Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 332 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.176 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:59

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:49:
[...]

Ja maar die 85% van de tijd rij je dus wel in die deadspot op 6000 toeren :P
6000 toeren? Daar zit ik bijna nooit in :+ Rustig naar het terras tokkelen, dan kunnen ze je beter zien 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:33
Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

6000 toeren? Daar zit ik bijna nooit in :+ Rustig naar het terras tokkelen, dan kunnen ze je beter zien 8)
Je trekt hem toch wel een paar keer flink open? dan is iedereen meteen onder de indruk en dan weten ze dat de alfa male binnen is en ze een tafel vrijmaken. En de vrouwen komen naar je toe glijden of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:27
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Je trekt hem toch wel een paar keer flink open? dan is iedereen meteen onder de indruk en dan weten ze dat de alfa male binnen is en ze een tafel vrijmaken. En de vrouwen komen naar je toe glijden of course.
Dat doe je met de koppeling ingetrokken, misschien krijg je zelfs nog vlammen uit de uitlaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:44

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Haha, die RS660 gaat gewoon tot 12.000 toeren hoor, met mijn Street zit ik wel altijd in die range en die gaat tot 14.000 toeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:56
Secsytime schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:24:
[...]

Ze zijn het allemaal net niet..

Neem de Tuono nou als voorbeeld. Prijs is vergelijkbaar met een Street Triple R (Tuono is duurder).
  • 95 pk vs 118 pk
  • 67 nm vs 77 nm
  • Gewicht is vergelijkbaar.
  • Tuono heeft ook een enorme dip in de powerband.
  • Voor de IMU moet je nog eens € 450 bijbetalen bij de Tuono.
  • 15 liter vs 17,3 liter tank.
Edit: Ik vind het een prachtige motor hoor, maar persoonlijk zou ik voor de Triumph gaan. (jaja bias, ik heb ook een 675 :P )
Naast deze specs zijn er toch nog wel een aantal andere zaken die ook belangrijk zijn, bijvoorbeeld hoe de motor zit, en ook de handling. Dat is wat moeilijker op papier te zetten en ik denk dat dit naast de 'looks en feel' ook voor veel mensen een rol speelt bij de aanschaf. Ik heb wel eens op een street triple gereden, nooit op een tuono, maar vond de handling van de triple nou niet echt fijn ofzo, wellicht zou dat voor mij anders zijn als ik de tuono zou proberen. Dan zouden die gemiste PKs me niet zoveel uitmaken.
Just hypthetically dus he trouwens, ik weet de praktijk van nieuwe Triple vs nieuwe Tuono niet.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Bioflap schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Dat doe je met de koppeling ingetrokken, misschien krijg je zelfs nog vlammen uit de uitlaat.
En dan even snel de ontsteking onderbreken door met de noodstop-knop te knipperen toch? Of werkt dat niet meer met moderne motoren? :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vraagje: https://www.caferacerwebs...ar-22mm-of-7-8-zwart.html
Dit zoek ik met een enkele knop, iemand een idee?

Lijkt wel alsof de regel is, bij stuur knoppen beginnen we het tellen bij 2 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
Ik kan wel wat units vinden met enkele knop, maar die zijn niet zo mooi afgewerkt als de door jou gelinkte.
Je kan ook gewoon die dubbele nemen, dan hoef je bij het volgende project niet opnieuw een switch te kopen

Dit bijvoorbeeld: https://www.ebay.com/itm/...proof-On-Off/292769876015 , niet erg fraai.

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/-KYAAOSwTxJb8FYv/s-l1600.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Nycrea op 02-08-2021 17:14 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Of die 3-voudige en dan achterstevoren monteren, maar voor 99 euro (of eigenlijk dat 31 euro prijsverschil) verzin ik nog wel een functie om aan de dubbele knop toe te voegen.

Dit lijkt me een stuk belangrijker:
Super verarbeitet, was man villeicht beachten sollte ist das die Kabel durch den Lenker geführt werden müssen.
Letterlijk vertaald:
Super afgewerkt. Waar men echter op moet letten is dat de kabels dóór het stuur weggewerkt moeten worden.

Misschien was je dat ook wel van plan. Zo niet; ze verkopen óók het losse drukknopje. https://www.caferacerwebshop.com/nl/motogadget-9884177.html
Kun je daar misschien beter een houdertje voor knutselen. :)

[ Voor 59% gewijzigd door DrivinUCrazy op 02-08-2021 17:14 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Het gaat me om het alu blok met knoppen. Dus kabels intern.

Zelf maken kan ik doen maar wil ik juist niet! Wil het echt als koop onderdeel, makkelijk vervangbaar bij problemen.

Vind het heel apart dat de keuze is 2 of 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-09 20:33
Noob vraag, is gevaarherkenning onderdeel van het motor theorie examen? Het is onderdeel van het ANWB theorieboek, maar volgens mij komt dit niet terug op het examen toch? In tegenstelling tot het theorie examen voor het autorijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Nycrea schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:32:
[...]

Naast deze specs zijn er toch nog wel een aantal andere zaken die ook belangrijk zijn, bijvoorbeeld hoe de motor zit, en ook de handling. Dat is wat moeilijker op papier te zetten en ik denk dat dit naast de 'looks en feel' ook voor veel mensen een rol speelt bij de aanschaf. Ik heb wel eens op een street triple gereden, nooit op een tuono, maar vond de handling van de triple nou niet echt fijn ofzo, wellicht zou dat voor mij anders zijn als ik de tuono zou proberen. Dan zouden die gemiste PKs me niet zoveel uitmaken.
Just hypthetically dus he trouwens, ik weet de praktijk van nieuwe Triple vs nieuwe Tuono niet.
De Street triple staat (al sinds zijn introductie in 2007) bekend als (een van) de best sturende fietsen in zijn klasse, raar dat jij dat niet zo ervaart. Maar dat kan natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Secsytime schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:20:
[...]

De Street triple staat (al sinds zijn introductie in 2007) bekend als (een van) de best sturende fietsen in zijn klasse, raar dat jij dat niet zo ervaart. Maar dat kan natuurlijk :)
Maar kan hij ook andere dingen? ;)
Ik snap dat je de street triple top vind, maar laten we niet doen of hij heilig is :X

Zonder gekheid, er is geen beste motor >:) there I said it!!!
Voor iedereen wat anders, maar het vergelijken van excel sheets is geen manier van vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:11

mphilipp

Romanes eunt domus

kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:26:
[...]
Voor iedereen wat anders, maar het vergelijken van excel sheets is geen manier van vergelijken.
Ja, die is er wel, het kost voor een hoop mensen alleen veel tijd om het zich te realiseren. En dan nóg verzetten ze zich tegen de enige logische keuze.... :+ :+ :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 09:59
Street triple 😍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:26:
[...]

