Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:05
Tylen schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:02:
@Thoit er staan op facebook genoeg 600cc's te koop voor jou budget. De suzuki's zijn wel wat goedkoper. Ga iig niet voor een 750cc voor op circuit want daar heb je echt geen reet aan. (mocht je ooit een wedstrijdje willen meepakken zit je gelijk in de 1000cc klasse, dus kansloos ;))

600cc is echt leuk voor op het circuit. Leuke gooi en smijt fietsen. Dat gaat tegenwoordig ook goed met een 1000cc maar dan zit je wel naar nieuwere motoren te kijken en dus flink stuk duurder.
Zag dat er inderdaad genoeg aangeboden wordt. Zijn er nog aanbevelingen kwa modellen? Volgens mij hadden de eerste R6 modellen problemen met de cilinders oid dacht ik? 750 was ik inderdaad niet aan het denken om de reden die jij noemt.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Thoit schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:20:
[...]

Zag dat er inderdaad genoeg aangeboden wordt. Zijn er nog aanbevelingen kwa modellen? Volgens mij hadden de eerste R6 modellen problemen met de cilinders oid dacht ik? 750 was ik inderdaad niet aan het denken om de reden die jij noemt.
Dont know ;) Honda is iig een veilige keuze ;)

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Darkvisje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 15:40

Darkvisje

Pubg:K1W1M4NG0

Mijn cb600f gaat plek maken voor een supersport van de winter :) . Dus ik zet mn hornet te koop.
Wat snelle info: Cb600f Hornet uit 2011 (facelift model) met ongeveer 24,500 op de teller. (word nog meegereden) Voor alle andere info en fotos verwijs ik door naar mp:

Voor de liefhebbers: https://link.marktplaats.nl/m1454248822

Te koop: Honda Hornet 600 uit 2011 | 24.xxx | Pubg:K1W1M4NG0 | Steam: Darkvisje | cs-cfg.com

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Thoit De RJ03 modellen (R6 1999-2002) zou ik niet meer aan beginnen. Dat zijn de eerste R6 fietsen met nog carburateurs (en helaas vaak met problemen op de tweede cilinder waarbij de cilinderwand scheurt door overmatige hitte, wat meestal weer veroorzaakt is doordat één van de 'tig" eigenaren er een andere uitlaat op gezet heeft gehad zonder daarbij de carburateurs / AF ratio opnieuw af te stellen).

Alles ná die serie is praktisch 'bulletproof' én van een elektronische injectie voorzien waarbij de ECU dat soort streken voorkomt.
  • Tussen de RJ05 (2003-2004) en de RJ09 (2005) zit buiten de kleurstelling niet veel verschil behalve dat de 2005 een USD voorvork heeft (de éérste RJ09 fietsen kwamen in 2004 al op de markt zónder USD, overigens).
  • RJ11 (2006-2007) en RJ15 (2008-2016) zijn op het kuipwerk en het subframe na praktisch gelijk al heeft 't blok van de RJ15 daarbij ook YCCI (variabele inlaatkelken) gekregen. Beide typen hebben YCCT waarbij het blok volledig 'Ride-By-Wire' is.
  • RJ27 (2017 - Nú) ligt waarschijnlijk nog een beetje té ver boven je budget :+
Meest prettige fiets (persoonlijke mening): De RJ15 :*) Daar heb ik er 4 van gehad.....

wimmel_1 wijzigde deze reactie 11-09-2019 14:46 (6%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 17:20
Eensch met @wimmel_1 over de R6jes. Rijd zelf sinds dit jaar met een RJ11 op het circuit (motorisch in geweldige staat, maar wel boven de €3k) en heb echt nul komma nul te klagen. Voordeel van de RJ11 / RJ15 is dat er echt gigantisch veel onderdelen voor te krijgen zijn aangezien het zo'n beetje de populairste (circuit) motor is. Mocht je budget dus iets te rekken zijn.... met een oudere / goedkopere heb je zoals al gezegd meer kans op onkosten, en als je bij de eerste sessie van de dag moet afhaken is dat ook gelijk een verspilling van een paar honderd euro.

Morgen weer een dagje met CRT in Assen! :)

Twijfels wijzigde deze reactie 11-09-2019 12:08 (23%)

• Thoit
Twijfels schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:07:
Eensch met @wimmel_1 over de R6jes. Rijd zelf sinds dit jaar met een RJ11 op het circuit (motorisch in geweldige staat, maar wel boven de €3k) en heb echt nul komma nul te klagen. Voordeel van de RJ11 / RJ15 is dat er echt gigantisch veel onderdelen voor te krijgen zijn aangezien het zo'n beetje de populairste (circuit) motor is. Mocht je budget dus iets te rekken zijn.... met een oudere / goedkopere heb je zoals al gezegd meer kans op onkosten, en als je bij de eerste sessie van de dag moet afhaken is dat ook gelijk een verspilling van een paar honderd euro.

Liefste heb ik natuurlijk ook een nieuwere. Maar ik weet hoe het gaat, dan is het een beetje meer heb je dit, beetje meer heb je dat. Voor je het weer ben je het 4 voudige aan het uitgeven. En ik heb een kronkel dat ik het eigen allemaal te netjes wil hebben en er dus weer te zuinig op ben. Als er dan vervolgens iets beschadigd baal ik er enorm hard van. Dat is minder met eentje die minder heeft gekost. Maar als het met een beetje meer wat veel meer waarde bied is het geen probleem :)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

wimmel_1 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:59:
@Thoit De RJ03 modellen (R6 1999-2002) zou ik niet meer aan beginnen. Dat zijn de eerste R6 fietsen met nog carburateurs (en helaas vaak met problemen op de tweede cilinder waarbij de cilinderwand scheurt door overmatige hitte, wat meestal weer veroorzaakt is doordat éen van de 'tig" eigenaren er een andere uitlaat op gezet heeft gehad zonder daarbij de carburateurs / AF ratio opnieuw af te stellen).

Alles ná die serie is praktisch 'bulletproof' én van een elektronische injectie voorzien waarbij de ECU dat soort streken voorkomt.
  • Tussen de RJ05 (2003-2004) en de RJ09 (2005) zit buiten de kleurstelling niet veel verschil behalve dat de 2005 een USD voorvork heeft (de éérste RJ09 fietsen kwamen in 2004 al op de markt zónder USD, overigens).
  • RJ11 (2006-2007) en RJ15 (2008-2016) zijn op het kuipwerk en het subframe na praktisch gelijk al heeft 't blok van de RJ15 daarbij ook YCCI (variabele inlaatkelken) gekregen. Beide typen hebben YCCT waarbij het blok volledig 'Ride-By-Wire' is.
  • RJ27 (2017 - Nú) ligt waarschijnlijk nog een beetje té ver boven je budget :+
Meest prettige fiets (persoonlijke mening): De RJ15 :*) Daar heb ik er 4 van gehad.....
Heb met de RJ15 6 seizoenen lopen raggen. 6 Seizoenen tegen de toerenbegrenser aan. Enige wat ik deed was olie verversen en 1x kleppen stellen. Helaas is wel een keer de versnellingsbak stuk gegaan.

Dus al met al bulletproof.

