Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 331 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.186 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:24
InZane schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 08:15:
[...]

Ik dacht 2014 of 1015. Dit is 'm iig:

[Afbeelding]

Zag trouwens dat de zadelhoogte van m'n CB1000R 828mm is. Verschil valt me dan nog wel mee eigenlijk..
Eerste generatie, die van mij is een 2. Makkelijk te zien door de koplamp die net wat anders is, de 2de generatie heeft geen kap op de kont je kijkt dus tegen het frame en de 2 heeft een kleurenschermpje. Maar nog steeds een heel dik ding! En schijnbaar is de eerste net wat ruwer als de 2de of 3de generatie.

Vergis je niet, die paar cm is stiekem best veel voor je gevoel.. en de vorm van het zadel doet ook veel :)

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 11:15
Vandaag geslaagd voor mijn AVD *O* oOo

Bij de gemeente aanvraag ingediend, zitten ze gewoon vol.
Nu maar na mijn vakantie de aanvraag indienen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

"En nu in de haven nog snel even voldoende stuwadoors vinden om dat bootje snel 'los' te kunnen maken van z'n vracht" 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51

13art

Moderator Mobile
Kalevandaal schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:51:

Gefeliciteerd!
En nu snel een motor uitzoeken :9

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:19:
[...]

Gefeliciteerd!
En nu snel een motor uitzoeken :9
Jij gaat de volgende ronde ook gewoon voor ALLES IN ÉÉN KEER (y)

Gewoon 'ff' aftikken én vervolgens op je eigen motorfiets opstappen d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 29-07-2021 19:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Will_M schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:21:
[...]

Jij gaat de volgende ronde ook gewoon voor ALLES IN ÉÉN KEER (y)

Gewoon 'ff' aftikken én vervolgens opstappen d:)b
Laten we het hopen... Van de huisarts propranolol voorgeschreven gekregen dus dat zou al wat moeten schelen. Eerst nog even 3 lesjes en dan weer AVB in de herkansing hopelijk zonder teveel aan zenuwen (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:54
*knip*Verkoop via het forum is niet toegestaan, daarvoor is de Vraag & Aanbod overig bedoeld. *knip*

[ Voor 82% gewijzigd door deepbass909 op 31-07-2021 13:36 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

13art schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:24:
[...]

Laten we het hopen... Van de huisarts propranolol voorgeschreven gekregen dus dat zou al wat moeten schelen. Eerst nog even 3 lesjes en dan weer AVB in de herkansing hopelijk zonder teveel aan zenuwen (y)
Als zelfs een 'Dumb-Ass' als ondergetekende ooit al een getekend 'stempeltje' bij 'A" op z'n rijbewijs heeft kunnen krijgen (in 1990).... :P

Wat ik er mee wil zeggen: Maak je zelf niet drukker dan noodzakelijk, je ként en beheerst de AVB oefeningen vanuit de lessen en die dingen zijn niet(s) anders tijdens een examen waarbij er toevallig ook nog een 'extra' persoon staat te kijken naar jouw aangeleerde kunsten.

Of wil ik er mee zeggen dat ik tégen het gebruik van kalmerende middelen ben op het moment dat ze in een verkeerssituatie gebruikt worden....??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

*knip*Reactie op verkoop-post*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door deepbass909 op 31-07-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Will_M schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:33:
[...]

Of wil ik er mee zeggen dat ik tégen het gebruik van kalmerende middelen ben op het moment dat ze in een verkeerssituatie gebruikt worden....??
Er is nogal een verschil tussen benzo's (in de volksmond als kalmerende middelen geduid, cat III) of beta blokkers (die normaal gesproken gebruikt worden om de hartslag en bloeddruk te verlagen. Cat I).

Die eerste wil je liever niet in het verkeer hebben (tenzij iemand ze langdurig gebruikt en geen sederende effecten er meer van merkt), die tweede hebben in principe geen nadelige invloed op de verkeersdeelname maar om zeker te zijn wordt geadviseerd om van tevoren dit eerst uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 14:44
13art schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 19:40:
[...]

Er is nogal een verschil tussen benzo's (in de volksmond als kalmerende middelen geduid, cat III) of beta blokkers (die normaal gesproken gebruikt worden om de hartslag en bloeddruk te verlagen. Cat I).

Die eerste wil je liever niet in het verkeer hebben (tenzij iemand ze langdurig gebruikt en geen sederende effecten er meer van merkt), die tweede hebben in principe geen nadelige invloed op de verkeersdeelname maar om zeker te zijn wordt geadviseerd om van tevoren dit eerst uit te proberen.
Dat uitproberen, dat is dan wel spannend... Hoe doe je dat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
Thanks All voor jullie reacties.
Als ik het roze papiertje in bezit heb (zal wel september worden) eerst een paar ritten doen via Motoshare.
Ben er nog niet uit wat ik zou willen bezitten :+
Hkuit schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:41:
[...]

Gewoon, Grand Turismo aanzetten op je PlayStation :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hkuit schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 01:41:
[...]

Hoe bedoel je?
Je probeert eerst de propranolol uit om te zien wat het met je doet en of je last van bijwerkingen hebt. Dat wil je natuurlijk niet hebben tijdens je examen. Daarom eerst een keer proberen.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een motorgerelateerd verjaardagscadeautje gehad, Cookiemonster-helmcover :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVKPmklTmdNoiaRWm213guuDt2A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3682BhmEBLGtMXfW5iBc9h31.jpg?f=user_large

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Chakotay schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 07:13:
Ik heb een motorgerelateerd verjaardagscadeautje gehad, Cookiemonster-helmcover :+

[Afbeelding]
Haha geniaal. En van harte natuurlijk. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

[Afbeelding]
Nice! Gefeliciteerd man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:02

[Afbeelding]
En dat terwijl gisteren de stem van koekiemonster overleden is. :/
https://nos.nl/l/2391489

Gefeliciteerd trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Thanks allen *O*

@Jolke hmz, dat had ik nog niet eens gezien. Extra reden om een rondje met dat ding te gaan rijden vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20

4x2

lộn xộn quá

Je shirt staat in spiegelbeeld :p
En gefeliciteerd !

