Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.017.511 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:38
Joopieboy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:50:
[...]

That said, morgen heb ik een proefrit met een BMW GS _O-

Meer uit een gekke bek en met een geintje, kennis van een kameraad van mij is verkoper bij een BMW dealer, zodoende. :+
Veel plezier op die Angry Bird op wielen :D

Een S1000XR vind ik trouwens wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Chakotay Vaak wordt de nieuwe weg over de oude gelegd, maar op plekken waar ze echt een flink stuk afkorten en gehuchtjes bereikbaar moeten blijven zijn nog mooie stukken over.

Helaas verbeteren ze niet alleen de hoofdwegen op deze manier, maar ook bijvoorbeeld de RV17 langs de kust van Trondheim naar Bodo terwijl ze die tegelijk als een toeristische weg aanprijzen.

@InZane Een S1000XR is echt *O* *O* *O*

En toch ... misschien gaat alles op een S1000XR wel té makkelijk ...

[ Voor 15% gewijzigd door Waaj op 13-09-2019 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-10 19:33
bakkie1985 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:51:
Zoals eerder aangegeven ga ik volgende maand starten met lessen. Ik wil graag zelf een instapmodel helm kopen.
ik heb de keuze uit een 'gewone' integraal of een systeem.
het zijn uiteraard beiden 'budget'helmen die keurig voldoen aan regelgeving.
echter twijfel ik nu wat slimmer is om aan te schaffen.
iemand een suggestie?
Let er wel op dat ece keur "makkelijk" te verkrijgen is.
Shoei had heel lang geen ingebouwde visor omdat dan de helm niet door hun eigen keuring kwam.
Ik kan me daarom voorstellen dat systeemhelmen minder goed scoren dan intergraal en al helemaal als je goedkopere segment zit.

Als iemand hier meer over weet graag, maar ik kan me voorstellen dat een systeem helm concessies doet ten opzichte van een intergraal helm omdat je immer met meer delen zit die met een "zwakkere verbinding aan elkaar hangen".
Ook hoor ik van veel mensen dat bijvoorbeeld de schubert systeem helmen veel last van wind ruis hebben en soms gigantische kieren hebben.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:45
kneusteun schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:50:
[...]

Shoei had heel lang geen ingebouwde visor omdat dan de helm niet door hun eigen keuring kwam.
Ik kan me daarom voorstellen dat systeemhelmen minder goed scoren dan intergraal en al helemaal als je goedkopere segment zit.

Als iemand hier meer over weet graag, maar ik kan me voorstellen dat een systeem helm concessies doet ten opzichte van een intergraal helm omdat je immer met meer delen zit die met een "zwakkere verbinding aan elkaar hangen".
Ook hoor ik van veel mensen dat bijvoorbeeld de schubert systeem helmen veel last van wind ruis hebben en soms gigantische kieren hebben.... :?
Dit was eigenlijk exact het idee wat ik erover had!
neig ook naar : veiligheid boven alles, waarbij de integraal gewoon wint (denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker niets mis met een RT. Ben zelf op een 2005 RT begonnen. Ideaal voor woon/werk zeker in de winter. GS is nog wel lichter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
bakkie1985 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:02:
[...]

Dit was eigenlijk exact het idee wat ik erover had!
neig ook naar : veiligheid boven alles, waarbij de integraal gewoon wint (denk ik)
Sharp, een instantie van de Engelse overheid, voert onafhankelijke tests uit op helmen en publiceert deze op haar website (https://sharp.dft.gov.uk/). Hoewel je over de exacte testmethode altijd nog kunt debatteren, is dit naar mijn mening de beste bron om je als consument te informeren over de veiligheid van verschillende helmen.

Uit deze tests komt naar voren dat een slechte integraal helm zeker niet veiliger is dan een goede systeem. Overigens hoef je zeker niet de hoofdprijs de betalen voor een helm met een hoge Sharp rating, bijvoorbeeld diverse van de goedkopere HJC's krijgen de maximale score.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 09:52

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Kan niet kloppen, zelf de roof boxer scoort nog hoog

https://sharp.dft.gov.uk/helmets/roof-boxer/

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
En voor alles geldt bij helmen: Hij moet GOED passen. Als de best geteste helm niet lekker op jouw hoofd past, is het voor jou niet de goede helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Slechts in 57% van de impacts blijft het kinstuk gesloten... Ik noem dat nogal een faal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Imo62 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:21:
[...]

Slechts in 57% van de impacts blijft het kinstuk gesloten... Ik noem dat nogal een faal. :)
Zo te zien testen ze niet (de gevolgen) van een impact van het kinstuk?

Overigens vind ik de sprongen tussen krachten in de verschillende ratings nogal willekeurig?

GreenPeak acceleration up to 275g: the ECE 22.05 test limit at 7.5 m/s.
YellowPeak acceleration up to 300g: the British Standard 6658:1985 test limit at 7.5 m/s used by SHARP as the maximum permitted value for a 5–Star rating.
OrangePeak acceleration up to 400g
BrownPeak acceleration up to 420g
RedPeak acceleration up to 500g
BlackPeak acceleration in excess of 500g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

InZane schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:20:
[...]

Veel plezier op die Angry Bird op wielen :D

Een S1000XR vind ik trouwens wel :9
S1000XR is voor mensen die van een supersport afkomen en door omstandigheden een rechte zit nodig hebben, maar de streken niet verleerd zijn. Toch @DrivinUCrazy :+ En anders heb je mensen zoals @wimmel_1 die een MT-10 nemen, kun je ook prima op spelen :9

En idd, Angry Bird _O_ :+ Die onthoud ik :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Imo62 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:21:
[...]

Dat miste ik even...

Ik rijdt met LS2 en dat scoort wel aardig zag ik.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
Ghostrider schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:41:
[...]

Dat miste ik even...

Deze had ik in gedachte en ga ik morgen even passen, mede door de score

[ Voor 4% gewijzigd door bakkie1985 op 13-09-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:41:
[...]

Dat miste ik even...

Ik heb een RHPA 11 (duur!) en die scoort toch niet echt super geweldig, zeker niet de score van opzij. :X

https://sharp.dft.gov.uk/helmets/hjc-rpha-11/

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 13-09-2019 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

HJC ben ik wel van genezen wat een butt kwaliteit en hoofdpijn helm. Net als vele andere overpriced meuk...

Ik rijdt nu met LS2 CR1 voor de weg, en LS2 MX456 voor offroad. Bevalt me prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Ghostrider op 13-09-2019 14:48 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ghostrider schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:48:
HJC ben ik wel van genezen wat een butt kwaliteit en hoofdpijn helm. Net als vele andere overpriced meuk...

Ik rijdt nu met LS2 CR1 voor de weg, en LS2 MX456 voor offroad. Bevalt me prima.
Mwow kwaliteit van deze is echt wel veul beter dan welke IS serie helm dan ook, en lichter qua gewicht kun je ze ook bijna niet krijgen, dus dat zou ik nog niet zo snel stellen. Dat ze daardoor wat herrie maken ok, ik draag toch doppen. En overpriced, ze zijn overal wel in de aanbieding altijd dus je bent stom als je de adviesprijs betaald.

