Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 330 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.979 views
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:21:
Ik zal me trouwens ook iets beter voorstellen in dit topic zodat er op de weg iets herkend kan worden:

@lolgast
provincie: Drenthe
merk: Moto Guzzi
type: V7 special
bouwjaar: 2015
[Afbeelding]
Welkom bij de Guzzi club! Mooie fiets :)
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Dank voor de tip, ik zal eens luisteren.
Maar het antwoord is 'nee', ik wil deze machine verder origineel laten.
En vind zijn huidige rauwheid wel prima. Een Guzzi heeft van zichzelf al karakter genoeg :-)
De V7 leent zich juist uitermate goed voor subtiel customisen..
Bij de UK V7 meet was er geen enkele hetzelfde.. en amper 1 die stock is..

Mistrals klinken goed, Agustini's (welke ik heb) ook :)
De standaard V7iii uitlaat is wat tam.. en weegt een ton.. de aftermarkets zijn ook wat korter wat weer mooier staat IMHO..

Wat ook vaak een tip is qua upgrades zijn de veren.. nu heb je daar in NL waarschijnlijk minder last van maar op slecht wegdek zijn de stock achterveren vaak niet optimaal voor iemand die iets groter is dan een italiaan..

[ Voor 4% gewijzigd door ToolkiT op 27-07-2021 15:46 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:07
Die V7 is echt wel leuke fiets.
Misschien maar eens gaan proefrijden, lijkt me iets minder hooligan dan de 990, en dat in de positieve zin.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Kan niet wachten om mijn v7 (ook 2015) op te halen. Ben niet van plan echt veel aan te passen maar ik kan altijd nog van mening veranderen.

Nu nog even wat motorkleding olerbij zoeken. Heb een bruine lederen jas die ik eerst prima kan gebruiken. Zoek er denk ik motor jeans bij en misschien direct ook al een overbroek die ik bij ieder type weer en seizoen kan gebruiken. Waarschijnlijk dan iets met een goretex liner? Wat zijn jullie ervaringen en aanraders op dit gebied?

Het wordt allemaal wel wat prijzig, een goede (goretex) jas zal ik dan eerst nog even uitstellen denk ik.

Zijn er handschoenen die niet al te duur zijn en wel geschikt? Misschien kan ik ook beter winter en zomerhandschoenen halen?

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 10:39

spacy

+++

kneusteun schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:07:
Die V7 is echt wel leuke fiets.
Misschien maar eens gaan proefrijden, lijkt me iets minder hooligan dan de 990, en dat in de positieve zin.
Ik had zelf al een aantal jaren de zithouding van verschillende motoren vergeleken op de jaarbeurs, en ondanks dat dit model wat klein is, vergeleken met mijn lengte, vond ik het toch altijd erg fijn zitten.
En ja de looks zijn vrij classic, maar of je dit met een Duc wilt vergelijken? het mag beide Italiaans zijn, en goed klinken, maar daar houd het voor mij wel op hoor.

De V7 is bovendien 2e hands behoorlijk waardevast, o.a. vanwege het lage aanbod.
Maar ja ook direct het nadeel wanneer je nog op zoek bent...

• kneusteun
Je hebt zoveel vragen ik raad je aan gewoon eerst eens een winkel in te stappen en je te laten informeren.

Het verschilt per persoon/motor wat je nodig hebt en wat fijn is.

En wat geschikt is en wat duur is zijn best wel open vragen.

• kneusteun
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Ik had zelf al een aantal jaren de zithouding van verschillende motoren vergeleken op de jaarbeurs, en ondanks dat dit model wat klein is, vergeleken met mijn lengte, vond ik het toch altijd erg fijn zitten.
En ja de looks zijn vrij classic, maar of je dit met een Duc wilt vergelijken? het mag beide Italiaans zijn, en goed klinken, maar daar houd het voor mij wel op hoor.

De V7 is bovendien 2e hands behoorlijk waardevast, o.a. vanwege het lage aanbod.
Het aanbod vind ik anders best wel flink en de prijzen van een occasion heel erg aantrekkelijk.
Ik vergelijk ook niks met een duc toch :?

En qua classic look zit dat wel goed de meeste motoren bij mij zijn pre 90's

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:33:
Ik heb een aantal zoektermen geprobeerd in dit topic, maar zie weinig recente actioncam achtige berichten.
Mijn doel is, wat filmpjes kunnen maken van omgeving hier, omzelf het mooie Drenthe te promoten op yotube ;-) maar ook zodat ik mijn jonge kids ook nog wat kan laten meegenieten.

Een paar vragen voor iemand die hier ervaring mee heeft:
Ik zie eigenlijk overal op internet filmpjes de cams vooral op de helm, en niet op het stuur, is dit vanwege trilling ? of omdat je dan vooral ook ziet waar de rijder naar kijkt ?
Moet je qua windruis nog letten op bepaalde modellen camera's ?
Ik heb net als 4x2 en Waaj een DJI Osmo Action. Erg fijne 4K camera die erg goede beeldstabilisatie heeft mocht je hem op je stuur monteren.

Ik heb hem op mijn helm zitten ter hoogte van de kin en zet dan de stabilisatie uit (je hoofd is tenslotte een stabilisator an sich). Voordeel is dat dan de beeldhoek toeneemt en je meer van je stuur ziet en alles eromheen. Wat betreft geluid gebruik ik een externe recorder (Tascam DR-05) in combinatie met een mic de Purple Panda. Dit synchroniseer ik vervolgens naderhand.

Hier kun je zien hoe ik de camera heb zitten: YouTube: 2020 Royal Enfield Himalayan Review | Motorcycle Geek First Rides

Echter kun je ook gewoon een microfoon aansluiten op de camera. En dat gaat nog eens makkelijker met een speciale accesoire ervoor:
Afbeeldingslocatie: https://droneshop.nl/pub/media/catalog/product/cache/57e05a978a5497b203ff83c2f6f349f4/c/y/cynova-dual-3-5mm-usb-c-adapter-dji-osmo-action.jpg
(Wel kopen uit China, scheelt 70% korting!).

Voor voorbeelden kun je kijken op mijn YouTube: https://www.youtube.com/motorcyclegeek

Enige wat ik nog lastig vind is de juiste encoding, resolutie en bitrate vinden voor YouTube... maargoed dat is voor jou niet van belang denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Leviathius op 27-07-2021 16:25 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• spacy

spacy

+++

kneusteun schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:21:
[...]

Het aanbod vind ik anders best wel flink en de prijzen van een occasion heel erg aantrekkelijk.
Ik vergelijk ook niks met een duc toch :?

En qua classic look zit dat wel goed de meeste motoren bij mij zijn pre 90's
mijn fout :-) ik dacht dat je dat met een 990 bedoelde, maar idd, kan ook KTM of iets anders zijn...