Maar kan hij ook andere dingen? ;)
Ik snap dat je de street triple top vind, maar laten we niet doen of hij heilig is :X

Eensch, altijd rijden en ervaren. Echter denk ik niet dat er veel zal veranderen :P

Heb op veel motoren in deze middenklasse gereden en hier zegt het toch wel heel erg veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Ik weet nog dat de Africa twin in de jaren 90 de topper was en de tenere de tegenhanger matig was verkocht.
Ik kan je vertellen dat die tenere echt op veel vlakken zoveel beter was dan de at.
Motorisch was hij beest, de vering van beide was ruk en qua comfort was de twin iets beter.

Blijkbaar deed Honda iets goed… benieuwd wat het exact was.
Want qua specs was de tenere gewoon beter, zeker motorisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:39
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:10:
Ik weet nog dat de Africa twin in de jaren 90 de topper was en de tenere de tegenhanger matig was verkocht.
Ik kan je vertellen dat die tenere echt op veel vlakken zoveel beter was dan de at.
Motorisch was hij beest, de vering van beide was ruk en qua comfort was de twin iets beter.

Blijkbaar deed Honda iets goed… benieuwd wat het exact was.
Want qua specs was de tenere gewoon beter, zeker motorisch.
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:31:
Ik vind bij kawa altijd de afwerking erg goedkoop eruitzien, suzuki en yamaha hebben daar ook een handje van.
Je had het antwoord zelf al gegeven. ;)

Heb nu een Yamaha en hiervoor 2 Honda's. Ik kan het beamen dat de kwaliteit van Honda toch net iets beter lijkt. voornamelijk als het al wat ouder is.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:19:
Sterker nog volgens mij als je de v85tt bekijkt dan vraag je je af waarom ze die nog überhaupt produceren.
Omdat:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1627925450-1080-x-1080px-IMG_20210130_205148_943.jpg
O+ O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:10
@Bommes oude foto of heb je de nieuwe vering getest ?

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Geen idee, geen exiff info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bioflap
Over 2 weken gaan mijn vrouw en ik op de motor naar Italië. We zijn er achter gekomen dat ze niet goed achterop kan zitten met de zijkoffers, want die drukken tegen haar kuit en bovenbeen(kleine vrouw).. Ik wil dus voor deze rit de koffers een klein beetje naar onderen en achteren plaatsen.

Ik ben op zoek naar een stalen strip van 9cm breed, ongeveer 40cm lang. Iemand een idee hoe ik hier aan kan komen, en/of bij wat voor soort bedrijf ik dit snel en lelijk in elkaar kan laten flansen?

Het idee is om de bobbins waar de koffers achter vallen dus te verplaatsen door een ijzeren strip aan de huidige beugel vast te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLGYwaKEt4OENPbZRmPgiWmVO8A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CpJQxYBKZR716w4tKkwWwPkr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aan de bomen op de achtergrond alléén zou je toch al wel af moeten kunnen leiden dat 't géén recente foto is?

_O-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Hey in my defense ik analyseerde alleen de manier van een motorfiets vergelijken.
Ik snap absoluut waarom je dit lelijke ding koopt, bomen koppen als geen ander ;)

Maar het is echt een pracht fiets!!!! iets wat guzzi grotendeels in mijn ogen ook op de been houdt, want van de specs moet je het nooit hebben bij guzzi sinds de jaren 80.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben mag ik mij ondertussen ook melden :). Mijn rijbewijs jaren geleden gehaald, nu +/- twee maandjes terug een Yamaha MT-07 Tracer / Tracer 700 uit 2017 gekocht met ongeveer 16.000 op de teller. Rustig aan weer begonnen, maar het bevalt weer heerlijk op de motor.

Ik kan eventueel aan de Topicstart worden toegevoegd locatie > Noord-Brabant.

Eigenlijk ook direct een vraagje. Ik wil graag navigatie installeren, ga waarschijnlijk een Garmin Zumo XT aanschaffen. Weet iemand of ik de stroom het beste bij de koplamp af kan tappen, of bij een loze stekker die aan de voorkant achter de linker kap zou moeten zitten? De vorige eigenaar heeft afgetapt bij de koplamp (helaas voor mij een TomTom kabeltje, dus deze moet sowieso los).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
dewil1990 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:02:
Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben mag ik mij ondertussen ook melden :). Mijn rijbewijs jaren geleden gehaald, nu +/- twee maandjes terug een Yamaha MT-07 Tracer / Tracer 700 uit 2017 gekocht met ongeveer 16.000 op de teller. Rustig aan weer begonnen, maar het bevalt weer heerlijk op de motor.

Eigenlijk ook direct een vraagje. Ik wil graag navigatie installeren, ga waarschijnlijk een Garmin Zumo XT aanschaffen. Weet iemand of ik de stroom het beste bij de koplamp af kan tappen, of bij een loze stekker die aan de voorkant achter de linker kap zou moeten zitten? De vorige eigenaar heeft afgetapt bij de koplamp (helaas voor mij een TomTom kabeltje, dus deze moet sowieso los).
Meeste recente fietsen hebben wel een aux aansluiting, even in het boekje kijken.
Dan weet je ook zeker dat je geen kabels onnodig belast en zekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:13

A13X

Dude

Bioflap schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:57:
Over 2 weken gaan mijn vrouw en ik op de motor naar Italië. We zijn er achter gekomen dat ze niet goed achterop kan zitten met de zijkoffers, want die drukken tegen haar kuit en bovenbeen(kleine vrouw).. Ik wil dus voor deze rit de koffers een klein beetje naar onderen en achteren plaatsen.

Ik ben op zoek naar een stalen strip van 9cm breed, ongeveer 40cm lang. Iemand een idee hoe ik hier aan kan komen, en/of bij wat voor soort bedrijf ik dit snel en lelijk in elkaar kan laten flansen?

Het idee is om de bobbins waar de koffers achter vallen dus te verplaatsen door een ijzeren strip aan de huidige beugel vast te maken.
[Afbeelding]
Een beetje plaatwerker moet dat wel hebben.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
A13X schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:19:
[...]