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 15:30
Kalevandaal schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:51:

Past, je kan ook naar een rdw erkende fotograaf voor vernieuwing van je rijbewijs, hoef je niet te wachten tot je gemeente tijd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Remcoder die kende ik ook niet, handig :) Kan wel maar bij een stuk of 30 gemeentes zo te zien, hier staat een lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:42
Vrijdag schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:42:
[Afbeelding]

Omdat de Alpine dopjes die ik nu heb gewoon niet genoeg dempen had ik een tijdje terug zo'n test pakket besteld. Deze twee doppen vond ik het prettigst zitten en werken. Nu kan ik weer even mee vooruit :)

@R0y. als Venray kan, dat is ook een leuk circuit. Best compact en technisch.

[YouTube: Raceway Venray motor circuit training]

Voor een impressie :) (niet mijn opname)
Hoe zachter de dopjes hoe beter is mijn ervaring. Ik heb EAR Soft Yellow Neon en die dempen erg goed en drukken niet in mijn oor. En sluiten daardoor ook goed af.
Demping: H=34, M=34, L=31, SNR=36

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:39

mphilipp

Romanes eunt domus

BMW heeft gisteren het mes in de rug van Harley Davidson nóg een keer omgedraaid :+

De R18 krijgt een Bagger uitvoering en een Transcontinental. Beiden doen mij heel erg aan een Harley denken. Ik vind die Transcontinental wel wat. Zou een mooie opvolger voor de wegversperring zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gkvhbbmc1Dz5bbjnDuwA7jgg56g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nlNATxeJT8cIOjaqXFQIk3DC.webp?f=fotoalbum_large

Ik ben alleen niet helemaal zeker of ik dat dashboard mooi vind. Misschien in het echt een keer bekijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCD2FQBUunFOBdQAeJBGs5r9ZBc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/upT4Vd0rPhEQyX89WCcYm5yY.webp?f=fotoalbum_large

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Vrijdag

De Zwarte

JipJapGoedje schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Hoe zachter de dopjes hoe beter is mijn ervaring. Ik heb EAR Soft Yellow Neon en die dempen erg goed en drukken niet in mijn oor. En sluiten daardoor ook goed af.
Demping: H=34, M=34, L=31, SNR=36
Ja die heb ik ook geprobeerd (zaten in die sampleset) maar vond ze voor mij niet zo lekker zitten. Die Contour's zijn een beetje gevormd en die oranje zijn wat ruwer. Daardoor bleven die bij mij wel goed zitten. Omdat ik een vrij kleine gehoorgang heb vielen er al een hoop doppen af. Zeker die klassieke dikke cylinders vond ik echt niks.

Heb nog wel gedacht aan otoplastieken, maar ik vind dit eigenlijk ook wel best :)

En gefeliciteerd @Chakotay *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8pa1IFIZzfigQwz3A-s_P_hXOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLV8iximcncy5iAV12T0QdSo.jpg?f=fotoalbum_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag oeh, dat is nog eens een mooi cadeau, waar kan ik die afhalen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:57
mphilipp schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:58:
BMW heeft gisteren het mes in de rug van Harley Davidson nóg een keer omgedraaid :+

De R18 krijgt een Bagger uitvoering en een Transcontinental. Beiden doen mij heel erg aan een Harley denken. Ik vind die Transcontinental wel wat. Zou een mooie opvolger voor de wegversperring zijn.
[Afbeelding]

Ik ben alleen niet helemaal zeker of ik dat dashboard mooi vind. Misschien in het echt een keer bekijken.
[Afbeelding]
Best een vet ding eigenlijk :D Hij nodigt bijna uit om achterop i.p.v. voorop te gaan zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:12
Mitssz schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:43:
[...]

Zondag gaan wij weer, maar dan naar PVI 8)
Ahh leuk, ja ik ga ook naar PVI, 's ochtends of 's middags?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:59

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ik kan alleen maar deze smiley in het dashboard zien: :D

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:09:
@Vrijdag oeh, dat is nog eens een mooi cadeau, waar kan ik die afhalen? :+
Op internet :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:06

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toch wel wat stijlkenmerken van de oer-BMW

Afbeeldingslocatie: https://inspirationseek.com/wp-content/uploads/2015/10/BMW-R32-1923-Pictures-720x340.jpg

Al blijft het niet mijn soort koekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Joris748 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:23:
[...]

[Afbeelding]

Inderdaad, 2 wielen en ook hetzelfde embleem :+

Verder ook niet mijn soort koekje hoor, maar ik zou best weleens weten hoe het rijdt. Gewoon voor de gein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Joris748 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:23:
[...]

[Afbeelding]

Wow, die kardan... :)
Vrijdag schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:59:
[...]

Ja die heb ik ook geprobeerd (zaten in die sampleset) maar vond ze voor mij niet zo lekker zitten. Die Contour's zijn een beetje gevormd en die oranje zijn wat ruwer. Daardoor bleven die bij mij wel goed zitten. Omdat ik een vrij kleine gehoorgang heb vielen er al een hoop doppen af. Zeker die klassieke dikke cylinders vond ik echt niks.

Heb nog wel gedacht aan otoplastieken, maar ik vind dit eigenlijk ook wel best :)

En gefeliciteerd @Chakotay *O*

[Afbeelding]
Mooi rood is niet lelijk, en dat geldt niet alleen voor een Duc. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie zó voor me dat dit een van de 'standaard' politie-motoren gaat worden in de VS. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-08 21:58

[Afbeelding]

[Afbeelding]
:r :r :r :r :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:40

botoo

💀 too old to die young

Gisteren stond zo'n R18 bij de (BMW) dealer, ik vond 'm in het echt minder lelijk dan op de plaatjes, had meer een echte klassieke uitstraling. Wel is 'ie best klein dus die bagger uitvoering zal er ws als een dwerg uitzien naast een Harley bagger.