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Chakotay schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:29:
@hcpl die range bij normale snelheid op de snelweg valt nog wel tegen vind ik. (Ruim) onder de Vmax rijden met een auto vind ik nog wel te doen, met een motor vind ik dat erg vervelend rijden. Welke accu/tank-config heb je?
Ik heb de premium dus 14,4 kWh en 6kW lader. De accu of laadtank zijn denk ik nog niet beschikbaar (en sowieso weer zwaarder).

Ik rij voor de duidelijkheid wel niet onder de vmax. Bij ons is vmax 120 kmh dan haal ik een range van:

Afstand = 107 km & Verbruikt van accu = 79%
Totaal verbruik van 12,6 = 0,79 * 12,6 =  9,954 kWh
Dus een verbruik van 100 / 107 * 9,954 = 9,30 kWh / 100 km
Range van 12,6 / 9,3 * 100 = 135,48 km range

Doe ik hetzelfde aan 130-140 kmh dan rest nog :

Afstand = 107 km & Verbruikt van accu = 91%
Totaal verbruik van 12,6 = 0,91 * 12,6 =  11,466 kWh
Dus een verbruik van 100 / 107 * 11,466 = 10,72 kWh / 100 km
Range van 12,6 / 10,72 * 100 = 117,54 km range

Waarmee ik je ook niet wil tegenspreken want dat is inderdaad nog vaak net niet genoeg. Voor mijn voornaamste woon/werk van 2x50 km aan 90 km is het voldoende. De GS heb ik nog niet weg gedaan want als ik eens verder moet waar ik niet kan opladen zit ik wel vast. >1u laden onderweg is niet echt een optie.

Kwestie van tijd. De srf het een nieuwe motor maar volgens mij nog wel dezelfde accu van oudere modellen.

DC laden zou ook een oplossing kunnen zijn. Denk dat lightning dat ging voorzien.

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:00

Rick-Jan

always connected

@wimmel_1 klopt, ik heb (nog) een RJ09 zonder USD.

Heb namelijk besloten om voor een nieuwe Z900 incl performance pakket(akra demper, ruitje, buddyseat cover en tankpad) te gaan! Goede inruilprijs aangeboden gekregen voor de GSR en de R6.

Rick-Jan wijzigde deze reactie 11-09-2019 14:11 (13%)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Rick-Jan schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:09:
@wimmel_1 klopt, ik heb (nog) een RJ09 zonder USD.

Heb namelijk besloten om voor een nieuwe Z900 incl performance pakket(akra demper, ruitje, buddyseat cover en tankpad) te gaan! Goede inruilprijs aangeboden gekregen voor de GSR en de R6.
Wat is daar performance aan???

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 15:21

Nycrea

Moto Guzzi Stelvio 8V

Je krijgt zo 5 extra PKs van zo'n buddyseat, mark my words. :Y

• Rick-Jan
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:00

Rick-Jan

always connected

@Tylen de aanbieding, was toch van plan om t een en ander aan te passen, pakket is nog voor een mooie prijs. ;)

@Nycrea de akra geeft 3,5 pk volgens kawa 8)7

Rick-Jan wijzigde deze reactie 11-09-2019 14:29 (7%)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:13
Nycrea schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:19:
Je krijgt zo 5 extra PKs van zo'n buddyseat, mark my words. :Y
Kan je beter stickers plakken. En dan vooral rode stickers. Da's per sticker toch 1pk en 5Nm extra 8)

• MichielK71
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:13
Vrijdag schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:38:
[...]

Kan je beter stickers plakken. En dan vooral rode stickers. Da's per sticker toch 1pk en 5Nm extra 8)
Vroeger ook met Malossi stickers, ging die zeker 5 Km/u harder van ;)

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:43
hcpl schreef op woensdag 11 september 2019 @ 13:29:
[...]

DC laden zou ook een oplossing kunnen zijn. Denk dat lightning dat ging voorzien.
Energica heeft ook standaard 24kW DC lader.

Daarmee laad je de batterij op 20min op tot 80%.

Van die Lightning Strike motor ben ik er niet zeker van of die er ooit komt. Er is alvast serieus wat controverse over of dat geen vaporware is.

Dryhte wijzigde deze reactie 11-09-2019 15:29 (19%)

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:25

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Koop gewoon een zo compleet mogelijk circuitfiets, houdt nog wat budget over voor banden en zeker bandenwarmers. Als ik zie hoe veel langer ik met mijn banden kan doen dan mijn maatje zonder bandenwarmers...

Asus Zenbook i7 256gb

• NL-RaVeR
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 10:04
LankHoar schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:26:
[...]

Zie hier de trotse nieuwe eigenaar (rechts) van zijn eerste motor. Een Harley Davidson Dyna Wide Glide uit 2002 :Y :D oOo

[Afbeelding: Dyna]
Supernice. Welcome to the HoG :D

Desktop/Server/Notebook | Steam

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:40

LankHoar

Professionele amateur

NL-RaVeR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:15:
[...]

Supernice. Welcome to the HoG :D
Thank you :+ Wat voor Harley rijd jij? Pics!

Ik mag die van mij wel poetsen van het weekend. Hij glimt nog mooi, maar er zit al wel een laagje vuil op. Dat mag natuurlijk niet!

• NL-RaVeR
LankHoar schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:51:
[...]
Thank you :+ Wat voor Harley rijd jij? Pics!

Ik mag die van mij wel poetsen van het weekend. Hij glimt nog mooi, maar er zit al wel een laagje vuil op. Dat mag natuurlijk niet!
Ik rij een Iron 883 Sportster :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Ik houd wel van matzwart. Had ik eigenlijk ook het liefst gewild, maar de prijs van deze Dyna was te goed om niet te doen. Ik keek eerst ook naar Sportsters (maar dan de 1200 varianten), maar opnieuw was de prijs doorslaggevend in deze keuze ;)

Die van jou is wel een stukje nieuwer, een jaar of 5-8 oud max?

• NL-RaVeR
LankHoar schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:05:
[...]

Ik houd wel van matzwart. Had ik eigenlijk ook het liefst gewild, maar de prijs van deze Dyna was te goed om niet te doen. Ik keek eerst ook naar Sportsters (maar dan de 1200 varianten), maar opnieuw was de prijs doorslaggevend in deze keuze ;)

Die van jou is wel een stukje nieuwer, een jaar of 5-8 oud max?
Van vorig jaar, nieuw gekocht :)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

NL-RaVeR schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:19:
[...]

Van vorig jaar, nieuw gekocht :)
Dit laat wel weer zien dat ik slecht ben in leeftijd schatten. Maar goed dat je geen vrouw bent :+

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Dryhte schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:18:
[...]

Energica heeft ook standaard 24kW DC lader.

Daarmee laad je de batterij op 20min op tot 80%.

Van die Lightning Strike motor ben ik er niet zeker van of die er ooit komt. Er is alvast serieus wat controverse over of dat geen vaporware is.
Ja dat is wel vet inderdaad. Dan kun je echt op reis en snel iets eten of benen strekken en naar het toilet.

Jammer dat zero dit (nog) niet heeft. Weet ook wel niet hoe het met de lader zit, die moeten het ook ondersteunen natuurlijk. Ik gebruik nu de newmotion laadpalen wat een netwerk van shell is. Dat en thuis want dat is veel goedkoper.

