Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:47
lolgast schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:25:
Ducati Zaltbommel rijdt die motoren echt wel in als ze dat zeggen. Ik heb daar tegenover gewerkt en de motoren die daar dagelijks op en af reden waren niet alleen van klanten :+

Dat gezegd hebbende: ik denk niet dat ik ooit een Ducati ex huur zou kopen.. De kans dat je een kat in de zak koopt is al hoger bij een Italiaan, bij ex huur ben je in mijn ogen zelf aan het bepalen welk ras je wilt :9
Maar is dat niet het geval met elke Ducati die je 2e hands koopt? Blijft toch altijd een gok. Een particulier kan ook zeggen dat hij altijd netjes is behandeld.

Met minimaal een jaar fabrieksgarantie zal die kat in de zak wel meevallen lijkt me. Daarnaast is het blok van de nieuwe Hypermotard 950 geëvolueerd uit een 821, daarna de 939, en nu het 3e generatie 950 blok wat ook al bewezen is in de Multistrada. Het is niet zo dat het een helemaal een nieuw blok met eventuele kinderziektes is.

edit:

Ik denk dat ik de motor heb gevonden op het Youtube kanaal van Ducati Zaltbommel in een filmpje waarin ze hem aankondingen. Daarin zegt hij: "Zodra het mooi weer is, gaan we hem inrijden, daarna is hij beschikbaar voor proefritten". (YouTube: Hypermotard 950)

Dus dat inrijden zit wel goed denk ik. :)

Supreme wijzigde deze reactie 08-09-2019 09:01 (16%)

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:44
Supreme schreef op zondag 8 september 2019 @ 08:53:
[...]

Maar is dat niet het geval met elke Ducati die je 2e hands koopt? Blijft toch altijd een gok. Een particulier kan ook zeggen dat hij altijd netjes is behandeld.

Met minimaal een jaar fabrieksgarantie zal die kat in de zak wel meevallen lijkt me. Daarnaast is het blok van de nieuwe Hypermotard 950 geëvolueerd uit een 821, daarna de 939, en nu het 3e generatie 950 blok wat ook al bewezen is in de Multistrada. Het is niet zo dat het een helemaal een nieuw blok met eventuele kinderziektes is.
Ja, dat kan met een particulier ook, maar ik denk dat 95% van de particulieren toch wel erg voorzichtig is met zijn nieuwe aanwinst en de inrij periode. Ik rij regelmatig huurauto's en ook af en toe weleens een zo goed als nieuwe. Eerlijk gezegd denk ik daarbij echt niet aan het inrijden of überhaupt warmrijden, terwijl ik dat bij mijn eigen auto (wat ook gewoon een leaser is), wel doe.

BMW F31 330i M Sport Shadow - Yamaha MT-09 SP

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 22:26
@Supreme Als jij er een goed gevoel bij hebt, ik ga je niet proberen over te halen hoor :)

Mijn Ducati komt ook bij Zaltbommel vandaan en de afleverservice was echt grondig en voor hun rekening, dus als ze iets vinden tijdens die inspectie wordt het echt wel opgelost.

• Supreme
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 14:47
lolgast schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:10:
@Supreme Als jij er een goed gevoel bij hebt, ik ga je niet proberen over te halen hoor :)

Mijn Ducati komt ook bij Zaltbommel vandaan en de afleverservice was echt grondig en voor hun rekening, dus als ze iets vinden tijdens die inspectie wordt het echt wel opgelost.
Haha, ik heb een gemengd gevoel, vandaar mijn posts :) Ik probeer het voor mezelf goed te praten merk ik. Vandaar dat ik jullie objectiviteit zo waardeer :)

• lolgast
@Supreme Oke. De mening over huurmotoren/voertuigen mag duidelijk zijn. Persoonlijk zou ik het niet overwegen tenzij ik héél zeker wist waar ik aan zou beginnen.

Zoals gezegd is de afleverbeurt van Ducati Zaltbommel echt wel netjes. Mijn 749s kocht ik met een brandend motormanagement lampje (misschien wel erger dan ex huur? :+ ). Dat bleek uiteindelijk te komen door problemen met de kabelboom, waarop die compleet is vervangen, van voor naar achter. Dat duurde alleen wel een extra 3 weken, dus had ik geen motor terwijl de zon scheen. Als coulance is er toen een grote beurt + distributieriem wissel uitgevoerd.

Verder kan ik alleen voor mezelf praten natuurlijk, maar als je langer dan 24 uur twijfelt heb je de keuze eigenlijk al gemaakt toch? ;)

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22:00
lolgast schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:26:
maar als je langer dan 24 uur twijfelt heb je de keuze eigenlijk al gemaakt toch? ;)
Dit :Y

Hoe is het eigenlijk met jouw zoektocht naar een vervanger?

• lolgast
R0y. schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:05:
[...]

Dit :Y

Hoe is het eigenlijk met jouw zoektocht naar een vervanger?
Opgeschort. Ik heb dit jaar 500km gereden (in twee ritjes) en kon de uitgave van 2000-3000 euro niet goedpraten. En daar komt de grote beurt + distributieriem van de Ducati nog bij voor hij weg kan.

Dus ik ga het onderhoud laten uitvoeren in de winter en dan rond februari eens bekijken hoe ik het in 2020 voor me zie.

• NLDViane
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-10 17:48
Is het bij die nieuwe dingen niet zo dat ze gewoon niet verder willen dan een X aantal toeren de eerste 1000km? Sprak op vakantie iemand met een Triumpg Tiger 1200, die blokkeerde gewoon alles boven de 3000 toeren (70km/h maximaal!), daarna 5000 toeren, daarna 7000 en bij 1000km geeft ie het blok pas vrij. Meende dat KTM en BMW hetzelfde hebben op in ieder geval de 1290 en 1250. Die kan je dus niet afjakkeren de eerste duizend km.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54
lolgast schreef op zondag 8 september 2019 @ 10:21:
[...]

Opgeschort. Ik heb dit jaar 500km gereden (in twee ritjes) en kon de uitgave van 2000-3000 euro niet goedpraten. En daar komt de grote beurt + distributieriem van de Ducati nog bij voor hij weg kan.

Dus ik ga het onderhoud laten uitvoeren in de winter en dan rond februari eens bekijken hoe ik het in 2020 voor me zie.
En als je een andere motor koopt, zou je dan niet meer gaan rijden? :)

• lolgast
@Joopieboy Nee het is niet zo zeer de motor, het is de tijd die ik überhaupt heb/maak.