Wilt niet zeggen dat die Schubert die ik op had begin dit jaar met een rit naar huis toe echt wel serieus stiller en beter was (ook al was het een oude reservehelm). Shoer GT Air wil ik ook nog eens dolgraag proberen...

Ik heb al eens de padding laten vervangen omdat de clipjes braken, beslaan in de regen doet ie ook graag, stil dus ook niet echt, wel een enorm sterk vizier tegen steentjes en dingen, padding gaat ook na veel rijden (ik denk zeker 40dkm) 'inzitten' en platter worden, minder druk, en zo nog van die dingen. Dus nee, die 5-7 jaar vanwege de carbonfantastic schil gaat hem niet worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Joopieboy op 13-09-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Die sharp test wordt uitgevoerd door de helm op een heel nauwkeurig gespecificeerde manier te testen. Dit heeft als voordeel dat testen reproduceerbaar zijn, heeft als nadeel dat fabrikanten een helm op specifiek die testen kan verbeteren. Enige wat je imho kan afleiden (en ook maar deels) van die test is als een helm slecht soort dat het ding minder veilig is dan waar je op hoopt. Andersom als een helm daar goed op scoort kan je nog niet zeggen dat het een allround veilige helm is.

Imho is een betere manier van testen de https://www.smf.org. Het is een Amerikaanse variant en helmen worden daar soms onder een andere naam verkocht of zijn mogelijk net iets anders dan de Europese variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk te beoordelen in de winkel natuurlijk maar het geluid wat je krijgt van een helm is ook heel sterk afhankelijk van die helm en je motor/scherm configuratie.

Ik had oorspronkelijk een Shuberth C3 Pro voor woon/werk op m’n RT en daarna GS. Dat gaat goed. Maar op de nakeds (street en daarna zero) is de Shark Speed R duizend keer beter wegens ontworpen om vol in de wind te gebruiken. En daardoor ook veel stiller in die situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

kneusteun schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:50:
[...]

De C3 en C4 van Schurbert staan er juist bekend om dat het stille (systeem)helmen zijn, idem met de Shoei Neotec (1&2). Ik heb zelf een Neotec 2 (Schubert past mij niet) en die is behoorlijk stil moet ik zeggen.

Systeemhelmen hoeven dus niet veel herrie te maken, al zal dat per merk/helm verschillen.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-10 14:27
@Verwijderd dat kan heel veel schelen inderdaad... Mijn Caponord met een flink windscherm en brede voorkant is een stuk lawaaiger dan de sportmotoren met dezelfde helmen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WILL THE HARLEY-DAVIDSON LIVEWIRE BE USED FOR THE NEW ‘LONG WAY UP'?
https://www.visordown.com...son-livewire-be-used-new-‘long-way?

Ben benieuwd of dat waar is.. en hoe ze dat logistiek gaan doen.. zitten volgens mij best veel stukken in die route waar je het met 1 charge niet gaat halen..
Met een Zero met extra pack haal je het misschien maar met een livewire echt niet..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Waaj schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 13:21:
@Chakotay Vaak wordt de nieuwe weg over de oude gelegd, maar op plekken waar ze echt een flink stuk afkorten en gehuchtjes bereikbaar moeten blijven zijn nog mooie stukken over.

Helaas verbeteren ze niet alleen de hoofdwegen op deze manier, maar ook bijvoorbeeld de RV17 langs de kust van Trondheim naar Bodo terwijl ze die tegelijk als een toeristische weg aanprijzen.

@InZane Een S1000XR is echt *O* *O* *O*

En toch ... misschien gaat alles op een S1000XR wel té makkelijk ...
Dat een s1000xr wel wil kan je in deze video wel zien .

YouTube: BMW S1000XR Chasing Sportbikes at COTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-10 16:16
ToolkiT schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:38:
WILL THE HARLEY-DAVIDSON LIVEWIRE BE USED FOR THE NEW ‘LONG WAY UP'?
https://www.visordown.com...son-livewire-be-used-new-‘long-way?

Ben benieuwd of dat waar is.. en hoe ze dat logistiek gaan doen.. zitten volgens mij best veel stukken in die route waar je het met 1 charge niet gaat halen..
Met een Zero met extra pack haal je het misschien maar met een livewire echt niet..
Ze hebben toch een team dat mee gaat? Die zullen dan vast een aggregaat meenemen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Booyaa ik ben bang dat mijn rijstijl helemaal aan het andere einde van het spectrum zit :+ Daarom vond ik het fijn om te merken dat de S1000xr ook prima rijdt als je al de hele dag bij 3graden in de stromende regen aan het rijden bent, of met 60 kmh om je heen aan het kijken bent naar de ontzettend mooie natuur. Dat zou een verplichte categorie moeten worden bij reviews, "is de motor geschikt voor iemand die rijdt als een oud wijf" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Posen dus eigenlijk in vaktermen 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:26

Vrijdag

De Zwarte

Waaj schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:47:
Dat zou een verplichte categorie moeten worden bij reviews, "is de motor geschikt voor iemand die rijdt als een oud wijf" :P
Klinkt als mijn stijl 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Patrock schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:34:
De afweging tussen nu en even sparen komt ook voort uit kosten onderhoud. Ik heb nu twee motoren te onderhouden. Dit zal ik graag terugbrengen naar 1. (nu 1 benzineslurper en 1 verstandige) De verstandige begin ik echter steeds meer last van mijn rug mee te krijgen bij het rijden omdat deze net niet lekker zit. daarbij mist deze ook smiles per miles. Vandaar dat ik wat informatie er bij zoek over deze constructies.
Waarom niet 1 verkopen en dan de ander inruilen? Ik zou persoonlijk geen lening aan gaan voor iets dat in waarde daalt.

Ik ga hier mogelijk juist van 1 naar 2 motoren. Ik heb nu toch weer iets te vaak het blik nodig voor zaken die ik eerst gewoon op de motor kon vervoeren, daarentegen wil ik geen topkoffer op de CBR knutselen (een tas is niet wenselijk voor dit doel einde). Mogelijk komt er een keer een prototype pekelfiets bij dus :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

noes schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:53:
[...]

Leuk toch :Y En misschien is het wel een leuke verassing en rijd je straks ook boxer: ik had van tevoren niet verwacht zoveel lol uit zo'n "suffe" motor als de RT te kunnen halen. Ding heeft pit, laat zich makkelijk op een oor leggen en is heel wendbaar. Schaamrandjes heb ik niet op de banden :*)
Je verwacht dat de BMW in de fik vliegt? ;)

Gisteren mijn Stebel Nautilus kunnen uittesten: jonge man met petje aan de telefoon die het groene verkeerslicht niet opmerkte. :*)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10 16:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Destruction schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 18:29:
[...]

