Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 329 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.022.978 views

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:35

charrel

Cortisol4life..

Chakotay schreef op zondag 25 juli 2021 @ 22:52:
* Chakotay heeft vandaag nog een nieuw setje laarzen gekocht, mijn huidige set bleek toch wat minder zool over te hebben dan ik dacht :X

[Afbeelding]

Deze keer weer eens TCX ipv Alpinestars de , SP Master Goretex. Ze zijn lekker soepel voor een nieuwe laars, wel zo prettig op de baan morgen :P

[Afbeelding]
Haha, dat wordt zweetvoeten op Zandvoort. Hoe laat mag je rijden? Misschien rij ik ook nog wel even heen op de brommer.

• Jon156
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:25
mphilipp schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 13:12:
[...]

Daarom rijden de (toer) BMW's zo lekker: die hebben hun maximale koppel (of een groot deel daarvan) al beschikbaar bij lage toerentallen. Als je wilt, kun je dus 60-70 kachelen in z'n 5 of 6 en er dan nog steeds met gezwinde spoed vandoor gaan als je het gas open trekt. Zonder stotteren of brommen.
Dat zal op de S1000RR wel anders zijn, maar de boxers en de K16 hebben dat . Heerlijk!
Daar ben ik achtergekomen na een proefrit op een 1150 gs.

Deze week ga ik nog een paar andere motoren bekijken, maar waarschijnlijk wordt de gs mijn eerste motor.
Heel fijn dat koppel bij alle toeren, en deze motor stuurt ook heel fijn.
Uiterlijk is wel een ander verhaal, maar het is iets waar je aan moet wennen zullen we maar zeggen ;)

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:22
Icephase schreef op zondag 25 juli 2021 @ 18:13:
[...]

Ik wil niet direct de pessimist uithangen, maar een tweedehands motor met geen enkel krasje erop doet bij mij rode vlaggetjes wapperen. Het kán haast niet anders of er moeten ‘gebruikssporen’ zijn. Zo niet, dan is ie waarschijnlijk opnieuw gespoten en dat doe je alleen als er flinke schade is (dus meer dan een paar krasjes). En dat ie perfect rijdt is mooi, maar in hoeverre ben je goed in staat om dat te beoordelen als je 10 jaar niet gereden hebt?

Gewoon even iets om rekening mee te houden, misschien even iemand meenemen die wat objectiever is dan jij zelf?
Als een motor hobby is en de eigenaar er zorgzaam mee om is gesprongen kan het prima.
Ik heb meerdere motoren aangeschaft die er gewoon puntgaaf uitzagen ondanks hun KM stand (tot 55KKM, en dat was geen BMW) 8)
Daarintegen ook meerdere motoren bezichtigt die gewoon duidelijk afgetrapt waren en wel iets meer dan 'gebruikssporen' hadden :X

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-12-2025
Raymond schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:42:
Beginnersvraagje hier (sinds een maandje eigen motor :) )

Over het rijden met een GPS (bij de motor die ik kocht, zat een Zumo 660):

Ik heb intussen uitgevogeld hoe ik .gpx bestanden erop kan krijgen en ik heb ook zo'n route gevolgd. Ik word alleen niet helemaal wijs uit, hoe dat precies werkt.

Laat ik even beginnen, met wat ik wil bereiken: Ik wil op een willekeurige plek in een route beginnen (de plek die het dichtst bij huis ligt, lijkt me logisch :) ). Dan wil ik die hele route rond rijden, totdat ik weer terug ben, waar ik ben begonnen.

Hoe moet ik die route dan inladen (als track, of als route?) en moet ik dan verder nog iets instellen?

Ik heb nu steeds dat ik wel op een random plek kan beginnen, maar dan leidt hij me keurig die route rond, tot het officiële beginpunt en vanaf daar begint'ie te bokken (als ik niet heel precies bij het beginpunt kom, dan blijft'ie maar proberen me daar naartoe te leiden, ook al wil gewoon verder rijden. Erg irritant, als bijvoorbeeld dat beginpunt op een afgesloten parkeerterrein is oid).
Ik heb ook een Zumo 660 en snap daar soms werkelijk de ballen van. Vorige week een mooie route gevonden, laten navigeren naar het startpunt waarna de route begon. Toen ik het wel een hele saaie route vond moest ik nog 5 uur rijden volgens de Garmin, waar hij mij eerst naar huis begeleide. Wat een ellendig ding is het soms. :(

• Bioflap
Jon156 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:08:
[...]

Daar ben ik achtergekomen na een proefrit op een 1150 gs.

Deze week ga ik nog een paar andere motoren bekijken, maar waarschijnlijk wordt de gs mijn eerste motor.
Heel fijn dat koppel bij alle toeren, en deze motor stuurt ook heel fijn.
Uiterlijk is wel een ander verhaal, maar het is iets waar je aan moet wennen zullen we maar zeggen ;)
Je moet het mooi vinden, maar je kan ook kijken naar een Moto Guzzi Stelvio of V85TT. Hebben net iets meer karakter dan een GS.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:07
Bioflap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Je moet het mooi vinden, maar je kan ook kijken naar een Moto Guzzi Stelvio of V85TT. Hebben net iets meer karakter dan een GS.
Qua adventure/toerfietsen is het rijtje wel aardig lang geloof ik, vergeet de AT en de teneree's niet en zeker de triumphs en ktm's ook niet!
Dan nog capenords en multistrada voor het italiaanse gevoel.

• Jon156
Bioflap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:17:
[...]

Mooie motoren inderdaad, maar voor mij onbetaalbaar helaas ;(

• Bioflap
Jon156 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Mooie motoren inderdaad, maar voor mij onbetaalbaar helaas ;(
Volgens mij zit een Stelvio ongeveer op hetzelfde bedrag als een 1150GS, alleen zijn ze dan een heel stuk nieuwer. Ik verbaasde mij erover hoeveel je nog betaald voor zo'n oude motor.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-12-2025
Bioflap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:47:
[...]

Volgens mij zit een Stelvio ongeveer op hetzelfde bedrag als een 1150GS, alleen zijn ze dan een heel stuk nieuwer. Ik verbaasde mij erover hoeveel je nog betaald voor zo'n oude motor.
De laagst geprijsde Stelvio op MP staat te koop voor € 6.350,00. Een 1150 GS met een Km stand onder 100.000 koop je al voor € 3.250,00 (particulier).

De Stelvio kan je volgens mij beter vergelijken met een 1200 GS.

Persoonlijk zou ik eerder voor een Stelvio gaan dan voor een 1200 GS, heeft naar mijn idee meer karakter en het lijkt ook wel of 'iedereen' met een GS rijdt. Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook wel een reden waarom de GS zo populair is.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:31

Freakie1NL

Grote Baas

MichielK71 schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:55:
[...]

De laagst geprijsde Stelvio op MP staat te koop voor € 6.350,00. Een 1150 GS met een Km stand onder 100.000 koop je al voor € 3.250,00 (particulier).
Plus 3000 euro aan achterstallig onderhoud er bij. Die GS'en zijn duur in aanschaf en onderhoud.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Bioflap
Ik las over de 1150GS dat je geluk moet hebben met de aansluiting van het motorblok op de versnellingsbak of iets dergelijks. Lijkt bijna bij iedere 1150GS wel een keer fout te gaan, of je moet heel veel geluk hebben. Als 't mis is moet alles er onderheen. Bij de eerdere 1200GS heb je CANBUS en blijkt er ook vaak gekloot te zijn met de ABS systemen geloof ik, en ik weet niet of je hem verplicht naar een BMW dealer moet brengen voor onderhoud.

Met een beetje geluk is een Stelvio nog wel te vinden particulier voor 5k

• Jon156
Freakie1NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Plus 3000 euro aan achterstallig onderhoud er bij. Die GS'en zijn duur in aanschaf en onderhoud.
Ik heb er één op het oog die grotendeels in orde staat (inclusief werkende abs), en dat is door iemand beoordeeld die er echt verstand van heeft, niet door mijzelf.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Persoonlijk zou ik overigens als eerste motor fiets niet direct in die categorie denken. Zou 1 stap terug doen en naar Tracer 700, GS 800, Versys 650 kijken.

Mijn persoonlijke mening stuurt dat net even wat fijner vanwege het lagere gewicht en heb je een vriendelijkere motor om mee te beginnen. Een 1150 GS en co zijn best flinke machines.

Vergis je niet hoeveel bijvoorbeeld een Versys 650 al verschilt t.o.v een Er6n (veel gebruikte lesmotor)

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-01 19:58
Gummiebeer schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:56:
[...]

Niet met de flush gereden want er was tussendoor al olie vervangen. Toch nog een beetje dun.
En een xj600 heeft een niveausensor ipv druksensor. Lampje wil dus wel eens wat vaker branden O-)
Dat branden bij koude start is een bekend ding bij de XJ600. Dat had de mijne ('96) ook zeker in de winter. Het lampje was vaak ook al bij de eerste meters al weer uit. Als het je stoort werd mij de tip gegeven om het olie niveau op de max te houden, zelf had ik er niet zo'n probleem mee gezien het geen kwaad kan zolang het lampje niet blijft branden.

