voor tot achter betegeld.
Absoluut niet mijn voorkeur maar tuin is te klein/smal waardoor gras echt niet gaat werken, want bijna geen zon op de grond.
En aangezien we per november gaan verhuizen zal het mij hier een zorg zijn.
De omgeving is trouwens wel erg groen, achter alleen maar velden en bosjes dat compenseert weer toch..
Net de Vespa opgehokt, bij mijn schoonmoeder in de schuur gezet.
Voor de bezichtigingen wil ik het hier zo leeg mogelijk hebben.
Als je zo achter een volgend op de Guzzi en dan de Vespa rijd vallen de verschillen wel echt heel erg op.
Bij de Guzzi zit je echt achter het stuur, bij de Vespa meer "op de bok".
Ook valt de Vespa bijna om in de bochten in vergelijking met de Guzzi. Die ook al heel makkelijk stuurt.
Dan merk je pas hoeveel invloed kleine wieltjes hebben op de motor.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Een paraplutent klinkt wel erg praktisch! Vooral omdat je dan de binnentent ook droog kunt houden. Ga ik even naar op zoek hier, kan de jouwe precies niet vinden hier lokaaltheredone51 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:06:
[...]
Uit mijn 'scootertijdperk' meen ik mij te herinneren dat het carterdeksel buiten het afschermen van de draaiende delen bij sommige fabrikanten ook een dragende / verstevigende functie heeft voor het carter zelf. Of met andere woorden, rond rijden zonder deksel..
In de categorie 'motorvakantie', ik ga met:
- Koffers
- 1 bagagerol met slaapzak, zelfopblaasbaar matje (210x70cm), 'kussen' (zak waar je een trui in kan stoppen), lampje voor in de tent
- 1 bagagerol met daar in een paraplutent
- 1 Campingstoel in XL formaat (stuk steviger dan de standaard stoeltjes + comfortabeler)
[Afbeelding]
Eerste keren had ik een tent met stokken mee, maar zeker als je elke dag naar een andere camping gaat verlies je veel tijd met het opbreken / opzetten van je tent. Met een paraplutent zit je als eerste aan het bier en heb je 's ochtends ook nog ruim de tijd voor een ontbijt/toiletpauze terwijl iedereen nog aan het inpakken is. Was ook mijn standaardroutine 's ochtends:
- Wakker worden
- Slaapmat leeg duwen en in de rolzak, slaapzak etc. er bij in, dicht maken en buiten flikkeren
- Koffers en dergelijke buiten zetten
- Tent inklappen
- Alles terug op de motor monteren
- Op je stoeltje rustig ontbijten, etc.
Verder blijft het voor mij vakantie, dus buiten een bord / mes / beker heb ik geen kookzooi mee. Een broodje 's morgens is snel gemaakt, 's middags / 's avonds lekker buiten de deur eten.
Decathlon heeft tegenwoordig ook paraplu tentjes dacht ik.
Vergroot de zoek mogelijkheden wat meer.
Vergroot de zoek mogelijkheden wat meer.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Vergis je wel niet in de pakmaat, meen dat de tent iets van een 70cm lang is in ingepakte maat. Niet langer dan mijn campingstoel / rolzakken, maar dat kan bij jou uiteraard wel een probleem zijnLankHoar schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:37:
[...]
Een paraplutent klinkt wel erg praktisch! Vooral omdat je dan de binnentent ook droog kunt houden. Ga ik even naar op zoek hier, kan de jouwe precies niet vinden hier lokaal
Dat is wel vrij lang. Maar mijn stuur is net iets meer dan een meter lang, dus dat zou dan niet moeten uitmaken lijkt me?theredone51 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 18:14:
[...]
Vergis je wel niet in de pakmaat, meen dat de tent iets van een 70cm lang is in ingepakte maat. Niet langer dan mijn campingstoel / rolzakken, maar dat kan bij jou uiteraard wel een probleem zijn
Hebben ze aangegeven wat ze dan adviseren? Ik ga voor mijn vakantie ook nog even met de Stelvio langs. Ik vind 'm best zacht met de Hyperpro achterveer. Volgens mij heeft de vorige eigenaar ook de rebound op z'n zachtst gezet..Bommes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:55:
[...]
Met de druk er af worden ze altijd een stuk vierkanter. Zeker als ze al ver versleten zijn, midden vlak is zo dun dat het meteen "plat" wordt.
Net met de Guzzi even naar J&J Suspension gereden om de voorvork even te laten checken.
De rebound stel schroef stond compleet dicht gedraaid. Had niet eens aan gedacht dus ook niet naar gekeken.
Nu compleet open en voelt het weer allemaal erg soepel.
Beetje mee spelen om een goede afstelling te vinden de komende tijd.
Achter veer + demper was volgens hun wel echt serieus te slecht voor goed Off-road werk.
Vooral het formaat en de stel mogelijkheid van de demper zouden bij wat sneller en zwaarder offroad te kort komen.
Dat is dus een volgende upgrade.
Voor nu weer ff genoeg geld uitgeven.
Morgen de beugels ophalen waarmee de koffers (als het goed is) 5cm naar achter en 3cm omlaag gaan. Die ga ik er morgenmiddag of zaterdag maar eens even opzetten en kijken of vrouwlief dan kan zitten
Is er iemand hier met ervaring wat betreft op maat gemaakte oordoppen en ingebouwde speakers (en idealiter draadloos laden in de case waarin je ze bewaart)? Ik heb net wat gezocht maar ben wel op zoek naar wat recente(re) ervaringen. Mijn huidige helm heeft een Sena 3S, maar ik merk dat het kunnen pairen met andere rijders voor mij geen meerwaarde heeft en de externe unit ook niet (zo). + nu staan de speakers van die 3S op standje max waarvan mijn otoplastieken weer 60% wegfilteren, voor mijn gevoel.
Zacht als in de motor staat de laag als je er op zit (te weinig veerweg door zachte veer), of zacht als in de motor zakt te snel / makkelijk door de vering door weinig compressie demping?Bioflap schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:33:
[...]
Hebben ze aangegeven wat ze dan adviseren? Ik ga voor mijn vakantie ook nog even met de Stelvio langs. Ik vind 'm best zacht met de Hyperpro achterveer. Volgens mij heeft de vorige eigenaar ook de rebound op z'n zachtst gezet..
Morgen de beugels ophalen waarmee de koffers (als het goed is) 5cm naar achter en 3cm omlaag gaan. Die ga ik er morgenmiddag of zaterdag maar eens even opzetten en kijken of vrouwlief dan kan zitten
Stap 1: preload (veervoorspanning) opschroeven.
Stap 2: spelen met rebound / compressie.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb oordopjes met luidsprekers laten aanmeten bij BeterHoren. Zij werken samen met Pluggerz. Ze waren vorige maand in de aanbieding, en dan betaal je 150 euro voor een setje met luidsprekers. Ik heb ze nu in combinatie met een Cardo Freecom 4+, en moet zeggen dat het heel goed bevalt. Ze dempen meer dan "normale" oordopjes met speciale filters die stemgeluid doorlaten, maar doordat je luidsprekers hebt, heb je hier geen last van tijdens het rijden. Als je met je helm op met iemand gaat praten zonder communicatieding, dan wordt het iets moeilijker te verstaan.Eddos schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:46:
Is er iemand hier met ervaring wat betreft op maat gemaakte oordoppen en ingebouwde speakers (en idealiter draadloos laden in de case waarin je ze bewaart)? Ik heb net wat gezocht maar ben wel op zoek naar wat recente(re) ervaringen. Mijn huidige helm heeft een Sena 3S, maar ik merk dat het kunnen pairen met andere rijders voor mij geen meerwaarde heeft en de externe unit ook niet (zo). + nu staan de speakers van die 3S op standje max waarvan mijn otoplastieken weer 60% wegfilteren, voor mijn gevoel.
