Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 333 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
Eoghlear schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

Welke maat mokka express heb je bij je? Met de 4 kops zet je genoeg voor 2 koppen koffie?
Een van de kleinste, vult een 200ml beker glas precies.
Groter heeft niet zo veel zin als je alleen bent.
Koffie giet je zo heet in je glas/mok dat je toch nog niet meteen kunt drinken, tegen de tijd dat dat wel lukt is de rest ook afgekoeld in dat mokka potje.

Bij mij is het handvat er ondertussen al afgebroken en drupt het ding als een oude hoerenloper als je je koffie in je glas giet. Maar weg gaat het ding zeker niet, ben er te veel aan gehecht.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

@Bommes hoe is het nou met de brommer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:52
Stijlvol kamperen hoor, @Bommes, incuslief glas. :)
Heb je er nou ook een standaard onder?

Om niet teveel af te dwalen... mooi weer is anders, veel regen en 15 graden hier. Dus ben ik maar motorroutes aan het voorbereiden via Calimoto. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@Jolke dat is een plastic wijn"glas" speciaal voor in zo een picknick set, onderkant/standaard kun je er af schroeven en in het glas terug draaien als een dop eigenlijk.
Volgens mij heb ik ze al niet meer, kunststof was geen Mepal kwaliteit en dus na een paar jaar compleet craquelé/gescheurd.

@Secsytime terug in elkaar maar vering is echt te hard naar mijn idee.
Moet dus nog terug naar J&J maar heb er geen tijd voor gehad en voorlopig ook nog niet ivm de verkoop van onze woning.
Morgen komen ze foto's maken van Zibber, moet nog een wat opruimen en naar de stort. En dan een week later komen (hopelijk) de bezichtigingen en moet er nog veel meer opgeruimd worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08-09 16:42
Heb zelf ook een roltas maar dan wel 1 die overdwars opengaat dus meer ruimte om erin te rommelen als je iets zoekt ;)

zeg maar zoiets als deze met 61 liter kun je er best wel wat spul in kwijt :
Afbeeldingslocatie: https://www.dcamotorcycles.nl/data/articles/images/big/b_29627.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
Oh ja roltas, die heb ik ook nog eentje, niet te groot, eentje van Ortlieb knal blauw valt lekker op.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628061413-450-x-600px-IMG_20180521_171629.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Oew, Yamaha Fazer, leuke bike! Begin 2000 ongeveer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Jep net het laatste type met de 2 vierkante koplampjes voorop.
Die had nog net de upgrade van volledig instelbare voorvering.
Rijd best leuk zo een ding vind ik, wel wat klein voor de 1.9m lengte.
Maar heb er een heerlijke week mee door Frankrijk gegumd..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628061773-600-x-450px-IMG_20180522_143326.jpg

Wel een beetje opletten met volgas weg trekken in zijn met al die zooi achter op.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Met een rugtas 500km op reis gaan (Naast dat ik gewoon een tailpack heb). Go of no go? Ik lees verschillende verhalen om met een rugtas op reis te gaan. Naast de vanzelfsprekende dingen zoals geen harde / scherpe voorwerpen in je rugtas te doen of hem te vol doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Bommes schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:24:
Jep net het laatste type met de 2 vierkante koplampjes voorop.
Die had nog net de upgrade van volledig instelbare voorvering.
Rijd best leuk zo een ding vind ik, wel wat klein voor de 1.9m lengte.
Maar heb er een heerlijke week mee door Frankrijk gegumd..

[Afbeelding]

Wel een beetje opletten met volgas weg trekken in zijn met al die zooi achter op.. >:)
Heb ook dezelfde Fazer gehad als 1e motor. Leuk ding, Laser uitlaat er onder >:)
Eigenlijk prima motor en nooit problemen mee gehad.
Ja, toen ik hem net had. Liep niet mooi als ie koud was. Kleppen laten stellen en toen was dat ook opgelost.

Na 4 jaar wou ik wat anders (want hoewel er niks mis mee is, was het ook niet een heel spannende motor om mee te rijden). Heeft toen nog 2 jaar geduurd voordat ik een motor had gevonden waarvan ik het de moeite vond om op over te stappen. Geeft dus ook wel aan dat de Fazer dikke prima is.

Nu dus alweer een paar jaar een Triumph Street Triple R. Laatste modeljaar met ronde koplampen 8)

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-06 21:57
_eLMo_ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:46:
@LankHoar kijk eens door het assortiment van Kriega en Ortlieb. Beide goede merken en robuust.
Ik heb Ortlieb rollen, en de Kriega R15 en R3. Ortlieb is heel robuust (uitgeprobeerd), absoluut waterdicht (uitgeprobeerd) en er kan heel veel in de grote rollen (uitgeprobeerd). Kriega is volgens mij nog beter, maar wel duurder.

Je vindt Ortlieb ook bij de fietswinkel en outdoorzaken. Dus je kan het daar bekijken, en vaak ook nog wel een goede aanbieding vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Laatst online: 08-09 18:34
Booyaa schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:32:
Met een rugtas 500km op reis gaan (Naast dat ik gewoon een tailpack heb). Go of no go? Ik lees verschillende verhalen om met een rugtas op reis te gaan. Naast de vanzelfsprekende dingen zoals geen harde / scherpe voorwerpen in je rugtas te doen of hem te vol doen.
Ik zou het nooit doen. Na een dag rijden wordt zelfs een lichte rugzak zwaar. Tevens is het gevaarlijk als je onderuit gaat. Je kan dan beter kijken of je de rugtas achterop kan binden, dan kan je je spullen iig makkelijk meenemen als je niet aan het motorrijden bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ik heb een tanktas die je als rugzak kunt dragen, die kun je oppakken als je naar het terras loopt. Dat zou een compromis zijn.

Ik heb trouwens gewoon een rugzak op. Ook is de houding op mijn motor sportief, ik heb geen last van een rugzak achterop. (ja, ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 15:56

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Grubeater schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 00:34:
@LankHoar Hier heb ik twee sets tassen van: http://21brothers.eu/sklep/
2 * 10L en 2 * 30L tassen.
Zien er prima uit. Voor mij alleen onhandig, gezien mijn bike is 1 grote tas beter (want zadeltassen).