Het lijkt er op dat mijn speurtocht naar een fijn en passend zadel eindelijk voorbij is.
Het orginele Harley zadel wat op mijn Sportster zat was weliswaar mooi om naar te kijken maar veel te week om lang op te zitten en vanwege de 'kuil' die er inzit is er maar één zitpositie mogelijk zonder mogelijkheid om een beetje te schuiven.
Toen een ripoff van Rough Crafts gekocht, klein, smal en spijkerhard met de imho goede old school uitstraling. Dat harde vind ik fijn, op een hard zadel kan ik uren zitten zonder een 'dove' kont te krijgen maar een bijkomend probleem is dat als ik met oordopjes rijd dat de resonantie van de motor en het wegdek enorm doordreunt (alsof je buren in de muur zitten te boren). Aangezien ik vrijwel altijd met oordopjes rijd was dat dus nogal ongewenst dus bij Tijgerleathers geweest om er ander schuim in te laten plaatsen maar dat hielp niet. Bezig geweest met het zadel meer dempend te monteren wat wel een beetje hielp maar lang niet genoeg en er onstaond daardoor een lelijke kier onder het zadel.
Dus op zoek naar een Le Pera die de trillingen goed dempt en de lijnen van de motor netjes volgt zonder gelijk op een voluptieus bankstel te lijken. Le Pera heeft een enorme lijn van zadels dus een keus was makkelijk maar dan blijkt dat le Pera nogal leveringproblemen heeft die tot wel 9 maanden op kan lopen en mijn keuze was inmiddels niet meer leverbaar. Vervolgens blijkt dat alle potentiele leveranciers in NL en EU in dezelfde vijver zitten te vissen als ze iets willen leveren, ergo: niet te vinden.
Dan vind ik (in de aanbieding notabene) bij Harleyplaets een ander model Le Pera wat me ook wel aanstaat, een beetje een kruising wat ik wilde en de Rough Craft die ik had. Gekozen voor een 'smooth' versie en dat zadel staat niet alleen heel erg fraai en slank maar zit ook redelijk hard, toch uiterst comfortabel en geeft de trillingen minimaal door naar mijn oren. * botoo happy :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4A5s_TtathR-wa3kLdEssYsIX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhJZETeQqgxWQ7nY2upDcjhp.jpg?f=fotoalbum_large
vlnr Rough Cralft, Le Pera Streaker Solo, orgineel HD

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:40

botoo

💀 too old to die young

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sq-iovOI1LB94hCaqxPeCmxKGTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dT369oR4ueWjODUpAgbDKq55.jpg?f=fotoalbum_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:01
Plof schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:13:
[...]

Ahh leuk, ja ik ga ook naar PVI, 's ochtends of 's middags?
Dit keer 's ochtends, over 2 weken 's middags :D

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-08 08:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hij lijkt een beetje zo te staan:
Afbeeldingslocatie: https://img-9gag-fun.9cache.com/photo/a249r2Z_460s.jpg
Dashboard vind ik opzich wel mooi, heb niet zo veel met de TFT's (wel voor navi, ideaal), doe maar een paar ronde tellers. Maar die 12V-plug hadden ze wel netter weg mogen werken hoor... En die speakers zeggen ook wel op welke markt ie gericht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

NLDViane schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:36:
[...]
En die speakers zeggen ook wel op welke markt ie gericht is :+
In feite is die hele lijn puur op Amerika gericht. Maar op een of andere manier vinden we dat hier ook prachtig. Ik ben benieuwd naar de verkoopcijfers. Harley is ook niet goedkoop dacht ik, maar ik heb weinig idee van prijzen. Ik schrok alleen toen ik in de configurator op €45k uit kwam voor een Transcontinental met een paar leuke opties (oké....alle opties 8) )

Persoonlijk vind ik 'm er erg cool uit zien. Uiteraard een smaakkwestie. Maar voor die prijs laat ik 'm staan, anders heb ik geen geld meer voor benzine :+ Onderhoud is denk ik wel goedkoper als voor de K. De motor is beter bereikbaar zonder alle TupperWare. Heeft dat 1800 blok ook een 'normale' koppeling?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:26

[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet eruit als een machtige toermachine, Maar dat boxer1800 blok blijft een probleem qua zithouding op dit soort modellen. Je kunt je benen niet kwijt als je normaal of langer dan normaal postuur hebt.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

harley schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:14:
[...]
ziet eruit als een machtige toermachine, Maar dat boxer1800 blok blijft een probleem qua zithouding op dit soort modellen. Je kunt je benen niet kwijt als je normaal of langer dan normaal postuur hebt.
Ik ben benieuwd. Nog nooit op een R18 gezeten. Op de GSA is het iig geen probleem.
Ze hebben voor deze modellen trouwens een grappig alternatief voor highway pegs bedacht: een soort rekjes bovenop de cilinders. Daar kun je dan je benen op leggen. Je ziet het voorbij komen in dit promo filmpje:

Vanaf ongeveer 1 minuut komt er een voorbij met zijn benen op dat rekje. Of dat comfortabel zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 13:50

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Een keertje op een gewone R18 gereden maar als je de 6 in lijn gewend bent is die mega boxer echt een tractor! Als je van een HD afkomt valt het wellicht mee, voor mij echter absoluut onverteerbaar. En de zitpositie was ook veel te laag voor mij, maar dat kan komen door het custom zadel dat er op zat.