Waarom niet 1 verkopen en dan de ander inruilen? Ik zou persoonlijk geen lening aan gaan voor iets dat in waarde daalt.

Ik ga hier mogelijk juist van 1 naar 2 motoren. Ik heb nu toch weer iets te vaak het blik nodig voor zaken die ik eerst gewoon op de motor kon vervoeren, daarentegen wil ik geen topkoffer op de CBR knutselen (een tas is niet wenselijk voor dit doel einde). Mogelijk komt er een keer een prototype pekelfiets bij dus :)
Ik weet nog wel een prototype pekelfiets ;)
Ben dit weekend met de fz1 in zwolle. Anders had ik zelfs kunnen zeggen kom maar kijken.

Of je moet interesse hebben in een FZ1😄

Ik ben ook geen fan van lenen. Los het altijd zo snel mogelijk af als het nodig was. Daar vertrouw ik mijzelf ook wel mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Joopieboy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:38:
[...]

S1000XR is voor mensen die van een supersport afkomen en door omstandigheden een rechte zit nodig hebben, maar de streken niet verleerd zijn. Toch @DrivinUCrazy :+ En anders heb je mensen zoals @wimmel_1 die een MT-10 nemen, kun je ook prima op spelen :9

En idd, Angry Bird _O_ :+ Die onthoud ik :+
Ja zo'n MT10 is niet zo goed voor je _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4fCKKJImlKhy2HZm2176kmaL/full.jpg

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 16:37
Ik lees hier lekker mee en af en toe rij ik ook nog eens. :+

Afgelopen jaren aardig wat supermotards gehad, ook nog een aantal R1`s.

Tegenwoordig in bezit van een Husqvarna 450 SMR en recent heel wat anders aangeschaft, een Harley Davidson Softail '87 om wat mee te hobbyen en een beetje mee te toeren :9

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/eNTMFBTqoLc5/540.jpg

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@FSSF zo, dat is heel wat anders! En het stuur is zo hoog dat het niet eens op de foto past? :P

@ToolkiT de long way up gaat toch van het zuidelijke puntje van Chili/Argentinie naar Alaska? Knap als je daar overal laadpalen vind... Zelfs als ze die trucks als rijdende laadpaal gebruiken, zullen die dingen toch ook echt ergens hun stroom vandaan moeten halen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, een zwaar weg-gebaseerd ding als een Livewire is nou ook niet bepaald geschikt als fatsoenlijke offroad/overlander-fiets lijkt me.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

steveman

Comfortabel ten onder

Sowieso, die wegen daar... Zou iets nemen met een goed lange veerweg, anders is het onderdelen rapen :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
@Chakotay Studenten van de TU Eindhoven zijn ook op een electrische motor de wereld rond gegaan. Zij hadden vooraf onderweg op meerdere plaatsen posts ingericht waar ze batterijen konden wisselen.

@steveman Als Fireblade Sjaak voldoende grondspeling had met z'n blade dan moet een livewire ook wel lukken.

Het zou mij niet verbazen als die geruchten waar zijn. HD wil zijn concept bewijzen en bij motorrijders is ook nog wel wat marketing nodig voor electrisch rijden omarmd gaat worden. En the long way down heeft bewezen een perfect marketingvehikel te zijn, dus er zijn genoeg fabrikanten / organisaties die zoiets graag willen financieren. Want uiteindelijk bepaald dat de keuze van de makers van dat programma: Welke fabrikant heeft er het meeste geld voor over om een goed programma te maken ons een leuke winst te bezorgen.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

R1-Sjaak :P

Maar ik had het niet over grondspeling, en zo'n livewire weegt ook behoorlijk wat meer.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Niet online
Ik voel hier een generatiekloof :+ Ik ben ooit bij een presentatie van hem geweest over z'n eerste wereldreis op de Fireblade en toen was het nog Fireblade Sjaak :*)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-10 11:56
Gistermiddag nog een lekker rondje gedaan, was net als vandaag weer heerlijk weer.
(ga zo ook nog maar ff ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6v3jrfUkPdIaKs8klWFqP2Wi/full.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Secsytime
  • Laatst online: 11:17

Secsytime

Automagisch

mr_zippey schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:00:
Gistermiddag nog een lekker rondje gedaan, was net als vandaag weer heerlijk weer.

[Afbeelding]
Zeeland of Friesland? :P :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

Dude

Vlissingen zo te zien :+

dat was 2 tellen Googlen op "het Arsenaal" wat rechts op de foto staat

Awesome

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Raym09 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 14:12:
[...]

Vlissingen zo te zien :+

dat was 2 tellen Googlen op "het Arsenaal" wat rechts op de foto staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yTpgSMVBXU6aGA85nDns1GWL/full.jpg

Michiel de Ruiter!

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:59
Michieltjeeee *O*

Net ook een rondje gedaan. Het is er perfect weer voor. Afgelopen week de R&G uitlaat beugel gemonteerd en na het rondje zat mijn uitlaat er nog steeds op. Missie geslaagd en klaar voor Luxemburg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

charrel

Cortisol4life..

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRtaZN4sa4D07LMTypMRWwlHdwzvohZGARCbP6VirtmvBQBtdYy7w
Mijn neotec 1 uit 12-2011 is denk ik wel wat te oud aan het worden :P
Zit al een tijdje te kijken en aangezien ik altijd de neiging heb om de hele klep op te zetten....... :Y)

Maar een jethelm gekocht, de nieuwe is vandaag uit. Dus model 1 was lekker voordelig ( en vind ik zelf ook mooier). Deze komt uit mei 2019, ik kan weer even vooruit.

[ Voor 7% gewijzigd door charrel op 14-09-2019 15:53 ]

• Thoit
Hoe kijken de mensen hier aan tegen circuit motoren die geen papieren hebben? Ik weet dat je nieuw Yamaha's kan kopen zonder framenummer, wat natuurlijk ook wel bij andere fabrikanten zo zal zijn. Maar hoe doe je dat met een motor die al een aantal jaren oud is? Je koopt het particulier en ja je kan zelf wel een bonnetje maken, maar vind men dat met een controle in orde? Heb zitten zoeken op internet en kom er eigenlijk niks over tegen. Het zou anders natuurlijk een perfecte manier zijn om gestolen motoren door te schuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:56:
Hoe kijken de mensen hier aan tegen circuit motoren die geen papieren hebben? Ik weet dat je nieuw Yamaha's kan kopen zonder framenummer, wat natuurlijk ook wel bij andere fabrikanten zo zal zijn. Maar hoe doe je dat met een motor die al een aantal jaren oud is? Je koopt het particulier en ja je kan zelf wel een bonnetje maken, maar vind men dat met een controle in orde? Heb zitten zoeken op internet en kom er eigenlijk niks over tegen. Het zou anders natuurlijk een perfecte manier zijn om gestolen motoren door te schuiven.
Even een (klein) 'misverstand' uit de wereld helpen: Je kunt géén (eerlijke) Yamaha racer kopen zónder framenummer. Alle frame's hebben een ingeslagen nummer om diefstal en omkatten te voorkomen. Ook de fietsen welke nooit op kenteken gezet zullen gaan worden doordat ze alleen voor de racerij gebruikt gaan worden hebben dus gewoon een framenummer!!