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://cdn.hiconsumption.com/wp-content/uploads/2021/07/2021-Yamaha-Tenere-700-By-Deus-Ex-Machina-0-Hero.jpg

Smexy teneree 700

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 27-07-2021 16:25 ]

• kneusteun
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:24:
[...]

mijn fout :-) ik dacht dat je dat met een 990 bedoelde, maar idd, kan ook KTM of iets anders zijn...
Jup KTM 990 SM.
Die zijn nog veeeeel lastiger te vinden gek genoeg.
Denk dat de meesten in elkaar gereden zijn ;)

• kneusteun
Leviathius schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:23:
[...]

Ik heb net als 4x2 en Waaj een DJI Osmo Action. Erg fijne 4K camera die erg goede beeldstabilisatie heeft mocht je hem op je stuur monteren.

Ik heb hem op mijn helm zitten ter hoogte van de kin en zet dan de stabilisatie uit (je hoofd is tenslotte een stabilisator an sich). Voordeel is dat dan de beeldhoek toeneemt en je meer van je stuur ziet en alles eromheen. Wat betreft geluid gebruik ik een externe recorder (Tascam DR-05) in combinatie met een mic de Purple Panda. Dit synchroniseer ik vervolgens naderhand.

Hier kun je zien hoe ik de camera heb zitten: YouTube: 2020 Royal Enfield Himalayan Review | Motorcycle Geek First Rides

Echter kun je ook gewoon een microfoon aansluiten op de camera. En dat gaat nog eens makkelijker met een speciale accesoire ervoor:
[Afbeelding]
(Wel kopen uit China, scheelt 70% korting!).

Voor voorbeelden kun je kijken op mijn YouTube: https://www.youtube.com/motorcyclegeek

Enige wat ik nog lastig vind is de juiste encoding, resolutie en bitrate vinden voor YouTube... maargoed dat is voor jou niet van belang denk ik.
Kun je de beste export settings niet gewoon in premiere of welk pakket je dan ook gebruikt vinden?
Ik dacht dat adobe dat zeker had. Anders kan je nog eens ffworks testen, onmisbaar tooltje voor video in mijn ogen.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:45
Die kan nog smexyer op de foto :9

Afbeeldingslocatie: https://kickstart.bikeexif.com/wp-content/uploads/2021/07/deus-yamaha-t7.jpg

Zie je ook beter dat epische windschermpje zitten 8)
https://www.bikeexif.com/deus-yamaha-t7
YouTube: Deus Italia customizes the Yamaha T7

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:28
mphilipp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb al jaren geen camera meer; teveel werk om te monteren, dus dat gebeurt nooit. Je filmt dus voor het zwarte gat. Maar dat is mijn ding.
Had ik ook altijd, totdat GoPro met de 'Quik' app kwam. SD kaart na een dag rijden in de smartphone, titel kiezen, muziekje kiezen, eventueel nog bepaalde specifieke momenten aanduiden die je er zeker in wil hebben en dan 'opslaan' maar! Ondertussen pilsen en na een paar minuten heb je je video, voorbeeld:

• kneusteun
Hoe vaak kijk je het terug?
Ik heb meerdere gopro’s en zelfs een opleiding tot video editing etc. Toch doe ik amper wat met de beelden.
Af en toe een rare situatie of iets om rond te sturen.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 17:47:
[...]
Had ik ook altijd, totdat GoPro met de 'Quik' app kwam. SD kaart na een dag rijden in de smartphone, titel kiezen, muziekje kiezen, eventueel nog bepaalde specifieke momenten aanduiden die je er zeker in wil hebben en dan 'opslaan' maar!
Ik heb daarvan gehoord. Is daar geen PC app van? Steeds een sd kaart in mijn foon stoppen is best veel gedoe (uit hoes halen enzo, veel te lui voor).
Maar ik ben altijd erg sceptisch over dat soort tools. Hoe bepaalt zo'n app nou wat 'mooi' of interessant is? Ik denk dat ie gewoon verschillende scenes opzoekt om het interessant te houden zodat je niet steeds hetzelfde landschap ziet ofzo. Geen idee, maar ik heb daar gewoon niet zoveel vertrouwen in. Ja, zelf aangeven wat erin moet blijven is natuurlijk een optie, maar dan moet je alsnog de video doorlopen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dat ook. Zelfs foto's kijk ik sporadisch terug.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• theredone51
mphilipp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:04:
[...]

Ik heb daarvan gehoord. Is daar geen PC app van? Steeds een sd kaart in mijn foon stoppen is best veel gedoe (uit hoes halen enzo, veel te lui voor).
Maar ik ben altijd erg sceptisch over dat soort tools. Hoe bepaalt zo'n app nou wat 'mooi' of interessant is? Ik denk dat ie gewoon verschillende scenes opzoekt om het interessant te houden zodat je niet steeds hetzelfde landschap ziet ofzo. Geen idee, maar ik heb daar gewoon niet zoveel vertrouwen in. Ja, zelf aangeven wat erin moet blijven is natuurlijk een optie, maar dan moet je alsnog de video doorlopen.
Is er ook volgens mij, maar mijn werk laptop laat geen geheugendragers toe zonder eerst te formatteren..

Mooi of interessant kijkt hij niet echt naar gok ik, gewoon random iedere keer xx seconden laten zien. Als je een lang stuk in de file hebt gestaan, dan zitten er dus enkele 'wilde overgangen' in, iedere keer naar dezelfde file :+ Op dat soort stukken zet ik de GoPro dan ook uit / stop ik met opnemen.

Het is een beetje een geval hoe meer moeite je er in steekt, hoe beter de video. Als je er weinig moeite in stopt, dan heb je de kans dat de video niet altijd helemaal perfect / naar je zin is, maar dat is nog altijd beter dan geen video als je het mij vraagt :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

theredone51 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:09:
[...]
maar dat is nog altijd beter dan geen video als je het mij vraagt :)
Misschien. Hoe vaak kijk jij je ritjes terug? :+
Ik heb ooit een hele set gekocht, GoPro, allerlei mounts, zelfs een afstandsbediening. Ding ligt nu al een paar jaar in de la. Zonde van het geld. Ik had 'm jaren geleden al moeten verkopen. Een paar dingetjes mee gefilmd, en daarna nooit meer.

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb als navigatie een Garmin Zumo 660. Deze zit op een mooie mount recht voor m'n neus. Ik zat te denken om op vakantie via Kurviger (website want iPhone) een route te maken, GPX te downloaden en dan middels een Lightning naar SD kabeltje de GPX op de SD-kaart van de Garmin te zetten, die ik vervolgens dan weer kan inladen de volgende ochtend als route.

Heeft iemand dit vaker gedaan? Mijn telefoon monteer ik op 't stuur voor flitsmeister en worst case navigatie, maar eigenlijk wil ik primair de Garmin gebruiken. De reden dat ik op voorhand niet veel routes importeer is omdat ik niet weet hoe ver, en waar we heen gaan. Dit kijk in dan liever de dag van tevoren, en dan even snel iets in elkaar drukken op de telefoon.