Een wegversperring is het zeker, en met Amerikaanse proporties, en als het je smaak is zeker een keertje uittesten, absoluut een beleving die R18! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

mkrmr schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Een wegversperring is het zeker, en met Amerikaanse proporties, en als het je smaak is zeker een keertje uittesten, absoluut een beleving die R18! :')
Dat lijkt mij ook. Ik heb ooit in de VS een dag of drie op een Road King Classic (geloof ik, zo'n grote met koffers enzo) gereden. Was leuk, maar dat blok was echt niet te vergelijken met een boxer. Ik gaf een keertje gas op een stukje highway en ik ging om en nabij de 100, maar het was net alsof dat zijn maximum was. Tenminste, dat idee kreeg ik.
Toch lijkt het me leuk om zo'n bak een keer te proberen. Het lijkt redelijk lomp, maar dat zal in de praktijk reuze meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Zeker als je de amerikaanse politie gymhkana wedstrijden ziet. _/-\o_

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:43
Mijn vriendin had afgelopen week bij de dealer nagevraagd of haar Monster 797 een quickshifter (zowel omhoog als omlaag) ondersteund maar kennelijk ondersteunt de 797 geen autoblipper / quickshifter omlaag. Helaas, was anders wel een leuke upgrade geweest :)

Wel een vraag uit nieuwsgierigheid, mijn vriendin heeft de neiging om bij het remmen altijd eerst de koppeling in te trekken en daarna de rest van de handelingen te doen. Dit zorgt er dus voor dat ze regelmatig met getrokken koppeling rolt. Nu heb ik haar er ondertussen vanaf dat ze dit in bochten doet, maar het zit er nog niet 100% in dat de koppeling eigenlijk alleen gebruikt moet worden bij het schakelen. Zowel in de auto als op de motor is het haar bij haar rijlessen geleerd dat je -altijd- eerst ontkoppelt en ook net zo lang blijft ontkoppelen totdat alle andere handelingen klaar zijn. Zijn er meer mensen die dit op dezelfde manier doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:11
Ik wil wel eens lui doen en bij een rotonde bijvoorbeeld de koppeling in knijpen een versnelling omlaag en door de koppeling op te laten komen vertragen tot de gewenste snelheid en dan de koppeling los en weer gas open zetten.

Ik vind sowieso dat bij de meeste 2 cilinders het remmen op blok een heerlijk lui bezigheidje, ook lekker omdat je rev matching oefent.

Ik denk dat je vriendin het fijn vind dat de motor met koppeling en rem en gas wat minder schokkerig is?
Voor de rest lijkt het me niet logisch om vrij te rollen omdat je juist bij gas bij dan weer een tik op het achterwiel krijgt als de ketting even aanspant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bij mij werd er in gehamerd dat ik klaar moest zijn vóór de bochten dus vertraagd, teruggeschakeld (en koppeling al weer los), positie gekozen... Dan de bocht nemen en bij het uitkomen rustig het gas weer er op.
Zo houd je de motor door de hele bocht ook trekkend en daarmee veel stabieler.

Bij vertragen ontkoppel ik pas vlak voordat de motor onder toeren begint te komen. Vrij laat dus.

Vreemd dat juist bij motorrijlessen iets anders wordt beweerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 23:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@UTwizard ze remt alsof iedere remactie een noodstop is?
In Duitsland zijn de vereisten voor het rijbewijs toch hetzelfde als in de rest van de EU?

In het begin reed ik te veel met getrokken koppeling, het gaf mij niet het gevoel dat ik in controle was.
Dus wat @DrivinUCrazy zegt, voor iedere bocht op tijd in de juiste versnelling met trekkende motor en ook bij snelheid verminderen door de versnellingen heen om af te remmen.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1337
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2024
Het is alsof mijn instructeur weer hoor :) klaar voor de bocht, op tijd terugschakelen en zoveel mogelijk met trekkende motor rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Zijn er mensen die een MT09 custom zadel kunnen aanraden? Ik krijg echt last van mijn reet als ik op 1,5 uur op dat ding zit (Met pauze).
Overigens is het misschien ook wel prettig om wat hoger te zitten met mijn lengte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Ik heb vanmiddag wat gereden met die cookiemonster-helmmuts, viel me nog mee hoeveel ventilatie er nog over was :) We jammer dat de opening eigenlijk net te smal is, de uiterste hoeken van het vizier zijn geblokkeerd. Dat is wel minder ideaal natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 22:13
Booyaa schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:16:
Zijn er mensen die een MT09 custom zadel kunnen aanraden? Ik krijg echt last van mijn reet als ik op 1,5 uur op dat ding zit (Met pauze).
Overigens is het misschien ook wel prettig om wat hoger te zitten met mijn lengte.
Even naar Kommer motors in Kootwijkerbroek met je wensenlijstje.

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44
Chakotay schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:52:
Ik heb vanmiddag wat gereden met die cookiemonster-helmmuts, viel me nog mee hoeveel ventilatie er nog over was :) We jammer dat de opening eigenlijk net te smal is, de uiterste hoeken van het vizier zijn geblokkeerd. Dat is wel minder ideaal natuurlijk.
ik zou zelf niet zo snel met zo'n helm cover rijden, maar van harte gefeliciteerd in ieder geval!!!

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:56
Chakotay schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:52:
Even de schaar er in is dan misschien een oplossing :*)

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@mr_zippey ik ga het zeker niet dagelijks gebruiken, maar leuk voor soms een kort ritje e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Booyaa schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 21:16:
TIjgerleathers can er eentje voor je op maat maken :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-08 11:52

M14

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:09:
Bij mij werd er in gehamerd dat ik klaar moest zijn vóór de bochten dus vertraagd, teruggeschakeld (en koppeling al weer los), positie gekozen... Dan de bocht nemen en bij het uitkomen rustig het gas weer er op.

Bij vertragen ontkoppel ik pas vlak voordat de motor onder toeren begint te komen. Vrij laat dus.

Tijdens het remmen terugschakelen, op de koppeling het achterwiel mee laten remmen in insturen tegelijkertijd, dat allemaal gaat prima 8) d:)b

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shFWN4yBRIYrY3IkQ3KuF6ueAbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GbSDqDbYmbk1tMzGpKCdFctU.jpg?f=fotoalbum_large

Project "hopelijk minder last van mn reet" is onderweg :+
Voorbereiding: 0,0
Corona gerelateerde hallucinaties: veel
Gereedschap: veel
Juiste gereedschap: weinig

leeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN

I took the blue pill…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UTwizard
  • Laatst online: 11:43
kneusteun schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:34:
Ik denk dat je vriendin het fijn vind dat de motor met koppeling en rem en gas wat minder schokkerig is?
Voor de rest lijkt het me niet logisch om vrij te rollen omdat je juist bij gas bij dan weer een tik op het achterwiel krijgt als de ketting even aanspant?
Dat is het niet, ze kent vanuit haar rijlessen gewoon niet anders dan dat de juiste manier zou zijn. Sinds ze het anders probeert aan te wennen geeft ze ook aan dat het juist fijner en vertrouwder rijdt.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:09:

Ook toen ze haar rijbewijs B heeft gehaald in Duitsland (15+ jaar terug) heeft ze het kennelijk al op dezelfde manier geleerd om altijd als eerste te ontkoppelen. Het is dus niet iets specifieks voor de motorlessen, ook in de auto wordt het kennelijk zo geleerd.
Grubeater schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:21:
@UTwizard ze remt alsof iedere remactie een noodstop is?
Wat betreft koppelen wel ja. Bijvoorbeeld van 80 terug naar 50 is voor haar: Koppeling in, afremmen naar 50, schakelen, koppeling laten komen. Het kan dus maar zo zijn dat ze dan een seconde of 10-15 met getrokken koppeling rolt.
In Duitsland zijn de vereisten voor het rijbewijs toch hetzelfde als in de rest van de EU?
In grote lijnen zijn de vereisten hetzelfde, het is me wel opgevallen dat sommige bijzondere verrichtingen wel anders zijn. Of eigenlijk, wij hebben bijzondere verrichtingen die ze in Duitsland niet kennen. Het achtje bijvoorbeeld.
Dus wat @DrivinUCrazy zegt, voor iedere bocht op tijd in de juiste versnelling met trekkende motor en ook bij snelheid verminderen door de versnellingen heen om af te remmen.
Yep, zo doe ik het zelf ook.

Nou ja, het is in ieder geval goed om te weten dat ik niet zelf gek ben, maar aangezien ze het dus zoweel bij rijbewijs A als B van verschillende rij instructeurs heeft geleerd, vraag ik me af hoeveel mensen er nog meer zijn die zo rijden. Als je gaat Googlen lees je er ook heel veel discussies over kwam ik achter. Wij gaan in ieder geval gewoon verder oefenen om het weer af te leren, maar als je het al bijna 20 jaar "verkeerd" doet kost dat even wat tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:46

Youk

Volvo For Life

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Nu online
Suzuki, meh. Maar dat ligt meer aan mij.

Verder vind ik dat er met 96pk ook niet echt veel uit zo'n 1000cc komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Suzuki heeft mooie fietsen, maar dit lijkt wel een beetje een budget kawa, en ik vind kawa al budget ogen vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UTwizard schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 16:30:
Zowel in de auto als op de motor is het haar bij haar rijlessen geleerd dat je -altijd- eerst ontkoppelt en ook net zo lang blijft ontkoppelen totdat alle andere handelingen klaar zijn. Zijn er meer mensen die dit op dezelfde manier doen?
Wat raar. Je schakelt toch per versnelling terug en schakelen (dus ook koppelen) doe je eigenlijk 'zo snel mogelijk'. Niet als een wildeman natuurlijk, maar gewoon koppelen, schakelen en weer ontkoppelen. Niet de hele tijd op de koppeling blijven hangen. Dat ik ook helemaal niet veilig of handig. Je moet gewoon zorgen dat je te allen tijden tractie hebt op je achterwiel. Zo kun je met de motor bijvoorbeeld ook makkelijker corrigeren als je de bocht niet helemaal lekker neemt. Kan wel eens gebeuren en dan kun je snel even gas bij geven of terugnemen. Met de koppeling in, heb je weer een extra handeling en dat maakt het alleen maar listiger. Ja, ik weet dat 'iedereen' roept dat je niet gas mag bij geven of minderen in een bocht, maar ik doe dat wel eens. Niet vaak natuurlijk, en ook niet als een dolle. Gewoon met beleid en gevoel, dan is er niets aan de hand.

Maar wat een vage instructeurs dat ze zoiets aanleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja, beetje vreemde manier van leren auto / motorfiets rijden hanteren ze daar. Juist in een land waar ze ook nogal wat natuurlijke hoogteverschillen kennen zou je verwachten dat ze juist de motor zoveel mogelijk het 'remwerk' laten verrichten op het moment dat dat gewoon goed kán.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN

I took the blue pill…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• theredone51
  • Laatst online: 01-09 07:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:13

Secsytime

Automagisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
Remcoder schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 08:49:
[...]

Past, je kan ook naar een rdw erkende fotograaf voor vernieuwing van je rijbewijs, hoef je niet te wachten tot je gemeente tijd heeft ;)
Thanks, wist ik ook niet.
Maar bij het lijstje van @Chakotay zag ik dat mijn gemeente niet meedoet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Will_M schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:44:
Ja, beetje vreemde manier van leren auto / motorfiets rijden hanteren ze daar. Juist in een land waar ze ook nogal wat natuurlijke hoogteverschillen kennen zou je verwachten dat ze juist de motor zoveel mogelijk het 'remwerk' laten verrichten op het moment dat dat gewoon goed kán.
Precies. En ik moet zeggen dat ze mij het met motorrijles (pas toen ik 27 was geloof ik) niet eens hebben moeten uitleggen. Ik reed voor ik motor reed al brommer (een échte, dus met versnellingen 8) ) en ik deed het gewoon altijd zo omdat het ook het meest natuurlijk aanvoelt. Ook met autorijles hebben ze me dat nooit echt expliciet hoeven vertellen. Coasten op de koppeling is gewoon niet hoe je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageBrother
  • Laatst online: 23-08 10:36
Luxe, duurdere uitvoering van een T7. Ben benieuwd of dit een succes wordt. Als je de T7 te krijg vind en niet gelijk naar een Africa Twin/GS wilt kijken is dit misschien wel wat.

It's dogged that does it

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Lord_T
  • Laatst online: 26-08 22:59
Morgen hopelijk Noordkaap 😁😁 dat wil zeggen, zit er 20km vandaan maar bij pleuris weer zoals vandaag ga ik er niet heen 😉.

Wel cool, was mannetje hier uit Friesland op een brommertje uit 1967... Met dubbel tankje erop 😁.
Zijn navi was een kaart en zijn telefoon een nokia zonder kleurenscherm nog 😁. Tja ouderwetse middelen....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Secsytime schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:00:
[...]