@Bommes Dank voor de heldere uitleg en foto's. Maakt het topic altijd leukere :) Ik snap je punt over koken. Ik heb een klein pannensetje bij een kampeerwinkel gehaald, waar ook al 2x bestek, 2x beker en 2x een bord in zit. Heb ook zakjes soep die ik mee wil nemen en opwarmen. Dan wat broodjes erbij en ik bespaar mezelf een hoop geld in Zwitserland (een McDonald's menu is gewoon 25 euro daar, doe je jezelf geen plezier mee om uit eten te gaan daar), terwijl ik (zoals ik het me nu voorstel) romantisch in mijn eentje zit te kokerellen :+ We gaan het zien, als ik het niet gebruik neem ik het wellicht een volgende keer niet mee, hoewel ik idd ook graag zelf koffie wil maken.

Die tent ziet er wel echt gewoon relaxed uit. Gewoon een degelijke tent. Niet dat die anderen dat niet zijn, maar ik heb toch het idee dat de 3+ tegenover die andere tenten gewoon net wat meer tent is. Is deze makkelijk op te zetten in je eentje? En wat ik niet kon vinden: zit er een losse cabine in, of is het met een los grondzeil?
Oh deze ziet er ook heel degelijk uit! En het formaat van die 82L is beter dan van een ronde rol (minder ruimte horizontaal en verticaal, en toch meer pakruimte). Eens kijken of ik die hier lokaal kan vinden.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
Ligt een beetje aan de rugtas.
Ik rij bijna altijd met, stop er gewoon niet teveel lompe dingen in, vooral dingen van waarde die ik altijd bij me wil hebben.

Voor ritjes van 300km+ nog nooit echt last gehad, maar mijn hobby vissen loop ik ook hele dagen met een rugzak de kanten af. Dus is denk ik ook kwestie van wennen.

Ik gebruik ook wel eens een tanktas, maar als ik nog ergens wil stoppen en het bos in loop wil ik niet met een tanktas zeulen en ook niet op de motor achterlaten.
Ideaal zou een tanktas met rugzak optie zijn zoals @Jolke zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Ideaal is het niet trouwens; in een vierkante tanktas past natuurlijk wel veel, maar draagt niet echt comfortabel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:42

4x2

lộn xộn quá

Gisteren de camera eens voor de lol op de open vario van de dylan gericht, was wel benieuwd wat die vario nu eigenlijk allemaal doet onderweg :+
Meer dan verwacht dus :X

Owja, dit waren stap 2 & 3 van het MSX zadel trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://harriespoor.nl/MSX125/MSX35.jpg

Alleen heb ik nog geen idee of het nou daadwerkelijk beter zit, het voelde iets steviger, maar afwachten wat het uiteindelijke resultaat is.

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@Booyaa ik zou nooit een rugzak dragen op de motor. Tenzij het een superplat ding is welke nagenoeg vervormd met je rug, en anders gewoon niet. Als je op je plaat gaat en een schuiver maakt op je rug terwijl je een (flinke) rugzak draagt... Ouch dat kon nog wel eens een permanente handicap worden! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Zoals @harley al zegt is een roltas die in de lengte open gaat een stuk makkelijker om spullen in terug te vinden. En een lichte kleur helpt ook, ik heb nu een zwarte roltas van 60L en het is een groot donker gat waarin je iets moet zoeken.

Dit jaar gaat geen tent en stoeltje mee dus ik moet nog een kleinere roltas halen voor slaapzak + schoenen.

[edit] Die tassen van Enduristan met hun rode binnenkant hebben het dus goed begrepen wat zichtbaarheid in de tas betreft :)

[ Voor 15% gewijzigd door Waaj op 04-08-2021 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Wie heeft er nog een paar goede campings/b&b om met 4 man in Luxemburg te verblijven. We willen laatste weekend augustus gaan en de camping die we op het oog hadden heeft geen huisjes/bungalow meer beschikbaar.
We willen niet in een tentje slapen.

Routes vind ik hier en daar wel op het forum terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
@LankHoar Darwin 3+ in je eentje opzetten:
Makkelijk te doen, het is helaas geen tentje waar je eerst de buiten tent van opzet.
Dus als het echt hard regent is je binnentent nat.

Binnen tent zijn 2 stokken en blijft zonder haringen staan, buiten tent er overheen gooien, derde stok gaat in die buiten tent, 6 haringen er in en klaar.
Ik heb het ding in 5 minuten staan.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628067566-600-x-338px-IMG_20190530_190539913.jpg

En koken:
Inderdaad Zwitserland is echt schrikbarend duur, gewoon wat noodles, soepje, broodje er bij, check ik snap het.
Mijn pannen setje is ook niet heel groot, laatste trip had ik het niet bij omdat ik zo min mogelijk mee wilde nemen want off-road dus minder gewicht.
Natuurlijk onzin op een fiets van 230kg maar goed :P

@ de discussie over de rugzak.
Dag ritten rijd ik altijd met een simpele katoenen rugzak (zo een hipster ding wat er oud uit wil zien).
Met wat drinken en eten er in, eventueel een extra trui of zo iets.
Laatste langere trip had ik hem ook om, vind het wel prettig om dingen snel bij de hand te hebben en/of met boodschappen mijn portemonnee bij te hebben en zo.
Meteen de boodschappen er bij in en weer door.
Ja als je valt kan dat wel eens extra pijn doen maar goed.. gecalculeerd risico denk ik dan maar.

[ Voor 23% gewijzigd door Bommes op 04-08-2021 11:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:08
4x2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:10:
Gisteren de camera eens voor de lol op de open vario van de dylan gericht, was wel benieuwd wat die vario nu eigenlijk allemaal doet onderweg :+
Meer dan verwacht dus :X
[YouTube: CVT video Honda Dylan 150 0-100, terrifying belt slap]
Uit mijn 'scootertijdperk' meen ik mij te herinneren dat het carterdeksel buiten het afschermen van de draaiende delen bij sommige fabrikanten ook een dragende / verstevigende functie heeft voor het carter zelf. Of met andere woorden, rond rijden zonder deksel.. ;)

In de categorie 'motorvakantie', ik ga met:
- Koffers
- 1 bagagerol met slaapzak, zelfopblaasbaar matje (210x70cm), 'kussen' (zak waar je een trui in kan stoppen), lampje voor in de tent
- 1 bagagerol met daar in een paraplutent
- 1 Campingstoel in XL formaat (stuk steviger dan de standaard stoeltjes + comfortabeler)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBfYYahvSBDQs8ef6npmaNzfPjY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sk17xcKiBX0dtXLz8witwPr3.jpg?f=user_large

Eerste keren had ik een tent met stokken mee, maar zeker als je elke dag naar een andere camping gaat verlies je veel tijd met het opbreken / opzetten van je tent. Met een paraplutent zit je als eerste aan het bier en heb je 's ochtends ook nog ruim de tijd voor een ontbijt/toiletpauze terwijl iedereen nog aan het inpakken is. Was ook mijn standaardroutine 's ochtends:
- Wakker worden
- Slaapmat leeg duwen en in de rolzak, slaapzak etc. er bij in, dicht maken en buiten flikkeren
- Koffers en dergelijke buiten zetten
- Tent inklappen
- Alles terug op de motor monteren
- Op je stoeltje rustig ontbijten, etc.