Een fiets zónder frame en/of blok nummers is waarschijnlijk afkomstig van...... :'(

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mr_zippey
mr_zippey schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 13:00:

[Afbeelding]
@Raym09 & @Grubeater Goed zo jongens ;)
Vandaag deze geschoten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/H6PKKce9Rcq516v81X0O89Im/full.jpg

en deze is waarschijnlijk moeilijker te raden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UQCVKRhB37M7VWgNF0KVxpvP/full.jpg

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Thoit
wimmel_1 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 17:59:
[...]

Even een (klein) 'misverstand' uit de wereld helpen: Je kunt géén (eerlijke) Yamaha racer kopen zónder framenummer. Alle frame's hebben een ingeslagen nummer om diefstal en omkatten te voorkomen. Ook de fietsen welke nooit op kenteken gezet zullen gaan worden doordat ze alleen voor de racerij gebruikt gaan worden hebben dus gewoon een framenummer!!

Een fiets zónder frame en/of blok nummers is waarschijnlijk afkomstig van...... :'(
Excuus, dan had ik het verkeerd onthouden. Had ooit iets voorbij zien komen over de aanschaf van een nieuwe R6 bestemd voor te racen en zijn inderdaad zonder kenteken waardoor ze goedkoper zijn.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Thoit schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 18:20:
[...]

Excuus, dan had ik het verkeerd onthouden. Had ooit iets voorbij zien komen over de aanschaf van een nieuwe R6 bestemd voor te racen en zijn inderdaad zonder kenteken waardoor ze goedkoper zijn.
Wat er meestal gebeurd is dat het 'ding' op een zakelijk account wordt afgenomen waardoor er geen BTW over betaalt hoeft te worden. De BPM betaal je sowieso niet als 't ding niet op kenteken gezet wordt.

Voor een gloednieuwe RJ15 betaalde ik in 2008 ongeveer 7K in plaats van de 12K welke 't apparaat destijds ging kosten op het moment dat er een kentekenplaat op geschroefd moest worden.

Een 'kale' RJ27 zit nu aan de 17K op het moment dat er kenteken op moet komen, overigens.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FSSF schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 01:43:
Ik lees hier lekker mee en af en toe rij ik ook nog eens. :+

Afgelopen jaren aardig wat supermotards gehad, ook nog een aantal R1`s.

Tegenwoordig in bezit van een Husqvarna 450 SMR en recent heel wat anders aangeschaft, een Harley Davidson Softail '87 om wat mee te hobbyen en een beetje mee te toeren :9

[Afbeelding]
Gave Harley, zit momenteel even in Zweden. Al behoorlijk wat Harley's en Amerikaanse auto's hier gezien. Ze knappen die dingen op in de lange winter maanden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:05

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Whooop. Het gaat steeds beter op de R1M.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NwRaBFRd8QXDb7RrYIKoMz9v/full.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bakkie1985
bakkie1985 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:51:
Zoals eerder aangegeven ga ik volgende maand starten met lessen. Ik wil graag zelf een instapmodel helm kopen.
ik heb de keuze uit een 'gewone' integraal of een systeem.
het zijn uiteraard beiden 'budget'helmen die keurig voldoen aan regelgeving.
echter twijfel ik nu wat slimmer is om aan te schaffen.
iemand een suggestie?
Vandaag op pad geweest.
Enorm goed geholpen! denk wel een 8 tal merken en types helmen gepast waarbij ik niet gekeken heb naar de prijs. uiteindelijk vond ik persoonlijk de LS2 Stream Evo mij het beste zat. deze bleek uit de hele reeks ook de goedkoopste O-) .
ik kan niet wachten om te starten!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-10 22:39
Nou @Raym09, de onderhandelingen zijn gelukt hoor :P

Vulcan 1
Vulcan 2

De koffers ga ik er af halen en komen er alleen op wanneer echt nodig. Lees: weekendje weg of lange tocht.
De verstralers aan de voorkant ga ik er zeer waarschijnlijk ook af halen. Ben niet zo'n fan van dat chroom. En tot slot ga ik waarschijnlijk die grijze plaatjes aan de zijkant van de radiator en achter het blok, zwart verven. Daar wordt hij lekker incognito van :)
Oja en andere spiegels, want deze zijn bar slecht :X

YouTube: MotorcycleGeek

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Leviathius schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:23:

[Afbeelding: Vulcan 1]
[Afbeelding: Vulcan 2]

De koffers ga ik er af halen en komen er alleen op wanneer echt nodig. Lees: weekendje weg of lange tocht.
De verstralers aan de voorkant ga ik er zeer waarschijnlijk ook af halen. Ben niet zo'n fan van dat chroom. En tot slot ga ik waarschijnlijk die grijze plaatjes aan de zijkant van de radiator en achter het blok, zwart verven. Daar wordt hij lekker incognito van :)
Mooi ding!
Rond een uur of 3-half 4 bij Huybers toevallig? Ik dacht dat ik je zag lopen maar wist het niet zeker xD

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Zo'n lage horen bar end spiegels op :Y
Gefeliciteerd ermee

• Leviathius
alexthegrat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:27:
[...]

Mooi ding!
Rond een uur of 3-half 4 bij Huybers toevallig? Ik dacht dat ik je zag lopen maar wist het niet zeker xD
Ja klopt helemaal! Volgende keer mag je gerust zwaaien :w
(wie was jij dan eigenlijk in de zaak?)
Maegrim schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:30:
[...]

Zo'n lage horen bar end spiegels op :Y
Gefeliciteerd ermee
Ja vind ik ook. Ik zit te kijken voor 'highsider victory evo' bar-end spiegels. Die lijken me wel stoer en groot genoeg dat je ook nog wat kunt zien. Die Rizoma spiegeltjes die je bij veel motoren ziet vind ik maar zo klein. Maar ik ga eerst lekker kilometers maken. Die aanpassingen komen vanzelf wel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Laatst online: 08-09 16:53
Leviathius schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:35:
[...]

Ja klopt helemaal! Volgende keer mag je gerust zwaaien :w
(wie was jij dan eigenlijk in de zaak?)
Ik was buiten met Mark (Marc? die van de werkplaats iig) aan het kijken wat er aan onderhoud aan mijn motor moet gebeuren toen je binnen kwam lopen denk ik. Volgende keer zal ik met 2 armen gaan zwaaien 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
Vandaag voor het eerst sinds het behalen van mijn rijbewijs zelf kunnen rijden. Een Tracer 900GT gehuurd en vanmorgen zo vroeg mogelijk opgehaald. Eerst onwijze teleurstelling. Ik werd gestoord van de wind door het ruitje. In hoogte verstellen hielp niet. Thuis besloten om het ruitje er maar even af te schroeven, wat een genot! Rest van de dag dus kunnen genieten van de heerlijke motor. Gedurende de dag voel je ook gewoon meer vertrouwen in mens/machine combi komen en wordt het alleen maar leuker. Uiteraard doe ik rustig aan, want heb nog heel wat ervaring op te bouwen.