• ThemNuts
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 20:27
hcpl schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:34:
[...]

Ik heb de motor versie op m'n zero srf. Bevalt heel goed. Is heel compact als je geen telefoon gemonteerd hebt. En zelfs met telefoon neemt het weinig plaats in. Had daarvoor op de GS een x mount van ram. Die zijn te groot en hoog naar mijn zin.
Daar heb je ook de verleng arm bijgekregen? Ben nogal een stickler for detail en wil hem in landscape onder men dash in het midden van het stuur. Weet je toevallig hoe lang dit stuk is (van monteerpunt naar monteerpunt)? 5cm dus, staat gewoon tussen de specs :/
hcpl schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 17:34:

En ik heb op m'n iPhone 8 een moment case voor de lenzen dus heb achterop de universal geplakt. Blijft goed zitten. Bepaalde clamps kun je door de verdikking wel niet meer gebruiken en ook draadloos laden gaat niet meer daardoor. De draadloze laadoptie van Quad lock zelf zijn enkel voor in de auto en de bureau mount.
Dat heeft deze kerel mooi aangepakt door een ram mount te monteren op de charger unit van Quad Lock

ThemNuts wijzigde deze reactie 08-09-2019 16:26 (2%)
Reden: Beter kijken in het vervolg..

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:07

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

lolgast schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:01:
@Joopieboy Nee het is niet zo zeer de motor, het is de tijd die ik überhaupt heb/maak.
Druk te hoog op het werk? 😘

A wise man once said: 'Work is not a place."

• lolgast
Tylen schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:09:
[...]

Druk te hoog op het werk? 😘
Het is vooral de 6 maanden oude baby die roet in het eten gooit ;)

• Joopieboy
Vandaag trouwens voor het eerst sinds maanden weer eens echt zin om te gaan rijden, geen 'moeten' of praktisch iets, goed naar mijn 'peut geluisterd en max een uur gereden, bij mensen op de koffie, binnendoor op de bonnefooi, heerlijk stukje gereden. :)

We waren ook gelijk weer vriendjes *O*

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

lolgast schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:21:
[...]

Het is vooral de 6 maanden oude baby die roet in het eten gooit ;)
Het zijn altijd die kinderen ;)

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Topicstarter
@Joopieboy Je hebt daar ook wel weer even 't allerbeste wegdek voor een SS uitgezocht, hé..... :9

wimmel_1 wijzigde deze reactie 08-09-2019 16:41 (7%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Joopieboy
Ach, ik heb iig geen last meer van nierstenen. 8)

• hcpl
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
ThemNuts schreef op zondag 8 september 2019 @ 16:04:
Daar heb je ook de verleng arm bijgekregen? ...

Dat heeft deze kerel mooi aangepakt ...
Jep dat armpje zit er bij samen met 2 verschillende dikte rubberen vul ringetjes voor de juiste stuurdiameter.

Interessante link,lijkt er op dat je dat dan ook op andere mounts wel kunt bevestigen mits wat creativiteit

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 21:18

steveman

"Be curious"

Deze rakker bleef dus gewoon 33km met me mee rijden ! Heb hem maar een naam gegeven, meet: Helmfritz.

Vloog weg (had kennelijk vleugels) toen ik koers ging plotten naar een ander weggetje.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:02

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Moest vandaag even gaan hobbyen in mijn eigen huis om dat uiteindelijk te koop te gaan zeggen. Aangezien dat 45min binnendoor is vanaf mijn vriendin gelijk maar de motor gepakt om het nieuwe stuur te testen.

Conclusie, heerlijk nog even de stuurgewichten erop maar tot nu toe rijd het heerlijk. Minder last van trillingen in het stuur en drukpunten in mijn handpalm.

Ook maar eens wat nieuwe foto's gemaakt.

Minpuntje van de dag.... Waarschijnlijk heeft mijn servo buddy de geest gegeven :-(

The first 40 years of childhood are the hardest.

• Thoit
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:05
Supreme schreef op zondag 8 september 2019 @ 09:15:
[...]

Haha, ik heb een gemengd gevoel, vandaar mijn posts :) Ik probeer het voor mezelf goed te praten merk ik. Vandaar dat ik jullie objectiviteit zo waardeer :)
Ik zou me meer druk maken over het warmrijden dan inrijden inderdaad. Als een motor begrensd is met inrijden en je trekt hem met een koude motor direct vol open vindt die dat echt niet leuk. Van de andere kant heb je een jaar garantie, en als er echt mankementen zijn merk je dat wel na een lang weekendje sturen.
----
Gisteren onderweg nog een motorrijder uit Australië zien rijden op een SWM _/-\o_

• Pagman
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:28
@steveman Heeft Helmfritz wel netjes afgerekend op het einde van de rit?

• BobbyDgtl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11-10 16:46
Pagman schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:34:
@steveman Heeft Helmfritz wel netjes afgerekend op het einde van de rit?
Ass, gas or grass... Nobody rides for free!

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:23
Joopieboy schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 22:31:
@Supreme 'drive it like a rental', aka die is niet rustig ingereden en niet altijd even netjes mee omgegaan. Goed opletten dus op rare beschadigingen of kans dat ie eens gedropt is.

Verder kan er weinig mee mis denk ik. :)
Hangt er maar vanaf wie op dat ding heeft gereden. Ik had laatst een Z750 als leenmotor, die stond daar puur voor die functie. Dat ding heb ik behandeld alsof het mijn eigen motor is.

Verder lijkt me inderdaad dat je niet veel meer kan doen dan de zelfde punten controleren die je bij een 2e hands motor bekijkt.