Verder blijft het voor mij vakantie, dus buiten een bord / mes / beker heb ik geen kookzooi mee. Een broodje 's morgens is snel gemaakt, 's middags / 's avonds lekker buiten de deur eten.

[ Voor 5% gewijzigd door theredone51 op 04-08-2021 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 23:31
kneusteun schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:36:
[...].

Volgens mij heeft iedereen wel zo'n lijstje met "als ik ooit de kans krijg" motoren.
Precies!
Daarom heb ik dit jaar de Kawasaki Z900RS gekocht; de looks van vroeger, toen ook klein was, met de techniek en betrouwbaarheid van nu. Ik geniet er nog elke dag van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

theredone51 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:06:
[...]
Uit mijn 'scootertijdperk' meen ik mij te herinneren dat het carterdeksel buiten het afschermen van de draaiende delen bij sommige fabrikanten ook een dragende / verstevigende functie heeft voor het carter zelf. Of met andere woorden, rond rijden zonder deksel.. ;)
Klopt, alleen is een motorscooter doorgaans aan beide kanten geveerd (wat die torsiekrachten enorm beperkt) en zit dit specifieke deksel vast met 5 boutjes die in rubber zitten, dus in hoeverre dat iets doet voor de stevigheid...
Dus ja, er was over nagedacht (en anders had ik het nog steeds gedaan :+)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
@4x2 bij mijn Vespa 250 zit de achterste variomaat poelie (de koppeling du seigenlijk) wel dubbel gelagerd.
As steekt door de behuizing, daarin een lager en buitenzijde een grote moer er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
LankHoar schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Zien er prima uit. Voor mij alleen onhandig, gezien mijn bike is 1 grote tas beter (want zadeltassen).

@Bommes Dank voor de heldere uitleg en foto's. Maakt het topic altijd leukere :) Ik snap je punt over koken. Ik heb een klein pannensetje bij een kampeerwinkel gehaald, waar ook al 2x bestek, 2x beker en 2x een bord in zit. Heb ook zakjes soep die ik mee wil nemen en opwarmen. Dan wat broodjes erbij en ik bespaar mezelf een hoop geld in Zwitserland (een McDonald's menu is gewoon 25 euro daar, doe je jezelf geen plezier mee om uit eten te gaan daar), terwijl ik (zoals ik het me nu voorstel) romantisch in mijn eentje zit te kokerellen :+ We gaan het zien, als ik het niet gebruik neem ik het wellicht een volgende keer niet mee, hoewel ik idd ook graag zelf koffie wil maken.

Die tent ziet er wel echt gewoon relaxed uit. Gewoon een degelijke tent. Niet dat die anderen dat niet zijn, maar ik heb toch het idee dat de 3+ tegenover die andere tenten gewoon net wat meer tent is. Is deze makkelijk op te zetten in je eentje? En wat ik niet kon vinden: zit er een losse cabine in, of is het met een los grondzeil?

[...]

Oh deze ziet er ook heel degelijk uit! En het formaat van die 82L is beter dan van een ronde rol (minder ruimte horizontaal en verticaal, en toch meer pakruimte). Eens kijken of ik die hier lokaal kan vinden.
Welke regio?

It's dogged that does it

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:16
Ah, even showen :)

Hierbij de bepakking van een weekend weg:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/63kRBg33/IMG-20210723-123211.jpg

TDM:
- twee Givi Monokey 36L zijkoffers; kleding, schoenen en eten/drinken voor onderweg

Scarver:
- BMW toptas; kleding + eigen kussen

Die tas van BMW is wel geniaal hoor, er zit een extra gedeelte aan die je als het ware los ritst. Montage gaat met twee velcro banden om het bagagerek en twee kleine straps onder het zadel. Zit als een huis.

Overigens hadden we makkelijk alles in de koffers kunnen gooien, ik heb zelfs nog een 46L topkoffer maar die geeft wat turbulentie wat ik merk tijdens rijden (zijkoffers geen last van).

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tsjechië :+

Ik heb hem al gevonden bij een shop hier. Vanaf morgen heb ik vakantie, dus dan even rustig kijken. Wellicht dat ik een paar items ga bekijken in een brick & mortar shop (kwam er vanmorgen achter dat 1 van mijn favo retro bike shops gesloten is ivm corona en te weinig omzet, aargh :( ), of wat bestel, en zo probeer te vergelijken en een beslissing maken. Heb tot dinsdag de tijd, woensdag rijden namelijk ;)

[ Voor 56% gewijzigd door LankHoar op 04-08-2021 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Nog even over navigatie, ik heb een tijd sygic gebruikt omdat je hier ook destijds .gpx en dergelijke kon inladen.
Nu heb ik het al een jaar of twee niet gebruikt maar is er iemand hier die nog gebruik maakt van sygic en weet of deze functie nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 22:45
kneusteun schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:53:
Nog even over navigatie, ik heb een tijd sygic gebruikt omdat je hier ook destijds .gpx en dergelijke kon inladen.
Nu heb ik het al een jaar of twee niet gebruikt maar is er iemand hier die nog gebruik maakt van sygic en weet of deze functie nog bestaat.
Ik heb Sygic op mijn telefoon (Android) even opgestart, maar ik vind nergens een optie om .gpx te importeren. Volgens de Support Center ondersteunen ze enkel (nog) .upi en .rupi. Daarnaast mag die route geen landsgrens overschrijden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 18:55
Ik heb vanmorgen mijn rijbewijs gehaald, dus de L mag er vanaf *O*
En er mag eindelijk een buddy mee, dus kan ik lekker met m'n vriendin weekendjes weg. Alleen de zijkoffers nog en we kunnen gaan.