• MichielK71
Freakie1NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:19:
Persoonlijk zou ik overigens als eerste motor fiets niet direct in die categorie denken. Zou 1 stap terug doen en naar Tracer 700, GS 800, Versys 650 kijken.

Mijn persoonlijke mening stuurt dat net even wat fijner vanwege het lagere gewicht en heb je een vriendelijkere motor om mee te beginnen. Een 1150 GS en co zijn best flinke machines.

Vergis je niet hoeveel bijvoorbeeld een Versys 650 al verschilt t.o.v een Er6n (veel gebruikte lesmotor)
Versys 650 is ook een leuke en ook erg levendige motor. Je moet wel een beetje wennen aan de voorkant van de motor. Ook een stuk voordeliger in aanschaf.

• kneusteun
Ik vond de versys een leuke motor, maar daar merk je wel duidelijk aan dat het een "budget" fiets is.
Niet dat hij slecht is, maar komt niet mee met andere merken in afwerking vond ik persoonlijk.

Ook als je iemand mee achterop neemt zou ik wel zorgen voor een fiets met wat koppel.

Een GS voor 3k zou ik wel een beetje bang voor zijn, tenzij je hem echt helemaal mag keuren dus dingen specifiek checken . Hoeveel verstand je ook hebt met een korte inspectie zie je lang niet alles en kleine dingen die boven komen drijven kunnen bij bmw aardig aan de prijs zijn.

Als je een toffe fiets hebt gevonden en dat is van dat specifieke model een koopje, dan sowieso heel goed gaan afvragen waarom het een koopje is.

Dat wil niet zeggen dat die bmw slecht is, volgens mij zijn er genoeg dan pas lekker ingereden.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een versys 650 is een topfiets :D

Erg blij mee en een fijne vervanger voor een Diversion 900. Een veel leukere stuurfiets, veel speelser. En ja, minder vermogen, maar dat merk ik alleen als ik een volwassen persoon achterop heb. En dat gebeurt nooit. Tot nu toe probleemloze kilometers (circa 30.000).

Zou ik als deze kapot gaat er weer een kopen? Nee, dan ga ik serieus voor een elektrische. Maar dat zou voor alle ICE motoren gelden wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g61HehdahhUWhFWwII4C91I_7y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNCUaHyHoZDiI3bbBgtMs1Sk.jpg?f=fotoalbum_large

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Bioflap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:05:
Bij de eerdere 1200GS heb je CANBUS en blijkt er ook vaak gekloot te zijn met de ABS systemen geloof ik, en ik weet niet of je hem verplicht naar een BMW dealer moet brengen voor onderhoud.
Geen enkele motor moet verplicht naar de dealer. Je hebt alleen de boordcomputer die uitgelezen moet worden en de serviceindicator die gereset moet worden. Daar zijn oplossingen voor voor de thuis sleutelaar (911 en er is er nog een die met een app en een ODB2 aansluiting werkt). Als je ergens een garage vindt die wat ervaring heeft met BMW (dat is wel handig natuurlijk) moet dat geen probleem zijn.

De ABS problemen zijn voor zover ik weet niet een probleem als in dat ze snel stuk gaan, maar meer dat het heel kostbaar is als het systeem stuk is. Je hebt nl een integraal remsysteem, en dat schijnt best wat te kosten. Ook het aftappen/ontluchten van het systeem is een klusje waar je wel wat ervaring voor nodig hebt, schijnt het.

Canbus is op zich niet een heel groot probleem vind ik. Ik hoor daar veel over en snap nooit goed wat het probleem precies is. Ik heb nu op de K16 ook gewoon mijn powered Ram houder op de accu aangesloten. Dan heb je niets te maken met de canbus. Als je veel accessoires wilt aansluiten, kun je van die kleine doosjes kopen met gezekerde aansluitingen. Die sluit je aan op de accu en je zoekt een contactgeschakelde draad op om dat signaal door te geven aan het doosjes (pakt alleen signaal, geen spanning) en zo kun je dus naar wens van alles aansluiten, gezekerd en naar wens geschakeld of constant.

Hopelijk heb ik zo wat mythes de wereld uit geholpen, want ik mag dan 'fan' zijn, ik zou het écht niet meer zijn als het van die probleembakken waren. Ja, ze zijn misschien wat duurder in onderhoud, maar het zijn ook geen goedkope machines in aanschaf, Je kunt misschien wel een goedkope BMW op de kop tikken, maar de onderdelenprijs is niet afhankelijk van wat jij ervoor betaald hebt...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:46

A13X

Dude

mphilipp schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:11:
[...]

Geen enkele motor moet verplicht naar de dealer. Je hebt alleen de boordcomputer die uitgelezen moet worden en de serviceindicator die gereset moet worden. Daar zijn oplossingen voor voor de thuis sleutelaar (911 en er is er nog een die met een app en een ODB2 aansluiting werkt). Als je ergens een garage vindt die wat ervaring heeft met BMW (dat is wel handig natuurlijk) moet dat geen probleem zijn.

De ABS problemen zijn voor zover ik weet niet een probleem als in dat ze snel stuk gaan, maar meer dat het heel kostbaar is als het systeem stuk is. Je hebt nl een integraal remsysteem, en dat schijnt best wat te kosten. Ook het aftappen/ontluchten van het systeem is een klusje waar je wel wat ervaring voor nodig hebt, schijnt het.

Canbus is op zich niet een heel groot probleem vind ik. Ik hoor daar veel over en snap nooit goed wat het probleem precies is. Ik heb nu op de K16 ook gewoon mijn powered Ram houder op de accu aangesloten. Dan heb je niets te maken met de canbus. Als je veel accessoires wilt aansluiten, kun je van die kleine doosjes kopen met gezekerde aansluitingen. Die sluit je aan op de accu en je zoekt een contactgeschakelde draad op om dat signaal door te geven aan het doosjes (pakt alleen signaal, geen spanning) en zo kun je dus naar wens van alles aansluiten, gezekerd en naar wens geschakeld of constant.

Hopelijk heb ik zo wat mythes de wereld uit geholpen, want ik mag dan 'fan' zijn, ik zou het écht niet meer zijn als het van die probleembakken waren. Ja, ze zijn misschien wat duurder in onderhoud, maar het zijn ook geen goedkope machines in aanschaf, Je kunt misschien wel een goedkope BMW op de kop tikken, maar de onderdelenprijs is niet afhankelijk van wat jij ervoor betaald hebt...
De ABS is vooral gevoelig voor nalatig onderhoud, vuile remolie sloopt de pomp. Zolang de remolie volgens de onderhouds interval word vervangen is er weinig aan de hand. Maar als je een oude motor koopt waarvan het onderhoud onbekend is, is dat wel een risico.

Maar zo heeft elk merk wel iets, ook Yamaha (rotors en lasnaden, geen recall of erkenning), Honda jarenlang met hun spanningsregelaars, zullen ze onderhand wel eens wat aan gedaan hebben. KTM heeft ook geen beste reputatie. En laten we de Guzzi van @Bommes niet vergeten die met 500km compleet uit elkaar lag.

2 tellen googlen op stelvio 1200 problems en daarbij blijkt er een ding te zijn met as klemmen en met de nokkenas afhankelijk van de leeftijd.

Ook iets om mee te nemen, als er ergens 500.000 van rondrijden ga je meer problemen lezen als wanneer er 5000 rondrijden. Zeker als er bij die 5000 dingen afgedaan worden als karakter en "dat hoort erbij".

Bottemline:
Als je een motor op het oog hebt even een uurtje googlen op het merk + type + bouwjaar+ problemen (in diverse talen&combinaties) dan weet je waar je op moet letten en wat de zwakke plekken zijn. Specifieke forums en tegenwoordig Facebook groepen kun je ook veel informatie vandaan halen.

Awesome

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Oh, ik zie een motor te koop staan die een goede kanshebber is om mijn volgende motor te worden! Voor zij die geen FB hebben:

Een 2016 Dyna Street Bob, Clubstyle, met aantal assecoires die er nog bij komen (extra zadel, kuip etc.). 40K km op de teller, voor omgerekend zo'n 11K EUR:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LiVdglqKwlqdIhOmtCe0gIScOYA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22Fiiy38Ym526PEdeEsjB4pF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aK_brj04i6qckZRjzzvBSGhYpKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMcJxwTWTKHcOuQFnpbc86EL.jpg?f=fotoalbum_large

Heb al contact met de verkoper, het is in de buurt dus hopelijk snel kijken of het wat is. Hij is de 2e eigenaar, import bike uit Canada. Een zijde is niet zichtbaar op de foto, en heeft een paar krasjes volgens hem, dus maar even in het echt zien. Aan de post te lezen ook echt een liefhebber dus ben zeer benieuwd :Y

Als het deze week allemaal nog lukt zou mooi zijn, want mijn garage is de komende 2 weken dicht ivm vakantie en ik wil hem uiteraard wel even laten nakijken voor ik overga tot de koop.

oOo

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Freakie1NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:02:
[...]