De dag afgesloten met 350 toer kilometers op de teller. Meer dan gedacht. Ik had overigens zo door willen rijden, maar mijn lichaam begon toch wel gaar aan te voelen.

De Tracer 900 stond al op het lijstje en staat nu denk op 1. Echt een heerlijke motor en ook qua formaat ideaal voor mij. Alleen dat ruitje moet vervangen worden door een zeer laag exemplaar.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Leviathius Veel plezier met de aankoop 8) hoe vind je de vulcan rijden?

Vandaag ook bij Goedhart geweest en als de onderdelen op voorraad zijndan kan ik donderdag de motor al ophalen. Gelukkig is het alleen cosmetische schade en laat ik niet alles vervangen want er zaten bijvoorbeeld een paar lichte krassen op de uitlaat en een deukje aan de onderkant. Dat is nou typisch iets om niet te vervangen scheelt je ook weer 800 euro :)

Vandaag ook maar een nieuwe emmer gekocht. Door de verkoper geadviseerd om over circa een maand of 2 de personal fitting te doen omdat de helm dan is ingedragen.

Afbeeldingslocatie: https://www.helmetcity.co.uk/media/catalog/product/cache/f0f51ecbbbbc44b4e8f441932ebf8c51/s/h/shoei_gt-air_2_-_affair_tc1_1.jpg

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag dus een afspraak om met een 1200 GS te gaan rijden, en daar kan ik kort over zijn, die beviel niet. Stuurde raar, schokkerig/trillerig, kon er geen klik mee krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/09/IMG_20190914_110241-Medium.jpg
Kom je met een half uur terug, krijg je de sleutel van de volgende porno machine in je handen gedrukt, 300km oud: (hoi @Tylen :w :+ )
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/09/IMG_20190914_124600-Medium-e1568490518355.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/09/IMG_20190914_124607-Medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2019/09/IMG_20190914_122527-Medium.jpg
Das was gewoon écht feest. _O_ Eerste meter dat ik wegrolde op de koppeling gelijk goed, niet zwaar, wendbaar, lichtvoetig, heerlijk. Wel echt moeten wennen aan de manier van sturen en remmen, feedback die je krijgt is ergens een beetje hetzelfde als de Gixxer voordat die een stap gaat zetten, maar nee, dan zet die zich en is het net een trein op rails, hij regelt alles voor je voordat je überhaupt ook maar enig idee hebt, absurd... Remmen ook, nog strakker en beter dan welke machine die ik zelf gehad heb, ze bijten, de vering duikt iets in en blijft, heel strak en mooi. Met de quickshifter even iets op het gas is gewoon lomp spelen, maar de andere kant op, met 30 over een dijkje heen in zijn 3 met 1 hand aan het stuur en rustig rondtokkelen is ook heerlijk... Door een woonwijk heen, beetje gas in zijn 1 en laten rollen en je kan er alles mee. Echt enorm verbaasd en stiekem een beetje heel erg verliefd hierop, zeker in de HP kleuren. :9

En ook de eerste motor waarbij ik met een gestrekt ben en net aan een platte voet op kan zitten. :P En ook de eerste waar ik oprecht 1 keer een beetje gas heb gegeven en verder als een dooie pony/opa mee heb gereden...

Iemand nog een nier kopen? Of 2, of 3 .. o wacht :+

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 14-09-2019 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
@Joopieboy heh, grappig dat er zoveel verschil zit tussen de 1200 en de 1250... Weet je al welke nier je gaat verkopen?

Edit: hahaha, je edit zag ik pas nadat ik dit poste _O-

[ Voor 19% gewijzigd door Chakotay op 14-09-2019 22:15 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Moest er zelf ook net aan denken toen ik dit net gepost had. :+

En het is bijna beledigend, de 1200 voelt bijna ergens een dinosauriër tov de 1250. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 12:05
Ik denk dat de verschillen qua stuurgedrag vooral zitten in andere afstelling van de vering, versleten/nieuwe banden, enzovoort.
Ik zeg niet dat er verder geen verschillen in merkbaar zijn, of het was dit ene exemplaar dat al wat meegemaakt had.

Met die 1200 of 1250 kun je allebei ook nog aardig doorvegen hoor, maar het verschil zit hem er dan in dat je ook in staat bent om flinke afstanden te overbruggen (met bagage/duo) terwijl dat op een supersport toch een ander verhaal wordt.
Als ik geld te veel had kwam er gewoon een 1250 hier te staan. Ik ben alleen zuinig op mijn nieren. :+

Voor mezelf ben ik er overigens ook uit wat de bandenkeuze betreft: de levensduur van de Anakee Adventure is gewoon goed te noemen. Ze gaan de 8000km van de Road5 overtreffen. Maar ook weer niet met zó veel voordat het irritant vierkant wordt. Het verschil in rijgedrag is wel doorslaggevend. Het zoekerige onder hellingshoek van de Anakee went niet. Let wel, ik heb nog geen stapje opzij gehad, en ook in de regen doen ze het prima. Levensduur is beter. Dus op papier een goede band.

Maar het net iets meer de bocht in vallen, het nét iets voorspelbaarder zijn onder hellingshoek, en toch meer plakkend en voorspelbaarder karakter: juist de eigenschappen die niet te meten zijn vallen in het voordeel van de Road5. Het volgende setje banden wordt weer een Road5 Trail. (dikke kans dat dit pas rond mei volgend jaar gaat zijn als ik de huidige slijtage zo bekijk. :P )

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Deze had ook de Anakee's trouwens, heel verschil qua gedrag en qua voelen en grip geven dan een 'gewone' wegband voor zover ik het kon beoordelen. Ik vond ze echt best prettig...

Jouw motor is te zwaar voor de Dunlop Trailsmart? Daar heb ik ook al wel eens mee gereden en dat is echt een geniale band. :)

En idd, ik had nu een uur gereden zonder erg erin te hebben. Zo kan ik toch nog eens naar Monaco. :P

Verwijderd

Anakee banden zijn echt slecht. Slijten heel onregelmatig en best snel en durven ook uitbreken. Heb daarna meteen scorpion trail banden op laten leggen en dat is echt veel beter. Lijkt me dat dat ook gespeeld heeft.