Een beetje plaatwerker moet dat wel hebben.
Hoe vind ik een plaatwerker? We wonen niet lang in Arnhem en het netwerk is nog niet zo groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

dewil1990 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:02:

Met piggyback zekering aan de slag is het mooiste. Dan kan je alles weer origineel bouwen als t storingen geeft. Ook maakt het dan vrij weinig uit op welke groep je aftakt: je maakt feitelijk een nieuwe groep met eigen zekering aan. Kleinste kans op gezeur dus.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bioflap schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

Hoe vind ik een plaatwerker? We wonen niet lang in Arnhem en het netwerk is nog niet zo groot :+
Hoe vind je een 'smid' ?

Ik zou vooral niet in de lokale 'Mall' gaan kijken maar even bij lokale installateurs gaan zoeken. Voor een plaatje metaal (wat voor een metaal?) in de maat welke jij zoekt (400 x 90 x XX mm) zou ik als jou was even contact opnemen met bijvoorbeeld een lokaal installatiebedrijf wat iets met Gas/Water doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
1 google actie doet mij vermoeden dat er gewoon een auxiliary 12v bij je cockpit zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:09
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:27:
1 google actie doet mij vermoeden dat er gewoon een auxiliary 12v bij je cockpit zit...
Die bedoelde ik eigenlijk met 'loze stekker', volgens mij zit deze bij de tracer 700 inderdaad ietwat verstopt links achter een kap/paneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nycrea
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Hey in my defense ik analyseerde alleen de manier van een motorfiets vergelijken.
Ik snap absoluut waarom je dit lelijke ding koopt, bomen koppen als geen ander ;)

Maar het is echt een pracht fiets!!!! iets wat guzzi grotendeels in mijn ogen ook op de been houdt, want van de specs moet je het nooit hebben bij guzzi sinds de jaren 80.
Guzzi's sturen anders heel goed, en standaard cardan en brembo remmen, er zijn genoeg redenen om Guzzi te rijden naast de looks. Ik vermoed dat jij niet op veel Guzzi's gereden hebt. :9

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

[...]

https://desmidse-metaal.nl/

Even langsgaan en vragen of ze nog een stukje restmateriaal / afval hebben in jouw afmetingen.

Of via de online webshop een stukje bestellen: https://www.plaatstaalshop.nl/

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
thijsco19 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

https://desmidse-metaal.nl/

Even langsgaan en vragen of ze nog een stukje restmateriaal / afval hebben in jouw afmetingen.

Of via de online webshop een stukje bestellen: https://www.plaatstaalshop.nl/
Top! Ik had m ook gevonden, ga er morgen even heen bellen. Hopelijk kan ik het snel fixen :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Will_M schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:58:
[...]

Aan de bomen op de achtergrond alléén zou je toch al wel af moeten kunnen leiden dat 't géén recente foto is?

_O-
Weet je hoeveel zo'n Italiaanse twin wel niet uitstoot! Daar worden de bomen spontaan kaal van :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Chakotay schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:30:
[...]

Weet je hoeveel zo'n Italiaanse twin wel niet uitstoot! Daar worden de bomen spontaan kaal van :+
Dat zie jij verkeerd!!! Die bomen op de achtergrond hebben gedacht: JIJ één boom van een stukje van z'n 'vel' ontdoen.... Wij laten gewoon alle bladeren vallen om jouw foto onherkenbaar te maken >:) :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
harley schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:39:
@Bommes oude foto of heb je de nieuwe vering getest ?
Oude foto, ergens begin dit jaar dacht ik.
Wel de vering al getest.
Alles terug gemonteerd stond het stuur als nog scheef.
Wat boutjes los, in en uit veren, beetje rammelen en wringen en het stuur stond weer recht.
Echter de vering is mega stug, heb de voor ver spanning al wat losser gedraaid maar dat haalt niet veel uit.
Kost veel moeite om de voorkant in te laten veren.
Het ding spoort nog wel perfect, netjes recht door bij handjes los en remt ook kaars recht.

Ik moet dus nog even terug naar J&J maar ik heb gewoon weg geen tijd de afgelopen dagen + aankomende weken.
Huis klaar maken voor verkoop.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kneusteun
Nycrea schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:52:
[...]

Guzzi's sturen anders heel goed, en standaard cardan en brembo remmen, er zijn genoeg redenen om Guzzi te rijden naast de looks. Ik vermoed dat jij niet op veel Guzzi's gereden hebt. :9
Ik denk meer dat mensen voor mij invullen wat ik bedoel.
Als je zoals hierboven motoren gaat vergelijken aan de hand van specs kom je tot dit soort conclusies.
Dat mensen met Guzzi’s dit interpreteren als guzzi bashen raad ik aan het gehele “gesprek” te volgen.

En ja ik heb Guzzi’s gereden. Sterker nog de eerste motor waar ik op zat was een guzzi Monza van mijn buurman die niks anders reed dan guzzi.

Ik vind Guzzi’s prachtig en nog geen paar berichten terug gaf ik zelfs aan nog graag een nieuwe te willen testen voor mogelijke aankoop…

Als iedereen nu wat beter leest en minder op zijn pik getrapt is wordt het wat gezelliger ;)

Ik zal het nog een keer uitleggen.

Iemand hier vormde een mening over een motor door specs te vergelijken. Ik wou aantonen dat dit niet zo werkt.

Mijn voorbeeld met de Guzzi’s was dat als je de specs bekijkt ze er vaak qua power bijvoorbeeld akelig slecht mee uitkomen op papier. Dit is gewoon een feit.
Dat betekent niet dat ik guzzi kut vind.
Dit is om aan te tonen dat specs niet een op een te vergelijken zijn.

Doe er mee wat je wilt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:44

spacy

+++

Ik vind als het om motors vergelijken gaat, eigenlijk iets anders nog wel interessanter.
Hoe betrouwbaar/solide zijn ze gebouwd?

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met de huidige merken en aanbod?
Maar net als met auto's kan ik me best voorstellen dat er nu ook nog merken zijn die vrij veel storingen hebben, of slijtage op onderdelen die je niet verwacht door slecht ontwerp.

Mijn eigen ervaring op dit punt, mijn allereerste motor was een Jawa 350TS, ja meer brommer dan motor, inderdaad was het ook een 2 takt. Maar de betrouwbaarheid was toen ver te zoeken, veel problemen ermee. Ik had zelf ook niet de kennis om hem goed te onderhouden, dus ben uiteindelijk overgestapt op een Suzuki GR650X (of Tempter genoemd). Wat een verademing. Dat was starten en lopen :) Hoogstens de accu vervangen omdat ik er in de winter niet zuinig op was geweest.
Wel had ik voor dit model motor (heb er nu nog steeds 2 van in de tuin staan, voor een restauratie project ooit...) een gereviseerde dynamo te pakken. Want het had een zwak punt in het electrische systeem.