Ik heb met een allroad waarvan het windscherm nu alle wind op m'n helm blaast (veel lawaai) hem op ongeveer 20% van het maximale volume staan. Dit is hard genoeg, en ik hoor iedereen heel duidelijk. Je moet er alleen even aan wennen met op/afzetten van je helm dat er ook nog draadjes lopen.
Zelf net de aonic 215 true wireless gekocht bij shure die momenteel voor 139 in de aanbieding zijn. Geen optoplastieken maar ze dempen wel redelijk (-36 db of zo) wat met de juiste dopjes erop. Moet ze zelf nog op de motor proberen (krijg hem over een paar dagen als het goed is), volgens anderen zou het vrij goed moeten werken.Eddos schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:46:
De moto guzzi is er nog niet eens maar ik zit nu al serieus een Himalayan te overwegen.
YouTube: Real Adventure on the Royal Enfield Himalayan | KNOX
Ik heb al een tijd de oudere Shure 215-BT1, met bluetooth, en al heel wat km'ers mee gemaakt. Ze bevallen heel goed, heel goede demping, lekker geluid en de BT hanger heeft een accu duur van bijna 8 uur! Ook kun je ze opladen terwijl je ze gebruikt, ook heel handig.warcow schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:39:
[...]
Zelf net de aonic 215 true wireless gekocht bij shure die momenteel voor 139 in de aanbieding zijn. Geen optoplastieken maar ze dempen wel redelijk (-36 db of zo) wat met de juiste dopjes erop. Moet ze zelf nog op de motor proberen (krijg hem over een paar dagen als het goed is), volgens anderen zou het vrij goed moeten werken.
Gepaired met m'n Samsung telefoon en Zumo XT, werkt allemaal heel makkelijk.
Laden tijdens het gebruiken kan wel eens handig zijn, zover ik weet gaat de BT2 uit zodra je gaat laden. Ik zal thuis de BT1 eens proberen.mkrmr schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 00:33:
[...]
Ik heb al een tijd de oudere Shure 215-BT1, met bluetooth, en al heel wat km'ers mee gemaakt. Ze bevallen heel goed, heel goede demping, lekker geluid en de BT hanger heeft een accu duur van bijna 8 uur! Ook kun je ze opladen terwijl je ze gebruikt, ook heel handig.
Gepaired met m'n Samsung telefoon en Zumo XT, werkt allemaal heel makkelijk.
@warcow Ik heb zowel de 215-BT1 en 215-BT2 die schijnbaar beiden niet echt wireless zijn
Hoewel dit geen motorsport topic is, wil ik toch even stilstaan bij het wijze besluit van Valentino Rossi om er na dit seizoen mee te stoppen. Sinds hij in 1996 begon in de 125cc kijk ik met veel plezier naar zijn verrichtingen op de baan. Het was daarom ook steeds meer een kwelling om te zien hoe hij met moeite in de top-10 kon blijven. Deze beslissing komt dan ook minimaal één seizoen te laat wat mij betreft. Winnen was al een poosje moeilijk, maar hij kon vaak toch nog wel in de top-3/5 blijven. Maar het is gewoon op. Net als Schumacher in de F1; je geeft naar je eigen idee nog steeds dezelfde input, maar wat eruit komt is gewoon niet meer hetzelfde.
Vale heeft een prachtige loopbaan gehad en we moeten gewoon de laatste 2 seizoenen vergeten. Een echt karakter een groot kampioen. Marques is ook een goede rijder, maar toch niet zo'n uitgesproken karakter, en zijn rijstijl roept bij mij af en toe vragen op. Maar goed, nog één keer met een filmpje de carrière van Rossi nabeschouwen. Er zal vast binnenkort een mooie docu over 'm komen. Hij is het meer dan waard!
Grrrr....Dorna....even klikken dan
Vale heeft een prachtige loopbaan gehad en we moeten gewoon de laatste 2 seizoenen vergeten. Een echt karakter een groot kampioen. Marques is ook een goede rijder, maar toch niet zo'n uitgesproken karakter, en zijn rijstijl roept bij mij af en toe vragen op. Maar goed, nog één keer met een filmpje de carrière van Rossi nabeschouwen. Er zal vast binnenkort een mooie docu over 'm komen. Hij is het meer dan waard!
Grrrr....Dorna....even klikken dan

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Interessant!warcow schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:39:
[...]
Zelf net de aonic 215 true wireless gekocht bij shure die momenteel voor 139 in de aanbieding zijn. Geen optoplastieken maar ze dempen wel redelijk (-36 db of zo) wat met de juiste dopjes erop. Moet ze zelf nog op de motor proberen (krijg hem over een paar dagen als het goed is), volgens anderen zou het vrij goed moeten werken.
De moto guzzi is er nog niet eens maar ik zit nu al serieus een Himalayan te overwegen.Zeker niet de beste adventurer of beste off road maar hij ziet er cool uit, is eenvoudig en je kan het meeste er nog wel mee doen. Ben heel benieuwd naar de 2022 modellen.
Begrijp ik goed dat de demping die deze oordoppen geven puur door de noise cancelling komt?
Is dat wel voldoende voor op de motor?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Platgezegd zijn het eigenlijk 'herriestoppers' waar een koptelefoon inzit. De noise cancelling is dus puur passief. Officieel mogen ze niet voor gehoorbeschermin gebruikt worden, maar ik heb wel eens staatjes gevonden waar ze vergelijkbaar werken als herriestoppers en dus iets meer dempen dan de motor varianten van Alpine en dergelijken.Jon156 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
Interessant!
Begrijp ik goed dat de demping die deze oordoppen geven puur door de noise cancelling komt?
Is dat wel voldoende voor op de motor?
Deze link heb ik wel eens eerder in dit topic gedeelt met verschillende meetwaarden. Hier zijn de 215 getest maar in principe zijn dit dezelfde als je aonic versie: https://www.rtings.com/headphones/reviews/shure/se215
Strakke lijnen hoorVrijdag schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd @SmurfLink![]()
![]()
Geen ervaring met de bt 1 en 2 dus kan echt niets zeggen over hoe de 'true wireless' zich hier tot verhoudt. Hij bevalt mij iig vrij goed en de reviews zijn ook redelijk.yozgoesdigital schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:17:
[...]
Laden tijdens het gebruiken kan wel eens handig zijn, zover ik weet gaat de BT2 uit zodra je gaat laden. Ik zal thuis de BT1 eens proberen.
@warcow Ik heb zowel de 215-BT1 en 215-BT2 die schijnbaar beiden niet echt wireless zijnBeiden dempen prima. Ik heb op een gegeven moment wel versie twee gekocht omdat zelfs op het laagste volume het geluid nog aan de harde kant was (met name in stillere situaties) versie twee heeft daar iets betere regeling in maar zelfs daar zit ik altijd ruim <10% waardoor de stapjes soms net groot zijn. Hopelijk is dat bij echte draadloze wel gefixed. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Gezien het normaal 199 kost en nu 139 zou je ze kunnen overwegen. Het zijn idd de gewone se215 oordoppen met los de draadloze dopjes erbij.