@LankHoar:
Qua tent: laatst de Salewa Litetrek 3 gekocht voor een tour in de bergen. 2,6 kg en 40x20cm wanneer hij is ingepakt. Heb er 2 nachten storm mee overleefd zonder dat er een drupje naar binnen kwam. Het grondzeil is wel wat dun naar mijn idee, dus hebben er een tarp onder gelegd voor het geval dat. Ben er zelf erg tevreden mee Voor het koken hadden we een Jetboil meegenomen en dat werkte ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ach, voor het idee, m'n paar jaar oude Decathlon 2sec tentje heeft zeker een maand of 2 in de tuin gestaan en het matras wat er in lag is kurkdroog gebleven.

En in het kader van tentadvies: het fresh & black wat de decathlon sinds een tijdje heeft werkt echt heel goed, heb je overdag nog gewoon een zaklamp nodig om iets te zien.
Gewicht zou ik me niet te druk om maken, of een tent 3 of 6kg weegt maakt op de motor niet enorm veel uit.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
4x2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:37:
Ach, voor het idee, m'n paar jaar oude Decathlon 2sec tentje heeft zeker een maand of 2 in de tuin gestaan en het matras wat er in lag is kurkdroog gebleven.

En in het kader van tentadvies: het fresh & black wat de decathlon sinds een tijdje heeft werkt echt heel goed, heb je overdag nog gewoon een zaklamp nodig om iets te zien.
Gewicht zou ik me niet te druk om maken, of een tent 3 of 6kg weegt maakt op de motor niet enorm veel uit.
Pakmaat vond ik belangrijker inderdaad.

Volgens mij heb ik deze of iets wat er erg op lijkt.
https://www.outdoorxl.nl/...5oxduboU8IchoC4V4QAvD_BwE

Bij een sale van een bekende kampeer winkel voor 45 euro gekocht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
UTwizard schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:22:
[...]

Ik heb Sygic op mijn telefoon (Android) even opgestart, maar ik vind nergens een optie om .gpx te importeren. Volgens de Support Center ondersteunen ze enkel (nog) .upi en .rupi. Daarnaast mag die route geen landsgrens overschrijden.
Jammer, was altijd wel een fijne optie.
Benieuwd waarom ze dat eruit gesloopt hebben... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
4x2 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:37:

Eh, juist wel? Al die kilo's gaan gewoon meetellen. Zou altijd voor de lichtere optie gaan.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die zijn vaak onevenredig duurder, gewicht staat voor mij vrij laag op het prioriteitenlijstje, de motor sleept het wel mee, pakmaat staat inderdaad wel wat hoger (het is jammer dat de grotere pop up tentjes niet fatsoenlijk passen, anders zou ik die altijd meenemen)

Om een idee te geven (even 2 tentjes dr uit gepikt zonder al teveel moeite te doen)
Ik zou zelf altijd voor deze kiezen:
https://www.outdoorxl.nl/coleman-chimney-rock-3-plus.html
Tegenover deze:
https://www.outdoorxl.nl/coleman-monviso-3.html

Puur door de extra ruimte om je zooi te dumpen en dat je iig nog een beetje droog kan zitten.
Dat de pakmaat en het gewicht wat meer zijn is dat meer dan waard om een beetje relaxed te kunnen zitten & liggen.
Ik heb ook eoa Gelert mini tentje die bij wijze van in je binnenzak past, maar dat slaapt gewoon niet fijn.

Als je ook van plan bent om je tent etc mee de bossen in te sjouwen (te voet/fiets) dan begint het gewicht inderdaad veel harder mee te tellen.

[ Voor 59% gewijzigd door 4x2 op 04-08-2021 15:14 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
SavageBrother schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Eh, juist wel? Al die kilo's gaan gewoon meetellen. Zou altijd voor de lichtere optie gaan.
Tuurlijk wel iets, maar als je zelf 100kg weegt dan zal een kilo of 2 meer aan tent weinig verschil maken 😅
Denk dat de meeste tenten in de categorie qua gewicht niet heel erg verschillen toch?

6 kilo of 3 kilo is iets wat ik maandelijks verschil in buikvet 😂

Als ik voor 1 kilo meer een beetje extra voortent heb om spul droog te leggen vind ik dat het wel waard.

Uiteindelijke zelfde verhaal als de “perfecte motor” denk ik

Edit: ik heb bij mijn tent ongeacht motor of niet ook nooit een matje mee trouwens, meestal prop ik wat lang gras of varens onder het zeil en dan ligt dat prima. Heb thuis ook een matras wat bijna een mdf plaat lijkt 😆

[ Voor 14% gewijzigd door kneusteun op 04-08-2021 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
kneusteun schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:33:
[...]

Tuurlijk wel iets, maar als je zelf 100kg weegt dan zal een kilo of 2 meer aan tent weinig verschil maken 😅
Denk dat de meeste tenten in de categorie qua gewicht niet heel erg verschillen toch?

6 kilo of 3 kilo is iets wat ik maandelijks verschil in buikvet 😂

Als ik voor 1 kilo meer een beetje extra voortent heb om spul droog te leggen vind ik dat het wel waard.

Uiteindelijke zelfde verhaal als de “perfecte motor” denk ik

Edit: ik heb bij mijn tent ongeacht motor of niet ook nooit een matje mee trouwens, meestal prop ik wat lang gras of varens onder het zeil en dan ligt dat prima. Heb thuis ook een matras wat bijna een mdf plaat lijkt 😆
3KG voor een tent, 1kg voor dit, weer een kg voor dat. Telt allemaal mee. Maar inderdaad, zelf een beetje in vorm zijn is dan ook wel zinnig.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Ik gebruik de tent ook voor bergwandelingen. Dan is een kg minder en een kleiner volume wel erg welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
timpy007 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:26:
Ik gebruik de tent ook voor bergwandelingen. Dan is een kg minder en een kleiner volume wel erg welkom
Vooral dat laatste.
De lichtgewicht tentjes zijn vaak voor hikers en/of fietsers die letten niet alleen op het gewicht maar ook op het pakformaat.
Vooral dat zou voor mij een reden zijn op uiteindelijk toch voor zo een duurdere lichtgewicht tent te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
timpy007 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:26:
Ben wel benieuwd wat dan een laag gewicht is.
Ik ben uiteindelijk voor een 3 persoon 4kg tent gegaan. Wel benieuwd hoe extreem dat gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
@kneusteun rond de 2 kilo
https://www.snowcountry.n...2OVr9ysR4oVhoCndUQAvD_BwE
Eerste hit die ik tegen kwam, geen idee van het formaat.