Onderhoud duur van een gs? Mijn 1200 was een kleine beurt rond de 80€ kwijt en een grote rond de 140€ als ik het zelf deed. Bij de dealer was een kleine tussen de 200-275 en een grote tussen de 400-550. Bij de dealer laatst een kleine beurt was 275€ voor de r1200r LC. Volgens mij ben je dat wel kwijt voor alle motoren bij een merkdealer.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

A13X schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:31:
[...]
Bottemline:
Als je een motor op het oog hebt even een uurtje googlen op het merk + type + bouwjaar+ problemen (in diverse talen&combinaties) dan weet je waar je op moet letten en wat de zwakke plekken zijn. Specifieke forums en tegenwoordig Facebook groepen kun je ook veel informatie vandaan halen.
Zeker waar. Het probleem is dat je eigenlijk nooit echt zeker weet of het een goede en vooral goed behandelde motor is (geweest). Als ze nalatig waren met het onderhoud gedurende een lange tijd en 'm vlak voor de verkoop een grote beurt geven, kun jij niets zien aan de olie enzo. Maar de boel is wel eerder naar de galemiezen. Wat dat betreft is een tweedehands altijd een risico. Als de motor er echter nog puik uitziet, weet je in ieder geval dat de eigenaar er zuinig op is geweest. Maar ook dat is geen garantie. Je gaat pas op de lange termijn merken of het een goede koop is geweest; olieverbruik is een aardige indicator.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

charrel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Onderhoud duur van een gs? Mijn 1200 was een kleine beurt rond de 80€ kwijt en een grote rond de 140€ als ik het zelf deed. Bij de dealer was een kleine tussen de 200-275 en een grote tussen de 400-550. Bij de dealer laatst een kleine beurt was 275€ voor de r1200r LC. Volgens mij ben je dat wel kwijt voor alle motoren bij een merkdealer.
En nu even de prijzen vergelijken van:
Koppeling vervangen, banden wissel. Ketting set (3*) vs cardanas vervangen. Daarmee is een BMW fiets significant duurder.

En als je de fiets nieuw koopt geen probleem, zit ver in de toekomst en je weet zelf hoe je rijd. Feit is dat de meeste mensen een fiets weg doen als er flinke kosten aan zitten te komen. En juist dit soort dingen zijn bij een BMW wel degelijk duurder.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Freakie1NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:48:
[...]
Koppeling vervangen, banden wissel. Ketting set (3*) vs cardanas vervangen. Daarmee is een BMW fiets significant duurder.
Als je het goed vergelijkt: die koppeling is alleen op de oudere boxers een behoorlijk dure aangelegenheid. Echter, op de RT heb ik dat één keer moeten (laten) doen, en dat was met 170.000km op de teller. Sinds de nieuwe waterboxers hebben ze een 'normale' koppeling, die er net zo makkelijk uit gaat als op andere motoren. Ik denk dan ook dat het ook niet zo duur is als voorheen.

kardan vervangen heb ik nog nooit van gehoord. Ja, als ie stuk gaat, maar dat is sporadisch.

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:22
Hier een R1150GS eigenaar.
Ik rijd nu 2 jaar mijn motor. Ik heb hem gekocht met 134000 op de klok en ik heb hem pas over de 142000 gereden. In die 8000 km heb ik 0 een paar O-) problemen met de fiets gehad. Wel netjes z'n onderhouden gehad enzo en ik merk nu dat de kleppen wat TLC kunnen gebruiken en de koppeling lijkt zich af en toe te melden, maar ik heb gehoord dat dit ook aan de schakelpook kan liggen.
Maar de voornaamste reden dat ik voor deze fiets ben gegaan is dat, op het moment dat ik op stapte, voelde het goed. Het vermogen dat, voor mijn gevoel, bij 1300 toeren begint en pas stopt zo rond de 4000/4500 is de reden dat ik verliefd werd op het ding. En het feit dat ie ~250KG weegt, maar op het moment dat ie rolt er weinig van merkt vind ik nog steeds fijn om te merken.
Als je een motor koopt voor de looks, dan geloof ik dat je niet voor een GS gaat. Maar het gaat mij om de rij ervaring en de looks zijn, voor mij, ondergeschikt.
Tuurlijk, een 1150GS heeft absoluut z'n mankementen (character ;) ) en als je hem naar dealers gaat brengen zal je zeker duur uit zijn. Maar bedenk wel dat de 1150GS-en allemaal 15+ jaar oud zijn. Dit hoeft geen reden te zijn om er geen te kopen, maar ik raad wel aan om op zoek te gaan naar een kennisgroep.
Ik ben zelf lid geworden van bmwgsclub.nl en heb daar al veel info gevonden en gelezen. Zoveel, dat ik zelf al een electrisch probleem in m'n Kabelboom op heb weten te lossen.
Wat ik wil zeggen is, koop de motor die bij je past en geniet van je hobby ;)
Mijn €0,02 8)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Freakie1NL schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:48:
[...]

En als je de fiets nieuw koopt geen probleem, zit ver in de toekomst en je weet zelf hoe je rijd. Feit is dat de meeste mensen een fiets weg doen als er flinke kosten aan zitten te komen. En juist dit soort dingen zijn bij een BMW wel degelijk duurder.
Als je 1x€1000 groot onderhoud erger vind dan 3x400, dan is een BMW wellicht niks voor jou idd, haha.

Mijn BMW’s zijn qua onderdelen echt niet duurder dan andere fietsen in deze vermogens en gewichtsklasse. Mijn collega op Triumph is regelmatig stukken duurder uit.

De dealer rekent flinke uurtarieven idd, maar de meeste andere merkdealers ook. Er zijn genoeg specialisten en je kan altijd zelf aan de bak dankzij herr BMW’s zeeeer gedetailleerde werkplaatshandboek van €80.

Als je dit soort dingen wil roepen, kom dan met cijfers, anders roepen wij alleen maar terug dat het niet zo is ;P

[ Voor 10% gewijzigd door _eLMo_ op 26-07-2021 13:03 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je lief bent voor een motor kan ie heel lang zonder problemen mee.

Kijk naar wat Itchy Boots een motor allemaal aandoet; daar zijn maar weinig motoren op gebouwd. Elke dag door soms best ruw terrein. Zo'n ding krijgt best wat voor zijn kiezen. Zij heeft echter een slimme strategie: olie ververst zij vaker dan voorgeschreven. Dat heeft er bv bij die Himalayan aan bijgedragen dat het ding gewoon 0,0 problemen heeft gehad.
Die oude RT van mij is politiemotor geweest, en verbruikte nauwelijk olie en heeft ook nooit problemen gehad. Ja, die koppeling, maar dat mag na 170k ook wel een keer. Dat kost je dan 1x wat centen, maar er kan meteen goed worden gekeken naar de staat van de kardan, de lagers enzo. Het is voornamelijk arbeid trouwens. De onderdelen kosten maar €400. Als je dat dus zelf kan, is dat helemaal mooi. Maar de hele achterkant van de motor gaat eraf...

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Even wat tegengeluid laten horen in dit grote GS-topic ;)

Het motorkarakter van de GS is love it or hate it. Ik behoor duidelijk tot de laatste categorie, en ik zou iedereen dan ook aanraden om een uitgebreide proefrit te maken voor je een GS koopt. Ik kan niet omschrijven wat er niet klopt, maar iedere keer als ik op een GS rij (ondertussen op elk model vanaf de R1100GS tot en met de R1250GSA gereden) dan is het gewoon niet wat ik zoek in een motor. Het grappige is dat ik de R1200R van mijn vriendin wel fijn vind rijden, dus waarschijnlijk is het een combinatie van blok en zithouding die mij totaal niet aanspreekt.

Wat betreft de onderhoudskosten van BMW, als ik de kosten van mijn Caponord vergelijk met de kosten van de S1000XR dan zit daar niet heel veel verschil in.

• kneusteun
A13X schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:31:
[...]

De ABS is vooral gevoelig voor nalatig onderhoud, vuile remolie sloopt de pomp. Zolang de remolie volgens de onderhouds interval word vervangen is er weinig aan de hand. Maar als je een oude motor koopt waarvan het onderhoud onbekend is, is dat wel een risico.

Maar zo heeft elk merk wel iets, ook Yamaha (rotors en lasnaden, geen recall of erkenning), Honda jarenlang met hun spanningsregelaars, zullen ze onderhand wel eens wat aan gedaan hebben. KTM heeft ook geen beste reputatie. En laten we de Guzzi van @Bommes niet vergeten die met 500km compleet uit elkaar lag.

2 tellen googlen op stelvio 1200 problems en daarbij blijkt er een ding te zijn met as klemmen en met de nokkenas afhankelijk van de leeftijd.

Ook iets om mee te nemen, als er ergens 500.000 van rondrijden ga je meer problemen lezen als wanneer er 5000 rondrijden. Zeker als er bij die 5000 dingen afgedaan worden als karakter en "dat hoort erbij".