Krijg je het "gewone" draadje er ook bij? Die zie ik nl op de site er niet bij staan.warcow schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:03:
Het zijn idd de gewone se215 oordoppen met los de draadloze dopjes erbij.
Die kon ik toen voor een redelijke prijs erbij kopen, wel altijd handig als backup of voor als je in het vliegtuig zit. De doppen hebben een standaard connectie dus eventueel zijn deze kabels ook als aftermarket te vinden.Raymond schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Krijg je het "gewone" draadje er ook bij? Die zie ik nl op de site er niet bij staan.
Ogen dicht en alles op de tast
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik vind die Himalayan ook gaaf maar vraag mij af of die echt bruikbaar is in Europa. Itchy Boots trekt de wereld rond op zo'n ding, maar toen ze vorig jaar door IJsland en Scandinavië ging reizen koos ze toch voor een "zwaardere" motor (ik meen een 500cc Honda) o.a. omdat ze de Himalayan te licht vond.warcow schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:39:
[...]
De moto guzzi is er nog niet eens maar ik zit nu al serieus een Himalayan te overwegen.Zeker niet de beste adventurer of beste off road maar hij ziet er cool uit, is eenvoudig en je kan het meeste er nog wel mee doen. Ben heel benieuwd naar de 2022 modellen.
Ik heb een keer een halve dag op de Himalayan mogen rijden (zie mijn YT) en voor 'normaal' rijden is hij inderdaad niet echt geschikt voor Nederland. Dan heb je nog meer aan een 125 of 300cc. De Himalayan haalt krap met moeite de 110-120 km/u op de snelweg..Waaj schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
Ik vind die Himalayan ook gaaf maar vraag mij af of die echt bruikbaar is in Europa. Itchy Boots trekt de wereld rond op zo'n ding, maar toen ze vorig jaar door IJsland en Scandinavië ging reizen koos ze toch voor een "zwaardere" motor (ik meen een 500cc Honda) o.a. omdat ze de Himalayan te licht vond.
Echter... voor gebruik naast het asfalt is hij erg geschikt. Ik heb weinig offroad ervaring, maar die motor voelde meteen zo vertrouwd offroad. Werkte echt perfect daar. Dus als je niet harder dan 80 gaat en regelmatig offroad te vinden bent is het een goede motor. Voor alle andere zaken is hij ongeschikt vind ik.
Beste Tweakers,
Met de aankomende vakantie zoek ik naar paar "tijdelijke" koffers/tassen die ik op de motor kan binden voor naar de overnachtingsplek gevolgd door een tour in dat gebied (zonder koffers).
De CBR-f's zijn fijne stuurmotoren echter niet echt geschikt om te reizen.
Ben niet van plan om gehele kofferframes te maken/monteren, zodoende mijn zoektocht naar soort tijdelijke kofferset die ik dan wel vaker kan gebruiken dan een enkele zomer.
Wellicht kan iemand mij helpen naar de zoektocht naar een set tassen, vond zelf wel een paar tassen dat zou moeten werken echter niks van een beetje kwaliteit. (voorkeur heeft tassen i.v.m. opbergen na de rit)
Met de aankomende vakantie zoek ik naar paar "tijdelijke" koffers/tassen die ik op de motor kan binden voor naar de overnachtingsplek gevolgd door een tour in dat gebied (zonder koffers).
Ben niet van plan om gehele kofferframes te maken/monteren, zodoende mijn zoektocht naar soort tijdelijke kofferset die ik dan wel vaker kan gebruiken dan een enkele zomer.
Wellicht kan iemand mij helpen naar de zoektocht naar een set tassen, vond zelf wel een paar tassen dat zou moeten werken echter niks van een beetje kwaliteit. (voorkeur heeft tassen i.v.m. opbergen na de rit)
![]() | ![]() | ![]() |
Heb er nu toch nog niet het geld voor en er gaan geruchten dat er komend jaar een 650cc versie komen. Had de reviews van itchy boots ook al gezien, nog niet dat over IJsland en Scandinavië. Zal het eens opzoeken.Waaj schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:53:
[...]
Ik vind die Himalayan ook gaaf maar vraag mij af of die echt bruikbaar is in Europa. Itchy Boots trekt de wereld rond op zo'n ding, maar toen ze vorig jaar door IJsland en Scandinavië ging reizen koos ze toch voor een "zwaardere" motor (ik meen een 500cc Honda) o.a. omdat ze de Himalayan te licht vond.
Het draadje krijg je er helaas niet bij. Heb zelf een neppe besteld via Amazon voor 10 euro.Raymond schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:18:
[...]
Krijg je het "gewone" draadje er ook bij? Die zie ik nl op de site er niet bij staan.
[ Voor 19% gewijzigd door warcow op 06-08-2021 11:11 ]
Hier een reiziger met een CBR600F4i!B.List schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:06:
Beste Tweakers,
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ik maak zelf gebruik van het Kriega Drybag US systeem.
Die zijn er in verschillende maten, ik heb bijvoorbeeld deze (30L): https://kriega.com/sports/touring/us-30-drypack19
Daarnaast heb ik nog een kleinere van 10L.
Je kunt meerdere tassen ook aan elkaar vastmaken voor een gecombineerd systeem.
Ze zijn waterdicht en zitten zeer stevig op de motor!
Nooit problemen mee gehad, zelfs niet als ik zelf een foutje maakte met de bevestiging

Afgelopen zomer met alleen de 30L tas een rondje NL-Monaco-NL gemaakt, door de Franse en Zwitserse Alpen.
Daar hoort natuurlijk een plaatje-bij-het-praatje bij:
:strip_exif()/f/image/WRBWPcg4n6IZz6lSkh4njTHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer mooi nieuw rubber onder m'n motor.
:strip_exif()/f/image/eYNAbM2MRqfm6yFfXSylwVYK.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige onverhard dat deze Pirelli's gaan zien is het grind op een parkeerplaats en gras op een camping
Ben benieuwd hoe deze gaan bevallen in vergelijking met de Road 5 die er eerst onder zaten. Ik heb geen klachten over de Road 5's overigens maar ik vind het altijd leuk om iets anders te proberen.
:strip_exif()/f/image/eYNAbM2MRqfm6yFfXSylwVYK.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige onverhard dat deze Pirelli's gaan zien is het grind op een parkeerplaats en gras op een camping
Ben benieuwd hoe deze gaan bevallen in vergelijking met de Road 5 die er eerst onder zaten. Ik heb geen klachten over de Road 5's overigens maar ik vind het altijd leuk om iets anders te proberen.
Heel mooi plaatje (voor de route: goalsThe1WhoKnockz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Hier een reiziger met een CBR600F4i!
Die zijn er in verschillende maten, ik heb bijvoorbeeld deze (30L): https://kriega.com/sports/touring/us-30-drypack19
Nooit problemen mee gehad, zelfs niet als ik zelf een foutje maakte met de bevestiging![]()
Afgelopen zomer met alleen de 30L tas een rondje NL-Monaco-NL gemaakt, door de Franse en Zwitserse Alpen.