PS: Die Z750 had geen fijn zadel maar ging wel als de knetter :+ Technisch gezien was er niks mis met die motor, gewoon pijn aan je achterste na een rit. Dus je treft een goeie of treft 'm niet. :)

EliteGhost wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:29 (8%)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:13

Kijk ze gaan _/-\o_ En dat commentaar is ook awesome :D

Ietsje ouder. Dat skills 8)

Vrijdag wijzigde deze reactie 09-09-2019 13:29 (30%)

• Maegrim
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:50

Maegrim

Lokführer

EliteGhost schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:14:
[...]
PS: Die Z750 had geen fijn zadel maar ging wel als de knetter :+ Technisch gezien was er niks mis met die motor, gewoon pijn aan je achterste na een rit. Dus je treft een goeie of treft 'm niet. :)
als dat hok door slechte bestuurders een olieverbruik van 1 op 1000 heeft ga je dat met 1x lenen niet merken :+

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• EliteGhost
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21:23
Maegrim schreef op maandag 9 september 2019 @ 13:38:
[...]

als dat hok door slechte bestuurders een olieverbruik van 1 op 1000 heeft ga je dat met 1x lenen niet merken :+
Met 1 testrit ook niet. Het is echt het zelfde als een 2e hands motor kopen.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:40

LankHoar

Professionele amateur

LankHoar schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 15:31:
[...]

Nice one! Zal deze in gedachten houden wanneer ik morgen een Dyna ga bekijken :)

Hopen dat het deze keer echt wat word, ben al erg lang aan het zoeken en steeds is er iets waardoor een koop niet doorgaat :(
Schema heeft geholpen! Morgen technische keuring en overdracht indien alles goed is. Spannend! Laat maar komen, mijn eerste motor oOo

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-10 15:25

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Gaan er nog meer rijden op Zandvoort de 16e ? Via MSL dit keer.

https://circuit.motorsportlifestyle.nl/index.php/nl/

Asus Zenbook i7 256gb

• sham27
Vandaag geslaagd voor mijn AVD!! :*) Zo blij mee. Ik ben in maart begonnen, dus het werd ook wel tijd. Wel alles in 1x gehaald, maar door drukte (mij, instructeur, CBR) uiteindelijk nu pas afgereden.

Het ging ook echt wel goed. Ik was ook niet zo gespannen als voor AVB, maar gewoon een lekkere gezonde spanning. Het was mooi weer, de rit was leuk, dus niets te klagen. Kreeg als enige opmerking dat ik iets moest letten op mijn afstand tov voorligger op de snelweg. Ik denk incidenteel, want nooit eerder gehoord en let er toch wel goed op.

Anyway, morgenochtend gelijk met spoed rijbewijs aanvragen en dan hopelijk van het weekend huren en/of proefrijden.

#1 op de shortlist is een Aprilia Shiver 900

• aidanl
  • Laatst online: 09-10 15:08
Oh dat het doorgaat? Ik had vorige week begrepen dat ze begonnen waren met de werkzaamheden m.b.t. de formule 1.

Edit: ik zie in hun agenda nog genoeg evenementen in september dus blijkbaar is het niet storrend ofzo...

aidanl wijzigde deze reactie 09-09-2019 17:10 (13%)

• lolgast
@sham27 Proficiat!

• Hillie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:53

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Ja, ik heb een quad lock mount met zo'n opplakding op m'n telefoon (Moto G5). Werkt goed en zit ook op snelheid zonder problemen vast.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

aidanl schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:09:
[...]

Oh dat het doorgaat? Ik had vorige week begrepen dat ze begonnen waren met de werkzaamheden m.b.t. de formule 1.

Edit: ik zie in hun agenda nog genoeg evenementen in september dus blijkbaar is het niet storrend ofzo...
1 oktober starten ze las ik ergens
"Het hele voorbereidingsverhaal begint in de derde of vierde week van september", vertelde Lammers vrijdag aan BNR. "En het bouwkundige proces loopt van begin november tot en met februari. Eerst de grove werkzaamheden en daarna de finishing touch."

Maegrim wijzigde deze reactie 09-09-2019 19:40 (26%)

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20:37
sham27 schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:09:
Vandaag geslaagd voor mijn AVD!! :*) Zo blij mee. Ik ben in maart begonnen, dus het werd ook wel tijd. Wel alles in 1x gehaald, maar door drukte (mij, instructeur, CBR) uiteindelijk nu pas afgereden.

Het ging ook echt wel goed. Ik was ook niet zo gespannen als voor AVB, maar gewoon een lekkere gezonde spanning. Het was mooi weer, de rit was leuk, dus niets te klagen. Kreeg als enige opmerking dat ik iets moest letten op mijn afstand tov voorligger op de snelweg. Ik denk incidenteel, want nooit eerder gehoord en let er toch wel goed op.

Anyway, morgenochtend gelijk met spoed rijbewijs aanvragen en dan hopelijk van het weekend huren en/of proefrijden.

#1 op de shortlist is een Aprilia Shiver 900
Nice! Maar plaats daar dan ook op
- Street triple 👏🏻

MacBook air 11"; iPad air; iphone 7

• hcpl
  • Niet online
Mee eens heb ook een street triple gehad.

Tip ga eens wat typische motorconfiguraties testen om een idee te krijgen. Echt wel wereld van verschil wat voor blok er onder hangt.

• fdees
  • Registratie: maart 2012

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ben zelf ook nog aan het lessen op een MT-07, dus een drie-inline. Maar ben heel benieuwd hoe verschillende blokken aanvoelen. Net als je een groot verschil voelt met een cardan-as.

Wat geometrie doet ben ik wel bekend mee van mountainbikes dus weet wel wat balhoofdhoek verschil doet.

Wat ik mij afvraag is of een 3 cilinder aanzienlijk minder trillingen genereerd dan een 2 cilinder, dit is namelijk zo met hydrauliek pompen, dit is niet een factor 2 zoals verwacht, maar factor 4.

Maar woensdag eerst eens AVB halen.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:01
fdees schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:07:
Ben zelf ook nog aan het lessen op een MT-07, dus een drie-inline. Maar ben heel benieuwd hoe verschillende blokken aanvoelen. Net als je een groot verschil voelt met een cardan-as.

Wat geometrie doet ben ik wel bekend mee van mountainbikes dus weet wel wat balhoofdhoek verschil doet.

Wat ik mij afvraag is of een 3 cilinder aanzienlijk minder trillingen genereerd dan een 2 cilinder, dit is namelijk zo met hydrauliek pompen, dit is niet een factor 2 zoals verwacht, maar factor 4.

Maar woensdag eerst eens AVB halen.
Allereerst is een MT-07 een 2 cilinder, geen 3 :). In de regel is het vaak dat hoe meer cilinders, hoe minder trillingen. Máár ook vaak dat je meer toeren moet maken voordat het volledige vermogen vrijkomt. Vandaar dat veel offroad motoren een 1 of 2 cilinder hebben en race motoren een 4 cilinder zijn.