Ik wou de ketting van de energica niet, anders had ik wel getest en mss gekocht ipv zero. Zijn mooie motoren, zeker die essesse9 special. Ze moeten wel leren bandenvet verwijderen voor ze productfoto's voor de website maken 🤔.

Heb sinds dinsdag 1000 km rond en daarmee toch al 82 EUR aan brandstof en 212,15 EUR aan onderhoud uitgespaard. Door het dure onderhoud van de GS kom ik wel snel uit de kosten. Maar als je gaat vergelijken met een Japanner... Nu ja is mij vooral ook om het rijgemak te doen.

Op termijn wel eens kijken voor huisaccu zodat ik (op investering na) gratis kan laden van zonnepanelen.

• Thoit
Ghostrider schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:58:
Koop gewoon een zo compleet mogelijk circuitfiets, houdt nog wat budget over voor banden en zeker bandenwarmers. Als ik zie hoe veel langer ik met mijn banden kan doen dan mijn maatje zonder bandenwarmers...
Bandenwarmers wil ik er sowieso bij. Lees van veel mensen dat ze zich heel snel terugverdienen en ze kosten ook de wereld niet.

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 17:48
Meh, korte kentekenplaathouder is dus te kort voor in de regen... lekker met de motor naar school is dus met een natte reet zitten :X

* NLDViane zoekt verwarming op

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Thoit schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:53:
[...]

Bandenwarmers wil ik er sowieso bij. Lees van veel mensen dat ze zich heel snel terugverdienen en ze kosten ook de wereld niet.
Ja en koop ze gewoon nieuw, voor ~240 heb je gewoon al erg goede. Die dingen slijten namelijk bestwel.

En je kunt gewoon in de eerste rondes lekker doorbanen :9

Asus Zenbook i7 256gb

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:18

steveman

"Be curious"

Supreme schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:15:
[...]

Haha, ik heb een gemengd gevoel, vandaar mijn posts :) Ik probeer het voor mezelf goed te praten merk ik. Vandaar dat ik jullie objectiviteit zo waardeer :)
Gefeliciteerd met d'aankoop he!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:01
@wimmel_1 @Joopieboy Hadden jullie nou ervaring met Huybers motoren? En zoja, nog tips over hoe daar binnen te lopen, het juiste praatje maken en blij weg te lopen met een motor? :p

YouTube: MotorcycleGeek

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 15:21

Nycrea

Moto Guzzi Stelvio 8V

Leviathius schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
@wimmel_1 @Joopieboy Hadden jullie nou ervaring met Huybers motoren? En zoja, nog tips over hoe daar binnen te lopen, het juiste praatje maken en blij weg te lopen met een motor? :p
Als die dealer een handleiding nodig heeft om er met een blij gezicht weg te kunnen lopen, zou ik een andere dealer zoeken. :9

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:28
Ervaring? Die 2 werken op de marketing afdeling daar :p.

• Leviathius
Nycrea schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:38:
[...]

Als die dealer een handleiding nodig heeft om er met een blij gezicht weg te kunnen lopen, zou ik een andere dealer zoeken. :9
Ja duh :9. Maar ik hoop een soort tips en tricks te krijgen hoe ik de beste prijs kan onderhandelen of iets dergelijks. Want ik ken ook dealers die super aardig en behulpzaam zijn en toch presteren mensen het om daar niet tevreden weg te lopen of de vriendelijke man chagrijnig te maken 8)7

• MichielK71
@Leviathius Sinds een paar maanden ben ik ook een zeer tevreden klant van Huybers Motoren. Kom daar echter alleen bij de werkplaats voor onderhoud aan mijn motor.

Wat ik eens gelezen heb is Mark van de verkoop (de man van de werkplaats heet toevallig ook Mark) iemand die niet van bulshitting houdt. Dus kom niet aan met een zwetsverhaal want daar heeft hij schijnbaar een broertje dood aan.

Kan alleen zeggen dat ik het persoonlijk een erg prettige zaak vind.

• Leviathius
MichielK71 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:41:
@Leviathius Sinds een paar maanden ben ik ook een zeer tevreden klant van Huybers Motoren. Kom daar echter alleen bij de werkplaats voor onderhoud aan mijn motor.

Wat ik eens gelezen heb is Mark van de verkoop (de man van de werkplaats heet toevallig ook Mark) iemand die niet van bulshitting houdt. Dus kom niet aan met een zwetsverhaal want daar heeft hij schijnbaar een broertje dood aan.

Kan alleen zeggen dat ik het persoonlijk een erg prettige zaak vind.
Ik lees op M-F ook verhalen over Mark en Mark. De Mark van de werkplaats/aftermarket (ander bedrijf officiëel schijnbaar) is een topper, Mark van de afdeling motoren/verkoop een wat mindere topper :+

Máár misschien dat de marketing afdeling van Huybers hier op Tweakers wat andere info kan geven hierover :+

Leviathius wijzigde deze reactie 12-09-2019 11:55 (6%)

• Patrock
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 15:57

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Is er hier ook iemand die ervaring heeft met concepten zoals nu motorrijden?
Ik wil graag van 2 motoren naar 1 nieuwe(re) gaan, om op deze manier ook kosten te kunnen besparen.

Ik zit sinds kort in een huurhuis, en verwacht binnen 4 jaar ook niet de overstap naar koop te maken.
Gezien ik een klein bedrag tekort kom, zit ik er over te denken om dit volgens een leenconstructie bij te financieren. Graag hou ik wel de mogelijkheid om het versneld af te lossen. Als een lange periode mogelijk is, is daarmee ook de maandelijkse verplichte afbetaling lager.

Zijn er nog punten waar je op moet letten met deze constructie? Zit je bijvoorbeeld ook vast aan onderhoud enkel door dealer e.d.?

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:28
De tracer is eindelijk afgeleverd bij Goedhart :D . Gelukkig geen schade aan de linkerkant omdat mijn been dat heeft opgevangen. Aan de rechterkant zit wel het een en ander aan schade krassen omgebogen rempedaal en voetsteun. Schade word op het eerste oog ingeschat op 1600-1700 eur inclusief het cosmetische gebeuren. -O- Zaterdag maar eens langs om te buurten. Ze maken netjes een offerte van alle onderdelen.zodat ik kan kiezen wat er word vervangen

• MichielK71
Patrock schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:39:
Ik wil graag van 2 motoren naar 1 nieuwe(re) gaan, om op deze manier ook kosten te kunnen besparen.

Ik zit sinds kort in een huurhuis, en verwacht binnen 4 jaar ook niet de overstap naar koop te maken.
Gezien ik een klein bedrag tekort kom, zit ik er over te denken om dit volgens een leenconstructie bij te financieren. Graag hou ik wel de mogelijkheid om het versneld af te lossen. Als een lange periode mogelijk is, is daarmee ook de maandelijkse verplichte afbetaling lager.

Zijn er nog punten waar je op moet letten met deze constructie? Zit je bijvoorbeeld ook vast aan onderhoud enkel door dealer e.d.?
Als ik het snel lees op de website van dit bedrijf is het een 'gewoon' een persoonlijke lening. Bijzonder is wel dat je boetevrij tussentijds mag aflossen. Dat is niet gebruikelijk.