[Afbeelding]

Ga zeker even kijken naar de tassen bedankt voor de tip
Mijn vriendin en ik hebben ook verschillende tassen van Kriega, het is wel duur, maar het is ook wel ontzettend mooi en degelijk spulThe1WhoKnockz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:17:
[...]
Hier een reiziger met een CBR600F4i!
Nooit problemen mee gehad, zelfs niet als ik zelf een foutje maakte met de bevestiging![]()
[Afbeelding]
Je zou kunnen kijken naar een roltas / bagagerol, daar kan een hoop in en die is makkelijk met een paar spanbanden achter op de buddy van iedere motor vast te zetten. Mijn ervaring met zijtassen is dat ze lastiger goed vast te zetten zijn als je niet een rek of frame aan de zijkant van je motor hebt zitten.B.List schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:06:
Beste Tweakers,
[Edit] Ik heb net zelf deze gekocht:

[ Voor 3% gewijzigd door Waaj op 06-08-2021 11:43 ]
Ik had ook zo'n rol en zette 'm altijd vast met zo'n bagagespin. Zo'n elastisch net met 6 haken. Voordeel daarvan is dat je er nog van alles tussen kunt steken. Zo'n netje is altijd goed om bij je te hebben. Van bagagerollen tot nieuwe banden; ik heb er al van alles mee vast gezet. Zit standaard altijd in mijn koffer.Waaj schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
Je zou kunnen kijken naar een roltas / bagagerol, daar kan een hoop in en die is makkelijk met een paar spanbanden achter op de buddy van iedere motor vast te zetten.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
@B.List @The1WhoKnockz +1 voor de Kriega, hier ook erg fan van. Blijft goed zitten, is stevig en waterdicht, en is erg flexibel qua montage-mogelijkheden. Ik heb zelf een US30 & een US20. Die US20 heb ik ook nog lang dagelijks gebruikt voor woonwerk-verkeer op sportmotoren, de US30 erbij was in gebruik bij vakanties.
Dit is met alleen de US20:
:strip_exif()/f/image/wG5gesYU61qlwhqw9ZwUWrtu.jpg?f=fotoalbum_medium)
En dit met beide:
:strip_exif()/f/image/wG5gesYU61qlwhqw9ZwUWrtu.jpg?f=fotoalbum_medium)
En dit met beide:
:strip_exif()/f/image/xnTGTJ5FO6Bf05Zg038cGh4M.jpg?f=fotoalbum_medium)
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Met dit soort plaatjes gaat het toch wel weer heel hard kriebelen om wat verder op de motor te gaan reizen.Chakotay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:02:
@B.List @The1WhoKnockz +1 voor de Kriega, hier ook erg fan van. Blijft goed zitten, is stevig en waterdicht, en is erg flexibel qua montage-mogelijkheden. Ik heb zelf een US30 & een US20. Die US20 heb ik ook nog lang dagelijks gebruikt voor woonwerk-verkeer op sportmotoren, de US30 erbij was in gebruik bij vakanties.
[Afbeelding]
En dit met beide:
[Afbeelding]
Dit jaar is The1WhoKnockz tot nu toe niet veel verder gekomen dan een weekendje Duitsland.
Ook leuk, maar even stevig de bergen in zou ook wel weer erg leuk zijn!
Toch maar eens goede plannen maken voor volgend jaar denk ik...
Ikzelf ben ook al een tijdje op zoek naar praktische zadeltassen en had deze eerder alleen in de US gezien, maar nu zijn ze ook hier.B.List schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:06:
Beste Tweakers,
Waterdicht en erg praktisch naar mijn idee.:
https://www.nr1motor.nl/deluxe-adventuredry-saddlebags.html
Als je nog wat meer tijd en geduld hebt, op AliExpress staan Kriega US20 en US10-klonen, deze doen naar mijn idee niet onder qua kwaliteit. Het is misschien een beetje hit-and-miss maar die ik heb bevallen prima, kwamen inclusief allerlei bevestigingsmaterialen. Merk is Uglybros geloof ik:UTwizard schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:38:
[...]
Mijn vriendin en ik hebben ook verschillende tassen van Kriega, het is wel duur, maar het is ook wel ontzettend mooi en degelijk spulKan ik alleen maar aanraden.
https://m.nl.aliexpress.c...482f56.jpg_640x640Q90.jpg
Als je erop gaat zitten zakt hij niet enorm ver in, maar het voelt een beetje als een Peugeot als je over drempels gaat. Voor zover ik weet klapt hij niet helemaal tot het eind, maar het veert gewoon flink_eLMo_ schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:21:
[...]
Zacht als in de motor staat de laag als je er op zit (te weinig veerweg door zachte veer), of zacht als in de motor zakt te snel / makkelijk door de vering door weinig compressie demping?
Stap 1: preload (veervoorspanning) opschroeven.
Stap 2: spelen met rebound / compressie.
Ik heb alleen nog de rol over, er zaten ook zijtassen bij, maar die zijn inmiddels kapot. Zulke tassen zijn erg handig, maar het valt of staat met hoe goed het matje onder je zadel blijft zitten. Die schuift bij mij dus naar voren en daardoor krijg ik het nooit echt lekker vast. Ik maak het dan ook met 10 meter touw nog eens vast via de knipperlichten links en rechts naar de (duo) zijstepjes.
Ook op ebay: https://www.ebay.nl/itm/224165747936Icephase schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:48:
[...]
Als je nog wat meer tijd en geduld hebt, op AliExpress staan Kriega US20 en US10-klonen, deze doen naar mijn idee niet onder qua kwaliteit. Het is misschien een beetje hit-and-miss maar die ik heb bevallen prima, kwamen inclusief allerlei bevestigingsmaterialen. Merk is Uglybros geloof ik:
https://m.nl.aliexpress.c...482f56.jpg_640x640Q90.jpg
(Ik heb deze besteld, meegehad voor een lang weekend.)Het is niet zo goed als Kriega, maar voor dat geld..
Hm, dat zijn wel heel erg schaamteloze ripoffs van Kriega
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp daaruit dat je het vooral gebruikt voor onderlinge communicatie? Vandaar ook de combinatie met de Cardo Freecom 4+ dan?. Die oordopjes hebben dan een draadje richting de Cardo vermoed ik? Luister je ook wel muziek en hoe is de kwaliteit daarvan?Bioflap schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:21:
[...]
Ik heb oordopjes met luidsprekers laten aanmeten bij BeterHoren. Zij werken samen met Pluggerz. Ze waren vorige maand in de aanbieding, en dan betaal je 150 euro voor een setje met luidsprekers. Ik heb ze nu in combinatie met een Cardo Freecom 4+, en moet zeggen dat het heel goed bevalt. Ze dempen meer dan "normale" oordopjes met speciale filters die stemgeluid doorlaten, maar doordat je luidsprekers hebt, heb je hier geen last van tijdens het rijden. Als je met je helm op met iemand gaat praten zonder communicatieding, dan wordt het iets moeilijker te verstaan.
Ik heb met een allroad waarvan het windscherm nu alle wind op m'n helm blaast (veel lawaai) hem op ongeveer 20% van het maximale volume staan. Dit is hard genoeg, en ik hoor iedereen heel duidelijk. Je moet er alleen even aan wennen met op/afzetten van je helm dat er ook nog draadjes lopen.