• kneusteun
die nieuwe KTM rc8 was in 4 minuten en 38 seconden uitverkocht!?!?!

• theredone51
mphilipp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Zelf? 2 of 3x wellicht, als ik aan het rijden ben let ik niet heel erg op hoe mooi de omgeving is, dus dan is het leuk om het nog eens 'actief' te herbeleven :) Maar het is inderdaad meer voor het thuisfront, om te delen op motorforum, etc.

Maar wie weet, binnen 40 jaar, ben ik erg blij dat ik nog video's heb als herinnering aan de trips die ik heb gemaakt.

• kneusteun
theredone51 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:16:
[...]

Zelf? 2 of 3x wellicht, als ik aan het rijden ben let ik niet heel erg op hoe mooi de omgeving is, dus dan is het leuk om het nog eens 'actief' te herbeleven :) Maar het is inderdaad meer voor het thuisfront, om te delen op motorforum, etc.

Maar wie weet, binnen 40 jaar, ben ik erg blij dat ik nog video's heb als herinnering aan de trips die ik heb gemaakt.
Let je niet op de omgeving?! dat vind ik apart, dat is juist wat motorrijden die extra beleving geeft voor mij, mooie stukken opzoeken en genieten van alles om je heen.

Ik denk wel dat het leuk is om grotere trips vast te leggen, dat is nog wel een keer leuk om later te kijken met de mensen waarmee je weg was.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:18
mphilipp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Ik heb ooit een hele set gekocht, GoPro, allerlei mounts, zelfs een afstandsbediening. Ding ligt nu al een paar jaar in de la. Zonde van het geld. Ik had 'm jaren geleden al moeten verkopen. Een paar dingetjes mee gefilmd, en daarna nooit meer.
Voor een tientje kom ik hem vanavond nog halen. :+

Ik vraag me dat ook af met filmpjes terugkijken. Ik fotografeer veel en gooi dan ook weer veel weg, maar ik kijk het af en toe wel terug. Filmpjes zitten er sporadisch ook tussen, maar dat verveelt al als ze langer dan 1 minuut duren.
Zo'n motorrit duurt meestal meerdere uren en als je de ècht mooie stukjes eruit knipt en in een kort filmpje stopt, dan moet je wel een cursus knippen en plakken gehad hebben.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06
Dat is nu de tweede keer dat je dat zegt. Wacht maar tot de keer dat iemand zegt "Deal!" Ben benieuwd of je dan daadwerkelijk op weg gaat. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:07:
[...]
Voor een tientje kom ik hem vanavond nog halen. :+
Deal! :+

Voor 3 tientjes mag het. Krijg je er de twee lege accu's bij.

• theredone51
kneusteun schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 20:35:
[...]

Let je niet op de omgeving?! dat vind ik apart, dat is juist wat motorrijden die extra beleving geeft voor mij, mooie stukken opzoeken en genieten van alles om je heen.
Voor mij persoonlijk, ben ik ofwel bezig met het genieten van het rijden dan wel het genieten van het uitzicht. Als ik wat bergpassen aan het 'knallen' ben, dan is het alleen bij de stop boven op de col dat ik even tijd neem om te genieten van het uitzicht. Naar boven / beneden is het focus op de weg en de mede weggebruikers :)

Vorige week nog een toerrit gedaan in de buurt waar er iemand in een groep voor mij reed die de hele tijd naar iedereen teken deed naar de adelaars in de lucht, koeien in de wei, een waterrad, etc. Maar dat was vervolgens ook degene die geregeld in de problemen kwam in de bochten omdat hij niet zat op te letten..

• Jolke
mphilipp schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:08:
[...]

Deal! :+

Voor 3 tientjes mag het. Krijg je er de twee lege accu's bij.
Moet ik alleen voor 200 euro aan benzine uitgeven. :P

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Chakotay schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:03:
Een tijdje terug kwam hier al langs dat de Zuiderdijk tussen Hoorn en Enkhuizen een weekend-afsluiting voor motoren krijgt. Inmiddels heeft de MAG een kant en klaar bezwaarschift klaargezet. Documentje downloaden, naam e.d. invullen, en je kunt makkelijk via DigiD bezwaar maken bij het hoogheemraadschap.

Grote kans dat het niets oplevert, maar valt natuurlijk te proberen voor die paar minuten moeite. Ik heb in ieder geval bezwaar gemaakt net, wegwezen met die selectieve afslutingen... :(
Mijn bezwaar is niet-ontvankelijk verklaard vanwege ontbreken van persoonlijk en objectief belang :O
(althans, dat is het advies van de adviescommissie bezwaren, maar dat wordt natuurlijk overgenomen)
Voor de mede-indieners: ik zit in categorie bezwaarmakers met nrs. 13 t/m 516 :P

[ Voor 5% gewijzigd door JanPedaal op 28-07-2021 08:41 ]

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
JanPedaal schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:36:
[...]

Mijn bezwaar is niet-ontvankelijk verklaard vanwege ontbreken van persoonlijk en objectief belang :O
(althans, dat is het advies van de adviescommissie bezwaren, maar dat wordt natuurlijk overgenomen)
Voor de mede-indieners: ik zit in categorie bezwaarmakers met nrs. 13 t/m 516 :P
Goeie zaak imo. Dit is veredeld polletje kapen ;)

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
[...]

Idem voor mij, is wel erg gemakkelijk van de adviescommissie :r

Ook hoe ze de bezwaren van de MAG wegwuiven is erg kort door de bocht. Het plaatsen van flitskasten helpt niet omdat je deze al van verre ziet staan. Dat zorgt er dan toch voor dat mensen langzamer gaan rijden? Het plaatsen van 1 paal heeft inderdaad geen effect, zet je er 10 neer dan helpt het wel. Maar dan kunnen de bewoners ook niet meer racen over de dijk.

Gewoon controle door politie ter plaatse en bekeuringen uitdelen voor veroorzaken van lawaai (ik ga de discussie over geluid niet opnieuw starten voor de mee lezende MODDERS). Stel ik rij met een Zero of andere elektrische motor, mag ik dan ook niet meer over deze dijk rijden?

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
MichielK71 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:55:
Stel ik rij met een Zero of andere elektrische motor, mag ik dan ook niet meer over deze dijk rijden?
Nope, met je MP3 met Akra op B rijbewijs wel.
Of je Can-am dat mag ook.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

MichielK71 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:55:
[...]

Idem voor mij, is wel erg gemakkelijk van de adviescommissie :r

Ook hoe ze de bezwaren van de MAG wegwuiven is erg kort door de bocht. Het plaatsen van flitskasten helpt niet omdat je deze al van verre ziet staan. Dat zorgt er dan toch voor dat mensen langzamer gaan rijden? Het plaatsen van 1 paal heeft inderdaad geen effect, zet je er 10 neer dan helpt het wel. Maar dan kunnen de bewoners ook niet meer racen over de dijk.