Een ander ding is hoe de vuur volgorde is. De MT-07 motor heeft een 270graden krukas, waardoor de vuringsvolgorde van een V-twin wordt gesimuleerd. Maar er zijn ook 2 cilinders die gewoon lekker 180gr volgorde hebben, extra balans assen etc en die lopen weer erg soepel zonder trillingen. Oftewel zoals hierboven al is gezegd. Iedere motor rijdt anders en is een kwestie van proberen! :)

Succes met je AVB!

YouTube: MotorcycleGeek

• steveman

steveman

"Be curious"

Zegge... @Aardschok, jij en je crew even een SMIDSY afgehandeld :?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:12:
[...]
In de regel is het vaak dat hoe meer cilinders, hoe minder trillingen. Máár ook vaak dat je meer toeren moet maken voordat het volledige vermogen vrijkomt. Vandaar dat veel offroad motoren een 1 of 2 cilinder hebben en race motoren een 4 cilinder zijn.
Niet helemaal waar. Een V-Twin heeft op lagere toeren meer koppel, maar de pk's komen ook daar pas op hogere toeren vrij. Nou trekt mijn fiets met V-Twin vanuit 4000 toeren best leuk door, maar de pk's en dat eindschot komt er pas bij 8000 toeren goed in. Wil je pk's moet je nog steeds toeren maken.

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21:01
PilatuS schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:19:
[...]

Niet helemaal waar. Een V-Twin heeft op lagere toeren meer koppel, maar de pk's komen ook daar pas op hogere toeren vrij. Nou trekt mijn fiets met V-Twin vanuit 4000 toeren best leuk door, maar de pk's en dat eindschot komt er pas bij 8000 toeren goed in. Wil je pk's moet je nog steeds toeren maken.
Dat is wel waar inderdaad, maar de meeste 4 cilinder motoren moeten minstens 7 a 8 duizend toeren maken willen ze een gelijk koppel produceren als jouw V-twin bij 4000 toeren doet. Pk's en toeren staan inderdaad verwand aan elkaar.

YouTube: MotorcycleGeek

• PilatuS
  • Niet online
Leviathius schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:22:
[...]

Dat is wel waar inderdaad, maar de meeste 4 cilinder motoren moeten minstens 7 a 8 duizend toeren maken willen ze een gelijk koppel produceren als jouw V-twin bij 4000 toeren doet. Pk's en toeren staan inderdaad verwand aan elkaar.
Een 2018 R1M heeft maximaal 112Nm koppel, dat heb ik bij 4500 toeren ook waarbij de max op 125Nm ligt op het achterwiel. Zelfs de beste 4 cilinders in lijn halen nergens in het toerenbereik het koppel van mijn blok. Alleen qua pk's heeft ie R1M dan wel weer aardig wat meer. Verder klopt het wat je zegt hoor :) Het is alleen dat genoeg 4 cilinders nooit het koppel halen van een V-Twin.

• sham27
wd200 schreef op maandag 9 september 2019 @ 19:28:
[...]

Nice! Maar plaats daar dan ook op
- Street triple 👏🏻
Street Triple vind ik zeker vet! Stond heel lang heel hoog op mn lijstje. Maar met wat proefzitten leek hij me toch wat klein voor mn 1.88/100kg.

• Maegrim

Maegrim

Lokführer

nee joh, gaat prima

(ノಠ益ಠ)ノ彡 ┻━┻

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 17:05
Heeft iemand nog een leuke route liggen die ik kan rijden dit weekend in de Eifel? Of misschien Ardennen? (1 dag, geen overnachtingen s.v.p.) Mijn vriendin is een weekend weg en ik moet mijzelf gaan vermaken. :+

En daarbij: welke navi gebruiken jullie daarbij op de telefoon? OSMand?

Nero22 wijzigde deze reactie 09-09-2019 20:56 (6%)

It's funny. But not ha-ha funny.

• fdees
  • Registratie: maart 2012

fdees

Trust me I'm an Engineer

Yep weet niet waarom ik mis was met 3 ipv 2 cilinders, mogelijk vanwege 270 graden.

Maar het koppel is af te leiden van oppervlakte van de zuiger, hoe groter dit is hoe groter het koppel. Daarom kan je met zo een hydraulische potkrik ook een auto eenvoudig opkrikken. Kleine diameter aan handvatzijde en grote aan pot zijde.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• PilatuS
  • Niet online
fdees schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:59:
Maar het koppel is af te leiden van oppervlakte van de zuiger, hoe groter dit is hoe groter het koppel.
Niet helemaal. Een Ducati V4 bijvoorbeeld heeft meer koppel omdat het een V4 is en geen 4 in lijn. Met een 4 in lijn kan je nooit het koppel halen wat een V4 kan halen als de zuigers dezelfde oppervlakte hebben.

• Thoit
Leviathius schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:12:
[...]
Vandaar dat veel offroad motoren een 1 of 2 cilinder hebben en race motoren een 4 cilinder zijn.
Bij Offroad motoren is het natuurlijk ook heel bepalend voor het gewicht. Daar maakt een paar kilo vaak meer uit dan op de weg. (Ik heb het nu wel over echt offroad, niet van die hoge motoren die doen alsof ze offroad gaan).
PilatuS schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:27:
[...]
Een 2018 R1M heeft maximaal 112Nm koppel, dat heb ik bij 4500 toeren ook waarbij de max op 125Nm ligt op het achterwiel. Zelfs de beste 4 cilinders in lijn halen nergens in het toerenbereik het koppel van mijn blok. Alleen qua pk's heeft ie R1M dan wel weer aardig wat meer. Verder klopt het wat je zegt hoor :) Het is alleen dat genoeg 4 cilinders nooit het koppel halen van een V-Twin.
Jouw blok heeft ook weer wat meer inhoud dan dat van een R1, dat verandert het karakter ook :)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

PilatuS schreef op maandag 9 september 2019 @ 20:27:
[...]

120.3Nm bij 5400Rpm hier.

:(:)

• steveman

steveman

"Be curious"

Yamaha be like: V4? Hold my sake.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

aidanl schreef op maandag 9 september 2019 @ 17:09:
[...]

Klopt en heerlijk weer voorspeld. Ik zie ook dat hij inmiddels is uitverkocht.

Het offroad seizoen is inmiddels ook al begonnen :9

https://knmv.nl/wp-conten...019-versie-11-12-2018.pdf

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
Tylen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:31:
[...]