Ook als ik tv programma's kijk, bijvoorbeeld 'Shed and Burried' / 'Find fix it flog it') waar oude Japanse of Engelse motoren uit schuren opgeduikeld worden lijkt het alsof deze machines onverwoestbaar zijn.

Maar hoe stevig en betrouwbaar is de moderne motor eigenlijk ?
Zelf rijd ik te weinig kilometers om ervaringsdeskundige te zijn voor mijn Guzzi V7.

Dus wat zijn jullie ervaringen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dikke aanzet voor een flamewar tussen merken xD

Laat ik het generaliseren (<- bewuste woordkeus).

Hoe meer vermogen, hoe minder kilo’s, hoe meer milieu eisen, hoe meer snufjes (elektronisch of niet) hoe meer onderhoud je gaat hebben.

Ik denk dat dit tussen merken vrij gelijk op loopt.

Daarnaast zul je wat variatie hebben tussen merken die kiezen voor een lange onderhoudsinterval met duurdere vervanging, of een kortere onderhoudsinterval en goedkopere vervangende onderdelen. Waarbij het eerste fijn is voor kilometervreters en het tweede voor de minder-kilometer-rijder.

Ik denk over het algemeen dat moderne fietsen minder onderhoud hebben dan oude fietsen, maar dat ze daarentegen door moderniteit ook weer ander onderhoud terug gekregen hebben.

Het beste af ben je met een basale (kale) moderne fiets vermoed ik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 07:39

cooper_s1

MINI&#039;s rule

spacy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:34:
Ik vind als het om motors vergelijken gaat, eigenlijk iets anders nog wel interessanter.
Hoe betrouwbaar/solide zijn ze gebouwd?

Ik weet niet wat jullie ervaringen zijn met de huidige merken en aanbod?
Maar net als met auto's kan ik me best voorstellen dat er nu ook nog merken zijn die vrij veel storingen hebben, of slijtage op onderdelen die je niet verwacht door slecht ontwerp.

Mijn eigen ervaring op dit punt, mijn allereerste motor was een Jawa 350TS, ja meer brommer dan motor, inderdaad was het ook een 2 takt. Maar de betrouwbaarheid was toen ver te zoeken, veel problemen ermee. Ik had zelf ook niet de kennis om hem goed te onderhouden, dus ben uiteindelijk overgestapt op een Suzuki GR650X (of Tempter genoemd). Wat een verademing. Dat was starten en lopen :) Hoogstens de accu vervangen omdat ik er in de winter niet zuinig op was geweest.
Wel had ik voor dit model motor (heb er nu nog steeds 2 van in de tuin staan, voor een restauratie project ooit...) een gereviseerde dynamo te pakken. Want het had een zwak punt in het electrische systeem.

Ook als ik tv programma's kijk, bijvoorbeeld 'Shed and Burried' / 'Find fix it flog it') waar oude Japanse of Engelse motoren uit schuren opgeduikeld worden lijkt het alsof deze machines onverwoestbaar zijn.

Maar hoe stevig en betrouwbaar is de moderne motor eigenlijk ?
Zelf rijd ik te weinig kilometers om ervaringsdeskundige te zijn voor mijn Guzzi V7.

Dus wat zijn jullie ervaringen ?
Ik heb zoiets van hoe simpeler de techniek hoe betrouwbaarder ze zijn. Wat er niet op of aanzit kan ook niet stuk.
Mijn eerste motor was een Suzuki GS500E en startte altijd zonder issue... Ook dus lekkere simpele techniek en dus makkelijk zelf te onderhouden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bioflap
Heeft Fortnine hier laatst geen filmpje over gemaakt? Hoeveel deeltjes in de motorolie zaten bij het eerste onderhoud? Kwamen wel mooie resultaten uit.

Helaas hebben ze met de Italiaanse merken alleen Aprilia en Ducati getest, en geen Guzzi. Helaas ben ik bang dat die niet geweldig uit de test zou komen... (blijft Italiaans)

Hier het filmpje:
YouTube: Which Motorcycle Manufacturer is Best? [Laboratory Test]

[ Voor 18% gewijzigd door Bioflap op 03-08-2021 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

cooper_s1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:03:
[...]
Mijn eerste motor was een Suzuki GS500E en startte altijd zonder issue... Ook dus lekkere simpele techniek en dus makkelijk zelf te onderhouden.
Ik had juist veel problemen met mijn GS500E, ook eerste motor. Viel tijdens het rijden opeens uit, en dat gebeurde steeds vaker. De opvolger, Triumph Speed Triple, start altijd (behalve na z'n winterslaapje) en loopt als een zonnetje. Ik ben geneigd te zeggen dat injectiemotoren minder problemen geven dan ouderwetse carburateurs.
Disclaimer: n=1 ;)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 07:58
JanPedaal schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:21:
Ik ben geneigd te zeggen dat injectiemotoren minder problemen geven dan ouderwetse carburateurs.
Buiten dat een injector ook kan verstoppen / slecht sproeibeeld kan hebben heb je inderdaad meer kans bij een carburateur met verstopte sproeiers, problemen met vlotters, afstelling, ... De hoofdreden waarom ik voor mijn 'daily' alleen nog maar voor injectiefietsen ga :)

Wat betreft betrouwbaarheid, elke reeks van motorfietsen heeft wel zijn problemen, van de motoren die ik heb (gehad):
- Yamaha XS750: problemen met ontsteking, overlopende carburateurs (benzine in olie), ...
- BMW K75: splines van de cardan
- BMW R1100RT: 'KFZ - Kurzfahrrucklen', schokken rond de 3500 rpm
- Honda XL500R: lekkende kleptuimelaarassen, draad die je uit de aluminium kop trekt (overal helicoils in..), inslijtende nokkenassen (ongelagerd in aluminium kop)
- Suzuki DR750: NAKS-veer die kan breken, vlotternaaldhuis dat los komt te zitten (uitgedroogde O-ring)
- Honda VF1000: spanningsregelaar
- KTM SMT: waterpompas die inslijt waardoor er koelvloeistof lekt naar de olie, hydraulische NAKS, lekkende koppelingscilinder, ...