Dank, ben benieuwd naar je ervaringen! Zo'n 'staartje'/lusje om je oor lijkt mij met een helm op nog niet zo prettig, maar misschien valt dat in de praktijk wel genoeg mee.warcow schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:39:
[...]
Klopt, ze lijken exact hetzelfde. Er zal bespaard zijn op kwaliteitscontrole, maar materiaal en bevestiging(mogelijkheden) lijken gewoon identiek. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. € 30 voor deze of € 120 voor de Kriega... ik weet wel wat ik opnieuw zou kiezen...Chakotay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:07:
Er is bespaard op productontwikkelingIcephase schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:42:
[...]
Klopt, ze lijken exact hetzelfde. Er zal bespaard zijn op kwaliteitscontrole, maar materiaal en bevestiging(mogelijkheden) lijken gewoon identiek. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. € 30 voor deze of € 120 voor de Kriega... ik weet wel wat ik opnieuw zou kiezen...
Er staat ook gewoon doodleuk een US-10 op de fotoChakotay schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:07:
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Voor op de Guzzi v7 zoek ik nu ook wat zadeltassen en een tas voor achterop.
Dit leken mij wel goede opties:
https://m.louis.nl/artike...r_article_number=10065474
+
https://m.louis.nl/artike...r_article_number=10027820
Of
https://www.slotenspeciaa...g-60-liter-zwart-wit.html
Of
https://a.aliexpress.com/_vlFR8C
Nu weet ik niet zo goed welke afstandhouders ik voor de guzzi v7 ii stone kan halen zodat ik de zadeltassen goed kan plaatsen. Iemand tips hiervoor?
+
Of
Of
Nu weet ik niet zo goed welke afstandhouders ik voor de guzzi v7 ii stone kan halen zodat ik de zadeltassen goed kan plaatsen. Iemand tips hiervoor?
https://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=80266.0warcow schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:54:
+
Of
Of
Niet super veel opties, maar de H&B rekken zijn goed blijkbaar. Of zelf iets maken natuurlijk
Bedankt, lijkt een beetje beperkt qua opties. Dan zou ik zelf op de Hepco & Becker Xplorer uit komen in 2 x 30 of 40 liter. Inclusief beugels ben ik dan echter wel goed op weg naar 1000 euro. Had de hoop voor een paar honderd euro wat leuke tassen te kunnen vinden. Desnoods eerst zo'n losse 60 liter tas bovenop bevestigen en dan nog sparen voor een mooiere oplossing.theredone51 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 23:59:
[...]
https://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=80266.0
Niet super veel opties, maar de H&B rekken zijn goed blijkbaar. Of zelf iets maken natuurlijk
Edit: zo te zien kan onderstaande op de H&B houders(?) Scheelt veel geld.
https://www.motea.com/nl/...r-voor-kofferrek-995651-0
[ Voor 12% gewijzigd door warcow op 07-08-2021 00:43 ]
Ik ook, de Kriega. Zodat ze door blijven gaan met het ontwikkelen van mooie producten, ‘t zijn namelijk echt fijne tassen.Icephase schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:42:
[...]
Klopt, ze lijken exact hetzelfde. Er zal bespaard zijn op kwaliteitscontrole, maar materiaal en bevestiging(mogelijkheden) lijken gewoon identiek. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. € 30 voor deze of € 120 voor de Kriega... ik weet wel wat ik opnieuw zou kiezen...
Precies. Die lui stoppen tijd, moeite en geld in zo’n product en dan ga je de rip-off kopen. Echt slecht.TWCRay schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 07:30:
[...]
Ik ook, de Kriega. Zodat ze door blijven gaan met het ontwikkelen van mooie producten, ‘t zijn namelijk echt fijne tassen.
It's dogged that does it
Passen misschien wel, maar vergis je niet in het formaat van die koffers. Ik heb ze zelf ook en als je weet dat een Suzuki DR750 al echt geen kleine motor is:warcow schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:29:
[...]
Bedankt, lijkt een beetje beperkt qua opties. Dan zou ik zelf op de Hepco & Becker Xplorer uit komen in 2 x 30 of 40 liter. Inclusief beugels ben ik dan echter wel goed op weg naar 1000 euro. Had de hoop voor een paar honderd euro wat leuke tassen te kunnen vinden. Desnoods eerst zo'n losse 60 liter tas bovenop bevestigen en dan nog sparen voor een mooiere oplossing.
Edit: zo te zien kan onderstaande op de H&B houders(?) Scheelt veel geld.
https://www.motea.com/nl/...r-voor-kofferrek-995651-0
:strip_exif()/f/image/jKi9Y6oKQEHA38EHxGBWnY5S.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk je het makkelijkste of bent met een 'banaantas' zoals bv. https://www.dualsportplus..._Plus_Rear_Bag_p/s201.htm waar je geen rek voor nodig hebt. Dan wel een rek van H&B / Givi / ... met bv. zo'n set: https://www.motea.com/nl/...-oHNQSpRTOfUaAgmREALw_wcB
Let wel op dat allerhande tassen die niet aan een rack zitten je lak flink kunnen beschadigen door de vibraties en de vuiligheid die onderweg tussen de tas en je motor komt.
Anti slip mat van de action

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 07-08-2021 10:00 ]
Toevallig was ik ook naar tassen aan het kijken.
Helaas heb ik wel een dure smaak/voorkeur.
https://www.adventurespec...nniers-mk2-pair-132#attr=
Dat is nog zonder rek.
Denk dat ik maar eerst eens een fatsoenlijk rekje ga maken. Mijn huidige zelfbouw oplossing werkt goed maar moet ff opnieuw en voorzien worden van een achter plaat met flink wat sleuven en gaten zodat ik de tassen er makkelijk aan vast kan maken.

Op de leen Guzzi vorig jaar:
Helaas heb ik wel een dure smaak/voorkeur.
https://www.adventurespec...nniers-mk2-pair-132#attr=
Dat is nog zonder rek.
Denk dat ik maar eerst eens een fatsoenlijk rekje ga maken. Mijn huidige zelfbouw oplossing werkt goed maar moet ff opnieuw en voorzien worden van een achter plaat met flink wat sleuven en gaten zodat ik de tassen er makkelijk aan vast kan maken.

Op de leen Guzzi vorig jaar:

Een dure smaak zou zijn Mosko Moto of Lonerider ;P
Ik heb zelf tassen van Bumot.eu maar volgende keer wordt het Mosko Moto. Niet geheel tevreden over de kwaliteit.
Ik heb zelf tassen van Bumot.eu maar volgende keer wordt het Mosko Moto. Niet geheel tevreden over de kwaliteit.
Deed met de tanktas op mijn TR650 altijd de zijkuipwerk waar de montagebanden over liepen voorzien van doorzichtige zelfklevende kaftpapier die ik nog over had van mijn middelbare school tijd
Ik zet het er alleen maar op wanneer ik weg ga te kamperen. Zouden dan die alu koffers een beetje geschikt zijn? Als ik dan toch al een rekje nodig ben voor veel laadruimte dan kan ik net zo goed die koffers doen lijkt mij, ze zijn maar 150 euro voor een set momenteel. Dan 30 of 40 liter, ik neig alsnog naar 40 zodat ik aan die 2 koffers ook wel genoeg heb voor licht kamperen.theredone51 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 09:06:
[...]