Compensatiedrang :+ Waar blijven die wheelie foto's? :P

Hier trouwens de beslissing genomen om toch de grote beurt voor de Gixxer te laten doen. Hij is net klaar voor volgende week richting Luxemburg, o.a. ketting laten spannen voor de laatste keer.

Januari komt mark hem ophalen na de feestdagen, dan gaat ie voor de grote beurt, bougies, filters, kleppen stellen, afstelling algemeen, maar ook gelijk een nieuwe kettingset (DID VMX -> DUUR!). Ik ga wel weer een tandje groter, tandje kleiner is mij te fel gebleken, teveel afwijking van de snelheidsmeter, te onrustig. Dus die gaat 1 tand groter. Bandjes konden nog even door, maar dat vind ik niet erg als die volgend jaar nog vervangen zouden moeten worden. Komen dan de Dunlop Sportsmart MK3's eronder.

Volgend jaar eens beginnen met oriënteren en langzaam eens rondkijken, sparen, en het jaar erop komt er wss iets anders. :)

Ik heb dan trouwens bijna 40dkm met een kettingset gedaan! :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Joopieboy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:02:
[...]

Volgend jaar eens beginnen met oriënteren en langzaam eens rondkijken, sparen, en het jaar erop komt er wss iets anders. :)
Een echte GSXR, 1000cc dus :>

Asus Zenbook i7 256gb

• Joopieboy
Dit stuurt veel leuker man ;) Pas op hogere snelheid heb je er wat aan, en de versnellingen zijn wat anders vanwege het koppel, langere 1 is fijn. Maar goed, wat zwaarder, logger, breder... En alles na dit K4-5 model is steeds kleiner geworden.

Nee ik denk dat het best wel eens een Yammie kan gaan worden, MT-09 zeer wss. :)

• hcpl
  • Niet online
Tylen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:31:
[...]

190Nm direct hier (en heb zelfs al 200Nm gemeten in de logs)

• Joopieboy
Jij hebt een dikke Harley ofzo? :+

Edit: of elektrisch natuurlijk. :P

Joopieboy wijzigde deze reactie 10-09-2019 12:37 (35%)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

GSXR-1000R (die met twee Rren dus ;))

• Joopieboy
Die kleurstelling is wel porno hoor :9

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Joopieboy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:02:
[...]

Compensatiedrang :+ Waar blijven die wheelie foto's? :P

Hier trouwens de beslissing genomen om toch de grote beurt voor de Gixxer te laten doen. Hij is net klaar voor volgende week richting Luxemburg, o.a. ketting laten spannen voor de laatste keer.

Januari komt mark hem ophalen na de feestdagen, dan gaat ie voor de grote beurt, bougies, filters, kleppen stellen, afstelling algemeen, maar ook gelijk een nieuwe kettingset (DID VMX -> DUUR!). Ik ga wel weer een tandje groter, tandje kleiner is mij te fel gebleken, teveel afwijking van de snelheidsmeter, te onrustig. Dus die gaat 1 tand groter. Bandjes konden nog even door, maar dat vind ik niet erg als die volgend jaar nog vervangen zouden moeten worden. Komen dan de Dunlop Sportsmart MK3's eronder.

Ik heb dan trouwens bijna 40dkm met een kettingset gedaan! :)
Vrijdag trainen, zaterdag wedstrijd. ik zal mijn best doen als ik de fotograaf zie.

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 13-10 15:34
Tylen schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:45:
[...]

Vrijdag trainen, zaterdag wedstrijd. ik zal mijn best doen als ik de fotograaf zie.
Als de wheelie lang genoeg is vind de fotograaf jou wel ;)

Dit is ook een leuke van Tito:
https://www.facebook.com/...in-style/804262353323476/

• hcpl
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 12:36:
Jij hebt een dikke Harley ofzo? :+

Edit: of elektrisch natuurlijk. :P
Dat laatste inderdaad. Sneller dan een Tesla in ludicrous mode (volgens Het Internet, nog niet gemeten)

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:43
hcpl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:31:
[...]

Dat laatste inderdaad. Sneller dan een Tesla in ludicrous mode (volgens Het Internet, nog niet gemeten)
Welke dan wel? Zero SR/F vond ik net. Hoe bevalt die?

Dryhte wijzigde deze reactie 10-09-2019 13:57 (8%)

• ThemNuts
Vandaag manoeuvres examen en.. niet erdoor. 1 seconde te snel op het stapvoets rijden bij de eerste poging, bij de tweede een kegel mee in mijn 8'en. Kon mezelf voor de kop schieten..

Alle lessen tot nog toe met een MT-07 gedaan en door een crash nu op een CBF650.
Die woog toch een pak meer om te draaien dan die Yamaha moet ik zeggen.

Donderdag opnieuw dus valt nog mee maar toch. Prachtige dag vandaag en had al volledig zin om te starten.

• Pagman
@ThemNuts Balen man, hoort de rijschool niet te zorgen voor dezelfde motor als waar je al die tijd op hebt gelest?

• ThemNuts
Pagman schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:30:
@ThemNuts Balen man, hoort de rijschool niet te zorgen voor dezelfde motor als waar je al die tijd op hebt gelest?
Nee blijkbaar niet. De instructeur zei me ook het niet te zeggen tegen de examinator. Ik dacht, die gast
zal wel wat door de vingers zien maar dat zou niet in dank afgenomen zijn zo blijkt.. Oh well, voordeel
is dat ik de CB650R gekocht hebt en ik nu ook ineens weet hoe die ongeveer zal handelen.

• aidanl
  • Laatst online: 09-10 15:08
Klinkt beetje vaag als een instructeur een leerling gaat adviseren iets niet tegen de exminator te zeggen? Vraag me af waarom het niet gezegd mocht worden.

Overigens is kan het verschil tussen de CBF650 en de CB650R echt als dag en nacht zijn. Zelfs al hebben ze hetzelfde blok, de mapping kan heel anders zijn of ook een ander frame. Zo heb ik de Versys650 en mijn vrouw de Er6f. Hetzelfde blok maar een heel verschil in rijeigenschappen.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Bijzonder, jammer ook dat die instructiefietsen vaak mega veel speling hebben op de gashendel. Een tip zodra je aan komt rijden op het instructie terrein, maak even wat draaien e.d. vanuit de heupen om het gevoel wat te krijgen.