Verder lees ik nergens dat je het onderhoud bij de dealer moet doen.

Persoonlijk zou ik de aflostermijn niet te lang maken. Anders is de kans groot dat je nog aan het afbetalen bent voor een motor die je niet meer hebt. Een klein deel van de aanschafkosten financieren is naar mijn iedee ook geen groot probleem. Als je daarmee de motor van je dromen kan kopen. Aan de andere kant, als de kans aanwezig is dat een soortgelijke motor makkelijk weer te koop komt zou ik gewoon even doorsparen.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Leviathius Zowel Marc (eigenaar van het pand én de dealer gebonden activiteiten) als Mark (eigenaar / chef-monteur van de werkplaats) zijn beide gewoon geweldige 'gasten' welke een méér dan gezond hart voor de zaak, de klanten én motoren hebben en welke beide ook al de nodige jaren in de motorbranche meedraaien.

Dat ze beide al jaren in die branche zitten kan voor sommige mensen wel eens als minder prettig ervaren worden doordat ze er niet als 'internet klant' behandeld worden.... Klant is er (altijd) koning maar niet tot in het uiterste :+

Zelfde geldt overigens voor al het personeel wat er werkt, ook op de kledingafdeling en in de werkplaats.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-09-2019 15:14 (9%)

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09-10 15:08
Patrock schreef op donderdag 12 september 2019 @ 14:39:

Met nu motorrijden heb ik geen ervaring. Waar ik zelf toentertijd voor had gekozen was een persoonlijke lening bij mijn bank. Na een gesprek met de adviseur en het doorberekenen van de kosten kwam ik goedkoper uit wanneer ik de lening via de bank liet lopen. Daarnaast kan je met dat soort leningen ook meer aflossen als afgesproken of zelfs in 1x zonder hoge boetes oid. Zou dus aanraden om ook met je bank een gesprek aan te gaan.

Toen ik tijdje terug mijn auto kocht met een kleine lening via een merk financiering was ik niet zo heel blij met hoe dat liep. Kwa kosten maar ook bijv. dat ik het overschrijvingsbewijs gewoon niet kreeg totdat de lening was afbetaald. Snap ik wel, maar de constructie met de persoonlijke lening via de bank was fijner.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Patrock Als het maar een 'klein' bedrag is, waarom spaar je dat bedragje dan niet even éérst bij elkaar voordat je je nieuwe motor aan gaat schaffen?

Verder: Als je dan toch besluit een lening aan te willen gaan, doe dat bij je 'eigen' bank middels een PL (persoonlijke lening) en niet via zo'n vage constructie. In dat laatste geval is het per-ongeluk missen van één betaaltermijn vaak al een rede om je het vel over je oren te gaan trekken (daar bestaan die instanties vaak zelfs van).

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Twijfels schreef op woensdag 11 september 2019 @ 12:07:

En hoe was je dagje assen?

• Patrock

Patrock

@wimmel_1 Vorig jaar ben ik volledig overgestapt naar Bunq, met name om de financiën goed onder controle te hebben. Door de verhuizing en enkele onvoorziene rekeningen is mijn buffer er een beetje aan. Deze wil ik ook graag weer opbouwen. niet rood kunnen staan, veel rekeningen en makkelijk wisselen.

Voor een PL moet je vaak ook weer bij die bank een rekening hebben en hier ook loon op gestort krijgen. Ik heb nu eigenlijk een bankoplossing wat voor mij perfect werkt.

De afweging tussen nu en even sparen komt ook voort uit kosten onderhoud. Ik heb nu twee motoren te onderhouden. Dit zal ik graag terugbrengen naar 1. (nu 1 benzineslurper en 1 verstandige) De verstandige begin ik echter steeds meer last van mijn rug mee te krijgen bij het rijden omdat deze net niet lekker zit. daarbij mist deze ook smiles per miles. Vandaar dat ik wat informatie er bij zoek over deze constructies.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Leviathius schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:36:
Ik zou eerst eens beginnen met 'hoi' te zeggen en dan heb je meestal snel zat koffie in je handen. :+
Rest gaat vanzelf, mits je een beetje sociaal aangelegd ben. ;)

Waar ben je naar aan t kijken?

• Leviathius
Joopieboy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:36:
[...]

Ik zou eerst eens beginnen met 'hoi' te zeggen en dan heb je meestal snel zat koffie in je handen. :+
Rest gaat vanzelf, mits je een beetje sociaal aangelegd ben. ;)

Waar ben je naar aan t kijken?
Oh dan komt dat wel goed denk ik :P.

Ze hebben een Vulcan S staan waar ik wel interesse naar heb. Maar mijn voorgaande ervaringen bij motorzaken waar ik een proefrit wilde kreeg ik het niet voor elkaar met mijn onderhandelingskunsten. Maar dit keer moet dat wel lukken denk ik zo. Heb bijna letterlijk een koffer met geld bij en zeg: 'Hee, doe mij die eens rijden, dan koop ik m erna'.

• Joopieboy
Leviathius schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:40:
[...]

Ze hebben een Vulcan S staan waar ik wel interesse naar heb. Maar mijn voorgaande ervaringen bij motorzaken waar ik een proefrit wilde kreeg ik het niet voor elkaar met mijn onderhandelingskunsten. Maar dit keer moet dat wel lukken denk ik zo. Heb bijna letterlijk een koffer met geld bij en zeg: 'Hee, doe mij die eens rijden, dan koop ik m erna'.
Tsja, ik ken het probleem. Jong koppie en de meesten schatten mij verkeerd in. :P Gewoon oprecht interesse tonen, dat pakt Marc snel zat wel op. :Y

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:02

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

[...]

Joopieboy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:41:
[...]

Tsja, ik ken het probleem. Jong koppie en de meesten schatten mij verkeerd in. :P Gewoon oprecht interesse tonen, dat pakt Marc snel zat wel op. :Y
ZEG NIET! IK HERHAAL ZEG NIET IK RIJ MET @wimmel_1 & @Joopieboy !!! O-)

Iets met doorgassen en neerleggen, dat vinden ze alleen fijn voor de zaken nadat je hem gekocht hebt :+

@Joopieboy & @wimmel_1 :> :P

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 05-10 09:35

Naboo

#WINNING!! DUH!

Wat mij opvalt, als nog lessende motorrijder, dat wanneer ik bij sommige motorzaken kom, dat ze niet eens met je in gesprek willen. Gelukkig zijn er anderen die juist super enthousiast en oprecht vragen van joh, hoe ver ben je al? Waar les je? etc? Die het gewoon al tof vinden dat er straks een motorrijder bij komt.

Dus ja, ik denk dan van; joh, ik ben aan het lessen, heb ook gear nodig... sorry maar die haal ik dan ook niet meer bij de dealers die je wegkijken.

Gelukkig meer positieve dan negatieve ervaringen... maar zo raar is het toch niet, dat je als enthousiaste leerling alvast een beetje rondkijkt en informatie wilt? :?

Koos Signatureloos

• Joopieboy
Raym09 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:54:
[...]