Passen misschien wel, maar vergis je niet in het formaat van die koffers. Ik heb ze zelf ook en als je weet dat een Suzuki DR750 al echt geen kleine motor is:
[Afbeelding]
Ik denk je het makkelijkste of bent met een 'banaantas' zoals bv. https://www.dualsportplus..._Plus_Rear_Bag_p/s201.htm waar je geen rek voor nodig hebt. Dan wel een rek van H&B / Givi / ... met bv. zo'n set: https://www.motea.com/nl/...-oHNQSpRTOfUaAgmREALw_wcB
Of een H&B rek met een set tweedehands koffers?warcow schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:20:
[...]
Ik zet het er alleen maar op wanneer ik weg ga te kamperen. Zouden dan die alu koffers een beetje geschikt zijn? Als ik dan toch al een rekje nodig ben voor veel laadruimte dan kan ik net zo goed die koffers doen lijkt mij, ze zijn maar 150 euro voor een set momenteel. Dan 30 of 40 liter, ik neig alsnog naar 40 zodat ik aan die 2 koffers ook wel genoeg heb voor licht kamperen.
https://www.marktplaats.n...5073559-motorkoffers.html
Vind ik persoonlijk beter ogen dan die aluminium kisten op jouw motor
Om toch nog dit jaar al even op vakantie te kunnen haal ik denk ik 1 van onderstaande opties en dan nog even doorsparen voor wat mooie H&B beugels met koffers of anders direct door voor een adventure type motor voor vakanties.
Optie 1 met 70 liter + 30 liter:
https://www.motea.com/nl/...F5Rty1Gk3DnRoCM7IQAvD_BwE
Optie 2 met 1 x 70 liter:
https://www.nr1motor.nl/zadeltas-drybag-700-70-ltr.html
En dit is waar ie dan op moet, donderdag kan ik hem eindelijk ophalen:
:strip_exif()/f/image/JTfcrLXtneLGJb56WabuiQCR.jpg?f=fotoalbum_large)
Vette kleur!warcow schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:53:
Om toch nog dit jaar al even op vakantie te kunnen haal ik denk ik 1 van onderstaande opties en dan nog even doorsparen voor wat mooie H&B beugels met koffers of anders direct door voor een adventure type motor voor vakanties.
[Afbeelding]
Beide tassen lijken me meer dan ruim zat overigens. Haal er Rokstraps bij om m vast te zetten, werkt echt ideaal met elastiek+spanband.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Motea is vziw Ali met een hoger prijskaartje, ik heb meer vertrouwen in de SW-Motech tas
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mooie warcow! is het mat grijs of mat groen? Ik hoop dat ze bij jou geen lelijke dealer stickers er ergens op hebben geplakt? Hadden ze bij de mijne wel gedaan
ben een middag bezig geweest ze weer netjes te verwijderen

Mat zwart moet het voorstellen. Neigt idd een beetje naar grijs doordat het mat is en lichtinval.spacy schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 17:01:
Mooie warcow! is het mat grijs of mat groen? Ik hoop dat ze bij jou geen lelijke dealer stickers er ergens op hebben geplakt? Hadden ze bij de mijne wel gedaanben een middag bezig geweest ze weer netjes te verwijderen
Ben bang dat er bij mij ook een lelijke sticker op komt.
Zou zo'n beugel nog wat bijdragen? Lijkt mij niet met die tas van sw tech?
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Net ook een paar forma adventure (hoog model) besteld. Had nog niet echt motorschoenen en deze lijken mij wel oké.
Zo'n soort bagagerek zoek ik nog wel eens als ik wel van plan ben vakantieritten te maken. Verder ook weinig ervaring met die rekjes, op mijn vorige motor had ik wat meer ruimte achterop en gebruikte toen altijd een waterdichte bagagerol.
Ja ik heb ze voor de communicatie en natuurlijk demping van het geluid. De Cardo heeft gewoon een 3,5mm plug dus die sluit je zo aan. Kwaliteit is prima voor op de motor, maar mijn Shure oordopjes klinken natuurlijk een stuk beter. Voor tijdens het rijden vind ik de kwaliteit meer dan voldoende, ook voor muziek.Eddos schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:01:
[...]
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp daaruit dat je het vooral gebruikt voor onderlinge communicatie? Vandaar ook de combinatie met de Cardo Freecom 4+ dan?. Die oordopjes hebben dan een draadje richting de Cardo vermoed ik? Luister je ook wel muziek en hoe is de kwaliteit daarvan?
[...]
Dank, ben benieuwd naar je ervaringen! Zo'n 'staartje'/lusje om je oor lijkt mij met een helm op nog niet zo prettig, maar misschien valt dat in de praktijk wel genoeg mee.
Je zou kunnen kijken voor H&C C-Bow steunen? Iedere tas met zo’n C-Bow mount kun je daar aan hangen, en zet je met een slotje vast. Ik heb zachte tassen bij Louis kunnen scoren voor 100 euro. 36-liter en uitritsbaar..warcow schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:54:
+
Of
Of
Op MP zag ik net een Enduristan tassen setje staan. Nadruk op setje, net geen 9 liter per tas. 40 liter per kant hoeft van mij nou ook al weer niet maar dit is niet heel ruim.
Zie nu dat hij er ook een vraagprijs van 200 euro bij heeft gezet.
Bizar, kost 240 nieuw..
https://link.marktplaats.nl/m1735841369
Mijn huidige setje tassen is van XL Moto.
https://www.xlmoto.nl/mot...-40l_pid-XLM-H2O-SAD-SIDE
20 liter per kant, heb ze in de aanbieding voor 49 euro gekocht.
Bevallen me eigenlijk wel okay.
Misschien deze gewoon blijven gebruiken maar dan "beter" vast gemaakt aan mijn rekje.
Bizar, kost 240 nieuw..
Misschien deze gewoon blijven gebruiken maar dan "beter" vast gemaakt aan mijn rekje.
Voor als iemand nog twijfelde over dubbel D-sluitingen op de helm:
Dubbel d sluitingen blijven het veiligst, maar helaas wil de gemiddelde consument een ratelsysteem en hebben de meeste helmen dat dus ook. Zeker in de goedkopere prijsklasse. Stukje onwetendheid hoe makkelijk en minstens net zo snel een dubbel d kan zijn is het probleem.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Maar is een 'ratelsluiting' nou onveilig?
Had op mijn vorige helm een dubbel D sluiting en dat ging prima. Maar of ik er een helm op zou weigeren als het een ratel was? Neh.
Had op mijn vorige helm een dubbel D sluiting en dat ging prima. Maar of ik er een helm op zou weigeren als het een ratel was? Neh.
Mijn HJC RPHA11 heeft dubbel-D, de Schuberth E1 heeft een miniratel. Die laatste moet ik nog eens naar Schuberth laten ombouwen naar DD
Ik heb beide gehad en ik vind beide prima. Dubbel D vond ik kak dichtdoen als ik m’n handschoenen nog / al aan had. Met zomerhandschoenen lukte het nog wel, maar winter was echt geen doen. En dan wil je juist vaak geen natte handen.
Die ratel sluitingen zijn gewoon irritant. Altijd te strak of te los, over een aardige lengte behoorlijk stijf en altijd zoeken naar dat klotehendeltje om het ding los te krijgen.Jelte schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 21:40:
Maar is een 'ratelsluiting' nou onveilig?