Zolang je maar weet wat de 'zwakke punten' zijn en deze ook opneemt in je (preventief) onderhoudsschema, dan moet je je niet te druk maken :)

[ Voor 5% gewijzigd door theredone51 op 03-08-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
JanPedaal schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Ik had juist veel problemen met mijn GS500E, ook eerste motor. Viel tijdens het rijden opeens uit, en dat gebeurde steeds vaker. De opvolger, Triumph Speed Triple, start altijd (behalve na z'n winterslaapje) en loopt als een zonnetje. Ik ben geneigd te zeggen dat injectiemotoren minder problemen geven dan ouderwetse carburateurs.
Wat was het euvel?
Was het iets wat dit model vaker had?
Was het iets wat niemand kon vinden?

Heel moeilijk te stellen of het aan de fabrikant ligt of mogelijk onderhoud of iets.

Bijna alle motoren die ik gehad heb waren wel voorzien van zwakke punten, van velgen die graag rotten, spanningsregelaars die de geest geven, seals die snel slijten, waterpomp en koppelings cylinder die bekend staan om failures.

Dit zijn allemaal dingen die ook bekend waren zodra ik die fiets kocht en ook meteen aanpakte waar het mogelijk of nodig was.

Bijna elke motor heeft wel een zwak punt, bij sommige merken zoals bijvoorbeeld honda's van rond de jaren 90 zijn alle spanningsregelaars gewoon een zwak punt.

Dit soort dingen pak je in mijn ogen dan ook meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Secsytime schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:31:
[...]
Haha, die RS660 gaat gewoon tot 12.000 toeren hoor, met mijn Street zit ik wel altijd in die range en die gaat tot 14.000 toeren.
Ah, ben jij dat?!?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:41
kneusteun schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:34:
[...]

Wat was het euvel?

Heel moeilijk te stellen of het aan de fabrikant ligt of mogelijk onderhoud of iets.

Bijna alle motoren die ik gehad heb waren wel voorzien van zwakke punten, van velgen die graag rotten, spanningsregelaars die de geest geven, seals die snel slijten, waterpomp en koppelings cylinder die bekend staan om failures.

Dit zijn allemaal dingen die ook bekend waren zodra ik die fiets kocht en ook meteen aanpakte waar het mogelijk of nodig was.

Bijna elke motor heeft wel een zwak punt, bij sommige merken zoals bijvoorbeeld honda's van rond de jaren 90 zijn alle spanningsregelaars gewoon een zwak punt.

Dit soort dingen pak je in mijn ogen dan ook meteen aan.
Ik durf wel te stellen dat het aan de afstelling of evt vervuiling lag bij de GS500 van @JanPedaal. De GS500 is een hele sterke motor die met goede afstelling en onderhoud het gewoon altijd doet. Enige grote nadeel van de GS500 is roest; de tank gaat roesten, en dat kan dan wel probleem geven met de brandstoftoevoer.
Bron: Ik heb er zelf eentje gehad :D

Die ging wel kapot, maar dat was m'n eigen schuld :+

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 03-08-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

kneusteun schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:34:
[...]
Wat was het euvel?
Het euvel was dat hij tijdens het rijden opeens uitviel. Geen idee of dat vaker voorkomt; het reinigen van de carburateurs had in ieder geval geen effect. Ik had zelf het idee dat de tank vacuüm trok en er op bepaald moment geen brandstof meer bij de motor kwam. Garage heeft het in ieder geval niet kunnen fixen en ik was er klaar mee. Was toch behoorlijk aan de kleine kant voor mijn 1.95m :+
Verkocht en niet meer achterom gekeken.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:57
Het schijnt dat er meer dan 1 versnelling op dat motoren zit. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

JanPedaal schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Het euvel was dat hij tijdens het rijden opeens uitviel. Geen idee of dat vaker voorkomt; het reinigen van de carburateurs had in ieder geval geen effect. Ik had zelf het idee dat de tank vacuüm trok en er op bepaald moment geen brandstof meer bij de motor kwam. Garage heeft het in ieder geval niet kunnen fixen en ik was er klaar mee. Was toch behoorlijk aan de kleine kant voor mijn 1.95m :+
Dat was een bekend euvel van de benzinekraan, had ik ook in het begin. Maar van de GS500e is een grote community en heel veel info op motor-forum.nl . Na een nieuw kraantje vie e-bay aangeschaft nooit meer een issue daarmee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

cooper_s1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:49:
[...]
Dat was een bekend euvel van de benzinekraan, had ik ook in het begin. Maar van de GS500e is een grote community en heel veel info op motor-forum.nl . Na een nieuw kraantje vie e-bay aangeschaft nooit meer een issue daarmee gehad.
Had me dat 16 jaar geleden even verteld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Jolke schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Het schijnt dat er meer dan 1 versnelling op dat motoren zit. :?
Ik rij liever in de powerband ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
In Mandello del Lario is mijn liefde voor motoren begonnen tijdens een fabrieksbezoek begin jaren '90, dus nog voor het Aprilia-tijdperk. De bordjes "verboden op blote voeten te lopen" hingen nog aan de wand, de antieke windtunnel die in de open lucht tegen een bergwand staat aan te blazen, een testbaan die in mijn herinnering ergens boven op de fabriek zat en een testrijder die een California op de testbank tot ver in het rode gebied doortrok (hoezo voorzichtig inrijden :+). Moto Guzzi is voor mij puur emotie <3 dus die V11 Sport komt er ook nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind het idee van die uitlaat wel oké, maar de uitvoering spuuglelijk :P Als het nou meer zou lijken op de uitlaten van scramblers zoals die van Triumph had dat 'm beter gestaan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bioflap
JanPedaal schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Het zal inderdaad het probleem met de vacuüm geweest zijn. Mijn GS500 had dat ook, dus je moest ff je tankdop liften om weer verder te kunnen rijden. Verder een hele leuke motor om op te leren. Wel klein als je 2m bent :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kneusteun
Waaj schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:18:
In Mandello del Lario is mijn liefde voor motoren begonnen tijdens een fabrieksbezoek begin jaren '90, dus nog voor het Aprilia-tijdperk. De bordjes "verboden op blote voeten te lopen" hingen nog aan de wand, de antieke windtunnel die in de open lucht tegen een bergwand staat aan te blazen, een testbaan die in mijn herinnering ergens boven op de fabriek zat en een testrijder die een California op de testbank tot ver in het rode gebied doortrok (hoezo voorzichtig inrijden :+). Moto Guzzi is voor mij puur emotie <3 dus die V11 Sport komt er ook nog een keer.
Mooi is dat hoe dat werkt he?

Ik had dat dus vroeger met de Africa Twin, die zaggen we in de auto met de ouders rijden en mijn vader, ik en mijn broer riepen dat altijd volle borst Twin!