Gewoon controle door politie ter plaatse en bekeuringen uitdelen voor veroorzaken van lawaai (ik ga de discussie over geluid niet opnieuw starten voor de mee lezende MODDERS). Stel ik rij met een Zero of andere elektrische motor, mag ik dan ook niet meer over deze dijk rijden?
Ja, ik vind een aantal onderbouwingen voor het terzijde schuiven van de bezwaren ook wel erg makkelijk. Ook de opmerking dat ze alleen naar overlast door motoren hebben gekeken omdat het merendeel van de klachten de motoren noemen vind ik geen basis voor een objectief onderzoek. Er is nota bene door een bewoner in de hoorzitting gezegd dat e-bikes (ook) voor (subjectief) onveilige situaties zorgen, maar daar heeft meneer de wethouder die zelf aan de dijk woont geen last van. Hij zal zelf wel een e-bike hebben.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:21

Vrijdag

De Zwarte

Can-Am zonder demper = dijkenmachine 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• MichielK71
  • Laatst online: 23-12-2025
Bommes schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:04:
Nope, met je MP3 met Akra op B rijbewijs wel.
Of je Can-am dat mag ook.
Als je dan toch de boel wil gaan zieken >:) Lekker in colonne met een groep MP3 met Alipovic uitlaten (die maken nog meer herrie) over de dijk heen en weer crossen.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

MichielK71 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Als je dan toch de boel wil gaan zieken >:) Lekker in colonne met een groep MP3 met Alipovic uitlaten (die maken nog meer herrie) over de dijk heen en weer crossen.
Nektasjesestafetterit organiseren >:)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-01 16:25

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
LankHoar schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:04:
Heb de motor bekeken. Prachtig apparaat. Paar kleine puntjes op de derby cover, tank en 1 handvat, maar verder helemaal top. Leuke eigenaar, goed gevoel bij. Afgesproken dat een aankoopkeuring prima is (hij kende de garage waar ik heen ga, want hij onderhoud zijn website, ha). Hij zou me de details en koopcontract e.d. opsturen.

Nog ff wat foto's gedeeld met vrienden en toen viel iemand iets aparts op: het zou een Streetbob zijn, maar hij heeft een Lowrider paint job en spatbord... Dat is natuurlijk wel fishy. Vooral omdat het wel een import motor betreft, hoewel hij zelf zegt dit zelf gedaan te hebben en het geen schadefiets was.

Maar even afwachten waar hij mee aan komt zetten, misschien vergist hij zich en betreft het idd een Lowrider. Maar zou toch gek zijn, iemand die zulke motoren rijd en zelf importeert moet dat dan toch weten lijkt me? :?
Heb van de koop afgezien. Motor is op kenteken gezet op 1-1-2015, is dus een jaar ouder dan verkoper deed overkomen (staat modeljaar 2016 in de advertentie, maar dat is toch gek in januari 2015 lijkt me). En een Lowrider spuitset en spatbord is toch verdacht. Er zijn teveel fietsen met een schadeverleden in de import.

De eigenaar reageerde nog met dat ik het VIN kan natrekken, de spuitset/spatbord alleen anders zijn omdat de eerste eigenaar dat mooi vond (maar is erg duur om dat te doen), en dat ik hem primamag test rijden en laten nakijken door de garage. Maar het lijkt me niet dat alle schade zo snel aan het licht komt bij een aankoopkeuring, toch? Als het frame bv krom was voor de import, dan is dat per se te achterhalen lijkt me?

Sowieso is het verhaal van de eigenaar ook bijzonder. Hij heeft hem 4 maanden, maar 500km mee gereden. Zegt dat hij hem te klein vind en een Road Glide wilt. Later zegt hij dat hij hiervoor ook een Street Bob had. Dan weet je toch dat die te klein is? Ga je toch niet een motor verkopen na slechts 4 maanden? Bovendien zegt hij nu ook dat hij deze bike + zijn Audi wil verkopen, en dan een muscle car weer kopen, en pas volgend jaar ofzo weer een dikke bike.

Wat denken jullie?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• DrivinUCrazy
Het verhaal rammelt, dus geen goed gevoel. Niet doen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 15:22
[...]

Same here :( Als ze de uitslag niet bevalt dan verdraaien ze alles net zolang totdat het wel in hun straatje past 8)7 :X |:(

• Jolke
If it sounds to good to be true, dan is het vaak ook zo. Persoonlijk zou ik het niet doen, @LankHoar. Ik moet altijd een goed gevoel bij de aankoop hebben, anders niet.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@LankHoar Beetje moeilijk verhaal. Ik ken ook zo'n figuur die van alles wil hebben, er veel geld aan uitgeeft, maar het dan na een paar maanden weer zat is en weer te koop zet. Dus deze verkoper kan eenzelfde type zijn.
Belangrijker is: Hoe is de prijs in verhouding met jouw twijfels. Stel dat het toch een ex-schadefiets is die professioneel is gerepareerd, is hij dan de vraagprijs waard? Als het antwoord daar ja op is, en je hebt er een goed gevoel bij, dan zou ik hem durven kopen. Heb je er geen goed gevoel bij dan op zoek naar de volgende motor :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:04:
[...]
Moet ik alleen voor 200 euro aan benzine uitgeven. :P
Ja, en..? :+

• UTwizard
  • Laatst online: 15-01 14:02
Voor mij is het maar 50-60 euro aan benzine, dus als je er voor 3 tientjes daadwerkelijk vanaf wil? :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

UTwizard schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:46:
[...]
Voor mij is het maar 50-60 euro aan benzine, dus als je er voor 3 tientjes daadwerkelijk vanaf wil? :+
Het is een hele oude GoPro...Accu's doen het nog maar even heb ik begrepen van iemand die 'm een jaar of 2 geleden van mij heeft geleend. Dat was de laatste keer dat ie gebruikt is. Toen lag ie al jaren in de la... Volgens mij is ie uit 2014/2015.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Waaj schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:16:
@LankHoar Beetje moeilijk verhaal. Ik ken ook zo'n figuur die van alles wil hebben, er veel geld aan uitgeeft, maar het dan na een paar maanden weer zat is en weer te koop zet. Dus deze verkoper kan eenzelfde type zijn.
Belangrijker is: Hoe is de prijs in verhouding met jouw twijfels. Stel dat het toch een ex-schadefiets is die professioneel is gerepareerd, is hij dan de vraagprijs waard? Als het antwoord daar ja op is, en je hebt er een goed gevoel bij, dan zou ik hem durven kopen. Heb je er geen goed gevoel bij dan op zoek naar de volgende motor :)
Dat is dus precies het ding. Stel het is een ex-schadefiets en ik krijg er een hoop gezeur mee, dan kan ik eventueel voor duizenden euro het schip in gaan. De vraag is of een aankoopkeuring me hier tegen kan beschermen?