Dubbel D ftw.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Voor mij valt een helm af als er geen DD op zit, éénkeer zo'n ratelsysteem op gehad en zoals @M14 ook al uitlegt is het een lomp groot en stijve 'klont' onder je kin, DD zit imho veel comfortabeler.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Heb je die icm met een standaard rekje of zelfbouw tegen de motor aan leunen?Bommes schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:34:
Op MP zag ik net een Enduristan tassen setje staan. Nadruk op setje, net geen 9 liter per tas. 40 liter per kant hoeft van mij nou ook al weer niet maar dit is niet heel ruim.
Bizar, kost 240 nieuw..
Zoek ook nog tassen/panniers voor op de motor. En twijfel of van die mega aluminium bakken wel de way to go is.
@Eoghlear met een zelf gemaakt rekje.
Poste hier een paar dagen terug nog foto's van.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68307710
Poste hier een paar dagen terug nog foto's van.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/68307710
En daar zit de truuk in, je moet hem niet helemaal los halen maar net los genoeg dat ie over je hoofd/kin kan. Dan hoeft je hem alleen aan te trekken, die ruimte is er en dan kan het ook met handschoenen aan._eLMo_ schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:35:
Ik heb beide gehad en ik vind beide prima. Dubbel D vond ik kak dichtdoen als ik m’n handschoenen nog / al aan had. Met zomerhandschoenen lukte het nog wel, maar winter was echt geen doen. En dan wil je juist vaak geen natte handen.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Mooi is dat hoe verschillende mensen een totaal verschillende ervaring hebben met exact hetzelfde ding. Ik vind die dubbel d klote. Dat gepiel om die bandjes er doorheen te doen. Zo'n ratel zit gewoon in 1x goed. Werkt prima. Hoe strak het zit heb je zelf in de hand lijkt mij. Geen idee hoe andere merken het doen, maar bij Schuberth zit er zo'n flapje aan met zacht materiaal waardoor het nooit irriteert. En het lusje waaraan je moet trekken om 'm los te maken is groot genoeg om vast te pakken.botoo schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:57:
Voor mij valt een helm af als er geen DD op zit, éénkeer zo'n ratelsysteem op gehad en zoals @M14 ook al uitlegt is het een lomp groot en stijve 'klont' onder je kin, DD zit imho veel comfortabeler.
Dat het ik precies één keer geprobeerd en mijn neus doet er nog pijn van als ik daaraan terug denk. Gewoon een ouderwets kötsysteemharley schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
En daar zit de truuk in, je moet hem niet helemaal los halen maar net los genoeg dat ie over je hoofd/kin kan. Dan hoeft je hem alleen aan te trekken, die ruimte is er en dan kan het ook met handschoenen aan.
Die Enduristans moet je gewoon of nieuw kopen of voor de helft van de nieuwprijs als tweedehands. Gekkenhuis om dat voor gebruikte tassen te betalen. Ze vragen dat omdat ze zo goed als nooit in de aanbieding zijn.Bommes schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:34:
Bizar, kost 240 nieuw..
It's dogged that does it
Haha daar moest ik dus ook aan denken. Ik heb nu DD sluiting, en ik vind het prima. Soms als je snel weg moet, en je opeens bewust gaat nadenken over hoe je nou de sluiting precies vast maakt lukt het niet meer.mphilipp schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Dat het ik precies één keer geprobeerd en mijn neus doet er nog pijn van als ik daaraan terug denk. Gewoon een ouderwets kötsysteem
Ik heb met een ratel zelfs een keer of twee gehad dat hij opeens op magische wijze los had gelaten.
Kwam ik erachter dat de boord van mijn jas er tussen kwam en hem open drukte?!?! Nu alleen nog maar D ring.
Kwam ik erachter dat de boord van mijn jas er tussen kwam en hem open drukte?!?! Nu alleen nog maar D ring.
Misschien met jouw helm/hoofd. Maar met mijn Arai / maat 62-63 nietharley schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
En daar zit de truuk in, je moet hem niet helemaal los halen maar net los genoeg dat ie over je hoofd/kin kan. Dan hoeft je hem alleen aan te trekken, die ruimte is er en dan kan het ook met handschoenen aan.
Long post warning
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
@erik23 lekker ritje zo! Mooi om te zien dat zo'n F800GS blijkbaar best stevig is
Mooi werk @erik23 , maar aan de motor is alles verder heel gebleven?
Die valbeugels zitten er in ieder geval niet voor de sier !
Redelijk, had de banden een stuk afgelaten in de hoop op meer grip en volgens mij heeft een gat in de weg m'n velg een heel klein beetje gedeukt. Heb er heel de terugweg niks van gemerkt dus moet nog even bedenken of ik die moet laten richten om te voorkomen dat het erger wordt of om het zo te laten tot de volgende banden wissel.cooper_s1 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:29:
Mooi werk @erik23 , maar aan de motor is alles verder heel gebleven?
Verder lijkt alles okay.
Toevallig deze onlangs voorbij zien komen:erik23 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:36:
[...]
Redelijk, had de banden een stuk afgelaten in de hoop op meer grip
[ Voor 17% gewijzigd door theredone51 op 09-08-2021 14:01 ]
@erik23 leuke trip zo een tof dat je het hier deelt.
Op die gladde klei in Noord Frankrijk is maar weinig dat echt grip heeft, tenzij je echt voor volledige cross noppen gaat.
Maar ja daar is op de weg weer niet mee te rijden.
Iets meer off road dan je nu hebt maar toch ook nog wel op de weg mee te rijden zijn er ook nog wel wat alternatieven.
Daar is genoeg over te vinden online
Lang verhaal kort: onthoud dat op die klei echt maar weinig "veel" grip geeft, geen enkele andere allroad band in het genre van je Mitas had het daar beter gedaan.
Op die gladde klei in Noord Frankrijk is maar weinig dat echt grip heeft, tenzij je echt voor volledige cross noppen gaat.
Maar ja daar is op de weg weer niet mee te rijden.
Iets meer off road dan je nu hebt maar toch ook nog wel op de weg mee te rijden zijn er ook nog wel wat alternatieven.
Daar is genoeg over te vinden online
Lang verhaal kort: onthoud dat op die klei echt maar weinig "veel" grip geeft, geen enkele andere allroad band in het genre van je Mitas had het daar beter gedaan.
Om heel eerlijk te zijn geloof ik dat ik dit filmpje weleens gezien heb....Maar een kat in het nauw maakt rare sprongen. Denk niet dat ik het nu zomaar zal vergeten.theredone51 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:00:
[...]
Toevallig deze onlangs voorbij zien komen:
[YouTube: 3 top myths for riding offroad on an ADV bike]
@Bommes Thanks! Iemand anders stelde nog voor om een dirtbike te gaan rijden. Maar aangezien ik de bmw te licht vind op de snelweg en te zwaar in het zand denk ik dat hij perfect is
Anders zou ik eerder met een trailer naar Frankrijk gaan en daar beginnen...ooit.
Druk bezig met voorbereidingen voor mijn trip naar Zwitserland woensdag
Mijn nieuwe tas is onderweg, hopelijk komt hij morgen aan want anders heb ik pech en moet het gele gedrocht toch volstaan.. Ben benieuwd of ik dan alles gepakt krijg.