Maar ja de nieuwe heeft meer vermogen en die extra variabele dinges. Zal sowieso wel soepeler aanvoelen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow, als ze bij @DrivinUCrazy niet uitbreken zal dat wel meevallen denk ik. En die bij mij waren nieuw en best prima... Ondanks dat ik niet zo een Michelin man ben om eerlijk te zijn. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-10 14:36

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
FortNine is al een paar keer genoemd in dit topic, maar ik kan geen genoeg krijgen van zijn video's. Ik heb nog zoveel te leren als beginnend motorrijder met een eerste motor :) Morgen mijn eerste langere tocht van >300 KM met wat collega's, echt zin in. Daarna is het wel poets tijd dus moet maar eens uitzoeken hoe ik al het chroom e.d. op mijn fiets mooi kan houden. En bandenspanning, oliepeil nakijken etc. moet ik ook nog leren, zucht.. Eerst maar eens die tocht rijden :+

@lolgast @wimmel_1 voeg mij trouwens maar toe aan de TS aub, ik zie daar nog te weinig Harleys staan :+ Hier is mijn lijstje:

Harley Davidson / Dyna Wide Glyde / 2002 / foto hier: LankHoar in "Hét grote motortopic - Deel 24"

[ Voor 21% gewijzigd door LankHoar op 14-09-2019 22:47 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:44:
FortNine is al een paar keer genoemd in dit topic, maar ik kan geen genoeg krijgen van zijn video's. Ik heb nog zoveel te leren als beginnend motorrijder met een eerste motor :) Morgen mijn eerste langere tocht van >300 KM met wat collega's, echt zin in. Daarna is het wel poets tijd dus moet maar eens uitzoeken hoe ik al het chroom e.d. op mijn fiets mooi kan houden. En bandenspanning, oliepeil nakijken etc. moet ik ook nog leren, zucht.. Eerst maar eens die tocht rijden :+

@lolgast @wimmel_1 voeg mij trouwens maar toe aan de TS aub, ik zie daar nog te weinig Harleys staan :+ Hier is mijn lijstje:

Harley Davidson / Dyna Wide Glyde / 2002 / foto hier: LankHoar in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Bandenspanning zou ik toch voor het tochtje even controleren. ;) Moet ik van de week ook maar even doen. Scheelt als je thuis gewoon een voetpomp hebt, dan kan je het gelijk bijvullen.

[ Voor 6% gewijzigd door SmurfLink op 14-09-2019 22:48 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Verwijderd @Joopieboy
De Anakee Adventures zijn op zich wel goed, maar wat je merkt onder hellingshoek (en met belading is dat effect nog sterker) is dat de blokken van het profiel zich nog even zetten. Iedere keer dat je lekker de bocht in gaat krijg je dus het gevoel dat ie achter een stapje van een paar cm opzij doet... Maar is dit een vooraankondiging dat je de grens bereikt of is het iets anders? Meestal is het gewoon de flexibiliteit van het profiel, maar ik neem het risico liever niet. Met andere woorden, gevoelsmatig iets minder lekker. :)

Ook met de Adventures rijd ik de stepjes aan de grond hoor, maar dan heb ik het idee ook wel dicht aan de grens te zitten en doe ik een tandje rustiger. Met de Road5 gooi ik hem daarna weer vrolijk naar de andere kant, ga ik er nog eens goed voor zitten, en ga ik op hetzelfde tempo door. :)

Wat me eraan laat denken dat ik de slijtboutjes even moet controleren

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

@Joopieboy iedereen die ik spreek is laaiend enthousiast over die motoren. Zelfs de grootste die hard racers. Gisteren was er een zwarte (wel full options) op assen aan het gummen. Echt, dat wordt echt mijn volgende motor. Te vet.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tylen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:51:
@Joopieboy iedereen die ik spreek is laaiend enthousiast over die motoren. Zelfs de grootste die hard racers. Gisteren was er een zwarte (wel full options) op assen aan het gummen. Echt, dat wordt echt mijn volgende motor. Te vet.
Ik voelde mij ondanks het gebrek aan rijkunsten en nul ervaring net Rossi op dat ding, hij regelt ook alles voor je... Ik begreep er niks van tot vanmiddag... Stuurt strakker en beter dan mijn Gixxer. Ik snap nu dat ik ooit eens buitenom ben ingehaald door zo een ding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Feit is wel dat een goed afgestelde vering wonderen doet voor de handelbaarheid van een motor. En deze doet dat voor jou.
Dan nog abs, traction control, wat al niet meer.

Het nadeel kan juist zijn, dat ook oneffenheden te goed worden weggefilterd waardoor het te makkelijk wordt. Misschien dat je dan minder goed in de gaten hebt waar de grens, jouw grens, ligt. Maar dat is puur een gevoel wat ik niet kan onderbouwen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk wel dat ik je daarin begrijp, de Gixxer laat duidelijk merken als je moe bent en over een grens gaat, niet de grens van de motor maar van mijzelf. Deze heeft heel veel vangnetten en mogelijkheden, tot het in het koppie misgaat zeg maar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Kan op zich een reden zijn om eens naar je veerwerk en zo te laten koekeloeren door iemand, als een andere motor opeens veel lekkerder stuurt.

Tenzij je banden totaal gaar zijn, dan ligt het waarschijnlijk daar aan :P

Vanmiddag lekker 12km lang remschijven zitten snuiven achter twee golfjes :D Wilde net vertrekken, kwamen zij eraan stuiven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hfyqiMt.jpg

Apart hoe ze soms uitliepen en dan weer in de weg reden (terwijl ik wöl op m'n eigen weghelft bleef), toch andere eigenschappen op vier wielen. Heb maar wel voldoende afstand gehouden steeds... als er eentje op z'n dak was beland was ik ook niet echt verbaasd geweest :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Pagman schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:32:
@Leviathius Veel plezier met de aankoop 8) hoe vind je de vulcan rijden?
Tot nu toe echt super fijn. Vooral de rust in het rijden is zeer prettig. Op de snelweg kon ik eindelijk gewoon lekker zitten in plaats van constant tegen de winddruk vechten en wapperen als een gek.

Ook mijn vriendin kan beter zitten op de motor. Zit gewoon op dr eigen reet in plaats van constant tegen mij aan leunen omdat het zadel schuin stond op de MT. Echt zeer fijn rijden zo! Ook prettig vind ik het motorblok. Lekker rustig te rijden, maar als je het gas open trekt gaatie als een gek er vandoor tot bijna 10k rpm. En dat op een cruiser he jongens! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Tylen schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:51:
Alleen jammer dat een volledig opgeladen gsa 1250 rond de 26k zit. Die prijzen gaan nergens meer over, mijn r1200r was in 2016 ook 22k..... ze zijn gek.