Het gevoel.. Ja ik vind het een leuke gast, prima gesprekje gehad, ook echt een Harley liefhebber. Maar het lijkt toch een beetje gek allemaal. Vind het een zeer toffe bike, en toch is het vreemd natuurlijk..

De prijs is wel prima in verhouding met de kilometerstand enzo, dit is niet extreem goedkoop. Zeker ook niet duur, maar gewoon prima. Maar volgens mij zegt dat niet alles lijkt me. Ik weet ook niet of de verkoper kwaad in de zin heeft, wellicht is hij ter goeder trouw en dan kan het alsnog een ex-schadefiets zijn, dat de 1e eigenaar een ongeluk heeft gehad, hem opgeknapt en zo verkocht.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:29
LankHoar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Dat is dus precies het ding. Stel het is een ex-schadefiets en ik krijg er een hoop gezeur mee, dan kan ik eventueel voor duizenden euro het schip in gaan. De vraag is of een aankoopkeuring me hier tegen kan beschermen?

Het gevoel.. Ja ik vind het een leuke gast, prima gesprekje gehad, ook echt een Harley liefhebber. Maar het lijkt toch een beetje gek allemaal. Vind het een zeer toffe bike, en toch is het vreemd natuurlijk..

De prijs is wel prima in verhouding met de kilometerstand enzo, dit is niet extreem goedkoop. Zeker ook niet duur, maar gewoon prima. Maar volgens mij zegt dat niet alles lijkt me. Ik weet ook niet of de verkoper kwaad in de zin heeft, wellicht is hij ter goeder trouw en dan kan het alsnog een ex-schadefiets zijn, dat de 1e eigenaar een ongeluk heeft gehad, hem opgeknapt en zo verkocht.
Als je het echt wilt zou ik bij de aankoopkeuring je zorgen kenbaar maken, dan kunnen ze daar heel specifiek naar kijken. Desnoods vraag je vooraf nog even of ze zulk soort zaken zouden kunnen opsporen en wat de risico's zijn. Met een tweedehands motor ben je nooit helemaal zeker van het verleden. Je kunt natuurlijk wel even de onderhoudsboekjes checken als die er zijn, en kijken of daar nog rare dingen tussen staan.

Aan de andere kant: als je dan nog twijfels blijft houden zou ik het gewoon niet doen. Je gaat dan nooit genieten van je nieuwe fiets door dat constant knagende gevoel.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2025

iFrost

Vroem vroem

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar een ex-schadefiets die helemaal opgeknapt is valt niet spontaan uit elkaar of zo.. Zo kijk ik er in ieder geval naar

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:13
@kneusteun
Stukje nostalgie kwam ik nog tegen!
Ik mis m’n alpje ;(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_f24gby624wuN9zu0yKqJETQeU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8D9zOjpxX2Ec4dv5CaI0yde.jpg?f=fotoalbum_large

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
@geert_s goed punt, ik zal eens contact opnemen met mijn garage en vragen wat er mogelijk is. Bijkomend punt: de verkoper onderhoud de website van mijn garage en lijkt een goede band met de eigenaar te hebben. Ik vertrouw de monteur wel, maar zou die niet een gekleurde uitslag kunnen geven? Andere betrouwbare Harley specialisten ken ik niet in de omgeving.

@iFrost het hangt compleet van de schade af natuurlijk. Als het om een beschadigde tank, uitlaat, spatbord etc. gaat is er weinig aan de hand. Maar indien de fiets total-loss is verklaard, dan zie ik dat toch anders. Als een bike in de VS of UK nooit meer de weg op mag vanwege de ernstige schade (bv. verbogen frame), waarom zou die in een ander land dan nog wel veilig kunnen zijn?

Lastig dit. Zou haast een nieuwe motor willen kopen ware het niet dat ze sinds 2017 geen Dyna's meer maken (en iets met geld ofzo). Ik ben toch van plan om de volgende motor helemaal mijn eigen te maken en er hopelijk 10+ jaar op te rijden. Zie mezelf tot ik oud en grijs ben in ieder geval nog op een Dyna rijden (zolang brandstofmotoren nog gedoogd worden) :+

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-12-2025

iFrost

Vroem vroem

LankHoar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:10:
@iFrost het hangt compleet van de schade af natuurlijk. Als het om een beschadigde tank, uitlaat, spatbord etc. gaat is er weinig aan de hand. Maar indien de fiets total-loss is verklaard, dan zie ik dat toch anders. Als een bike in de VS of UK nooit meer de weg op mag vanwege de ernstige schade (bv. verbogen frame), waarom zou die in een ander land dan nog wel veilig kunnen zijn?
Dat klopt helemaal, maar ik denk dat een verbogen frame bij een motor vrij snel aan het licht komt. Verder snap ik wel heel goed de twijfel, vooral omdat verkoper en garagist maatjes lijken te zijn. Maar goed, ze hebben natuurlijk ook een reputatie hoog te houden. Dus als de betreffende zaak op een positieve manier bekendstaat zou ik me er niet te druk om maken.

Eventueel een optie om een kenner mee te nemen die de boel nog kan checken?

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
iFrost schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:37:
[...]

Dat klopt helemaal, maar ik denk dat een verbogen frame bij een motor vrij snel aan het licht komt. Verder snap ik wel heel goed de twijfel, vooral omdat verkoper en garagist maatjes lijken te zijn. Maar goed, ze hebben natuurlijk ook een reputatie hoog te houden. Dus als de betreffende zaak op een positieve manier bekendstaat zou ik me er niet te druk om maken.

Eventueel een optie om een kenner mee te nemen die de boel nog kan checken?
Ik ga er nog even over nadenken.. Wil geen overhaaste beslissing maken van dit kaliber. En ik had gisteren eigenlijk al besloten om deze fiets te laten staan.

Helaas ken ik niemand in de buurt hier die veel verstand heeft van Harleys, of uberhaupt motoren. Daar heb ik dus deze garage voor :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:00:
[...]

Ik ga er nog even over nadenken.. Wil geen overhaaste beslissing maken van dit kaliber. En ik had gisteren eigenlijk al besloten om deze fiets te laten staan.

Helaas ken ik niemand in de buurt hier die veel verstand heeft van Harleys, of uberhaupt motoren. Daar heb ik dus deze garage voor :P
Gewoon niet doen dan lijkt me. Als je je er niet 100% goed bij voelt, lekker laten staan. Komt vast nog wel een andere motor voorbij :)

[ Voor 60% gewijzigd door Vrijdag op 28-07-2021 11:02 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MichielK71 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Probleem is, voor de leek (aka 99% van NL) zijn dat motoren.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• 418O2
noes schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:19:
[...]