Of deze:
https://www.bever.nl/p/ms...A7hM37emh1uBoCc5IQAvD_BwE
Die vind ik ook nog wel tof.
Mijn Coleman Darwin weegt dacht ik 3,5kg.

[ Voor 45% gewijzigd door Bommes op 04-08-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:02

charrel

Cortisol4life..

Bommes schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 19:14:
@kneusteun rond de 2 kilo
https://www.snowcountry.n...2OVr9ysR4oVhoCndUQAvD_BwE
Eerste hit die ik tegen kwam, geen idee van het formaat.

Of deze:
https://www.bever.nl/p/ms...A7hM37emh1uBoCc5IQAvD_BwE
Die vind ik ook nog wel tof.
Mijn Coleman Darwin weegt dacht ik 3,5kg.
Nadeel is wel dat de waterkolom ook navenant lager is, dat gewicht moet ergens vandaan komen. Ik heb de aravis 3 van coleman dacht ik, relatief klein en licht als je de 2 persoon neemt. Heet nu de batur met een zwarte binnen tent.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 04-08-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Dacht ooit gehoord te hebben dat 1500mm voor de tent, en 3000mm voor de bodem voldoende is voor flinke stormen. Zit hem voornamelijk in de dikte van het materiaal. Dikkere bodem/wand gaat minder snel kapot, daar zijn de 40D etc. waarden voor.

Die ik heb weegt 2,6kg en is 3-persoons (165cm breed). De 2-persoons (120cm breed) weegt 2,1kg. Dat is dan redelijk goed voor het geld. Die 1e van @Bommes is 2 keer zo duur als wat ik heb en maar een marginale vermindering van gewicht. Maar dat is ook t probleem met ultralight, het wordt erg duur voor een paar gram minder.
Voor het geld dat ik ervoor uit wilde geven had deze het minste gewicht en grote waterkolom. En hij werd snel geleverd, want had m snel nodig :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

Hebben we zo'n mooi kamperen met de motor topic gaan ze het hier over kampeerspullen hebben :+

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

A13X schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:33:
Hebben we zo'n mooi kamperen met de motor topic gaan ze het hier over kampeerspullen hebben :+
Hebben we (ook?) een topique om over motoren welke off-road kunnen rijden te kunnen babbelen.... Blijkt ook dat een doodlopende route te zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 04-08-2021 21:17 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SavageBrother
Ah joh, motorgerelateerde topics lekker in één houden, misschien raak je nog eens geïnspireerd.

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Om het weer op de motoren zelf te betrekken: ik heb een rek voor zijkoffers besteld bij een bekende 2e-hands motoronderdelen zaak. Kwam zonder bevestigingsonderdelen, maar dat was geen probleem omdat het meeste bevestigingsmateriaal al op de motor zat dankzij het topkofferrek.
Echter kwam ik er tijdens het monteren achter dat ik 2 onderdelen tekort kom. het betreft nummer 11 en 12 uit de volgende handleiding. Heeft iemand enig idee waar ik deze onderdelen zou kunnen bestellen? moertje, boutje en (kleine)washer heb ik wel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:02

charrel

Cortisol4life..

timpy007 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:00:
Om het weer op de motoren zelf te betrekken: ik heb een rek voor zijkoffers besteld bij een bekende 2e-hands motoronderdelen zaak. Kwam zonder bevestigingsonderdelen, maar dat was geen probleem omdat het meeste bevestigingsmateriaal al op de motor zat dankzij het topkofferrek.
Echter kwam ik er tijdens het monteren achter dat ik 2 onderdelen tekort kom. het betreft nummer 11 en 12 uit de volgende handleiding. Heeft iemand enig idee waar ik deze onderdelen zou kunnen bestellen? moertje, boutje en (kleine)washer heb ik wel liggen.
Ik zou de honda dealers is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:14

fdees

Trust me I'm an Engineer

@timpy007 Of eens naar een Givi dealer/importeur mailen/bellen

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 13:18
Was gelukkig toch de goeie kant op gereden, richting het zuiden zeek t aardig bleek bij terugkomst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4wGREKQ6XDAi5kucXhtZlUxFFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rR7XQ0A5eDI3zsFlc6Mwvgcy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

SavageBrother schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:56:
Ah joh, motorgerelateerde topics lekker in één houden, misschien raak je nog eens geïnspireerd.
Vind het ook prima hoor, alleen beetje jammer van de moeite dat in dat topic gestoken is. Nu mis je daar de info, terwijl het juist gemaakt was om die info te bundelen. Vond het wel komisch aangezien de bulk van de personen die het er over hebben daar ook zitten.

Dat topic staat ook gewoon in mijn bookmarks hoor ondanks dat ik al jaren niet meer ben wezen camperen. Net als het TET topic.

Awesome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Of, als je wil knutselen: met een carrosseriering en een koppelmoer als afstandsbus kom je een heel eind..
:Y
SavageBrother schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:56:
Idd, allemaal verschillende topics.... begin dan gewoon een heel motor forum!

Oh wacht....

[ Voor 16% gewijzigd door teacher op 05-08-2021 00:40 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Je zou eens kunnen kijken bij cmsnl, daar heb je ook tekeningen per motor. Misschien dat die ook zoiets kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18
Dit zijn aftermarket onderdelen (van Givi?), dus die ga je niet makkelijk bij cmsnl vinden. Tenzij ze ook ergens OEM in een Japanse motor zitten. Dat wordt een flinke zoektocht dan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
Staat in de handleiding dat ik hem op de cbf1000 niet nodig heb, dus wellicht is het een standaard onderdeel van die motor. Verder ziet cmsnl er wel erg compleet uit, ga daar eens kijken!

Denk dat het lastig wordt zo'n onderdeel te vinden. Is inderdaad aftermarket van Givi. Wilde kijken of ik zelf iets kan maken. Helaas heb ik geen draaibank, anders was dat een leuk projectje.