Wat vond ik dat als 12 jarig jochie toch een machtig apparaat _/-\o_
Zo tof dat je dan uiteindelijk gewoon zo'n ding hebt staan.

Ik heb paar jaar terug nog bijna een Nato gekocht omdat guzzi ook wel iets is wat ik altijd mooi blijf vinden (dank u wel meneer de buurman) alleen wil ik heel graag een rode variant.

Volgens mij heeft iedereen wel zo'n lijstje met "als ik ooit de kans krijg" motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:33:
[YouTube: Test Harley Davidson Sportster S 2021]

Ik vind het idee van die uitlaat wel oké, maar de uitvoering spuuglelijk :P Als het nou meer zou lijken op de uitlaten van scramblers zoals die van Triumph had dat 'm beter gestaan.
Helemaal eens, dit is gewoon alsof je net bij de blokker een brabantia hebt gescoord en mee moet slepen op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

kneusteun schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Helemaal eens, dit is gewoon alsof je net bij de blokker een brabantia hebt gescoord en mee moet slepen op de motor.
:o verdomd, nu kan ik dat niet meer niet-zien :D _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
Waaj schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:18:
Die testbaan op het dak is bij de oude Fiat fabriek in Turijn.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BdC5a7-CUAAzXHH.jpg

@kneusteun ik begreep je echt niet verkeerd hoor, had wel door dat je Guzzi niet aan het bashen was. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• theredone51
kneusteun schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:36:
[...]
Volgens mij heeft iedereen wel zo'n lijstje met "als ik ooit de kans krijg" motoren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XabU02e5GVADB9ahSSC4Ot3fYAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/49ieAPJ0VIxydW6gFcKnsNEy.jpg?f=fotoalbum_large
BMW K1, stond vroeger bij de autosloop bij ons in het dorp als 'uithangbord'.

'Zo lelijk dat hij terug mooi is', zegmaar :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]

@kneusteun ik begreep je echt niet verkeerd hoor, had wel door dat je Guzzi niet aan het bashen was. ;)
Dat mag, niemand bashed een guzzi als u :D
:>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
theredone51 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:09:
[...]

[Afbeelding]

Ik was hier laatst en heb mijn vriendin uit moeten legen waarom ik dit wel tof vond!
https://www.motoroost.nl/occasions/bmw/k-1/bmw-k-1/2564885/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:05:
[...]

[Afbeelding]
Die ken ik ook, maar dat is niet wat ik bedoelde.

Even gezocht naar een foto, maar dit is het beste wat ik kan vinden. De testbaan lag niet op een gebouw maar op een verhoogde aarden wal die om een aantal gebouwen heen liep, hier is de ovaal op de achtergrond te zien om de witte gebouwen (veel meer dan een 2 meter breed spoor was het overigens niet).

Afbeeldingslocatie: https://wide.piaggiogroup.com/articles/corporate/moto-guzzi-story-100-anni-di-autentica-passione/g2-n/full/6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Bioflap schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Het zal inderdaad het probleem met de vacuüm geweest zijn. Mijn GS500 had dat ook, dus je moest ff je tankdop liften om weer verder te kunnen rijden. Verder een hele leuke motor om op te leren. Wel klein als je 2m bent :9
Het was het vacuum aansturing in het kraantje zelf wat niet goed meer werkte en daardoor na een tijdje rijden het kraantje dichtzette.
Verder was de motor voor mij ook klein en ik ben maar 1,85 meter.. toch 2 keer naar Wales en 2 keer naar zuid duitsland mee gereden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Waaj schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Die ken ik ook, maar dat is niet wat ik bedoelde.

Even gezocht naar een foto, maar dit is het beste wat ik kan vinden. De testbaan lag niet op een gebouw maar op een verhoogde aarden wal die om een aantal gebouwen heen liep, hier is de ovaal op de achtergrond te zien om de witte gebouwen (veel meer dan een 2 meter breed spoor was het overigens niet).

[Afbeelding]
Deze komt mij bekend voor, dit is toch van Guzzi of Ducati?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Secsytime Guzzi :Y

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:09:

Gewoon een iconische motor. Toen was het super futuristisch. En een prachtig 1100cc 4 kleps blok. Ging als de brandweer. Ik had een K1100RS met dat blok.

De K1 deed mij altijd denken aan die turbine bikes van Battlestar Galactica:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W-9xm7s4yBns_Nf43KkcpvToZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UGprNHN6fhKC3cKO02q7pv4g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:36
Iemand noemde het hier ook al toen ik nog zoekende was naar een motor een paar weken terug, de royal Enfield Himalayan. Een lichte en goedkope 400 cc adventurer.

Heb mij er wat meer in verdiept en dat ding lijkt mij toch wel fantastisch voor motorvakanties met weinig snelweg.

Volgens mij komen ze volgend jaar met een 650cc model hoewel dat meer uitvoering voor asfalt gebruik wordt. Als die 650cc ook in het normale ontwerp komt en niet veel meer kost gaat die er zeker komen hier. Ik hou van relatief eenvoudige en praktische ontwerpen. Lijkt mij ook goed zelf te onderhouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

warcow schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:41:
Iemand noemde het hier ook al toen ik nog zoekende was naar een motor een paar weken terug, de royal Enfield Himalayan. Een lichte en goedkope 400 cc adventurer.

Heb mij er wat meer in verdiept en dat ding lijkt mij toch wel fantastisch voor motorvakanties met weinig snelweg.

Volgens mij komen ze volgend jaar met een 650cc model hoewel dat meer uitvoering voor asfalt gebruik wordt. Als die 650cc ook in het normale ontwerp komt en niet veel meer kost gaat die er zeker komen hier. Ik hou van relatief eenvoudige en praktische ontwerpen. Lijkt mij ook goed zelf te onderhouden.
In het kader van dat soort adventurebikes zou ik óf deze:

https://www.motorcyclespe.../SWM/SWM_Superdual_X.html

óf deze:

https://www.motorcyclespe...0660%20Adventure%2015.htm

Beide hebben hetzelfde blok wat ook nog eens naar zo'n 55 pk is op te peppen...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:41

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
En het is gepland! Volgende week woensdag vertrek ik weer naar Zwitserland. Eerst 2 dagen zelf wat toeren, dan heb ik wat bezoekjes gepland. Wel zin in, gezien de rit begin vorige maand een beetje in het water is gevallen. Hopelijk volgende week beter weer. Kan ik ook de route tips van @timpy007 gaan toepassen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:30
cooper_s1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:13:
[...]