Bottemline:
DIT!
Bijna elke merk heeft wel iets, als jij bij fora een vraag stelt aan wat eigenaren heb je binnen 10min een lijst die je kan nalopen bij je occasion.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Waaj schreef op maandag 26 juli 2021 @ 13:20:
Het grappige is dat ik de R1200R van mijn vriendin wel fijn vind rijden, dus waarschijnlijk is het een combinatie van blok en zithouding die mij totaal niet aanspreekt.
De R heeft een aangepaste uitlaat en de LC ook nog een andere airbox dan de gs. Die zijn daarom een fractie sterker onderin en lopen nog iets mooier.

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-01 12:37

Falastine

Think about my signature...

OP een GS gereden vorige week 1250GS Maar alsof ik op een vliegend tapijt zat. Hoefde letterlijk niks te doen demping was zo zacht ik voelde niks. Bij mijn Ducati moet ik echt werken je hebt het gevoel dat je echt aan het motorrijden bent. Beetje zoals ik een tesla zitten en alles automatisch laten rijden gevoel had ik op de GS.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• kneusteun
Ja en zo heeft iedereen een voorkeur.
Een 4 cilinder is over het algemeen soepeler als een twin, toch vind ik de feedack/geluid van een twin veel leuker.

Dan heb ik mijn AT welke een kalme twin is die altijd wel lekker ploft en de KTM is een twin die juist als een gek wil gillen.

GS die voelt inderdaad als een troon, als je dag en nacht op de motor zit is dat natuurlijk heerlijk, maar als je af en toe een plezier ritje doet kan juist het getril misschien een stuk van de beleving zijn die je zoekt.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56
Laat ik ook maar mijn duit in het zakje doen. Als je een nette R1150GS nu kan aanschaffen dan is de kans groot dat je het (met goed onderhoud) over 10 jaar voor meer dan het dubbele kan verkopen. Dat zie je ook niet vaak bij andere motoren die zo massaal geproduceerd zijn, op de Yamaha XT500 na bijvoorbeeld.

De R1150GS gaat langzamerhand de R100GS achterna.

Vind overigens de R11xx reeks extreem eenvoudig om zelf aan te sleutelen. Heb laatst nog de kleppen gesteld voor een mede GS forumlid, klusje was binnen een uur geregeld waarbij het merendeel op ging aan kletsen over motoren. Ook de koppeling gaat eenvoudig 150k kilometer mee als je er correct mee rijdt. Het is een droge koppeling dus je moet er niet teveel 'slippend' mee rijden, dan branden de platen snel op. Je hoeft er ook niet 'slippend' mee te rijden aangezien het net een tractor is en op hele lage snelheid ook gewoon stabiel blijft en niet afslaat. Kapotte kardannen komen alleen voor als je dat ding niet elke 40k ofzo smeert.

Er zijn trouwens genoeg hobbyisten die versnellingsbakken voor de R11xx reeks reviseren. Relatief eenvoudig klusje om zelf uit te wisselen, kost alleen wat tijd.

De kardan van mijn GSA LC is trouwens vastgeroest, bleek uit inspectie tijdens klein onderhoud afgelopen weekend. Scheen wel vaker voor te komen, ze worden fabrieksaf droog geinstalleerd. Dus voor iedereen hier die een LC rijdt, controleer bij de volgende beurt even je kardan door de klok te kantelen. Kan in principe geen kwaad maar krijg hopelijk onder garantie een nieuwe aandrijflijn, dit was overigens een aanbod van de dealer, hoefde er niet om te vragen. Dit niveau van service heb ik elders ook nog niet ervaren. Wil overigens niet zeggen dat andere merken slechter zijn ofzo, vind de meeste Italiaanse motoren ook fantastisch, alleen hebben boxers (Guzzi's met hangtieten :o ) toch wel een speciaal plekje in mijn hart.

@Falastine daarom heb ik nu een R850R naast de LC :Y) . Grote kans trouwens dat je vering op Road stond, als je die op Dynamic zet dan wordt alles al een stuk harder. Rijmodi Dynamic Pro geeft ook een veel agresiever gasresponse.

[ Voor 19% gewijzigd door cyntax op 26-07-2021 15:31 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:49

botoo

💀 too old to die young

Ziet er d:)b uit.
Hou er wel ff rekening mee, ook al zal jou dat mss niet eens opvallen omdat je een oudere HD gewend bent, dat het platform vanaf 2018 veel beter is geworden.

Ik heb op een 2020 StreetBob met 114" M8 proefgereden, beest van een machine maar veel te 'gladjes' naar mijn zin, hoe nieuwer een HD is hoe meer ze afstaan van het oude, klassieke en rauwe.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
botoo schreef op maandag 26 juli 2021 @ 15:54:
[...]

Ziet er d:)b uit.
Hou er wel ff rekening mee, ook al zal jou dat mss niet eens opvallen omdat je een oudere HD gewend bent, dat het platform vanaf 2018 veel beter is geworden.

Ik heb op een 2020 StreetBob met 114" M8 proefgereden, beest van een machine maar veel te 'gladjes' naar mijn zin, hoe nieuwer een HD is hoe meer ze afstaan van het oude, klassieke en rauwe.
Ik heb destijds op de 2018 Street Bob proefgereden (was de eerste Harley waar ik op reed - EDIT- de tweede, had een half uur daarvoor proefgereden op een Iron 883 welke voor mij veel te klein was), en dat beviel best prima. Nu ik zelf Harley rijder ben, weet ik idd dat met de Milwaukee Eight alles een stuk meer "smooth" is geworden: 75% minder trillingen, lagere exhaust temperaturen (-55 graden C), etc. Spreekt mij niet per se aan inderdaad, dus vandaar liever een van de laatste Twin Cam versies, zoals deze bike :)

Oh, en ik ben nogal Dyna fan, dus 2018 en nieuwer gaat voor mij niet (vanaf dan nog enkel Softail lijn) ;)

[ Voor 10% gewijzigd door LankHoar op 26-07-2021 16:01 ]

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
OK ik ga zo die Street Bob bekijken. Ben slechts een klein beetje enthousiast oOo Moet oppassen dat ik hem niet ter plekke toezeg te kopen, ha :D

• Jelte
  • Niet online
@kneusteun en waarom post je die video?
Waarom verrijkt dat ons leven?

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:58
Jelte schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:27:
Het is een FortNine video. Ja hier in Europa hebben we geen Snell (niet veel iig), maar zie het als kijken naar Jeremy Clarkson die in een auto van een half miljoen rijd. Hebben we er iets aan? Neen. Maar het is wel vermakelijk om naar te kijken. Dat is ook zo met FortNine videos :)

YouTube: MotorcycleGeek

• kneusteun
Jelte schreef op maandag 26 juli 2021 @ 19:27:
Dat is vermaak, leuk en informatief.
Sorry dat ik niet een uitgesproken mening erbij zet of iets anders politiek getint ;)

Doe ermee wat je wil :)

Maar ben nu wel nieuwsgierig, vanwaar de vraag? Verrijkt deze onze levens? 👌

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heb de motor bekeken. Prachtig apparaat. Paar kleine puntjes op de derby cover, tank en 1 handvat, maar verder helemaal top. Leuke eigenaar, goed gevoel bij. Afgesproken dat een aankoopkeuring prima is (hij kende de garage waar ik heen ga, want hij onderhoud zijn website, ha). Hij zou me de details en koopcontract e.d. opsturen.

Nog ff wat foto's gedeeld met vrienden en toen viel iemand iets aparts op: het zou een Streetbob zijn, maar hij heeft een Lowrider paint job en spatbord... Dat is natuurlijk wel fishy. Vooral omdat het wel een import motor betreft, hoewel hij zelf zegt dit zelf gedaan te hebben en het geen schadefiets was.

Maar even afwachten waar hij mee aan komt zetten, misschien vergist hij zich en betreft het idd een Lowrider. Maar zou toch gek zijn, iemand die zulke motoren rijd en zelf importeert moet dat dan toch weten lijkt me? :?

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15
charrel schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:06:
[...]

Haha, dat wordt zweetvoeten op Zandvoort. Hoe laat mag je rijden? Misschien rij ik ook nog wel even heen op de brommer.
Ik heb de hele dag door gereden :P Zweetvoeten viel erg mee ondanks dat ik de laarzen zowat de hele dag aan had, die zijn goedgekeurd :)

Het weer viel uiteindelijk ook mee. Eerste 2 sessies helemaal droog, daarna kwam wel een stortbui. De 3e sessie niet kunnen rijden ivm een modderstroom over de baan na Hugenholz, dat is weer eens wat anders :+ De 4e en 5e sessie op een grotendeels droge baan met lichte regen gereden, dat was prima te doen verder :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONMLFoprSHYrO3dv06KWePxkHQE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x8wtXVWy7626pv5ce5WHUQCr.jpg?f=user_large

Wel een spannend momentje in de laatste sessie, bij het aanremmen van de Tarzanbocht hoorde ik opeens een flinke schraap achter me... Kijk opzij, word ik ingehaald door een horizontale CBR6600RR zonder berijder :? Ging gelukkig goed verder, hij had verder niemand onderuit gekegeld, en kon zelf ook weer gewoon opstaan & weglopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 26-07-2021 20:21 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jelte
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 26 juli 2021 @ 20:03:
[...]