Net zo teleurstellend als de RS660 en Tuono 660 :P
Waarom zijn de Tuono 660 en RS660 teleurstellend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Volgens mij worden die 660’s wel
Goed ontvangen toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

NLDViane schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:49:
[...]

Waarom zijn de Tuono 660 en RS660 teleurstellend?
Ze zijn het allemaal net niet..

Neem de Tuono nou als voorbeeld. Prijs is vergelijkbaar met een Street Triple R (Tuono is duurder).
  • 95 pk vs 118 pk
  • 67 nm vs 77 nm
  • Gewicht is vergelijkbaar.
  • Tuono heeft ook een enorme dip in de powerband.
  • Voor de IMU moet je nog eens € 450 bijbetalen bij de Tuono.
  • 15 liter vs 17,3 liter tank.
Edit: Ik vind het een prachtige motor hoor, maar persoonlijk zou ik voor de Triumph gaan. (jaja bias, ik heb ook een 675 :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Secsytime op 01-08-2021 23:29 ]

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Lord_T
Aangekomen en ben niet de enige lol...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PsdAtb9fNG4dWc8-pddQAUQA6w0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F6QZIy8K7Z6H0MgYz7Ozj7D8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O4738lhQaN2qAfoOg2DXokYPewM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iO0zBd6E8ayEunzuN4W4GqyO.jpg?f=fotoalbum_large

En omdat het kan: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3RSnY49pNK_-PdsmDjIJ25htdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J4ZgPEnEnqg9nZMycO6sv1r.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta7rbAeSEElyKdSIpFvq7ATP-Kc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bstis49d26RHH25J8WQuaKyZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_T op 02-08-2021 10:32 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:59
Zo, twee weken vakantie gehad, waarvan één weekend in de Ardennen :)
Vrijdag heen, heerlijk weer. Mooie route door Duitsland gereden, snelweg om Aken heen gepakt en net na Verviers er weer af.
Mijn tweedehands TomTom Rider had een prachtige kronkelroute gemaakt richting Vielsalm. Onderweg zagen we nog wel de enorme schade die de overstromingen hadden gemaakt.

Zaterdag begon met regen, veel regen... pas om 14.00 uur zijn we op de motor gestapt. Het doel was richting Bouillon, maar daar was het weer erg slecht. Dan toch maar (weer) richting Luxemburg en dat was eigenlijk prima te doen, op sommige natte wegen na.
Vielsalm -> Houffalize -> Wilz -> Vianden -> Dasburg -> Vielsalm, geen enkele hoofdweg gepakt, behalve het laatste stukje ivm wederom regen.

De zondag weer terug, ook binnendoor, maar niet door Duitsland maar richting Vaals en daar omhoog. Prachtig weer gehad :)

De TDM was helemaal in z'n element, de Scarver van mijn vrouw ook. Goede keuzes geweest :D

Zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen :)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Kars schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:13:
Zo, twee weken vakantie gehad, waarvan één weekend in de Ardennen :)
Vrijdag heen, heerlijk weer. Mooie route door Duitsland gereden, snelweg om Aken heen gepakt en net na Verviers er weer af.
Mijn tweedehands TomTom Rider had een prachtige kronkelroute gemaakt richting Vielsalm. Onderweg zagen we nog wel de enorme schade die de overstromingen hadden gemaakt.

Zaterdag begon met regen, veel regen... pas om 14.00 uur zijn we op de motor gestapt. Het doel was richting Bouillon, maar daar was het weer erg slecht. Dan toch maar (weer) richting Luxemburg en dat was eigenlijk prima te doen, op sommige natte wegen na.
Vielsalm -> Houffalize -> Wilz -> Vianden -> Dasburg -> Vielsalm, geen enkele hoofdweg gepakt, behalve het laatste stukje ivm wederom regen.

De zondag weer terug, ook binnendoor, maar niet door Duitsland maar richting Vaals en daar omhoog. Prachtig weer gehad :)

De TDM was helemaal in z'n element, de Scarver van mijn vrouw ook. Goede keuzes geweest :D

Zal binnenkort nog wel wat foto's plaatsen :)
Lekker man :) Overnacht in Vielsalm?

It's dogged that does it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Lord_T zo, flink druk daar :) Kom je ook continue auto's / motoren tegen onderweg, of was het nog wel een beetje uitgespreid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
Chakotay schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:15:
@Lord_T zo, flink druk daar :) Kom je ook continue auto's / motoren tegen onderweg, of was het nog wel een beetje uitgespreid?
Viel overal erg mee, maar ik had verre van een directe route met nu 4250km ofzo van Amsterdam

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kars
SavageBrother schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Lekker man :) Overnacht in Vielsalm?
Jep, bij Baton Rouge :)

Grappig weetje; precies 15 jaar geleden kwam ik daar voor het eerst, met destijds een vriendin van me, wat in dat weekend mijn vriendin werd en inmiddels al weer 8 jaar mijn vrouw is :)
Hetty heeft ons een beetje gekoppeld zeg maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SavageBrother
Kars schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

Jep, bij Baton Rouge :)

Grappig weetje; precies 15 jaar geleden kwam ik daar voor het eerst, met destijds een vriendin van me, wat in dat weekend mijn vriendin werd en inmiddels al weer 8 jaar mijn vrouw is :)
Hetty heeft ons een beetje gekoppeld zeg maar :)
Ha lache man. Twee jaar geleden ook geweest, leuk plekkie. Toevallig 4 weken terug nog langs gekomen op de terugweg vanuit Luik. Volgend jaar misschien weer eens buurten daar.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 13:50

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Chakotay schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:15:
Je komt er wel andere auto's, motoren en vaak ook campers tegen, maar het was er erg leeg en rustig toen ik er was. https://nordkapp.kystnor.no/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
Secsytime schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:24:
[...]

Ze zijn het allemaal net niet..