[...]

Iets met doorgassen en neerleggen, dat vinden ze alleen fijn voor de zaken nadat je hem gekocht hebt :+

Zeg, ook voor jou is er gips he :+

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:40

Rubman

Just as clear as a foggy night

Waarschijnlijk over twee weken als motor begeleider mee met Truckrun west friesland.
Wordt georganiseerd door een vriend (trucker) en ze zochten nog vrijwilligers.

Lijkt mij best een keer leuk om te doen, komt ook zowat langs mijn huis (althans vorig jaar wel) en is best machtig om te zien een stoet vrachtwagens van een 25 min lang :+

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• MichielK71
Raym09 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:54:

Ik laat iedere keer als ik Mark van de werkplaats spreek vallen dat ik @Joopieboy en @wimmel_1 via het forum op Tweakers ken. Vind mark wel grappig.

• aidanl
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 09-10 15:08
@Naboo dat hangt per zaak af. Ik ken wat zaken waar je binnen komt en ze je geen blik waardig keuren. Ook als je om advies vraagt wordt je er niet bepaald warm van. als je na het advies dat toch besluit niet iets aan te schaffen kunnen ze nog flink onbeschoft reageren.

Daarintegen zijn er andere zaken waar ik binnen kom... "Goedemiddag aidanl! Alles goed met de Versys?". Stuk persoonlijker, tonen interesse en staan klaar om advies te geven ongeacht of je direct wat koopt. Uiteraard bezoek ik liever naar dit soort zaken dan.

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
[...]

Als je van te voren even belt en netjes vraagt of ze die machine voor je klaar willen zetten dan scheelt 't ook al een hoop... Niets zo irritant als een klant die persé nú een proefritje wil maken op een motorfiets die waarschijnlijk dan ook precies helemaal achter in de rij / zaak staat 'ingemetseld' .....

Je krijgt een motorfiets daar sowieso altijd 'koud' mee, ze zetten 'm alleen even klaar voor een proefrit in 't portaal bij de entree ;)
MichielK71 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:18:
[...]

Ik laat iedere keer als ik Mark van de werkplaats spreek vallen dat ik @Joopieboy en @wimmel_1 via het forum op Tweakers ken. Vind mark wel grappig.
:o :o ;)
xos schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:38:
Ervaring? Die 2 werken op de marketing afdeling daar :p.
Ik ben misschien een beetje een 'rare' consument 8)

Als ik over een zaak / item tevreden ben dan mag een ander dat ook gewoon van me weten, ben ik er niet óf niet goed over te spreken dan moet 't écht gek gaan voordat ik er een negatieve uitspraak over ga doen in de ('social') media. Er zijn dan al serieus wat 'stations' gepasseerd bij me voordat ik dát überhaupt ga overwegen.... ;) Vaak gooi je alléén je eigen 'ruiten' in op het moment dat je direct begint te dreigen met 'internet reviews' ... En vaak blijft dat ook niet alleen bij de zaak waar je op dat moment even een meningsverschil mee hebt.

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-09-2019 21:38 (36%)

• Twijfels
Ik wil het er niet over hebben :(

Eerste sessie leek de baan nog nat, toch de baan op maar inderdaad, op amper het halve circuit een droge baan dus na één ronde maar verstandig gedaan. Met m'n crash van twee maanden terug op natte baan gaf dat geen fijn gevoel.

Tweede sessie opzich prima, maar begon alweer last te krijgen van m'n pols waar ik na die crash ook last van had. Normaal gesproken nooit last van, behalve op de motor nu.

Derde sessie nog meer pijn, 3 ronden eerder gestopt omdat ik niet meer normaal de koppeling in kon trekken. Wel 2,5 seconden van m'n PR gereden. Vierde sessie ben ik na twee rondes gekapt door de pijn, wel nog 0,1 seconden van het PR uit sessie drie gereden, maar ik kon niet meer.

Jammer maar helaas, besloten om maar lekker vroeg te vertrekken. Even zelf de motor op de aanhanger duwen, valt dat #@%@ ding me ook nog om, spuitwerk van twee maanden terug aan één kant weer naar de kloten. Oftewel: iemand nog interesse in een R6 RJ11 circuitmotor, motorisch is ie wel perfect! :X :X

Volgende week naar een handspecialist bij de fysio om eens verder te kijken, het lijkt mij dat het iets van carpaal tunnel syndroom is.

Lichtpuntje van de dag: op de terugweg zwaaide een motorrijder naar de aanhanger, trok wel heel snel z'n hand weer in toen hij merkte dat er geen berijder op de motor zat :+
En bij thuiskomst nog zo'n lichtpuntje, de transponder zat nog op de motor, gratis goodies? Gelijk maar gemaild waar ik hem naartoe terug mag sturen..

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Twijfels schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:23:
[...]

Ik wil het er niet over hebben :(

Eerste sessie leek de baan nog nat, toch de baan op maar inderdaad, op amper het halve circuit een droge baan dus na één ronde maar verstandig gedaan. Met m'n crash van twee maanden terug op natte baan gaf dat geen fijn gevoel.

Tweede sessie opzich prima, maar begon alweer last te krijgen van m'n pols waar ik na die crash ook last van had. Normaal gesproken nooit last van, behalve op de motor nu.

Derde sessie nog meer pijn, 3 ronden eerder gestopt omdat ik niet meer normaal de koppeling in kon trekken. Wel 2,5 seconden van m'n PR gereden. Vierde sessie ben ik na twee rondes gekapt door de pijn, wel nog 0,1 seconden van het PR uit sessie drie gereden, maar ik kon niet meer.

Jammer maar helaas, besloten om maar lekker vroeg te vertrekken. Even zelf de motor op de aanhanger duwen, valt dat #@%@ ding me ook nog om, spuitwerk van twee maanden terug aan één kant weer naar de kloten. Oftewel: iemand nog interesse in een R6 RJ11 circuitmotor, motorisch is ie wel perfect! :X :X

Volgende week naar een handspecialist bij de fysio om eens verder te kijken, het lijkt mij dat het iets van carpaal tunnel syndroom is.

Lichtpuntje van de dag: op de terugweg zwaaide een motorrijder naar de aanhanger, trok wel heel snel z'n hand weer in toen hij merkte dat er geen berijder op de motor zat :+
En bij thuiskomst nog zo'n lichtpuntje, de transponder zat nog op de motor, gratis goodies? Gelijk maar gemaild waar ik hem naartoe terug mag sturen..
Oeps. Nouja beter zo om laten vallen dan op de baan. Wat is je pr nu?

Hopelijk komt het weer goed met de pols. Kan ook zijn dat je te gespannen rijd en/of niet voldoende klemt met je knieën.