In het kader van dat soort adventurebikes zou ik óf deze:

https://www.motorcyclespe.../SWM/SWM_Superdual_X.html

óf deze:

https://www.motorcyclespe...0660%20Adventure%2015.htm

Beide hebben hetzelfde blok wat ook nog eens naar zo'n 55 pk is op te peppen...
Die koplamp met dat doorzichtige schermpje er helemaal voor van die 2e link.. bijzonder design :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Martijn1990 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Die koplamp met dat doorzichtige schermpje er helemaal voor van die 2e link.. bijzonder design :X
Een doorzichtig rally torentje :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

De Super Dual X lijkt mij het meest praktisch...
en het motorblok schijnt wel betrouwbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1

cooper_s1

MINI&#039;s rule

beter link van de PR7:

https://www.motorcyclespecs.co.za/model/AJP/AJP_PR7.htm

Die andere was het prototype

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:59
warcow schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:41:

Wellicht is de Benelli TRK 502 X ook een mooie optie :)

Als ik voor een nieuwe full-sized all-road op de markt was, had ik het wel geweten :9~

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

[...]

Linsen Las en Constructie BV in Bemmel zou je nog kunnen proberen als het niet lukt bij die andere.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Kars schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Als ik voor een nieuwe full-sized all-road op de markt was, had ik het wel geweten :9~
235Kg voor een 500cc? En dan zeuren mensen dat een GS zwaar is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Kars schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe dat afgeleverd wordt sinds ze nu volledig China zijn.

Straks eens kijken of er een goede review van is, maar op de motorbeurs pre-corona stonden er wat benelli's en vond de afmontage niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

mphilipp schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Scheelt nog maar 14kg :X

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Precies. Een CB500 of GS500 is maar 170-175 (droog). Ik zou zo'n ding voor een 500cc op max 195 willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

mphilipp schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

235kg? Zit er beton in die banden ofzo :D

/edit: Die naked is ook al zo zwaar met 226kg: https://www.benelli-motoren.nl/nl/models/752-s-.html
De MT-07 is 184kg. Rijklaar: https://www.yamaha-motor....ked/mt-07-2021/techspecs/
Bijna 40kg verschil. Dafuq 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Vrijdag op 03-08-2021 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vrijdag schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

/edit: Die naked is ook al zo zwaar met 226kg: https://www.benelli-motoren.nl/nl/models/752-s-.html
De MT-07 is 184kg. Rijklaar: https://www.yamaha-motor....ked/mt-07-2021/techspecs/
Misschien wordt ie stiekum in de Ural fabriek gemaakt van pantserstaal ofzo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 14:57
Duidelijk een heavy metal bike. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Vrijdag schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:09:
[...]

Staal is goedkoper dan aluminium of magnesium gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:13:
En het is gepland! Volgende week woensdag vertrek ik weer naar Zwitserland. Eerst 2 dagen zelf wat toeren, dan heb ik wat bezoekjes gepland. Wel zin in, gezien de rit begin vorige maand een beetje in het water is gevallen. Hopelijk volgende week beter weer. Kan ik ook de route tips van @timpy007 gaan toepassen :)
Met het oog op deze trip overweeg ik toch om een andere luggage te kopen, gezien die gele zak van mij onhandig is in vele opzicten, en ook nog eens opzichtelijk :P

Aanvankelijk overwoog ik deze tas. Erg praktisch en goed over nagedacht. Ziet er nog leuk uit ook. Maar 1 dealbreaker voor mij: om hem waterdicht te maken moet je in de weer met een cover. Leuk, maar als je net vertrekt van je pauze en het begint te plenzen, dan kan het maar zo een 10 minuten of langer duren voor je kunt stoppen. Ergo alles is dan al doorweekt. Gaat gewoon niet voor langere trips. Dus hoewel mooi, valt hij af: https://www.biltwellinc.com/products/exfil-80-bag-od-green

Ik zie deze hier te koop staan voor omgerekend zo'n 320 euro. Vrij aan de prijs maar lijkt zeer robuust, en praktisch: https://www.velomacchi.co...id-duffel-travel-backpack

Alleen momenteel niet op voorraad (slechts "op verzoek"), dus misschien eerst anders deze, omgerekend zo'n 45 euro. Voldoet lang niet aan al mijn wensen, maar wel veel handiger lijkt me dan dat gele gedrocht dat ik nu heb: https://www.maxrpm.cz/mot...odeodolny-cerny-2786.html

Hebben ze ook een 50L variant van, die net wat duurder is, maar wellicht handzamer. Zou waarschijnlijk toch liever 80L hebben voor langere trips: https://www.maxrpm.cz/mot...vodeodolny-bily-2787.html

Iemand anders nog tips voor een fijne, standaard waterproof luggage om aan een sissybar te knopen? Vind het lastig kiezen allemaal :)

-EDIT- ga denk ik ook een handlebar tasje kopen. Mijn USB aansluiting van de bike werkt niet altijd even goed. Erg onhandig als je van de navigatie afhankelijk bent, en zo kan ik een powerbank aansluiten onderweg als backup. En extra storage voor een snack reep :) Wellicht is dit wat: https://www.maxrpm.cz/mot...naradi-25-litru-3919.html

[ Voor 9% gewijzigd door LankHoar op 03-08-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring met een soort opblaasbaar zadel add-on? Vraag me af of dat zorgt voor een minder pijnlijk kont wanneer je 900km snelweg rijd op een dag. Omgerekend zo'n 30 euro (hoewel het een China dropshipping achtig bedrijfje lijkt): https://dokishop.cz/produkt/wasento-sedak-na-motocykl-6223/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@LankHoar Volgens mij zoek jij gewoon een bagagerol?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 22:13
Vandaag lekker rondje gedaan. Nijkerk, Kampen, Meppel, Dwingeloo, Stegeren, Wezep, Staverden, Nijkerk. 310km

Vakantie, heerlijk!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axk6K2Vkevj5fkCXuuk1uK2zEzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4hLjlGebIouv2XmbYJGXb1Ea.jpg?f=user_large

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-05 19:34
Heeft iemand een CRF 250 L uit 2013? Vroeg mij af hoe ik mistlampen en USB het beste kan aansluiten..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• theredone51
FBTN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:42:
Vandaag lekker rondje gedaan. Nijkerk, Kampen, Meppel, Dwingeloo, Stegeren, Wezep, Staverden, Nijkerk. 310km

Vakantie, heerlijk!