Over stapvoets rijden gesproken, mijn auto staat bij de spuiter dus moet ik op de GSXR naar kantoor. Aangezien mijn dochter (5) graag op de fiets naar school wil, ga ik dan mooi met de GSXR achter haar aan :+

Ghostrider wijzigde deze reactie 10-09-2019 15:22 (19%)

Asus Zenbook i7 256gb

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:28
hcpl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:31:
[...]

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen op internet. Er wordt nogal makkelijk met dit soort cijfers gegooid alsof het niks is. Beide zijn absurd snel maar verwacht dat in de praktijk de tesla zeker 0.5s sneller op 100 zit. Maar laat me graag het tegendeel bewijzen. Als je een echte meting wilt doen heb ik wel wat apparatuur om dat te meten. Kan ook een vriend vragen die een p100d heeft, geen meetapparatuur nodig ;). Als je erbij blijft echt kudo's, voor zowel de motor als de berijder.

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De V-Max heeft/had toch een V4? Of was dat een twin.

Verbruik van mijn auto ; Mijn whisky-collectie ; Steam profiel

• steveman

steveman

"Be curious"

gwystyl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 16:59:
[...]

De V-Max heeft/had toch een V4? Of was dat een twin.
Doelde op de R1 van Tylen. Maar google leert inderdaad dat het een V4 was, dat had je goed :)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

xos schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 15:44:
[...]

Je moet niet alles geloven wat ze zeggen op internet. Er wordt nogal makkelijk met dit soort cijfers gegooid alsof het niks is. Beide zijn absurd snel maar verwacht dat in de praktijk de tesla zeker 0.5s sneller op 100 zit. Maar laat me graag het tegendeel bewijzen. Als je een echte meting wilt doen heb ik wel wat apparatuur om dat te meten. Kan ook een vriend vragen die een p100d heeft, geen meetapparatuur nodig ;). Als je erbij blijft echt kudo's, voor zowel de motor als de berijder.
Ik geloof het ook niet. Je mag mijn aim solo ook gebruiken voor de 0-100 tijd meting ;)

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

LankHoar schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:07:
[...]

Schema heeft geholpen! Morgen technische keuring en overdracht indien alles goed is. Spannend! Laat maar komen, mijn eerste motor oOo
Zie hier de trotse nieuwe eigenaar (rechts) van zijn eerste motor. Een Harley Davidson Dyna Wide Glide uit 2002 :Y :D oOo

• Pagman
De motor is eindelijk op transport naar Goedhart *O* , hopelijk lukt het hun om de motor voor Oktober gerepareerd te hebben. Ik zie trouwens steeds meer motoren op de weg bij Hoofddorp Beukenhorst, is ook wel nodig met het parkeertekort bij elk kantoor daar.

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:49
Hoeveel van jullie hebben eigenlijk een husqvarna nuda met eigen ogen in Nederland zien rijden? Volgens mij zijn ze nog best 'zeldzaam' hier in NL

• Streepje
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18:27

Streepje

noem me maar Streepje

Booyaa schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:43:
Hoeveel van jullie hebben eigenlijk een husqvarna nuda met eigen ogen in Nederland zien rijden? Volgens mij zijn ze nog best 'zeldzaam' hier in NL
ik heb meer nudas gezien in mijn regio dan mijn eigen motor _O-

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

• Booyaa
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 18:49
Streepje schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:44:
[...]

ik heb meer nudas gezien in mijn regio dan mijn eigen motor _O-
Oh wauw :') Ik heb er nog geen 1 gezien hier in het Noorden

• PilatuS
  • Niet online
In Gelderland eens 1tje gezien. Mijn eigen motor dan weer nog nooit gezien.

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:48
PilatuS schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:15:
[...]

In Gelderland eens 1tje gezien. Mijn eigen motor dan weer nog nooit gezien.
Heb naast die van jou nog een keer een rode gezien. Maar dan houd het ook alweer op :+

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• PilatuS
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:29:
[...]

Heb naast die van jou nog een keer een rode gezien. Maar dan houd het ook alweer op :+
Een RC8 in het rood ?

• timmie271
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23:48
Als ik het zo google dan krijg ik ineens heel snel mijn twijfels of ie wel daadwerkelijk rood was of dat ik hem verwarde met een 749s :P was dan ook alweer een jaar terug :)

timmie271 wijzigde deze reactie 10-09-2019 20:43 (6%)

XBOX live: timmie271 add me for FM7 and other games :)

• PilatuS
  • Niet online
timmie271 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:41:
[...]

Als ik het zo google dan krijg ik ineens heel snel mijn twijfels of ie wel daadwerkelijk rood was of dat ik hem verwarde met een 749s :P was dan ook alweer een jaar terug :)
In het rood zijn ze nooit gemaakt. Dus of overgespoten of inderdaad iets anders :)

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:13
LankHoar schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 17:26:
[...]

Zie hier de trotse nieuwe eigenaar (rechts) van zijn eerste motor. Een Harley Davidson Dyna Wide Glide uit 2002 :Y :D oOo

[Afbeelding: Dyna]
Nice :9

• hcpl
  • Niet online
Ook de vitpilen nog nooit in het echt gezien. Zie sowieso niet veel Husqvarna anders dan crossers.

@Dryhte De srf inderdaad. Valt heel goed mee. Op veel vlakken stapje terug komende van GS. Denk dan vooral aan comfort en opties. Voor woon /werk mis ik het schakelen en geluid in elk geval niet. Vooral in de file zalig stil en moeiteloos.

Genoeg range en vermogen. Laden is op 2u vol aan 6kW in mijn config. Range heel sterk afhankelijk van snelheid. Op 90kmh banen haal ik net geen 200km op de snelweg aan max 120kmh is dat nog maar 135km bereik. Een als je gewoon vlot gaat rijden op de snelweg zakt het naar net boven de 110km range. Dat doet de GS ook wel beter. Maar die is een pak duurder op jaarbasis.

• steveman

steveman

"Be curious"

Toen ik nog in Delft werkte en vanuit werk nog even richting Lekdijk ging kwam ik er wel eens een tegen op de ... N470.

Voor de rest erg zeldzaam, zijn ook maar kort gemaakt.

1-tje importeren vanuit .de, lijkt me eigenlijk nog steeds een goed plan.