Dat is vermaak, leuk en informatief.
Sorry dat ik niet een uitgesproken mening erbij zet of iets anders politiek getint ;)

Doe ermee wat je wil :)

Maar ben nu wel nieuwsgierig, vanwaar de vraag? Verrijkt deze onze levens? 👌
Vooral omdat het een linkdump is. Altijd wel fijn om aan te geven waarom iets de moeite waard is.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Heeft iemand een tip waar ik het beste een VIN nummer van een bike uit Canada kan natrekken? Ik vind allerlei services maar weet niet wat een goede is en er lijkt nogal wat verschil in te zitten. Ben benieuwd naar schade, en verkoop. 1 suggereert dat de bike van 2015 is, niet 2016, wat ook raar is.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Even wat anders tussendoor. Ben geen bagger man, maar vind dit wel mooi om te zien:

• Bioflap
VidaR-9 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:35:
Vanavond weer een kneuzen actie uitgevoerd. Dacht dat het wel even leuk was de dijk af te rijden de uiterwaarden langs de Waal in. Doe ik wel vaker, beetje kijken waar je uitkomt. Alleen was het zand hier iets losser dan gedacht en ik heb geen offroad banden op de GS. Ik had t snel door, dus snel gestopt maar toen zat ik alsnog zo vast. Dan is zo’n GS best zwaar om cm voor cm achteruit los te trekken. In je eentje in de middle of nowhere.. :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb vandaag dezelfde fout gemaakt op dit stuk met de Stelvio. Ik dacht dat het wel goed zou gaan vanwege de regenval van de afgelopen dagen. Godverdomme wat heb ik moeten sleuren aan de Guzzi om hem weer een beetje in beweging te krijgen.

• _eLMo_
  • Niet online
Volgende keer meer vaart dan ;) In de twee en vol gas tot je er door bent, haha.
Als je vast loopt krijg je een workout idd

• Bioflap
_eLMo_ schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:52:
Volgende keer meer vaart dan ;) In de twee en vol gas tot je er door bent, haha.
Als je vast loopt krijg je een workout idd
Haha ja, maar daar moet ik m’n ballen nog even voor laten groeien. Het was nu in de 1 ernaast staan en drukken als ‘n malle 😂

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:37
Bioflap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:32:
[...]

Haha ja, maar daar moet ik m’n ballen nog even voor laten groeien.
8) Hoe doe je dat?

• Chakotay
Bioflap schreef op maandag 26 juli 2021 @ 22:33:
[...]

Heb vandaag dezelfde fout gemaakt op dit stuk met de Stelvio. Ik dacht dat het wel goed zou gaan vanwege de regenval van de afgelopen dagen. Godverdomme wat heb ik moeten sleuren aan de Guzzi om hem weer een beetje in beweging te krijgen.
Ik dacht even dat je de Stelviopas bedoelde met "op de Stelvio"... Daar even de weg afrijden lijkt me toch een minder goed idee :+

* Chakotay gaat koffie zoeken.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:21

Vrijdag

De Zwarte

Wel handig die koffers, kan je tijdens de pitstop even de barbecue pakken en een koud biertje opentrekken 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Bioflap
Chakotay schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:30:
[...]

Ik dacht even dat je de Stelviopas bedoelde met "op de Stelvio"... Daar even de weg afrijden lijkt me toch een minder goed idee :+

* Chakotay gaat koffie zoeken.
Haha daar kom ik over 3-weken achter. Dan zit de vrouw achterop, dus die zal dat minder leuk vinden denk ik..
Zijn er nog bepaalde checklists die je moet nalopen voordat je met de motor op vakantie gaat?

• Bioflap
Iedere dag een beetje insmeren met Pokon en extra veel liefde geven. Hopelijk zijn ze dan over een jaar van flink formaat zodat ik volgas de TET kan rijden. :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bioflap schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:02:
[...]

Iedere dag een beetje insmeren met Pokon en extra veel liefde geven. Hopelijk zijn ze dan over een jaar van flink formaat zodat ik volgas de TET kan rijden. :+
Werkt dat ook op de andere delen daar beneden? Dan ga ik even twintig liter Pokon bestellen :$

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Chakotay
@Bioflap een beetje wat ze je bij het rijlessen aanleren om voor elke rit te doen vooral :P Zijn je vloeistoffen nog in orde, hebben je banden nog genoeg profiel voor het aantal kilometers dat je verwacht te maken, zit alles vast, hebben je remblokjes nog genoeg 'vlees'.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
BRAVO-A ! ;)

Eigenlijk is het BRAVO-AOT

Je moet ook nog controleren of je uitlaat wel open is en of je toerenbegrenzer werkt voor je weg rijdt.

[ Voor 85% gewijzigd door 418O2 op 27-07-2021 09:10 ]

• Bioflap
Chakotay schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:09:
@Bioflap een beetje wat ze je bij het rijlessen aanleren om voor elke rit te doen vooral :P Zijn je vloeistoffen nog in orde, hebben je banden nog genoeg profiel voor het aantal kilometers dat je verwacht te maken, zit alles vast, hebben je remblokjes nog genoeg 'vlees'.
Ja precies, maar verder nog bijzonderheden wat gecontroleerd moet worden? Ik zorg in ieder geval dat ik extra zekeringen bij me heb. Ik moet nog even kijken hoe ik extra motorolie mee ga nemen. Heb nu een grote fles van 5-liter staan, maar die ga ik niet meenemen (en die klotedingen lekken altijd). Misschien een busje van 1-liter scoren en in de koffer gooien.

• Bioflap
418O2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:09:
BRAVO-A ! ;)

Eigenlijk is het BRAVO-AOT

Je moet ook nog controleren of je uitlaat wel open is en of je toerenbegrenzer werkt voor je weg rijdt.
Ah ja, dat ga ik zeker even doen! Loud pipes saves lifes was het motto van de laatste dagen toch? Dan moet dat wel goed komen :)

Nu verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ze daar in Mandello (fabriek Moto Guzzi) problemen van gaan maken, mocht je daar aankomen zonder DB-killer.

• Bioflap
Vrijdag schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:07:
[...]

Werkt dat ook op de andere delen daar beneden? Dan ga ik even twintig liter Pokon bestellen :$
Ja ik weet het zo niet, ik kan wel proberen om iedere dag een paar keer door die pot te roeren en kijken of het effect heeft?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46
Bioflap schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Ah ja, dat ga ik zeker even doen! Loud pipes saves lifes was het motto van de laatste dagen toch? Dan moet dat wel goed komen :)

Nu verwacht ik eerlijk gezegd niet dat ze daar in Mandello (fabriek Moto Guzzi) problemen van gaan maken, mocht je daar aankomen zonder DB-killer.
;)

https://blog.motorkledingcenter.nl/motorvakantie-checklist/
https://motorrijders.nl/m...at-meenemen-op-motorreis/
https://motormeiden.tv/wat-neem-je-mee-op-motorvakantie/
https://saskiadenkers.nl/motorvakantie-checklist/

genoeg checklists, zou ze even scannend lezen en de zinnige dingen meenemen

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht hier weer eens rond te snuffelen :)

Afgelopen maanden mijn 2004 Honda VFR Vtec ingeruild op een 2020 KTM 1290 Super Adventure S.
Had ik veel eerder moeten doen. Zit met mijn 2 meter lengte een heel stuk beter. En geeft een enorme bak vertrouwen, wat ik op de VFR eigenlijk nooit zo gehad heb.

Vorige eigenaar van de KTM koopt blijkbaar elke 1 a 2 jaar een nieuwe full options motor. En met het nieuwe model, werd dat in dit geval na 1 jaar. Dus werkelijk alles zit erop en eraan. Wat nieteens nodig was geweest, want hij had de accessoires gewoon mee kunnen nemen.

Enige uitdaging is wel dat ik mijn bedrade intercom set niet kwijt kan onder het zadel. De pomp voor de achtervering neemt vrijwel alle ruimte in.

Dus ook maar een SRL2 intercom set gekocht voor in mijn helm. Voor mijn vrouw ook een Sena. En ik weet nu weer waarom ik altijd zo vast gehouden heb aan draden. Werkt altijd, geen gezeik.
Had op mijn VFR alles netjes aangesloten:
- Garmin 595 op het stuur
- Telefoon via bluetooth aan de 595
- Ipod bedraad met stuurafstandsbediening
- Portofoon bedraad met PTT knop en externe antenne.

Inpluggen en klaar.

Maar nu; met bluetooth kan ik eigenlijk geen setup voor elkaar krijgen die gewoon goed werkt.
Heb alleen de Garmin overgezet, en gebruik de intercom voor mijn vrouw of mijn maatje die ook een SRL2 heeft. Op de een of andere manier blijf ik gezeur houden met de verbinding. Kan komen doordat de Garmin inmiddels aan de oude kant is, maar ook de Sena gaat niet helemaal vanzelf.

Meest handige setup is om de Sena aan de Garmin te verbinden, en mijn telefoon ook, via bluetooth, zodat ik spotify en telefoongesprekken kan bedienen vanaf het scherm.
Maar dan werkt de Sena App weer niet, waardoor de verbinding met mijn maatje niet lekker tot stand komt.