[Afbeelding]
Oeh, nog een SMT! Ik heb er tegenwoordig ook 1 in de garage staan, maar daar moet ik eerst even een grote beurt op doen om hem weer verkeerswaardig te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1M9618DOTp1aUONqZErjwg5HW6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ypn0Z35MxntyUoIHh20STtps.jpg?f=fotoalbum_large

Daarom vandaag maar een rondje van +/-100 km gedaan met de Suzuki DR750 waar ik net het volledige elektrische circuit van heb vervangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D07mmNEyCU14sdScLT5xAt4QQ6g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKi9Y6oKQEHA38EHxGBWnY5S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 21:39
FBTN schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:42:
Vandaag lekker rondje gedaan. [...], Wezep, [...]
Nog gezwaaid?
* Raymond woont in Wezep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
In principe mag het een rol zijn, of een vierkante tas (waarschijnlijk praktischer qua pakruimte gezien de vorm), of iets dat recht op staat. Die rol van 20 euro heb ik al eens overwogen, maar lijkt me niet erg stevig. Houd ook niet zo van reclame wat dat betreft. En zou 80L niet net wat beter zijn?

Ik kan slecht keuze maken met dit soort dingen. Het liefst bestel ik er 3 en dan kijken wat beter bevalt. Heb al met een meetlint bij mijn bike gestaan vanavond maar hielp ook niet echt :P

Zit trouwens toch te denken ook een tent aan te schaffen en gewoon echt te kamperen de 2 dagen/nachten dat ik alleen rijd (heb al een gasbrander, pannensetje en makkelijk eten). Moet alleen kijken hoe ik dat ga meenemen. Op mijn zadel de rol, vastgemaakt aan de voorkant van de sissybar, en dan de tent aan de achterkant van mijn sissybar, op mijn spatbord?

Ben dus ook aan het kijken naar tenten. Ook alweer lastig kiezen.. Heb deze drie op het oog. De Darwin 3+ word ook aangeraden in de OP van het kampeer topic voor motors. Is duidelijk de grootste/luxe uitvoering, maar ook een stukje breder wanneer deze gepakt is (57cm), en het dubbele aan gewicht. Vraag me echter af hoeveel dat uitmaakt, gezien mijn pakrol waarschijnlijk in ieder geval even breed zal zijn (55-80cm), en sowieso mijn stuur nog breder is (iets meer dan een meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@LankHoar kijk eens door het assortiment van Kriega en Ortlieb. Beide goede merken en robuust.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:08

botoo

💀 too old to die young

LankHoar schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Met het oog op deze trip overweeg ik toch om een andere luggage te kopen, gezien die gele zak van mij onhandig is in vele opzicten, en ook nog eens opzichtelijk :P
Ik heb deze https://sw-motech.com/en/...il+bags/4052572034330.htm op mijn verlanglijstje staan voor als ik volgend jaar NL-IT ga doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@_eLMo_ ga ik doen (maar morgen, moet echt afsluiten van mezelf, heb nog wat klusjes te doen). Dank voor de tip :)
botoo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:53:
[...]

Ik heb deze https://sw-motech.com/en/...il+bags/4052572034330.htm op mijn verlanglijstje staan voor als ik volgend jaar NL-IT ga doen.
Oh deze ziet er ook gelikt uit! En erg praktische vormgeving lijkt me! Kan dat wel icm zadeltassen? Hmm...

Zie dat ze ook deze hebben: https://sw-motech.com/en/...il+bags/4052572041178.htm

Nog net wat meer ruimte, en waterproof zonder extra binnentas. Stuk goedkoper ook. Wel minder mooi en minder vakjes. Afmetingen zijn wel apart trouwens, in de breedte hetzelfde als de hoogte? Lijkt me haast onmogelijk als ik die foto bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 23:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@LankHoar Hier heb ik twee sets tassen van: http://21brothers.eu/sklep/
2 * 10L en 2 * 30L tassen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Nu online
@LankHoar ik heb misschien een iets makkelijkste motor om wat bagage mee te nemen dus mijn tips zijn misschien niet allemaal even handig voor jou.

Tent: Coleman Darwin 3+, voor mij okay weergeeft ruimte. Ik zelf, matje, slaapzak en kleren + helm en motor pak kunnen makkelijk in de slaap cabine.
Het voor tentje staan dan mijn boots, tassen en dergelijke.

Tassen: ik heb 2 kleinere goedkope waterdichte zadel tassen.
Links en rechts van mijn zadel aan een zelf gemaakt rekje.
Mijn wens is van die Moskomoto of Enduristan tassen of zo iets. Maar mijn budget is kleiner dan mijn wensen.
Tent gaat in zijn eigen tasje achter op mijn zadel/duo zit.
Ding is vaak vochtig in de ochtend dat wil je niet in de zelfde tas/rol als de rest van je spullen.

Foto voor de sfeer:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628056854-600-x-450px-IMG_20200910_192033611.jpg

Eten: ik sleepte ook altijd mijn pannen set, brander en zo mee.
Maar effectief gezien maakte ik meestal maar 1 keer zelf eten tijdens een trip van een week.
Wel dus al die tijd de pannen bij me.
Koffie wil ik wel perse zelf zetten in de ochtend dus brander en koffie zetter moet sowieso mee.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/08/1628057024-450-x-600px-IMG_20170525_073012.jpg

Oftewel schat zelf in of je echt wel wil gaan koken onderweg. Van de andere kant en compacte set pannen neemt ook niet echt heel veel ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Bommes schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:04:

Koffie wil ik wel perse zelf zetten in de ochtend dus brander en koffie zetter moet sowieso mee.

[Afbeelding]
Welke maat mokka express heb je bij je? Met de 4 kops zet je genoeg voor 2 koppen koffie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 10:36
LankHoar schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:02:
@_eLMo_ ga ik doen (maar morgen, moet echt afsluiten van mezelf, heb nog wat klusjes te doen). Dank voor de tip :)

[...]

Oh deze ziet er ook gelikt uit! En erg praktische vormgeving lijkt me! Kan dat wel icm zadeltassen? Hmm...

Zie dat ze ook deze hebben: https://sw-motech.com/en/...il+bags/4052572041178.htm

Nog net wat meer ruimte, en waterproof zonder extra binnentas. Stuk goedkoper ook. Wel minder mooi en minder vakjes. Afmetingen zijn wel apart trouwens, in de breedte hetzelfde als de hoogte? Lijkt me haast onmogelijk als ik die foto bekijk.
Topper: https://www.bartang.eu/nl...R8yzm201Z20RoCZNMQAvD_BwE

It's dogged that does it

Pagina: 1 ... 332 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.