Zometeen de tent ophalen (de Coleman Darwin 3+ die @Bommes ook heeft), en een klapstoeltje. Gelijk ook even extra ROK straps halen, zodat ik de tent aan de andere zijde van mijn sissybar kan plaatsen. Eens kijken of dat allemaal gaat lukken
Kwam er net achter dat mijn zadeltas uitscheurde. Wist dat ze niet al te best waren maar binnen 2 maand vind ik wel erg snel. Gelukkig kunnen fixen met naald/draad en tireps.
:strip_exif()/f/image/ihnRbQG28euRBOxzbxfUs4uI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gytAupjQ4wWL2eGQMR91Tdes.jpg?f=fotoalbum_large)
En kwam er net ook achter dat mijn Oxford Boss alarm slot spontaan af kan gaan. Gewoon 3-4x achter elkaar. Soms na enkele seconden na het sluiten, soms na een minuut ofzo. Vraag me af of deze zo nog wel betrouwbaar is.. Ik heb nog garantie, dus maar eens kijken of ik dat kan claimen bij terugkomst.
Zometeen de tent ophalen (de Coleman Darwin 3+ die @Bommes ook heeft), en een klapstoeltje. Gelijk ook even extra ROK straps halen, zodat ik de tent aan de andere zijde van mijn sissybar kan plaatsen. Eens kijken of dat allemaal gaat lukken
Kwam er net achter dat mijn zadeltas uitscheurde. Wist dat ze niet al te best waren maar binnen 2 maand vind ik wel erg snel. Gelukkig kunnen fixen met naald/draad en tireps.
:strip_exif()/f/image/ihnRbQG28euRBOxzbxfUs4uI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gytAupjQ4wWL2eGQMR91Tdes.jpg?f=fotoalbum_large)
En kwam er net ook achter dat mijn Oxford Boss alarm slot spontaan af kan gaan. Gewoon 3-4x achter elkaar. Soms na enkele seconden na het sluiten, soms na een minuut ofzo. Vraag me af of deze zo nog wel betrouwbaar is.. Ik heb nog garantie, dus maar eens kijken of ik dat kan claimen bij terugkomst.
Een dirt bike of "echte crossmotor" met jou Mitas banden had het net zo moeilijk gehad op gladde klei.erik23 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:03:
[...].
@Bommes Thanks! Iemand anders stelde nog voor om een dirtbike te gaan rijden. Maar aangezien ik de bmw te licht vind op de snelweg en te zwaar in het zand denk ik dat hij perfect is.
Anders zou ik eerder met een trailer naar Frankrijk gaan en daar beginnen...ooit.
Het was misschien wat makkelijk om er op te tillen maar dat was het enige verschil geweest.
Het is toch een F850 die je rijd?
Volgens mij in dat genre wel een erg goede allroad die ook wel serieus offroad werk aan kan.
Ook nog naar gekeken maar met het geld dat ik wilde uitgeven kwam ik op de "oudere/eerste" serie uit. Daar vond ik het dashboard echt te ouderwets van.
Nou ja en de BMW "waarde vast" hype, dus top geld voor occasions met veel kilometers want het is een BMW..
Daar had ik geen zin in.
Dus nu zit ik met een eigenwijze Italiaanse opgescheept..

Die tas zit wel heel dicht op je veerpoot? Lijkt me geen recept voor succes.
Veel plezier in Zwitserland!!
Veel plezier in Zwitserland!!
Offroad kun je de 850 beter laten staan en de oude 800 pakken. De 850 gaat met gewicht erg richting de 1200 helaas.Bommes schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:25:
[...]
Een dirt bike of "echte crossmotor" met jou Mitas banden had het net zo moeilijk gehad op gladde klei.
Het was misschien wat makkelijk om er op te tillen maar dat was het enige verschil geweest.
Het is toch een F850 die je rijd?
Volgens mij in dat genre wel een erg goede allroad die ook wel serieus offroad werk aan kan.
Ook nog naar gekeken maar met het geld dat ik wilde uitgeven kwam ik op de "oudere/eerste" serie uit. Daar vond ik het dashboard echt te ouderwets van.
Nou ja en de BMW "waarde vast" hype, dus top geld voor occasions met veel kilometers want het is een BMW..
Daar had ik geen zin in.
Dus nu zit ik met een eigenwijze Italiaanse opgescheept..![]()
[Afbeelding]
Uiteindelijk gewoon rijden wat je tof vind natuurlijk
En geheel toevallig doet FortNine ook nog een duit in het zakje vwb de double d discussie. Niets wat we nooit eerder gehoord hebben. Ik vind het alleen een beetje zinloos verhaal over die trekkracht. Ik kan niet zo snel een crash verzinnen waardoor er met dik 400 kilo aan je helm wordt getrokken zodat het bandje breekt en je alsnog je schedel splijt.
Hij komt dan wel met één krantenknipsel waaron gesteld wordt dat een DD sluiting (waarschijnlijk) zijn leven gespaard had. Ik zet altijd grote vraagtekens bij dergelijke claims, want het is gewoon zo niet gebeurd. En je kunt een crash niet opnieuw doen met een andere helm. Ik ben heel simpel en stel dat als die ratchet dingen zo onveilig zouden zijn, ze ook niet door de keuring heen zouden komen. En als de keuring niet deugt, maar mensen sterven bij bosjes door onveilige sluitingen, zou er al lang iets verandert zijn. Maar ik hoor niets. Dat ze in de racerij die dingen verplichten snap ik. In de F1 hebben ze ook 6punts gordels, die vele malen veiliger zijn dan die 3 punts die in elke personenauto zitten. Maarja...wij maken niet dagelijks klappers van 51G op de A2. Hoop ik. Dus ja, vergelijken met de racerij heeft geen nut. Het blijft een voorkeurskwestie, een ratel is in de praktijk niet persé onveiliger dan een dd, afgezien van een soort freak accident, maar in dat geval is het nog maar de vraag of de dd je dan wél gered had, gezien de krachten die er dan in het spel zijn. Crashen met 250+ is volgens mij niet op een normale manier te overleven bijvoorbeeld. Daar gaat zo'n helmstrap niet heel veel aan veranderen.
Hij komt dan wel met één krantenknipsel waaron gesteld wordt dat een DD sluiting (waarschijnlijk) zijn leven gespaard had. Ik zet altijd grote vraagtekens bij dergelijke claims, want het is gewoon zo niet gebeurd. En je kunt een crash niet opnieuw doen met een andere helm. Ik ben heel simpel en stel dat als die ratchet dingen zo onveilig zouden zijn, ze ook niet door de keuring heen zouden komen. En als de keuring niet deugt, maar mensen sterven bij bosjes door onveilige sluitingen, zou er al lang iets verandert zijn. Maar ik hoor niets. Dat ze in de racerij die dingen verplichten snap ik. In de F1 hebben ze ook 6punts gordels, die vele malen veiliger zijn dan die 3 punts die in elke personenauto zitten. Maarja...wij maken niet dagelijks klappers van 51G op de A2. Hoop ik. Dus ja, vergelijken met de racerij heeft geen nut. Het blijft een voorkeurskwestie, een ratel is in de praktijk niet persé onveiliger dan een dd, afgezien van een soort freak accident, maar in dat geval is het nog maar de vraag of de dd je dan wél gered had, gezien de krachten die er dan in het spel zijn. Crashen met 250+ is volgens mij niet op een normale manier te overleven bijvoorbeeld. Daar gaat zo'n helmstrap niet heel veel aan veranderen.
Dit topic is gesloten.