Probleem is, voor de leek (aka 99% van NL) zijn dat motoren.
En het kinderachtig is.

En als je pech hebt gaan ze alsnog de technische staat controleren en ben je gewoon keihard te lul

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 28-07-2021 11:22 ]

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwePPe7ymoH6YzNMJxFMxdqfFdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3kMutt5nICfJDX12JIjHnRiF.jpg?f=fotoalbum_large

Toch eens op Midland geweest, ik moet zeggen.. ik vond het spannend. Maar je leert er zo veel van! Echt tof om jezelf door de sessies heen te zien groeien. Mijn motor een stuk beter leren kennen door deze dag. Organisatie (MCT) was ook top, instructeurs (vrijwilligers) die het leuk vonden om je wat bij te brengen.

Ik moest er een stukje voor rijden (+- 220 km heen en ook weer terug) en een B&B voor boeken maar het was het dubbel en dwars waard.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:21:
[...]

En het kinderachtig is.
Ja dat zeker.
418O2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:21:
[...]

En als je pech hebt gaan ze alsnog de technische staat controleren en ben je gewoon keihard te lul
Je denkt toch niet dat ik zelf op een MP3 ga zitten he _O-

• kneusteun
Gummiebeer schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:09:
@kneusteun
Stukje nostalgie kwam ik nog tegen!
Ik mis m’n alpje ;(
[Afbeelding]
Ik mis die tenere ook nog vaak.... :X

• 418O2
noes schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:25:
[...]

Ja dat zeker.

[...]

Je denkt toch niet dat ik zelf op een MP3 ga zitten he _O-
Ach, als je op zo'n BMW pleepot durft te rijden is het niet ver meer :P

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:24:
[Afbeelding]

Toch eens op Midland geweest, ik moest zeggen.. ik vond het spannend. Maar je leert er zo veel van! Echt tof om jezelf door de sessies heen te zien groeien. Mijn motor een stuk beter leren kennen door deze dag. Organisatie (MCT) was ook top, instructeurs (vrijwilligers) die het leuk vonden om je wat bij te brengen.

Ik moest er een stukje voor rijden (+- 220 km heen en ook weer terug) en een B&B voor boeken maar het was het dubbel en dwars waard.
MCT is een fijne organisatie inderdaad! Niet dat ik ervaring met anderen heb, maar dat terzijde :P

• UTwizard
  • Laatst online: 15-01 14:02
[Afbeelding]

Toch eens op Midland geweest, ik moet zeggen.. ik vond het spannend. Maar je leert er zo veel van! Echt tof om jezelf door de sessies heen te zien groeien. Mijn motor een stuk beter leren kennen door deze dag. Organisatie (MCT) was ook top, instructeurs (vrijwilligers) die het leuk vonden om je wat bij te brengen.

Zelf een tijdje terug ook voor de eerste keer op Midland geweest met 2TheExperience, erg leuk en leerzaam inderdaad :) In September ga ik weer terug naar Midland met de Z900 en een paar weken later ga ik met de ZX6R naar Landsard in Eindhoven voor een middagje bij Racecracks, ook erg benieuwd naar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubxje0lFsCYvw5-jrpCsGrerRdI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjNRzd2LnfftlxxHNmm3oNbX.jpg?f=fotoalbum_medium

• R0y.
UTwizard schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Zelf een tijdje terug ook voor de eerste keer op Midland geweest met 2TheExperience, erg leuk en leerzaam inderdaad :) In September ga ik weer terug naar Midland met de Z900 en een paar weken later ga ik met de ZX6R naar Landsard in Eindhoven voor een middagje bij Racecracks, ook erg benieuwd naar.

[Afbeelding]
Landsard of Genk is voor mij wat dichterbij maar nog steeds een eind rijden. Voorkeur gaat nu uit naar Genk, zeker gezien ik schoonfamilie heb in Zuid Limburg en dat praktisch op de route ligt. Dan hoef ik na zo'n ochtend/middag of dag niet meer naar huis op de brommer, vind ik eigelijk ook onverantwoord. Dus ik hoop ergens in september te gaan maar wel als de weersvoorspelling er dan goed uit ziet, en misschien haakt @Mitssz ook nog aan :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/peiC4SxWg6vV9clpjW-HmxuZ--E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFD6ihEbvYVPnBInvj5H10FD.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat de Alpine dopjes die ik nu heb gewoon niet genoeg dempen had ik een tijdje terug zo'n test pakket besteld. Deze twee doppen vond ik het prettigst zitten en werken. Nu kan ik weer even mee vooruit :)

@R0y. als Venray kan, dat is ook een leuk circuit. Best compact en technisch.

Voor een impressie :) (niet mijn opname)

[ Voor 15% gewijzigd door Vrijdag op 28-07-2021 11:46 ]

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
[Afbeelding]

En? Zijn je bochten links en rechts nu van hetzelfde niveau? Kun je die ene agent van een tijd terug misschien het nakijken geven 🤣

• R0y.
LaborGardens schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:48:
[...]

En? Zijn je bochten links en rechts nu van hetzelfde niveau? Kun je die ene agent van een tijd terug misschien het nakijken geven 🤣
_O- _O- _O-

Dat je dat hebt onthouden :') Voor mijn gevoel en ook aan de achterband te zien ging rechts nu dikke prima :Y

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik vind dit toch best wel een toffe motor :) En met wat aanpassingen pas ik er zelfs op :+

• Booyaa
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:55:
[YouTube: Kawasaki Vulcan S Ergo Fit 2021]

Ik vind dit toch best wel een toffe motor :) En met wat aanpassingen pas ik er zelfs op :+
Aanpassingen aan de motor of aan jou :+

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-01 21:52

En als je later denkt, wat heb krijg ik toch een houten reet van het standaard zadel. Dan kan je deze altijd nog custom laten maken zoals ik gedaan heb xD:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-LMVB5IDwkkHQYWL3Leg3cGvhA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcIa75ntoJH8wAohiynRxtXc.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Booyaa schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:26:
[...]

Aanpassingen aan de motor of aan jou :+
Ik kan hooguit plateauzolen dragen :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

elrondsurion schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:32:
[...]

En als je later denkt, wat heb krijg ik toch een houten reet van het standaard zadel. Dan kan je deze altijd nog custom laten maken zoals ik gedaan heb xD:

[Afbeelding]
Dat ziet er wel lekker comfortabel uit :Y

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-12-2025

Daar ga je wel op passen hoor, mijn vader heeft er paar weken terug een gekocht en ik pas er heel gemakkelijk op :P

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

418O2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:26:
[...]

Ach, als je op zo'n BMW pleepot durft te rijden is het niet ver meer :P
Nee nee ik rijd geen scooter. En als je mn RT bedoelt - dat ding rijdt echt meer dan prima. Ziet er dan wel niet sexy uit, maar daar heb ik m ook niet voor (daar is de R1250RS voor)

• 418O2
noes schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:47:
[...]