Hoe doen anderen dit? Alleen telefoon aansluiten?

Lang verhaal kort; ik ben waarschijnlijk een zeikerd en had ik maar een bedrade oplossing ;)

• Chakotay
@Bioflap verbruikt de motor zoveel dat je zeker weet dat je het nodig hebt? Anders zou ik het terplekke kopen in plaats van iets relatief zwaars dat ook nog eens mogelijk lekt de hele weg meeslepen :)

• _eLMo_
  • Niet online
Bioflap schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Haha daar kom ik over 3-weken achter. Dan zit de vrouw achterop, dus die zal dat minder leuk vinden denk ik..
Zijn er nog bepaalde checklists die je moet nalopen voordat je met de motor op vakantie gaat?
Neem een tweede set handschoenen mee als je die hebt (droog na een regen bui).

Controleer je remblokken en banden op slijtage. Banden slijten bij mij op vakantie 2x zo hard, dus als ze nog 4000km kunnen en je gaat 2000km rijden zou ik oppassen.

Neem een halve liter olie mee, soms verbruiken motoren wat in de bergen. Peil je olie :)
Check voor vertrek je koelvloeistofniveau. Onderweg kun je dat altijd aanvullen met demi-water of iets dergelijks.

Stel je achtervering bij! Verhoog je pre-load (veervoorspanning) naar een geschikt niveau voor passagier + bagage. Scheelt slok op een borrel in stuurgedrag. Je moet zelf ervaren wat je fijn vind, maar mijn richtlijn is +/- 8mm voorspanning extra voor passagier en nog een keer 8mm als passagier en bagage.

En onthoud in de bergen: zet je voet op de juiste plek neer als je stopt. Meest voorkomende valpartij bij ons op de club is stationair voor een verkeerslicht (ofzo) met een verkanting waarbij men de voet neerzet aan de lage kant :+

En vooral: rijd lekker een eind weg.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Bioflap schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:13:
[...]

Ja ik weet het zo niet, ik kan wel proberen om iedere dag een paar keer door die pot te roeren en kijken of het effect heeft?
Dat zou top zijn!

• Waaj
  • Niet online
En nog een tip voor in de bergen: Zorg dat je altijd weg kan rijden als je ergens stopt. En niet zoals ik ooit gedaan heb bij het opstappen erachter komen dat je de motor+ bagage achteruit omhoog moet duwen.

• Bioflap
Thanks! Die van MKC had ik al gezien en wat dingen van overgenomen. De andere ga ik even doornemen :)
Chakotay schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:14:
@Bioflap verbruikt de motor zoveel dat je zeker weet dat je het nodig hebt? Anders zou ik het terplekke kopen in plaats van iets relatief zwaars dat ook nog eens mogelijk lekt de hele weg meeslepen :)
Geen idee. Heb de motor net 2 weken. Hij staat nu na 1500km nog steeds halverwege, dus dat is mooi! Als je het daar moet kopen is toch een stuk lastiger om precies dezelfde olie erin te krijgen? Misschien kan ik toch ergens een klein busje halen.
_eLMo_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:19:
[...]

Neem een tweede set handschoenen mee als je die hebt (droog na een regen bui).

Controleer je remblokken en banden op slijtage. Banden slijten bij mij op vakantie 2x zo hard, dus als ze nog 4000km kunnen en je gaat 2000km rijden zou ik oppassen.

Neem een halve liter olie mee, soms verbruiken motoren wat in de bergen. Peil je olie :)
Check voor vertrek je koelvloeistofniveau. Onderweg kun je dat altijd aanvullen met demi-water of iets dergelijks.

Stel je achtervering bij! Verhoog je pre-load (veervoorspanning) naar een geschikt niveau voor passagier + bagage. Scheelt slok op een borrel in stuurgedrag. Je moet zelf ervaren wat je fijn vind, maar mijn richtlijn is +/- 8mm voorspanning extra voor passagier en nog een keer 8mm als passagier en bagage.

En onthoud in de bergen: zet je voet op de juiste plek neer als je stopt. Meest voorkomende valpartij bij ons op de club is stationair voor een verkeerslicht (ofzo) met een verkanting waarbij men de voet neerzet aan de lage kant :+
Banden en remblokken zijn nieuw, dus dat moet goed komen! Qua veer-instellingen had ik op de planning staan om langs te gaan bij JJ-Suspension, die hadden laatst gratis insteldagen maar toen kon ik niet. Hopelijk red ik het nog om voor die tijd even langs te gaan!

Wat betreft het stoppen in de bergen, dat is wel een slim iets! Moet ik inderdaad even goed op gaan letten. Ik heb met 2m lengte wel wat marge over, maar als het opeens weg is dan kan het ook voor onverwachte situaties zorgen. Ben benieuwd waar we uit gaan komen, tot nu toe is het enige plan dat ik naar de MG fabriek wil, verder zien we wel waar we uit komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Bioflap op 27-07-2021 09:25 ]

• _eLMo_
  • Niet online
@Bioflap jouw Stelvio heeft gewoon een draaiknop, hoef je niet voor langs JJ hoor :)

Als je aan de knop bij de rode pijl draait, dan zal bij de groene pijl een ring naar buiten komen die de veer naar beneden drukt.

Je zult merken dat je motor met extra belading lager staat. Tevens kun je bij flinke hobbels misschien een keer de grond raken.

Je draait de veervoorspanning op om die effecten tegen te gaan. Sowieso schat ik dat je met 2 meter die veervoorspanning eigenlijk al een eind uit wil draaien.

Gewoon experimenteren! :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uUFPNn0cTFveH19Dgvr6YGk4cic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BE5X2am3uNpQqI0N2FENyoPh.jpg?f=user_large

• MichielK71
_eLMo_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:19:
[...]En onthoud in de bergen: zet je voet op de juiste plek neer als je stopt. Meest voorkomende valpartij bij ons op de club is stationair voor een verkeerslicht (ofzo) met een verkanting waarbij men de voet neerzet aan de lage kant.
DIT DUS!

In Nederland leren we om bij het stoppen de rechtervoet naast de motor te zetten. In de bergen is dit niet handig want je moet dan (als je op een helling staat) met je rechterhand zowel de rem als het gas bedienen. Zet je de linkervoet aan de grond kan je de rechtervoet gebruiken voor de achter rem. Bovendien heb je geen/minder last van een naar beneden weglopend wegdek aan de rechterkant.

• Chakotay
En zet de motor bij het parkeren ook in de versnelling en duw hem een paar cm naar voren tot je weerstand voelt, dat scheelt ook weer wegrollen op een helling :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
Bioflap schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:23:
Geen idee. Heb de motor net 2 weken. Hij staat nu na 1500km nog steeds halverwege, dus dat is mooi! Als je het daar moet kopen is toch een stuk lastiger om precies dezelfde olie erin te krijgen? Misschien kan ik toch ergens een klein busje halen.
Voordeeltje van je Guzzi, droge koppeling dus kan er gewone motorolie in.
Even kijken wat je nu hebt (in die bus van 5 liter) onthouden en indien nodig zelfde halen onderweg.
Heb even gezocht: 10W60 vol syntheet.
Die 10W60 is niet heel erg goed te krijgen, dus indien je wat verbruik hebt zou je 0,5 of 1 liter mee kunnen nemen.

Van de andere kant als je naar Mandello del lario gaat kun je het daar ok gewoon bij Agostini "de Guzzi dealer" in het dorp halen.
Is mijn V85TT voor zijn eerste buurt geweest. Toffe gasten, leuk mee zitten kletsen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06
Ik heb sinds mijn motor het olie(niveau)lampje eens liet zien, altijd een flesje met 250ml olie bij me.
200ml is het verschil tussen minimum, en daarmee het lampje, en het maximum niveau.

Daarvoor heb ik toen ooit eens flesjes gekocht van hard plastic. Ik dacht dat dat HDPE is.
Sinds de grote operatie heeft 'ie trouwens geen olieverbruik gehad, op een zweetplekje na bij de voetpakking. Dus dat flesje gaat nog wel oud worden hoop ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Bioflap
_eLMo_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:31:
@Bioflap jouw Stelvio heeft gewoon een draaiknop, hoef je niet voor langs JJ hoor :)

Als je aan de knop bij de rode pijl draait, dan zal bij de groene pijl een ring naar buiten komen die de veer naar beneden drukt.

Je zult merken dat je motor met extra belading lager staat. Tevens kun je bij flinke hobbels misschien een keer de grond raken.

Je draait de veervoorspanning op om die effecten tegen te gaan. Sowieso schat ik dat je met 2 meter die veervoorspanning eigenlijk al een eind uit wil draaien.

Gewoon experimenteren! :)

[Afbeelding]
Bedankt voor het uitzoeken! Ik heb al zeker even met de knop zitten draaien. Er zit een HyperPro veer onder, maar de vorige eigenaar hield van comfort. Hij veert nu best goed naar mijn idee, maar heb soms het idee dat hij na een drempel nog een keer op en neer gaat. Weet niet zo goed of het nou allroad gedrag is, of er nog iets anders moet worden bijgedraaid. Bij JJ zullen ze wel weten hoe je dat goed kan instellen.
Chakotay schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:11:
En zet de motor bij het parkeren ook in de versnelling en duw hem een paar cm naar voren tot je weerstand voelt, dat scheelt ook weer wegrollen op een helling :)
Slim! Zag laatst in een filmpje dat ze het eigenlijk altijd aanraden om te doen, maar ik doe het nooit. Voor in de bergen wel een goede tip.
Bommes schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:24:
[...]