• hcpl
  • Niet online
@LankHoar coole Harley 👍

@ThemNuts gewoon zo snel mogelijk nieuwe afspraak inplannen. Heb de oefeningen ook in 2x moeten doen. Was er niet door en er kwam net een plaats vrij diezelfde week nog. Direct toegehapt (mijn instructeur twijfelde nog) en dan dus wel de baan op gemogen en rijbewijs gehaald. Op baan vond ik veel gemakkelijker. Maar je merkt tijdens je loopbaan als motorrijder achteraf ook wel waar elke oefening goed voor is. Alles 6 jaar later wel al eens op de weg benut.

• ThemNuts
hcpl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 21:07:

@ThemNuts gewoon zo snel mogelijk nieuwe afspraak inplannen. Heb de oefeningen ook in 2x moeten doen. Was er niet door en er kwam net een plaats vrij diezelfde week nog. Direct toegehapt (mijn instructeur twijfelde nog) en dan dus wel de baan op gemogen en rijbewijs gehaald. Op baan vond ik veel gemakkelijker. Maar je merkt tijdens je loopbaan als motorrijder achteraf ook wel waar elke oefening goed voor is. Alles 6 jaar later wel al eens op de weg benut.
Mag donderdag al gelijk terug en morgen avond nog even met de nieuwe oefenen.
Komt goed ;)

• Dryhte
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:43
hcpl schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 20:55:
Ook de vitpilen nog nooit in het echt gezien. Zie sowieso niet veel Husqvarna anders dan crossers.

@Dryhte De srf inderdaad. Valt heel goed mee. Op veel vlakken stapje terug komende van GS. Denk dan vooral aan comfort en opties. Voor woon /werk mis ik het schakelen en geluid in elk geval niet. Vooral in de file zalig stil en moeiteloos.

Genoeg range en vermogen. Laden is op 2u vol aan 6kW in mijn config. Range heel sterk afhankelijk van snelheid. Op 90kmh banen haal ik net geen 200km op de snelweg aan max 120kmh is dat nog maar 135km bereik. Een als je gewoon vlot gaat rijden op de snelweg zakt het naar net boven de 110km range. Dat doet de GS ook wel beter. Maar die is een pak duurder op jaarbasis.
Hoe voelt het om van een hoogpotige GS naar een gewone Naked over te stappen als je veel file doet? Lijkt me minder handig, dat was waarom ik de DSR overwoog

• hcpl
  • Niet online
Bedoel je voor de zithoogte? Overzicht? Ik kan in elk geval veel gemakkelijker in snelheid anticiperen op de rest omdat ik nooit terug moet schakelen. Op de GS moest ik dan soms terug naar 1 en eens weer weg naar 2. Een dan heb ik nog de quickshifter...

De GS heeft ook als vervelende eigenschap dat de spiegels (of waren het de handkappen?) op de hoogte van de spiegels van bestelwagens zit dewelke ook meestal het minste plaats maken. Nu rij ik daar meer onderdoor.

Wel duidelijk minder die mij zien /horen aankomen. Ik sluit dus meestal ergens aan bij verbranders :-). Denk dat het led licht nog wel opvalt want er zijn er zeker nog die mij zien en aan de kant gaan. Alleen vaak net te laat nu terwijl op de GS meer op voorhand.

In de file in elk geval wel +200km range... Maar goed niemand wil over zo'n afstand filteren.

YouTube: Door de file rijden met de Zero SR/F elektrische motorfiets

Nog een groot verschil tussen de (D)SR en de SRF trouwens. Zeker eens naar elkaar proberen.

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Die voorvorken steken nog een halve kilometer verder uit dan de mijne ongeveer, maar ik snap je :+

Oh wat heerlijk gereden vanmiddag en vanavond. Laat dat lekkere weer nog maar even aanhouden.

• mr_zippey
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23:23
ghe kwam deze toevallig tegen tegen, wie wil er nog avontuur op de motor?!

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 13-10 14:12

Chakotay

Lick here to continue

@hcpl die range bij normale snelheid op de snelweg valt nog wel tegen vind ik. (Ruim) onder de Vmax rijden met een auto vind ik nog wel te doen, met een motor vind ik dat erg vervelend rijden. Welke accu/tank-config heb je?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Nycrea
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 15:21

Nycrea

Moto Guzzi Stelvio 8V

mr_zippey schreef op woensdag 11 september 2019 @ 01:01:
ghe kwam deze toevallig tegen tegen, wie wil er nog avontuur op de motor?!

[YouTube: [Z] Pursuit Horizon Ep15 - Trans America Trail SPECIAL]
Gaaf man, wil ik ook nog eens doen zoiets.

• Thoit
Gisteren nog eens aan de KTM gesleuteld. Ding staat al 3 maanden stil en de killswitch haperde af en toe. Omdat de bescherming om de kabels al kapot aan het gaan was alles eraf getrokken en kabels opnieuw gaan intapen.

Nu kwam echter een vriend van me dat hij zijn motor naar circuit motor wil ombouwen omdat ik onlangs was gevallen op het circuit door een oliespoor. Nu begon het eigenlijk weer bij mij te kriebelen om ook een circuit motor aan te schaffen. Ik wil het budget zo laag mogelijk houden, en een zoveel mogelijk fun ermee hebben. Zat aan een max van 2000 te denken, en kwa motoren een R6. Zijn er nog mensen met circuit ervaring die voor een aanschaf met dat budget tips hebben? Ik meen dat de meeste de spullen via Facebook kopen, dat is dan de circuit motoren te koop pagina?

• xos
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:28
Met dat budget koop je al snel de ellende van een ander. Klinkt alsof je handig bent, in dat geval zorg dat je wat budget overhoudt voor achterstallig onderhoud en tegenvallers.

Ipv een r6 kan je ook een gsxr overwegen, zeker de wat oudere types waar je met dat budget naar kijkt zijn imho niet minder dan een r6. En die laatste zijn volgens mij wat gewilde en dus duurder. Ben zelf 3j geleden op een gsxr K9 begonnen en dat werkte heel prima.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20:36

ToolkiT

brit-tweaker

ToolkiT schreef op woensdag 4 september 2019 @ 15:17:
Nieuwe shocks besteld voor de guzzi..
[Afbeelding]
http://www.shock-factory.co.uk/2winshocks.html

Redelijke prijs en ziet er goed uit en hoor goede verhalen over deze lui..
Word verzonden met de instellingen voor mijn gewicht.. ben benieuwd wat het verschil is.. de standaard shock zijn soms erg 'harsh' op potholes..

deze tuning zaak verkoopt dezelfde voor 550Euro! :X
https://www.baakmotocycle...prings_anodized_grey_body
oud en nieuw:

De nieuwe zijn ook een stuk lichter :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Thoit
xos schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:06:
Met dat budget koop je al snel de ellende van een ander. Klinkt alsof je handig bent, in dat geval zorg dat je wat budget overhoudt voor achterstallig onderhoud en tegenvallers.