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:28
wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 16:50:

Ik ben misschien een beetje een 'rare' consument 8)

Als ik over een zaak / item tevreden ben dan mag een ander dat ook gewoon van me weten, ben ik er niet óf niet goed over te spreken dan moet 't écht gek gaan voordat ik er een negatieve uitspraak over ga doen in de ('social') media. Er zijn dan al serieus wat 'stations' gepasseerd bij me voordat ik dát überhaupt ga overwegen.... ;) Vaak gooi je alléén je eigen 'ruiten' in op het moment dat je direct begint te dreigen met 'internet reviews' ... En vaak is dat ook niet alleen bij de zaak waar je op dat moment even een meningsverschil mee hebt.
Die opmerking moet je niet te serieus nemen ;). Een grote toegevoegde waarde van dit soort communities is juist het delen van ervaringen. Worden we allemaal beter van. Een motor verkopen kunnen ze allemaal, bij problemen wordt het kaf van het koren gescheiden maar daar kom je tijdens de verkoop niet goed achter.

• Joopieboy
Daarom is MotoPort bij mij afgevallen :P Wat een ellende als het meer wordt dan een standaard beurtje...

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
Joopieboy schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:52:
Daarom is MotoPort bij mij afgevallen :P Wat een ellende als het meer wordt dan een standaard beurtje...
Motoport heeft 't bij mij verprutst toen ze me een nieuwe Honda CBR954-RR ineens niet meer wilde verkopen tegen het overeengekomen bedrag nadat ik vroeg of ik 't bedrag gewoon cash óf giraal ter-plekke ineens mocht voldoen. Er kwam ± €500,- bij als ik die fiets niet wilde afnemen middels d'r eigen financieringsoplossing.

Toen dus maar besloten om met een Yamaha te gaan rijden welke ik wél gewoon mocht afrekenen (bij een zekere 'andere' dealer).

• Joopieboy
Lol wauw, dat is wel heel erg kansloos :X

• steveman

steveman

"Be curious"

Motoport heeft 't voor mij verprutst toen ik een tanktas bij thuiskomst dubbel bleek te hebben afgerekend...

... maar dat kwam omdat ik te druk met @M3rcury aan het keuvelen was :+

Vandaag nog even stevig gebukt voor een duif die de weg kwijt was, met stout op de snelheidsmeter. Dat zou echt een nare klap zijn geweest :D Later nog geremd voor een buizerdachtige, die voor m'n neus even opsteeg en de weg bleef volgen.

Vliegend gespuis! Okay, kleine vliegjes heb je hier amper, hele dag geen vizier hoeven poetsen, dat dan weer wel ... niet.

steveman wijzigde deze reactie 12-09-2019 19:33 (50%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:26
Bij mij toen een afleverbeurt blijkbaar niet inhield: controleren op hoeveel cilinders hij loopt en de bougies vervangen :9

lolgast wijzigde deze reactie 12-09-2019 19:35 (3%)

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 17:48
Twijfels schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:23:
[...]
[...]

[...]
@Thoit keek met een schuin oog naar een circuit-R6'je toch :+

Wel klote dat je dag dan zo in het water valt, maar het zou zonde zijn als je je pols/hand nog verder sloopt en vervolgens helemaal niet meer op kan stappen

• Twijfels
Tylen schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:47:
[...]

Oeps. Nouja beter zo om laten vallen dan op de baan. Wat is je pr nu?

Hopelijk komt het weer goed met de pols. Kan ook zijn dat je te gespannen rijd en/of niet voldoende klemt met je knieën.
2:03.590, dus nog zat ruimte voor verbetering, had gehoopt dit jaar onder de 2:00 te komen, maar door verloop van dagen en pech met regen etc. toch wat anders verlopen helaas.

Mja heb er eerder nooit last van gehad, en m'n pols begon afgelopen weekend ook weer op te spelen, dus ben bang dat het niet een kwestie is van meer ontspannen gaan rijden helaas. Hopen op volgend jaar meer geluk, op deze manier zijn het de dure dagen niet waard :(
NLDViane schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:52:
[...]

Wel klote dat je dag dan zo in het water valt, maar het zou zonde zijn als je je pols/hand nog verder sloopt en vervolgens helemaal niet meer op kan stappen
Precies, maar even verstandig doen en m'n rust pakken, denk dat het de laatste dag van het seizoen was helaas, toch niet wat ik had gehoopt begin dit jaar. Half jaartje rustig aan doen en hopen op een beter seizoen volgend jaar :)

Twijfels wijzigde deze reactie 12-09-2019 19:55 (27%)

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

steveman schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:22:
Motoport heeft 't voor mij verprutst toen ik een tanktas bij thuiskomst dubbel bleek te hebben afgerekend...

... maar dat kwam omdat ik te druk met @M3rcury aan het keuvelen was :+

Vandaag nog even stevig gebukt voor een duif die de weg kwijt was, met stout op de snelheidsmeter. Dat zou echt een nare klap zijn geweest :D Later nog geremd voor een buizerdachtige, die voor m'n neus even opsteeg en de weg bleef volgen.

Vliegend gespuis! Okay, kleine vliegjes heb je hier amper, hele dag geen vizier hoeven poetsen, dat dan weer wel ... niet.
Praat je daar nou nog steeds over...

Ben ik blij dat ik je je geld niet heb terug geven :+

Suzuki GSX-R 600 K7!
PSN: Green-M3rcury
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• wimmel_1
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
M3rcury schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:57:
[...]

Praat je daar nou nog steeds over...

Ben ik blij dat ik je je geld niet heb terug geven :+
't Ligt dus écht gewoon aan de instelling van 't personeel daar, (b)lijkt wel >:) :9

Waneer stap jij weer eens een keer op een 'brommer', trouwens?

• steveman

steveman

"Be curious"

oy!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

wimmel_1 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:00:
[...]

't Ligt dus écht gewoon aan de instelling van 't personeel daar, (b)lijkt wel >:) :9

Waneer stap jij weer eens een keer op een 'brommer', trouwens?
Goede vraag. De Gixxer heb ik verkocht in 2014 denk ik, en sindsdien heb ik al niet meer gereden, terwijl mijn broertje een v-strom 1000 in de schuur heeft staan.

In andere woorden, het kan nog een paar jaartjes duren.

Suzuki GSX-R 600 K7!
http://www.wax-on.nl voor Chemical Guys, Mothers Wax, Monello, Collinite, Poorboys World, EuroW, ScratchShield en Polishing Power

• steveman

steveman

"Be curious"

Maarre... mis je het niet of zo?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Stiekem wel een klein beetje.

Maar, ik ben op zoek naar een huis met een schuur / garage!

Dus eigenlijk hoop ik dat er binnen nu een jaar een Duke 1290 voor de deur staat :)

Overigens met de nadruk op hoop. Ondertussen ben ik al 9 maanden naar een huis aan het zoeken :+

M3rcury wijzigde deze reactie 12-09-2019 21:33 (13%)

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Joopieboy
@M3rcury :w O+

Goeie smaak man, KTM pas wel bij je :9

• steveman

steveman

"Be curious"

Goed voornemen, want 't teven is sowieso beter met een garage!

Man, ben aan het lassen geslagen, allerlei houtzagen gekocht, dingen gieten van cement en beton. Schitterend.

Ohja en ik hoef dus niet meer op de stoep met een niet-ingeplugde koptelefoon m'n motorfiets te onderhouden :')

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Haha. Ik zoek gewoon een leuke powernaked. ZAlthans, dat heb ik mezelf beloofd als ik weer een motor zou kopen.

Zul je net zien dat ik gewoon een dikke tjoppert koop! 8)7 :P

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Joopieboy
steveman schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:34:
Goed voornemen, want 't teven is sowieso beter met een garage!