Nee nee ik rijd geen scooter. En als je mn RT bedoelt - dat ding rijdt echt meer dan prima. Ziet er dan wel niet sexy uit, maar daar heb ik m ook niet voor (daar is de R1250RS voor)
Smaken verschillen he :)

• Mitssz
R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:40:
[...]

Landsard of Genk is voor mij wat dichterbij maar nog steeds een eind rijden. Voorkeur gaat nu uit naar Genk, zeker gezien ik schoonfamilie heb in Zuid Limburg en dat praktisch op de route ligt. Dan hoef ik na zo'n ochtend/middag of dag niet meer naar huis op de brommer, vind ik eigelijk ook onverantwoord. Dus ik hoop ergens in september te gaan maar wel als de weersvoorspelling er dan goed uit ziet, en misschien haakt @Mitssz ook nog aan :)
Er is zo te zien nog maar 1 datum voor Genk dit jaar, maar hoe zit het met de Coronaregels tegen die tijd :X

Buiten dat maandag ook lekker wezen badderen op zandvoort, wel in de middag/avond met het meeste zand opgeruimd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kX9b4QX0aWypXtc6-qzFqRj0mws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQIRwZc28v44uWKFCHocDnU1.jpg?f=user_large

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018 | Kia Ceed SW PHEV 2024

• R0y.

Als een eis is dat je met beide voeten plat op de grond kan dan gaat het lastig worden inderdaad, je kent mij en de Superduke en die is stiekem toch best hoog icm het Powerparts zadel. Hoger als andere nakeds in dat segment (MT10, S1000R, Ducati streetfighter) maar ik heb nog nooit een moment gehad dat ik dacht shit ik kom te kort. Achteruit terwijl je op het ding zit is nog wel soms een ding, zeker als het af/oploopt (in mijn nadeel :9), dan even ernaast gaan staan en er mee lopen.
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 16:19:
[...]

ik ben 1.83 en zo'n beetje de max lengte die op een V7 past.
Ik heb er wel bar risers op gezet voor meer comfort en zodat ik offroad makkelijker staand kan rijden.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Als een eis is dat je met beide voeten plat op de grond kan dan gaat het lastig worden inderdaad, je kent mij en de Superduke en die is stiekem toch best hoog icm het Powerparts zadel. Hoger als andere nakeds in dat segment (MT10, S1000R, Ducati streetfighter) maar ik heb nog nooit een moment gehad dat ik dacht shit ik kom te kort. Achteruit terwijl je op het ding zit is nog wel soms een ding, zeker als het af/oploopt (in mijn nadeel :9), dan even ernaast gaan staan en er mee lopen.
Een vriend van me heeft net een 1290 Super Duke gekocht en ik ging daar afgelopen weekend eens op zitten, maar ik kwam echt maar net met beide voeten plat op de grond en ik ben ca. 1.80.
Is toch een aardig stukje hoger dan mijn CB1000R.
Verder vind ik die Super Duke maar een hooligan bike hoor :+

• spacy

spacy

+++

ToolkiT schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:31:
[...]

ik ben 1.83 en zo'n beetje de max lengte die op een V7 past.
Ik heb er wel bar risers op gezet voor meer comfort en zodat ik offroad makkelijker staand kan rijden.
Het caferacer zadel helpt mij wel mee met mijn lengte, want ben 1.96 en ik vind het prima zitten. Ook na 1 uur geen problemen, maar ik maak ook niet veel langere ritten. Mogelijk dat een voorganger al iets heeft aangepast dat mij niet opgevallen is hoor. De vulcan S was een alternatief dat ik ooit nog overwoog, precies om de reden van de video die hierboven gedeeld en gequote werd. Maar grotere motoren heb ik zelf niet zoveel mee, hoewel de Guzzi 850tt... :9 wie weet... Ooit

• kneusteun
Lengte zegt lang niet alles, kan je beter naar je inseam maat kijken.

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 13:10
kneusteun schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:19:
Lengte zegt lang niet alles, kan je beter naar je inseam maat kijken.
Klopt!

http://cycle-ergo.com/

Handige site voor onderzoek op welke bike je goed zit! Kan ook gebruikt worden met hoeveel cm je zadel zou willen verhogen of verlagen bijv. Heb ik ook gedaan en heeft goed uitgepakt.

I took the blue pill…

• Bommes
spacy schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:06:
hoewel de Guzzi 850tt... :9 wie weet... Ooit
En dat is nou net een best lage ADV motor in dat segment.
@ToolkiT heeft er laatst eentje mee gehad toen zijn V7 voor onderhoud weg was die kan dat denk ik wel beamen.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2021/07/1627480207-600-x-450px-IMG_20210612_102302.jpg
Foto van net voordat ik het ding tegen de boom liet uitrusten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Helemaal plat hoeft niet per sé, maar wel dat ik stabiel met beide voeten, zeg maar in elk geval met de bal, op de grond kan staan. Als de motor zelf niet zo zwaar is of een laag zwaartepunt heeft, is gewoon met één voet ook nog wel acceptabel. Gaat mij er vooral om dat ik niet ga staan wiebelen of verkrampt moet gaan staan als ik stilsta.

• FBTN
Vrijdag schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:00:
[...]

Helemaal plat hoeft niet per sé, maar wel dat ik stabiel met beide voeten, zeg maar in elk geval met de bal, op de grond kan staan. Als de motor zelf niet zo zwaar is of een laag zwaartepunt heeft, is gewoon met één voet ook nog wel acceptabel. Gaat mij er vooral om dat ik niet ga staan wiebelen of verkrampt moet gaan staan als ik stilsta.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiLyu4o7skjdRoyC0ITvCtZrX6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JToiaDkRy4lbhxwjoWCuVmxi.png?f=fotoalbum_large

I took the blue pill…

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Tijdens een saaie luister meeting ben ik wat aan het opruimen, en kom dit tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxroxNED8fq9iv_qPyBpioqTOZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62RzGDgyc5dnJ9I0NGrI0JnY.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij zijn dit de heup beschermers die mijn broek horen. Er zit klittenband op, maar kijkende naar mijn broek zie ik niet hoe ik deze moet plaatsen. Voor de kniestukken was echt een uitsparing met klittenband waar je ze dan kunt plaatsen, maar zie die niet voor de heup beschermers. Iemand een idee hoe dit werkt?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Mijn inseam is iets van 72/75cm, als ik het zo meet met een rolmaat :')

• Jolke
Bommes schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:51:
[...]

[Afbeelding]
Foto van net voordat ik het ding tegen de boom liet uitrusten.
;w toen kon je nog lachen.

Hoe staat de Guzzi er nu voor?