[ Voor 9% gewijzigd door charrel op 15-09-2019 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is of je al die opties nodig hebt. Mijne is full option (well 2016 dus toen was er nog geen LCD scherm) en ik kan je na > 65k toch wel een lijstje geven van wat ik allemaal nooit gebruik. Maar goed zelfs zonder opties zijn ze nog duur. En dan heb je plots ook weer gloeilampjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Joopieboy ik ken @DrivinUCrazy zijn rijstijl niet maar die van mij wel en dat is weinig spannend en bij mij braken ze soms uit. De Scorpions hebben dat nog nooit gedaan. Is maar een ervaring die ik deel. Zijn de gewone anakees trouwens waar ik het over heb zonder blokken dus. Niet de wild of adventure of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 07:51:
De vraag is of je al die opties nodig hebt. Mijne is full option (well 2016 dus toen was er nog geen LCD scherm) en ik kan je na > 65k toch wel een lijstje geven van wat ik allemaal nooit gebruik. Maar goed zelfs zonder opties zijn ze nog duur. En dan heb je plots ook weer gloeilampjes.
Voor de verkoop is het wel weer handiger, ik zou nooit meer een motor kopen zonder quickshift.
Dat dashboard pro kan me gestolen worden, 16 opties voordat je weer bij de buitentemp bent. Bok irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:48:
[...]

Bandenspanning zou ik toch voor het tochtje even controleren. ;) Moet ik van de week ook maar even doen. Scheelt als je thuis gewoon een voetpomp hebt, dan kan je het gelijk bijvullen.
Goed advies. Ik probeer er achter te komen wat de juiste bandenspanning is, maar ik heb er geen manual bij gekregen. Hier online naar zoeken levert me vooral vage pagina's op die net doen alsof ze de juiste manual hebben, en je dan door linken naar andere pagina's die alleen manuals voor andere (jongere) modellen hebben. Toch al zo'n 5 websites geprobeerd :/

-EDIT- vind net wel een workshop service manual hier voor 9$, maar dat is niet een owner's manual natuurlijk. Of zie ik dat verkeerd?

[ Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 15-09-2019 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Verwijderd Die oudere anakees waren inderdaad minder. De adventure, zelfs een 2-compound band, is beduidend beter. Dit is ook eigenlijk een straatband met allroad look. Blokken is ook niet het goede woord, maar je merkt onder hellingshoek dat het profiel beweegt. Dan is het net alsof die achter weg begint te driften.

Mijn rijstijl is toerend tot sportief, tot stevig sportief. De Road5 Trail had ik na 8000km op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@LankHoar Haynes werkplaatshandboek kan ik aanraden. Kost iets van 25 EUR en staat alles in van onderhoud wat je nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:12:
@LankHoar Haynes werkplaatshandboek kan ik aanraden. Kost iets van 25 EUR en staat alles in van onderhoud wat je nodig hebt
https://haynes.com/en-us/...dyna-wide-glide/1999-2005

Thanks, deze zal ik dan maar bestellen. Duurt echter ff met shippen, dus onderwijl moet ik even een andere manier vinden om mijn bandenspanning te checken :)

Ah, hier heb ik wat aan: http://www.fixya.com/moto...front_rear_tire_pressures nu nog vertalen naar bar :+

[ Voor 13% gewijzigd door LankHoar op 15-09-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

steveman schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:15:
Kan op zich een reden zijn om eens naar je veerwerk en zo te laten koekeloeren door iemand, als een andere motor opeens veel lekkerder stuurt.

Tenzij je banden totaal gaar zijn, dan ligt het waarschijnlijk daar aan :P
Ik kan oprecht zeggen dat mijn vering goed is, ook laten afstellen door mijn monteur dus daar ligt het niet aan. Wat je gewoon merkt is 15 jaar nieuwere en modernere techniek, en een heel andere type motor, gewicht ligt laag, breed hoog stuur, etc.

Trouwens over bandenspanning, ik had gister de Gixxer weer eens 0,1 bar harder gezet (merendeel toch snelweg of N weg kilometers) naar 2.5 en 2.9, maar dat merk je toch hoor. :X Stuk harder tegen het onprettig aan...

[ Voor 15% gewijzigd door Joopieboy op 15-09-2019 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LankHoar schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:20:
[...]

Thanks, deze zal ik dan maar bestellen. Duurt echter ff met shippen, dus onderwijl moet ik even een andere manier vinden om mijn bandenspanning te checken :)

Ah, hier heb ik wat aan: http://www.fixya.com/moto...front_rear_tire_pressures nu nog vertalen naar bar :+
Gewoon vragen op Motorforum in het topic van jouw motor. Of misschien is er ergens een club bij je in de buurt? Je zal de eerste niet zijn met zo'n vraag denk ik :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:20:
[...]

Vaak kan je de juiste manual vinden op de site van de fabrikant, bij mij iig bij Kawasaki zelf.

36 psi is 2.48 bar. Dit kan je zo in Google intikken, die kan heel veel eenheden converteren :)

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:51:
[...]

Gewoon vragen op Motorforum in het topic van jouw motor. Of misschien is er ergens een club bij je in de buurt? Je zal de eerste niet zijn met zo'n vraag denk ik :)
En daar hebben ze vaak ook meer ervaring, ik ben een redelijk lichtgewicht en ik rijd ook wat sportiever, dus persoonlijk houd ik de bandenspanning iets lager dan aanbevolen op straat. Ga ik echt spelen in de Eifel dan gaat de bandenspanning echt omlaag. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
LankHoar schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:44:
...

Zal ik dan meehelpen. Zag dat ik ook nog niet in die lijst stond. @lolgast @wimmel_1 kunnen jullie er mij ook inzetten?

Nick name:
Harley(echte ook trouwens ;) )
Motoren:
Honda goldwing gl1500 1989 met diligence zijspan
Harley-davidson vrscr street Rod 2006
Yamaha FJR1300 2006
Suzuki RM250

Zo weer twee keer een harley erbij ;)

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 15-09-2019 11:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 08:52
Heren ik TiP hem hier ook even t.b.v aankomende Winter b.v ;

https://www.amazon.de/dp/B01JYZ24KK

Einhell intelligente druppellader voor minder dan € 23,38 bezorgd en wel. Indien je Prime member bent is verzending gratis en kost deze slechts € 19,97.

( Zelf 2X besteld dan € 39,79 incl bezorging. De 2de wordt een kado voor iemand )

Specs cq info ;

CC-BC 4 M Acculader / Druppellader

De Einhell CC-BC 4 M is een microprocessor gestuurde 8-staps acculader voor 6V en 12V accu’s van motoren, auto’s, grasmaaiers, boten, caravans en meer.

De Einhell CC-BC 4 M is geschikt voor alle soorten accu’s (met uitzondering van Lithium) van 3 tot ongeveer 120Ah.

De accu kan continue aangesloten blijven op de acculader. Dit is ideaal voor accu’s met een lange inactiviteit zoals bijvoorbeeld; campers, motoren, grasmaaiers en boten.

Geschikt voor
Deze druppellader is geschikt voor Gel, AGM, Onderhoudsvrije en lood-zuur accu’s.

Automatische accuspanning detectie
De selectie van de accuspanning (6V of 12V) gebeurt automatisch.

Laadproces indicatie
Op het LCD-display wordt het laadproces inzichtelijk gemaakt. Dit geeft u een indicatie van hoe vol de accu is gedurende het laadproces.