Stappenplan:
- Motordealer/givi contacten
- Bouwmarkt afspeuren
- Bij de ijzerhandel voorbij
- Draaibank kopen en zelf knutselen :9

Dank voor de ideeën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Persoonlijk zou ik hier niet te moeilijk over denken, een RVS of kunststof ring en iets dat als afstandsbus kan dienen is voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
teacher schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 00:31:

[...]

Oh wacht....
Volgens mij is één of andere dude al ooit op dat idee gekomen maar is dat nooit echt van de grond gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Will_M schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:55:
[...]

Hebben we (ook?) een topique om over motoren welke off-road kunnen rijden te kunnen babbelen.... Blijkt ook dat een doodlopende route te zijn :P
Tja, maar @Bommes' brommer is bijna klaar, dus dan kan dat topique ook weer verder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
timpy007 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:04:
Staat in de handleiding dat ik hem op de cbf1000 niet nodig heb, dus wellicht is het een standaard onderdeel van die motor. Verder ziet cmsnl er wel erg compleet uit, ga daar eens kijken!

Denk dat het lastig wordt zo'n onderdeel te vinden. Is inderdaad aftermarket van Givi. Wilde kijken of ik zelf iets kan maken. Helaas heb ik geen draaibank, anders was dat een leuk projectje.

Stappenplan:
- Motordealer/givi contacten
- Bouwmarkt afspeuren
- Bij de ijzerhandel voorbij
- Draaibank kopen en zelf knutselen :9

Dank voor de ideeën!
Niet in je buurt misschien, maar voor dat soort dingen zit in Hengelo (ov) een zaak pritech. Die lui hebben bijna alles van dat soort bevestigingsmaterialen. En veel kunnen ze bestellen.

Moest ooit inserts hebben die nergens te vinden waren en had hun mailtje gestuurd met foto en afmetingen, 3 dagen later had ik het thuis liggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLFc8IfkspANqIXYS6CZjM1wKmk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q5VD7XAkkLb8a5dl6cCSBx78.jpg?f=fotoalbum_large

Schaamrand met stoppels :+
Misschien toch iets minder snelweg rijden (9k km met dit setje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
S4All schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:53:
[Afbeelding]

Prima toch :) Als het de voorband is, is het sowieso wat lastiger om de stoppels er vanaf te rijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

teacher schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 00:31:

Oh wacht....
Hier wilt het ook nog wel eens ongezellig zijn... Maar elke keer als ik daar kwam was het een wedstrijdje verpissen met stoere praat.

Beetje het verschil tussen een ritje met een Facebook groepje van een bepaald type motor of naar een ride-out van WieRijdt gaan. In beide gevallen ga je motorrijden met een stel vreemden met dezelfde passie. Toch is de beleving gek genoeg wezenlijk anders.

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring en voor mij de reden waardoor ik hier nog wel kom, maar daar praktisch niet.

Niet te zeggen dat het hele forum daar zo is, zaten genoeg leuke topics en forumleden tussen. Maar net als op WieRijdt overheerst(e toen?) de verkeerde meerder/minderheid.

Awesome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 22:45
[Afbeelding]

De buitenste stoppels ga je op de straat niet weg krijgen op een manier waar oom agent blij mee is denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Waarom zou oom agent niet blij zijn met een cutter? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 17:00
NLDViane schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:23:
Was gelukkig toch de goeie kant op gereden, richting het zuiden zeek t aardig bleek bij terugkomst
[Afbeelding]
Ik dacht dat de Honda's grasmaaiers waren hier?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
A13X schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Hier wilt het ook nog wel eens ongezellig zijn... Maar elke keer als ik daar kwam was het een wedstrijdje verpissen met stoere praat.

Beetje het verschil tussen een ritje met een Facebook groepje van een bepaald type motor of naar een ride-out van WieRijdt gaan. In beide gevallen ga je motorrijden met een stel vreemden met dezelfde passie. Toch is de beleving gek genoeg wezenlijk anders.

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring en voor mij de reden waardoor ik hier nog wel kom, maar daar praktisch niet.

Niet te zeggen dat het hele forum daar zo is, zaten genoeg leuke topics en forumleden tussen. Maar net als op WieRijdt overheerst(e toen?) de verkeerde meerder/minderheid.
Ik krijg er ook wel af en toe jeuk van daar.
Laatst nog een discussie over de manier waarop er in de diverse topics over kinderen gesproken wordt.
Echt wat een neanderthaler reacties dan ook :o
Maar goed dit is een ander forum, klagen over de buren doen we ook maar bij de buren :P

Dadelijk de Vespa naar de opslag brengen, ons huis gaat in de verkoop en dan willen we het zo leeg mogelijk hebben voor de bezichtigingen.
Misschien volgende week nog ff tijd om naar J&J te rijden met mijn Guzzi.
Balen dat ik ff zo weinig tijd heb om op 2 wielen rond te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Bommes schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:33:
Echt wat een neanderthaler reacties dan ook :o
My sentiments exactly! Er zitten inderdaad ook normale mensen, maar de neanderthalers overstemmen vaak de boel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 13:18
geert_s schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:17:
[...]

Ik dacht dat de Honda's grasmaaiers waren hier?
De mijne identificeert zich als een Honda... Qua betrouwbaarheid O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 13:48

spacy

+++

UTwizard schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

De buitenste stoppels ga je op de straat niet weg krijgen op een manier waar oom agent blij mee is denk ik :+
Dat wordt inderdaad een rare combinatie van klavenbladen en rotondes om beide zijdes wat bij te werken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

[Afbeelding]

De smallere banden zijn ook moeilijker om zonder chicken strips te rijden, kijk bijvoorbeeld maar naar die 300cc cup.. zelfs die profs rijden de randen er niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17

Vrijdag

De Zwarte

Gewoon de bandschuurmachine er op jonguh 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Over schaamranden gesproken, heb bij mijn vorige motor wel eens een waarschuwing van andere rijder gekregen, "Weet je dat je band door is? ik zie een plek zonder rubber..." :o
Oops, oorzaak was toen lang doorrijden met bandjes waar ik waarschijnlijk ook wel meerdere keren een geblokkeerd achterwiel heb gehad bij rem acties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher heeft chicken strips / schaamranden nooit begrepen.
Gewoon lekker rijden, ook al woon je in flevoland... :Y
mphilipp schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

My sentiments exactly! Er zitten inderdaad ook normale mensen, maar de neanderthalers overstemmen vaak de boel.
Ook daar kom ik niet in alle topics (lees; de meeste topics niet) en is het soms een kwestie van selectief lezen en gewoon niet reageren. Maakt het voor de modjes ook makkelijker opruimen -ervaringsdeskundige 8) -