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ben blijkbaar met de verkeerde vrouw getrouwd..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6kQgmGWK_Yo_jIyiOSh2-L2Z9JI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iJvFMPVersq0VjQ2ggMMbLKi.png?f=user_large

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:59:
Ben blijkbaar met de verkeerde vrouw getrouwd..

[Afbeelding]
Gewoon even langs het gemeentehuis morgen, scheiding fixen. Voor liefde moet je offers brengen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 28-07-2021 17:04 ]

• R0y.
InZane schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:55:
[...]

Een vriend van me heeft net een 1290 Super Duke gekocht en ik ging daar afgelopen weekend eens op zitten, maar ik kwam echt maar net met beide voeten plat op de grond en ik ben ca. 1.80.
Is toch een aardig stukje hoger dan mijn CB1000R.
Verder vind ik die Super Duke maar een hooligan bike hoor :+
Cool! Welk model/ jaar is het? Standaard is volgens mij 835mm en dan komt er nog eens 20mm bij van het powerparts zadel.

En een hooligan bike… tjah.. >:)

• Bommes
Jolke schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:40:
[...]

;w toen kon je nog lachen.

Hoe staat de Guzzi er nu voor?
Terug in elkaar, een nieuwe voorvork met Hyperpro veren er in.
Maar in heb nog geen tijd kunnen vinden om een rondje te gaan rijden.
Of alles terug in orde is weet ik dus nog niet.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-01 00:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Vrijdag is iets kleinder dan gemiddeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNYmlllhdV2WFRdmWWG7g74l-oI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s0UuBlULqcLGMRAgYvVYGQr.jpg?f=fotoalbum_large

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• FBTN
Dat wordt een verlagingssetje dan

I took the blue pill…

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

[Afbeelding]

Hey... was dat afgelopen vrijdag?

:w

Ja, zo leuk op de foto gezien wel. Nou ja, ik heb je dus voorbij zien komen in de "pits". Was het nou in jullie groep dat iemand zo'n oliespoort organiseerde?

[ Voor 8% gewijzigd door steveman op 28-07-2021 22:18 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• R0y.
steveman schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 22:15:
[...]

Hey... was dat afgelopen vrijdag?

:w

Ja, zo leuk op de foto gezien wel. Nou ja, ik heb je dus voorbij zien komen in de "pits". Was het nou in jullie groep dat iemand zo'n oliespoort organiseerde?
:Y

Die Kawasaki (?) die de muur aantikte (volgens mij) reed inderdaad bij mij in de groep (2) maar niet in het subgroepje waar ik mee reed. Zag hem later rondlopen en hoorde dat het blok geen olie meer had, lag inderdaad allemaal op de baan. Hij had een kapotte broek maar verder leek het voor hem lichamelijk gelukkig mee te vallen.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
R0y. schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 17:16:
[...]

Cool! Welk model/ jaar is het? Standaard is volgens mij 835mm en dan komt er nog eens 20mm bij van het powerparts zadel.

En een hooligan bike… tjah.. >:)
Ik dacht 2014 of 1015. Dit is 'm iig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxs5Py5nq4ACp8uqw6hWm9uV-eI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YSttQiNn262r2JNjovPGYRl5.jpg?f=user_large

Zag trouwens dat de zadelhoogte van m'n CB1000R 828mm is. Verschil valt me dan nog wel mee eigenlijk..

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 29-07-2021 14:43 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-01 14:15
Hier nog een paar plaatjes van mij van afgelopen maandag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbubiAB_NDF_uvX4z_lKo3pD4qM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yItdue9qlGzenNVH7JXJWxMq.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0EquxOxFVpzbZ6rvIMIpPHZ1v4=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agNXpkO7Wk03TOdqPU2ioip7.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hPDm3Us3llqgnBBczZkVq0SjJMA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjGBBthatJ7SMEzhT7zY6XTt.jpg?f=fotoalbum_medium
Mitssz schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:16:
[...]

Er is zo te zien nog maar 1 datum voor Genk dit jaar, maar hoe zit het met de Coronaregels tegen die tijd :X

Buiten dat gister ook lekker wezen badderen op zandvoort, wel in de middag/avond met het meeste zand opgeruimd.
[Afbeelding]
He, was dat ook maandag overdag bij MSL, of in de avond bij MCT?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Mitssz
Chakotay schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:18:
Hier nog een paar plaatjes van mij van afgelopen maandag:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

He, was dat ook maandag overdag bij MSL, of in de avond bij MCT?
Dat was inderdaad maandag (niet dinsdag :+ ) maar dan savonds bij MCT.
2 weken terug wel bij MSL gereden op Zandvoort. Toen zat deze dag al vol, en de vriendin wou ook wel eens op Zandvoort rijden na de hele dag op het paddock te hebben rondgelopen 2 weken terug.
Ik rijd meestal toch met MCT dus geen probleem.
Zondag gaan wij weer, maar dan naar PVI 8)

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

NOS: Ever Given eindelijk in Rotterdam
Motoren
Op de Ever Given staan ook meer dan duizend motorfietsen, waar klanten met smart op wachten. Joost Goedhart van Goedhart Motoren in Bodegraven kan niet wachten tot hun containers worden afgeleverd. "Heel fijn, natuurlijk ook voor onze klanten. Er zijn klanten die al sinds mei wachten op een motor. Mensen willen gewoon lekker rijden, hopelijk gaat dat nu snel gebeuren."
De dealer heeft twintig motoren op de Ever Given staan van verschillende leveranciers. "Het ging ook om specifieke modellen die echt goed verkopen, die nu niet leverbaar waren. En daar kregen we wel last van, ook in de omzet."
Volgens Goedhart heeft fabrikant Yamaha ook 3000 motoren al maandenlang in Europa bijna helemaal klaarstaan, maar ontbreekt er nog één specifiek onderdeel: een deel van de koplamp dat via de Ever Given geleverd zou worden. "We hopen dat deze motoren nu in september kunnen worden uitgeleverd."
Hier nog mensen die wachten op hun motor/koplamp dankzij de Ever Given?

• DrivinUCrazy
Ik weet dat bij mijn monteur een kawa staat met een defect dashboard. Dat zou volgens Carmo niet meer te maken zijn, ze kennen daar het probleem, en vervangen moeten worden. Men vermoedt dat die óók op dat schip zit.

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01 13:22
JanPedaal schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 10:08:
[...]

Hier nog mensen die wachten op hun motor/koplamp dankzij de Ever Given?
Niet meer Goedhart heeft nog een paar fietsen uit duitsland kunnen fixen (waren alleen MT-09 SP)
Alleen defecte ohlins en dat kan wel even duren :| heb je na 7 Maanden eindelijk je bike.

[ Voor 13% gewijzigd door FNale op 29-07-2021 10:18 ]

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 07:53

cooper_s1

MINI's rule

Goed nieuws wat de Ever Given betreft:
https://www.nu.nl/economi...gekomen-in-rotterdam.html

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01