Neem de Tuono nou als voorbeeld. Prijs is vergelijkbaar met een Street Triple R (Tuono is duurder).
  • 95 pk vs 118 pk
  • 67 nm vs 77 nm
  • Gewicht is vergelijkbaar.
  • Tuono heeft ook een enorme dip in de powerband.
  • Voor de IMU moet je nog eens € 450 bijbetalen bij de Tuono.
  • 15 liter vs 17,3 liter tank.
Edit: Ik vind het een prachtige motor hoor, maar persoonlijk zou ik voor de Triumph gaan. (jaja bias, ik heb ook een 675 :P )
Ah, ik had de prijzen verkeerd zitten, dacht dat de Tuono rond de 10k zat in plaats van 12k, dat verandert de zaak aardig. Volgensmij werd ie lijnrecht tegenover de Street Triple S gezet (10.800,- ook 660cc/95pk voor de Australische A2 variant, 35kW mogelijk voor de Europese A2), en dan krijg je voor 1200,- meer dus rondom instelbare vering, TFT scherm, meer rijmodi, cruise control... Dat is hetzelfde praatje als de oude Street Triple 675 tegen de 675 R, daar zat ook 1200 verschil tussen en kreeg je alleen instelbare vering voor terug.

Over de dip in de vermogenskromme kunnen we heel kort zijn: dat heeft vrijwel elke motor omdat rond die toeren het geluid/uitstoot word gemeten. Zelfs onze Street Triples hebben daar last van, al merk ik het persoonlijk niet heel erg.

Maar de Street Triple 765 R geeft meer bang-for-the-bucks, dat ben ik met je eens. Meende me te herinneren dat het complete Aprilia electronica-pakket er af-fabriek bij zat volgens de perspraatjes, maar dat blijken dus (dure) opties te zijn (multimedia via TFT, quickshifter, IMU)...
kneusteun schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:24:
Volgens mij worden die 660’s wel
Goed ontvangen toch
Qua looks zeker, maar als ze zichzelf uit de markt prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:47

Wootlock

Evilution

:X

Lijkt een beetje op de nieuwe MT's van Yamaha.. een Duke zeker niet imo

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:59
Wootlock schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

Dacht ik ook meteen. Als dit maar niet de nieuwe trend wordt :r

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Laatst was mijn V7 bij de dealer voor beurt en MOT, en op dat moment werd er net een doos afgeleverd:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/225534930_10165704205410088_9001636442696884026_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_eui2=AeFRs8HM3M_vVdXmJzCbh3aTaNIx1ARAW2Fo0jHUBEBbYbnrCzWyhhtmztYHlAK-rww&_nc_ohc=ztATeWWLECUAX_y-8DA&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=2c63d7666f67ecf9c144e50e3e173972&oe=612D9B3C
En 'rosso Uluru' V85TT.

Gister rijd ik bij mij in de stad (dealer is 20km verderop in andere stad) en ik zag bij stoplicht een rood/witte V85TT met een 2021 nummerplaat mijn pad kruisen.. mmm zou dat dezelfde zijn?? ik was van plan om rechtdoor te gaan maar besloot af te slaan om te kijken of ik hem bij kon halen..
Endje verderop bij stoplicht had ik hem bij gehaald en vroeg of hij hem bij die dealer gekocht had.. ja dus.. nou dan heb ik een leuke foto voor je :)
Bij de eerste afslag even gestopt voor een praatje en een foto 8)
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr8-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/225636619_10165704205510088_3605748697679232052_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-3&_nc_sid=b9115d&_nc_eui2=AeF75XjdvhHrmsv_b0NZAX3E6SMi2pgP_kzpIyLamA_-TKSa-lXc4Ov4R3wCY37PLmM&_nc_ohc=udJskaV_l7UAX9ubRvv&_nc_oc=AQm-0K_rHFQ2DTNGARHDDzizlddaMm-vKaoZ16YPbv-HgGmdCSbi63U_mUVLPOFiXOA&_nc_ht=scontent-lhr8-1.xx&oh=c192515a4a2348a7affa7b828268d999&oe=612F261E
Het was idd de Guzzi uit de doos :)
En de eigenaar woont een dorp verderop aan dezelfde kant van de stad als waar ik woon, dus ik ga hem geheid vaker zien :)

Kleine wereld.. en het was extra toeval want ik reed daar omdat ik vlak daarvoor zeiknat geregend was.. nergens regen die dag.. behalve op de route die ik koos.. hoosbui en ik was tot het bot nat voordat ik kans had te stoppen om regenpak aan te trekken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Wootlock schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:25:
[...]

De MT is gewoon een fiets die in basis gebaseerd is op hetzelfde als de duke, een rechtop houding op een naked waarbij er duidelijke een SM verhouding zit in de plaatsing van seat en stuur.

Ik dacht dat MT ook stond voor master of torque, en dat is iets waarmee de duke lijn (en stiekem heel ktm) bekend om stond.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jolke
mkrmr schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Je komt er wel andere auto's, motoren en vaak ook campers tegen, maar het was er erg leeg en rustig toen ik er was. https://nordkapp.kystnor.no/
Ow, het is nu ook rustig. * Jolke stapt op de motor. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
NLDViane schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:07:
[...]

Ah, ik had de prijzen verkeerd zitten, dacht dat de Tuono rond de 10k zat in plaats van 12k, dat verandert de zaak aardig. Volgensmij werd ie lijnrecht tegenover de Street Triple S gezet (10.800,- ook 660cc/95pk voor de Australische A2 variant, 35kW mogelijk voor de Europese A2), en dan krijg je voor 1200,- meer dus rondom instelbare vering, TFT scherm, meer rijmodi, cruise control... Dat is hetzelfde praatje als de oude Street Triple 675 tegen de 675 R, daar zat ook 1200 verschil tussen en kreeg je alleen instelbare vering voor terug.

Over de dip in de vermogenskromme kunnen we heel kort zijn: dat heeft vrijwel elke motor omdat rond die toeren het geluid/uitstoot word gemeten. Zelfs onze Street Triples hebben daar last van, al merk ik het persoonlijk niet heel erg.