Man, ben aan het lassen geslagen, allerlei houtzagen gekocht, dingen gieten van cement en beton. Schitterend.

Ohja en ik hoef dus niet meer op de stoep met een niet-ingeplugde koptelefoon m'n motorfiets te onderhouden :')
Oja die tip had ik van jou ja, ideaal _O_

• Wux
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-10 12:00
Gisteren wat afgeleid en bijna op een auto geknald :F

Wux wijzigde deze reactie 13-09-2019 07:14 (3%)

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 14:12

Chakotay

Lick here to continue

@M3rcury maarmaar, KTM levert helemaal geen groene motoren...

@wimmel_1 'verplicht' financiering af moeten nemen bij aanschaf van een nieuwe motor? Het is hier toch de USA niet? 8)7

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:26
Wat ik nog frappanter vind is dat ze voor €500 een klant laten weglopen die op het punt staat een hagelnieuwe motor aan te schaffen

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Groene gixxer

Chakotay schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:56:
@M3rcury maarmaar, KTM levert helemaal geen groene motoren...

@wimmel_1 'verplicht' financiering af moeten nemen bij aanschaf van een nieuwe motor? Het is hier toch de USA niet? 8)7
Wat is makkelijker, mijn avatar aanpassen of de motor wrappen :p

Suzuki GSX-R 600 K7!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@lolgast bijzondere keuze inderdaad...

@M3rcury wrappen natuurlijk :+

• Thoit
NLDViane schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:52:
[...]

Jep :) Laat maar iets weten @Twijfels ;)

• Patrock

Patrock

Hoe ik het wil gaan doen heb ik nog niet duidelijk, maar wat wel duidelijk is, is dat ik beide motoren weg doe, voor 1 nieuwe.

De FZ1 staat nu te veel stil wat ik jammer vind. Motoren zijn gemaakt om op te rijden. Mijn vriendin durft hier niet bij achterop en woon-werk bevat geen leuke bochten.

De Vstrom 650 nu anderhalf jaar voor woon-werk gebruikt, kilometers gevreten en probleemloos van genoten. Echter steeds meer last van de rug door de zithouding die net niet helemaal lekker is met 2 meter.

Dit weekend even kijken wat ik er als inruil voor krijg. Mocht iemand er interesse in hebben, hoor ik het graag.

• ThemNuts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:27
Woop woop geslaagd voor de maneuvers :) Gisteren eerste ritje rond de hometown en ging vlot :) dit weekend maar eens een tripje plannen!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@ThemNuts gefeliciteerd! Dat klinkt Vlaams, krijg je daar direct je pasje nadat je geslaagd bent zonder verdere vertraging van de gemeente?

• noes
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Patrock welke motoren overweeg je nu?

Qua financiering kan je ook es bij BMW kijken, die hebben 3.33% rente. Moet je wel een BMW aankopen, maar da's geen straf natuurlijk :+

K46/S1000RR, K26/R1200RT, E61/550i

• Patrock

Patrock

@noes MT09, KTM 1090, vstrom 1000. Beetje richting deze modellen, maar wel met meer vermogen dan mijn huidige 650 :) Een 12x0 boxer kan dus ook wel leuk zijn. Maar daar ligt de prijs ook weer een stuk hoger bij.

Het lastigste is eigenlijk dat ik niet weet wat ik wil. Een mix qua karakter tussen de FZ1 en de vstrom 650, lekker veel koppel onderin, vlot optrekken, maar ook leuk voor de bochten. Niet te breed zodat ik makkelijk door de file kan. en stiekem wil ook ook wat meer onverharde wegen gaan rijden voor plezier.

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:43
Patrock schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:28:
@noes MT09, KTM 1090, vstrom 1000. Beetje richting deze modellen, maar wel met meer vermogen dan mijn huidige 650 :) Een 12x0 boxer kan dus ook wel leuk zijn. Maar daar ligt de prijs ook weer een stuk hoger bij.

Het lastigste is eigenlijk dat ik niet weet wat ik wil. Een mix qua karakter tussen de FZ1 en de vstrom 650, lekker veel koppel onderin, vlot optrekken, maar ook leuk voor de bochten. Niet te breed zodat ik makkelijk door de file kan. en stiekem wil ook ook wat meer onverharde wegen gaan rijden voor plezier.
Hmm... zit de V-Strom 1000 ruimer dan de 650?

• Patrock

Patrock

Dryhte schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:31:
[...]

Hmm... zit de V-Strom 1000 ruimer dan de 650?
Dit moet ik nog proberen. Maar qua vermogen vermoed ik wel lekkerder te zitten.

ps
Deze motor mag er ook wel wezen :) (BMW K1300 r)

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Denk ook aan de Triumphs (Tiger XC800 b.v.), met 3 cilinders een mooie mix qua karakter ;)

marowi wijzigde deze reactie 13-09-2019 10:34 (78%)

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Inmiddels >22.500km erop

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Er is trouwens nog wat plek maandag op Zandvoort, mochten er beginners zijn die nog interesse hebben.

https://circuit.motorsportlifestyle.nl/index.php/nl/

Note ik heb geen enkele relatie met deze organisatie.

Gass

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
Patrock schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:33:
[...]

ps
[Afbeelding]
Ik heb jaren geleden wel eens met een K1200 gereden, wat een machine. _O_
Tussen de benen lood en loodzwaar, als hem liet rollen op de koppeling stuurde die makker en soepeler dan de GSX650F die ik tot even daarvoor had gehad. :X

Echt onvoorstelbaar... En zo belachelijk snel en soepel op koppel, rijden als een diesel. :X En fijn dat ie blauw was, met xenon verlichting, brede koffers. Op de N/A2 ging alles en iedereen aan de kant en in de remmen. 8)

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:29
[...]

ps
[Afbeelding]
Eindelijk eens een mooie BMW :+

• ThemNuts
Chakotay schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:14:
@ThemNuts gefeliciteerd! Dat klinkt Vlaams, krijg je daar direct je pasje nadat je geslaagd bent zonder verdere vertraging van de gemeente?
Oh nee hoor, de vlaamse gemeente doet er tot een week over om dat ding te leveren.
Bewijs van het halen vind ikzelf wel voldoende zolang we wachten :)

• wilco1985
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-10 14:46
ThemNuts schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:26:
[...]

Oh nee hoor, de vlaamse gemeente doet er tot een week over om dat ding te leveren.
Bewijs van het halen vind ikzelf wel voldoende zolang we wachten :)
Dat staat bij ons gelijk aan rijden zonder rijbewijs. Bureaucratie..

• ThemNuts
wilco1985 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:30:
[...]

Dat staat bij ons gelijk aan rijden zonder rijbewijs. Bureaucratie..
Ja vermoed hier ook wel.. Moto staat al 14 dagen te staan, kon het niet helpen.
Is volledig verzekerd, netjes L op geplakt en alles dus denk niet dat ze er iets van zouden
zeggen.