Beveiliging
De Einhell CC-BC 4 M is beschermd tegen overladen, kortsluiting en verwisselde plus- en minpolen (ompoling).

Wandhouder
Met de geïntegreerde wandhouder kunt u de lader gemakkelijk ophangen aan een spijker of een schroef in de muur. Zodoende ligt de lader niet in de weg en kunt u altijd makkelijk en snel de laadvoortgang zien.

Winterstand
In koude omstandigheden (5 graden of kouder) kan de lader ingesteld worden op de winterstand (het sneeuwvlokje op de lader). Hiermee wordt de accu onder koude omstandigheden geladen en onderhouden met een iets hoger voltage waardoor de accu beter vol en onderhouden blijft.

Accuklemmen
Bij de lader worden snoeren met accuklemmen (ook wel krokodillenklemmen genoemd) geleverd.

Snoerlengtes
Lengte snoer van lader tot stopcontact: 150 cm
Lengte snoer van lader tot de accu: 150 cm

Laadvermogen
Het laadvermogen van de CC-BC 4 M is maximaal 2A voor 6V accu’s en maximaal 4A voor 12V accu’s.

Laadtijd (indicatief)
De indicatieve laadtijd van een lege 120Ah accu door een acculader met een vermogen van 4A is 33 uur. Dit is berekend door de accucapaciteit van 120A te delen op de capaciteit van de acculader (120/4) en dan nog ongeveer 10% van die uren erbij op te tellen

[ Voor 101% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 15-09-2019 11:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:21

Destruction

(ex-)Automonteur

Vrijdag schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:51:
[...]

Gewoon vragen op Motorforum in het topic van jouw motor.
Ik kom eigenlijk nooit meer op MF, vooral in de specifieke motor topics lijkt er sprake te zijn van een hecht clubje waar je niet tussen komt. Opmerkingen of vragen worden genegeerd. Zo wordt het een beetje een suf forum, en imo heeft de laatste update niet bijgedragen aan de overzichtelijkheid. Als ik m'n browser start wordt naast GoT o.a ook MF geopend, maar steeds vaker klik ik de tab met MF weg zonder er eerst even op te kijken en de CBR is ook mijn eerste motor waar geen MF sticker op zit.

Nee, dan hang ik liever hier in het motor topic waar dan misschien maar iets minder kennis van/over een specifiek merk/model motor aanwezig is :)

Nog even contact gehad met de vorige eigenaar van mijn CBR, de rechter spiegel is afgebroken.. Bij navraag blijkt het te gaan om een setje spiegels van vriendje Ali.. Ik heb nog even geprobeerd om (toegegeven, met een beun methode) de spiegel tijdelijk te repareren, maar elk deel dat stevig zou moeten zijn is zo slap als maar kan, en het deel waarvan je verwacht dat het dan ook zwak is.. Daar kom je met een grote boormachine niet doorheen :')

* Destruction gaat dus maar op zoek naar een setje originele CBR spiegels... Ik vond deze mooier, maar ali kwaliteit... Dat gaan we niet herhalen :/ De CBR is van '91, dus met alleen de linker spiegel mag ik wel gewoon rijden... Maaar imo mis ik gewoon info, bij gebrek aan rechter spiegel.

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 15-09-2019 11:25 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
deze Vicma spiegels zijn prima voor de prijs (op m'n VFR gingen de bouten wel snel roesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
Destruction schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:18:
[...]

* Destruction gaat dus maar op zoek naar een setje originele CBR spiegels... Ik vond deze mooier, maar ali kwaliteit... Dat gaan we niet herhalen :/ De CBR is van '91, dus met alleen de linker spiegel mag ik wel gewoon rijden... Maaar imo mis ik gewoon info, bij gebrek aan rechter spiegel.
Altijd klote als je spiegels verrot zijn, heb via een lokale dealer eerder dit jaar een origineel 2de hands setje voor een prikkie kunnen overnemen. Dat was ook niet helemaal 100% meer, maar samen met wat ik
had de beste onderdelen gecombineerd zodat ik nu weer fatsoenlijk in de spiegels kan kijken.

Misschien heb je hier iets aan? ;)
https://www.motorparts-on.../1991-1994/spiegel-rechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[Afbeelding: Vulcan 1]
[Afbeelding: Vulcan 2]

Ik zie het nu pas: koffie smaakte dus en het was gezellig zo te zien :+

Wordt nog druk daar bij Huybers :+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Race van gisteren. Gestart op P20 en finish op P7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Vandaag naar ehv geweest even bij schoonmoeder langs en plafondplaten gehaald bij de Hornbach. Maar sinds wanneer wordt er niet meer gegroet?
Denk wel 35 motorrijders tegengekomen maar slechts 2 groeten terug.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Tylen 6.10 ook een mooi momentje daar :P Leuk om te zien! Best wel wat niveau en snelheidsverschil, maar ook de gereden lijnen, bizar!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
SmurfLink schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 22:48:
[...]

Maar goed dat ik dat nog even gedaan heb. Er moets 2.8 bar in de achterband en 2.5 in de voor, en er zat respectievelijk 2.2 en 2.2 in :X

De toch was heerlijk! Uiteindelijk zo'n beetje 360 km gereden. Dit was ongeveer de route. Wat is de natuur in Duitsland en ook Tsjechië mooi zeg.

Van de week mijn bike maar poetsen, die was niet schoon en is nu ronduit smerig :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
harley schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:50:
Vandaag naar ehv geweest even bij schoonmoeder langs en plafondplaten gehaald bij de Hornbach. Maar sinds wanneer wordt er niet meer gegroet?
Nu ben ik benieuwd naar een foto van hoe je plafondplaten mee neemt op de motor :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

harley schreef op zondag 15 september 2019 @ 19:50:
Als je op een Harley rijdt, gaan de meesten er vanuit dat je niet groet. Of hooguit heel boos terug kijkt. Dus ik denk dat ze verstijfd van schrik op de motor zaten en hoopten "als ie maar niet omkeert en achter me aan komt".

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 16:36
Ik denk dat Harley op z'n Goldwing met zijspan reed, dan kan er wel wat plaatwerk in :P

Vandaag ook een ritje gemaakt en viel me toevallig ook op dat er weinig terug gezwaaid werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
Het is bijna het einde van het seizoen dus iedereen is moe van het zwaaien :+

En de doorrijders zwaaien natuurlijk sowieso niet. 8)

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 17-10 14:47
Vandaag bij de wie rijdt mega meeting verzeild geraakt, moet eerlijk zeggen dat het me eigenlijk best wel meeviel met herrieschoppers en wheelietrekkers. Hing een vrij relaxt sfeertje ook, enkel 2 agenten op de fiets daar gezien :+

Bij mij groette de helft ongeveer onderweg, GS en Harley-rijders uiteraard niet :P

[ Voor 15% gewijzigd door NLDViane op 15-09-2019 21:21 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.