Maar de Street Triple 765 R geeft meer bang-for-the-bucks, dat ben ik met je eens. Meende me te herinneren dat het complete Aprilia electronica-pakket er af-fabriek bij zat volgens de perspraatjes, maar dat blijken dus (dure) opties te zijn (multimedia via TFT, quickshifter, IMU)...

[...]

Qua looks zeker, maar als ze zichzelf uit de markt prijzen...
Ik denk stiekem dat je je vergist in hoe zo'n vergelijking werkt. ( disclaimer: dit is een aanname die ik niet daadwerkelijk onderzocht heb)

Gek genoeg zijn er mensen die puur Italiaans willen rijden of EU of gewoon iets anders dan wat je al veel ziet. Qua looks doet de tuono voor veel mensen blijkbaar veel goed, en ik snap dat. ​

Laten we eerlijk zijn als de Tenere bestaat dan had de ktm 790 nu geen enkele reden om nog te bestaan.
Sterker nog volgens mij als je de v85tt bekijkt dan vraag je je af waarom ze die nog überhaupt produceren.

Veel mensen kopen met hun hart/ogen, niet met een excel sheet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLDViane
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:19:
[...]

Ik denk stiekem dat je je vergist in hoe zo'n vergelijking werkt. ( disclaimer: dit is een aanname die ik niet daadwerkelijk onderzocht heb)

Gek genoeg zijn er mensen die puur Italiaans willen rijden of EU of gewoon iets anders dan wat je al veel ziet. Qua looks doet de tuono voor veel mensen blijkbaar veel goed, en ik snap dat. ​

Laten we eerlijk zijn als de Tenere bestaat dan had de ktm 790 nu geen enkele reden om nog te bestaan.
Sterker nog volgens mij als je de v85tt bekijkt dan vraag je je af waarom ze die nog überhaupt produceren.

Veel mensen kopen met hun hart/ogen, niet met een excel sheet.
Bestaan dat soort mensen? :X

Gekkigheid, om die reden heb ik ook een tweedehands Street Triple gekocht in plaats van een Z800, of een FZ6, je begrijpt het. En tegen de tijd dat ik naar wat anders ga kijken, wil ik zeer zeker op een RS660 proefrijden, vind m echt heel mooi namelijk. Haakte hier puur aan op de punten die Secsytime aanhaalde :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Snap ik.
Moet zelf ook nog een dag de 660 lenen van de dealer. Nog geen tijd voor gehad om op zijn aanbod in te gaan.
Ik vind bij kawa altijd de afwerking erg goedkoop eruitzien, suzuki en yamaha hebben daar ook een handje van.

Als ik meer als 10k voor een fiets betaal wil ik geen gegoten hendels zonder afstellingmogelijkheid, dan wil ik er een stuk cnc alu hebben zitten op zijn minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:31:
Snap ik.
Moet zelf ook nog een dag de 660 lenen van de dealer. Nog geen tijd voor gehad om op zijn aanbod in te gaan.
Ik vind bij kawa altijd de afwerking erg goedkoop eruitzien, suzuki en yamaha hebben daar ook een handje van.

Als ik meer als 10k voor een fiets betaal wil ik geen gegoten hendels zonder afstellingmogelijkheid, dan wil ik er een stuk cnc alu hebben zitten op zijn minst.
Wat maakt CNC alu beter dan gegoten? :+
Mijnes heeft gegoten (wel instelbaar) en kostte >20k :P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
_eLMo_ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Wat maakt CNC alu beter dan gegoten? :+
Mijnes heeft gegoten (wel instelbaar) en kostte >20k :P
Dan hoef ik ze niet weg te gooien om ze daarna te vervangen voor een mooie cnc set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
kneusteun schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:31:
Snap ik.

Dit :^

Van de week nog bij een Yamaha-dealer geweest, de nieuwe R125 en R3 van dichtbij bekeken en daar straalt de zuinigheid vanaf.... Lelijke boutjes/moertjes, plastic afscherm deeltjes die niet mooi passen, etc.
Kawasaki verdoezelt dat nog enigszins door overal stickers te plakken (blegh).

Ik snap best dat je concessies doet als je je begeeft in een starters-markt, maar het is geen 2002 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

NLDViane schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Bestaan dat soort mensen? :X

Gekkigheid, om die reden heb ik ook een tweedehands Street Triple gekocht in plaats van een Z800, of een FZ6, je begrijpt het. En tegen de tijd dat ik naar wat anders ga kijken, wil ik zeer zeker op een RS660 proefrijden, vind m echt heel mooi namelijk. Haakte hier puur aan op de punten die Secsytime aanhaalde :Y
Ik vind ze ook heel erg mooi om te zien, maar qua motor voelt het toch als een stap terug vanaf een 675 R. En uiteindelijk is de motor toch wel belangrijk, de looks zijn alleen voor het posen :+ (@Vrijdag )

Als ik dan zoveel geld voor nieuw zou betalen, wordt het eerder een Street Triple R 765 of Duke 890..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Secsytime schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:28:
[...]

Ik vind ze ook heel erg mooi om te zien, maar qua motor voelt het toch als een stap terug vanaf een 675 R. En uiteindelijk is de motor toch wel belangrijk, de looks zijn alleen voor het posen :+ (@Vrijdag )

Als ik dan zoveel geld voor nieuw zou betalen, wordt het eerder een Street Triple R 765 of Duke 890..
Maar motorrijden is toch ook 85% rijden naar het café/boulevard, 10% er naast staan terwijl je een een soy lattemacchiato pumpkinspiced drinkt en in gedachten verzonken naar de horizon staart, 2% tanken en 3% stoere verhalen vertellen :?

Toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 02-08-2021 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:39:
[...]

Maar motorrijden is toch ook 85% rijden naar het café/boulevard, 10% er naast staan terwijl je een een soy lattemacchiato pumpkinspiced drinkt en in gedachten verzonken naar de horizon staart, 2% tanken en 3% stoere verhalen vertellen :?

Toch?
Ja maar die 85% van de tijd rij je dus wel in die deadspot op 6000 toeren :P
Pagina: 1 ... 331 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.