Voordeeltje van je Guzzi, droge koppeling dus kan er gewone motorolie in.
Even kijken wat je nu hebt (in die bus van 5 liter) onthouden en indien nodig zelfde halen onderweg.
Heb even gezocht: 10W60 vol syntheet.
Die 10W60 is niet heel erg goed te krijgen, dus indien je wat verbruik hebt zou je 0,5 of 1 liter mee kunnen nemen.

Van de andere kant als je naar Mandello del lario gaat kun je het daar ok gewoon bij Agostini "de Guzzi dealer" in het dorp halen.
Is mijn V85TT voor zijn eerste buurt geweest. Toffe gasten, leuk mee zitten kletsen.
10W60 is inderdaad niet overal te koop, dus ik ga even kijken of ik 0,5L mee kan nemen in een dicht flesje. Ben heel benieuwd wat ik daar allemaal kan kopen voor de Stelvio! Wordt moeilijk om niet allerlei shit mee terug te nemen :+

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 13:10
MikeyMan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 09:14:
Dacht hier weer eens rond te snuffelen :)

Afgelopen maanden mijn 2004 Honda VFR Vtec ingeruild op een 2020 KTM 1290 Super Adventure S.
Had ik veel eerder moeten doen. Zit met mijn 2 meter lengte een heel stuk beter. En geeft een enorme bak vertrouwen, wat ik op de VFR eigenlijk nooit zo gehad heb.

...

Hoe doen anderen dit? Alleen telefoon aansluiten?

Lang verhaal kort; ik ben waarschijnlijk een zeikerd en had ik maar een bedrade oplossing ;)
Voorkeur: Telefoon uit en enkel tijdens de pauze even op kijken
Als dat geen optie is: Telefoon koppelen aan headset voor Spotify etc. en via voice commands bedienen
Combi van telefoon aan Garmin en Garmin aan (in mijn geval) Cardo is ook vragen om problemen - werkt soms vlekkeloos en dan weer 'vreemd' gedrag

I took the blue pill…

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FBTN schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:09:
[...]

Voorkeur: Telefoon uit en enkel tijdens de pauze even op kijken
Als dat geen optie is: Telefoon koppelen aan headset voor Spotify etc. en via voice commands bedienen
Combi van telefoon aan Garmin en Garmin aan (in mijn geval) Cardo is ook vragen om problemen - werkt soms vlekkeloos en dan weer 'vreemd' gedrag
Hmm... Heb jij ook een zumo 595?

Rij sowieso altijd met muziek :)

• FBTN
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-01 13:10
MikeyMan schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:20:
[...]

Hmm... Heb jij ook een zumo 595?

Rij sowieso altijd met muziek :)
Zumo 345

I took the blue pill…

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oei... Das nog een nieuw model ook...
Dacht misschien een upgrade naar de zumo xt te maken, maar da's ook nog niet top wellicht dan.

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 10:39

spacy

+++

Ik heb een aantal zoektermen geprobeerd in dit topic, maar zie weinig recente actioncam achtige berichten.
Mijn doel is, wat filmpjes kunnen maken van omgeving hier, omzelf het mooie Drenthe te promoten op yotube ;-) maar ook zodat ik mijn jonge kids ook nog wat kan laten meegenieten.

Een paar vragen voor iemand die hier ervaring mee heeft:
Ik zie eigenlijk overal op internet filmpjes de cams vooral op de helm, en niet op het stuur, is dit vanwege trilling ? of omdat je dan vooral ook ziet waar de rijder naar kijkt ?
Moet je qua windruis nog letten op bepaalde modellen camera's ?

• _eLMo_
  • Niet online
Ik heb een zumo 660 en nu een BMW navigator V (zumo equivalent even kwijt). Ik koppel telefoon aan de helm, garmin aan de helm, en helm via BT met partner.
Dan zorg ik dat bluetooth multitasking aan staat in de settings vanuit de app en dan werkt alles prima.
Sena 50S.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

_eLMo_ schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:36:
Ik heb een zumo 660 en nu een BMW navigator V (zumo equivalent even kwijt). Ik koppel telefoon aan de helm, garmin aan de helm, en helm via BT met partner.
Dan zorg ik dat bluetooth multitasking aan staat in de settings vanuit de app en dan werkt alles prima.
Sena 50S.
Kun je daarmee ook spotify bedienen dan? Muziek moet dan via telefoon ==> garmin ==> helm toch?

• _eLMo_
  • Niet online
Als je telefoon via Garmin doet kun je je telefoon niet meer bedienen afaik. Ik heb de telefoon direct aan mijn Sena en kan dan gewoon de audio bedienen.
Dit werkt alleen met 1 andere BT partner afaik.
Ik gebruik altijd mesh als ik met andere rijders koppel.

https://community.sena.co...headsets?mobile_site=true

• Waaj
  • Niet online
@spacy Ik ben sinds kort ook aan het experimenteren met een actioncamera. Ik heb gekozen voor een dji osmo action, voornamelijk omdat die een stuk goedkoper is (rond de €200,-) dan een recente gopro en prima stabiel beeld oplevert. Het geluid ben ik nog aan het experimenteren met een externe microfoon en andere opstelling van de microfoon, maar voorlopig heb ik voornamelijk nog windruis boven de 20kmh.

Op de motor heb ik een rammount opstelling met aan de bovenzijde een grote klem waar ik een gopro shorty selfiestick in kan klemmen. Beeldkwaliteit is daarmee prima maar wel statisch dus ik zoek nog een oplossing voor montage aan de helm, en dan bij voorkeur een chinmount maar dat wordt een uitdaging met een systeemhelm.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:33:
Ik zie eigenlijk overal op internet filmpjes de cams vooral op de helm, en niet op het stuur, is dit vanwege trilling ? of omdat je dan vooral ook ziet waar de rijder naar kijkt ?
Ik heb al jaren geen camera meer; teveel werk om te monteren, dus dat gebeurt nooit. Je filmt dus voor het zwarte gat. Maar dat is mijn ding.

Cam op de helm is idd vanwege trillingen. Maar ik zie ook veel youtubers die 'm op het stuur of andere plekjes hebben. Ik denk dat zij de nieuwste of een van de nieuwere GoPro's hebben, en die hebben een hele goede anti-shake. Maar wel duurder. Je ziet (wat mij betreft) heeft duidelijk het verschil tussen de goedkope (echt de goedkope, Ali enzo) actioncams en de GoPro. Het is nl niet alleen de resolutie die de beeldkwaliteit maakt, maar ook de framerate en de belichting, tegenlichtcompensatie e.d. GoPro's zijn duidelijk superieur, maar erg duur. Die van een paar tientjes leveren op een mooie zonnige dag met een niet al te ingewikkeld landschap best mooie plaatjes, maar anti-shake is niet best en snelle stukjes met bv bomen langs de weg zien er weer niet uit omdat de compressie het niet kan bijbenen.

[edit]
Ram mount heeft rubberen kogels dus die absorberen wat (laagfrequent) trillingen. Je weet wel, die trillingen die je autofocus van je iPhone kapot maken :+

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 27-07-2021 12:53 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:33:
Ik heb een aantal zoektermen geprobeerd in dit topic, maar zie weinig recente actioncam achtige berichten.
Mijn doel is, wat filmpjes kunnen maken van omgeving hier, omzelf het mooie Drenthe te promoten op yotube ;-) maar ook zodat ik mijn jonge kids ook nog wat kan laten meegenieten.

Ik tag even @Leviathius , hij maakt wel vaak filmpjes voor zijn YT kanaal :)

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Ik gebruik de DJI osmo action nu ook, het geluid vind ik, gemonteerd op de helm, eigenlijk erg goed, het ingebouwde ruisfilter werkt prima.
Je kunt evt de microfoon in je jas verstoppen of onder het zadel als je van het windgeruis af wil, desnoods met een 2e camera en gesynchroniseerd via een keer toeteren (ofzo)
In dit filmpje heb ik dat op die manier gedaan (alleen geen idee welke camera ik voor het beeld heb gebruikt)
YouTube: VTR 1000 Firestorm Speeduino injection

Camera zit normaal op m'n kin op m'n C3, voor de nieuwe Airoh heb ik er nog niks opgeplakt, maar die heeft de bediening ook aan de voorkant zitten, dus dat is wat lastiger.

leeg

• Waaj
  • Niet online
@4x2 Ik heb ook een C3 en ben benieuwd hoe je die camera op de kin hebt gemonteerd.

