Gisteren stond zo'n R18 bij de (BMW) dealer, ik vond 'm in het echt minder lelijk dan op de plaatjes, had meer een echte klassieke uitstraling. Wel is 'ie best klein dus die bagger uitvoering zal er ws als een dwerg uitzien naast een Harley bagger.
Het lijkt er op dat mijn speurtocht naar een fijn en passend zadel eindelijk voorbij is.
Het orginele Harley zadel wat op mijn Sportster zat was weliswaar mooi om naar te kijken maar veel te week om lang op te zitten en vanwege de 'kuil' die er inzit is er maar één zitpositie mogelijk zonder mogelijkheid om een beetje te schuiven.
Toen een ripoff van Rough Crafts gekocht, klein, smal en spijkerhard met de imho goede old school uitstraling. Dat harde vind ik fijn, op een hard zadel kan ik uren zitten zonder een 'dove' kont te krijgen maar een bijkomend probleem is dat als ik met oordopjes rijd dat de resonantie van de motor en het wegdek enorm doordreunt (alsof je buren in de muur zitten te boren). Aangezien ik vrijwel altijd met oordopjes rijd was dat dus nogal ongewenst dus bij Tijgerleathers geweest om er ander schuim in te laten plaatsen maar dat hielp niet. Bezig geweest met het zadel meer dempend te monteren wat wel een beetje hielp maar lang niet genoeg en er onstaond daardoor een lelijke kier onder het zadel.
Dus op zoek naar een Le Pera die de trillingen goed dempt en de lijnen van de motor netjes volgt zonder gelijk op een voluptieus bankstel te lijken. Le Pera heeft een enorme lijn van zadels dus een keus was makkelijk maar dan blijkt dat le Pera nogal leveringproblemen heeft die tot wel 9 maanden op kan lopen en mijn keuze was inmiddels niet meer leverbaar. Vervolgens blijkt dat alle potentiele leveranciers in NL en EU in dezelfde vijver zitten te vissen als ze iets willen leveren, ergo: niet te vinden.
Dan vind ik (in de aanbieding notabene) bij Harleyplaets een ander model Le Pera wat me ook wel aanstaat, een beetje een kruising wat ik wilde en de Rough Craft die ik had. Gekozen voor een 'smooth' versie en dat zadel staat niet alleen heel erg fraai en slank maar zit ook redelijk hard, toch uiterst comfortabel en geeft de trillingen minimaal door naar mijn oren.
* botoo happy
:strip_exif()/f/image/XhJZETeQqgxWQ7nY2upDcjhp.jpg?f=fotoalbum_large)
vlnr Rough Cralft, Le Pera Streaker Solo, orgineel HD