Ipv een r6 kan je ook een gsxr overwegen, zeker de wat oudere types waar je met dat budget naar kijkt zijn imho niet minder dan een r6. En die laatste zijn volgens mij wat gewilde en dus duurder. Ben zelf 3j geleden op een gsxr K9 begonnen en dat werkte heel prima.
Dat begrijp ik, je hebt natuurlijk een hoger risico bij dit soort budgetten. Bij nieuw kopen weet je het beste wat met een motor is gebeurd. Maar daar heb ik het geld simpelweg niet voor over :) Zie inderdaad dat een R6 veel wordt aangeboden wat natuurlijk wel voor eventuele verkoop weer gunstig is. Heb zelf een Suzuki GSX-R 750 K5 gehad, maar sinds toen heb ik eigenlijk niks meer met Suzuki, vond het geen fijne motor waar ik maar niet aan kon wennen :X

• Joopieboy
Thoit schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:36:
[...]

Dat begrijp ik, je hebt natuurlijk een hoger risico bij dit soort budgetten. Bij nieuw kopen weet je het beste wat met een motor is gebeurd. Maar daar heb ik het geld simpelweg niet voor over :) Zie inderdaad dat een R6 veel wordt aangeboden wat natuurlijk wel voor eventuele verkoop weer gunstig is. Heb zelf een Suzuki GSX-R 750 K5 gehad, maar sinds toen heb ik eigenlijk niks meer met Suzuki, vond het geen fijne motor waar ik maar niet aan kon wennen :X
Een R6 is ook een stuk scherper en lijkt mij een stuk leuker op het circuit. :) De Gixxer is een beetje de makkelijke vriend. Houding is minder extreem, zeker de K4-5 is wat langere wielbasis, dus iets 'logger' qua sturen, wel een enorme wheeliemachine en zeker de 1000 is echt een rauw beest. :P

Weet je wat het trouwens is met dit soort motoren, zodra ze onder de 3k komen ben je de halve dagwaarde al kwijt aan een goede grote beurt... Of een kleine beurt en een bandje. Kosten gaan echt hard. Standaard kettingset heb je niks aan, dus een VMX, kleppenstellen is een kostbare, bougies zijn net wat duurder, luchtfilter is wat duurder, als de remmen en remschijven gaan dan wordt het echt snel duur, zit je gelijk aan revisie van de klauwen edg te denken. Ik schrok zelf ook van de kosten van bv de glijpennen...

En net al die dingen die belangrijk zijn worden half/half gedaan of met twijfelachtig materiaal, er wordt te lang mee doorgereden, etc... Of erger nog door een hobbyist die er eigenlijk de kennis niet voor heeft...

Joopieboy wijzigde deze reactie 11-09-2019 10:45 (28%)

• Thoit
Joopieboy schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:38:
[...]

Een R6 is ook een stuk scherper en lijkt mij een stuk leuker op het circuit. :) De Gixxer is een beetje de makkelijke vriend. Houding is minder extreem, zeker de K4-5 is wat langere wielbasis, dus iets 'logger' qua sturen, wel een enorme wheeliemachine en zeker de 1000 is echt een rauw beest. :P

Weet je wat het trouwens is met dit soort motoren, zodra ze onder de 3k komen ben je de halve dagwaarde al kwijt aan een goede grote beurt... Of een kleine beurt en een bandje. Kosten gaan echt hard. Standaard kettingset heb je niks aan, dus een VMX, kleppenstellen is een kostbare, bougies zijn net wat duurder, luchtfilter is wat duurder, als de remmen en remschijven gaan dan wordt het echt snel duur, zit je gelijk aan revisie van de klauwen edg te denken. Ik schrok zelf ook van de kosten van bv de glijpennen...

En net al die dingen die belangrijk zijn worden half/half gedaan of met twijfelachtig materiaal, er wordt te lang mee doorgereden, etc... Of erger nog door een hobbyist die er eigenlijk de kennis niet voor heeft...
Ik wil eigenlijk juist op een 600 beginnen. Zou denk ik nog genoeg plezier aan een Ninja 400 ofzo hebben. Het gaat er mij namelijk niet om, om de beste rondetijden naar te zetten maar dat mijn techniek beter wordt. Tevens is een 1000 volgens mij met alles weer net een stuk duurder.

• Joopieboy
Thoit schreef op woensdag 11 september 2019 @ 10:49:
[...]

Ik wil eigenlijk juist op een 600 beginnen. Zou denk ik nog genoeg plezier aan een Ninja 400 ofzo hebben. Het gaat er mij namelijk niet om, om de beste rondetijden naar te zetten maar dat mijn techniek beter wordt. Tevens is een 1000 volgens mij met alles weer net een stuk duurder.
Op een circuit is een 600 hartstikke leuk, vraag @Tylen maar... Heel speels, wendbaar, stuurt goed, bochten met een beetje techniek en kennis rijdt je de 'snelle' jongens op de 1000's toch voorbij...

Voor op straat heb ik de 750 zodat ik wat meer koppel vanuit onderen heb, daarom ook de 'lange' Leo SBK voor wat meer koppel in het middengebied. Net zo wendbaar en speels en licht als een 600, maar dan met iets meer vermogen. :)

Joopieboy wijzigde deze reactie 11-09-2019 10:55 (16%)

• Tylen

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

@Thoit er staan op facebook genoeg 600cc's te koop voor jou budget. De suzuki's zijn wel wat goedkoper. Ga iig niet voor een 750cc voor op circuit want daar heb je echt geen reet aan. (mocht je ooit een wedstrijdje willen meepakken zit je gelijk in de 1000cc klasse, dus kansloos ;))

600cc is echt leuk voor op het circuit. Leuke gooi en smijt fietsen. Dat gaat tegenwoordig ook goed met een 1000cc maar dan zit je wel naar nieuwere motoren te kijken en dus flink stuk duurder.

Pagina: 1 ... 32 ... 45 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True