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

leeg

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

xos

Ik gebruik 3m dual lock voor dit soort dingen. Soort van klitteband maar dan met kleine plastik weerhaakjes die in elkaar grijpen. Kan je ook los en weer vast klikken itt dubbelzijdig plakband.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 07:53

cooper_s1

MINI's rule

4x2 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 12:54:
Ik gebruik de DJI osmo action nu ook, het geluid vind ik, gemonteerd op de helm, eigenlijk erg goed, het ingebouwde ruisfilter werkt prima.
Je kunt evt de microfoon in je jas verstoppen of onder het zadel als je van het windgeruis af wil, desnoods met een 2e camera en gesynchroniseerd via een keer toeteren (ofzo)
In dit filmpje heb ik dat op die manier gedaan (alleen geen idee welke camera ik voor het beeld heb gebruikt)
YouTube: VTR 1000 Firestorm Speeduino injection

Camera zit normaal op m'n kin op m'n C3, voor de nieuwe Airoh heb ik er nog niks opgeplakt, maar die heeft de bediening ook aan de voorkant zitten, dus dat is wat lastiger.
Erg gaaf, een VTR1000 op injectie :) _/-\o_

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:54
@spacy ik gebruik een GoPro 4 of 5 (weet ik ff niet meer uit mijn hoofd) Black.
Gebruikt gekocht via vraag en aanbod voor 125 euro.
Op de motor met een klem links of rechts aan de val beugels.
Of aan de rechterzijde van mijn helm met zo een 3M plak ding van GoPro.

Geluid vind ik niet tof, heb wel zo een schuim omhulsel er bij gekocht dat maakt het iets beter. Maar op snelheid is het nog steeds bout.
Externe mic in je helm, kan gewoon een microfoontje van zo een telefoon headset zijn, helpt veel.

Op mijn kanaal waar voorbeeldjes.

https://youtube.com/channel/UChBeuMd9tYJut8VxehHj6ug

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:06
https://motopicto.com/nl/

Ik zag dit voorbij komen, en eerlijk gezegd begrijp ik niet goed welk probleem dit nu zou moeten oplossen. Met wat icoontjes kun je wat standaard situaties aangeven.
Wat icoontjes om linksaf, rechtsaf, of omdraaien aan te geven: de voorrijder bepaalt de route. Punt.
Tanken: zorg dat je minimaal x kilometer kunt rijden. Als er wordt gestopt om te tanken, dan tankt iedereen (tenzij je een GSA rijdt die dan nog 500km bereik over heeft). En in het ergste geval wijs je op je tank. Als de ander dat gebaar niet snapt weet ik niet wat die op een motor doet. Een drink of eetgebaar zou ook nog wel moeten lukken...
Dan werkt dit tot groepen van 50 personen. Tja, dat is dus vooral 'onbeperkt', want met zoveel mensen heb je langzamerhand ook politiebegeleiding. :+

Tot slot, ik ga motorrijden om daarbij bewust offline te zijn. Dat mag ieder voor zich bepalen natuurlijk, maar dat is mijn keuze in elk geval.

Daarbij, je zult ook een stabiele internetverbinding moeten hebben om dit te laten werken. Dat wordt nog leuk in het buitenland waar de dekking niet zo geweldig is als hier.

Dus nee, ik zie de toegevoegde waarde niet. Maar toch het vermelden waard, want misschien zien anderen dat wél. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• spacy

spacy

+++

Ah ja, een prima oplossing idd, ik heb een 3d printer, dus hier zie ik wel mogelijkheden in.

• Waaj
  • Niet online
Dit is de oplossing die ik heb voor montage op het stuur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kSZMldULSKv0e1gH9R8-TEmTuBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BAL26gyLHNjn6Sspip5vrEN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiTjFQTQNW_z4IGgPrIp2CihJ8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9qZ3ztj4DRrYOaJtOt1ZBSm.jpg?f=fotoalbum_large

Voordeel is dat ik zo snel de camera van m'n stuur kan afhalen en dan ermee kan rondlopen terwijl die tijdens het rijden muurvast zit.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:28:
https://motopicto.com/nl/

Ik zag dit voorbij komen, en eerlijk gezegd begrijp ik niet goed welk probleem dit nu zou moeten oplossen. Met wat icoontjes kun je wat standaard situaties aangeven.
Wat icoontjes om linksaf, rechtsaf, of omdraaien aan te geven: de voorrijder bepaalt de route. Punt.
Tanken: zorg dat je minimaal x kilometer kunt rijden. Als er wordt gestopt om te tanken, dan tankt iedereen (tenzij je een GSA rijdt die dan nog 500km bereik over heeft). En in het ergste geval wijs je op je tank. Als de ander dat gebaar niet snapt weet ik niet wat die op een motor doet. Een drink of eetgebaar zou ook nog wel moeten lukken...
Dan werkt dit tot groepen van 50 personen. Tja, dat is dus vooral 'onbeperkt', want met zoveel mensen heb je langzamerhand ook politiebegeleiding. :+

Tot slot, ik ga motorrijden om daarbij bewust offline te zijn. Dat mag ieder voor zich bepalen natuurlijk, maar dat is mijn keuze in elk geval.

Daarbij, je zult ook een stabiele internetverbinding moeten hebben om dit te laten werken. Dat wordt nog leuk in het buitenland waar de dekking niet zo geweldig is als hier.

Dus nee, ik zie de toegevoegde waarde niet. Maar toch het vermelden waard, want misschien zien anderen dat wél. :)
Als ik het goed begrijp is dat hetzelfde als Helmchat met als extra de symbolen? Dan zou ik liever voor Helmchat kiezen en de gebaren live maken zoals je al zegt.
Helmchat is ontwikkeld door Tweaker @Elect, zie deze post. Heb het helaas zelf nog niet kunnen testen omdat ik nog geen rit gemaakt heb met mederijders sinds ik mijn Sharktooth headset in gebruik heb genomen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• spacy

spacy

+++

Ik zal me trouwens ook iets beter voorstellen in dit topic zodat er op de weg iets herkend kan worden:

@lolgast
provincie: Drenthe
merk: Moto Guzzi
type: V7 special
bouwjaar: 2015
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q94020n6QRqffCTRqTDoBtdgbH4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Laef354KECz3tYz2IdK39qp.jpg?f=fotoalbum_large

• mono-oXide
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-01 11:41
JanPedaal schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:58:
[...]

Als ik het goed begrijp is dat hetzelfde als Helmchat met als extra de symbolen? Dan zou ik liever voor Helmchat kiezen en de gebaren live maken zoals je al zegt.
Helmchat is ontwikkeld door Tweaker @Elect, zie deze post. Heb het helaas zelf nog niet kunnen testen omdat ik nog geen rit gemaakt heb met mederijders sinds ik mijn Sharktooth headset in gebruik heb genomen.
Alternatief is Zello aantal keer gebruikt zonder problemen, wel fijn als iedereen een (bluetooth) push to talk dan hoor je elkaar niet continue.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:28:
Ik zag dit voorbij komen, en eerlijk gezegd begrijp ik niet goed welk probleem dit nu zou moeten oplossen
Niemand begrijpt het, maar er gaan talloze mensen op vakantie met de motor en ontdekken in Barcelona pas dat hun ketting (al lang) versleten is.

Ergo: voor andere mensen dan wij is dit vreselijk handig :+

• Bioflap
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:21:
Ik zal me trouwens ook iets beter voorstellen in dit topic zodat er op de weg iets herkend kan worden:

@lolgast
provincie: Drenthe
merk: Moto Guzzi
type: V7 special
bouwjaar: 2015
[Afbeelding]
Prachtige Guzzi! Ga je er Mistral dempers op zetten? Ik hoorde ze gisteren in een filmpje en die klinken echt heerlijk!

• Chakotay
Deze foto vat het weer van gisteren wel een beetje samen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W6S3xKsSycDvIvqm2YOgUp3hFU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T2bMr6emVwJWuxfX7r7mIISB.jpg?f=user_large

Er blijven flinke plassen naast de baan staan met flinke regen, waardoor er hier en daar ook een bak modder over de baan stroomt. Dat word nog leuk met de F1 over 1.5 maand :P

Versie zonder watermerk e.d. komt later, de fotograaf is nog alles aan het uitzoeken en uploaden

• spacy

spacy

+++

Bioflap schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Prachtige Guzzi! Ga je er Mistral dempers op zetten? Ik hoorde ze gisteren in een filmpje en die klinken echt heerlijk!
Dank voor de tip, ik zal eens luisteren.
Maar het antwoord is 'nee', ik wil deze machine verder origineel laten.
En vind zijn huidige rauwheid wel prima. Een Guzzi heeft van zichzelf al karakter genoeg :-)

• Bioflap
spacy schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 14:54:
[...]

Dank voor de tip, ik zal eens luisteren.
Maar het antwoord is 'nee', ik wil deze machine verder origineel laten.
En vind zijn huidige rauwheid wel prima. Een Guzzi heeft van zichzelf al karakter genoeg :-)
True, ik ga de Stelvio ook niet voorzien van een andere uitlaat. Nu scheelt het wel dat een Mistral ook wordt gemaakt in Mandello, en dat voelt dan nog als een "goede" keuze. Een Akra of andere uitlaten vind ik dan echt niet passen bij een Guzzi.
Pagina: 1 ... 329 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.