• bakkie1985
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-10 13:11
Zoals eerder aangegeven ga ik volgende maand starten met lessen. Ik wil graag zelf een instapmodel helm kopen.
ik heb de keuze uit een 'gewone' integraal of een systeem.
het zijn uiteraard beiden 'budget'helmen die keurig voldoen aan regelgeving.
echter twijfel ik nu wat slimmer is om aan te schaffen.
iemand een suggestie?

• InZane
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 23:29
bakkie1985 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 11:51:
Zoals eerder aangegeven ga ik volgende maand starten met lessen. Ik wil graag zelf een instapmodel helm kopen.
ik heb de keuze uit een 'gewone' integraal of een systeem.
het zijn uiteraard beiden 'budget'helmen die keurig voldoen aan regelgeving.
echter twijfel ik nu wat slimmer is om aan te schaffen.
iemand een suggestie?
Lijkt me puur smaak. Ik zou zelf naar een motorzaak in de buurt gaan en gewoon lekker helmen gaan passen en dan zien wat het beste bevalt.

• Shivs
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Ik heb zelf eerst een integraal helm gekocht en later een systeemhelm. Maar dat heeft voor mij de belangrijke reden dat ik brildragend ben. Al snel werd ik er gek van dat ik mijn bril moest afzetten om mijn helm op en af te doen.

In principe in een integraal helm meestal wat lichter op je nek, omdat er geen mechanisme in zit. Verder is het bijna altijd zo dat een systeemhelm alleen is goedgekeurd als hij dicht is tijdens het rijden, dus voor het lekker in de wind rijden hoef je het niet te doen. Al met al zou ik als ik geen bril had voor integraal gaan, anders systeem. Maar wat @InZane al zegt, het belangrijkste is dat het goed zit.

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Goedendag allemaal, alles goed met iedereen?

Wij zijn weer terug van 3 weken rijden in Noorwegen. Het blijft een fantastisch land om te rijden, veel beestjes gezien op en naast de weg: schapen, marters, rrendieren, elanden (waarvan eentje in de stromende regen 50m voor mij de weg overstak, niet echt fijn :X ) en in het water zeehonden en tuimelaars of dolfijnen.

Wat mij wel tegenvalt is het hoge tempo waarmee de Noren hun wegen aan het “verbeteren” zijn. 20 jaar geleden was de E6 op grote stukken in het midden en noorden van Noorwegen nog een 1,5 baans strook asfalt die door de dorpjes slingerde, en straks langs bergwanden en fjorden liep. 10 jaar geleden was dat al vervangen door 2-baans weg met middenstreep. Nu zijn ze op grote schaal bezig met het aanleggen van brede tweebaanswegen met aan weerszijden een 10 meter brede berm waar zoveel mogelijk bochten en hoogteverschillen uitgehaald zijn, en waar niet op een tunnel van enkele kilometers lang wordt bezuinigd. Even spannend als de A2 tussen Amsterdam en Utrecht op vrijdagmiddag dus :/ . Het is wel prettig voor de Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs en de veel te grote campers, maar voor motorrijders is het behoorlijk saai. Het loont de moeite om voor vertrek te kijken of er op je route nog stukken van de oude wegen te vinden zijn. Niet sneller, maar wel 100% mooier en leuker om te rijden.

En de S1000XR is een fantastische reismotor! In 7500km geen slag verkeerd gegeven, maakt niet uit wat voor weg je rijdt Autobahn of een smal, slecht onderhouden weggetje door de bergen, je hebt altijd voldoende koppel, en hij geeft veel vertrouwen met rijden, ook in slecht weer. Zelf heb ik ook geen enkel moment ergens kramp of pijn gehad, of last van vermoeidheid. Alleen jammer dat toen ik de ketting wou spannen erachter kwam dat BMW geen passende sleutel voor de achterwielmoer meelevert …

En ik word maar geen vriendjes met de Bridgestone T31’s die er nu onderliggen. Verschillende keren meegemaakt dat of het voor-, of het achterwiel een klein stapje opzij deed in krappe bochten, en ik heb daardoor geen 100% vertrouwen in de banden. Ook de levensduur is niet heel hoog, de achterband is op (was dat eigenlijk 500km geleden al :+ ) en de voorband die ik net voor de vakantie heb laten verwisselen is ook al ver heen. Ik zit te denken om er een setje Pirelli Scorpion Trail 2 onder te laten leggen. Die heb ik ook op de Capo liggen en dat vind ik de beste banden die ik daar ooit op gehad heb. Dan kan ik 1:1 een vergelijking maken of het aan de banden ligt, of aan andere zaken zoals de bredere bandenmaat, motorkarakteristiek etc, en dat ik er mee moet leren omgaan.

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:20

gauchov6

Tesla Model 3, BMW K54

[...]

ps
[Afbeelding]
K1300 is een echte kruisraket, heb zelf een GT uit 2009, voor woon-werk en lange reizen. En een GT is nog wat tammer dan de R en al waanzinnig snel! })

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Patrock schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:28:

Veel koppel, vlot optrekken, leuk bochtjes pakken én onverhard... Zou dan zeker de R1200GS(A) eens proberen. Zelf vind ik de RT iets fijner rijden (dat brede stuur is een beetje too much voor mij), dus die kan je ook eens proberen.

Of... veel power, vlot optrekken, leuk bochtjes pakken én onverhard: S1000XR. Zelfde blok als de RR, maar dan in hoogpotiger frame.

Lekker gaan proefrijden dus 8)

• Joopieboy
noes schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:45:
[...]

Veel koppel, vlot optrekken, leuk bochtjes pakken én onverhard... Zou dan zeker de R1200GS(A) eens proberen. Zelf vind ik de RT iets fijner rijden (dat brede stuur is een beetje too much voor mij), dus die kan je ook eens proberen.

Of... veel power, vlot optrekken, leuk bochtjes pakken én onverhard: S1000XR. Zelfde blok als de RR, maar dan in hoogpotiger frame.

Lekker gaan proefrijden dus 8)
That said, morgen heb ik een proefrit met een BMW GS _O-

Meer uit een gekke bek en met een geintje, kennis van een kameraad van mij is verkoper bij een BMW dealer, zodoende. :+

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Joopieboy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 12:50:
[...]

That said, morgen heb ik een proefrit met een BMW GS _O-

Meer uit een gekke bek en met een geintje, kennis van een kameraad van mij is verkoper bij een BMW dealer, zodoende. :+
Leuk toch :Y En misschien is het wel een leuke verassing en rijd je straks ook boxer: ik had van tevoren niet verwacht zoveel lol uit zo'n "suffe" motor als de RT te kunnen halen. Ding heeft pit, laat zich makkelijk op een oor leggen en is heel wendbaar. Schaamrandjes heb ik niet op de banden :*)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

@bakkie1985 altijd passen in ieder geval, en ook echt even ophouden in de winkel om te kijken of er na een paar minuten wat drukpunten ontstaan ergens. De duurdere helmen bieden vooral meer comfort, stilte en robuustere bedieningselementen (schuifjes voor ventilatie, zonnevizier e.d.)

@Waaj dat is wel zonde... Worden veel van de oude wegen ook echt afgesloten / verwijderd, of zijn ze nog wel beschikbaar zoals in de Alpen? Daar kan je vaak kiezen tussen de snelle saaie doorgaande route of de oude slingerweggetjes.

Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True