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik heb een keer op m'n kop gekregen van m'n dealer omdat de staaldraden te zien waren in m'n achterband :X

Volkomen terecht, maar ter verdediging, ik kwam net terug van vakantie en toen ik vanaf huis naar de dealer vertrok waren de draden nog niet te zien. De banden waren op vakantie iets harder gesleten dan ik had ingeschat, dus sinds die tijd gaan er nieuwe bandjes op vóór ik vertrek.
mphilipp schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

Vroegâh was het nog wel gezellig op MF, maar jammer genoeg werd de sfeer daar een stuk minder naarmate ze groter werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Zelf vind ik het ook lastig om de banden gelijkmatig te slijten hoor, vooral als ik (in het pre-corona tijdoperk) op de motor naar het werk ging. Dan is de keuze tussen snelweg=saai, of binnendoor, waar eigenlijk ook niet veel te sturen valt, tenzij ik op een terugweg nog wat stuurweggetjes kan meenemen. zoals Schipborg, Zeegse of Yde/Donderen Voor wie bekend is met de route tussen Assen en Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

spacy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:02:
Zelf vind ik het ook lastig om de banden gelijkmatig te slijten hoor, vooral als ik (in het pre-corona tijdoperk) op de motor naar het werk ging. Dan is de keuze tussen snelweg=saai, of binnendoor, waar eigenlijk ook niet veel te sturen valt, tenzij ik op een terugweg nog wat stuurweggetjes kan meenemen. zoals Schipborg, Zeegse of Yde/Donderen Voor wie bekend is met de route tussen Assen en Groningen
Ik rij ook elke dag dat traject op de motor, niet veel aan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Waaj schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
Vroegâh was het nog wel gezellig op MF, maar jammer genoeg werd de sfeer daar een stuk minder naarmate ze groter werden.
Ach, het is net als elk open riool (Facebook, Twitter etc), je moet gewoon een behoorlijk filter opzetten en niet op elke idioot willen reageren. Ik zie dagelijks op Facebook ook een hoop domme reacties langskomen. Vooral de Facebook Marktplaats. Mensen die totaal geen belang hebben bij een advertentie gaan op van alles en nog wat reageren en dan loopt het al heel snel uit de hand.
En om het weer op motoren te betrekken: ik ben ook blij dat ik niet meer op het forum van de GS club hoeft te zijn. Wat een stelletje ouwehoeren zijn het daar! Ook van die types die tot het 'forum meubilair' behoren en daarom denken dat zij de baas zijn en dat hun mening wet is. Het is erg moeilijk als beheerder denk ik, want die types hebben soms wél hele goede bijdragen en hebben het forum helpen groot te maken. Maar hun houding valt van alles op aan te merken...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Waaj schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:00:
Ik heb een keer op m'n kop gekregen van m'n dealer omdat de staaldraden te zien waren in m'n achterband :X

Volkomen terecht, maar ter verdediging, ik kwam net terug van vakantie en toen ik vanaf huis naar de dealer vertrok waren de draden nog niet te zien. De banden waren op vakantie iets harder gesleten dan ik had ingeschat, dus sinds die tijd gaan er nieuwe bandjes op vóór ik vertrek.
Been there done that:

Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628155035-580-x-435px-IMG_20170710_183835.jpg

Gevolg:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628155280-320-x-320px-19959387_10211742382269344_5912098129350727278_n.jpg

Had het helemaal niet in de gaten gehad dat het ding zo ver versleten was.
In een dorp iets van 35km verderop dan waar we toen tijdelijk woonde zag ik dat de band wel op was(4 maanden in Italië gewoond in 2017).
Daar nog geprobeerd een nieuwe band gemonteerd te krijgen, maar er was niets op voorraad bij de lokale motorzaak.
Dus toch maar terug gereden, rustig aan. Maar ja, 30+ graden, erg grof asfalt, 12 inch en met zijn 2en er op..
Dat was dus een lekke band halverwege. Stukje gelopen maar dat was niet te doen, vriend van ons gebeld die heeft ons opgehaald. Vespa achter gelaten en later met de camper gaan ophalen.

Goede les om iets eerder te vervangen en het iets beter in de gaten te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
Tijdens de vakantie slijten banden ook wel sneller dan thuis. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Liever iets te vroeg dan te laat met banden voor je vakantie idd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:08
Jolke schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:47:
Zeker in de Vogezen, dat asfalt is daar schuurpapier korrel 5 ofzo :X
(Of het komt door dat je daar zo lekker kunt 'gummen', maar dat zal wel niet O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 22:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Jolke schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:47:
Voor Scandinavië wordt ook altijd aangeraden om daar alleen met nieuwe banden heen te gaan. Het wisselen daar is vaak duur en ook niet makkelijk ergens in het hoge noorden, als ze je banden al op voorraad hebben of snel kunnen krijgen!

Het asfalt is daar ook veel ruwer en als je een lekke band krijgt in the middle of nowhere kun je lang wachten op hulp, als je al mobiel bereik hebt... :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
_eLMo_ schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:51:
Liever iets te vroeg dan te laat met banden voor je vakantie idd.
De 12 inch achterbandjes van de Vespa rijd ik in ongeveer 6 a 7 duizend kilometer op.
Vorig jaar was mijn plan om vanuit NL naar de Alpen en terug te gaan met de Vespa.
Toen iets van 2 of 3 duizend km de achterband gereden. Voor dit geplande trip dus toch maar ff een nieuwe band er op gedraaid.
Want nog 3 a 4 er bij, slingerend door de bergen had ik niet echt meer gehaald denk ik.

Uit eindelijk ben ik niet meer de Vespa maar met mijn toen net nieuwe Guzzi gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
mkrmr schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:19:
[...]
als je al mobiel bereik hebt... :/
De dekking in Noorwegen / Zweden is erg goed, eigenlijk ken ik maar weinig plekken (waar wegen zijn) waar je een slecht bereik hebt.

En over een week zit ik op zo'n plek *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
12" is wel erg klein zeg... * Jolke denkt aan fietsjes van de kids terug. :o

Trouwens, ik wissel meestel mijn banden omdat ze oud zijn (5 jaar), niet omdat ze helemaal versleten zijn. Wellicht dit keer wel, omdat ik voor mijn doen veel gereden heb vorig jaar (4000 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

M'n MSX staat ook op 12", lekker goedkoop wisselen :+
De Dylan (en @) zijn dan voor grote mensen, die staan op 13"

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Secsytime schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

Ik rij ook elke dag dat traject op de motor, niet veel aan :+
Hier nu helaas thuiswerken sinds corona, rijksoverheidbeleid, anders had ik er wel wat meer km's bij opgedraaid.
Maar heb je nog wat andere tips om die route aangenamer te maken ?
Ik pak ook nog wel eens het weggetje Glimmen-Tynaarlo mee, heerlijk rustig=leeg ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Die band ziet er op de foto zelfs bijna vierkant uit, het lijkt me dat je die hobbel wel moet voelen tijdens het nemen van een bocht ?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17

Vrijdag

De Zwarte

Iets voor jou @LankHoar ? 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

De dekking in Noorwegen / Zweden is erg goed, eigenlijk ken ik maar weinig plekken (waar wegen zijn) waar je een slecht bereik hebt.

En over een week zit ik op zo'n plek *O*
Dekking in Scandinavië is perfect!
Dan heb je meer issues in Duitsland.

Ik was een keer boven de poolcirkel en was verbaasd dat ik gewoon vol 4G had 🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Geen bomen daar om het signaal te blokkeren, haha.

Prima 4G hier ook 400km boven Stockholm in midden Zweden ;P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:39
@Vrijdag Niet aleen voor @LankHoar :)

Dank voor deze mooie tip, gaat in mijn lijstje van weekendjes weg met de motor 8) <3

Helaas lees ik net dat TCR 2019 de laatste was:
http://thecastlerun.blogs...01/2019-was-last-tcr.html ;w

[ Voor 14% gewijzigd door ll roel j op 05-08-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timpy007
kneusteun schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:52:
[...]

Niet in je buurt misschien, maar voor dat soort dingen zit in Hengelo (ov) een zaak pritech. Die lui hebben bijna alles van dat soort bevestigingsmaterialen. En veel kunnen ze bestellen.

Moest ooit inserts hebben die nergens te vinden waren en had hun mailtje gestuurd met foto en afmetingen, 3 dagen later had ik het thuis liggen. _/-\o_
Helaas iets te ver weg voor mij, maar bedankt voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Laatst online: 07-09 23:31
spacy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Hier nu helaas thuiswerken sinds corona, rijksoverheidbeleid, anders had ik er wel wat meer km's bij opgedraaid.
Ha leuk,
Nog een Rijksoverheidmedewerker hier!
Op dit moment in de buurt van Venetië trouwens...

Als ik zie hoe weinig ik de deur uit ben geweest voor mijn werk sinds medio maart 2020, dan had ik zonder problemen vanaf hier, of eigenlijk iedere plaats in Europa kunnen werken. Europa, omdat m'n zakelijke 4G-kaart het dan ook gewoon doet 🙂.
Het kan nog steeds, maar mijn vrouw vindt het leuk als ik regelmatig 's avonds thuis kom en zo (de 2 pubers nog niet gevraagd trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Hkuit schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:59:
[...]

Ha leuk,
Nog een Rijksoverheidmedewerker hier!
Op dit moment in de buurt van Venetië trouwens...

Als ik zie hoe weinig ik de deur uit ben geweest voor mijn werk sinds medio maart 2020, dan had ik zonder problemen vanaf hier, of eigenlijk iedere plaats in Europa kunnen werken. Europa, omdat m'n zakelijke 4G-kaart het dan ook gewoon doet 🙂.
Het kan nog steeds, maar mijn vrouw vindt het leuk als ik regelmatig 's avonds thuis kom en zo (de 2 pubers nog niet gevraagd trouwens).
Nog meer ambtenaren :) Dictu hier.
Volgende week maar weer eens op de motor naar kantoor, de Striple weer uitlaten *O* . Onze teams komen eens per week samen, maar mochten deze week opeens niet meer op onze "vaste" plek ivm corona maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Ha collega's!
Maar oei, de ambtenaren zitten overdag dus iets te veel op Tweakers ;)
ook zo'n nadeel van thuiswerken, de concentratie is wel eens zoek, vooral tijdens lange saaie online meetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Prima toch :) Als het de voorband is, is het sowieso wat lastiger om de stoppels er vanaf te rijden.
Helaas, ook op de achterband.
160Km per dag (bijna) alleen maar recht uit :'( helpt niet om het er af te krijgen.

De vorige set leek achter wel een autoband, zo plat was hij op een gegeven moment 8)7
Jolke schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:35:
12" is wel erg klein zeg... * Jolke denkt aan fietsjes van de kids terug. :o

Trouwens, ik wissel meestel mijn banden omdat ze oud zijn (5 jaar), niet omdat ze helemaal versleten zijn. Wellicht dit keer wel, omdat ik voor mijn doen veel gereden heb vorig jaar (4000 km).
Oud worden de banden in ieder geval niet }), in 2019 drie keer banden gewisseld (oke de eerste keer was omdat de banden al 7jaar waren en uitgedroogd)

[ Voor 38% gewijzigd door S4All op 05-08-2021 15:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
spacy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Die band ziet er op de foto zelfs bijna vierkant uit, het lijkt me dat je die hobbel wel moet voelen tijdens het nemen van een bocht ?
Met de druk er af worden ze altijd een stuk vierkanter. Zeker als ze al ver versleten zijn, midden vlak is zo dun dat het meteen "plat" wordt.

Net met de Guzzi even naar J&J Suspension gereden om de voorvork even te laten checken.
De rebound stel schroef stond compleet dicht gedraaid. Had niet eens aan gedacht dus ook niet naar gekeken.
Nu compleet open en voelt het weer allemaal erg soepel.
Beetje mee spelen om een goede afstelling te vinden de komende tijd.

Achter veer + demper was volgens hun wel echt serieus te slecht voor goed Off-road werk.
Vooral het formaat en de stel mogelijkheid van de demper zouden bij wat sneller en zwaarder offroad te kort komen.
Dat is dus een volgende upgrade.
Voor nu weer ff genoeg geld uitgeven.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bommes
Plaatje bij het praatje..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628172090-600-x-450px-IMG_20210805_150632.jpg

De Italiaanse kant van mijn tuin zeg maar 8)

Pagina: 1 ... 333 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.